abonnement Unibet Coolblue
pi_132394625
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik was van plan om een 3DS XL te halen, maar gezien ik toch vaker thuis ben en samen spelen veel leuker is lijkt een console me veel fijner. Hebben al een PS3, dus het zal puur zijn voor de Nintendo games. Nu heb ik overwogen om een Wii te gaan halen ( goedkoper momenteel ), gezien ik vooral Wii spellen wil gaan spelen op de console. Wii U spellen zijn er namelijk nog niet heel veel. Maar ik lees ook dat het zonde is om nu een Wii te kopen, terwijl er over een jaar misschien meer games uit zijn op de U. Staan er het komende jaren nog toptitels klaar om uit te komen? Ik denk aan een Mario Party, of Mario Kart, etc?

Als je een Wii U koopt krijg je natuurlijk ook zo'n gamepad erbij. Moeten daar batterijen in, of zit er een accu in? Verder ergens batterijen voor nodig? Kun je met zo'n gamepad ook gewoon oude Wii games spelen? Voornamelijk Mario Kart Wii en New Super Mario Bros Wii.

Kun je met een Wii controller ook gewoon Wii U games spelen? Waar kun je uberhaupt een extra gamepad erbij halen? Ik heb op internet gekeken, maar kom die nergens tegen. Heeft elke gamepad een eigen cradle/stand nodig?

Alvast bedankt!
1) http://www.nintendo.com/games/gameGuide?system=wii+u
2) gamepad heeft een accu
3) je hebt batterijen nodig voor de "oude" wii controllers want die gebruik je ook nog steeds bij sommige games als mario etc.
4) oude wii games kun je gewoon spelen je gebruikt dan de oude controllers van de wii
5) je hebt geen cradle / stand nodig voor je controller want er zit een snoer bij om hem op te laden, wel is het handig omdat de controller nog al snel leeg loopt ook als je hem niet gebruikt (zie mijn discussie hierboven)
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:02:48 #202
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132394953
Dankje voor het snelle antwoord, top! Dus als je bv Mario Kart Wii wilt doen op de Wii U heb je eigenlijk sowieso ook 2 wii controllers nodig? De gamepad kun je niet gebruiken voor Wii games? Dat is dan wel jammer. Wel handig dat je een Wii controller kunt gebruiken voor Wii U games. Is dat bij alle Wii u games mogelijk, of dat niet? Console gaat vooral gebruikt worden door twee personen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132395014
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik was van plan om een 3DS XL te halen, maar gezien ik toch vaker thuis ben en samen spelen veel leuker is lijkt een console me veel fijner. Hebben al een PS3, dus het zal puur zijn voor de Nintendo games. Nu heb ik overwogen om een Wii te gaan halen ( goedkoper momenteel ), gezien ik vooral Wii spellen wil gaan spelen op de console. Wii U spellen zijn er namelijk nog niet heel veel. Maar ik lees ook dat het zonde is om nu een Wii te kopen, terwijl er over een jaar misschien meer games uit zijn op de U. Staan er het komende jaren nog toptitels klaar om uit te komen? Ik denk aan een Mario Party, of Mario Kart, etc?
Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Mario kart 8, Super Smash Bros U allemaal al aangekondigd voor Q1 en 2 volgend jaar. Yoshi's Yarn is aangekondigd maar geen release date. En lijkt me raar dat er geen Mario Party oid komt :P Zelda U komt ook maar dan ergens in 2014 of 2015. Ik denk dat in de tussen tijd wel een Metroid, Kirby, F-Zero oid komt :) En 3rd party games zullen ook nog komen. Watch_Dogs, Call of Duty etc.

quote:
Als je een Wii U koopt krijg je natuurlijk ook zo'n gamepad erbij. Moeten daar batterijen in, of zit er een accu in? Verder ergens batterijen voor nodig?
Accu. Batterijen heb je nodig voor je wiimotes

quote:
Kun je met zo'n gamepad ook gewoon oude Wii games spelen? Voornamelijk Mario Kart Wii en New Super Mario Bros Wii.
Nee de gamepad werkt alleen met Wii U games. Voor Wii games heb je echt wiimotes etc nodig :)

quote:
Kun je met een Wii controller ook gewoon Wii U games spelen?
Sommige games ondersteunen de wiimotes wel. Anderen niet. NSMBU en Nintendoland hebben de optie om met wiimotes te spelen.

quote:
Waar kun je uberhaupt een extra gamepad erbij halen? Ik heb op internet gekeken, maar kom die nergens tegen.
Extra gamepad kun je voorlopig niet halen. Alleen als je gamepad stuk is kun je met Nintendo contact opnemen.

quote:
Heeft elke gamepad een eigen cradle/stand nodig?
Niet nodig is wel handig :P Je krijg die gratis bij de 32gb versie

Oh en als je wiimotes gaat halen. Neem de "wiimotion+ inside" controllers. Bij WiiU games zijn deze namelijk nodig.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:08:49 #204
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132395186
Thanks! Dan weet ik dat ik zo'n 32GB variant moet halen, en daarbij 2 wii controllers met Wii motion, en dan ook maar gelijk 2 nunchucks. Zullen vast wel tweedehands goedkoop te vinden zijn, want ik ga daar niet de nieuwprijs voor betalen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132395242
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Thanks! Dan weet ik dat ik zo'n 32GB variant moet halen, en daarbij 2 wii controllers met Wii motion, en dan ook maar gelijk 2 nunchucks. Zullen vast wel tweedehands goedkoop te vinden zijn, want ik ga daar niet de nieuwprijs voor betalen :P
Ik zou eens gaan kijken bij:
http://www.mariowii.nl/
en
http://www.wiigamesinfo.nl/

Voor hardware ben ik vooral bij die laatste :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:14:43 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132395405
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:10 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik zou eens gaan kijken bij:
http://www.mariowii.nl/
en
http://www.wiigamesinfo.nl/

Voor hardware ben ik vooral bij die laatste :)
Ik zal eens kijken. Dankjewel voor de info! Wii U is dus wel aan te raden, zelfs als je al een PS3 hebt? Totaal andere spellen natuurlijk. Ik heb ook veel negatieve verhalen gehoord over de Wii U, maar gok dat dat vooral zo was omdat de hype er van nog van gang moet komen door het huidig gebrek in games? Third party controllers werken ook gewoon?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132395959
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken. Dankjewel voor de info! Wii U is dus wel aan te raden, zelfs als je al een PS3 hebt? Totaal andere spellen natuurlijk. Ik heb ook veel negatieve verhalen gehoord over de Wii U, maar gok dat dat vooral zo was omdat de hype er van nog van gang moet komen door het huidig gebrek in games? Third party controllers werken ook gewoon?
Ik heb nog nooit een PS3 gehad dus dat kan ik zo niet zeggen :P Ikzelf heb de Wii ook overgeslagen en mijn xbox 360 verkocht voor een Wii U. Geen spijt van gehad. Ondertussen heb ik een heleboel Wii games gekocht waar ik veel meer plezier aan heb gehad dan ik ooit met de 360 had. Mario, Rayman, Metroid Prime, Zelda, Kirby, Pikmin etc. Het geeft een ander gevoel van gamen. Iets uniek als je het mij vraagt. Volgens mij zeggen de meeste mensen ook: "Een Nintendo console koop je voor de Nintendo games." Daar bedoelen ze mee dat 3rd party support niet geweldig is. maar wat je er voor terug krijgt zijn unieke Nintendo games. Zie maar naar de Wii. Die kregen geen Dragon Age, Mass Effect, Battlefield etc.

En voor de 3rd party controllers: de 3rd party motionplus werkt niet op de Wii U. En zelf zou ik gewoon voor Nintendo controllers gaan. Dan weet je dat je goed spul hebt wat een erg lange tijd meegaat :)
pi_132397317
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik was van plan om een 3DS XL te halen, maar gezien ik toch vaker thuis ben en samen spelen veel leuker is lijkt een console me veel fijner. Hebben al een PS3, dus het zal puur zijn voor de Nintendo games. Nu heb ik overwogen om een Wii te gaan halen ( goedkoper momenteel ), gezien ik vooral Wii spellen wil gaan spelen op de console. Wii U spellen zijn er namelijk nog niet heel veel. Maar ik lees ook dat het zonde is om nu een Wii te kopen, terwijl er over een jaar misschien meer games uit zijn op de U. Staan er het komende jaren nog toptitels klaar om uit te komen? Ik denk aan een Mario Party, of Mario Kart, etc?

Als je een Wii U koopt krijg je natuurlijk ook zo'n gamepad erbij. Moeten daar batterijen in, of zit er een accu in? Verder ergens batterijen voor nodig? Kun je met zo'n gamepad ook gewoon oude Wii games spelen? Voornamelijk Mario Kart Wii en New Super Mario Bros Wii.

Kun je met een Wii controller ook gewoon Wii U games spelen? Waar kun je uberhaupt een extra gamepad erbij halen? Ik heb op internet gekeken, maar kom die nergens tegen. Heeft elke gamepad een eigen cradle/stand nodig?

Alvast bedankt!
Wii spellen is mogelijk, is een apart menu voor op de WiiU maar dat zie je van zelf. . De controllers voor de wii heb je juist nodig bij sommige wiiU spellen. Verder zou ik inderdaad de nintendo controllers pakken en zo weinig mogelijk third party zooi.

m.a.w; een wii kopen is overbodig.
pi_132397479
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:59 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik zit nog niet zo heel ver in de game dus eigenlijk kan ik er nog niet veel van zeggen maar ik denk dat ik hem gewoon wel echt heel tof ga vinden :@ Ga vanavond nog wel ff spelen denk ik :9
Ik heb hem inmiddels uitgespeeld, het is een Zelda spel zoals die hoort te zijn, de kwaliteit is rg hoog.

Alleen, ik heb OoT, TP, en SS uitgespeeld, deze vind ik wel een van de makkelijkste en kortste. Skyward sword vond ik de moeilijkste.
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:11:58 #210
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132397522
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:30 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een PS3 gehad dus dat kan ik zo niet zeggen :P Ikzelf heb de Wii ook overgeslagen en mijn xbox 360 verkocht voor een Wii U. Geen spijt van gehad. Ondertussen heb ik een heleboel Wii games gekocht waar ik veel meer plezier aan heb gehad dan ik ooit met de 360 had. Mario, Rayman, Metroid Prime, Zelda, Kirby, Pikmin etc. Het geeft een ander gevoel van gamen. Iets uniek als je het mij vraagt. Volgens mij zeggen de meeste mensen ook: "Een Nintendo console koop je voor de Nintendo games." Daar bedoelen ze mee dat 3rd party support niet geweldig is. maar wat je er voor terug krijgt zijn unieke Nintendo games. Zie maar naar de Wii. Die kregen geen Dragon Age, Mass Effect, Battlefield etc.

En voor de 3rd party controllers: de 3rd party motionplus werkt niet op de Wii U. En zelf zou ik gewoon voor Nintendo controllers gaan. Dan weet je dat je goed spul hebt wat een erg lange tijd meegaat :)
Thanks :) Was net even in de winkel en stond bij veel spellen bij dat ze wel de sensorbalk nodig hadden. Die zit gewoon in het premium pakket neem ik aan? Of bedoelen ze de Wii sensorbalk?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132397556
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks :) Was net even in de winkel en stond bij veel spellen bij dat ze wel de sensorbalk nodig hadden. Die zit gewoon in het premium pakket neem ik aan? Of bedoelen ze de Wii sensorbalk?
In het premium pack zit inderdaad een sensorbalk. De sensorbalk van de Wii en WiiU zijn hetzelfde overigens.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_132397568
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks :) Was net even in de winkel en stond bij veel spellen bij dat ze wel de sensorbalk nodig hadden. Die zit gewoon in het premium pakket neem ik aan? Of bedoelen ze de Wii sensorbalk?
Die zit er inderdaad standaard in het premium pakket :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:14:24 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132397614
Dan weet ik voldoende. Ga ik er binnenkort eentje halen :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132397725
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:10 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik heb hem inmiddels uitgespeeld, het is een Zelda spel zoals die hoort te zijn, de kwaliteit is rg hoog.

Alleen, ik heb OoT, TP, en SS uitgespeeld, deze vind ik wel een van de makkelijkste en kortste. Skyward sword vond ik de moeilijkste.
Ik heb een paar dagen geleden TP uitgespeeld. Inderdaad is WW het makkelijkste en het kortste. Ik deed er 20 uur over en was 1 keer of niet 1 keer doodgegaan. Met Twilight Princes ging ik 5 keer game over, en deed ik er 25 uur over. SS was een goeie 30/35 uur en zat ik vaak vast en ging ik vaak dood met de eindbaas. Maar ze zijn wel stuk voor stuk goeie en solide games :)
pi_132399950
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:17 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik heb een paar dagen geleden TP uitgespeeld. Inderdaad is WW het makkelijkste en het kortste. Ik deed er 20 uur over en was 1 keer of niet 1 keer doodgegaan. Met Twilight Princes ging ik 5 keer game over, en deed ik er 25 uur over. SS was een goeie 30/35 uur en zat ik vaak vast en ging ik vaak dood met de eindbaas. Maar ze zijn wel stuk voor stuk goeie en solide games :)
Ja, Ik heb wind waker zonder walktrough doorgelopen op enkel de triforce quest na dan. Terwijl ik bij skyward sword telkens vast zat.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:22:05 #216
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132419665
Ik kwam deze bundel tegen : http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)mid=WEHBES&VIEW=Grid

Daar zit zelfs een Extra Wii U controller ( Wii U Pro controller ) bij zie ik. Is dat de moeite waard? Heb al 2 Wii Motion Plus controllers besteld. Heeft zo'n extra officiele Wii U controller dan zin?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132419746
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kwam deze bundel tegen : http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)mid=WEHBES&VIEW=Grid

Daar zit zelfs een Extra Wii U controller ( Wii U Pro controller ) bij zie ik. Is dat de moeite waard? Heb al 2 Wii Motion Plus controllers besteld. Heeft zo'n extra officiele Wii U controller dan zin?
ZombiU is geinig, maar niet meer dan dat. Koop dan de The Legend Of Zelda editie of een losse WiiU.
Mocht je voor deze gaan dan ¤25,- geboden voor de WiiU Pro Controller :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_132423047
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:09 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met wind waker en hij is echt leuk O+
Ook maar gekocht :@ ik stond in de MediaMarkt voor een TV beugel en moest toen opeens aan dit liedje terugdenken:


Toen de game maar gekocht :')

Nog niet gespeeld, van het weekend verhuist dus mijn WiiU lag nog in een verhuisdoos en de tablet was weer eens leeggelopen.
Vanavond Ajax, morgen een concert, dus dat wordt donderdag pas ben ik bang ;(
pi_132429210
Ik kan nergens vinden of de witte 32gb versie ook naar Nederland komt.
Heb heel veel zin om deze console te halen maar ik wacht toch tot de kerst. Ze gaan vast stunten met de prijzen. Bovendien wil ik echt geen zwarte.
pi_132429316
Mwah, prijs is net verlaagd. Waarom zouden er dan nog meer stuntprijzen komen. Zal hooguit een paar tientjes schelen
pi_132433039
Ik moet zeggen dat Newer Super Mario Bros Wii wel heel erg goed is gemaakt _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:38:47 #222
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132434901
Zit er bij het premium pakket ook gewoon alle benodigdheden om de wii u gamepad op te laden ( usb om hem aan te sluiten op wii u bv )
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132435121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zit er bij het premium pakket ook gewoon alle benodigdheden om de wii u gamepad op te laden ( usb om hem aan te sluiten op wii u bv )
Jazeker, het is alleen een stekker die je in je stopcontact(doos) moet doen. Alleen de Wii U Pro controller moet via de USB worden opgeladen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:56 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_132435425
Thanks!

Vanavond Zelda pack even bestellen :) extra wii controllers zijn al onderweg. Mario er natuurlijk meteen bij halen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_132435566
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Thanks!

Vanavond Zelda pack even bestellen :) extra wii controllers zijn al onderweg. Mario er natuurlijk meteen bij halen.
En over een maand komt de 3D Mario uit :P Het is fijn om nu een Wii U te hebben :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')