abonnement Unibet Coolblue
pi_132003299
En weer verder over kinderwagens enzo.. :)
pi_132003650


Mood 4Wiel. :)
pi_132005497
Toch zou ik weer gaan voor een driewieler (al gaat er voorlopig geen andere wagen meer komen hoor)
Ik had een tweedehands quinny buzz (nou ja exact het zelfde model maar dan van maxi cosi weet het type zo niet) maar die was versleten. Heb op aanraden van verschillende mensen een 4 wieler gekocht (mutsy 4-rider) want die zou heel wendbaar zijn. Maar in de praktijk bij lange na niet (denk aan stoep op stoep af of een korte draai moeten maken). Heb wel een beetje spijt dat ik niet toch een driewieler gekocht heb
pi_132005573
Ik ben ook enorme fan van een 3 wieler idd. Ik ervaar het ook precies zo.
Ik vind een 4wieler juist niet wat mensen er van denken :D
pi_132006163
Burdie
Wij hebben mazzel gehad dat wjj de wagen cadeau gehad hebben. Maar, ik zou hem okk gekocht hebben als ik hem zelf had moeten betalen. Hier heeft Joolz vab Bugaboo gewonnen vanwege zijn hoogte. We zijn beiden vest lang. Ook zag ik iemand staan met kippenkracht die de bak er aan twee kanten tegelijk af heeft geprobeerd te halen ;)
Hoeft niet. Je moet alleen beide kanten een knopje ingedrukt hebben. Je hoeft het niet beide kanten tegelijk in te drukken. Na de knopjes ingedrukt te hebben haal je de bak of het zitje eraf door te trekken aan de stang.
pi_132006266
Wat ik je wel mee wil geven, is dat als je boodschappen doet met de wagenbak erop, je alleen dat kleine mandje onderop hebt en een mini netje aan het stuur. De laatste kun je niet te zwaar beladen vanwege kiepen vd wagen. Zodra het zitje op de wagen kan kun je een enorm net voor boodschappen kopen van Joolz. Deze zit zo bevestigd dat je wagen niet kiept.
Maar, clou van mijn verhaal. Je kunt niet ff je jas over de stang hangen ofzo. Niet dat ik om deze reden een andere wagen gekozen zou hebben maar toch.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:38:47 #7
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_132007252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:07 schreef Kiwisoep het volgende:
Burdie
Wij hebben mazzel gehad dat wjj de wagen cadeau gehad hebben. Maar, ik zou hem okk gekocht hebben als ik hem zelf had moeten betalen. Hier heeft Joolz vab Bugaboo gewonnen vanwege zijn hoogte. We zijn beiden vest lang. Ook zag ik iemand staan met kippenkracht die de bak er aan twee kanten tegelijk af heeft geprobeerd te halen ;)
Hoeft niet. Je moet alleen beide kanten een knopje ingedrukt hebben. Je hoeft het niet beide kanten tegelijk in te drukken. Na de knopjes ingedrukt te hebben haal je de bak of het zitje eraf door te trekken aan de stang.
Yup, hier! :W

Dat meende ik me te herinneren, maar da's nie goed nie dus.

De hoogte was hier juist de reden om de Joolz niet te nemen, want ik ben mini. Maar anders was het een hele goede kanshebber geweest.


Lekker kijken wat je écht belangrijke wensen zijn Burdie. Bij ons viel er daardoor al zo veel af dat de keuze mooi beperkt werd. Toen gekeken wat in totaal het beste was/voor ons de meeste voordelen had.

Ik weet trouwens niet of de Joolz een handrem of een voetrem heeft. Hand had bij mij voorkeur omdat ik dan in de zomer niet moeilijk hoef te doen met slippers etc.
pi_132008455
Voetrem. Maar goed te doen met blote kakkies.Mag ik nog ff zeggen dat ik qua uiterlijk voor de bugaboo ging, maar mijn vriend me tor joolz heeft overtuigd.
pi_132008471
En heb je merken of modellen die nog merr op je lijstje staan?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:52:17 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132013576
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben ook enorme fan van een 3 wieler idd. Ik ervaar het ook precies zo.
Ik vind een 4wieler juist niet wat mensen er van denken :D
Ik ben van plan om nog wel eens een hond mee te nemen als ik met de wagen loop, een 4wieler lijkt me dan stabieler in het geval dat de hond ineens hard opzij zou trekken omdat hij daar een kat ziet ;).
KuikenGuppy
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:54:28 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132013635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:16 schreef Kiwisoep het volgende:
En heb je merken of modellen die nog merr op je lijstje staan?
Wij krijgen de wagen ook cadeau, maar ik weet niet of ik om een joolz durf te vragen... :@.
Andere modellen heb ik nog niet echt op het oog, toen we laatst gingen kijke bij Prenatal, vielen alle andere wagens in het niets bij de Joolz :@.
De Mutsy iGo leek me op zich ook nog wel interssant, alleen vind ik het jammer dat er geen profiel op de banden van de Mutsy zit (en volgens mij zijn het massieve banden ipv luchtbanden?).
KuikenGuppy
pi_132014380
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben ook enorme fan van een 3 wieler idd. Ik ervaar het ook precies zo.
Ik vind een 4wieler juist niet wat mensen er van denken :D
Ik ben ook erg blij met de driewieler. Heb verder alleen ervaring met de Bugaboo en die vind ik zo lomp en stug. De Moodd "springt" wel wat meer en hij kraakt, maar ik vind dat geen probleem.
Het stoeltje is inderdaad zoals op jouw foto, als je de rug verplaatst dan blijft wel het onderste gedeelte staan. Dat vinden zij juist ergonomisch en ik vind het er ook goed uit zien. Daardoor ligt de baby eigenlijk net zo plat als in de kinderwagen en niet met de knietjes omhoog zoals in de MC.
pi_132032615
Wij zijn wel erg blij dat we niet zoveel geld aan een kinderwagen besteed hebben. Je gebruikt hem erg kort en wij gingen al snel ook een buggy (voor op de fiets) en een rugdrager (voor vakantie/actief) gebruiken. De kinderwagen is de eerste 6 maanden heel veel gebruikt en sindsdien steeds minder. Ook loopt onze kleine meid inmiddels en zal ze er nu ze 1 is nog minder vaak in de kinderwagen willen/gaan.
Overigens hebben we een Mutsy slider, qua handigheid ideaal gebleken door de grote wielen, robuuste alu frame, volledige flexibiliteit qua rij- en zitrichting. Bugaboo zouden wij nooit nemen, duur, onpraktisch en hij rammelt (vrienden hebben er 1 en zijn er erg blij mee, maar na wat km's samen gelopen te hebben vonden wij het niets). Andere vrienden hebben veelal merkloze wagen (of eigen merk) en zijn daar blij mee. Eigenlijk alle wagens voldoen prima, zijn meer kleine dingetjes, past ie in de auto of vind je hem mooi die de doorslag geven.

Maargoed, het is dus nogal persoonlijk, onze Mutsy doet het op het strand matig en dan zie je zo'n handige offroad 3-wieler en denk je, die hadden we moeten hebben. Tot je die in elke winkel bij elk bochtje klem ziet lopen :) je kunt het gewoon lastig voorspellen. 2ehands is ideaal, niet iedereen gaat elke dag met de kleine naar buiten en onze 2ehands was redelijk weinig gebruikt. Scheelt geld, kun je uitgeven aan... Buggy, rugdrager, etc.
pi_132032773
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij krijgen de wagen ook cadeau, maar ik weet niet of ik om een joolz durf te vragen... :@.
Andere modellen heb ik nog niet echt op het oog, toen we laatst gingen kijke bij Prenatal, vielen alle andere wagens in het niets bij de Joolz :@.
De Mutsy iGo leek me op zich ook nog wel interssant, alleen vind ik het jammer dat er geen profiel op de banden van de Mutsy zit (en volgens mij zijn het massieve banden ipv luchtbanden?).
Dat vroeg ik me dus af, waarvoor heb je dat profiel nodig? Het is niet alsof je keihard een bocht door gaat of in los zand gaat racen met de kinderwagen... Op het strand zou ik bijvoorbeeld toch liever een draagzak pakken.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:38:58 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132033646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:06 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus af, waarvoor heb je dat profiel nodig? Het is niet alsof je keihard een bocht door gaat of in los zand gaat racen met de kinderwagen... Op het strand zou ik bijvoorbeeld toch liever een draagzak pakken.
Wij lopen toch regelmatig met de honden in het bos en daarbij zullen we straks ook vast de wagen regelmatig meenemen. Maar we moeten nog met diverse wagens lopen, dus dit is enkel gebaseerd op een idee/gevoel wat ik erbij heb.
KuikenGuppy
pi_132033760
De kinderwagen wordt hier alleen maar gebruikt door oma.. :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132036148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij krijgen de wagen ook cadeau, maar ik weet niet of ik om een joolz durf te vragen... :@.
Andere modellen heb ik nog niet echt op het oog, toen we laatst gingen kijke bij Prenatal, vielen alle andere wagens in het niets bij de Joolz :@.
De Mutsy iGo leek me op zich ook nog wel interssant, alleen vind ik het jammer dat er geen profiel op de banden van de Mutsy zit (en volgens mij zijn het massieve banden ipv luchtbanden?).
De Mutsy 4-rider heeft wel profiel op de (lucht)bandjes, de iGo weet ik niet.
pi_132036722
Denk dat wij de kinderwagen 5-10x hebben gebruikt. Mijn moeder gebruikte hem overigens een stuk intensiever tijdens haar oppasdag :D Maar zelf gaven we voorkeur aan dragen als we gingen wandelen o.i.d.

De buggy gebruiken we in ieder geval een stuk meer/vaker/geregelder dan de kinderwagen :Y
Wij hebben een aparte buggy gekocht.
pi_132036927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:06 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus af, waarvoor heb je dat profiel nodig? Het is niet alsof je keihard een bocht door gaat of in los zand gaat racen met de kinderwagen... Op het strand zou ik bijvoorbeeld toch liever een draagzak pakken.
Omdat je wagen anders vastloopt op supermarktvloeren enzo :D
Echt een drama is dat.. sommige winkelvloeren gaan niet samen met sommige kinderwagen merken.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:18:14 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132038254
Wij hebben de Easywalker Qtro en dus vier wielen maar zo wendbaar! Wendbaarder dan die van mijn schoonzus met 3 wielen. Ligt ook aan het merk en wat voor wielen denk ik.

Wij gebruiken hem al bijna 3 jaar lang echt veel. Ondanks dat we op vakantie ook wel dragen maar ik moet er niet aan denken om steeds met een buggy te moeten lopen. Laatst weer eens bij iemand geprobeerd en wat een ondingen zijn het toch. Ik prefereer onze dure kinderwagen die zijn geld inmiddels wel echt waard was.

[ Bericht 49% gewijzigd door laziness op 10-10-2013 14:23:59 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132038440
Lazi, kunnen jouw wielen 360º draaien? Ik heb nu voor de babys ook een Easywalker, maar ik krijg de voorwielen niet in draaistand...dat zou wel moeten kunnen volgens de handleiding.
Lotte!
Noah!
pi_132038602
Tot nu toe gebruik ik overigens dagelijks nog de Quinny Speedi. Gekocht in voorjaar 2009 en sindsdien iedere dag gebruikt. Afgelopen jaar is wel het frame gebroken, buiten de garantie om. Opzich niet gek, want als ik alleen onderweg ben (vaak!) dan moet ik m gewoon meeslepen de trap op. Noah weegt al geruime tijd 15+ kilo, plus het feit dat de kinderwagen ook door enorme pakken sneeuw moest, maakt dat het frame behoorlijk wat te voorduren heeft gehad de afgelopen jaren.

Beetje jammer wel van de prijs van een nieuw frame, maar de kinderwagen hebben we toen cadeau gekregen, dus dit was onze eerste investering in vier jaar. We hebben nog overwogen om de kinderwagen te vervangen door een buggy, maar door de hoge gebruiksfrequentie hebben we daar niet voor gekozen. Ook nu we voor de tweeling een duowagen hebben, houden we de Quinny er naast, voor als we met maar een kinderwagen-kind op pad gaan.
Lotte!
Noah!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:32:54 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132038654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:25 schreef Linda2205 het volgende:
Lazi, kunnen jouw wielen 360º draaien? Ik heb nu voor de babys ook een Easywalker, maar ik krijg de voorwielen niet in draaistand...dat zou wel moeten kunnen volgens de handleiding.
Ja dat kunnen ze. Is een stand ergens bij de voorwielen zelf bij ons volgens mij. Ik zal het vanavond eens aan mijn man vragen oke?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132038949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat kunnen ze. Is een stand ergens bij de voorwielen zelf bij ons volgens mij. Ik zal het vanavond eens aan mijn man vragen oke?
Ja alsjeblieft! Als ik het doe volgens het plaatje, zitten ze meteen niet meer goed vastgeklikt, waardoor ze er uitvallen als je de voorwielen van de grond haalt :')
Lotte!
Noah!
pi_132039541
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja alsjeblieft! Als ik het doe volgens het plaatje, zitten ze meteen niet meer goed vastgeklikt, waardoor ze er uitvallen als je de voorwielen van de grond haalt :')
Ha, dat heb ik ook gehad! Nu staan ze bij mij toevallig op 360 draaien, maar durf ik er niet meer aan te komen om ze vast te zetten.
Easywalker klantenserice trouwens erg behulpzaam ^O^
Met een meidenkwartet
pi_132039906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ha, dat heb ik ook gehad! Nu staan ze bij mij toevallig op 360 draaien, maar durf ik er niet meer aan te komen om ze vast te zetten.
Easywalker klantenserice trouwens erg behulpzaam ^O^
Ja, die ervaring hadden we idd met de levering al! (Pakje was weg...)
Lotte!
Noah!
pi_132040951
Burdie wij hebben ook de Joolz staan, natuurlijk nog niet in gebruik maar stiekem zet ik hem ff in elkaar om te lopen :') .

Ik vind het tot nu toe een fijne wagen juist omdat hij wat hoger is (al die lange mannen achter een quinny of een bugaboo ziet er niet uit) Makkelijk in gebruik ook!

Wat ik ook niet onbelangrijk vind is dat ik hem prachtig vind O+.
Ik wil wel trots en zeker achter een wagen lopen en niet denken getsie had ik nou toch maar die iets duurdere mooiere wagen gehaald. Ik vergelijk het maar met een goed zittende spijkerbroek van ¤100 die je laat liggen omdat die van de vero moda van ¤40 ook wel oke zit, je krijgt altijd spijt :').
Maargoed, straks is de baby natuurlijk 10x mooier dan welke wagen dan ook O+!

Oja! Wij kregen hem ook kado, in eerste instantie van mijn ouders maar ik zei ook dat ik het te duur zou vinden dus ze met een bedrag moesten komen wat ze wilden spenderen, later hebben we m'n vriend z'n ouders gevraagd het overige bij te leggen als kado. Uiteindelijk hebben ze ieder de helft betaald. Hadden zijn ouders nee gezegd dat hadden wij zelf dat bedrag bijgelegd.
♥ J & S
pi_132102293
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat kunnen ze. Is een stand ergens bij de voorwielen zelf bij ons volgens mij. Ik zal het vanavond eens aan mijn man vragen oke?
Tis gelukt!
Lotte!
Noah!
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:58:06 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132828125
Klein schopje ;) we zijn inmiddels uitgebreid voorgelicht over allerlei wagens, en er blijven over: de maxi cosi mura plus vier en de mutsy igo air lite.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een van deze wagens?
KuikenGuppy
pi_132828971
Ik lees even mee, dat zijn namelijk ook precies de kinderwagens waar wij op uit kwamen. Al heeft de mura misschien nog als voordeel dat ze al veel op marktplaats te vinden zijn terwijl de igo nog heel nieuw is..
pi_132829152
Wij hebben de maxi cosi mura 4 wielen. Gewoon tevreden over. We hebben maar 'n kleine kofferbak en krijgen het onderstel (precies) achterin, maar dan moet wel de reiswieg / kinderwageninzet op de achterbank. Maar hier in de straat zie ik buren die wielen van hun kinderwagen af moeten draaien om het geheel in de auto mee te krijgen. Dus het kan slechter.

In het begin heb je de adapters erop voor de reiswieg en maxicosi. Wisselen tussen die twee is kwestie van bak eraf, adapter omklappen, maxicosi erop. De adapters gaan er vanaf op het moment dat je de reiswieg niet meer gebruikt. Ik heb ze nog 'n paar weken onder in het mandje gehad voor het geval dat ik de maxi cosi erop wil hebben, maar dat was achteraf overbodig.

Ik roep geen hallelujah bij de kinderwagen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat bij 'n ander wel zou doen. Hij doet voor ons wat die moet doen. Hij rijd soepel, over straat in de winkel of op 'n bosweg. Gok dat ik hem nu weer zou kopen als ik nu zou moeten kiezen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:06:02 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132830039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:31 schreef Ikina het volgende:
Ik lees even mee, dat zijn namelijk ook precies de kinderwagens waar wij op uit kwamen. Al heeft de mura misschien nog als voordeel dat ze al veel op marktplaats te vinden zijn terwijl de igo nog heel nieuw is..
Wij krijgen 'm cadeau :@ O+ dus dat is voor ons minder een argument.
Ik heb zelf een prettiger gevoel bij de Mutsy, maar kan dat niet met argumenten hard maken. Ik vind 'm mooier, hij is wat meer te personaliseren en ik krijg er een algeheel net ietwat 'luxer' gevoel bij.
Van de mura is de bak dan weer net iets groter, maar ik vind 'm in zijn geheel wat groter/massiver ogen en hij kan inderdaad minder klein ingeklapt worden.

Papillion bedankt voor je ervaringen, je klinkt niet bijzonder enthousiat, maar aan de andere kant; het is maar een wandelwagen natuurlijk ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:09:22 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132830157
Oh, de Joolz waar ik eerder in dit topic naar vroeg is voor ons afgevallen omdat het zitje van de wandelwagen niet volledig plat kan en dat was iets wat we wel graag wilden :).
KuikenGuppy
pi_132830288
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef Burdie het volgende:
Papillion bedankt voor je ervaringen, je klinkt niet bijzonder enthousiat, maar aan de andere kant; het is maar een wandelwagen natuurlijk .
:) Ik vind het lastig om er enthousiast over te doen, maar dat is dus echt niet omdat ik er niet tevreden over ben. Ik vond het vorig jaar 'n lastige keuze, deze voelde stevig en goed aan en was "het beste" voor ons in de prijsklasse waar we zochten. En ik heb simpelweg buiten de winkel om nooit andere kinderwagens gebruikt.

We gebruiken hem eigenlijk dagelijks, en daarvoor doet die wat ik wil, dus wel heel tevreden erover en zeker geen spijt. Ik zou ook niet weten op wat voor basis ik 'n ander zou kopen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:13:35 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132830289
Een grote kinderwagenbak vind ik een groot pluspunt. Zo kan je kindje zo lang mogelijk plat liggen en hoef je niet onnodig vroeg over naar het zitgedeelte.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132835977
Qua ergonomie van het zitje zijn ze beide voor zover ik kan zien even (on)geschikt op ergonomie gebied.
Maar des te langer in de wagenbak des te beter. :)
pi_132836305
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:13 schreef laziness het volgende:
Een grote kinderwagenbak vind ik een groot pluspunt. Zo kan je kindje zo lang mogelijk plat liggen en hoef je niet onnodig vroeg over naar het zitgedeelte.
Inderdaad. Otje heeft echt tot een maand of zes in de bak van de Bugaboo gelegen.
pi_132836392
Dat de kinderwagenbak op de achterbank zou moeten zou voor mij trouwens wel een reden zijn dat ie afvalt.. Met 1 kind gaat dat nog wel maar als je een tweede krijgt dan zit je al met een maxicosi en een autostoeltje op de bank dus geen plek meer voor de bak. Dus dan zou je dan alsnog een andere oplossing moeten zoeken..
pi_132836606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:29 schreef hilliebillie het volgende:
kinderwagenbak op de achterbank zou moeten zou voor mij trouwens wel een reden zijn dat ie afvalt.. Met 1 kind gaat dat nog wel maar als je een tweede krijgt dan zit je al met een maxicosi en een autostoeltje op de bank dus geen plek meer voor de bak. Dus dan zou je dan alsnog een andere
Toen kochten wij een nieuwe auto :D
*poef* nu is het weg
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:40:12 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132836849
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:29 schreef hilliebillie het volgende:
Dat de kinderwagenbak op de achterbank zou moeten zou voor mij trouwens wel een reden zijn dat ie afvalt.. Met 1 kind gaat dat nog wel maar als je een tweede krijgt dan zit je al met een maxicosi en een autostoeltje op de bank dus geen plek meer voor de bak. Dus dan zou je dan alsnog een andere oplossing moeten zoeken..
Over welke heb je het nu? De bak kan (bij ons iig) gewoon in de kofferbak.
KuikenGuppy
pi_132836895
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij krijgen 'm cadeau :@ O+ dus dat is voor ons minder een argument.
Ik heb zelf een prettiger gevoel bij de Mutsy, maar kan dat niet met argumenten hard maken. Ik vind 'm mooier, hij is wat meer te personaliseren en ik krijg er een algeheel net ietwat 'luxer' gevoel bij.
Van de mura is de bak dan weer net iets groter, maar ik vind 'm in zijn geheel wat groter/massiver ogen en hij kan inderdaad minder klein ingeklapt worden.

Papillion bedankt voor je ervaringen, je klinkt niet bijzonder enthousiat, maar aan de andere kant; het is maar een wandelwagen natuurlijk ;).
Is de mutsy bak van de igo kleiner dan de 4-rider? In die van de 4 rider heeft mijn zeer gemiddelde baby zes maanden goed in kunnen liggen. Grote bak was nl een van onze aandachtspunten. Ben nog steeds heel tevreden met mijn Mutsy.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:43:54 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132836984
Nee, volgens mij zijn die bakken even groot :).
KuikenGuppy
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:44:46 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132837037
Wat voor gemiddelde auto heeft een kofferbak waarbij dat wel allemaal past dan?
Hier maakte het geen klap uit welke wagen. Die kinderwagenbak paste er sowieso niet bij in de kofferbak. Dan moet je toch naar de stations of mpv's denk ik?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:48:56 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132837234
Ik heb geen idee welke gemiddelde auto, wij hebben een station en een sedan waar dat gewoon in past :).
KuikenGuppy
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:51:41 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132837367
Wij hebben echt een grote auto (VW Passat) maar het onderstel icm kinderwagenbak paste echt niet in de kofferbak. En vrijwel zeker ook niet bij de aardig dikke Volvo station die mijn zwager had. Wagenbak vervoerden wij op de bank.
  zaterdag 2 november 2013 @ 21:54:49 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132837514
Ok, dan past het niet :).

Ik begrijp niet helemaal wat dat zou moeten zeggen over de ene of de andere wagen?
KuikenGuppy
pi_132837575
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:44 schreef laziness het volgende:
Wat voor gemiddelde auto heeft een kofferbak waarbij dat wel allemaal past dan?
Hier maakte het geen klap uit welke wagen. Die kinderwagenbak paste er sowieso niet bij in de kofferbak. Dan moet je toch naar de stations of mpv's denk ik?
In mijn corsa past het wel allemaal.
Al moet ik de wielen van mijn wagen afhalen, maar goed dat is ook zo gedaan.

En niks zinnigs te zeggen over de wagens :P Heb zelf een mutsy 4rider en al 3 jaar erg tevreden over. Ik vind die zitjes van Mura nooit zo
pi_132837626
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Over welke heb je het nu? De bak kan (bij ons iig) gewoon in de kofferbak.
Papillion had het over dat de bak op de achterbank moest (ik had beter even kunnen quoten ;))

En een nieuwe auto als er een tweede komt kan ook zoals iemand ook nog opperde. Daarom zei ik ook 'een oplossing' ;)

Ik had een niet al te grote auto maar wel met redelijke kofferbak. Toen ik een andere auto kocht wel opgelet dat ik minimaal net zoveel kofferruimte had

Bij onze mutsy kunnen de wielen er ook makkelijk af, maar denk dat dat alleen gebruikt gaat worden als we op vakantie gaan zodat we dan net wat meer spullen kunnen meenemen..
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:00:01 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132837756
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:57 schreef hilliebillie het volgende:
Papillion had het over dat de bak op de achterbank moest (ik had beter even kunnen quoten ;))
Ah zo :). MC heeft ook een reiswieg die je kunt inklappen (heeft niet mijn voorkeur) dus dat zou dan een alteratief zijn, want van de mutsy zou het dan ook niet passen denk ik.
KuikenGuppy
pi_132837908
Wij hebben een mutsy transit waar we super blij mee zijn. Ik zei het toevallig vanmiddag nog tegen man :@ Hij is licht, draait super makkelijk en ik vind hem nog mooi ook. Je kunt heel makkelijk bak, maxi cosi en buggy inzet wisselen. De bak kan worden verhoogd door extra meegeleverde adapter (Isa heeft er tot 70 cm bij 5 mnd en een beetje in gelegen). Het onderstel klapt ook eenvoudig en klein in zodat, jawel, zowel onderstel met wiel en al als bak naast elkaar in de achterbak van mijn ford focus station passen O+

Heb alleen geen idee of dat voor alle mutsy's geldt :@
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:03:32 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132837922
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:56 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

In mijn corsa past het wel allemaal.
Al moet ik de wielen van mijn wagen afhalen, maar goed dat is ook zo gedaan.

En niks zinnigs te zeggen over de wagens :P Heb zelf een mutsy 4rider en al 3 jaar erg tevreden over. Ik vind die zitjes van Mura nooit zo
Daar heb ik dus echt geen zin in elke keer, die wielen er op en af.

Iets met lui :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132837982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:56 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

In mijn corsa past het wel allemaal.
Al moet ik de wielen van mijn wagen afhalen, maar goed dat is ook zo gedaan.

En niks zinnigs te zeggen over de wagens :P Heb zelf een mutsy 4rider en al 3 jaar erg tevreden over. Ik vind die zitjes van Mura nooit zo
:W Hier idem. Past ook prima in onze Honda, zowel station als sedanversie.

Die wielen heb je echt met twee keer blazen al van de mutsy af :)
pi_132837983
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Daar heb ik dus echt geen zin in elke keer, die wielen er op en af.

Iets met lui :P
Dan past de wagen niet in mijn auto, of nou zou misschien wel kunnen, maar wordt puzzelen :P
Hebben wel eens gekeken naar een andere auto, maar dan werd ie gelijk een stuk groter en das ook niet nodig :D
In onze andere auto past ie wel gewoon zonder de wielen eraf te halen :D en de bak kon er ook bij toen
pi_132841593
Onze mura 4 is inmiddels vier jaar redelijk intensief gebruikt en ik ben er nog steeds heel tevreden over. De bak is lekker lang en ruim, wisselen tussen bak en mc is een fluitje van een cent. Met bak en onderstel en mc en kind 1 in een zitje kreeg ik het nog in een twingo. Ik geef toe, met de achterbank deels plat, wielen eraf en bak vol spullen, dus dat was was eens maar nooit weer. Nu neem ik nog steeds mee in de twingo maar met alleen het zitje past alles prima in de achterbak.
En achterin een v70 is het al helemaal geen probleem. Daar passen, uit ervaring, twee mura onderstellen, een bak, een zitje en losse zooi in. De achterbank vul je dan mst een mc, een groep 1 en een groep 2 stoel en dat kost meer moeite en strategisch inladen dan die kofferbak. :P
Ik zou overigens nooit gekozen hebben voor de zachte reiswieg die ook op het zitje van de mura kan. Die lijkt me niet heel stevig. En je kan de harde bak ook inklappen maar dat heb ik nooit gedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:02:17 #55
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_133310813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:47 schreef Opdenheuvel het volgende:
Heeft iemand ervaring met kinderwagens en de VW up? Past bijvoorbeeld de Joolz kinderwagen in de achterbak?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_133311445
Heeft iemand ervaring met kinderwagens in de Vokswagen UP? Ik wil een UP kopen en ben zwanger. :) Dus een kinderwagen staat ook nog op het lijstje. Omdat ik de UP nog niet heb kan ik nog niet langs de winkel, anders zou ik dat uiteraard doen.

Ik ontvang heel graag reacties van ervaringsdeskundigen :). Dank alvast!
pi_133311990
Op het VW UP forum zeggen ze dat Jillz, Quinny en Bugaboo er prima in past. Wel moet je of de wielen eraf halen, of de hoedenplank eruit :)
De wandelwagenbak moet wel op de achterbank, maar dat is volgens mij bij de meeste auto's.

Ik heb zelf een Easywalker June, schijnt 1 van de kleinste te zijn als je 'm hebt opgevouwen (past in de kofferbak van een Mini). :)
pi_133371638
Wij hadden eerder een Peugeot 107 en daar past een Bugaboo in, wel moet de bak dan op de achterbank. Dat was onhandig en toen kochten we een Toyota Prius, daar past de bugaboo volledig achterin, wel de wielen eraf maar dat kost geen enkele moeite.

Al heb je hier niets aan, wou het toch even mededelen ;)

Wij zijn nog steeds heel erg blij met onze Bugaboo, gebruiken hem ook behoorlijk veel!
E.
pi_133371808
Wij hebben de Mutsy Slider gekocht tweedehands en die is ook erg klein! Hij past bij ons plat in de achterbak van een nieuwe Polo, dus misschien wel op zijn kant in een Up. De nieuwe Mutsy's zijn misschien nog wel kleiner, daar kun je zelfs het buggyzitje mee opvouwen :)
  maandag 18 november 2013 @ 12:11:59 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133371854
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:53 schreef GotC het volgende:
Op het VW UP forum zeggen ze dat Jillz, Quinny en Bugaboo er prima in past. Wel moet je of de wielen eraf halen, of de hoedenplank eruit :)
De wandelwagenbak moet wel op de achterbank, maar dat is volgens mij bij de meeste auto's.

Ik heb zelf een Easywalker June, schijnt 1 van de kleinste te zijn als je 'm hebt opgevouwen (past in de kofferbak van een Mini). :)
Dat zegt Mutsy ook van zichzelf :P
KuikenGuppy
pi_133372410
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zegt Mutsy ook van zichzelf :P
Vandaar dat ze beiden zeggen dat ze 1 van de kleinste kinderwagens hebben :P
pi_134342030
Hulllooooo Flowerbox :D
pi_134343455
:W Pvoesss ik kreeg telefoon :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134343530
Dus...bezig met een nieuwe tweedehands kinderwagen. Nu zag ik een op mp, een duits merk. Ik zal het even opzoeken.

Edit: teutonia. Kent iemand dat? Is het wat?

[ Bericht 22% gewijzigd door flowerbox op 16-12-2013 21:17:08 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:28:09 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_134360472
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:10 schreef flowerbox het volgende:
Dus...bezig met een nieuwe tweedehands kinderwagen. Nu zag ik een op mp, een duits merk. Ik zal het even opzoeken.

Edit: teutonia. Kent iemand dat? Is het wat?
inbreekt:
Ik heb zelf geen kinderen maar wel jarenlang die dingen verkocht, Teutonia is wel oerdegelijke Germaanse qualität. Ze ziet ze alleen niet zo veel omdat ze qua hipheid in hun designs een beetje achter de feiten aan lopen.
disclaimer
pi_134479161
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:10 schreef flowerbox het volgende:
Dus...bezig met een nieuwe tweedehands kinderwagen. Nu zag ik een op mp, een duits merk. Ik zal het even opzoeken.

Edit: teutonia. Kent iemand dat? Is het wat?
Mijn zus heeft er een en die is er erg blij mee geweest. Je kunt alle onderdelen in kleur samenstellen geloof ik. En ik vond hem ook prima rijden!
pi_134490001
Het is echt een wereld op zich die kinderwagens.. gelukkig hebben wij allang een kinderwagen O+
S. 2014
J. 2016
pi_134668806
Stormqueen en Sull, bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk is het geen teutonia geworden, maar een bugaboo. Ik ben er helemaal verliefd op. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door flowerbox op 24-12-2013 22:09:09 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134669222
Goede keuze! Ik gebruik onze bugaboo nu al 6 jaar dagelijks en hij is nog als nieuw.
pi_134669464
Ja, hè deze ziet er ook nog als nieuw uit en dat voor een klein prijsje.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_135198831
Even up. Wij zijn aan het kijken naar een mutsy. In de winkel hebben we de evo en de igo kunnen testen. Beiden vouwen mooi klein genoeg op. De rugleuning is verstelbaar (geen kuipje) en mijn man vind ze lekker soepel rijden. Nu hoeven wij geen nieuwe wagen dus ik ben op mp aan het kijken. Igo is niet te vinden, evo soms maar je wordt plat gegooid met 4rider, urban rider, spider, slider, transporter, mutsseart en weet ik wat. Oudere modellen volgens mij die wij nooit in het echt hebben gezien.

Mijn vraag is dus: iemand die wel ervaring heeft of in ieder geval live gezien en die er wat over wil zeggen?
pi_135209864
Ik heb een 4rider vond hem het kleine proefrondje wat ik er mee gemaakt had wel prima rijden, maar nu ik hem echt in gebruik heb heb ik spijt dat ik niet weer een driewieler heb gekocht (tweedehands krijgertje bij de eerste gebruikt maar was toen echt versleten)
Die vond ik echt veel wendbaarder en daar reed ik zo een (stoep)randje mee op zonder dat ik de duwstang als hefboom moet gebruiken dus daar vergis ik me nu nog steeds wel in (vooral vervelend bij het oversteken van een redelijk drukke weg waar nog een randje van een cm zit om van het zebrapad op de stoep te komen. En de driewieler was met een hand te besturen (handig als je ook nog een peuter hebt die graag een hand geeft maar ook als bijvoorbeeld je telefoon gaat.
Wat wel weer het voordeel is van de 4rider is dar je er een duoseat op kunt klikken en dus twee kinderen tegelijk kunt vervoeren.
Wat ik ook een nadeel vond is dat je voor de maxicosi aparte adapters nodig hebt om hem er op te klikken en dat als je het zitgedeelte er op hebt en de zonnekap en je hebt er een kind van nog geen twee inzitten, kind met z'n hoofd tegen de zonnekap zit, en dan is mijn peuter wel groot voor z'n leeftijd maar ook niet overdreven.

Ik weet dat twee bevriende stellen er wel helemaal tevreden over zijn. En ik ben er ook wel tevreden genoeg over dat ik niet nog een andere wagen ga kopen. Maar hierboven zijn de punten waar ik tegen aan liep. En die ik wilde delen. Een aantal is in vergelijking met een andere wagen, als je die ervaring niet hebt is het wellicht minder storend.

Over de modellen die je in de winkel hebt gezien kan ik niets vertellen trouwens.. Een vriendin van me heeft een van die twee maar geen idee in welke mate ze er tevreden over is of niet.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:58:46 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135210132
Wij hebben de iGo, zonder baby al een fijne wagen O+. Volgens mij is dat de 'opvolger' van de 4rider, ik weet alleen niet of die ook luchtbanden heeft. Maar wat zijn je eisen? ;).
KuikenGuppy
pi_135210242
Ik heb een 4 rider gehad wat een onding. Daarna een mutsears gehaald op mp echt een tof ding goed wendbaar 1 hand te besturen en kan enorm veel hebben. Ook fijn hoog in te stellen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135221505
Ik heb de transporter en ik vind hem erg fijn. Persoonlijk vind ik een 3-wieler veel instabieler maar dat is dus echt een mening.
pi_135222646
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:44 schreef laziness het volgende:
Wat voor gemiddelde auto heeft een kofferbak waarbij dat wel allemaal past dan?
Hier maakte het geen klap uit welke wagen. Die kinderwagenbak paste er sowieso niet bij in de kofferbak. Dan moet je toch naar de stations of mpv's denk ik?
In mijn golfje uit 94 past het onderstel + bak ( bugaboo) met gemak in de kofferbak. Eerst onderstel en daar de bak bovenop :)
pi_135234581
Met nog 4 maanden te gaan moeten we ons ook maar eens in een kinderwagen gaan verdiepen :+

Ik heb best wel wat gelezen maar nog geen enkele voorkeur qua merk. Is het handig om te gaan test rijden ergens in zo'n baby winkel? alleen al de gedachte aan de babydump e.d. geeft me jeuk :X
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:36:54 #78
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135234744
Ik vond dat wel heel fijn fazz. Door het rijden zijn er mooie wagens afgevallen, maar ook kanshebbers bijgekomen die we nooit van te voren bedacht hadden!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135234830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Met nog 4 maanden te gaan moeten we ons ook maar eens in een kinderwagen gaan verdiepen :+

Ik heb best wel wat gelezen maar nog geen enkele voorkeur qua merk. Is het handig om te gaan test rijden ergens in zo'n baby winkel? alleen al de gedachte aan de babydump e.d. geeft me jeuk :X
Ik vond het vooral praktisch omdat we alle wagens even mochten passen in onze auto :)
pi_135235567
Ja, ik dacht al dat het handig zou zijn :P Nou mr. fazz nog overtuigen :+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:38 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vond het vooral praktisch omdat we alle wagens even mochten passen in onze auto :)
Dat lijkt me ook wel handig, zo groot is de kofferbak niet van onze Peug 205 :') Wel top dat ze je dat laten doen!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:05:34 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135236047
Wij hebben een ochtendje babypark gedaan, en vond de voorlichting erg fijn. Ze hebben ervaring, dus als jij aangeeft een bepaald iets te zoeken, dan weten zij al snel welke wagens daar wel en niet aan voldoen.
KuikenGuppy
pi_135236736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:05 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben een ochtendje babypark gedaan, en vond de voorlichting erg fijn. Ze hebben ervaring, dus als jij aangeeft een bepaald iets te zoeken, dan weten zij al snel welke wagens daar wel en niet aan voldoen.
Maar dan moet ik dus wel weten wat ik zoek :+ Komende week komt er toch niets van dus ik ga er even over nadenken. Dank! :)
pi_135236818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:21 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar dan moet ik dus wel weten wat ik zoek :+ Komende week komt er toch niets van dus ik ga er even over nadenken. Dank! :)
Ik denk dat je keuze aardig beperkt is als hij moet passen in een kleine achterbak. Wij konden met onze Polo bijvoorbeeld alleen de Mutsy's en een Bugaboo kiezen. Uiteindelijk voor een tweedehands Mutsy gegaan O-)
pi_135236919
Hahaha, dan wordt de keuze dus al enigzins voor me gemaakt :P Ach, scheelt weer dan ;)

Bij ons wordt het ook een 2e hands hoor, tenminste, daar ga ik nu wel van uit.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:46:52 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135237678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:21 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar dan moet ik dus wel weten wat ik zoek :+ Komende week komt er toch niets van dus ik ga er even over nadenken. Dank! :)
Bij babypark werden ons allerlei vragen gesteld om te ontdekken wat wij wilden (want wij hadden behalve 'moet stabiel zijn zodat de honden hem niet snel omver kunnen trekken' ook maar weinig idee van wat we precies wilden).

Uiteindelijk vonden wij belangrijk: een grote bak voor de reiswieg, dat de wandelwagen helemaal plat kan, vier wielen dus geen drie, luchtbanden eronder, gemakkelijk in te klappen en mee te nemen en geschikt voor meer terreinen dan enkel de stad/stoep.
KuikenGuppy
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:52:13 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135237855
Wij hebben onze joolz nog steeds niet geprobeerd in de kofferbak te stoppen (Corsa 5drs uit 2007) :@

/struisvogelpolitiek
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:53:01 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135237879
Joolz kan ook redelijk klein opgevouwen worden toch?
KuikenGuppy
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:54:48 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135237926
Ja, is ie op uitgezocht hoor, maar echt getest hebben we het nog niet haha. Meer onder het mom van 'als dit niet past gaat verder toch niks passen'. Maar of het hem wordt? Je ne sais pas :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135238300
Hier een Xadventure Xfun en daarvan passen bak en onderstel samen in de achterbak. (Ford fiesta 2012) Moet wel 1 wiel eraf halen maar dat is echt een kwestie van seconden. Kan het wel laten zitten trouwens maar dan ligt de hoedenplank scheef en daar kan ik echt niet tegen.
pi_135244897
Haai..

Ik ben ook eens aan het rondkijken naar kinderwagens. We hebben nog een maand of 6/7 maar gewoon.. voorpret :)
Daar waar ik woon ligt er gerust 4 of 5 maanden per jaar sneeuw en/of ijs, en ligt er geen straat recht.. Lucht in de wielen iig, zwenkwielen denk ik.. En ik wil een handrem voor als we de berg af lopen. Wat is nog meer handig om aan te denken?
Dit soort wagens zie je hier veel, maar dat stuur zoooo kut, die voorwielen. Vast handig in sneeuw, maar verder..

(We gaan uiteraard ook info inwinnen in winkels hier, maar jullie zijn veel eerlijker dan verkopers, denk ik zo :P )
pi_135245053
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Haai..

Ik ben ook eens aan het rondkijken naar kinderwagens. We hebben nog een maand of 6/7 maar gewoon.. voorpret :)
Daar waar ik woon ligt er gerust 4 of 5 maanden per jaar sneeuw en/of ijs, en ligt er geen straat recht.. Lucht in de wielen iig, zwenkwielen denk ik.. En ik wil een handrem voor als we de berg af lopen. Wat is nog meer handig om aan te denken?
Dit soort wagens zie je hier veel, maar dat stuur zoooo kut, die voorwielen. Vast handig in sneeuw, maar verder..

(We gaan uiteraard ook info inwinnen in winkels hier, maar jullie zijn veel eerlijker dan verkopers, denk ik zo :P )
Scandinavië zo te lezen. maar die heeft geen zwenkwielen zo te zien. is dat vanwege de sneeuw? je kunt hier ook kinderwagens kopen waarbij je de wielen vast kunt zetten.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:03:07 #92
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_135246164
Hier zijn wij ook gegaan voor de iGo!
Ik kan niet wachten totdat we m in gebruik kunnen nemen!

Als je niet teveel eisen aan 'nieuwste van het nieuwste' stelt zou ik eens bij Babypark gaan kijken, daar zijn de veel modellen van 2013 heel goed geprijsd :)
Wij wilden in de eerste instantie ook niet voor nieuw gaan, maar wij waren toevallig bij BabyPark en vonden de iGo zo'n goede prijs hebben dat we voor nieuw zijn gegaan! :)

Ook wij hebben met Babypark goede ervaringen gelukkig :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:17:00 #93
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135247017
Ik vind een grote bak waar je kind echt tot zes maanden plat in kan liggen nog steeds wel één van mijn belangrijkste eisen als ik nu een nieuwe wagen moest kopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:39:45 #94
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_135251460
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:17 schreef laziness het volgende:
Ik vind een grote bak waar je kind echt tot zes maanden plat in kan liggen nog steeds wel één van mijn belangrijkste eisen als ik nu een nieuwe wagen moest kopen.
Dat soort dingen idd wel, ik doel meer op een model van 2013 ipv een 2014 model oid.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_136367001
Zo, tijd om dit topic weer eens even te kicken! :)

Na wat wagens te hebben gezien ben ik tot de conclusie gekomen dat ik heel veel niet mooi vind :') Ik zit me ondertussen wel te verlekkeren aan van die ouderwetse wagens, zoals dit *link weggehaald, werkt niet*
Naast een wagen willen we sowieso ook gaan dragen, dus deze wagen gaat niet de enige vorm van vervoer worden voor de baby.

Wat zouden nou, afgezien van de dingen hieronder, nog meer punten zijn om over na te denken?
* past het wel in de auto
* geen combi wagen dus beperkt 'houdbaar'
* ?

[ Bericht 17% gewijzigd door Fazz op 05-02-2014 17:15:27 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:57:38 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136367214
Wij hebben o.a. gelet op stabiliteit op wat 'ruiger' terrein (wandelpad of bos), de grootte van de reiswieg, het materiaal van het handvat (schuim gaat sneller kapot dan rubber) en of het zitje van de wandelwagen helemaal plat kan.
Ook wilden we dat de maxi cosi erop past, maar de meeste merken hebben wel een adapter daarvoor.

Edit: ik begreep je vraag verkeerd, sorry :P je link doet het bij mij niet, dus ik weet niet welke je bedoelt?
KuikenGuppy
pi_136367272
Je link is niet heel lekker fazzolettie, bij mij dan. Je kan met die wagen niet lekker de stoep op en af en de vraag is of de duwstang hoog genoeg is. Ook kan je op zo'n wagen nooit de maxi cosi klikken (als je echt een oude koopt, that is, want er zijn wel remakes. Daar kan het vast wel op, maar die zijn ook heel duur). Mijn buurvrouw had er eentje (iets minder oud) maar die gingen toch heel snel over op een combiwagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136367659
Waaah, echt, er zit een nieuwe spam filter hier op werk waardoor alle icoontjes niet werken of niet zichtbaar zijn... }:| }:| }:|

Google anders even op 'ouderwetse kinderwagen' :+

Hoe/wanneer klik je de maxi cosi op de wagen dan? Ik voel me nog echt zo'n noob :')
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:15:41 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136367803
Die ouderwetse wagens zijn meestal helemaal niet demontabel, dus of die in je auto past... En daar past idd zeker geen maxi cosi op. En geen wandelwagenzitje, dus je kunt hem maar een beperkte tijd gebruiken.
Meestal zijn ze ook erg laag, zijn jullie groot/lang?
KuikenGuppy
pi_136367850
Ik heb er een gezien die wel ingeklapt kan worden en (hoogstwaarschijnlijk) past het onderstel wel in onze kofferbak. Ga vanavond meten :)

De beperkte tijd zie ik inderdaad ook als nadeel, maar dat is van later zorg :+
Erg lang zijn we niet; 165/175 ;)
pi_136368449
Je hebt remakes van de echt oude wagens zijn er ook, maar die zijn nogal prijzig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136376928
Wij hebben een redelijk old fashion kinderwagen... Ben er super blij mee, wist al jaren dat ik deze wilde, en een paar maanden geleden kwam k m weer tegen en moest ik m hebben O+

En er kan geen maxicosi op maar dat vind ik toch niet mooi, en nee hij heeft geen zwenkwielen maar daar zit ik niet mee... Hij is mooi op hoogte, ook voor de papa van uk, (1.98m) hij heeft t flinke wagenbak en een buggyinzet.. En een mooie boodschappenmand!

Plaatje bij het praatje:
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:55:25 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136378044
Dat de MC erop kan is ook niet voor het mooi maar voor het praktisch.
KuikenGuppy
pi_136378176
Ik heb tot nu toe de mc nog geen 1x op het onderstel gehad. En bij ean ook amper. Ze mogen daar toch niet zo lang inliggen. Ik verbaas mij altijd over mensen met mc in pretparken en dierentuinen enzo.
pi_136378356
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:55 schreef Burdie het volgende:
Dat de MC erop kan is ook niet voor het mooi maar voor het praktisch.
Ja dat zie ik dus niet... Misschien dat ik er idd 2 min langer overdoe voor ik weg ben maar thats it, plus idd dat ik de houding onprettig vind voor die kleintjes maar das persoonlijk :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:03:30 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136378558
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb tot nu toe de mc nog geen 1x op het onderstel gehad. En bij ean ook amper. Ze mogen daar toch niet zo lang inliggen. Ik verbaas mij altijd over mensen met mc in pretparken en dierentuinen enzo.
Dat snap ik idd ook niet, maar even naar de supermarkt lijkt me met de MC op het onderstel toch een stuk gemakkelijker dan dat je je baby moet verplaatsen van MC naar reiswieg en weer terug naar de MC voor het ritje naar huis.
KuikenGuppy
pi_136378675
Ik zet de mc in het winkelwagentje, pak de draagdoek en soms de Zapp want daar kan de mc ook op.
pi_136378691
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat snap ik idd ook niet, maar even naar de supermarkt lijkt me met de MC op het onderstel toch een stuk gemakkelijker dan dat je je baby moet verplaatsen van MC naar reiswieg en weer terug naar de MC voor het ritje naar huis.
Oh ja maar das misschien wel handig te vermelden dat ik alles lopend of met ov moet doen... Wij hebben zelf geen auto, we hebben wel n mc maar das voor bij mn pa in de auto!
S. 2014
J. 2016
pi_136378949
Ik vond het idd wel handig dat de mc op de kinderwagen kon. Kleine boodschapjes halen maar ook wel eens een kort rondje in de stad als hij net lekker in slaap was gevallen in de auto.
pi_136378982
We hebben geen adapters voor de mc gekocht en ik heb ze tot nu toe nog geen seconde gemist. Wij doen eigenlijk alles met de draagzak. :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:12:51 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136379144
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:10 schreef Limone het volgende:
We hebben geen adapters voor de mc gekocht en ik heb ze tot nu toe nog geen seconde gemist. Wij doen eigenlijk alles met de draagzak. :)
In de auto toch niet?
KuikenGuppy
pi_136379246
Maar je kan toch vervoeren in de auto en voor de rest dan de doek omdoen ;)
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:18:55 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136379510
Oh ja hoor, dat zal best kunnen. Ik ben het iig niet voor elk boodschapje van plan, daarom was die MC-compatibility voor de kinderwagen voor ons een vereiste ;).
KuikenGuppy
pi_136379583
^^ Zoals Pvoesss! De mc is misschien één keer de auto uit geweest.
pi_136379887
Hier juist wel blij met de adapters. E vindt in de maxi cosi gezet worden vreselijk dus krijsen ;( als ik dan alleen even naar de supermarkt ga zet ik haar op het onderstel met maxi cosi.
Als we langer weg gaan nemen we wel de complete wagen mee.
E.
pi_136379922
Dat was dus eigenlijk ook mijn idee, om daar de draagzak voor te gebruiken :) Daarnaast doe ik nooit met de auto boodschappen :+

Maar goed, afgezien van de lauwe reactie van m'n moeder ( }:| ), hoef ik zo'n antieke wagen dus niet meteen af te schrijven O+
pi_136380006
doek en een trolley ftw met boodschappen. *O*
pi_136380084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat was dus eigenlijk ook mijn idee, om daar de draagzak voor te gebruiken :) Daarnaast doe ik nooit met de auto boodschappen :+

Maar goed, afgezien van de lauwe reactie van m'n moeder ( }:| ), hoef ik zo'n antieke wagen dus niet meteen af te schrijven O+
Uit mijn hoofd had Kleurdoos eerst ook zo'n geweldige oldfashion wagen O+
S. 2014
J. 2016
pi_136380094
uh... bij trolley haak ik af hoor :{w
pi_136380354
hhaha dat riep ik ook altijd :+
pi_136391467
Cosi op het onderstel hebben we hier ook zelden gedaan. Ik tilde haar net zo lief even over.

quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:28 schreef Limone het volgende:
uh... bij trolley haak ik af hoor :{w
+1

Als ik lopend boodschappen doe is dat met kinderwagen. Al gaan we meestal met de bakfiets O+ ben nu wel op zoek naar een buggy die klein genoeg op te vouwen is voor in de bak. Tot nu toe de Nuna Pepp en de Stokke Scoot gevonden. Iemand nog andere tips?
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:09:27 #122
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136393181
Dit was mijn kinderewagen voor we de Mutsy kochten. Deze komt bij mn schoonzus vandaan en had 12 jaar op zolder onder de regenhoes gestaan. Hij stonk echt zo verschrikkelijk en ik kreeg die lucht er ook niet uit. Dus hebben we hem weggedaan.



♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136393786
MC op het onderstel doen we regelmatig, maar niet als we weten dat we langer dan een half uur ergens zijn. Anders bak, doek of draagzak mee :).

Zo'n ouderwetse bak lijkt me geweldig, maar ik ben dolblij met zwenkwielen en een kleine, lichte kinderwagen in de stad en de tram. Super wendbaar en ik kan zelfs in de Kruidvat in de stad :+
pi_136394620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:09 schreef klavertje-4 het volgende:
Ik vond het idd wel handig dat de mc op de kinderwagen kon. Kleine boodschapjes halen maar ook wel eens een kort rondje in de stad als hij net lekker in slaap was gevallen in de auto.
Ja hier dus ook :) ik vond het voor de eerste 3 maanden handig de mc op het onderstel voor boodschappen enzo. Daarna heb ik meer de draagdoek gebruikt want ze vond de mc echt vreselijk.
Sowieso in de kinderwagen bak is ze maar 2 keer geweest want ze wou nooit erin...


En een kinderwagen zonder zwenkwielen daar moet ik echt niet aan denken!

Maar als we ooit een tweede kind zouden krijgen zal ik voor de Bugaboo Bee gaan. Kan in 1 stuk gevouwen worden en heeft geen bak (wat we dus niet gebruikt hebben)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136394772
Hier ook dol op zwenkwielen, zo heerlijk wendbaar. Kan hem met 1 vinger sturen als ik dat zou willen, wie wil dat nou alleen? ;)
We hebben de bugaboo cameleon 3 trouwens, nog steeds zeer mee in mijn nopjes en veel gebruikt.
E.
pi_136394844
Ik heb de Cameleon+ en Buffalo maar ik ben denk ik meer een Bee mens! past beter in onze polo en mini 50m2 huisje :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136394892
Is de Buffalo wat? Die kwam niet lang nadat wij onze cameleon besteld hadden uit en ik vind hem een beetje lomp lijken :@
E.
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:16:21 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136395019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:09 schreef Vlindur het volgende:
Dit was mijn kinderewagen voor we de Mutsy kochten. Deze komt bij mn schoonzus vandaan en had 12 jaar op zolder onder de regenhoes gestaan. Hij stonk echt zo verschrikkelijk en ik kreeg die lucht er ook niet uit. Dus hebben we hem weggedaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is wel echt heel gaaf :o O+.
Zonde van die geur -O-.

Wij hebben sinds vanmorgen ruimte in de schuur om de kinderwagen neer te zetten als we hem niet gebruiken, moet ik er dan iets overheen doen tegen vocht/stof/spinnen/etc? Of zal dat wel loslopen? Hoe doen jullie dat? In ons huis past hij niet zonder enorm in de weg te staan.
KuikenGuppy
pi_136395035
Sparkling Ik vind hem beter rijden dan de Cameleon door die 10 incl voorwielen. Je moet hem niet over de stoep rand heen tillen, hij kan echt makkelijk bijvoorbeeld ook op kiezels, zand en zo voort. Maar hij is enorm, en zwaar! dus voor ons niet zo geschikt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:17:06 #130
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136395038
Wij gaan vanavond kijken naar een tweedehands Bugaboo Cameleon (nog met luchtbanden). Hebben mensen veel problemen gehad met luchtbanden dat ze snel lek gaan?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:19:39 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136395129
Nooit!
Af en toe bij de benzinepomp wat extra lucht er in maar dat is het dan ook en al drie jaar in gebruik.

Geen bugaboo btw ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door laziness op 06-02-2014 11:42:45 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136395895
Wij hebben geen Bugaboo maar wel luchtbanden. Nooit een lekke tuub tot nu toe :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_136397064
Ik heb 1 keer een lekke band gehad, maar dat was nog voor gebruik. Heb toen gratis een nieuwe gekregen en we zijn 4,5 jaar verder en nooit meer en lekke band gehad (MC Mura).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136397252
Hier ook nog nooit een lekke band! Je kunt trouwens bij de fietsenmaker voor een paar euro van die verloopnippeltjes van autobandventiel (ook wel Amerikaans ventiel) naar fietspomp kopen. Heb ik aangeschaft voor de banden van de wishbone.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136397540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:17 schreef Chanty het volgende:
Wij gaan vanavond kijken naar een tweedehands Bugaboo Cameleon (nog met luchtbanden). Hebben mensen veel problemen gehad met luchtbanden dat ze snel lek gaan?
Nou ja, wat is snel?
Onze Mutsy heeft volgens mij 'n keer of 4 een lekke band gehad. Maar hij is al 6,5 jaar in gebruik!
Heeft ook een hoop te verduren gehad maar dat ding is ijzersterk.
Okay, het is niet de knapste wagen meer, na intensief gebruik door weer en wind.
Maar zolang we hem nog zo zwaar beladen bij bijvoorbeeld een dagje uit en hij mijn kind en alle zooi kan vervoeren... Vind ik het prima :)
.... met gevoel voor drama....
pi_136397616
En mocht je de luchtwielen van de Cameleon zat zijn, kan je altijd gewone schuimrubber wielen eronder zetten van de Cameleon+ want die passen er op :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:53:01 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136402312
@kersjes 4 keer in 6,5 jaar vind ik best veel maar is idd ook afhankelijk van waar je ermee naartoe gaat. Ik zie mezelf niet snel over ruig terrein gaan met zo'n ding en kijk ook wel waar ik loop, net als dat ik niet door glas fiets.
Maar zo te lezen valt het nog wel mee. Sommige adverteerders van foambandwagens wekken in hun tekst de illusie dat ze met luchtbanden om de haverklap een lekker band hadden :P

@bitterend: dat zat ik me idd al af te vragen. Standaard maat natuurlijk. Dus dat is altijd nog een optie mocht ik onverhoopt wel continu met een platte band zitten :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:43:46 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_136403906
Wij hebben op onze Mutsy bewust geen luchtbanden gekozen, we zagen de meerwaarde er niet van (het reed exact het zelfde) en ik ben nog steeds blij met onze. Hij wordt wat slapjes en wat gammel, maar onze is al 4 jaar intensief in gebruik.

Zou een wagen eigenlijk voor een APK kunnen? Doen winkels dat? :?

(vriendin van me had dezelfde wagen maar met luchtbanden. Als haar banden niet helemaal vol zaten vernam ze dat gelijk. Duwt megazwaar! :o )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136407420
Hier ook luchtbanden...nog nooit opgepompt :@! Maar de wagen is onwijs licht om te duwen, dus ben bang wat er gaat gebeuren als ze wel opgepompt zijn :+.
Merk iig niks van zachte banden oid.
Het is trouwens niet alsof we op platte banden lopen, ze deuken niet eens in :P
pi_136407966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:37 schreef bitterend het volgende:
En mocht je de luchtwielen van de Cameleon zat zijn, kan je altijd gewone schuimrubber wielen eronder zetten van de Cameleon+ want die passen er op :9
Dat wilde ik ook posten maar op de Bugaboosite staat dat het niet past.
pi_136408163
Waar? gevonden.

Past wel :)
Zal waarschijnlijk niet officieel getest zijn, maar ervaring leert dat het gewoon goed past ;)

[ Bericht 66% gewijzigd door bitterend op 06-02-2014 18:08:41 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:58:32 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136415683
Nou we hebben onze bugaboo. Vond hem erg fijn O+ Nu wachten op het kind en hopen dat ik hem dan ook nog fijn vind :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136415755
*O* veel plezier ermee!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136423153
Wat goed Chanty! Je kunt het maar alvast in huis hebben ;)

De antieke wagen die ik op het oog had past volgens mij net in onze kofferbak (het onderstel dan). Even vragen of we dit weekend kunnen gaan kijken/passen. Het is gelukkig in de buurt :s)

Van alle klassieke remakes is dit wel mijn favoriet O+ maar echt absurd duur }:|
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:16:10 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136423763
Niet duurder dan een Joolz ;).
KuikenGuppy
pi_136430949
persoonlijk vind ik zo'n remake echt niet lekker lopen. Heb er mee gelopen in en babywinkel.
Wij hebben 2 luchtbanden op onze mutsy en ik heb nog nooit een lekke band gemaakt.
pi_136481307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:16 schreef Burdie het volgende:
Niet duurder dan een Joolz ;).
dat is alleen nog voor het onderstel en de bak/wieg hè ;) Wil je er ook een wandelwagen van maken kun je nog eens 400E neerleggen :')
  zondag 9 februari 2014 @ 21:05:06 #148
73386 Fazz
onderweg
pi_136523479
Even iets heel anders, de discussie over de mooie klassieke wagen eindigde met de vraag waar we deze nou überhaupt in huis kwijt kunnen :+ , een vraagje over hele compacte wagens...

In een eerdere reeks kwam de babyzen ter sprake, de yoyo is een hele compacte wagen. De babyinzet heeft geen hoog opstaande bak, is dat een nadeel? Hier kun je hem zien.

Alvast dank :*
  zondag 9 februari 2014 @ 21:08:04 #149
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136523719
Geen babyervaring hier nog Fazz, maar mij lijkt het een risico bij beweeglijke kindjes en onhandig bij hellinkjes of dingen. Ik vind t niks :@

Onze joolzbak heeft een systeem waarmee je hem helemaal plat kunt maken als je hem niet gebruikt, dat vinden wij heel handig voor het opbergen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136524059
Wat een spuuglelijke wagen (sorry :@)

Verder heb ik ook een beter gevoel bij een hogere bak... Puur op gevoel
S. 2014
J. 2016
pi_136524060
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Even iets heel anders, de discussie over de mooie klassieke wagen eindigde met de vraag waar we deze nou überhaupt in huis kwijt kunnen :+ , een vraagje over hele compacte wagens...

In een eerdere reeks kwam de babyzen ter sprake, de yoyo is een hele compacte wagen. De babyinzet heeft geen hoog opstaande bak, is dat een nadeel? Hier kun je hem zien.

Alvast dank :*
T. vindt omhoog tegen het dekje schoppen fantastisch, dus hij zou erg gelimiteerd worden in die bak :P
Groter nadeel van die wagen vind ik een 5 punts harnas in de bak. Een kindje moet juist veilig los kunnen liggen in de bak..
  zondag 9 februari 2014 @ 22:34:21 #152
73386 Fazz
onderweg
pi_136529375
Oké, goede punten om over na te denken. Dat van de gordel had ik me nog niet eens gerealiseerd :)

En GM, ik weet het, maar ik heb nog geen wagen gevonden die ik nou wel mooi vind :')
  zondag 9 februari 2014 @ 22:35:24 #153
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136529456
Fazz waar ben je wél naar op zoek dan?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 9 februari 2014 @ 22:43:48 #154
73386 Fazz
onderweg
pi_136529920
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:35 schreef Kimpossible het volgende:
Fazz waar ben je wél naar op zoek dan?
En dat Kim, is nou precies wat ik probeer te ontdekken :+ ik ga m'n principes overboord zetten ( :') ) en deze week naar baby park om te kijken en testen :P
pi_136530030
Wil je een 3 wieler of 4 wielen? Makkelijk en klein in te klappen of maakt dit niet uit, moet de wagenbak makkelijk loskunnen enz enz
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 februari 2014 @ 22:50:15 #156
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136530329
Hahaha! Moeilijk he? Hier heeft een dagje rijden ook de doorslag gegeven. Al moet ik zeggen: al van te voren moesten en zouden mijn een joolz. Want dat was dé beste wagen, zo had ik besloten. En na een dagje karren en bochtjes draaien, invouwen en optillen bleek dat voor ons ook zo te zijn (budgettechnisch had ik eerder gehoopt voor een andere wagen te vallen :@ )

Anyway, tips waar ik dus veel aan gehad heb om tot een keuze te komen:
- hoe zit je in je ruimte, thuis en in de auto?
- moet je veel sjouwen met je wagen? Wij wonen bijv. In een appartement dus licht was een vereiste
- wat vind je lekker rijden? Sommigen zweren bij zware wagens, anderen bij lichte.
- wil je veel op onverhard terrein kunnen wandelen?
- 3 of 4 wielen?

Enn wij kregen van een vriend de tip om vooral te proberen met1 hand te rijden en te sturen. Niks zo irritant als een wagen die je continu moet corrigeren omdat ie anders de stoep af rijdt of zelf linksaf wil (denk aan die vervelende winkelwagentjes die altijd hun eigen plan trekken).

Succes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 9 februari 2014 @ 22:53:00 #157
73386 Fazz
onderweg
pi_136530489
Voorkeur voor 4 wielen maar is gebaseerd op niets, heb nog nooit met een 3 wieler gereden :)
En klein opvouwbaar, graag, we rijden een peugeot 205 :+

Ik ben altijd erg van 'Zelluf doen' en laat me dus zelden/nooit voorlichten in winkels maar zoek het uit op internet. Maar nu met die wagens moet ik het toch ervaren denk ik, hoe het er in het echt uit ziet en voelt.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:57:13 #158
73386 Fazz
onderweg
pi_136530739
Dank voor de tips Kim ^O^ Woensdag ga ik met m'n moeder naar baby park, ik ben benieuwd :)
  zondag 9 februari 2014 @ 22:58:07 #159
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136530786
In de winkel kan je ook lekker zellluf doen hoor! Al vond ik het wel ideaal dat de winkelmevrouw ons hielp wagens te elimineren adhv onze punten en ook wagens liet zien waar we zelf niet op waren gekomen.

Wat mij trouwens heel erg opviel is hoe gammel 9 vd 10 wagens aanvoelen. Alsof ze elk moment in kunnen storten of zo. Quinny ook, dat je aan dat handvat wiebelt en dat heel die wagen op z'n grondvesten staat te schudden :o ja doeeeei. Daar had ik dus geen goed gevoel bij en dat had ik zónder proefritjes nooit geweten. sterker nog: zonder proefritjes was ik waarschijnlijk obv het internet gegaan voor een quinny (want goedkoper dan joolz).
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136530911
Ik kreeg ze zonder hulp ook vaak niet in elkaar geklapt :') Wij zijn ook naar Babypark gegaan om te testen, erg fijne winkel! We mochten de wagen bijvoorbeeld ook even mee naar de auto nemen om te kijken of hij zou passen.
pi_136623528
Weet iemand of de bekleding van de Mutsy Slider wandelwagenbak gewoon in de wasmachine kan? De katten hebben hem misbruikt :')

En of je ook de bekleding van de kap los kunt maken? Die zit om een buis vast en die buis kan niet van de bak af, maar er zit wel een vlek in (tweedehandse wagen), dus ik zou hem graag even wassen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:41:39 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_136623622
binnenbekleding kun je altijd wassen. Buitenbekleding zou ik niet aan beginnen. Daar zitten vrijwel altijd meerdere coatings op en dat gaat niet goed in de wasmachine. Zou dan eerder een vlekkenmiddel proberen.
disclaimer
pi_136623781
De vlek zit in het katoenen binnengedeelte van de kap. Maar die voetenzak van de buggy kan dus ook niet in de machine? Jammer...
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:50:58 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_136623910
zit er geen waslabel aan?
disclaimer
pi_136624077
Nope, alleen een label dat het een foot muff is :P
pi_136624574
Dit zegt Mutsy over het wassen v/d Mutsy Slider:

quote:
Stoffen
· Alle Mutsy stoffen zijn getest, maar
als de wagen erg nat wordt, bestaat de
kans dat het vocht via de onderranden
en de stiknaden in de voering trekt en
in de binnenbekleding kringen achterlaat.
Om dit te voorkomen, raden wij u
het gebruik van een regenhoes aan.
· De voering en de overtrek kunnen met
de hand met een fijnwasmiddel gewassen
worden (niet warmer dan 30°C).
! Niet in de wasmachine wassen of in de
droger behandelen.
· Vlekken in de binnen· of buitenbekleding
kunt u behandelen met een
sopje van vloeibare zeep zonder bleekmiddel.
Altijd het gehele vlak behandelen.
Een natte wagen altijd met
gespannen kap wegzetten. Hoewel de
Mutsy stoffen met de grootst mogelijke
zorg geselecteerd zijn en getest zijn op
kleurechtheid, kan de stof verkleuren.
Mutsy draagt voor eventuele verkleuring
geen enkele aansprakelijkheid.
Dus, vloeibare zeep en gaan :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 12-02-2014 14:14:00 ]
pi_136624773
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:08 schreef GotC het volgende:
Dit zegt Mutsy over het wassen v/d Mutsy Slider:

[..]

Dus, vloeibare zeep en gaan :Y)
Thanks! Ik denk dat ik het even aflever bij mn schoonmoeder :')
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:23:30 #168
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_136625083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:38 schreef Dot. het volgende:
Weet iemand of de bekleding van de Mutsy Slider wandelwagenbak gewoon in de wasmachine kan? De katten hebben hem misbruikt :')

En of je ook de bekleding van de kap los kunt maken? Die zit om een buis vast en die buis kan niet van de bak af, maar er zit wel een vlek in (tweedehandse wagen), dus ik zou hem graag even wassen.
Dat heb ik ook gehad, ook een kattenprobleem. Ik heb alle losse katoenen spullen eruit gehaald en op 30 graden gewassen in de wasmachine. Perfect schoon geworden en niet verkleurd of gekrompen. De binnenkant van de kap zou ik met de hand schoonmaken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_136640810
Vanmiddag een hoop inspiratie opgedaan in de winkel, maar nog geen knopen doorgehakt :')
waarom is het toch zo moeilijkkkk ;( er zijn nu in ieder geval wel een paar mogelijke opties, maar ik ben er nog niet uit of ik nou nieuw wil of 2e hands. 2e hands heeft mijn voorkeur maar mijn moeder die de wagen wil betalen :@ begrijpt daar niets van...
pi_136640895
Het is ook echt lastig.. grote uitgave, voor iets waarvan je eigenlijk niet weet wat je handig/praktisch/irritant/noodzakelijk gaat vinden :)
pi_136641991
dat is het ook ja. Zo'n complete joolz is gewoon duurder dan mijn auto was :X :X
pi_137034424
Zo, de keuze is gemaakt! *O* Na wat testen in de winkel, vergelijken van de specs is het deze geworden :s)

Begin april ga ik hem ophalen, voor die tijd is ie toch zeker nog niet nodig :)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:40:26 #173
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137034481
Jaaaa fazz! Good job! En mooie wagen ook! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137034618
Dank je *) Weer iets om van de lijst te strepen ;)
pi_137035483
Wij zijn voor een tweedehands Joolz gegaan. De mevrouw van wie we 'm gekocht hebben, had heel lief alle bekleding netjes gewassen O+ Met wasmiddel met een hele vieze chemische bloemetjeslucht :') Ik ruik het echt in het hele huis. Dus de boel gaat mooi nog een keer de wasmachine hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 23-02-2014 10:15:18 ]
pi_137039297
Welke is het geworden Fazz? Je link is dicht vanwege christelijke overtuigingen :')

Wij hebben erg over de Bugaboo gedubd. Maar we vonden dat handvat zo los zitten, itt andere wagens. En ik vond m wat zwaar als je de stang naar beneden duwt om de voorwielen op te tillen. Dat wippunt lag wat raar voor ons. Maar die kleurtjes he <3

Hoogstwaarschijnlijk gaan we nu voor deze. Kleurtjes <3
pi_137040571
Ben ook benieuwd Fazz... Mja babypark hè die zijn ook online dicht op.zondag :')
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 februari 2014 @ 11:55:50 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137042080
Toch nog geslaagd, Fazz! Wij hebben ook de iGo. Natuurlijk nog niet met baby geprobeerd, maar wel al super blij mee O+.
KuikenGuppy
pi_137049392
Goeie keuze Fazz! Die iGo's zien er mooi uit O+
  zondag 23 februari 2014 @ 15:34:42 #180
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137050643
Hier ook een iGo Lite ...
Kan niet wachten, totdat hij in gebruik genomen kan worden :) O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_137063663
Oja, de webshop dicht op zondag :')

Het is deze .

Dat wordt alles nog een keer wassen Amsel :+
Roomsnoes, ik ken dat merk helemaal niet. Is het iets Scandinavisch? Ziet er wel mooi uit, en veel kleur keuze :)
Burd, ik dacht al dat die het bij jou ook was geworden! Hopelijk kun je hem snel in gebruik nemen :*
GotC, thanks! Wat voor wagen heb jij nu in gebruik?
Rijst, hihi, ik ga hem pas in april ophalen dus voor die tijd moet mini zeker blijven zitten ;)
pi_137064622
Mooie kleuren ook!

Ik heb de Easywalker June, in deze kleuren (maar met een zwart frame):


pi_137067135
Die is ook mooi O+
Ik vind het erg mooi staan zo'n zwart frame :)
pi_137068167
Emmaljunga is een Zweeds merk inderdaad. Voelde wat robuuster aan dan de Bugaboo (er ligt hier nogal wat sneeuw in de winter), en qua stijl komt ie overeen.

Leuke wagen die Mutsy! Ik vind de zwart-wit (creme)-kleurstelling erg mooi!
pi_137106921
Iemand tip voor een buggy? Aan of afraders??
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 24 februari 2014 @ 21:31:43 #186
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137107157
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:26 schreef DJMomo het volgende:
Iemand tip voor een buggy? Aan of afraders??
Nog geen ervaring mee, maar ik hoor veel goede verhalen over McLaren.. :)

Fazz, in april hoop ik m al in gebruik te hebben! O+
Wij hebben de black/silver variant :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_137107981
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:26 schreef DJMomo het volgende:
Iemand tip voor een buggy? Aan of afraders??
Vrienden van ons hebben een chico, fijne buggy, rijdt soepel maaaar niet heel geschikt voor lange mensen... Ik ben 1.76 en dat is wel echt de max voor mijn gevoel.

Bambino vind ik droevig qua stabiliteit...

En mcLaren is idd een fijne buggy maar wel prijzig.
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 februari 2014 @ 21:50:25 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137108063
Geen enkele buggy is geschikt voor lange mensen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137108158
De McLaren is echt superfijn maar ook behoorlijk aan de prijs. Nu een Koelstra en die bevalt op zich wel maar moet wel veel corrigeren maar dat kan ook komen doordat het een duobuggy is.
pi_137108395
Ik heb de Mclaren geleend en nu heb ik de Chicco lightway, de McLaren is veel en veeeel beter! maar het allerbeste is de Bugaboo Bee+ natuurlijk en daar kan je de duwstang verstellen. Maar hij kost ook 500 euro's :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137108457
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:50 schreef laziness het volgende:
Geen enkele buggy is geschikt voor lange mensen :P
true :P
S. 2014
J. 2016
pi_137111718
Hier de Nuna Pepp, enige buggy die ik niet afzichtelijk vind. :+ en goed voor lange mensen! Nadeel is dat hij volgens mij relatief groot is qua opgevouwenheid (hier is een beter woord voor denk ik) (aah, ingeklapt!)
pi_137120487
is suggestie voor kraamkado van mijn collega's.. Nuna en Bugaboo gaan hem derhalve niet worden. Zó lief vinden mijn collega's me vast niet.

consumentenbond had de chicco en de maclaren als goed getest, maar maclaren wint dus wat jullie betreft. Waar verkopen ze maclaren? niet bij babydump vlgs mij....

ik had bij sjaak een hema buggy, niet duur en prima voor op vakantie (vond het niet erg dat er mee gegooid en gesmeten werd in vliegtuig). Hij lag daarnaast standaard in onze stationwagen, voor als we naar het winkelcentrum met getegelde vloer gingen. Doe er behalve op vakantie dus geen lange afstanden mee over klinkerpaadjes en bosgronden.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137121441
Bij mijn ouders (allebei 1.90+) staat een buggy van Safety 1st en die vinden ze allebei heel fijn in gebruik en mijn nichtje zit er ook fijn in en hij is niet heel duur. Mijn broer heeft zelf een Quinny, maar ik weet niet of hij die fijn vindt.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:23:13 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137121723
Wat zijn eigenlijk de voordelen/nadelen van een buggy vs wandelwagen?
KuikenGuppy
pi_137121764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Burdie het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen/nadelen van een buggy vs wandelwagen?
Ik zat me dat gisteravond ook af te vragen :D Volgens mij alleen dat een buggy lichter+kleiner is en makkelijker mee te nemen is op de fiets/in de auto/in het vliegtuig.
pi_137121896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef Burdie het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen/nadelen van een buggy vs wandelwagen?
Een buggy neem je makkelijker mee als je op stap gaat.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:30:34 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137121951
Ik vind buggy's echt ondingen, maar misschien verandert dat tzt nog wel ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:38:57 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137122206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Burdie het volgende:
Ik vind buggy's echt ondingen, maar misschien verandert dat tzt nog wel ;).
Ik vind het ook ondingen. Mijn man is er te lang voor. Er is veel geld uitgegeven aan een kinderwagen destijds.
Wij gebruiken nog steeds de kinderwagen als we een wagen nodig hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137122817
Ik hou van buggy's!!! ik wil geen kinderwagen meer maar alleen een buggy. Dragen tot kind zelfstandig en goed gaat zitten en dan geen gedoe meer met een grote kinderwagen! ideaal :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:06:00 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137124732
Buggy's zijn ruk, want:

- ze kukelen aaaaaaltijd om zodra je kind er uit is en je tas er nog aan hangt :(
- je kan er (dus) amper zooi in kwijt
- over gras of door zand heen is niet te doen
- voor bijna elk bobbeltje, drempel of richel moet je het ding optillen
- rijdt minder prettig als je flinke afstanden af wil gaan leggen
- is meestal wat krapper en naar mijn idee minder comfortabel als slaapplek voor je kleintje

Buggy's zijn tof, want:

- zijn compacter op te vouwen, je hebt veel meer ruimte over in je kofferbak en gang
- het inklappen is supersimpel
- zijn lichter en makkelijker voort te duwen als je (bijv. door zwangerschap) wat slechter ter been bent
- zijn dan ook uitstekend te gebruiken als rollator :P
.... met gevoel voor drama....
pi_137125164
^O^ :D
Voor city trips, stad en boodschappen zijn die dingen echt ideaaaaal!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:23:54 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137125276
Een buggy makkelijker om voort te duwen?
Ik vond het juist veel zwaarder en veel meer van mijn polsen vragen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:35:32 #204
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137125643
Oh echt Lazi?

Het is ook erg persoonlijk.
Zelf vond ik het in hoogzwangere toestand tijdens de bloedhete zomer van 2009 fijner om buggy-met-peuter voort te duwen, dan de wagen.
En mijn moeder die lichamelijk zo ongeveer uit elkaar valt van ellende kan niks met de wagen, die is na een paar minuten doodop. Maar de buggy voortduwen houdt ze wel wat langer vol.
.... met gevoel voor drama....
pi_137126350
Welke buggy heb jij dan kersjes?

Ding is hier dus vnl bedoeld om in de auto te liggen :') als je dat met de Mutsy doet past er ondanks station amper nog iets in.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137126792
Op vakantie hadden wij de buggy mee, want handiger met het vliegtuig.
Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik geen zin heb de wagen in te klappen en moeilijk te doen in de auto (maar das nu ook minder gedoe, want andere auto met grotere achterbak).
Ik had vandaag de buggy mee naar de kinderboerderij, omdat kind er waarschijnlijk toch amper in zou zitten en ik geen zin had haar te moeten tillen als ze niet meer wilde lopen. Dan is de buggy makkelijker te pakken dan de wagen.

Maar eigenlijk gebruik ik vooral de wagen, vanwege de nadelen van Kersjes :D
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:08:33 #207
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137126805
Een MacLaren. Prima ding hoor!
Voor een buggy ;)
Gekocht toen de oudste 14 maanden oud was.

En ruim 5 jaar later... Nog steeds in gebruik!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:10:08 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137126844
Bungelbeentjes ;(
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 februari 2014 @ 15:12:49 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_137126925
Vorige week kwam ik er trouwens achter dat de wagen niet in mijn kofferbak past.
Afgelopen november een nieuwe auto gekocht en er totaal niet bij stil gestaan om te passen.
Oh well, als we met z'n allen weg gaan en de wagen mee nemen gaan we toch met M. z'n 7-zitter.
Dan past het allemaal maar net :+
.... met gevoel voor drama....
pi_137127045
Ik ben ook heel blij met mijn buggy's. We hebben voor M een MacLaren gekocht omdat die het meest plat kon en het best voor de rug was. Hij zat met 8/9 maanden al af en toe in de buggy omdat ik met mijn dikke tweelingbuik de wagen niet meer in de auto getild kreeg... En ook nu is het verschil om een mega kinderwagentank in de auto te tillen of een duobuggy een groot verschil. Idem voor het inklappen.

Zeker omdat ik geen 2 kinderen tegelijk kan tillen is het heel handig om even snel een buggy te pakken om de kinderen op die manier van auto naar voordeur te rijden (of waar ik dan ook ben).

Maar ik vind de wagen echt wel fijner rijden. Sowieso luchtbanden ipv zwenkwieltjes. Maar toch gebruik ik voor M alleen nog maar de buggy.
pi_137151441
Mijn zusje heeft de nuna pep maar die vind ik met mijn 1.84 ook nog niet je van het. Wel beter dan mijn quinny zapp maar die kochten we dan ook alleen voor fietsuitstapjes. Ik vind het echt een onding.
Ik kies ook nog steeds voor onze mura, zeker nu de kilo's ook gaan tellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_137154415
Ik vind onze koelstra een stuk zwaarder met peuter om te duwen dan onze mutsy. Ik pak dus liever de mutsy maar die is niet makkelijk om te bouwen van reiswieg naar buggyinzet.
pi_137195674
Ik ben opzoek naar een nieuwe opklapbuggy voor op de fiets. maar als enige eis heb ik wel dat de handvaten ook ingeklapt kunnen worden zoals bij de buggy die ik nu heb. er staat een merk babidéal op maar ik kom die niet meer tegen met een optie om de handvaten om te klappen. Iemand tips?

[ Bericht 19% gewijzigd door Sam1993 op 27-02-2014 13:16:58 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_137203967
Even on de baby dump en prenatal geweest. De koelstra Simba lijkt aan alle eisen te voldoen. Kan goed plat, vouwt makkelijk op, loopt prima, fijne handvaten. En niet gierend duur. Dus hopelijk vinden mijn collega's me zo lief. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 2 maart 2014 @ 09:25:19 #215
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137297892
Mijn wandelwagen met alle toebehoren is op zoekt een andere eigenaar. Het is een Mutsy 'Joey' blauw met zwarte kap, grijze bekleding. Bij interesse pm/dm, ook voor foto's graag een pm/dm.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_137448382
Mijn collega's O+ mij (en ik van hen ;))
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137454946
Mijn lieve V. is net 3 en loopt wel goed maar afstanden maken als hij al moe is dat gaat hem niet worden.
En al onze wagens waren stuk. dus nu hebben we een duo :D



Kunnen we naar het strand en echt een shitlood aan spullen mee nemen *O*
pi_137455087
Wonderwel niet eens zo lelijk, pvoesss! :D Wat is het voor eentje?
pi_137455966
Het is de abc design zoom :)
http://www.abc-design.de/nl/producten/duokinderwagens/zoom.html
Ze kunnen ook beide naar je toe kijken of naar elkaar :D


En ze kunnen beide tegelijk in ligstand (3 standen)
Eigenlijk kan je precies kiezen wie je waar doet alles kan :)
En het boodschappennet is huge *O*
pi_137456856
Ik vind hem zo gek uitzien :D maar echt super handig al die mogelijkheden joh!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137457526
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:26 schreef DJMomo het volgende:
Iemand tip voor een buggy? Aan of afraders??
Ik ben fan van de onze. De Britax-Römer B-Agile.

Heel hoge score op testfreaks.co.uk (een 9.7/10 op basis van 490 reviews), en niet super enorm duur. Ik heb hem voor ¤150 ergens online vandaan gehaald (maar volgens mij kost 'ie meestal tegen de ¤200).

pi_137457595
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:07 schreef Pvoesss het volgende:
Het is de abc design zoom :)
http://www.abc-design.de/nl/producten/duokinderwagens/zoom.html
Ze kunnen ook beide naar je toe kijken of naar elkaar :D
[ afbeelding ]

En ze kunnen beide tegelijk in ligstand (3 standen)
Eigenlijk kan je precies kiezen wie je waar doet alles kan :)
En het boodschappennet is huge *O*
Oh, die ben ik laatst ook al tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe wagen ivm baby nr.2. Maar ik vond 'm zo duur ;(
pi_137458303
Ja aan de prijs is hij wel idd maar wij hebben al geen reiswieg meer nodig en maakt het toch weer 100euro goedkoper.
pi_137458429
Kennen jullie YOYO??


Ik had hem vandaag gezien en leek me echt super handig zo klein te vouwen en zo licht! het is dat ik meer dan genoeg kinderwagens heb :') :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137458481
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ja aan de prijs is hij wel idd maar wij hebben al geen reiswieg meer nodig en maakt het toch weer 100euro goedkoper.
Ik ben stiekem ook weer een beetje opnieuw verliefd geworden. Wij zouden dan 1 reiswieg nodig hebben... Ik ga de komende tijd eens online speuren naar aanbiedingen. Wilde eigenlijk sowieso wachten tot beeb2 er is, maar als ik een goede aanbieding tegenkom in de tussentijd...
pi_137458545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:05 schreef bitterend het volgende:
Kennen jullie YOYO??


Ik had hem vandaag gezien en leek me echt super handig zo klein te vouwen en zo licht! het is dat ik meer dan genoeg kinderwagens heb :') :@
Ik overweeg hem serieus omdat hij perfect in de bak van de bakfiets past. Hij rijdt best fijn maar ik schopte tegen de wieltjes aan (motorisch beperkt :') ) Duwstang is lekker hoog en Vriend vond hem tof. Hij is wel vrij basic natuurlijk.

Ik wil eerst nog de nieuwe Mountain Buggy Nano proberen voor ik de knoop doorhak. Die is maar een heel klein beetje groter. (en maar ¤ 250,-)
pi_137458677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik overweeg hem serieus omdat hij perfect in de bak van de bakfiets past. Hij rijdt best fijn maar ik schopte tegen de wieltjes aan (motorisch beperkt :') ) Duwstang is lekker hoog en Vriend vond hem tof. Hij is wel vrij basic natuurlijk.

Ik wil eerst nog de nieuwe Mountain Buggy Nano proberen voor ik de knoop doorhak. Die is maar een heel klein beetje groter. (en maar ¤ 250,-)
Ja die zag ik ook (stond ernaast)! :D wat me tegenstaat aan de YOYO is dat de rugleuning vrij kort is (vind ik) R zat erin en hij kwam tot haar nek dus geen goede hoofdsteun..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137458727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:12 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja die zag ik ook (stond ernaast)! :D wat me tegenstaat aan de YOYO is dat de rugleuning vrij kort is (vind ik) R zat erin en hij kwam tot haar nek dus geen goede hoofdsteun..
Waar zag je hem staan? Ik wil hem nog live testen maar heb nog niets in de buurt gevonden en Babypark verwacht hem pas in april/ mei.

Ik vond hem qua comfort voor Otje ook wat matig onderdaad. Stiekem wil ik de Pepp Luxx, die vond ik echt heel erg tof rijden maar die past niet echt in de bak.
pi_137458785
We hebben de chicco en daar is de rugleuning goed lang, ok hij rijdt niet zo lekker als de Bgb Bee maar hij is maar 100 euro's en hij vouwt best plat!

Ik zag hem in Amsterdam in een winkel! hij had ze allemaal naast elkaar staan!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137458885
Chicco is paraplu toch? Dat is niet handig met mijn fiets. Amsterdam is vanaf hier niet beter dan Terneuzen, Barneveld of Aalsmeer. Ik zoek nog even verder. oO<
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:20:53 #231
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_137459014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik overweeg hem serieus omdat hij perfect in de bak van de bakfiets past. Hij rijdt best fijn maar ik schopte tegen de wieltjes aan (motorisch beperkt :') ) Duwstang is lekker hoog en Vriend vond hem tof. Hij is wel vrij basic natuurlijk.

Ik wil eerst nog de nieuwe Mountain Buggy Nano proberen voor ik de knoop doorhak. Die is maar een heel klein beetje groter. (en maar ¤ 250,-)
"Maar 250¤" ? :o voor een buggy?

Omdat de buggy echt voor ernaast is vond ik 70¤ al duur. We hebben een Koelstra Simba. Voor 65¤ wegens foutje op de site :7

Onze wandelwagen die nog heel veel wordt gebruikt met 4 jaar is de Mutsy 4-rider. Die hebben we van mijn ouders en kostte toen iets van rond de 700¤ dacht ik.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137459065
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:20 schreef Vlindur het volgende:

[..]

"Maar 250¤" ? :o voor een buggy?

In vergelijking met de Yoyo is het "maar". :X
pi_137459188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:07 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben stiekem ook weer een beetje opnieuw verliefd geworden. Wij zouden dan 1 reiswieg nodig hebben... Ik ga de komende tijd eens online speuren naar aanbiedingen. Wilde eigenlijk sowieso wachten tot beeb2 er is, maar als ik een goede aanbieding tegenkom in de tussentijd...
Dan is hij 650 ongeveer :) en in duitsland vaak goedkoper maar wij hebben haast ;)
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:28:39 #234
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_137459359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:22 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

In vergelijking met de Yoyo is het "maar". :X
Wat kost die YOYO dan wel niet? :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137459364
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan is hij 650 ongeveer :) en in duitsland vaak goedkoper maar wij hebben haast ;)
Duitsland is ook handig om in de gaten te houden ja, en wij wonen vlakbij, dus misschien ook eens langsgaan daar... Gelukkig hebben we nog even, en ik kan op zich ook nog wachten tot na de bevalling, de eerste weken is M. ook thuis, dus dan redden we het sowieso met dragen & buggy :Y

Fijn dat je 'm nog eens linkte, ik was 'm alweer vergeten terwijl deze me wel echt aansprak.
pi_137459426
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wat kost die YOYO dan wel niet? :D
http://www.teuntje.nl/bug(...)en.html#.UxjMu16crfY
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:37:43 #237
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_137459764
quote:
Tering :o

En maar 15 kilo.. Dan kan Jelte er nog net in, die raakt de 14 bijna aan. Die is net twee :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137487547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Duitsland is ook handig om in de gaten te houden ja, en wij wonen vlakbij, dus misschien ook eens langsgaan daar... Gelukkig hebben we nog even, en ik kan op zich ook nog wachten tot na de bevalling, de eerste weken is M. ook thuis, dus dan redden we het sowieso met dragen & buggy :Y

Fijn dat je 'm nog eens linkte, ik was 'm alweer vergeten terwijl deze me wel echt aansprak.
Ik kan je iig snel een review geven, als het goed is komt hij morgen hier aan *O*
pi_137487847
Nooit gedacht dat je nog eens zo enthousiast zou zijn over een kinderwagen Pvoesss ;)
pi_137488970
Hahahah :D ik ook niet :')
pi_137494436
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:56:50 #242
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137518271


Hij is echt huge maar ik ben zo blij dat ik nu gewoon voor een paar dagen boodschappen kan doen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:03:34 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_137520185
pvoess, doe je je oude account de deur uit of is deze voor erbij? /verwarring :D
disclaimer
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:06:15 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137522628
Ik heb vandaag met een dubbele bugaboo gereden. Wat een geniaal ding.
En je kan er daarna ook 1 van maken. Ofzoiets.
Fijn ding.
Waarschijnlijk wel duur.
pi_137522722
Klopt, gaat van mono naar duo en idd duur :P rond de 1000 euro's
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:10:45 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137522848
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:08 schreef bitterend het volgende:
Klopt, gaat van mono naar duo en idd duur :P rond de 1000 euro's
Dat dacht ik al.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:11:05 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137522895
Het is inderdaad een fijne wagen ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:12:15 #249
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137522927
Dit is een blijvertje :) ook account :D

Ik vond hem heel erg mooi ook maar echt zo belachlijk duur de bugaboo.
Zeker als je bedenkt dat deze de helft is vn de bugaboo en ook 2 volledige zitjes heeft.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:13:24 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_137522997
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:12 schreef Moppert het volgende:
Dit is een blijvertje :) ook account :D

Ik vond hem heel erg mooi ook maar echt zo belachlijk duur de bugaboo.
Zeker als je bedenkt dat deze de helft is vn de bugaboo en ook 2 volledige zitjes heeft.
Ja, en vooral als je begint met een nestje. En daarna nog 2 stoeltjes..oid...
pi_137523029
Bgb heeft ook twee volledige zitjes..je kan gewoon kiezen in welke combinatie je hem wil hebben. Je hoeft ze niet apart te kopen, het zit in de basis en in de uitbreiding set.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:18:41 #252
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137523257
Ja maar dan is het alsnog het dubbele :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137523301
Ja dat wel, je betaald voor wat je krijgt :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:30:35 #254
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137523857
Ik vind deze echt heel goedkoop voor wat je er voor krijgt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137523937
Je boodschappenmandje was idd huge :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137524504
Wat een gevaarte!
Fijn dat hij goed bevalt!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:32:48 #257
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137526321
De Donkey is echt Fantastisch! Meest heerlijke wagen, zowel enkel als dubbel met een hand te besturen, je kunt veel troep onderin kwijt en je bouwt 'm letterlijk in 30 sec om van enkel naar dubbel of andersom. Totaal ben je wel zo'n ¤ 1300 kwijt trouwens, maar op mp ook weer makkelijk voor een goede prijs te verkopen. Oh en past in elke winkel! Zelfs de kruitvat :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:56:40 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137527449
Hier zal dat al niet gaan :D (en dan niet alleen omdat we geen kruidvat hebben :+ )
Nadeel van heel oud en veel water en bruggetjes het is allemaal heel smal, stoepen ook.
Er is een moeder op school die heeft een dubbele wagen en dat gaat dan overal net niet -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:36:33 #259
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137529238
Deze kan overal precies wel :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_137538026
Wij hebben lang getwijfeld tussen de ABC Zoom en de Evolutwin van Red Castle. Uiteindelijk is het de laatste geworden, sinds vorige week hebben we 'm in huis! Incl alle toeters en bellen en een leuke bijdrage van mijn ouders (dit is hun kraamcadeau) O+

Voordeel tov de ACB Zoom vinden wij dat deze wandelwagen niet zo lomp groot is (slechts iets groter dan een gewone wandelwagen), klein op te vouwen is en dat de maxi-cosi's te veranderen zijn in reiswiegjes waardoor de baby's helemaal plat kunnen liggen :) En je kan er een eenlingwagen van maken zodat je bij een eventueel later kind deze wagen gewoon weer kan gebruiken :)



  zondag 9 maart 2014 @ 11:13:37 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137538826
Wat een bakbeesten zeg, die meerlingwagens! Maar fijn dat ze er zijn.
KuikenGuppy
pi_137540144
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef __Isis__ het volgende:
De Donkey is echt Fantastisch! Meest heerlijke wagen, zowel enkel als dubbel met een hand te besturen, je kunt veel troep onderin kwijt en je bouwt 'm letterlijk in 30 sec om van enkel naar dubbel of andersom. Totaal ben je wel zo'n ¤ 1300 kwijt trouwens, maar op mp ook weer makkelijk voor een goede prijs te verkopen. Oh en past in elke winkel! Zelfs de kruitvat :D
:Y O+
Welke kleuren heb je hem in?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:36:44 #263
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137540847
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:29 schreef Musique het volgende:
Voordeel tov de ACB Zoom vinden wij dat deze wandelwagen niet zo lomp groot is (slechts iets groter dan een gewone wandelwagen), klein op te vouwen is en dat de maxi-cosi's te veranderen zijn in reiswiegjes waardoor de baby's helemaal plat kunnen liggen En je kan er een eenlingwagen van maken zodat je bij een eventueel later kind deze wagen gewoon weer kan gebruiken
De abc zoom oogt groot maar wielbasis is niet veel groter.
Wat ik niet kon waarderen was dat mijn grote in deze weinig beenruimte heeft of met de baby op schoot zit. Weinig personal space zeg maar :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 9 maart 2014 @ 14:34:57 #264
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137543972
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

:Y O+
Welke kleuren heb je hem in?
Zwart met jadegroene kappen O+
Echt nooit gedacht dat ik zo enthousiast zou zijn, maar het is echt zo'n ontzettend fijne wagen!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:11:41 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_138255402
Als je echt hip door het leven wil dan ga je voor deze combi van skateboard en buggy :D van Maxi Cosy. Ziet er wel heel gaaf uit in het echt (ik heb em ooit zien rijden bij ons door de stad)
http://www.ed.nl/videoplayer/Tag/edtv#1.4287099
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 20 april 2014 @ 10:43:27 #266
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139066639
De nuna pepp is in de aanbieding bijna overal voor 169¤. Zijn er nog nieuwe ervaringen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139069274
Wij hebben de Mutsy Evo. Prima ding :Y
pi_142262489
*Schop*
Ervaringen met Quinny zapp hier?
Ik ben opzoek naar een (lichte kleine) buggy waar een maxi cosi op kan. Eentje die je tweedehands voor een klein prijsje kunt vinden, want gaat mee naar het buitenland en blijft daar achter.
  zondag 13 juli 2014 @ 22:40:11 #269
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142262609
Ik heb er ervaring mee maar geen fantastische :N. Gammel, laag (ik ben 1,69 en ik vond m eigenlijk al t laag) en ik vond het in- en uitklappen niet heel handig.
pi_142263181
Oh dat klinkt niet ideaal. Wij zijn iets langer dus dat zou dan alvast een minpunt zijn. Maar dat is makkelijk uit te proberen. Er is nu ook een 'extra' variant, hopelijk iets steviger?
pi_142263272
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb er ervaring mee maar geen fantastische :N. Gammel, laag (ik ben 1,69 en ik vond m eigenlijk al t laag) en ik vond het in- en uitklappen niet heel handig.
Heb je toevallig ook ervaring met een beter alternatief? Ik lees me alvast in ;)
  zondag 13 juli 2014 @ 22:52:43 #272
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142263398
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:49 schreef Mabawa. het volgende:
Oh dat klinkt niet ideaal. Wij zijn iets langer dus dat zou dan alvast een minpunt zijn. Maar dat is makkelijk uit te proberen. Er is nu ook een 'extra' variant, hopelijk iets steviger?
Die extra heeft volgens mij als voordeel dat je de zitting naar je toe kunt draaien en dat ie helemaal plat kan. Verder heb ik daar geen er ervaring mee :)

Wij hebben nu een Chico Liteway, die bevalt veel beter. Maar, daar kan geen maxi-cosi op. Geen tips verder dus :)
pi_142263546
Ah oke, dank je!
Ja misschien moet ik dat idee van maxi cosi erop sowieso laten varen hoor. Dat was ook helemaal niet het originele plan. Zelf zullen we dat toch niet gebruiken maar het leek me wel handig voor schoonzus (waar ik m dan bij achterlaat)
  zondag 13 juli 2014 @ 22:56:56 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_142263683
Doordat je de zitting van del luxere zapp kan draaien kan je em volgens mij niet meer zo klein opvouwen. Onstabiel vakt met een mc erop mee, maar ik vond hem echt te laag voor mijn 1.84. Van de andere kant wel goedkoop te krijgen tweedehands.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142266157
Ik vond hem met mc ook niet heel stabiel.Van mc zelf moeten er ook zijn waar een mc op kan.
pi_142266537
Hier ook een chico liteway, allebei lang maar lopen er goed mee!
  maandag 28 juli 2014 @ 20:31:47 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142825531
Bestaan en buggy's waarbij de baby met z'n gezicht naar je toe zit?
KuikenGuppy
  maandag 28 juli 2014 @ 20:36:04 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142825696
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:31 schreef Burdie het volgende:
Bestaan en buggy's waarbij de baby met z'n gezicht naar je toe zit?
Quinny Zapp xtra
pi_142834957
En de Phil & Teds Smart met een adapter. (en de Bugaboo Bee, maar dat is geen Buggyprijs meer)
pi_142840055
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ah oke, dank je!
Ja misschien moet ik dat idee van maxi cosi erop sowieso laten varen hoor. Dat was ook helemaal niet het originele plan. Zelf zullen we dat toch niet gebruiken maar het leek me wel handig voor schoonzus (waar ik m dan bij achterlaat)
Ik zag in het krantje van een babystore een buggy waar een mc op kan wellicht ook 2e hands te krijgen. Sowieso zou ik in afrika geen zapp pakken een beetje gewicht eraan een heuveltje en hij valt om.

Neem je nog meer dingen mee (restant kraampakketten/potloden/kleding enz) of is er geen tekort daar? Dan wil ik nog wel kijken wat ik heb liggen.
pi_142841388
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Quinny Zapp xtra
En nog mooier is de Quinny zapp xtra 2.0, maar nog een beetje duur helaas. (Die is volledig opvouwbaar)
pi_142866744
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik zag in het krantje van een babystore een buggy waar een mc op kan wellicht ook 2e hands te krijgen. Sowieso zou ik in afrika geen zapp pakken een beetje gewicht eraan een heuveltje en hij valt om.

Neem je nog meer dingen mee (restant kraampakketten/potloden/kleding enz) of is er geen tekort daar? Dan wil ik nog wel kijken wat ik heb liggen.
Ik ga even kijken, dank voor de tip! Bedoel je babysuperstore? Of iets anders?
En lief! Wij gaan denk ik niet echt andere dingen doen dan familie. [sub]En daarvan is zwangere schoonzus nu ons goede doel/ Maar tegen de tijd dat we komen is ze al bevallen.[sub] Maar daar hebben we al asociaal veel dingen voor. Ik twijfel of alles mee kan. :P
pi_142873724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:51 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ik ga even kijken, dank voor de tip! Bedoel je babysuperstore? Of iets anders?
En lief! Wij gaan denk ik niet echt andere dingen doen dan familie. [sub]En daarvan is zwangere schoonzus nu ons goede doel/ Maar tegen de tijd dat we komen is ze al bevallen.[sub] Maar daar hebben we al asociaal veel dingen voor. Ik twijfel of alles mee kan. :P
Hij stond in het krantje van van asten in Tilburg. Als die googelt vind je hem wel.
pi_142874453
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:24 schreef Sull het volgende:

[..]

En nog mooier is de Quinny zapp xtra 2.0, maar nog een beetje duur helaas. (Die is volledig opvouwbaar)
En met een baby-inzet voor als je toch vindt dat je kleintje nog wat te klein is voor een echte buggy. Vanaf geboorte gebruiken zou ik dan zelf persoonlijk niet doen, maar volgens mij Burdie ook niet :)

Wij gaan voor de 2.0 als Stip uit de wandelwagen is gegroeid en hij (de buggy dus he ;)) in onze kofferbak past :s)
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:48:08 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142874612
Ik zoek eigenlijk alleen een buggy voor op vakantie, want we hebben een fijne wandelwagen. Maar ik hoorde dat ze in het vliegtuig niet erg zorgvuldig omgaan met buggy's, vandaar dat ik een alternatief zoek. De Quinny zapp vind ik daarvoor alleen wat prijzig :').
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:52:57 #286
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142874684
Wij hebben de nuna pepp en daar past ook de maxicosi op. *O*

Hij is echt super plat als hij ingeklapt is. en het is echt in 2 tellen gedaan.
Ik ben blij dat wij de zapp hebben weggedaan en de pepp gekocht hebben
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142875293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zoek eigenlijk alleen een buggy voor op vakantie, want we hebben een fijne wandelwagen. Maar ik hoorde dat ze in het vliegtuig niet erg zorgvuldig omgaan met buggy's, vandaar dat ik een alternatief zoek. De Quinny zapp vind ik daarvoor alleen wat prijzig :').
Ik heb hem voor de vakantie tweedehands aangeschaft voor ¤70, dat was toen best een koopje, maar wel duurder dan een paraplu buggy. Maar voor mij was het die meerprijs ook zeker waard, kindje naar je toe in een vreemde omgeving is wel fijn en ze sliep er in ligstand (volledig horizontaal) heerlijk in en in een goede houding. Ik had vantevoren bedacht dat ik hem na de vakantie weer op MP zou zetten, maar bewaar hem nu toch om hem vaker te gebruiken (ook gezien dat onze auto bij een weekendje weg al gauw te klein is voor alle bagage en de Joolz wandelwagen).
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:37:07 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142875607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:52 schreef Moppert het volgende:
Wij hebben de nuna pepp
Kan je dat niet gewoon als signature nemen? :+
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:37:45 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142875624
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:22 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik heb hem voor de vakantie tweedehands aangeschaft voor ¤70, dat was toen best een koopje, maar wel duurder dan een paraplu buggy. Maar voor mij was het die meerprijs ook zeker waard, kindje naar je toe in een vreemde omgeving is wel fijn en ze sliep er in ligstand (volledig horizontaal) heerlijk in en in een goede houding. Ik had vantevoren bedacht dat ik hem na de vakantie weer op MP zou zetten, maar bewaar hem nu toch om hem vaker te gebruiken (ook gezien dat onze auto bij een weekendje weg al gauw te klein is voor alle bagage en de Joolz wandelwagen).
Oooh, voor die prijs heb ik ze (nog) niet voorbij zien komen... meer richting het dubbele wat er nu op MP staat. Maar ik ga toch nog eens even goed zoeken dan :).
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:24:37 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142876789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oooh, voor die prijs heb ik ze (nog) niet voorbij zien komen... meer richting het dubbele wat er nu op MP staat. Maar ik ga toch nog eens even goed zoeken dan :).
Als je op MP gaat kijken zou ik kijken naar een Maclaren buggy, dat is toch wel het fijnste merk onder de buggy's.
pi_142876833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oooh, voor die prijs heb ik ze (nog) niet voorbij zien komen... meer richting het dubbele wat er nu op MP staat. Maar ik ga toch nog eens even goed zoeken dan :).
Soms zet iemand de xtra op Mp zonder dat als xtra te vermelden. Dus goed zoeken en kijken naar de plaatjes (je herkent ze aan het dubbele frame, het zitgedeelte heeft nog een eigen frame zeg maar).
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:28:19 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142876908
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:24 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Als je op MP gaat kijken zou ik kijken naar een Maclaren buggy, dat is toch wel het fijnste merk onder de buggy's.
Die kan niet achterstevoren toch? Kuiken is pas 6 maanden als we op vakantie gaan...
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:33:29 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142877096
Ik wist niet dat ie dat moest kunnen, dat kunnen er maar weinig. Je kuiken zal er geen trauma aan overhouden hoor, van een paar keer niet naar jou toe zitten. Ik zou dan vooral kijken naar een buggy die heel plat kan en een flinke kap heeft zodat je je kuiken kan afschermen van prikkels. ;)

Ik heb overigens zelf nu deze buggy, Chicco Liteway Denim en ben er helemaal weg van.


We moesten een nieuwe kopen, onze Maxi Cosi Mila was gesneuveld.... iets met achter de auto zetten en vergeten in de auto te laden (mijn moeder) en vervolgens wegrijden en denken, aiii de buggy... (ondergetekende) :X

De Koelstra Simba buggy kan ook helemaal goed plat en is ook stevig en heeft een ruime kap.
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:33:34 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142877100
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:26 schreef Sull het volgende:

[..]

Soms zet iemand de xtra op Mp zonder dat als xtra te vermelden. Dus goed zoeken en kijken naar de plaatjes (je herkent ze aan het dubbele frame, het zitgedeelte heeft nog een eigen frame zeg maar).
Goede tip, ik heb er een gevonden voor weinig :)
KuikenGuppy
pi_142877412
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goede tip, ik heb er een gevonden voor weinig :)
Super! Succes!
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:09:23 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142917122
Crap, waarschijnlijk was het een oplichter... -O-.
We zoeken verder, de buggy gaat nu duidelijk duurder worden dan gepland ;( :').
KuikenGuppy
pi_142920441
Wij gingen richting winkel voor een Chicco Liteway, want goede scores in een of andere test, en kwamen terug met een Koelstra Simba. Ik vond die laatste beduidend minder rammelen, stabieler sturen en ook de kap was inderdaad een grote pro. Gekocht voor vakantie inderdaad.
pi_142920959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:48 schreef Burdie het volgende:
Ik zoek eigenlijk alleen een buggy voor op vakantie, want we hebben een fijne wandelwagen. Maar ik hoorde dat ze in het vliegtuig niet erg zorgvuldig omgaan met buggy's, vandaar dat ik een alternatief zoek. De Quinny zapp vind ik daarvoor alleen wat prijzig :').
Ik heb van collega's een koelstra simba als kraamkado gekregen.

Overigens had ik voor Sjaak altijd een hema buggy. Was vijftig euro, en is drie keer heen en weer een vliegtuig in geweest. Daarna was de voering gescheurd (zat tussen paraplu scharnier met inklappen...). en later brak het scharnier van het voetensteuntje af. Achja.. kan ook door het gebruik komen. Hoewel buggy bij ons in de auto blijft liggen, en we voor huis - suup de grote wandelwagen pakken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143812496
Ik kwam dit filmpje weer tegen... Past wel in dit topic ;)

No shit _O-
  maandag 29 september 2014 @ 11:39:53 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013405
Ik wilde nog even mijn ervaringen posten met de paraplubuggy die we mee genomen hebben op vakantie ook omdat ik mezelf vast ooit bij een eventuele volgende baby ga afvragen wat ik ook alweer van die buggy vond :+. We konden deze buggy lenen van iemand:



Hij was lekker licht dus ideaal voor in het vliegtuig, en tevens gemakkelijk en snel in- en uit te klappen. Het net onder de zitting was ook fijn, daar konden we spulletjes in doen. Wel vond ik hem qua zitting te laag, waardoor kuiken wel heel erg dicht bij de weg (en dus bij alle uitlaatgassen) zat. Ook vond ik het echt een nadeel dat hij alleen maar 'face forward' kon zitten, kuiken vond het soms wel erg veel prikkels en als hij moe werd moest één van ons in het zicht lopen.

Voor een wat ouder kindje is het vast ideaal, voor een baby van 6 maanden zou ik een volgende keer toch een andere buggy meenemen, en daar dan misschien ook iets meer geld voor over hebben ;).
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 12:11:02 #301
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_145014447
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:39 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde nog even mijn ervaringen posten met de paraplubuggy die we mee genomen hebben op vakantie ook omdat ik mezelf vast ooit bij een eventuele volgende baby ga afvragen wat ik ook alweer van die buggy vond :+. We konden deze buggy lenen van iemand:

[ afbeelding ]

Hij was lekker licht dus ideaal voor in het vliegtuig, en tevens gemakkelijk en snel in- en uit te klappen. Het net onder de zitting was ook fijn, daar konden we spulletjes in doen. Wel vond ik hem qua zitting te laag, waardoor kuiken wel heel erg dicht bij de weg (en dus bij alle uitlaatgassen) zat. Ook vond ik het echt een nadeel dat hij alleen maar 'face forward' kon zitten, kuiken vond het soms wel erg veel prikkels en als hij moe werd moest één van ons in het zicht lopen.

Voor een wat ouder kindje is het vast ideaal, voor een baby van 6 maanden zou ik een volgende keer toch een andere buggy meenemen, en daar dan misschien ook iets meer geld voor over hebben ;).
Ohhhh, dan zou ik de volgende keer voor een Nuna Pepp gaan. Die zijn stevig, hoger, volwaardig en echt super. De kap kan ook helemaal over je mini, dus dat scheelt zo veel voor prikkels!

Kost iets meer maar dan heb je ook wel echt iets. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')