abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin zondag 29 september 2013 @ 19:12:42 #1
35723 crew  GGMM
pi_131682568


quote:
Shadrach Kwesi Eghan (4 juli 1994) is een Ghanees voetballer die sinds 1 januari 2013 bij de Nederlandse eredivisionist FC Twente onder contract staat.

Eghan is afkomstig van de voetbalschool Golden Boot Academy in Akosombo in het oosten van Ghana. Hij werkte in 2011 en 2012 verschillende proefperiodes af bij FC Twente. In de winterstop van 2013 werd hij definitief ingelijfd en toegevoegd aan het beloftenelftal, getraind door Patrick Kluivert. Hij tekende een contract voor 4,5 jaar.[1]

Op 28 april 2013 maakte Eghan zijn debuut voor het eerste elftal van FC Twente, als invaller voor Tim Hölscher in een met 5-2 gewonnen wedstrijd tegen N.E.C.. Op 14 september 2013 maakte Eghan zijn eerste doelpunt voor FC Twente, in de thuiswedstrijd tegen PSV.
Bekende uitspraken van Eghan:
Mistakes are there to make you stronger.

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 29 september 2013 @ 19:15:36 #2
372847 DeLachendeVierde
Parttime tegelzetter
pi_131682698
In de winter naar barca
  zondag 29 september 2013 @ 23:22:40 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131695325
Wat een harde werker :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131696035
Don't believe the hype.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_131696092
Leuke speler, maar Afrikanen spelen nooit met hun hersenen. Ze vinden nadenken geen belangrijk aspect van het spel
pi_131696217
Bazenspelertje _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_131696256
"It's important to train your mind"
  zondag 29 september 2013 @ 23:57:02 #8
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_131696529
quote:
“Na school moest ik eerst riet kappen en de dieren eten geven”

Je bent Hier: FC Twente » FC Twente Nieuws » “Na school moest ik eerst riet kappen en de dieren eten geven”

Shadrach Eghan is één van de verrassingen van dit seizoen. Het afgelopen seizoen liet de Ghanees al zien een groeibriljant te zijn, dit seizoen maakt hij het tot dusver ook waar. Afgelopen zaterdag tegen PSV was hij verantwoordelijk voor de 1-0 en scoorde hij hiermee zijn eerste doelpunt in dienst van de Tukkers. Het gaat Eghan momenteel voor de wind maar hij kende ook andere tijden in zijn geboorteland Ghana.

“In Ghana leef je in een heel andere wereld”, aldus Eghan tegenover de Telegraaf. “Je moet daar hard strijden om te overleven en dat heeft me veel geholpen in mijn ontwikkeling.

Ik kom uit Akosombo, een kleine stad in Oost-Ghana. Ik heb hard moeten werken op mijn vaders boerderij en het was elke dag ver lopen er naar toe. Je had niet de beschikking over een auto zoals hier. Ik moest op de boerderij dieren verzorgen: grasscutters (grote rietratten, red.), die we hielden als bushmeat voor het lekkere vlees. Mijn vader had twee koeien en schapen die ik ook eten moest geven.”

“Na school moest ik eerst riet kappen en de dieren eten geven, waarna ik pas op straat met mijn vrienden kon gaan voetballen. Op mijn twaalfde ging ik naar de Golden Boot Football Academy in Akosombo en begon ik te dromen van een bestaan als voetballer.”
Via Zweden naar Nederland

Zijn weg naar Nederland liep via Zweden. Voetbal is zijn uitlaatklep, Europa was altijd al zijn droom. Een droom die dichterbij kwam toen Eghan opgemerkt werd door de Zweed Sven Sjunnesson van de ‘The Golden Boot Academy’. „Op mijn zestiende werd ik gekozen als beste speler van de Academy. Sven nam me mee naar Zweden.”

Sjunnesson regelde onder meer een stage bij Malmö FF dat ook geïnteresseerd was, maar Sjunnesson vond Eghan eigenlijk meer geschikt voor het Nederlandse voetbal. Dus belde hij zijn goede vriend Jan Streuer, voormalig speler van FC Twente, manager voetbalzaken Vitesse en sinds november 2007 directeur scouting bij de Oekraïnse club Sjachtar Donetsk. „Shadrach is een natuurlijk talent”, zegt Streuer. „Maar wat hem vooral kenmerkt is zijn discipline. Hij gaat ver komen, daar ben ik van overtuigd. Eigenlijk is het opzienbarend wat hij laat zien, want hij heeft nooit op niveau gespeeld. Hij is klein van stuk, maar toch heel sterk en gaat de strijd aan. Shadrach is voor niets of niemand bang. Hij is een complete middenvelder met veel diepgang, creativiteit en een mooie steekpass.”

Via Streuer werkte Eghan in 2011 en 2012 verschillende oefenstages af bij FC Twente en vorig jaar in oktober tekende de goedlachse Afrikaanse tiener een contract dat hem per 1 januari van dit jaar voor 4,5 jaar aan Enschede bindt. Afgelopen april maakte hij zijn debuut in de wedstrijd tegen NEC (5-2 winst). Dat Eghan zo lang moest wachten op zijn eerste contract heeft alles te maken met het feit dat hij geen inwoner was van de EU en daarom moest wachten tot zijn achttiende. „Ik heb veel geduld moeten opbrengen, maar nu is het zover. Maar dit is pas het begin. Ik ben hier om te slagen als profvoetballer. De vrijblijvendheid is eraf.”
http://www.fctwente.nu/fo(...)eren-eten-geven.html
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_131696571
Leuk spelertje voor een subtopper als Twente.
pi_131696644
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:58 schreef PSV1990- het volgende:
Leuk spelertje voor een subtopper als Twente.
Je bent er de laatste tijd nogal op gebrand om Twente subtopper te noemen :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_131696705
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 00:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Je bent er de laatste tijd nogal op gebrand om Twente subtopper te noemen :)
?
Zijn ze toch ook..
1 kampioenschap maakt je geen topclub .
pi_131696792
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 00:02 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

?
Zijn ze toch ook..
1 kampioenschap maakt je geen topclub .
Dat zeg ik ook niet, maar ik lees steeds "subtopper dit, subtopper dat" als het over Twente hebt :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_131696918
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 00:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar ik lees steeds "subtopper dit, subtopper dat" als het over Twente hebt :P
Uhm. Ok.

Nog spannende voetbalzone titels tegengekomen recentelijk?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 september 2013 @ 01:02:28 #14
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_131698227
Vorig jaar al wat van dit mannetje gezien en dit zat er zeker in. Echt een lekker voetballertje. Geen typische Afrikaan.
So confused when you're lost in the groove
pi_131698274
Is niks. Met deze lengte kan je geen goede voetballer zijn, tenzij je Messi bent
pi_131698323
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:43 schreef Littlerabbit het volgende:
Leuke speler, maar Afrikanen spelen nooit met hun hersenen. Ze vinden nadenken geen belangrijk aspect van het spel
http://nos.nl/video/556780-eghan-traint-ook-zijn-hersenen.html
pi_131698395
quote:
Deze link zet mij wel lelijk op mijn plek. Deze ster gaat de wereldtop bestormen
pi_131709975
Leuke speler :P

Dat eerste goaltje van gisteren laat wel zijn intelligentie zien door niet meteen blind uit te halen. De eerste actie van hem was ook nice en toont dat hij de ruimtes ziet. 2de goal was gewoon een klasse bal. revelatie van de eredivisie tot nut oe lijkt me.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_131710239
Zo op het eerste oog een speler die het kan gaan maken!
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_131710519
Baasje _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')