abonnement Unibet Coolblue
pi_131759453


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

pi_131759457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:07 schreef znarch het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot ik aan de beurt ben :P
Zoek het maar uit, ik hou hem hahaha ;)
pi_131759582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Zoek het maar uit, ik hou hem hahaha ;)
Is dit inderdaad jouw mes of het doorgeefmes? Jij was tweede toch?

Tilburg is dichtbij trouwens. Kom hem gewoon halen :7 }) 8-) B-)

ontopic: wat is een goedkoop en simpel middeltje om (water) aanslag op een scheermes te verwijderen? (koolstofstaal)

Op amerikaanse fora lees je altijd over merken die je hier niet echt kunt kopen en bij de bouwmarkt keken ze me stom aan :(

[ Bericht 14% gewijzigd door znarch op 01-10-2013 22:33:23 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:59:43 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_131762795
Al weer topic #X? :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_131763192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef znarch het volgende:

[..]

Is dit inderdaad jouw mes of het doorgeefmes? Jij was tweede toch?

Tilburg is dichtbij trouwens. Kom hem gewoon halen :7 }) 8-) B-)

ontopic: wat is een goedkoop en simpel middeltje om (water) aanslag op een scheermes te verwijderen? (koolstofstaal)

Op amerikaanse fora lees je altijd over merken die je hier niet echt kunt kopen en bij de bouwmarkt keken ze me stom aan :(
Nee, is idd het doorgeefmes. Mijn mes komt als ie in productie gaat.
Maar je bent welkom hoor.
pi_131763772
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:06 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nee, is idd het doorgeefmes. Mijn mes komt als ie in productie gaat.
Maar je bent welkom hoor.
Leuk om te lezen dat hij bevalt. :) ik wacht geduldig :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131766088
Beste ervaringsdeskundigen,

Normaal gesproken maak ik gebruik van Gilette scheerschuim, hierbij had ik geen last van razorburn. Nu heb ik enkele scheerbeurten gebruik gemaakt van een (simpele) kwast i.c.m. zeep van De Vergulde Hand, waarbij razorburn jammer genoeg na iedere scheerbeurt terugkeert. Hierbij is mes + techniek hetzelfde gebleven.

Mijn vraag is: Moet mijn lather wat betreft viscositeit in de buurt komen van de Gilette scheerschuim? Af en toe heb ik het idee dat ik meer creme dan schuim gebruik. :P
pi_131766571
Hmm. Lang geleden dat ik scheerschuim uit een bus had. Maar volgens mij is bus schuim wel iets "luchtiger" dan echte zeep ja.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 2 oktober 2013 @ 01:45:51 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131767929
Ik gebruik sinds een tijdje de Proraso scheerschuim uit de bus (heb de rode en de witte). Gewoon met de vingers aanbrengen, ik wil niks anders meer.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 04:54:42 #10
97745 Thorical
finding a way
pi_131768417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:15 schreef znarch het volgende:

[..]

Is dit inderdaad jouw mes of het doorgeefmes? Jij was tweede toch?

Tilburg is dichtbij trouwens. Kom hem gewoon halen :7 }) 8-) B-)

ontopic: wat is een goedkoop en simpel middeltje om (water) aanslag op een scheermes te verwijderen? (koolstofstaal)

Op amerikaanse fora lees je altijd over merken die je hier niet echt kunt kopen en bij de bouwmarkt keken ze me stom aan :(
Wateraanslag is toch kalk? In de bouw gebruiken ze een zoutzuuroplossing om kalksoren te verwijderen. Ik zou dan voor zoiets als een scheermes een azijn oplossing gebruiken.
Maar dat heb ik zelf nog nooit hoeven te gebruiken.
pi_131768822
Ik zou geen azijn gebruiken, tenzij je mooie verkleuring wil Azijn etst namelijk metaal.
Een beetje zilverpoets oid zal wel helpen meestal.
pi_131789229
Terug van de drogist in Duitsland...
Kwam er al vaker, maar nooit echt voor scheerspullen.

Nu begonnen met 'klassiek scheren' en het is nog goedkoper ook!
3x Palmolive Classic scheercreme en 3x Balea eigen merk scheercreme.
Daarnaast 2x Balea eigen merk ASB.

Kan ik 'even' vooruit! ;)

Heb de scheerschuim/gel bussen laten staan... zijn nog duurder ook.
pi_131791319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Terug van de drogist in Duitsland...
Kwam er al vaker, maar nooit echt voor scheerspullen.

Nu begonnen met 'klassiek scheren' en het is nog goedkoper ook!
3x Palmolive Classic scheercreme en 3x Balea eigen merk scheercreme.
Daarnaast 2x Balea eigen merk ASB.

Kan ik 'even' vooruit! ;)

Heb de scheerschuim/gel bussen laten staan... zijn nog duurder ook.
Die Palmolive hoef je nog maar naar te kijken en je hebt lather. Prima spul!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:41 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik zou geen azijn gebruiken, tenzij je mooie verkleuring wil Azijn etst namelijk metaal.
Een beetje zilverpoets oid zal wel helpen meestal.
Heb ik niet liggen. Ben al wat winkels afgelopen maar meeste spul om metaal te reinigen leek me allemaal wel erg chemisch en bijtend.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131791509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:25 schreef znarch het volgende:

[..]

Die Palmolive hoef je nog maar naar te kijken en je hebt lather. Prima spul!

[..]

Heb ik niet liggen. Ben al wat winkels afgelopen maar meeste spul om metaal te reinigen leek me allemaal wel erg chemisch en bijtend.
Beetje tandpasta proberen, of WD-40
pi_131791714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:28 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Beetje tandpasta proberen, of WD-40
Tandpasta kan ik altijd proberen. Zelfs WD40 weet ik niet of ik het in huis heb ;(

Thanks!
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131797131
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:12 schreef rumiii het volgende:
Beste ervaringsdeskundigen,

Normaal gesproken maak ik gebruik van Gilette scheerschuim, hierbij had ik geen last van razorburn. Nu heb ik enkele scheerbeurten gebruik gemaakt van een (simpele) kwast i.c.m. zeep van De Vergulde Hand, waarbij razorburn jammer genoeg na iedere scheerbeurt terugkeert. Hierbij is mes + techniek hetzelfde gebleven.

Mijn vraag is: Moet mijn lather wat betreft viscositeit in de buurt komen van de Gilette scheerschuim? Af en toe heb ik het idee dat ik meer creme dan schuim gebruik. :P
Heb je echt een flinke klodder schuim of zit t meer aan alleen je kwast?

Bij het laatste moet je meer water toevoegen. Als je na 3 keer 'kloppen' een flinke dosis schuim met flinke bellen hebt, zit je goed.
Het is daarna een kwestie van doorkloppen en je hebt goede lather.

In het ergste geval zou ik andere crème gebruiken. Proraso kost ook maar iets van 5 euro.
Time's fun when you're having flies.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 00:00:30 #17
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_131798635
Iemand ervaring met de Wilkinson Classic mesjes? Ik heb vandaag een pakje gekocht voor 90 cent, maar weet niet of je op een specifieke manier met deze mesjes om moet gaan. Mijn Hema mesjes hebben bijv. een stuk minder druk nodig dan Derby mesjes om hetzelfde resultaat te krijgen(maar de hema mesjes zijn ook erg snel bot).
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 3 oktober 2013 @ 00:09:22 #18
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_131798904
Ik heb nieuwe mesjes besteld, 50 Feathers, hoop dat ze er een beetje snel zijn uit Singapore.

http://www.ebay.com/itm/3(...)id=p3984.m1497.l2649
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_131799179
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:00 schreef Drinky het volgende:
Iemand ervaring met de Wilkinson Classic mesjes? Ik heb vandaag een pakje gekocht voor 90 cent, maar weet niet of je op een specifieke manier met deze mesjes om moet gaan. Mijn Hema mesjes hebben bijv. een stuk minder druk nodig dan Derby mesjes om hetzelfde resultaat te krijgen(maar de hema mesjes zijn ook erg snel bot).
Gewoon proberen joh.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131815101
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:14 schreef krazny het volgende:

[..]

Heb je echt een flinke klodder schuim of zit t meer aan alleen je kwast?

Bij het laatste moet je meer water toevoegen. Als je na 3 keer 'kloppen' een flinke dosis schuim met flinke bellen hebt, zit je goed.
Het is daarna een kwestie van doorkloppen en je hebt goede lather.

In het ergste geval zou ik andere crème gebruiken. Proraso kost ook maar iets van 5 euro.
Aight bedankt man, ik zal het met weer water proberen. Het zat inderdaad enkel aan m'n kwast.
Mocht het niet baten, zal ik Proraso proberen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:28:57 #21
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131815967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:53 schreef rumiii het volgende:

[..]

Aight bedankt man, ik zal het met weer water proberen. Het zat inderdaad enkel aan m'n kwast.
Mocht het niet baten, zal ik Proraso proberen.
Ik krijg juist met ProRaso geen fatsoenlijke lather, wel met TOBS
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:27:58 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_131817757
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:28 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik krijg juist met ProRaso geen fatsoenlijke lather, wel met TOBS
Ook met Proraso krijg je een goed schuim. Oefening baard kunst.
Maar hier is het Proraso seizoen zo goed als over.
We gaan de herfst te gemoed.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:54:58 #23
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131818683
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:27 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ook met Proraso krijg je een goed schuim.
Is mij dus nog niet gelukt. Meerdere truukjes geprobeerd. Ik hou het lekker bij TOBS, ProRaso vind ik fijn als preshave maar al die menthol tijdens het scheren vind ik maar niks.
quote:
Oefening baard kunst. [...]
Flauwe woordgrap?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:58:25 #24
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131818809
Overigens, FeelUnique is een bazensite!

http://www.feelunique.com/brands/taylor-of-old-bond-street
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:23:55 #25
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_131829187
Oefening baard kunst _O- heerlijk

topictitel kan naar nummertje 11 ipv 10 toch? :@
I'm not the girl in the picture..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')