abonnement Unibet Coolblue
pi_131811907
Welkom in het centrale topic over de PVV. Dit topic is opgezet om te voorkomen dat over elke tweet, one-liner, quote of wat dan ook een eigen topic geopend wordt. Voor overzichtelijkheid dus.

Vorig topic: POL / [Centraal] De PVV #66 Geen zomerstop voor Geert

Actuele ontwikkelingen:

quote:
Oppositiepartijen ontevreden
De partijen die straks de oppositie voeren in de Tweede Kamer zijn niet tevreden over het door de VVD en PvdA gepresenteerde regeringsakkoord.

Geert Wilders van de PVV spreekt van destructieve, foute en verkeerde keuzes. Volgens hem zijn de plannen slecht voor de economie en slecht voor de gewone Nederlander. "Wij gaan hier stevig oppositie tegen voeren", zegt Wilders.
Hier weer verder...

pi_131812471
Zomaar een stinkdier knuffelen?
Moedig hoor !!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:18:19 #3
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_131812588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:13 schreef Bluesdude het volgende:
Zomaar een stinkdier knuffelen?
Moedig hoor !!
Ik zou toch zweren dat dat een koala is. Of ik mis iets.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_131813707
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:18 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik zou toch zweren dat dat een koala is. Of ik mis iets.
Ja je mist iets, de Koala is aan het knuffelen.
pi_131815452
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja je mist iets, de Koala is aan het knuffelen.
inkoppertje O~)
Moedig van de koala
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:21:02 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131851485
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131852060
quote:
De PVV vindt dat het kabinet blundert door het naar Nederland halen van 250 Syrische vluchtelingen. Hoewel het logisch is dat opvang in de regio plaats moet vinden, doet het kabinet niets om rijke Golfstaten dat te laten verzorgen.

PVV- Kamerlid Sietse Fritsma stelt in dit kader: "Het kabinet wist tot voor kort niet eens hoeveel vluchtelingen terecht kunnen in de Golfstaten, maar heeft deze informatie nagezonden. Qatar heeft slechts 46 Syriërs opgevangen en de overige steenrijke oliestaten helemaal niemand (*). Het is te gek voor woorden dat de verantwoordelijkheid voor opvang van Syriërs bij Henk en Ingrid wordt gelegd en niet bij de rijke oliesjeiks".

http://www.pvv.nl/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:13:49 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132001078
'Beatrix moest toespraak aanpassen' Den Haag - Toenmalig koningin Beatrix heeft haar kersttoespraak van 2010 drie keer moeten aanpassen van premier Rutte. PVV-leider Wilders zou het niet met passages uit de tekst eens zijn geweest.

Dat zegt dichter Huub Oosterhuis, een goede vriend van de koninklijke familie, volgens de NOS in zijn geautoriseerde biografie. De PVV gedoogde destijds het kabinet Rutte I.

De Koningin heeft volgens Oosterhuis zo niet alles kunnen zeggen wat ze wilde. "De tekst was eigenlijk een anti-Wilders-speech," zegt hij.

Kort na de toespraak luchtte Beatrix haar hart bij hem. "Ze heeft haar tekst drie keer naar Rutte moeten sturen en moeten bijstellen. Het was natuurlijk Wilders die meelas. Of Rutte was bang voor een nummer van Wilders," zegt Oosterhuis.

Beatrix was hier volgens Oosterhuis zo woedend over dat ze de opname van de kersttoespraak een uur heeft onderbroken en ging wandelen met de hond in de tuin.

Ook in 2011 zei Oosterhuis al dat de Koningin „zwaar werd gecensureerd in haar kersttoespraak.” Maar die uitspraak trok hij later in.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ch_aanpassen___.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:32:42 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132222284
Wilders kraakt „crematoriumakkoord“

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft geen goed woord over voor het begrotingsakkoord dat het kabinet heeft gesloten met D66, ChristenUnie en SGP. Hij sprak smalend van „crematoriumakkoord” omdat het vrijdag werd gepresenteerd tegen een decor van zwarte gordijnen.

Volgens Wilders houdt „de flutoppositie het meest rampzalige kabinet ooit” op de been. Hij sprak van een nepakkoord, waarin de lasten niet omlaag, maar per saldo omhoog gaan en waarin niets gedaan wordt aan de oplopende werkloosheid.

Wilders haalde vooral uit naar D66-leider Alexander Pechtold. Hij noemde die de „lichtmatroos” van premier Mark Rutte, aan wie het kabinet het roer in handen heeft gegeven. De PVV-leider betitelde Pechtold ook als „zijne ijdelheid”. VVD-leider Halbe Zijlstra nam daar afstand van. „Ik vind dit soort persoonlijke kwalificaties altijd een beetje teleurstellend”, zei hij tegen Wilders.

Wilders zei verder dat de automobilisten weer de rekening moeten betalen. Het begrotingsakkoord bevat lastenverzwaringen voor deze groep. Ook het hoger belasten van leidingwater vindt in de ogen van Wilders geen genade.

http://www.telegraaf.nl/b(...)botoxakkoord___.html

Wilders is dus weer eens zijn genuanceerde, beschaafde zelf... |:(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132222332
Buma zei eigenlijk precies hetzelfde , alleen netter.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:10:48 #11
66825 Reya
Fier Wallon
pi_132318548
Louis Bontes stapt uit het fractiebestuur:

http://www.volkskrant.nl/(...)tiebestuur-PVV.dhtml
pi_132318594
who cares; zal wel gewoon een ander in het bestuur gaan
pi_132348724
quote:
PVV'er Louis Bontes heeft het fractiebestuur van zijn partij verlaten uit onvrede over de besluitvorming in de partij. Wel blijft hij voor de partij van Geert Wilders in de Tweede Kamer actief. Dat maakte hij bekend bij RTL Nieuws.

Bontes zat samen met Wilders zelf, Fleur Agema en Martin Bosma in het fractiebestuur van de partij en was daar verantwoordelijk voor het budget. Hij werd naar eigen zeggen echter veel te weinig gekend in wat er met de centen gebeurde. Volgens Bontes zat het fractiebestuur in het afgelopen jaar maar twee tot drie keer samen voor een vergadering.

“De partijtop denkt nog steeds dat alles ‘en petit comite’ kan worden besloten. Daar wil ik van af”, aldus Bontes. Hij zegt zijn onvrede al langer duidelijk te hebben gemaakt. Als het aan Bontes ligt wordt de PVV volwassen, en “daar hort transparantie bij”. Het Kamerlid zei verder binnen korte tijd met een verklaring te komen en een toekomstvisie voor de PVV.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ng-pvv-niet-ok%C3%A9

Interesting ....
Maar als het fractiebestuur in dit jaar maar 3x vergaderde.... wie nam de belangrijke besluiten ?
Wilders himself dus... al dan niet in bed met Fleur en die Bosma
Brinkman en nog een stel andere dissidenten hadden al gewezen op de anti-democratie de bv-Wilders.
Ook Brinkman liet doorschemeren dat de geldstromen niet te controleren zijn. Alleen Wilders weet het ? Al dan niet met Fleur en Bosma in bed liggend. Hoeveel steken zij in eigen zak ?
Of steken zij in de zak van Geert.
Het lijkt allemaal hosanna met zoveel zetels in de peiling, maar wanneer stort dit verrotte krot in?
pi_132364474
Ik ben bang dat PVV-kiezers teleurgesteld gaan raken als de PVV de grootste wordt, want wie gaat nu met Geert Wilders regeren.
pi_132372513
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik ben bang dat PVV-kiezers teleurgesteld gaan raken als de PVV de grootste wordt, want wie gaat nu met Geert Wilders regeren.
Agema, Bosma, Le Pen en Lieberman.
pi_132372585
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik ben bang dat PVV-kiezers teleurgesteld gaan raken als de PVV de grootste wordt, want wie gaat nu met Geert Wilders regeren.
Mark Rutte
pi_132376259
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Mark Rutte
Die was toen zelf de grootste partij en liet GW gedogen, niet mee regeren. En ik vraag me af of hij dat een 2e keer gaat doen, de laatste keer beviel namelijk niet zo goed.

Als GW de grootste wordt, dan sluiten de andere partijen een coalitie zonder GW.
pi_132376382
dat zou dom zijn... stel je hebt de sp en de pvv beiden met 35 zetels.. dan krijg je een coalitie met alle andere partijen die dan 4 jaar later worden weggevaagd
pi_132376477
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:07 schreef arjan1112 het volgende:
dat zou dom zijn... stel je hebt de sp en de pvv beiden met 35 zetels.. dan krijg je een coalitie met alle andere partijen die dan 4 jaar later worden weggevaagd
De SP zal nooit met de PVV willen regeren.
Ideologisch staan ze tegenover elkaar en de SP weet dat zijn achterban voor de helft wegloopt.
pi_132377488
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:07 schreef arjan1112 het volgende:
dat zou dom zijn... stel je hebt de sp en de pvv beiden met 35 zetels.. dan krijg je een coalitie met alle andere partijen die dan 4 jaar later worden weggevaagd
of CDA en VVD vormen een kabinet en laten PVV weer gedogen.

Geert Wilders gaat echt geen premier worden. :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:17:08 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132385013
quote:
Weer komt een PVV'er in opstand tegen partijleider Geert Wilders. Tweede Kamerlid Louis Bontes is opgestapt uit het bestuur, omdat de kosten van een demonstratie volgens hem ten onrechte zijn betaald uit het fractiebudget.

Oud-politieman Bontes heeft er schoon genoeg van dat slechts Wilders en een paar vertrouwelingen de dienst uitmaken. 'De PVV moet open worden, een normale politieke partij', zegt hij in het AD. Bontes is ook opgestapt als penningmeester van de Stichting Ondersteuning Tweede Kamerfractie PVV. De stichting krijgt tonnen overheidssubsidie, waarmee de PVV fractiepersoneel kan betalen.

Bontes bevestigt verhalen van verschillende bronnen dat de demonstratie tegen het kabinetsbeleid, enkele weken geleden bij het Malieveld in Den Haag, ten onrechte uit dit stichtingspotje voor de fractie is betaald. 'Die bijeenkomst werd in de boeken weggeschreven bij de stichting als een fractieaangelegenheid, maar het was een partijzaak die uit de partijkas betaald had moeten worden. En die hebben wij niet.'
Trip
Zo'n 7000 euro kostte de hele dag bij het Malieveld, aldus Bontes. Plus enkele duizenden euro's voor een trip door het land. 'We mochten dat demonstratiegeld niet uit de fractiepot halen, want daarvoor zijn we eerder op de vingers getikt. Bijvoorbeeld bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Almere.'

Geert Wilders was dit weekend niet bereikbaar voor commentaar, Kamerlid en lid van het fractiebestuur Fleur Agema evenmin. Martin Bosma, ook lid van het fractiebestuur, geeft geen commentaar: 'Ik ben op vakantie in Berlijn, dus bemoei me even niet met de Haagse politiek.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-subsidiegeld.dhtml

Ik zeg niks....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:31:04 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132385221
Geert is gewoon een subsidiespons
pi_132385258
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:31 schreef Hexagon het volgende:
Geert is gewoon een subsidiespons
de pvv krijgt alleen subsidie voor de fractie

alle andere partijen ook voor de partij enz
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:34:47 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132385268
Misschien moet Geert dan gewoon een keer een partij op gaan richten
pi_132385293
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:34 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de pvv krijgt alleen subsidie voor de fractie

alle andere partijen ook voor de partij enz
eigen schuld
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:39:41 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132385341
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:34 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de pvv krijgt alleen subsidie voor de fractie

alle andere partijen ook voor de partij enz
En dan mag hij dat geld voor partijdoeleinden gwebruiken van jou?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:47:11 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_132388086
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet Geert dan gewoon een keer een partij op gaan richten
Grappig:

De PVV noemt zich partij maar is een beweging.
De NSB noemde zich beweging maar was een partij.

:P
pi_132388933
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet Geert dan gewoon een keer een partij op gaan richten
Die is er al .... er is 1 lid ontdekt: G.Wilders

"partij" is geen juridisch rechtspersoon . Dat bestaat niet.
Stichtingen, verenigingen, bv, nv, fa, cv, en heuse mensen zijn wel rechtspersonen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:19:56 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132389039
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die is er al .... er is 1 lid ontdekt: G.Wilders

"partij" is geen juridisch rechtspersoon . Dat bestaat niet.
Stichtingen, verenigingen, bv, nv, fa, cv, en heuse mensen zijn wel rechtspersonen.

Ja hoor

Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
pi_132390075
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:34 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de pvv krijgt alleen subsidie voor de fractie

alle andere partijen ook voor de partij enz
Grappig dat je op andere fora het pvvee altijd hoort schreeuwen dat de pvv toch echt geen subsidie krijgt! :') Is dat pvv-volk nou echt zo naief?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:02:46 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132390145
Ook prachtig: Omroepmedewerkers mogen geen demonstratie houden van Belastinggeld. Maar de PVV mag dat blijkbaar wel, want ik zie geen verontwaardigde topics opduiken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:10:08 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_132399587
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ook prachtig: Omroepmedewerkers mogen geen demonstratie houden van Belastinggeld. Maar de PVV mag dat blijkbaar wel, want ik zie geen verontwaardigde topics opduiken.
Tsja, een dubbele moraal is de PVV niet vreemd.
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:10:38 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_132399602
Ben benieuwd hoe lang Bontes nog voor de PVV in de Kamer zal zitten trouwens.
pi_132399872
quote:
Geert Wilders was dit weekend niet bereikbaar voor commentaar, Kamerlid en lid van het fractiebestuur Fleur Agema evenmin. Martin Bosma, ook lid van het fractiebestuur, geeft geen commentaar: 'Ik ben op vakantie in Berlijn, dus bemoei me even niet met de Haagse politiek.'
Wij hebben gefraudeerd en hebben dus even geen commentaar. Waar zijn al die donaties aan de vrienden van Geert Wilders/PVV eigenlijk gebleven?
pi_132401748
Laffe actie van Bontes, de zoveelste dolk in de rug voor Wilders. Naar de pers lekken op deze manier toont wel zijn onbetrouwbaarheid aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2013 18:13:58 ]
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:39:48 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132414867
Nou Wilders en Bontes lijken op ramkoers te liggen

Dat wordt een eenmansfractie erbij
pi_132417611
quote:
13s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:13 schreef Friek_ het volgende:
Laffe actie van Bontes, de zoveelste dolk in de rug voor Wilders. Naar de pers lekken op deze manier toont wel zijn onbetrouwbaarheid aan.
Tja wat moet je, hij legt de eed af en moet dan zwijgen omdat anderen frauderen? Van kamerleden verwacht ik dat ze de wet respecteren en dat doet Bontes.
pi_132418619
quote:
13s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:13 schreef Friek_ het volgende:
Laffe actie van Bontes, de zoveelste dolk in de rug voor Wilders. Naar de pers lekken op deze manier toont wel zijn onbetrouwbaarheid aan.
geertje wilt de grote baas zijn, communiceert slecht met zijn knechten, hij vraagt om toestanden dus.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 06:52:44 #39
225540 Pugg
Friends forever
pi_132422418
quote:
13s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:13 schreef Friek_ het volgende:
Laffe actie van Bontes, de zoveelste dolk in de rug voor Wilders. Naar de pers lekken op deze manier toont wel zijn onbetrouwbaarheid aan.
Niet lekker , gewoon alles duidelijk verteld.
Beter lezen maar dat doen de volgers van de geblondeerde polder imam zelden.
pi_132428827
_O- PVV bash topic
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:22:19 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132429824
Wilders wil einde VN
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter woedend gereageerd op de oproep van de VN aan premier Rutte om het Sinterklaasfeest maar helemaal af te schaffen.

"Stelletje gekken!" schrijft Wilders. "Ik wil einde VN. U ook? Mail onze VN-ambassade," gevolgd door het emailadres.

Professor Verene Shepherd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet stelde dinsdag voor dat Nederland maar beter helemaal kan stoppen met Sinterklaas. Volgens haar is het een "terugkeer naar de slavernij."

http://www.telegraaf.nl/b(...)_wil_einde_VN__.html

Tja, dat is dan weer doorslaan. Maar de verontwaardiging deel ik wel. De VN heeft zich hier niet mee te bemoeien.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:28:57 #42
137949 Disana
pi_132430059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders wil einde VN
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter woedend gereageerd op de oproep van de VN aan premier Rutte om het Sinterklaasfeest maar helemaal af te schaffen.

"Stelletje gekken!" schrijft Wilders. "Ik wil einde VN. U ook? Mail onze VN-ambassade," gevolgd door het emailadres.

Professor Verene Shepherd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet stelde dinsdag voor dat Nederland maar beter helemaal kan stoppen met Sinterklaas. Volgens haar is het een "terugkeer naar de slavernij."

http://www.telegraaf.nl/b(...)_wil_einde_VN__.html

Tja, dat is dan weer doorslaan. Maar de verontwaardiging deel ik wel. De VN heeft zich hier niet mee te bemoeien.
Zoals ik het begreep (Radio 1), bemoeit deze dame zich er ook alleen maar mee in het kader van herstelbetalingen inzake de slavernij; dan staat het goed als een land zelfs nu nog bezig is met 'slaven drijven'.

Afijn, heeft de PVV ook eens een puntje.
pi_132430271
Laat alle PVV-ers inderdaad maar snel een briefje naar de VN sturen, dan hebben ze daar meteen door dat ze de Nederlandse kindertjes diep raken met hun uitlatingen over Sinterklaas.
pi_132436049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
Laat alle PVV-ers inderdaad maar snel een briefje naar de VN sturen, dan hebben ze daar meteen door dat ze de Nederlandse kindertjes diep raken met hun uitlatingen over Sinterklaas.
Zit jij nu kindertjes voor je politieke karretje te spannen ?
Kindertjes maken zich vooral druk om de kadootjes en de snoepjes wat ze kunnen krijgen.
pi_132440172
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders wil einde VN
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter woedend gereageerd op de oproep van de VN aan premier Rutte om het Sinterklaasfeest maar helemaal af te schaffen.

"Stelletje gekken!" schrijft Wilders. "Ik wil einde VN. U ook? Mail onze VN-ambassade," gevolgd door het emailadres.

Professor Verene Shepherd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet stelde dinsdag voor dat Nederland maar beter helemaal kan stoppen met Sinterklaas. Volgens haar is het een "terugkeer naar de slavernij."

http://www.telegraaf.nl/b(...)_wil_einde_VN__.html

Tja, dat is dan weer doorslaan. Maar de verontwaardiging deel ik wel. De VN heeft zich hier niet mee te bemoeien.
Sprak deze mevrouw niet op persoonlijke titel?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:15:17 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132454156
Typisch Wilders weer. Ons uit de VN terugtrekken omdat een of ander faalambtenaartje wat onwelgevallige uitspraken deed. :')

Met Geert in snelwegtempo naar het niveau van toekoe toekoe land. :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 06:12:32 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132463548
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sprak deze mevrouw niet op persoonlijke titel?
Doet niets af aan mijn gedachte dat de VN toch wel iets belangrijkere zaken heeft om aandacht aan te besteden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132481461
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 06:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doet niets af aan mijn gedachte dat de VN toch wel iets belangrijkere zaken heeft om aandacht aan te besteden.
Natuurlijk, maar blijkbaar zijn er mensen die hebben geklaagd hebben, dan is het niet vreemd dat een VN-orgaan dat is opgericht om racisme tegen te gaan hiernaar onderzoek doet.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:58:42 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_132481535
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar blijkbaar zijn er mensen die hebben geklaagd hebben, dan is het niet vreemd dat een VN-orgaan dat is opgericht om racisme tegen te gaan hiernaar onderzoek doet.
Och, zolang datzelfde orgaan zaken als ethnische zuiveringen redelijk links laat liggen en een gelijkaardig feest in Iran zelfs beschermd wordt door de VN, denk ik zo, dat er wel belangrijkere zaken zijn om zich over te buigen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_132481681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, zolang datzelfde orgaan zaken als ethnische zuiveringen redelijk links laat liggen en een gelijkaardig feest in Iran zelfs beschermd wordt door de VN, denk ik zo, dat er wel belangrijkere zaken zijn om zich over te buigen.
Dat klopt, maar nu zeg je wat anders dan: de VN heeft zich hier niet mee te bemoeien. Dat de VN haar prioriteiten uit politieke overwegingen niet op orde heeft staat buiten kijf.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:05:32 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132497509
Ik wil het gezicht van Geert wel eens zien nu hij voor P&W zit
pi_132498305
Pure verrader, die Bontes. Schuim der aarde, afvoeren.
pi_132498360
Het kan Geert niks schelen denk ik
pi_132498921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:21 schreef Friek_ het volgende:
Pure verrader, die Bontes. Schuim der aarde, afvoeren.
Niet vierendelen eerst ?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 06:58:27 #55
225540 Pugg
Friends forever
pi_132503517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:21 schreef Friek_ het volgende:
Pure verrader, die Bontes. Schuim der aarde, afvoeren.
De waarheid is hard, leer er me leven, ook jouw ogen gaan op een dag open.
pi_132503636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 06:58 schreef Pugg het volgende:

[..]

De waarheid is hard, leer er me leven, ook jouw ogen gaan op een dag open.
Mijn ogen zijn het laatste jaar open gegaan wat VVD en PVDA aan gaat.
Man wat een draaikonten en graaiers zijn het.(die bestelen hun eigen partij nog)
Bats boem lucht dicht
pi_132515257
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:21 schreef Friek_ het volgende:
Pure verrader, die Bontes. Schuim der aarde, afvoeren.
Vrijheid van meningsuiting is er ook alleen voor pro-pvvscum inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_132515278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:25 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Mijn ogen zijn het laatste jaar open gegaan wat VVD en PVDA aan gaat.
Man wat een draaikonten en graaiers zijn het.(die bestelen hun eigen partij nog)
Net zoals dat breekpunt over de pensioensleeftijd he :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_132515576
Ook grappig:
http://www.spitsnieuws.nl(...)willen-geen-tuigdorp

En dat terwijl de PVV hier in Brabant als zijn eigen tuigdorp heeft, namelijk Sint Willebrord.
Bijna wekelijks staat er wel iets in de krant over geweld, beroving, wapens, drugsvondsten etc etc in dit dorp. En het leuke is dat er geen enkele allochtoon in het dorp te vinden is en dat het een pvv-bolwerk van jewelste is! :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Willebrord

Pvv :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:32:29 #60
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_132653174
PVV besteedt 80.000 euro subsidie in strijd met de regels
De PVV heeft de afgelopen jaren ruim 80.000 euro fractiesubsidie gebruikt voor partijacties die volgens de accountantsregels niet voor subsidie in aanmerking komen. Dit is bevestigd aan NRC Handelsblad door diverse betrokkenen. (NRC)
pi_132653273
Dus nu is de kamervoorzitter aan zet ?

en dan?
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:34:44 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_132673383
PVV ONTKENT
Update 19.00: De PVV ontkent in een verklaring te hebben gesjoemeld met subsidiegeld, zo meldt The Post Online. Volgens de PVV is de helft van de 80.000 euro waarover NRC vandaag bericht, gebruikt voor fractiebijeenkomsten. 80 procent van het geld ging naar de beveiliging.

De andere helft betreft volgens de partij kosten die ze maakte toen Geert Wilders en Louis Bontes naar de rechter stapten om het Europees Stabilisatiemechanisme (ESM) tegen te houden:

“Dit is volgens ons zonder meer een fractie-aangelegenheid. Het presidium van de Tweede Kamer moet zich daar nog over uitspreken. Ook de Verzetstoer is een fractie-aangelegenheid. Daarover spreekt de accountant zich pas in 2014 uit.”
Wilders zegt verder in de verklaring, zo meldt de The Post Online:

“De Partij voor de Vrijheid ontvangt geen partijsubsidie en wil dat ook niet. Dat heeft de belastingbetaler tot dusver ruim 10 miljoen euro bespaard.” (NRC)
pi_132684973
Bontes uit PVV-fractie gezet

PVV-Tweede Kamerlid Louis Bontes is uit de PVV fractie gezet. Volgens PVV-leider Wilders is er sprake van een "vertrouwensbreuk" en gaat het om een unaniem besluit.

"De fractie voelde het als een motie van wantrouwen wat Bontes vorige week heeft gedaan: kritiek uiten buiten de fractie om", aldus Wilders. "Kritiek kan, maar met messen gooien gaat niet."

Bontes is van plan in de Tweede Kamer te blijven en daar mee te stemmen met de PVV. Doordat de PVV een zetel kwijtraakt, is de SP nu de grootste oppositiepartij.

Bontes haalde vorige week uit naar PVV-leider Geert Wilders. Volgens hem ligt de macht te veel bij Wilders, durven collega's niet te zeggen wat ze vinden en is er te weinig openheid.

Oproep
Uit onvrede over de gang van zaken stapte Bontes vorige week op uit het PVV-fractiebestuur. Hij bleef wel lid van de fractie.

Bontes deed vanmorgen nog een oproep aan de fractie om te mogen blijven.

http://nos.nl/artikel/568363-bontes-uit-pvvfractie-gezet.html
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:08:14 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132685325
Ja, het werd wel weer eens tijd voor een afsplitsing. Deze Kamer zit al een jaar. :').
pi_132685349
quote:
"De fractie voelde het als een motie van wantrouwen wat Bontes vorige week heeft gedaan: kritiek uiten buiten de fractie om", aldus Wilders. "Kritiek kan, maar met messen gooien gaat niet."
Ik snap er geen bal van, kritiek kan maar hij moet wel uit de fractie. Bontes zal toch niet letterlijk met messen gegooid hebben, als dat figuurlijk is kan kritiek dus niet.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:12:35 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132685439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik snap er geen bal van, kritiek kan maar hij moet wel uit de fractie. Bontes zal toch niet letterlijk met messen gegooid hebben, als dat figuurlijk is kan kritiek dus niet.
Bontes heeft de vuile was buiten gehangen, en dat was niet de bedoeling. :').
pi_132685512
"Bontes haalde vorige week uit naar PVV-leider Geert Wilders. Volgens hem ligt de macht te veel bij Wilders, durven collega's niet te zeggen wat ze vinden en is er te weinig openheid."

"De fractie voelde het als een motie van wantrouwen wat Bontes vorige week heeft gedaan: kritiek uiten buiten de fractie om", aldus Wilders.

Fraai is dat, Bontes' kritiek is in feite dat collega's geen kritiek durven te uiten en dat er te weinig openheid is; Bontes uit kritiek en wordt uit de fractie gezet. Een beter bewijs voor zijn eigen kritiek op de manier waarop Wilders de fractie runt kon Bontes niet krijgen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:18:52 #68
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132685647
De PVV zal over tien jaar geen rol van betekenis meer spelen als Geert zo blijft optreden als een dictator met die kliek om hem heen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:24:07 #69
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_132685787
ontzettend jammer dat niemand de terechte kritiek van Bontes serieus neemt, en hij vervolgens kinderachtig de fractie wordt uitgezet. als de PVV zijn eigen lot ter harte neemt, zouden ze hier wat mee moeten doen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:25:01 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132685816
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:14 schreef Musil het volgende:
"Bontes haalde vorige week uit naar PVV-leider Geert Wilders. Volgens hem ligt de macht te veel bij Wilders, durven collega's niet te zeggen wat ze vinden en is er te weinig openheid."

"De fractie voelde het als een motie van wantrouwen wat Bontes vorige week heeft gedaan: kritiek uiten buiten de fractie om", aldus Wilders.

Fraai is dat, Bontes' kritiek is in feite dat collega's geen kritiek durven te uiten en dat er te weinig openheid is; Bontes uit kritiek en wordt uit de fractie gezet. Een beter bewijs voor zijn eigen kritiek op de manier waarop Wilders de fractie runt kon Bontes niet krijgen.
Ik vind het mooi dat het besluit unaniem werd genomen. Zou dat betekenen dat hij zelf ook voor stemde, naar oud-stalinistische traditie?
pi_132686149
Meneertje Bontes, u moet toch wel knettergek zijn als u denkt ongestraft de vuile was tentoon te kunnen spreiden en huillie huillie te doen in de linkse media. Doe eens even normaal man!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2013 11:40:25 ]
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:51:15 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132687799
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:39 schreef k_man het volgende:
Meneertje Bontes, u moet toch wel knettergek zijn als u denkt ongestraft de vuile was tentoon te kunnen spreiden en huillie huillie te doen in de linkse media. Doe eens even normaal man!
Na Wilders en Agema zijn het allemaal opvul mensen. Dat gaat rommelen; PVV heeft geen stabiele partij en heeft qua organisatie veel weg van LPF.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:02:34 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_132688050
eenvandaag twitterde op dinsdag 29-10-2013 om 10:45:19 Met het verdwijnen van Bontes uit de PVV-fractie wordt de SP de grootste oppositiepartij in de Tweede Kamer http://t.co/qqnMs6t9Hs reageer retweet
Mooi.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:03:29 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132688067
Dit was natuurlijk wel te verwachten. Ben wel benieuwd of dit binnen de PVV nog meer frictie gaat veroorzaken.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:05:34 #75
66825 Reya
Fier Wallon
pi_132688120
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit was natuurlijk wel te verwachten. Ben wel benieuwd of dit binnen de PVV nog meer frictie gaat veroorzaken.
Wellicht komt er een conflict tussen Geert Wilders en de stichting Groep Wilders.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:11:45 #76
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:25:06 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_132688558
Het wordt al een flinke lijst:

Marcial Hernandez
Wim Kortenoeven
Jhim van Bemmel
Hero Brinkman
Richard de Mos
Louis Bontes

Who's next?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:21:07 #78
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_132689773
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:25 schreef remlof het volgende:
Het wordt al een flinke lijst:

Marcial Hernandez
Wim Kortenoeven
Jhim van Bemmel
Hero Brinkman
Richard de Mos
Louis Bontes

Who's next?
De LPF kwam tot 7 in 4 jaar tijd, de Boerenpartij tot 6 in 8 jaar tijd en het AOV op 5 in 4 jaar. Wat dat betreft doet de PVV het nog redelijk goed met 6 in 6 jaar tijd. :')

Ter illustratie, de teller sinds WOII staat bij het CDA en voorgangers op 6 afgesplitste Kamerleden, bij de PvdA op 4 en bij de VVD op 3.
pi_132690003
Dat heb je met narcisten zoals Greet; die kunnen geen kritiek verteren.
pi_132690861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Na Wilders en Agema zijn het allemaal opvul mensen. Dat gaat rommelen; PVV heeft geen stabiele partij en heeft qua organisatie veel weg van LPF.
Vergeet Bosma niet, die schrijft alles
pi_132691123
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:25 schreef remlof het volgende:
Het wordt al een flinke lijst:

Marcial Hernandez
Wim Kortenoeven
Jhim van Bemmel
Hero Brinkman
Richard de Mos
Louis Bontes

Who's next?
1.Geert Wilders - 886.314
2.Fleur Agema - 34.943
3.Martin Bosma - 3.808
4.Lilian Helder - 3.794
5.Louis Bontes - 958
6.Teun van Dijck - 590
7.Sietse Fritsma - 644
8.Barry Madlener - 829
9.Joram van Klaveren - 581
10.Harm Beertema - 433
11.Dion Graus - 2.387
12.Reinette Klever - 694
13.Roland van Vliet - 1.113
14.Raymond de Roon - 347
15.Machiel de Graaf - 376

Dion misschien die de partij: Voor een vrij Limburg en bescherming der dieren . opricht?

partij programma:

1 Limburg een onafhankelijke staat met als munteenheid de gouden pond http://www.ppsimons.nl/stamboom/munten.htm

2 Honden worden heilig verklaart en mogen in limburg vrij rondlopen automobilisten die een hond doodrijden krijgen de doodstraf.
pi_132694659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:18 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De PVV zal over tien jaar geen rol van betekenis meer spelen als Geert zo blijft optreden als een dictator met die kliek om hem heen.
Sommige politici houden het volk graag dom. Deze politicus houdt zijn fractie graag dom.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:32:02 #83
225540 Pugg
Friends forever
pi_132695484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:02 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vergeet Bosma niet, die schrijft alles
De op een na grootste rat van die club.
Wat een vreselijk mens is dat, vol rancune.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:28:11 #84
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_132699577
ik verdenk hem ervan een broer te zijn van Wim Dankbaar
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:12:57 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133186758
PVV wil Elfstedentocht op kunstijs

LEEUWARDEN - De Friese tak van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil dat er in Friesland een Elfstedentocht op kunstijs wordt georganiseerd. Dat maakte de partij dinsdag bekend. De PVV zal in een motie aan het provinciebestuur vragen om te onderzoeken of dit haalbaar is.

„Het is technisch mogelijk”, zei fractievoorzitter Otto van der Galiën. Volgens hem heeft de TU Delft dit voor de partij uitgezocht. De PVV wil dat de tocht der tochten op kunstijs in 2018 wordt verreden, Leeuwarden is in dat jaar Culturele Hoofdstad van Europa.

De Koninklijke Vereniging de Friesche Elfsteden, die de tocht op natuurijs organiseert, reageert gelaten op het plan van de PVV. „Het staat iedereen vrij om een eigen tocht te organiseren, maar wij gaan over de tocht met echt ijs”, zegt een woordvoerder in een reactie.

De motie wordt over twee weken behandeld in de Provinciale Staten van Friesland.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_kunstijs___.html

Gelukkig zijn er geen belangrijkere problemen. Overigens benieuwd uit welke fondsen de PVV dat onderzoek van de TU betaald heeft...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133187300
zoals een nieuw onderzoek naar het afschaffen van de euro

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)bsidie-tweede-kamer/
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:27:28 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133187395
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:25 schreef arjan1112 het volgende:
zoals een nieuw onderzoek naar het afschaffen van de euro

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)bsidie-tweede-kamer/
Nee, naar het uit de EU stappen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)zoekt_exit_EU__.html

En maar beweren dat je het beste wilt voor Nederland, maar wel ons als handelsland de nek willen omdraaien :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133187470
Alsof er geen export was toen de europese unie nog niet bestond?
pi_133188615
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:28 schreef arjan1112 het volgende:
Alsof er geen export was toen de europese unie nog niet bestond?
Je denkt dat Europese samenwerking de export negatief beïnvloedt?
pi_133188657
Nee ik denk dat als Nederland de Gulden zou hebben de import veel goedkoper zou zijn.
  dinsdag 12 november 2013 @ 16:57:41 #91
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133188736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
PVV wil Elfstedentocht op kunstijs

Gelukkig zijn er geen belangrijkere problemen. Overigens benieuwd uit welke fondsen de PVV dat onderzoek van de TU betaald heeft...
Ik denk dat ze de afstudeerscriptie van een student Civiele Techniek gekaapt hebben.
pi_133189303
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:55 schreef arjan1112 het volgende:
Nee ik denk dat als Nederland de Gulden zou hebben de import veel goedkoper zou zijn.
En de export wordt de nek omgedraaid dan :D
pi_133193864
Wordt dat onderzoek weer uitgevoerd door zo'n skeptisch pro-PVV clubje, zoals met hun uit de euri-onderzoek? :')

Greet zou het liefst een hele grote muur a la de Berlijnse Muur om Nederland heen bouwen.
pi_133194673
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je denkt dat Europese samenwerking de export negatief beïnvloedt?
Wat is precies het effect voor de export als NL uit de EU stapt? Graag met cijfers en tegenover de cijfers van nu leggen. Ik ben benieuwd!
pi_133195237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:04 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Wat is precies het effect voor de export als NL uit de EU stapt? Graag met cijfers en tegenover de cijfers van nu leggen. Ik ben benieuwd!
Je mag verwachten dat de nieuwe Nederlandse gulden een stuk sterker zal zijn dan de resterende euro. Dat is slecht voor de export. Daarnaast zal het voor Duitse bedrijven aantrekkelijker worden om niet meer via Rotterdam maar via Antweren of Hamburg te exporteren.
  woensdag 13 november 2013 @ 09:34:52 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133209356
Ach de PVV gooit weer eens subsidiegeld weg naar een wij van WC-eend bureau
http://www.welingelichtek(...)reden-uit-de-eu.html
  woensdag 13 november 2013 @ 09:36:53 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133209398
Gek dat ze daar altijd Britse bureaus voor nemen... Oh nee, Engeland is redelijk rabiaat anti-EU, dus dan weet je tenminste zeker dat je de gewenste resultaten krijgt!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 13 november 2013 @ 09:57:53 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133209768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gek dat ze daar altijd Britse bureaus voor nemen... Oh nee, Engeland is redelijk rabiaat anti-EU, dus dan weet je tenminste zeker dat je de gewenste resultaten krijgt!
Bovendien klinkt het natuurlijk wat hoogstaander en onafhankelijker als je een of ander vreemd clubje inhuurt. Wanneer je de Edmund Burke stichting ervoor zou inhuren zou het iets teveel gaan opvallen.
pi_133213014
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je mag verwachten dat de nieuwe Nederlandse gulden een stuk sterker zal zijn dan de resterende euro. Dat is slecht voor de export. Daarnaast zal het voor Duitse bedrijven aantrekkelijker worden om niet meer via Rotterdam maar via Antweren of Hamburg te exporteren.
Zouden ze die afweging niet nou ook al maken?
Ik denk dat die havens te klein zijn en brandstof enz. spelen naar mijn idee bij dit een rol.
pi_133213143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze die afweging niet nou ook al maken?
Ik denk dat die havens te klein zijn en brandstof enz. spelen naar mijn idee bij dit een rol.
Die maken ze zeker maar als de optie Rotterdam veel duurder wordt dan is die minder interessant.
pi_133213201
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die maken ze zeker maar als de optie Rotterdam veel duurder wordt dan is die minder interessant.
Wacht maar af zeg ik alleen als de haven of het kanaal naar Antweren zo tik je het, doe ik het ook.
Verbreed word zeg ik alleen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 12:34:06 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 13:13:38 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133214807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wacht maar af zeg ik alleen als de haven of het kanaal naar Antweren zo tik je het, doe ik het ook.
Verbreed word zeg ik alleen.
Watte??
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133214876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wacht maar af zeg ik alleen als de haven of het kanaal naar Antweren zo tik je het, doe ik het ook.
Verbreed word zeg ik alleen.
En ook in Bremen of Hamburg zal veel moeten gebeuren maar als de prijsverschillen er zijn heeft dat uiteindelijk effect op de keuzes die de exporteurs maken.
pi_133221574
13 november 2013, een dag die later in de geschiedenis in zal gaan als het eerste verbond van 2 helden die samen ten strijde trokken tegen het monster Brussel. Zo dapper. :')
  woensdag 13 november 2013 @ 16:37:16 #105
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_133221721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:31 schreef Apostrof het volgende:
13 november 2013, een dag die later in de geschiedenis in zal gaan als het eerste verbond van 2 helden die samen ten strijde trokken tegen het monster Brussel. Zo dapper. :')
Eigen schuld, hadden ze maar van onze stofzuigers af moeten blijven.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:28:52 #106
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_133229681
Geert kan de steun van Bart de Wever ook wel weer vergeten nu hij heult met de Fransen.
Say what?
  woensdag 13 november 2013 @ 21:17:58 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133231949
Ach het grote voordeel van samenwerking met Marine Le Pen is dat we alle rotzooi uit FN ook over Geert kunnen uitstorten.
  donderdag 14 november 2013 @ 07:06:54 #108
225540 Pugg
Friends forever
pi_133243056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:31 schreef Apostrof het volgende:
13 november 2013, een dag die later in de geschiedenis in zal gaan als het eerste verbond van 2 helden die samen ten strijde trokken tegen het monster Brussel. Zo dapper. :')
De dag dat de ware profeet opstond, Henk en Ingrid zullen niet weten wat hen
overkomt als dit zooitje het voor het zeggen zou krijgen.

Gelukkig heb ik vertrouwen in het zelfreinigende systeem in ons land.
pi_133243836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:06 schreef Pugg het volgende:

[..]

De dag dat de ware profeet opstond, Henk en Ingrid zullen niet weten wat hen
overkomt als dit zooitje het voor het zeggen zou krijgen.

Niks anders dan totale vrijheid en goedkoop bier toch? Weird is immers de hoeder van onze vrijheid!

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 14 november 2013 @ 10:03:23 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133244849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:28 schreef UpsideDown het volgende:
Geert kan de steun van Bart de Wever ook wel weer vergeten nu hij heult met de Fransen.
Het lijkt me sterk dat BDW ooit enige intentie heeft gehad zich met iemand als Geert Wilders te associëren.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:54:22 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133259825
Hier dan wel een zeldzaam goed moment van de PVV over de benoeming van derivatenstunter Hans van der Vlist bij Vestia.
http://politiek.theposton(...)missaris-vlist-pvda/

"graaiers uit de PvdA- baantjesdraaimolen als Van der Vlist"
pi_133311988
Er probeert er weer een het nest te bevuilen.

http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=2824
pi_133312876
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:53 schreef 99.999 het volgende:
Er probeert er weer een het nest te bevuilen.

http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=2824
In het NRC Handelsblad staat een wat uitgebreider artikel over de uitspraken van oud-PVV kamerlid Johan Driessen.

Ondermeer deze quote:

quote:
Peilingen en effectbejag – daar ging het hem om. In de periode 2006-2010 had de partij negen zetels en groeide de SP in de peilingen. Dus ging oud-VVD’er Wilders pleiten tegen bezuinigen op zorg en uitkeringen. „Hij zei me letterlijk: ‘Slaat natuurlijk nérgens op, maar ik moet het zeggen’.”
Dit heb ik altijd al beweerd. Ik vond het altijd al onwaarschijnlijk dat een verstokte VVD-er, die ook nog eens als uiterst rechts binnen de VVD werd beschouwd, ineens pleitte tegen bezuinigingen op zorg en uitkeringen. Het bleek ook dat de PVV in de rol als gedoogpartner van de VVD en het CDA net zo makkelijk die eisen op zorg en sociale zekerheid liet vallen.

Desondanks zijn er nog massa's mensen die ook om deze redenen op Wilders stemmen, terwijl die beter terecht kunnen bij SP, Groenlinks of PvdA bijvoorbeeld. Want een stem op de PVV is wat dat betreft een verloren stem.

Toont wel aan wat voor charlatan Wilders eigenlijk is. Hij liegt bewust om uiteindelijk zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken, zodat hij uiteindelijk z'n rechtse agenda kan gaan uitvoeren.

Opmerkelijk hoe weinig mensen dit zien. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 16-11-2013 12:08:28 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:05:27 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_133313246
Haha, Geert "slaat natuurlijk nérgens op, maar ik moet het zeggen” Wilders :D

Zal het NRC artikel eens lezen.
pi_133313530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Opmerkelijk hoe weinig mensen dit zien. :')
Hoe durf je aan goede bedoelingen van De Verlosser te twijfelen ?
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:16:48 #116
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133313586
Ha, ik sluit me aan bij wat Tomatenboer zegt.
pi_133313827
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In het NRC Handelsblad staat een wat uitgebreider artikel over de uitspraken van oud-PVV kamerlid Johan Driessen.

Ondermeer deze quote:

[..]

Dit heb ik altijd al beweerd. Ik vond het altijd al onwaarschijnlijk dat een verstokte VVD-er, die ook nog eens als uiterst rechts binnen de VVD werd beschouwd, ineens pleitte tegen bezuinigingen op zorg en uitkeringen. Het bleek ook dat de PVV in de rol als gedoogpartner van de VVD en het CDA net zo makkelijk die eisen op zorg en sociale zekerheid liet vallen.

Desondanks zijn er nog massa's mensen die ook om deze redenen op Wilders stemmen, terwijl die beter terecht kunnen bij SP, Groenlinks of PvdA bijvoorbeeld. Want een stem op de PVV is wat dat betreft een verloren stem.

Toont wel aan wat voor charlatan Wilders eigenlijk is. Hij liegt bewust om uiteindelijk zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken, zodat hij uiteindelijk z'n rechtse agenda kan gaan uitvoeren.

Opmerkelijk hoe weinig mensen dit zien. :')
Het stikt hier op fok ook van de mensen die de PVV juist vanwege die standpunten nu als links proberen weg te zetten _O-
pi_133314144
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het stikt hier op fok ook van de mensen die de PVV juist vanwege die standpunten nu als links proberen weg te zetten _O-
Ja ik weet het. Ik zie het regelmatig voorbij komen. Maar dat houdt natuurlijk geen stand.

Ik vraag me af hoe deze mensen denken dat een verstokte VVD-er van de ene op de andere dag, als een blad aan een boom, van standpunt kon veranderen in het ene uiterste naar het andere uiterste. Dat is toch niet geloofwaardig? :')

Ik vraag me ook af hoe Fleur Agema dit beleeft. Want ergens geloof ik dat zij wel oprechte bedoelingen heeft, een soort Agnes Kant, alleen dan naiever.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133314298
Ach, Agema en Kant zijn beiden beter af zonder mening :P.
pi_133315018
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:25 schreef 99.999 het volgende:
Het stikt hier op fok ook van de mensen die de PVV juist vanwege die standpunten nu als links proberen weg te zetten
Terwijl ze ijskoud in het daaropvolgende topic Hitler als links neerzetten (Bosma zegt het immers zelf) en in het dááropvolgende topic degene die deze twee met elkaar vergelijkt. ("Hoezo mag je ze niet vergelijken? Ze zijn volgens jou toch allebei links?")

Erg verwarrend. :P
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:53:39 #121
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133316299
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:03 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Terwijl ze ijskoud in het daaropvolgende topic Hitler als links neerzetten (Bosma zegt het immers zelf) en in het dááropvolgende topic degene die deze twee met elkaar vergelijkt. ("Hoezo mag je ze niet vergelijken? Ze zijn volgens jou toch allebei links?")

Erg verwarrend. :P
Kan iemand mij uitleggen wat het in godsnaam voor zin heeft een partij in een hokje te persen waar het sowieso niet helemaal in past? Hoe moeilijk is het om te zeggen dat een partij linkse en rechtse kenmerken verenigt? Links en rechts is een post-hoc verzonnen tweedeling die nuttig is omdat veel partijen aan een van beide zijden in te delen vielen, maar dat betekent niet dat dat moet.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:55:53 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_133316359
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:53 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wat het in godsnaam voor zin heeft een partij in een hokje te persen waar het sowieso niet helemaal in past? Hoe moeilijk is het om te zeggen dat een partij linkse en rechtse kenmerken verenigt? Links en rechts is een post-hoc verzonnen tweedeling die nuttig is omdat veel partijen aan een van beide zijden in te delen vielen, maar dat betekent niet dat dat moet.
Ik heb net het uitgebreide artikel in de NRC gelezen en daarin vertelt Driessen dat de paar linkse standpunten van de PVV alleen maar voortkomen uit het winnen stemmers van de SP. Wilders staat er zelf helemaal niet achter.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:57:18 #123
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133316396
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:55 schreef remlof het volgende:
rechts
Conclusie: Wilders is een rechts persoon die uit opportunisme er een aantal linkse standpunten op na houdt. Discussie klaar.
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:05:03 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133316644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:57 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Conclusie: Wilders is een rechts persoon die uit opportunisme er een aantal linkse standpunten op na houdt. Discussie klaar.
Er is een Oostenrijker geweest, die precies hetzelfde deed.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133320990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In het NRC Handelsblad staat een wat uitgebreider artikel over de uitspraken van oud-PVV kamerlid Johan Driessen.

Ondermeer deze quote:

[..]

Dit heb ik altijd al beweerd. Ik vond het altijd al onwaarschijnlijk dat een verstokte VVD-er, die ook nog eens als uiterst rechts binnen de VVD werd beschouwd, ineens pleitte tegen bezuinigingen op zorg en uitkeringen. Het bleek ook dat de PVV in de rol als gedoogpartner van de VVD en het CDA net zo makkelijk die eisen op zorg en sociale zekerheid liet vallen.

Desondanks zijn er nog massa's mensen die ook om deze redenen op Wilders stemmen, terwijl die beter terecht kunnen bij SP, Groenlinks of PvdA bijvoorbeeld. Want een stem op de PVV is wat dat betreft een verloren stem.

Toont wel aan wat voor charlatan Wilders eigenlijk is. Hij liegt bewust om uiteindelijk zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken, zodat hij uiteindelijk z'n rechtse agenda kan gaan uitvoeren.

Opmerkelijk hoe weinig mensen dit zien. :')
Inderdaad heel opmerkelijk.

Mij verbaast het niets. Ik zag de walging in zijn ogen voor die bejaarden, die hij voor mediashows bezocht, meteen al. Daar was laatst ook een item over. Hoe hij een bejaarde negeerde.

AOW standpunt ging ook meteen overboord. Maar iedereen trapt er massaal in. Buitenland'ers en EU eruit en Wilders gaat zorgen voor onze bejaarden. Erg triest.

Mensenhater verbaast mij ook niet. Hoe hij zijn homo-achterban opzij schoof voor Le Pen en hoe hij zijn toon alleen maar verergde na Breivik..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 november 2013 @ 18:46:50 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133456281
LOL Tegen een oproep stemmen om de maandelijkse verhuizing af te schaffen _O-

http://www.votewatch.eu/e(...)-resolution-as-.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 20 november 2013 @ 18:53:24 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_133456526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:46 schreef borisz het volgende:
LOL Tegen een oproep stemmen om de maandelijkse verhuizing af te schaffen _O-

http://www.votewatch.eu/e(...)-resolution-as-.html
Wat de fuck, al die PVV'ers hebben tegen het afschaffen van de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg gestemd :')

  woensdag 20 november 2013 @ 18:57:07 #128
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_133456674
Je moet toch iets hebben om over te klagen?
pi_133456799
Consequent tegen alles zijn is ook een gave :P
pi_133456826
Nigel Farage was weer eens afwezig.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:05:27 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_133456922
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:01 schreef 99.999 het volgende:
Consequent tegen alles zijn is ook een gave :P
Ach ja, ze zullen wel tegen elke verandering binnen de EU stemmen, want die moet immers kapot :')
pi_133460983
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat de fuck, al die PVV'ers hebben tegen het afschaffen van de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg gestemd :')

[ afbeelding ]
Opportunistische zwijnen draaikonten zijn het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_133465212
Was van der Stoep op vakantie?
  woensdag 20 november 2013 @ 21:45:51 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_133465296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:44 schreef arjan1112 het volgende:
Was van der Stoep op vakantie?
Nee, die is een jaar geleden al uit de fractie gestapt.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:46:30 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133465332
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:01 schreef Sloggi het volgende:
Nigel Farage was weer eens afwezig.
Te druk met borrelen.
pi_133465379
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die is een jaar geleden al uit de fractie gestapt.
zit ie niet in het parlement dan?
  woensdag 20 november 2013 @ 21:48:51 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_133465473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:47 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

zit ie niet in het parlement dan?
Ja, nog wel, maar hij maakt geen deel meer uit van de PVV-fractie.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:50:50 #138
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133465586
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:46 schreef borisz het volgende:
LOL Tegen een oproep stemmen om de maandelijkse verhuizing af te schaffen _O-

http://www.votewatch.eu/e(...)-resolution-as-.html
Zal wel iets te maken hebben met het vervallen van de vergoeding van die maandelijkse verhuizing.
pi_133465601
Nou, wat maakt dat uit er staat toch dat ie niet heeft gestemd... hoewel ie juist op tv zei dat ie straatsburg wilde verhuren voor congressen enz, want dat staat 30 dagen leeg ofzo, of 6 dagen per week, in ieder geval ze zitten er maar 1 dag per week of maand o.i.d
pi_133465642
Van der Stoep voert juist campagne tegen de verspilling via pownews en geenstijl enz vreemd dat ie niet aanwezig was
  woensdag 20 november 2013 @ 21:56:20 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_133465881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:51 schreef arjan1112 het volgende:
Van der Stoep voert juist campagne tegen de verspilling via pownews en geenstijl enz vreemd dat ie niet aanwezig was
Misschien was ie aanwezig en heeft ie zich van stemming onthouden om de een of andere reden, ik weet het niet, vraag het hem. https://twitter.com/Dvanderstoep
  woensdag 20 november 2013 @ 21:57:24 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_133465943
Oh ik denk dat ie in Nepal zit, gezien z'n tweets.
pi_133466013
ja nepal hm
  woensdag 27 november 2013 @ 10:09:56 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133668812
PVV wil criminele Antillianen uitzetten DEN HAAG - Het moet mogelijk worden criminele Antillianen en Arubanen in Nederland terug te sturen naar Curaçao, Aruba of Sint Maarten. PVV-Kamerlid Sietse Fritsma werkt aan een wetsvoorstel hiervoor. Hij heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Het voorstel sluit aan bij een plan van voormalig VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) uit 2007. Dat beperkte zich echter alleen tot jongere Antillianen en Arubanen. Het wetsontwerp van Verdonk heeft nooit de eindstreep gehaald.

Volgens het plan van Fritsma moet iedereen uit de Antillen of Aruba uitgezet kunnen worden, dus niet alleen jongeren. Hoe korter iemand in Nederland verblijft, hoe kleiner de strafmaat die volstaat om hem of haar te kunnen terugsturen, is de bedoeling. Juridisch is dit mogelijk, zegt het PVV-Kamerlid.

Volgens Fritsma veroorzaken criminele Antillianen grote problemen in Nederland. Ze zijn in de misdaadstatistieken sterk oververtegenwoordigd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nen_land_uit___.html

Helaas zijn de Antillen tegenwoordig gemeenten. Dus de PVV wil ook mensen uit Groningen, die in Barneveld iets fout doen, terugsturen naar Groningen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133673382
Hoe moet dat dan als je, stel in Amsterdam woont en in Den Haag werkt en je na een dagje werken even gaat knokken in een Haagse kroeg? Wordt je dan Den Haag uitgezet en moet je ander werk gaan zoeken?
pi_133675969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
PVV wil criminele Antillianen uitzetten DEN HAAG - Het moet mogelijk worden criminele Antillianen en Arubanen in Nederland terug te sturen naar Curaçao, Aruba of Sint Maarten. PVV-Kamerlid Sietse Fritsma werkt aan een wetsvoorstel hiervoor. Hij heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Het voorstel sluit aan bij een plan van voormalig VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) uit 2007. Dat beperkte zich echter alleen tot jongere Antillianen en Arubanen. Het wetsontwerp van Verdonk heeft nooit de eindstreep gehaald.

Volgens het plan van Fritsma moet iedereen uit de Antillen of Aruba uitgezet kunnen worden, dus niet alleen jongeren. Hoe korter iemand in Nederland verblijft, hoe kleiner de strafmaat die volstaat om hem of haar te kunnen terugsturen, is de bedoeling. Juridisch is dit mogelijk, zegt het PVV-Kamerlid.

Volgens Fritsma veroorzaken criminele Antillianen grote problemen in Nederland. Ze zijn in de misdaadstatistieken sterk oververtegenwoordigd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nen_land_uit___.html

Helaas zijn de Antillen tegenwoordig gemeenten. Dus de PVV wil ook mensen uit Groningen, die in Barneveld iets fout doen, terugsturen naar Groningen?
Nou dat van die gemeenten geld alleen voor Saba Bonaire en St Eustatius.
Er is wel degelijk wat veranderd, de andere eilanden zijn nu echte landen, dus waarom zou je ze anders behandelen dan bijvoorbeeld Moldavie
pi_133676081
Ik ben benieuwd wanneer de pvv eindelijk ook eens criminelen uit het Brabantse dorpje Sint Willebrord wil gaan uitzetten, want in dat dorp is meer criminaliteit dan in de doorsnee zwarte wijk :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 november 2013 @ 15:06:14 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_133676165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:59 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nou dat van die gemeenten geld alleen voor Saba Bonaire en St Eustatius.
Er is wel degelijk wat veranderd, de andere eilanden zijn nu echte landen, dus waarom zou je ze anders behandelen dan bijvoorbeeld Moldavie
Oh, vandaar dat onze koning op al die eilanden op bezoek ging in verband met kennismaking? :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_133676227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:59 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nou dat van die gemeenten geld alleen voor Saba Bonaire en St Eustatius.
Er is wel degelijk wat veranderd, de andere eilanden zijn nu echte landen, dus waarom zou je ze anders behandelen dan bijvoorbeeld Moldavie
Landen binnen ons koninkrijk. Dat is dus een totaal andere status dan pakweg Moldavië...
  woensdag 27 november 2013 @ 15:09:48 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_133676263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:59 schreef arjan1112 het volgende:

Er is wel degelijk wat veranderd, de andere eilanden zijn nu echte landen, dus waarom zou je ze anders behandelen dan bijvoorbeeld Moldavie
De Nederlandse Antillen en Aruba hadden in het verleden ook al de status 'Land' binnen het Koninkrijk. Daar is weinig aan veranderd, alleen hebben Curaçao en Sint Maarten de plaats van de Nederlandse Antillen overgenomen. In Koninkrijkstermen betekent het niet dat ze onafhankelijk zijn, maar wel nagenoeg volledig autonoom. Nederland is het 4e land binnen het Koninkrijk.

Een aantal zaken worden wel op Koninkrijksniveau afgehandeld, bijvoorbeeld Defensie en het Nederlanderschap. Daarvoor is er een aparte Rijksministerraad, die bestaat uit de Nederlandse ministerraad + 3 gevolmachtigde ministers (voor de andere 3 landen elk 1)
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:13:43 #152
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_133889037
quote:
Die imitatie van Bosma. Hulde _O_
pi_134041429
quote:
Een aantal PVV'ers heeft moeite met de samenwerking die partijleider Geert Wilders is aangegaan met anti-Europese partijen als het Franse Front National.

Dat zeggen ze zaterdagavond anoniem in Nieuwsuur. Oud-PVV'er Wim Kortenoeven riep ze in het programma op de samenwerking tegen te houden.
Wilders en Marine Le Pen van Front National kondigden hun samenwerking vorige maand aan. De partijen willen dat de soevereiniteit weer bij landen zelf komt te liggen.
De PVV-leider hoopt ook te kunnen samenwerken met Vlaams Belang en de Oostenrijkse FPÖ, eveneens Europa-kritische partijen.

Tegenhouden

Meerdere PVV'ers zien de samenwerking met buitenlandse extreemrechtse en nationalistische partijen volgens Nieuwsuur niet zitten.
Kortenoeven vreest dat extreemrechts door een samenwerking met partijen als Front National en Vlaams Belang wordt gelegitimeerd. Hij vindt dat zittende PVV'ers de samenwerking moeten tegenhouden.

Geen grote partij

In het programma blikken Kortenoeven en andere oud-PVV'ers als Hero Brinkman en Jhim van Bemmel terug op hun tijd bij de partij van Wilders.
Ze vrezen dat de PVV uiteindelijk geen grote partij van betekenis kan blijven als de organisatie niet verandert en de partij niet democratischer wordt. Volgens hen is Wilders zo bepalend voor het beleid dat de partij zelf 'los zand' blijft en daardoor niet toekomstbestendig is.

Koran verscheuren

Brinkman zei in het programma bovendien dat Wilders wel degelijk van plan was in zijn zijn anti-islamfilm Fitna een koran in brand te steken of te verscheuren.
Wilders ontkende eerder dat hij zoiets van plan was. Hij noemde minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) zelfs een leugenaar, omdat die naar buiten had gebracht dat de PVV-voorman het verscheuren of verbranden in een overleg had aangekondigd.
http://www.nu.nl/politiek(...)king-met-le-pen.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 09:57:48 ]
pi_134041476
quote:
Waarom noemen ze geen namen dan van die huidige pvv-ers ?
pi_134041489
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:03 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom noemen ze geen namen dan van die huidige pvv-ers ?
Zo, moeilijke vraag.
  zondag 8 december 2013 @ 10:57:25 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134042091
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:03 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom noemen ze geen namen dan van die huidige pvv-ers ?
Wat denk je zelf? _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_134044612
Hero Brinkman verklaarde op tv dat zijn geloof in de Geert ging kantelen toen hij zag hoe de man zat te liegen in dat conflict met Hirsch Ballin.
Hoera voor deze Hero. Altijd die bazige Leiders wantrouwen !
Het trieste was dat een-zesde van de kiezers Wilders geloofden. En twee-derde van de PVV-stemmers wilde denken dat de Geert de waarheid sprak.
http://www.volkskrant.nl/(...)rug-in-peiling.dhtml
quote:
De Barometer van deze week ging gepaard met een enquête over de angst voor de gevolgen van de film en over het Kamerdebat, waarin Wilders minister Ernst Hirsch Ballin beschuldigde van leugens. Van alle Nederlanders zegt 17 procent Wilders te geloven, maar 43 procent gelooft Hirsch Ballin. Van de aanhang van de PVV gelooft zelfs 62 procent dat Wilders de waarheid spreekt. Bij de andere partijen geloven veel meer mensen Hirsch Ballin..
pi_134119578
Hebben die PVV'ers de vraagstelling eigenlijk wel begrepen?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_134121293
Het is een idiote vraagstelling

wilders was van plan om de koran te verscheuren , en dat ontkende die

vervolgens deed ie het toch maar niet

who cares
pi_134124766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:15 schreef arjan1112 het volgende:
Het is een idiote vraagstelling

wilders was van plan om de koran te verscheuren , en dat ontkende die

vervolgens deed ie het toch maar niet

who cares
Je snapt niet een massa mensen elders op de wereld woedend zouden
worden?
Nederlanders aanvallen en erger dan dat ?
pi_134124819
Jawel , maar hij deed het toch niet. Dus dan is die discussie met Hirsch Ballin vrij nutteloos
pi_134124832
Een beetje speculeren wat Geert Wilders al dan niet zou kunnen doen.
pi_134132231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:08 schreef arjan1112 het volgende:
Jawel , maar hij deed het toch niet. Dus dan is die discussie met Hirsch Ballin vrij nutteloos
De regering moest in de Kamer verantwoorden wat haar beleid was tav deze film.
En toen ging Wilders Hirsch Ballin en zijn ambtenaren beschuldigen van te liegen En dus impliciet dat zij een geschreven verslag vervalsen.
Maar Wilders was het óf vergeten.... óf hij zat bewust te liegen, wat zijn ex- kameraad Hero Brinkman nu beweert.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 10-12-2013 21:59:56 ]
pi_134145007
Dion en Geert de grote dierenvrienden.

  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:33 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134145251
Ik ken nog een grote dierenvriend:

En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_134145319
Plaats dan ook die foto van adolf en zijn hond, Vetinari
pi_134145663
pi_134145980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:00 schreef arjan1112 het volgende:
Dion en Geert de grote dierenvrienden.

[ afbeelding ]
Parelen voor de zwijnen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:29:36 #169
225540 Pugg
Friends forever
pi_134263748
Wilders uit per mail woede op PVV



Uit interne e-mails van de PVV blijkt dat partijleider Geert Wilders zich geregeld negatief en neerbuigend uitlaat over partijgenoten en naaste collega’s. De mails, via Haagse bronnen in bezit van NRC Handelsblad gekomen, laten ook zien dat Wilders soms om ogenschijnlijk kleine kwesties in woede kan ontsteken.

Zo werd de partijleider in een e-mail van 17 januari dit jaar boos toen bleek dat twee PVV’ers, een collega-Kamerlid en het hoofd bedrijfsvoering van de fractie, met elkaar hadden besproken hoe de toenmalige fractiewoordvoerder ondersteund kon worden.
“Wie haalt het in zijn hoofd om met mijn voorlichtster te spreken over de inzet van mensen (-) zonder dat ik van iets weet? Laat dat de laatste keer zijn (-), zijn jullie gek geworden?”, mailde de partijleider.
‘Ze moeten niet zeuren’

Wilders was intern ook negatief over kritiek uit provinciale afdelingen op de verkiezingscampagne van 2012 en de gebrekkige partijorganisatie. Vanuit Groningen en Drenthe werden notities aan de partijleiding gestuurd met een pleidooi voor een campagne- evaluatie, waarbij Drenthe zich ook vragen stelde bij het gebruinde gelaat van Wilders: “Henk en Ingrid hebben momenteel ook maar beperkte middelen voor vakanties”.

“Ze moeten niet zeuren”, reageerde Wilders in een interne mail van 25 september 2012. Een aanbod van de afdeling Groningen om bij te dragen aan de evaluatie van de campagne verwierp hij diezelfde dag: “GEEN evaluatiecommissie, is vragen om problemen”.
Persvoorlichter dreigde op te stappen

Ook leren de e-mails dat de nieuwe persvoorlichter van Wilders, de Limburgse PVV’er Michael Heemels, vorig jaar nog dreigde uit de PVV te stappen. Heemels ervoer volgens mails aan Wilders dat zijn keuze voor de PVV – hij zit sinds 2011 in de Limburgse Staten voor de partij – hem maatschappelijke kansen ontnam. Hij liep “tegen zijn financiële grenzen aan”, mede omdat hij als PVV’er werd “geïsoleerd op de arbeidsmarkt”.

Toen Wilders niet op zijn mails reageerde schreef Heemels, fractievoorzitter in Limburg, dat hij de partij en de politiek binnen een week zou verlaten als Wilders hem niet alsnog een gesprek toestond. Hij voorspelde dat in dit geval “de complete fractie uit elkaar valt”. Heemels bleef uiteindelijk bij de PVV Limburg, en promoveerde begin deze maand tot Wilders’ woordvoerder. Bronnen in de partij vertellen dat Heemels’ aanpak – dreigen met politiek onheil – in de PVV de beste manier is geworden om iets van Wilders gedaan te krijgen.

De PVV en Michael Heemels waren niet beschikbaar voor commentaar.

Bron NRC
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:46:32 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_134264201
Er moet echt een geweldige sfeer hangen in die PVV-fractie met zo'n wannabe-dictatortje als leider :')
pi_134265062
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:46 schreef remlof het volgende:
Er moet echt een geweldige sfeer hangen in die PVV-fractie met zo'n wannabe-dictatortje als leider :')
Nou ja, je kunt het ook als een uitdaging zien. Verder worden ze er goed voor betaald hoor.
En ik vermoed dat het gros het daar ook voor doet. Maar goed, dat zal uiteindelijk wel het einde van de PVV betekenen. Schat ik zo in.
pi_134265169
Dit kan echt niemand wat verrotten
pi_134265560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:22 schreef arjan1112 het volgende:
Dit kan echt niemand wat verrotten
Jawel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134266194
PVV stemmers iig niet, die zijn het wel gewend gecommandeerd te worden.
  woensdag 18 december 2013 @ 12:48:20 #175
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_134400851
quote:
Voor de Russen is een verdeeld Europa natuurlijk alleen maar voordelig. Die stoken het vuurtje lekker op.
pi_134443713
Geert is nu begonnen met het plakken van anti islam stickers op deuren zie ik op zn twitter, de stickers zijn ook te bestellen via de mail.. :')

Duurt niet lang meer of Geert komt met het idee om een geel sterretje op de borst van iedere Moslim te plakken. Eng mannetje.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 9 februari 2014 @ 15:49:31 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_136507759
Deze eens omhoogschoppen want er zijn nieuwe intriges
http://www.parool.nl/paro(...)-in-de-PVV-top.dhtml
pi_136508182
Dus Agema wilde vorig jaar Wilders wippen en een coup plegen ?
  zondag 9 februari 2014 @ 16:22:24 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_136509602
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:56 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Agema wilde vorig jaar Wilders wippen en een coup plegen ?
En Helder vindt Wilders arrogant.
Hoe komt ze erbij? :D
pi_136580894
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:28 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Ik ben bang dat PVV-kiezers teleurgesteld gaan raken als de PVV de grootste wordt, want wie gaat nu met Geert Wilders regeren.
Dan volgen er net zolang verkiezingen totdat er wel een coalitie mogelijk zal worden.

Deze hele strijd is revolutionair aangezien er steeds meer kiezers met meer emotie in strijd (dus radicalisering) komen doordat er maar geen coalitie tot stand komt.

Uiteindelijk zal er een partij zo groot worden dat die nog maar 1 zetel of enkele zetels van een kleine partij nodig heeft om een absolute meerderheid te bereiken van 76 zetels (of van 51 zetels als de politiek besluit de TK naar 100 zetels terug te brengen omdat er almaar geen coalitie tot stand komt)

De gulden terug en een immigratiestop gaan niet zorgen voor een vermindering politieke strijd, maar vermeerdering, want er ontstaat oppositie tegen, dus toename strijd (emoties over en weer)
pi_136628147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:28 schreef venomsnake het volgende:
Geert is nu begonnen met het plakken van anti islam stickers op deuren zie ik op zn twitter, de stickers zijn ook te bestellen via de mail.. :')

Duurt niet lang meer of Geert komt met het idee om een geel sterretje op de borst van iedere Moslim te plakken. Eng mannetje.
Heerlijk hé dat demoniseren. Ondanks dat ik geen voorstander of sympathisant van Wilders ben walg ik altijd van dit soort vergelijken die altijd uit 1 en dezelfde hoek komen.
pi_136644061
De PVV is een seks paradijs. Iedereen doet het met iedereen.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)j-van-geert-wilders/

quote:
Alle vrouwelijke fractieleden wilden in het gevlij komen bij Geert. Lilian Helder en Fleur Agema lijken wel verliefd op Geert, ze dwepen met hem. Onderling vochten ze een nietsontziende concurrentiestrijd uit.

Tijdens een buitenlandse reis vraagt Wilders medewerksters in bikini aan het zwembad te verschijnen. Na een trip met Wilders en Fleur kreeg ik ineens bikinifotos van Fleur ge-appt.

Toen ik Kamerlid was is op mijn werktafel seks bedreven. Dat is me later verteld. Het idee dat mensen mijn werkkamer binnenkwamen als ik er niet was, vond ik bedreigend.

Fleur is echt het type dat in een sekte zou gaan. Ze is eenzaam, labiel, en ze aanbidt Wilders. Hij heeft haar in zijn macht. Wilders perswoordvoerster was jong, aantrekkelijk en altijd met Geert weg. Ze had blinde bewondering voor hem.
pi_136645711
Dit stukje klopt wel volgens mij.

quote:
Fleur is echt het type dat in een sekte zou gaan. Ze is eenzaam, labiel, en ze aanbidt Wilders. Hij heeft haar in zijn macht. Wilders perswoordvoerster was jong, aantrekkelijk en altijd met Geert weg. Ze had blinde bewondering voor hem.
Toen ze bij 5 jaar later zat en bij 24uur met, had ik precies hetzelfde idee.
pi_136645927
Ach, aanhangers van zijn partij zullen elk nieuws als linkse leugens presenteren. Inherent aan die partij.
pi_136646407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:38 schreef arjan1112 het volgende:
De PVV is een seks paradijs. Iedereen doet het met iedereen.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)j-van-geert-wilders/

[..]

Ook maar eens solliciteren dan. Die Agema zou ik wel doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 22:27:27 ]
pi_136646614
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook maar eens solliciteren dan. Die Agema zou ik wel doen.
Momenteel hebben ze geen vacatures, na de verkiezingen misschien
Soms staan daar wel banen.. maar allemaal onbetaald volgens mij
pi_137012509
De val van Rutte 1 is de schuld van het CDA.

Hoewel de dagelijkse gang van zaken ongeveer zo ging:

quote:
‘Uri, bel jij Geert even om te zeggen dat we op verzoek van de Navo 250 gewonde Libische vluchtelingen opnemen?’

Uri Rosenthal herinnert het zich nog goed. Het is maandag 17 oktober 2011. Mark Rutte belt met Rosenthal, zijn minister van Buitenlandse Zaken. De Nationale Overgangsraad van Libië heeft een noodkreet geslaakt: veel ziekenhuizen zijn beschadigd door raket- en granaatinslagen. In Utrecht wordt het Calamiteitenhospitaal in gereedheid gebracht voor de opvang van 250 Libiërs. Nu moet het kabinet alleen de PVV nog even op de hoogte brengen.
Rosenthal en Wilders hebben een goede verstandhouding; ze kennen elkaar uit de tijd dat de PVV-leider nog hoog en droog in de VVD-fractie zat en Wilders de toenmalige VVD-senator weleens om advies vroeg. Niettemin komt Wilders’ antwoord als een verrassing. ‘Hij zei: ‘Ik vind het maar niks Uri. Ik heb geen zin om gewonden uit een islamitisch land in Nederlandse ziekenhuizen op te nemen.’
Onmiddellijk belt Rosenthal met Rutte: ‘Geert wil niet.’ Rutte zegt: ‘We doen het toch, bel hem maar terug.’Rosenthal belt Wilders andermaal: ‘Het gaat wel gebeuren’.
Maar dan gaan Wilders en Rosenthal onderhandelen: het mogen er zeker geen 250 zijn. Aan het eind van het gesprek geeft Wilders zijn fiat: in plaats van 250 komen er 52 Libiërs naar Nederland. Het incident verspreidt zich als een lopend vuurtje over het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het is een van de vele malen dat diplomaten zich zeggen te generen voor het politieke operetteklimaat waarin Nederland in hun ogen is beland.

Het is tot nu toe altijd de vraag gebleven waarom Wilders er na anderhalf jaar onverwacht de brui aangaf in het Catshuis. Nu blijkt waarom. Het fatale misverstand ontstaat als CDA-leider Verhagen staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Ben Knapen begin 2012 laat uitrekenen hoeveel hij nog kan missen uit zijn budget voor Ontwikkelingssamenwerking. 'Als we echt willen, kan er nog twee miljard vanaf', zegt Knapen op gezag van zijn ambtenaren tegen Verhagen. Rutte en Verhagen stellen daarop Wilders gerust dat hij in ruil voor zijn steun aan nieuwe miljardenbezuinigingen naar buiten toe goede sier kan gaan maken. Wilders zelf heeft ingezet op een ingreep van 3 miljard. .

Geen reële mogelijkheid
Knapen echter beschouwt de rekensom als een technische exercitie, niet als een reëele mogelijkheid. Als Verhagen hem vervolgens meldt dat er inderdaad 1 à 1,5 miljard vanaf gaat, gooit hij de kont tegen de krib: 'Prima Maxime, maar je begrijpt dan wel dat ik aftreed.'
Verhagen en Rutte reageren verbijsterd, maar Knapen heeft de steun van zijn partijgenoten in het kabinet. Die hebben zich niet lang daarvoor gezamenlijk voorgenomen dat zij zich feller teweer moeten gaan stellen tegen Wilders. Ze hebben er genoeg van steeds voor hem te moeten buigen, de grens is bereikt.

Verhagen vreest dan ook dat het toch al gespleten CDA uiteenvalt als hij Knapen laat gaan. Het gevolg is dat Wilders plots met lege handen staat. Knapen, terugblikkend: 'Wilders heeft geprobeerd een grote slag te slaan met ontwikkelingssamenwerking. Dat is hem niet gelukt.' Het verhaal van Knapen wordt bevestigd door de toenmalige ministers Gerd Leers (CDA) voor Immigratie en Asiel en Uri Rosenthal (VVD) van Buitenlandse Zaken.

http://www.volkskrant.nl/(...)verzet-CDA-ers.dhtml
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:10:40 #189
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137614491
quote:
PVV’er Van Vliet wilde overstappen naar de VVD
door Tom-Jan Meeus en Derk Stokmans

Het Tweede Kamerlid Roland van Vliet (PVV) heeft volgens Haagse bronnen vorig jaar een poging gedaan naar de VVD over te stappen.

In een gesprek op 30 oktober informeerde de PVV’er bij VVD-fractieleider Halbe Zijlstra of er voor hem plaats zou zijn in de VVD-fractie. Zijlstra sloeg het verzoek van Van Vliet af, zo wordt in kringen van de VVD gemeld.

Zijlstra en Van Vliet bevestigen desgevraagd allebei dat zij met elkaar hebben gesproken. Zij weigeren op de inhoud in te gaan. Van Vliet concludeerde daarop dat hij in de PVV moest blijven. “Zolang ik in de politiek zit, blijf ik PVV-Kamerlid”, aldus Van Vliet nu.

‘Contacten met Zijlstra vertrouwelijk’
Hij wil niet zeggen of hij tot deze conclusie kwam omdat zijn flirt met de VVD vorig jaar mislukte.

“Ik doe geen enkele mededeling over mijn contacten met Zijlstra, want die waren vertrouwelijk.”

Haagse bronnen wijzen erop dat de VVD al onder Zijlstra’s voorganger Stef Blok de lijn trok dat de fractie in een lopende kabinetsperiode geen Kamerleden uit andere partijen opneemt.
Van Vliet een van de best functionerende PVV-Kamerleden

De VVD hanteert de interne code dat politici uit andere partijen die zinspelen op een overstap naar de VVD het voorbeeld van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) moeten volgen. Hij stapte na een periode als Kamerlid voor Leefbaar Nederland (2002-2003) uit de politiek en kreeg in 2006 een verkiesbare plaats op de lijst van de VVD.

De poging van Van Vliet is des te opmerkelijker omdat hij een van de best functionerende PVV-Kamerleden is. Hij schopte het als enige PVV’er tot voorzitter van een parlementaire enquêtecommissie (naar woningbouwcorporaties) en leidt ook de Contactgroep Duitsland.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stappen-naar-de-vvd/
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:14:12 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_137614615
quote:
Ik las het net op de site van de Volkskrant.

Uiteraard wilde de VVD 'm niet hebben, maar nu dit is uitgelekt is ie binnen de eigen fractie aangeschoten wild lijkt mij.
pi_137614740
quote:
Mes in de rug van de GBL!!! :'( :'( :'(
Demonistatie!!! :'( :'( :'(
Kielhalen die verrader!! :'( :'( :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:32:26 #192
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137615112
Afgelopen weekend hadden we ook Joram van Klaveren al, die bijna voor zichzelf was begonnen met 'Rechts Nederland'

quote:
Vertrouweling Wilders werkte aan oprichten partij Rechts Nederland
door Tom-Jan Meeus

Een vertrouweling van PVV-leider Geert Wilders, het Tweede Kamerlid Joram van Klaveren, heeft tot en met begin vorig jaar gewerkt aan een plan uit de PVV te stappen en een nieuwe partij op te richten. Dat meldt NRC Handelsblad vandaag op basis van interne correspondentie van de PVV.

Van Klaveren, vaak gezien als het grootste politieke talent van de PVV, heeft eerder intern ontkend dat hij plannen had voor een opstand tegen Wilders nadat deze krant daar vorig jaar september over schreef. Uit de correspondentie blijkt verder dat Van Klaveren vorig jaar tegenover Wilders klaagde dat een ander lid van de partijtop, fractiesecretaris Martin Bosma, “gewoon heel erg lui is”.

Van Klaveren vormt momenteel met Wilders en Europarlementariër Laurence Stassen een commissie die kandidaten voor de Europese verkiezingen weegt. Een gevoelige taak omdat de PVV te veel kandidaten heeft voor de Europese lijst, waardoor in de partijleiding angst bestaat voor nieuwe afvalligen zodra de lijst, vermoedelijk later deze maand, bekend wordt.
Van Klaveren vorig jaar nog met nieuwe partij bezig

Uit de correspondentie blijkt dat Van Klaveren oktober 2012 al een naam (Rechts Nederland, RNL) had voor een nieuwe partij. Ook wilde hij “websites vast laten leggen”, “een begin maken met op papier zetten van ideologische uitgangspunten” en “verdere uitwerking van ideeën”, zo mailde hij 15 oktober 2012 een partijgenoot. De interne documenten tonen aan dat Van Klaveren nog in 2013 bezig was met een nieuwe partij.

Volgens PVV’ers met wie Van Klaveren zijn plannen besprak, heeft hij van zijn plan afgezien nadat Wilders hem, uit angst voor een nieuwe afvallige, veel meer invloed in de PVV-top aanbood. Zodoende werkt Wilders volgens deze PVV’ers nu gedwongen samen met de dissident.
PVV onbereikbaar voor commentaar

Van Klaveren, Kamerlid sinds 2010, keerde zich onder Rutte I al tegen de relatief linkse koers van de PVV inzake zorg en uitkeringen. Ook ergerde hij zich aan de grillige stijl en woede-uitbarstingen van Wilders. Toen er na de nederlaag bij de Kamerverkiezingen kritische evaluaties uit afdelingen kwamen, reageerde hij enthousiast. “Gaat goed”, mailde hij een partijgenoot.

Van Klaveren wilde de afgelopen weken niet op de zaak ingaan. De PVV was onbereikbaar.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ij-rechts-nederland/
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:37:57 #193
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137619185
quote:
In een reactie op de berichtgeving van dinsdag zegt Van Vliet dat hij niet van plan is zijn partij te verlaten. ''Ik was PVV'er, ik ben PVV'er en ik blijf PVV'er'', zegt hij.

Zijlstra zelf zegt dat hij een vertrouwelijke gesprek had met Van Vliet. De inhoud ''blijft tussen hem en mij''. Zijlstra kan zich '' voorstellen dat iedereen nieuwsgierig'' is naar het gesprek. VVD is ''in algemene zin'' tegen overstappen van Kamerleden van andere partijen naar de VVD, zei hij. De partij zou er moeite mee hebben zoiets uit te leggen aan de eigen kiezers.

'Bashen'
PVV-leider Geert Wilders spreekt in een reactie van ''PVV bashen''. ''Het is weer verkiezingstijd.'' Volgens hem blijft Van Vliet bij de PVV.

Volgens geruchten zou overigens ook PVV-Kamerlid Dion Graus de fractie willen verlaten. Hij zou belangstelling hebben voor 50PLUS. Graus spreekt dit tegen.
www.nu.nl/politiek/372335(...)overstappen-vvd.html
pi_137641048
De telegraaf heeft alle intriges in een artikeltje

http://www.telegraaf.nl/b(...)gewoon_PVV_er__.html
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:08:58 #195
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137642838
Spion Graus bij 50Plus. _O- _O-
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:51:56 #196
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137648129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Spion Graus bij 50Plus. _O- _O-
quote:
Lilian Helder, de nummer 4 op de lijst, heeft na de val van Rutte I contact gezocht met staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie om te peilen of een overstap naar de VVD mogelijk was. Haagse bronnen hebben dat gisteren bevestigd. Uiteindelijk sprak toenmalig fractievoorzitter Stef Blok zijn veto uit.

Eerder bleek al uit uitgelekte correspondentie dat Helder grote problemen heeft met Wilders. 'Mensen gewoon schofferen en negeren is mij een brug te ver,' schreef de voormalige advocate aan een andere PVV'er. 'Ik pik het niet langer. Als de tijd daar is, doe ik wat goed is voor mijzelf.'

Opmerkelijk genoeg heeft ook Kamerlid Dion Graus na de val van Rutte I geschermd met een overstap. In een mail van 11 mei 2012 aan onder anderen Geert Wilders, Fleur Agema en Martin Bosma schreef hij dat 50Plus-bestuurder Ron van der Velde hem had benaderd. 'Men wil mij graag als rechterhand van Nagel aanstellen. Dierenwelzijn staat in de top 3 onder hun achterban.'

Graus wil niet ingaan op de zaak. Van der Velde spreekt van 'onzin'. 'Ik heb hem alleen een keer gezien bij de dierenafdeling van Kaufhaus.'

Vrijage
De vrijage van Graus is saillant omdat hij in het verleden keihard uithaalde naar 'verraders' die de PVV de rug toekeerden. 'Dit soort personen zouden ze vroeger kielhalen,' zei hij over dissidenten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Geert-Wilders.dhtml
pi_137652828
Ook weer een grappig berichtje in het Parool:
http://www.parool.nl/paro(...)eferendum-Krim.dhtml

De Russen zien Wilders dus als een vriendje. Dit hadden SP en GL moeten doen. Dan had het PVV volk hier SP en GL genadeloos afgemaakt. Ze zouden het neerzetten als collaboratie met ons vijandige mogendheden. Nu zal het wel weer oorverdovend stil zijn.

Wilders had voor zijn doen ook al een genuanceerde reactie op Poetin. Het zou ook voor een deel door de EU komen. Het is de PVV. Dus die zal door rechts Nederland wel weer uit de wind worden gehouden. Dat is nogal hypocriet. Of je trekt de SP en GL weg uit de sfeer van landverraders of je geeft eerlijk toe dat de PVV ook lang niet altijd Pro Westers is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:48:12 #198
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_137950419
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_137962750
quote:
Wat een eng gezelschap zeg.
pi_137962823
Zou Joram van Klaveren burgemeester van Almere worden?
Ze hebben technisch gesproken wel recht op een burgemeester onderhand, denk alleen niet dat Willem-Alexander dáár zin in heeft
pi_137965108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
Zou Joram van Klaveren burgemeester van Almere worden?
Ze hebben technisch gesproken wel recht op een burgemeester onderhand, denk alleen niet dat Willem-Alexander dáár zin in heeft
Daar hebben ze veel te weinig steun voor in de gemeenteraad denk ik.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:08:52 #203
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137965435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
Zou Joram van Klaveren burgemeester van Almere worden?
Ze hebben technisch gesproken wel recht op een burgemeester onderhand, denk alleen niet dat Willem-Alexander dáár zin in heeft
Laat ze maar met een goede kandidaat komen, die de gemeenteraad weet te overtuigen dat hij het kan.
pi_137965506
ja dat is v klaveren dus
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:13:24 #205
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137965568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:11 schreef arjan1112 het volgende:
ja dat is v klaveren dus
Wat zou hem tot een goede burgemeester maken?
pi_137965603
een veiligheidsplan maken voor Almere ? over dat soort zaken gaat een burgemeester toch , de driehoek en alles
pi_137966128
NRC en RTLNieuws nemen stelling tegen Geert Wilders.

Hoofdredacteur RTL Nieuws

quote:
De reden waarom ik je dit schrijf is om op publiekelijk op te biechten: het is je gelukt - zelfs RTL Nieuws worstelt met wat je gisteravond hebt gezegd. Je bent écht een grens overgegaan. Minder Marokkanen - en dan de zaal laten scanderen: 'Minder, minder, minder!' Willens en wetens de oudste retorische truc ter wereld toepassen, weten wat er komen gaat, en dan die loze, krankzinnige belofte: 'Gaan we regelen'. Misselijkmakend. En dan die doortrapte, doorzichtige zogenaamde nuancering - 'criminele Marokkanen'. Jajaja. Vind je het gek dat het historische vergelijkingen regent? Nee, natuurlijk niet - je zocht ze op, je lokte ze weloverwogen uit. Juden raus. Hitler. Goebbels. Herinneringen aan deportatie.

Geert, verras ons: schaam je, en schaam je diep.

Voor het eerst in 25 jaar RTL Nieuws neemt de hoofdredactie van RTL Nieuws stelling.
NRC Hoofdredacteur
quote:
Een smet op deze verkiezingen is het gedrag van PVV-leider Wilders. Met het mobiliseren van een zaal voor ‘minder Marokkanen’, roept hij een sfeer op van deportatie: 'Dan gaan we dat regelen.' Andere partijen, maar ook andere PVV’ers, moeten onder ogen zien met wat voor verwerpelijke, haat en verdeeldheid zaaiende praktijken ze zich inlaten.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:31:46 #208
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137967976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
Zou Joram van Klaveren burgemeester van Almere worden?
Ze hebben technisch gesproken wel recht op een burgemeester onderhand, denk alleen niet dat Willem-Alexander dáár zin in heeft
No way dat ze daarmee in de gemeenteraad mee akkoord gaan.
pi_138020734
Nu kan ie die burgemeesters post zeker vergeten

VVD wil ook niet meer met de pvv samenwerken.

Geert staat alleen.
pi_138040134

Kijk, die snappen het tenminste
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 22 maart 2014 @ 14:27:40 #211
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_138040322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef WhiteBeard het volgende:

Kijk, die snappen het tenminste
:D
Je maintiendrai -XOXO-
pi_138681016
http://www.volkskrant.nl/(...)vdA-profiteert.dhtml

Almere krijgt een college zonder de grootste partij de PVV, maar wel met de PvdA, de grote verliezer van de gemeenteraadsverkiezingen. D66, PvdA, Leefbaar Almere, SP en CDA willen gaan samenwerken aan een sterk maar vooral sociaal Almere, zo maakte onderhandelaar René Peeters bekend namens D66. Deze tweede grootste partij in de stad heeft nu de bal in handen. .

Tsja ze geven wilders de schuld op zich logisch maar wat heeft die lokale afdeling nou met den haag te maken huh
pi_138681056
Niet zoveel maar ze stellen zich ook niet erg op als een club die verantwoordelijkheid wil nemen.
pi_138682390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:24 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)vdA-profiteert.dhtml

Almere krijgt een college zonder de grootste partij de PVV, maar wel met de PvdA, de grote verliezer van de gemeenteraadsverkiezingen. D66, PvdA, Leefbaar Almere, SP en CDA willen gaan samenwerken aan een sterk maar vooral sociaal Almere, zo maakte onderhandelaar René Peeters bekend namens D66. Deze tweede grootste partij in de stad heeft nu de bal in handen. .

Tsja ze geven wilders de schuld op zich logisch maar wat heeft die lokale afdeling nou met den haag te maken huh
Politiek amateurisme zoals we dat gewend zijn van de PVV, dat na 9 jaar na oprichting nog steeds niks fatsoenlijks voor elkaar kan krijgen :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_138684711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Politiek amateurisme zoals we dat gewend zijn van de PVV, dat na 9 jaar na oprichting nog steeds niks fatsoenlijks voor elkaar kan krijgen :')
ze hebben toch 2 jaar cda / vvd gedoogsteunt ?
pi_139071549
no one cares

euro voor de win

ga maar terug naar het stenen tijdperk geertje
pi_139171389
Weer een getrouwe die het niet meer trekt
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=3184
pi_139171592
Ja die pvv-ers die moeite hebben met de 'linkse' koers zijn kompleet kansloos

daar gaat echt niemand op stemmen; waarom zou je op Bontes stemmen ?
Dan kan je net zo goed op Mark Rutte stemmen gewoon vvd
pi_139171647
Sowieso is een stem op de PVV nu wel heel kansloos geworden. Niemand wil nog met die club samenwerken.
pi_139171672
Ook niet met de SP dus verkiezingen gaan er alleen om wie de premier word

..

je krijgt gewoon cda vvd pvda d66 gl cu

denk ik
pi_139171846
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:17 schreef arjan1112 het volgende:
Ook niet met de SP dus verkiezingen gaan er alleen om wie de premier word

..

je krijgt gewoon cda vvd pvda d66 gl cu

denk ik
De verkiezingen gaan om heel wat meer. Je hebt echter met SP en PVV twee partijen die bewust aan de kant blijven staan. Blijft buiten hen om moeër dan genoeg mogelijk qua combinaties.
pi_139172085
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verkiezingen gaan om heel wat meer. Je hebt echter met SP en PVV twee partijen die bewust aan de kant blijven staan. Blijft buiten hen om moeër dan genoeg mogelijk qua combinaties.
Nou behalve als pvv/ sp samen 70 zetels halen he, wat ik denk

dan krijg je gewoon een kabinet van bijna alle andere partijen en de grootste daarvan levert de premier
dus buma rutte pechtold of samsung
pi_139172109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:52 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nou behalve als pvv/ sp samen 70 zetels halen he, wat ik denk

dan krijg je gewoon een kabinet van bijna alle andere partijen en de grootste daarvan levert de premier
dus buma rutte pechtold of samsung
Oh maar dat scenario is natuurlijk niet aan de orde.
pi_139172153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar dat scenario is natuurlijk niet aan de orde.
Hoezo niet ?

Denk je nou echt dat iedereen op d66 gaat stemmen?
pi_139172253
Omdat het potentieel voor pvv en sp gewoon lang niet groot genoeg is.
pi_139172318
Ja en volgens jou is het onmogelijk dat Marine Le Pen president van Frankrijk word

en ik denk dat ze dat wél word
pi_139172387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:07 schreef arjan1112 het volgende:
Ja en volgens jou is het onmogelijk dat Marine Le Pen president van Frankrijk word

en ik denk dat ze dat wél word
Ja, die kans is zeer klein. Je beseft hoe het Franse stelsel werkt?
pi_139174389
ja ze haalt de 2de ronde net als toen haar vader het opnam tegen sarko

maar nu is een linkse de tegenstander en nu gaan de rechtsen niet op een linkse stemmen zoals toen andersom wel gebeurde , groenlinks stemmers gingen zeg maar op sarko stemmen om te voorkomen dat Le Pen president werd, dit keer gaan vvd stemmers niet op links stemmen zeg maar

dat denk ik
  woensdag 23 april 2014 @ 11:13:21 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_139174894
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verkiezingen gaan om heel wat meer. Je hebt echter met SP en PVV twee partijen die bewust aan de kant blijven staan. Blijft buiten hen om moeër dan genoeg mogelijk qua combinaties.
Ik denk dat als de SP de grootste of op één na grootste partij (na de PVV) wordt ze wel degelijk zullen gaan deelnemen in een regering. Dan krijgen we premier Roemer.
pi_139175133
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat als de SP de grootste of op één na grootste partij (na de PVV) wordt ze wel degelijk zullen gaan deelnemen in een regering. Dan krijgen we premier Roemer.
alleen als ze het cda de vvd en de christenunie niet nodig hebben voor een meerderheid

de vorige keer ging het ook niet met het cda

dus ik denk alleen als je SP PVDA Groenlinks krijgt
misschien met d66 erbij maar die zijn volgens de sp ook 'rechts'
  woensdag 23 april 2014 @ 11:26:52 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_139175242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

alleen als ze het cda de vvd en de christenunie niet nodig hebben voor een meerderheid

de vorige keer ging het ook niet met het cda

dus ik denk alleen als je SP PVDA Groenlinks krijgt
misschien met d66 erbij maar die zijn volgens de sp ook 'rechts'
Het hangt helemaal van de onderlinge verhoudingen qua zetels. Er is in ieder geval geen enkele partij die de SP heeft uitgesloten.
pi_139175834
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat als de SP de grootste of op één na grootste partij (na de PVV) wordt ze wel degelijk zullen gaan deelnemen in een regering. Dan krijgen we premier Roemer.
Laten we hopen dat het parlement verstandiger is.
pi_139175859
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Het hangt helemaal van de onderlinge verhoudingen qua zetels. Er is in ieder geval geen enkele partij die de SP heeft uitgesloten.
Behalve praktisch gezien dan alles rechts van GL.
pi_139654926
Bij een denkbeeldige meter schuift hij steeds meer de kant van Hitler op en steeds verder weg van ''de rest''. Dat geldt ook voor de mensen die op hem blijven stemmen.
pi_139920668
quote:
Olaf Stuger, nummer 3 op de PVV-lijst voor de komende Europese verkiezingen, keerde zich in 2006 nog fel tegen PVV-leider Geert Wilders. Stuger vond destijds dat het gedrag van Wilders ertoe leidde 'dat de samenleving steeds verder uit elkaar gedreven wordt'. Hij vond Wilders bovendien 'een humorloos type', een politicus die bijdroeg 'aan de verzuring van de politiek'.



We hebben indertijd in een klein lijsttrekkersdebat tegenover elkaar gestaan. No hard feelings, we hebben altijd goed contact gehouden



Olaf Stuger, nummer 3 op de PVV-lijst voor de komende Europese verkiezingen
© reuters.


De politieke avonturier Stuger begon ooit bij D66, taxeerde dat er via de gevestigde politieke partijen nooit iets zou veranderen, werd in 2002 Tweede Kamerlid voor de Lijst Pim Fortuyn en in 2006 lijsttrekker voor de Lijst Vijf Fortuyn. Om op de Europese PVV-lijst terecht te komen, moest hij wel eerst radicaal van mening veranderen. Stuger organiseerde op 18 november 2006, een week voor de Tweede Kamerverkiezingen, in Rotterdam een demonstratie ter verdediging van het gedachtengoed van Pim Fortuyn tegen 'radicaal rechts'. Daartoe rekende hij Wilders en Marco Pastors, toen lijsttrekker van Eén NL.

In een persbericht van de Lijst Vijf Fortuyn stond: 'In de hevige strijd om de gunst van de kiezers beginnen Marco Pastors en Geert Wilders elkaar met steeds recht-sere uitspraken om de oren te slaan. Het gevaar hiervan is dat de hele beweging van Pim een rechtsradicaal karakter krijgt.' Lijsttrekker Stuger stoorde zich vooral aan de verzuring van de politiek door Pastors en Wilders: 'Pim Fortuyn wilde het leuk maken in Nederland, daar merk je niets van bij deze humorloze types.' Hij stelde vast dat Pastors en Wilders 'op Janmaat beginnen te lijken'.

Erfenis van Fortuyn
Desgevraagd zegt Stuger nu: 'Ach, het is acht jaar geleden, hè. Als je een punt wilt maken, moet je controversiële uitspraken doen. Het ging om de erfenis van Fortuyn uit 2002.' Hij heeft de kwestie bij zijn sollicitatie voor de PVV-lijst niet met Wilders besproken. 'We hebben indertijd in een klein lijsttrekkersdebat tegenover elkaar gestaan. No hard feelings, we hebben altijd goed contact gehouden.'

Op de vraag of Wilders nog steeds zo humorloos en zuur is als in 2006, antwoordt Stuger nu: 'Dat is wel veranderd. Als er nu wordt gelachen in de Tweede Kamer, is dat om Kees van der Staaij of Geert Wilders.' Stuger beaamt dat om de 'minder, minder'-uitspraken van Wilders over Marokkanen niet zo hard is gelachen. 'Daar heeft hij zelf eerst ook niet om gelachen, omdat er een tombola van gebeurtenissen uit loskwam. Ik heb vaak het idee bij Wilders als hij een uitspraak doet: Goh, dit gaat wel ver. Maar enkele dagen later heeft hij gewoon een punt als Marokkanen in Deurne een juwelier overvallen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-tegen-Wilders.dhtml
pi_139920881
quote:
De Marokkaanse cultuur is minderwaardig aan de Nederlandse, vindt de lijsttrekker van de PVV voor het Europees Parlement, Marcel de Graaff. Hij beaamde een vraag daarover in het tv-programma EenVandaag.

'Op het moment dat iemand ongelovig, afvallige of vrouw is, dan ben je de ogen van de islamitische cultuur minderwaardig. Dat kan ik niet rijmen met westerse waarden', aldus de PVV-prominent. Mensen die onze waarden niet respecteren, hebben hier niets te zoeken, vindt hij.

Meer of minder Marokkanen
Op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen dit voorjaar vroeg PVV-voorman Geert Wilders aan zijn gehoor in een Haagse kroeg of dat meer of minder Marokkenen wilde. 'Minder, minder, minder', werd er gescandeerd. Het veroorzaakte grote maatschappelijke ophef. De Graaff zit er niet mee, zo bleek uit EenVandaag.

Collega-lijsttrekker van de PvdA Paul Tang reageerde onthutst via het ANP: 'De PVV-lijsttrekker voor Europa vindt Marokkaanse cultuur minderwaardig. Ik vind dat van zijn denkbeelden. Mijn Europa staat voor verdraagzaamheid, niet voor uitsluiting en xenofobie.'
http://www.volkskrant.nl/(...)kaanse-cultuur.dhtml
Volgens mij heeft deze PVV pipo niet helemaal door dat hij zich precies gedraagt als een islamitisch fundamentalist. Heeft ook niets te zoeken in onze maatschappij dus.
pi_139937149
quote:
'Wilders en Le Pen blazen lancering campagne af'
PVV-leider Geert Wilders en de Franse politica Marine le Pen van Front National hebben een gezamenlijke lancering van hun rechtse, eurosceptische verkiezingscampagne vorige maand moeten afblazen.

Dat meldt Vrij Nederland op basis van een onderzoek waarbij met tientallen betrokkenen in binnen- en buitenland werd gesproken. Het tijdschrift maakte een reconstructie van het ontstaan van een eurosceptische, rechtsradicale alliantie.
Aanleiding voor het afblazen van de campagne zouden de diverse rellen rond politici van het bondgenootschap zijn. Zo trad Andreas Mölzer van de Oostenrijkse bondgenoot FPÖ af na racistische uitspraken. Hij noemde de EU bijvoorbeeld een 'negerconglomeraat' en vergeleek het orgaan met het Derde Rijk.
pi_140010243
Ging weer lekker in die club zo te zien :P http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pese-lijst-PVV.dhtml
pi_140028309
De Graaff is ook, geheel tot onze verrassing natuurlijk, maar een marionet van de GBL:
http://www.telegraaf.nl/t(...)r_uitgelachen__.html
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:57:35 #240
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140261614
Verkiezingen voor het EP.

Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil ....

_O_ _O- :W *O*
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 06:22:48 #241
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140269570
En Wilders komt uiteraard met een laffe verklaring voor zijn verlies: zijn kiezers bleven thuis.

Wilders, wees een vent en trek je conclusies: je hebt gefaald dus sodemieter op met je rotkop.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 06:40:39 #242
225540 Pugg
Friends forever
pi_140269626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:57 schreef Old_Pal het volgende:
Verkiezingen voor het EP.

Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil
Wat zijn die xenofoben stil ....

_O_ _O- :W *O*
_O_ _O_ _O_
  vrijdag 23 mei 2014 @ 06:40:54 #243
225540 Pugg
Friends forever
pi_140269628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 06:22 schreef Old_Pal het volgende:
En Wilders komt uiteraard met een laffe verklaring voor zijn verlies: zijn kiezers bleven thuis.

Wilders, wees een vent en trek je conclusies: je hebt gefaald dus sodemieter op met je rotkop.
_O_ _O_ _O_
pi_140270703
Prachtig hoe hij zijn verlies probeert uit te leggen als winst :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:29:57 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_140271110
Ook tactisch, naar zijn kiezers toe. "Ja, nu kunnen we niet gaan doen wat we zouden doen in Europa, omdat het jullie schuld is."

Wij hadden op het stembureau iemand,mdie alle PVV bolletjes ingekleurd had. Stem ongeldig, dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:29:41 #246
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140272423
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
Prachtig hoe hij zijn verlies probeert uit te leggen als winst :')
Wat van hem gelul is want ontzettend veel mensen zien kennelijk Europa niet als de grote Boeman die een anti-stem verdient. Anders zouden de thuisblijvers wel gaan stemmen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_140272562
't Blijft raar dat niemand van de partij een interview mag geven voor de grote leider gesproken heeft.

De logica was wel apart, toen de leider eindelijk sprak. We hebben verloren maar eigenlijk hebben we gewonnen omdat tweederde van het land ons belangrijkste punt niet belangrijk genoeg vond. :?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:00:14 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140278265
MInder, minder minder!!
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:24:42 #249
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140278938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:00 schreef Hexagon het volgende:
MInder, minder minder!!
Minder haat
Minder racisme
Minder discriminatie
Minder schade berokkenen aan Nederlandse belangen
Minder gelul zonder echte oplossingen
>>> Minder PVV, Minder Wilders
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:37:43 #250
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_140766358
quote:
Wilders vreest vervolging

door Niels Rigter en Wouter de Winther
DEN HAAG -
Geert Wilders houdt ernstig rekening met strafrechtelijke vervolging voor zijn roep om ’minder’ Marokkanen. De PVV-leider treft voorbereidingen voor zijn verdediging en laat zich nu al bijstaan door strafrechtadvocaat Geert-Jan Knoops.
Uit een mailwisseling van Wilders, in het bezit van De Telegraaf, blijkt dat de PVV-voorman zich schrap zet voor een proces.
Hij heeft een medewerker opdracht gegeven het doopceel te lichten van de twee officieren van justitie die na de duizenden aangiften tegen Wilders onderzoeken of hij strafrechtelijk vervolgd moet worden: „Google ze s.v.p. Wil alles van ze weten van heden, verleden, politieke affiniteit, lidmaatschappen hockeyclub, eerdere zaken die ze behandeld hebben, schoonmoeders die ze hebben, de hele santenkraam etc. etc. etc.”
Twijfel over leus
Volgens betrokkenen twijfelde PVV-leider Geert Wilders onmiddellijk, toen hij zich vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen op de markt van Loosduinen liet ontvallen dat hij ’minder Marokkanen’ wilde.
Vervolgens zou partij-ideoloog Martin Bosma erop hebben aangedrongen de opmerking te gebruiken op verkiezingsavond. Voordat de PVV-leider die avond in een Haags café zijn aanhang toesprak, was het publiek al door een medewerker geïnstrueerd dat Wilders drie vragen zou stellen en dat daarop het antwoord ’minder’ diende te zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_vervolging__.html
** Wie van de PVV zit te lekken ... en waarom ? Stiekem verzet tegen de Geert ? Bang om openlijk de man ter discussie te stellen?
** Dus de volksmennerij in dat café was bewust voorbereid. Nog een tip voor die gasten: fakkels en patriottistische liederen organiseren.
pi_141279420
quote:
PVV-leider Geert Wilders heeft een nieuwe, zesde partner op de tocht naar een nieuwe fractie in het Europees Parlement. Het is de KNP (Nieuw Rechts) uit Polen, zo verklaarde een woordvoerder van de Poolse partij tegenover dagblad Trouw.

De anti-Europeanen missen nu nog één deelnemer voor een Europese fractie. Met parlementariërs uit minimaal zeven lidstaten kun je een fractie vormen en extra spreektijd, maar ook meer geld krijgen. Wilders was eerst tegen een samenwerking met de partij, 'vanwege zijn verzet tegen onze vrije markt-ideologie', aldus een KNP-woordvoerder.

Belastingen afschaffen
De Poolse partij wil vrijwel alle belastingen afschaffen: de overheid moet zich alleen met defensie en openbare orde bezighouden. Daarom wil de partij vrouwen het kiesrecht ontnemen. Zij zouden vaker links stemmen, op partijen die meer sociale zekerheid willen.

Andere fractie
Gisteren werd duidelijk dat het de eurokritische partij UKIP van Nigel Farage gelukt is om voldoende gelijkgestemden te vinden voor een fractie in het Europees Parlement. De Brit wist zes andere partijen aan zich te binden. De fractie, genaamd Europa van Democratie en Vrijheid, telt 48 zetels, zo maakte Farage zelf bekend.

Eerder deze week leek het erop dat de vorming van een EU-fractie lastig zou worden, na het opstappen van de Nederlandse Europarlementariër en SGP'er Bas Belder. Maar de Brit wist de Italiaanse partij van Beppe Grillo aan zich te binden, evenals een Zweedse, Letse, Tsjechische en Litouwse partij. Daarnaast stapt één Franse Europarlementariër van het Front National over naar deze fractie.

Mogelijk doodsteek
Voor het Front National en de PVV van Geert Wilders is de vorming van deze fractie mogelijk de doodsteek. Samen met het Belgische Vlaams Belang, het Oostenrijkse FPÖ en de Italiaanse Lega Nord zochten ze nog twee partijen om zich bij te voegen. De Poolse partij Kongres Nowej Prawicy (Congres van Nieuw Rechts) lijkt nu dus overtuigd. Maar daarnaast hoopten ze de Litouwers, die nu zich hebben aangesloten bij Farage, te overtuigen.

Om een fractie te vormen in het Europees Parlement zijn minimaal 25 zetels uit zeven verschillende EU-landen nodig. Voor 25 juni moet de fractievorming zijn afgerond, vóór de eerste vergadersessie in Straatsburg begin juli.
Niks aan de hand mensen, het gaat de PVV slechts om het anti-EU geluid.
pi_141280835
quote:
De Poolse partij wil vrijwel alle belastingen afschaffen: de overheid moet zich alleen met defensie en openbare orde bezighouden. Daarom wil de partij vrouwen het kiesrecht ontnemen. Zij zouden vaker links stemmen, op partijen die meer sociale zekerheid willen.
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_141280922
Ben ook benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor de GBL met de Gouden Dagenraad in zee gaat :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_141288003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor de GBL met de Gouden Dagenraad in zee gaat :')
jobbik was toch ook nog vrij?
pi_141290162
Wilders vindt 'de islamitische cultuur' achterlijk, omdat ze vaak leidt tot het ontbreken van rechten voor vrouwen en homo's. Op Polen had hij het ook al niet zo, gezien dat meldpunt.

Komt hij nu rustig aankakken met een samenwerking met Polen die tegen rechten voor vrouwen en homo's zijn, daarmee alle principes die hij meende te bezitten direct maar overboord gooiend. Gaan zijn kiezers dat nu serieus pikken?

Ik hoop dat hij zijn fractie rondkrijgt; je weet nu al dat die maandelijks in het nieuws zal komen vanwege ruzies en dat die na een jaar finaal uit elkaar valt. Heb al voorpret bij de voorbode van alle negatieve publiciteit die hij zichzelf weer bewust op de hals gaat halen. :')
pi_141294181
De partijleider heeft ook gezegd dat Hitler waarschijnlijk niet op de hoogte was van de Holocaust. Serieus, en dan nog vol blijven houden dat dat niet uitmaakt omdat je enkel op de anti-EU standpunten wil samenwerken ?
pi_147141630
Fokking grappig, al 163 dagen niet gereageerd in dit topic over de spraakmakendste partij van Nederland. En wat er eerder al wel gepost is, is neergeplempt door verstokte anti-PVV landverradende linkschmenschen. _O-

Definitief failliet van POL=FOK?
pi_147141706
Eerder het failliet van de PVV. Steeds minder mensen geven een neuk om hen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147142968
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
Eerder het failliet van de PVV. Steeds minder mensen geven een neuk om hen.
Blijven hopen, jongen... blijven hopen.
pi_147144445
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 10:56 schreef hpeopjes het volgende:
Definitief failliet van POL=FOK?
:? Politiek gaat niet alleen om dit one issue partijtje.
  zondag 30 november 2014 @ 13:52:21 #262
225540 Pugg
Friends forever
pi_147145436
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:13 schreef Tem het volgende:

[..]

:? Politiek gaat niet alleen om dit one issue partijtje.
_O_ _O_ _O_
pi_147145495
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 10:56 schreef hpeopjes het volgende:
Fokking grappig, al 163 dagen niet gereageerd in dit topic over de spraakmakendste partij van Nederland. En wat er eerder al wel gepost is, is neergeplempt door verstokte anti-PVV landverradende linkschmenschen. _O-

Definitief failliet van POL=FOK?
Vertel ons eens waarom je een landverrader bent als je niet pro pvv bent?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:46:45 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_147332899
Even om wat opheldering gevraagd bij een paar kamerleden:

  zaterdag 6 december 2014 @ 15:14:49 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_147333516
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:46 schreef remlof het volgende:
Even om wat opheldering gevraagd bij een paar kamerleden:

[ afbeelding ]
Deze al gezien?

http://www.rijksoverheid.(...)e-partijen-2013.html
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:30:21 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_147334908
quote:
Dank. Nee niet gezien en nooit iets over gehoord en dat verbaast mij. Wanneer moeten de cijfers over 2014 bekend gemaakt worden?
pi_147338842
quote:
Tja, dat viel natuurlijk te verwachten dat de PVV geen bedrag van boven de 4500,- zou binnen krijgen. :')
Daarnaast is het wel een erg karig verslag. Een beetje zo'n verslag dat je van je leraar op de middelbare school zou terugkrijgen met de woorden "Wat een vod, dat je dat durft in te leveren, doe maar eens overnieuw.".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 6 december 2014 @ 19:41:36 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_147339307
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tja, dat viel natuurlijk te verwachten dat de PVV geen bedrag van boven de 4500,- zou binnen krijgen. :')
Daarnaast is het wel een erg karig verslag. Een beetje zo'n verslag dat je van je leraar op de middelbare school zou terugkrijgen met de woorden "Wat een vod, dat je dat durft in te leveren, doe maar eens overnieuw.".
Ik denk dat de PVV nu heel veel giften van precies ¤4500 krijgt van verschillende Russische partijen :')
  maandag 8 december 2014 @ 09:41:54 #269
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_147384098
quote:
Een Senaat zonder PVV?

Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer worden gehouden, zou de PVV van Geert Wilders 25 zetels halen (peiling Ipsos 4 december 2014). Bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer, die op 26 mei volgend jaar plaatsvinden, zouden dat er wel eens heel wat minder kunnen worden dan de 12 à 13 die je op basis van de peiling voor de Tweede Kamer zou verwachten. Misschien worden het er wel nul.

Als dit gebeurt, is het voor een groot deel toe te schrijven aan de getrapte verkiezingen voor onze Eerste Kamer. De burger kiest de leden van de staten in zijn provincie, waarop de leden van provinciale staten de leden van de Eerste Kamer kiezen. Een partij die landelijk goed scoort in de peilingen is dus gedwongen om ook op provinciaal niveau actief te worden wil zij niet alleen in de Tweede Kamer, maar ook in de Eerste succes oogsten. Juist daar wringt bij de PVV de schoen. In 2011 slaagde de eenmanspartij van Wilders er weliswaar in om in alle provincies voldoende kandidaten bij elkaar te sprokkelen en een goede uitslag neer te zetten, maar vervolgens ging er van alles mis. De PVV-fractie in Noord-Holland klapte uit elkaar en scheurde in vieren. Ook in andere provincies (Noord-Brabant, Gelderland, Drenthe en Friesland) stapten statenleden uit de respectieve PVV-fracties. In Limburg mocht de PVV het een jaartje proberen in gedeputeerde staten, maar ook dat was geen succes. Voordat het Limburgse college viel, hadden zich overigens ook in die provincie PVV-statenleden afgesplitst van de moederfractie. Het is allemaal al eens op dit blog besproken (hier en hier).

De eerste vraag is of PVV-leider Wilders voldoende capabele kandidaten kan vinden om aan de komende statenverkiezingen deel te nemen. Meindert Fennema legde vier jaar geleden al eens treffend uit waarom het voor de PVV zo moeilijk is om aan goede kandidaten te komen. Maar de tweede vraag is of Wilders wel tijd en energie gaat steken in het vinden van tientallen kandidaten voor de statenverkiezingen in alle twaalf provincies. In 2011 verleende de PVV gedoogsteun aan een kabinet dat belangrijke PVV-speerpunten ten aanzien van immigratie en veiligheid moest uitvoeren. Dat kabinet had geen meerderheid in de Eerste Kamer en deelname van de partij van Wilders aan staten- en Senaatsverkiezingen moest die meerderheid alsnog bewerkstelligen (hetgeen overigens, zoals bekend, niet lukte). Nu is de situatie radicaal anders. Na de breuk in de Catshuis wil niemand meer met de PVV regeren en de partij doet er ook weinig aan om die situatie te keren. De PVV is veroordeeld tot een jarenlange rol in de oppositie. Natuurlijk kan die oppositie ook in de Senaat gevoerd worden, maar de vraag is of de investering daarvoor – namelijk het zoeken van tientallen geschikte kandidaten en deelname aan de verkiezingen in twaalf provincies – wel opwegen tegen het resultaat.

Het risico van weer een reeks afscheidingen en de grote waarschijnlijkheid dat deelname aan colleges van gedeputeerde staten er niet inzit, moeten ook worden meegewogen. Het is in dit verband tekenend dat een partij die het zo goed doet in de peilingen, eerder dit jaar maar in twee gemeenten aan de raadsverkiezingen deelnam. Na de ‘Marokkanen-uitspraak’ van Wilders dreigde zo’n beetje heel PVV Flevoland (de statenfractie en de raadsfractie in Almere) zich tegen de partij te keren, al kon dat onheil uiteindelijk afgewend worden. De Haagse gemeenteraad werd gevuld met oud-Tweede Kamerleden, voor wie na de verkiezingsnederlaag in 2012 geen plaats meer was. Mogen die straks ook op de lijst voor de statenverkiezingen? We zullen het 2 februari volgend jaar weten, de dag van de kandidaatstelling. Wellicht dat we voor die tijd al weten of de PVV deelname aan de Eerste Kamerverkiezingen ambieert, en zo ja, wie dan de lijst gaat trekken. Momenteel hult Wilders zich in stilzwijgen. Terwijl partijen als VVD, CDA, D66 en 50Plus al lang en breed bekend hebben gemaakt wie de lijsttrekker voor de Senaatsverkiezingen wordt, en er bij de PvdA ook maar één kandidaat voor die positie schijnt te zijn, is van de eenmansbeweging van Wilders niet eens bekend óf zij deelneemt.

Het vinden van een geschikte lijsttrekker is natuurlijk geen sinecure. In 2011 ging de PVV de verkiezingen in met Machiel de Graaf, die overigens ook de fractievoorzitter in de Haagse gemeenteraad was en beleidsmedewerker van de Tweede Kamerfractie, en zo als volleerd plucheplakker drie salarissen toucheerde. In dat licht was het opmerkelijk dat hij zijn collega-senatoren hun vele bijbanen aanwreef en verder vooral opviel door de fractievoorzitter van de PvdA weg te zetten als “Wassenaarse burgemeestersvrouw”. Na goed een jaar in de Senaat stapte De Graaf alweer over naar de Tweede Kamer, waar hij inmiddels betoogt dat de Nederlandse identiteit via de baarmoeder om zeep wordt geholpen. Zijn opvolger was Marcel de Graaff met dubbel f. Deze theoloog trad aan in een tijd dat er geen gedoogsteun meer geleverd hoefde te worden, dus hij kon vol op het orgel. Met zijn betoog dat “Nederland wordt overstroomd met mensen uit landen met een minderwaardige cultuur” en dat Syrische vluchtelingen maar harder tegen Assad moeten vechten haalde hij het niveau van de Eerste Kamer flink naar beneden. Na de verkiezingen voor het Europees Parlement, waarvoor hij de PVV-lijsttrekker was, droeg hij het stokje over aan Marjolein Faber. Die scandeerde enthousiast het ‘minder, minder’ mee, maar weigerde een rapportje met voorzichtige aanbevelingen voor meer integriteit in de Senaat te onderschrijven.

Van de overige senatoren van PVV-huize kan niet veel meer worden gezegd dan dat ze niet opvielen, overigens niet heel verrassend voor een groepje politici dat vooral in de Senaat is geplant om een gedoogakkoord uit te voeren. Als ze al in het nieuws kwamen, dan was dat omdat ze de Grote Leider tegen de haren in hadden gestreken, waarop deze hen voor “rat” en “stoker” uitmaakte. Als de PVV de statenverkiezingen en daarmee de Eerste Kamer links laat liggen, ontstaat een buitengewoon interessante dynamiek. Een behoorlijk brok zetels – 10 van de 75 – zal dan worden verdeeld onder andere partijen. Het is niet waarschijnlijk dat de coalitie van VVD en PvdA daar erg van gaat profiteren. De partijen die wél profiteren (SP? CDA? D66?), krijgen een belangrijk aandeel in het lot van het kabinet, dat gedurende zijn hele bestaan al tegen het ontbreken van een vaste meerderheid in de Eerste Kamer aanloopt. Er breken interessante tijden aan. Schrijf 2 februari 2015 maar vast in de agenda’s. Op die dag weten we zeker of de PVV aan de statenverkiezingen deelneemt en dus kans maakt op terugkeer in de Eerste Kamer.
http://www.publiekrechtenpolitiek.nl/een-senaat-zonder-pvv/
pi_147397893
quote:
Interessant stuk, bedankt.
pi_148596556
Parlementaire invloed PVV nog nooit zo klein geweest en praktisch gereduceerd tot nul sinds de 'minder, minder, minder' uitspraak.
Nu.nl
  maandag 12 januari 2015 @ 10:43:42 #272
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148598213
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:59 schreef Kaas- het volgende:
Parlementaire invloed PVV nog nooit zo klein geweest en praktisch gereduceerd tot nul sinds de 'minder, minder, minder' uitspraak.
Nu.nl
quote:
'PVV geïsoleerd in Kamer sinds Marokkanenspeech'

De parlementaire invloed van de PVV is sinds maart vorig jaar op een dieptepunt beland. In heel 2014 werden van de PVV slechts negen moties aangenomen, een krappe 3 procent van de moties die de partij indiende. Dit meldt Trouw vandaag.

Door: Redactie 12 januari 2015, 10:07 9

De krant liet een analyse maken van de gegevens van de Dienst Informatievoorziening van de Tweede Kamer. Daaruit blijkt dat Wilders' partij vooral het afgelopen jaar aan invloed inboette. Zeker in de laatste zeven maanden van 2014, nadat Wilders zijn aanhang vroeg of zij 'meer of minder Marokkanen willen', lijkt de bereidheid van de rest van de Kamer om voorstellen uit de PVV-fractie te steunen tot een minimum gedaald.

De PvdA, 50Plus en SP besloten helemaal geen moties meer met de PVV in te dienen. Ook met andere partijen bekoelden de verhoudingen, zo blijkt uit de gegevens. Kwam het voorheen gemiddeld 83 keer per jaar voor dat de PVV een voorstel van een andere partij mee inbracht, het afgelopen jaar was dat bijna de helft van dat aantal: 42 keer.

Principiële bezwaren
Na een wat voorzichtige start in 2006, dienden de meeste partijen regelmatig een voorstel in met een Kamerlid van de PVV, principiële bezwaren leken er niet meer te zijn. De samenwerking was groot met CDA en VVD, vooral in de jaren 2010-2012, toen de PVV als gedoogpartner deel uitmaakte van de regering van die partijen. In die jaren werden ook de meeste PVV-moties door de Kamer gehonoreerd.

Ter vergelijking: de SP kreeg in 2014 steun voor 12 procent van haar voorstellen. Het CDA voor 23 procent. Fracties van regeringspartijen hebben de hoogste succespercentages.
http://www.volkskrant.nl/(...)anenspeech~a3827953/
pi_148601746
En dat is dus waar het uiteindelijk om gaat. De PVV is een partij die niks bereikt. Niet dat het Henk, Ingrid en de rest van de fanclub op andere gedachten zal brengen, want ze zijn nu eenmaal blindelings idolaat van Geert Wilders.
pi_148612183
Dacht dat jij ook van die fanclub was.
pi_148632991
Leuk trouwens dat Wilders zelf niet tegen spotprenten kan:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-is-wilders-woedend/
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148664231
Als Joop.nl volhardt, is Pauw & Witteman het eerste VARA-programma dat het slachtoffer wordt van de PVV-boycot.


Mooi :) hoeven we niet naar die debiel te luisteren
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 januari 2015 @ 15:31:55 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148749762
De nieuwe poster

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:48:54 #278
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148753589
Houdt er nog iemand de stand bij?

http://www.telegraaf.nl/b(...)een_PVV_er_op__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:23:22 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_148754413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef borisz het volgende:
De nieuwe poster

[ afbeelding ]
Genoeg is genoeg, weg PVV.

Prima tekst.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 januari 2015 @ 11:53:25 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148869473
Hans Jansen in het EP
http://www.elsevier.nl/Eu(...)-Parlement-1687384W/

quote:
...
Jansen vindt al decennia iets anders. 'Ik mag misschien volgende week in Straatsburg iets zeggen over islamofobie.' Dat zou voor het eerst zijn. 'Ik weet ook niet wat ik hier doe. Ik moet blijven zitten om de PVV niet te schaden.'

En dat wil hij niet, want een nieuwe generatie staat klaar. 'Mijn nichtje is net medewerker geworden van de PVV-fractie in Noord-Holland. Zo bouw je een partij, via families.'
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:10:18 #281
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148881561
Maar de PvdA is volgens de PVV adepten de regentenpartij, met vriendjespolitiek en familiebanden... :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_148881625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:03 schreef bamibij het volgende:
Als Joop.nl volhardt, is Pauw & Witteman het eerste VARA-programma dat het slachtoffer wordt van de PVV-boycot.
Zullen ze wel erg mee zitten nu ze zijn gestopt.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:19:42 #283
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148881839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:03 schreef bamibij het volgende:
Als Joop.nl volhardt, is Pauw & Witteman het eerste VARA-programma dat het slachtoffer wordt van de PVV-boycot.


Mooi :) hoeven we niet naar die debiel te luisteren
Je weet dat je uit een nieuwsbericht uit 2011 citeert?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:22:32 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148881930
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:19 schreef freako het volgende:

[..]

Je weet dat je uit een nieuwsbericht uit 2011 citeert?
Hij ziet 'Pauw en Witteman' en 'Joop.nl' en begint te schuimen. Rood waas vor de ogen, samen met dat bord zorgt ervoor dat alle andere input onzichtbaar wordt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_149134752
De PVV schijnt nogal wat moeite te hebben om de kandidatenlijsten voor de provinciale statenverkiezingen rond te krijgen, bericht de Volkskrant:

quote:
PVV worstelt in provincies
Uiterlijk volgende week maandag moeten de lijsten voor de Provinciale Statenverkiezingen worden ingediend. De meeste landelijke partijen presenteerden hun kandidaten al eind 2014. Alleen de PVV laat nog op zich wachten. Noord- en Zuid-Holland, Utrecht, Limburg, Gelderland en Flevoland hebben de lijst al openbaar gemaakt, de andere provincies talmen nog. Omdat de Statenleden later de leden van de Eerste Kamer kiezen, zijn deze verkiezingen voor Wilders van strategisch belang.

Veel PVV-Statenleden verlieten tussentijds hun fractie, vaak met medeneming van hun zetel. Daarom heeft de PVV nieuwe kandidaten moeten zoeken. 'Hardwerkende ondernemers, zakenmensen en deskundigen.' Zo prijst Dannij van der Sluijs zijn Noord-Hollandse lijst aan.

Daarop figureren twee medewerkers van de eurofractie. Opvallend is de naam van Bernadette de Wit. Ze werkte vele jaren als journaliste, maakte naam als vrijdenker, schreef reportages over bandeloze liefde en was vertrouwelinge van Theo van Gogh. Tegenwoordig staat ze te boek als parlementair assistent van europarlementariër en Arabist Hans Jansen. Hij staat zelf op plek 16 van de lijst, een plaatsje onder zijn collega-europarlementariër Olaf Stuger. Kamerlid Martin Bosma is lijstduwer in Noord-Holland.

Ook andere kamerleden fungeren als lijstduwer. Sietse Fritsma doet dat in Zuid-Holland, Reinette Klever in Gelderland. Europarlementariër Vicky Maeijer figureert op de Zuid-Hollandse lijst.

Flevolander Chris Jansen kreeg in maart 2014 even landelijke bekendheid omdat hij vond dat de PVV-Statenfractie en het PVV-smaldeel in de gemeenteraad van Almere moest opstappen omdat ze twijfels hadden bij de 'minder, minder, minder Marokkanen'-uitspraak van partijleider Wilders. Uiteindelijk bleven zowel Jansen als de andere fractieleden aan. Jansen is beloond met het lijsttrekkerschap in Flevoland.

Een PVV-woordvoerder vertelde dat de lijst met kandidaten voor de Eerste Kamer pas half maart mag worden verwacht. Ook die lijst is door de andere landelijke partijen al bekendgemaakt.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ke-veiling~a3838428/ (halverwege de pagina)
pi_149774906
Deze kwam ik vandaag tegen:
https://www.facebook.com/(...)4799/?type=1&theater


Wilders als vervanger van Willem-Alexander...
Het verhaal "Onze Wilders is een geboren leider en wel hierom:" is ook de moeite waard.

quote:
Strategie: vrijwel geen enkele onderneming of organisatie communiceert welke strategie zij kiest om haar doelstellingen te bereiken. Vooral in de politiek zou dat averechts werken omdat de andere partijen daar volop misbruik of gebruik van zouden kunnen maken. Naar de strategie van Wilders moeten wij dus raden
pi_149775070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
Deze kwam ik vandaag tegen:
https://www.facebook.com/(...)4799/?type=1&theater
[ afbeelding ]

Wilders als vervanger van Willem-Alexander...
Het verhaal "Onze Wilders is een geboren leider en wel hierom:" is ook de moeite waard.

[..]

Een opmerkelijk betoog, al is het alleen al omdat er nergens expliciet tegen de PvdA wordt geschopt. De term valt zelfs niet één keer.
pi_149989758


geertwilderspvv twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 13:17:16 Wat een vreselijk laffe daad en aanslag op de democratie. Hoop dat dader snel gepakt wordt. http://t.co/wGFw8JoDlv reageer retweet
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:56:08 #289
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_149999861
Het is natuurlijk ook meteen weer een aanslag op de democratie. En dat van iemand die niet eens democratie in zijn eigen partij toelaat. Hij komt ook niet op het idee dat het gewoon iets persoonlijks kan zijn geweest. Nee, gelijk de Calimero-rol aannemen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2015 @ 10:42:37 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150877083
Ome Greet wil het in Rotterdam proberen
http://nos.nl/artikel/202(...)fbaar-rotterdam.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:55:48 #291
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153226668
Geert Wilders meent weer eens van zijn vrijheid om te beledigen gebruik te moeten maken. Leuk, je hebt er niets aan maar het gaat wel weer problemen opleveren. Verantwoordelijke man is het ook.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 juni 2015 @ 08:38:47 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153238969
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153239060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:38 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan we weer....

Ik houd deze keer geen lijstje bij hoor.

Ondertussen is VNL ook nog bezig om mensen bij de PVV weg te kapen:
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-wilders~a4053701/
  donderdag 4 juni 2015 @ 08:49:10 #294
104871 remlof
Europees federalist
pi_153239087
Altijd mooi als fascisten zichzelf kapotmaken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2015 @ 23:47:10 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153398975
vdja twitterde op dinsdag 09-06-2015 om 23:41:28 Breuk in Friese PVV-fractie. Jitske Eizema wordt uit fractie gezet. Ze houdt haar zetel. Woensdag meer in de LC. reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_153408149
Inmiddels dus bevestigd: Fries Statenlid PVV uit fractie gezet

Ik houd geen lijstje meer bij hoor... :{w
pi_153412306
http://www.volkskrant.nl/(...)ie-gegooid~a4067828/

Dit is het gevolg van geen partijafdeling willen.
Buiten de parlementaire organen om leren leden elkaar kennen , geschillen uitvechten of bijleggen, ruziemakers haken af, men gaat zien wie het beste kandidaat kan zijn voor een verkiezing.
Een afdeling is een selectiesysteem op zich.
Fortuyn maakte ook de fout door zijn kamerkandidaten per advertentie te zoeken binnen 3 maanden.
En na zijn dood werden de afdelingen veel te snel uit de grond gestampt.... door allerlei boze mensen die ook op elkaar boos werden.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:13:37 #298
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153436493
Het gedachtegoed van de PVV trekt in elk geval geen kundige individuen aan, zo is inmiddels ruimschoots bewezen. Dat zou je iets over het gedachtegoed moeten vertellen..
pi_153609354
Normaal reageer ik er niet meer op.
Maar toch vraag ik me af:
Wat vinden (potentiële) PVV-stemmers nu van de uitspraken van Geert Wilders.

http://nos.nl/artikel/204(...)europese-verzet.html

Verzet, bevrijding, D-day.....

De meeste tegenstanders van de PVV gebruiken nauwelijks nog bewoordingen verbonden met WO II.
Het verstoort het debat.
Is het niet zo dat eigenlijk Wilders ieder debat wil laten mislukken, en alleen maar als zielig slachtoffer uit een debat wil komen. Tegenstanders uit de tent lokken, zonder dat je er op uit bent een oplossing te vinden....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_155366352
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:13 schreef De_Kaas het volgende:
Het gedachtegoed van de PVV trekt in elk geval geen kundige individuen aan, zo is inmiddels ruimschoots bewezen. Dat zou je iets over het gedachtegoed moeten vertellen..
Het probleem is niet het gedachtegoed. Maar kundige individuen hebben dikwijls een carrière die ze niet op het spel willen zetten. Waar een PvdA-lidmaatschap deuren opent, is de PVV dodelijk voor je CV.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 06:40:08 #301
225540 Pugg
Friends forever
pi_155371950
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')