abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 02:38:28 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131960444


World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kannon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 3 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie en Duitsland. Verder heb je één Chinese tank als premium tank (daarover later meer). In de volgende update (gepland in het tweede kwartaal van 2012) voegen ze Franse tanks toe, en ze gaan ook beginnen met het ontwikkelen van Britse tanks.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks, en kaonnen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 3 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1 en de Amerikaanse T1 Cunningham. Deze drie zijn allemaal lichte tanks. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 5) Medium tanks (tier 9), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 8), tank Destroyers (tier 9).

Je kunt het beste alle drie de beginnerstanks proberen, en gewoon kijken wat je het beste ligt. De T1 Cunningham heb ik nooit geprobeert, de leichttraktor (loltraktor) was mijn favoriet, maar ik doe nu toch de Russische lijn.

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet of je nou een Amerikaanse, Russische of Duitse tank wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Niet met gold kopen. Kansloos.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Deze tanks zijn meestal goed op één punt maar zijn niet goed genoeg om als vaste tank te gebruiken. Vooral de Type 59 en de Lowe (maar die is **** duur) zijn leuke tanks, je kunt er veel credits mee krijgen.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_131960461
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 02:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik denk dat ik m weer ga kopen
Moet je doen, voor mij is de Hetzer een blijvertje

Offtopic, maar ik ga nu naar bed :z
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 02:43:16 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131960466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 02:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Moet je doen, voor mij is de Hetzer een blijvertje

Offtopic, maar ik ga nu naar bed :z
heel veel mee gespeeld :Y
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_131965837
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 02:43 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

heel veel mee gespeeld :Y
Ik speel er nog steeds mee...het blijft gewoon een prachtding om mee te spelen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_131965846
Is er hier trouwens iemand die ervaring heeft met een E-25? Zo ja, hoe is die om mee te spelen?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_131971623
Ik heb net een Hetzer gehaald. :P
Alleen het cannon moet ik nog gaan upgraden, ding was behoorlijk traag met stock engine. ;(
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:10:13 #7
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_131972498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:40 schreef muhahaha het volgende:
Ik heb net een Hetzer gehaald. :P
Alleen het cannon moet ik nog gaan upgraden, ding was behoorlijk traag met stock engine. ;(
Dat onding is sowieso traag. tis dat je er mee kan derpen :P
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
pi_131972659
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:10 schreef Convict het volgende:

[..]

Dat onding is sowieso traag. tis dat je er mee kan derpen :P
Hm ik vind hem nu wel betrekkelijk snel. Ik ben de KV-1 gewend he. _O-
pi_131981913
ALs je de KV-1 al langzaam vindt, moet je nooit met de AT-2 of -8 gaan spelen.
En al helemaal niet met de T95 :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:50:09 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131982443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef bas-beest het volgende:
ALs je de KV-1 al langzaam vindt, moet je nooit met de AT-2 of -8 gaan spelen.
En al helemaal niet met de T95 :P
AT's zijn echt ;(
Al meerdere malen gehad dat het potje al klaar was toen ik ergens aankwam :')
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:50:52 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131982492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:14 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hm ik vind hem nu wel betrekkelijk snel. Ik ben de KV-1 gewend he. _O-
Ga eens in een Ferdinand zitten zonder de beste motor
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:51:07 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131982508
Pz 1c _O_ Echt een aanrader, zoveel lol
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:52:28 #13
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131982596
Iemand een potje?

Als je zin hebt; in ben Palybilo

Ja echt :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_131982933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

AT's zijn echt ;(
Al meerdere malen gehad dat het potje al over was toen ik ergens aankwam :')
ja lol, je moet een richting kiezen en ook daarheen blijven gaan...

Het duwen van een AT-2 of -8 heeft ook geen zin, zelfs niet met 2x IS-3, ding gaat gewoon niet harder dan 20km/h :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:01:08 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131983135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:58 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ja lol, je moet een richting kiezen en ook daarheen blijven gaan...
Ook dan heb je dat hoor :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:03:36 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131983310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:52 schreef Parafernalia het volgende:
Iemand een potje?

Als je zin hebt; in ben Palybilo

Ja echt :')
heb je berichie gestuurd
pi_131983381
En toch blijft het knap hoe sommigen je door rotsen/heuvels e.d. heen kunnen raken
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:05:02 #18
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131983399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:04 schreef Mz87 het volgende:
En toch blijft het knap hoe sommigen je door rotsen/heuvels e.d. heen kunnen raken
? Arty waarschijnlijk
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:05:17 #19
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131983420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:04 schreef Mz87 het volgende:
En toch blijft het knap hoe sommigen je door rotsen/heuvels e.d. heen kunnen raken
zogenaamde SPG's :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:11:05 #20
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_131983731
Siemapl onderzeer mode :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_131985314
De KV-2 is trouwens ook behoorlijk traag _O-

AT2/8? Wel dikke armor, ik kom daar zelden doorheen. ;(
pi_131985527
Als je een AT2 van voren tegenkomt, moet je hem precies in het gaatje raken waar het kanon uit komt. Dus niet die mantel zelf maar echt rond de gun
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:39:10 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131985558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:35 schreef muhahaha het volgende:
De KV-2 is trouwens ook behoorlijk traag _O-

AT2/8? Wel dikke armor, ik kom daar zelden doorheen. ;(
AT8 moet je aan de bovenkant raken, daar waar de commander zit (soort van koepeltje bovenop de tank)
pi_131985592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

AT8 moet je aan de bovenkant raken, daar waar de commander zit (soort van koepeltje bovenop de tank)
Ja, dat werd mij al een paar keer niet zo vriendelijk duidelijk gemaakt alleen het aim rondje is zo groot he. ;(
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:44:37 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131985909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:39 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ja, dat werd mij al een paar keer niet zo vriendelijk duidelijk gemaakt alleen het aim rondje is zo groot he. ;(
zoom mod downloaden :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')