abonnement Unibet Coolblue
pi_131576045
quote:
Stuff Dutch People Like is a study of all things orange. It investigates and highlights the idiosyncrasies of the Dutch culture and their uncanny ability to talk on a mobile phone, while carrying 2.5 children, 6 bags of groceries, a television set, and a mattress balanced on a gear-less bicycle.

Stuff Dutch People Like exemplifies, questions, celebrates and pokes fun at a nation of orange-loving, guttural-sounding, element-battling, culturally-bemused folk. All in the name of fun.

How, you ask, am I qualified to make such statements?

Simple. If you were to visit a zoo everyday for a year and observe a cage full of monkeys, chances are, you would learn a lot about monkeys. Now try living in that monkey cage, with those monkeys for nearly seven years; you’ll get to know the monkeys pretty darn well. You start talking monkey-language, eating monkey-food, working monkey-jobs, and making monkey-jokes. You get the idea ;)
Het is een komische blog van een expat in Nederland en voor ons kaaskoppen een spiegel van onze cultuur.

Veruit de meeste dingen herken ik (natuurlijk), maar bv 'No. 14: Red & yellow pants' is mij nooit zo bijzonder opgevallen. Dingen als
'No. 6: Three kisses',
quote:
You may well have noticed that Dutch people are a rather kissy bunch. Plop yourself down on any terrace in town and take in the sight of Dutch people all around you greeting & kissing & kissing & kissing then leaving & kissing & kissing & kissing!
'No. 10: Birthday congratulations',
quote:
I’ve never been so confused in my life, as when I first attended the birthday party of a Dutch friend. A group of the birthday boy’s friends walked in and immediately gave me 3 smoochy air-kisses followed by a trio of enthusiastic “Congratulations!”. I smiled awkwardly. That was odd! Congratulations for what? “Congratulations” on knowing someone who happens to be alive another year??
'No. 32: Names that sound ridiculous in English' en
quote:
I will never get used to writing an email that starts with “Dear Joke”, or “Hello Freek”, or better yet, “Taco, I would like to introduce you to Harm”! How about good ol’ Mr. Fokker.
'No. 42: Swearing with diseases'
quote:
Dutch people swear with diseases. Often with old dreaded diseases from the past.
'The birthday circle' zou er ook wel tussen mogen of 'The one cookie rule'. :P

Wat zou er nog meer tussen moeten?

bron: www.stuffdutchpeoplelike.com

[ Bericht 1% gewijzigd door static op 26-09-2013 17:48:05 ]
reset
pi_131576097
De birthday circle en de 1 cookie rule heeft ie het ook wel eens over gehad volgens mij :P

Floor is ook een mooie naam ;)
  donderdag 26 september 2013 @ 00:38:20 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131576112
Red White and blue onze kleuren zijn

yankees als naam ontstaan is door de namen Jan en Kees
pi_131576308
TVP.
pi_131576646
Dat we ons eten door elkaar roeren? Ik ben al menig keer raar aangekeken door dat ik alles mix/prak als het ff kan. _O_

In Oost-Azie krijg je veelal een kom/lepel/stokjes bij je eten dus standaard dat ik alles roer en op eet met een lepel. Veel lekkerder dan alles 1 voor 1. Het schijnt iets typisch Nederlands te zijn om je eten zo te "respectloos te behandelen".

edit:
Iets wat misschien minder bekent is maar wat iets 'Nederlands' schijnt te zijn is dat reclame op tv wordt gerecapituleerd na een andere reclame. Ik werd er laatst op gewezen en ben er is op gaan letten en het viel op dat ze dat vrijwel bij iedere reclame die je ziet doen. (Ik bedoel dus reclame A->reclame B->reclame A samengevat->.. etc.

[ Bericht 14% gewijzigd door Straatklinker op 26-09-2013 01:49:00 ]
pi_131576825
Kan je het boek The UnDuchtables anraden, staat helemaal vol met dit soort dingetjes!
  donderdag 26 september 2013 @ 06:01:00 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131576992
Die zogenaamde "one cookie rule" is wat mij betreft een urban legend. Ik heb dat nog nooit iemand zien doen. Wat ik wel zie is mensen die gewoon de deksel op de pot doen zodat die koekjes niet oud worden en de (geniepig in de auto naar huis) klagende visite die te schijterig was om om nog een koekje te vragen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_131577511
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:53 schreef jeroen1976 het volgende:
Kan je het boek The UnDuchtables anraden, staat helemaal vol met dit soort dingetjes!
Ik heb em gelezen en ook zeer vermakelijk.

Het stukje over de 'shit shelf' bv was ook heel leuk en past hier ook. :D
reset
pi_131578715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 01:42 schreef Straatklinker het volgende:
Dat we ons eten door elkaar roeren? Ik ben al menig keer raar aangekeken door dat ik alles mix/prak als het ff kan. _O_

In Oost-Azie krijg je veelal een kom/lepel/stokjes bij je eten dus standaard dat ik alles roer en op eet met een lepel. Veel lekkerder dan alles 1 voor 1. Het schijnt iets typisch Nederlands te zijn om je eten zo te "respectloos te behandelen".

Zie dat respectloos behandelen meer als "geen zin om te kauwen" reden... ;)
pi_131584755
Dit komt toch van de gelijknamige website www.stuffdutchpeoplelike.com? - magnifiniek geschreven en heerlijk om te lezen - ook als Nederlander. Voor al mijn buitenlandse vrienden is het vooral een feest van herkenning :P

Die gele en rode broeken herken ik helaas wel degelijk. Hangt er vooral mee samen met hoeveel (ex-)corps-ballen je je omgeven ziet ;) Flanerend door Oud-Zuid zie je het overal, zeg maar.
pi_131590101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Knakker het volgende:
Dit komt toch van de gelijknamige website www.stuffdutchpeoplelike.com? - magnifiniek geschreven en heerlijk om te lezen - ook als Nederlander. Voor al mijn buitenlandse vrienden is het vooral een feest van herkenning :P

Die gele en rode broeken herken ik helaas wel degelijk. Hangt er vooral mee samen met hoeveel (ex-)corps-ballen je je omgeven ziet ;) Flanerend door Oud-Zuid zie je het overal, zeg maar.
Zeer grappig en vermakelijk.

Maar ik moet eerlijk zeggen: op dit moment werk ik samen met een Nederlander hier in Canada en daar kan geen Canadees/Amerikaan tegen op. De beste werkmaat die ik heb gehad, betrouwbaar, eerlijk en altijd op tijd.
We lachen ons helemaal een ongeluk omdat we allemaal oude herinneringen ophalen en lekker Mokum"s kletsen. (sarcastische humor)
En de baas (deels van Nederlandse afkomst) is zeer tevreden met de resultaten.
Zegt genoeg denk ik zo.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:13:20 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131590862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:48 schreef Knakker het volgende:
Dit komt toch van de gelijknamige website www.stuffdutchpeoplelike.com? - magnifiniek geschreven en heerlijk om te lezen - ook als Nederlander. Voor al mijn buitenlandse vrienden is het vooral een feest van herkenning :P

Ik dacht jahaa dat is die website van de OP! Zie ik dat ik die ben vergeten te plaatsen.. :@ :@ :@

Bedankt voor het plaatsen! ^O^ w/
reset
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 17:19:35 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_131591045
Rode broeken zie ik weleens, maar gele? Zelden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 26 september 2013 @ 17:55:27 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131592083
Kudos naar static voor de brontoevoeging van de OP
reset
  donderdag 26 september 2013 @ 18:35:15 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131593019
quote:
99s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:19 schreef Karina het volgende:
Rode broeken zie ik weleens, maar gele? Zelden.
Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehalte :)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 18:46:28 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_131593279
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehalte :)
Nou ja in ieder geval staat er niet dat we allemaal op klompen lopen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131608930
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die hele site heeft soms een erg "ik zag soms iemand iets geks doen in land X dus dat zal daar wel een ding zijn" gehalte :)
korreltje zout erbij doet wonderen ;)
pi_131609532
quote:
I’ve never been so confused in my life, as when I first attended the birthday party of a Dutch friend. A group of the birthday boy’s friends walked in and immediately gave me 3 smoochy air-kisses followed by a trio of enthusiastic “Congratulations!”. I smiled awkwardly. That was odd! Congratulations for what? “Congratulations” on knowing someone who happens to be alive another year??
Daar verbaas ik me ook over: KAA / Kaaskoppen in het Buitenland slow Chat deel 16
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 13:23:03 #19
357044 Budapestenaar
pi_131616319
Ik wordt hier in Hongarije door veertig nationaliteiten raar aangekeken dat ik 's middags niet warm eet maar het bij een broodje laat. Schijnt ook iets typisch w/ te zijn.
pi_131617468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik wordt hier in Hongarije door veertig nationaliteiten raar aangekeken dat ik 's middags niet warm eet maar het bij een broodje laat. Schijnt ook iets typisch w/ te zijn.
Wij hebben hier Nederlandse stagiaires gehad die er alles aan doen om zo Nederlands mogelijk te leven. Wat dus ook betekent om 's middags een broodje, bij de Subway, te gaan eten.

Ik ben een voorstander van "When in Rome, do as the Romans".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 15:02:20 #21
357044 Budapestenaar
pi_131619155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij hebben hier Nederlandse stagiaires gehad die er alles aan doen om zo Nederlands mogelijk te leven. Wat dus ook betekent om 's middags een broodje, bij de Subway, te gaan eten.

Ik ben een voorstander van "When in Rome, do as the Romans".
Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
pi_131620718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
Typisch zuid Europees en Balkan, het twee maal warm eten per dag.
Maar ik zag ook vele mensen in deze regio's tosti's naar binnen werken tussen de middag dus.......
pi_131620719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar ik heb absoluut geen trek in een warme hap tussen de middag.
In het begin kan dat tegenvallen, maar zoiets went snel.

De eerste week in Japan ben ik heel enthousiast gaan ontbijten met vis, zeewier en rijst, maar toen voelde ik die vis de hele ochtend zwemmen. Na een tijdje weet je niet beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 16:12:41 #24
357044 Budapestenaar
pi_131621051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In het begin kan dat tegenvallen, maar zoiets went snel.

De eerste week in Japan ben ik heel enthousiast gaan ontbijten met vis, zeewier en rijst, maar toen voelde ik die vis de hele ochtend zwemmen. Na een tijdje weet je niet beter.
Ik vind Hongaars eten heerlijk op z'n tijd maar heb geen zin om gewoonten over te nemen die niet bij me passen of waar ik me niet goed bij voel. Dat deed ik in Nederland niet en dat doe ik hier ook niet. En als ik zo eens naar de gemiddelde lichaamsomvang van Hongaren boven de 40 kijk, denk ik niet dat hun eetgewoonten op de lange termijn zo gezond zijn :D
pi_131621527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik vind Hongaars eten heerlijk op z'n tijd maar heb geen zin om gewoonten over te nemen die niet bij me passen of waar ik me niet goed bij voel. Dat deed ik in Nederland niet en dat doe ik hier ook niet. En als ik zo eens naar de gemiddelde lichaamsomvang van Hongaren boven de 40 kijk, denk ik niet dat hun eetgewoonten op de lange termijn zo gezond zijn :D
Wel eens in de USa of Canada geweest?.. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')