abonnement Unibet Coolblue
pi_131706050
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:29 schreef annelotje het volgende:
Bij deze :)
[ afbeelding ]
leuk O+
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_131706214
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:02 schreef kaatje50 het volgende:
vervelend gedoe met patronen doorgeven. Ergens vind ik dat ik wanneer ik een patroon gekocht heb, ik zelf mag weten of ik het aan iemand anders weggeef. Is dan toch mijn eigendom -O- c_/
(ik snap de verkopers ook wel hoor)
Maar dan moet je ook gaan denken alsof het een fysiek exemplaar is. Dus als je hem doorgeeft aan iemand, zelf deleten. En dat doen mensen dan weer niet.
pi_131706378
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2013 13:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar dan moet je ook gaan denken alsof het een fysiek exemplaar is. Dus als je hem doorgeeft aan iemand, zelf deleten. En dat doen mensen dan weer niet.
8-)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_131706676
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef trui het volgende:
Het was niet Lijnloos hoor.
Je hebt helemaal gelijk, ere wie ere toekomt!
Sorry EsseEi! :@
Weet niet hoe ik erbij kwam dat het Lijnloos was eigenlijk..
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 30 september 2013 @ 13:31:41 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131706699
ik wel. :) zij heeft er - denk ik - verreweg de meeste gemaakt.
in de haak.
pi_131706703
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:02 schreef kaatje50 het volgende:
Is dan toch mijn eigendom -O- c_/
Dat ene fysieke patroon inderdaad wel (zoals kirsten aangeeft), maar het gaat hierbij om intellectuele eigendom, en dat blijft altijd van de ontwerper
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131706801
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:31 schreef trui het volgende:
ik wel. :) zij heeft er - denk ik - verreweg de meeste gemaakt.
Dat zal het inderdaad zijn ja :Y
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131718094
Ik heb de MyBoshi discussie nog maar eens aangeslingerd op een blog :P ...je bent FOK!er of niet hè. >:)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131719530
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:00 schreef trovey het volgende:
Ik heb de MyBoshi discussie nog maar eens aangeslingerd op een blog :P ...je bent FOK!er of niet hè. >:)
Waar? dan pak ik de popcorn erbij!
Kwak
pi_131720037
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Waar? dan pak ik de popcorn erbij!
http://annemarieshaakblog(...)c8532442453133359832

En nu afwachten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131720280
Vraagje aan de experts hier ;)

Ik kom steeds meer leuke ideeën tegen voor Tunisch gehaakte projecten, maar ik ben het een beetje beu om steeds kussenhoezen o.i.d. te maken; dekentjes lijkt me veel leuker. Probleem bij Tunisch haken is alleen dat de achterkant echt niet mooi is, door alle kleurwisselingen. En alle eindjes netjes inweven is écht geen optie.

M.i. is de enige oplossing dus om een lap stof aan de achterkant te naaien (lijkt me ook wel mooi), maar ik vraag me af hoe je dat netjes krijgt? Sowieso moet je je haaksel goed blocken en de stof op de juiste grootte knippen enzo. En langs de rand aan elkaar naaien zal me ook nog wel lukken, maar dan is de stof in het midden nog steeds los, en dat lijkt me niet prettig..

Dus ik vroeg me af of het zou werken als je er een soort quilt van maakt? Waarbij je beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar naait? Of zou dat je haakwerk echt verpesten? Ik google mezelf suf, maar kan niet echt voorbeelden vinden van wat ik bedoel, of een goede uitleg ofzo..

TL;DR: hoe naai je op een mooie manier een lap stof op een gehaakt dekentje? :)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 30 september 2013 @ 21:43:35 #87
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_131723289
Met een festonsteek aan een fleecedeken?




( ik lees nog regelmatig mee. Zal vandeweek ff foto's maken van mijn laatste haakwerkjes)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_131725902
Ja, zoiets kan ook wel, maar dan zijn de beide lagen in het midden van de deken nog steeds los van elkaar.. en dat lijkt me niet fijn, vandaar dat ik ze het liefst in het midden ook aan elkaar maak.

Kan ze natuurlijk ook in het midden met één steekje vastzetten, maar dacht dat het op de 'quilt manier' misschien nog mooier was.

Dit idee:

Smile, tomorrow will be worse...
pi_131726342
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:31 schreef trui het volgende:
ik wel. :) zij heeft er - denk ik - verreweg de meeste gemaakt.
Heul nie...
  maandag 30 september 2013 @ 22:47:08 #90
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131726568
Zeker weten Lijnloos?? ;) :P

Je dicussies komt helaas niet echt van de grond Trovey... maar mssn komt dat nog ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131727086
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:47 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zeker weten Lijnloos?? ;) :P

Je dicussies komt helaas niet echt van de grond Trovey... maar mssn komt dat nog ;)
Wie weet, dat blog is nogal druk bezocht maar blijkbaar zijn hakers vroege slapers. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131730297
Hier slaapt iedereen anders ook vroeg! ;)
Makkelijk praten als je vakantie hebt! :P
Smile, tomorrow will be worse...
pi_131732081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:30 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier slaapt iedereen anders ook vroeg! ;)
Makkelijk praten als je vakantie hebt! :P
Misschien zijn ze allemaal net zo vroeg wakker als ik op mijn vrije dag (ok, ik speel vals want als ik niet wakker was geworden van rugpijn had ik nog lekker in bed gelegen)
Kwak
pi_131736738
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:51 schreef BrainTeaser het volgende:
Vraagje aan de experts hier ;)

Ik kom steeds meer leuke ideeën tegen voor Tunisch gehaakte projecten, maar ik ben het een beetje beu om steeds kussenhoezen o.i.d. te maken; dekentjes lijkt me veel leuker. Probleem bij Tunisch haken is alleen dat de achterkant echt niet mooi is, door alle kleurwisselingen. En alle eindjes netjes inweven is écht geen optie.

M.i. is de enige oplossing dus om een lap stof aan de achterkant te naaien (lijkt me ook wel mooi), maar ik vraag me af hoe je dat netjes krijgt? Sowieso moet je je haaksel goed blocken en de stof op de juiste grootte knippen enzo. En langs de rand aan elkaar naaien zal me ook nog wel lukken, maar dan is de stof in het midden nog steeds los, en dat lijkt me niet prettig..

Dus ik vroeg me af of het zou werken als je er een soort quilt van maakt? Waarbij je beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar naait? Of zou dat je haakwerk echt verpesten? Ik google mezelf suf, maar kan niet echt voorbeelden vinden van wat ik bedoel, of een goede uitleg ofzo..

TL;DR: hoe naai je op een mooie manier een lap stof op een gehaakt dekentje? :)
ik denk dat een flees dekene of 2x gehaakt deken met een festonsteek het mooiste resultaat geeft. Als je quilt vast maakt zie je de lijnen toch door je werk? Als je het in het midden ergens nog meer wilt vastmaken dan een zak of speels met knopen ofzo denk ik dan ;)
By DMB
pi_131736974
voor de serie-kijkende haaksters onder ons: Homeland is weer begonnen!! :D *O* *O* *O*

en over het vastmaken van zo'n fleecedeken, ik denk dat het doorquilten niet zo mooi wordt aan de voorkant van je werk, tenzij je het met de hand doet en hele klein steekjes maakt, (maar dat schijnt nogal veel, heel veel, werk te zijn. Ik kom zo ook even niet op ideen om het mooi vast te maken, misschien kan je hier en daar een klein steekje maken wat je dan niet ziet aan de voorkant, wel aan de achterkant? Of: je accepteert het feit dat het niet aanelkaar vast zit :)
pi_131737032
quote:
leuk blog vind ik dit O+
By DMB
pi_131737530
Nee, echt quilten gaat 'm inderdaad niet worden, dan zie je het aan de voorkant te duidelijk. Maar ik bedoelde meer het idee van quilten, dat je de beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar vastzet.

Zal inderdaad wel handwerk worden en een flink %*& karwei ook, maar het lijkt me wel het mooiste..

Ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen met een proeflapje. Hoopte eigenlijk dat iemand er al eens tegenaan gelopen was, zodat ik niet opnieuw het wiel uit hoefde te vinden! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:42:27 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131738629
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Wie weet, dat blog is nogal druk bezocht maar blijkbaar zijn hakers vroege slapers. :+
ik heb helemaal geen zin om daar nog eens die discussie te herhalen. bovendien ben ik van mijn 'wat is het duur'-mening teruggekomen, ik vind 13 euro voor 3 bollen goed garen + 3 patronen helemaal niet zo vreselijk duur. maar ik vind het wel opmerkelijk dat 't op zo grote schaal aandacht krijgt, en kennelijk zo bijzonder gevonden wordt.
in de haak.
pi_131740019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:05 schreef BrainTeaser het volgende:
Nee, echt quilten gaat 'm inderdaad niet worden, dan zie je het aan de voorkant te duidelijk. Maar ik bedoelde meer het idee van quilten, dat je de beide lagen dus op meerdere plaatsen aan elkaar vastzet.

Zal inderdaad wel handwerk worden en een flink %*& karwei ook, maar het lijkt me wel het mooiste..

Ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen met een proeflapje. Hoopte eigenlijk dat iemand er al eens tegenaan gelopen was, zodat ik niet opnieuw het wiel uit hoefde te vinden! ;)
Ik heb toevallig gister een stoffen laptophoes genaaid en daar een granny square lap op genaaid. Renden goed vast en elke rij squares ook nog vast gezet, zo zit het goed stevig. Het is even een klusje, zeker als het om een deken gaat, maar het zit wel mooi strak er op zo. :Y
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:58:50 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131740701
foto, Sunny! :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')