abonnement Unibet Coolblue
pi_131990536


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar de TS)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye
• Fok-it


handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
• Bever.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door AldoTheApache op 09-10-2013 07:28:51 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131992606
Hallo eckte bazen gr gr boterbart
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  One tough cookie woensdag 9 oktober 2013 @ 01:25:33 #3
169210 liesje1979
pi_131994737
Fok-it, Ik heb net et vorige topic gelurkt en ik vond het zó jammer dat je had besloten naar huis te gaan. Dus ik vond het leuk te lezen dat je die vlucht geannuleerd had en ben erg benieuwd waar je nu zit. *O* En nee ik heb geen backpack ervaring maar wel sinds heel pril de ervaring alleen in een vreemde stad te zijn geweest. Niet lullig bedoelt maar als ik je post lees klaag je best veel. Doe er wat aan, ga over op powerplay en probeer de leuke dingen te zien. Je bent daar, geniet ervan! Haal er uit wat er in zit, dan hoef je niet een keer terug en kan je de volgende keer ergens anders heen. Het klinkt echt alsof het je tegenvalt maar ik geloof niet dat het weer echt de hele oorzaak is wat is het probleem joh?
pi_131995302
Ik weet niet of het je eerste backpack avontuur is, maar het kan in het begin erg overwelmend zijn. Als het dan een beetje tegenvalt is de optie om naar huis te gaan snel gemaakt. Ik heb dat zelf in de eerste maand ook wel eens gehad. Wanneer het nu tegenvalt ga ik gewoon naar een andere stad of een heel ander land. Paar weken terug zou ik naar Bali vertrekken, zag het nog even niet zitten en dus m'n ticket gewijzigd en een ander ticket naar Borneo geboekt!

Boek dus gewoon een ticket naar een ander deel van het land of maak een heel andere keuze!. Het is zo goedkoop om in Azie voor morgen/overmorgen een ticket te boeken met AirAsia..
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 03:52:24 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_131995381
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:25 schreef liesje1979 het volgende:
Fok-it, Ik heb net et vorige topic gelurkt en ik vond het zó jammer dat je had besloten naar huis te gaan. Dus ik vond het leuk te lezen dat je die vlucht geannuleerd had en ben erg benieuwd waar je nu zit. *O* En nee ik heb geen backpack ervaring maar wel sinds heel pril de ervaring alleen in een vreemde stad te zijn geweest. Niet lullig bedoelt maar als ik je post lees klaag je best veel. Doe er wat aan, ga over op powerplay en probeer de leuke dingen te zien. Je bent daar, geniet ervan! Haal er uit wat er in zit, dan hoef je niet een keer terug en kan je de volgende keer ergens anders heen. Het klinkt echt alsof het je tegenvalt maar ik geloof niet dat het weer echt de hele oorzaak is wat is het probleem joh?
Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me wel :) behalve dat ik wat geldproblemen heb *klaag klaag :P* maar daar ga ik wat aan doen vandaag.

Ik begrijp wel dat het soms als klagen overkomt, bedoel het vaak iets minder negatief dan het overkomt denk ik :+ Ik ben alleen dingen snel zat vaak en daardoor denk ik dat ik geen backpacktype ben voor een langere periode (langer dan een maand) verder ook niet erg natuurlijk maar dat is wel iets waar ik achter ben gekomen hier. Aangezien ik met de intentie wegging om wel langer te blijven.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131995521
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 03:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me wel :) behalve dat ik wat geldproblemen heb *klaag klaag :P* maar daar ga ik wat aan doen vandaag.

Ik begrijp wel dat het soms als klagen overkomt, bedoel het vaak iets minder negatief dan het overkomt denk ik :+ Ik ben alleen dingen snel zat vaak en daardoor denk ik dat ik geen backpacktype ben voor een langere periode (langer dan een maand) verder ook niet erg natuurlijk maar dat is wel iets waar ik achter ben gekomen hier. Aangezien ik met de intentie wegging om wel langer te blijven.
Wat ben je nu van plan om te doen? Chiang Mai / Pai zijn leuk en makkelijk om te bereizen. Beetje rondcruisen op een scooter en mooie dingen zien. 's Avonds lekker eten op de verschillende nachtmarktjes bij de oude poorten etc. :)
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 07:17:29 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_131995715
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 05:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Wat ben je nu van plan om te doen? Chiang Mai / Pai zijn leuk en makkelijk om te bereizen. Beetje rondcruisen op een scooter en mooie dingen zien. 's Avonds lekker eten op de verschillende nachtmarktjes bij de oude poorten etc. :)
Dat is ook wat ik ga doen :) met de trein naar Chiang Mai denk ik. Daar paar nachten blijven en dan een scooter huren en dan kan je mooi rondje maken daar hoorde ik van iemand. Ben benieuwd hoe dat gaat worden met een grote backpack op men rug, in Ko Lanta ook al 1 gehuurd en die dingen zijn best wennen als je er nooit op hebt gezeten _O-

Net het groot Paleis gezien en Wat Phra Kaeo, erg Nice _O_ Wel terug naar hotel om te douchen want ben helemaal doorgezweet :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131995753
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik ga doen :) met de trein naar Chiang Mai denk ik. Daar paar nachten blijven en dan een scooter huren en dan kan je mooi rondje maken daar hoorde ik van iemand. Ben benieuwd hoe dat gaat worden met een grote backpack op men rug, in Ko Lanta ook al 1 gehuurd en die dingen zijn best wennen als je er nooit op hebt gezeten _O-

Net het groot Paleis gezien en Wat Phra Kaeo, erg Nice _O_ Wel terug naar hotel om te douchen want ben helemaal doorgezweet :')
de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooter ;) Tenminste, zo ben ik door HCMC gecrossed _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 07:29:47 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_131995759
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooter ;) Tenminste, zo ben ik door HCMC gecrossed _O-
Hij? Ik wilde wel zelf rijden eigenlijk :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131995761
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij? Ik wilde wel zelf rijden eigenlijk :P
ow zo :P ik nam aan dat je zo'n mannetje inhuurt om je overal naartoe rond te brengen _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 07:31:41 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_131995764
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:30 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ow zo :P ik nam aan dat je zo'n mannetje inhuurt om je overal naartoe rond te brengen _O-
Nee haha dat lijkt me niks :') en in Chiang Mai bedoelde ik niet he :P de route Chiang Mai-Pai schijnt heel leuk te zijn om af te leggen met een scooter.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131996294
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee haha dat lijkt me niks :') en in Chiang Mai bedoelde ik niet he :P de route Chiang Mai-Pai schijnt heel leuk te zijn om af te leggen met een scooter.
Ik durf niet in mijn eentje op een scooter :') :@ helemaal niet in dat verkeer daar _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:00:57 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_131996578
Scooter rijden gaat prima daar zolang je niet te overmoedig wordt. Heb ook in Vietnam op de scooter gereden, en daar is het nog wel wat chaotischer als in Thailand

@Fok-It: Denk dat jij gewoon niet het type bent om lang ergens te blijven, maar veel afwisseling nodig hebt. Dus ik zou gewoon lekker rond gaan reizen op een wat hoger dan gemiddeld tempo. Lekker naar Laos, Vietnam Cambodja. Mooie dingen zien, biertje drinken, etc.
pi_131998346
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 03:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zit nu in Bangkok, gister aangekomen en dat bevalt me wel :) behalve dat ik wat geldproblemen heb *klaag klaag :P* maar daar ga ik wat aan doen vandaag.

Ik begrijp wel dat het soms als klagen overkomt, bedoel het vaak iets minder negatief dan het overkomt denk ik :+ Ik ben alleen dingen snel zat vaak en daardoor denk ik dat ik geen backpacktype ben voor een langere periode (langer dan een maand) verder ook niet erg natuurlijk maar dat is wel iets waar ik achter ben gekomen hier. Aangezien ik met de intentie wegging om wel langer te blijven.
Hoe lang wilde je weg blijven?
pi_131999271
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

de backpack zet hij natuurlijk op het middenpaneel van de scooter ;) Tenminste, zo ben ik door HCMC gecrossed _O-
Haha, die (bijna dood? ;)) ervaring had ik ook in HCMC! Ik had via het hostel geregeld dat iemand me op kwam halen vanaf het vliegveld, 'motortaxi' vond ik prima klinken want ik ging ervan uit dat 't zo'n soort tuktuk-motor was waar ik 'achterin' kon zitten. Als bonus kregen we ook nog een stortbui over ons heen, wat een fantastisch welkom in Vietnam. _O-
pi_132002424
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:13 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Haha, die (bijna dood? ;)) ervaring had ik ook in HCMC! Ik had via het hostel geregeld dat iemand me op kwam halen vanaf het vliegveld, 'motortaxi' vond ik prima klinken want ik ging ervan uit dat 't zo'n soort tuktuk-motor was waar ik 'achterin' kon zitten. Als bonus kregen we ook nog een stortbui over ons heen, wat een fantastisch welkom in Vietnam. _O-
Ach, ik had nog net niet in mijn broek gepiest van angst _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132002875
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:41 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik durf niet in mijn eentje op een scooter :') :@ helemaal niet in dat verkeer daar _O-
Grappig ik durfde dat in de eerste weken ook niet. Aan het eind van mn trip scheurde ik in mn eentje naar de afgelegen stranden op Ko Tao. De mensen die dat ook gedaan hebben weten dat dit niet de echt gebaande paden zijn. Ik reed de eerste paar minuten nog wel aan de verkeerde kant van de weg, iedereen boos aankijken. Dat wisselt ook weer per land in azie aan welke kant je moet rijden.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 15:33:15 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_132007044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hoe lang wilde je weg blijven?
Toch wel maand extra nog. Maar ik denk dat een maand precies goede reistijd voor mij is. Niet te lang op dezelfde plek blijven en veel variatie. :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132011683
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:20 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Grappig ik durfde dat in de eerste weken ook niet. Aan het eind van mn trip scheurde ik in mn eentje naar de afgelegen stranden op Ko Tao. De mensen die dat ook gedaan hebben weten dat dit niet de echt gebaande paden zijn. Ik reed de eerste paar minuten nog wel aan de verkeerde kant van de weg, iedereen boos aankijken. Dat wisselt ook weer per land in azie aan welke kant je moet rijden.
Haha, hier precies hetzelfde. Aan het begin twijfelen over een scootertje huren en na een paar maanden op een handgeschakelde motor rondrijden alsof je het al jaren doet. Het went vanzelf. :Y Nu op Lombok ook weer een scootertje gehuurd met boardrek. Zoveel meer vrijheid dan alles met taxi's etc te moeten doen..

Als je in Bangkok bent en nog wat avontuur wilt moet je zeker een mototaxi nemen. Geef aan dat je 'snel' naar MBK/treinstation/watdanook wilt en betaal een beetje extra. Tijdje terug op een visarun deden een vriend en ik hetzelfde bij 2 chauffeurs die een beetje met elkaar stonden te praten. 'ZSM naar MBK' en dat wisten we ook.. Het is blijkbaar niet ongewoon om af en toe de stoep op te scheuren om wat verkeer te ontwijken. :P
pi_132014940
Als je naar Pai gaat vanaf Chiang Mai lijkt het me dat je dat doet voor 2-3, misschien 4 dagen. Dan zou ik lekker fijn je backpack in CM achterlaten en alleen 3 schone boxers en een tshirt meenemen in een daypackie. Uiteindelijk is het Pai, dus je kan ook dat tshirt nog laten schieten eventueel :P

Zo ging ik zelf door Vietnam heen, bagage drager is ideaal _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132016702
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 07:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik ga doen :) met de trein naar Chiang Mai denk ik.
Nice.

Ik weet nog steeds niet of ik (vanaf Bangkok) met de trein of vliegtuig naar Chiang Mai ga. :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:24:15 #22
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132017188
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:14 schreef TvhN het volgende:

[..]

Nice.

Ik weet nog steeds niet of ik (vanaf Bangkok) met de trein of vliegtuig naar Chiang Mai ga. :')
Trein _O_
Zie je nog wat, ontmoet je gave mensen en zulks. Veul beterder
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132024043
Reken alleen wel op minimaal 3-4 uur latere aankomsttijd dan je verteld wordt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132071607
Verkade speculaas :9~ Af en toe ben je blij met kleine dingen tijdens het backpacken. :D
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:38:26 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132072385
Ga naar Laos! Ongelooflijk, wat een waar voor je geld hier. Ballonvaren, tuben in een grot, kayakken, rondcrossen op een brommertje, relaxen in de rivier, het heerlijke eten :D
En het weer: louter zon, zon, zon!

Doe jezelf een plezier, mis Laos niet.
pi_132072429
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ga naar Laos! Ongelooflijk, wat een waar voor je geld hier. Ballonvaren, tuben in een grot, kayakken, rondcrossen op een brommertje, relaxen in de rivier, het heerlijke eten :D
En het weer: louter zon, zon, zon!

Doe jezelf een plezier, mis Laos niet.
pi_132073583
Vandaag weer een lading aan spulletjes (afritsbroek, lakenzak, anti-mug, tekenpen, reishanddoek, reisstekker AU/NZ, geldtasje) gekocht. Ik voel me weer even de arme student :P
pi_132075873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ga naar Laos! Ongelooflijk, wat een waar voor je geld hier. Ballonvaren, tuben in een grot, kayakken, rondcrossen op een brommertje, relaxen in de rivier, het heerlijke eten :D
En het weer: louter zon, zon, zon!

Doe jezelf een plezier, mis Laos niet.
Vergeet Beer Lao niet!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:29:57 #29
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132079083
Morgen 7:15 naar Glasgow :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132079207
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:29 schreef Boterbartje het volgende:
Morgen 7:15 naar Glasgow :)
Cool.. stedentripje?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:34:38 #31
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132079294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:32 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Cool.. stedentripje?
West highland way lopen, mooi in de herfst :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:48:08 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132092839
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:55 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Vergeet Beer Lao niet!
Natuurlijk niet ;)
Al is het gewoon pils. Dark beer Lao (6,5%) is trouwens ook best ok, Namkhong beer een beetje te droog.
pi_132135031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Toch wel maand extra nog. Maar ik denk dat een maand precies goede reistijd voor mij is. Niet te lang op dezelfde plek blijven en veel variatie. :Y
Waar ben je momenteel?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 15:46:24 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_132157531
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:39 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waar ben je momenteel?
Chiang Mai, net aangekomen met vliegtuig. Was om 12 uur weggegaan uit Kanachaburi,5 uur vlucht, rijdt meneer over een steen ofzo heen, lekke band _O-

Half uur langs de kant gewacht. Werd al krap aan zei die. Komen we in Bangkok aan, stopt hij opeens gooit hij iedereen eruit, ik vragen: airport? Yes yes :') nou niet dus :+ nog taxi moeten nemen waardoor ik om 4 uur aankwam _O- gelukkig nog gehaald net.

Chiang Mai hangt trouwens echt goed sfeertje. Moet alles nog zien natuurlijk maar het oogt veel beter dan Bangkok :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132157596
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 03:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet ;)
Al is het gewoon pils. Dark beer Lao (6,5%) is trouwens ook best ok, Namkhong beer een beetje te droog.
Lekkerste pils van azie :Y

En eten ja _O_ Sticky rijst met Jeow _O_
pi_132158071
Het is nu alweer bijna een jaar geleden dat ik ben vertrokken naar Azië. En ik wil dit eigenlijk gaan vieren met wat biertjes te gaan drinken uit de landen waar ik ben geweest. Ik kan alleen nergens Beer Lao vinden, toch wel het lekkerste bier! Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
pi_132159336
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:02 schreef Mr.West het volgende:
Het is nu alweer bijna een jaar geleden dat ik ben vertrokken naar Azië. En ik wil dit eigenlijk gaan vieren met wat biertjes te gaan drinken uit de landen waar ik ben geweest. Ik kan alleen nergens Beer Lao vinden, toch wel het lekkerste bier! Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Dichtstbijzijnde waar ik het ben tegen gekomen is Dusseldorf :'( Wel een aanrader trouwens,http://www.tripadvisor.nl(...)hine_Westphalia.html , lekker eten en daarna kratje mee naar huis :P

Als iemand dichterbij of webshop weet hou ik me ook aanbevolen :)
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:44:44 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132159368
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Lekkerste pils van azie :Y

En eten ja _O_ Sticky rijst met Jeow _O_
Sticky rice mango, Lao BBQ, larp, noodlesoep, vis in bananenblad, stokbroodje kip/tonijn, pannenkoek nutella, de geweldige cakes en taarten, perfecte lasagna en pizza, het eten is hier gewoon perfect!

Oh, lekkerste pils van Azië is Dark Horse.

En gisteren een Hoegaarden en Duvel op in Luang Prabang (Belgisch restaurant). Respectievelijk 5 en 6 euro, maar dan heb je ook écht wat.
pi_132159678
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Chiang Mai, net aangekomen met vliegtuig. Was om 12 uur weggegaan uit Kanachaburi,5 uur vlucht, rijdt meneer over een steen ofzo heen, lekke band _O-

Half uur langs de kant gewacht. Werd al krap aan zei die. Komen we in Bangkok aan, stopt hij opeens gooit hij iedereen eruit, ik vragen: airport? Yes yes :') nou niet dus :+ nog taxi moeten nemen waardoor ik om 4 uur aankwam _O- gelukkig nog gehaald net.

Chiang Mai hangt trouwens echt goed sfeertje. Moet alles nog zien natuurlijk maar het oogt veel beter dan Bangkok :Y
Gaaf hoor. *O* Wat vond je van Kanachaburi? En met welke maatschappij ben je naar Chiang Mai gevlogen?

Ik ben vanaf 24 oktober in Chiang Mai. 8-)
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 17:13:06 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_132160346
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:52 schreef TvhN het volgende:

[..]

Gaaf hoor. *O* Wat vond je van Kanachaburi? En met welke maatschappij ben je naar Chiang Mai gevlogen?

Ik ben vanaf 24 oktober in Chiang Mai. 8-)
Ja wel leuk maar niet bijzonder. Je moet het gezien hebben die River Kwai Bridge natuurlijk. Maar zoveel toeristen.. :P
Erawan Falls moet je echt heen. Dat is Nice :D

Bangkok Airways. Valt me op hoe makkelijk ik Low-Cost Airlines neem terwijl ik totaal geen fan ben van vliegen :+ maar in een uurtje in Chiang Mai dus prima zo.

En die sfeer klopte wel want na dat berichtje Nederlands stelletje en Koreaanse chick leren kennen en wat Mojitos mee gedronken :D

Eerste indruk is meer dan prima. _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 17:13:43 #41
319979 Fok-it
All is well
pi_132160366
En jammer dat je er dan pas zit, dan ben ik er alweer weg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132161031
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Sticky rice mango, Lao BBQ, larp, noodlesoep, vis in bananenblad, stokbroodje kip/tonijn, pannenkoek nutella, de geweldige cakes en taarten, perfecte lasagna en pizza, het eten is hier gewoon perfect!

Oh, lekkerste pils van Azië is Dark Horse.

En gisteren een Hoegaarden en Duvel op in Luang Prabang (Belgisch restaurant). Respectievelijk 5 en 6 euro, maar dan heb je ook écht wat.
Ik snap echt niet waarom je 5 euro gaat betalen voor een Duveltje als je voor 1.50 3 kwart liter BeerLao krijgt _O- En ik hou echt van (belgisch) bier :)
pi_132161387
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja wel leuk maar niet bijzonder. Je moet het gezien hebben die River Kwai Bridge natuurlijk. Maar zoveel toeristen.. :P
Erawan Falls moet je echt heen. Dat is Nice :D

Bangkok Airways. Valt me op hoe makkelijk ik Low-Cost Airlines neem terwijl ik totaal geen fan ben van vliegen :+ maar in een uurtje in Chiang Mai dus prima zo.

En die sfeer klopte wel want na dat berichtje Nederlands stelletje en Koreaanse chick leren kennen en wat Mojitos mee gedronken :D

Eerste indruk is meer dan prima. _O_
Mede door dit soort berichten krijg ik steeds meer zin in de reis. *O* In welk hotel verblijf je? Ik ga naar deze.
pi_132162262
Hoe regelen jullie het avondeten meestal in het buitenland? Zelf koken in het hostel, of ergens een goedkope hap bij een pub (like de Whetherspoon in Engeland, goed concept ^O^ )?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:29:47 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_132162570
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Hoe regelen jullie het avondeten meestal in het buitenland? Zelf koken in het hostel, of ergens een goedkope hap bij een pub (like de Whetherspoon in Engeland, goed concept ^O^ )?
Mwah, af en toe bij de wat luxere restaurants eten is ook geen schande ( 5 euro :+)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:32:35 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_132162636
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:48 schreef TvhN het volgende:

[..]

Mede door dit soort berichten krijg ik steeds meer zin in de reis. *O* In welk hotel verblijf je? Ik ga naar deze.
Het blijft rustig hoor :P Dit waren de eerste Nederlandse backpackers die ik tegenkom :+
Yimdee stylish resort. Goedkoop, midden in het centrum en toch heel rustig. Prima :D

Prima toch? :) Vooral op beoordelingen van tripadvisor en Booking.com afgaan, dan zit je wel goed.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:33:57 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_132162665
Oops :') Resort moest guesthouse zijn _O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132162896
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mwah, af en toe bij de wat luxere restaurants eten is ook geen schande ( 5 euro :+)
Voor 5 euro voor een degelijke maaltijd lijkt mij in de meeste landen nog een beste zoektocht :P
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:45:34 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_132163000
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Voor 5 euro voor een degelijke maaltijd lijkt mij in de meeste landen nog een beste zoektocht :P
Really? :P Want ik heb net voor 6.50 euro een goeie rijstmaaltijd met duck op, een biertje en 2 mojito`s :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132163173
Dat is het mooie van Azië :D
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:52:43 #51
319979 Fok-it
All is well
pi_132163195
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:51 schreef GuitarJJ het volgende:
Dat is het mooie van Azië :D
Het kan in Oost-Europa en Zuid-Amerika ook :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132163298
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het kan in Oost-Europa en Zuid-Amerika ook :P
Die ervaringen heb ik nog niet (lees: ben daar nog nooit/zelden geweest). Staat nog genoeg leuks op mijn vliegverlanglijstje wat dat betreft! :D
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 oktober 2013 @ 18:58:19 #53
319979 Fok-it
All is well
pi_132163372
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:55 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Die ervaringen heb ik nog niet (lees: ben daar nog nooit/zelden geweest). Staat nog genoeg leuks op mijn vliegverlanglijstje wat dat betreft! :D
Bij mij ook hoor :D Wil toch bijna elk land wel gezien hebben, en misschien wel echt elk land :+

Alleen Bulgarije in dat lijstje nog maar gehad. Daar was het in ieder geval spotgoedkoop. zal nu ook wel duurder zijn geworden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132164134
Nu we het toch over eten hebben... koken jullie zelf ook tijdens backpacken?
pi_132164377
Nooit.
Uit eten gaan is vaak goedkoper dan zelf koken. En je eet toch het liefste het plaatselijke eten.

Alleen een keer meegeholpen met koken in de jungle in Thailand.
pi_132171312
In azie kan je ook niet echt zelf koken ben nooit een hostel met gedeelde keuken tegen gekomen. Heb je meer in australie.
pi_132175333
Inderdaad, in Australie/Nieuw Zeeland eigenlijk alleen maar zelf gekookt. In Azie niet een keer zelf gekookt. Als je probleemloos kan eten voor 1 euro dan ga je niet meer koken. Nog afgezien van dat is er in de meeste hostels en guest houses in Azie gewoon geen algemene keuken te vinden.

En bijvoorbeeld in Tsjechie heb je ook een fatsoenlijke maaltijd voor minder dan 3 euro. En een halve liter bier voor een euro.

Ligt echt totaal aan de bestemming.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:08:02 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132179303
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom je 5 euro gaat betalen voor een Duveltje als je voor 1.50 3 kwart liter BeerLao krijgt _O- En ik hou echt van (belgisch) bier :)
Beer Lao is zelfs maar 85 cent (9000 kip).
Maar soms wil je de kans grijpen om iets te drinken dat je normaal niet kunt krijgen :) Zes euro voor een echte Duvel.

Je gaat goedkope pils toch niet serieus vergelijken met echt Belgisch speciaalbier?

In Laos eet je trouwens meestal voor 3-5 euro incl bier. Luxer betekent hier 10 euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemans24 op 15-10-2013 17:05:32 ]
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:10:03 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_132192504
Donderdag naar Elephant Nature Park _O_

S`ochtends word je opgehaald door iemand van het park, dan naar een markt om eten voor de beesten te kopen om die daar te gaan voeren, verder ook nog veel informatie erover en ook wassen en verzorgen enzo, supergaaf _O_

Veel olifanten worden vaak verwaarloosd en hun vaak zwakke rug kan al die toeristenritjes eigenlijk helemaal niet aan. In dit park worden verwaarloosde olifanten weer goed verzorgd en leven ze gewoon in de vrije natuur. Ben heel erg benieuwd :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132192555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:10 schreef Fok-it het volgende:
Donderdag naar Elephant Nature Park _O_

S`ochtends word je opgehaald door iemand van het park, dan naar een markt om eten voor de beesten te kopen om die daar te gaan voeren, verder ook nog veel informatie erover en ook wassen en verzorgen enzo, supergaaf _O_

Veel olifanten worden vaak verwaarloosd en hun vaak zwakke rug kan al die toeristenritjes eigenlijk helemaal niet aan. In dit park worden verwaarloosde olifanten weer goed verzorgd en leven ze gewoon in de vrije natuur. Ben heel erg benieuwd :)
Nice, misschien dat ik dat ook ga doen.

Hoe is het daar eigenlijk qua weer?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:13:28 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_132192594
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:11 schreef TvhN het volgende:

[..]

Nice, misschien dat ik dat ook ga doen.

Hoe is het daar eigenlijk qua weer?
Warmer dan verwacht :P

Ik dacht dat het wat koeler zou zijn dan in Bangkok maar vreemd genoeg vind ik het hier redelijk benauwend weer :+ Terwijl luchtvochtigheid vele malen lager ligt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132192648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Warmer dan verwacht :P

Ik dacht dat het wat koeler zou zijn dan in Bangkok maar vreemd genoeg vind ik het hier redelijk benauwend weer :+ Terwijl luchtvochtigheid vele malen lager ligt
En qua neerslag?

Hier word ik niet zo vrolijk van, hoewel ik betwijfel of deze site betrouwbaar is m.b.t. Thailand.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:15:56 #63
319979 Fok-it
All is well
pi_132192662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:15 schreef TvhN het volgende:

[..]

En qua neerslag?

Hier word ik niet zo vrolijk van, hoewel ik betwijfel of deze site betrouwbaar is m.b.t. Thailand.
Heb geen regen meer gezien sinds ik weg wilde :') zo raar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132192706
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Heb geen regen meer gezien sinds ik weg wilde :') zo raar.
Beter. Hoelang verwacht je nog in Chiang Mai te blijven?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:19:20 #65
319979 Fok-it
All is well
pi_132192749
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:17 schreef TvhN het volgende:

[..]

Beter. Hoelang verwacht je nog in Chiang Mai te blijven?
Tot zaterdag. En dan terug. En ja nu wel voldaan en sta er 100 procent achter :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132192820
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tot zaterdag. En dan terug. En ja nu wel voldaan en sta er 100 procent achter :P
Zaterdag arriveer ik juist in Bangkok. Hoe laat vertrek je?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:29:31 #67
319979 Fok-it
All is well
pi_132193014
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:22 schreef TvhN het volgende:

[..]

Zaterdag arriveer ik juist in Bangkok. Hoe laat vertrek je?
Dat is wel grappig. Heb denk ik wel paar uur overstap tijd. Laat het je nog weten :P heb nog geen ticket.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132193140
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is wel grappig. Heb denk ik wel paar uur overstap tijd. Laat het je nog weten :P heb nog geen ticket.
Waarschijnlijk landt het vliegtuig rond 09:35 uur in BKK.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 15:01:48 #69
319979 Fok-it
All is well
pi_132262024
Vandaag Elephant Nature Camp geweest, wat een geweldige ervaring _O_ meest toffe wat ik tot nu toe gedaan heb. Sochtends opgehaald vanuit hotel met klein groepje (2 Nederlandse meiden. Een Engelsman, een Thaise vrouw, 2 Australische meiden, en een Spaanse en Braziliaanse jongen. Leuk gezelschap dus :+ )
Onderweg film gezien over het barre leven van de meeste olifanten in Thailand die vooral door de toeristische trektochten flink verwaarloosd worden, en later over het park waar we heen gingen. Op het park geweldige dag gehad: rondgeleid door een aardige vrouw, de olifanten gevoerd, ze in de rivier gewassen :D was echt supervet _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132262656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:01 schreef Fok-it het volgende:
Vandaag Elephant Nature Camp geweest, wat een geweldige ervaring _O_ meest toffe wat ik tot nu toe gedaan heb. Sochtends opgehaald vanuit hotel met klein groepje (2 Nederlandse meiden. Een Engelsman, een Thaise vrouw, 2 Australische meiden, en een Spaanse en Braziliaanse jongen. Leuk gezelschap dus :+ )
Onderweg film gezien over het barre leven van de meeste olifanten in Thailand die vooral door de toeristische trektochten flink verwaarloosd worden, en later over het park waar we heen gingen. Op het park geweldige dag gehad: rondgeleid door een aardige vrouw, de olifanten gevoerd, ze in de rivier gewassen :D was echt supervet _O_
Tof hoor! :D
pi_132262868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:01 schreef Fok-it het volgende:
Vandaag Elephant Nature Camp geweest, wat een geweldige ervaring _O_ meest toffe wat ik tot nu toe gedaan heb. Sochtends opgehaald vanuit hotel met klein groepje (2 Nederlandse meiden. Een Engelsman, een Thaise vrouw, 2 Australische meiden, en een Spaanse en Braziliaanse jongen. Leuk gezelschap dus :+ )
Onderweg film gezien over het barre leven van de meeste olifanten in Thailand die vooral door de toeristische trektochten flink verwaarloosd worden, en later over het park waar we heen gingen. Op het park geweldige dag gehad: rondgeleid door een aardige vrouw, de olifanten gevoerd, ze in de rivier gewassen :D was echt supervet _O_
Nice. Ga dat ook maar overwegen om te doen.

Nog een dag en ik vertrek die kant op. *O*
pi_132263394
Die elephant camps zijn echt goud. Geen gedoe met stoeltjes ofzo, gewoon met/op de olifant de rivier in, en de rest van de dag wat chillen met die beesten _O_

Bij mij was er een 'kleintje' van 1 jaar oud, die kwam ook rustig op zn gemakkie de keuken/restaurant in lopen waar we zaten te lunchen toen. Zit je rustig aan je Pad-Thai staat die ineens naast je mee te kijken :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 15:49:47 #73
319979 Fok-it
All is well
pi_132263697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:41 schreef kalinhos het volgende:
Die elephant camps zijn echt goud. Geen gedoe met stoeltjes ofzo, gewoon met/op de olifant de rivier in, en de rest van de dag wat chillen met die beesten _O_

Bij mij was er een 'kleintje' van 1 jaar oud, die kwam ook rustig op zn gemakkie de keuken/restaurant in lopen waar we zaten te lunchen toen. Zit je rustig aan je Pad-Thai staat die ineens naast je mee te kijken :')
Mwah ze waren hier wel wat strenger daarmee hoor :P Die beesten kwamen ook echt niet naar binnen wandelen :+, ze leven gewoon in de vrije natuur dus :+ En ook niet op ze gezeten. Maar beter ook na al die verhalen die ik gehoord heb.

Je betaald er wel voor maar dit veel liever dan voor 1000 baht een ritje van een half uur op een olifant die er van lijdt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132263970
Dat inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik wel benieuwd ben hoeveel het dier dan lijdt als er iemand op zo'n stoel op zijn rug zit. Als een paard je zonder moeite kan dragen moet een olifant het toch helemaal makkelijk kunnen. Lijkt me.

Bij ons mochten ze ook vrij rondlopen, maar werden ze wel snachts vastgemaakt aan een ketting. Ik vroeg ook hoe dat zat aan en hij gaf aan van omdat er geen hekken om het kamp heen staan, en als ze de olifanten dan vrij laten vreten ze binnen de kortste keren de oogst op van de aangrenzende boerderijen. Wat er weer toe kan leiden dat die boer op die olifanten gaat schieten die op zijn terrein komen.

Hoe bevalt Chiang MAi?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 16:00:59 #75
319979 Fok-it
All is well
pi_132264161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef kalinhos het volgende:
Dat inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik wel benieuwd ben hoeveel het dier dan lijdt als er iemand op zo'n stoel op zijn rug zit. Als een paard je zonder moeite kan dragen moet een olifant het toch helemaal makkelijk kunnen. Lijkt me.

Bij ons mochten ze ook vrij rondlopen, maar werden ze wel snachts vastgemaakt aan een ketting. Ik vroeg ook hoe dat zat aan en hij gaf aan van omdat er geen hekken om het kamp heen staan, en als ze de olifanten dan vrij laten vreten ze binnen de kortste keren de oogst op van de aangrenzende boerderijen. Wat er weer toe kan leiden dat die boer op die olifanten gaat schieten die op zijn terrein komen.

Hoe bevalt Chiang MAi?
Prima opzich :) Stuk relaxter dan Bangkok :P ben er nog niet helemaal uit welke stad ik leuker vind :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132264370
Over 3,5 week vertrekken :D
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 16:08:50 #77
319979 Fok-it
All is well
pi_132264438
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef Xeor het volgende:
Over 3,5 week vertrekken :D
Dude,doe die UI eens normaal :'). Ik krijg oogkanker ervan :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132264488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dude,doe die UI eens normaal :'). Ik krijg oogkanker ervan :')
:'(
Olifantenpark was leuk?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:09 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_132264597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:10 schreef Xeor het volgende:

[..]

:'(
Olifantenpark was leuk?
Echt een aanrader als je er geld voor over hebt. Super-ervaring.

Denk dat ik er wellicht later echt nog terug ga om een week daar vrijwilligerswerk te doen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132264617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Echt een aanrader als je er geld voor over hebt. Super-ervaring.

Denk dat ik er wellicht later echt nog terug ga om een week daar vrijwilligerswerk te doen.
Wat kost het?
Kan ik me iets bij voorstellen ja, was in Chiang mai toch?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 16:15:49 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_132264693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Xeor het volgende:

[..]

Wat kost het?
Kan ik me iets bij voorstellen ja, was in Chiang mai toch?
2400 baht.

Jep. 65 kilometer van de stad af, ergens afgelegen in de bergen :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132264737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

2400 baht.

Jep. 65 kilometer van de stad af, ergens afgelegen in de bergen :P
2200 baht is toch iets van 50 euro :9
Eigenlijk helemaal niet duur dan!!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 16:19:06 #83
319979 Fok-it
All is well
pi_132264813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:16 schreef Xeor het volgende:

[..]

2200 baht is toch iets van 50 euro :9
Eigenlijk helemaal niet duur dan!!
Ja ik dacht 40 baht een euro, maar bleek dus nu 42 te zijn.

Nouja, vergeleken met andere olifantenexcursies wel,maar je kan het niet met elkaar vergelijken :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132264906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja ik dacht 40 baht een euro, maar bleek dus nu 42 te zijn.

Nouja, vergeleken met andere olifantenexcursies wel,maar je kan het niet met elkaar vergelijken :P
Vind het opzich nog wel meevallen eigenlijk :Y ga dat ook maar doen denk ik.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 oktober 2013 @ 17:04:14 #85
319979 Fok-it
All is well
pi_132266623
Goh, had ik vliegticket nou maar gister al geboekt :') 200 euro duurder geworden :')____ wat een kenker weer zeg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132267201
Beste FOK!ers,

3 december vertrek ik richting Australië. Het word mijn eerste keer backpacken :)
Ik ben nu bezig om het verzekerings verhaaltje een beetje in orde te krijgen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb op dit moment een (basis)zorgverzekering lopen bij Anderzorg. Als ik het goed begrijp ben ik hiermee ook verzekerd in het buitenland, alleen tegen Nederlandse kosten.. Aangezien Australië duurder is dan Nederland zal ik hier dus nog aan aparte reisverzekering (bij bijv. Globetrotter) bij moeten afsluiten om zo volledig verzekerd te zijn. Klopt dit zo'n beetje?

Is het dan ook mogelijk om je Nederlandse zorgverzekering op te zeggen?
pi_132268605
Nope
Don't trust anyone else!
Trust me!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:28:47 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132269042
Zorgverzekering *kun* je opzeggen als je in het buitenland gaat werken en daardoor recht hebt op een zorgverzekering daar.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:45:38 #89
319979 Fok-it
All is well
pi_132303949
Zo,nog net voor ik wegga een full-body massage kunnen meepikken _O_

Wat hebben die Thaise vrouwkes een stel krachtige handen zeg, word je eng van :P

Wel erg nice, voelde me helemaal relaxed toen ik wegliep O+

Wel om 4 uur/half 5 al opstaan dus dat wordt waarschijnlijk nachtje overslaan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:27:28 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132305373
Ik heb een hekel aan massages, nog nooit gedaan in Thailand.
Kutweer hier (in Bangkok) de komende vijf dagen, dus op accuweather en skyscanner gekeken waar ik goedkoop heen kan voor goed weer en ik ga dus even naar Hong Kong voor 160 euro retour :)
pi_132306474
Die voetmassages vind ik helemaal niks. Al die pijn punten waar ze op drukken. Was de eerste avond in bangkok en dacht relaxed in zon ligstoel een voetmassage te nemen met een biertje.. :p
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:44:12 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132308893
Massage massage?
No, not now, not tomorrow!
pi_132319427
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:44 schreef Lemans24 het volgende:
Massage massage?
No, not now, not tomorrow!
Of zoals het in Indo gaat:
Yes massage?
No massage!
Yes?
Argh !
pi_132324595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:10 schreef groggy het volgende:
Nope
Oke, maar stel ik sluit buiten mijn (basis)Anderzorg zorgverzekering nog een Allianz Globetrotter reisverzekering af, ben ik dan volledig verzekerd in het buitenland (medisch)?
pi_132324698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:21 schreef KawaZ het volgende:
Beste FOK!ers,

3 december vertrek ik richting Australië. Het word mijn eerste keer backpacken :)
Ik ben nu bezig om het verzekerings verhaaltje een beetje in orde te krijgen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb op dit moment een (basis)zorgverzekering lopen bij Anderzorg. Als ik het goed begrijp ben ik hiermee ook verzekerd in het buitenland, alleen tegen Nederlandse kosten.. Aangezien Australië duurder is dan Nederland zal ik hier dus nog aan aparte reisverzekering (bij bijv. Globetrotter) bij moeten afsluiten om zo volledig verzekerd te zijn. Klopt dit zo'n beetje?

Is het dan ook mogelijk om je Nederlandse zorgverzekering op te zeggen?
gewoon een werelddekking reisverzekering afsluiten, 21 euro per half jaar ofzo heb ik :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132324709
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:27 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb een hekel aan massages, nog nooit gedaan in Thailand.
Kutweer hier (in Bangkok) de komende vijf dagen, dus op accuweather en skyscanner gekeken waar ik goedkoop heen kan voor goed weer en ik ga dus even naar Hong Kong voor 160 euro retour :)
ligt eraan of ze happy ending erbij doen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132337311
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:09 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Oke, maar stel ik sluit buiten mijn (basis)Anderzorg zorgverzekering nog een Allianz Globetrotter reisverzekering af, ben ik dan volledig verzekerd in het buitenland (medisch)?
Volgens mij wel. Met Anderzorg (heb ik zelf ook) is het volgens mij ook zo dat als je het aanvullend pakket neemt, je voor 200% tegen het nl tarief verzekerd bent. Reisverzekering die medische kosten dekt maakt het plaatje dan compleet.

Wat betreft opzeggen ivm werk: Ik zou dat lekker achteraf en met terugwerkende kracht doen. 't laatste waar je zin in hebt is dat er iets gebeurd en dat je met Medicare etc moet gaan zitten kutten daar.

Ikzelf heb de zorgverzekering aangehouden, ook toen ik aan het werk was. Heb salarisstroken e.d.opgestuurd toen ik terug was in NL en toen kreeg ik keurig iets van 4-5 maanden premierestitutie terug.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Beste/leukste mod 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 12:14:04 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_132354102
En we zijn weer thuis.

Helemaal gesloopt na 5 uur Thaise tijd weg te zijn gegaan naar het vliegveld in Chiang Mai en half 2 snachts Thaise tijd aankomen in Amsterdam :+

Maar goed om thuis te komen, na een erg toffe ervaring in Zuid-Oost Azië _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132354540
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:14 schreef Fok-it het volgende:
En we zijn weer thuis.

Helemaal gesloopt na 5 uur Thaise tijd weg te zijn gegaan naar het vliegveld in Chiang Mai en half 2 snachts Thaise tijd aankomen in Amsterdam :+

Maar goed om thuis te komen, na een erg toffe ervaring in Zuid-Oost Azië _O_
Hoe lang ben je nu weggeweest? En achteraf toch blij dat je niet op eerste impuls bent teruggegaan?

Nog 4 dagen en dan vlieg ik weer naar 'normaal leven'.. Tot april werken in Australië!
  Beste/leukste mod 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 12:39:24 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_132354696
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nu weggeweest? En achteraf toch blij dat je niet op eerste impuls bent teruggegaan?

Nog 4 dagen en dan vlieg ik weer naar 'normaal leven'.. Tot april werken in Australië!
Een maand :) en ja absoluut, Bangkok en vooral mijn excursie naar Elephant Nature Camp had ik echt niet willen missen. Dat was zo'n geweldig toffe ervaring.

Maar er ook wel achtergekomen dat langer dan een maand wel te lang is denk ik voor mij dan. Maar ook dat ik dit absoluut elk jaar wel wil doen :D dus nu alvast beginnen met lijstje maken met landen die een kans maken volgend jaar bezocht te worden _O_

En tof! Waar werk je zoal?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:18:05 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132362167
Damn, wat is Hongkong een gave stad! De skyline, het eten, nightlife en het weer. De natuur er omheen is ook boven verwachting mooi. Zelfs nog kunnen zwemnen in de oceaan. En dat allemaal in de eerste 24 uur.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:38:12 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_132362973
HongKong is zeker mooi, weekje geweest voor werk in Mei. Wat veel mensen niet verwachten is dat HK ook nog een mooi buitengebied heeft. Alleen jammer dat echt goed stappen vrij prijzig is met biertje a 6+ euro
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:45:31 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132363197
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:38 schreef Blik het volgende:
HongKong is zeker mooi, weekje geweest voor werk in Mei. Wat veel mensen niet verwachten is dat HK ook nog een mooi buitengebied heeft. Alleen jammer dat echt goed stappen vrij prijzig is met biertje a 6+ euro
7/11 in Lan Kwai Fong is in de praktijk een spotgoedkope bar, de party is toch op straat ;)
1 euro voor een halve liter San Miguel, 1,50 voor Carlsberg, Tiger e.d.
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:37:05 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_132366321
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

7/11 in Lan Kwai Fong is in de praktijk een spotgoedkope bar, de party is toch op straat ;)
1 euro voor een halve liter San Miguel, 1,50 voor Carlsberg, Tiger e.d.
Gedeeltelijk is het op straat, er zijn echter ook een paar hele vette clubs in HK waar het zich toch echt allemaal binnen afspeelt
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:28:51 #105
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132370498
Weer terug in Nederland, loop ik naar station op schiphol.. gelijk omroep met allerlei vertragingen. Welkom thuis :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 21:10:55 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_132372932
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:28 schreef Boterbartje het volgende:
Weer terug in Nederland, loop ik naar station op schiphol.. gelijk omroep met allerlei vertragingen. Welkom thuis :P
Wanneer is je volgende reis? :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:55:57 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132375744
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Gedeeltelijk is het op straat, er zijn echter ook een paar hele vette clubs in HK waar het zich toch echt allemaal binnen afspeelt
Nog geen 'vette club' gezien.

Maar wel een 2e avond in Lan Kwai Fong.
Flesje Hoegaarden voor 1,70 @ 7/11.
Halve liter Stella/Hoegaarden/Leffe van de tap @ 8 euro.
Flesje San Miguel @ 6,50.
Flesje Tsing Tao @ 6,50.

Oef...

Double cheeseburger @ 0,90 was echter best goed.
  zondag 20 oktober 2013 @ 22:00:34 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_132376027
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nog geen 'vette club' gezien.

Maar wel een 2e avond in Lan Kwai Fong.
Flesje Hoegaarden voor 1,70 @ 7/11.
Halve liter Stella/Hoegaarden/Leffe van de tap @ 8 euro.
Flesje San Miguel @ 6,50.
Flesje Tsing Tao @ 6,50.

Oef...

Double cheeseburger @ 0,90 was echter best goed.
Tazmania Ballroom en Dragon-I zijn wel gave tenten, maar niet echt backpacker friendly :D
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:32:49 #109
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132380082
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wanneer is je volgende reis? :D
december :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132383858
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Een maand :) en ja absoluut, Bangkok en vooral mijn excursie naar Elephant Nature Camp had ik echt niet willen missen. Dat was zo'n geweldig toffe ervaring.

Maar er ook wel achtergekomen dat langer dan een maand wel te lang is denk ik voor mij dan. Maar ook dat ik dit absoluut elk jaar wel wil doen :D dus nu alvast beginnen met lijstje maken met landen die een kans maken volgend jaar bezocht te worden _O_

En tof! Waar werk je zoal?
Ik begin in Perth waar een aantal vrienden wonen. Waarschijnlijk blijf ik daar ook tot april, daarna 2 weken Thailand, paar weken naar Nederland en weer terug naar Australië voor de rest van m'n whv. Daarna weet ik het nog niet maar ik denk een paar maanden Indo..
  Beste/leukste mod 2022 maandag 21 oktober 2013 @ 12:28:29 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_132389304
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 03:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik begin in Perth waar een aantal vrienden wonen. Waarschijnlijk blijf ik daar ook tot april, daarna 2 weken Thailand, paar weken naar Nederland en weer terug naar Australië voor de rest van m'n whv. Daarna weet ik het nog niet maar ik denk een paar maanden Indo..
Lekker hoor :P geen vaste verplichtingen werk/studie in Nederland?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132403075
Net een visum voor Australië aangevraagd. Letterlijk één minuut na het invullen van het online formulier kreeg ik al mail met de mededeling dat mijn verzoek 'granted' was :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:23:54 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132406925
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:54 schreef GuitarJJ het volgende:
Net een visum voor Australië aangevraagd. Letterlijk één minuut na het invullen van het online formulier kreeg ik al mail met de mededeling dat mijn verzoek 'granted' was :')
En als je boven de 30 bent, is het zo goed als onmogelijk...
pi_132408434
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lekker hoor :P geen vaste verplichtingen werk/studie in Nederland?
Ik moet op 1 april weer op kantoor verschijnen als ik m'n baan wil behouden.. 99.99% kans dat het niet gaat gebeuren dat ik op die datum aanwezig ben. ;) Met een beetje geluk kan ik m'n 2e WHV nog aanvragen voordat ik 31 ben, als dat zo is ben ik voorlopig nog niet terug in Nederland om te werken/wonen..
  Beste/leukste mod 2022 maandag 21 oktober 2013 @ 21:11:52 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_132409496
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:54 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik moet op 1 april weer op kantoor verschijnen als ik m'n baan wil behouden.. 99.99% kans dat het niet gaat gebeuren dat ik op die datum aanwezig ben. ;) Met een beetje geluk kan ik m'n 2e WHV nog aanvragen voordat ik 31 ben, als dat zo is ben ik voorlopig nog niet terug in Nederland om te werken/wonen..
Living the good life dus :). Zou je zo jaren kunnen leven denk je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132410159
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Living the good life dus :). Zou je zo jaren kunnen leven denk je?
Ligt er een beetje aan, zoals ik de laatste paar maanden geleefd heb niet.. Dat zou me op een gegeven moment echt opbreken. Terug naar een beetje een normaal leven waar iets van een ritme qua werk/verantwoordelijkheid in zit is erg welkom op het moment.
pi_132410686
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:21 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan, zoals ik de laatste paar maanden geleefd heb niet.. Dat zou me op een gegeven moment echt opbreken. Terug naar een beetje een normaal leven waar iets van een ritme qua werk/verantwoordelijkheid in zit is erg welkom op het moment.
Wel cool hoor.. Heb je lang gespaard of had je een goede baan?
pi_132410900
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:31 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Wel cool hoor.. Heb je lang gespaard of had je een goede baan?
Combinatie van beide, maar na 10 maanden is het nu toch wel tijd om een beetje aan het werk te gaan. Na +/- 3 maanden totaal niet meer op m'n budget gelet en flink aan het feesten geslagen. Dan gaat het toch wel erg hard. :P

Met een beetje geluk heb ik binnen een paar dagen wel een baan in Oz. Ondertussen aardig wat contacten om te verblijven / te werken..
pi_132425328
Bah, blijkbaar ben ik vergeten om check-in bagage toe te voegen aan mijn Jetstar-vlucht tussen Auckland en Sydney. Nu achteraf (ook al is deze vlucht pas over ruim 2 maanden) kost het nog best wat om het te regelen. Bijna net zoveel als de vlucht zelf :')
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:47:29 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_132428855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:37 schreef GuitarJJ het volgende:
Bah, blijkbaar ben ik vergeten om check-in bagage toe te voegen aan mijn Jetstar-vlucht tussen Auckland en Sydney. Nu achteraf (ook al is deze vlucht pas over ruim 2 maanden) kost het nog best wat om het te regelen. Bijna net zoveel als de vlucht zelf :')
Had ik ook met AirAsia, dacht echt dat ik het aangeklikt had online. Koste me 30 euro, dus viel nog mee :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132428941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Had ik ook met AirAsia, dacht echt dat ik het aangeklikt had online. Koste me 30 euro, dus viel nog mee :P
Zo'n bedrag valt nog wel te overzien :o
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:53:00 #122
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132433079
Flying blue members gratis ruimbagage binnen EU 😊
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132433111
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef Boterbartje het volgende:
Flying blue members gratis ruimbagage binnen EU 😊
Je betaalt er hoe dan ook voor dus ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:50:23 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132437556
Macau is wel de ultieme culture clash zeg: mijoenen Chinezen op bezoek in een Portugees dorpje, omringt door reusachtige Vegas style casinos. En dan hebben ze ook nog polders...

Blij dat ik dat als dagtocht heb gedaan, Hong Kong is een prima basis.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:50:58 #125
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132437578
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:53 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Je betaalt er hoe dan ook voor dus ;)
Flying Blue is gratis, toch?
pi_132443079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef Lemans24 het volgende:
Macau is wel de ultieme culture clash zeg: mijoenen Chinezen op bezoek in een Portugees dorpje, omringt door reusachtige Vegas style casinos. En dan hebben ze ook nog polders...

Blij dat ik dat als dagtocht heb gedaan, Hong Kong is een prima basis.
Wauw lijkt me echt mooi om een keer te hebben gezien. En ik vond Las Vegas al een bizarre stad:)

https://www.facebook.com/lonelyplanet/posts/10151799004286156

Altijd wel leuke verhalen op de Lonely Planet facebookpagina.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:19:25 #127
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132482126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Flying Blue is gratis, toch?
Ja, je betaalt er dus helemaal niet voor :')
Geen lid = 15/20 euro voor bagage, wel lid = gratis bagage. Het is dus geen sigaar uit eigen doos :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132509588
Bangkok viel mij eerlijk gezegd wat tegen; chaotisch, druk en veel scams. Ben nu in Chiang Mai en de eerste indruk is prima, deze stad lijkt beter bij mij te passen (o.a. uiteraard rustiger).
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 oktober 2013 @ 12:43:59 #129
319979 Fok-it
All is well
pi_132509652
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:41 schreef TvhN het volgende:
Bangkok viel mij eerlijk gezegd wat tegen; chaotisch, druk en veel scams. Ben nu in Chiang Mai en de eerste indruk is prima, deze stad lijkt beter bij mij te passen (o.a. uiteraard rustiger).
Hoe ging je vlucht?

En wat heb je allemaal gezien in Bangkok?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132509964
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe ging je vlucht?

En wat heb je allemaal gezien in Bangkok?
Vlucht was prima. In Bangkok: veel tempels, boottocht, Chinatown, Patpong, Siam, dag ziekenhuis (:')).

Ik twijfel op dit moment overigens of ik m'n reisschema ga wijzigen. Wellicht geen Cambodja en/of Vietnam, maar iets anders.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57:18 #131
319979 Fok-it
All is well
pi_132510033
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:54 schreef TvhN het volgende:

[..]

Vlucht was prima. In Bangkok: veel tempels, boottocht, Chinatown, Patpong, Siam, dag ziekenhuis (:')).

Ik twijfel op dit moment overigens of ik m'n reisschema ga wijzigen. Wellicht geen Cambodja en/of Vietnam, maar iets anders.
Groot Paleis gezien?

Oh hoezo ziekenhuis? :o
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132510153
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Groot Paleis gezien?

Oh hoezo ziekenhuis? :o
Heb ik inderdaad ook gezien. Ziekenhuis i.v.m. huidprobleem, moest onderzoek naar worden gedaan, duurde allemaal erg lang. Pillen en zalf voor gekregen.

Raad jij Singapore aan? En in welk hotel zat jij?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 oktober 2013 @ 13:13:55 #133
319979 Fok-it
All is well
pi_132510496
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:02 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad ook gezien. Ziekenhuis i.v.m. huidprobleem, moest onderzoek naar worden gedaan, duurde allemaal erg lang. Pillen en zalf voor gekregen.

Raad jij Singapore aan? En in welk hotel zat jij?
Ik raad Singapore wel aan ja :) Leuke stad om paar dagen te verblijven maar mijn hotel was niet om over naar huis te schrijven haha.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132514932
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:30 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Wauw lijkt me echt mooi om een keer te hebben gezien. En ik vond Las Vegas al een bizarre stad:)

https://www.facebook.com/lonelyplanet/posts/10151799004286156

Altijd wel leuke verhalen op de Lonely Planet facebookpagina.
Ik vind Confessions of a Backpacker ook geen onaardige pagina. Al is vaak de basis hetzelfde. Persoon wordt dronken, persoon gaat neuken, en persoon verbindt er een mooie einde aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:03:16 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132533092
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Groot Paleis gezien?

Oh hoezo ziekenhuis? :o
Dat paleis, over overgewaardeerd gesproken...
500 baht was achteraf echt veel teveel, vond ik. Stomme eenrichtingsverkeer, waardoor ik de helft van de tempel niet gezien heb :(

De 1900 baht voor de Muay Thai in Luhmpini daarentegen: must do :)

Nauwelijks scams meegemaakt trouwens, en de chaos in m.n. Siam Square is mooi Bladerunner-achtig.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 oktober 2013 @ 23:09:39 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_132533383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat paleis, over overgewaardeerd gesproken...
500 baht was achteraf echt veel teveel, vond ik. Stomme eenrichtingsverkeer, waardoor ik de helft van de tempel niet gezien heb :(

De 1900 baht voor de Muay Thai in Luhmpini daarentegen: must do :)

Nauwelijks scams meegemaakt trouwens, en de chaos in m.n. Siam Square is mooi Bladerunner-achtig.
Tja, zal best.

Ik vond het wel mooi :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:23:25 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132534059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tja, zal best.

Ik vond het wel mooi :)
Mooi zeker, maar een paleis van buiten zien, kan ik in bv Wenen of Madrid gratis.
En dmv onaangekondigd eenrichtingsverkeer de helft van de tempel niet kunnen zien, is nogal typisch Thaise logica. Of eigenlijk bijna een scam.

Maarja, ik ga niet naar Azië voor tempels met stukjes glas en geverfde budabeelden, dus het zal idd best ;)
pi_132536967
Ik vond de bezoeken aan het paleis (2x geweest nog ook :') ) vooral een hel qua temperatuur. Sta je dan met je lange broek in een veel te drukke omgeving waar het 35 graden is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132544136
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nauwelijks scams meegemaakt trouwens
Wat betreft taxi's en tuk tuk: bijna alleen maar. :')
pi_132544169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond de bezoeken aan het paleis (2x geweest nog ook :') ) vooral een hel qua temperatuur. Sta je dan met je lange broek in een veel te drukke omgeving waar het 35 graden is.
Herkenbaar, maar verder vond ik het wel indrukwekkend.
pi_132544891
Klopt. Al vond ik bv Arun Wat eigenlijk indrukwekkender. Maar niets overtreft Angkor Wat _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:13 #142
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132546104
Iemand nog tips voor goede hikingtrails? Voor volgend voorjaar (mei)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132548088
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:50 schreef TvhN het volgende:

[..]

Wat betreft taxi's en tuk tuk: bijna alleen maar. :')
Als dat de scams zijn die je hebt meegemaakt heb je het goed getroffen. TukTuks negeren en bij taxi's deur open doen en gelijk "op de meter" sputtert ie tegen doen alsof je weer doorloopt en dan zetten ze m allemaal aan.
pi_132548610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als dat de scams zijn die je hebt meegemaakt heb je het goed getroffen. TukTuks negeren en bij taxi's deur open doen en gelijk "op de meter" sputtert ie tegen doen alsof je weer doorloopt en dan zetten ze m allemaal aan.
Dat dus inderdaad. Ik merkte wel dat met hoe meer mensen in je groep zijn, hoe moeilijker de chauf's doen over het aandoen van de meter. Ben je alleen doen ze de meter direct wel aan, ben je met 3 of 4 gaan ze in 90% van de gevallen voor de fixed price en weigeren ze de meter.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132549014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als dat de scams zijn die je hebt meegemaakt heb je het goed getroffen. TukTuks negeren en bij taxi's deur open doen en gelijk "op de meter" sputtert ie tegen doen alsof je weer doorloopt en dan zetten ze m allemaal aan.
Het probleem is niet altijd de meter. Voorbeeld betreft rit van vliegveld naar hotel. Zat samen met een andere Nederlander in de taxi, hij werd eerst bij zijn appartement afgezet. Tot dat moment geen problemen (detail: die andere Nederlander was bekend in Bangkok, gaf dat ook aan). Mijn hotel kon-ie niet vinden (right..) :') 2 keer taxi aan de kant gezet ('oooo, it is there!'). Ondertussen een verhaal dat-ie buitenlandse biljetten spaart, of ik een eurobiljet wilde geven. :') Uieindelijk op de verkeerde plek afgezet en die mafkees wilde ook opnieuw onderhandelen over de prijs (hoger bedrag), terwijl de meter aanstond.
pi_132549262
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:50 schreef TvhN het volgende:

[..]

Het probleem is niet altijd de meter. Voorbeeld betreft rit van vliegveld naar hotel. Zat samen met een andere Nederlander in de taxi, hij werd eerst bij zijn appartement afgezet. Tot dat moment geen problemen (detail: die andere Nederlander was bekend in Bangkok, gaf dat ook aan). Mijn hotel kon-ie niet vinden (right..) :') 2 keer taxi aan de kant gezet ('oooo, it is there!'). Ondertussen een verhaal dat-ie buitenlandse biljetten spaart, of ik een eurobiljet wilde geven. :') Uieindelijk op de verkeerde plek afgezet en die mafkees wilde ook opnieuw onderhandelen over de prijs (hoger bedrag), terwijl de meter aanstond.
Als t goed is heb je bij het vliegveld een bonnetje gehad waarmee je dan geld terug kan gaan vragen.
pi_132549348
Anyway, het stelt allemaal niks voor vergeleken met bijvoorbeeld Phnom Penh of de route van Poipet naar Siem Reap _O-
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:12:55 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132555751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:19 schreef kalinhos het volgende:
Klopt. Al vond ik bv Arun Wat eigenlijk indrukwekkender. Maar niets overtreft Angkor Wat _O_
En toch ben ik blij dat ik dat (voor de tweede keer...) geskipt heb en naar Hong Kong en Macau ben gegaan. Was geweldig :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:13:23 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132555770
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef Boterbartje het volgende:
Iemand nog tips voor goede hikingtrails? Voor volgend voorjaar (mei)
Pyreneeën en Picos de Europa.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:15:02 #150
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132555828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als dat de scams zijn die je hebt meegemaakt heb je het goed getroffen. TukTuks negeren en bij taxi's deur open doen en gelijk "op de meter" sputtert ie tegen doen alsof je weer doorloopt en dan zetten ze m allemaal aan.
De meter ging direct aan, in alle gevallen. Boven verwachting makkelijk in Bangkok!
Toch hadden een stel vrienden, die er een paar dagen eerder waren, één keer grote moeite om een taxi met meter te vinden. Ze hebben er acht voorbij laten gaan en zijn toen alsnog zonder meter meegereden.
pi_132555984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De meter ging direct aan, in alle gevallen. Boven verwachting makkelijk in Bangkok!
Toch hadden een stel vrienden, die er een paar dagen eerder waren, één keer grote moeite om een taxi met meter te vinden. Ze hebben er acht voorbij laten gaan en zijn toen alsnog zonder meter meegereden.
Wij hadden er ook weinig moeite mee. Alleen de laatste dag toen we een ritje zochten van de malls bij Siam naar het Marriot hotel. Snapten er niks van. Achteraf denk ik dat ze het belachelijk vonden dat je liep te zeiken om 2 euro op de meter te zetten terwijl de goedkoopste kamer daar 200 euro pn kost :')
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:45:24 #152
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132556723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Pyreneeën en Picos de Europa.
Ervaring mee en zijn dat bekende wandelroutes of gewoon rondlopen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:58:51 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132557130
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ervaring mee en zijn dat bekende wandelroutes of gewoon rondlopen?
Ik heb in de Picos gewoon rondgelopen, maar wel over min of meer bestaande routes. Alles is daar echter mooi.
In de Pyreneeën heb ik delen van de Spaanse GR11 gelopen. Daar is van de route afwijken alleen te doen als je goede kaarten hebt. En dan zijn er ook best veel mogelijkheden. Het stuk in het hooggebergte is echt ongelooflijk mooi.
pi_132585853
quote:
Toestemming verleend

Uw reistoestemming is goedgekeurd en u hebt toestemming om naar de Verenigde Staten te reizen onder het Visa Waiver Programma. Dit antwoord garandeert u geen toegang tot de Verenigde Staten; een Douane- en Grensbewakingsambtenaar op de haven van aankomst nemen de uiteindelijke beslissing.

Indien nodig kunt u de volgende gegevens van een goedgekeurde toestemming bijwerken: het adres waar u in de Verenigde Staten verblijft, vluchtinformatie, E-mailadres en telefoonnummer. Om toegang tot uw reistoestemming te verkrijgen, moet u uw aanvraagnummer, paspoortnummer en geboortedatum invoeren. Als u gegevens op het formulier moet wijzigen, moet u een nieuwe reistoestemming aanvragen.

Goede reis. Welkom in de Verenigde Staten.
Zo, dat is geregeld :7
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:29:55 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132586231
Damn, de hele winter in Nederland zitten, ineens helemaal geen zin meer in...

Pas een dag terug en nu al weer aan het kijken naar vliegtickets. Geld verdienen heeft alleen wel een hogere prioriteit nu. Nog ideeën in NL, België of de rest van Europa?
pi_132607063
Ik twijfel tussen de volgende opties: langer in Thailand blijven (en bijvoorbeeld ook richting het zuiden gaan) + Singapore of over een paar dagen naar Cambodja en (het zuiden) van Vietnam. Bij de eerste optie keer ik eerder terug naar Nederland, maar is de kans groter dat ik binnenkort nog een reis ga doen.

Lastig.. Wat zouden jullie doen?
pi_132608935
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 05:08 schreef TvhN het volgende:
Ik twijfel tussen de volgende opties: langer in Thailand blijven (en bijvoorbeeld ook richting het zuiden gaan) + Singapore of over een paar dagen naar Cambodja en (het zuiden) van Vietnam. Bij de eerste optie keer ik eerder terug naar Nederland, maar is de kans groter dat ik binnenkort nog een reis ga doen.

Lastig.. Wat zouden jullie doen?
vietnam & cambodja,

quote:
maar is de kans groter dat ik binnenkort nog een reis ga doen.
Als, dan situatie, van uitstel komt afstel, bla bla :P Als je nu kan reizen meot je het nu doen ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:09:09 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132608991
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 05:08 schreef TvhN het volgende:
Ik twijfel tussen de volgende opties: langer in Thailand blijven (en bijvoorbeeld ook richting het zuiden gaan) + Singapore of over een paar dagen naar Cambodja en (het zuiden) van Vietnam. Bij de eerste optie keer ik eerder terug naar Nederland, maar is de kans groter dat ik binnenkort nog een reis ga doen.

Lastig.. Wat zouden jullie doen?
Kijk waar het beter weer is.
Denk voor optie 1 aan hogere kosten in Singapore, voor optie 2 aan visa(kosten).
pi_132609308
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 05:08 schreef TvhN het volgende:
Ik twijfel tussen de volgende opties: langer in Thailand blijven (en bijvoorbeeld ook richting het zuiden gaan) + Singapore of over een paar dagen naar Cambodja en (het zuiden) van Vietnam. Bij de eerste optie keer ik eerder terug naar Nederland, maar is de kans groter dat ik binnenkort nog een reis ga doen.

Lastig.. Wat zouden jullie doen?
Optie 3 Laos
pi_132609954
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

vietnam & cambodja,

[..]

Als, dan situatie, van uitstel komt afstel, bla bla :P Als je nu kan reizen meot je het nu doen ;)
Gezien de omstandigheden kan dat over bijvoorbeeld anderhalve maand ook nog, hoewel qua duur dan iets minder lang. Dat is het probleem niet. En een ('korte') trip door bijvoorbeeld Canada of Mexico lijkt me erg gaaf, gevoelsmatig trekt me dat op dit moment meer dan langer blijven in Zuidoost-Azië. Aan de andere kant: je komt hier niet snel weer..
pi_132609997
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kijk waar het beter weer is.
Denk voor optie 1 aan hogere kosten in Singapore, voor optie 2 aan visa(kosten).
Hogere kosten heb ik rekening mee gehouden. Visum wat betreft Vietnam is al binnen. Qua weer kan ik beter voor optie twee gaan, maar dit element vind ik (nog) niet doorslaggevend.
pi_132610040
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden kan dat over bijvoorbeeld anderhalve maand ook nog, hoewel qua duur dan iets minder lang. Dat is het probleem niet. En een ('korte') trip door bijvoorbeeld Canada of Mexico lijkt me erg gaaf, gevoelsmatig trekt me dat op dit moment meer dan langer blijven in Zuidoost-Azië. Aan de andere kant: je komt hier niet snel weer..
Ja mexico in Januari *G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132610054
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Optie 3 Laos
Heb ik ook naar gekeken, maar geef dan de voorkeur (o.a. i.v.m. oorlogshistorie) aan Cambodja en Vietnam.
pi_132610114
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja mexico in Januari *G*
Dat overweeg ik om te doen, hoewel vanaf halverwege december wellicht handiger voor mij is.
pi_132610299
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:55 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb ik ook naar gekeken, maar geef dan de voorkeur (o.a. i.v.m. oorlogshistorie) aan Cambodja en Vietnam.
Meeste bommen van de Vietnamoorlog vielen in Laos :P Ho chi minh trail ligt natuurlijk ook voor het grootste deel in Laos.
pi_132610469
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:58 schreef TvhN het volgende:

[..]

Dat overweeg ik om te doen, hoewel vanaf halverwege december wellicht handiger voor mij is.
Ja, zelfde :P Dan zit ik er ook al _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 11:27:38 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_132610794
Waarom trekken andere landen je meer dan nog langer in Zuid-Oost Azië blijven?

Ik ben op dit moment ook alweer bezig met kijken naar volgend jaar. Als iemand nog paar mooie ideeën heeft. Behalve Aldo met Mexico :P Sorry Aldo, maar dat trekt me `nog'' niet to be honest. :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:30:18 #168
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132610853
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef Fok-it het volgende:
Waarom trekken andere landen je meer dan nog langer in Zuid-Oost Azië blijven?

Ik ben op dit moment ook alweer bezig met kijken naar volgend jaar. Als iemand nog paar mooie ideeën heeft. Behalve Aldo met Mexico :P Sorry Aldo, maar dat trekt me `nog'' niet to be honest. :+
Zuid-Amerika, ijsland, canada, schotland, scandinavie?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132611075
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef Fok-it het volgende:
Waarom trekken andere landen je meer dan nog langer in Zuid-Oost Azië blijven?

Ik ben op dit moment ook alweer bezig met kijken naar volgend jaar. Als iemand nog paar mooie ideeën heeft. Behalve Aldo met Mexico :P Sorry Aldo, maar dat trekt me `nog'' niet to be honest. :+
had ik al Mexico aangeraden? :+

Wat dacht je anders van Cuba, 2 weken rondtrekken nu nog in het communisme ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:40:05 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132611125
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef Fok-it het volgende:
Waarom trekken andere landen je meer dan nog langer in Zuid-Oost Azië blijven?

Ik ben op dit moment ook alweer bezig met kijken naar volgend jaar. Als iemand nog paar mooie ideeën heeft. Behalve Aldo met Mexico :P Sorry Aldo, maar dat trekt me `nog'' niet to be honest. :+
Mexico is het summum van reizen. Echt, je gaat daar de tijd van je leven hebben, mocht je wel gaan...
Zuid Amerika is vooral qua landschap extreem spectaculair, dat vind je in de rest van de wereld niet op zo'n schaal (ook in Mexico niet).

Op mijn lijstje staan o.a. Japan, Madagascar, IJsland, Alaska, Nieuw-Zeeland, Azoren, Venezuela, Zuid Afrika, etc, etc.
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:41:47 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132611178
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Meeste bommen van de Vietnamoorlog vielen in Laos :P Ho chi minh trail ligt natuurlijk ook voor het grootste deel in Laos.
Het oorlogsverleden in inderdaad erg zichtbaar in Laos. Ga naar een UXO-museum en verbaas je!

Daarnaast aardige mensen, leuke (en goedkope*) activiteiten en heerlijk eten. Voor een deel zal dat ook in Vietnam te vinden zijn, maar de sfeer is er volgens velen heel anders. Niet zo vreemd, want Laos heeft 6 miljoen inwoners, Vietnam 90 (!!!) miljoen.

* zoals ballonvaren voor 60 euro.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lemans24 op 27-10-2013 11:47:36 ]
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 12:03:08 #172
319979 Fok-it
All is well
pi_132611788
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zuid-Amerika, ijsland, canada, schotland, scandinavie?
Zuid-Amerika trekt me eigenlijk op dit moment het minst. En ik weet dat veel backpackers en sowieso reizigers zweren bij Zuid-Amerika maar toch.

Wat ik in mijn hoofd had was

-terug naar Zuid-Oost Azië en dan Laos,Cambodja Vietnam.
-Interrailen door oost-Europa, laatste kans om nog jongerenkorting te pakken voor ik 25 wordt :+
-Met de Trans-Siberië express van Moskou naar Peking via Mongolië

En ik wil eigenlijk gewoon heel erg graag naar de V.S. Het probleem is alleen dat ik geen rijbewijs heb en het openbaar vervoer toch niet zo flexibel is als hier.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:08:01 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132611926
Zorg dat je met iemand gaat die wel een rijbewijs heeft ;)
Verder is een stad als New York beter te doen zonder auto en ik heb goede verhalen gehoord van mensen die daar alleen naar toe zijn geweest.

Ik hoor trouwens zoveel mensen Laos, Cambodja en Vietnam in één adem noemen. Dat ik alléén naar Laos bent geweest, is blijkbaar al ongewoon.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 12:10:22 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_132611991
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:08 schreef Lemans24 het volgende:
Zorg dat je met iemand gaat die wel een rijbewijs heeft ;)
Verder is een stad als New York beter te doen zonder auto en ik heb goede verhalen gehoord van mensen die daar alleen naar toe zijn geweest.
New York wordt hem sowieso niet. Dat wordt volgend jaar een familieaangelegenheid en ik heb beloofd daar niet eerst heen te gaan, is een beetje een dingetje :P minder speciaal enzo. :+

Iemand ervaring met Amtrak in VS?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132612511
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef Fok-it het volgende:
Waarom trekken andere landen je meer dan nog langer in Zuid-Oost Azië blijven?

Ik ben op dit moment ook alweer bezig met kijken naar volgend jaar. Als iemand nog paar mooie ideeën heeft. Behalve Aldo met Mexico :P Sorry Aldo, maar dat trekt me `nog'' niet to be honest. :+
Andere cultuur. Nu heb je wat dat betreft tussen de landen in Zuidoost-Azië uiteraard ook verschillen, maar niet zo groot als in vergelijking met bijvoorbeeld Canada. Daarnaast heb ik de komende maanden nog de tijd (en geld) om te backpacken/flashpacken, daarna wordt dat lastiger.
pi_132612716
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Meeste bommen van de Vietnamoorlog vielen in Laos :P Ho chi minh trail ligt natuurlijk ook voor het grootste deel in Laos.
Uiteraard, maar Cambodja trekt mij specifiek aan vanwege bijvoorbeeld de historie m.b.t de Rode Khmer. Daarnaast heb je natuurlijk nog Angkor Wat, hoewel dat eerlijk gezegd momenteel iets minder bij mij leeft.
pi_132612856
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En ik wil eigenlijk gewoon heel erg graag naar de V.S. Het probleem is alleen dat ik geen rijbewijs heb en het openbaar vervoer toch niet zo flexibel is als hier.
Dat probleem heb ik ook. :')

Mijn lijst (willekeurige volgorde): Canada, VS, Mexico, Zuid-Afrika, Japan, China, Zweden en Noorwegen, Chili, Madeira en Azoren. En dan kan ik nog wel even doorgaan.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:21:55 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132614320
Oh, veel mensen hebben 'koudere' landen op hun lijstje staan!
Japan, Scandinavië, Azoren, Canada, VS, Chili, Argentinië, Nieuw Zeeland, de gematigde zones zijn toch het spectaculairst om te reizen.!
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 13:23:22 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_132614366
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, veel mensen hebben 'koudere' landen op hun lijstje staan!
Japan, Scandinavië, Azoren, Canada, VS, Chili, Argentinië, Nieuw Zeeland, de gematigde zones zijn toch het spectaculairst om te reizen.!
Dat vindt jij :P ieder zijn ding he.
Ik zou bijvoorbeeld ook nooit maar een euro aan een ballonvaart uitgeven :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:26:07 #180
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132614455
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat vindt jij :P ieder zijn ding he.
Ik zou bijvoorbeeld ook nooit maar een euro aan een ballonvaart uitgeven :+
Ik bedoel dat veel mensen hier dat lijken te vinden ;)
De gematigde landen trekken aan door hun extremen, wellicht. Want het is geen zon, zee, strand, het is niet goedkoop en toch willen veel mensen er heen.
(drie van jouw vier opties zijn ook 'niet-tropische' reizen)

En die ballonvaart is het waard in Laos *als je dat altijd al eens hebt willen doen*. Zo niet, dan is het natuurlijk wel duur.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 13:30:04 #181
319979 Fok-it
All is well
pi_132614579
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:26 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat veel mensen hier dat lijken te vinden ;)
De gematigde landen trekken aan door hun extremen, wellicht. Want het is geen zon, zee, strand, het is niet goedkoop en toch willen veel mensen er heen.
(drie van jouw vier opties zijn ook 'niet-tropische' reizen)

En die ballonvaart is het waard in Laos *als je dat altijd al eens hebt willen doen*. Zo niet, dan is het natuurlijk wel duur.
Ik denk dat buiten dit topic het gewenste wel wat anders ligt :)

Backpackers zijn over het algemeen toch wat avontuurlijker en daar hoort geen 'over het algemeen' strandvakantie bij.

Moet zeggen dat ik vroeger ook niet zo was maar dat is helemaal omgegooid :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:56:24 #182
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132620006
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zuid-Amerika trekt me eigenlijk op dit moment het minst. En ik weet dat veel backpackers en sowieso reizigers zweren bij Zuid-Amerika maar toch.

Wat ik in mijn hoofd had was

-terug naar Zuid-Oost Azië en dan Laos,Cambodja Vietnam.
-Interrailen door oost-Europa, laatste kans om nog jongerenkorting te pakken voor ik 25 wordt :+
-Met de Trans-Siberië express van Moskou naar Peking via Mongolië

En ik wil eigenlijk gewoon heel erg graag naar de V.S. Het probleem is alleen dat ik geen rijbewijs heb en het openbaar vervoer toch niet zo flexibel is als hier.
Oh je komt echt wel rond zonder rijbewijs. Andere optie; rijbewijs halen.
Verder zou ik uit deze 3 opties dan voor de transsiberië express gaan. In het vervolg trouwens wel 'ik word' ipv 'ik wordt' gaarne :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 15:59:45 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_132620137
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh je komt echt wel rond zonder rijbewijs. Andere optie; rijbewijs halen.
Verder zou ik uit deze 3 opties dan voor de transsiberië express gaan. In het vervolg trouwens wel 'ik word' ipv 'ik wordt' gaarne :P
Ben nog niet helemaal wakker geloof ik :')

Maar heb oogafwijking, dus rijbewijs halen zit er niet in.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:06:05 #184
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132620368
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ben nog niet helemaal wakker geloof ik :')

Maar heb oogafwijking, dus rijbewijs halen zit er niet in.
Nooit?!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 16:26:59 #185
319979 Fok-it
All is well
pi_132621372
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:06 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nooit?!
Well, misschien kan het maar op dit moment durf ik het niet aan. Kan geen diepte zien en afstanden niet inschatten enzo.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:12:13 #186
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132623030
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Well, misschien kan het maar op dit moment durf ik het niet aan. Kan geen diepte zien en afstanden niet inschatten enzo.
Ai, dat is wel lastig ja.
Nouja gewoon amerika gaan, fuck that shit.

OF CHINA, CHINA IS FUCKING TOF
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132626923
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het oorlogsverleden in inderdaad erg zichtbaar in Laos. Ga naar een UXO-museum en verbaas je!

Daarnaast aardige mensen, leuke (en goedkope*) activiteiten en heerlijk eten. Voor een deel zal dat ook in Vietnam te vinden zijn, maar de sfeer is er volgens velen heel anders. Niet zo vreemd, want Laos heeft 6 miljoen inwoners, Vietnam 90 (!!!) miljoen.

* zoals ballonvaren voor 60 euro.

Op veel plaatsen kun je ook tours over de ho chi minh trail maken waar er feitelijk weinig is veranderd sinds de tanks na een bombardement aan de kant werden geschoven om weer nieuwe tanks aan te kunnen voeren. Alleen wat extra roest.

En die grotsteden lijken me ook tof.
pi_132627008
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:33 schreef TvhN het volgende:

[..]

Uiteraard, maar Cambodja trekt mij specifiek aan vanwege bijvoorbeeld de historie m.b.t de Rode Khmer. Daarnaast heb je natuurlijk nog Angkor Wat, hoewel dat eerlijk gezegd momenteel iets minder bij mij leeft.
Als Angkor Wat al minder bij je leeft ga dan aub niet naar Cambodja :)

Dat is het absolute hoogtepunt namelijk, en dan ben ik iemand die vooraf me ook enorm zat te "verheugen" (fout woord, weet het) op het rode khmer verhaal.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:17:27 #189
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132630732
Al is zo'n killing field ook wel indrukwekkend. En met een m16 op kokosnoten schieten _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132630882
Het begint weer te kriebelen...

Ik zit nu te kijken naar een maandje interrailen door Europa, dat meot toch ook verdomd gaaf zijn. Wie heeft dat (alleen) gedaan?
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:30:18 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631410
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als Angkor Wat al minder bij je leeft ga dan aub niet naar Cambodja :)

Vandaar dat ik dat retourtje Hong Kong toen heb geboekt. Leeft Angkor niet, ga niet, dacht ik toen al!
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:31:14 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631470
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Het begint weer te kriebelen...

Ik zit nu te kijken naar een maandje interrailen door Europa, dat meot toch ook verdomd gaaf zijn. Wie heeft dat (alleen) gedaan?
Niet alleen, wel met twee. Naar Griekenland en via Italië, Slovenië en Oostenrijk weer terug. Vooral de boot tussen Italië en Griekenland is een geweldige ervaring.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:31:29 #193
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132631488
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik dat retourtje Hong Kong toen heb geboekt. Leeft Angkor niet, ga niet, dacht ik toen al!
Is toch godverredomme mooi dat Angkor. Ik heb daar 4 volle dagen doorheen gelopen/gefietst/geallest.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:32:01 #194
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631525
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ai, dat is wel lastig ja.
Nouja gewoon amerika gaan, fuck that shit.

OF CHINA, CHINA IS FUCKING TOF
Al hoorde ik in Hong Kong een hoop negatieve verhalen over China, van mensen die net terugkwamen. Onbeschoft enzo.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:32:33 #195
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631557
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Well, misschien kan het maar op dit moment durf ik het niet aan. Kan geen diepte zien en afstanden niet inschatten enzo.
Ah, vandaar dat je niet gaat ballonvaren ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:32:40 #196
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132631562
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Al hoorde ik in Hong Kong een hoop negatieve verhalen over China, van mensen die net terugkwamen. Onbeschoft enzo.
Maand geweest, niet gemerkt. Is ook beetje eigen houding waarschijnlijk?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:34:14 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631667
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is toch godverredomme mooi dat Angkor Hong Kong. Ik heb daar 4 volle dagen doorheen gelopen/gefietst/gevaren/geallest.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:34:50 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132631702
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maand geweest, niet gemerkt. Is ook beetje eigen houding waarschijnlijk?
Geen idee, die mensen leken vrij bereisd. En twee ervan Canadezen, vrij open dus. Ook een Nederlander, een Italiaan en nog wat. Shanghai was blijkbaar wel cool, zei o.a. die Nederlander.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:40:08 #199
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132632034
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Geen idee, die mensen leken vrij bereisd. En twee ervan Canadezen, vrij open dus. Ook een Nederlander, een Italiaan en nog wat. Shanghai was blijkbaar wel cool, zei o.a. die Nederlander.
Shanghai was wel tof, maar dat vond ik dus het minste. Dat was gewoon een standaard metropool, alles nieuw en groot. Beijing was veel gaver, authentieker, historischer ergo veel en veel toffer dan Shanghai. Net als Xi'an, Pingyao, Yangshuo etc.

Beetje jammer dit.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:41:07 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132632092
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Shanghai was wel tof, maar dat vond ik dus het minste. Dat was gewoon een standaard metropool, alles nieuw en groot. Beijing was veel gaver, authentieker, historischer ergo veel en veel toffer dan Shanghai. Net als Xi'an, Pingyao, Yangshuo etc.

Beetje jammer dit.
Ik ben er niet geweest, just the messenger.
Ben je in Hong Kong geweest? Zeker niet groot en nieuw allemaal daar.
pi_132632181
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Niet alleen, wel met twee. Naar Griekenland en via Italië, Slovenië en Oostenrijk weer terug. Vooral de boot tussen Italië en Griekenland is een geweldige ervaring.
Hoe is de backpackersscene in Europa eigenlijk? Uberhaupt te vergelijken met ZO-Azië, of zijn het echt alleen maar Amerikaanse jongeren?
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:38 #202
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132632281
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben er niet geweest, just the messenger.
Ben je in Hong Kong geweest? Zeker niet groot en nieuw allemaal daar.
Alleen 's nachts. Grand Hyatt geslapen en toen verder volgende dag. Niets van de stad gezien helaas (naja uit het raam van de taxi)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:44:56 #203
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132639643

filmpje van vorige week in Schotland.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:42:11 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132641801
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:42 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoe is de backpackersscene in Europa eigenlijk? Uberhaupt te vergelijken met ZO-Azië, of zijn het echt alleen maar Amerikaanse jongeren?
In West-Europa veel Australiërs, in Oost-Europa veel Europeanen. Amerikanen zijn er niet zoveel meer tegenwoordig, crisis. Maar toen (tien jaar geleden) waren er inderdaad best veel Amerikaanse jongeren.
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:43:12 #205
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132641838
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Alleen 's nachts. Grand Hyatt geslapen en toen verder volgende dag. Niets van de stad gezien helaas (naja uit het raam van de taxi)
Jammer, want vond het echt geweldig. Favoriete stad in Azië, tot nu toe. Singapore heeft beter eten, verder is Hong Kong in alles beter :)
pi_132651830
Ik ga voor de eerste optie, dus langer Thailand + Singapore.

Ben overigens erg gecharmeerd van Chiang Mai (en omgeving); sfeervol, niet te druk, cultuur en een mooie natuur. Top!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 oktober 2013 @ 12:51:40 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_132651865
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:50 schreef TvhN het volgende:
Ik ga voor de eerste optie, dus langer Thailand + Singapore.

Ben overigens erg gecharmeerd van Chiang Mai (en omgeving); sfeervol, niet te druk, cultuur en een mooie natuur. Top!
Wat heeft je doen besluiten niet over paar maanden nieuwe reis te maken maar te blijven?

En heb je al excursies of iets gedaan? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132652075
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:43 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jammer, want vond het echt geweldig. Favoriete stad in Azië, tot nu toe. Singapore heeft beter eten, verder is Hong Kong in alles beter :)
Apart, Hongkong wordt toch als 1 van de culinaire hoofdsteden ter wereld gezien. Ik heb nog nooit iemand enthousiast over het culinaire Singapore gehoord.
pi_132652157
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat heeft je doen besluiten niet over paar maanden nieuwe reis te maken maar te blijven?

En heb je al excursies of iets gedaan? :)
Ik ga over een paar maanden juist wel een nieuwe reis maken. ;) Eerst was ik van plan om Thailand + Cambodja + Vietnam te bezoeken, totaal 2 maanden, waarvan 'maar' 2-3 weken Thailand. Nu blijf ik langer in Thailand, maar ga ik ook weer eerder naar huis. In Nederland ga ik een nieuwe reis plannen, waarschijnlijk vertrek ik dan halverwege december.

Excursies: tempels bezocht, boottocht, nachtmarkt, fietstocht/mountainbiken.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 oktober 2013 @ 13:50:55 #210
319979 Fok-it
All is well
pi_132653948
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:59 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ga over een paar maanden juist wel een nieuwe reis maken. ;) Eerst was ik van plan om Thailand + Cambodja + Vietnam te bezoeken, totaal 2 maanden, waarvan 'maar' 2-3 weken Thailand. Nu blijf ik langer in Thailand, maar ga ik ook weer eerder naar huis. In Nederland ga ik een nieuwe reis plannen, waarschijnlijk vertrek ik dan halverwege december.

Excursies: tempels bezocht, boottocht, nachtmarkt, fietstocht/mountainbiken.
Nice _O_

Heb je al idee waar naar toe?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132654294
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nice _O_

Heb je al idee waar naar toe?
Twijfel tussen Canada/VS en Mexico of Costa Rica o.i.d..

Jouw hotel in Singapore beviel toch niet zo goed? Waarom eigenlijk niet? En heb je nog tips m.b.t. Singapore?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 oktober 2013 @ 14:17:02 #212
319979 Fok-it
All is well
pi_132654929
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef TvhN het volgende:

[..]

Twijfel tussen Canada/VS en Mexico of Costa Rica o.i.d..

Jouw hotel in Singapore beviel toch niet zo goed? Waarom eigenlijk niet? En heb je nog tips m.b.t. Singapore?
Nee dat was wel echt slecht, bed viel bekant uit elkaar, heel kleine opgesloten ruimte waar het stikbenauwd was.

En Singapore is gewoon beetje standaard bezienswaardigheden denk ik:
-Chinatown
-Little India
-Marina Bay
-Je zou nog naar Sentosa kunnen gaan, eilandje met allerlei dingen die je kunt doen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_132657303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Had ik ook met AirAsia, dacht echt dat ik het aangeklikt had online. Koste me 30 euro, dus viel nog mee :P
Nou, het blijkt heel erg mee te vallen: 25 euro :)

De enige optie voor het toevoegen van extra bagage was trouwens om naar het Australische nummer te bellen. Nu is mijn Engels niet zo heel goed, dus dat was nog even een uitdaging. :+
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:34:32 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132663966
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Apart, Hongkong wordt toch als 1 van de culinaire hoofdsteden ter wereld gezien. Ik heb nog nooit iemand enthousiast over het culinaire Singapore gehoord.
In een fok-topic over de beste keukens werd Singapore zo'n beetje het meeste genoemd. Singapore is juist bekend om z'n eten.
pi_132664399
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In een fok-topic over de beste keukens werd Singapore zo'n beetje het meeste genoemd. Singapore is juist bekend om z'n eten.
Er is niet eens een no reservations Singapore :P

Maar wat dat betreft staat Tokyo sowieso op eenzame hoogte. Meer michelinsterren dan Parijs en New York samen :o _O_

Voor een 10tje sushi waar je in de rest vd wereld het tienvoudige voor neerlegt _O_
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:07:45 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132668327
Of van wikitravel: "Singaporean food is legendary"

Dat Tokyo er boven staat, lijkt me buiten kijf staan. Ik ben er nog nooit geweest, maar voor als ik ga: dat eten verheug ik me inderdaad erg op!
En het meeste Michelinsterren *per hoofd van de bevolking* heeft San Sebastian. En daar is het eten hemels, dus dat moet in Tokyo ook wel goed komen.

Oh, sushi was in Hong Kong ook goedkoop. Ik hou er niet eens van, dacht ik. Maar het was zó lekker, gewoon bij de afhaal sushi shop.
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:14:21 #217
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132668782
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er is niet eens een no reservations Singapore :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Bourdain:_No_Reservations

aflevering 42 dus.
pi_132669532
quote:
:o

* zet download aan.

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef Lemans24 het volgende:
Of van wikitravel: "Singaporean food is legendary"

Dat Tokyo er boven staat, lijkt me buiten kijf staan. Ik ben er nog nooit geweest, maar voor als ik ga: dat eten verheug ik me inderdaad erg op!
En het meeste Michelinsterren *per hoofd van de bevolking* heeft San Sebastian. En daar is het eten hemels, dus dat moet in Tokyo ook wel goed komen.

Oh, sushi was in Hong Kong ook goedkoop. Ik hou er niet eens van, dacht ik. Maar het was zó lekker, gewoon bij de afhaal sushi shop.
Alleen al voor het eten de reis waard ja :) En prijzen vallen ook echt mee. Normaal avondje uit eten ben je een stuk minder kwijt dan hier in Nederland en als je beetje oplet ben je voor 20E per dag klaar.
pi_132692912
Beste FOK!ers,

Begin december vlieg ik richting Australië, Adelaide. Ik reis dan langs de oostkust richting Cairns.
Ik heb 6 maanden de tijd om te reizen, maar aangezien ik geen flauw idee heb hoelang ik het ga uithouden met mijn budget zit ik eraan te denken om ook nog wat maandjes Azië te pakken...

Zijn er hier toevallig ook mensen die in Australië hebben gebackpacked?
Ik reken nou op zo'n 1000¤ - 1250¤ uitgaven per maand, zou dit zo ongeveer kosten?
Gewoon low-budget reizen, slapen in hostels etc.

Nog even iets anders; Ik begin nou in Adelaide, maar ik zit te twijfelen om dit te veranderen in Melbourne... Is Adelaide de moeite waard of kan je beter in Melbourne beginnen?
Ik hoop namelijk zsm andere backpackers te ontmoeten. Ik heb sowieso graag mensen om mij heen, maar wellicht vind ik ook wel mensen waarmee ik verder kan reizen;)
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 13:25:46 #220
206731 Mortaxx
Doomer
pi_132722328
Hoi

Ik zit erover te denken om komende zomer een kleine rondreis in Oost-Europa te doen. Of naar St. Petersburg, wil ik ook graag eens heen. Maar wat ik me afvraag, zijn er hier mensen met ervaring met alleen reizen met zoiets? Alleen reizen trekt me niet zo, maar weet ook niemand die dit ook wil :') zat net op van die reisgenotensites te kijken, zijn vooral van die 40+ers die iemand zoeken. En om daar iemand van af te plukken :') :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:10:13 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_132723726
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Apart, Hongkong wordt toch als 1 van de culinaire hoofdsteden ter wereld gezien. Ik heb nog nooit iemand enthousiast over het culinaire Singapore gehoord.
In Singapore eet je voor een appel en een ei (onder de 5 euro) het lekkerste eten bij één van de vele food stalls. Singapore is fantastisch qua eten vanwege de diversiteit. Zo ongeveer alle keukens van de wereld zijn present, en allemaal op een hoog niveau.
pi_132748709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef KawaZ het volgende:
Beste FOK!ers,

Begin december vlieg ik richting Australië, Adelaide. Ik reis dan langs de oostkust richting Cairns.
Ik heb 6 maanden de tijd om te reizen, maar aangezien ik geen flauw idee heb hoelang ik het ga uithouden met mijn budget zit ik eraan te denken om ook nog wat maandjes Azië te pakken...

Zijn er hier toevallig ook mensen die in Australië hebben gebackpacked?
Ik reken nou op zo'n 1000¤ - 1250¤ uitgaven per maand, zou dit zo ongeveer kosten?
Gewoon low-budget reizen, slapen in hostels etc.

Nog even iets anders; Ik begin nou in Adelaide, maar ik zit te twijfelen om dit te veranderen in Melbourne... Is Adelaide de moeite waard of kan je beter in Melbourne beginnen?
Ik hoop namelijk zsm andere backpackers te ontmoeten. Ik heb sowieso graag mensen om mij heen, maar wellicht vind ik ook wel mensen waarmee ik verder kan reizen;)
Ligt eraan hoe basic je wil leven, maar 1000-1250 euro p/m is een erg krap budget voor Australië, het is gewoon een erg duur land. Als je veel doet en niet heel erg zuinig bent zit je zo richting de 2000 euro p/m. Hostels zijn vaak al 20-25 euro p/d, en dan heb je natuurlijk nog eten/drinken/uitgaan/excursies/vervoer.
Zeker aan de oostkust kun je veel geld uitgeven aan duiken, zeilen, surfen, uitgaan etc. Als je budget beperkt is, is Azië natuurlijk veel goedkoper.

Wat ik gehoord heb is dat Adelaide een van de saaiste grote steden is (samen met Canberra).
Verder is 6 maanden voor Adelaide-Cairns wel erg veel, als je het relaxed doet ben je er hooguit 2-3 maanden mee bezig. (Of je moet een paar weken in dezelfde plaatsen willen blijven). Ik zou zeker niet alleen de oostkust doen, maar ook bv. de outback (Uluru, Alice Springs) om een andere kant van Australië te ervaren. Of evt. Nieuw Zeeland meepikken.
Andere mensen ontmoeten is geen enkel probleem, overal zijn hostels waar het barst van de backpackers die ook vaak alleen reizen.
pi_132748882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:25 schreef Mortaxx het volgende:
Hoi

Ik zit erover te denken om komende zomer een kleine rondreis in Oost-Europa te doen. Of naar St. Petersburg, wil ik ook graag eens heen. Maar wat ik me afvraag, zijn er hier mensen met ervaring met alleen reizen met zoiets? Alleen reizen trekt me niet zo, maar weet ook niemand die dit ook wil :') zat net op van die reisgenotensites te kijken, zijn vooral van die 40+ers die iemand zoeken. En om daar iemand van af te plukken :') :')
Vrees voor alleen reizen is bijna altijd ongegrond. Constant met een onbekende reisgenoot optrekken zou ik juist erg tegenop zien.

Kijk voor leuke hostels op hostelworld.com.
En nogmaals, overal zijn heel veel hostels met heel veel backpackers die ook alleen reizen en behoefte aan contact hebben. Hostels hebben vaak gemeenschappelijke loungeruimtes, ze organiseren kroegentochten, tours etc. Je voelt je eigenlijk nooit echt alleen.
pi_132749723
Eens met bovenstaande.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:25 schreef Mortaxx het volgende:
Hoi

Ik zit erover te denken om komende zomer een kleine rondreis in Oost-Europa te doen. Of naar St. Petersburg, wil ik ook graag eens heen. Maar wat ik me afvraag, zijn er hier mensen met ervaring met alleen reizen met zoiets? Alleen reizen trekt me niet zo, maar weet ook niemand die dit ook wil :') zat net op van die reisgenotensites te kijken, zijn vooral van die 40+ers die iemand zoeken. En om daar iemand van af te plukken :') :')
Alleen reizen is wel pure vrijheid. En eenzaam zul je je niet voelen als je een beetje de hostels en jongerendinges opzoekt. Je legt sowieso veel sneller contacten als je niet aan iemand vastzit.

Je zult je pas echt eenzaam voelen als je 2 weken noodgedwongen vastzit met iemand waar je niet mee overweg kunt.
pi_132758621
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:35 schreef KlapAuCius het volgende:
Eens met bovenstaande.

[..]

Alleen reizen is wel pure vrijheid. En eenzaam zul je je niet voelen als je een beetje de hostels en jongerendinges opzoekt. Je legt sowieso veel sneller contacten als je niet aan iemand vastzit.

Je zult je pas echt eenzaam voelen als je 2 weken noodgedwongen vastzit met iemand waar je niet mee overweg kunt.
Dit.

Je moet natuurlijk wel alleen kunnen zijn want er zullen ongetwijfeld een paar dagen tussen zitten die je alleen doorbrengt (gekozen of niet).
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132772309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 01:12 schreef prt1 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe basic je wil leven, maar 1000-1250 euro p/m is een erg krap budget voor Australië, het is gewoon een erg duur land. Als je veel doet en niet heel erg zuinig bent zit je zo richting de 2000 euro p/m. Hostels zijn vaak al 20-25 euro p/d, en dan heb je natuurlijk nog eten/drinken/uitgaan/excursies/vervoer.
Zeker aan de oostkust kun je veel geld uitgeven aan duiken, zeilen, surfen, uitgaan etc. Als je budget beperkt is, is Azië natuurlijk veel goedkoper.

Wat ik gehoord heb is dat Adelaide een van de saaiste grote steden is (samen met Canberra).
Verder is 6 maanden voor Adelaide-Cairns wel erg veel, als je het relaxed doet ben je er hooguit 2-3 maanden mee bezig. (Of je moet een paar weken in dezelfde plaatsen willen blijven). Ik zou zeker niet alleen de oostkust doen, maar ook bv. de outback (Uluru, Alice Springs) om een andere kant van Australië te ervaren. Of evt. Nieuw Zeeland meepikken.
Andere mensen ontmoeten is geen enkel probleem, overal zijn hostels waar het barst van de backpackers die ook vaak alleen reizen.
Ik denk ook dat ik die 6 maanden Oz wat inkort en dan nog wat maandjes Azië pak. Ook om het geld wat binnen de perken houden;)
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:40:54 #227
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132792261
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:38 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ik die 6 maanden Oz wat inkort en dan nog wat maandjes Azië pak. Ook om het geld wat binnen de perken houden;)
Gewoon fruit plukken down under natuurlijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132799961
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon fruit plukken down under natuurlijk
Beetje geld in oz verdienen en in azie er van gaan reizen!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:41:57 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132806911
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon fruit plukken down under natuurlijk
Hoe zijn de kansen op werk in Australië als je geen working holiday visum kunt krijgen (want te oud, leeftijddiscriminatie)? En wat als ze je pakken: boete, deportatie, of sisser?
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:44:11 #230
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132806994
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe zijn de kansen op werk in Australië als je geen working holiday visum kunt krijgen (want te oud)? En wat als ze je pakken: boete, deportatie, of sisser?
Geen idee, nog nooit in Australië geweest. Ik weet alleen dat je daar gewoon super simpel voor 15$ in het uur kunt gaan plukken. Lange dagen maken, geld verdienen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:45:05 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132807036
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Alleen 's nachts. Grand Hyatt geslapen en toen verder volgende dag. Niets van de stad gezien helaas (naja uit het raam van de taxi)
Hyatt in Hong Kong, dat kost vast nogal wat!
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:46:22 #232
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132807091
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hyatt in Hong Kong, dat kost vast nogal wat!
500 euro per nacht, ontbijt was 26 euro :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132807148
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

500 euro per nacht, ontbijt was 26 euro :P
Wut? Dat is niet echt backpacken natuurlijk:p
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:49:38 #234
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132807225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Wut? Dat is niet echt backpacken natuurlijk:p
Ik had een marmeren badkuip. VAN MARMER
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:51:10 #235
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132807290
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit.

Je moet natuurlijk wel alleen kunnen zijn want er zullen ongetwijfeld een paar dagen tussen zitten die je alleen doorbrengt (gekozen of niet).
Ben soms een week geen andere reizigers tegengekomen in Indonesië, na een tijdje best kut hoor. Het beperkt vooral je mogelijkheden qua accommodatie, eetgelegenheden en de prijs van vervoer en excursies nogal. Eigenlijk is indonesië gewoon een slecht land om alleen te reizen. Hoorde wel dat Sumatra de uitzondering is.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:52:17 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132807334
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:51 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ben soms een week geen andere reizigers tegengekomen in Indonesië, na een tijdje best kut hoor. Het beperkt vooral je mogelijkheden qua accommodatie, eetgelegenheden en de prijs van vervoer en excursies nogal. Eigenlijk is indonesië gewoon een slecht land om alleen te reizen. Hoorde wel dat Sumatra de uitzondering is.
Ah niet zeuren man :P
Ik ben wel eens anderhalf week ofzo alleen geweest maar dat was een keuze. Waren wel mensen in het hostel en 's avonds sprak ik die ook wel even zo van 'hoi mooie dag gehad en groetjes' maar overdag lekker alleen.

Iets van 8 dagen ofzo gemountainbiked, heeeeerlijk was dat.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:54:37 #237
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132807430
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

500 euro per nacht, ontbijt was 26 euro :P
Waarom doe je dat!?
65 euro voor twee personen in Bangkok, incl ontbijt, was leuk, maar veel meer zou ik nooit doen. Zeker nooit boven de 200 per kamer, met z'n tweeën. Alleen misschien 100 bij hoge uitzondering.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:56:59 #238
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132807519
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah niet zeuren man :P
Ik ben wel eens anderhalf week ofzo alleen geweest maar dat was een keuze. Waren wel mensen in het hostel en 's avonds sprak ik die ook wel even zo van 'hoi mooie dag gehad en groetjes' maar overdag lekker alleen.

Iets van 8 dagen ofzo gemountainbiked, heeeeerlijk was dat.
Actief reizen doe ik altijd alleen, inderdaad heerlijk hiken enzo.
Ik had het over het bus/boot/stad/excursie/strand backpacken in Indonesië, dat is gewoon niet het meest praktische daar. Alleen.
M
pi_132807541
Ik snap dat ook nooit helemaal zon dure kamer. je slaapt er toch alleen maar. Als je nou miljoenen hebt ok maar verder snap ik het nooit helemaal.
Ik heb net zo goed geslapen op een kamer van 2 euro als van 100 euro.
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:58:46 #240
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132807599
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Waarom doe je dat!?
65 euro voor twee personen in Bangkok, incl ontbijt, was leuk, maar veel meer zou ik nooit doen. Zeker nooit boven de 200 per kamer, met z'n tweeën. Alleen misschien 100 bij hoge uitzondering.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:57 schreef Bombshell het volgende:
Ik snap dat ook nooit helemaal zon dure kamer. je slaapt er toch alleen maar. Als je nou miljoenen hebt ok maar verder snap ik het nooit helemaal.
Ik heb net zo goed geslapen op een kamer van 2 euro als van 100 euro.
Dat laatste geloof ik niet.. vorige week voor 18 euro in een hostel in Glasgow. Gadverdamme wat had ik graag het dubbele betaald voor een betere kamer :P

Maar goed, Grand Hyatt werd natuurlijk voor mij betaald.. voor het zelfde geld kan je ook 2 weken duiken.. mooi gek als je dat uitgeeft tenzij je miljonair bent inderdaad. Lekker geslapen wel :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132807648
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Waarom doe je dat!?
65 euro voor twee personen in Bangkok, incl ontbijt, was leuk, maar veel meer zou ik nooit doen. Zeker nooit boven de 200 per kamer, met z'n tweeën. Alleen misschien 100 bij hoge uitzondering.
Waarom niet? Waarom geef je 20 tot 2000 euro uit aan een diner als je ook voor 55 cent opwarmnoodles kan eten?

Ik vond het een leuke ervaring dat van voordeur tot kamerdeur minstens 15 mensen achter me aan holden, dagje baden in ongekende luxe. Ik heb het geld niet om het altijd doen en zou het er ook niet voor over hebben, maar was wel tof :)
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:01:07 #242
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132807717




Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132807880
quote:
quote:
Ik vind het oke maar zie zulke fotos ook wel voor 150 euro per nacht. Ik zie de meerwaarde echt niet.
pi_132807946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:04 schreef Bombshell het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het oke maar zie zulke fotos ook wel voor 150 euro per nacht. Ik zie de meerwaarde echt niet.
Het verschil zit vooral in de details imo. Overal verse bloemen. Nergens rotzooi, nergens herrie, nieuwe handdoeken, letterlijk tientallen mensen die met je bezig zijn. Veel luxer kan een kamer na een tijdje niet meer worden natuurlijk.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:06:41 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132807990
En, afgezien van het bureau, was de kamer van 65 euro in Bangkok hetzelfde. Met een veel beter ontbijt.
pi_132808041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:06 schreef Lemans24 het volgende:
En, afgezien van het bureau, was de kamer van 65 euro in Bangkok hetzelfde. Met een veel beter ontbijt.
DE TAXI IN BANGKOK WAS OOK VEEL GOEDKOPER NIET NORMAAL MAN.

Dat dit kan in het buitenland.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:08:01 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:06 schreef Lemans24 het volgende:
En, afgezien van het bureau, was de kamer van 65 euro in Bangkok hetzelfde. Met een veel beter ontbijt.
Gast serieus? Onder dat doekje liggen allemaal versgebakken broodjes en muffins. Super heeeeerlijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:09:32 #248
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808108
Maar voor de duidelijkheid: het was kapot chill met eigen zachte badjassen, handdoeken genoeg om 10 weken te overleven etc. maaaar ik heb er dus niets voor betaald dus niet boos worden enzo. Groetjes.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:10:52 #249
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132808158
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:58 schreef Boterbartje het volgende:

Maar goed, Grand Hyatt werd natuurlijk voor mij betaald.. voor het zelfde geld kan je ook 2 weken duiken.. mooi gek als je dat uitgeeft tenzij je miljonair bent inderdaad. Lekker geslapen wel :P
Ah, OK. Aardige baas/aanstaande baas/klant/hoertje dan!
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 1 november 2013 @ 22:13:01 #250
319979 Fok-it
All is well
pi_132808248
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:09 schreef Boterbartje het volgende:
Maar voor de duidelijkheid: het was kapot chill met eigen zachte badjassen, handdoeken genoeg om 10 weken te overleven etc. maaaar ik heb er dus niets voor betaald dus niet boos worden enzo. Groetjes.
Waarom zou je er ook boos om moeten worden? :P hoe jij persoonlijk backpacken ervaart vul je toch zelf in? Als je zo een keer dat wilt ervaren in een super de luxe hotel moet je dat toch gewoon doen :+ ik vind het zelf ook wel tof opzich :P al zou ik het qua kosten nooit doen. Ik heb het in Thailand ook een keer gedaan maar dan kost het je geen 500 maar 50 :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:13:16 #251
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808262
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ah, OK. Aardige baas/aanstaande baas/klant/hoertje dan!
Vliegmaatschappij, aansluiting gemist *O*

Daarnaast krijg je voor dat geld natuurlijk ook
- tandenborstels
- shampoo
- naai setjes om knopen aan te zetten
- rust
- heerlijk bed
- heeeerlijke doesj
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132808279
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:09 schreef Boterbartje het volgende:
Maar voor de duidelijkheid: het was kapot chill met eigen zachte badjassen, handdoeken genoeg om 10 weken te overleven etc. maaaar ik heb er dus niets voor betaald dus niet boos worden enzo. Groetjes.
Je kan in dit topic ook beter praten over een kamer van 0,10 cent. Maar dat weet je als 1 van de founding fathers van dit topic;)
Ik vind het nergens op slaan een kamer van 500 euro. Honderd zachte handdoeken en tien muffins waar ik een halve van eet kunnen me gestolen worden.
pi_132808345
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vliegmaatschappij, aansluiting gemist *O*

Daarnaast krijg je voor dat geld natuurlijk ook
- tandenborstels
- shampoo
- naai setjes om knopen aan te zetten
- rust
- heerlijk bed
- heeeerlijke doesj
Een kamer van 500 euro als je een aansluiting mist?
Heb je ook de rekening gezien dan?
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:15:50 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808363
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:13 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Je kan in dit topic ook beter praten over een kamer van 0,10 cent. Maar dat weet je als 1 van de founding fathers van dit topic;)
Ik vind het nergens op slaan een kamer van 500 euro. Honderd zachte handdoeken en tien muffins waar ik een halve van eet kunnen me gestolen worden.
Oh, ik zou er zelf alleen gaan zitten als ik later miljonair ben.. maar dat duurt nog 10 jaar denk ik? Tenminste als ik rond m'n 30ste binnen wil zijn wat wel moet lukken toch :P

Maar was gratis dus, inclusief vervoer in een prachtige luxe bus met grote chille zachte stoelen en vloerbedekking en alles. helemaal perfect.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:16:32 #255
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:15 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Een kamer van 500 euro als je een aansluiting mist?
Heb je ook de rekening gezien dan?
Gevraagd hoeveel het zo'n kamer normaal kost :P
Maar ik kan je verzekeren dat zo'n grand hyatt best prijzig is normaliter.. vooral in steden als hongkong.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:19:03 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132808513
Dubbel
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:19:25 #257
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132808530
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gast serieus? Onder dat doekje liggen allemaal versgebakken broodjes en muffins. Super heeeeerlijk
Ja, serieus :)
Honing uit een honingraat, vers brood en cake, o.a. Edammer kaas, meerdere soorten vleeswaren, vis, live gebakken eieren/omelet, tig soorten fruit, muesli, verse yoghurt, fruitsappen, kaneel-rozijnenwentelteefjes, en dan ook nog een heel arsenaal aan Thaise, Chinese en Japanse ontbijtwaren. Beste ontbijt ooit! (Grande Majestic, verder een vrij 'gewoon' 4-sterren hotel)
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:23:50 #258
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132808666
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, serieus :)
Honing uit een honingraat, vers brood en cake, o.a. Edammer kaas, meerdere soorten vleeswaren, vis, live gebakken eieren/omelet, tig soorten fruit, muesli, verse yoghurt, fruitsappen, kaneel-rozijnenwentelteefjes, en dan ook nog een heel arsenaal aan Thaise, Chinese en Japanse ontbijtwaren. Beste ontbijt ooit! (Grande Majestic, verder een vrij 'gewoon' 4-sterren hotel)
Dat klinkt ook wel heel lekker hoor, daar niet van. Maar ik zoiets zullen ze waarschijnlijk in dit 5sterren hotel zeker overtreffen. Alleen ging ik voor 5 uur 's morgens weg vanwege m'n vlucht dus was er nog geen ontbijt en kreeg ik dat zo via roomservice.. maar het normale ontbijt was een uitgebreider ontbijt geweest in het restaurant ;)

Achja. het was gratis en heerlijk om eens super chill te douchen.. en als je op de site van Hyatt kijkt.. die hebben zoveel mooie kamers (met terrassen, meerdere kamers etc.)

Godver ik moet echt miljonair gaan worden :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132808811
Deze prijzen vergelijken is net zoiets als zeggen dat je in Terneuzen ook meer m2 voor je geld krijgt dan in Manhattan :')
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:43:01 #260
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132809374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Deze prijzen vergelijken is net zoiets als zeggen dat je in Terneuzen ook meer m2 voor je geld krijgt dan in Manhattan :')
Ah, dankje :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132845680
Blijkt m'n hotel in Singapore zich midden in een hoerenbuurt te bevinden. Genot :')
  zondag 3 november 2013 @ 07:46:17 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132845779
Binnenkort maar eens een leuke route uitstippelen om per trein naar NL te gaan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132872294
Vraagje; ik vertrek over een maandje richting Australië en daarna Azië.
Ik ben nu opzoek naar ene goede backpack. Ik heb het één en ander op internet gelezen, en ook bij Perry sport geweest, maar overal word zo'n beetje 65 liter aanbevolen.

Nou vond ik dat zelf best een groot lomp ding eigenlijk. Ik verblijf eigenlijk alleen maar ik warme gebieden en onwijs dikke kleren zal ik niet veel bij me hebben..

Hoeveel liter backpack gebruiken jullie? Ik zat eigenlijk aan een backpack van een liter of 45 te denken. Of is dat wel heel klein?
  zondag 3 november 2013 @ 22:27:51 #264
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132873198
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:12 schreef KawaZ het volgende:
Vraagje; ik vertrek over een maandje richting Australië en daarna Azië.
Ik ben nu opzoek naar ene goede backpack. Ik heb het één en ander op internet gelezen, en ook bij Perry sport geweest, maar overal word zo'n beetje 65 liter aanbevolen.

Nou vond ik dat zelf best een groot lomp ding eigenlijk. Ik verblijf eigenlijk alleen maar ik warme gebieden en onwijs dikke kleren zal ik niet veel bij me hebben..

Hoeveel liter backpack gebruiken jullie? Ik zat eigenlijk aan een backpack van een liter of 45 te denken. Of is dat wel heel klein?
Als je langer dan 2/3 week weg gaat zou ik wel voor 55/65 gaan. Je neemt toch 2/3 broeken, ondergoed, shirts, zwemkleren, handdoek, opladers, camera, trui, jas, slippers etc mee. It adds up.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132877297
Ik zou ook voor 60 of 65 gaan. Je zult je toch snel verkijken hoeveel zooi je meesleept.
pi_132891831
Net nog even naar Bever geweest, uiteindelijk toch mijn keuze laten vallen op een Arc-Teryx Altra 50:)

Ben benieuwd hoe het zal lopen qua ruimte;)
  maandag 4 november 2013 @ 16:58:41 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132893795
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:01 schreef KawaZ het volgende:
Net nog even naar Bever geweest, uiteindelijk toch mijn keuze laten vallen op een Arc-Teryx Altra 50:)

Ben benieuwd hoe het zal lopen qua ruimte;)
Je kan het ook zo zien: hoe minder ruimte.. hoe minder je mee kan nemen. Dat is ook positief.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 4 november 2013 @ 18:24:32 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132896526
Wat vooral de benodigde ruimte bepaalt, zijn luxe-artikelen: boeken, laptop, camera en lenzen, onderwaterbehuizing, snorkelspullen, enz.
Heb je dat allemaal niet bij je, dan heb je aan 15 liter nog genoeg, buiten het winterseizoen. Kleding is immers te wassen. Toiletartikelen nemen het meeste ruimte in van de standaard spullen.
pi_132899070
Qua luxe-artikelen neem ik alleen in systeemcamera (met platte kitlens) een Ipad en een Lonely Planet mee. Verder dus idd toilet artikelen en wat kleren. Ik denk dat ik een heel eind moet komen met die 50L;)

Trouwens.. Ik ben nu ook een beetje opzoek naar een reisverzekering. Maar is 200¤ voor 6 maanden een beetje een normale prijs?

Een doorlopende reisverzekering kost natuurlijk helemaal niks, maar voor zover ik weet mag je hier niet mee werken klopt dat?
pi_132903355
Ik ben zonder reisverzekering gegaan. Ik had niet eens voor 200 euro aan zooi mee dus het was nooit een win situatie geworden. 200 voor 6 maand lijkt me een normale prijs verder.
pi_132903608
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ben zonder reisverzekering gegaan. Ik had niet eens voor 200 euro aan zooi mee dus het was nooit een win situatie geworden. 200 voor 6 maand lijkt me een normale prijs verder.
Oke, ja het gaat mij ook niet echt om te spullen maar meer om medische kosten die anders niet compleet verzekerd zijn...
pi_132903791
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:48 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Oke, ja het gaat mij ook niet echt om te spullen maar meer om medische kosten die anders niet compleet verzekerd zijn...
Ik weet niet naar welk land je gaat, maar normaal vergoed je Nederlandse zorgverzekeraar de kosten gewoon in het geval van letsel in het buitenland, mits het geen buitensporige bedragen (dus bedragen hoger dan in Nederland voor eenzelfde ingreep) zijn.
  maandag 4 november 2013 @ 20:52:13 #273
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132903882
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik weet niet naar welk land je gaat, maar normaal vergoed je Nederlandse zorgverzekeraar de kosten gewoon in het geval van letsel in het buitenland, mits het geen buitensporige bedragen (dus bedragen hoger dan in Nederland voor eenzelfde ingreep) zijn.
Buiten Europa ben je met een basisverzekering meestal niet goed gedekt. In Australië wel relevant, denk ik.
pi_132904129
In Australie moet je ff een medicare kaartje aanvragen. Dat kan gratis door naar zo'n bureautje te gaan en dan de blauwe kant van je Nederlandse zorgverzekeringspasje te laten zien. Dan wordt ie een paar dagen later naar een adres die jij hebt opgegeven gestuurd. Mocht je dan in het ziekenhuis belanden (wat mezelf ook overkomen is) dan hoef je alleen je medicare kaartje te laten zien, en hoef je verder niks te betalen ofzo.
  maandag 4 november 2013 @ 21:05:25 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132904706
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:56 schreef koekjestrommel1 het volgende:
In Australie moet je ff een medicare kaartje aanvragen. Dat kan gratis door naar zo'n bureautje te gaan en dan de blauwe kant van je Nederlandse zorgverzekeringspasje te laten zien. Dan wordt ie een paar dagen later naar een adres die jij hebt opgegeven gestuurd. Mocht je dan in het ziekenhuis belanden (wat mezelf ook overkomen is) dan hoef je alleen je medicare kaartje te laten zien, en hoef je verder niks te betalen ofzo.
Is waar ook, Australië is een van de weinige landen buiten Europa die wel een deal heeft met de Nederlandse zorgverzekeringen en waarbij dus wel de basisverzekering genoeg is. Gewoon doorlopende reisverzekering doen dus, tijdens het werk ben je vast wel verzekerd bij je werkgever.
pi_132905601
Kijk dat klinkt goed! Ik ga wel ook nog een paar maandjes naar ZO Azië, maar aangezien ik daar niet zal werken lijkt het mij dat ik dan met die doorlopende reisverzekering ook gewoon goed verzekerd ben?
pi_132910018
Ik heb een volledige reisverzekering incl aanvullende medische kosten voor iets van 5 tientjes in het jaar
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_132911444
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:51 schreef groggy het volgende:
Ik heb een volledige reisverzekering incl aanvullende medische kosten voor iets van 5 tientjes in het jaar
Bij welke verzekeraar zit je dan?
pi_132917460
Hi,

iemand nog een muskiettennet nodig? ik heb een nieuwe, ongebruikte, nog in de verpakking. graag even mailen naar katinkaschurink@gmail.com als je geinteresseerd bent!

veel reisplezier! x
pi_132918265
Ik had zelf mijn reisverzekering via Oom gedaan. Geloof dat het iets van 100eu was voor 14 maanden dus niet zo heel slecht. Qua bagage boeide het me ook niet zo, maar het ging me meer om de kosten van bv een terugvlucht indien er een 1e of 2egraads familielid gewond zou zijn of op sterven liggen. Stel dat bv mijn oma zou komen te overlijden had ik daar wel voor teruggekomen, maar was ik 1-2 weken na de begrafenis echt wel weer richting Australie vertrokken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132921727
Ik had een reisverzekering bij zelf.nl voor 7 euro per maand ongeveer. Helaas erna nog enorm veel gezeik mee gehad toen ze mijn gestolen elektronica niet wilden vergoeden ( uiteindelijk wel gedeeltelijk gelukt)
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:30:30 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132922716
Ik heb goede ervaringen met OHRA en met Univé Zekur, beide zonder problemen geld van terug gehad. Nu zit ik bij 'gewoon' Univé en heb er nog geen gebruik van hoeven maken. Kosten zijn een euro of 50 per jaar. Let vooral op hoe lang achter elkaar je weg mag blijven: bij Univé is dat 180 dagen, bij sommigen een jaar, maar meestal nog veel korter.
pi_132930150
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:23 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Bij welke verzekeraar zit je dan?
Sorry, unive
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_132961337
Ok, ik ga waarschijnlijk naar Siem Reap en Angkor Wat i.p.v. het zuiden van Thailand. :') Verder nog mensen aan het reizen?
pi_132961517
Siem Reap en Angkor Wat is weinig :') aan hoor :P, niks mis met dat dorp.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132961549
Het is *Angkor. Angkor Wat is maar 1 tempel in Angkor en niet eens de mooiste :P

En echt briljant ja. Al is Siem Reap een suf dorp.
pi_132961659
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:31 schreef kalinhos het volgende:
Siem Reap en Angkor Wat is weinig :') aan hoor :P, niks mis met dat dorp.
Die :') sloeg op het feit dat ik m'n route weer eens heb veranderd.
pi_132962434
quote:
12s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het is *Angkor. Angkor Wat is maar 1 tempel in Angkor en niet eens de mooiste :P

En echt briljant ja. Al is Siem Reap een suf dorp.
Pub street is wel aardig vermaak voor een avondje. Ik zat er alleen in de rouwperiode voor de vader van de koning, geen muziek. :')
pi_133038341
Iemand die een goed hotel kent in Kuala Lumpur? Liefst niet ver weg van het vliegveld en niet duurder dan 45 euro per nacht.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:46:08 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133046429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:55 schreef TvhN het volgende:
Iemand die een goed hotel kent in Kuala Lumpur? Liefst niet ver weg van het vliegveld en niet duurder dan 45 euro per nacht.
Ik zat gewoon in het centrum, loop afstand van die petronas torens, in een hostel/bed & breakfast achtig ding? Was cheap en erg schoon, lekker ontbijt, nette douchejes etc.

Had gewoon de trein vanaf vliegveld gepakt. Is best een snelle trein ook, met halfuur driekwartier ofzo was je in de stad?

http://www.rainforestbnbhotel.com/
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133077013
Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is voor deze vraag.

Ik ben van plan om rond 10 januari naar Australie te gaan en hier rond te gaan reizen, ik denk aan 4a5 maanden werken en dan daarna 1 maand OZ en een maand tailand.

Weet iemand waar rond januari in Australie de meeste kans op werk is?
Het liefst in de sector horeca aangezien ik hier ervaring en diploma's in heb.

-Michiel
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:30:24 #293
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133083941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:40 schreef chielijas het volgende:
Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is voor deze vraag.

Ik ben van plan om rond 10 januari naar Australie te gaan en hier rond te gaan reizen, ik denk aan 4a5 maanden werken en dan daarna 1 maand OZ en een maand tailand.

Weet iemand waar rond januari in Australie de meeste kans op werk is?
Het liefst in de sector horeca aangezien ik hier ervaring en diploma's in heb.

-Michiel
Gewoon aan het strant en dan bier drinke tog? veeel druks gebruike krijg je vanzelf werk nou groeten gr gr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_133107527
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zat gewoon in het centrum, loop afstand van die petronas torens, in een hostel/bed & breakfast achtig ding? Was cheap en erg schoon, lekker ontbijt, nette douchejes etc.

Had gewoon de trein vanaf vliegveld gepakt. Is best een snelle trein ook, met halfuur driekwartier ofzo was je in de stad?

http://www.rainforestbnbhotel.com/
OK, bedankt.
pi_133107606
Morgen naar Angkor, ben benieuwd!
  zondag 10 november 2013 @ 14:04:55 #296
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133107954
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:54 schreef TvhN het volgende:
Morgen naar Angkor, ben benieuwd!
Die tempels met al die bomen erop zijn het tofste vind ik ^O^
Ta promh ofzo?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 10 november 2013 @ 14:04:59 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133107956
Alles wat een must-see is, valt tegen; alles wat niet de moeite waard zou zijn, valt mee.
  zondag 10 november 2013 @ 14:06:03 #298
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133107985
Maar Angkor zal vast leuk zijn, zou ik namelijk niks van verwachten ;)
  zondag 10 november 2013 @ 14:09:44 #299
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133108113
Niet zo negatief Lemans, zeikerd :P haha.
Je moet genieten, niet gaan klagen. Sowieso geen verwachtingen hebben. Maar Angkor is wel zeker tof, zeker omdat als je er rond gaat fietsen.. je erachter komt dat die lui zonder kranen etc zo'n ontiegelijk groot complex hebben gebouwd. Dat is gewoon niet normaal.
Daarnaast is het ook gewoon tof om te zien hoe de natuur over de tempel heen groeit O+
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 10 november 2013 @ 16:12:40 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133111984
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 14:09 schreef Boterbartje het volgende:
Niet zo negatief Lemans, zeikerd :P haha.
Je moet genieten, niet gaan klagen. Sowieso geen verwachtingen hebben.
In principe heb je gelijk.
Maar ik zou nooit op zulke gave plekken zijn geweest als ik alleen maar naar de 'must-see' plekken gegaan zou zijn. En sommige van die plekken sla ik bewust over ja. Angkor komt in de toekomst nog wel eens aan bod.
  zondag 10 november 2013 @ 18:23:12 #301
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_133117079
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk.
Maar ik zou nooit op zulke gave plekken zijn geweest als ik alleen maar naar de 'must-see' plekken gegaan zou zijn. En sommige van die plekken sla ik bewust over ja. Angkor komt in de toekomst nog wel eens aan bod.
Ik vind dat je Ankor niet over MAG slaan omdat het 'een must-see' is en het misschien tegen gaat vallen :P Het is zó tof he. Als je nou bepaalde must-see's overslaat zoals een tempeltje of een bepaalde berg is dat wat anders maar Angkor is echt wel waard :Y

Maar goed, geen verwachtingen hebben en niet negatief doen betekent niet dat je alleen maar naar de must-see plekken moet. Lekker je eigen weg gaan, het onbekende ontdekken. Heerlijk ^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')