abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132342567
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ik weet niet zo goed waarom onze elektra zo hoog is. Halogeenspotjes? Toch eens op onderzoek gaan.
Het zijn deels vaak de kleinere verbruikers die 24 uur per dag aanstaan, zoals een MV (mechanische ventilatie) een vloerverwarmingspomp die zelfs zomers draait. Apparaten die constant aanstaan (routers) of in standby ook nog 10W verbruiken (HD recorders)

Verder zijn de grotere verbruikers een oude koelkast en/of vriezer. Een oude wasdroger. Een oude plasma TV die 3 a 400W verbruikt als radio gebruiken helpt ook veel mee.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:06:29 #77
45833 crew  Fogel
pi_132342600
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En die achterlijke NL'se regering maar milieubelastingen verzinnen om het milieu te sparen. (En an passant de economie om zeep te helpen, want wat ik afdraag aan onzinnige belastingen, kan niet meer naar de middenstand brengen. :D )
Ik zie de relevantie niet helemaal, maar dat is geloof ik de enige rode draad bij alles wat je post.

Mijn stroomboer zegt dat ze 100% waterkracht leveren. Veel mileuvriendelijker zal lastig zijn.
Iedereen betaalt belasting, onzinnig (in jouw ogen) of niet, je komt er niet onder uit. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_132342770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:06 schreef Fogel het volgende:
Ik zie de relevantie niet helemaal, maar dat is geloof ik de enige rode draad bij alles wat je post.

Mijn stroomboer zegt dat ze 100% waterkracht leveren. Veel mileuvriendelijker zal lastig zijn.
Iedereen betaalt belasting, onzinnig (in jouw ogen) of niet, je komt er niet onder uit. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
De relevantie is dat men hier (in NL) iedereen probeert (eigenlijk dwingt) zo zuinig mogelijk met energie om te laten gaan, terwijl de energie in andere landen over de balk gepleurd wordt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132352461
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het zijn deels vaak de kleinere verbruikers die 24 uur per dag aanstaan, zoals een MV (mechanische ventilatie) een vloerverwarmingspomp die zelfs zomers draait. Apparaten die constant aanstaan (routers) of in standby ook nog 10W verbruiken (HD recorders)

Verder zijn de grotere verbruikers een oude koelkast en/of vriezer. Een oude wasdroger. Een oude plasma TV die 3 a 400W verbruikt als radio gebruiken helpt ook veel mee.
* vloerverwarmingspomp: check. Ook in de zomer. Ik ben nl een beetje angstig dat ik de pomp niet meer aan de praat krijg als ik deze een half jaar stil laat staan. Reële angst?

* router: check. Niet echt iets aan te doen denk ik: kan 'm moeilijk elke keer uitzetten, toch?

* HD recorder: check. Kan ik wel uitzetten, als ik niets wil opnemen. Of is het schadelijk als hij steeds opnieuw moet opstarten?
Rest van audio/tv dingen gaat 's avonds wel allemaal echt uit. Inclusief stekker uit stopcontact.

* Oude vriezer: begin dit jaar de deur uit gegooid en vervangen door een nieuwe. Dat gaat wel schelen denk ik.

* Plasma tv: check. Is nu 6 jaar oud. Zal wel een energievreter zijn. Tijd om met de kerstbonus voor een andere te gaan kijken? Ik gebruik 'm niet als radio.

Dank Bijvlagenzinvol, je tips zijn verhelderend!
pi_132352508
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:59 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

* vloerverwarmingspomp: check. Ook in de zomer. Ik ben nl een beetje angstig dat ik de pomp niet meer aan de praat krijg als ik deze een half jaar stil laat staan. Reële angst?

* router: check. Niet echt iets aan te doen denk ik: kan 'm moeilijk elke keer uitzetten, toch?

* HD recorder: check. Kan ik wel uitzetten, als ik niets wil opnemen. Of is het schadelijk als hij steeds opnieuw moet opstarten.

* Oude vriezer: begin dit jaar de deur uit gegooid en vervangen door een nieuwe. Dat gaat wel schelen denk ik.

* Plasma tv: check. Is nu 6 jaar oud. Zal wel een energievreter zijn. Tijd om met de kerstbonus voor een andere te gaan kijken? Ik gebruik 'm niet als radio.

Dank Bijvlagenzinvol, je tips zijn verhelderend!
Belangrijk is, hoeveel stroom doen die dingen in stand-by, zo goed als niks.
pi_132353494
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:59 schreef zwarteweduwe het volgende:
* vloerverwarmingspomp: check. Ook in de zomer. Ik ben nl een beetje angstig dat ik de pomp niet meer aan de praat krijg als ik deze een half jaar stil laat staan. Reële angst?
Bij die pomp kun je zomers een simpele tijdschakelaar zetten die hem elke week even een kwartier laat draaien.

quote:
* router: check. Niet echt iets aan te doen denk ik: kan 'm moeilijk elke keer uitzetten, toch?
Mijn router zit via een klik-aan-klik-uit systeem. Als er niemand thuis is, schakelt de laatste die vertrekt met 1 knop alles uit. (Bv vergeten verlichting) Ook de router, het heeft bij mij geen zin als hij aan blijft staan. (Voor sommige mensen wel, die ondertussen veel downloaden of een servertje hebben staan e.d.)

quote:
* HD recorder: check. Kan ik wel uitzetten, als ik niets wil opnemen. Of is het schadelijk als hij steeds opnieuw moet opstarten?
Die in de woonkamer staat bij mij gewoon op standby, die in de slaapkamer staat samen met de tv wel helemaal uit. Mocht ik daar tv willen kijken (dagelijks :X ) dan zet ik die ook via een afstandsbediening beiden tegelijk onder spanning, en ben ik klaar met kijken gaat alles helemaal uit.

quote:
* Oude vriezer: begin dit jaar de deur uit gegooid en vervangen door een nieuwe. Dat gaat wel schelen denk ik.
Zeer waarschijnlijk wel ja.

quote:
* Plasma tv: check. Is nu 6 jaar oud. Zal wel een energievreter zijn. Tijd om met de kerstbonus voor een andere te gaan kijken? Ik gebruik 'm niet als radio.
Even typenummer opzoeken en googlen, dan kan je het verbruik wel terugvinden en vergelijken met een moderne. Als hij alleen maar aanstaat als je daadwerkelijk kijkt zal het wel meevallen, maar ik ken diverse huishoudens waar hij smorgens om 08:00 aangaat, en savonds om 24:00uur pas weer uit.

Er zijn diverse meters te koop (al vanaf een tientje) waar je de stekker van een apparaat in kunt doen, en de meter steek je dan in het stopcontact. Op een display kun je dan aflezen wat het apparaat verbruikt. Erg handig.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132353626
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Belangrijk is, hoeveel stroom doen die dingen in stand-by, zo goed als niks.
Bij mij was standby verbruik 35% van het totaal. Drie van die schakelaars van een paar euro waren zo terugverdient in ieder geval.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:01:20 #83
414426 maarten1985
Seniorverhuizer helpt u graag
pi_132353713
Het is handig om je aan te sluiten bij het energie collectief van de consumentenbond. Ook voor mensen die niet lid zijn. De goedkoopste tarieven en de nieuwe provider betaald de overstapkosten ook nog eens. Omdat zo'n maatschappij veel leden in 1keer krijgt heb je scherpe tarieven en omdat het via de consumentenbond gaat zorgt zo'n maatschappij dat je heel goed word geholpen. Deze ronde is voor 5 November aanstaande. Ik zou me maar inschrijven.
pi_132353919
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:59 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

* vloerverwarmingspomp: check. Ook in de zomer. Ik ben nl een beetje angstig dat ik de pomp niet meer aan de praat krijg als ik deze een half jaar stil laat staan. Reële angst?

Je zou je ook in je vloerverwarmingssysteem wat verder kunnen verdiepen, moderne systemen schakelen de pomp uit als er geen warmtevraag is en zorgen dat minimaal 1x per dag/week de pomp even draait om vastzitten te voorkomen.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:14:16 #85
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_132354104
Is het normaal dat je met een slimme meter elke 2 maanden je 'jaarafrekening' krijgt ? Ik weet dat ze elke 2 maanden een meetpunt mogen doen, maar ik krijg nu al na 2 maanden een afrekening.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_132354280
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Bij mij was standby verbruik 35% van het totaal. Drie van die schakelaars van een paar euro waren zo terugverdient in ieder geval.
Dan is je verbruik of zeer laag of je had ergens een 'lek' ofzo in je apparatuur. Als je totale verbruik 2000kW was had jij dus 700kW aan standby apparatuur. Dat is echt veel.
pi_132354439
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dan is je verbruik of zeer laag of je had ergens een 'lek' ofzo in je apparatuur. Als je totale verbruik 2000kW was had jij dus 700kW aan standby apparatuur. Dat is echt veel.
Verbruik was 1300 en is naar onder de 1000 per jaar gegaan. Gemiddeld over afgelopen jaar was het 1100. Half met schakelaars, half zonder. Een computerhoekje, met wat muziek dingen is 20W standby; 160kWh per jaar (22h per dag). Zelfde geldt voor het tv hoekje. 20W lijkt niet veel, maar als je dat op een paar plekken in je huis hebt, dan gaat het hard.
pi_132354442
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:21 schreef xaban06 het volgende:
Dan is je verbruik of zeer laag of je had ergens een 'lek' ofzo in je apparatuur. Als je totale verbruik 2000kW was had jij dus 700kW aan standby apparatuur. Dat is echt veel.
Om 700kWh per jaar te verbruiken hoef je maar 700/365/24 = 80W aan constant op standby te hebben staan. Mijn router pakt al 20W, een digitale ontvanger 10W (zowel aan als op standby, die schakelt slechts het display uit ofzo :P )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132355755
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:59 schreef zwarteweduwe het volgende:
* vloerverwarmingspomp: check. Ook in de zomer. Ik ben nl een beetje angstig dat ik de pomp niet meer aan de praat krijg als ik deze een half jaar stil laat staan. Reële angst?

* router: check. Niet echt iets aan te doen denk ik: kan 'm moeilijk elke keer uitzetten, toch?
Gewoon een pompschakelaar voor die vloerverwarmingspomp, heb je in een half jaar terugverdiend.
Die router kan inderdaad gewoon uit als je slaapt of aan het werk bent.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:07 schreef roadrats het volgende:
Je zou je ook in je vloerverwarmingssysteem wat verder kunnen verdiepen, moderne systemen schakelen de pomp uit als er geen warmtevraag is en zorgen dat minimaal 1x per dag/week de pomp even draait om vastzitten te voorkomen.
Veel installateurs presteren het ook tegenwoordig nog om een vloerverwarmingsinstallatie op te leveren zonder pompschakelaar, en een energiezuinige pomp is ook nog lang niet standaard tegenwoordig.
Maar goed, de installateur hoeft natuurlijk niet de energierekening te betalen.
pi_132356431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:24 schreef pussywillow het volgende:
Net toch eens gekeken, voor het eerst sinds we in dit huis wonen (sinds februari dit jaar). Tussenwoning uit '91, tweepersoons huishouden.

Elektriciteitsverbruik sinds 25-02: 1.209 kWh, oftewel 5,17 kWh per dag.
Gasverbruik sinds 25-02: 558 m3.

Gasverbruik kun je denk ik weinig over zeggen, de koude maanden komen er nog aan, maar het elektriciteitsverbruik valt me mee, zeker omdat ik weinig speciaals doe om het laag te houden. Vaatwasser staat nagenoeg iedere dag aan, wasdroger 2-3 keer per week en ik laat alles vrolijk op standby staan. We hebben wel overal spaarlampen en die geven zulk lelijk licht dat we dan maar kaarsen aan doen, dat scheelt natuurlijk :P

Opvallend vind ik wel dat als ik naar het elektriciteitsverbruik in onze vorige woning kijk, die kleiner en nieuwer was, dit een stuk hoger was. Daar zaten we op ~2800 kWh per jaar, terwijl als ik ons huidige verbruik hier doorreken naar een heel jaar ik op ~1900 kWh per jaar kom. En we hebben echt vrijwel dezelfde apparaten als in ons oude huis en doen dezelfde dingen. De enige verandering is een nieuwe koel-/vriescombinatie (aangezien die in het oude huis zat ingebouwd) en het feit dat we hier niet elektrisch koken. Grappig dat dat blijkbaar toch 900 kWh kan schelen :)
Grappig, wij wonen vanaf half februari in onze nieuwe woning! (jaren 60 portiekflat, enkel glas met 2 personen) Wij zitten nu op 1346 kWh stroom en 388 m3 gas. Ik ben verbaasd dat ons stroomverbruik hoger is: we hebben geen wasdroger of vaatwasser. Wel doen we zo'n 3x per week de was, dus misschien dat dat uitmaakt? Misschien toch 'ns zo'n apparaatje kopen. Of niet, volgens mij is het verbruik alsnog relatief laag.
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 14:17:28 #91
45833 crew  Fogel
pi_132357446
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De relevantie is dat men hier (in NL) iedereen probeert (eigenlijk dwingt) zo zuinig mogelijk met energie om te laten gaan, terwijl de energie in andere landen over de balk gepleurd wordt.
Energie over de balk pleuren wil ik het niet noemen, in de kou zitten is ook weer zoiets. 2/3 van het stroomverbruik gaat naar verwarming, gas is hier niet echt een optie. En de stroom is hier natuurlijk een "groene optie" vanwege de waterkracht. Hou er ook rekening mee dat het gemiddeld een stuk kouder is in Noorwegen, dat zie je ook terug in de energiebehoefte.
Hier stimuleren ze het gebruik van warmtepompen nogal, meer warmte per verbruikt kWh is alleen maar positief :)
Wat gebruikt een gemiddeld Nederlands huishouden aan energie? Gas en stroom bij elkaar geteld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_132357525
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef ArtemisQ het volgende:
Of niet, volgens mij is het verbruik alsnog relatief laag.
Ik doe het je niet na. Nou kook ik dan wel elektrisch, en gebruik wel een vaatwasser en wasdroger, maar ik zit op 4200kWh. Door wat zonnepanelen neer te hebben gelegd reken ik er daar maar 2200kWh van af, maar evengoed blijft het feitelijke verbruik 4200kWh per jaar.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132357852
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:17 schreef Fogel het volgende:
Energie over de balk pleuren wil ik het niet noemen, in de kou zitten is ook weer zoiets. 2/3 van het stroomverbruik gaat naar verwarming, gas is hier niet echt een optie.
Ik had het dan ook niet zozeer over jouw verbruik, maar wel over het feit dat je aangaf dat het kennelijk normaal is dat men daar voor eenzelfde huis het dubbele verstookt. (Dus 48.000kWh per jaar)

quote:
En de stroom is hier natuurlijk een "groene optie" vanwege de waterkracht.
Dat is nog geen legitieme reden om die te verkwisten, want als er 'overblijft' kan dat mooi verkocht worden zodat er elders minder fossiel hoeft te worden opgewekt.

quote:
Hou er ook rekening mee dat het gemiddeld een stuk kouder is in Noorwegen, dat zie je ook terug in de energiebehoefte.
Hier stimuleren ze het gebruik van warmtepompen nogal, meer warmte per verbruikt kWh is alleen maar positief :)
Kennelijk is de elektra bij jullie zo goedkoop dat warmtepompen gestimuleerd moeten worden. Normaliter zou die zichzelf (als je 100% elektrisch verwarmd) sowieso in no time terugverdienen.

quote:
Wat gebruikt een gemiddeld Nederlands huishouden aan energie? Gas en stroom bij elkaar geteld.
http://www.nibud.nl/uitga(...)citeit-en-water.html

1 kWh kost hier tussen de 21 en 23ct. (Eigenlijk inclusief transportkosten maar 9 a 10ct, de rest is belasting). Een m3 gas 68ct. (Schatting, ik heb zelf geen gas)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132358162
Afrekening net binnen gekregen, rijtjes huis, jaren 30, 3 personen: gas 1301, electriciteit (schrik niet) 5160.
Zit net naar die nibud site te kijken en we zitten er 1000 boven.
vaatwasser, wasmachine, droger wordt bijna dagelijks gebruikt, computers staan veel aan, ovens en combi magnetron worden vaak gebruikt.
pi_132358267
Ik lees hier al een poosje mee en ben zelf al een paar jaar geleidelijk bezig mijn energierekening omlaag te krijgen.

Situatie: ik woon alleen (om het weekend 3 extra minimensen in huis) in een relatief goed geisoleerd rijtjeshuis gebouwd in 1983 en kook op inductie.
Toen ik begon met meten was mijn energieverbruik op jaarbasis net geen 4000 kWh en gasverbruik ongeveer 800 m3.
Ondertussen heb ik het nodige aangepast (waterbed er uit, apparaten efficiënter en slimmer gebruiken) en is mijn energieverbruik gezakt tot 2500 kWh en gas naar 580 m3.

Het gasverbruik is in mijn ogen netjes en ik denk dat dat niet veel verder meer omlaag kan. Zeker niet nu ik veel meer thuis ben dan voorheen en de winter er aan komt.

Qua energieverbruik vind ik mijn score maar matig. Ik ga heel bewust om met wasmachine en vaatwasmachine, beide zijn vrij nieuw en draaien 1 a 2 keer per week. De wasdroger is wat ouder (2004) maar daar gaan alleen de handdoeken in, 1 keer per 2 weken.
De koelkast/vriezer is een Amerikaans model, wat groot voor mij alleen maar die wil ik niet vervangen. De pc is ondertussen vervangen door een laptop.
Geen laders in het stopcontact wanneer dat niet nodig is en de stekkers in de kinderkamers gaan er uit als de kinderen er niet zijn.
Bijna alle verlichting is halogeen en wordt weinig gebruikt.

Gezien hetgeen ik hier lees hoopte ik nog wat te kunnen besparen op de mediahoek. Daar staan:
router, versterker voor kabelsignaal, vaste telefoon, tv (led als in de zuinigere lcd variant), decoder, home cinema set, NAS en mediaspeler.
Met router, kabelversterker, telefoon en NAS "aan" en de rest op standby is het stroomverbruik rond de 38 W. Dat vind ik best veel.
TV, decoder, home cinema set en mediaplayer hangen nu achter een schakelaar waarmee het verbruik van het resterende daalt naar 24 W. Nog steeds behoorlijk veel.
Wanneer het hele circus aan staat ligt het verbruik op zo'n 80 W.

Ik kan geen goede oplossing vinden voor een aantal apparaten: de router moet eigenlijk altijd aan staan. Deels voor wifi, maar ook omdat de vaste telefoon het anders niet doet. Om de router te laten werken (en de tv in de slaapkamer) moet de kabelversterker ook aan staan. Dat zijn er al 3 die constant aan de stroom moeten.

De decoder is het lastigst: verbruikt relatief veel in standby-stand, maar ik kan hem eigenlijk niet goed aan de tv/home cinema/mediaspeler contactdoos hangen, want regelmatig neem ik programma's op in de avond wanneer de rest uit staat.

Hoe lossen anderen dit op? Gezien dit topic en wat ik lees ben ik niet de enige die zich hier mee bezig houdt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sometimes op 20-10-2013 15:10:50 ]
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_132358911
Ik zet m'n router altijd uit. Ik gebruik hem eigenlijk alleen 's avonds een paar uurtjes, de rest van de dag niet. Vaste telefoon heb ik niet, niet nodig ook. Ook de kabelversterker gaat uit, die zit op de dezelfde schakelaar als de router. Als ik 's avonds thuis kom, kom ik daar langs en druk ik die aan. Vervolgens de schakelaar bij de tv of computer, afhankelijk van wat ik ga doen. Als ik ga slapen druk ik alles weer uit en de volgende dag opnieuw. Effectief ben ik toch maar van 20:00 - 22:30 thuis en op en buiten die tijden heb ik die apparaten niet nodig.
pi_132359064
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:41 schreef Sometimes het volgende:
Ik kan geen goede oplossing vinden voor een aantal apparaten: de router moet eigenlijk altijd aan staan. Deels voor wifi, maar ook omdat de vaste telefoon het anders niet doet. Om de router te laten werken (en de tv in de slaapkamer) moet de kabelversterker ook aan staan. Dat zijn er al 3 die constant aan de stroom moeten.
Niet als er niemand thuis is toch? Daar gaat het nu juist om. Ik vind het niet erg dat een apparaat qua verbruik geld kost, en ik ga echt de was niet met de hand ophangen om 40ct te besparen, maar als er niemand thuis is het zinloos om dingen aan te laten staan die op dat moment totaal geen functie hebben.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132359584
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet als er niemand thuis is toch? Daar gaat het nu juist om. Ik vind het niet erg dat een apparaat qua verbruik geld kost, en ik ga echt de was niet met de hand ophangen om 40ct te besparen, maar als er niemand thuis is het zinloos om dingen aan te laten staan die op dat moment totaal geen functie hebben.
Ik wil ook een bepaalde mate van luxe houden, dus doe - in mijn eigen ogen - geen extreme dingen. Handdoeken ophangen ipv in de droger heb ik wel eens geprobeerd. Beviel totaal niet...
De rest is zo weinig (en mag vaak niet eens in de droger), dat hang ik wel uit. Ruimte zat.

Als er niemand thuis is - komt helaas maar weinig voor - dan hebben die apparaten niet veel functie inderdaad. Al vraag ik me af of ik het Ziggo wifi netwerk kan gebruiken wanneer mijn router uit staat (en dat gebruik ik nogal veel).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_132359870
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Sometimes het volgende:
Als er niemand thuis is - komt helaas maar weinig voor - dan hebben die apparaten niet veel functie inderdaad. Al vraag ik me af of ik het Ziggo wifi netwerk kan gebruiken wanneer mijn router uit staat (en dat gebruik ik nogal veel).
Je bedoelt het pas uitgerolde Wifi-netwerk zodat je als je zelf de optie ingeschakeld hebt staan, je ook bij anderen kosteloos gebruik kunt maken van Wifi? Volgens mij wel hoor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132360004
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je bedoelt het pas uitgerolde Wifi-netwerk zodat je als je zelf de optie ingeschakeld hebt staan, je ook bij anderen kosteloos gebruik kunt maken van Wifi? Volgens mij wel hoor.
Zal het eens uitproberen. Ergens wel gek als dat kan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')