abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 13:24:48 #1
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131616361


















What's all this then?

This is the Pandora, a pocket-sized gaming computer. It's a console, UMPC, PMP, MID, BFG and any number of TLAs, some of which haven't been invented yet. It began life as a community project of sorts, headed by several prominent members of the GP32X.com community and funded by 4,000 pre-orderers. It's the spiritual successor to open handhelds such as the GP32 and GP2X, designed with community input to answer all the complaints of the systems that came before. Read all the specs on the official Pandora website.

Wasn't it coming out over a year ago? Why is it so late?

Shut up! That's why! This little device has survived production delays, bank meltdowns, angry mobs, natural disasters, vapourware trolls, other detractors who may have had valid points in hindsight but not today ok, and much more. Perhaps the biggest time factor though, was that it was designed and built from the ground up by a bunch of guys who'd never done it before. Turns out it's pretty difficult to build something like this with no experience, no corporate backing and no millions. Who'da thunk? But it's finally real, and it's shipping out to patient pre-orderers right now.

How do they expect to compete with Nintendo and Sony?

They don't. The Pandora is a niche device aimed at retro gamers, homebrew lovers, and anyone who likes open devices. It's expected to sell in the thousands, not millions. Not that they'll say no if a million people want one.

What's "open" about it?

Put simply, "open" means you can do what you want with it. Developers can write or port software and release it how they like (free, open source if they want, commercial is cool too). Users bask in the glory of all this, installing what they want without restrictions, without DRM, without tiresome rules or terms of service. It runs a completely open source operating system, which you're also free to hack, slash or just replace. And that's just the software. Want to tether to your phone or use a DualShock pad via Bluetooth? Go for it. Fancy plugging in a USB broadband modem, or HDD, or MIDI controller? Do it. Got a use for UART? It's at the rear expansion port. Want to add more buttons and lights? There are spare solder pads inside, go nuts.

I'm a gamer, not a hacker!

That's cool baby. A large portion of Pandora buyers are more interested in mashing buttons than making and modding things. It's a gaming handheld for gamers! It just so happens that you're allowed to hack it, if that's what blows your skirt up.

What about the Linux thing though? I don't know how to Linux.

That's ok, you don't need to! Countless hours have been spent customising the Pandora operating system (based on Ångström Linux) to make it as seamless and user friendly as possible. You can switch between several different GUIs, from a mobile-style icon grid to a fully fledged desktop environment which is as easy to use as Windows. The finger-friendly Ubuntu Netbook Launcher is even in there. Managing your installed software is extremely simple too, thanks to the specially developed "pnd" system. All apps are downloaded as a single .pnd file. Save it to your SD card and installation is complete - it automatically appears in your menu and it's ready to run. To uninstall, just delete the .pnd file. Linux isn't supposed to be this simple! It's a disgrace!

Yeah well, it's big and ugly.

Be fair now, it's not that big. It's only a touch bigger than the NDS Lite. As for looks, well, 4,000 people saw fit to throw their money down in advance, so it must be bringing sexy back for someone, right? (Yes!). If you're not quite seeing it, just think of that plain kid in high school who you never really noticed until you found out they had every kind of console and the keys to the liquor cabinet. Pretty enough now? Giggity.



Wait, $330? I can buy a PS3 for that!

But when you buy a big brand console, you're only covering part of the manufacturing cost. These companies typically sell high volumes of hardware at a loss, and rely on software revenues to turn a profit. Open Pandora Ltd is a low volume manufacturer, and each sale needs to cover the cost of the hardware. Once you buy, the deal is done; they are not relying on you to buy software to make more money. This is good news for developers too - no SDK costs or licensing fees, just make your software and release it at your leisure.

Does the name have anything to do with the radio service, or the jewellery, or the PSP battery haxx, or those blue people, or the Greek mythology?

No, no, no, no, and yes.

Show me some things then.

K, here are some videos. They're not promo vids, just bits and pieces of development progress filmed for the benefit of pre-orderers. The first group of videos were made on pre-production Pandoras in the last few months:

| | | | | | | | | |
The next group of videos are older, and were made on a range of old prototypes and dev boards. They do not represent the current state of software (or hardware, obviously!):

| | | | | | | | | | |
Many more videos can be found in the (community maintained) Pandora Video Vault.

Can I buy one now?

Not at this moment. The first batch of 4,000 is currently being assembled and shipped. Once that's done (give it a month or so), pre-orders for the second batch will be opened. It is hoped that later batches will be manufactured in advance, and stocked by some web outlets.

More links and information:

Official site: http://www.open-pandora.org
Community blog (unofficial): http://pandorapress.net
GP32X forums: http://www.gp32x.com/board/index.php?showforum=61
Pandora Wiki/FAQ: http://pandorawiki.org/FAQ
Pandora Wikipedia page: http://en.wikipedia.org/wiki/Pandora_%28console%29



Thanks to NeoGAF

Vorig deel:
GAM / Pandora; open source handheld console II
GAM / De Pandora Handheld #3
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 14:12:48 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131617721
*O* deel 5 alweer

Op het pandora forum wordt het gepraat over een "successor" ook steeds heftiger. Zelfs evildragon de duitse man achter de pandora heeft het woord al een paar keer in de mond genomen :) Als er een "successor" gaat komen gaat dit waarschijnlijk niet meer via craigix en dat lijkt een goede zaak gezien hij nu ook met de iControlpad2 dezelfde soort fratsen uithaalt als met de pandora.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 14:33:50 #3
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131618358
Mja en dan nog wel even 40 jaar wachten tot deze pandora weer iets waard wordt :P
Ik heb voorlopig genoeg geld aan ze uitgegeven en er weinig voor teruggekregen want ik zit nog altijd met dat slechte scherm.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 14:44:27 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131618656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:33 schreef djkoelkast het volgende:
Mja en dan nog wel even 40 jaar wachten tot deze pandora weer iets waard wordt :P
Ik heb voorlopig genoeg geld aan ze uitgegeven en er weinig voor teruggekregen want ik zit nog altijd met dat slechte scherm.
Kun je hem niet RMA-en? (ik heb ook een slecht scherm gehad maar gewoon 1 met een goed scherm terug gekregen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:11:44 #5
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131619402
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kun je hem niet RMA-en? (ik heb ook een slecht scherm gehad maar gewoon 1 met een goed scherm terug gekregen.
Ja heb ik gedaan + om laten bouwen tot een 1GHz maar scherm is nooit vervangen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:12:24 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131619424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:11 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja heb ik gedaan + om laten bouwen tot een 1GHz maar scherm is nooit vervangen.
Heb je dat wel in de begeleidende brief gezet.. (anders zou ik hem alsnog opsturen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:13:19 #7
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131619451
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb je dat wel in de begeleidende brief gezet.. (anders zou ik hem alsnog opsturen)
Ik heb alles genoteerd in het ticket en dat uitgeprint en meegestuurd. Zelfs met ED zelf nog overleg gehad, maar zij vonden het scherm niet stuk.
Weer terugsturen kost weer tijd en geld, ik heb het wel een beetje gehad.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:14:00 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131619475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb alles genoteerd in het ticket en dat uitgeprint en meegestuurd. Zelfs met ED zelf nog overleg gehad, maar zij vonden het scherm niet stuk.
Weer terugsturen kost weer tijd en geld, ik heb het wel een beetje gehad.
huh zij vonden het niet stuk, wat is er mee dan? Purple tint of death of iets anders?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:18:06 #9
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131619616
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

huh zij vonden het niet stuk, wat is er mee dan? Purple tint of death of iets anders?
Er is een subpixel die wit blijft wat resulteert in een witte waas op 1 plek van het scherm. Vooral zichtbaar op donkere schermen.
Het is ook niet "in your face", maar voor het geld wat ik er voor betaald heb wil ik wel graag een machine die 100% in orde is. Hij is toen terug gegaan vanwege scheuren rond de speakers, behuizing vervangen want ik wilde meteen de 1GHz versie. Ook was het toetsenbord niet in orde (backspace werkte alleen als je iditoot hard drukte en zelfs dan maar af en toe).
Dat is nu allemaal opgelost want nieuwe behuizing (wel die oerlelijke zilveren versie) maar nog altijd het schermprobleem.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:19:20 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131619659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:18 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Er is een subpixel die wit blijft wat resulteert in een witte waas op 1 plek van het scherm. Vooral zichtbaar op donkere schermen.
Het is ook niet "in your face", maar voor het geld wat ik er voor betaald heb wil ik wel graag een machine die 100% in orde is. Hij is toen terug gegaan vanwege scheuren rond de speakers, behuizing vervangen want ik wilde meteen de 1GHz versie. Ook was het toetsenbord niet in orde (backspace werkte alleen als je iditoot hard drukte en zelfs dan maar af en toe).
Dat is nu allemaal opgelost want nieuwe behuizing (wel die oerlelijke zilveren versie) maar nog altijd het schermprobleem.
Hmm dat is wel kloten. Ja die zilveren behuizing snap ik ook niet... is die wel steviger/minder scheur gevoelig?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:23:06 #11
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_131619790
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hmm dat is wel kloten. Ja die zilveren behuizing snap ik ook niet... is die wel steviger/minder scheur gevoelig?
Die behuizing hoort bij de 1GHz, maar ik heb dan weer niet de houten doos gehad, gewoon geen doos eigenlijk en ook mijn "oude" accu. Zilveren behuizing is gespoten dus zou minder snel moeten scheuren. Scheur is spontaan ontstaan trouwens, ik ben er zéér zuinig en voorzichtig mee.
Nadeel van de zilveren behuizing: hij is lelijk, verf slijt er na verloop van tijd af (zie filmpjes die ED zelf heeft gemaakt met zijn zilveren versie), je ziet er dus ook alles op, elk krasje zie je enorm en het klepje voor de accu past eigenlijk niet helemaal mooi, schijnt normaal te zijn.
Ohja en de schroeven van het scherm zeg maar steken wat uit en ze zijn zwart dus vallen behoorlijk op.
Ik had liever gewoon de zwarte gehouden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 27 september 2013 @ 15:24:50 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131619851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Die behuizing hoort bij de 1GHz, maar ik heb dan weer niet de houten doos gehad, gewoon geen doos eigenlijk en ook mijn "oude" accu. Zilveren behuizing is gespoten dus zou minder snel moeten scheuren. Scheur is spontaan ontstaan trouwens, ik ben er zéér zuinig en voorzichtig mee.
Nadeel van de zilveren behuizing: hij is lelijk, verf slijt er na verloop van tijd af (zie filmpjes die ED zelf heeft gemaakt met zijn zilveren versie), je ziet er dus ook alles op, elk krasje zie je enorm en het klepje voor de accu past eigenlijk niet helemaal mooi, schijnt normaal te zijn.
Ohja en de schroeven van het scherm zeg maar steken wat uit en ze zijn zwart dus vallen behoorlijk op.
Ik had liever gewoon de zwarte gehouden.
Ik heb nogsteeds een zwarte maar ik moet er snel wat aan solderen.. een klap tegen een auto als hij in je jaszak zit kan hij niet aan... mn jack ingang is nu een beetje gammel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 09:25:21 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133209210
Het CraigIX project ICP2 is van de baan...

quote:
Hello ICP2 Backers,

First of all, we would like to apologize for the length and disarray of this Kickstarter Project over the past 12 months. It has come time to cancel the project. We are working with the team in Germany to see what parts can be returned to the vendors for refunds, and this money we will in turn refund to you all. Our goal is to do this as fairly as possible for all parties involved.

We have notified Kickstarter of the intentions on this and we want to be as transparent as possible moving forward. After lengthy discussions with the firmware developer & PCB designer in Canada, & the UK team, there is just not a way to move forward on this device without sinking more money into it. We didn't want it to be a money pit, but unfortunately, as time has progressed, the original quotes for certain parts have expired and gone up in price. Additional parts that needed to be ordered to incorporate the backlighting were also underestimated in regard to cost, ie the keymat that would allow the backlighting to show.

Some other issues that we've come across is the nubs have changed design, and while the ICP1 firmware would just work with the ICP2, the newer nubs would no longer work on the firmware. This was primarily due to the ADCs chosen to be used in the ICP2 vs the ICP1.

Luckily we didn't populate all of the PCBs in Germany, and we have money left on that account, as well as the refunds for unused/unopened parts sitting waiting since January. Please allow us time to get things together so that we can regather as much money as possible to distribute back amongst the backers.

Once we figure out what can be returned, we will have more information on the refund process. Backers, we are truly sorry for all of this. We won't be through with the project until we hit the "Send Payment" button on the last backer who supported us.

We will be setting up a new email address to deal with this process and that will be made public here once we start the refund process. Again, our apologies on this ordeal. We intend to do what we can to make it right for all backers who've supported this device.

ICP2 Team
Dat zag er ook al heel slecht uit :X ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die mensen hun geld terug hebben, en ook of dit geld bij EvilDragon wegplukt (ik hoop het niet!)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 11:14:54 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133211591
Ik heb het eigenlijk helemaal niet gevolgd. Ik heb er onlangs Super Zaxxon 1.55 op gezet en die draait erg goed nu. Ook native ondersteuning voor de 1GHz (als je rebootte met pandora>power dan vroeg hij altijd of ik de CPU terug naar 600MHz wilde zetten, nu gewoon 1GHz en nog een paar van die dingetjes), werkt allemaal top.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 11:18:59 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133211669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb het eigenlijk helemaal niet gevolgd. Ik heb er onlangs Super Zaxxon 1.55 op gezet en die draait erg goed nu. Ook native ondersteuning voor de 1GHz (als je rebootte met pandora>power dan vroeg hij altijd of ik de CPU terug naar 600MHz wilde zetten, nu gewoon 1GHz en nog een paar van die dingetjes), werkt allemaal top.
Ja die nieuwe firmwares zijn erg fijn :D daar zijn grote stappen gemaakt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 11:35:04 #16
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133212032
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja die nieuwe firmwares zijn erg fijn :D daar zijn grote stappen gemaakt :)
Toch maar een TV out kabel bestellen, ik wil al zo lang een soort review doen, of in ieder middels een Nederlandstalige video laten zien wat je er ongeveer mee kunt, maar ik wil niet steeds het scherm filmen, want dat is niks natuurlijk.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 11:41:01 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133212194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:35 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Toch maar een TV out kabel bestellen, ik wil al zo lang een soort review doen, of in ieder middels een Nederlandstalige video laten zien wat je er ongeveer mee kunt, maar ik wil niet steeds het scherm filmen, want dat is niks natuurlijk.
Ik heb er 1 thuis liggen maar nog niet geprobeerd :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 12:16:17 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133213179
20 euro + verzenden voor een kabeltje ;(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 15:08:38 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133318274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:16 schreef djkoelkast het volgende:
20 euro + verzenden voor een kabeltje ;(
tja omdat het zo'n kleine speler is kan niets goedkoop helaas -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 15:12:12 #20
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133318354
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tja omdat het zo'n kleine speler is kan niets goedkoop helaas -O-
Als hij er nou een bestaande aansluiting op had gemaakt in plaats van een eigen plugje dan was het al een stuk handiger geweest en kon je gewoon overal een kabeltje kopen. Ik vind dit er echt wel over.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 15:13:48 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133318395
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:12 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Als hij er nou een bestaande aansluiting op had gemaakt in plaats van een eigen plugje dan was het al een stuk handiger geweest en kon je gewoon overal een kabeltje kopen. Ik vind dit er echt wel over.
Het is in principe een standaard plugje... er zijn ook zat gebruikers die zelf een tv uit kabeltje hebben gemaakt... biede kanten zijn standaard alleen de combi tussen de 2 is niet standaard.

(het is toch dezelfde uitgang als de rs323)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 08:43:09 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133403025
Op naar de nieuwe pandora *O* http://pandoralive.info/?p=2342
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 10:58:22 #23
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133405338
Ja hoor, daar gaat ons geld weer ;(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 11:09:51 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133405611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ja hoor, daar gaat ons geld weer ;(
:6 je hoeft hem niet te kopen hè, het is trouwens niets concreets. Het enige wat nu concreet is dat openpandora LTD het bedrijf van craig falliet is, openpandora GMBH doet het prima :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 11:14:39 #25
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133405729
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:6 je hoeft hem niet te kopen hè, het is trouwens niets concreets. Het enige wat nu concreet is dat openpandora LTD het bedrijf van craig falliet is, openpandora GMBH doet het prima :)
Met die 1GHz en de laatste 1.55 update ben ik erg tevreden so far. Er zit nu ook 1x 32 en 1x 64GB in, dus ik heb zo'n beetje elk retrospel naar wens mee :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 16 december 2013 @ 12:24:30 #26
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134323742
Sinds gisteren DosBox EX Ultimate geregistreerd, wat een top-GUI voor DosBox, uit de kunst!

http://repo.openpandora.org/?page=detail&app=dosbox-ex-app
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 09:57:54 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_134395572
Er is een nieuwe RC van de firmware superZaxxon 1.60

En het lijkt erop dat de opvolger van de pandora de 'dragonbox pyra' gaat heten. Pyra is afgeleidt van phyrra en dat was de dochter van pandora :) leuke naam wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:20:31 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135180645
tromgeroffel *O*

de eerste beelden van testen voor de pyra *O*

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:28:19 #29
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135180859
Die nubs mag hij wel in mijn Pandora bouwen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:30:31 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135180911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:28 schreef djkoelkast het volgende:
Die nubs mag hij wel in mijn Pandora bouwen :P
:D Ik speel nogal vaak super geometry dust en dat gaat eigenlijk prima met de huidige nubs :9 maar voor het 'muizen' ben ik toch maar overgestapt om de touchscreen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:31:34 #31
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135180935
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D Ik speel nogal vaak super geometry dust en dat gaat eigenlijk prima met de huidige nubs :9 maar voor het 'muizen' ben ik toch maar overgestapt om de touchscreen.
Ze werken prima, maar het is het toch net niet. Theme Hospital werkt gewoon net niet lekker en je kunt lang niet alles met het touchscreen doen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 09:39:56 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135427314
Leuk blogje over wat er dit jaar gebeurd is voor de pandora, het laat heel mooi zien dat het alles behalve dood is. Er zijn genoeg dingen die goed op een pandora kunnen en niet op een huidige telefoon!

http://pandoralive.info/?p=2558

Ik vind het jammer dat niet meer mensen een pandora aanschaffen het is zo'n tof apparaat wat voor velen een erg leuk speleding zou zijn en ze zijn tegenwoordig goed verkrijgbaar... maarja soit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 10:36:19 #33
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135428412
De aanschafprijs ligt gewoon erg hoog.
Daar tegenover staat wel dat je niet nog eens 300 euro aan appjes hoeft te kopen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_135428829
De prijs idd, voor ¤500 heb je de nieuwste flashy iPad

Dat gaan niet veel mensen uitgeven aan dit 'hobby project voor nerds' natuurlijk ;)
nee, jij dan!
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 10:59:35 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135429026
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:52 schreef Gehenna het volgende:
De prijs idd, voor ¤500 heb je de nieuwste flashy iPad

Dat gaan niet veel mensen uitgeven aan dit 'hobby project voor nerds' natuurlijk ;)
Inderdaad dat is denk ik de bottleneck, het is wel logisch dat ze hem niet goedkoper kunnen maken, maar toch snap ik ook dat daardoor minder mensen hem kopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 11:14:56 #36
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135429431
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:52 schreef Gehenna het volgende:
De prijs idd, voor ¤500 heb je de nieuwste flashy iPad

Dat gaan niet veel mensen uitgeven aan dit 'hobby project voor nerds' natuurlijk ;)
Het is wel meer dan een hobbyproject voor nerds, het is wel echt een af product.
Ik heb liever een pandora dan een ipad.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 11:38:50 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135429995
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:14 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is wel meer dan een hobbyproject voor nerds, het is wel echt een af product.
Ik heb liever een pandora dan een ipad.
Het is wel grappig dat heel veel programma's tegenwoordig eerst op de pandora gereleased worden en pas daarna naar android geport :D (vooral emulators)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_135430057
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:14 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is wel meer dan een hobbyproject voor nerds, het is wel echt een af product.
Ik heb liever een pandora dan een ipad.
weet ik, maar zo zullen de meeste er toch tegen aan kijken ben ik bang.

Daarnaast is het ook nogal onbekend, hij is in de EU alleen via Duitslands te bestellen. Als hij gewoon via Bol.com oid te bestellen was, zou dat ook veel schelen..
nee, jij dan!
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 11:52:10 #39
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135430362
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

weet ik, maar zo zullen de meeste er toch tegen aan kijken ben ik bang.

Daarnaast is het ook nogal onbekend, hij is in de EU alleen via Duitslands te bestellen. Als hij gewoon via Bol.com oid te bestellen was, zou dat ook veel schelen..
Waarom zou dat schelen? Je maakt geld over via je bank en je krijgt het product, kost een paar dagen meer, maar dat is het.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 11:55:46 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135430455
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

weet ik, maar zo zullen de meeste er toch tegen aan kijken ben ik bang.

Daarnaast is het ook nogal onbekend, hij is in de EU alleen via Duitslands te bestellen. Als hij gewoon via Bol.com oid te bestellen was, zou dat ook veel schelen..
Hij is in duitsland, frankrijk en engeland te bestellen. (en in japan, canada, amerika)

De schuingedrukte is onzeker.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 11:56:54 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135430482
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Waarom zou dat schelen? Je maakt geld over via je bank en je krijgt het product, kost een paar dagen meer, maar dat is het.
Omdat het een bekende keten is, als hij bij de mediamarkt zou liggen zou het ook wel een paar verkopen extra opleveren. Maar zo'n soort apparaat is het inderdaad niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:00:51 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135430623
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

weet ik, maar zo zullen de meeste er toch tegen aan kijken ben ik bang.

Daarnaast is het ook nogal onbekend, hij is in de EU alleen via Duitslands te bestellen. Als hij gewoon via Bol.com oid te bestellen was, zou dat ook veel schelen..
Trouwens gehenna dit "draadje" is wel leuk voor jou: http://boards.openpandora(...)-dsp-loader-and-ipc/

hehe de magische ontdekking van een 4de chip op de OMAP en een discussie over het feit dat we nu eindelijk de DSP kunnen gebruiken, maar waarvoor moeten ze nog uitvinden _O- ik snap er de ballen van maar vind het wel geweldig om te lezen _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:05:07 #43
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135430752
Je praat in codetaal, met je 'draadje'
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:06:52 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135430811
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:05 schreef djkoelkast het volgende:
Je praat in codetaal, met je 'draadje'
:D topic :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:09:13 #45
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135430882
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D topic :P
Dat snap ik nog, maar topic vertaalt als onderwerp, niet als draadje en thread bedoelen ze ècht iets anders mee. Ik vind het altijd superdom klinken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:38:13 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135431710
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:09 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat snap ik nog, maar topic vertaalt als onderwerp, niet als draadje en thread bedoelen ze ècht iets anders mee. Ik vind het altijd superdom klinken.
Op engelstalige fora worden topics threads genoemd, en thread is vertaalt draadje (als in een draad met gelinkte posts)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:51:19 #47
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135432147
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Op engelstalige fora worden topics threads genoemd, en thread is vertaalt draadje (als in een draad met gelinkte posts)
Thread vertaal je niet als draadje, bovendien klinkt het superdom.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:56:05 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135432330
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Thread vertaal je niet als draadje
In deze context niet maar in een andere context wel. En het risico om dom te klinken neem ik graag op me.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:59:29 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135432443
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In deze context niet maar in een andere context wel. En het risico om dom te klinken neem ik graag op me.
Je ziet het woord 'draadje' ook altijd op van die huisvrouwenfora :r
Het is gewoon topic of onderwerp.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 13:30:24 #50
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135433503
Even wat leukers: er is ook al een beginnetje gemaakt aan een Dreamcast-emulator. Hij schijnt al redelijk te werken ook, ondanks dat hij nog in Alpha-versie is.

http://repo.openpandora.org/?page=detail&app=reicast_ptitseb
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_135468311
Toch maar 1 bestellen van de week :)
blablablabla
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 09:19:36 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135469560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 06:12 schreef Elan het volgende:
Toch maar 1 bestellen van de week :)
Tof :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 09:48:43 #53
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135470153
Die Return to Castle Wolfenstein werkt erg goed trouwens ^O^
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 10:16:21 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135470767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:48 schreef djkoelkast het volgende:
Die Return to Castle Wolfenstein werkt erg goed trouwens ^O^
op een classic of op een 1GHz
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 11:04:52 #55
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135471857
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

op een classic of op een 1GHz
Ik heb een 1GHz.
Draait hier super vloeiend, alleen de buttons zijn 'hard wired' en daar is wat verbetering in mogelijk, maar dat zie ik wel goed komen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 23:23:30 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136268444

whaaaaaaaaaaaaaaaaaa

quote:
6. What will the Pyra be like?



State-of-the Art CPU, LCD and speakers
New accurate nubs that won't wear out (magnets)
Backlit keyboard
Robust and better looking case
Improved connectivity (wifi, 3G/UMTS (optional), USB Ports, HDMI port)
More RAM and internal storage (for standard GNU inux OS)

Still an analog audio wheel (and the good audio circuit)


a) The SoC

Texas Instruments OMAP5432:

2x Cortex-A15 (up to 1,7 GHZ each)
2x Cortex-M4 CPU
PowerVR SGX544-MP2
Vivante GC320 2D Accelerator
DSP, NEON
probably 2GB RAM

b ) The LCD

Most probably an LG 5'' 1080p display

Full HD (1920x1080)
Fast response time (20ms)
Same display as in the Google Nexus 5
High resolution could be used to accurately simulate a CRT monitor (ideal for emulation of classic games)

c) Gaming Controls, LEDs and keyboard

New analog controls. using a magnet (a lot more accurate & don't wear out)
DPAD, 4 Shoulder buttons, most probably 6 face buttons
Power button with RGB LED (can be used i.e. for showing remaining battery)
Backlit keyboard (brightness can be adjusted)
Two more RGB LEDS (i.e. showing SD Card access, etc.)

d) Connectivity

Improved Wifi (802.11 a/b/g/n) (not yet 100% fixed)
Bluetooth
Optional UMTS I 36 for mobile internet (or phone functions) and GPS
HDMI out to connect it to standard flatscreens
Full USB Host Port (with Hub included)
MicroUSB Port (OTG)
2 SDXC Card Slots
Headset port

e) Battery

The same battery as with the Pandora will be used
Pandora users can get batteries in the future
Pandora users can use their batteries in the Pyra
Case will be improved so that the battery will fit better than before
Battery life should be the same (maybe even more) for the same tasks, but decrease when doing CPU-intense tasks

f) Case

Case will be completely redesigned and produced by a company in Europe (Form Action, Greece)

Designer knows the specifications and tolerances of their machine
Faster turnaround times (especially important with prototyping)
Easier communication (language, distance)
Higher quality of the case!
Power-on-to-slide replaced by Power button on keyboard. ( No lock? )

g) Production at a reliable company

Production and assembly will happen at Global Components, Germany

They are successfully producing the Pandora since 2012
Fast, flexible and reliable
Just a couple of minutes away from the PCB designer

h) The OS

Not 100% fixed yet, but most probably Debian will be used

Repository for optimized Pyra packages
Standard Debian repository for standard software

PND System or similar will be kept as well

Easy handling of large games and packages on your SD Cards
No data loss of games, gamedata, gamesaves, etc. on system crash
Easy to handle for devs to upload it to the repository
Cards can be simply be put into a different system and be used right away

j) The Team

Michael Mrozek (aka EvilDragon)
Main guy behind the Pyra

One of the founding members of the OpenPandora team
Original job: Taking care of the community. Since 2012: Managing everything Pandora-Related
Experienced with manufacturing and production

Dr. Nikolaus Schaller
Hardware Designer

Doing electronics designs for years
Has worked for Siemens and is now running his own company
Experienced with both hardware design and Linux
Designed the PCBs for other Opensource hardware projects Iike the GTAO4 and the Neo9OO

Grazvydas Ignotas (aka Notaz)



Helpingwith drivers and software

- Was already helping to debug the Pandora hardware
- Improved and optimized drivers, kernel and software for
the Pandora
- Longtime respected member of the community


M. Fatih KILIC

Sourcing Parts

- One of the founding members of the OpenPandora team
- Experienced with Asian companies and sourcing parts and manufacturers (we. carry cases, AC Adaptors. etc.

other community members (like skeezix, sebt3, Djwillis, ptitseb, Iunixbochs, etc.)
:9~

http://www.pyra-handheld.com/specs.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 02-02-2014 23:29:07 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 3 februari 2014 @ 09:52:43 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136275987
Voor de mensen die nog een uur over hebben een presentatie door Evildragon over de pandora en de pyra :)

http://slackware.openpand(...)yra-FOSDEM-2014.webm

edit: inmiddels ook op youtube



[ Bericht 36% gewijzigd door Bosbeetle op 03-02-2014 20:50:20 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 februari 2014 @ 21:53:02 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136567987
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 februari 2014 @ 22:46:37 #59
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_136570842
1200 euro?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 16:34:33 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136591106
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:46 schreef djkoelkast het volgende:
1200 euro?
Geen idee er is nog geen prijs genoemd :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_136591448
De mijne is alweer stuk, laten vallen op marmeren tegels vond die niet zo leuk en natuurlijk geen reparateur te vinden in Nederland :( .
blablablabla
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 16:47:24 #62
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_136591795
ED gaat hopelijk die van mij alsnog fixen en ik krijg alsnog een retail box van de 1GHz erbij (ik heb alleen de oude doos maar later geupgrade) en de tv-out kabel wordt dan gelijk mee teruggestuurd, zodat ik alleen de kabel hoef te betalen.
Nog niet helemaal rond, maar zoiets gaat het worden ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 11:43:09 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136620130
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:47 schreef djkoelkast het volgende:
ED gaat hopelijk die van mij alsnog fixen en ik krijg alsnog een retail box van de 1GHz erbij (ik heb alleen de oude doos maar later geupgrade) en de tv-out kabel wordt dan gelijk mee teruggestuurd, zodat ik alleen de kabel hoef te betalen.
Nog niet helemaal rond, maar zoiets gaat het worden ;)
Die TV-out is tof _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 11:44:08 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136620163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:40 schreef Elan het volgende:
De mijne is alweer stuk, laten vallen op marmeren tegels vond die niet zo leuk en natuurlijk geen reparateur te vinden in Nederland :( .
Kloten wat is er stuk, ik heb een 2010 pandora en heb er een ongeluk mee gehad (werd aangereden toen ik op de fiets zat) maar ik zelf de jack plug er weer op gesoldeerd, en hij doet het nu weer prima.

Trouwens is ED (in mijn ervaring) wel erg makkelijk in reparaties...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 februari 2014 @ 12:44:32 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136807375
quote:
Another week has passed, so it's time to let you know what we've been doing.

1. Physical Dummy

Right now, we got two main priorities: Getting the case designers a PCB with the most important details so they can work on the case and getting the LCD to work.

We received three of those dummy PCBs on Wednesday and populated the parts that are important most important for the basic case design - this includes all big parts like the 3G Antenna, the volume wheel, the SIM Card Slot as well as the ports, nubs and shoulder buttons.

Two of these non-functional PCBs are shipping to the designer in Greece next week.



As you can see, on the back there are two big USB 2.0 Host Ports as well as a Micro USB 3.0 OTG Port (which will also be used for charging the unit).
Then you can see a Micro HDMI Port and the headphones / headset port.

We originally had a USB / eSATA-Combi port planned, but we couldn't find a one that suits our needs (Surface mount).
Also, size would be an issue - we could either fit normal size USB ports or one USB / eSATA-Combi port.
It's probably more useful to have two USB Ports (to connect a mouse and keyboard, for example, or two game pads, etc.) than an eSATA Port - especially as most externa harddisks probably use USB.


2. Qualcomm and AllWinner A80

As you know from the last blog post, Qualcomm and AllWinner might also be candidates to sell the SoC to us.
I've explained what we need, etc. to both our contact at Qualcomm and to AllWinner.
Qualcomm didn't reply yet (I'll let you know once they do!) and AllWinner replied... but the mail sounded to me like they don't know yet when the A80 or any devboards will be available and whether they can sell it in small quantities...

I'll try to find out more, but right now, it still seems like the OMAP5 is our best guess.


3. OMAP5 speed and power usage

Which brings us to our next topic - the OMAP5 speed and power usage.
Well, that's what my focus was last week.

We can't do full power comsumption tests yet, as the power saving features are not yet fully optimized and included in the kernel (basically the same as the Pandora was before notaz implemented them (SuperZaxxon with Kernel 3.2)), but I could do some tests and make assumptions.

Based on my measurements, the OMAP5 uses less power than the OMAP3 for the same processing power.
So basically, you could limit the Pyra to be the speed of the Pandora and the battery should last longer (this could be some low-power mode).

Of course, with full processing power, the power consumption is higher than what the Pandora can do.
Running with full speed and full CPU usage, the battery would probably last 2 - 3 hours.
Don't worry though - in normal use you normally won't have 100% CPU usage all the time with both cores, so in reality, the battery time will quite a bit longer, probably 6 - 7 hours for more-demanding emulators.

Still, we are thinking of increasing the battery size a bit to get more capacity into it - without increasing the case size too much, of course.

With full speed, the Pyra should be about 5 - 6 times as fast as the Pandora (depending on the application), which is pretty neat.
Enough for a snappy and responsive desktop, fast webbrowsing, graphics editing or PSP, DreamCast and N64-Emulation.



4. MIPI - getting there!

Nikolaus was working hard to get the LCD to work - with a some huge steps forward.
The basic communication with the LCD is now working fine (so MIPI is working).
He can read out and set registers - but we didn't get the picture yet onto the LCD.

We're still missing the initialization routine, but hopefully we'll get them from LG this week.
If not, we have some backup plans (like working together with a member of the MIPI Alliance or - in worst case - become one ourselves. This will give us all documentation and tools we need).

Well, at least we can now talk to the display and get a reaction :)
The hardware part is working fine, I'm sure we can get the rest to work as well.


5. What's next

With the Dummy PCBs, the case designers can now on the case design.

Next week, I'll check all the logo suggestions you made on the boards, so that we'll finally have a logo.
I'll also have a meeting with a company in Munich that produces keymats, so we won't have to go to China to produce those as well.

I'm also following the boards for any questions that occur and discussions that happen.
I've seen a discussion about the price - well, it seems that a no one really knows how a price is calculated.

Since stuff like that is also part of the Pyra experience (follow us and learn how everything works), I'll explain everything about that in one of the next blog posts. It's certainly pretty interesting.


That's it for today. As usual, if you have any questions, feel free to ask them here :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 februari 2014 @ 12:55:44 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_136807704
Allwinner chips, hopelijk niet. Veel van die Chinese tablets zit dat in en dat werkt voor geen meter.
Ik ben benieuwd.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 17 februari 2014 @ 16:28:04 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136816169
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:55 schreef djkoelkast het volgende:
Allwinner chips, hopelijk niet. Veel van die Chinese tablets zit dat in en dat werkt voor geen meter.
Ik ben benieuwd.
Als ik ED zo zie posten denk ik dat het gewoon de OMAP wordt of evnt de snapdragon maar de OMAP lijkt verreweg de favoriet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 16:43:35 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137847808
Zo het scherm van de pyra ziet er goed uit, en starcraft doet het op de pandora *O*

Van het weekend eens proberen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 11:25:01 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137876892
Trouwens mijn tv-uit kabel is vermoord door iemand van een uitvaartorganisatie, een uitvaart waar de pandora prima zijn werk als mp3-speler met verschillende playlists uitgevoerd heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 11:36:18 #70
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137877272
Eh :P
Ik wacht nog altijd op antwoord op mijn vragen, die ED is niet zo snel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 20 maart 2014 @ 10:17:35 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137958833
quote:
It's been quite a while since the last blog post, but of course that doesn't mean nothing has happened here.

A lot of what has happened for me was organizing (looking for companies that are able to produce the keymat, etc.) while Nikolaus was working on the base PCB most of the time.
Here's a quick summary of stuff that happened :)

1. Base PCB design

Nikolaus is now about 95% finished with the design of the base PCB.
All of the parts have already been placed and will be wired up.
If everything works out, then the base PCB does not need another revision - but you never know.
We'll know when it's finished and tested :)

As for the ports on the backside, it seems we can include the following ones:

1x Micro USB 3.0 OTG
1x USB-A 2.0 Host Port
1x USB-A 2.0 Host + eSATA Comboport
1x MicroHDMI Port
1x Headset (an internal switch ensures you can both use Apple and normal headsets)
1x Micro USB Debug and charging port
Plenty of ports. We cannot tell 100% that these will all be included though.
They fit on the PCB, but we need to wait for feedback from the case designers if that works out well.

In case you wonder what the Micro USB Debug port is:
It's basically the serial out port. You can connect it to a PC and it will register as USBtty device.
No more hardware needed - so if you want to do some low-level kernel development, it will certainly be useful.

The port can also be used to charge the unit. This makes it possible to use a USB3.0 device (i.e. harddisk) while the Pyra is connected to the charger.


2. The case

The case designers were mostly working on the keymat, where I should get a first design this week.
This is important, as the keymat is the only part of the case that cannot be produced by FormAction, so I need to get quotations from other companies, and find a suitable one.
And as you can imagine, the keymat needs a lot of testing, as it has the buttons and the DPad included - and those need to be perfect :)
Therefore, the faster we get it, the faster I can test and confirm it.

After they finished the keymat, they will work on the keyboard part of the case and make sure, the PCB fits without any issues. This is also the time to work on the hinge and finalize the keymat design and PCB design.

When that is done, the lid will be designed, and finally, the lower part wit the battery compartment.


3. The touchscreen

The technical design of the touchscreen has been finished and is approved by me, now the production will begin.
We should get samples soon (I don't have a date yet, probably in about 4 - 5 weeks).

I've ordered the highest resolution and sensivity, anti-glare. So we should hopefully get the best resistive touchscreen as possible.



4. New (or old?) help

Some more helpers joined our internal development mailing list.
Two TI employees who are helping us in their spare time (they know a lot more about the OMAP5 than we do, so this will certainly be helpful) and Michael Weston (yep, the one who designed the Pandora) :)
It's always good to have various experienced designers.
There are often multiple solutions for one problem, and different ideas often help to find the best solution.

And proof-reading a schematics before the PCB goes into production is really helpful as well.

I'm really happy and thankful for all the help :)
It helps us to improve the final product and move forward a bit faster.


That's all there is for today. See you soon :)
:9~
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 maart 2014 @ 23:17:48 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138140484
Zo die starcraft port is fijn _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 17 april 2014 @ 19:38:00 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_138987520
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 15:16:31 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139012889
Voor mensen die nog geen pandora hebben er is een paas aanbieding 50 euro korting:

http://pandoralive.info/?p=3440
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:21:58 #75
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_139015046
Ik moet eerst maar even een reden bedenken waarom ik zo'n ding nodig zou hebben.. :P
nee, jij dan!
  Moderator zondag 20 april 2014 @ 13:53:07 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139071362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:21 schreef Gehenna het volgende:
Ik moet eerst maar even een reden bedenken waarom ik zo'n ding nodig zou hebben.. :P
Voor je werk :P je kunt prima coden op een pandora en je kunt je code gelijk testen op een ARM processor *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 20 april 2014 @ 13:56:50 #77
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_139071478
Ik mag die van mij terugsturen voor een nieuw display en krijg een TV-out kabel er bij cadeau :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 20 april 2014 @ 13:58:32 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139071529
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:56 schreef djkoelkast het volgende:
Ik mag die van mij terugsturen voor een nieuw display en krijg een TV-out kabel er bij cadeau :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 20 april 2014 @ 17:18:13 #79
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_139076987
quote:
2s.gif Op zondag 20 april 2014 13:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Voor je werk :P je kunt prima coden op een pandora en je kunt je code gelijk testen op een ARM processor *D
hehe, maar daar heb ik al een laptop, werk-pc en de benodigde hardware voor :P
nee, jij dan!
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 09:03:11 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141440542
:D



En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 13:01:05 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141571634
EvilDragon1717 twitterde op donderdag 26-06-2014 om 12:12:50 Some parts to play around with arrived. Not all though, so I can't test the shoulderbuttons yet. http://t.co/9h4vyUe4NN reageer retweet
ziet er tof uit

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 13:05:12 #82
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141571749
Ik volg het ook via Twitter, ik vrees dat dit weer een must-buy is, ook al is het duur :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:22 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141571906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:05 schreef djkoelkast het volgende:
Ik volg het ook via Twitter, ik vrees dat dit weer een must-buy is, ook al is het duur :P
uhuh :Y Wel gaaf om te zien dat ze heel veel fouten die vroeger gemaakt zijn goed ontwijken... bedrijven die slecht communiceren laten ze nu bijvoorbeeld meer links liggen en daardoor gaat de ontwikkeling zoveel beter, er zijn nu al meer case revisions geweest dan bij de pandora in veel minder tijd, omdat nu de mold en case designers van hetzelfde bedrijf zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 09:36:12 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142544373
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:12:51 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143107398
Veel updates :D

En mijn 1 GHz upgrade is vandaag op de post gedaan *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:14:46 #86
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143107488
Ik moet die van mij nog steeds terugsturen voor een nieuw scherm, vergeet het steeds.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:19:42 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143107738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef djkoelkast het volgende:
Ik moet die van mij nog steeds terugsturen voor een nieuw scherm, vergeet het steeds.
Ik vond het wel schappelijk dat ze die van mij nog wilden upgraden (na een ongeluk zijn mijn jack poort en een schouderknopje op het PCB losgekomen, maar dat zien ze niet als stuk :D )

Die nieuwe alluminium cases lijken me ook wel komisch beetje duur voor ¤100 (ik denk dat ik maar ga sparen voor de pyra :P )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 09:25:56 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143155734
Hier ook maar even wat plaatjes posten van het pandora forum




begint ergens op te lijken :) (wat me vooral opvalt is dat de schouderknoppen een stuk degelijker zijn, en dus 4 knoppen één onder en één bovenop het PCB) Hier zie je ook in het bovenste plaatje dat de CPU nu op een losse PCB zit zodat hij ook vervangen kan worden voor een nieuwere generatie zonder het main PCB te wijzigen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 07-08-2014 09:31:08 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:02:50 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143190865
*D die 1GHz modellen zijn wel fijn zeg :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:46:24 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143191536
Jij kwam nog van een 1st gen toch? Het is wel een behoorlijk verschil dan ja.
Ik ben weinig dingen tegengekomen die echt niet werken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:48:04 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143191562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:46 schreef djkoelkast het volgende:
Jij kwam nog van een 1st gen toch? Het is wel een behoorlijk verschil dan ja.
Ik ben weinig dingen tegengekomen die echt niet werken.
Jup ik zat nog met een 600 MHz 256MB unit... moest voor grotere spellen swap gebruiken ben blij dat ik daar af ben, gisteren gewoon een avondje quake2 op de bank gespeeld ging prima :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:09:00 #92
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143191921
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jup ik zat nog met een 600 MHz 256MB unit... moest voor grotere spellen swap gebruiken ben blij dat ik daar af ben, gisteren gewoon een avondje quake2 op de bank gespeeld ging prima :D
Alles wat ik op dat ding heb getest, behalve dingen die gewoon nog niet klaar zijn zoals de PSP emulator werken echt fantastisch. Ik heb hem bij het booten standaard op 1100MHz staan, kan 'ie makkelijk aan en kost niet veel meer accutijd.
Nu alleen dat verdomde scherm nog :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:09:51 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143191938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:09 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Alles wat ik op dat ding heb getest, behalve dingen die gewoon nog niet klaar zijn zoals de PSP emulator werken echt fantastisch. Ik heb hem bij het booten standaard op 1100MHz staan, kan 'ie makkelijk aan en kost niet veel meer accutijd.
Nu alleen dat verdomde scherm nog :P
Ik heb hem ook al 1100 gezet :P Dit is wel een voorbode voor wat voor bullebak de pyra gaat worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:15:04 #94
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143192037
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb hem ook al 1100 gezet :P Dit is wel een voorbode voor wat voor bullebak de pyra gaat worden.
Ik vrees alleen voor de prijs :P Dit was al een monsterlijk bedrag.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:16:59 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143192065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:15 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik vrees alleen voor de prijs :P Dit was al een monsterlijk bedrag.
Tja goedkoop wordt hij niet idd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:13:44 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143544691

^O^ dreamcast emulatie op het dev board
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:24:02 #97
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143544912
Leuk! Alleen hopen dat tegen de tijd dat 'ie uit is hij niet oud is :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:28:57 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143545007
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:24 schreef djkoelkast het volgende:
Leuk! Alleen hopen dat tegen de tijd dat 'ie uit is hij niet oud is :P
:D Ik vind mijn pandora nog steeds niet "oud" kwa hardware (helemaal de 1GHz niet) ik kreeg wat dingen voor elkaar in android op de pandora die vrienden van mij niet lukten op hun telefoon voornamelijk omdat zelfs android op de pandora opener is dan op een telefoon :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:32:37 #99
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143545077
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D Ik vind mijn pandora nog steeds niet "oud" kwa hardware (helemaal de 1GHz niet) ik kreeg wat dingen voor elkaar in android op de pandora die vrienden van mij niet lukten op hun telefoon voornamelijk omdat zelfs android op de pandora opener is dan op een telefoon :D
Ik vind de knopopen zo fijn, een telefoon is leuk, maar een fatsoenlijk spel als Sonic spelen vind ik niks zonder knoppen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:37:23 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143545190
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:32 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik vind de knopopen zo fijn, een telefoon is leuk, maar een fatsoenlijk spel als Sonic spelen vind ik niks zonder knoppen.
:Y diezelfde vriend heeft trouwens ook nog een halve avond quake2 gespeeld, dat doe je toch niet zo snel op een telefoon met alleen een touchscreen, je moet toch lopen/richten/schieten/springen/kruipen niet zo eenvoudig om slechts met een scherm te doen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:39:04 #101
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_143545238
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y diezelfde vriend heeft trouwens ook nog een halve avond quake2 gespeeld, dat doe je toch niet zo snel op een telefoon met alleen een touchscreen, je moet toch lopen/richten/schieten/springen/kruipen niet zo eenvoudig om slechts met een scherm te doen :D
En zijn telefoon was binnen een uur leeggeweest :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 10:39:46 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143545252
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:39 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

En zijn telefoon was binnen een uur leeggeweest :P
Ohja dat vergeet ik ook nog eens :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 11:46:24 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146769282
De laatste update ziet er weer goed uit, waarschijnlijk de eerste volledige prototypes van de PCB in december (met 4G :o )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 10:06:49 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147080061

:9 dat wordt straks fijn in firefox tig tabs open hebben in de trein :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:28:32 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_147082148
oh das redelijk indrukwekkend wel voor zo'n klein bakje :)
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 11:37:42 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147243023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:28 schreef Gehenna het volgende:
oh das redelijk indrukwekkend wel voor zo'n klein bakje :)
Inderdaad ik vind browsen op de pandora al fijn omdat dat tenminste een normale firefox/chrome omgeving is en geen moeilijk weggestopte swipe menu's etc. En ik denk dat dat op de pyra alleen nog maar beter wordt *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 december 2014 @ 11:48:27 #107
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_147243312
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad ik vind browsen op de pandora al fijn omdat dat tenminste een normale firefox/chrome omgeving is en geen moeilijk weggestopte swipe menu's etc. En ik denk dat dat op de pyra alleen nog maar beter wordt *D
Nu nog een simkaard erin + WhatsApp en mijn iPhone gaat de prullenmand in :P
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 11:49:45 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147243338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nu nog een simkaard erin + WhatsApp en mijn iPhone gaat de prullenmand in :P
Er zit 4G op :) (en er kan dus een simkaart in)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 december 2014 @ 11:52:50 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_147243413
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zit 4G op :) (en er kan dus een simkaart in)
_O_
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 11:54:49 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147243472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O_
Alleen heeft debian nog geen standaard telefoon software dus dat zal wel wat geknutsel worden :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 december 2014 @ 11:56:19 #111
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_147243518
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alleen heeft debian nog geen standaard telefoon software dus dat zal wel wat geknutsel worden :D
Ook de afmeting is niet ideaal natuurlijk om 'm als telefoon te gebruiken :P (maar goed, dat zijn die lompe telefoons van tegenwoordig ook niet.. Ik mis mijn oude Nokia ;( )

Maar wel tof dat het er iig wel op zit :)
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 13:43:19 #112
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_147246313
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad ik vind browsen op de pandora al fijn omdat dat tenminste een normale firefox/chrome omgeving is en geen moeilijk weggestopte swipe menu's etc. En ik denk dat dat op de pyra alleen nog maar beter wordt *D
Chromium ^O^
Firefox is altijd het eerste wat ik er af gooi, baggerbrowser.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 16:26:14 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147251121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:43 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Chromium ^O^
Firefox is altijd het eerste wat ik er af gooi, baggerbrowser.
helaas kan chromium op de pandora niet fatsoenlijk https aan maar idd die is fijner als firefox
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 11:34:32 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149352428
quote:
As mentioned last time, the layout for the main PCB has been finished and the PCBs and all parts except for one coil are already here with us.
Yep, it's a simple coil that's out of stock right now, but it's ordered and will arrive early February, which means it's prototype time!

Nikolaus is working on the CPU PCB right now and about half-way through, which means he should be finished roughly middle to late February.
The ordered OMAP5 are already on the way to us, so it looks like CPU PCBs we'll see a prototype release in February as well (except one other part will get a delay, which is something you never know when doing prototypes).
Pakt al vast popcorn voor february als ik dit zo hoor denk ik dat ergens eind dit jaar er pyra's van de band gaan rollen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 11:45:02 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149352688
Ook erg tof om te zien dat het nu dus gelukt is om de DSP op de pandora te gebruiken, notas heeft dat voor hemzelf als goal gezet. Nu loopt het geluid via de DSP wat de playstation emulator op de pandora nu dus beter maakt dan de playstation. Dat betekent dat er reken ruimte genoeg over is om wat filters op het beeld toe te passen en zo een pseudo hogere resolutie te krijgen. (of een tv-achtig uiterlijk te geven)

leuk artikel hierover: http://pandoralive.info/?p=4488
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 11:53:11 #116
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149352897
Ik vond PS1 altijd al wel goed draaien, maar nu dus nog beter? Nieuw OS? Ik heb nog 1.61
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 14:10:21 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149356784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:53 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vond PS1 altijd al wel goed draaien, maar nu dus nog beter? Nieuw OS? Ik heb nog 1.61
1.71 inmiddels, allemaal lekker stabiel tegenwoordig. Volgens ED en Notaz is dit de laatste update aan de OS en Notaz gaat zich nu focussen op de pyra OS.

En inderdaad PS1 liep altijd al verbazingwekkend goed :) Doe regelmatig een potje colin mcrea 1 :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 14:16:29 #118
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149356955
Ik heb hem even een update gegeven, alleen een paar dingen krijg ik niet aan de praat. Super Cars III en nog zo'n autorace remake, laden gewoon niet. Ik zal wel ergens bestanden zijn vergeten dan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 09:15:39 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149379716
EvilDragon1717 twitterde op woensdag 04-02-2015 om 22:30:57 Not yet populated, but probably final (or pre-final, if we don't find any bugs) main PCB for the Pyra :) http://t.co/MmY8FNBjSj reageer retweet
EvilDragon1717 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 01:35:44 This is what the display PCB (without parts) looks like. A lot more simple :) http://t.co/SyKHZ6OxLQ reageer retweet
EvilDragon1717 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 01:37:29 And the current status of the CPU board. Not finished, but the layout of the chips can clearly be seen. http://t.co/vPUvNUCGdj reageer retweet
:9~
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 10:48:48 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149501912


case nieuws maar ik ben toch zeer benieuwd hoeveel beter de cases echt gaan worden, was toch een van de zwakste punten van de pandora...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149540034
Waarom zou je 600 euro uitgeven aan een handheld console waar geen originele spellen voor zijn, dus waarop je alleen maar emulators kunt spelen? Dan is een veelzijdig apparaat als een iPad Air 2 met 64GB geheugen toch veelzijdiger en de betere keuze, helemaal omdat je er voor dat geld ook een goede controller bij kunt kopen.

Het is overigens een serieuze vraag, geen reactie om een flamewar te starten. Ik heb lange tijd een GP2X gehad, waarop ik alle SNES, MegaDrive, GBA en Game Gear-games uit mijn jeugd op speelde. Nu was die bij lange na niet zo krachtig als de Pandora, maar alle consoles uit die tijd (inclusief neo geo consoles) draaien praktisch flawless en je had een shitload aan klassieke spellen in een enkele handheld. Het verschil is alleen dat ik de GP2X vier jaar geleden voor 70 euro gekocht heb, lang voordat smartphones mobiele gaming over namen.

Nu snap ik dat het leuk is om psp en ps1 games te emuleren. Maar de beste games van die consoles komen ook uit voor de PS Vita, die je voor 100 euro kunt scoren. Dan houd je 500 over voor games, of zelfs een high end Android-smartphone. Als de combinatie van een Sony Xperia Z3 Compact met PS4-controller en een PS Vita hetzelfde kost, zie ik echt niet in waar de meerwaarde van een console als deze ligt. Buiten de niche waarde van een ultiem gadget om te kutten met programmeren, maar dat kan ook op laptops die veel minder kosten.

Ik zie het echt niet. Maar wil het wel graag zien. Iemand die mij uit kan leggen wat dit meer geld waard maakt dan een high en smartphone + PS Vita, of een high end tablet als de iPad?
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:07:45 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149541609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom zou je 600 euro uitgeven aan een handheld console waar geen originele spellen voor zijn, dus waarop je alleen maar emulators kunt spelen? Dan is een veelzijdig apparaat als een iPad Air 2 met 64GB geheugen toch veelzijdiger en de betere keuze, helemaal omdat je er voor dat geld ook een goede controller bij kunt kopen.

Het is overigens een serieuze vraag, geen reactie om een flamewar te starten. Ik heb lange tijd een GP2X gehad, waarop ik alle SNES, MegaDrive, GBA en Game Gear-games uit mijn jeugd op speelde. Nu was die bij lange na niet zo krachtig als de Pandora, maar alle consoles uit die tijd (inclusief neo geo consoles) draaien praktisch flawless en je had een shitload aan klassieke spellen in een enkele handheld. Het verschil is alleen dat ik de GP2X vier jaar geleden voor 70 euro gekocht heb, lang voordat smartphones mobiele gaming over namen.

Nu snap ik dat het leuk is om psp en ps1 games te emuleren. Maar de beste games van die consoles komen ook uit voor de PS Vita, die je voor 100 euro kunt scoren. Dan houd je 500 over voor games, of zelfs een high end Android-smartphone. Als de combinatie van een Sony Xperia Z3 Compact met PS4-controller en een PS Vita hetzelfde kost, zie ik echt niet in waar de meerwaarde van een console als deze ligt. Buiten de niche waarde van een ultiem gadget om te kutten met programmeren, maar dat kan ook op laptops die veel minder kosten.

Ik zie het echt niet. Maar wil het wel graag zien. Iemand die mij uit kan leggen wat dit meer geld waard maakt dan een high en smartphone + PS Vita, of een high end tablet als de iPad?
Ik speel zelden emulators alleen maar soms... het merendeel van wat ik speel is homebrew of native linux. Zo lopen quake1 t/m quake3 al op de pandora en return to castle wolfenstein, Ook draaien starcraft, command an concurer natief, alsmede de baldurs gate triologie. Of hele gave open source projecten zoals het geweldige battle for wesnoth (nog 2 campaigns en dan heb ik die uit gespeeld op normal bijna 3 jaar over gedaan :D ) (er is ook een android port voor battle for wesnoth maar die vind ik haast niet speelbaar door het gebrek aan knoppen, de pandora port zit heel intuitief in elkaar)

Daarnaast gebruik ik het ook vrij veel voor dingen waar je een toetsenbord bij nodig bent zoals R, imageJ, Java, word, powerpoint. Het is gewoon een erg leuke linux computer met ditto programma's en spellen...

Het is maar wat je leuk vind het is er voor te vinden: http://repo.openpandora.org/

Verder heb ik geen zin om in de trein een controller bij me te hebben. Of een text adventure te spelen met onscreen toetsenbord... Het is een verdraaid goede muziek speler met eenvoudige PC achtige spelers die scrobbelen e.d. eenvoudig maken...Het is een niche apparaat maar wel een hele leuke niche.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:11:49 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149541744
Het lijkt me idd een "enthousiast" device. Juist leuk om mee te kloten en dingen aan de praat te krijgen, als het eenmaal doet is het niet boeiend meer ;).

Ik heb een GWZ Zero, ook leuk om mee te kutten,maar echt gamen doe ik er niet op.

Maar idd, mijn Macbook Air is niet veel groter en die kan alles ook wel :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:51 #124
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149541780
Ik heb hem vooral voor de heb, maar ik koop dan ook geen iPhone maar gewoon een gebruikte smartphone, hou ik weer geld over voor dit soort dingen.
Heerlijk op vakantie ook zo'n Pandora.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:14:35 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149541835
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:11 schreef HeatWave het volgende:
Het lijkt me idd een "enthousiast" device. Juist leuk om mee te kloten en dingen aan de praat te krijgen, als het eenmaal doet is het niet boeiend meer ;).

Ik heb een GWZ Zero, ook leuk om mee te kutten,maar echt gamen doe ik er niet op.

Maar idd, mijn Macbook Air is niet veel groter en die kan alles ook wel :P.
Ik hoef eigenlijk niets aan de praat te krijgen, het is al aan de praat en op een eenvoudiger manier dan op android (lees: het lijkt meer op een PC dan snapt een simpele ziel als ik het ook gewoon, ik weet nooit onder welke swipe beweging ze wat verstoppen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:02 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149541887
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hoef eigenlijk niets aan de praat te krijgen, het is al aan de praat en op een eenvoudiger manier dan op android (lees: het lijkt meer op een PC dan snapt een simpele ziel als ik het ook gewoon, ik weet nooit onder welke swipe beweging ze wat verstoppen)
Nou ja, dat zou voor mij zo zijn dan ;).

Er is niets eenvoudigers dan (bijv) een iPad qua bediening, maar dat is dus leuk als consumeer-device, niet om mee te hobbyen.

Ik heb er ook wel eens naar gekeken hoor, maar is me allemaal net ff te duur voor wat ik ermee zou doen, rotzooien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:17:05 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149541915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou voor mij zo zijn dan ;).

Er is niets eenvoudigers dan (bijv) een iPad qua bediening, maar dat is dus leuk als consumeer-device, niet om mee te hobbyen.

Ik heb er ook wel eens naar gekeken hoor, maar is me allemaal net ff te duur voor wat ik ermee zou doen, rotzooien.
Nouja ik heb wel eens spelletjes geprobeerd te spelen met een touchscreen dan zijn game controls een stuk makkelijker hoor...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:18:02 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149541957
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ik heb wel eens spelletjes geprobeerd te spelen met een touchscreen dan zijn game controls een stuk makkelijker hoor...
Zeker eens hoor, maar daar heb ik dan weer een Vita en een 3DS voor ;). En dus de GPW Zero, oh ergens slingert er ook nog een Dingoo :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:20:25 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149542043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zeker eens hoor, maar daar heb ik dan weer een Vita en een 3DS voor ;). En dus de GPW Zero, oh ergens slingert er ook nog een Dingoo :P.
Ja dan voegt het slechts een toetsenbord toe idd.

DIngen die ik trouwens minder vind aan de pandora is vooral de wifi die is niet optimaal, ik hoop echt dat ze dat bij de pyra beter doen...

Trouwens draait er ook gewoon android op de pandora die kun je starten in linux en gebruikt dezelfde kernel als ik met mijn vrienden wil "de slimste mensen" dan doe ik dat lekker op mijn pandora, ik kan ook sneller de antwoorden intypen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:21:50 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149542091
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dan voegt het slechts een toetsenbord toe idd.

DIngen die ik trouwens minder vind aan de pandora is vooral de wifi die is niet optimaal, ik hoop echt dat ze dat bij de pyra beter doen...

Trouwens draait er ook gewoon android op de pandora die kun je starten in linux en gebruikt dezelfde kernel als ik met mijn vrienden wil "de slimste mensen" dan doe ik dat lekker op mijn pandora, ik kan ook sneller de antwoorden intypen :D
Ja, het lijkt me dus ook best een leuk ding, maar dan dus niet om echt te gebruiken, meer om echt van alles op te testen ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:24:09 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149542172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, het lijkt me dus ook best een leuk ding, maar dan dus niet om echt te gebruiken, meer om echt van alles op te testen ;).
Ik denk dat ik hem ook bijna niet zou gebruiken als ik niet een paar dagen per week lang in de trein zou zitten. Ohja batterij duur is ook ideaal, 10 uur haal je gewoon terwijl je aan het gamen bent en dat vind ik wel erg prettig... Met de huidige suspend modus heb je hem met gemak een werkweek in je tas zitten zonder hem op te hoeven laden :) erg prettig.

Ik gebruik hem in ieder geval zo veel dat ik zeker wel een pyra aan ga schaffen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:50:03 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149543045
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem ook bijna niet zou gebruiken als ik niet een paar dagen per week lang in de trein zou zitten. Ohja batterij duur is ook ideaal, 10 uur haal je gewoon terwijl je aan het gamen bent en dat vind ik wel erg prettig... Met de huidige suspend modus heb je hem met gemak een werkweek in je tas zitten zonder hem op te hoeven laden :) erg prettig.

Ik gebruik hem in ieder geval zo veel dat ik zeker wel een pyra aan ga schaffen.
Ja, dat scheelt ook, mijn reistijd is niet zo lang en ook nog onderbroken, langer dan 15 min heb ik niet voor een sessie oid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 08:44:31 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149562587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt ook, mijn reistijd is niet zo lang en ook nog onderbroken, langer dan 15 min heb ik niet voor een sessie oid.
Ik zit met enige regelmaat 1,5 uur in de trein zonder onderbreking dus dan is het wel prettig :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:02:20 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149562795
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zit met enige regelmaat 1,5 uur in de trein zonder onderbreking dus dan is het wel prettig :)
Snap ik :). Heb de GCW Zero maar weer eens uit de kast gevist gisteren, blijft ook wel een leuk ding toch, even X-wing geinstalleerd, is zowaar speelbaar :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149564331
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem ook bijna niet zou gebruiken als ik niet een paar dagen per week lang in de trein zou zitten. Ohja batterij duur is ook ideaal, 10 uur haal je gewoon terwijl je aan het gamen bent en dat vind ik wel erg prettig... Met de huidige suspend modus heb je hem met gemak een werkweek in je tas zitten zonder hem op te hoeven laden :) erg prettig.

Ik gebruik hem in ieder geval zo veel dat ik zeker wel een pyra aan ga schaffen.
Als je hem zo veel gebruikt, is de aankoop ook te rechtvaarden inderdaad. Ik vraag mij alleen af of je hem zo vaak gebruikt omdat je hem hebt, of dat je hen hebt omdat je hem zo vaak gebruikt. Maar het zal een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn, en dat het ding veel kan is duidelijk.

Ik denk dat het voor mij persoonlijk alleen precies zo zou zijn als Heatwave beschrijft: ik zou het kopen omdat ik het leuk vind om een paar weken mee te kloten, om hem vervolgens weg te doen omdat ik hem steeds minder gebruik.

Van wat ik nu begrijp, is het in feite een Linux pc op zakformaat. Ik begrijp de allure daarvan, maar begrijp nog meer de wat Heatwave zegt. Er zijn tig apparaten die een enkele functie beter uitvoeren dan dit ding: de iPhone is een betere muziekspeler, de vita een betere portable console en de iPad een betere lightweight computer voor op de bank. Ik vind het dus meer een Jack of all trades, master of none als ik kijk naar wat ik ermee zou kunnen. Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als ik destijds bij de Nokia N900 kreeg (die ik wel heb gekocht): een krachtige alleskunner waar je oneindig mee kunt kutten, maar die voor de meeste consumenten gewoon niet interessant genoeg is.

Emulators liepen overigens ook als een trein op dat ding
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 10:33:00 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149564513
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
de iPhone is een betere muziekspeler
Dat weiger ik te betwijfelen.... de pandora wordt redelijk geroemd vanwege zijn goede geluid, er zit zelfs een fatsoenlijke line-in en line-out op, naast dat je normale muziek programma's kunt gebruiken (ik kan niets met itunes want die wil altijd mijn mappen structuur aanpassen etc) zit er ook fantastisch geluid in. Je kunt hem zelfs als effecten rig voor gitaar gebruiken als je wilt, en op het pandora forum zitten mensen die hem als gewone versterker gebruiken.

De maker van de pandora PCB was een behoorlijke audiofiel en die heeft echt voor goed geluid gezorgd, en misschien nog wel het grootste pluspunt mijnsinziens een volume wieltje (geen idee waarom dat ooit uit apparaten verdwenen is)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149565092
Dat is een hoop leuke functionaliteit, maar draagbare audio is in de regel niet gericht op audiofielen. Zelfs degenen die lossless muziek downloaden en een duur setje oordoppen hebben, en die zijn ook ruim in de minderheid.

Daarbij scoort de iPhone in een blinde test beter op audiokwaliteit dan de Pono van Neil Young, die ook op audiofielen gericht is. Dus je kunt je afvragen hoeveel meerwaarde een klein beetje extra kwaliteit in de bovenste marge heeft over het gebruiksgemak dat de iPhone biedt met zijn iPod-interface.
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 11:45:03 #138
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149566070
Ik gebruik hem vrij weinig, maar toch zou ik hem voor geen goud willen missen :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 11:50:04 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149566213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat is een hoop leuke functionaliteit, maar draagbare audio is in de regel niet gericht op audiofielen. Zelfs degenen die lossless muziek downloaden en een duur setje oordoppen hebben, en die zijn ook ruim in de minderheid.

Daarbij scoort de iPhone in een blinde test beter op audiokwaliteit dan de Pono van Neil Young, die ook op audiofielen gericht is. Dus je kunt je afvragen hoeveel meerwaarde een klein beetje extra kwaliteit in de bovenste marge heeft over het gebruiksgemak dat de iPhone biedt met zijn iPod-interface.
Bij de pandora heeft een developer de software aangepast zodat ook die hoge kwaliteit files ook gespeeld konden worden, ook al gaf de developer zelf al aan dat hij het volstrekte onzin vond :P (maar dat geeft ook wel een beetje aan wat voor apparaat de pandora is je kunt rechtstreeks met developers "praten", dat vind ik een groot voordeel)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:49 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149754848

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:55 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149754898
Mooi issie iig niet :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:23 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149755028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:24 schreef HeatWave het volgende:
Mooi issie iig niet :P.
:D dat hoor ik vaak maar ik vind knopjes niet lelijk :D

Vroeger vaak verlekkerd bij deze gekeken in de etalage



die vond ik ook mooi :D

Ze hebben nu wel 1 bedrijf dat de case ontwerpt en hem ook daadwerkelijk gaat maken dus waarschijnlijk gaat de kwaliteit van de case wel wat omhoog in vergelijk met de pandora.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:30:41 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149755067
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D dat hoor ik vaak maar ik vind knopjes niet lelijk :D

Vroeger vaak verlekkerd bij deze gekeken in de etalage

[ afbeelding ]

die vond ik ook mooi :D

Ze hebben nu wel 1 bedrijf dat de case ontwerpt en hem ook daadwerkelijk gaat maken dus waarschijnlijk gaat de kwaliteit van de case wel wat omhoog in vergelijk met de pandora.
Die heb ik ook nog gehad ja :P.

Ik vind het ook niet storend hoor, het is echt een hobbymachine, geen slick Appleding :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 11:34:25 #144
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149755155
Ik vind hem wel mooi hoor.
Ik heb 2 van die Psions, van een kennis gekregen :D Je kunt er zelfs mee samplen.
Verder dan ook vrij weinig :+
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:40:47 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149755306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:34 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vind hem wel mooi hoor.
Ik heb 2 van die Psions, van een kennis gekregen :D Je kunt er zelfs mee samplen.
Verder dan ook vrij weinig :+
Dat blijft toch leuker dan iets dat het kant-en-klaar uit de doos doet, kloten met exotische, niche-meuk :P.

Ik vind het uitvogelen, installeren, upgraden etc van dit soort dingen als de GCW Zero en dus Psions en evt Pandora dan leuker dan het daadwerkelijk gebruiken als het het allemaal doet.

Ik heb zoveel oude meuk nog liggen van vroeger waarmee ik eigenlijk alleen dat heb gedaan, als het eenmaal werkt is het niet boeiend meer :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 11:47:25 #146
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_149755468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat blijft toch leuker dan iets dat het kant-en-klaar uit de doos doet, kloten met exotische, niche-meuk :P.

Ik vind het uitvogelen, installeren, upgraden etc van dit soort dingen als de GCW Zero en dus Psions en evt Pandora dan leuker dan het daadwerkelijk gebruiken als het het allemaal doet.

Ik heb zoveel oude meuk nog liggen van vroeger waarmee ik eigenlijk alleen dat heb gedaan, als het eenmaal werkt is het niet boeiend meer :').
Ik heb ook nog een HP Jornada, ook leuk spul. Ik heb het niet om het 1x werkend te krijgen, het blijft bij mij in mijn verzameling :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 11:53:04 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149755591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat blijft toch leuker dan iets dat het kant-en-klaar uit de doos doet, kloten met exotische, niche-meuk :P.

Ik vind het uitvogelen, installeren, upgraden etc van dit soort dingen als de GCW Zero en dus Psions en evt Pandora dan leuker dan het daadwerkelijk gebruiken als het het allemaal doet.

Ik heb zoveel oude meuk nog liggen van vroeger waarmee ik eigenlijk alleen dat heb gedaan, als het eenmaal werkt is het niet boeiend meer :').
Het geeft wel een soort voldoening als je iets uitgevogeld hebt, zo heb ik een tijd lang mijn telefoon aan de pandora getetherd gehad en dan ingebeld met mijn telefoon als modem... (totdat telfort wat wachtwoorden heeft aangepast)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:59:24 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149755744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:47 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een HP Jornada, ook leuk spul. Ik heb het niet om het 1x werkend te krijgen, het blijft bij mij in mijn verzameling :D
Ja, ik heb het ook allemaal nog wel, van Libretto's tot vage japanse emulatoren :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149797218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat blijft toch leuker dan iets dat het kant-en-klaar uit de doos doet, kloten met exotische, niche-meuk :P.

Ik vind het uitvogelen, installeren, upgraden etc van dit soort dingen als de GCW Zero en dus Psions en evt Pandora dan leuker dan het daadwerkelijk gebruiken als het het allemaal doet.

Ik heb zoveel oude meuk nog liggen van vroeger waarmee ik eigenlijk alleen dat heb gedaan, als het eenmaal werkt is het niet boeiend meer :').
Dit is zo herkenbaar voor mij :')

Naar aanleiding van dit topic ben ik toch weer gaan kijken naar handhelds die zich voornamelijk op emulator richten en waar ik voor relatief weinig geld weer even mee kan lopen kutten. Ik kan voor 40 tientjes een GP2X Wiz kopen, maar gezien het kleine, lage resolutie scherm en trage hardware, denk ik dat ik daar in een dag wel op uitgekeken ben. Maakt voor die prijs ook verder niet uit. Het zoontje van mijn vriendin wil graag een DS om Mario op te spelen, dus hem kan ik vast wel blij maken met een hele SNES en GBA library aan Mario games.

Na een beetje Google werk kwam ik bij de JXD S7800 en S5800 tegen en die kwamen meer in de richting van wat ik zoek met Android en emultatie tot aan de N64. Maar het is wel crappy chineze hardware met (voor Android) trage software. 16 bit emulatie zal vast prima werken, maar verder verwacht ik er eerlijk gezegd niet veel van. Van de hardware en bouwkwaliteit ook niet.

Toen zag ik dat de Nvidia Shield (nu de Shield compact) een pricedrop heeft gekregen en nu voor $150-200 te koop is. Met een 5" 720p scherm, controller met goede bouwkwaliteit en knoppen met (als ik de reviews moet geloven) uitstekende feedback, is die opeens wel erg interessant. De Tegra 4 processor moet ook wel behoorlijk wat kunnen trekken en er zit een flinke batterij in, waarmee je makkelijk een paar uur kunt gamen. N64, Dreamcast en NDS lijken allemaal prima te draaien van wat ik op YouTube zie. Het gegeven dat het een product is met goede software ondersteuning vanuit de fabrikant en een processor waar veel custom schillen voor te vinden zijn, maakt het opeens wel erg interessant speelgoed.

En nog steeds minder dan de helft van wat de Pandora moet kosten. Als ik hem kan vinden voor <$200 wordt dit de nieuwe aankoop waar ik binnen een paar weken weer genoeg van heb.

Sorry voor de offtopic post, maar dit topic is de reden dat ik weer naar dergelijk spul ben gaan kijken. En gezien het tweakers-gehalte in dit topic, hoop ik eigenlijk dat een van jullie er stiekem al eentje heeft en wat ervaringen wil delen.
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 16:50:55 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149797533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Sorry voor de offtopic post, maar dit topic is de reden dat ik weer naar dergelijk spul ben gaan kijken. En gezien het tweakers-gehalte in dit topic, hoop ik eigenlijk dat een van jullie er stiekem al eentje heeft en wat ervaringen wil delen.
helaas ik heb dus alleen een pandora :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149798146
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

helaas ik heb dus alleen een pandora :D
Jammer. Hij is ook uitverkocht in de nvidia shop, dus ik zal geduld moeten hebben. Of er eentje voor een leuke prijs op eBay moeten vinden.
pi_149998270
LOL, ik heb weer de smaak te pakken. Gisteren een DSi XL en een GP2X Wiz binnen gekregen en vannacht een Nvidia Shield besteld via eBay. De Wiz gaat dus vrijwel meteen weer de deur uit.

Iemand hier toevallig interesse in een kleine emulator voor erbij?
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 19:05:16 #153
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150000524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
LOL, ik heb weer de smaak te pakken. Gisteren een DSi XL en een GP2X Wiz binnen gekregen en vannacht een Nvidia Shield besteld via eBay. De Wiz gaat dus vrijwel meteen weer de deur uit.

Iemand hier toevallig interesse in een kleine emulator voor erbij?
Voor hoeveel?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_150000643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:05 schreef djkoelkast het volgende:
Voor hoeveel?
Inclusief verzending was ik er 52,50 voor kwijt. Ik hoef er geen winst op te maken, maar zou er ook niet graag teveel verlies op maken in een paar dagen.

Edit: minder zelfs, ik was 52,50 kwijt aan de DSi voor het zoontje van mijn vriendin :P De Wiz was 47,50 inc.

[ Bericht 15% gewijzigd door Splackavellie02 op 24-02-2015 20:02:18 ]
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 11:41:45 #155
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150024181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Inclusief verzending was ik er 52,50 voor kwijt. Ik hoef er geen winst op te maken, maar zou er ook niet graag teveel verlies op maken in een paar dagen.

Edit: minder zelfs, ik was 52,50 kwijt aan de DSi voor het zoontje van mijn vriendin :P De Wiz was 47,50 inc.
Is misschien net te veel voor een beetje kastvulling. Ik heb al een normale GP2x.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_150027322
LOL, nee, dat zou inderdaad alleen maar kastvulling zijn inderdaad :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:40:12 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150028204
Er stond ook een shield in V&A zag ik trouwens.

Ik moet echt ff nokken weer, de laatste tijd ook weer helemaal losgegaan met gadgets :X.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150030457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Er stond ook een shield in V&A zag ik trouwens.

Ik moet echt ff nokken weer, de laatste tijd ook weer helemaal losgegaan met gadgets :X.
Ik zag het inderdaad. Wel de shield tablet. Ondanks dat die krachtiger is dan de shield die ik heb gekocht, kan ik die aankoop niet rechtvaardigen als ik al een iPad heb. Ik wil juist een handheld.

Wat heeft de DSi trouwens een verschrikkelijk lowres scherm! De spellen zijn top, maar die korrels doen gewoon pijn aan je ogen. 256x192 op een 4,2" scherm :')

Is er al een eta voor de Pyra trouwens?
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:54:55 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150030498
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad. Wel de shield tablet. Ondanks dat die krachtiger is dan de shield die ik heb gekocht, kan ik die aankoop niet rechtvaardigen als ik al een iPad heb. Ik wil juist een handheld.

Wat heeft de DSi trouwens een verschrikkelijk lowres scherm! De spellen zijn top, maar die korrels doen gewoon pijn aan je ogen. 256x192 op een 4,2" scherm :')

Is er al een eta voor de Pyra trouwens?
Ja, nintendo is niet zo van leesbare schermen :P. Ik heb een 3DS, leuk ding opzich, maar het ziet er echt niet uit vergeleken met mijn Vita.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150036234
LOL, de Wiz staat nog geen uur op eBay en iemand heeft al de "buy now"-optie gekozen en 110 euro betaald. Ik zou bijna denken dat ik hoger in had moeten zetten :')
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 09:30:57 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151320558
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is er al een eta voor de Pyra trouwens?
When it's done of in 2 monthsTM

Met andere woorden geen idee.... ze zijn hard op weg ze kunnen nu fatsoenlijk met de LCD praten door de rotator chip (die nodig is omdat alle schermen tegenwoordig portrait zijn) ze zijn bezig alle componenten op het main board te testen (1/3 is ongeveer gedaan) zie lijstje. Nu de LCD board lijkt te werken moet alleen het CPU board nog af en dan de case...

De community lijkt zich trouwens vooral druk te maken of de layout van het keyboard :')

quote:
Tested and working fine:

* Display (without using the ssd2858)
* Backlight
* Nub-Buttons
* Keyboard Backlight
* BMP180 (Barometric Sensor)
* Nubs
* FTDI (RS232 over USB)
* Power-LEDs
* LID-Detect
* BMC150 - accelerometer works with hacked bma150 input driver
* Panel-I2C
* TSC2007 + touch screen
* Charging Bypass
* Charger
* Fuel Gauge
* Keyboard
* Logo LEDs
* Shoulder Buttons
* USB-Host Current Converter
* Cinterion Modem (both phone part and GPS)
* Modem Ignite

Issues found

* Sometimes, I2C hangs (Reset issue)

Not yet tested

* CRTOUCH - we don't have a driver yet
* INA231 (Current Shunt and Power Monitor)
* Force-Reset-Logic
* Over-Current-Indicator
* BMG160 (Gyroscope)
* BMC150 (Compass)
* BNO055 (9-Axis Sensor)
* Mic-Detect
* FM
* ssd2858

Stuff we need the finished CPU PCB to test them:

* DPAD, ABXY
* Microphone
* WLAN
* Bluetooth
* Audio (PCM1773 and TWL6040)
* Headset
* Vibra
* (u)SD-Slots
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 10:50:39 #162
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_151322098
Layout zou toch hetzelfde worden als van de Pandora? Er zitten wat onlogische dingen op, maar er valt wel mee te werken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:35:09 #163
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151323247
Ik begrijp echt helemaal vrij weinig van die tech-updates. Ik blijft het volgen, hopelijk komt de Pyra dit jaar nog ergens uit. Nvidia schijnt ook met een tweede Shield Portable te komen. Als daarin de belachelijk krachtige Tegra X1-chip zit, samen met nog wat gewenste upgrades, is de kans groot dat die ook 400+ euro gaat kosten. Is er een schatting van wat de Pyra moet gaan kosten? De Pandora was iets van 500 euro toch? Als het eindproduct een beetje knap wordt en de prijs ongeveer gelijk, wordt het voor mij een moeilijke keuze tussen de Shield Portable 2 en de Pyra.
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 11:36:53 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151323300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:50 schreef djkoelkast het volgende:
Layout zou toch hetzelfde worden als van de Pandora? Er zitten wat onlogische dingen op, maar er valt wel mee te werken.
Er zitten wat extra knoppen op de pyra en ze gaan het hier en daar een beetje omgooien, ik denk dat het er wel beter op wordt. Sowieso is het handig dat er nu een backlight achter het toetsenbord zit zodat je in het donker ook de letters kunt zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 11:37:41 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151323320
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik begrijp echt helemaal vrij weinig van die tech-updates. Ik blijft het volgen, hopelijk komt de Pyra dit jaar nog ergens uit. Nvidia schijnt ook met een tweede Shield Portable te komen. Als daarin de belachelijk krachtige Tegra X1-chip zit, samen met nog wat gewenste upgrades, is de kans groot dat die ook 400+ euro gaat kosten. Is er een schatting van wat de Pyra moet gaan kosten? De Pandora was iets van 500 euro toch? Als het eindproduct een beetje knap wordt en de prijs ongeveer gelijk, wordt het voor mij een moeilijke keuze tussen de Shield Portable 2 en de Pyra.
Pyra gaat ook in die range zitten, als klein bedrijf is het lastig om de componente goedkoop te krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:40:58 #166
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151323438
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Pyra gaat ook in die range zitten, als klein bedrijf is het lastig om de componente goedkoop te krijgen.
Ja daar ging ik al vanuit. Ik vind het nog steeds vrij prijzig, maar afhangend van de specs zou ik het nog wel willen overwegen. De Shield Portable was al bijna de ideale handheld. Als de Pyra krachtiger wordt en mij nog meer laat doen, kan ik mezelf vast wel ompraten er eentje te kopen. Wel eerst even afwachten wat ashens ervan vindt :P
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 11:47:37 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151323675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja daar ging ik al vanuit. Ik vind het nog steeds vrij prijzig, maar afhangend van de specs zou ik het nog wel willen overwegen. De Shield Portable was al bijna de ideale handheld. Als de Pyra krachtiger wordt en mij nog meer laat doen, kan ik mezelf vast wel ompraten er eentje te kopen. Wel eerst even afwachten wat ashens ervan vindt :P
Die heeft ook een geweldige pandora review gedaan trouwens, hij was toen nogal lovend geloof ik maar wel heel uitgebreid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:57:29 #168
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_151323937
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die heeft ook een geweldige pandora review gedaan trouwens, hij was toen nogal lovend geloof ik maar wel heel uitgebreid.
Ja, hij heeft altijd uitgebreide reviews, zelfs voor dingen die totaal niet zoveel aandacht verdienen. Ik vind dat cynische britse wel wat hebben. En hij was inderdaad lovend over de Pandora:

  vrijdag 3 april 2015 @ 12:38:54 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151325122
waarom gaat dit topique ineens over een dragonbox handheld?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:02:50 #170
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151325874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:38 schreef Maanvis het volgende:
waarom gaat dit topique ineens over een dragonbox handheld?
Omdat dat de (geestelijke?) opvolger van de Pandora wordt?
nee, jij dan!
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:06:34 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151325981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:02 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Omdat dat de (geestelijke?) opvolger van de Pandora wordt?
oke dat wist ik niet, ik volg dit topique al jaren en ineens staat er een ander device bij.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 15:55:37 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151331113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:38 schreef Maanvis het volgende:
waarom gaat dit topique ineens over een dragonbox handheld?
Dat is de pandora2 maar die gaat dragonbox pyra heten (de engelse developer (craig) is er uit geknikkerd en het hele project wordt nu gefinancieerd en gedragen door de duitse developer (evildragon) de turkse developer (fatih) is er nog steeds bij betrokken de circuit maker uit canada mweston niet meer direct maar wel als adviseur, en er is een nieuwe duitse circuit bakker (gta 04))

Dragonbox is dus het bedrijfje van evildragon en de dragonbox pyra is zijn eerste handheld, en die is compleet gebaseerd op de pandora.

En aan zn looks zie je ook wel dat het een pandora opvolger is :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:




[ Bericht 17% gewijzigd door Bosbeetle op 03-04-2015 16:09:47 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 11:11:58 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151477708


It's the matrix :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 april 2015 @ 11:51:49 #174
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151478686
oh ledjes branden al? Dan is het nog 1 a 2 weken en dan draait de rest ook :D
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 11:56:28 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151478839
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Gehenna het volgende:
oh ledjes branden al? Dan is het nog 1 a 2 weken en dan draait de rest ook :D
:D het ging om het scherm :P ze kunnen eindelijk met de rotatie chip en de LCD praten, ze hadden blijkbaar nogal wat conflicterende adressen oid... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 09:40:34 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151851018
De Pandora is ook nog lang niet op trouwens :D

http://pandoralive.info/?p=5029

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 20 april 2015 @ 12:52:12 #177
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151856003
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
De Pandora is ook nog lang niet op trouwens :D

http://pandoralive.info/?p=5029

:D
Oh dat is wel een prestatie, gezien dat HL nog steeds closed-source is _O_
nee, jij dan!
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 12:55:23 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151856073
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dat is wel een prestatie, gezien dat HL nog steeds closed-source is _O_
Dat is meer de prestatie van die mensen die dat open-source project gemaakt hebben. Maar toch wel tof dat de pandora dat dan nog steeds fatsoenlijk kan draaien :)

(de starcraft en diablo port op de pandora zijn indrukwekkender dat zijn statisch gelinked close source emulaties van spellen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 11:42:09 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152147683
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 april 2015 @ 12:08:10 #180
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152148392
quote:
De eerste Diablo, sowieso: _O_
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 14:17:27 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152151835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De eerste Diablo, sowieso: _O_
En geport zonder source code (net als starcraft) wat helemaal een staaltje emulatie van de bovenste plank is _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 10:53:31 #182
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152517120
EvilDragon1717 twitterde op dinsdag 12-05-2015 om 10:46:42 Got more prices, started doing the proper calculations: Right now it looks like we can keep planned 500 - 530 EUR sales price for the Pyra. reageer retweet
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:13:41 #183
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152517636
Blijft prijzig (als consument zijnde) voor zo'n bakje..
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 11:20:15 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152517845
Ah dat lijkt me een prima prijs. Goedkoper dan een high end telefoon.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 11:21:50 #185
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152517888
Ik ben bang dat ik hem toch wel ga halen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:22:53 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152517913
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah dat lijkt me een prima prijs. Goedkoper dan een high end telefoon.
Ja, kan ik hem bij t-mobile niet met een abo krijgen? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 11:27:05 #187
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152518029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, kan ik hem bij t-mobile niet met een abo krijgen? :P.
Je kunt wel nu alvast 35 euro per maand apart leggen, tegen de tijd dat 'ie uit is heb je het bij elkaar ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:27:43 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152518045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:27 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kunt wel nu alvast 35 euro per maand apart leggen, tegen de tijd dat 'ie uit is heb je het bij elkaar ;)
Kan hem nu ook wel betalen hoor :P.

Vond de vergelijking wel treffend, het is wel een hoop geld maar een beetje smartphone is idd stukken duurder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 11:30:39 #189
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_152518119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kan hem nu ook wel betalen hoor :P.

Vond de vergelijking wel treffend, het is wel een hoop geld maar een beetje smartphone is idd stukken duurder.
Dat snap ik, maar om hetzelfde effect te bereiken, want zo werkt het wel.
35 euro per maand betaal je wel extra t.o.v. geen nieuwe telefoon en meestal moet je dan ook 100-200 euro bijbetalen evengoed. Alleen met deze constructie vooraf ipv achteraf :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 12:45:50 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152520282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, kan ik hem bij t-mobile niet met een abo krijgen? :P.
Nee bij vodaphone (de maker van de pyra wilde iets regelen met data abonementen van vodaphone)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 11:09:00 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153634203


10200 nubs in een doos *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:11:27 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153634260
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

10200 nubs in een doos *O*
handelaartje ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 11:37:21 #193
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_153634960
Hij roept mass production, dan zou de prijs daar ook naar moeten zijn. 299 die dingen, kom op, het kan :9
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 11:40:08 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153635047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:37 schreef djkoelkast het volgende:
Hij roept mass production, dan zou de prijs daar ook naar moeten zijn. 299 die dingen, kom op, het kan :9
gaat ze niet lukken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:56:05 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153660790


Het schema van de CPU PCB (nerdporn)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 19 juni 2015 @ 11:57:42 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153663198
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Het schema van de CPU PCB (nerdporn)
Als ik DuckDuckGo op nerdporn kom ik hele andere dingen tegen
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 12:00:55 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153663269
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als ik DuckDuckGo op nerdporn kom ik hele andere dingen tegen
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 juni 2015 @ 08:55:24 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153796786
Het laatste printje :) :9



Beetje wedstrijdje hoeveel poorten krijg ik in een kleine handheld.

Van links naar rechts µUSB3 USB (die met adaptor ook als sata poort werkt) USB met daar boven micro USB om op te laden (en te debuggen), jack plug en helemaal rechts mini-HDMI

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 24-06-2015 09:00:39 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 11:51:26 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153852208
Voor de mensen die een pandora willen ze zijn behoorlijk goedkoper geworden, en dit zijn de laatste 500 die gemaakt worden (omdat bepaalde onderdelen niet meer te krijgen zijn)

https://www.dragonbox.de/en/16-pandora
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 13:07:17 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153854453
:D

zoek de verschillen :P



En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:23:09 #201
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_153854983
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor de mensen die een pandora willen ze zijn behoorlijk goedkoper geworden, en dit zijn de laatste 500 die gemaakt worden (omdat bepaalde onderdelen niet meer te krijgen zijn)

https://www.dragonbox.de/en/16-pandora
380 euro vind ik anders nog steeds flink aan de prijs.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:18:20 #202
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153856590
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

380 euro vind ik anders nog steeds flink aan de prijs.
Originele is maar ¤180
nee, jij dan!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:19:03 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_153856609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Originele is maar ¤180
Ja, maar heb je dan niet dat je bepaalde dingen weer niet kan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:47:20 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153857450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar heb je dan niet dat je bepaalde dingen weer niet kan?



valt mee, de originele heeft minder ram en een tragere processor
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 16:58:28 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153860832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar heb je dan niet dat je bepaalde dingen weer niet kan?
Met een beetje swap op een SD kaartje kon hij alle dingen die ik tegenwoordig met mijn 1 GHz model ook doe.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 12 juli 2015 @ 11:46:48 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154265487
quote:
We got a plan!

Geez, another newspost already?
Has something changed?

Yes, definitely :)

Thanks to a reply in the last newspost, we found a company which can do
the bare CPU board within 5 days. Seems they got one special machine
which can do that, as that speed is not common. It costs about 1500 EUR
more, but we save 5 weeks which can be used for further testing - AND
demonstrating the Pyra at the GamesCom!

Nikolaus already finished the CPU PCB layout, over 1000 traces have
been laid. I received the final case design yesterday, with the last
small changes we had, so that should be finished now as well.

So... it was time to create the final plan.

And here it is:

1. Early prototypes.
--------------------

6 PCBs will be created before GamesCom. These will be used for testing
and debugging purposes. Two of them will be shown at the GamesCom,
completely assembled in printed cases (except for the keymat, which
won't be ready at that time). After the GamesCom, when we also get the
keymat, some of them will go to low-level devs to help with the
hardware integration. Maybe I'll even sell one or two - but they will
be a lot more expensive than the final unit. We will also test whether
Pandoras audio circuit (which is still optionally included in these
PCBs) will be needed or not. We'll also recheck the lead time of the
Wifi Module - or change to a slightly bigger one (which can be done
without Pandoras audio circuit) which is available within one month.

With those working prototypes, it's also time to start the preordering.

2. Pre-Production run
---------------------

When the last issues of the case and PCBs have been fixed and they are
confirmed to be working, the moulds for the case will be made and PCBs
will be ordered for a pre-production run.

The pre-production run will be produced under mass-production
conditions - meaning: The same companies producing the final product
will produce the hardware. This is to test, setup and tweak the machine
and make sure everything is ready for the mass-production (remember the
Pandora? That was the video I made shortly before christmas, the one
where I looked like a dead Zombie in the end).

About 20 units will be produced here. Some will go to more devs to
ensure we got a good software library to start, the rest can be bought
as pre-production units.

3. Mass-Production
------------------

When the Pre-Production run has succeeded, parts will be ordered for
the mass production, based on the amount of preorders we got. Those
parts will probably take 2 - 3 months to arrive, and then it's time to
mass produce, build... and ship it to you guys!

Some more information about pre-ordering:
-----------------------------------------

As mentioned, a prepayment needs to be made. Not the full price and
we'll try to keep it as low as possible.

Quite a few customers have asked how they can use their iControlPad2
voucher they got from Link and their Pandora voucher if they didn't get
the Pandora yet: I will discuss that with Link and we'll find a proper
solution. No worries, you WILL get the information before preordering
starts!
Ik denk dat er dit jaar nog gepreordered kan worden ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 11:24:50 #207
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154641473
Een nieuwe render:



Als die toetsen inderdaad zo worden als sommige oude mobiele telefoons (zo ziet het er uit; hard en glimmend) dan lijkt me dat wel wat. Die van de Pandora vind ik toch niet altijd even fijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 11:27:55 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154641527
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:24 schreef djkoelkast het volgende:
Een nieuwe render:

[ afbeelding ]

Als die toetsen inderdaad zo worden als sommige oude mobiele telefoons (zo ziet het er uit; hard en glimmend) dan lijkt me dat wel wat. Die van de Pandora vind ik toch niet altijd even fijn.
Volgensmij worden ze niet zo, dit is weer een rubber mat alleen zitten er nu knopjes van hard plastic op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 11:29:49 #209
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154641562
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij worden ze niet zo, dit is weer een rubber mat alleen zitten er nu knopjes van hard plastic op.
Dat hadden sommige telefoons toch ook? Alleen hadden die meestal ietwat bolle knoppen, dit platte lijkt me wel fijn. Maar een render zegt ook niet alles natuurlijk.

Ik bedoel de knoppen zoals op deze:

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 11:31:53 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154641607
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:29 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat hadden sommige telefoons toch ook? Alleen hadden die meestal ietwat bolle knoppen, dit platte lijkt me wel fijn. Maar een render zegt ook niet alles natuurlijk.

Ik bedoel de knoppen zoals op deze:

[ afbeelding ]
Geen idee wat die voor knoppen hadden zou best kunnen, ik zat te denken over die iets latere telefoons met die clicky metalen knopjes.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 11:42:09 #211
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154641829
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen idee wat die voor knoppen hadden zou best kunnen, ik zat te denken over die iets latere telefoons met die clicky metalen knopjes.
Nee wel gewoon een rubber mat, maar dan met harde, transparante knoppen bovenop de print zeg maar. Er zit op die telefoons op elke knop een soort dome (als in een domesticker), maar dan bij de Pyra dus vlak. Zo lijkt het.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 09:45:01 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154757460


Ben benieuwd hoe dit er in het echt uit gaat zien, denk dat die backlight erg laag moet staan in het donker :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 10:04:49 #213
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154757752
Backlight?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 10:09:31 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154757831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:04 schreef djkoelkast het volgende:
Backlight?
Ja voor het toetsenbord, wees niet bang hij kan ook uit :D.

Ik vind het opzich wel jammer dat de aan uit knop aan de voorkant weg is maarja dit zal ook wel wennen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 12:01:04 #215
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154759915
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja voor het toetsenbord, wees niet bang hij kan ook uit :D.

Ik vind het opzich wel jammer dat de aan uit knop aan de voorkant weg is maarja dit zal ook wel wennen :D
Ah nou ja, eerst de prijs maar afwachten :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 13:33:29 #216
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154790674
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:14:58 #217
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154792008
Zit er nog verschil in de knopjes? of is dat nog niet bekend?

Ik kan me voorstellen dat de A,B,X,Y-knopjes een andere feel krijgen dan het toetsenbord bijv.
nee, jij dan!
  Moderator zaterdag 1 augustus 2015 @ 15:50:25 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154818863
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:14 schreef Gehenna het volgende:
Zit er nog verschil in de knopjes? of is dat nog niet bekend?

Ik kan me voorstellen dat de A,B,X,Y-knopjes een andere feel krijgen dan het toetsenbord bijv.
Nee ABXY is hetzelfde als het keyboard (was bij de pandora ook, alleen daar waren de knopjes los en bij deze zitten ze gelijmd) de vorm van actieknoppen is wel meer concaaf. De D-pad is dezelfde als op de pandora.

Maar ze hebben nog nooit een complete keymat gehad om te testen dus daar kan nog verandering in komen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:18:38 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154976613
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:32:17 #220
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_154979216
Wat een held die EvilDragon _O_
De 90's-bril maakt het ook helemaal af. Schitterend :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:30:59 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154982452
EvilDragon1717 twitterde op donderdag 06-08-2015 om 21:33:06 GamesCom is keeping me busy. Didn't even find the time yet to twitter that the bare CPU PCBs have arrived two days ago. Prototypes-time :) reageer retweet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 18:06:39 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155384431
EvilDragon1717 twitterde op donderdag 20-08-2015 om 16:52:24 It's alive! The OMAP5 on the CPU board boots! We had some soldering issues with the DRAM, so we need to work on that, but the OMAP is alive! reageer retweet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 09:41:09 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155967200

_O_ pandora als kerstversiering...

(er was één trace op de CPU board verkeerd, ze kunnen linux booten en lampjes laten knipperen maar meer nog niet.... er wordt een nieuw CPU board gemaakt.)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 09:15:27 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156467096
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 09:16:58 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156467113
Het wachten is nog op de CPU boardjes (er zaten daar nog 2 traces verkeerd) van de rest is er een prototype besteld... Denk dat de eerste volledige prototypes ergens in november er zijn en de eerste echte pyra's ergens Q1 of Q2 van volgend jaar van de band zullen rollen *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 11:55:36 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156663771
EvilDragon1717 twitterde op dinsdag 06-10-2015 om 16:06:40 In production: Keymat. Three keys already with plastic cap, the mould for space needs to be fixed.We're getting there reageer retweet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 09:08:14 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156824536
En nu het de echte keymat sample :)

los:

in een geprinte case (nog niet de uiteindelijke case die uit de mould komt)

met backlight

met wat minder backlight

vergelijking met de keymat van de pandora
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 09:33:38 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156846379
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156846515
Oh dat lijkt me een stuk fijner typen dan het vorige matje. Dat waren toch een beetje lompe knopjes
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 09:48:12 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156846609
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:42 schreef Gehenna het volgende:
Oh dat lijkt me een stuk fijner typen dan het vorige matje. Dat waren toch een beetje lompe knopjes
Ze moeten er nog wel wat aan tweaken maar ik heb wel vertrouwen in het pandora/pyra team.

quote:
Now - the most important thing: How does the keymat feel?

I'm happy to tell you that the keys itself feel great!
The flat plastic caps have rounded edges, so they're not too sharp, and
the material feels very nice. The look of it is also gorgeous.

The action buttons also feel great. They're not totally flat, they have
a little convex curving which feels nice. They are a bit higher than
the keyboard keys, but I probably want to make them a bit more high.

The mat itself is a bit less stiff than Pandoras mat, so the keys are a
little lighter to press. However, tactile feedback isn't great yet. It
seems the travel distance for the keys and especially the action
buttons is not far enough. This can easily be proved: When the keymat
is lying on a flat surface, the keys feel a bit squishy when you press
them. If you put the keymat on a flat surface but have a hole below the
key you want to press, then it feels great. A perfect proof that the
carbon pad reaches the PCB before the button is fully pressed.

My guess is that the manufacturer followed my design guide for the
travel distance WITHOUT the carbon pads - and then, with the carbon
pads added on top, the travel distance went lower.

That's no big deal though, I can easily measure how much travel
distance is missing and it will be removed for the next sample. After
all, that's what samples are for - if you were sure everything worked
from the very beginning, then you wouldn't need samples :)

So, all in all I'm very happy with the first sample. It looks great, it
feels great, it fits perfect, the lighting works fine and only the
travel distance needs to be increased. That's a good start!
Hij lijkt in het fimpje inderdaad ook erg laag in de case te liggen ik hoop dat ze daar ook wat aan doen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 11:51:15 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157807008
genummerde PCB in de maak... komt een handtekening van ED op, grappig hebbedingtje

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:30:40 #232
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157807895
Was wel achterlijk duur
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:48:35 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157808335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:30 schreef djkoelkast het volgende:
Was wel achterlijk duur
Achja gewoon een aanbetaling.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:56:45 #234
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157808530
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja gewoon een aanbetaling.
Ja voor de hele batch zeker _O-
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:57:46 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157808554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:56 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja voor de hele batch zeker _O-
:?

Oh je hebt het over die prototypes van 1800 euro :P Tja dat is andere koek.. ik dacht dat je het over de normale pre-preorder had...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 12:59:54 #236
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157808610
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:?

Oh je hebt het over die prototypes van 1800 euro :P Tja dat is andere koek.. ik dacht dat je het over de normale pre-preorder had...
Ik heb niet alles gelezen en toen ik die prijs tegenkwam ben ik snel weggegaan :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 13:02:24 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157808664
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:59 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen en toen ik die prijs tegenkwam ben ik snel weggegaan :P
Dat was voor 8 prototypes voor geïntresseerde developers. De normale pre-preorder was een aanbetaling van ¤290...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 13:03:29 #238
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157808689
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat was voor 8 prototypes voor geïntresseerde developers. De normale pre-preorder was een aanbetaling van ¤290...
Ah ja en dan nog niet weten of ie komt en wat ie gaat kosten, zoiets heb ik ook gezien.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 13:04:37 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157808711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 13:03 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ah ja en dan nog niet weten of ie komt en wat ie gaat kosten, zoiets heb ik ook gezien.
Inderdaad was iets dat evildragon gedaan had omdat er heel wat mensen telkens het "shut up and take my money" plaatje postte :P Hij had toen iets van okay dan doe ik dat :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 december 2015 @ 19:21:41 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157951363


Eerste echte prototype *D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 10:39:50 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158005796
De pyra gaat een bazending worden _O_


Dit is zonder 3d driver :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:25:54 #242
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158006550
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:39 schreef Bosbeetle het volgende:
De pyra gaat een bazending worden _O_


Dit is zonder 3d driver :o
Hier hou ik wel erg van, eerlijk en open zijn qua informatie :D Ik bedoel, al die spellen lopen nu voor geen meter (wat logisch is zonder 3d driver), maar toch laten ze het zien _O_ het tegenovergestelde van marketing ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 04-12-2015 11:31:08 ]
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 11:51:06 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158006945
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hier hou ik wel erg van, eerlijk en open zijn qua informatie :D Ik bedoel, al die spellen lopen nu voor geen meter (wat logisch is zonder 3d driver), maar toch laten ze het zien _O_ het tegenovergestelde van marketing ^O^
zo belabbert vind ik ze niet lopen als je bedenkt dat ze x86 emuleren.

Maar open zijn ze wel dit is trouwens gedaan door mensen met een omap dev board dus staat los van de makers. Maar ze schamen zich iig niet voor alle kleine fouten die ze nog moeten oplossen zo ook bij de test run voor de productie dat de PCBs doorzakten :P




Kwestie van een iets steviger frame maken maar dit soort plaatjes zul je van een apple nooit zien :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 13:24:27 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158008368
En plaatjes voor de mallen van de case.

https://boards.openpandora.org/topic/5600327-heavy-metal/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:40:11 #245
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158008683
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

zo belabbert vind ik ze niet lopen als je bedenkt dat ze x86 emuleren.
Ja weet ik, maar de gemiddelde gamer kijkt daar niet naar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Maar open zijn ze wel dit is trouwens gedaan door mensen met een omap dev board dus staat los van de makers. Maar ze schamen zich iig niet voor alle kleine fouten die ze nog moeten oplossen zo ook bij de test run voor de productie dat de PCBs doorzakten :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kwestie van een iets steviger frame maken maar dit soort plaatjes zul je van een apple nooit zien :D
hehe idd, dan is het al snel een 1080p slow-motion render :')
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 13:45:13 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158008788
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:40 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar de gemiddelde gamer kijkt daar niet naar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

hehe idd, dan is het al snel een 1080p slow-motion render :')
Dit loopt op wine via exagear en exagear is wel een emulator... wine werkt alleen op x86
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:45:53 #247
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158008808
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit loopt op wine via exagear en exagear is wel een emulator... wine werkt alleen op x86
ohja dit is natuurlijk ARM, had ik moeten weten :@
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 20:48:58 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158159397


Een echte :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 14:11:12 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158600174


schilderijtje moet nog bedenken waar ik het neer kan zetten :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 31 december 2015 @ 13:19:30 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158709850
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 31 december 2015 @ 13:34:03 #251
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_158710448
Ziet er puik uit!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 14:40:00 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159228258
ED is vandaag naar griekenland toe om te kijken bij de productie van de prototype case...

Het zal mij benieuwen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:50:18 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159777045
Slechte foto's van prototype casings


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 13:02:34 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159777341
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 13:11:13 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159777539
Blijf het wel tof vinden toen ik een jaar of 15 was heb ik vaak likkebaardend bij de vitrine naar deze zitten kijken



En sinds de pandora er is heb ik gewoon zoiets wat nog veeeeel meer kan :)

En bij de pyra wordt het nog weer een stapje gekker!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 13:54:29 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160416220

en weer een stapje verder, we gaan dicht naar compleet werkende prototypes toe :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 13:20:36 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160633806
:o



:o

Its getting close :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 13:27:06 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160633943
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 maart 2016 @ 20:25:05 #259
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_160645128
Ziet er goed uit :)

Maar laat die man zijn bril alsjeblieft even weer recht buigen :P
nee, jij dan!
  Moderator zondag 13 maart 2016 @ 21:08:12 #260
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_160646714
Nee, die kromme bril hoort gewoon bij EvilDragon _O_
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 14:07:58 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160659821
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:25 schreef Gehenna het volgende:
Ziet er goed uit :)

Maar laat die man zijn bril alsjeblieft even weer recht buigen :P
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 00:23:24 #262
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161837899
Hij is te pre-orderen.

330-400 euro, valt mij nog mee.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 11:18:57 #263
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161842155
Of fuck, ik miste wat:

ALL versions have the same technical specs like CPU, LCD, storage, WLAN, etc. You can check those specs below.

The Mobile Edition adds mobile internet (3G/4G), GPS, a Vibramotor as well as different sensors (Altometer, Hygrometer, Barometer, Compass). There exists a version supporting the US-Frequencies and one supporting the EU (and mostly worldwide) frequencies.

* Pyra Standard Edition, 2GB RAM: 500 EUR without VAT (=595 EUR incl. VAT)

* Pyra Standard Edition, 4GB RAM: 529,41 EUR without VAT (=630 EUR incl. VAT)

* Pyra Mobile Edition, 2GB RAM: 600 EUR without VAT (=714 EUR incl. VAT)

* Pyra Mobile Edition, 4GB RAM: 626,05 EUR without VAT (=745 EUR incl. VAT)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 22:16:31 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161859032
Gepreordered.. ze zijn prijzig inderdaad...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 mei 2016 @ 23:20:07 #265
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_161861135
:o
nee, jij dan!
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 09:36:40 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161865345
Ik als nokia gebruikende persoon met een beeldbuis en een computer van 7 jaar oud zonder tablet smartphone spelcomputer en of andere gadgets (op een pandora na) kan het wel veroorloven om eens in de 6 jaar een speeltje te kopen :D

Maar ik vind ze erg aan de prijzige kant, die 2GB Std valt nog mee maar met VAT is dat ook best een investering.

Ik heb een 4GB-EU versie besteld nu nog eens nadenken over wat voor sim kaart ik daar in ga gooien... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 15:03:42 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161921937
Deze ED photoshop

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 15:06:08 #268
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161921982
De bril moet veel meer gebogen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:59:59 #269
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_161923077
_O-
nee, jij dan!
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 09:35:44 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162031657
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 mei 2016 @ 10:29:23 #271
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162032392
Gelikt hoor :P
nee, jij dan!
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 11:51:01 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162033912
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 11:30:40 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162148812
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 16:48:42 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162893405


:9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 17:36:09 #275
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_162894473
Ik vind het kleinere model beter.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 09:26:33 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162998057

Paarse pyra :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:18:17 #277
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162999146
Don't mind this, don't mind that, don't mind.. :D
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 10:24:11 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162999306
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:18 schreef Gehenna het volgende:
Don't mind this, don't mind that, don't mind.. :D
Jup maarja ze zijn zich er in iedergeval bewust van opzich is dat waar prototypes voor zijn natuurlijk :D Zo'n filmpje moeten ze niet maken met de uiteindelijke versie :D

Ben nog niet zo'n fan van dat metalen plaatje trouwens...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:33:06 #279
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162999560
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jup maarja ze zijn zich er in iedergeval bewust van opzich is dat waar prototypes voor zijn natuurlijk :D Zo'n filmpje moeten ze niet maken met de uiteindelijke versie :D
klopt helemaal, maar ik vind die openheid echt tof, maar ook wel grappig :D (gezien hoe al die commerciële jongens het doen)

quote:
Ben nog niet zo'n fan van dat metalen plaatje trouwens...
Dat logo? Het lijkt hier niet heel tof nee, maar misschien dat dit bij de uiteindelijke versie er beter uit ziet (die heeft een andere afwerking, maar ook andere kleur toch?)
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 10:34:36 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162999603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

klopt helemaal, maar ik vind die openheid echt tof, maar ook wel grappig :D (gezien hoe al die commerciële jongens het doen)

[..]

Dat logo? Het lijkt hier niet heel tof nee, maar misschien dat dit bij de uiteindelijke versie er beter uit ziet (die heeft een andere afwerking, maar ook andere kleur toch?)
Ja dat wel maar het is zo'n raar vlakje achterop... ik weet het niet... het logo was te lastig voor makkelijke apple oplossing maar dat had er wel beter uit gezien.

Ik snap wel dat een lampje op de deksel handig is. Bijvoorbeeld om te zien waneer hij opgeladen is of wanneer er een whatsappje binnen is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 juli 2016 @ 15:37:50 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163581499


Lampie :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 10:36:44 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164061604

:) het maakt geluid :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:23:45 #283
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164062489
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:

:) het maakt geluid :)
Ik wist dat de GPD'ers een eigen handheld hadden :o
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 11:24:31 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164062506
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik wist dat de GPD'ers een eigen handheld hadden :o
Meerdere zelfs ;) De GPD Win wordt een soort x86 pandora met windows...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:19:17 #285
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_164085608
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Meerdere zelfs ;) De GPD Win wordt een soort x86 pandora met windows...
Precies, en om deze reden spreekt de GPD Win mij heel erg aan. Het is feitelijk een hele laptop in de dorm factor van een 3DS XL, met een Xbox controller ingebakken. Gooi er launchbox op en je hebt de bijna ultieme Gaming handheld, gezien Windows nog steeds het platform is met de meeste ondersteuning voor emulators. Als het ding ook maar enigszins presteert zoals beloofd, is het een instabuy voor mij.

Kunnen jullie mij een goede reden geven waarom ik meer geld uit zou geven aan de Pyra voor een (in ieder geval op papier) minder krachtige en veelzijdige handheld? Het nerd-gehalte van de Pyra is een stuk hoger, maar als dat het enige selling point is, lijkt de meer mainstream GPD mij de betere keuze.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:21:25 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164085651
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Precies, en om deze reden spreekt de GPD Win mij heel erg aan. Het is feitelijk een hele laptop in de dorm factor van een 3DS XL, met een Xbox controller ingebakken. Gooi er launchbox op en je hebt de bijna ultieme Gaming handheld, gezien Windows nog steeds het platform is met de meeste ondersteuning voor emulators. Als het ding ook maar enigszins presteert zoals beloofd, is het een instabuy voor mij.

Kunnen jullie mij een goede reden geven waarom ik meer geld uit zou geven aan de Pyra voor een (in ieder geval op papier) minder krachtige en veelzijdige handheld? Het nerd-gehalte van de Pyra is een stuk hoger, maar als dat het enige selling point is, lijkt de meer mainstream GPD mij de betere keuze.
Ik denk hitte... niemand heeft de win nog aan het werk gezien maar er wordt vermoed dat het te heet wordt. Verder is de bouw kwaliteit iets wat bij GPD soms te wensen overlaat. Zo heeft de maker van de Pyra GPD XD's in zijn winkel gehad met links een ander type speaker dan rechts.

Ik vraag me trouwens af welke emulators ondersteund worden in windows die niet op de pyra zouden lopen... het arsenaal is vrij compleet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:22:45 #287
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164085684
Dat Windowsding draait op een atom-cpu en een intel gpu, kan nooit veel zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:32:12 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164085906
Een ander voordeel van pyra is denk ik (althans zo was het bij de pandora) dat de programma's juist omdat ze niet x86 en windows zijn veel meer geoptimaliseerd zijn voor het platform. Bij de GPD verwacht ik dat je gewoon moet dealen met programma's die voor PC gemaakt zijn en dus zul je moeten prutsen met resolutie en interface zaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:33:58 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164085953
EvilDragon1717 twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 11:30:58 We just got the confirmation that our 3G/4G module is not exploitable via the ASN1-Bug :) reageer retweet
Geen idee at de ASN1-bug was maar altijd beter om hem niet te hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:34:45 #290
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_164085970
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk hitte... niemand heeft de win nog aan het werk gezien maar er wordt vermoed dat het te heet wordt. Verder is de bouw kwaliteit iets wat bij GPD soms te wensen overlaat. Zo heeft de maker van de Pyra GPD XD's in zijn winkel gehad met links een ander type speaker dan rechts.

Ik vraag me trouwens af welke emulators ondersteund worden in windows die niet op de pyra zouden lopen... het arsenaal is vrij compleet.
De bouwkwaliteit kan inderdaad een dingetje zijn. Een vriend van mij had zo'n Android ding van GPD en die voelde erg goedkoop aan.

Hitte kan ook een ding zijn, zeker als ze de atom 8700/8750 erin stoppen. Dat kan ook effect hebben op de accuduur, maar dat is voor mij persoonlijk geen dealbreaker. Hitte, en daarmee thermal throttling, zou wel een punt kunnen zijn. Maar de veel dunnere MiPad 2 met 8700 doet het wat dat betreft prima.

Ik weet niet welke emulators er voor de Pyra allemaal zijn. De Atom in de GPD zal toch niet krachtig genoeg zijn voor GameCube/Wii en PS2, dus zal het gaan om alles tot aan Dreamcast. Een goede Saturn-emulator is voor mij persoonlijk wel een wens. Maar het ging mij meer om een goede frontend, zoals launchbox, die met BigBox een soort Steam Big Picture modus heeft waarin alle emulators en Windows games in een enkele applicatie verzameld worden. Dat zou voor mij de GPD veel meer een handheld console maken dan een mini PC.

Ik heb niet genoeg van de Pyra gezien om te weten hoe het daarop werkt, maar voor mij persoonlijk moet het (als alles eenmaal ingesteld is uiteraard) vooral een kwestie zijn van aanzetten en spelen. Het ding zal gebruikt worden voor tussendoor even een spelletje spelen, of de kinderen in de auto ermee laten spelen. Dan moet het allemaal zo overzichtelijk en laagdrempelig mogelijk ingesteld kunnen worden.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:39:22 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164086055
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De bouwkwaliteit kan inderdaad een dingetje zijn. Een vriend van mij had zo'n Android ding van GPD en die voelde erg goedkoop aan.

Hitte kan ook een ding zijn, zeker als ze de atom 8700/8750 erin stoppen. Dat kan ook effect hebben op de accuduur, maar dat is voor mij persoonlijk geen dealbreaker. Hitte, en daarmee thermal throttling, zou wel een punt kunnen zijn. Maar de veel dunnere MiPad 2 met 8700 doet het wat dat betreft prima.

Ik weet niet welke emulators er voor de Pyra allemaal zijn. De Atom in de GPD zal toch niet krachtig genoeg zijn voor GameCube/Wii en PS2, dus zal het gaan om alles tot aan Dreamcast. Een goede Saturn-emulator is voor mij persoonlijk wel een wens. Maar het ging mij meer om een goede frontend, zoals launchbox, die met BigBox een soort Steam Big Picture modus heeft waarin alle emulators en Windows games in een enkele applicatie verzameld worden. Dat zou voor mij de GPD veel meer een handheld console maken dan een mini PC.

Ik heb niet genoeg van de Pyra gezien om te weten hoe het daarop werkt, maar voor mij persoonlijk moet het (als alles eenmaal ingesteld is uiteraard) vooral een kwestie zijn van aanzetten en spelen. Het ding zal gebruikt worden voor tussendoor even een spelletje spelen, of de kinderen in de auto ermee laten spelen. Dan moet het allemaal zo overzichtelijk en laagdrempelig mogelijk ingesteld kunnen worden.
De pyra is nog niet af maar de pandora is heel erg gebruiksvriendelijk er zijn van die emulator hubs waar jij het over hebt (de emu4all ) en installeren is een kwestie van 1 file op de juiste plek op een SD kaart zetten. Zo gauw je de SD erin steekt is het programma geinstalleerd haal je hem eruit is het gedeïnstalleerd... werkt super prettig! Ook voor de pyra willen ze dat systeem weer invoeren. Het werkt zo dus een beetje als een console (alleen heb je dan wel een SD met 100 programma's ipv 1 spel natuurlijk) Alles wordt lokaal op die SD geregeld dus je hoeft je verder weinig zorgen te maken.

Afhankelijk van waar je op de SD het programma neerzet (desktop, menu, of beide) staat daar gewoon een icoon zogauw je de SD erin drukt.

Hoe dit op de GPD geregeld gaat worden weet ik niet maar ik denk dat het daar gewoon exe bestanden installeren wordt... met menutjes etc. En hoe ze de locale afhandeling doen weet ik niet (zitten er sd slots in dat ding?)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:49:36 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164086243
Emulators die er nu voor de pandora zijn hier te vinden

https://pyra-handheld.com/boards/pages/pndrepo/

het zijn er 147 tot nu toe :P

Degene die ik gebruikt heb doen het allemaal erg goed en dat zijn de N64, gameboy, NES, SNES, ds, playstation, msx, amiga (al heb ik daar niet veel mee gedaan), atari st, scummvm, een infocom emulator, gp32, android (niet echt een emulator), sega megadrive, dosbox

Die doen het allemaal vol speed op de N64 na die heeft soms een beetje moeite.

Voor de pandora/pyra zijn er al dreamcast demo's geweest dus als hij er echt is is het een kwestie van wachten tot die werkt... En verder is het afhankelijk van wat de devs doen tijdens de pandora tijd had niemand de ds zo goed werkend verwacht en N64 kwam ook zomaar uit de lucht vallen.. dus ook voor de pyra beloven het weer mooie tijden te worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:54:30 #293
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164086335
Die van de PSX, PSP en Sega Mega CD werken ook uit de kunst op de Pandora
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:55:52 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164086363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:54 schreef djkoelkast het volgende:
Die van de PSX, PSP en Sega Mega CD werken ook uit de kunst op de Pandora
Ik herinner me de eerste beelden van de pyra devboards waar ED 4 van die playstation emulators tegelijk heeft lopen :D ik ben erg benieuwd hoe ver ze deze hardware zouden kunnen gaan pushen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:01:05 #295
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_164086459
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De pyra is nog niet af maar de pandora is heel erg gebruiksvriendelijk er zijn van die emulator hubs waar jij het over hebt (de emu4all ) en installeren is een kwestie van 1 file op de juiste plek op een SD kaart zetten. Zo gauw je de SD erin steekt is het programma geinstalleerd haal je hem eruit is het gedeïnstalleerd... werkt super prettig! Ook voor de pyra willen ze dat systeem weer invoeren. Het werkt zo dus een beetje als een console (alleen heb je dan wel een SD met 100 programma's ipv 1 spel natuurlijk) Alles wordt lokaal op die SD geregeld dus je hoeft je verder weinig zorgen te maken.

Afhankelijk van waar je op de SD het programma neerzet (desktop, menu, of beide) staat daar gewoon een icoon zogauw je de SD erin drukt.

Hoe dit op de GPD geregeld gaat worden weet ik niet maar ik denk dat het daar gewoon exe bestanden installeren wordt... met menutjes etc. En hoe ze de locale afhandeling doen weet ik niet (zitten er sd slots in dat ding?)
Ik heb geen idee of er een SD slot in de GPD komt. Totdat hij uit is en ik wat reviews heb gelezen, kijk ik het nog even aan.

Op mijn laptop heb ik Launchbox geïnstalleerd. Met een premium account kun je gebruik maken van Big Box, en dat werkt als een soort Kodi voor games en emulators, waarin Roms automatisch per console systeem ingedeeld worden met box art, beschrijving en andere informatie. Dat maakt het erg fijn door je games scrollen en heel eenvoudig om een leuk spel te selecteren. Gezien de GPD ook gewoon op Windows draait, lijkt me dat dat vergelijkbaar zal werken.

Ik zal de links naar de emulators op de Pandora eens doorlezen. Als die daadwerkelijk PSP fullspeed draait, is die wellicht toch interessant. PPSSPP op de Shield Tablet draait nog steeds verre van ideaal namelijk.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 12:07:55 #296
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164086584
Ik neem op vakantie mijn Raspberry Pi 3B mee met Retropie en 2 USB SNES-controllers :D
Dat is helemaal een mooi frontend voor emulatoren en roms.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 29 juli 2016 @ 15:20:18 #297
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_164090682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:07 schreef djkoelkast het volgende:
Ik neem op vakantie mijn Raspberry Pi 3B mee met Retropie en 2 USB SNES-controllers :D
Dat is helemaal een mooi frontend voor emulatoren en roms.
Daar heb je in de auto alleen niet veel aan, gezien je die altijd aan de TV moet hangen. Voor die dingen kan ik ook mijn laptop aan de TV hangen. Al is de Raspberry wel een erg leuk hebbeding.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 15:45:23 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164091276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Daar heb je in de auto alleen niet veel aan, gezien je die altijd aan de TV moet hangen. Voor die dingen kan ik ook mijn laptop aan de TV hangen. Al is de Raspberry wel een erg leuk hebbeding.
hehe ik heb nog een tv met een beeldbuis thuis en ik moet zeggen dat een pandora met de tv-uit kabel en een SNES emulator behoorlijk authentiek aanvoelt...

Bij de pyra wordt hem dat niet die heeft hdmi uit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 16:30:03 #299
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164092114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Daar heb je in de auto alleen niet veel aan, gezien je die altijd aan de TV moet hangen. Voor die dingen kan ik ook mijn laptop aan de TV hangen. Al is de Raspberry wel een erg leuk hebbeding.
Ik heb ook niks aan mijn Pandora in de auto hoor, ik moet rijden _O-
Ik heb op die Pi ook Kodi draaien en Debian voor de Pi. Minitoetsenbordje mee en klaar.
Ik deed dat ook op de laptop, maar de HDMI van de laptop is stuk en dit was de goedkoopste oplossing, ben er wel erg blij mee, want RetroPie is geniaal.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 16:35:51 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164092202
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb ook niks aan mijn Pandora in de auto hoor, ik moet rijden _O-
Ik heb op die Pi ook Kodi draaien en Debian voor de Pi. Minitoetsenbordje mee en klaar.
Ik deed dat ook op de laptop, maar de HDMI van de laptop is stuk en dit was de goedkoopste oplossing, ben er wel erg blij mee, want RetroPie is geniaal.
Wat op de pi kan kan ook op de pyra dat vertaalt zo ongeveer 1 op 1... zeker omdat de pyra ook debian draait.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 17:21:20 #301
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_164093072
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat op de pi kan kan ook op de pyra dat vertaalt zo ongeveer 1 op 1... zeker omdat de pyra ook debian draait.
Op de Pi heb je berryboot, dan kun je voor je boot gewoon een OS naar keuze installeren en/of starten. Heel handig.
Er zal voor de Pyra ook wel zoiets komen.

Ik heb ook nog een C.H.I.P. besteld, een soort minipi maar dan voor $9
Meer als hebbedingetje trouwens.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')