Tijd om te gaan Youtuben dus, mogelijk zijn er filmpjes van . Wel zuur altijd... ga je voor een leuk rondje Ring maar je komt heel veel armer thuis.quote:Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef pvdplanet het volgende:
Veel ongelukken dit weekend, ring is een paar keer dicht gegooid. Voor ons knalde bij de Steilstrecke een gloednieuwe Mustang vol in de vangrail. Bij het aanrijden van Wehrseifen had een Golf II de bocht gemist, een BMW 135i was bij Pflanzgarten afgeschreven
Een driftende M5 op de buitenkant van de Karussel kwam met rokende banden halverwege achterstevoren te staan, das was dan wel weer een mooi gezicht
Nee. Zou niet goed zijn, mij kunnen ze dan op een punt met 165 km/u te hard flitsen en dat is zelfs in Duitsland prijzig!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Geldt de Nordschleife niet als een standaard 100 km/uur weg eigenlijk?
Maar rechts inhalen mag niet. Kun je dan als je schade hebt door iemand die rechts inhaalt dit op 'm verhalen. Of krijg je een boete van de organisatie of een rijverbod als je rechts inhaalt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Zou niet goed zijn, mij kunnen ze dan op een punt met 165 km/u te hard flitsen en dat is zelfs in Duitsland prijzig!
Bij Breidscheid geldt 50 toch? Volgens mij houdt niemand zich daar aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:23 schreef daNpy het volgende:
Er zijn wel snelheidslimieten op bepaalde punten in de baan
Ik weet ook niet of de Polizei zomaar op tolwegen mag flitsen eigenlijk
Als je rechts inhaalt en je maakt schade heb je een probleem... Dan krijg je ws de schuld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar rechts inhalen mag niet. Kun je dan als je schade hebt door iemand die rechts inhaalt dit op 'm verhalen. Of krijg je een boete van de organisatie of een rijverbod als je rechts inhaalt?
Officieel mag je toch niet filmen toch? Ik had de camera onder de stoel liggen, want er stonden destijds borden dat je niet mocht filmen, even gewacht tot we voorbij de start waren en toen de camera aangezet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Tijd om te gaan Youtuben dus, mogelijk zijn er filmpjes van . Wel zuur altijd... ga je voor een leuk rondje Ring maar je komt heel veel armer thuis.
Ze keken wel toen ik met een dashcam de baan opreed, maar niets van gehoord gelukkigquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:17 schreef daNpy het volgende:
Tegenwoordig mag je wel filmen.
Wel met een gemonteerde on-board camera. Geen losse camera's in de hand dus, maar dat wil je ook niet dus dat is logisch.
Adenaubrug heeft ook een limiet dacht ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bij Breidscheid geldt 50 toch? Volgens mij houdt niemand zich daar aan.
Dat was een tijd terug zo ja, maar tegenwoordig mag het weer wel. En je hebt genoeg filmers rondom de baan meestal.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Officieel mag je toch niet filmen toch? Ik had de camera onder de stoel liggen, want er stonden destijds borden dat je niet mocht filmen, even gewacht tot we voorbij de start waren en toen de camera aangezet.
Mooie crash, maar om 'm nu al tot de beste van 2013 te betitelen..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Die kun je afschrijven.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Da's een dure ja. De combinatie van snelheid, kerbstone en vangrail maakt waarschijnlijk dat het hele chassis krom is. Demonteren dus, of naar Polen.quote:
Volgens mij mag dat niet en ben je verplicht door te rijden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Het is eigenlijk niet toegestaan om in de berm te stoppen op de Ring, ook niet bij een ongeval.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Fijn beleid. Ik snap wel dat niet iedereen moet stoppen, maar het zal maar een kennis van je zijn "ja doei, ik mag niet stoppen".quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef MXgooner het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet en ben je verplicht door te rijden.
Veiligheid, en je staat in veel gevallen in de weg voor hulpdiensten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Fijn beleid. Ik snap wel dat niet iedereen moet stoppen, maar het zal maar een kennis van je zijn "ja doei, ik mag niet stoppen".
Meestal wordt er wel gestopt. Velen hebbem EHBO diploma's (indertijd op kosten van de GmbH te halen) en/of een gele vlag om aanstormend verkeer te waarschuwen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Dus de bovenstaande 'volgens mij' en 'eigenlijk' posts kloppen niet?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meestal wordt er wel gestopt. Velen hebbem EHBO diploma's (indertijd op kosten van de GmbH te halen) en/of een gele vlag om aanstormend verkeer te waarschuwen.
Daar lijkt ie inderdaad te gaan stoppen, maar bij die Mustang bijvoorbeeld rijdt iedereen door, zelfs na gestopt te zijn. Nu weet ik niet of de persoon in die auto wellicht een duimpje omhoog heeft gestoken.. Kan ook nog.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland ben je juist wél verplicht om te stoppen!
Je ziet en hoort die grijze Astra ook hard in de remmen gaan en de mercedes(?) maakt ook aanstalten te gaan stoppen.
Je zóu hieruit idd kunnen opmaken dat het wel toegestaan/gewenst is, al zijn de hulpdiensten daar altijd bloedsnel ter plaatsequote:VERHALTEN BEI EINEM UNFALL:
Auf keinen Fall wenden oder rückwärtsfahren! Verbot der Weiterfahrt bei einem Unfall. Fahrzeug sicher am Fahrbahnrand
abstellen! Warndreieck aufstellen! Nach folgende Teilnehmer warnen, sich aber selber hierbei nicht in Gefahr bringen! Erste Hilfe
bei Verletzten leisten! Unfall unter der Notrufnummer melden! Hierbei genau angeben, was, wo, mit wie vielen Verletzten
geschehen ist!
Unfall unter der Notrufnummer 0800 0302 112 melden!
Dat eerste geldt voor degene die het ongeval had he, dus als je gecrasht bent, mag je niet je weg vervolgenquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:03 schreef daNpy het volgende:
Verbot der Weiterfahrt bei einem Unfall.
en
Erste Hilfe bei Verletzten leisten!
Klopt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:41 schreef Anne het volgende:
Dus de bovenstaande 'volgens mij' en 'eigenlijk' posts kloppen niet?
Het mag dus wel? Of is zelfs gewenst ?
Te vroeg vol op het gas, met koude banden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Of zo'n crash in een blinde bocht en dat er dan zo'n gozer staat te filmen en niet ff het aankomende verkeer waarschuwt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vaker gezien dat er bij crashes gestopt wordt om te checken of inzittenden ok zijn en om verkeer te waarschuwen. Is alleen maar goed. Voor hetzelfde geld lig je in een blinde bocht en knalt er nog een auto er tegenaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |