abonnement Unibet Coolblue
pi_131609751
Ierland gaat lessen Atheďsme op openbare scholen geven.

Richard Dawkins is een gelukkig man

Ierland gaat haar lagere schoolkinderen leren dat er helemaal geen God bestaat. Zo'n 16.000 Iertjes zullen met ingang van dit schooljaar teksten van onder meer Richard Dawkins voorgeschoteld krijgen.

Dawkins' De Betoverende Werkelijkheid zal een van de werken zijn die de kinderen op scholen zonder godsdienstige affiliatie moeten lezen, voor hun inleiding tot ethiek en geloofssystemen. Atheďstisch Ierland is volgens The Guardian de vereniging die van dit nieuwe onderwijsonderdeel enige tijd geleden haar persoonlijke streven maakte.

Medeoprichter Michael Nugent zegt dat het volgende doel is dat ook de rest van Ierlands schoolgaande kinderen, inclusief de 93 procent die katholieke scholen bezoeken, kennismaken met het atheďsme. Dit zou in de vorm van digitale lessen en apps op de iPhone moeten worden geboden. "Hier zal kinderen vanaf vier jaar oud een module van tien lessen geboden worden die tussen de dertig en veertig minuten zullen duren. Dit is nodig omdat het Ierse onderwijssysteem te lang volledig gebaseerd is geweest op religieuze indoctrinatie."
http://www.powned.tv/nieu(...)inderen_atheism.html
http://www.theguardian.co(...)lchildren?CMP=twt_gu
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131609770
Indoctrinatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131609791
eindelijk.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:20:49 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131609796
Realisme.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131609816
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:18 schreef waht het volgende:
Indoctrinatie.
Deze Ierse kinderen zullen ongetwijfeld al bekend zijn met de christelijke indoctrinatie. Nu kunnen ze later wat makkelijker kiezen welke vorm van indoctrinatie ze willen volgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131609830
Nu is het wachten op de eerste ouders die komen klagen :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:24:24 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131609848
Geloofsonderwijs op openbare scholen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131609884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:24 schreef Ulx het volgende:
Geloofsonderwijs op openbare scholen?
Kennis is altijd goed. Als je dan maar alle geloven/overtuigingen voorgeschoteld krijgt.

Ik ben er voor om religie te verbieden tot het 18e levensjaar en laat mensen dan zelf een keuze maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:29:43 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131609914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:26 schreef Zigger het volgende:

[..]

Kennis is altijd goed. Als je dan maar alle geloven/overtuigingen voorgeschoteld krijgt.

Ik ben er voor om religie te verbieden tot het 18e levensjaar en laat mensen dan zelf een keuze maken.
Op straffe van wat en hoe ga je het uitvoeren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131609922
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:18 schreef waht het volgende:
Indoctrinatie.
Zolang álle vormen van geloof maar gelijk aan bod komen is er geen sprake van indoctrinatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:33:22 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131609953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang álle vormen van geloof maar gelijk aan bod komen is er geen sprake van indoctrinatie.
Zolang je leerlingen niet dwingt. Je kunt elk geloof aan bod laten komen en ze dan altijd nog pastafarisme of atheisme door de strot duwen.

Ben trouwens wel benieuwd naar de inhoud van de lessen atheisme. Veel meer dan roepen dat God niet bestaat zal het niet zijn,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131610009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ben trouwens wel benieuwd naar de inhoud van de lessen atheisme. Veel meer dan roepen dat God niet bestaat zal het niet zijn,

En hier het boek waar het lesmateriaal uitkomt.
http://www.bol.com/nl/p/the-magic-of-reality/1001004011301859/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131610067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zolang je leerlingen niet dwingt. Je kunt elk geloof aan bod laten komen en ze dan altijd nog pastafarisme of atheisme door de strot duwen.
Tja, je hebt natuurlijk te maken met een leraar en diens geloofsvoorkeur. Hopelijk kan hij/zij daar dan voldoende afstand van nemen.

quote:
Ben trouwens wel benieuwd naar de inhoud van de lessen atheisme. Veel meer dan roepen dat God niet bestaat zal het niet zijn,
Mij lijken de lessen Ancient Aliens ook wel interessant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_131610102
Mooi boek inderdaad. Het laat oa. de parallellen tussen verschillende mythes zien uit de oudheid, en de verhalen uit de heilige boeken zijn hier onderdeel van (zoals de mythes van de vloed en de schepping), en laat daarna steeds de 'realiteit' zien zoals bewezen door de wetenschap.

het is dus veel meer een boek over wetenschappelijke bewijzen dan een les 'god bestaat niet'. Aangezien de wetenschappelijke bewijzen vaak botsen met de verhalen uit de heilige boeken zou je het een les atheďsme kunnen noemen. Maar er zijn altijd religies die de bijbel allegorisch lezen en dus niet zo onder de indruk raken van ' the magic of reality' .
Alpha kenny one
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:53:41 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131610235
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131610281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang álle vormen van geloof maar gelijk aan bod komen is er geen sprake van indoctrinatie.
Akkoord.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131610450
Zullen we niet eerst beginnen met vertellen dat de Kerstman / Sinterklaas niet bestaat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131610540
Ja maar hoe moeten we dan de domme massa onderdrukken? -O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131610584
Openbare scholen en geloofsonderwijs? Ik kan mij herinneren dat mijn dochter kon kiezen tussen godsdienst en humanisme (openbare school). Ik vond het wel handig dat ze van beiden wat meekreeg. Welke lessen willen ze vervangen, of komt er gewoon nog een keuze bij?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 09:18:37 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131610604
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:09 schreef Molurus het volgende:
Zullen we niet eerst beginnen met vertellen dat de Kerstman / Sinterklaas niet bestaat?
Op de kleuterschool. Op de eerste dag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131610648
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:17 schreef paddy het volgende:
Openbare scholen en geloofsonderwijs? Ik kan mij herinneren dat mijn dochter kon kiezen tussen godsdienst en humanisme (openbare school). Ik vond het wel handig dat ze van beiden wat meekreeg. Welke lessen willen ze vervangen, of komt er gewoon nog een keuze bij?
''Up to 16,000 primary schoolchildren who attend the fast-growing multi-denominational Irish school sector will receive direct tuition on atheism as part of their basic introduction course to ethics and belief systems.''

Blijkbaar werd en word er op openbare scholen in Ierland het vak ethiek en geloof gegeven. Goede zaak. ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131610696
Als je de parallel trekt met het postzegelverzamelen, dan gaan ze dus les geven:
"hoe verzamel ik geen postzegels" uit de succesvolle reeks:
"hoe geloof ik niet in kabouters"
"niet breien voor gevorderden"
"niet skien op zwarte pistes"

etc. 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_131610733
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ja maar hoe moeten we dan de domme massa onderdrukken? -O-
Daar hebben ze dus nu gewoon nog een optie bij. Ik ben helemaal niet tegen dat mijn kind weet wat er in de wereld te koop is en het leert dingen naast elkaar te leggen. Het is juist dom om in je hokje te blijven zitten en denken dat je de waarheid in pacht hebt. Jij bent dus tegen? Kinderen leren nadenken en omgaan met de mensen die een andere opvoeding gehad hebben. Eigen keuzes

Mijn hele schoonfamilie stuurt de kinderen naar een christelijke school. Niet omdat ook maar iemand ervan gelooft, maar wel leert dat ze respect hebben. Hoef je het niet mee eens te zijn, ik vind dat wel een mooi iets. En op het voortgezet onderwijs komen dan ook andere geloven en denkwijzen van die gelovigen aan bod. En er is niemand in de familie die gelooft. Ze weten wel waar ze over praten wanneer ze met een gelovige in discussie zijn. Itt tot mensen die er niets vanaf weten en alleen maar dom kunnen reageren met...gelovigen zijn dom. Dat vind ik pas dom en onwetend.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131610758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op de kleuterschool. Op de eerste dag.
Is me nooit wijsgemaakt. Net als het ware verhaal van Sinterklaas mij gewoon is verteld. En toch nog voor de kachel gaan zingen als kind...de samenleving indoctrineert haha :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131611186
Kunnen ze hellemaal niet weten of ie bestaat of niet. :(
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')