abonnement Unibet Coolblue
pi_131769674


BNN is op zoek naar ' De Allerslechtste Chauffeur van Nederland’

Ben jij, of ken jij er zo eentje? Zo één die een examinator in een vlaag van verstandsverbijstering ooit heeft laten slagen, maar er echt helemaal niks van bakt achter het stuur?
Tijd voor een kleine checklist. Een slechte chauffeur:

• Heeft ooit wel 'n rijbewijs gehaald...maar wel pas na een stuk of vijf keer proberen.
• Ziet z'n telefoon als een auto-accessoire.
• Schiet al in de stress als er ergens autosleutels liggen.
• Rijdt met 120 door een woonwijk en vindt dat nog steeds te langzaam
• Waarschuwt familie en vrienden op Hyves/Twitter/Facebook als ie de weg op gaat.
• Jaagt als ie de BOB is iedereen de nachtbus in.
• Ziet haar auto als een verlengde beautycase
• Vindt het aanzetten van de koplampen al een Bijzondere Verrichting
• Mag alleen nog maar botsautootjes lenen...
• Krijgt al het zweet in de bilnaad als‘ie achteruit moet inparkeren
• Rijdt met 50 over de snelweg en vindt dat nog steeds te hard

Ken je dat of ben je dat? Opgeven!

In het BNN programma ‘De Allerslechtste Chauffeur van Nederland’ mag iedereen zijn partner, vrienden, familieleden, collega’s of buren opgeven. Eén voorwaarde: ze hebben wel een rijbewijs, maar kunnen of durven absoluut niet in een auto rijden.

Win 'n auto!

De 8 slechtste bestuurders van ons land dingen mee naar de prachtige titel ‘De Allerslechtste Chauffeur van Nederland’. Twee weken lang worden ze in een autobootcamp onderworpen aan allerlei rijtesten. Hun verkeersvaardigheden én kennis wordt op de proef gesteld.

Het doel: de Nederlandse wegen iets veiliger maken. Oja niet alleen Allerslechtste Chauffeur van Nederland is 'n winnaar. De chauffeur die het meest vooruitgang boekt wint namelijk ’n auto

Meer informatie?
Kijk op allerslechtste.bnn.nl óf mail naar DACVN@bnn.nl

pi_131769682
Hier verder
pi_131769771
Keizer Karelplein in Nijmegen heb ik gelukkig alleen met de fiets en te voet mogen ondervinden en dan is het prima te doen. Met de auto lijkt hij me doodeng. :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 10:28:22 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131771292
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:21 schreef Moira. het volgende:
Tenzij één van de finalisten ineens enorm bazig gaat rijden in Parijs, maar afgelopen seizoenen was dat niet het geval, en ik denk dat álle mensen moeite hebben om überhaupt auto te rijden in Parijs :')
Esther O+ vergeten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:32:37 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131771374
Parijs is prima te doen mits je alles wat je ooit hebt geleerd over defensief rijden maar vergeet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_131772385
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:12 schreef Xaryna het volgende:
Keizer Karelplein in Nijmegen heb ik gelukkig alleen met de fiets en te voet mogen ondervinden en dan is het prima te doen. Met de auto lijkt hij me doodeng. :')
Ik vind het heerlijk zo´n groot plein zonder markering.
Je kunt gewoon de meest geschikte weg over het plein knallen zonder dat je op lijntjes hoeft te gaan letten. Alleen oppassen voor de omgeving :D
pi_131774092
Guys, bedankt voor de positieve reacties! Volgende week ben ik er gewoon weer bij hoor (inclusief Mies mn bijrijder) In de finale zijn nl alle oud kandidaten aanwezig bij de proeven!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:40:06 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131774429
Ah, dus volgende week zien we plotseling Anita met een looprek oversteken? Of gaat Timo bij het achteruit inparkeren opeens voor de rechterzijspiegel staan om z'n haar te checken?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_131774714
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:40 schreef JDude het volgende:
Ah, dus volgende week zien we plotseling Anita met een looprek oversteken? Of gaat Timo bij het achteruit inparkeren opeens voor de rechterzijspiegel staan om z'n haar te checken?
Zoiets ;)
pi_131774763
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:26 schreef 053Timo het volgende:
Guys, bedankt voor de positieve reacties! Volgende week ben ik er gewoon weer bij hoor (inclusief Mies mn bijrijder) In de finale zijn nl alle oud kandidaten aanwezig bij de proeven!
Timo, netjes gereden! Je kan het dus wel. Stop zoals ik al eerder zei met dat knuffelflesje en concentreer je op het rijden.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:54:12 #11
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131774812
Die aanhanger trouwens hè, ik kan me vergissen, maar voor zo'n bakbeest met twee assen heb je toch bijna altijd BE nodig?
Die camperproef was tenminste nog realistisch wat dat betreft, want daar mag je wel gewoon met een B mee de weg op.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_131774922
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:54 schreef JDude het volgende:
Die aanhanger trouwens hè, ik kan me vergissen, maar voor zo'n bakbeest met twee assen heb je toch bijna altijd BE nodig?
Die camperproef was tenminste nog realistisch wat dat betreft, want daar mag je wel gewoon met een B mee de weg op.
Dit dacht ik ook altijd. Maar was dat niet alleen als die zwaarder is als X kilo?
pi_131774990
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:58 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook altijd. Maar was dat niet alleen als die zwaarder is als X kilo?
Volgensmij was dat iets van als hij niet langer is dan 1.35 of 2.35 meter
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:04:35 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131775069
Je mag volgensmij zo'n simpele aanhanger met max 750kg met alleen B-rijbewijs, daarboven BE, maar sinds 1 januari dit jaar is dat ook nog weer wat veranderd; ze maken het er niet makkelijker op.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131775086
1) Aanhangwagen met belading lichter dan 750 kg
2) Aanhangwagen met belading + toegestane massa van de wagen lichter dan 3500 kg.

Dat was het toch?
pi_131775327
Sinds 1 januari mag je met rijbewijs B alles tot 3500 kg totaalmassa trekken.

Eigenlijk net als vroeger.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 13:18:43 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131775378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:26 schreef 053Timo het volgende:
Guys, bedankt voor de positieve reacties! Volgende week ben ik er gewoon weer bij hoor (inclusief Mies mn bijrijder) In de finale zijn nl alle oud kandidaten aanwezig bij de proeven!
ik blijf zeggen dat je meters moet maken. Dan gaat het vanzelf prima
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131775652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
1) Aanhangwagen met belading lichter dan 750 kg
2) Aanhangwagen met belading + toegestane massa van de wagen lichter dan 3500 kg.

Dat was het toch?
Nee.
Ook nog:
3) Maximum massa aanhangwagen < ledig gewicht trekkend voertuig + Maximaal treingewicht lichter dan 3500 kg.

En dan mag je best veel trekken. Bijvoorbeeld een auto van 1400 kg leeg, 2100 kg beladen mag een aanhanger achter van 1399 kg achter (maximaal toegelaten gewicht, niet werkelijk gewicht).
Voor 1, 2 en 3 geldt dat het maximum gewicht van de aanhanger ook altijd lager moet zijn dan het maximaal toegestane aanhangergewicht van de trekauto

Rijbewijs BE geeft meer mogelijkheden want:
- 3500 kg grens komt te vervallen
- Maximum gewicht aanhangwagen mag hoger liggen dan het leeggewicht van de auto
- Werkelijk gewicht van de aanhangwagen telt bij bepaling of deze door de trekauto getrokken mag worden. Dus een lege dubbelasser van 500 kg met 2000 kg laadvermogen mag getrokken worden door een Fiat Panda als de aanhanger daadwerkelijk leeg is. Zonder rijbewijs E achter B mag dat niet.
pi_131775716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nee.
Ook nog:
3) Maximum massa aanhangwagen < ledig gewicht trekkend voertuig + Maximaal treingewicht lichter dan 3500 kg.

En dan mag je best veel trekken. Bijvoorbeeld een auto van 1400 kg leeg, 2100 kg beladen mag een aanhanger achter van 1399 kg achter (maximaal toegelaten gewicht, niet werkelijk gewicht).
Voor 1, 2 en 3 geldt dat het maximum gewicht van de aanhanger ook altijd lager moet zijn dan het maximaal toegestane aanhangergewicht van de trekauto

Rijbewijs BE geeft meer mogelijkheden want:
- 3500 kg grens komt te vervallen
- Maximum gewicht aanhangwagen mag hoger liggen dan het leeggewicht van de auto
- Werkelijk gewicht van de aanhangwagen telt bij bepaling of deze door de trekauto getrokken mag worden. Dus een lege dubbelasser van 500 kg met 2000 kg laadvermogen mag getrokken worden door een Fiat Panda als de aanhanger daadwerkelijk leeg is. Zonder rijbewijs E achter B mag dat niet.
1399 kg > 750 kg, dus dat mag volgens mij niet met alleen rijbewijs B.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:36:42 #20
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131775825
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

1399 kg > 750 kg, dus dat mag volgens mij niet met alleen rijbewijs B.
Dat mag dus wel als het leeggewicht van de auto hoger is dan dat van de aanhanger EN de massa van de beladen combinatie beneden de 3500 kg blijft.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_131775902
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

1399 kg > 750 kg, dus dat mag volgens mij niet met alleen rijbewijs B.
Mag dus WEL volgens het CBR en de politie, mits regel 3) uit mijn post opgaat.
pi_131776007
Dan slaat die regel van 750 kg toch nergens op?
pi_131776033
Okeee....

pi_131777556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:26 schreef 053Timo het volgende:
Guys, bedankt voor de positieve reacties! Volgende week ben ik er gewoon weer bij hoor (inclusief Mies mn bijrijder) In de finale zijn nl alle oud kandidaten aanwezig bij de proeven!
succes met het opknappen en uitdeuken van je mini ;)
pi_131777955
Net even terug gekeken :)

Timooo, wat reed je goed deze week! ^O^
Gefeliciteerd dat je je pasje weer terug hebt *O*
Ik ben erg benieuwd naar de finale volgende week :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')