abonnement Unibet Coolblue
pi_131837517

Eigenlijk zijn er best veel wetenschappers op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:

Nederland
Quoi (PhD)
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (Postdoc, clinical neuroscience, Amsterdam)
Bosbeetle (PhD)
Re (PhD, medische farmacologie)
speknek (PhD/postdoc)
ssebass (PhD, kinderoncologie-hematologie, Rotterdam/Amsterdam)
Szlie (PhD, radiologie, Groningen)
Norrage (PhD, meteorologie, Utrecht)
Superweber (PhD)
ATuin-hek (Phd neuro-imaging (verbetert gebruik van resting state FMRI), Nijmegen)
Piperidine (Nederlands Kanker Instituut / Antoni van Leeuwenhoek.)
Pluizel (PhD, nefrologie/endocrinolgie)
Californium (PhD, Groningen)

Frankrijk
bramiozo2002 (PhD, Parijs)

United Kingdom
thabit (PhD/postdoc, Warwick)
keesjeislief (PhD/postdoc, Bath)
SaskiaR (PhD/postdoc, Romeinse geschiedenis, Nottingham)
Operc (PhD, Bristol)
motorbloempje (PhD)

Noorwegen
Fogel (PhD-student)

Verenigde Staten
Shivo PhD/(assistant professor, computational cancer biology, Houston.)
xienix84 (PhD/postdoc, Baltimore)

Australie
keesjeislief (PhD/postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (PhD-student, peace and conflict research, Uppsala)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

Japan
Lyrebird (PhD/associate professor in de optica)

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Bijzonder geval
Kees22 (spellingchecker)

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 07-01-2014 14:35:38 ]
Ja doei.
pi_131837588
Master was 40.000-50.000. Zat op 44.000 :) Maargoed, dat was 'n onderzoeksmaster.
Ja doei.
pi_131837627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je het echt zo fijn in de exacte wetenschappen? Ik heb de indruk dat er een hoge prestatiedruk is, veel concurrentie waarbij men terughoudend is met data delen, en weinig begrip voor het hebben van een leven buiten de wetenschappen om. Zo heb ik tijdens mijn promotietraject twee kinderen op de wereld gezet; zou ik daar in de exacte wetenschappen mee wegkomen?
Mijn begeleider heeft bij haar vorige aio ook 2 kinderen op de wereld gezet, dus dat kan zeker. Prestatiedruk is er natuurlijk bij elke promotie wel, maar ik heb juist het gevoel dat het in de "alfa" kant veel erger is, daarom maakte ik die bovenstaande post ook :o alleen maar dat bezig zijn met "hoeveel publicaties", "literatuur-onderzoek", "etische kwesties" etc. etc...Dat hebben wij (of in ieder gevla bij de instituten waar ik heb gezeten) totaal niet. Aantal publicaties maakt ook geen flikker uit (je moet er geen 0 hebben uiteraard) en het gaat vooral om de kwaliteit etc. De stap naar vaste contracten is wel erg zwaar en misschien wel vervelender en corrupter dan in andere vakgebieden, wegens hele grote concurrentie. Maar dat is in mijn geval wel weer een ander traject...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131837629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo'n ondergrens lijkt me geweldig! Ik zit net iets onder de 55.000 woorden dankzij veel schrappen en dat is nog veel. Bij ons luidt de regel: hoe minder hoe beter. De meeste artikelen moet je in ieder geval onder de 8000 woorden zien te houden. Ontzettend moeilijk vond ik dat.
Het is een ruime marge inderdaad. :)
Misschien komt dat deels doordat zowel mensen die kwalitatief beschrijvend onderzoek doen als de mensen die kwantitatief experimenteel onderzoek doen aan dezelfde eis moeten voldoen.
pi_131837646
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Master was 40.000-50.000. Zat op 44.000 :) Maargoed, dat was 'n onderzoeksmaster.
Dat was kwalitatief onderzoek denk ik? Mijn scriptie was maar 16.000 woorden, inclusief alle bijlagen etc. :P
pi_131837660
Yup. :Y
Ja doei.
pi_131837671
Heb de vraag over composite/monograph maar eens aan m'n begeleiders gesteld, even zien of er voorkeuren/eisen zijn vanuit de departments.
Ja doei.
pi_131837818
Mijn masterthesis was 86 pagina's, inclusief voorkant en bijlagen. Geen idee hoeveel woorden. Mijn promotieonderzoek zal niet extreem veel langer zijn denk ik.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_131837850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:23 schreef Felagund het volgende:
Mijn masterthesis was 86 pagina's, inclusief voorkant en bijlagen. Geen idee hoeveel woorden. Mijn promotieonderzoek zal niet extreem veel langer zijn denk ik.
:o Mijne 67 pagina's zie ik, tot aan het einde van de referentie-lijst :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131837886
152 pagina's inclusief alles :+

Zo, wow, al antwoord op m'n vraag: UK/L'boro guidelines zijn monograaf.
Ja doei.
pi_131837956
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn begeleider heeft bij haar vorige aio ook 2 kinderen op de wereld gezet, dus dat kan zeker. Prestatiedruk is er natuurlijk bij elke promotie wel, maar ik heb juist het gevoel dat het in de "alfa" kant veel erger is, daarom maakte ik die bovenstaande post ook :o alleen maar dat bezig zijn met "hoeveel publicaties", "literatuur-onderzoek", "etische kwesties" etc. etc...Dat hebben wij (of in ieder gevla bij de instituten waar ik heb gezeten) totaal niet. Aantal publicaties maakt ook geen flikker uit (je moet er geen 0 hebben uiteraard) en het gaat vooral om de kwaliteit etc. De stap naar vaste contracten is wel erg zwaar en misschien wel vervelender en corrupter dan in andere vakgebieden, wegens hele grote concurrentie. Maar dat is in mijn geval wel weer een ander traject...
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me bewust ben van al die regels, waarvan sommige explicieter geuit worden dan andere, maar me er tegelijkertijd weinig van aantrek. Ik heb er wel eens spijt van gehad dat ik niet meteen strategischer gedacht heb aan het begin van mijn promotie-onderzoek, bijvoorbeeld door veel samenwerkingsverbanden aan te gaan en daarmee als zoveelste auteur mee te kunnen liften op andermans publicatie. Maar ach, het ziet ernaar uit dat ik ook goed terechtkom en wel op een manier waar ikzelf achtersta.

Ik kan het me wel moeilijk voorstellen dat bij jullie bijvoorbeeld ethische kwesties minder een rol spelen. Ze lijken me in de exacte wetenschappen juist nog meer van belang, maar dat hangt ongetwijfeld ook af van het soort onderzoek dat je doet. Ik heb vooral veel geklaag gehoord over de sterke concurrentie die gevoeld wordt op bijvoorbeeld conferenties. Je moet niet te vroeg je ideeën delen want anders gaat een ander ermee aan de haal. Bij ons ligt dat anders en wordt die onderlinge uitwisseling van ideeën juist van groot belang gevonden. Al moet ik ook wel weer zeggen dat veel onderzoekers er heel krampachtig mee omgaan. Ik geef nu een college waarin dit soort kwesties aan bod komen en het is heel verfrissend om de naīviteit van studenten te zien. Je raakt snel gewend aan de dingen die je ooit belachelijk vond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_131837959
Hoe meer je richting de exacte wetenschap gaat, hoe dunner de thesissen over het algemeen worden. Een wiskunde thesis kan zeer kort zijn, maar toch nog erg goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_131838082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je het echt zo fijn in de exacte wetenschappen? Ik heb de indruk dat er een hoge prestatiedruk is, veel concurrentie waarbij men terughoudend is met data delen, en weinig begrip voor het hebben van een leven buiten de wetenschappen om. Zo heb ik tijdens mijn promotietraject twee kinderen op de wereld gezet; zou ik daar in de exacte wetenschappen mee wegkomen?
Bij ons zijn er meerdere die één of meerdere kinderen tijdens hun promotie hebben gekregen. Hier in Duitsland is het ouderschapsverlof ook veel ruimer geregeld, zelfs mannelijke collega's kunnen een paar maand op verlof gaan. En een stundente heb ik al twee jaar niet meer gezien, hoewel het bij haar vooral volgens mij het probleem is dat ze haar kind niet op een dagverblijf/crčche kwijt kan. Concurrentie weet ik niet, ik doe vrij uniek onderzoek, ik werk op dit moment zelfs samen met een andere groep in Engeland die als één van de enige soortgelijk onderzoek hebben gedaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_131838168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me bewust ben van al die regels, waarvan sommige explicieter geuit worden dan andere, maar me er tegelijkertijd weinig van aantrek. Ik heb er wel eens spijt van gehad dat ik niet meteen strategischer gedacht heb aan het begin van mijn promotie-onderzoek, bijvoorbeeld door veel samenwerkingsverbanden aan te gaan en daarmee als zoveelste auteur mee te kunnen liften op andermans publicatie. Maar ach, het ziet ernaar uit dat ik ook goed terechtkom en wel op een manier waar ikzelf achtersta.

Ik kan het me wel moeilijk voorstellen dat bij jullie bijvoorbeeld ethische kwesties minder een rol spelen. Ze lijken me in de exacte wetenschappen juist nog meer van belang, maar dat hangt ongetwijfeld ook af van het soort onderzoek dat je doet. Ik heb vooral veel geklaag gehoord over de sterke concurrentie die gevoeld wordt op bijvoorbeeld conferenties. Je moet niet te vroeg je ideeën delen want anders gaat een ander ermee aan de haal. Bij ons ligt dat anders en wordt die onderlinge uitwisseling van ideeën juist van groot belang gevonden. Al moet ik ook wel weer zeggen dat veel onderzoekers er heel krampachtig mee omgaan. Ik geef nu een college waarin dit soort kwesties aan bod komen en het is heel verfrissend om de naīviteit van studenten te zien. Je raakt snel gewend aan de dingen die je ooit belachelijk vond.
Mjah er zit volgens mij ook weer veel verschil tussen de verschillende exacte wetenschappen, dat is ook weer zo. Fela en ik zitten in de meteorologie/klimaatwetenschappen en dat gaat er allemaal op zich best gemoedelijk aan en zo. Zeker als ik dat vergelijk met de echte harde natuurkunde en zo, zoals het vakgebied van een paar gasten die ook in deze reeks zitten :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131838169
Ik heb ze wel tussen de dataverzamelingen in gepland. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_131838242
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mjah er zit volgens mij ook weer veel verschil tussen de verschillende exacte wetenschappen, dat is ook weer zo. Fela en ik zitten in de meteorologie/klimaatwetenschappen en dat gaat er allemaal op zich best gemoedelijk aan en zo. Zeker als ik dat vergelijk met de echte harde natuurkunde en zo, zoals het vakgebied van een paar gasten die ook in deze reeks zitten :)
Klimaatwetenschappen en gemoedelijk? Kan ik me ook nauwelijks voorstellen! Je zult wel met wat politiek gevoelige kwesties te maken hebben, of niet?

Ik heb op een conferentie eens een spectaculair symposium over eyetracking bijgewoond. Klaarblijkelijk waren er twee rivaliserende onderzoeksparadigma's en er kwam een flinke ruzie van. Geweldig. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_131838305
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klimaatwetenschappen en gemoedelijk? Kan ik me ook nauwelijks voorstellen! Je zult wel met wat politiek gevoelige kwesties te maken hebben, of niet?

Ik heb op een conferentie eens een spectaculair symposium over eyetracking bijgewoond. Klaarblijkelijk waren er twee rivaliserende onderzoeksparadigma's en er kwam een flinke ruzie van. Geweldig. O+
Ja, maar dat is meer naar buiten. Contact met de media en zo. Daar komt wel een hoop rompslomp bij kijken. Ik heb het over het werk zelf, met al die verhalen waar ik jullie over hoor. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131838389
Er stond pas een interessant artikel over in de Volkskrant: Publicatiedwang gaat ten koste van de wetenschap.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:49:03 #19
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131838522
Ahw heb ik nog geen plaatsje in de op verdiend?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131838762
Doe je 'details' en land maar, dan zet ik je er even in :)
Ja doei.
pi_131840176
Wetenschap _O_
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:56:20 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131840331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:28 schreef Felagund het volgende:
Hoe meer je richting de exacte wetenschap gaat, hoe dunner de thesissen over het algemeen worden. Een wiskunde thesis kan zeer kort zijn, maar toch nog erg goed.
Mijn thesis was volgensmij iets van 130 pagina's en behoorlijk ruim gelayout...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:18:53 #23
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131841087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Doe je 'details' en land maar, dan zet ik je er even in :)
nederland, promotietraject nefrologie/endocrinolgie
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131841737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:18 schreef Pluizel het volgende:

[..]

nederland, promotietraject nefrologie/endocrinolgie
Voilá!
Ja doei.
pi_131841828
Moblo. Mag ik er ook in? PhD in groningen vind ik voldoende ;)

:*
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_131841878
IK BLIJF POTDOMME NIET AAN DE GANG! :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:17:47 #27
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_131845006
Als je toch bezig bent, mijn beschrijving klopt ook al lang niet meer. Kan je deze veranderen in postdoc in Clinical Neuroscience, Amsterdam?

Top! ;)
pi_131845163
Jaja....
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:53:46 #29
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_131847926
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
Gehenna, geweldig nieuws! ^O^ Hoe vond je dat het gesprek ging?
Op zich wel aardig, wel een beetje zenuwachtig, daarom kwam ik een beetje houterig over, maar ik kon op elke vraag eigenlijk wel een positief antwoord geven. :)

Volgende gesprek heeft als input mijn master thesis en m'n cijferlijst. Ben benieuwd :)
nee, jij dan!
pi_131847951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Op zich wel aardig, wel een beetje zenuwachtig, daarom kwam ik een beetje houterig over, maar ik kon op elke vraag eigenlijk wel een positief antwoord geven. :)

Volgende gesprek heeft als input mijn master thesis en m'n cijferlijst. Ben benieuwd :)
Ben jij nog zo onlangs afgestudeerd dan??
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:54:53 #31
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_131847963
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben jij nog zo onlangs afgestudeerd dan??
jups einde van augustus :Y
Beetje lang traject gehad wel: Havo/VWO -> MBO -> HBO -> Half jaar werken -> Master :P
nee, jij dan!
pi_131848031
Yeah, it's a go. Mijn supervisor en een aangeschreven prof. van een andere universiteit, willen samen met mij een artikel gaan schrijven over mijn master thesis *O*

Gaat nog wel druk worden ivm mijn huidige werk, maar wel cool dat mijn thesis zo geen plekje krijgt in een stoffige kast :+
BlaBlaBla
pi_131850360
Om deze luizige vrijdag op te vrolijken ga ik het meest beschamende moment in mijn carriere beschrijven.

Tijdens mijn postdoc werd mijn baas gepromoveerd naar het 'full professor' level. Er was een receptie waar ik door mijn collegas naar voren werd geduwd om hem namens het lab te feliciteren. Tijdens mijn onvoorbereide mini-toespraak beginnen de microfoons rond te zingen. Op vol volume. Geen volume knop te zien, microfoon bedekken hielp niet. Zaal vol familie en professoren. Na een zeer lange en pijnlijke minuut gered door iemand uit het publiek, weet niet meer precies hoe. Het heeft daarna even geduurd voordat ik weer door een microfoon durfde te praten.
Jesus saves but death prevails.
pi_131850398
Ik zou niet meer bijkomen van 't lachen :@ :') als ik jou was dan hč?
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:35:24 #35
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131850498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Yeah, it's a go. Mijn supervisor en een aangeschreven prof. van een andere universiteit, willen samen met mij een artikel gaan schrijven over mijn master thesis *O*
Leuk! :Y ^O^ Hoezo luizige vrijdag! ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_131874541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Er stond pas een interessant artikel over in de Volkskrant: Publicatiedwang gaat ten koste van de wetenschap.
Volgens mij wordt je al lang niet meer alleen geëvalueerd op publicaties, maar tellen andere zaken ook mee. Wellicht nog niet overal, maar er is zeker een verschuiving.

Het voorstel van "één publicatie per jaar" vind ik raar, ondoordacht en niet te verantwoorden. Ik ga uit van één publicatie als eerste auteur? Of op alle "goede plekken", zoals tweede en laatste? Misbruik hiervan is heel eenvoudig en de invoering is totaal onmogelijk af te dwingen (wereldwijd).

quote:
Tijdschriften willen bovendien graag hun positie op de ranglijst verhogen en oefenen druk uit op auteurs om naar artikelen uit hun eigen tijdschrift te verwijzen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Uiteraard wel eens reviewers of een editor die een referentie-suggestie geven naar hun eigen werk, maar het doordrukken van citaties van artikelen uit het eigen blad??? Dat moet dan ook van de editor(-in-chief) zelf komen, want reviewers hebben er geen belang bij. En Thomas Reuters is vrij effectief in het wegfilteren van bladen met verdachte hoeveelheden zelf-citaties. En van andere manieren op de impact factor op te schroeven, zoals die Braziliaanse bladen van onlangs.

Ander interessant linkje: http://www.scienceintransition.nl/
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_131966032
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:55 schreef papernote het volgende:

[..]

Volgens mij wordt je al lang niet meer alleen geëvalueerd op publicaties, maar tellen andere zaken ook mee. Wellicht nog niet overal, maar er is zeker een verschuiving.

Het voorstel van "één publicatie per jaar" vind ik raar, ondoordacht en niet te verantwoorden. Ik ga uit van één publicatie als eerste auteur? Of op alle "goede plekken", zoals tweede en laatste? Misbruik hiervan is heel eenvoudig en de invoering is totaal onmogelijk af te dwingen (wereldwijd).

Een iets anere versie hiervan vind ik dan wel goed klinken; evalueer mensen bij het aannemen op basis van de (door hunzelf aangegeven) beste x papers.

x is dan anders voor een junior, tenuretracker or full prof. (En kan ook per veld anders zijn)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_131967595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Yeah, it's a go. Mijn supervisor en een aangeschreven prof. van een andere universiteit, willen samen met mij een artikel gaan schrijven over mijn master thesis *O*

Gaat nog wel druk worden ivm mijn huidige werk, maar wel cool dat mijn thesis zo geen plekje krijgt in een stoffige kast :+
Stel je schrijft een artikel met 2 andere personen, je bent zelf de eerste author. Als eerste author moet je het meeste doen, maar hoeveel doen de tweede en derde in verhouding? :)
BlaBlaBla
pi_131968473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:20 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Stel je schrijft een artikel met 2 andere personen, je bent zelf de eerste author. Als eerste author moet je het meeste doen, maar hoeveel doen de tweede en derde in verhouding? :)
Ligt er een beetje aan hoeveel zij zelf ook willen doen. Meestal doen begeleiders als co-auteurs meer dan anderen. Ligt er ook vaak aan hoe zo iemand bij het project is gekomen, heb jij diegene gevraagd of heeft diegene zich aangeboden, etc.

En daarnaast ligt het er ook een beetje aan wat jij in de toekomst nog met die coauteurs wilt doen, hoe minder hard je ze laat werken, hoe sneller ze misschien nog vaker met je willen werken :P

Wat deed jij ook al weer?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:02:29 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131968742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:20 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Stel je schrijft een artikel met 2 andere personen, je bent zelf de eerste author. Als eerste author moet je het meeste doen, maar hoeveel doen de tweede en derde in verhouding? :)
dat verschilt nogal...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:39:39 #41
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131969798
Morgen de eerste patiënt screenen voor m'n medicijnstudie. Uiteraard mis ik op het laatste moment nog formulieren dus heb ik het lab al moeten uitstellen tot dinsdag :|W En druk bezig met literatuuronderzoek om het gat in de wetenschap te vinden voor mijn promotieonderzoek. Leuk en onzeker dus.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:54:03 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131970276
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:39 schreef Pluizel het volgende:
Morgen de eerste patiënt screenen voor m'n medicijnstudie. Uiteraard mis ik op het laatste moment nog formulieren dus heb ik het lab al moeten uitstellen tot dinsdag :|W En druk bezig met literatuuronderzoek om het gat in de wetenschap te vinden voor mijn promotieonderzoek. Leuk en onzeker dus.
:o zit er een gat in de wetenschap :o ga hem snel dichten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131970314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:39 schreef Pluizel het volgende:
Morgen de eerste patiënt screenen voor m'n medicijnstudie. Uiteraard mis ik op het laatste moment nog formulieren dus heb ik het lab al moeten uitstellen tot dinsdag :|W En druk bezig met literatuuronderzoek om het gat in de wetenschap te vinden voor mijn promotieonderzoek. Leuk en onzeker dus.
Je screeningsformulier? Informed consent? Dat had toch in de initiation visit al moeten worden opgemerkt?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:59:44 #44
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131970442
Nee een stom verzendformulier. En eigenlijk is het de run in visit maar ik dacht ik maak het makkelijker te begrijpen voor niet-medici
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:10:27 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131970787
Hoe werken dit soort studies eigenlijk? Omdat er vaak zo verschrikkelijk veel zijn...

Het komt bij mij soms een beetje over als "we krijgen medicijn x van bedrijf y we screenen een heleboel mensen en kijken of het effect heeft" of "we bedenken behandeling x en kijken bij een heleboel mensen of het effect heeft"

Nou doe ik dat eigenlijk ook in cellen maar gevoelsmatig iets gestructureerder, je maakt een hypothese hoe iets gaat en probeert dat aan te tonen dan wel te ontkrachten via zo veel mogelijk invalshoeken, je loopt dan vanzelf tegen resultaten aan die weer gecontroleerd moeten worden etc, zo kom je uiteindelijk op een model of mechanisme dat nog niet bekend was.

Wat ik bijvoorbeeld vaak zie bij dat soort medische studies is een behandelde groep en een controle groep en dat het dan daar bij blijft, als ik mijn experimenten zo zou uitvoeren zou geen journal mijn resultaten willen hebben. Bj concrete medicijn studies mis ik bijvoobeeld heel vaak goede proeven om aan te tonen dat dat medicijn in mensen daadwerkelijk doet wat van het medicijn verwacht wordt dat het doet. Als een medicijn receptor signalering blokkeert wil ik wel zien dat het ook daadwerkelijk receptor signalering blokkeert in de behandelde groepen, en dat het niet andere receptor signalering blokkeert, dat het op de goede plek komt, en niet op andere plekken komt etc etc etc. In muizen zien studies er in mijn ogen vaak veel completer uit. Wat ik ook vaak lastig vind is al die loskoppeling ik zie soms proefschriften met 10 paper waarvan ik denk 5 van die studies hadden ook gewoon in 1 paper gepast en dat had dat paper een stuk beter gemaakt dan die 5 losse.

Of denk ik vreemd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131971101
Ik ga een fase III medicijnstudie doen, daar wordt meestal geen directe metingen van farmacodynamiek verricht, omdat je vooral naar klinisch nuttige uitkomstmaten wil kijken, geen surrograatuitkomsten. Ik denk dat dat een van de redenen is waarom in dit soort studies dat soort waarden ook niet worden gerapporteerd. Farmacodynamiek en -kinetiek worden in eerdere fases bestudeerd.

Ik heb toch wel dat de hypothesevorming wel wat beter in elkaar zit dan jij stelt. In ieder geval in wat ik ga doen, dat is een volledig researcher initiated trial.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:25:53 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131971230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:21 schreef dotKoen het volgende:
Ik ga een fase III medicijnstudie doen, daar wordt meestal geen directe metingen van farmacodynamiek verricht, omdat je vooral naar klinisch nuttige uitkomstmaten wil kijken, geen surrograatuitkomsten. Ik denk dat dat een van de redenen is waarom in dit soort studies dat soort waarden ook niet worden gerapporteerd. Farmacodynamiek en -kinetiek worden in eerdere fases bestudeerd.

Ik heb toch wel dat de hypothesevorming wel wat beter in elkaar zit dan jij stelt. In ieder geval in wat ik ga doen, dat is een volledig researcher initiated trial.
Het is ook zeker mijn vakgebied niet maar het verbaasd me soms gewoon, in hoeverre kun je als aio zijnde je ei daar dan eigenlijk nog in kwijt, het lijkt me dat dat soort studies redelijk vastomlijnd zijn je kunt daar denk ik veel moeilijker een eigen lijntje in losfrutten of een eigen richting?

Om een voorbeeld te noemen toen ik als aio een interessant eiwit vond in een artikel met een directe link naar mijn onderwerp dan probeerde ik soms in samenspraak met mijn prof maar soms ook op eigen houtje daar een even een knockdown van in mijn systeem of probeerde ik het construct van een andere groep te krijgen zodat ik het kon testen. Zulke zijsprongen lijken mij veel moeilijker in de context van een medische trail...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131971459
Inderdaad, en medicijntrials zitten zo goed dichtgetimmerd (WMO, GCP etc.) dat je daar niet even een bepaling aan kunt toevoegen; dat zou moeten per amendement op het protocol, dat weer naar de IRB moet, in geval van geneesmiddelonderzoek weer naar de bevoegde instantie (CCMO of MinVWS).
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:45:47 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131971805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:34 schreef dotKoen het volgende:
Inderdaad, en medicijntrials zitten zo goed dichtgetimmerd (WMO, GCP etc.) dat je daar niet even een bepaling aan kunt toevoegen; dat zou moeten per amendement op het protocol, dat weer naar de IRB moet, in geval van geneesmiddelonderzoek weer naar de bevoegde instantie (CCMO of MinVWS).
oef dan moet je dus al je ideeën op de analyse loslaten... lijkt me niet erg prettig dat je niet even een extra proefje kunt doen als iets bedenkt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:25:24 #50
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_131972971
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oef dan moet je dus al je ideeën op de analyse loslaten... lijkt me niet erg prettig dat je niet even een extra proefje kunt doen als iets bedenkt :D
Dat is ook niet de insteek. Je bedenkt van te voren waar iets een mogelijk effect op zou kunnen hebben, en daarna toets je dat (vaak over een hele linie van gedrag/klinische maten/functies etc.). Komt er niets uit, dan is dat ook heel belangrijk. Een extra proefje is dus niet nodig ,het is vrij recht toe recht aan.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:53:25 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131973916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:25 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat is ook niet de insteek. Je bedenkt van te voren waar iets een mogelijk effect op zou kunnen hebben, en daarna toets je dat (vaak over een hele linie van gedrag/klinische maten/functies etc.). Komt er niets uit, dan is dat ook heel belangrijk. Een extra proefje is dus niet nodig ,het is vrij recht toe recht aan.
Mijn type onderzoek is meer

x ---[black box]-----> y en dan uitzoeken wat er in die black box gebeurt. Vaak kom je dan trouwens niet bij y uit maar bij een zijtak z ofzo :D Binnen die black box moet je dan dingen veranderen en kijken wat het uitoefent op y... Als daar een hele duidelijke hypothese over was dan was dat allang getest en dus ook niet zo interessant.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132010094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:51 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoeveel zij zelf ook willen doen. Meestal doen begeleiders als co-auteurs meer dan anderen. Ligt er ook vaak aan hoe zo iemand bij het project is gekomen, heb jij diegene gevraagd of heeft diegene zich aangeboden, etc.

En daarnaast ligt het er ook een beetje aan wat jij in de toekomst nog met die coauteurs wilt doen, hoe minder hard je ze laat werken, hoe sneller ze misschien nog vaker met je willen werken :P

Wat deed jij ook al weer?
Ik doe geen studie meer, reeds afgestudeerd, maar wil graag een keertje publiceren.

Ik heb mijn supervisor gevraagd, en een andere professor van een andere universiteit die altijd aardig en behulpzaam in mails is geweest. Maar ik heb zelf nu een beetje het idee gekregen dat ik gewoon heel het artikel alleen kan gaan schrijven, en zij het proces sturen. Aangeven welke punten ik anders moet beschrijven, scope, submission proces etc etc.
Ik heb ook een professor gehad die mij aanschreef met de vraag of ik interesse had om een artikel vanuit mijn thesis te schrijven. Had iets meer vertrouwen in degene die ik zelf heb gevraagd, maar als ik het nu bekijk... :)

Ik had zelf in eerste instantie verwacht dat het normaal is dat co-auteurs meeschrijven. Maar ik ga nu wel eerst goed afspreken wie wat gaat doen, want ik wilde juist met 2 co-auteurs publiceren zodat mijn werkdruk een beetje minder wordt

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat verschilt nogal...
Wat heb jij ervaren?
BlaBlaBla
pi_132010345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik doe geen studie meer, reeds afgestudeerd, maar wil graag een keertje publiceren.
Daarom vroeg ik ook deed ;)

quote:
Ik heb mijn supervisor gevraagd, en een andere professor van een andere universiteit die altijd aardig en behulpzaam in mails is geweest. Maar ik heb zelf nu een beetje het idee gekregen dat ik gewoon heel het artikel alleen kan gaan schrijven, en zij het proces sturen. Aangeven welke punten ik anders moet beschrijven, scope, submission proces etc etc.
Ik heb ook een professor gehad die mij aanschreef met de vraag of ik interesse had om een artikel vanuit mijn thesis te schrijven. Had iets meer vertrouwen in degene die ik zelf heb gevraagd, maar als ik het nu bekijk... :)

Het idee dat je hebt gekregen is ook meestal hoe het gaat. Je coauteurs geven vooral feedback.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 18:07:38 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132012165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Soldier2000 het volgende:

Wat heb jij ervaren?
tussen het maken van 1 figuur tot het bijelkaar pipeteren van bijna het hele artikel en het meeste daartussenin.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132021010
Net twee lange, LANGE induction days achter de rug! Maar was wel tof, en een mooi begin van 't hele gebeuren. Héél veel tips gehad, veel waardevolle gesprekken gevoerd en zulks. Misschien ook wel een voordeel van 'student' zijn hier, weet niet hoe het in NL gaat natuurlijk, maar het voelt echt als het begin van een studie met alle nodige begeleiding, steun en mogelijkheden binnen de universiteit; je wordt echt verre van in het diepe gegooid!
Ja doei.
pi_132021578
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn type onderzoek is meer

x ---[black box]-----> y en dan uitzoeken wat er in die black box gebeurt. Vaak kom je dan trouwens niet bij y uit maar bij een zijtak z ofzo :D
Met dat type onderzoek is de gemiddelde man wel bekend, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:08:49 #57
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132021962
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:52 schreef motorbloempje het volgende:
Net twee lange, LANGE induction days achter de rug!
Wetenschappelijke verspreking? ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_132022747
Induction is hoe 't heet hier, itt introduction.
Ja doei.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:14:42 #59
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132025208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
Induction is hoe 't heet hier, itt introduction.
Okay :) Vond het wel grappig en toepasselijk :)
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 09:52:58 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132031111
:@ ik heb net een nieuw artikel uit waar ik 2de auteur op ben maar niet zoveel voor gedaan heb :D ik beschouw het maar als cadeautje, mijn bijdrage was een afbeelding waar een reviewer om vroeg :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132031160
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
:@ ik heb net een nieuw artikel uit waar ik 2de auteur op ben maar niet zoveel voor gedaan heb :D ik beschouw het maar als cadeautje, mijn bijdrage was een afbeelding waar een reviewer om vroeg :P
Altijd fijn, geen moeite hoeven doen!
Ja doei.
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 10:15:17 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132031578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Altijd fijn, geen moeite hoeven doen!
Heb wel met de mensen in meetings gezeten en er zijn een aantal denkbeelden/bewoordingen die wel doorsijpelen in het artikel maar daarvan kun je nooit hard zeggen dat was mijn idee :D dat is gewoon 'ons' idee :P

Neemt niet weg dat het er 1 artikel bij mijn cv op kan :) mijn eerste als post-doc :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132031775
Nou, mooi toch!
Ja doei.
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 10:26:51 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132031804
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, mooi toch!
yup :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132031901
Voorlopig ben ik overigens nog steeds niet geregistreerd aan de universiteit. Althans, ik duik wel in allerlei lijstjes op, maar heb nog geen inlog/email/etc. :') en heb m'n beurs ook nog niet gehad. Maar dat is van iets minder groot belang. Het is ook overal hetzelfde met administratief geneuzel :')
Ja doei.
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 10:35:41 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132032015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Voorlopig ben ik overigens nog steeds niet geregistreerd aan de universiteit. Althans, ik duik wel in allerlei lijstjes op, maar heb nog geen inlog/email/etc. :') en heb m'n beurs ook nog niet gehad. Maar dat is van iets minder groot belang. Het is ook overal hetzelfde met administratief geneuzel :')
Inderdaad :) Ik ben daar inmiddels wel aan gewend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132032057
Wel goed geregeld: we hebben gedurende het eerste jaar eens in de maand 2 blokdagen voor allerlei training, en we krijgen al die dagen een lunchvoucher van 6.50 voor in 't 'fatsoenlijke' restaurant op de campus! _O_

"Loughborough, the well-fed university!"
Ja doei.
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 10:41:03 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132032128
Als ik jou zou hoor is het daar veel 'studenteriger' dan in nederland, in nederland is het gewoon een baan :D (met het student toegevoegd voor kortingen bij bioscopen e.d. :P )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132032274
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind, aangezien het ook echt een leertraject is. En de beurs betaalt ook niet echt slecht, dus ik vind 't allemaal wel prima. Enige échte nadeel hier is dat ik geen vaste werkplek heb op de uni en dat 't allemaal hotdesking is. Dat vind ik oprecht jammer. Maar dat overleef ik ook wel.
Ja doei.
pi_132035233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Voorlopig ben ik overigens nog steeds niet geregistreerd aan de universiteit. Althans, ik duik wel in allerlei lijstjes op, maar heb nog geen inlog/email/etc. :') en heb m'n beurs ook nog niet gehad. Maar dat is van iets minder groot belang. Het is ook overal hetzelfde met administratief geneuzel :')
Ik had hier als bezoekende student wel meteen vanaf dag 1 een werkplek en emailadres. Het verschilt volgens mij ook heel erg van uni tot uni. En zelfs tussen verschillende afdelingen kunnen grote verschillen zitten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_132041055
Onze paper wordt gepubliceerd in Cell vandaag :@
Jesus saves but death prevails.
pi_132046885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik ook deed ;)

[..]

Het idee dat je hebt gekregen is ook meestal hoe het gaat. Je coauteurs geven vooral feedback.
Ik ben business intelligence consultant bij Capgemini.

Als mijn tweede coauteur (supervisor) ook alleen maar wat feedback gaat geven, ga ik weer eens contact op nemen met de prof. die mij benadert had. Lekker makkelijk om alleen maar wat feedback te geven, zo wil ik ook wel coauteur worden.

quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tussen het maken van 1 figuur tot het bijelkaar pipeteren van bijna het hele artikel en het meeste daartussenin.
Een tweede coauteur hoeft niet meer te doen dan ik, maar het is ergens toch wel redelijk om te verwachten dat ze ook wat schrijfwerk op zich nemen.
BlaBlaBla
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 20:16:41 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132046937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:07 schreef Shivo het volgende:
Onze paper wordt gepubliceerd in Cell vandaag :@
alweer goed bezig :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132047831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Soldier2000 het volgende:

Een tweede coauteur hoeft niet meer te doen dan ik, maar het is ergens toch wel redelijk om te verwachten dat ze ook wat schrijfwerk op zich nemen.
Bij ons is dat niet echt gebruikelijk hoor, tweede auteurs hebben vaak die plek verdiend door hulp bij bijvoorbeeld dataverzameling, analyses of de ideeën. Schrijven gebeurt in mijn geval met hulp van de laatste auteur, en eventueel dat een tweede auteur er ook nog extra naar kijkt als het al bijna af is (maar nog voordat het naar de andere co-auteurs gaat).

Maar het zal ongetwijfeld ook verschillen per vakgebied en in welke functie je het artikel schrijft. Het is bijvoorbeeld bij ons al anders als een MA-student schrijft, die schrijft vaak wel onder begeleiding van een PhD-student die dan tweede auteur is.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:07 schreef Shivo het volgende:
Onze paper wordt gepubliceerd in Cell vandaag :@
Nice!

Mijn 2e net ingediende paper had gisteren een status change naar 'under review', altijd fijn ook al zit het journal niet helemaal op het niveau van Cell :)
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_132047840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik ben business intelligence consultant bij Capgemini.

Als mijn tweede coauteur (supervisor) ook alleen maar wat feedback gaat geven, ga ik weer eens contact op nemen met de prof. die mij benadert had. Lekker makkelijk om alleen maar wat feedback te geven, zo wil ik ook wel coauteur worden.

[..]

Een tweede coauteur hoeft niet meer te doen dan ik, maar het is ergens toch wel redelijk om te verwachten dat ze ook wat schrijfwerk op zich nemen.
Als contribution 'supervised the study and reviewed the manuscript' is echt niet onredelijk als laatste (en in dit geval tweede) auteur.
pi_132051129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:41 schreef MissGump het volgende:

[..]

Bij ons is dat niet echt gebruikelijk hoor, tweede auteurs hebben vaak die plek verdiend door hulp bij bijvoorbeeld dataverzameling, analyses of de ideeën. Schrijven gebeurt in mijn geval met hulp van de laatste auteur, en eventueel dat een tweede auteur er ook nog extra naar kijkt als het al bijna af is (maar nog voordat het naar de andere co-auteurs gaat).

Maar het zal ongetwijfeld ook verschillen per vakgebied en in welke functie je het artikel schrijft. Het is bijvoorbeeld bij ons al anders als een MA-student schrijft, die schrijft vaak wel onder begeleiding van een PhD-student die dan tweede auteur is.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als contribution 'supervised the study and reviewed the manuscript' is echt niet onredelijk als laatste (en in dit geval tweede) auteur.
Het was mijn studie, die ik volledig zelfstandig heb uitgevoerd. Ik heb geen hulp van mijn supervisor nodig gehad, en mijn studie is ook niet uitgevoerd met behulp van zijn ideeën. Daarnaast heeft hij wel mijn thesis reviewed, maar dat was tijdens mijn afstuderen, en dat hoorde op dat moment ook gewoon bij zijn functie als supervisor. Ik kon het prima met hem vinden, dus ik zal het hem wel eens direct vragen hoe hij hier over denkt :)
BlaBlaBla
  donderdag 10 oktober 2013 @ 22:18:05 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_132052613
Ik had daar toen als aio ook altijd wat moeite mee, dat ik alles deed en wel de namen van de anderen erbij hoorde te zetten die niks deden, in toch helemaal niet onaardige journals. Toen was ik gepromoveerd en werkte ik bij een andere universiteit en raakte ik nogal in een onderzoeksdal... en zag ik ineens mijn naam terugkomen op een studie waar ik heel weinig aan had gedaan in de nummer twee journal van geheel educatiepsychologie (A*). In een klap mijn carriere 'gered'. Nu sta ik er heel wat milder tegenover :').

Ook omdat ik wat beter snap hoe het er aan de andere kant aan toe gaat; dat je heel graag mee wil schrijven maar daar gewoon echt helemaal geen tijd voor hebt. Dat delegeren en aanbemoeien op zes verschillende onderzoeken is het enige wat je nog kunt doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_132053430
Ik begrijp dat je er nu wat milder tegenover staat, maar als je geen tijd hebt, en daarom wat delegeert en wat feedbackt, dan ben je in mijn ogen geen onderzoeker van dat onderzoek geweest. En dan heb ik er moeite mee dat zo iemand als 2de, 3de of vierde auteur erbij staat.

Ik heb zelf ook regelmatig 2de, 3de, of 4de auteurs van een studie gemaild met wat kritische vragen, en viel het mij achteraf gezien ook al op dat ze vaak naar elkaar doorverwezen, en nauwelijks van de fijne details op de hoogte waren. *Oh, ja die analyse heeft hij uitgevoerd, ik stuur de vraag wel even naar hem door' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 10-10-2013 22:40:29 ]
BlaBlaBla
pi_132059998
Dat soort mensen zet je er bij, omdat je ze later wellicht eens nodig hebt. Nu geef jij ze een auteursplek, later financieren zij je onderzoeksplek als je eigen beurs is afgewezen en je een tweede kans wilt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:59:09 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132060049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:18 schreef speknek het volgende:

Ook omdat ik wat beter snap hoe het er aan de andere kant aan toe gaat; dat je heel graag mee wil schrijven maar daar gewoon echt helemaal geen tijd voor hebt. Dat delegeren en aanbemoeien op zes verschillende onderzoeken is het enige wat je nog kunt doen.
Herkenbaar :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:01:30 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132060080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begrijp dat je er nu wat milder tegenover staat, maar als je geen tijd hebt, en daarom wat delegeert en wat feedbackt, dan ben je in mijn ogen geen onderzoeker van dat onderzoek geweest. En dan heb ik er moeite mee dat zo iemand als 2de, 3de of vierde auteur erbij staat.

Ik heb zelf ook regelmatig 2de, 3de, of 4de auteurs van een studie gemaild met wat kritische vragen, en viel het mij achteraf gezien ook al op dat ze vaak naar elkaar doorverwezen, en nauwelijks van de fijne details op de hoogte waren. *Oh, ja die analyse heeft hij uitgevoerd, ik stuur de vraag wel even naar hem door' :')
Nouja delegeren en feedbacken kan ook betekenen het onderzoek sturen, dingen wat meer focussen, het kaf van het koren scheiden zeg maar... en in mijn geval vaak ook nog stukjes software schrijven en snel figuurtjes in elkaar zetten :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132060307
Ik sta ergens als derde auteur omdat ik data heb verzameld voor een onderzoek in twee centra (waarbij het andere centrum initiatiefnemer was en de eerste en laatste auteurs levert). Maar liefst 4 andere mensen uit mijn centrum staan ergens als auteur op dat stuk, waarbij 2 bijna niets gedaan hebben (maar er als vertegenwoordiger van klinische specialismen waar het onderzoek betrekking op heeft op mogen), 1 mijn PI is en de een na laatste auteur de hoogleraar/afdelingshoofd. Mijn PI en de hoogleraar hebben echt wel nuttige feedback op het manuscript geleverd en mijn PI heeft mijn dataverzameling gesuperviseerd.
pi_132060349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begrijp dat je er nu wat milder tegenover staat, maar als je geen tijd hebt, en daarom wat delegeert en wat feedbackt, dan ben je in mijn ogen geen onderzoeker van dat onderzoek geweest. En dan heb ik er moeite mee dat zo iemand als 2de, 3de of vierde auteur erbij staat.

Ik heb zelf ook regelmatig 2de, 3de, of 4de auteurs van een studie gemaild met wat kritische vragen, en viel het mij achteraf gezien ook al op dat ze vaak naar elkaar doorverwezen, en nauwelijks van de fijne details op de hoogte waren. *Oh, ja die analyse heeft hij uitgevoerd, ik stuur de vraag wel even naar hem door' :')
Andersom gezien kost het "beetje delegeren en feedback geven" hun tijd, tijd die ze ergens anders aan hadden kunnen besteden. Hen als 3e of 4e auteur op je paper zetten kost jou helemaal niks.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:21:13 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132060373
Ik denk dat ik meer in de natural sciences hoek zit

quote:
The natural sciences have no universal standard for authorship, but some major multi-disciplinary journals and institutions have established guidelines for work that they publish. The journal Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS) has an editorial policy that specifies "authorship should be limited to those who have contributed substantially to the work" and furthermore, "authors are strongly encouraged to indicate their specific contributions" as a footnote. The American Chemical Society further specifies that authors are those who also "share responsibility and accountability for the results"[3] and the U.S. National Academies specify "an author who is willing to take credit for a paper must also bear responsibility for its contents. Thus, unless a footnote or the text of the paper explicitly assigns responsibility for different parts of the paper to different authors, the authors whose names appear on a paper must share responsibility for all of it.
dan in de medicine

quote:
The medical field defines authorship very narrowly. According to the Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals, designation as an author must satisfy three conditions. The author must have:

1. Contributed substantially to the conception and design of the study, the acquisition of data, or the analysis and interpretation
2. Drafted or provided critical revision of the article
3. Provided final approval of the version to publish

Acquisition of funding, or general supervision of the research group alone does not constitute authorship.
In mijn laatste 2de auteurschap heb ik alleen aan 1 en 3 voldaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132060424
Onder punt 2 kun je ook het corrigeren van een spelfout scharen ("revision of the article").
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:26:59 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132060469
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:24 schreef papernote het volgende:
Onder punt 2 kun je ook het corrigeren van een spelfout scharen ("revision of the article").
Nouja ik heb aangegeven dat mijn naam correct gespeld was, en met de juiste instituut naam en adres telt dat ook :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:29:33 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_132060506
Ik moet zeggen dat ik ook heel snel ineens op een artikel kom :@

Maar ik probeer ook altijd iets toe te voegen voor de aio. Al is de begeleiding hier echt anders geregeld dan ik gewend ben: senior/prof gooit soms zomaar de boel om en stuurt het weer rond langs coauteurs. Levert veel minder zelfredzame aios op :{
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:31:55 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132060548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:29 schreef Quoi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook heel snel ineens op een artikel kom :@

Maar ik probeer ook altijd iets toe te voegen voor de aio. Al is de begeleiding hier echt anders geregeld dan ik gewend ben: senior/prof gooit soms zomaar de boel om en stuurt het weer rond langs coauteurs. Levert veel minder zelfredzame aios op :{
Ik werk hier een half jaar en ik sta al boven 3 posters die toch allemaal al redelijk ver gevorderd zijn, maar ik moet zeggen dat op al die posters dan ook figuren van mijn hand staan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132069674
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:56 schreef papernote het volgende:
Dat soort mensen zet je er bij, omdat je ze later wellicht eens nodig hebt. Nu geef jij ze een auteursplek, later financieren zij je onderzoeksplek als je eigen beurs is afgewezen en je een tweede kans wilt.
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja delegeren en feedbacken kan ook betekenen het onderzoek sturen, dingen wat meer focussen, het kaf van het koren scheiden zeg maar... en in mijn geval vaak ook nog stukjes software schrijven en snel figuurtjes in elkaar zetten :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Andersom gezien kost het "beetje delegeren en feedback geven" hun tijd, tijd die ze ergens anders aan hadden kunnen besteden. Hen als 3e of 4e auteur op je paper zetten kost jou helemaal niks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:16 schreef dotKoen het volgende:
Ik sta ergens als derde auteur omdat ik data heb verzameld voor een onderzoek in twee centra (waarbij het andere centrum initiatiefnemer was en de eerste en laatste auteurs levert). Maar liefst 4 andere mensen uit mijn centrum staan ergens als auteur op dat stuk, waarbij 2 bijna niets gedaan hebben (maar er als vertegenwoordiger van klinische specialismen waar het onderzoek betrekking op heeft op mogen), 1 mijn PI is en de een na laatste auteur de hoogleraar/afdelingshoofd. Mijn PI en de hoogleraar hebben echt wel nuttige feedback op het manuscript geleverd en mijn PI heeft mijn dataverzameling gesuperviseerd.
Beetje lange quote. Maar hoe je het ook bekijkt, het klopt gewoon niet. Je staat vermeld bij een onderzoek, dat betekent in eerste instantie dat je gewoon een onderzoeker in dat team bent geweest. Meest logische in mijn ogen is dat de eerste auteur degene is die het meeste heeft gedaan, maar ook de leiding gevende rol heeft gehad. Maar zoals ik begrijp is dat vaak niet het geval. Komt bij mij een beetje over dat ze er graag bij willen staan ivm. publicatiedrift of publicatiedrang. Het zou niet moeten zijn dat ik blij moet zijn dat mijn derde co-auteur wel graag wil feedbacken of iets dergelijks in ruil voor een vermelding.
BlaBlaBla
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:19:09 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132069995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:09 schreef Soldier2000 het volgende:

Beetje lange quote. Maar hoe je het ook bekijkt, het klopt gewoon niet. Je staat vermeld bij een onderzoek, dat betekent in eerste instantie dat je gewoon een onderzoeker in dat team bent geweest. Meest logische in mijn ogen is dat de eerste auteur degene is die het meeste heeft gedaan, maar ook de leiding gevende rol heeft gehad. Maar zoals ik begrijp is dat vaak niet het geval. Komt bij mij een beetje over dat ze er graag bij willen staan ivm. publicatiedrift of publicatiedrang. Het zou niet moeten zijn dat ik blij moet zijn dat mijn derde co-auteur wel graag wil feedbacken of iets dergelijks in ruil voor een vermelding.
Ik denk dat je dan een beetje te beperkt kijkt, de meeste wetenschappelijke studies zijn al niet meer helemaal geconcentreerd binnen 1 team, daarvoor zijn de vragen die getackeld worden vaak te complex. Dus als iemand iets wezenlijks heeft toegevoegd aan een artikel is het niet meer dan logisch daarvoor een auteur plek te geven.
Ook moet je bedenken dat wetenschap niet een per artikel proces is, maar soort doorlopend geheel. Iets wat jij misschien ziet als een kleine bijdrage van iemand kan iets zijn dat hij al jaren in ontwikkeling heeft en alleen maar zo snel beschikbaar weet te maken vanwege het feit dat hij daar veel werk in heeft gestoken.
Natuurlijk worden er wel eens onterechte auteurschappen weg gegeven maar de artikelen waar ik op gewerkt heb vind ik (voor zover ik kan beoordelen) toch echt behoorlijk 'fair', in het geval van mijn 2de auteurschap die ik recent besprak is het imo ook wel eerlijk dat ik erop sta ik vind misschien 2de wat ver vooraan dus ik zie het een beetje als een soort van gunst. Daarbij hebben de derde en de vierde auteur een langere staat van dienst en zijn die derde en vierde plekken ook wel logisch.
Ik ben nog niet zo ver dat ik me met de hierarchie van laatste en één na laatste plekken kan bezig houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132073700
Bij ons gaat het echt zo anders. Ik heb nu m'n eerste paper alleen gepubliceerd, zonder de naam van m'n begeleider erop. En als een artikel twee of meer auteurs heeft, ga ik uit van equal authorship.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:32:23 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_132073861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begrijp dat je er nu wat milder tegenover staat, maar als je geen tijd hebt, en daarom wat delegeert en wat feedbackt, dan ben je in mijn ogen geen onderzoeker van dat onderzoek geweest. En dan heb ik er moeite mee dat zo iemand als 2de, 3de of vierde auteur erbij staat.
Ik snap het, maar zie ook dat die mensen vaak jouw onderzoek mogelijk hebben gemaakt. Direct, als ze hun tijd hebben besteed met projectvoorstellen schrijven en contacten regelen (bepaald geen sinecure); indirect, ze geven de colleges zodat jij het niet hoeft te doen en de universiteit geld heeft; of heel indirect, door hun aanwezigheid heb je de politieke clout om op je onderwerp te zitten. Zonder deze mensen zou er uberhaupt geen artikel zijn met je naam erop, met of zonder de anderen.

Dat gezegd hebbende,
quote:
Ik heb zelf ook regelmatig 2de, 3de, of 4de auteurs van een studie gemaild met wat kritische vragen, en viel het mij achteraf gezien ook al op dat ze vaak naar elkaar doorverwezen, en nauwelijks van de fijne details op de hoogte waren. *Oh, ja die analyse heeft hij uitgevoerd, ik stuur de vraag wel even naar hem door' :')
Dat vind ik dan wel weer slecht, je moet in ieder geval de paper gelezen hebben, en er een reviewslag overheen gedaan hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_132073996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik snap het, maar zie ook dat die mensen vaak jouw onderzoek mogelijk hebben gemaakt. Direct, als ze hun tijd hebben besteed met projectvoorstellen schrijven en contacten regelen (bepaald geen sinecure); indirect, ze geven de colleges zodat jij het niet hoeft te doen en de universiteit geld heeft; of heel indirect, door hun aanwezigheid heb je de politieke clout om op je onderwerp te zitten. Zonder deze mensen zou er uberhaupt geen artikel zijn met je naam erop, met of zonder de anderen.

Dat gezegd hebbende,

[..]

Dat vind ik dan wel weer slecht, je moet in ieder geval de paper gelezen hebben, en er een reviewslag overheen gedaan hebben.
Ligt aan wat precies de fijne details zijn. Ik heb net een multilevel analyse gedaan, als ieman daar vragen over zou hebben, heb ik liever dat mijn begeleider die persoon door stuurt dan zelf probeert de vraag te beantwoorden. Hij weet niet goed hoe die analyse moet en dat is ook helemaal niet nodig, hij heeft wel betere dingen te doen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_132075421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:09 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Beetje lange quote. Maar hoe je het ook bekijkt, het klopt gewoon niet. Je staat vermeld bij een onderzoek, dat betekent in eerste instantie dat je gewoon een onderzoeker in dat team bent geweest. Meest logische in mijn ogen is dat de eerste auteur degene is die het meeste heeft gedaan, maar ook de leiding gevende rol heeft gehad. Maar zoals ik begrijp is dat vaak niet het geval. Komt bij mij een beetje over dat ze er graag bij willen staan ivm. publicatiedrift of publicatiedrang. Het zou niet moeten zijn dat ik blij moet zijn dat mijn derde co-auteur wel graag wil feedbacken of iets dergelijks in ruil voor een vermelding.
Je hebt gelijk, maar zo werkt het niet.

De laatste auteur is vaak degene die een leidinggevende rol heeft; daar staat vaak de begeleider van de phd-student die eerste auteur is. Zonder zijn werk, leiding, enz... had die phd-student daar nooit gekomen. De tweede auteur is iemand die redelijk heeft bijgedragen, zegmaar het meest van de overige auteurs. Dan plekken 3 t/m n-1: die worden verdeelt over mensen die ook (een beetje) hebben bijgedragen en "belangrijke" mensen die daar om politieke redenen staan. En die zijn hard nodig; niet nu, maar later.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_132075631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:48 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

[..]

Het was mijn studie, die ik volledig zelfstandig heb uitgevoerd. Ik heb geen hulp van mijn supervisor nodig gehad, en mijn studie is ook niet uitgevoerd met behulp van zijn ideeën. Daarnaast heeft hij wel mijn thesis reviewed, maar dat was tijdens mijn afstuderen, en dat hoorde op dat moment ook gewoon bij zijn functie als supervisor. Ik kon het prima met hem vinden, dus ik zal het hem wel eens direct vragen hoe hij hier over denkt :)
Wat denk je dat jouw professoren uit het publiceren van jouw thesis werk halen? Ik denk dat dat vrij weinig is en het dus voornamelijk aan jou zal liggen of het wel of niet gepubliceerd wordt.
Jesus saves but death prevails.
pi_132097308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij ons gaat het echt zo anders. Ik heb nu m'n eerste paper alleen gepubliceerd, zonder de naam van m'n begeleider erop. En als een artikel twee of meer auteurs heeft, ga ik uit van equal authorship.
Dit geeft echt zo goed aan dat het zo verschillend is per vakgebied, in mijn geval is dit min of meer ondenkbaar (of het moet een lit-review zijn maar dan vaak zelfs nog niet). Dus ik denk dat het voor Soldier2000 gewoon ook echt heel veel uitmaakt in welk vakgebied hij zit ivm wat kan en gebruikelijk is.
Why do dishes when you can do daiquiris?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:08:35 #97
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132097376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:06 schreef MissGump het volgende:

[..]

Dit geeft echt zo goed aan dat het zo verschillend is per vakgebied
Is dat per vakgebied of per uni/wetenschappelijk instituut?
!!! Go 49-ers !!!
pi_132097423
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Is dat per vakgebied of per uni/wetenschappelijk instituut?
Ik zou zeggen per vakgebied.
Why do dishes when you can do daiquiris?
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:02:37 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132104899
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Is dat per vakgebied of per uni/wetenschappelijk instituut?
Per vakgebied inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:55:26 #100
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_132151451
Woei, overmorgen 2e gesprek voor sollicitatie. *O*
Korte presentatie geven over mijn afstudeerwerk, kijk ik iets minder naar uit, maar op zich komt dat vast wel goed (het is namelijk al verdulleme de 3e keer dat ik 'm geef :P)
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')