abonnement Unibet Coolblue
pi_132264196
Denk het wel.

Is er een speciale rede dat je:
Application.Goto Reference:="R68C3"

in plaats van

Range("C68").select

?
Aldus.
pi_132264702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:39 schreef qu63 het volgende:

[..]

En hoe gebruik je em dan? =Levenshtein(jan;A1:A100)?
Nee, het zit intern in een macro :)
Heb een telefoonboek jetser geklust, en resultaat van levenshtein blijkt hieruit :) Werkt best prima.
Namen etc zijn fictief gegenereerd overigens.


Die grote 'control' rechtsboven met die vakjes, is een dynamische control, zelf geklust tijd geleden.
Is basically 1 frame die je een bepaalde grootte geeft, en kun je initialiseren met
createfield "kop1",breedte%,"kop2",breedte%,... zolang breedte maar optelt tot 100%. De rest wordt dan zelf in die frame gezet, al moet je em nog even vertellen waar zn data zit enz. Was wel een leuk projectje.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:23:49 #178
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_132265007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:15 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Nee, het zit intern in een macro :)
Heb een telefoonboek jetser geklust, en resultaat van levenshtein blijkt hieruit :) Werkt best prima.
Namen etc zijn fictief gegenereerd overigens.

[ afbeelding ]
Die grote 'control' rechtsboven met die vakjes, is een dynamische control, zelf geklust tijd geleden.
Is basically 1 frame die je een bepaalde grootte geeft, en kun je initialiseren met
createfield "kop1",breedte%,"kop2",breedte%,... zolang breedte maar optelt tot 100%. De rest wordt dan zelf in die frame gezet, al moet je em nog even vertellen waar zn data zit enz. Was wel een leuk projectje.
Hoe heb je die layout zo gekregen?

Er zit wel een foutje in :P

"Contact details of: Jonie Rivero" en daaronder laat je Josef Bitter zien ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_132265074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:41 schreef Puckzzz het volgende:
De oorzaak is ondertussen bekend. Zodra ik het blad weer beveilig schiet ie naar boven. Dus hij voert de opdracht wel uit maar schiet meteen weer naar boven.
Wellicht gevalletje jammer maar helaas?
Net uitgeprobeerd in excel 2010, maar daar kan ik het probleem dat je beschrijft niet reproduceren. Kan je niet echt helpen dus. Wel vraag ik mij af: waarom eerst selecteren en dan beveiligen? na beveiligen kun je ook nog selecteren toch? Tenzij je daartegen beveiligt met allowselection=false ofzoiets
pi_132265095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:23 schreef qu63 het volgende:

[..]

Hoe heb je die layout zo gekregen?

Er zit wel een foutje in :P

"Contact details of: Jonie Rivero" en daaronder laat je Josef Bitter zien ;)
Strak gezien! Had ik nog niet gezien
Is een Form layout he, geen sheet. Maar dat had je al door denk ik?
Layout kutten in forms is een beetje 'mijn ding' geworden. Bewegende meuk enzo, goeie interactie... En dat in VBA :D

edit: bugfixed :) was een verwijzing vergeten te veranderen na wat aanpassingen vanmorgen

[ Bericht 9% gewijzigd door Holy_Goat op 17-10-2013 16:31:05 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:51:26 #181
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_132266140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:26 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Strak gezien! Had ik nog niet gezien
Is een Form layout he, geen sheet. Maar dat had je al door denk ik?
Layout kutten in forms is een beetje 'mijn ding' geworden. Bewegende meuk enzo, goeie interactie... En dat in VBA :D

edit: bugfixed :) was een verwijzing vergeten te veranderen na wat aanpassingen vanmorgen
Ik heb nog nooit wat gedaan met die form's, het ziet er iig wel slick uit!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_132266463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:51 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit wat gedaan met die form's, het ziet er iig wel slick uit!
'Vroegah' zag het er bij mij echt niet slick uit :P
Ben daar toch wel een stuk beter in geworden door de jaren heen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:18:11 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_132267088
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef Z het volgende:
Denk het wel.

Is er een speciale rede dat je:
Application.Goto Reference:="R68C3"

in plaats van

Range("C68").select

?
Nee niet echt...gebrek aan kennis denk ik? :@ Ik wil gewoon dat ie wanneer je op het plusje klikt naar cel C68 gaat. Inmiddels was ik er ook al achter dat dat ook gaat met SELECT.
Het is geen ramp an sich hoor dat ie het alleen in een onbeveiligd blad doet, maar ik wilde gewoon bepaalde cellen vergrendelen tegen per ongelukke invoer van andere mensen :P
Dan nog is dat hun probleem want dit is mijn bronbestand en deze wordt rond gemaild, dus zitten ze niet rechtstreeks aan de mijne. Maar ik vind het wat netter staan.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_132271323
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:18 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Nee niet echt...gebrek aan kennis denk ik? :@ Ik wil gewoon dat ie wanneer je op het plusje klikt naar cel C68 gaat. Inmiddels was ik er ook al achter dat dat ook gaat met SELECT.
Het is geen ramp an sich hoor dat ie het alleen in een onbeveiligd blad doet, maar ik wilde gewoon bepaalde cellen vergrendelen tegen per ongelukke invoer van andere mensen :P
Dan nog is dat hun probleem want dit is mijn bronbestand en deze wordt rond gemaild, dus zitten ze niet rechtstreeks aan de mijne. Maar ik vind het wat netter staan.
succes :) heb alleen nog geen idee wat je er mee wilt doen :P
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:42:12 #185
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_132283842
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:18 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Nee niet echt...gebrek aan kennis denk ik? :@ Ik wil gewoon dat ie wanneer je op het plusje klikt naar cel C68 gaat. Inmiddels was ik er ook al achter dat dat ook gaat met SELECT.
Het is geen ramp an sich hoor dat ie het alleen in een onbeveiligd blad doet, maar ik wilde gewoon bepaalde cellen vergrendelen tegen per ongelukke invoer van andere mensen :P
Dan nog is dat hun probleem want dit is mijn bronbestand en deze wordt rond gemaild, dus zitten ze niet rechtstreeks aan de mijne. Maar ik vind het wat netter staan.
Kan je het niet gewoon met de ingebouwde beveiliging doen van Excel? Als iemand nu macro's uit heeft staan dan werkt je hele beveiliging niet meer zoals gepland..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:16:33 #186
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132331715
Komt ie:

Ik heb een excelbestand met meerdere tabbladen. In elk tabblad staat een lijstje namen. Bijvoorbeeld:

tab 1:
piet
klaas
jan

tab 2:
kees
karel
klaas

tab 3:
klaas
jan
kees

Nu wil ik op een aparte tab graag een overzicht maken met daarin elke naam en hoe vaak die voorkomt in alle tabs.

Dus:
piet 1
klaas 3
jan 2
kees 2
karel 1

En dan het liefst 'modulair', zodat ik gewoon weer een nieuwe tab kan aanmaken met deels nieuwe namen, en dat het overzicht dan weer bijgewerkt wordt zonder dat ik daarin iets hoef aan te passen. Is dat mogelijk, zo ja, hoe?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132332517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Bart het volgende:
Komt ie:

Ik heb een excelbestand met meerdere tabbladen. In elk tabblad staat een lijstje namen. Bijvoorbeeld:

tab 1:
piet
klaas
jan

tab 2:
kees
karel
klaas

tab 3:
klaas
jan
kees

Nu wil ik op een aparte tab graag een overzicht maken met daarin elke naam en hoe vaak die voorkomt in alle tabs.

Dus:
piet 1
klaas 3
jan 2
kees 2
karel 1

En dan het liefst 'modulair', zodat ik gewoon weer een nieuwe tab kan aanmaken met deels nieuwe namen, en dat het overzicht dan weer bijgewerkt wordt zonder dat ik daarin iets hoef aan te passen. Is dat mogelijk, zo ja, hoe?
iets soortgelijks heb ik een X aantal posts beantwoord.
DIG / [Excel] Het grote Excel vragen topic #38
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:39:48 #188
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132332822
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:33 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

iets soortgelijks heb ik een X aantal posts beantwoord.
DIG / [Excel] Het grote Excel vragen topic #38
Dat bestandje van jou snap ik geen hol van :'(.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132333352
Nee allicht. Je zou ook meer dan 6 minuten en 39 seconden kunnen investeren om te gaan bedenken hoe het werkt.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:59:35 #190
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132333876
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:49 schreef Holy_Goat het volgende:
Nee allicht. Je zou ook meer dan 6 minuten en 39 seconden kunnen investeren om te gaan bedenken hoe het werkt.
Als ik tijd had zou ik wel een dag besteden om het zelf uit te zoeken, in plaats van het hier vragen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132334494
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:59 schreef Bart het volgende:

[..]

Als ik tijd had zou ik wel een dag besteden om het zelf uit te zoeken, in plaats van het hier vragen.
Naja, het is ook een vragen-topic, aight? Geen gooi hier geld in voor een direct klaar oplossing topic zonder er zelf over te hoeven na te denken topic. Serieus, met dat bestandje zou je al een flink eind moeten kunnen komen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:24:58 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132335195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:10 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Naja, het is ook een vragen-topic, aight? Geen gooi hier geld in voor een direct klaar oplossing topic zonder er zelf over te hoeven na te denken topic. Serieus, met dat bestandje zou je al een flink eind moeten kunnen komen.
Ik moet er toch sowieso al zelf over nadenken :'). Ik heb gewoon geen flauw idee hoe die overzichtsheet gemaakt wordt. Maar als je het niet wil uitleggen, prima hoor, dan wacht ik wel tot er iemand anders voorbij komt die een handige oplossing heeft, mits die oplossing bestaat :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132336415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik moet er toch sowieso al zelf over nadenken :'). Ik heb gewoon geen flauw idee hoe die overzichtsheet gemaakt wordt. Maar als je het niet wil uitleggen, prima hoor, dan wacht ik wel tot er iemand anders voorbij komt die een handige oplossing heeft, mits die oplossing bestaat :).
Sorry hoor Bart :*
Wil niet bitchen ofzo. Uitleggen is 1 ding, maar geef dan ook aan wat je niet snapt. Tis anders net een huiswerk topic met 'wil je mijn meuk maken?'

Anyway, wat in dat bestandje gebeurt gaat als volgt, en ik zal gelijk maar even het probleem uitleggen analoog aan jouw vraag
- Stel je hebt een aantal sheets met data. Die drie sites uit dat bestand, zeg maar. In jouw geval staat er bijvoorbeeld altijd in rij A1:A200 data. (ik noem maar wat)
- dan maak je een hulp sheet met in kolom A het volgende: A1:A200 verwijst naar A1:A200 van sheet1, A201-A400 naar A1:A200 in sheet 2, etcetera. Je maakt dan dus een dik lange lijst met gegevens in de hulpsheet.
- de overzichtsheet is een 'pivot' of draaitabel over alleen kolom A in de hulpsheet. Die kun je vinden bij invoegen > draaitabel
- je kunt dan een beetje slepen met velden naar die pivot en het resultaat bekijken.

hopelijk kun je er wat mee. Kijk nog even naar de file.

edit: wat is overigens het achterliggende doel van je excel file?
pi_132339638
Andere optie, geef een sheet een named range en gebruik countif.
En verder sluit ik me helemaal aan bij helpen/oplossen van hierboven.
pi_132339916
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:03 schreef snabbi het volgende:
Andere optie, geef een sheet een named range en gebruik countif.
En verder sluit ik me helemaal aan bij helpen/oplossen van hierboven.
Kan ook. Wellicht makkelijker ook nog, alleen moet je dan nog steeds leren hoe een draaitabel werkt want anders weet je niet welke items je moet tellen
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:25:50 #196
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132340728
Ik hoor sowieso nu voor het eerst van een draaitabel. Ik ga me daar dan eens in verdiepen, evenals countif.

Doel is bijhouden hoe vaak iemand aan iets heeft meegedaan. Het zijn deelnemerslijsten van iets wat ik in mijn vrije tijd organiseer, ik probeer een en ander te automatiseren. Huiswerk heb ik al een jaar of dertien niet meer.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132342006
Is het geen idee om het tot 1 sheet beperkt te houden. Het probleem is hier het variabele aantal sheets. Voor de rest is het kinderlijk eenvoudig.
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:11:05 #198
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132351191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:50 schreef LogiteX het volgende:
Is het geen idee om het tot 1 sheet beperkt te houden. Het probleem is hier het variabele aantal sheets. Voor de rest is het kinderlijk eenvoudig.
Je bedoelt met countif? Ik zit daar nu naar te kijken, maar moet ik dan niet voor iedere nieuwe naam die ik toevoeg aan een tab, weer een nieuwe countif met die naam handmatig toevoegen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:22:19 #199
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_132351296
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Je bedoelt met countif? Ik zit daar nu naar te kijken, maar moet ik dan niet voor iedere nieuwe naam die ik toevoeg aan een tab, weer een nieuwe countif met die naam handmatig toevoegen?
jep. automatisch uitzoeken wat unieke waarden zijn is een stukje lastiger
pi_132366169
Wel eens er aan gedacht om 1 apart tablad te hebben met alle namen.
Die zet je in een range.
Nieuwe naam toevoegen is een kwestie van de range uitbreiden met 1 naam
Nu kan je in alle andere tabbladen de data gegevensvalidatie optie toevoegen. Daarmee kan je altijd uit de range alle namen kiezen zonder kans op fouten

Dit maakt het tellen ook een stuk makkelijker lijkt me

[ Bericht 6% gewijzigd door LogiteX op 20-10-2013 18:40:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')