abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:18:19 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132429703
Kweenie. K-touch zou ik eigenlijk ergens tussen een CUBOT en een Newman/Freelander in plaatsen; een C+ merk. En zo'n POMP is inderdaad zo'n typisch voorbeeld van een C-merk met focus op plastic fantastic en heeft nogal geïnspireerde designs. In ieder geval hebben ze ook modellen die op papier wel wat kunnen. Dus sloom hoeft het niet aan te voelen. Aanvoelen doet het dan alleen cheap en zoals gezegd mis je de mate van support die je bij andere merken vindt. Maar goed dat is een kwestie van wat jij je kunt veroorloven en wat een goede kwaliteits/prijs-verhouding heeft.

Wat verder voor mensen een belangrijk punt kan zijn is overigens dualSIM-functionaliteit. Nu vind je in Europa gewoon niet echt attractieve dualSIM smartphones. En qua pricing is het een immens verschil wat je neerlegt voor een phone hier en wat je daarvoor in China halen kunt. Dus het is sowieso interessant om in China te kijken, want je hebt veel keuze en het is relatief gezien erg goedkoop. Maar echt plezier van je geld krijg je imho pas als je richting de high end budgetmerken gaat. Die MTK6589T 2GB RAM mobieltjes van Jiayu, Neomobile, FAEA, Zopo en Iocean bijvoorbeeld. Blijf je quasi onder de 300 USD en heb je een topphone. Als je doel was een dualSIM phone te kopen, zoals ik, zijn dat de perfecte keuzes.

Als ik niet afhankelijk van dualSIM was geweest, had ik waarschijnlijk gewoon een HTC One, Samsung Galaxy S4, Sony Xperia Z1 of wat dan ook gehaald. Ik ben namelijk van mening dat die financiële investering zich dag op dag rendeert. Je loopt elke dag rond met een smartphone en hoe intensief je die gebruikt bepaalt hoe erg je je er aan gaat ergeren als 'ie ondermaats is of hoe blij je ermee gaat zijn als 'ie al je wensen vervult. Iemand op leeftijd die af en toe een familielid belt hoeft niet per se aan de meest geavanceerde mobiel. Bel en sms je echter dagelijks, surf je veel op het internet, speel je ter ontspanning wat games, kijk je wat tv-series en gebruik je de camera van je telefoon veel, dan loont het zich (nogmaals: imho) om een duurder model te halen aangezien je er dagelijks mee in aanraking komt en dan gewoon baat hebt bij een goede kwaliteit en support van display en camera tot (custom) ROMs beschikbaarheid. Uiteraard kent meer uitgeven z'n grenzen (ethisch gezien), er is denk ik niemand die geld teveel heeft alles wel best vindt. Maar geef je te weinig uit, dan krijg je per uitgegeven euro minder lol dan wanneer je net wat meer uit zou hebben gegeven. Op een gegeven moment draait de kromme weer en beleef je wel meer lol aan een duurder mobieltje, maar niet per se per euro. Zie onderstaand door mij in MS Paint gemaakt grafiekje. :P



Mij interesseert persoonlijk die hele onderste laag van het aanbod niet. Verder wil ik niet afgetroggeld worden. Ik wil best wat neerleggen maar dat moet het dat dan ook waard zijn. Alles over de 300 USD vind ik eigenlijk dat een MediaTek smartphone niet waard kán zijn. Dus als iemand een Zopo of Jiayu MTK6589T 2GB RAM aanbiedt waar je 350 USD voor moet neertellen, vind ik dat eigenlijk onzin. Zodra echter de prijs de waarde overeenkomt, dan ben ik best enthousiast en benieuwd. Zodoende is er dan ook een zwarte Jiayu G4 MTK6589T 2GB RAM 32GB ROM 3000mAh onderweg naar me, die wist ik voor min of meer exact 300 USD aan te schaffen en kreeg daar volop accessoires bij (mogelijk zelfs een gratis extra telefoon, de G3S. Heuh? ). :9 Die Jiayu heeft het design, de support en de specs allemaal mee en biedt vrijwel het beste van het beste qua specs als je het met de soortgelijke phones vergelijkt. Je hebt misschien geen NFC zoals de FAEA F2 of 1080P scherm zoals de Zopo ZP980, maar NFC is hedendaags nog wel misbaar en 720P is een bewuste keuze. Ik heb gemerkt dat de 2300mAh 1080P van de FAEA F2 toch vrij energieverslindend is. 3000mAh op 720P zou moeten resulteren in een betere batterylife. De G4 heeft ook een display van 4.7" en daarop is 720P nog acceptabel. Vanaf 5.0" ben ik van mening dat ze een 1080P-resolutie moeten hebben; uiteraard moeten ze dan dus ook over een flinke accu beschikken...

Oh well, enough rambling. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132431037
Zou Xiaomi Mi-2S of Mi-3 aanbevelen, aangezien die geen Mediatek SoC hebben :) Zit zelf ook te wachten op de Mi-3, maar als GPS niet zo belangrijk is, kan je natuurlijk ook een Jiayu, zijn wel goeie telefoons zover ik weet.
Nee, toch niet
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:19:33 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132431887
Maar die zijn niet dualSIM en ook niet in dezelfde prijscategorie als de MediaTeks en als ik dan meer neerleg voor een singleSIM smartphone, dan haal ik net zo lief een merk dat we hier ook kunnen halen: Samsung, HTC, Sony, LG, etc.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke kijk erop. ;) Er bestaat natuurlijk wel een prijsverschil tussen een high-end Chinees device úit China en een high-end device gericht op de westerse markt uit Europa. Dus voor velen kan het bang-for-buck technisch meer zin maken. Maar ik zou dan meteen full-on doorslaan, ook omwille van aftersale/garantie e.d.. Vooral als je dan goede research doet naar abo's waar je er eentje bij 'krijgt'. Dat wil goed mogelijk goedkoper zijn dan een losse high-end Chinees met een losse abo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132433649
In mijn geval was er gewoon niets beschikbaar wat aan mijn eisen voldeed. Toevallig dat nu de Z1F/Z1S eraan komt, anders had ik die wel gehaald en ik denk dat er wel een aantal mensen net zo'n telefoon zoeken.
pi_132434208
Waar kan ik nu de basic versie van de NEO N003 bestellen?

Heb namelijk net geld terug via paypal van mislukte bestelling voor een ander toestel (reeds besteld op 4 augustus) bij china24shop, daar ga ik alvast niet meer.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:13:29 #256
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132436197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:21 schreef revmit het volgende:
Waar kan ik nu de basic versie van de NEO N003 bestellen?

Heb namelijk net geld terug via paypal van mislukte bestelling voor een ander toestel (reeds besteld op 4 augustus) bij china24shop, daar ga ik alvast niet meer.
Banggood als ze hem hebben :)?
Niet blijkbaar; BIC / Aliexpress / Mixeshop?

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 22-10-2013 16:19:09 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132436484
Weet niet goed of deze in dit topic thuis hoort, maar kan het altijd proberen :)

Ik kwam deze smartwatch tegen, en mij lijkt het wel grappig voor erbij. Heeft iemand er al ervaring mee? Ik weet dat een paar jaar geleden het allemaal troep was, maar aangezien de smartphones zulke grote stappen vooruit hebben gemaakt misschien dit product nu ook?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:25:35 #258
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132436675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:20 schreef NextTVH het volgende:
Weet niet goed of deze in dit topic thuis hoort, maar kan het altijd proberen :)

Ik kwam deze smartwatch tegen, en mij lijkt het wel grappig voor erbij. Heeft iemand er al ervaring mee? Ik weet dat een paar jaar geleden het allemaal troep was, maar aangezien de smartphones zulke grote stappen vooruit hebben gemaakt misschien dit product nu ook?
Die is nog niet zo lang uit dacht ik; heb er al wel wat over gelezen.
Ik loop elke dag met een Pebble rond en dat bevalt mij prima :D.

Hoe deze uitvalt durf ik niet te zeggen; prijs valt mij wel mee :). Helaas is de processor gebouwd op de MIPS architectuur wat gaat betekenen dat Apps (van een gear / andere Android smartwatch) niet 1 op 1 te installeren zijn als ik het goed heb (gaat dan om native apps zover ik weet).

Ken nu niemand met deze watch dus be the first to try :P!

Update; review: http://tabletrepublic.com(...)smartwatch-4966.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132436801
Ik heb gisteren mijn Jiayu G4 Advanced ontvangen. Maar is het normaal dat de accu op het begin vrij snel leeg is omdat hij al vooraf opgeladen is? OP bepaalde momenten gaat mijn accu per minuut 1% omlaag. Maar kan het ook zo zijn dat er iets mis is met de accu?
pi_132437651
De accu krijgt pas na een aantal keren laden zijn maximale capaciteit.
Als het volgende week nog zo is kan het zijn dat er iets met de accu is.
Je kan ook voor de zekerheid even kijken wat nu eigenlijk de grote gebruiker is.
Gewoon om iets voor de hand liggends uit te sluiten.
Ook is mijn ervaring dat je de eerste tijd veel meer bezig bent op zo'n ding.
Het scherm blijft een grote gebruiker.
pi_132450010
Sinds een paar dagen mijn faea f1 in gebruik. Tot nu toe bevalt het erg goed. Alleen het volume knopje zit niet helemaal goed gemonteerd waardoor ik hem soms niet in kan drukken wat beetje jammer is. En het geluid van de camera staar bizar hard iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:33:22 #262
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132458787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:23 schreef Ditty het volgende:
Sinds een paar dagen mijn faea f1 in gebruik. Tot nu toe bevalt het erg goed. Alleen het volume knopje zit niet helemaal goed gemonteerd waardoor ik hem soms niet in kan drukken wat beetje jammer is.
Hmz; wellicht is het recht te krijgen als je hem open maakt. Al snap ik als je dat liever niet wil ;). Anders eens bij de locale telefoonwinkel (zo'n reparatie zaakje; niet de Phonehouse oid) kijken.
quote:
En het geluid van de camera staar bizar hard iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?
Is dat niet in de instellingen van de camera te vinden?
Anders Focal (beta) eens installeren. Geen idee hoe die het op MTK toestellen doet, maar het is (voor mij) toch 1 van de betere camera apps.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132465885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:55 schreef Solidberg het volgende:
Zou Xiaomi Mi-2S of Mi-3 aanbevelen, aangezien die geen Mediatek SoC hebben :) Zit zelf ook te wachten op de Mi-3, maar als GPS niet zo belangrijk is, kan je natuurlijk ook een Jiayu, zijn wel goeie telefoons zover ik weet.
Altijd dat gezeur over die gps van jiayu :) Ik heb nu bijna 2 weken MIUI V5 draaien op mijn G3 en de gps heeft binnen een paar seconden een fix. Ik heb er niks aan getweakt, dus t lijkt gewoon iets softwarematigs te zijn waardoor de gps op android versies < 4.2 niet lekker werkt (alhoewel ik toen ook meestal binnen de minuut een fix had maar wel pas nadat ik een en ander getweakt had).

En alhoewel de G3 nog steeds naar behoren werkt ben ik ook wel een beetje op zoek naar een nieuwe chinaphone zonder hardware knoppen. Heeft de jiayu s1 geen knoppen? Of hebben ze die gewoon weggelaten op de renders. En ik dacht ergens gezien/gelezen te hebben dat die niet dualsim is en dat is toch wel een must!
pi_132473261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hmz; wellicht is het recht te krijgen als je hem open maakt. Al snap ik als je dat liever niet wil ;). Anders eens bij de locale telefoonwinkel (zo'n reparatie zaakje; niet de Phonehouse oid) kijken.

[..]

Is dat niet in de instellingen van de camera te vinden?
Anders Focal (beta) eens installeren. Geen idee hoe die het op MTK toestellen doet, maar het is (voor mij) toch 1 van de betere camera apps.
Thx voor de tips! zal focal app wel gaan proberen :)
pi_132479188
Dat gezeur met de GPS ging toch erover dat de coordinaten niet juist waren? En dat bijvoorbeeld bij het autorijden veel uitmaakte?
Nee, toch niet
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54:27 #266
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132479556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Solidberg het volgende:
Dat gezeur met de GPS ging toch erover dat de coordinaten niet juist waren? En dat bijvoorbeeld bij het autorijden veel uitmaakte?
Had er mee te maken dat hij of helemaal geen fix (locatie) kreeg of dat deze niet precies genoeg was (20 meter+). Heb zelf ook een aantal Jiayu toestellen gehad en bij de meeste toestellen (van mij) werkte het wel aardig. Precisie was bij de meeste van deze toestellen tot +-20ft / 6 meter (1 toestel had wel veel mindere GPS).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132479593
Ja, dat gaat bij mijn G3 best wel eens mis.
Redelijk vlot een fix, zelfs behoorlijk op positie, zit het er een paar kilometer verder behoorlijk naast.
Soms valt er wel een reden te bedenken, zoals tijdens regen onder bomen met veel bladeren, dat verstoort de ontvangst natuurlijk.
En een volgende keer gewoon 2 uur lang zonder grote afwijkingen.
pi_132500143
zijn er geen nederlandse importeurs/webshops/winkels die chinese toestellen verkopen? Al betaal je misschien wat meer, soit. Ik zou er wel interesse in hebben. Zeker met garantie e.d
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 00:19:23 #269
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132500491
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 00:06 schreef Eenskijken het volgende:
zijn er geen nederlandse importeurs/webshops/winkels die chinese toestellen verkopen? Al betaal je misschien wat meer, soit. Ik zou er wel interesse in hebben. Zeker met garantie e.d
Ja; Jiayu Nederland (die geeft ook echt garantie en niet stuur hem zelf maar terug garantie). Anders Aldi (WolfGang) of een andere re/e-tailer die rebranded toestellen verkoopt (Xtreamer heb je ook nog).

Kleine websites zou ik zelf mijden; je weet niet hoe die zich gaan ontwikkelen en de ervaringen zijn soms wisselend.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132503143
Oh dat van jiayu ziet er wel goed uit. Denk dat ik me daar maar eens verder in ga verdiepen. Die 2 of 3G model lijkt me mooi om mee te beginnen.
There are only 151 Pokémon.
pi_132504627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 03:17 schreef Eenskijken het volgende:
Oh dat van jiayu ziet er wel goed uit. Denk dat ik me daar maar eens verder in ga verdiepen. Die 2 of 3G model lijkt me mooi om mee te beginnen.
hou er rekening mee dat de Jiayu modellen mogelijk (let op: mogelijk!) last hebben van een slechter presterende gps

De een heeft er meer last van dan de ander.
er zijn wel fixes beschikbaar overigens
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:18:15 #272
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_132504667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:55 schreef Solidberg het volgende:
Zou Xiaomi Mi-2S of Mi-3 aanbevelen, aangezien die geen Mediatek SoC hebben :) Zit zelf ook te wachten op de Mi-3, maar als GPS niet zo belangrijk is, kan je natuurlijk ook een Jiayu, zijn wel goeie telefoons zover ik weet.
Wat's een Mediatek SoC? en waarom is dit niet aan te raden? Of heeft dat dus voornamelijk met de GPS te maken?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_132504821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:18 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Wat's een Mediatek SoC? en waarom is dit niet aan te raden? Of heeft dat dus voornamelijk met de GPS te maken?
mediatec SoC (System-on-a-Chip) is o.a. de Processor, Mediatec wordt veel gebruikt in budget toestellen, en hebben inderdaad sneller/eerder problemen met de GPS, maar dat betekent niet dat ze allemaal er evenveel last van hebben als ik de verhalen mag geloven..
pi_132519340
Ik denk dat ik zojuist mijn eigen graf heb gegraven, had na 1 maand leugens van de leverancier nog steeds mijn telefoon niet binnen via Singapore Post. Status was al weken lang Information Recieved, ik maakte een claim op paypal. Maar heb deze gecanceld nadat de leverancier me vertelde dat het pakket al onderweg was. Niets van waar dus, en nu kan ik geen tweede claim meer openen. Godverdomme
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:08:39 #275
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132519976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:48 schreef Snorrenbaard het volgende:
Ik denk dat ik zojuist mijn eigen graf heb gegraven, had na 1 maand leugens van de leverancier nog steeds mijn telefoon niet binnen via Singapore Post. Status was al weken lang Information Recieved, ik maakte een claim op paypal. Maar heb deze gecanceld nadat de leverancier me vertelde dat het pakket al onderweg was. Niets van waar dus, en nu kan ik geen tweede claim meer openen. Godverdomme
Nee; een claim kan je maar 1 keer openen. Nu ben je overgedragen aan de leverancier.
Hoe is hij de tweede keer verzonden?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')