quote:Porsche Supercup kampioenschapsleider Sean Edwards is bij een test op de Queensland Raceway in Australië dodelijk verongelukt. De 26-jarige coureur zat voor een privé-testsessie in een Porsche 996 als passagier naast een 20-jarige man uit Brisbane, toen die de controle verloor en hard de bandenstapels raakte. Edwards was op slag dood, de bestuurder van de Porsche ligt met levensgevaarlijke verwondingen in het ziekenhuis.
Met het overlijden van Edwards verliest de autosport een groot talent, dat juist op het moment van grote successen was gekomen. In zijn beginjaren stond Edwards te boek als een ruwe diamant, die echter af en toe nog te wild was. Juist nu de scherpe randjes er af waren en de jaren van oogsten waren aangebroken komt er helaas een vroegtijdig eind aan het succesverhaal van de getalenteerde coureur.
Edwards gaat in de Porsche Supercup met nog slechts 2 races te gaan in Abu Dhabi aan de leiding met 18 punten, hij won de 24 uur van Dubai en de 24 uur van de Nürburgring. Zijn medewerking aan de film Rush, waarin hij tijdens actiescenes optrad in de rol van zijn vader Guy Edwards, was voor hem een ander hoogtepunt in afgelopen jaar.
Sean Edwards zal herinnerd worden als een zeer vriendelijke rijder met een groot talent.
Bron: autosport.nl
Ja en Bahrein en Shanghai, de dieptepunten qua Tilke banen zitten er gewoon allebei tussenquote:Op zondag 29 september 2013 13:50 schreef M90 het volgende:
Inmiddels ruim een week geleden ook de voorlopige WEC kalender voor 2014 bekend gemaak. Blijft ontzettend jammer dat zowel Sebring als Petit le Mans (nog) niet terug keren.
Official Test 28-29 March
Silverstone GBR 18-20 April
Spa-Francorchamps BEL 9-10 May
24 Heures du Mans Test FRA 01 June
24 Heures du Mans FRA 14/15 June
Sao Paulo* BRA 29-31 August (TBC)
Circuit of the Americas USA 19-21 September
Fuji JPN 10-12 October
Shanghai CHN 31 Oct - 1 Nov
Bahrain BHN 13-15 November
Zal wel komen doordat de ALMS is samengegaan met de Grand Am Series.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja en Bahrein en Shanghai, de dieptepunten qua Tilke banen zitten er gewoon allebei tussen
Kan dan beter de ALMS gaan volgen, die gaan tenminste nog de echte circuits over waaronder inderdaad Road Atlanta
is al een jaar geleden gebeurdquote:
Inderdaad zeg. Zonde mocht het er echt niet van komen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja en Bahrein en Shanghai, de dieptepunten qua Tilke banen zitten er gewoon allebei tussen
Kan dan beter de ALMS gaan volgen, die gaan tenminste nog de echte circuits over waaronder inderdaad Road Atlanta
Zoals PSM al zei, dat was een jaar geleden al gebeurtquote:
Verrek ik zie het. Ik zag het filmpje voorbij komen op newsnow dus ging er automatisch vanuit dat het nu gebeurd was.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is al een jaar geleden gebeurd
Ja wtf was dat voor onzinquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:15 schreef M90 het volgende:
Nou, dat was ook geen succes.. rode vlag.. in totaal dankzij regen slechts 16 ronden afgelegd waarvan vrijwel alles achter de safety car (op een halve ronde dacht ik na). Toyota wint nadat Audi #1 de pit in dook voor een probleem. Aantal punten is i.v.m. weersomstandigheden gehalveerd. Audi kampioen bij constructeurs p1
#2 Audi en #7 Toyota technische problemen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
WEC 6 uur van Bahrein nu live
http://live.fiawec.com/
Audi hangt in de hijskraanquote:Op zaterdag 30 november 2013 16:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
#2 Audi en #7 Toyota technische problemen?
Ik roep het al de hele tijd maar Toyota moet gewoon altijd 2 wagens inzetten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk ook eens een beetje geluk voor #8
En die turbomotoren kunnen de hybride-diesels aan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:45 schreef M90 het volgende:
Ferrari zet deur richting lmp1 op een kier nu de nieuwe v6 turbo's ook onder p1 regulations vallen
Moeilijk te zeggen momenteelquote:Op zaterdag 7 december 2013 00:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En die turbomotoren kunnen de hybride-diesels aan?
Boh!!! Vind die LMP1 wagens echt geilquote:Op zondag 8 december 2013 15:28 schreef M90 het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen momenteel
Audi heeft ondertussen eerst foto van de 2014 R18 e-tron quattro gepubliceerd:
[ afbeelding ]
Tof event. Ben ik in het verleden ook 2 keer geweest. Niet duur qua entree in elk geval.quote:Op zondag 8 december 2013 16:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Boh!!! Vind die LMP1 wagens echt geil
In mei hoop ik naar Spa te kunnen gaan voor de 6hr WEC race, eerste keer dat ik Le Mans wagens in actie ga zien....
Ze blijven spectaculair maar puur wat betreft uiterlijk vond ik ze in het verleden mooier (en dan heb ik het nog niet eens over Groep C).quote:Op zondag 8 december 2013 16:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Boh!!! Vind die LMP1 wagens echt geil
In mei hoop ik naar Spa te kunnen gaan voor de 6hr WEC race, eerste keer dat ik Le Mans wagens in actie ga zien....
¤30 voor komend jaar, 2 dagen entree + 1 parking kaart per 4 tickets. Geen geld dus en zeker niet als je met een klein groepje gaat en zou blijven kamperen.quote:Op zondag 8 december 2013 16:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tof event. Ben ik in het verleden ook 2 keer geweest. Niet duur qua entree in elk geval.
Wel al weer een tijdje terug dat ik er was; toen reed Jos nog voor Porsche in de LMP2.
ook mooie wagens ja, rijdende vleugels als 't ware. Maar wel minder agressief uitzien imho.....quote:Op zondag 8 december 2013 16:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze blijven spectaculair maar puur wat betreft uiterlijk vond ik ze in het verleden mooier (en dan heb ik het nog niet eens over Groep C).
Vind hem erg mooi ja Spa staat ook in mijn agenda met dezelfde redenquote:Op zondag 8 december 2013 16:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Boh!!! Vind die LMP1 wagens echt geil
In mei hoop ik naar Spa te kunnen gaan voor de 6hr WEC race, eerste keer dat ik Le Mans wagens in actie ga zien....
Zijn de kaarten al te koop? Nette prijzen trouwens!quote:Op zondag 8 december 2013 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
¤30 voor komend jaar, 2 dagen entree + 1 parking kaart per 4 tickets. Geen geld dus en zeker niet als je met een klein groepje gaat en zou blijven kamperen.
http://www.spafiawec.com/quote:Op maandag 9 december 2013 20:40 schreef ChuckBartowski het volgende:
[..]
Zijn de kaarten al te koop? Nette prijzen trouwens!
En dan hebben we ook nog de Total 24 Hours of Spa en uiteraard het WTCC!
Het mooie is dat je op vrijdag echt overal kunt komen, je kunt letterlijk je broodje eten op een bandenstapel van Team Joest terwijl er 5 meter verderop aan een R18 zonder bekleding wordt gesleuteld.quote:Op maandag 9 december 2013 20:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://www.spafiawec.com/
Maar nog niet te koop, en het was afgelopen jaar ¤30 niet voor komend jaar Had niet goed gekeken vorige keer, maar het zal niet (veel) meer gaan zijn voor komend jaar (hoop ik toch )
Zojuist de highlights van Bahrein gekeken van MotorsTV, de commentatoren wisten daar te melden dat de Groep C wagens volgend jaar bij de Historic GP op Zandvoort aanwezig zullen zijn, wat dan voor het eerst is.quote:Op zondag 8 december 2013 16:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze blijven spectaculair maar puur wat betreft uiterlijk vond ik ze in het verleden mooier (en dan heb ik het nog niet eens over Groep C).
Ik wil die XJR-9 wel eens in het echt horen en zienquote:Op maandag 9 december 2013 23:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Zojuist de highlights van Bahrein gekeken van MotorsTV, de commentatoren wisten daar te melden dat de Groep C wagens volgend jaar bij de Historic GP op Zandvoort aanwezig zullen zijn, wat dan voor het eerst is.
Na 2 jaren dacht ik het wel gezien te hebben, maar dit is toch een reden om opnieuw te gaan denk ik voor mij
29-31 Augustus voor de historic grandprix.quote:
twitter:AussieGrit twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 22:33:29 Next chapter.Enjoyed driving her today. @Porsche http://t.co/iPN4N5cD32 reageer retweet
Wat een wapen om te zien. Hoop ooi echt dat dit de uiteindelijke versie is en dat ze hem gaan racen in het zwart.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:04 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
wat meer nieuws inmiddels bekend ook, wederom een v6 tdi voor volgend jaar, en hoewel hij veel op zijn voorganger lijkt is elk onderdeel opnieuw ontworpen (vanaf eind 2012), vergelijkbaar met de peugeuot 908 (90x) destijds in 2011
Dit zal wel zijn om de lijnen te maskeren. Hoop ik...quote:Op zondag 15 december 2013 11:23 schreef Sinister-D- het volgende:
Porsche heeft het typenummer van de wagen en de laatste 2 namen vandaag nog bekend gemaakt. De wagen heet 919 Hybrid, en de coureurs zijn Brendon Hartley en Marc Lieb.
Ik hoop wel dat ze de livery nog gaan veranderen
[ afbeelding ]
Yep, BMW is daar een paar jaar geleden mee begonnen.quote:Op zondag 15 december 2013 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit zal wel zijn om de lijnen te maskeren. Hoop ik...
Tja en dan presenteer je dus iets waar kraak nog smaak aan zit.quote:Op zondag 15 december 2013 13:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Yep, BMW is daar een paar jaar geleden mee begonnen.
Nu krijgen ze publiciteit en straks bij de uiteindelijke presentatie van de livery krijgen ze nogmaals publiciteit.quote:Op zondag 15 december 2013 13:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja en dan presenteer je dus iets waar kraak nog smaak aan zit.
Ik vind het 2x dan net niks, maargoed... ze zullen het wel doorgerekend hebben.quote:Op zondag 15 december 2013 13:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nu krijgen ze publiciteit en straks bij de uiteindelijke presentatie van de livery krijgen ze nogmaals publiciteit.
Dat dacht ik ook bij de eerste tests, maar ze presenteren ondertussen alle coureurs in race-overall. Dan had ik wel gedacht dat hun race-livery ook wel gepresenteerd zou worden , en als dit het dan uiteindelijk toch is Dan nog liever de Art-car van afgelopen jaarquote:Op zondag 15 december 2013 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit zal wel zijn om de lijnen te maskeren. Hoop ik...
Daar is de LMP 1 klasse toch ook niet voor lijkt me, in de GT klassen rijden 911´s rondquote:Op zondag 15 december 2013 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
Jammer dat de typische Porsche-vorm niet tot uiting komt in deze auto. Niet dat dat bij Audi anders is, maar om de een of andere reden had ik eigenlijk bij Porsche gehoopt op veel verwijzingen naar de 911.
Nou ja, vorm volgt functie.
Is ook zo, maar ik denk even terug aan de Porsche GT1 en de Mercedes CLR bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 december 2013 16:07 schreef Marks het volgende:
[..]
Daar is de LMP 1 klasse toch ook niet voor lijkt me, in de GT klassen rijden 911´s rond
Dat waren geen echte prototypes maar gewoon homologation specials. Uit reactie op het half kapotmaken van de prototype categorie.quote:Op zondag 15 december 2013 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ik denk even terug aan de Porsche GT1 en de Mercedes CLR bijvoorbeeld.
twitter:wtf1couk twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 19:06:38 RT @lendurancelive: Exclusive: @AllanMcNish announces reason for retirement. “I’m going on an adventure!” http://t.co/qcfiMYggKU reageer retweet
Supertof!quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:05 schreef Sinister-D- het volgende:
How, das ook onverwachts Jammer dat een karakter met zoveel kennis en passie stopt.
Hopelijk zet ie wel nog werk voort voor Eurosport ofzo tijdens Le Mans, of de online uitzendingen van het WEC.
Rondje Le Mans commentaar van hem van afgelopen jaar tijdens 24 minutes op ES
http://tv.eurosport.cz/we(...)deos_vid282473.shtml
Inderdaad, eigenlijk blijft het een soort van onvergeeflijke fout in 2011 bij de Le Mans crash.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Prachtige carriere.
[..]
Laatste paar jaar was het beste er wel vanaf.
http://on.fb.me/18RrYAkquote:Audi Sport
Just a few hours left before #thelaunch of our #newR18. You will get pictures here on Facebook later and live updates on Twitter // Nur noch wenige Stunden bis zur Weltpremiere des neuen #Audi #R18 #etron #quattro. Fotos gibt es später hier auf Facebook, auf Twitter gibt es Live-Updates aus Ingolstadt
Bring it on!!quote:Ferrari LMP1 Le Mans 24 Hours bid a matter of time
By Jonathan Noble and Gary Watkins Friday, December 20th 2013, 12:09 GMT
AF Ferrari, Le Mans 2013
Ferrari will return to the Le Mans 24 Hours in pursuit of outright victory "sooner or later", according to company president Luca di Montezemolo.
Di Montezemolo has admitted that Ferrari is already developing technology that could find a home in a car built to next year's LMP1 rulebook and powered by a version of its new 1.6-litre V6 turbo engine.
AUTOSPORT revealed Ferrari's interest in a new Le Mans programme last month.
"We are working on some technology innovation that we are testing at the moment, so this is the first time in which, theoretically, there could be the possibility of thinking about Le Mans," he said.
"There have been a few weeks where I have begun to think of the possibility, if the rules go in the right direction that I expect, maybe to do sooner or later Le Mans with a Ferrari car to win."
The latest comments from di Montezemolo suggests that Ferrari's evaluations of the 2014 LMP1 rulebook are further down the line that his own previous remarks or those of Antonella Coletta, who runs the marque's non-Formula 1 programmes.
F1 BUDGET CAP BOOSTS LMP1 CHANCE
Di Montezemolo explained that the F1 budget cap, which is due to be introduced for 2015, could give Ferrari the capacity to undertake an LMP1 programme in the World Endurance Championship, which includes Le Mans.
Ferrari at 1973 Le Mans 24 Hours
"I cannot say to 100 people, go away and find a job, so this could be also a possibility to have some of my people to work in this direction," he said.
The first factory Ferrari prototype programme since 1973 (pictured) would not be possible before 2016, di Montezemolo said.
New regulations for F1 and LMP1 that come into force next year both allow for an increase in the amount of energy that can be retrieved by the cars' hybrid systems.
The new P1 coupes from Audi and Porsche retrieve energy from exhaust gases using the similar technology to the Motor Generator Unit - Heat systems to be used in F1 next year.
F1 zal altijd de pinnacle of motorsports blijven. 30 jaar geleden zeiden ze precies hetzelfde over de F1 en het is nog steeds de pinnacle. En zal imho altijd zo blijven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bring it on!!
Op deze manier gaat het WEC/LMP1 de pinnacle of motorsports worden En kan F1 afgeschreven worden
quote:I shall seriously reconsider whether Grand Prix racing is still what it purports to be: the pinnacle of sport and technological achievement. Unfortunately, this appears to be no longer the case and, if one does not clean it up, Formula 1 shall end up in a quagmire of plagiarism, chicanery and petty rule interpretation forced by lobbies manipulated by people for whom the sport has no meaning.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
F1 zal altijd de pinnacle of motorsports blijven. 30 jaar geleden zeiden ze precies hetzelfde over de F1 en het is nog steeds de pinnacle. En zal imho altijd zo blijven.
Een quote van Colin Chapman uit die tijd:
[..]
Achja, als de WEC gewoon de race in Fuji aflast vanwege wat regenwater...... Aanfluiting tegenover de fans die daar zaten, dat is niet te verkopen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:01 schreef M.Melandri het volgende:
F1 is zichzelf aan het opblazen, DTM en WEC maken een grote inhaalslag. Zeker nu de F1 in veel landen achter de decoder zit kan het best van de troon gestoten worden.
F1 zou in zo'n geval precies hetzelfde hebben gedaan. Ze hebben in ieder geval de pitstraat open gegooid en iedereen die dat zou willen daar binnen gelaten. Dat is iets wat ze in de F1 nooit zouden doen, in ieder geval niet zonder daar 200e extra voor te willen hebben...quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Achja, als de WEC gewoon de race in Fuji aflast vanwege wat regenwater...... Aanfluiting tegenover de fans die daar zaten, dat is niet te verkopen.
En een DTM is een touringcar, wat altijd anders zal blijven dan een open wiel/formule auto.
Ik vond het een ongelooflijke vertoning, in het begin was het te nat om van start te gaan. Ok. Maar op het moment dat de race werd afgelast, was de baan voor f1 termen al klaar voor intermediates.quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:15 schreef zBus het volgende:
[..]
F1 zou in zo'n geval precies hetzelfde hebben gedaan. Ze hebben in ieder geval de pitstraat open gegooid en iedereen die dat zou willen daar binnen gelaten. Dat is iets wat ze in de F1 nooit zouden doen, in ieder geval niet zonder daar 200e extra voor te willen hebben...
Rijdt intussen op P8quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Pastorelli vanaf pole met een Corvette uit 2006..... Doet ie goed 14.gif
5,5 liter V8quote:Op maandag 13 januari 2014 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie bak hoor . Wat voor motor zit erin?
Persberichttwitter:AlbuquerqueFil twitterde op donderdag 16-01-2014 om 16:40:11 I am really happy to join the endurance @Audi__Sport program! Its a dream came true to drive the @AudiR18_3. http://t.co/7VqY0NztxY reageer retweet
quote:Op woensdag 18 december 2013 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben benieuwd of ze een van de #3 Audi-coureurs van afgelopen jaar gaan door promoveren tot race coureur van de #1
Di Grassi hoogstwaarschijnlijk naar de #1 Audi.quote:It is expected that Albuquerque will take the berth in the third car previously filled by Lucas di Grassi, who is set to move up to a full-season programme in the seat vacated by McNish alongside defending world champions Tom Kristensen and Loic Duval.
Albuquerque, who has never previously raced a prototype, is set to share his R18 with Oliver Jarvis and Marc Gene, who have both driven the third Audi LMP1 for the past two seasons.
duimen maartwitter:risicomp twitterde op zondag 26-01-2014 om 00:03:44 Our prayers are with both drivers involved in big accident at Daytona. Will update with news from hospital as received. reageer retweet
Ben al een bijna 2 uur (ondertussen ) aan het zoeken naar een streamquote:
http://multimedia.netstorage.imsa.com/CAM12/index800.htmlquote:Op zondag 26 januari 2014 11:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ben al een bijna 2 uur (ondertussen ) aan het zoeken naar een stream
twitter:24hoursoflemans twitterde op zondag 26-01-2014 om 20:24:07 Congrats to @BourdaisOnTrack on the 2014 @Rolex24Hours win, first round of TUDOR @UnitedSportsCar! #LM24 reageer retweet
Gaat ook weer feest worden met de Daytona 500, om de 10 minuten reclame ofzoquote:Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Helemaal vergeten dat om 20.00 de finish was van Daytona
Kut coverage via hun officiële webstream: 15 minuten onboard, even blaba om wat reclame te maken, 15 minuten onboard, 5 minuten race update, 5 minuten algemene beelden, en dan begin het weer opnieuw
Zelf als er ergens iets gebeurt was, en de race werd geneutraliseerd heb ik 't via Twitter moeten vernemen
Maar ja, Bourdais heeft dus ook weer eens mogen winnentwitter:24hoursoflemans twitterde op zondag 26-01-2014 om 20:24:07 Congrats to @BourdaisOnTrack on the 2014 @Rolex24Hours win, first round of TUDOR @UnitedSportsCar! #LM24 reageer retweet
Champcars was dat niet 1998,1999? kan me herinneren dat ik Greg Moore live te pletter zag slaan tegen de muur op Fontanaquote:Op zondag 26 januari 2014 23:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Gaat ook weer feest worden met de Daytona 500, om de 10 minuten reclame ofzo
Heb vorig jaar al naar RTL 7 gemaild dat ze eens dat moesten uitzenden ipv Indy 500, maar helaas doen ze dat niet. En voor MotorsTV is het te duur.
Edit:, reactie van RTL
Bedankt voor je mail. Wij als redactie zouden de NASCAR graag willen uitzenden, aangezien we enorme racefans zijn, en we ook wekelijks de samenvatting van de NASCAR-races bekijken. Het enige probleem is dat de rechten erg duur zijn. We moeten er dus een sponsor voor vinden maar dat is best lastig in deze economisch roerige tijden. We gaan ons best doen om ook volgend jaar nog voldoende interessante raceklassen te laten zien op RTL 7. Hopelijk met de NASCAR erbij.
Met vriendelijke groet,
De redactie van RTL GP
Ja, het volgen van raceklassen is er niet beter op geworden.
Een jaar of 7,8 geleden had je een MotoGP race LIVE op:
Nederland 2 en Eurosport, beide met NL commentaar.
Ook de Champcars werden toen allemaal volledig (!) uitgezonden op Eurosport. Dat waren toch nog eens tijden eigenlijk
Dat was jaren 90, IRL volgens mij, maar ik heb op Eurosport het letterlijk epische seizoen van 2006 gevolgd, met de gevechten tussen Tracy en Bourdais. Zowel in de auto, als met de vuistenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:14 schreef Vaas3 het volgende:
[..]
Champcars was dat niet 1998,1999? kan me herinneren dat ik Greg Moore live te pletter zag slaan tegen de muur op Fontana
ook allemaal eurosport tijdperkquote:Op maandag 27 januari 2014 22:09 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat was jaren 90, IRL volgens mij, maar ik heb op Eurosport het letterlijk epische seizoen van 2006 gevolgd, met de gevechten tussen Tracy en Bourdais. Zowel in de auto, als met de vuisten
En de ongelooflijke klapper van mevrouw Legge in de kink op Road America...
Daarna was het niet meer op TV, heb ze toen wel op Assen zien racen maar de races met Doornbos waren niet meer hier live op tv.
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02 @ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Kunnen is natuurlijk iets anders dan moeten....quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
2 Toyota's TS040 bevestigd voor Le Mans [ afbeelding ] als [ afbeelding ]
Als Audi met 3 wagens kan rijden zou je denken dat de grootste wagenproducent ter wereld dat ook zou kunnen. En maar hopen dat ze dat de rest van het jaar ook gaan doen.twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02 @ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Het LMP1 programma van Toyota is niet met 100% overtuiging vind ik, blijkt nu ook maar weer door maar 2 wagens in te schrijven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
2 Toyota's TS040 bevestigd voor Le Mans [ afbeelding ] als [ afbeelding ]
Als Audi met 3 wagens kan rijden zou je denken dat de grootste wagenproducent ter wereld dat ook zou kunnen. En maar hopen dat ze dat de rest van het jaar ook gaan doen.twitter:Toyota_Hybrid twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:20:02 @ts040fansfrance We will have two #TS040 HYBRIDs at Le Mans. reageer retweet
Er is ook eens reden waarom ik niet moeten heb neer gezetquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:41 schreef Kenju het volgende:
[..]
Kunnen is natuurlijk iets anders dan moeten....
quote:Audi Driver combinations for the 2014 FIA World Endurance Championship (WEC)
Spa 6 Hours and Le Mans 24 Hours
Lucas di Grassi/Loïc Duval/Tom Kristensen (BR/F/DK)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F)
Filipe Albuquerque/Marco Bonanomi/Oliver Jarvis (P/I/GB)*
All other races of the 2014 FIA World Endurance Championship (WEC)
Lucas di Grassi/Loïc Duval/Tom Kristensen (BR/F/DK)
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F)
*subject to confirmation by the Selection Committee of the ACO and the FIA
2 LMP1 wagens, en 2 GT's racen voor het fabrieksteamquote:Porsche starts in Le Mans with four works cars
Porsche starts with four cars in the World Endurance Championship (WEC) and the 24 hours of Le Mans. Today, Thursday, the Le Mans organiser, the Automobile Club de l’Ouest (ACO) in Paris, announced the list of competitors selected to participate in the 82nd edition of the classic long-distance race on June 14th and 15th, 2014.
Porsche has registered its new works team for the two 919 Hybrid cars as "Porsche Team" in the top category of Le Mans prototypes (LMP1). The start numbers for the innovative hybrid sports cars are 14 and 20. The works team for the two 911 RSR entries in the GTE Pro class is called "Porsche Team Manthey". Last year's double-winners will start again this year with numbers 91 and 92.
Loeb begint zich meer en meer in diverse takken van de autosport te duwen Mooiquote:Sébastien Loeb Racing at the 24 Hours of Le Mans and in the European Le Mans Series !
The team, cofounded by Sébastien Loeb and Dominique Heintz, is on the entry list for the next 24 Hours of Le Mans with its ORECA 03 LM P2.
An ORECA 03 and an Audi R8 LMS ultra in the European Le Mans Series ! The Sébastien Loeb Racing’s " endurance" programme will revolve around this first participation in the 24 Hours of Le Mans. The European Le Mans Series will be the programme’s common thread, with both an ORECA 03 in the premier class and an Audi R8 LMS ultra in GTC. The driver lineup for those two cars will be announced in the weeks to come.
quote:Driver swap for TOYOTA Racing
This year’s TOYOTA line-ups are designed to maximise the chances of success for each car.
TOYOTA Racing has shuffled its driver line-up for the 2014 FIA World Endurance Championship season, it can reveal today.
During two years of the same driver line-ups, TOYOTA Racing has learned more about the specific strengths and characteristics of each driver, and this year’s new line-ups are designed to maximise the chances of success for each car.
Nicolas Lapierre will switch to the #8 TS040 HYBRID in 2014, while Stéphane Sarrazin swaps the other way and takes up a berth in the #7 car.
That means the full #7 line-up will be Alex Wurz, Stéphane Sarrazin and Kazuki Nakajima, while the #8 drivers will be Anthony Davidson, Nicolas Lapierre and Sébastien Buemi.
TOYOTA Racing
Zo kort op elkaar vind ik niks.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:07 schreef M90 het volgende:
Ik zie net dat de 24h Nürburgring dit jaar maar 1 week na Le Mans is tickets ook niet echt duur
http://www.nuerburgring.d(...)ch-24-hour-race.html
Eens, aantal jaar terug was het twee week na Le Mans dat was op zich nog wel te doen, maar dit wel erg dicht op elkaar. Weet ook niet waarom ze nu weer uit de maand mei weg zijn, misschien toch nog iets met het weer van vorig jaar te makenquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo kort op elkaar vind ik niks.
Komt omdat de 24 uren van Nurburgring vaak in het weekend van Sacramentsdag is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:48 schreef M90 het volgende:
[..]
Eens, aantal jaar terug was het twee week na Le Mans dat was op zich nog wel te doen, maar dit wel erg dicht op elkaar. Weet ook niet waarom ze nu weer uit de maand mei weg zijn, misschien toch nog iets met het weer van vorig jaar te maken
Ligt aan de maan dusquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Komt omdat de 24 uren van Nurburgring vaak in het weekend van Sacramentsdag is.
Donderdagen tot en met 2022:
7 juni 2012
30 mei 2013
19 juni 2014
4 juni 2015
26 mei 2016
15 juni 2017
31 mei 2018
20 juni 2019
11 juni 2020
3 juni 2021
16 juni 2022
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Kweet niet hoe ik een foto vanaf twitter moet linken als ik mobiel zit, dus dan maar zo:
De Porsche Lmp1 livery is ook gepresenteerd ondertussen.
@Ryan_TWilliams: https://twitter.com/Ryan_TWilliams/status/440590263627833344
Toch wel saai
twitter:PorscheLMP1Fans twitterde op maandag 03-03-2014 om 22:25:36 Top down view of the @Porsche 919 Hybrid. @PorscheRaces http://t.co/PTgUDrtdNl reageer retweet
twitter:PorscheLMP1Fans twitterde op maandag 03-03-2014 om 22:38:49 New picture of the Ligier also leaked today http://t.co/7AnKsM8WrN reageer retweet
Voor de mensen zonder Motors TV: http://www.blancpain-gt-series.com/livequote:Op zondag 13 april 2014 13:26 schreef Sinister-D- het volgende:
En maar eens even hier vermelden, dankzij de tip van Jigzoz in het Formula Junior topic:
Blancpain Endurance Series vanmiddag: Monza, 14:15 tot 18:15. Motors TV zendt het uit.
Mooie race.quote:Op zondag 13 april 2014 13:40 schreef Jigzoz het volgende:
Mooie klasse, die Blancpain. Lekker vol veld ook.
Het lijkt er op dat we de koplampen van de Peugeot 908 weer terug gaan zien in het WEC.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mooie race.
Die kermit Ferrari en zwarte Ferrari.
Rebellion R One:
[ afbeelding ]
http://www.dailysportscar.com/?p=27562
Dat ELMS kan me niet zo heel erg veel schelen. Het WEC ga ik zeker wel kijken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit paasweekend zijn op Silverstone 2 openingsweekenden van 2 endurance klassen: zowel de European Le Mans Serie als het WEC hebben hun eerste wedstrijden op het bekende Britse circuit.
ELMS zaterdag programma
11:05 - QUALIFYING - LMGTE & GTC 20'
11:30 - QUALIFYING - LMP2 & LMPC 20'
14:30 - RACE 4h
WEC rijdt op zowel zaterdag als op zondag.
Zaterdag;
12:00 - QUALIFYING - LMGTE Pro & LMGTE Am 25'
12:35 - QUALIFYING - LMP1 & LMP2 25'
Zondag;
12:00 - RACE - Rolling Start 6h + FL
Tussendoor wordt er ook nog gereden door de jonkies in de FIA F3
Volledig programma: http://www.europeanlemans(...)gramme.php?circuit=6
Inderdaad ja. Kost 20(!) euro, en dan valt de 24u van Le Mans daar nog eens buiten ook. Echt belachelijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:22 schreef zBus het volgende:
Groot nadeel dit jaar is dat er voor de FIA WEC geen gratis live stream meer is. De ELMS heeft mogelijk nog wel gratis livestream hier: http://dai.ly/xpl59v
Heb de tijden aangepast in m'n originele post (zat weer in de war met de Britse tijd ), incl. kijkopties toegevoegd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat ELMS kan me niet zo heel erg veel schelen. Het WEC ga ik zeker wel kijken.
(en over twee weken met m'n zoon naar Spa om het in het echt te zien)
...zonder de 24 uur van Le Mans...quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:55 schreef zBus het volgende:
Voor de WEC heb ik het wel over en 20 euro voor een seizoen is nu niet echt heel erg duur.
O, tof. Wij alleen naar de 6 van Spa. 24 uur van Le Mans wil ik ook nog een keer zien, maar dat komt een beetje kut uit met werk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:06 schreef zBus het volgende:
Daar ga ik sowieso al heen, dus de centen hebben ze toch al verdient.
Vanwege Amstel Gold Race nog niets gezien.quote:Op zondag 20 april 2014 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
En de 2de Audi er ook uit
-=edit=- Treluyer wilt verder rijden als de de rotzooi onder zijn wagen heeft uitgehaald ofzo
-=edit2=- ja hoor, hij stapt terug in
Ben zelf pas 45 minuten aan het volgen wegens bezoek. Maar idd Audi #1 en Porsche #14 eruit.quote:Op zondag 20 april 2014 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Porsche en Audi technische problemen?
Is ook wel logisch dat er zo'n kleine klassen zijn in het WEC, anders zou het op de normale circuits gewoon te druk en dus te gevaarlijk worden ivm het snelheidsverschil.quote:Op zondag 20 april 2014 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
Bijna helemaal gezien, maar ik vond het niet best, eerlijk gezegd. Prachtige klasse hoor, dat WEC, maar het werd wel pijnlijk duidelijk wat de nadelen zijn van een race met kleine klasses.
Daarom vind ik het ook zo maf dat ze op dat Braziliaanse minibaantje gaan racen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is ook wel logisch dat er zo'n kleine klassen zijn in het WEC, anders zou het op de normale circuits gewoon te druk en dus te gevaarlijk worden ivm het snelheidsverschil.
Maar natuurlijk is het wel jammer, wat dat betreft is het wel goed dat bv. Porsche nu weer deelneemt. Wmb mag Peugeot per direct terug komen in de LMP1 -en hopelijk ooit Ferrari als de geruchten waar zouden zijn- zodat er een volwaardig competitief WK ontstaat. En het is ook gewoon jammer dat ELMS met hun LMP2 wagens een eigen klasse is, het veld zou al wat drukker zijn als ze deze 2 klassen bijeen zouden zetten. Maar goed, het ELMS is Europees terwijl het WEC wereldwijd gaat, en dan zal het wel té duur gaan worden voor de ELMS deelnemers.
De GTE klassen zijn ook wel gaaf om te zien, maar die verbleken zo tov de prototype klassen qua snelheid. Maar daar is het meestal ookw el spannend, want de PRO klasse en de AM klasse liggen daar heel kort op elkaar. In ieder geval een kleiner verschil tussen de LMP1 hybrides/fabrieksteams tov de non-hybrides/privateers, of de LMP1 tov LMP2.
Ik had ook liever gezien dat de ELMS in europa binnen de races van het WEC zou mee doen. Desondanks was het gister toch een boeiende race om te zien. Als het goed is zijn in Spa de nieuwe Rebellions er bij en de Lotus van Albers. Ook zouden de Millennium LMP2's er weer bij moeten zijn.quote:Op maandag 21 april 2014 09:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo maf dat ze op dat Braziliaanse minibaantje gaan racen.
Ik zou zo geen lijstje circuits op kunnen noemen van 7km of langer, maar als je vier klasses tegelijk wil laten racen, dan is een startveld van een stuk of veertig auto's helemaal niet overdreven groot.
De onderverdeling in GT1 en GT2 vond ik trouwens toffer dan dit met die pro en am.
Geen Lotus en geen Albers dus op Spa.quote:Op maandag 21 april 2014 22:11 schreef zBus het volgende:
[..]
Ik had ook liever gezien dat de ELMS in europa binnen de races van het WEC zou mee doen. Desondanks was het gister toch een boeiende race om te zien. Als het goed is zijn in Spa de nieuwe Rebellions er bij en de Lotus van Albers. Ook zouden de Millennium LMP2's er weer bij moeten zijn.
Ik hoop trouwens ook dat volgend jaar er wat meer europese races zijn. Ik zou dol graag een keer naar Imola gaan voor een 6 uurs race of misschien ergens in Spanje.
stond een behoorlijke tijd op de planning dat ik zou gaan komend weekend. Maar mijn compagnon heeft (overigens al een tijdje geleden al) afgezegd omdat zijn mountainbike ploeg mee gaat deelnemen aan een wedstrijd komend weekend. Dus was het de bedoeling dat ik wel alleen zou gaan. Wat dan weer niet de bedoeling was is dat mijn vrouw zwanger zou worden, en dat ze een midweekje Centerparks heeft ingepland volgende week om nog eens onder ons twee op vakantie te gaan voordat die kleine er is.....quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen Lotus en geen Albers dus op Spa.
Morgen die kant op. Ik benieuwd hoe druk het is.
Gefeliciteerd man!quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stond een behoorlijke tijd op de planning dat ik zou gaan komend weekend. Maar mijn compagnon heeft (overigens al een tijdje geleden al) afgezegd omdat zijn mountainbike ploeg mee gaat deelnemen aan een wedstrijd komend weekend. Dus was het de bedoeling dat ik wel alleen zou gaan. Wat dan weer niet de bedoeling was is dat mijn vrouw zwanger zou worden, en dat ze een midweekje Centerparks heeft ingepland volgende week om nog eens onder ons twee op vakantie te gaan voordat die kleine er is.....
thnx!quote:
Ach, toen mijn oudste zoon net een jaar oud was ging hij al in de kinderwagen mee naar het circuit van Zandvoort. Ook met heel kleine kinderen is er heel wat mogelijk hoor.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
thnx!
Wat ondertussen wel al op de planning staat is dat die kleine van me over een jaartje of 4/5 op m'n schouders zit terwijl ik moeite heb om langs Eau Rouge en Kemmel omhoog te slenteren
Zandvoort wel ja dat is relatief vlak, beetje door de duinen slenteren met een buggy. Ik loop nogal graag eens een rondje om het circuit, probeer dat een met een buggy aan 104 meter hoogteverschilquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, toen mijn oudste zoon net een jaar oud was ging hij al in de kinderwagen mee naar het circuit van Zandvoort. Ook met heel kleine kinderen is er heel wat mogelijk hoor.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Rebellion R-One, gisteren gepresenteerd op Spa. Lijkt meer op een Toyota dan Toyota zelf
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112085quote:Nissan fully committed to LMP1 WEC entry from 2015
Nissan is fully committed to entering the LMP1 class at the start of the 2015 World Endurance Championship, the Japanese manufacturer has revealed.
It had previously stated that it was working on concepts for an LMP1 programme, which is a condition of its 2014 'Garage 56' Le Mans 24 Hours entry with the ZEOD RC experimental racer, and that funding had yet to be signed off.
Now it has revealed that key decisions about the project are being made and that Nissan's first outright challenger for Le Mans honours since 1999 is on course to be on the grid for the opening round of the WEC in 2015.
Nissan global motorsport director Darren Cox told AUTOSPORT: "Any motorsport programme is dependent on the decisions of a company's board of directors, but we are pushing ahead as though it is all happening.
"We are making decisions, entering discussions with suppliers and on target to be at Silverstone [the opening round of the WEC this year and last] in April 2015."
Cox would not discuss details of Nissan's plans, although he did admit that the hybrid powerplant's internal combustion element would be petrol-powered.
"We are not doing this in a conventional way: it will be a global project, so NISMO [Nissan's motorsport arm in Japan] and Ben [Bowlby, designer of the ZEOD], will be involved," he explained.
The next wave of announcements concerning the ZEOD, including confirmation of the configuration of its internal combustion engine, are due at the end of this month.
Dat punt komt wel steeds dichterbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:35 schreef Sinister-D- het volgende:
-=edit=- Zou de dominantie van Audi dan eindelijk doorbroken zijn
Dan heb je toch mooi de highlights nuquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:33 schreef Waffle het volgende:
Helemaal vergeten dat het vandaag was. Nu maar het laatste uurtje even kijken.
Hier (Eurosport en MotorsTV) nergens last van.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:03 schreef Ermanon het volgende:
Echt, de reclame in de UK en VS is echt te slecht voor woorden, of ben ik nu te zeikerig?
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:29 schreef Jigzoz het volgende:
Knalrode kop opgelopen door de zon op Spa.
Maar het was echt heel erg tof.
Hotel. Morgen weer naar huis rijden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu al terug thuis, of op hotel gebleven?
Maar aan de beelden te zien was het wel heel zonnig ja
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xmlquote:Bleekemolen alsnog naar Le Mans met Prospeed
Jeroen Bleekemolen zal op 14 en 15 juni toch deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De Nederlander zal dit jaar voor de negende keer deelnemen aan de 24 uursrace met een Porsche 911 GT3 RSR van het Belgische Prospeed Competition.
quote:Op zondag 4 mei 2014 18:38 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)peed_naar_LeMans.xml
Le mans vanuit een hotel , zou ik persoonlijk niet doen !! Erg duur en vaak al 2 jaar van te voren volquote:Op zondag 4 mei 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
Toch maar eens kijken of Le Mans volgend jaar een optie is. Hotelletje bij Arnage of Mulsanne, race kijken, even eten, race kijken, beetje slapen, race kijken, ontbijtje... Zoiets.
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!quote:Nissan has announced it will return to premier sportscar racing in 2015 with a full-factory assault on the Le Mans 24 Hours endurance race and the FIA World Endurance Championship.
Though the manufacturer has had a sporadic involvement in sportscar racing in recent times, this announcement will see it go head-to-head with factory rivals Audi, Porsche and Toyota in the growing LMP1 category of Le Mans and WEC.
To be named Nissan GT-R LM NISMO in a nod to both its road car range and its performance line, Nissan will enter a pair of LMP1 machines from 2015 for a full season of World Endurance Championship racing, as well as contest the iconic Le Mans 24 Hours.
The announcement comes following Nissan's efforts in recent years to develop a unique presence in motorsport, from the 'Garage 56' ZEOD RC prototype initiative – which will see it attempt a lap of Le Mans using only battery power next month – to its title backing of Red Bull Racing in F1 (via its premium Infiniti brand) and its GT Academy, which has enabled 'armchair racers' to enjoy significant success in motorsport.
For NISMO President Shoichi Miyatani, Nissan's return to Le Mans for the first time since the 1990s represents an opportunity to complete some 'unfinished business'.
“The design and build of the Nissan GT-R LM NISMO is a global project with its DNA firmly rooted in Japan,” explained Miyatani. “The team comprises engineers and technical crew from Japan, the US and Europe. We know that LM P1 competition is very tough, with serious manufacturer competition, but we are absolutely determined to make our cars competitive and to operate strongly against those competitors.
“We have chosen to take the GT-R name to Le Mans as the GT-R symbolizes the ultimate in Nissan's performance. It is a true aspirational brand; a car our fans, our customers love to drive, and love to own. We have been using GT-R in motorsport for many years now, in Super GT and GT3. For us LM P1 is the ultimate test. We have unfinished business at Le Mans and now we have our chance to target victory with the Nissan GT-R LM NISMO.”
Nissan has strengthened its presence in motorsport in recent years, most notably in GT racing with the GT-R, with this year's official British GT entrant raced by Olympic legend Sir Chris Hoy.
It is also competing in the V8 Supercar series, while Nissan-engined machines dominate the 2014 Le Mans LMP2 entry list.
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik wilde het hier echt nét gaan posten!
Als er echt meer fabrikanten in de LMP1 gaan uitkomen, dan zou het best wel eens kunnen dat de F1 ingehaald gaat worden wat populariteit betreft. LMP1's zien er toffer uit, klinken veel beter (zelfs die shshshshsjffffffff-Audi) en de races zijn ook nog eens geweldig.
Nou.... Geef het een jaar of vijf....quote:
Goed nieuws inderdaad!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Nu Peugeot nog terug en de gloriejaren van eind jaren 80/90 kunnen terugkeren!
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou.... Geef het een jaar of vijf....
Ik zie het er wel weer van komen.
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het grote publiek zal de lange endurance races niet omarmen.
Meer fabrikanten zal de sport zeker populairder maken, maar het zal de populairiteit van F1 niet benaderen.
Ik zie het echt niet gebeuren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die zesuursraces niet? Er kijken ook massa's mensen naar de Tour de France.
Ik ben echt benieuwd. Op papier gaat het alvast een geweldige wedstrijd worden, hopelijk ook in de praktijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:25 schreef M90 het volgende:
Goed nieuws van Nissan
Weekje nog tot Le Mans test day
Jammer ja, mooie auto.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:03 schreef zBus het volgende:
Geen Strakka met de Dome . Ik verwacht wel de aankondiging van Ford aanstaande zondag.
Wat is er veranderd aan het circuit dan?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:30 schreef M90 het volgende:
Lunch break. Dit hebben de favorieten tot nu toe gedaan, nog maar 1.5 seconde boven de pole tijd van vorig jaar terwijl geschat wordt dat het circuit ongeveer een seconde trager is.
Nieuwe (hoge) kerbs in de ford chicanequote:Op zondag 1 juni 2014 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er veranderd aan het circuit dan?
Wij gaan er hier weer de volle 24 uur voor zitten/hangen/liggen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Dit gaat de beste 24 uur van Le Mans worden sinds 1998, ik voel het aan m'n water .
Zin inquote:
Eén week te gaan is eigenlijk niet waar, de practice en kwalificatie is ook al leuk om te volgen.quote:
De practice ga ik waarschijnlijk missen, de kwalificatie zeker niet. En de uiteindelijke race op twee schermenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eén week te gaan is eigenlijk niet waar, de practice en kwalificatie is ook al leuk om te volgen.
Idd een normale tv, en de beamer met tv signaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie
2xTV Stream
1xTrackinfo
Dan ga ik er nog van uit dat daar de LT, Audi stream bij komen. En dan nog 2 schermen
Ik vond die vier van ons al redelijk overdreven...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:51 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Idd een normale tv, en de beamer met tv signaal.
Rechts Audi onboard (inc telemetry), verder onboard Corvette, Porsche, Greaves (geloof ik) en ik dacht ook nog een camera die op de pitlane gericht stond.
Tegenover het beamerbeeld zegmaar hadden we onze pc's staan om een beetje te gamen enzo tussendoor, maar ook livetiming te volgen. We waren met 4, dus eigenlijk 11 schermen in totaal
Soort Code 60 van DNRT dus. Wat Nederlandse invloed op Le Mans.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuw dit jaar is de zogenaamde slowzone. Goed idee als je het mij vraagt. Op het stuk waar aan de baan gewerkt wordt moeten de auto's max 60 km/h rijden, terwijl op de rest van de baan gewoon geracet kan worden.
Tenzij er een echte safety car afgekondigd is natuurlijk.
Omdat voetbal nou eenmaal veel populairder is.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:02 schreef Breaker.Faker het volgende:
''RTL 7 staat in het weekend van 14 en 15 juni geheel in het teken van de autosportklassieker de ‘24 uur van Le Mans’. Voor het derde jaar op rij is de race live te zien bij de mannenzender, en voor het eerst zal Allard Kalff de volledige 24 uur live van commentaar voorzien. Het team co-commentatoren bestaat uit deskundigen en coureurs, waaronder voormalig winnaar Jan Lammers.
RTL7
zaterdag 14 juni voorbeschouwing tussen 14.00 uur en 14.45 uur
zaterdag 14 juni ‘24 uur van Le Mans’ vanaf 14.45 uur tot zondag 15 juni 15.30 uur
Opvallend is dat na 15 jaar afwezigheid Porsche weer meedoet in de hoogste klasse van ’24 uur Le Mans’. Samen met Audi en Toyota gaan zij uitmaken wie er vandoor gaat met de winst.
De uitzending bij RTL 7 begint zaterdagmiddag met de voorbeschouwing om 14.00 uur, waarna aansluitend de race start, die in 1923 voor het eerst werd gereden. 24 uur later, met één kleine tussenstop voor ‘VI Oranje’ op zaterdag 14 juni om 19.50 uur, eindigt de race zondag om klokslag 15.00 uur en is bekend wie de 82ste editie van de oudste sportautorace ter wereld heeft gewonnen.
Online draait de mannenzender 24 uur lang door. Op http://www.rtlgp.nl verschijnen een etmaal lang de laatste nieuwsupdates uit Le Mans. Via die site is de race ook online in zijn geheel te volgen via een livestream en een live blog, zodat de autosportliefhebber ook digitaal niks hoeft te missen van deze klassieker.
De strijd om de eindzege in de hoogste LMP1-klasse belooft dit jaar spannender te worden dan ooit: het legendarische merk Porsche mengt zich na 15 jaar afwezigheid in het gevecht tussen Audi en Toyota. De Duitse merken hebben bij elkaar opgeteld de klassieker al 28 keer gewonnen. Toyota heeft al een aantal keer aan de zege kunnen ruiken, maar wist tot nu toe nog niet te winnen. De hoop is dan ook gevestigd op onder meer voormalig Formule 1-coureurs Alexander Wurz en Anthony Davidson. Negenvoudig winnaar Tom Kristensen komt opnieuw voor Audi uit, en Porsche heeft oud-Formule 1-coureur Mark Webber als vaste waarde.
De Nederlandse eer wordt in meerdere klassen verdedigd. Jeroen Bleekemolen komt uit voor Prospeed in de LMGTE-AM-klasse, na eerder in de LMP1 en LMGT2 gereden te hebben. In 2008 won de jongste Bleekemolen-telg met Jos Verstappen aan zijn zijde de LMP2-klasse. De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung maakt onderdeel uit van het eerste volledig Chinese coureurstrio in de geschiedenis van Le Mans.
Tot de groep onorthodoxe deelnemers behoren dit jaar de ‘Grey’s Anatomy’-acteur Patrick Dempsey en de Franse oud-voetbalinternational Fabien Barthez.'
http://derotsmedia.com/20(...)uur-le-mans-op-rtl7/
Dus niet een 24 uur uitzending wat we gewend zijn van RTL7. Waarom moeten VI Oranje er tussen komen? Ze kunnen dat toch op hun andere zenders doen. Moet die sigaar snor de 24 uur van le mans verstoren.
Gelukkig is er Eurosport nog ik hoop niet dat Ronald van Dam het commentaar gaat doen.
quote:en voor het eerst zal Allard Kalff de volledige 24 uur live van commentaar voorzien.
Liegebeestenquote:met één kleine tussenstop voor ‘VI Oranje’ op zaterdag 14 juni om 19.50 uur,
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 | [IMG]http://i.imgur.com/gWPmTOb.png[/IMG] [b]24 Heures Du Mans 2014[/b] [i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i] [b][u]Circuit de la Sarthe[/u][/b] [*]Liggend in Le Mans, Frankrijk. Deels bestaand uit openbare wegen. [*]Sinds 1923 [*]13.629km [*]38 bochten [*]Ronderecord (race): 3:19.074 (Oreca Matmut Peugeot 908, 2010) [*]Afstandsrecord: 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) [*][url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]Geschiedenis lay-outs[/url] [b]Afbeelding Circuit[/b] [img]http://i.imgur.com/ujrI17L.jpg]afbeelding[/img] [url=http://lemansworld.5u.com/whats_new.html]Circruit inclusief marshall posts[/url] [b]Onboard (pole 2013):[/b] [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kPRNCZGwxNY[/youtube] [b]Nieuw in 2014[/b] [*]Hoge kerbs in Ford Chicane [*]Kleine aanpassingen veiligheid o.a. n.a.v. ongeluk Alan Simonson in 2013 [*]Slow zones: gedeeltelijke neutralisatie op een deel van het circuit met maximum snelheid van 60km/u. Het aantal safety cars situaties wordt hiermee terug gedrongen. [b][u]Deelnemers en categorieën[/u][/b] [url=http://www.24h-lemans.com/en/race/entry-list_2_2_1980.html]Entry list[/url] [img=600,40]http://i.imgur.com/Hf6eoTa.jpg[/img] [*]Dak verplicht [*]Opgesplitst in twee klasses: LM P1-L en LM P1-H [*]LM P1-L alleen voor privé teams, zonder energy recovery system, LM P1-H met verplicht energy recovery system [*]Minimaal 850 kilo voor LM P1-L, 870 voor LM P1-H [*]54.3 liter brandstof voor diesel, 68.3 liter voor benzine. [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:21 [img=600,40]http://i.imgur.com/GBc1LV8.jpg[/img] [*]Minimaal 900 kilo [*]75 liter brandstof [*]Maximale kosten voor chassis: ¤370,000. Voor motorblok: ¤80,350 [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 [img=600,40]http://i.imgur.com/TfmrTko.jpg[/img] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 [img=600,40]http://i.imgur.com/P8snuul.jpg[/img] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Minimaal 1 jaar oude auto [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:56 [b][u]Schema[/u][/b] [b]Woensdag 11 juni[/b] 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 [b]Donderdag 12 juni[/b] 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 [b]Zaterdag 14 juni[/b] 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Group C Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans [b][u]TV, streams, live-timing en andere resources[/u][/b] [b]TV[/b] [*]Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race [*]RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race) [b]Streams[/b] [url=http://live.lemans-tv.com/]Officiële streams[/url] (inclusief o.a. onboard Audi, Corvette) [url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i]) Eurosport player (alles live) Tijdens de sessies & race zullen er meer streams te vinden zijn [b]Live Timing[/b] [url=http://www.24h-lemans.com/live/en/]Officiële live timing (inclusief stream)[/url] [url=http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/]Live timing incl. Twitter[/url] [url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url] [b]Andere resources[/b] [url=http://www.spotterguides.com/portfolio/2014-le-mans/]Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld[/url] [b][u]Overige informatie[/u][/b] [url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url] [url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url] [u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u] [b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b] [img=299,88]http://oi44.tinypic.com/2jch7bo.jpg[/img] [b]ELMS championship[/b] [img=299,129]http://oi42.tinypic.com/4uh2u1.jpg[/img] [b]ALMS championship[/b] [img=299,139]http://oi40.tinypic.com/33ncnww.jpg[/img] [b]Blancpain Endurance series[/b] [img=299,139]http://oi39.tinypic.com/3339us3.jpg[/img] |
Sessie 1 & 3 live op Eurosport 1, Sessie 2 op Eurosport 2quote:Op maandag 9 juni 2014 14:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
De kwalificatie is dat ook op Eurosport te volgen? Of alleen via een stream?
Thomas Baekdal, de jongen die afgelopen jaren de Twitter + livetiming pagina opzette, stopt ermeequote:The problem with this is that I don't feel like a fan anymore. The amount of work that I have to put into getting this tracker to work is so intense that I feel like I'm at work. And over the past three years, I have felt increasingly disconnected from the race itself.
I love Le Mans. And I want to watch Le Mans for the sake race. I want to watch the 24 Hours of Le Mans as a fan and not as a system engineer.
I'm just like you guys. I'm here for the sake of the race. And I want to get that back. I don't want to spend two weeks building a tracker, and having to micro-manage servers in the middle of the night.
Also... remember that the whole reason I started doing this was because ACO's own site was terrible. But over the years the official Le Mans website has grown better and better. And this year they are out with a brand spanking new Official Tracker App... and it looks absolutely amazing.
So... the combination of wanting to spend my time watching Le Mans as a fan again and the introduction of this new official tracking app, I feel like my 'contribution' has come to an end. Mission completed, as they say.
You don't need my tracker anymore. And I want to go back to just being a fan.
Goede oplossing! Ik heb ook altijd al gedacht dat zoiets voor F1 ingevoerd moet worden in plaats van de SC die meestal een race verneukt voor een paar mensen.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:30 schreef Klonk het volgende:
Vond dit nog, filmpje met uitleg over de slowzones:
Moet eerlijk toegeven dat het even bij mij duurde eer het muntje vielquote:Op maandag 9 juni 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goede oplossing! Ik heb ook altijd al gedacht dat zoiets voor F1 ingevoerd moet worden in plaats van de SC die meestal een race verneukt voor een paar mensen.
Simpel toch, net als met pit lane speed. Gewoon straffen uitdelen als mensen te hard rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige waar je voor moet zorgen is dat je ook strikt gaat handhaven, omdat mensen de limiet op gaan zoeken
Wordt toch uitgelegd door Lancaster: elke km die ze te hard rijden in de slow zone gaat een S&G met +5s worden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Simpel toch, net als met pit lane speed. Gewoon straffen uitdelen als mensen te hard rijden.
Nee, enkel het wrak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Is de crash in beeld geweest? Ik zag alleen het wrak.
Volgens mij zag ik de cockpit nog redelijk heel. De achterkant was vernietigd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, enkel het wrak.
Er is echt niks meer van over ook...
Ik had even nodig om het überhaupt als auto te herkennen, dat is mee niet opgevallen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik de cockpit nog redelijk heel. De achterkant was vernietigd.
sodeknetters. Die is goed stuk ...quote:
De voorkant lijkt nog enigszins intact, dat is het goede nieuws...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had even nodig om het überhaupt als auto te herkennen, dat is mee niet opgevallen.
Sodeju. Die is Ka-potquote:
Man rechts schijnt inderdaad te praten met gebaren naar iemand...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef Bluurgh het volgende:
Na nog een keer kijken, volgens mij zie je Duval zitten.
Hij is eruitquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef Bluurgh het volgende:
Na nog een keer kijken, volgens mij zie je Duval zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |