abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:25:44 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131609868
Hoe makkelijk kom ik er vanaf?
Hoe goed een tatoeage te verwijderen is, hangt af van een aantal zaken
- hoe goed/diep is hij gezet.

- welke kleur is de tatoeage:


- wat voor huidtype heb je? Een lichtere huid is makkelijker:


Wat kost dat dan?
- Tijd. Veel tijd en geduld: 10-15x behandelen is redelijk normaal. En tussen elke behandeling zit altijd minimaal 8 weken (soms ook 12 weken). Dus reken erop dat je er 1,5 - 2,5 jaar mee bezig bent voordat je van je tatoeage af bent.
Aan de hand van de Kirby-Desai schaal kan je inschatten hoeveel behandelingen je ongeveer nodig zult hebben:
http://drtattoff.com/wp-c(...)Desai-Scale-JCAD.pdf

- Geld. Een behandeling is niet gratis. De volgende prijzen zijn per behandeling en een gemiddelde van de bekende klinieken:
1-2 cm² ¤ 55,-
5-10 cm² ¤ 75,-
26-30 cm² ¤ 110,-
61-80 cm² ¤ 155,-
101-150 cm² ¤ 195,-

Waar moet ik het laten doen?
Er zijn veel behandelaars in Nederland. De een beter dan de ander.
Hieronder een overzicht van waar de posters in deze reeks behandeld worden.
Ik heb zelf ervaring met het Lasercentrum Veldhoven (zitten nu in Eindhoven).
Na lang zoeken op internet voor hun gekozen omdat ze daar al bijna 20 jaar tatoeages verwijderen.

Een laser, dat is gewoon wat licht, voel je niks van?
Uhm, helaas wel. Het schijnt te voelen alsof iemand een tie-wrap hard aantrekt.
Verwijderen doet net zoveel pijn als het laten zetten. Om de pijn te verminderen kan je bij je huisarts een tube Emla creme vragen. Dit smeer je er anderhalf uur voor behandeling dik op. Stukje vershoudfolie eroverheen en klaar.
Na de behandeling kan je er coolpacks op houden (wij nemen altijd een koelbox mee), om te zorgen dat de boel niet te erg opzwelt. Als je thuis bent de eerste dagen flink smeren met zalf.
Alhydran is hier goed voor.


M'n tatoeage zwelt op en ik zie wat blaasjes
Na de behandeling wordt de tatoeage doorgaans dik; je bent met een laser de verfdeeltjes aan het verhitten waardoor ze uit elkaar vallen in kleinere deeltjes, zodat het lichaam ze kan afvoeren. Het is dus mogelijk dat je na een behandeling wat blaasjes ziet. Soms zelfs wat kleine bloedpuntjes. Dit verdwijnt echter altijd weer na een week smeren met zalf.

Voorbeelden en statusfoto's van verschillende behandelaars.
NenaLois - Lasercentrum Veldhoven, na 13x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijst - Lasercentrum Veldhoven, na 4/5x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lady_nogaga, na 15 behandelingen bij Het Lasercentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ploon - Aesthetic Beauty Clinics (tussendoor een jaar Lasercentrum Veldhoven ), na ongeveer 4 jaar laseren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jannemann 1978 - Aesthetic Beauty Clinics, na 10x (doodshoofd):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raantje, na 9x bij Aesthetic Beauty Clinics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Magnetron, na 3x Lasercentrum Biltstraat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grunn1979 - ergens in groningen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door matthijst op 28-09-2013 18:21:54 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:31:56 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131634152
Goed, opnieuw bij een artist geweest, wil ik er nog iets van maken of overheen laten zetten moeten we laseren.

Dus, ik wil graag info.

Ik woon in Den Helder. Iemand een goeie laser iets in de buurt? En wat kost laseren ongeveer?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:05:45 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131644328
:% Vorige topics doorgelezen en als ik dan lees dat je koorts krijgt, ziek word ect van het laseren en dat je ook zo een paar jaar bezig kan zijn...

Ik weet het niet :')

Mijne hoeft niet weg, wel lichter. Maar omdat hij zo idioot dik en diep zit zie ik wel aankomen dat ik er 10x mee heen moet :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 september 2013 @ 14:42:05 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131645051
10x ben je al snel bezig inderdaad :)
Minimaal 8 weken ertussen, dus anderhalf jaar sowieso.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 28 september 2013 @ 15:38:47 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131646474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:42 schreef matthijst het volgende:
10x ben je al snel bezig inderdaad :)
Minimaal 8 weken ertussen, dus anderhalf jaar sowieso.
Ja. Plus dat je dan pas weet hoe goed hij weg is en wat erover heen kan. Want volgens de artist moet je er met kleur overheen als hij nog best wel zwartig is.

*zucht*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131646547
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja. Plus dat je dan pas weet hoe goed hij weg is en wat erover heen kan. Want volgens de artist moet je er met kleur overheen als hij nog best wel zwartig is.

*zucht*
Denk dat je beter een goede tattoo artist kunt zoeken. Lijkt me sterk dat ie niet te coveren is. Hoe groot is ie?
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:23:22 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131647250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:42 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Denk dat je beter een goede tattoo artist kunt zoeken. Lijkt me sterk dat ie niet te coveren is. Hoe groot is ie?
Serieus, ik heb er nu 4 gehad. Waarvan 3 prut. En deze in Emmen die wint overal eerste prijzen. Bij het coveren ga je hem er vol doorheen zien en moet ik mijn hele bovenarm onder. Dat wil ik echt niet.

Hij is ongeveer 15cm?

Kijk :


Hier zie je goed hoe hij te dicht op elkaar staat en is uitgelopen.



Wat lijken mijn armen hier debiel dik btw :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131647309
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Serieus, ik heb er nu 4 gehad. Waarvan 3 prut. En deze in Emmen die wint overal eerste prijzen. Bij het coveren ga je hem er vol doorheen zien en moet ik mijn hele bovenarm onder. Dat wil ik echt niet.

Hij is ongeveer 15cm?

Kijk :

[ afbeelding ]
Hier zie je goed hoe hij te dicht op elkaar staat en is uitgelopen.

[ afbeelding ]

Wat lijken mijn armen hier debiel dik btw :')
Heb deze foto laatst ook al in het reguliere tattoo topic gepost. Al is zo'n bekwame artist die kleur over full black kan zetten natuurlijk moeilijk te vinden maar wordt inderdaad lastig als je er niks groots overheen wilt zetten. Denk dat een goede artist na een aantal laser behandelingen er echt wel iets mee moet kunnen.

Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:35:47 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131647474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:26 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heb deze foto laatst ook al in het reguliere tattoo topic gepost. Al is zo'n bekwame artist die kleur over full black kan zetten natuurlijk moeilijk te vinden maar wordt inderdaad lastig als je er niks groots overheen wilt zetten. Denk dat een goede artist na een aantal laser behandelingen er echt wel iets mee moet kunnen.

[ afbeelding ]
Ja, maar dat kon deze ook wel, maar dan moet ik wel eerst laseren. En daar zit ik dus met een paar "problemen" :

-Hoeveel behandelingen heb ik nodig?
-Ik weet pas aan het eind van de behandelingen hoe goed het is afgevoerd en of men er iets mee kan. Dus zegt men "ja 4 behandelingen" en ik heb er straks 8 a 9 nodig....
-Ik heb ziekte van crohn en reuma. Gebruik hiervoor een afweeronderdrukkend middel, als ik lees over koorts e.d en soms blaren en wonden, weet ik niet of dat een heel goed idee is.

Nou, niemand weet natuurlijk hoelang het gaat duren en hoeveel behandelingen ik nodig heb.

*zucht* Ik had 10 jaar gelee beter even moeten wachten en elders moeten zetten :')

Edit : Ik wel best nog eens langs een ECHT ECHT ECHT ECHT ECHT goeie artist, maar waar in godsnaam vind ik die?

[ Bericht 3% gewijzigd door Qwea op 28-09-2013 16:47:11 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131647702
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, maar dat kon deze ook wel, maar dan moet ik wel eerst laseren. En daar zit ik dus met een paar "problemen" :

-Hoeveel behandelingen heb ik nodig?
-Ik weet pas aan het eind van de behandelingen hoe goed het is afgevoerd en of men er iets mee kan. Dus zegt men "ja 4 behandelingen" en ik heb er straks 8 a 9 nodig....
-Ik heb ziekte van crohn en reuma. Gebruik hiervoor een afweeronderdrukkend middel, als ik lees over koorts e.d en soms blaren en wonden, weet ik niet of dat een heel goed idee is.

Nou, niemand weet natuurlijk hoelang het gaat duren en hoeveel behandelingen ik nodig heb.

*zucht* Ik had 10 jaar gelee beter even moeten wachten en elders moeten zetten :')
Denk dat ze tijdens een consult bij een laserkliniek wel ongeveer kunnen schatten vooraf hoeveel sessies je nodig zult hebben.

Koorts heb ik overigens nog nooit iets over gehoord en denk niet dat je dat direct kunt relateren aan een laserbehandeling. De wond die ze creëren is echt oppervlakkig dus de kans op een infectie (het enige waar je de koorts aan zou kunnen relateren) is niet zo heel groot.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:58:30 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131647894
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:48 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Denk dat ze tijdens een consult bij een laserkliniek wel ongeveer kunnen schatten vooraf hoeveel sessies je nodig zult hebben.

Koorts heb ik overigens nog nooit iets over gehoord en denk niet dat je dat direct kunt relateren aan een laserbehandeling. De wond die ze creëren is echt oppervlakkig dus de kans op een infectie (het enige waar je de koorts aan zou kunnen relateren) is niet zo heel groot.
Oke.. Ik wil best eens langs een kliniek.. heb je nog suggesties? Liefst in de buurt van Den Helder (Amsterdam is no problem.)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131648065
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke.. Ik wil best eens langs een kliniek.. heb je nog suggesties? Liefst in de buurt van Den Helder (Amsterdam is no problem.)
Heb alleen ervaring met Aesthetic Beauty Clinics in Veldhoven. Misschien kun je eens rondbellen naar een aantal tattoo studios in Amsterdam en je omgeving. Een aantal shops doen tegenwoordig ook zelf laseren.

Hoop dat iemand uit die omgeving je hier in dit topic daarmee verder kan helpen. Succes, hoop dat het lukt! :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_131648203
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke.. Ik wil best eens langs een kliniek.. heb je nog suggesties? Liefst in de buurt van Den Helder (Amsterdam is no problem.)
Met coveren is natuurlijk het risico dat het toch niet zo mooi wordt als je verwacht, en dan ben je nog verder van huis. Dat is voor mij dus ook de reden geweest om te laten laseren ipv coveren.

Ik zit bij Oud Suyt in Koog aan de Zaan. Ben heel erg tevreden.
pi_131649483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:26 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heb deze foto laatst ook al in het reguliere tattoo topic gepost. Al is zo'n bekwame artist die kleur over full black kan zetten natuurlijk moeilijk te vinden maar wordt inderdaad lastig als je er niks groots overheen wilt zetten. Denk dat een goede artist na een aantal laser behandelingen er echt wel iets mee moet kunnen.

[ afbeelding ]
Beetje off-topic maar hoe doen ze dat in godsnaam? _O_
pi_131649906
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:03 schreef Take2 het volgende:

[..]

Beetje off-topic maar hoe doen ze dat in godsnaam? _O_
quote:
tattooing over solid black is very different than tattooing over a tattoo image. When it’s solid black, you have a regular canvas — the way the inks combine across the tattoo is going to be consistent, rather than having to compensate for the variations below it. So the counter-intuitive truth may be that in some cases it’s actually easier to tattoo over solid black, rather than doing a “normal” coverup!
http://news.bme.com/2012/(...)-over-black-tattoos/
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:26:00 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131649983
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:07 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heb alleen ervaring met Aesthetic Beauty Clinics in Veldhoven. Misschien kun je eens rondbellen naar een aantal tattoo studios in Amsterdam en je omgeving. Een aantal shops doen tegenwoordig ook zelf laseren.

Hoop dat iemand uit die omgeving je hier in dit topic daarmee verder kan helpen. Succes, hoop dat het lukt! :)
Ja hier in Den Helder doet zo'n dodo ook zelf laseren... ik weet alleen niet of ik dat wel vertrouw. Hij is er ook van overtuigd dat het in 3x laseren weg is :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:26:26 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131649995
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:13 schreef Capt.Hillstrand het volgende:

[..]

Met coveren is natuurlijk het risico dat het toch niet zo mooi wordt als je verwacht, en dan ben je nog verder van huis. Dat is voor mij dus ook de reden geweest om te laten laseren ipv coveren.

Ik zit bij Oud Suyt in Koog aan de Zaan. Ben heel erg tevreden.
Kijk! Zaandam, dat is mooi te doen. Wat betaal je per behandeling?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131650599
goeie OP Matthijst, thanx.

even mbt het lichter maken voor een eventuele cover up:
hou er wel rekening mee dat lichter worden niet altijd het enige effect is van laser, de tatoeage kan ook gaan 'uitlopen'.
je ziet na een x aantal laser behandelingen dat de lijnen wat 'rommeliger' worden, ze gaan een beetje uitlopen, vervagen en dan dus niet alleen als in lichter worden.
hou hier wel rekening mee want als je je tatoeage zoals hij is voor behandeling als uitgangspunt neemt voor een eventuele cover up, heb je wel na een jaar (of 2) en een aantal behandelingen opeens iets anders op je lijf staan dan alleen maar een lichtere versie van de oorspronkelijke tatoeage.
het is niet dat het ding direct volledig aan de wandel gaat maar hij blijft niet geheel zoals hij is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 28 september 2013 @ 19:49:27 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131652751
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:48 schreef WRH het volgende:
goeie OP Matthijst, thanx.

even mbt het lichter maken voor een eventuele cover up:
hou er wel rekening mee dat lichter worden niet altijd het enige effect is van laser, de tatoeage kan ook gaan 'uitlopen'.
je ziet na een x aantal laser behandelingen dat de lijnen wat 'rommeliger' worden, ze gaan een beetje uitlopen, vervagen en dan dus niet alleen als in lichter worden.
hou hier wel rekening mee want als je je tatoeage zoals hij is voor behandeling als uitgangspunt neemt voor een eventuele cover up, heb je wel na een jaar (of 2) en een aantal behandelingen opeens iets anders op je lijf staan dan alleen maar een lichtere versie van de oorspronkelijke tatoeage.
het is niet dat het ding direct volledig aan de wandel gaat maar hij blijft niet geheel zoals hij is.
Mja, ook dat. Ik weet het dus even echt niet meer hoor. :') /lief dagboek
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 september 2013 @ 19:57:06 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131653018
Oeh! Dermicis doet het ook. O+ Maandag ff bellen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131653437
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk! Zaandam, dat is mooi te doen. Wat betaal je per behandeling?
Mijn tattoo is ongeveer 5x10 cm, en betaal 90 euro per behandeling.
  zaterdag 28 september 2013 @ 20:46:16 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131654832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:08 schreef Capt.Hillstrand het volgende:

[..]

Mijn tattoo is ongeveer 5x10 cm, en betaal 90 euro per behandeling.
De tering :o hoeveel heb je nu gehad? En hoe ziet hij er nu uit?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:51:19 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131751858
Godsfuck, 175 euro per behandeling _O- hoe dan?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131804535
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:11 schreef Qwea het volgende:
Hoi.

Ik heb een paar vragen...
Ik ook :Y

quote:
Ik heb 10 jaar geleden een tattoo laten zetten. Hij is 4x in 2 weken "opnieuw" gezet. Resultaat :
Waarom is een tattoo in 2 weken 4 keer opnieuw gezet? :?

quote:
Als je blind bent kun je nog voelen hoe mijn tattoo loopt.

Oe, mag ik een keer voelen :9~
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:16:58 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131814233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ook :Y

[..]
Cool O+

quote:
Waarom is een tattoo in 2 weken 4 keer opnieuw gezet? :?

[..]
Ja, weet jij het? Er zaten huidvlekken in en volgens haar heeft de inkt niet goed genoeg gepakt en moest ik terug komen. 2de en 3de keer idem dito. 4de ook ook trouwens maar toen was ik er flauw van. Je ziet het nu nog heel licht.

quote:
Oe, mag ik een keer voelen :9~
Tuulk! Jij altijd O+

Ik vrees dat laseren niet word ;(

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131814668
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:16 schreef Qwea het volgende:

Ik vrees dat laseren niet word ;(

[ afbeelding ]
Vraag me af waarom ze 't niet willen doen. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:26:49 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131815908
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Vraag me af waarom ze 't niet willen doen. :@
Ik heb de ziekte van crohn en reuma. Daar gebruik ik medicijnen voor (humira) die je afweersysteem onderdrukken. Mijn afweersysteem ligt dus eigenlijk op zijn kont.

Als ik een wondje heb, heb ik dikke kans dat die gaat ontsteken. Heb nu een wondje bijvoorbeeld aan mijn vinger :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is dus lekker ontstoken zoals je ziet. En dit is echt een simpel wondje. Gebeurd bij mij in 9 v/d 10 gevallen. Brandwond is natuurlijk heel risicovol. Als mijn tattoowond open gaat en gaat ontsteken.. heb ik een klein probleem. Aangezien de tattoo 15 bij 4 is zou dat best een grote wond kunnen worden (kan, het kan open gaan, hoeft niet, gebeurd wel vaak zei ze).

Dus, nu maar eens kijken wat de specialist zegt en of die me anders tijdelijk van de medicatie af kan halen, maar ik denk ook niet dat dat een optie is. Dus ik verwacht dat ik met de tattoo mag blijven lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Qwea op 03-10-2013 19:30:01 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131820197
Ahaaaaaaaaaaaaa

En in gedeeltes gaat het natuurlijk jaren duren...
Wel heel vervelend.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:15:31 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131822583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:31 schreef Messina het volgende:
Ahaaaaaaaaaaaaa

En in gedeeltes gaat het natuurlijk jaren duren...
Wel heel vervelend.
Ja, plus dat in gedeeltes niks aan het feit veranderd dat er zeer waarschijnlijk een wond komt, ook op een klein stukje, en die gaat ontsteken.

En heel vervelend kun je wel zeggen :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131842548
Hi, ik wil even een positief berichtje plaatsen. Ik heb in de afgelopen jaren zeker 10 behandelingen gehad van tattoo erase. Dit heeft mijn huid enorm beschadigd waardoor ik met littekens bleef zitten en bovendien was de tatoeage nog niet weg...
Toch besloten om verder te gaan maar dan met laseren. Ik heb inmiddels 4 laserbehandelingen gehad bij Lasercentrum Biltstraat in Utrecht door behandelaar Bas Tonies en ik ben erg tevreden! De tatoeage is nu bijna helemaal weg. Het centrum werkt op een professionele manier en is erg prettig en duidelijk in het contact en de afspraken.
pi_133175222
Hebben ze ook uitgelegd wat dan de risico's zijn?
of andere opties genoemd?
beetje late reactie misschien maar heb je inmiddels zelf nog contact gehad met andere behandelaars?
meerdere keren opnieuw een tatoeage zetten is inderdaad niet echt optimaal voor laseren, maar ik heb zelf een cover up (ok, dus maar 2x, niet zo extreem als jij) en het lukt wel degelijk, je moet alleen wel immens veel geduld hebben.

ben je toevallig ook bij Aesthetics geweest? daar doen ze meer dingen en omdat het een plastisch chirurgische kliniek is wandelen er ook chirurgen rond. gesprekje kan de moeite waard zijn.
Ik ben er zelf gister weer geweest, het is inmiddels (al tijdje geleden) helemaal verbouwd en de laser is los getrokken van de overige behandelingen, heeft gewoon zijn eigen afdeling zeg maar.
erg prettig, duidelijk aan het groeien want er zijn nu ook meerdere behandelaars. vind het wel erg leuk om te zien dat ze zo aan het groeien zijn en ook bezig blijven met ontwikkelen en verder kijken, zoals het experiment met de nieuwe behandeling.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_134781631
Ik kijk al een tijdje (op de achtergrond) mee in de vele topics.

Is er nog iemand actief mee bezig? Of is alles even vergeten vanwege de dikke winterkleding?

Ik twijfel zelf erg of ik wel of niet moet gaan verwijderen. Ben blij dat ik een tattoo heb en ook de reden waarom. Alleen hij is veel te groot en te dik gezet wat me erg stoort.

Ik ben benieuwd of er nog updates komen, vind dat er erg weinig te vinden is over het verwijderen van tattoo's en op de site van de benadelaars lijkt het net als of het na 4 keer verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik hoor het graag,

Grts
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:11:48 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134785878
Over 3 weken weer :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134840548
Heb je al foto's van de laatste keer? Hoeveel behandelingen zijn er nu gedaan?

Gtrs
  zondag 29 december 2013 @ 20:01:03 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134841620
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:37 schreef Shenk het volgende:
Heb je al foto's van de laatste keer? Hoeveel behandelingen zijn er nu gedaan?

Gtrs
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134994476
Hoi, ik kom ook weer even buurten :).

Begonnen in maart met 2 tattoos op mijn rug die weg moesten. Heb nu 3 behandelingen gehad ( de laatste was afgelopen maandag) en ze zijn denk ik al 50% minder donker *O*. Afgelopen keer heeft ze de laser een stand hoger gezet, dus ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn.

Door de Emla creme heb ik praktisch geen pijn, alleen een schraal gevoel tot een dag of 5 erna.

Ik zit trouwens bij Aesthetic beauty. Vind het een fijne kliniek.

Edit: omdat iemand het hier in het topic over koorts had: de eerste keer ben ik er wel wat ziek van geweest. Na de behandeling tot de volgende ochtend heel erg moe, koortsig, misselijk. for what it's worth...

[ Bericht 13% gewijzigd door Neifile op 03-01-2014 09:29:29 ]
pi_135200762
He Matthijs, heb je ook foto's van de andere tattoo? Deze lijkt wat meer op mijn tattoo namelijk. Had ook ergens gelezen dat 1 van de 2 dubbel gezet is, is dat de vleermuis?

@Neifile, heb je foto's van voor en na?
pi_135221976
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje dit topic en zit ook al enige tijd te twijfelen of ik de tattoo zal laten laseren. Ik heb een donkerrode tattoo op mijn borst, waar ik graag vanaf wil. Rood schijnt moeilijk te laseren te zijn, maar ik zie vaak op foto's dat dit als eerst weg is bij een tattoo met rood en zwart.

Omdat de tattoo vaak zichtbaar is, twijfel ik. Ik wil echt geen litteken op mijn borst (al is de tattoo ook niet erg aantrekkelijk) Ik woon in Rotterdam en las dat Skin Aestetics goed is, en kliniek Veldhoven. Mocht Veldhoven de voorkeur bij velen hebben dan ben ik bereid ervoor te reizen.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een rode tattoo? Ik zou hier graag meer over willen weten: het resultaat, het aantal behandelingen.
En heeft iemand ervaring met het verwijderen van een tattoo op een borst?

Groeten.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:35:37 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135223078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:16 schreef Shenk het volgende:
He Matthijs, heb je ook foto's van de andere tattoo? Deze lijkt wat meer op mijn tattoo namelijk. Had ook ergens gelezen dat 1 van de 2 dubbel gezet is, is dat de vleermuis?

@Neifile, heb je foto's van voor en na?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135242787
He Matthijs,

Bedankt voor de fotos, blijft te tattoo zo rood kleurig of word dit later weer grijs/blauw?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:37:18 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135248094
Oh, wordt later weer gewoon grijzig :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:27:04 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135672775
Gisteren voor de 12e keer bij het Laser Centrum in Eindhoven geweest. Behandeling verliep weer goed :)
Anderhalf uur vantevoren de boel flink insmeren met Emla creme, huishoudfolie erop en de auto in. We nemen altijd een koeltas met ijspacks erin mee voor op de terugweg, om de boel een beetje te koelen in de auto. Thuis een paar uur wachten, verband eraf en dan begint het grote insmeren :)

Foto van de ochtend erna:


En voor in een volgende TS, de link naar oudere topics:
http://forum.fok.nl/topicchain/3410


Hoe vergaat het anderen ondertussen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135698187
Flauwe vraag misschien, maar wat gebeurt er nou precies met die inkt die uit de tattoo verdwijnt?
pi_135706374
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:05 schreef Ill-Skillz het volgende:
Flauwe vraag misschien, maar wat gebeurt er nou precies met die inkt die uit de tattoo verdwijnt?
Wordt geabsorbeerd door je lichaam.
Land of the free. Home of the brave.
pi_135709898
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:05 schreef Ill-Skillz het volgende:
Flauwe vraag misschien, maar wat gebeurt er nou precies met die inkt die uit de tattoo verdwijnt?
Wat een laser doet is het kapot schieten van de inkt moleculen. de inkt in de huid wordt als het ware stukgeschoten in los zwevende deeltjes. deze deeltjes worden door je eigen lichaam opgeruimd, te vergelijken met bv een blauwe plek. een blauwe plek is niets anders dan bloed in de huid, dit wordt langzaam aan afgevoerd door je lichaam.
dit heeft dan ook het inmiddels bekende effect van bv inkt in je lymfe, het orgaan dat verantwoordelijk is voor afvoer van stoffen in je lichaam.
om deze reden heeft het dan ook geen enkele zin om laserbehandelingen erg vaak en erg kort op elkaar te herhalen, je lichaam heeft gewoon de tijd nodig (denk weer aan die blauwe plek en tijdsbestek) om de troep op te ruimen en af te voeren.

hoe kleiner de deeltjes, hoe makkelijker je lichaam het heeft om de losgeschoten inkt op te ruimen.
je begrijpt hierbij meteen ook de zorgen die veel mensen hebben: wat doet die inkt op dat moment, want het 'zweeft' dus gewoon een tijdje door je lichaam voor je het langs natuurlijke weg uitscheidt.
het simpele antwoord: we hebben geen idee en nemen het risico op schade op de lange termijn.
dit proces maakt ook direct duidelijk waarom er nog steeds ontwikkeling plaatsvind op het gebied van te gebruiken lasers, want; hoe kleiner de deeltjes, hoe makkelijker je lichaam opruimt.
trap dus niet in de lasers van bv verschillende beauty salons die bedoeld zijn voor verwijdering van haarzakjes en uitgaan van een simpel: een laser = een laser.
elke laser heeft een andere werking.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_135717016
Hee, Ik lees al een hele tijd mee hier en heb toch maar eens een account aangemaakt om ook mijn ervaring te delen, ik heb namelijk voor excisie gekozen. In eerste instantie ben ik begonnen met het laseren van mijn kleinste tattoo. Dit deed zo'n pijn dat laseren voor mij geen optie was. Met name omdat ik nog twee veel grotere tattoos had. Dus ik heb toen gekozen voor excisie van de getatoeëerde huid, in eerste instantie werd dit stukje voor stukje gedaan, naderhand (met nog twee halve en een hele tattoo) heb ik moeten kiezen voor alles in één keer onder algehele narcose te laten verwijderen. Waar ik zelf tegen aan liep was dat hierover weinig informatie / ervaringen van anderen te vinden was en hierdoor zelf minder goed geïnformeerd was over waar ik aan begon, het herstel, het gevoel van een veel te krappe huid, etc. De chirurg kon natuurlijk niet meer dan de feiten opsommen. Maar inmiddels ben ik bijna 3 maanden tatoeage vrij :) Bij deze manier van tattoo-verwijdering moet je er de littekens overigens wel voor over hebben.
pi_135842568
Hallo, ook ik lees hier al een hele tijd mee en volg met belangstelling de ervaringen en resultaten van iedereen. Ik heb inmiddels 4 laserbehandelingen achter de rug om een klein zwart vlindertje te laten laseren. Pijn doet het amper omdat de laserbehandeling op zich nog geen minuut duurt, ook na de behandeling heb ik nergens last vast. De laatste keer is de intensiteit van de laser wat verhoogd en kwam de tatoeage er wel "bovenop" te liggen, ook kwam er een kleine blaar die na een paar dagen weer weg trok. Ik ga naar een laserkliniek in Breda waar ik erg goed en deskundig geholpen wordt. Mijn behandelaar zegt dat het voorspoedig gaat en de tatoeage wordt ook echt al wel wat lichter. Toch duurt het me allemaal nogal lang. Daarom overweeg ik om de tatoeage chirurgisch te laten verwijderen, zeker omdat het een redelijk kleine tatoeage is op mijn schouderblad lijkt me dit wel mogelijk. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee?
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:36:22 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135851973
1 post boven je ;)
Misschien hem/haar ff PM-en?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135912150
He Matthijs zo te zien is de meeste inkt bijna weg? Heb jullie de andere tattoo ook opnieuw laten laseren?

Ben wel benieuwd.

Tof dat je blijft posten trouwens help je denk ik veel mensen mee. En er zijn niet veel mensen die dit delen (wel jammer)

Ik ben van de week naar Tattoo Eddy geweest (van het sterrenmeisje) Volgende week ga ik naar het laser centrum in Breda om te kijken wat hun kunnen bieden en dan ga ik toch maar is de knoop door hakken.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:57:30 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135913393
De inkt lijkt inderdaad redelijk te verdwijnen nu. Het lijkt alsof het laag voor laag weg gaat, of in ieder geval overal in dezelfde snelheid verdwijnt. Zal morgen wel weer wat foto's posten, om een idee te geven hoe het er na een week uit ziet :)

Heb zelf ook flink lopen zoeken voordat we voor Lasercentrum gekozen hebben, dus vind het wel leuk om hier updates te blijven posten zodat anderen kunnen zien wat erbij komt kijken en wat je te wachten staat :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135929634
Ik heb afgelopen week mijn eerste afspraak gehad, voor een tattoo op mijn onderarm. Het is een zwarte tekst met dunne lijntjes, en ze schatten bij Aesthetics in dat het zo'n 10 behandelingen nodig heeft. Ik vond de pijn zelf gelukkig er meevallen, het gevoel dat vaak beschreven wordt als van elastiekjes die in rap tempo tegen je huid worden aangeschoten. Er is nu een puntje duidelijk vervaagd, de rest van de tattoo is een beetje rood en dikkig.

Ik ga nu over 4 maanden weer, ben erg benieuwd hoe het allemaal verloopt en wanneer ik echt al duidelijk verschil zie!
pi_135963320
He mathijs, al foto's? Haha ben benieuwd namelijk.

Leuk dat er nieuwe mensen bij komen! Maar waar is de rest er waren best wat mensen actief in t topic maar zie ze niet meer voorbij komen.

Gr

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:57 schreef matthijst het volgende:
De inkt lijkt inderdaad redelijk te verdwijnen nu. Het lijkt alsof het laag voor laag weg gaat, of in ieder geval overal in dezelfde snelheid verdwijnt. Zal morgen wel weer wat foto's posten, om een idee te geven hoe het er na een week uit ziet :)

Heb zelf ook flink lopen zoeken voordat we voor Lasercentrum gekozen hebben, dus vind het wel leuk om hier updates te blijven posten zodat anderen kunnen zien wat erbij komt kijken en wat je te wachten staat :)
  zondag 26 januari 2014 @ 18:17:24 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135970577
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:18 schreef Shenk het volgende:
He mathijs, al foto's? Haha ben benieuwd namelijk.
Ja, van vandaag :)
Schiet aardig op zo te zien:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_135974365
Is een heel eind weg indd. Zijn die donkere puntjes nou inkt of korstjes?
  zondag 26 januari 2014 @ 20:17:23 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135975272
Korstjes. Moet nog helen, zal over een week wel weggetrokken zijn.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_136111678


[ Bericht 50% gewijzigd door mistralx op 31-01-2014 10:55:22 ]
pi_136114430
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:17 schreef matthijst het volgende:
Korstjes. Moet nog helen, zal over een week wel weggetrokken zijn.
Hoi Matthijst, even een vraagje...doet het veel pijn de dagen na een behandeling en na hoeveel dagen trekt dat weg? gr.
pi_137018124
He Matthijs hoe staat het ervoor?

Gr
pi_137029628
Deze vraag is vast al 100x voorbij gekomen, maar ben toch nieuwsgierig;

Waarom kiezen jullie voor laseren ipv coveren? Met een cover ben je in 1x klaar en kost uiteraard ook veel minder (qua tijd, heling én centjes).
  zaterdag 22 februari 2014 @ 21:53:25 #60
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137030690
Kwestie van al dan niet klaar zijn met tatoeages?
@Shenk, zal morgen ff een foto maken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137108081
Bij mij is het probleem dat ik mijn tattoo veel te groot vind, een cover up zal nog groter worden dus lost het probleem niet op.

@ Matthijs, ik wacht de fotos af. Had ook nog een vraagje was de tattoo "voelbaar" bij jullie voor de behandeling?
  maandag 24 februari 2014 @ 21:53:10 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137108209
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:50 schreef Shenk het volgende:
@ Matthijs, ik wacht de fotos af. Had ook nog een vraagje was de tattoo "voelbaar" bij jullie voor de behandeling?
Geen idee of hij voelbaar is/was eigenlijk :)

Foto's:


Haters everywhere but I don't really care.
pi_137111034
Is de vleermuis ooit blauw geweest?

De tribal werk niet echt motiverend haha nog goed zichtbaar voor 11 behandelingen
  dinsdag 25 februari 2014 @ 07:49:03 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137116654
Zat blauwig onder denk ik. Die andere was pikzwart :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 24 maart 2014 @ 22:45:55 #65
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138138546
Vandaag een keer op maandagavond naar het Lasercentrum in Eindhoven gereden. Ze bestaan ondertussen 20 jaar, maar hebben nu een primeur: de eerste Picosure Laser in Nederland (en een van de eersten in Europa!). Met deze laser kunnen extreem goede resultaten geboekt te worden; tatoeages verdwijnen sneller dan met een normale laser. We zouden eigenlijk vorige week zaterdag al gaan, maar werden gebeld dat de nieuwe Picosure laser nog niet binnen was en of we misschien wilden wachten. Dat deden we maar al te graag, omdat de reviews veelbelovend zijn.

Hier vind je een filmpje van de nieuwe techniek:
http://www.tattoo-verwijderen.com/

De behandeling deed een stuk minder pijn dan de vorige keren. En ook op weg naar huis was de pijn een stuk minder. Eenmaal thuis (anderhalf uur later) bleek de zwelling ook enorm mee te vallen. Tot nu toe ziet het er dus hoopvol uit. Nu afwachten hoe de tatoeages reageren!

Hier wat meer info over Picosure:
http://www.cynosure.com/product/picosure/

Een publicatie over Picosure, met clinical trials:
http://digital.miinews.com/publication/?i=146736

Nog wat meer info, zeer geschikt voor blauwe en groene inkt:
http://archderm.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1158557

Voor en na / vergelijkingsfoto's (van de Picosure site):


Fotootjes van vanavond in Eindhoven:


Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:14:47 #66
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138161133
Een dag na behandeling met de Picosure. Geen blaasjes, geen korsten:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138256556
Ik ga maandag weer naar het lasercentrum, ik ben benieuwd naar de nieuwe Picosure laser.
pi_138262522
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geen idee of hij voelbaar is/was eigenlijk :)

Foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:14 schreef matthijst het volgende:
Een dag na behandeling met de Picosure. Geen blaasjes, geen korsten:
[ afbeelding ]
Blijft het zo? Lijkt nu wel een soort van litteken/vlek. En ga je dr nog iets overheen zetten of laat je het nu zo?
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:50:33 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138279332
Nee, dat trekt meestal na 1-2 weken weg :D

En het doel is om er vanaf te komen ;)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138288970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:50 schreef matthijst het volgende:
Nee, dat trekt meestal na 1-2 weken weg :D

En het doel is om er vanaf te komen ;)
Maar is dat helemaal 100% mogelijk dan? Voor zover ik heb begrepen blijf je altijd wel iets zien. Ik heb nog nooit tattoos gezien die echt compleet verwijderd waren door laser en je als het ware weer originele huid terug hebt. Maar heb me nog niet verdiept in de Picosure laser.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 06:54:30 #71
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138289609
100% moet lukken lijkt me, wat is anders het nut er van :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138298263
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 06:54 schreef matthijst het volgende:
100% moet lukken lijkt me, wat is anders het nut er van :)
Ben er gewoon sceptisch over. Dat je het voor een groot deel weg kan krijgen is duidelijk maar heb nog nooit foto's gezien dat het echt helemaal weg is en je weer de originele huid terug hebt (behalve klinieken die met gephotoshopte foto's klanten willen werven). In mijn ogen blijft chirurgisch wegsnijden de beste optie maar dat is bij grotere oppervlaktes niet mogelijk.

Maar ben benieuwd, ik blijf je ontwikkelingen volgen :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_138312978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ben er gewoon sceptisch over. Dat je het voor een groot deel weg kan krijgen is duidelijk maar heb nog nooit foto's gezien dat het echt helemaal weg is en je weer de originele huid terug hebt (behalve klinieken die met gephotoshopte foto's klanten willen werven). In mijn ogen blijft chirurgisch wegsnijden de beste optie maar dat is bij grotere oppervlaktes niet mogelijk.

Maar ben benieuwd, ik blijf je ontwikkelingen volgen :)
Was helaas ook mijn ervaring na heel veel behandelingen, dus ik heb het weg laten snijden, gelukkig was dit bij mij wel een optie. Heb daar geen dag spijt van gehad :)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:42:45 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138315725
Ok. Ben benieuwd. We gaan het zien :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138363646
Hoi.

ik zit met twee bamboe tattoos, gezet door een monnik in thailand op traditionele wijze.
Ze zijn niet lelijk. maar ik heb last van het feit dat ze permanent op mijn huid zitten.
En ik ben bang dat ik mij teveel heb mee laten slepen door het moment.
(bij mijn andere twee tattoos, 1 normale machine tattoo, 1 andere bamboe tattoo geen last van en ben ik heel blij mee).
Ik overweeg ze weg te laten laseren….
Ik heb alle topics doorgelezen maar nergens staat informatie over bamboetattoos.
Een bamboe tattoo gaat niet zo diep in de huid als een machine tattoo staat overal op internet (de tattoos waren ook binnen 1 nachtje al genezen).
De tattoos bestaan ook alleen uit dunne lijntjes.
Ergens overweeg ik ze ook te laten omdat ik het wel echt met mijn volle geloof en overtuiging heb laten zetten en ik misschien gewoon maar moet accepteren? Maar toch knaagt er iets in me… ik weet nog steeds niet waarom.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het verwijderen van een bamboe tattoo? of hier meer informatie over hebben? Dankjewel
pi_138364036
Oja nog een vraag.
De inkt die de monnik in de tempel heeft gebruikt bestaat uit "geheime ingrediënten".
Ik weet dus niet of dit heel erg verschilt van "normale inkt"
Kan je met laseren alle soorten inkt behandelen ?

even ter informatie:
zo wordt de tattoo gezet dmv allemaal kleine prikjes met een scherpe bamboe stok.
dus geen dikke zwarte inkt of tribalachtige dingen zoals bij een machine tattoo.. ik weet niet in hoeverre dit een positief effect heeft op het behandelen?
pi_138377975
Vanavond heb ik de eerste behandeling gehad met de picosure laser bij het lasercentrum in Breda. Ik vind het iets minder pijn doen dan de oude laser. Op weg naar huis, in de auto, was mn huid al niet meer gevoelig. Bij de oude behandelingen was de huid de eerste 24 uur nog wel gevoelig bij aanraken.

Nu maar rustig afwachten wat het resultaat is. Wordt vervolgd.
pi_138381388
@jogang, neem is contact op mrt dragon tattoo in eindhoven. Volgens mij zetten hun ook op de ouderwetse manier tattoos. Hun laseren ook, al is hun laser niet zo goed. En ze zijn niet goedkoper.

Suc6
pi_138427121
@cww: ben erg benieuwd wat zo'n behandeling kost

ben zelf laatste maandag begonnen bij beauty-tech in rotterdam (q-switch laser)
erg pijnlijk (heup)
morgen voor mn schouder terug (heb 2 tattoos)

kan pics plaatsen als er behoefte is?
olé
  woensdag 2 april 2014 @ 11:11:37 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138429008
Foto's zijn altijd wel leuk voor mensen die ook van plan zijn hun tatoeage te laten verwijderen (en voor anderen om voortgang te zien) :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138493256
Okay, vandaag voor m'n schouder geweest, laatste maandag dus voor m'n heup.

Wellicht handig/leuk om m'n verhaal kort toe te lichten?

Zetten

Ik heb in '95 of '96 een tattoo laten zetten bij Hanky Panky, de shop van Henk Schiffmacher. Niet door hemzelf maar door één van de door hem ingehuurde tatoeëerders. Dit is een keltisch teken en staat op m'n schouder. Is allemaal prima gezet, kwaliteit etc. Nooit echt spijt van gehad.

In '07 of '08 heb ik in Rotterdam bij Miranda Piercing een tattoo laten zetten. Drama. Ik herhaal: drama. De gast die 'em zette was blijkbaar niet in staat om lijntjes over te trekken (zie foto).

Verwijderen

2013, ik was de tattoo op m'n heup zo zat dat ik op zoek ben gegaan naar een degelijke laserclub. Skin Aesthetics in Rotterdam, Bentinckplein. De beste mevrouw deed een proefstukje met haar laser. "Kijk maar wat het doet en bel over 3 maanden weer. Verwijdering van de hele tattoo is 75.- per keer". Okay, leuk, gebeld. Ze wilde dus checken wat het effect was. Ze leek wel dronken ofzo toen ik op een verdere vervolgafspraak kwam en heb bedankt. Goed einde verhaal daar.

Nu anno 2014 ben ik beide tattoos zo zat, vooral die op m'n heup, en heb ik wat geld. Dus laseren maar..!

Even geleden ben ik iemand tegengekomen in de supermarkt die duidelijk bezig was met de verwijdering van haar tattoos. Ik zag een prima resultaat van een reeds verwijderde tattoo en een tattooverwijdering in uitvoering. Nadat ik haar aansprak was ze vol lof over Beauty-Tech, Rotterdam. Een groothandel in o.a. laser-apparatuur tevens kliniek(je).

Goed, afspraak gemaakt, de beste man gaat heel flexibel om met z'n agenda en is relatief goedkoop: 70,- per sessie van 20-25 min. Yag welteverstaan. Op m'n heup deed freakin veel pijn, net als het zetten.. paar dagen later op m'n schouder was niet lekker natuurlijk maar prima te doen. M'n heup reageert heel goed (was ook k*t gezet, witte puntjes/vlekjes dus dat scheelt vast wel in het resultaat). Misschien in totaal slechts 4 sessies nodig! M'n schouder is veel beter gezet maar ook veel ouder en lijkt het ook aardig te reageren.

Okay, tot zover kan ik afraden om naar Miranda Piercing in 010 te gaan om te zetten of Beauty Aesthetics in 010 om te verwijderen. Aanrader is Beauty-Tech in 010 om te laseren.

Groet,
mit77

Ps. Ik zal snel pics posten

Pps. Ik heb gebeld met Het Lasercentrum i.v.m. de PicoSure laser (2x snelle, 2xduurder).
Ze stonden me prima te woord maar ik heb geen behoefte aan snelheid waar ik ook nog eens voor moet afreizen naar Breda vanuit 010

[ Bericht 2% gewijzigd door mit77 op 04-04-2014 15:19:23 ]
olé
pi_138607622
Schouder voor:

Schouder net na de sessie met lasersnow:

Schouder 72u na de sessie (vanuit gare hoek):

Veel witte puntjes op de laatste foto! Goed gesmeerd na 24u met calendulazalf.
Ik zag geen kleine blaren zitten dus dan kan het schijnt. het verzacht wel e.e.a. aan pijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door mit77 op 07-04-2014 13:27:02 ]
olé
pi_138608723
Heup tijdens de sessie, zie ook hoe gruwelijk slecht 'ie gezet is:

Heup net na de sessie met lasersnow:

Heup +/- 24u na de sessie:

M'n heup rageert goed, de behandelaar zag 'em 72u na de behandeling en zei dat ik voor de heup nog 3 sessies nodig had (zonder garanties natuurlijk).

We gaan het zien. Ik hou jullie op de hoogte als er behoefte aan is.

Btw: mn keuze is gevallen op deze behandelaar/YAG i.p.v. de PicoSure van het lasercentrum aangezien dit op 15min. fietsafstand is en daarnaast geen haast heb met behandelingen. Prijs komt op hetzelfde neer uiteindelijk.
olé
pi_138612581
Is die eerste heupfoto zonder enige behandeling? Die is inderdaad erg amateuristisch gezet. Maar dat Keltische teken op je schouder is ook niet helemaal mooi gezet lijkt het wel of komt dat door de foto? (hoop vlekken en geen mooie egale strakke kleur)
Land of the free. Home of the brave.
pi_138612985
@Scarface88: 1e heupfoto is een klein stukje lasersnow te zien, midden/rechts.
De rest van de tattoo is zonder behandeling.
Ja, is ernstig he, Tattoo Miranda in Rotterdam, onthou de naam...
De beste man kon blijkbaar nog geen plaatje overtrekken.

En dat Keltische symbool op m'n schouder ziet er irl beter uit. (al 18 jaar oud ook, he).

Btw. per behandeling kost het 70.-
Heup is 12x5, schouder is 7x7cm

[ Bericht 10% gewijzigd door mit77 op 07-04-2014 15:51:39 ]
olé
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:41:45 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138637486
Je zal nu wel blij zijn dat ze zo slecht gezet zijn ;)
Ziet er goed uit, blijf updaten zou ik zeggen!
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:31:23 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138638271
Twee weken na de eerste picosure behandeling. Paars lijkt hard minder te worden. Dat was het hardnekkigste stuk:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138641595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:41 schreef matthijst het volgende:
Je zal nu wel blij zijn dat ze zo slecht gezet zijn ;)
Ziet er goed uit, blijf updaten zou ik zeggen!
klopt! ;)

ja zal volgende keer weer update geven
op z'n vroegst 8 weken, eerder mss wel 4 maanden om te zien of er een beetje afterburn effect is
olé
pi_138641615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:31 schreef matthijst het volgende:
Twee weken na de eerste picosure behandeling. Paars lijkt hard minder te worden. Dat was het hardnekkigste stuk:
[ afbeelding ]
paars is zeker minder hard

kost dat?
en per hoeveel oppervlakte?
olé
pi_138691410
Na veel lezen wil ik misschien ook de stap wagen om mijn tatoeage te laten verwijderen. Kan geen prijzen vinden van de picosure behandeling bij lasercentrum. Heb dus de prijs opgevraagd. Mijn tatoeage is denk ik ca. 35 cm groot. Ik moet hiervoor 260,- euro per behandeling betalen. Ik val bijna van mijn stoel.

Kijk ik dan op de website van Aesthetic Beauty Clinics waar veel forumleden toch erg tevreden over zijn komt ik uit op 97,50 euro per behandeling??? Deze prijsverschillen slaan nergens op. Ik ga eerst maar eens intake afspraak maken.
pi_138696507
@Leongie: misschien heb je 5 behandelingen nodig aangezien het 2x zo snel gaat als een YAG-laser.
En die pico is een stuk minder pijnlijk.

Werkt Aesthetic Beauty Clinic ook met pico?

Ik raad Beauty Tech in Rotterdam aan Lees mijn posts op deze pagina. Als ik in bijvoorbeeld Breda zou wonen zou ik zeker voor de pico gaan: minder pijn, 2x zo snel.
Uiteindelijk ben je hetzelfde kwijt aangezien het ook 2x zo duur is maar je bent wel sneller en pijnlozer van je ellende af. heb alleen weinig tijd en ook weinig zin om vanuit Rotterdam naar Breda te gaan elke keer.
olé
  donderdag 10 april 2014 @ 01:29:33 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138715560
35 vierkante cm?
En aestethics heeft geen pico laser?
Prijzen zijn gebaseerd op het aantal behandelingen, grootte en al dan niet met pico. Je moet gewoon eens op intake gaan dan krijg je het hele verhaal uitgelegd.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138717935
Dank voor jullie advies.

Ik ga eerst maar eens een afspraak maken.
Wat als het nu niet werk en er toch meer behandelingen nodig zijn? Je kunt hier ook veel lezen over een R20 behandeling maar dit ging uiteindelijk ook niet snel.
pi_138720806
Hoe bedoel je 'als het nu niet werkt'?
er zijn altijd meerdere behandelingen nodig zowel met YAG als met pico

Waarom heb je zo'n haast?

Probeer eerst een gangbare behandeling is mijn idee, kijk eens wat het doet.
En hoe dan ook, dit kost geld.
olé
  zondag 20 april 2014 @ 18:04:56 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139078457
4,5 week na de eerste picosure behandeling. Het wordt gelijkmatig minder, lijkt het. Vrij lastig om zoiets op een foto te krijgen, maar je ziet de plekjes die je normaal op je huid hebt (putjes, porien, geen idee) op sommige plekken door de tatoeage heenkomen...


Op deze foto zie je aan de voorkant een lichtere plek. Enkel lijkt wat minder hard te gaan dan de schouder, maar ik denk dat dat ook komt omdat de enkel helemaal vrij gelijkmatig gaat, en de schouder een groot stuk had dat nog paarsig bleef:


Over 3 weken voor de 2e keer...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139279589
Voor mijzelf is het nu intussen jaren geleden dat ik hem gelukkig heb laten wegsnijden (kan natuurlijk niet in alle gevallen en je houd er natuurlijk wel een (klein) litteken aan over. Maar ben deze topics wel blijven volgen. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkel goed resultaat voorbij heb zien komen van het laten weglaseren. Het is nooit echt helemaal weg en dat is toch jammer na zo'n prijzig en ellenlang pijnlijk proces. Zijn er intussen mensen die wel tevreden zijn na afloop van hun serie behandelingen? En die dus nu helemaal klaar en tevreden zijn?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_139280161
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:00 schreef Samson het volgende:
Voor mijzelf is het nu intussen jaren geleden dat ik hem gelukkig heb laten wegsnijden (kan natuurlijk niet in alle gevallen en je houd er natuurlijk wel een (klein) litteken aan over. Maar ben deze topics wel blijven volgen. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkel goed resultaat voorbij heb zien komen van het laten weglaseren. Het is nooit echt helemaal weg en dat is toch jammer na zo'n prijzig en ellenlang pijnlijk proces. Zijn er intussen mensen die wel tevreden zijn na afloop van hun serie behandelingen? En die dus nu helemaal klaar en tevreden zijn?
Vroeg ik me ook al af. Heb het ook nog nooit niet gezien dat het compleet weg is bij iemand.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:08:16 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139280669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:36 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook al af. Heb het ook nog nooit niet gezien dat het compleet weg is bij iemand.
Nooit niet, dus elke keer? ;)

Ik heb ueberhaupt nog nooit iemand gekend die een tatoeage probeerde weg te laseren (behalve op internet). In een van de eerdere topics stond een foto van een bloem op een voet die weggelaserd was. Heb zelf nog steeds goede hoop dat het weg zal gaan; het wordt elke behandeling nog steeds een stuk vager *O*

edit, die voet staat in de OP, dat was NenaLois, bij het Lasercentrum:

Haters everywhere but I don't really care.
pi_139281752
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 17:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nooit niet, dus elke keer? ;)
:@

quote:
Ik heb ueberhaupt nog nooit iemand gekend die een tatoeage probeerde weg te laseren (behalve op internet). In een van de eerdere topics stond een foto van een bloem op een voet die weggelaserd was. Heb zelf nog steeds goede hoop dat het weg zal gaan; het wordt elke behandeling nog steeds een stuk vager *O*

edit, die voet staat in de OP, dat was NenaLois, bij het Lasercentrum:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit inderdaad al heeft die foto wel een andere angle en belichting. Ik blijf sceptisch dat je je 100% originele huid weer volledig terug krijgt, zeker omdat de behandeling met lasers best wel agressief is. Maar blijf het desalniettemin met veel interesse volgen en je progressie :)

Het is natuurlijk ook waar je zelf tevreden mee bent en misschien ben ik wel te kritisch. Voor de meeste mensen is 95% voldoende om mee te kunnen leven.
Land of the free. Home of the brave.
pi_139285241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 17:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nooit niet, dus elke keer? ;)

Ik heb ueberhaupt nog nooit iemand gekend die een tatoeage probeerde weg te laseren (behalve op internet). In een van de eerdere topics stond een foto van een bloem op een voet die weggelaserd was. Heb zelf nog steeds goede hoop dat het weg zal gaan; het wordt elke behandeling nog steeds een stuk vager *O*

edit, die voet staat in de OP, dat was NenaLois, bij het Lasercentrum:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had deze foto niet gezien. Zou mooi zijn als dit een echt resultaat zou zijn en dat wil ik graag geloven, heb dit echter nog nooit eerder gezien, dat er dus niets meer te zien is, dus ik hoop dat dit niet bewerkt is.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 27 april 2014 @ 01:48:44 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139294808
Ik kan aardig photoshoppen maar dit ziet er niet gecloond uit.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139410942
Ik ben de afgelopen weken al veel wijzer geworden door het bezoeken van deze bedrijven en via internet.

Resultaten van de behandeling en snelheid waarmee tatoeages weg gaan heeft vooral te maken met hoe dik de tattoo door de tatoeerder zijn gezet. Donkere tatoeages duren lang omdat er veel inkt in zit.

De picosure laser bij Lasercentrum is mooi maar geen garantie dat het 2 x zo snel gaat. Ook zijn de gebruikte foto`s van de laserfabriek die wereldwijd worden gebruik. Lasercentrum heeft zelf nog te weinig ervaring dat het zo snel gaat als wordt beweerd. Ook zijn de tatoeages op de foto van de picosure behandeling erg dun gezet. Bij een dik gezette tattoo zal het er wel anders uitzien.

Picosure behandeling zijn net zo pijnlijk als andere laserbehandelingen. Dit is volgens mij alleen maar een mooi verkoop argument omdat niemand zin heeft in pijn.

Picosure is bijzonder door een korte lasershot tijd. Het schijnt een alexandrite laser te zijn waar al lang laserbehandelingen mee worden uitgevoerd. Deze laser is schijnbaar goed voor de tatoeage kleuren blauw en groen. Bij Aesthetic werken ze hier volgens hun al 6 jaar mee??

Aesthetic in Veldhoven gaat deze zomer ook Pico laserbehandelingen uitvoeren maar dan voor normale prijzen. Ik vind lasercentrum veel te duur dus ik wacht wel even tot ik in Veldhoven terecht kan voor deze behandeling.

Ieder bedrijf verteld zijn eigen verhaal. Via internet en deze verhalen moet je maar geloven wat waar is. Voorzichtigheid blijft geboden als je tatoeage verwijder bedrijven bezoekt.
  woensdag 30 april 2014 @ 15:45:04 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139414652
Dat is dan ook het doel van dit topic? Ervaringen uitwisselen?
Speciaal geregistreerd hiervoor? Wat wil je zelf laten weglaseren, het lijkt nu een beetje een lasercentrum/picosure bashreactie van een concurrent :D
Die nergens op gebaseerd is (gezien de goede ervaringen met lasercentrum in de afgelopen topics)?

Uit eigen ervaring blijkt de picosure minder pijnlijk dan de normale behandeling, zeker in de dagen erna. Over de tijd waarin een tatoege verdwijnt kan niemand wat zeggen lijkt me: de verschilt per persoon en tatoeage, maar dat geldt niet alleen voor picosure lasers.

Het lasercentrum is net 6-7 weken bezig met de picosure en zijn daarmee de eerste in Nederland, dus dan lijkt het me logisch dat er nog geen eigen resultaten zijn? Ik post hier regelmatig eigen foto's en ervaringen, juist om te laten zien wat de voortgang is.

Heb zelf ook aardig wat rondgezocht voor we bij Lasercentrum terecht kwamen en ik denk dat je hier op Fok wel zo'n beetje de beste informatie kunt vinden vwb. Nederlandse behandelaars.

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 15:52:47 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139448627
Ik heb je advies opgevolgd om informatie te gaan inwinnen bij de verschillende bedrijven. Ik kom hier net zoals andere om informatie in te winnen voordat ik een behandeling onderga. Ik ben kritisch en zoek daarom ook zo veel mogelijk uit. Dit lijkt mij niet zo raar met al die horror verhalen die je kunt vinden over het verwijderen van een tatoeage. Ik deel mijn ervaring over mijn zoektocht zodat andere er ook iets aan hebben. Daar is het forum toch voor?

De wereld is veel groter dan Nederland. Er is veel informatie in het buitenland te vinden over tattoo verwijderen. Ook aan mijn persoonlijke gesprekken met lasercentrum en Aesthetic hecht ik veel waarde. Het klopt als je kunt lezen dat ik na deze gesprekken de voorkeur heb voor een van deze bedrijven.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:04:26 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139449057
Tsja, als je dingen roept als: "Picosure behandelingen zijn net zo pijnlijk als andere laserbehandelingen." terwijl een pagina terug uit eigen ervaring staat te lezen: "De behandeling deed een stuk minder pijn dan de vorige keren." dan lijkt het me niet gek dat ik me afvraag hoe je daarbij komt?

Ook dit:
quote:
"Aesthetic in Veldhoven gaat deze zomer ook Pico laserbehandelingen uitvoeren maar dan voor normale prijzen."
Is een nogal aparte opmerking? Wat zijn volgens jou "normale prijzen"? Als je in die "veel grotere wereld dan Nederland" hebt rondgekeken dan zie je dat overal de prijzen voor Picosure hoger liggen dan bij "normale" behandelingen? Dat lijkt me ook gewoon common sense en economie: een apparaat is even duur (of duurder, geen idee), maar het aantal behandelingen zou minder worden?

En dit:
quote:
Picosure schijnt een alexandrite laser te zijn waar al lang laserbehandelingen mee worden uitgevoerd. Bij Aesthetic werken ze hier volgens hun al 6 jaar mee??
Als ze er al 6 jaar mee werken, waarom gaan ze dan na de zomer met Picosure beginnen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139484881
Ik begrijp niet waar je naar toe wilt.
Ik geef enkel de informatie door die ik tot nu toe heb gelezen en ontvangen. Op buitenlandse fora vind 98% het net zo pijnlijk. Ik had al geschreven dat ik prijzen die 2,5 x zo duur zijn als andere niet normaal vind. Vraag de rest zelf. Ik kan dat niet voor je beantwoorden.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:24:29 #107
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139485631
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed. Ontopic maar weer: volgende week voor de tweede keer PicoSure :)

[ Bericht 21% gewijzigd door matthijst op 02-05-2014 13:29:34 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139520013
Wat een discussies, het lijkt wel of er reclame gemaakt word hier!?

En het topic is bedoeld om ervaring te delen toch?

Ik heb zelf mijn tattoo ook laten laseren.

1 keer met een YAG laser, een goeie geen schoendoos formaat. Mijn tattoo is erg zwart en goed ingekleurd dus er was na 1 behandeling nagenoeg niets te zien. Hier en daar een iets lichter plekje. Ik vond de pijn tijdens de behandeling meevallen maar mijn tattoo is wel een hele lange tijd erg dik geweest. Dit was echt pas na 4 weken weer een beetje "normaal"

De 2de keer ben ik behandeld met de Picosure laser. Dit deed bij mij zeker meer pijn dan de andere. De tattoo zag er ook flink gehavend uit moet ik zeggen. Alleen het grote voordeel na een paar dagen was dit al weer weg. De tattoo heeft nu op meerdere plekken lichtere stukken. Of dit komt door de Picosure of door dat dit de 2de keer is is moeilijk te zeggen. Maar het is nog maar een paar dagen geleden dus ik kan er pas wat over zeggen over een week of 6 tot 12.

Wat mischien leuk is voor mensen die hier mee lezen is de site realself.com hier worden behoorlijk wat ervaringen met fotos gedeeld door mensen die in de zelfde ellende zitten.

Succes allemaal
pi_139538256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:06 schreef Shenk het volgende:Wat mischien leuk is voor mensen die hier mee lezen is de site realself.com hier worden behoorlijk wat ervaringen met fotos gedeeld door mensen die in de zelfde ellende zitten.
goeie site!
olé
pi_139757377
Ik wil een tattoo laten verwijderen maar ik vind het moeilijk om de keuze te maken waar ik dat precies wil laten doen. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet meer behandelingen onderga dan nodig, de tattoo (voor zover mogelijk) verdwijnt en dat ik niet meer betaal dan nodig. Op dit moment twijfel ik tussen Aesthetic Beauty Clinics en Lasercentrum Veldhoven. Wat adviseren jullie mij? Gewoon bij beide klinieken een verkennend gesprek aangaan? Ze gaan mij natuurlijk allebei mooie verhalen voorschotelen en of ik dat allemaal moet geloven...
pi_139757656
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:00 schreef Maastoren het volgende:
Ik wil een tattoo laten verwijderen maar ik vind het moeilijk om de keuze te maken waar ik dat precies wil laten doen. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet meer behandelingen onderga dan nodig, de tattoo (voor zover mogelijk) verdwijnt en dat ik niet meer betaal dan nodig. Op dit moment twijfel ik tussen Aesthetic Beauty Clinics en Lasercentrum Veldhoven. Wat adviseren jullie mij? Gewoon bij beide klinieken een verkennend gesprek aangaan? Ze gaan mij natuurlijk allebei mooie verhalen voorschotelen en of ik dat allemaal moet geloven...
Aesthetic Beauty Clinics. Uit persoonlijke ervaring een geweldige kliniek zowel qua behandelingen, nacontrole, en personeel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_139757996
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Aesthetic Beauty Clinics. Uit persoonlijke ervaring een geweldige kliniek zowel qua behandelingen, nacontrole, en personeel.
Ik heb bij hun ook een prettiger gevoel eerlijk gezegd. Ik vind de prijs niet het allerbelangrijkst. Ik wil gewoon dat het goed, veilig en op een professionele manier wordt gedaan.
Diegene die de tattoo heeft gezet is een gigantische prutser. Er zijn ook dan wat witte vlekken in de tattoo te zien. Schijnt dat dat wel positief is mbt weglaseren? Ik wilde eigenlijk de tattoo laten bedekken (cover up) maar dat is niet mogelijk vanwege de grootte en de kleur (zwart).
Maar bedankt voor je reactie in ieder geval. Ik ga nog even onderzoeken of er meer ervaringen zijn bij die kliniek.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:13:14 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139758019
Gewoon bij allebei langsgaan en je laten informeren over de behandelingen en prijzen? Beide zijn goede ervaringen mee, je moet gewoon zelf bepalen welke jij je goed bij voelt lijkt me en als je slim bent doe je dat nalv. een gesprek en niet alleen op basis van wat wij hier roepen :)
Qua behandeling: lasercentrum heeft de Picosure laser sinds kort, je moet zelf bepalen of je daar graag mee behandeld wilt worden (zie de site die Shenk noemde). "Oude" lasers hebben ze allebei ook.

Witte plekken is mooi natuurlijk: hoe minder dik, des te makkelijker je er vanaf zou moeten kunnen komen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 09-05-2014 22:18:49 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139758465
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef matthijst het volgende:
Gewoon bij allebei langsgaan en je laten informeren over de behandelingen en prijzen? Beide zijn goede ervaringen mee, je moet gewoon zelf bepalen welke jij je goed bij voelt lijkt me en als je slim bent doe je dat nalv. een gesprek en niet alleen op basis van wat wij hier roepen :)
Qua behandeling: lasercentrum heeft de Picosure laser sinds kort, je moet zelf bepalen of je daar graag mee behandeld wilt worden (zie de site die Shenk noemde). "Oude" lasers hebben ze allebei ook.

Witte plekken is mooi natuurlijk: hoe minder dik, des te makkelijker je er vanaf zou moeten kunnen komen :)
Met allebei een gesprek aangaan is het meest verstandig denk ik inderdaad.
En die dikte: wat bedoel je daar precies mee? Hoe diep het in je huid zit?
En die site die Shenk noemde is heel handig inderdaad. Zichtbaar resultaat (of niet :P ) en ervaringen van veel verschillende mensen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:37:38 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139759335
Ik bedoelde hoe "dik" de inkt is. Is het zwart-zwart, of dunnetjes gezet zeg maar. Als er al witte plekke in zitten lijkt het erop dat het niet heel "dik" gezet is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139759694
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:37 schreef matthijst het volgende:
Ik bedoelde hoe "dik" de inkt is. Is het zwart-zwart, of dunnetjes gezet zeg maar. Als er al witte plekke in zitten lijkt het erop dat het niet heel "dik" gezet is.
Duidelijk. Ik ga maandag actie ondernemen en dan zal ik hier wel updates gaan posten. Tof dat hier zo'n topic is met veel nuttige informatie en ervaringen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 09:56:17 #117
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139770160
8 weken na de eerste picosure behandeling. 't is rotweer hier, dus slecht licht, maar goed: boven voor picosure, onder erna.
Paarsige inkt uit de bovenste foto verdwijnt goed:

Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:08:08 #118
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139786629
Dag allemaal,

Vandaag heb ik ook weer een laserbehandeling gehad om mijn tribal van mijn rechter bovenarm te verwijderen. Ik wist trouwens helemaal niet dat het toegestaan is om namen van klinieken te noemen.

Ik loop al sinds 2009 rond bij het Lasercentrum te Eindhoven. Ik ben er ongeveer een jaar uit geweest, omdat ik het helemaal zat was, maar kom nu alweer een jaartje trouw om de 8 weken.

Ook ik ben vandaag behandeld met de nieuwe laser. De eerste minuut was vrij pijnlijk. Vergelijkbaar met het "type" pijn als bij de oude laser, maar dan veel scherper. Na een minuutje verdoofde de pijn iets en daarna kon ik gewoon ontspannen de behandeling uitzitten. Heel groot verschil met de oude laser is, dat mijn arm na het gebruik met de nieuwe laser, vrijwel niet brandt. Opmerkelijk. Nu nog de resultaten afwachten de komende 8 weken. Het Lasercentrum is razend enthousiast over de nieuwe laser. Het aantal behandelingen met de nieuwe laser zou slinken tot +/- twee derde in vergelijking met de oude laser. Ik hoop zo ontzettend dat dat klopt.

Mijn tatoeage begint na al die jaren eindelijk echt te vervagen. Sommige mensen vragen me dan ook al of ik de tatoeage (al) heb "weggehaald". De (kern van mijn) tatoeage is drievoudig gezet door Dragon Tattoo te Eindhoven. Daarmee bedoel ik dat de tatoeage voor de allereerste keer gezet is in 2001, een aantal weten daarna nogmaals helemaal opnieuw ingekleurd (alleen zwart) omdat de tattoo nog gaten vertoonde. En in 2005 bij de cover-up tot iets compleet anders nogmaals opnieuw, omdat er anders teveel kleurverschil te zijn zou zijn. De kern is daarmee dus 3x volgekalkt. Ik gebruik die wetenschap als verzachtende omstandigheid voor bij het verkroppen van de tijd en het vele geld wat er al doorheen is gegaan. Ik heb mij regelmatig afgevraagd of het allemaal wel klopte dat het zo lang duurde, maar ik denk dat ik gewoon pech heb met hardnekkige inkt en natuurlijk ook met het 3x zetten van tatoeage. De gebieden om de oorspronkelijke tatoeage heen vervagen aanzienlijk sneller dan de kern. Sommige stukken zijn hun eindpunt aan het bereiken van de mogelijkheden. Er is nog wel wat pigmentverlies. Onder bepaalde lichthoeken zie je duidelijk de contouren en kleurverschil en er is ook iets reliëf (dat de tattoo als het waren 'op" mijn huid zit i.p.v. "erin") op mijn bovenarm. Reliëf is ben ik bang een gevolg van de lading inkt die mijn arm in is gegaan, maar ik zeker weten doe ik het niet.

Ik sta er nog 100% achter dat ik ben gaan laseren. De grootste reden om te laseren, behoud van mijn huid, littekenvrij verwijderen, lijkt tot nu toe, op enkele kleine plekjes na, gewaarborgd. Ik vraag me wel of het eindresultaat is wat ik gehoopt had, namelijk dat het restant verwaarloosbaar is en dat mijn rechter bovenarm weer zo veel mogelijk op mijn linker bovenarm zou lijken.

Als mensen een voorbeeld willen zien wil ik best een voor- en tot-nu-toe-afbeelding posten.

Succes met iedereens beslissing en verwijderperiode!

[ Bericht 2% gewijzigd door NerdPride op 10-05-2014 20:18:24 ]
pi_139820245
Ik denk dat iederren graag voor en na foto's ziet dus dat is altijd welkom. Zelf krijg ik het verschil van 2 keer laseren nog niet op de foto.

Ik vraag mij eigenlijk ook af of ze hier in Nederland, of misschien alleen bij het lasercentrum, de laser te "zacht" zetten. Of het is om er meer behandelingen uit te halen of om het veilig te houden weet ik niet. Maar de foto's op realself geven wel aan dat het daar allemaal wat sneller en heftiger gaat.

Alle info welkom leuk dat er weer meer mensen bij komen.

Gr
  zondag 11 mei 2014 @ 11:55:23 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139821440
NerdPride, ben ook benieuwd naar de foto's (ik denk iedereen wel).

Denk dat een laser zo hard wordt gezet dat je er niet teveel 'last' van hebt; in het begin zachter, want nog veel donkere inkt die allemaal reageert op de laser. Als hij dan te hard staat krijg je dikke zwellingen en/of blaren naderhand :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139823280
Ik ga het is bespreken volgende behandeling.
Op realself heeft iedereen blaren dat hoort erbij.... Zeggen ze daar.

Als t dan sneller gaat, heb ik wel een btje last er voor over.

Vind de picosure ook wel tegenvallen als je ziet dat je 2x zoveel betaald. Het gaat op zeker niet 2 keer zo snel. Ik lees hierboven ook dat ze dat inmiddels niet meer roepen maar 1/3de sneller.

Mag de prijs ook wel aangepast worden.....
  zondag 11 mei 2014 @ 14:41:15 #122
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139825914
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:14 schreef Shenk het volgende:
Ik ga het is bespreken volgende behandeling.
Op realself heeft iedereen blaren dat hoort erbij.... Zeggen ze daar.

Als t dan sneller gaat, heb ik wel een btje last er voor over.

Vind de picosure ook wel tegenvallen als je ziet dat je 2x zoveel betaald. Het gaat op zeker niet 2 keer zo snel. Ik lees hierboven ook dat ze dat inmiddels niet meer roepen maar 1/3de sneller.

Mag de prijs ook wel aangepast worden.....
Hallo Shenk (en iedereen),

Vermoedelijk heb je het over mijn post wat betreft het slinken van het aantal behandelingen met de nieuwe laser.

Laten we stelling wat algemener maken, om misverstanden te voorkomen: met de nieuwe laser wordt het aantal behandelingen beduidend lager dan bij de vorige laser (dat is althans de bewering, moet nog bewezen worden). De prijs stijgt daarmee naargelang, maar volgens Lasercentrum niet exact met hetzelfde lijn (hoogte) als waarmee het aantal aantal behandelingen afneemt.

Kortweg: Als het aantal behandelingen halveert, wil dat niet perse zeggen dat de prijs daarmee exact verdubbelt. Komt erop neer dat de totale behandelperiode korter wordt en klant aan het eind van de rit minder geld kwijt is dan wanneer hij de volledige tatoeage heeft laten behandelen met de vorige laser. Dat is mijn indruk in ieder geval, maar ik heb er totaal geen verstand van. Dit zijn de woorden van het Lasercentrum. Ik heb in ieder geval een tatoeage die ik erg graag kwijt wil en sinds 2009 (met tussenpozen) bezig ben om die inktvlek te laten verwijderen.

Ik hoop dat ik tegen het najaar een foto met een eindresultaat kan posten. Het lasercentrum waarschijnlijk ook.

Succes!
  zondag 11 mei 2014 @ 14:45:47 #123
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139826052
Mensen, hoe moet je een foto posten? Als ik afbeelding klik moet ik een url invoeren, maar de afbeelding staat gewoon op mijn pc.
pi_139826577
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:45 schreef NerdPride het volgende:
Mensen, hoe moet je een foto posten? Als ik afbeelding klik moet ik een url invoeren, maar de afbeelding staat gewoon op mijn pc.
Even uploaden via imgur of tinypic.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:01:54 #125
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139828517
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Even uploaden via imgur of tinypic.
Al de functionaliteit van fok! en ik kan niet eens een afbeelding van mijn pc uploaden?
pi_139828547
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:01 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Al de functionaliteit van fok! en ik kan niet eens een afbeelding van mijn pc uploaden?
Je moet via een site uploaden en dan krijg je een url die je hier kunt plakken.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:05:35 #127
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139828629
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Je moet via een site uploaden en dan krijg je een url die je hier kunt plakken.
Thx voor je hulp, maar ik vind het een beetje jammer dat Fok! hierin tekort schiet. Zal binnenkort eens kijken op welke site ik een foto zal plaatsen, zodat die link kan gebruiken voor Fok.
pi_139859711
Goedemorgen allemaal,

Ik denk ik meld me ook even aan op dit forum. Ik wist geeneens dat er mensen waren met hetzelfde probleem als ik. Fijn dat je kunt lezen en kunt meepraten over iets waar soms toch een taboe op rust.

Juli 2012: tattoo laten zetten over mijn kleine oude heen. Leuk, dacht ik nog! Maar toen hij er op stond, tranen met tuiten. Het ging allemaal zo snel en hij viel groter uit dan de bedoeling was. Uiteraard weet ik dat ik er zelf bij was en het mijn eigen schuld was, zoals zovelen. Maar hij stond er nu eenmaal op en ik dacht; daar moet ik dan maar mee leren leven. Ik had al enige tijd gespeeld met het idee om hem weg te laten laseren, maar ik dacht, kost veel geld, is veel gedoe en ach, hij ziet er op zich soms best leuk uit… Ik ben nu 30 en het staat me best. Tenminste, dat praatte ik mezelf aan. Laat het maar even zo. (tattoo is ongeveer 70cm2)

Afgelopen april was het echter de zoveelste keer dat er een zwemgelegenheid was, waarbij ik wederom mijn tattoo moest showen aan mensen die niet weten dat ik er 1 heb (was nog familie ook). Uiteindelijk ben ik maar niet mee gaan zwemmen, want ik was bang voor de reacties. Daar baalde ik dus zo van. En dat was het zoveelste moment waarbij ik dacht, dit wil ik niet meer. Nu ga ik er wat aan doen. Ik kan me niet altijd blijven verstoppen.

Afspraak gemaakt bij Aestethics in Veldhoven en afgelopen vrijdag heb ik de eerste behandeling gehad. Zeer duidelijke uitleg. Zeer tevreden over de behandeling op zich en erg weinig pijn gehad (gesmeerd met Emla). De tattoo is in het bgin wat dikker geweest, en nu irriteert hij wat door het schuren met kleding er langs af, maar voor de rest viel het me reuze mee. Zoals we weten is het even wachten op de restultaten, ik hoop dat ik er al wat van ga zien over een aantal weken, maar ik verwacht in het begin niet te veel. Ik weet nu al dat ik ongeveer 10-12 keer moet, en misschien nog wel vaker, omdat hij redelijk dik is gezet.

Toch ben ik blij dat ik er mee ben begonnen. Ik ben best blij met mezelf maar die lelijke tattoo is iets wat niet bij me hoort en niet bij me past. Omdat ik me kan voorstellen dat het psychisch best 'killing' kan zijn, hou ik me maar voor dat ik ben begonnen met wat fijns; dat die oerlelijke tattoo straks weg is en ik me daar niet meer druk over hoeft te maken.

Good luck voor de rest die ook aan het laseren is of hier aan denkt!
  maandag 12 mei 2014 @ 10:55:24 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139859845
Foto's?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139860118
Foto's die zet ik er nog liever even niet op. Baal gewoon van dat 'ding' en zet het liever even nog niet op het internet.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:15:47 #131
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139869769

Oorspronkelijke tatoeage 2001.


CoverUp 2005. Foto is genomen meteen na het zetten. Moet er bij zeggen dat de CoverUp op de foto er "gigantischer" uitziet dan in het echt.

[ Bericht 24% gewijzigd door NerdPride op 12-05-2014 16:26:54 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 16:17:18 #132
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139869834
Van de resultaten tot nu toe heb ik helaas nog geen foto's. Ik zal er één maken vlak voor de nieuwe laserbehandeling. Dan is het resultaat denk ik het beste zichtbaar.

[ Bericht 30% gewijzigd door NerdPride op 12-05-2014 16:28:27 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 16:40:29 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139870749
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:06 schreef BroR het volgende:
Foto's die zet ik er nog liever even niet op. Baal gewoon van dat 'ding' en zet het liever even nog niet op het internet.
Niemand herkent je aan een tatoege lijkt me?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139894939
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Niemand herkent je aan een tatoege lijkt me?
Klopt. Maar ik zet er liever geen foto op. Daarbij zie je na 1 behandeling toch bijna geen verschil. Misschien dat ik het wel doe als je straks verschil gaat zien. Een foto is geen must lijkt me? :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:42:41 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139895385
Nee, uiteraard niet, maar een foto zegt meer dan 1000 woorden ofzo.... :)
Handig voor andere gebruikers en toekomstige tatoeageverwijderaars.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139895490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:42 schreef matthijst het volgende:
Nee, uiteraard niet, maar een foto zegt meer dan 1000 woorden ofzo.... :)
Handig voor andere gebruikers en toekomstige tatoeageverwijderaars.
Dat snap ik. Misschien binnenkort. ;) ik blijf hier iig posten over de resultaten. 'T is gewoon een hele donkere tattoo met veel paars, wat blauw, rood en zwart. Dus zal ook allemaal nog wel even duren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:42:18 #137
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139942300
Goedemiddag allemaal,

Resultaat tot nu toe. Klik op preview van deze foto bovenaan deze pagina voor een kleiner, scherper voorbeeld van de afbeelding hieronder:


[ Bericht 16% gewijzigd door NerdPride op 14-05-2014 13:03:25 ]
pi_139964912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:42 schreef NerdPride het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Resultaat tot nu toe. Klik op preview van deze foto bovenaan deze pagina voor een kleiner, scherper voorbeeld van de afbeelding hieronder:
[ afbeelding ]

Edit: ik verwar je met een andere user. Na hoeveel behandelingen is dit? Ziet er goed uit!
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:19:05 #139
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_139983061
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:32 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Edit: ik verwar je met een andere user. Na hoeveel behandelingen is dit? Ziet er goed uit!
Hi Maastoren,

Thx! Gaat inderdaad de goede kant op, maar het heeft me echt al klauwen geld gekost en ik loop al rond (met tussenpozen) vanaf 2009.

Ik moet schatten voor het aantal, ik denk tussen de 15 en 20 behandelingen. Als de nieuwe laser echt zo effectief is als men zegt, hoop ik dat ik tegen het najaar een verwaarloosbaar eindresultaat kan tonen hier. Ik moet er wel bij zeggen dat er duidelijk pigmentverlies is onder sommige lichthoeken. Maar dat is niets wat de zon niet voor me kan oplossen denk ik dan maar..
pi_140063990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:42 schreef NerdPride het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Resultaat tot nu toe. Klik op preview van deze foto bovenaan deze pagina voor een kleiner, scherper voorbeeld van de afbeelding hieronder:
[ afbeelding ]

Zelden zo goed resultaat gezien, ziet er goed uit. Geeft de burger moed haha.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:42:34 #141
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_140090551
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:11 schreef Shenk het volgende:

[..]

Zelden zo goed resultaat gezien, ziet er goed uit. Geeft de burger moed haha.
Shenk,

Merci! :D Goed om te horen. moed zakt namelijk bij mijzelf ook wel eens in de schoenen na al die jaren.. Maarrr, goed werk is niet snel, en snel werk is niet goed. En daarnaast is het resultaat tot nu toe, aan de hand van de 3 previews bovenaan deze pagina, ook niet te ontkennen. Ik ben zelf erg benieuwd of er veel verschil te zien is tussen de losse behandelingen met de nieuwe laser, en de oude. Mijn volgende afspraak is begin juli. Ik zal vlak van te voren een foto maken en hier posten.

Ik zal de complimenten doorgeven aan Het Lasercentrum, alhoewel ik denk dat zij onverminderd meelezen met wat er allemaal besproken en gedeeld wordt hier.

Ben jij ook een tatoeage aan het weglaseren? Of aan het overwegen? Of zelfs al klaar ermee?

Groetjes!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:04:28 #142
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_140188331
Kun je ook instellen dat je een mailtje wilt ontvangen ofzo als er nieuwe berichten zijn hier? Hoef ik niets steeds te controleren..
pi_140457891
Aanstaande maandag mag ik weer voor mijn 3e behandeling naar aesthetic beauty clinics. Laatste x was in februari en na de behandeling zag en voelde de tattoo er erg goed uit! Weinig last van jeuk en branderige plekken en ook geen bloedingen gelukkig! Ik heb hier helaas geen foto's van! Ik zal maandag foto's maken van voor en na de behandeling!

Ik draag altijd een pleister op mijn tattoo (ik zeg altijd liever een pleister dan een tattoo waar ik spijt van heb) wat zal ik dankbaar zijn als ik daar op een dag vanaf ben zeg!! Hoe gaat het hier verder, al wat vooruitgang?
pi_140659057


Deze foto's is een aantal uur na de behandeling gemaakt, heb gelukkig nergens last van! Er werd gezegd dat ik nog ongeveer 4/5 behandelingen moet ondergaan voordat ie echt weg is
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:51:46 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_140660767
4-5, optimistisch?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_140696826
Niet dat ik daarvan uit ga.. Hopelijk wel over 2 jaar en dan ben ik in totaal 4 jaar bezig geweest..

Ik heb deze tattoo 9 jaar geleden laten zetten.. Slechte inkt en 2 jaar later al een stuk lichter geworden en toen heb ik dus besloten om deze nog een x over te doen

Ik moet zeggen dat ie op de foto een stuk donkerder lijkt dan in het echt!
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:54:12 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_140696998
OK, 't is inderdaad erg lastig om het op de foto te krijgen zoals je het zelf ziet :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_140701844
Ik ga volgende week do. weer voor linkerheup en dan slaap ik op mn rechterzij.
En de week er op voor mn rechterschouder en slaap ik op mn linkerzij

:)

Ik heb er 10 weken tussen gelaten. Het resultaat is degelijk tot nu toe.
Ik zal proberen voorafgaand, tijdens en na de sessie weer foto's te maken en plaatsen.

Succes iedereen!

[ Bericht 1% gewijzigd door mit77 op 04-06-2014 16:37:45 ]
olé
pi_140891961
Heb me net aangemeld omdat ik met hetzelfde probleem zit,tohc fijn dat je hier "lot genoten heb", heb 2maanden geleden 15 chinese letters op me onderarm laten tatoeeeren,het probleem bij mij is dat het te dik en te groot en gewoon niet mooi is gezet,moet wel zeggen dat ik tattoos mooi vind en ik wil de letters laten vervagen om er wat overheen te zetten.

@mit77 na jouw posts gelezen te hebben en jij ook uit rotterdam komt, heb ik een mail gestuurd naar dezelfde kliniek.
pi_140914902
@rotterdam0010: zo dan, da's al een snelle spijt die je daar hebt, waar ben je geweest om ze te laten zetten als ik vragen mag? En het wordt gewaardeerd als je voor- en nafoto's plaatst (niks verplicht natuurlijk!).
olé
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:09:56 #151
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141015841
Goedenavond heren (en dames),

Ondertussen weer een maandje verder na mijn eerste behandeling met de nieuwe laser bij Lasercentrum Eindhoven.

Ik moet zeggen dat ik werkelijk de indruk heb dat het vervagen/ oplossen van de tatoeage versneld gebeurt, vergeleken met de oude laser. Het zou natuurlijk louter toeval kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk. Nu nog hopen dat de tatoeage nog verder vervaagt voor mijn volgende afspraak over een maandje.

Foto's, indien indrukwekkend genoeg, volgen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:22:02 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141016270
Heb ook 't idee dat het sneller gaat. Nu 5 weken geleden. Zal van het weekend eens wat foto's proberen te maken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:07:52 #153
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141034520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:22 schreef matthijst het volgende:
Heb ook 't idee dat het sneller gaat. Nu 5 weken geleden. Zal van het weekend eens wat foto's proberen te maken :)
Nice!! Dat het er maar gauw op zit! Of af eigenlijk ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:01:18 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141128917
5 weken na de 2e keer met PicoSure.
Huid komt er meer doorheen. Het is lastig om het exact zo te fotograferen als je het ziet.
Vooral aan de linker- en rechterkant bij de "vleugel" zie je nu stukken witte huid tevoorschijn komen:


Edit. Dit was het begin:


[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 15-06-2014 22:25:38 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 16 juni 2014 @ 00:57:40 #155
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141139089
Ziet er goed uit Mattijst!
pi_141189090
Korte update: Ben gister weer geweest voor m'n heup. Pijn was aanzienlijk minder. Mogelijk doordat de zenuwen iets gewend danwel beschadigd zijn (door het zetten en de eerste laserbehandeling). Dit komt vaker voor dat de pijn minder wordt schijnt. Iets hogere stand ingezet ditmaal, een paar hele kleine blaren. Thuis met wat ijswater op een washandje gekoeld. vanaf vandaag weer calendulam zalf smeren. En a.s. donderdag weer terug voor de 2e behandeling van m'n schouder. Dan zal ik weer foto's plaatsen. Tot zover!
olé
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:57:00 #157
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141285037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:45 schreef mit77 het volgende:
Korte update: Ben gister weer geweest voor m'n heup. Pijn was aanzienlijk minder. Mogelijk doordat de zenuwen iets gewend danwel beschadigd zijn (door het zetten en de eerste laserbehandeling). Dit komt vaker voor dat de pijn minder wordt schijnt. Iets hogere stand ingezet ditmaal, een paar hele kleine blaren. Thuis met wat ijswater op een washandje gekoeld. vanaf vandaag weer calendulam zalf smeren. En a.s. donderdag weer terug voor de 2e behandeling van m'n schouder. Dan zal ik weer foto's plaatsen. Tot zover!
Hey Mit,

Beschadigde zenuwen als gevolg van de laserbehandeling lijkt me sterk. Zou wat zijn als dat kon gebeuren. Wat ik wel weet is dat je lijf zichzelf iets verdooft bij pijn. Ik voel zelf ook regelmatig de pijn iets afnemen gedurende de laserbehandeling. Lijkt me dat we hetzelfde waarnemen. Balen dat je blaren hebt, heb ik gelukkig geen last van gehad. Over een maandje mag ik weer.
pi_141286092
Zou dat onmogelijk zijn NerdPride?
Er lopen toch zenuwen door je huid en je pakt de huid best flink aan.

En ja ach, 2-3 mini blaren, goed gekoeld na de behandeling zodat de hitte eruit kwam.
En de dag erna begonnen met calendulam zalf. Nu ziet het aardig geel van de bloeduitstortinkjes trouwens.
olé
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:45:32 #159
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141288525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:32 schreef mit77 het volgende:
Zou dat onmogelijk zijn NerdPride?
Er lopen toch zenuwen door je huid en je pakt de huid best flink aan.

En ja ach, 2-3 mini blaren, goed gekoeld na de behandeling zodat de hitte eruit kwam.
En de dag erna begonnen met calendulam zalf. Nu ziet het aardig geel van de bloeduitstortinkjes trouwens.
Hey,

Ik ben totaal niet medisch onderlegd, laat staan wat betreft ons zenuwstelsel. Maar een beschadigde zenuw klinkt in mijn oren als iets ernstigs. En ik denk dat dat nooit een gevolg zou mogen zijn van laserbehandelingen zoals die jij en ik ondergaan. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Terwijl ik dit typ lees ik wat over zenuwbeschadigingen, maar het is veel te complex om er snel iets uit te kunnen afleiden. Misschien weet je kliniek er iets over? Stuur em een mailtje? Hij zou toch de gevolgen van de behandelingen moeten kennen, lijkt me.
pi_141296704
Nou, hij gaf aan dat het vaker voorkomt (minder pijn ervaren na verloop van tijd ) en een gevolg van gewenning is en/of misschien zenuwbeschadiging. Dit klinkt ernstig wellicht maar dit heb je op allerlei niveaus natuurlijk. Het is wat anders dan een hernia waarbij je grote beenzenuw bekneld raakt en je bv. uitval ondervindt. Er is toch een bepaalde littekenvorming denk ik, al dan niet zichtbaar, aangezien je de huid aanpakt en best wel weer even moet helen. En ik heb wel meer littekens die anders (of helemaal niet) aanvoelen.

Tot zover mijn idee :)
olé
pi_141313057
@mt77 sorry voor mijn late reactie,was een weekje op vakantie.

Ik heb van de tattoo geen spijt dat wil zeggen dat ik nog wel steeds chinese karakters wil( ben zelf gedeeltelijk aziatisch en vind het een mooi geschrift) alleen deze tattoo is niet mooi gezet,te dik en te groot gezet.

Mijn planning is om het te vervagen zodat ik er wat anders overheen kan laten zetten,ik heb de kliniek gemaild waar jij ook heen gaat en die zeiden mij dat de tattoo 10maanden oud moet zijn voordat ze aan een behandeling kunnen beginnen,eventuele prijzen zou ik pas te weten komen als ik een afspraak heb over 10 maanden.

Ik heb ook contact gehad met een kliniek die de picosure laser heeft en als ik de foto's van Mattijst zie na 2x behandelen dan vind ik dat echt verbluffend.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 00:20:31 #162
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141313841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:24 schreef mit77 het volgende:
Nou, hij gaf aan dat het vaker voorkomt (minder pijn ervaren na verloop van tijd ) en een gevolg van gewenning is en/of misschien zenuwbeschadiging. Dit klinkt ernstig wellicht maar dit heb je op allerlei niveaus natuurlijk. Het is wat anders dan een hernia waarbij je grote beenzenuw bekneld raakt en je bv. uitval ondervindt. Er is toch een bepaalde littekenvorming denk ik, al dan niet zichtbaar, aangezien je de huid aanpakt en best wel weer even moet helen. En ik heb wel meer littekens die anders (of helemaal niet) aanvoelen.

Tot zover mijn idee :)
Hey goedenavond,

Heb gezwommen vanavond en nog wat gegeten buitenshuis, vandaar late reactie. Ik zat inderdaad met mijn hoofd in het straatje van hernia veroorzakende beknelde beenzenuwen ;) Als zelfs jouw behandelaar zegt dat het misschien wel zenuwbeschadiging is, dan zal die kans wel bestaan denk ik. Ik zal het ook eens vragen bij mijn behandelaar over een paar weken. Of ik stuur een mailtje vooruit, nu ben ik echt nieuwsgierig.
pi_141341630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef rotterdam0010 het volgende:
@mt77 sorry voor mijn late reactie,was een weekje op vakantie.

Ik heb van de tattoo geen spijt dat wil zeggen dat ik nog wel steeds chinese karakters wil( ben zelf gedeeltelijk aziatisch en vind het een mooi geschrift) alleen deze tattoo is niet mooi gezet,te dik en te groot gezet.

Mijn planning is om het te vervagen zodat ik er wat anders overheen kan laten zetten,ik heb de kliniek gemaild waar jij ook heen gaat en die zeiden mij dat de tattoo 10maanden oud moet zijn voordat ze aan een behandeling kunnen beginnen,eventuele prijzen zou ik pas te weten komen als ik een afspraak heb over 10 maanden.

Ik heb ook contact gehad met een kliniek die de picosure laser heeft en als ik de foto's van Mattijst zie na 2x behandelen dan vind ik dat echt verbluffend.
Let wel op dat mattijst daarvoor ik meen 10 keer is behandeld door een yag laser.

Een picosure verwijderd een tattoo wel iets sneller maar het is geen wonder apparaat.

Ik ben nu zelf voor de 3de keer geweest waarvan 2 keer met picosure. Aan de laatste behandeling heb ik flinke blaren opgelopen, dus het is geen pretje en zeker niet snel te noemen, een tattoo verwijderen.

Er is tot nu toe nog niemand geweest die heeft gezien dat ik mijn tattoo laser, dat geeft aan hoe langzaam het gaat.

Suc6 voor iedereen die bezig is of de stap nog wil gaan zetten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:32:05 #164
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141344091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef rotterdam0010 het volgende:

Ik heb ook contact gehad met een kliniek die de picosure laser heeft en als ik de foto's van Mattijst zie na 2x behandelen dan vind ik dat echt verbluffend.
Hiervoor zaten ook "normale" behandelingen heh ;)
Maar de picosure zorgt wel dat het sneller weg gaat.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:54:59 #165
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141345219
Ik lees hier dat een zwarte tattoo na de behandelingen steeds grijzer wordt tot-ie weg is.
Dat grijzer worden zou mijn probleem namelijk kunnen oplossen: ik heb een jaar na de eerste mijn tattoo uitgebreid, maar die uitbreiding is altijd veel zwarter gebleven dan het eerste deel, zelfs na jaren is de kleur nooit bijgetrokken.
Ik zat serieus te denken om die aanvulling weg te laten halen maar als je hem met laseren grijzer kunt krijgen kan ik misschien met een paar behandelingen al een gewenst resultaat krijgen?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:24:00 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141347043
Klopt. Zie bv. dat plaatje van mij in de op.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:35:27 #167
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141347836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef matthijst het volgende:
Klopt. Zie bv. dat plaatje van mij in de op.
Maar wordt de tattoo dan alleen grijzer of ook vager?
Want vager (minder scherp omlijnd) is natuurlijk niet mooi.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:41:13 #168
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141348156
Oh. Ook wat vager uiteraard, aangezien dat normaal het plan is ;)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141395635
Waarom zou je laseren ipv snijden bij een kleine tattoo? Zoals die vleermuis

Naar mijn idee is snijden goedkoper, sneller en resultaat gerichter.
  zondag 22 juni 2014 @ 09:54:34 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141399638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:41 schreef matthijst het volgende:
Oh. Ook wat vager uiteraard, aangezien dat normaal het plan is ;)
Ik zou natuurlijk gewoon kunnen beginnen met laseren en ofwel na een paar sessies besluiten dat-ie zo wel goed is, ofwel toch maar doorgaan tot hij helemaal weg is. Hoewel ik dat toch wel jammer zou vinden, geloof ik.
Ik heb die aanvulling er immers niet voor niets bij laten zetten en vind hem - behalve dan dat hij zo veel zwarter is dan het eerdere deel - nog steeds mooi.
Het gaat me puur om het kleurverschil (zwartverschil) tussen het origineel en de aanvulling.
Heb ook al overwogen om het eerste deel opnieuw te laten inkleuren met zwart maar omdat die nogal fijn en gedetailleerd is durf ik dat niet aan eigenlijk.
pi_141400060
Als ik naar mijn eigen tatoeage kijk dan wordt deze inderdaad steeds vager en is van diepzwart via grijs naar nu echt al lichtgrijs gegaan, echter zie ik ook dat de vorm aan het vervagen is, dus niet alleen de kleur.
Denk dat je hier serieus rekening mee moet houden. De tatoeage is nu bij mij qua tekening lang niet meer zo scherp als hij was. De lijnen zijn niet scherp, de tekening wordt nu meer vlekkerig.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 22 juni 2014 @ 15:12:51 #172
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141407828
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zou natuurlijk gewoon kunnen beginnen met laseren en ofwel na een paar sessies besluiten dat-ie zo wel goed is, ofwel toch maar doorgaan tot hij helemaal weg is. Hoewel ik dat toch wel jammer zou vinden, geloof ik.
Ik heb die aanvulling er immers niet voor niets bij laten zetten en vind hem - behalve dan dat hij zo veel zwarter is dan het eerdere deel - nog steeds mooi.
Het gaat me puur om het kleurverschil (zwartverschil) tussen het origineel en de aanvulling.
Heb ook al overwogen om het eerste deel opnieuw te laten inkleuren met zwart maar omdat die nogal fijn en gedetailleerd is durf ik dat niet aan eigenlijk.
Is het een optie om de boel van de andere kant te benaderen? Kleurverschil oplossen door het lichtere gedeelte ook extra te laten inkleuren, in plaats van het zwartere gedeelte te vervagen.. Is maar een ideetje..
  zondag 22 juni 2014 @ 15:19:16 #173
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141408081
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:12 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Is het een optie om de boel van de andere kant te benaderen? Kleurverschil oplossen door het lichtere gedeelte ook extra te laten inkleuren, in plaats van het zwartere gedeelte te vervagen.. Is maar een ideetje..
Ja, dat zei ik al, dat is nauwelijks een optie omdat het lichtere gedeelte nogal fijn en gedetailleerd is, ik geloof niet dat het er mooier op zal worden als ik die nog een keer in zwart over laat zetten.
pi_141408327
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:24 schreef WRH het volgende:
Als ik naar mijn eigen tatoeage kijk dan wordt deze inderdaad steeds vager en is van diepzwart via grijs naar nu echt al lichtgrijs gegaan, echter zie ik ook dat de vorm aan het vervagen is, dus niet alleen de kleur.
Denk dat je hier serieus rekening mee moet houden. De tatoeage is nu bij mij qua tekening lang niet meer zo scherp als hij was. De lijnen zijn niet scherp, de tekening wordt nu meer vlekkerig.
idd

de tattoo loopt uit als het ware, grenzen vervagen
is inherent aan de behandeling, de inkt krijgt een tik en wordt afgevoerd
olé
  zondag 22 juni 2014 @ 15:32:45 #175
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141408497
Maar vorm vervagen gaat waarschijnlijk gelijk op met grijzer worden? Dus als ik 'm alleen maar een paar tinten minder zwart wil blijft de vervaging misschien wel binnen de grenzen van het acceptabele.
En zo niet, dan zal ik door moeten gaan tot hij helemaal weg is. ;(

Hoe precies kunnen ze eigenlijk tattoos weghalen? Als je, zoals ik, een deel van een geheel wilt weghebben, kunnen ze dat, bij wijze van spreken, "pixel voor pixel" doen?
  zondag 22 juni 2014 @ 15:41:40 #176
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141408791
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:19 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik al, dat is nauwelijks een optie omdat het lichtere gedeelte nogal fijn en gedetailleerd is, ik geloof niet dat het er mooier op zal worden als ik die nog een keer in zwart over laat zetten.
Oh, zit ik weer te slapen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door NerdPride op 22-06-2014 15:47:14 ]
  zondag 22 juni 2014 @ 16:19:36 #177
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141410154
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:32 schreef Gwywen het volgende:
Maar vorm vervagen gaat waarschijnlijk gelijk op met grijzer worden? Dus als ik 'm alleen maar een paar tinten minder zwart wil blijft de vervaging misschien wel binnen de grenzen van het acceptabele.
En zo niet, dan zal ik door moeten gaan tot hij helemaal weg is. ;(

Hoe precies kunnen ze eigenlijk tattoos weghalen? Als je, zoals ik, een deel van een geheel wilt weghebben, kunnen ze dat, bij wijze van spreken, "pixel voor pixel" doen?
Zover ik weet worden de pigmentdeeltjes aangetast en lossen op, en worden vervolgens met afvalstoffen (transpiratie/ urine) je lichaam uitgevoerd.

TS heeft hier vrij veel over uitgelegd in begin topic.
pi_141418051
De laser raakt maar hele kleine gedeelten per tik aan, alleen het grote probleem dat je zult tegenkomen is dat elk menselijk lichaam weer anders is en ook enigszins anders reageert.
Bij de een zal het vervagen en het 'lekken' van de scherpe lijnen erger zijn dan bij de ander.
Zou je het risico nemen?
Ik denk niet dat om het even welke behandelaar je echt een garantie zal kunnen geven dat het vervagen zogezegd gelijke tred zal houden met het minder scherp worden van de lijnen.
Het vervelende daarbij is dat doordat de inkt langzaam wordt afgevoerd en het een enorm traag proces is, je pas geruime tijd na behandeling zult zien of de mate van vervagen voor jou acceptabel is of dat je hele tekening eraan gaat. daarna herstellen (als je dat zou willen) betekent dan een cover up, want eenmaal 'uitgelekte' inkt ga je niet meer binnen de lijntjes in je huid krijgen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_141442952
Het lekken is bij iedereen verschillend, ik zou het risisco niet nemen.

Ook is het zeer waarschijnlijk dat er op sommige delen van het vervagen/verwijderen vlak van de tattoo meer of minder inkt is gebruikt hetgeen je niet zo kan zien maar bij verwijdering wel zichtbaar kan worden. Met andere woorden, je behandelt een deel van de tattoo ter verwijdering maar een deel daarvan raakt sneller verwijderd dan het andere. Dan krijg je dus een ongelijkheid die e.e.a. niet mooier maakt.

Plus, je lichaam kan nog wel maandenlang doorgaan met afvoeren waardoor je bv. na 6 maanden pas het definitieve eindresultaat ziet van je behandeling. Vandaar dat vaak wordt aangeraden om minstens 3 maanden tussen een behandeling te laten zitten. Je huid is ws. al wel eerder hersteld maar het afbreken kan nog makkelijk plaatsvinden.
olé
  maandag 23 juni 2014 @ 11:45:46 #180
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141444192
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:03 schreef mit77 het volgende:
Het lekken is bij iedereen verschillend, ik zou het risisco niet nemen.

Ook is het zeer waarschijnlijk dat er op sommige delen van het vervagen/verwijderen vlak van de tattoo meer of minder inkt is gebruikt hetgeen je niet zo kan zien maar bij verwijdering wel zichtbaar kan worden. Met andere woorden, je behandelt een deel van de tattoo ter verwijdering maar een deel daarvan raakt sneller verwijderd dan het andere. Dan krijg je dus een ongelijkheid die e.e.a. niet mooier maakt.

Plus, je lichaam kan nog wel maandenlang doorgaan met afvoeren waardoor je bv. na 6 maanden pas het definitieve eindresultaat ziet van je behandeling. Vandaar dat vaak wordt aangeraden om minstens 3 maanden tussen een behandeling te laten zitten. Je huid is ws. al wel eerder hersteld maar het afbreken kan nog makkelijk plaatsvinden.
Mit,

Laat jij tot 3 maanden tussen je behandelingen in? Ik 8 weken max. Zou een maandje extra geduld hetzelfde resultaat opleveren als wanneer ik na na 2 maanden alweer opnieuw laat laseren?
pi_141447095
Inderdaad, ook het ongelijk inbrengen van de inkt bij het zetten van de tatoeage.(het is tenslotte handwerk, geen enkele tatoeëerder heeft de hele zetting exact dezelfde hoeveelheid inkt of dezelfde uitgeoefende druk)
Ik zie nu op mijn tatoeage echt verschil op alle punten, ergens zit 1 heel hardnekkig puntje dat nog redelijk zwart is, er na zit al een stukje bijna witte huid en dan bedoel ik ook echt krap een halve cm ernaast. Het valt simpelweg vrijwel niet in te schatten of te voorspellen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_141448896
@NerdPride: nou, het is zo dat de huid er dus klaar voor is maar het effect nog niet helemaal uitgewerkt. Dan is het zonde om alweer te gaan. Het kan ook uiteindelijk een behandeling schelen. Niet dat ik het daarvoor doe maar toch. Mijn reden is dat ik geen haast heb en het maximale uit een behandeling wil halen.

@WRH: ik zie dat ook bij mij, vooral bij de tattoo die erg slecht gezet is.

Ik ben net terug van m'n 2e behandeling. Er zijn foto's gemaakt die ik t.z.t. zal uploaden.
Ben wel benieuwd zelf aangezien ik nu een voorfoto en een 10 weken na behandelingfoto heb.
dat zou het echte resultaat moeten aangeven. Hopelijk hebben de foto's een beetje dezelfde kwaliteit anders weet ik nog niks.

Volgende behandeling pas over 3 maanden (15 sept.). Even over de zon van de zomer heengetild.
olé
  maandag 23 juni 2014 @ 15:15:45 #183
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141451320
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:11 schreef mit77 het volgende:
@NerdPride: nou, het is zo dat de huid er dus klaar voor is maar het effect nog niet helemaal uitgewerkt. Dan is het zonde om alweer te gaan. Het kan ook uiteindelijk een behandeling schelen. Niet dat ik het daarvoor doe maar toch. Mijn reden is dat ik geen haast heb en het maximale uit een behandeling wil halen.

Volgende behandeling pas over 3 maanden (15 sept.). Even over de zon van de zomer heengetild.
Helder. Stel nou dat ik nog 5 behandelingen nodig heb. Dan zou het ook met 4 kunnen en wat meer geduld. Persoonlijke afweging.

Jij komt ook bij het Lasercentrum toch? Heb jij last van blaren oid? Met de nieuwe laser? Ik totaal niet, maar ik hoorde en las hier wel over. Hopelijk blijft dit mij bespaard.
pi_141453122
Dat zou idd kunnen. Je hebt dan wel wat geduld nodig maar over de linie genomen heb je dezelfde behandeltijd.

Nee, ik ben klant bij Beauty Tech in Rotterdam. Geen pico daar.
olé
  maandag 23 juni 2014 @ 16:35:16 #185
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141454134
Ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Ook een prima laser aan de hand van jouw resultaten dan, of niet?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:09:40 #186
430090 Jklooster21
dowhatanddowho
pi_141484556
Hi Samson,
Ik las dat jij je tattoo hebt verwijderd middels chirurgische ingreep.
Ik zou je hier graag wat vragen over stellen. Zou je mij daarbij kunnen helpen!
Ik hoor graag van je! Dank.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:38 schreef Samson het volgende:

[..]

Was helaas ook mijn ervaring na heel veel behandelingen, dus ik heb het weg laten snijden, gelukkig was dit bij mij wel een optie. Heb daar geen dag spijt van gehad :)
pi_141535204
@NerdPride: 2 behandelingen gehad nu, heb nu wel op de ene tattoo enkele kleine blaren. De stand was iets hoger dan vorige keer. Deze trokken in 2 dagen weg.

Op de andere tattoo een kwart van de oppervlakte blaren...heftiger dan die andere ook. De laser was sneller gezet (niet hoger). Heb een avond met ijswater gekoeld (behandling om 13u) en nog zat er hitte in, zelfs de andere dag nog nog wat. Enkele blaren zijn open gegaan 's nachts en lijken wel putjes geworden nu. Ben benieuwd of en hoe het heelt. De behandelaar zei bij navraag dat de snelheid de oorzaak was en dat op dag 2 koelen geen zin meer heeft en de blaren na enkele dagen weg zouden zijn. Hier lijkt het ook op. Afwachten hoe het er over een tijdje uitziet dus.
olé
pi_141538469
Heb zelf ook flink blaren gehad. Denk dat dit erbij hoort als je op realself.com kijkt zie je niet anders. Het is bij mij gekomen toen de laser harder en of sneller is gezet.

Het is bij mij na 3 dagen weg gegaan. Heb het 3 dagen afgeplakt zodat er niks kapot kan gaan. Inmiddels 6 dagen geleden en het ziet er erg netjes uit! Het jeukte afgelopen dagen extreem maar nu is dat minder. Wel is het enorm aan het vervelen, trek de blauwe vellen eraf dus lijkt zeker inkt in te zitten. Goed nieuws dus.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.
pi_141547177
@Shenk: Ok, dat geeft hoop, heb natuurlijk geen zin in schade!

Maar die schade is er denk ik wel aangezien er 3 blaasjes kapot zijn gegaan welke nu putjes zijn.
Ik kijk recht op de inkt, heel donker. De rest van de blaren zijn nu (2d na de behandeling) al flink platter gelukkig. Dus dat het een dag of 3 aldus de behandelaar duurt klopt wel. Toch lijkt het me niet wenselijk dat je ze hebt aangezien ze dus kapot kunnen gaan en ik vermoed dat je dit blijft zien.

Jeuk is natuurlijk een teken van genezing.
En je trekt de vellen met inkt er af? Dat gaat wel erg snel dan ;)
olé
pi_141595088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:09 schreef Jklooster21 het volgende:
Hi Samson,
Ik las dat jij je tattoo hebt verwijderd middels chirurgische ingreep.
Ik zou je hier graag wat vragen over stellen. Zou je mij daarbij kunnen helpen!
Ik hoor graag van je! Dank.

[..]

stuur maar een PM :)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:12:45 #191
430090 Jklooster21
dowhatanddowho
pi_141645721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:07 schreef Samson het volgende:

[..]

stuur maar een PM :)
Samson, dank voor je reactie!
Ik kan helaas geen PM sturen, heb pas net een account aangemaakt naar aanleiding van jouw post.
Zou je mij wellicht een PM kunnen sturen?
Anders misschien een mail naar brapbrap1921@gmail.com

Thnx!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:30:47 #192
421412 SHMD
tevereden klant laserc. Ehv.
pi_141649535
Ik ben nu 5x geweest.
Na 4x keer laseren al een wereld van verschil.
De 5e x met een nieuwe lasertechniek die als het goed is 2 x zo snel zal werken.
Ik kan dit nog niet helemaal goed beoordelen, omdat het in het begin al meteen zo snel ging.
Wel had ik de laatste keer meer last...
De hele tattoo voelde aan als een grote korst en deed zeker een week lang pijn met douchen (warmte)
en als ik er op ging liggen.
Desalniettemin ben ik blij met de resultaten tot nu toe.
Met dank aan lasercentrum in Eindhoven en hun vriendelijke personeel!
dat verzacht de pijn ook wel een beetje...haha
pi_141673985
Nou, een aantal blaren is kapot gegaan, meer dan de 3 in eerste instantie..ai. Ietwat pijnlijk/gevoelig en een beetje rood eromheen. Pijn mag geen naam hebben maar het is toch een ontstekinkje helaas. Daar hebben we niet zoveel zin in natuurlijk. M'n behandelaar zei niet te smeren (calendula) en enkele dagen af te wachten. Zou vanzelf over moeten gaan. We gaan het weer zien.

Iemand anders ook deze ervaring?
olé
  zondag 29 juni 2014 @ 10:07:11 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141674298
Ik zou juist altijd smeren, met dat groene spul uit het plaatje in de Op.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141677799
ben eigenwijs geweest en heb calendula gesmeerd :)
gelijk ook voor het herstel van het niet-blaar gedeelte

edit: ow die creme had ik niet gezien, gelijk sample besteld via http://www.alhydran.nl/

[ Bericht 16% gewijzigd door mit77 op 29-06-2014 13:20:28 ]
olé
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:07:17 #196
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_141768019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef SHMD het volgende:
Ik ben nu 5x geweest.
Na 4x keer laseren al een wereld van verschil.
De 5e x met een nieuwe lasertechniek die als het goed is 2 x zo snel zal werken.
Ik kan dit nog niet helemaal goed beoordelen, omdat het in het begin al meteen zo snel ging.
Wel had ik de laatste keer meer last...
De hele tattoo voelde aan als een grote korst en deed zeker een week lang pijn met douchen (warmte)
en als ik er op ging liggen.
Desalniettemin ben ik blij met de resultaten tot nu toe.
Met dank aan lasercentrum in Eindhoven en hun vriendelijke personeel!
dat verzacht de pijn ook wel een beetje...haha
Ik ben ook klant bij Lasercentrum Eindhoven, kun je foto's plaatsen van je behandeling? Voor en na?
pi_142156566
Hallo, Ik zit al een paar uur te lezen op dit forum en kom graag in contact met mensen die hun tattoo operatief weg hebben laten snijden. Dit lijkt me voor mij de beste optie. Kan helaas nog geen ervaringen en voor en na foto's op internet vinden.
pi_142164729
@mama_23: hoezo is dit voor jou de beste oplossing? ongeduldig? of?
olé
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:37:13 #199
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142167215
Dinsdag weer een behandeling gehad bij het Lasercentrum. Resultaat na 1e behandeling met nieuwe laser is minder groot dan ik had verwacht (gehoopt), maar nog steeds is er duidelijk verschil te zien tussen behandeling met oude en nieuwe laser. Over een maandje, als de behandeling zijn werk heeft gedaan post ik weer foto's. Geen blaren trouwens. Wel knalrood en gevoelig. Ik behandel alleen met bio-oil of body-oil, hoe dat spul ook heet. Klein cilindervormig flesje bij drogist.

[ Bericht 19% gewijzigd door NerdPride op 11-07-2014 12:43:56 ]
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:08:44 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142168212
Lasercentrum volgt nu een behandeling met de picosure laser:
http://www.tattoo-verwijderen.com/tattoo-vlinder-verwijderen

Voor behandeling:


Na 1 behandeling:
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:19:13 #201
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142168533
Nice Mattijst, hoeveel behandelingen tussen voor- en na-foto?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:30:45 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142169011
1, niet mijn foto heh, maar wel van Lasercentrum!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142209403
Gaan ze bij aesthetics nu ook over naar die pico laser??
  zaterdag 12 juli 2014 @ 20:14:04 #204
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142215622
Dat riepen ze een paar maanden terug wel, maar of dat realiteit is of een kwestie van klanten zo lang mogelijk aan het lijntje houden is de vraag...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142432216
-edit: als je het topic niet wilt vervuilen moet je er ook niet over beginnen, niet netjes

[ Bericht 91% gewijzigd door Mylene op 20-07-2014 14:25:01 ]
  zaterdag 19 juli 2014 @ 19:40:22 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142488558
Ontopic maar weer dan :)
Hier een voor-na foto van de enkel tot nu toe, net genomen:


[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 20-07-2014 14:25:34 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142490068
Ik heb volgende week een verkennende afspraak bij beauty aesthetics. Ik wil wel met de picosure behandeld worden dus als zij mij dat niet kunnen bieden zal ik naar het lasercentrum gaan.
pi_142493731
Ontopic inderdaad. Voor de duidelijkheid heb niks tegen het lasercentrum! Word gewoon netjes geholpen en vakkundig. Heb zeker het idee dat de picosure beter is, zeker de nazorg is veel minder dan bij de oude laser.

Heb wel mijn twijfels over de oprechtheid van mathijst. Jammer dat mn berichten verwijderd worden. Forums is toch om je mening te geven, als dat al niet meer mag?

[ Bericht 28% gewijzigd door Shenk op 20-07-2014 20:04:54 ]
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:48:53 #209
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142495457
Ah, OK, ik vat 'm :)
Benieuwd naar de laatste info van Maastoren over een week!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142505056
Waarom zijn die behandelingen eigenlijk zo schreeuwend duur? Het is niet echt arbeidsintensief als ik de filmpjes op you tube zo zie. Is het dan alleen omdat de aanschaf van zo'n laser erg duur is, of is het omdat er weinig concurrentie is?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:44:51 #211
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142505863
$40.000-60.000 voor een gebruikte unit volgens:
http://www.medprolasers.com/fsbo-equipment.cfm

En $150.000 voor een nieuwe, volgens:
http://www.news.com.au/li(...)ixwvgh-1226734467509
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142505888
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:44 schreef matthijst het volgende:
$40.000-60.000 voor een gebruikte unit volgens:
http://www.medprolasers.com/fsbo-equipment.cfm

En $150.000 voor een nieuwe, volgens:
http://www.news.com.au/li(...)ixwvgh-1226734467509
Dat is goedkoper dan ik dacht eigenlijk. Hoeveel schat je dat een behandeling per 10 minuten ongeveer kost, of kan je dat zo niet aangeven?
  zondag 20 juli 2014 @ 10:04:39 #213
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142506106
Geen idee wat het precies per 10 min is. Hou voor het gemak eens 100 euro aan denk ik, prijs van Google:
Nu ¤ 97,50, 11 cm² tot 20 cm²

Ik weet niet of je er met aanschaf alleen al bent, kan me zo voorstellen dat een leverancier er een onderhoudscontract bij doet en dat je de lampen/lasers moet vernieuwen na een x-tal uur?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142524850
Er is ook weinig concurrentie, en als er wat is dan zijn het vaak de goedkope lasers van alibaba.com

Ik denk wel dat t zeer rendabele handel is als je ziet dat het lopende band werk is en je al snel op 100 euro per 5 a 10 min zit. Dan loop je binnen, onderhoud zal er zeker op zitten maar met 600 euro omzet per uur zullen ze daar niet wakker van liggen.

Blijft de vraag of je het druk gaat krijgen als je een nieuwe kliniek zou openen. Denk dat vertouwen belangrijke rol speelt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 15:56:09 #215
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 16:20:04 #216
382129 crew  Donna
pi_142599919
Ik ben erg lang niet in dit topic geweest, maar ben weer actief bezig met laseren.

Ben inmiddels niet meer bij Impulse Laser in Zwolle. Die heeft me helaas weinig anders opgeleverd dan 2 littekens van een enorme bloedblaar, altijd bloeden, dikke korst en heel erg veel pijn. Ik moest maar verdovende zalf gaan smeren, maar zelfs daarmee ging ik door de grond.

Ik zit nu in Friesland (Jo.ure) om precies te zijn en het is direct veel beter. Hoe ik nu behandeld word (letterlijk en figuurlijk) heeft me wel laten zien dat Mevr. Zwolle er eigenlijk weinig verstand van had. Anyway, ik ben nu 2x bij de nieuwe geweest en nu wordt er eindelijk wel resultaat zichtbaar. Stukje bij beetje komen er lichte vlekken in het zwarte gedeelte en de kleurtjes zijn al helemaal 'grauw'. Oh en het doet bijna helemaal geen pijn én geen bloed!

Zaterdag weer een sessie!
pi_142636643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:56 schreef GimmeGore het volgende:
Ik kwam deze oproep tegen, iemand hier misschien interesse?

http://www.piercingforum.(...)ten-en-Spijtoptanten
Dank voor de plug, mevrouw Gore! Graag hoor ik of er iemand interesse heeft om hieraan mee te werken (zie ook onderstaand bericht). Groeten, Jordi Kloos (Nieuwe Revu)

Gezocht: Laserpatiënten en Spijtoptanten

Hallo allemaal!

Voor weekblad Nieuwe Revu zoek ik mannen en vrouwen, die hun tatoeage hebben laten verwijderen, maar bij wie de laserbehandeling (blijvend) letsel heeft veroorzaakt. Ook wil ik graag mensen spreken die van plan zijn hun tattoo weg te laten laseren.

Het verwijderen van tattoos is namelijk booming business. Speciale laserklinieken, die zich bezighouden met het verwijderen van tatoeages, schieten als paddenstoelen uit de grond.

Regels en erkende diploma’s voor ‘tatoeageverwijderaards’ zijn er vooralsnog niet. Eigenlijk iedereen met een laserapparaat kan en mag zijn eigen laserkliniek beginnen. En dat terwijl de behandeling niet geheel zonder risico’s is en de nodige kennis van de behandelaar vergt.

Minister Schippers (Volksgezondheid) wil nu nieuwe wetgeving invoeren die bepaalt dat de behandeling alleen uitgevoerd kan worden door mensen die een erkende medische opleiding hebben gehad. Daarmee moet de wildgroei van laserklinieken tegen worden gegaan en zijn de spijtoptanten voortaan beter beschermd tegen malafide laserbeunhazen en tattoo-verwijderaars met een gebrek aan know-how.

Wie uitgebreid (desgewenst anoniem) zijn of haar verhaal wil doen, kan contact opnemen via info@kloosmedia.nl. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jordi Kloos
Verslaggever Nieuwe Revu
pi_142816059
Eerder vandaag bij Aestethic Beauty Clinic geweest.Tattoo die weggehaald moet worden is 11 vierkante cm maar ze gingen akkoord met de prijs van 5 vierkante centimeter. Ik heb ongeveer 12 behandeling nodig om de tattoo weg te laten halen. Met de Picosure heb ik maar de helft nodig. Ze konden mij niet vertellen wanneer en of ze 'm überhaupt kregen. Ze waren er nog mee bezig. Ik heb niet het idee dat dit op korte termijn gaat gebeuren. Als het al gaat gebeuren. Heb er niet zo'n goed gevoel bij. Gaat 'm dus niet worden voor mij daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maastoren op 28-07-2014 21:46:49 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 16:33:45 #219
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142817148
Bedankt voor de update: duidelijk ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142838775
Meteen na de eerste keer



Morgenochtend volgende buurt

Dit is na 3 keer
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:36:05 #221
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142846632
Maandje sinds mijn 2e Picosure behandeling. Klik wederom op preview bovenaan pagina voor kleiner/ scherpere afbeelding. Het gaat helemaal niet slecht maar ik had er toch meer van verwacht =>

[ Bericht 38% gewijzigd door Mylene op 29-07-2014 15:39:34 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:58:11 #222
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142847209
Kun je het formaat van de afbeelding hier wijzigen? Zodat de afbeelding niet een opgerekt stuk folie lijkt?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:45:18 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_142850844
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:58 schreef NerdPride het volgende:
Kun je het formaat van de afbeelding hier wijzigen? Zodat de afbeelding niet een opgerekt stuk folie lijkt?
Ik heb hem kleiner gemaakt door =400 tussen [img en ] te plaatsen. Nog kleiner, dan een getal lager dan 400.

[IMG=400] http://i60.tinypic.com/2s63m07.jpg [/IMG]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:50:15 #224
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142851005
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb hem kleiner gemaakt door =400 tussen [img en ] te plaatsen. Nog kleiner, dan een getal lager dan 400.

[ [url= http://i60.tinypic.com/2s63m07.jpg ]afbeelding[/url] ]
Uitstekend, Mylene. Dankjewel. Maar jij bent een admin, neem ik aan? Omat je mijn posts in kunt?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:00:11 #225
16715 Mylene
*schatje*
pi_142851306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:50 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Uitstekend, Mylene. Dankjewel. Maar jij bent een admin, neem ik aan? Omat je mijn posts in kunt?
Nee, moderator, daarom ben ik blauw.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:08:38 #226
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_142851547
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, moderator, daarom ben ik blauw.
Admin, moderator, iets in dat straatje in ieder geval.. Niet dat iedereen zomaar mijn posts in kan. Daar ging het me om.

Merci.
pi_143419611
Ik had vandaag een gesprek bij het lasercentrum. Is mij een stuk beter bevallen dan beauty aesthetics. Het is natuurlijk persoonlijk maar dit is mijn ervaring. Net allemaal iets deskundiger en professioneler naar mijn idee. Ik ga over een maand de behandeling beginnen. Onbekend hoeveel behandelingen ik nodig heb. Foto's kan ik niet plaatsen vanwege diverse redenen. Ik zal jullie wel zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van de vorderingen.
Als het goed is komt er trouwens binnen afzienbare tijd ook een vestiging in de buurt van Den Haag.
  woensdag 3 september 2014 @ 01:12:02 #228
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144124037
Update. Eerste (bovenste) foto is genomen vóór ik ben begonnen met de Picosure laser bij Lasercentrum Eindhoven.

Tweede foto is vandaag gemaakt, 8 weken na 2e keer behandeling door Picosure. Volgens behandelaar moet ik rekenen op nog 3 behandelingen, ná de behandeling van vandaag. En dan de huid de tijd geven om weer wat pigment terug te winnen na zo ontzettend veel laserbehandelingen.


[ Bericht 5% gewijzigd door NerdPride op 03-09-2014 03:42:19 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 06:58:39 #229
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144125387
Wow! Dat ziet er al goed uit; stuk lichter.
Wij gaan maandagavond weer. Moet ook weer s een keer foto's maken.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:12:55 #230
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144134781
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:58 schreef matthijst het volgende:
Wow! Dat ziet er al goed uit; stuk lichter.
Wij gaan maandagavond weer. Moet ook weer s een keer foto's maken.
Thx! Alhoewel er duidelijk pigmentverlies is van mijn huid (witte vlekken). Maar goed, dat zal met de tijd misschien wel weer een beetje bijtrekken..
  woensdag 3 september 2014 @ 14:19:27 #231
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144134990
Bij m'n vrouw ook wel wat witte plekjes viel d'r pas op.
Volgens mij zou dat na een paar maanden bij moeten trekken (dacht ik gelezen te hebben tijd terug).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144135173
Om eerlijk te zijn ik hoop zelfs op witte vlekjes :@
Ik heb een super bleke huid dus verwacht dat het niet eens op zou vallen, alles liever dan de zwarte tekening.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:29:36 #233
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144135300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:19 schreef matthijst het volgende:
Bij m'n vrouw ook wel wat witte plekjes viel d'r pas op.
Volgens mij zou dat na een paar maanden bij moeten trekken (dacht ik gelezen te hebben tijd terug).
Dat is mij ook verteld. Trekt (gedeeltelijk) bij. Tenslotte heeft de huid heel wat te verduren gekregen al die jaren.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 14:29:49 #234
382129 crew  Donna
pi_144135306
Op mijn benen zit ook amper pigment, dus witte vlekken zou ik ook niet heel erg vinden. Op een bovenarm is het minder, dat wordt toch al snel bruin.

Zaterdag moet ik weer. Het wordt nu wel steeds ietsje lichter, maar ik heb nog een hele weg te gaan ben ik bang.
pi_144135692
Erg he, de duur vooral. Dit is wel de reden dat ik ergens in de afgelopen jaren een tijdje wat minder ben geweest en er dus een hele lange tijd (ik geloof een jaar) zat tussen 2 behandelingen.
Gewoon laser-moe, minimaal resultaat, anderhalf uur heen rijden, anderhalf uur terug rijden, 5 minuten werk en daarna de rest van de dag een pijnlijke enkel en waarvoor.
Ik heb wat keren met een kaasschaaf in mijn handen gestaan en het adres van de eerste hulp, kijken of dat sneller zou gaan.
Heel frustrerend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:45:33 #236
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144135780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:29 schreef DonnaRush het volgende:
Op mijn benen zit ook amper pigment, dus witte vlekken zou ik ook niet heel erg vinden. Op een bovenarm is het minder, dat wordt toch al snel bruin.

Zaterdag moet ik weer. Het wordt nu wel steeds ietsje lichter, maar ik heb nog een hele weg te gaan ben ik bang.
Ben je ook onder behandeling bij Lasercentrum Eindhoven? Als je net bent begonnen heb je echt een voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld mij. Nu betaal je bijvoorbeeld meer per cm2, maar de prijs-kwaliteitverhouding ligt een stuk hoger (met Picosure laser). Dus eerder klaar, waardoor je huid ook automatisch minder te verduren heeft (witte vlekjes)

Ik moet er trouwens bij zeggen, in sommige 'gunstige' lichthoeken, moet je echt weten dat er ooit een tatoeage zat. Zo 'natuurlijk' ziet de huid eruit dan. Vrijwel geen inkt zichtbaar, vrijwel geen witte vlekjes zichtbaar.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 14:47:55 #237
382129 crew  Donna
pi_144135869
Ja, frustrerend en duur, dat is de goede omschrijving.

Ik heb mijn eerste behandelingen eigenlijk voor niks gehad. Want bij de twee behandelaar (wel een goede) bleek dat mijn zwarte inkt niet zwart zwart, maar blauw zwart is. Dat moest met een andere laser en daardoor hadden de eerste behandelingen eigenlijk geen effect gehad. Balen, maar met frisse moed door.

Gelukkig zit ik nu dichter bij huis (10 min fietsen, al is dat wel heel pijnlijk na de tijd heb ik gemerkt) dus dat scheelt al ten opzichte van de 2 uur reistijd totaal die ik eerst had. Ik heb ook een lange pauze gehad bij die eerste behandelaar. Ik vond het zo verschrikkelijk pijnlijk. Nu heb ik gelukkig nog amper pijn én ga ik met frisse moed heen.

Maar dat geld iedere keer en dan merken dat het maar weer 'iets' lichter is. Blahh!
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 14:49:33 #238
382129 crew  Donna
pi_144135920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:45 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Ben je ook onder behandeling bij Lasercentrum Eindhoven? Als je net bent begonnen heb je echt een voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld mij. Nu betaal je bijvoorbeeld meer per cm2, maar de prijs-kwaliteitverhouding ligt een stuk hoger (met Picosure laser). Dus eerder klaar, waardoor je huid ook automatisch minder te verduren heeft (witte vlekjes)

Ik moet er trouwens bij zeggen, in sommige 'gunstige' lichthoeken, moet je echt weten dat er ooit een tatoeage zat. Zo 'natuurlijk' ziet de huid eruit dan. Vrijwel geen inkt zichtbaar, vrijwel geen witte vlekjes zichtbaar.
Nee, in Friesland, aan de andere kant van het land dus. Maar mocht ik witte vlekjes krijgen, vind ik dat dus niet zo heel erg. :)
pi_144135969
Pijn is inderdaad minder, ik denk dat het toch ook iets te maken heeft met vaker behandelen.
De eerste paar keren zat ik echt tegen het plafond (maar toen ook nog geen koeling) nu prikt het behoorlijk maar niet echt erge pijn.
In het begin kon ik het hele weekend afschrijven: koorts, beroerd, alles.
Tegenwoordig heb ik vooral nog dat de huid heel erg heet is (dough) en soms wordt het een soort van 'dikke plak' , het voelt dan alsof hele stukken onderliggende huid tegen elkaar aan zitten, voel je echt een soort plakkaat onder de huid. Maar ik heb de rest van de dag een normale dag, hoef niet meer op de bank te liggen tot het weer klaar is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:54:31 #240
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144136093
Voor iedereen die meeleest: ik zou het zo overdoen. Het geld, én de tijd. Het enige waar ik spijt van heb is mijn naïviteit en de impuls waarin ik mijn tatoeage heb laten zetten.
  Moderator woensdag 3 september 2014 @ 14:56:28 #241
382129 crew  Donna
pi_144136164
Deze behandelaar heeft de frequentie (of hoe noem je dat) wat lager. Daardoor duurt de behandeling langer, maar is het minder pijnlijk. Er is ook wel een stukje op hogere frequentie gedaan om te testen, maar dan zat ik direct weer tegen het plafond. Mijn huid is erg gevoelig. En ik wordt nu ook gekoeld inderdaad, heel fijn.

Eerder niet en ik moest maar Emla zalf kopen tegen de pijn. Nou dat hielp ook voor geen meter. Had ik toen geweten dat die frequentie lager kon, nou... Maarja, zij was in 10 min. klaar. Lekker snel cashen. Nu zit ik een klein halfuur.

In het begin had ik inderdaad ook meer na pijn en was ik er soms ook echt ziek van. Nu is het idd een soort dikke plak, maar verder kan ik wel gewoon m`n dingen blijven doen.
  woensdag 3 september 2014 @ 14:58:43 #242
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144136237
De grote pijn en koortsklachten heb ik nooit gehad gelukkig. Wel gehoord van grote open blaren bij klanten bij Lasercentrum, maar in mijn geval hooguit een 'trekkende, branderige huid'.. Misschien zit het em ook wel in de plek van de tatoeage.
pi_144136804
Locatie betekent een hoop. Enkel is een vervelende omdat de laser en de hitte ervan nergens naartoe kan. Geen vet, geen vlees, nooit fijn.

Impulstatoeage: nee geen ervaring mee. Mijn tatoeages zijn zeker geen impulsen en met de rest ben ik vreselijk blij en zal ik zeker niet verwijderen. Redenen verschillen voor iedereen maar volgens mij kun je zeker wel stellen dat de echte spijtoptanten misschien max de helft van alle laser patiënten zijn.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 3 september 2014 @ 15:22:39 #244
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144137014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:16 schreef WRH het volgende:
Locatie betekent een hoop. Enkel is een vervelende omdat de laser en de hitte ervan nergens naartoe kan. Geen vet, geen vlees, nooit fijn.

Impulstatoeage: nee geen ervaring mee. Mijn tatoeages zijn zeker geen impulsen en met de rest ben ik vreselijk blij en zal ik zeker niet verwijderen. Redenen verschillen voor iedereen maar volgens mij kun je zeker wel stellen dat de echte spijtoptanten misschien max de helft van alle laser patiënten zijn.
Waaruit bestaat dan de 2e helft van de laserpatiënten? Hebben die geen spijt?
pi_144137602
Ik druk mij wat ongelukkig uit. Met spijtoptanten bedoel ik mensen die inderdaad redelijk onnadenkend of te snel gekozen hebben voor een tatoeage.
Een beetje in de categorie die hier geregeld door bezoekers van dit topic worden aangevallen met een 'ja maar dan had je wat langer moeten nadenken'
Voor een hele hoop mensen geldt dat ze wel degelijk lang en goed nagedacht hebben en gewoon heel weloverwogen een tatoeage hebben laten zetten.
Er kunnen jaren later heel veel redenen zijn die je op moment van zetten niet kon zien aankomen waardoor het ding dan weg moet.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144137889
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:40 schreef WRH het volgende:
Ik druk mij wat ongelukkig uit. Met spijtoptanten bedoel ik mensen die inderdaad redelijk onnadenkend of te snel gekozen hebben voor een tatoeage.
Een beetje in de categorie die hier geregeld door bezoekers van dit topic worden aangevallen met een 'ja maar dan had je wat langer moeten nadenken'
Voor een hele hoop mensen geldt dat ze wel degelijk lang en goed nagedacht hebben en gewoon heel weloverwogen een tatoeage hebben laten zetten.
Er kunnen jaren later heel veel redenen zijn die je op moment van zetten niet kon zien aankomen waardoor het ding dan weg moet.
Ik kan mij op werk na geen reden bedenken waarom hij weg zou moeten.
pi_144137937
Dat kan. Anderen onder behandeling wel ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 3 september 2014 @ 16:10:34 #248
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144138735
Oh, dan heb ik mij ook wat ongelukkig uitgedrukt wat betreft impulsiviteit. Ik heb namelijk erg lang nagedacht over wel of niet tatoeëren, maar een aantal jaren later veranderden inderdaad enkele omstandigheden waarbij de tatoeage paste.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:59:15 #249
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144355028
Gisteren weer in het Eindhovense geweest.
Enkel ziet er nu zo uit, twee plekken die vrijwel "inktloos" zijn lijkt het:




[ Bericht 18% gewijzigd door matthijst op 09-09-2014 17:12:03 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144465243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 01:12 schreef NerdPride het volgende:
Update. Eerste (bovenste) foto is genomen vóór ik ben begonnen met de Picosure laser bij Lasercentrum Eindhoven.[ afbeelding ]

Tweede foto is vandaag gemaakt, 8 weken na 2e keer behandeling door Picosure. Volgens behandelaar moet ik rekenen op nog 3 behandelingen, ná de behandeling van vandaag. En dan de huid de tijd geven om weer wat pigment terug te winnen na zo ontzettend veel laserbehandelingen.
[ afbeelding ]
He Nerdpride, fijn dat het einde in zicht is.

Wat ik me afvraag, het lijkt of de "tattoo" op de huid ligt. Ik heb dat zelf ook ik hoopte alleen dat dit weg zou zijn na het lasteren. Hoe is dat bij jou?
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:45:09 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144479023
Schouder, na 4 dagen.
Nog wat rood om er echt wat van te zeggen, maar het lijkt weer wat lichter te zijn.
Zal over een week nog wel een foto maken; rood zal dan wel weg zijn getrokken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 14 september 2014 @ 14:30:16 #252
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144514056
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Shenk het volgende:

[..]

He Nerdpride, fijn dat het einde in zicht is.

Wat ik me afvraag, het lijkt of de "tattoo" op de huid ligt. Ik heb dat zelf ook ik hoopte alleen dat dit weg zou zijn na het lasteren. Hoe is dat bij jou?
Hey Shenk,

Klopt dat mijn tatoeage een beetje 'op' mijn schouder/ huid ligt. Kun je dat zien van de foto's? Ik heb het namelijk ook al een keer geschreven hier. Het wordt inderdaad ietsje minder, het reliëf van de tatoeage, maar als ik met mijn vinger dwars over de tatoeage ga voel ik nog steeds lichte verdikkingen. Geen idee of dat weggaat. De inkt is super hardnekkig, en de kwaliteit van de tatoeage lijkt ook te wensen over te laten. Maar we naderen het eind van de rit, daar focus ik me maar op.

Hoe verloopt jouw project?
  zondag 14 september 2014 @ 14:39:15 #253
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144514315
Ziet er goed uit Mattijst
pi_144566160
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:30 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Hey Shenk,

Klopt dat mijn tatoeage een beetje 'op' mijn schouder/ huid ligt. Kun je dat zien van de foto's? Ik heb het namelijk ook al een keer geschreven hier. Het wordt inderdaad ietsje minder, het reliëf van de tatoeage, maar als ik met mijn vinger dwars over de tatoeage ga voel ik nog steeds lichte verdikkingen. Geen idee of dat weggaat. De inkt is super hardnekkig, en de kwaliteit van de tatoeage lijkt ook te wensen over te laten. Maar we naderen het eind van de rit, daar focus ik me maar op.

Hoe verloopt jouw project?
De donkere stukken lijken op de foto wel op de huid te liggen. Bij mij is het best gek soms voel ik hem niet soms ligt hij op de huid.

Moet eigenlijk binnenkort voor de 5de keer. Gaat redelijk maar vind het toch langzaam gaan.
pi_144583237
Hoi allemaal,

Ik heb ongeveer 3/4 jaar geleden een tattoo op de binnenkant van mijn onderarm gezet. Ook ik wil 'm zo snel mogelijk weg laten halen (de redenen zijn denk ik niet echt belangrijk). Morgen heb ik een afspraak bij Aesthetic Beauty Clinics te Veldhoven. Ik heb veel gelezen, waaronder op dit forum en over het algemeen. Derhalve ben ik tot het besluit gekomen om toch voor Aesthetic te gaan. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte. Als ik er morgen geen goed gevoel bij heb dan zie ik er van af en zal ik moeten zoeken naar een ander kliniek.

Hebben jullie nog tips voor iemand die er nog aan moet beginnen? Dingen die je graag had willen weten alvorens je aan dit traject begon? Ik ben heel erg zenuwachtig, dat weet ik wel hihi.

Groetjes
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:14:11 #256
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144585875
Hey dromer,

Welkom! Ik heb gekozen voor het Lasercentrum, en mijn resultaten van het laseren kun je zien binnen dit topic op pagina's 6 & 10. Het lasercentrum heeft nu ook een primeur wat betreft 'state of the art' laser. Is vermoedelijk, per behandeling, duurder dan andere klinieken, maar doordat men nu vermoedelijk de helft minder behandelingen nodig heeft bij het Lasercentrum, ben je aan het eind van de rit nog steeds minder geld kwijt.

Succes met je keuze en het verwijderen van je tatoeage!

[ Bericht 22% gewijzigd door NerdPride op 16-09-2014 15:00:49 ]
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:19:26 #257
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144586026
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef Shenk het volgende:

[..]

De donkere stukken lijken op de foto wel op de huid te liggen. Bij mij is het best gek soms voel ik hem niet soms ligt hij op de huid.

Moet eigenlijk binnenkort voor de 5de keer. Gaat redelijk maar vind het toch langzaam gaan.
Wie weet is die verdikking wel een gevolg van vochtgehalte in je lijf. Weet het niet zeker. Maar als die inkt eruit is, ben ik al ontzettend blij. Wie weet of die verdikkingen ook wel weg trekken.
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:54:33 #258
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144587059
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:48 schreef dromer__00 het volgende:
Hoi allemaal,
Als ik er morgen geen goed gevoel bij heb dan zie ik er van af en zal ik moeten zoeken naar een ander kliniek.

Hebben jullie nog tips voor iemand die er nog aan moet beginnen?
Lasercentrum met picosure lijkt me op het moment de "beste" keus? Zitten ook in Eindhoven.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144589603
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:14 schreef NerdPride het volgende:
Hey dromer,

Welkom! Ik heb gekozen voor het Lasercentrum, en mijn resultaten van het laseren kun je zien binnen dit topic op pagina's 6 & 10. Het lasercentrum heeft nu ook een primeur wat betreft 'state of the art' laser. Is vermoedelijk, per behandeling, duurder dan andere klinieken, maar doordat men nu vermoedelijk de helft minder behandelingen nodig heeft bij het Lasercentrum, ben je aan het eind van de rit nog steeds minder geld kwijt.

Succes met je keuze en het verwijderen van je tatoeage!
Bedankt voor je reactie! Ziet er goed uit en veelbelovend ook. Hoeveel duurder is het, als je tattoo bijvoorbeeld 30 cm lang is en 2 cm breed? Ik heb een poos geleden op hun site gekeken en het viel me op dat de prijzen aanzienlijk lager zijn dan Aesthetic. Sorry als mijn reactie nog al verwarrend is, ben lang niet zo op de hoogte als de meesten hier.

Groetjes
pi_144589630
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Lasercentrum met picosure lijkt me op het moment de "beste" keus? Zitten ook in Eindhoven.
Als ik het goed begrijp heeft Aesthetic dus geen picosure? Wat is het verschil met wat ze wel hebben?
pi_144589784
"Met de PicoSure Laser, zijn wij ook in staat de meeste kleuren tatoeages met succes te verwijderen."

Dat staat op de site van het lasercentrum, maar ik heb gewoon een tattoo met zwarte kleur.
pi_144591461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:48 schreef dromer__00 het volgende:

Hebben jullie nog tips voor iemand die er nog aan moet beginnen? Dingen die je graag had willen weten alvorens je aan dit traject begon?

Zenuwachtig hoef je niet te zijn, integendeel, probeer rustig adem te halen en vooral te blijven halen, je bent met name de eerste keer bij laser erg geneigd om je adem in te gaan houden en dan concentreer je je alleen maar op het pijnlijke gevoel.

Pijnlijke gevoel? Ja hoogstwaarschijnlijk wel wat, omdat ik verwacht dat je (nog) geen Emla creme hebt om vooraf te smeren (verdovende zalf). De koeling doet zeker heel veel goed maar het blijft vooral de eerste paar behandelingen gewoon echt geen fijn gevoel en als je net op een verkeerd plekje zit een ronduit pijnlijk gevoel. Het gaat echter dermate snel dat je daar echt snel overheen bent dus probeer te ontspannen, rustig zitten / liggen en adem halen, het is voorbij voor je er erg in hebt.
Mijn ervaring is dat het verderop in het proces steeds beter wordt maar misschien dat anderen dat anders ervaren hebben.

Tweede dat ik je zou willen meegeven: bereid je voor op een langdurig proces waarbij je het soms niet meer ziet zitten, het soms echt heel erg tegenzit en denk vooral niet dat je over 1 maand tatoeage-loos rond zult wandelen. Het proces is langdurig, afhankelijk ook van de verwerking van je eigen lichaam die voor iedereen net weer iets anders verloopt.
Het mentale gedeelte wordt m.i. wel eens vergeten of te lichtzinnig over gedacht terwijl dit nu juist de meeste impact heeft.
Je hebt nu besloten om een tekening weg te laten halen, de knop is om, je eerste behandeling onderga je zometeen maar het is erg moeilijk om gemotiveerd te blijven voor de lange duur, zeker als het traag verloopt en er soms maanden lang geen noemenswaardige verandering te zien is.
Let wel, dit geldt niet voor iedereen, er zijn positieve en negatieve uitzonderingen te vinden. Belangrijk is vooral dat je nu weliswaar de knop om hebt mentaal gezien maar dat het lichamelijke nu nog moet volgen en die doet er flink langer over, onderschat dit niet.

Inmiddels hebben de 'gebruikerservaringen' op dit topic een goede track record neergezet van betrouwbare behandelaren en hebben we de onprofessionele en onwetende behandelaren wel redelijk ontmaskerd als ik dat zo mag stellen. Met dank aan iedereen die hier zijn ervaringen heeft gedeeld weten we bij welke behandelaren je wel moet zijn en bij welke je vooral niet moet aankloppen. Voor die laatste categorie ga ik zeker geen namen noemen (dit is bovendien eigenlijk niet te doen omdat ze geregeld als paddenstoelen uit de grond schieten) maar vooral de plek waar je ze vindt: schoonheidsspecialisten, nagelstilisten, kapsalons en thuisklussers. Deze categorie personen heeft een leuke gebruiksaanwijzing van de laser meegekocht maar geen benul van dermatologie of werking van het menselijk lichaam en moet je met een grote boog omheen. Zodra je deze categorie vragen gaat stellen over de verschillende lasers, de verschillen in werkingen en bedoelingen van verschillende lasers, het gehele afvoerproces van het menselijk lichaam zie je ze vrij snel afhaken.

Verder nog het praktische gedeelte:
De eerste dagen kun je last hebben van verschillende reacties, zowel op de huid als geheel lichamelijk. Ik heb zelf bv de eerste behandelingen flinke koorts gehad 2 dagen lang, dit komst soms voor maar lang niet bij iedereen en lang niet altijd. Blaren zouden niet moeten gebeuren maar het kan altijd, het is niet vooraf in te schatten. Indien dit gebeurt: lekker met rust laten tenzij het echt te groot is, dan een priknaald bij de huisarts of eerste hulp halen (die hebben een puntje en een gootje) 2 gaatjes prikken en heel voorzichtig de vloeistof eruit laten druipen. (ja ook weer uit eigen ervaring van een eerste hulp arts, echt ongevaarlijk en goed te doen, liever gecontroleerd open prikken dan onverwachts met bv stoten of een hak), flinke roodheid, de tatoeage zelf kan gaan opzwellen en als het ware 'op' je huid komen te liggen, het kan gaan branden en waar je vooral last van zult hebben is de jeuk die al binnen enkele dagen zal beginnen. Niet krabben want de huid is erg gevoelig en je krabt de boel echt razendsnel open. Smeer er wat aloë vera, calendula, koelende zalf van je behandelaar of een anti jeuk middel als bv azaron. Als je er echt niet van af kunt blijven of in je slaap gaat krabben: afdekken met een gaasje.

Welkom hier, je bent er nog wel even!
(en als iemand aanvullingen heeft, by all means)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:25:51 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144593699
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:23 schreef dromer__00 het volgende:
"Met de PicoSure Laser, zijn wij ook in staat de meeste kleuren tatoeages met succes te verwijderen."

Dat staat op de site van het lasercentrum, maar ik heb gewoon een tattoo met zwarte kleur.
Picosure laser is de nieuwste; verwijderen gaat een stuk sneller dan met "oude" lasers. Niet alleen voor kleur, maar ook voor zwart. Zeker het overwegen waard lijkt me, helemaal omdat je nog moet beginnen. Ik zou gewoon eens op gesprek gaan :)
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 17 september 2014 @ 11:34:51 #264
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144618019
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef dromer__00 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ziet er goed uit en veelbelovend ook. Hoeveel duurder is het, als je tattoo bijvoorbeeld 30 cm lang is en 2 cm breed? Ik heb een poos geleden op hun site gekeken en het viel me op dat de prijzen aanzienlijk lager zijn dan Aesthetic. Sorry als mijn reactie nog al verwarrend is, ben lang niet zo op de hoogte als de meesten hier.

Groetjes
Hey dromer,

Graag gedaan. En bedankt voor je je complimenten. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het stellen van vragen. Iedereen hier voelde zich aan het begin van de verwijder-periode zoals jij je nu voelt. En had dezelfde vragen.

Je begrijpt dat ik totaal geen uitspraak kan doen over wat elke behandeling bij Lasercentrum jou gaat kosten. Maar een tatoeage van 60cm2 gaat je een aardige duit kosten. Zoals ik eerder aangaf zijn de kosten per behandeling met de nieuwe picosure laser hoger, maar het aantal behandelingen zou net zo hard moeten dalen. Als je graag wilt weten wat het bij mij kostte, mag je dat best weten, maar dat ga ik niet zomaar in een public topic gooien. Stuur dan maar een privéberichtje en dan vertel ik je meer daarover. Dan heb je een idee over formaat en prijs. (anno 2009 en andere laser)

Als jouw tatoeage goed is gezet, qua diepte in je huid, type inkt en een goede tattoo artist, zou je heel rap klaar kunnen zijn. Ik heb al gehoord van exemplaren die binnen een paar behandelingen al bijna weg waren bij Lasercentrum (met de nieuwe laser). Ik zou mijn keuze voor deze kliniek zonder blikken of blozen over doen. Ik doe geen enkele bewering over andere klinieken, maar dit is gewoon goed bevallen in de zin van littekenvrij verwijderen en prijsreductie na verloop van tijd.

Belangrijk: Als ik het me goed herinner moet voor het het beste laser-resultaat je tatoeage minimaal een jaar oud zijn. En dat is bij jou nog niet het geval. Geef dit aan bij je intakegesprek/ consult informatie. Voor beide partijen belangrijk.

Nogmaals succes toegewenst!

[ Bericht 1% gewijzigd door NerdPride op 17-09-2014 12:12:21 ]
pi_144619785
Dank voor jullie reacties, ik reageer even zo op jullie beiden. Op mijn telefoon lukt het niet om te citeren (als je het al zo noemt). Vrouwen en technologie.... Hihi

Enfin, over de pijn maak ik me het minst zorgen. Ik heb best een hoge pijngrens, en daarbij: zelfs het ergste gevoel (van pijn) gaat voorbij. Wat betreft innerlijke ongeduld/pijn: ik weet dat ik niet over een maand tattoovrij ben. Het kan twee jaar duren,misschien zelfs langer. Het geeft me wel hoop dat het bijv na 4 behandelingen goed kan vervagen. Hoe dan ook, het zal een lange traject worden. Maar uiteindelijk ben ik er van af (hoop ik) en daar doe je het immers voor.

En natuurlijk kunnen jullie geen indicatie geven van de kosten waarmee ik eventueel mee te kampen ga krijgen, dus dat moet ik zelf even ondervinden. Ik zag bij aesthetic dat 60 2 ongeveer tegen de 200,00 per behandeling zal kosten. Veel, maar valt te overzien. Zeker omdat je het maar eens per 3 maanden betaalt. Overigens ga ik vooralsnog naar aesthethic, en de reden daarvan is omdat ik gewoon een erg goed gevoel bij ze heb. Ik heb letterlijk de mevrouw waarmee ik mailcontact had, middels telefoon bestookt met vragen. Daarbij ook nog eens 3 keer mijn afspraak verzet, maar desalniettemin geen enkel spoor van irritatie opgemerkt. Ik weet dat velen dat als gewoon ervaren, maar ik heb echt genoeg andere organisaties gebeld waarbij het niet het geval was. Morgen heb ik dus de afspraak, en mocht het me niet bevallen dan kan ik op zoek naar een andere kliniek (zoals eerder gemeld).


Ik moet inderdaad de horrorverhalen loslaten, want slechte ervaringen worden eerder gedeeld dan de goede verhalen. Dat is bij elke instantie zo.

Wat betreft die picosure, aesthetic maakt er inderdaad nog geen gebruik van. Weet je hoe ik wel denk: een methode dat al lang wordt gebruikt biedt meer zekerheid. En ik behoor niet tot de groep die het perse binnen een bepaalde tijd weg moet hebben. Geduld is een schone zaak. En aesthetic is een kliniek, waarbij ook chirurgen doktoren etc aanwezig zijn. Misschien is dit naieve gedachte, maar elk mens redeneert anders.

En 1 van jullie zei dat een tatoeage minimaal een jaar oud moet zijn voor een goed resultaat. Mijn tattoo is bijna 4 jaar oud. Kun jij mij een bericht sturen, NerdPride? Ben wel benieuwd naar jouw kosten en de grootte van je tattoo. Ik weet niet hoe ik je een bericht moet sturen, ben niet zo goed hiermee sorry.

Nog een klein vraagje, zijn er hier op het forum slechte ervaringen gedeeld over aesthetic? Heb het op deze "topic" nog niet echt gelezen?

Nogmaals bedankt voor jullie duidelijke reacties. Het stelt me echt gerust. Ik zal trouwens na de eerste behandeling foto's enz plaatsen!

Groetjes
pi_144619931
O ja, in mijn eerste reactie zei ik dat ik 'm zo snel mogelijk weg wil halen. Maar daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik zsm aan het traject wil beginnen, aangezien het juist zo tijdrovend is..
pi_144620941
Toch wel spannend voor je hoor, Dromer, starten met het proces ;)
Nee ik denk dat er over Aesthetics weinig slechte ervaringen te melden zijn. Samen met de Laserkliniek kun je volgens mij wel stellen dat dit de 2 toonaangevende behandelaren zijn in NL.
Er kan altijd overal wel iets mis gaan maar m.i. gaat het erom hoe het opgelost wordt als dat mocht gebeuren.

Ik heb wel begrepen dat er ook bij Aesthetics een Pico laser gaat komen, misschien morgen even naar vragen?

Prijs en locatie is voor mij eigenlijk ook nooit een critierium geweest omdat het niet een behandeling is die je wekelijks moet ondergaan. Als dat zo zou zijn ga je wel kijken naar dingen als reistijd en kosten maar er moet gewoon wel wat tijd tussen zitten en dan ga je er toch wat anders naar kijken.
Ik ben benieuwd hoe je het gevoel ervaart.
Ik ben het in ieder geval niet eens met wat eigenlijk vrijwel iedere behandelaar zegt, dat je het kunt vergelijken met een klappen elastiekje ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144621865
Ik kan helaas niet op priveberichten reageren, daarvoor moet je minimaal 1 week lid zijn. Gericht naar nerdpride, haha. Jammer, heb je bericht wel gelezen..

Het is zeker wel spannend WRH, zeker omdat ik hier al ruim een jaar aan denk en telkens de stap niet durf te nemen. Ik zal zeker naar de picosure vragen.

En tsja, wat betreft de kosten: het is toch weggegooid geld.. Maar ach, uiteindelijk maakt het me wel blij.. Het maakt me nu al blij.. Gek he, hoe blij je kunt zijn als je 'm gezet hebt, en hoe blij je ook weer bent als ie weg is. Iets psychologisch, denk ik. Ik zal in ieder geval nooit meer een tattoo nemen. Overbodige info maar goed haha.

Het is wel echt een lange reistijd, zeker omdat ik met het Openbaar vervoer ga. Jammer, dat wordt voldoende leesvoer meenemen.

Het woordje "zeker" komt wel heel vaak voor in deze post, lol.

Groetjes
  woensdag 17 september 2014 @ 14:01:49 #269
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144622371
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:44 schreef dromer__00 het volgende:
Ik kan helaas niet op priveberichten reageren, daarvoor moet je minimaal 1 week lid zijn. Gericht naar nerdpride, haha. Jammer, heb je bericht wel gelezen..
Geen punt, info was voor jou. Ik vind het leuk dat je het Fok! Forum uitgekozen hebt om informatie in te winnen voor je verwijderproject. Ik zie je reactie over een week wel ;)
pi_144625564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:01 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Geen punt, info was voor jou. Ik vind het leuk dat je het Fok! Forum uitgekozen hebt om informatie in te winnen voor je verwijderproject. Ik zie je reactie over een week wel ;)
Volgens mij heb ik nu je reactie boven mijn post. Ik zal over een weekje reageren en jullie op de hoogte houden van m'n afspraak. Dit forum gekozen omdat jullie allemaal echt duidelijke en eerlijke informatie geven!;-)
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 15:32:28 #271
382129 crew  Donna
pi_144625607
Succes alvast!

Ik zou vorige week zaterdag, maar ik was ziek. Nu aankomende zaterdag weer een sessie.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:03:53 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144628954
Na 10 dagen:
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:05:01 #273
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144629010
Nice man. Oorspronkelijke vorm al bijna niet meer te herkennen..
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 18:13:33 #274
382129 crew  Donna
pi_144631241
Nou idd dat ziet er echt goed uit!
  woensdag 17 september 2014 @ 19:27:28 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144633417
Vreemd genoeg ging het de laatste keer opeens hard :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144636848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:03 schreef matthijst het volgende:
Na 10 dagen:
[ afbeelding ]
Het lijkt alsof je er een litteken aan gaat overhouden, vanwege de roodheid? Of vergis ik me?
  woensdag 17 september 2014 @ 20:53:04 #277
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144636870
Geen idee, trekt tot nu toe elke keer prima weg :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144637201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef matthijst het volgende:
Geen idee, trekt tot nu toe elke keer prima weg :)
Hoeveel behandelingen heb je inmiddels gehad? Als ik vragen mag.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:04:30 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144643626
't is mn vrouw, maar ik denk 12 met normale laser en nu 4x met picosure. Je kan foto's wel terugvinden in deze topicreeks. Sinds picosure gaat het echt hard.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 18 september 2014 @ 01:41:10 #280
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_144648207
Picosure is de bom ;) Weg die rommel van onze lijven..
pi_144649296
Het verloop en het proces na een behandeling vond ik zelf ook erg wennen.Ik weet nog dat ik bij de eerste paar behandelingen echt elk uur wekenlang zat te staren of het nu al wegging of vager werd maar zo werkt het natuurlijk helemaal niet.
Wat ik nu zie is dat het direct na de behandeling even iets lichter en vager wordt, dan juist weer donkerder en pas weken later begint dat hele proces van inkt afvoeren.
Echt pas die 2 maanden later zie je wat een behandeling eigenlijk gedaan heeft.

Ik heb op internet iemands ervaringen gelezen die in de VS naar de picosure ging en daarover 3 recensies lang feitelijk teleurstelling uitsprak en 3x iets schreef over 'ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld, ik zie niets' en plotseling na 6 weken een recensie met 'wauw, het is echt veel lichter geworden, ik was te snel met mijn conclusie'.

Denk ook dat het komt door de motivatie die je krijgt na een behandeling, dan ben je er weer heel erg mee bezig dus gefocust die paar dagen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms echt heel lang zit te staren, net zo lang tot ik ergens een wit stukje huid zie dat er nog helemaal niet is ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:20:52 #282
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144649792
Je kan er evt. ook foto's van maken (voor jezelf). Vind ik zelf wel geinig om toch een beetje de voortgang te zien, zoiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144651944
Ben ik mee gestopt toen er niet zo veel meer gebeurde ;)
Wat ik nog wel geregeld doe is naast 1 van de tatoeages van mijn man houden, die van hem en de mijne waren nl even diep zwart en dan zie ik wel hoe het ooit geweest is.
Ik heb nog wel meer tatoeages waar ik echt heel blij mee ben en die zeker niet weg gaan maar die zijn allemaal in grijs tinten gezet, vergelijkt toch wat minder.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144653137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:34 schreef WRH het volgende:
Ben ik mee gestopt toen er niet zo veel meer gebeurde ;)
Wat ik nog wel geregeld doe is naast 1 van de tatoeages van mijn man houden, die van hem en de mijne waren nl even diep zwart en dan zie ik wel hoe het ooit geweest is.
Ik heb nog wel meer tatoeages waar ik echt heel blij mee ben en die zeker niet weg gaan maar die zijn allemaal in grijs tinten gezet, vergelijkt toch wat minder.
Heb jij ook foto's op dit forum geplaatst? Ben wel benieuwd..
pi_144654613
ja maar echt al flink wat deeltjes terug. Ik zal binnenkort echt wel weer wat plaatsen, heb nl ook nog wel een paar leuke van vreemde blaartjes enzo na een behandeling, dus random wat dingen die ook kunnen gebeuren aan huid reactie.
het is vooral dat er de laatste, pak 'm beet, 3 jaar, nagenoeg niets meer gebeurt of te zien is dat updaten met foto's weinig zin heeft.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144654693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:10 schreef WRH het volgende:
ja maar echt al flink wat deeltjes terug. Ik zal binnenkort echt wel weer wat plaatsen, heb nl ook nog wel een paar leuke van vreemde blaartjes enzo na een behandeling, dus random wat dingen die ook kunnen gebeuren aan huid reactie.
het is vooral dat er de laatste, pak 'm beet, 3 jaar, nagenoeg niets meer gebeurt of te zien is dat updaten met foto's weinig zin heeft.
Ow wow, dat klinkt helaas niet zo hoopgevend. Komt dat nog ergens door, of is het gewoon "bad luck"?
pi_144655349
Geen idee waar het aan ligt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144677062
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste behandeling gehad bij aesthetic te Veldhoven. Ik kan er kort over zijn, want het is nog geen dag geleden. Het laseren deed echt pijn! Ik heb me niet verroerd, maar het was echt een vreselijk gevoel. Gelukkig duurde het maar even.

Ik heb het vanmiddag laten doen en tot nu toe heb ik ook geen (na)pijn gehad. Best vreemd, gezien alle verhalen over jeuk/irritatie/korstjes etc. Maar het lijkt mij dat, dat nog geheid zal voorkomen, wellicht dat ik er morgen meer last van heb. Het verband heb ik er overigens erop gelaten. Weten jullie wanneer ik dat het beste eraf kan halen?

Aesthetic is een mooie en schone kliniek, met alleen maar aardige mensen! Serieus! De mevrouw die mij heeft behandeld legde alles goed uit en er was ruimte voor veel vragen. Ook viel de prijs mee.

En ja nu begrijp ik dat wat jullie zeiden over het mentale gedeelte. Het was echt een lange reistijd en ik was/ben dan ook bekaf. Het deed me zo nu en dan ook twijfelen of het wel waard is om zoveel inspanning te verrichten voor het verwijderen van een tattoo. Die gedachte bleef natuurlijk niet lang hangen.

Ik denk dat ik pas foto's plaats als ik resultaat zie. Zodat jullie goed de voor en na foto's zien.

Groetjes
pi_144686548
De jeuk komt meestal een dag (of 2) later, je zult gaan ervaren dat het dan enorm gaat branden (echt voelbaar aan de buitenkant als je je hand erop legt) en daarmee komt vaak de jeuk. Die kan echt gekmakend zijn dus denk erom dat je echt niet gaat krabben want je huid is heel erg zacht, zeg maar.
De tatoeage gaat er waarschijnlijk ook een beetje op liggen, dus wat uitsteken op de huid, dit gaat vanzelf weer weg.
Heb je wat creme meegekregen of wat verzachtende creme thuis?
Wat helpt straks tegen jeuk is simpelweg een koud nat doekje om te koelen, maar zolang je nog geen jeuk hebt of brandende huid: lekker laten gaan.

Ik laat zelf het afdekgaasje er een dag of 2 op zitten. tot ik zeker weet dat alle creme die er op zit volledig is ingetrokken. Ik probeer dan ook altijd de behandeling zo te plannen dat ik weekend heb zodat het niet erg is als ik even een dagje ongedoucht rondloop ;)

De pijn wordt echt minder. Ik had zelf de eerste paar jaar echt enorme pijn, mijn man gaat altijd mee en ik kneep zijn hand bijna fijn terwijl ik inwendig zat te tellen om rustig te blijven ademhalen.
Met dingen als een koeler en verdovende zalf is dit al een stuk beter geworden inmiddels.
Maar ik merk nu, flink verderop in het proces, dat de pijn van de laser aanzienlijk beter is geworden.
Ik kan ook niet uitleggen waar dit aan ligt, misschien omdat de inkt dieper in de huid ligt? Je huid er aan gewend raakt, ook al is het niet een dagelijkse behandeling?
Geen idee maar het wordt echt beter. Ik weet nog wel dat ik zeker die eerste paar behandelingen echt enorm tegenop kon kijken. Heel gemengde gevoelens van 'yeah, weer een stapje dichterbij' naar 'oei, auw, pijn'
Zeker die eerste paar jaar was ik ook echt van de kaart. Het was een rit van anderhalf uur en binnen het uur nog onderweg had ik al flinke koorts en werd mijn hele enkel echt 1 dikke harde onderhuidse plak. Ik kan dan ook een paar dagen nauwelijks autorijden, mijn enkel gaat gewoon op slot.

Vandaar ook dat ik met name toen echt een beetje chagrijnig werd als ik weer eens iets op internet las over; 'oh behandeling goed te doen, voelt als een elastiekje and that's it'
Nou, dat was het bepaald niet bij mij, grapjassen.
Maar inmiddels is het dat dus wel, je leert er mee om te gaan, je lijf leert het, het wordt echt beter.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 10:57:44 #290
382129 crew  Donna
pi_144686982
Ik doe hetzelfde als WRH met het gaasje. De jeuk komt bij mij meestal na een paar dagen en ik vind het echt super irritant. Gelukkig ben ik op die dagen altijd aan het werk (afleiding) en als ik het echt niet uit hou dan 'klop' ik er een beetje zachtjes op. Meestal verlicht dat de jeuk wel.

Vanochtend weer even een blik op m`n tattoo geworpen. Als ik de huid een beetje 'uit trek' zijn er wel echt witte stukken zichtbaar. Dat doet me echt goed, want als je er een vluchtige blik op werp valt dat echt nog tegen. Maar ik zet door! Morgen weer een behandeling!

Ik voel me na een behandeling meestal heel erg futloos en soms ook een beetje grieperig. Ik ga dan ook altijd lekker op de bank hangen, film kijken, m`n vriend laten lopen voor me haha.

M`n huidige behandelaar heeft de frequentie niet zo heel hoog, waardoor de behandeling wat langer duurt, maar voor mij minder pijnlijk is. Ik heb een super gevoelige huid, vandaar. Maar alsnog is het gewoon pijnlijk hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 19-09-2014 13:45:20 ]
pi_144691604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:57 schreef DonnaRush het volgende:
Als ik de huid een beetje 'uit trek' zijn er wel echt witte stukken zichtbaar. Dat doet me echt goed, want als je er een vluchtige blik op werkt valt dat echt nog tegen.
haha, dat doe ik ook heel vaak!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144763550
Hoi allemaal,

Het is nu bijna 4 dagen geleden dat ik mijn eerste behandeling heb gehad. Het vreemde is dat ik geen enkel moment last heb gehad van jeuk en/of een branderig gevoel. De eerste paar uren na de behandeling had ik wel zoiets van oké hier moet niets tegen aan komen. Inmiddels is het verband er ook af.. Is het vreemd dat ik er helemaal geen last van heb? Ik heb namelijk op bijna elk forum over jeuk gelezen en korstjes etc, maar ik ondervind het bij mezelf niet terug!

Groetjes
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 19:28:29 #293
382129 crew  Donna
pi_144763998
Ik denk dat het misschien nog komt. Zeker korstjes/velletjes komen bij mij pas later, tussen een week en twee weken in. Ik ben gisteren weer geweest, dus kan je wel laten weten wat wanneer bij mij begint.

Ik heb trouwens alleen direct na het laseren een branderig gevoel, dat duurt een uurtje ongeveer en daarna is het alleen erg gevoelig als ik er tegen aan stoot en met het aan doen van mn broek (mijn tattoo zit op de kuit).

Fijn toch dat je tot nu toe geen last hebt? :)
pi_144764289
Ik vind tatoeages schitterend. Maar men moet niet proberen overal aan zijn of haar lichaam te versieren.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144765188
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:28 schreef DonnaRush het volgende:
Ik denk dat het misschien nog komt. Zeker korstjes/velletjes komen bij mij pas later, tussen een week en twee weken in. Ik ben gisteren weer geweest, dus kan je wel laten weten wat wanneer bij mij begint.

Ik heb trouwens alleen direct na het laseren een branderig gevoel, dat duurt een uurtje ongeveer en daarna is het alleen erg gevoelig als ik er tegen aan stoot en met het aan doen van mn broek (mijn tattoo zit op de kuit).

Fijn toch dat je tot nu toe geen last hebt? :)
Fijn als je laat weten wanneer het bij jou begint, zeker wat betreft de korstjes/velletjes.

Het is absoluut positief dat ik tot nu toe geen last heb, maar omdat ik overal lees dat anderen dat wel hebben vind ik het vreemd dat het bij mij niet het geval is, snap je? Dan heb je het gevoel dat het niet ''werkt'' of zo. Heel vreemd, maar beter kan ik het niet uitleggen. :D
pi_144779675
Is niet vreemd hoor en zeker niets om je zorgen over te maken. De reacties van de huid verschillen gewoon voor iedereen. Soms heb je jeuk, het is vooral een herkenbaar iets voor de meesten maar het is helemaal niet gezegd dat je dat dan ook perse krijgt. Sommigen krijgen dat de huid er boven op komt te liggen, dus dat de tatoeage zelf wat omhoog komt maar ook daarvoor geldt: lang niet iedereen en lang niet altijd.
Het branden ook zoiets: soms wel, soms niet.
Ik denk dat je gewoon voorbereid moet zijn op 'alles kan' en wat er niet gebeurt als mooi meegenomen moet beschouwen.
Geloof me, die jeuk zit je echt niet op te wachten ;) dus als jij de mazzel hebt dat het niet gebeurt, prima toch?

Ik heb wel eens dat het direct na de behandeling binnen het half uur enorm begint te branden, echt dat je gewoon de warmte dwars door het gaasje en een broekspijp heen kunt voelen en op andere momenten dan zit ik er echt de hele avond aan (in de vorm van een hand opleggen) en voel ik totaal niets. Ik heb geen idee waar het verschil in zit of waar dat aan ligt, het wisselt gewoon heel erg.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 13:43:30 #297
382129 crew  Donna
pi_145017428
Heb je nog last gehad dromer__00?

Dag 6& 7 had ik jeuk, dat was vrijdag en zaterdag. Inmiddels beginnen er wat korstjes en velletjes te ontstaan (dag 9).
pi_145022018
Ik zou in de meeste gevallen voor laser gaan. Er zijn alleen wel wat verschillende soorten lasers, de YAG en QS lijken de meest gebruikte (zie ook Tatoeage Verwijderen. Wie kan mij wat meer vertellen over de verschillende soorten lasers?
  maandag 29 september 2014 @ 16:06:48 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145022540
Ze hebben allemaal zo'n beetje dezelfde lasers, maar alleen Lasercentrum heeft de nieuwste Picosure laser, die op het moment de beste resultaten biedt:
http://het-lasercentrum.com/

Lees anders de laatste paar pagina's even terug :P
Haters everywhere but I don't really care.
pi_145024106
Ik ben vorige week bij het lasercentrum geweest voor de eerste behandeling. Qua pijn viel het reuze mee. Fijn is anders maar het is te verdragen. Ik heb eigenlijk geen last van blaasjes oid. Eerste paar dagen was het nog wel heel dik en de tattoo zelf is gewoon heel gevoelig en pijnlijk dit moment. Verder ben ik heel tevreden over het lasercentrum. Over 8 weken mag ik weer.
  maandag 29 september 2014 @ 16:52:49 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145024186
Vol
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')