140pk en zon bak koppel is prima toch. De snellere versies worden er niet zuiniger op. Ik vind mijn 150pk ook prima.quote:Op zondag 22 september 2013 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Maar dan nog
Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten
nee voor mij niet. Ik hoef niet per se meer power. Als ik gewoon lekker soepel kan rijden vind ik t prima. Met zwaardere motoren en meer vermogen lopen alle kosten op.quote:Op zondag 22 september 2013 00:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch? Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit.
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelenquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Power heb je nooit genoegquote:Op zondag 22 september 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leukquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....quote:
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogenquote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....
Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen
En zelfs een e36 touring komt met een rijklaar gewicht van +/- 1430Kg (incl. mijzelf).quote:Op zondag 22 september 2013 10:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.quote:Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk
[..]
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.
quote:Op zondag 22 september 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen
Dat ligt aan je motor natuurlijk . Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.quote:Op zondag 22 september 2013 11:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.quote:Op zondag 22 september 2013 11:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt aan je motor natuurlijk . Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.
Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten
Hier ook, helemaal als er toch weer eens wat stuk gaat. Wat je met een oudere auto nou eenmaal regelmatig hebt.quote:Op zondag 22 september 2013 12:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij jou ook al ja . Ik red het er meestal net een week mee, soms niet eens. M'n portemonnee blijft ook hevig protesteren
dat rij ik nog niet in een maand lolquote:Op zondag 22 september 2013 12:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.
1000 km haal ik ook uit een tank, dat is toch weer een week autorijden
Tsja, niet iedereen woont naast zijn werkplek.quote:Op zondag 22 september 2013 12:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat rij ik nog niet in een maand lol
Klopt. Ik ben gemiddeld elke 15k aan de beurt voor iets 'groots' (draagarmen, remleidingen, schokdempers) etc. Allemaal niets geks en vrij normale slijtage, maar toch.quote:Op zondag 22 september 2013 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hier ook, helemaal als er toch weer eens wat stuk gaat. Wat je met een oudere auto nou eenmaal regelmatig hebt.
Ik haal nog steeds de originele onderdelen van de auto af die er in '95 op gezet zijn. Uiteraard niet van de echte slijtageonderdelen als remmen en schokbrekers.quote:Op zondag 22 september 2013 12:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Serieus? Pffft, daar ben ik best jaloers op. Ik vind autorijden best leuk hoor, dus daar zit het probleem niet, maar de maandelijkse kosten gaan echt door het dak.
[..]
Klopt. Ik ben gemiddeld elke 15k aan de beurt voor iets 'groots' (draagarmen, remleidingen, schokdempers) etc. Allemaal niets geks en vrij normale slijtage, maar toch.
Misschien staat het er niet duidelijk, maar het is dus telkens iets anders . Setje banden, dat soort shit. Elke 15k is er wel een wat grotere reparatie van iets dat na ruim twee ton eens een keer versleten is.quote:
Sommige dingen wel ja, maar e.e.a. is inmiddels echt wel vervangen bij mij. Maar de E46 heeft dan ook nogal wat kwaaltjesquote:Op zondag 22 september 2013 12:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik haal nog steeds de originele onderdelen van de auto af die er in '95 op gezet zijn. Uiteraard niet van de echte slijtageonderdelen als remmen en schokbrekers.
Dat is waar, veel minder dan mijn e36.quote:Op zondag 22 september 2013 13:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien staat het er niet duidelijk, maar het is dus telkens iets anders . Setje banden, dat soort shit. Elke 15k is er wel een wat grotere reparatie van iets dat na ruim twee ton eens een keer versleten is.
Draagarmen zijn bijna 150k mee gegaan, schokdempers ruim 200k, remleidingen ook ruim 200k. Ben benieuwd wat er binnenkort volgt
[..]
Sommige dingen wel ja, maar e.e.a. is inmiddels echt wel vervangen bij mij. Maar de E46 heeft dan ook nogal wat kwaaltjes
Precies, dus ik rij er net zolang mee door totdat ie echt stuk gaat/economisch TL.quote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dieselpomp staat die van mij ook bekend om inderdaad. Tussen 200 en 250k meestal. Drie keer raden waar ik nu zit .
Mja, risico van het vak. Je kan 'm wel voortijdig inruilen, maar zo'n ding levert geen fluit meer op en dan koop je iets anders terug waar net zo goed risico's aan zitten...
Ach, je moet jezelf een doel stellen nietwaar?quote:Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef Hyperdude het volgende:
Van 3 naar 4 ton, zonder vervelende suprises, lijkt mij wel mogelijk, maar niet waarschijnlijk.
hehequote:
Een doel hoeft niet altijd makkelijk haalbaar te zijn. Er mag best wat uitdaging in zittenquote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha haalbaar
Ben alleen bang voor mn koppeling..
Als ik goed door rij dan sliptie in zn 2/3.. Als ik er net in zit zegmaar. Weet niet of dat de cdv is of gewoon slijtage..
Kan cdv zijn, E46 schakelt sowieso vrij bagger, maar heb die eruit gehaald toen en koppeling vervangen. Was stukken beter, maar nog steeds niet perfect... E30 en E36 schakelen veel lekkerder.quote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha haalbaar
Ben alleen bang voor mn koppeling..
Als ik goed door rij dan sliptie in zn 2/3.. Als ik er net in zit zegmaar. Weet niet of dat de cdv is of gewoon slijtage..
wasbox opzoeken, motor aan laten staan.. lekker afspuiten!quote:Op maandag 23 september 2013 14:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
motorblok zou ik eens schoon willen hebben, zodat lekkage van vloeistoffen beter zichtbaar zijn.
Kan wel iets stuk maken bij jequote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Heb ik liever een Nixxan Notequote:Op donderdag 26 september 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan wel iets stuk maken bij je
Die nixxan is inderdaad een kutbak; heb er wel eens mee gereden toen ie net op de markt was.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik liever een Nixxan Note
Mag je die stuk maken.
Mijn BMW staat al 2 weken stil ivm. vakantie
Na mijn dure benzinepompavonturen in Noorwegen ben ik nu maar eens gaan vliegen. Natuurlijk kan bij zo'n Fransoos vliegtuig (Airstadsbus) ook de benzinepomp kapot; maar dan heb je daarna iig. geen last (meer) van hoge rekeningen.
Heb nog nooit zoveel deuken bij elkaar gezien als in Palermo.
Raar plaatje
[ afbeelding ]
Niet Palermo BTW
Maar met zonder motorkapslot.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:05 schreef Hyperdude het volgende:
Wel minder roest
[ afbeelding ]
1953 Lancia Appia, eerste lak zo te zien.
De hardyschijf, nog steeds Het gaat al 10k goed, dus ik stel het even uit tot ik meer tijd hebquote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Voor FWD hoef je niet te wachten tot 2015.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
Zelfde onderstel, zelfde motor en vanaf 2015 wellicht dezelfde FWD
Mooie foto is dat jaquote:Op vrijdag 27 september 2013 09:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor FWD hoef je niet te wachten tot 2015.
Nu al leverbaar. Maakt ook weinig uit bij kleine autootjes met kleine motoren.
[ afbeelding ]
Hehe, metzonder losse handen niet meer en zonder winterbanden kan wel (het is me afgelopen jaar ook gelukt in de touring) maar echt ontspannen rijden is het nietquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
Jij reed toch altijd "met losse handen" en zonder winterbanden?
Koop gewoon nieuw en verkoop over een paar jaar voor vet veel aan een knuppel die tweedehandsbanden goed genoeg vindt.
Nu is het afgelopen met mijn vette BMW -foon die alleen op 900MHz werkt.quote:Wat gaat er gebeuren?
In 2012 heeft de Overheid frequenties geveild om een nieuwe generatie mobiele telecommunicatie, zoals 4G, mogelijk te maken. Hierdoor worden bepaalde gsm-toestellen niet meer door Vodafone ondersteund per 1 november.
Wat betekent dit voor jou?
Volgens onze gegevens heb je in de afgelopen 6 maanden een ouder gsm-toestel gebruikt, die werkt op 900 MHz frequentie. Dit betekent dat je vanaf 1 november 2013 netwerkproblemen kan krijgen. Vanaf 1 april 2014 kun je met je toestel niet meer bellen, sms'en of internetten. Wij adviseren je om vanaf 1 november een ander toestel te gaan gebruiken. Onze excuses voor dit ongemak.
Terug van vakantie geen accu meer, ik dacht aan lekstroom.... maar toch een nieuwe accu genomen...quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Och makkie, 316K nuquote:Op zondag 6 oktober 2013 18:45 schreef Bowny het volgende:
M'n E46 is net door de 200k gegaan en loopt nog als een tierelier
Dat is toch standaard bij de E36 en E46?quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja mn airbag lampje brand..
Maja bij welke bmw niet
Morgen is ff in inpa kijken welke sensor raar doet.. Zal wel passasierskant zijn
Kwam jij met dat idee, of je vriendin?quote:
Netjes ja. Maar schrikken ook... voor 44k gekocht dus da's gewoon ruim 4k afschrijving per jaar. Per km valt het dan wel weer meequote:Op zondag 6 oktober 2013 18:49 schreef maart78 het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/3659/klokje-rond-bmw-530d-touring
ruim 7 ton gereden
Meestal hè. Even zo'n dummysensor erop en je kunt weer vooruit!quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja mn airbag lampje brand..
Maja bij welke bmw niet
Morgen is ff in inpa kijken welke sensor raar doet.. Zal wel passasierskant zijn
E60quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou deze wel willen..
http://link.marktplaats.nl/724692916
Wat is dit E??
Ja, een 520i is niet heel snel. Je merkt dat ie te weinig power heeft. Hetzelfde geld voor de 523i, pas vanaf 525 wordt het interessant.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja google zei t, meningen ? Iemand ervaring..
Dat dus. Al vind ik de verschillen op papier tussen die drie modellen wel meevallen. Misschien dat het in praktijk anders is. Ik zou alleen op zoek gaan naar een 530i. De vaste lasten zijn nagenoeg vergelijkbaar met de 520i, maar je krijgt wel een stuk meer power.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, een 520i is niet heel snel. Je merkt dat ie te weinig power heeft. Hetzelfde geld voor de 523i, pas vanaf 525 wordt het interessant.
Die zou ik ook graag willen en is wél weer een mooie Fünfer. Hoe het qua betrouwbaarheid zit weet ik niet, hopelijk heeft ie minder kwaaltjes dan de E61. Klein nadeeltje: hij zit voorlopig nog behoorlijk boven budgetquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ga toch voor de F11.
Rijdt prima, lekker ruim en relatief niet te zwaar
Heb ik alle drie de uitvoeringen vaak gereden, en in een 520/523 wordt je echt niet vrolijk. Diesel of benzine maakt niet zo gek veel uit bij die grasmaaierblokjes.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat dus. Al vind ik de verschillen op papier tussen die drie modellen wel meevallen. Misschien dat het in praktijk anders is. Ik zou alleen op zoek gaan naar een 530i. De vaste lasten zijn nagenoeg vergelijkbaar met de 520i, maar je krijgt wel een stuk meer power.
Mij begint voornamelijk het steeds grotere aandeel tax in het budget tegen te staan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoe het qua betrouwbaarheid zit weet ik niet, hopelijk heeft ie minder kwaaltjes dan de E61. Klein nadeeltje: hij zit voorlopig nog behoorlijk boven budget
Tsja, begrijpelijk, maar daar doe je zo weinig aan...quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mij begint voornamelijk het steeds grotere aandeel tax in het budget tegen te staan.
Pfffff karma,quote:
Veranderd niet, blijft 13,22-25quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:34 schreef Catch22- het volgende:
Hoeveel spanning meet je als je toeren maakt?
Ah, da's een stuk belangrijker dan goede banden en goede veiligheid inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee vereiste voor een zware geluids installatie
Zucht.. Anyway.. Al mailtje terug van dynamo bedrijf, ff demonteren en voor 5 euro testen ze hem!quote:
Beter bestel je er twee.quote:
In normaal weer kun je al niet fatsoenlijk rijden met die banden . Van de winter zal jij wel één van die badgasten zijn die met me 10km/h gigantisch in de weg rijdt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Huillie ...
Bitch please, heb de fucking winter overleefd met die dingen.
Sommige mensen passen wel hun rijstijl aan aan de omstandigheden.
Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar goed het mag blijkbaarquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:25 schreef jitzzzze het volgende:
Maar het gaat toch juist om de prestaties bij regen/nat weer?
Bij droog weer voldoet ieder stuk rubber.
Wat vind je onbegrijpelijk?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar goed het mag blijkbaar
Dat er mensen zijn die klote banden onder hun auto gooienquote:
't Is altijd hetzelfde met dat soort gasten. Van de grote toren blazen dat winterbanden onzin zijn, ze hun rijstijl wel aanpassen, al 40 jaar zo rijden etc.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar goed het mag blijkbaar
ja leuk. Behalve dat normale mensen er niet op zitten te wachten dat een auto uitbreektquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef Andyy het volgende:
Het heeft wel wat, bagger banden. Op lagere snelheden op je limiet zitten zodat je niet onfatsoenlijk hard door bochten hoeft en er toch ook plezier mee hebt doordat die ook sneller uitbreekt bij regen.
We zitten in het BMW topic, RWD, plezier enzo. Zijn hier uberhaupt normale mensen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja leuk. Behalve dat normale mensen er niet op zitten te wachten dat een auto uitbreekt
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
We zitten in het BMW topic, RWD, plezier enzo. Zijn hier uberhaupt normale mensen?
gaat dit weer over die wanli/nankang bende van je?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik kan je echt zeggen dat die van mij goeie budget banden zijn.. Klaar.
Probleem is vooral dat die el cheapo personen de weg op gaan met de insteek 'dat gebeurt mij niet want ik pas me aan'. Ik denk echter dat er maar weinig mensen 's ochtends van huis gaan met het voornemen vandaag maar eens een flinke aanrijding te veroorzaken omdat ze zich niet aanpassen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
't Is altijd hetzelfde met dat soort gasten. Van de grote toren blazen dat winterbanden onzin zijn, ze hun rijstijl wel aanpassen, al 40 jaar zo rijden etc.
Maar als ze een fietser of voetganger aanrijden hoor je niks meer, of het lag overal aan behalve de banden (hij stak ineens over, met zo'n weer kun je geen rekening houden etc).
Feit blijft dat voorzichtig rijden geen compensatie is voor te weinig grip. Als je moet stoppen, dan moet je stoppen. En niet glijden.
Ik heb zelf ook wel eens van die plastic klotebanden onder de auto gehad ja. Dat was glibberen en glijden op nat. En die heb ik toen maar laten zitten met één reden: het was zomer en binnen enkele maanden ging de auto weg. Anders had ik ze absoluut vervangen, want veilig waren ze niet. In elk geval niet voldoende om de winter mee in te gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je er uberhaupt wel is mee gereden ? Zoja wanneer ?
http://bmw.workshop-manuals.com/quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Even los daarvan: waarschijnlijk een scheurtje in het expansievat van de koelvloeistof. Is dat een beetje makkelijk zelf te vervangen? Is overal zelf bij te komen? Ik ga eerst kijken hoe lang ik met een bijvulling van een (halve) liter kan doen hoor, maar gewoon dat ik het alvast weet? Ik zag in de workshop manual zo gauw geen beschrijving staan. Weet wel dat het een vrij lange unit is, dus zomaar van bovenaf schroeven zal er niet bij zijn ben ik bang... Gelukkig is de prijs wel te overzien met een tientje of vijf-zes.
Dat is Audiquote:
Nee, echtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef daNpy het volgende:
En dat komt dus van Freude am Fahren met een steek naar Audi
Ja, echt!quote:
Dat zeg ik, daar zag ik zo gauw de beschrijving niet staan (betreft een 320d E46).quote:
Hij zit een stuk boven twee ton, dus het zou niet heel gek zijn inderdaad. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe lang ie 't volhoudt met een litertje erbij. Als ie daar nog 10k mee door kan, koop ik liever nog een nieuwe fles koelvloeistof dan een nieuw expansievat .quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:32 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat van een E90, 325i toch?
Hoeveel heeft ie gelopen? Bij de E36/E46 6 pitters (anderen weet ik niet)ben je bij 2 ton vaak wel toe aan nw. expansievat en radiator.
Is dat nog steeds zo?
Vorsprung durch Entwicklung?
Audi was, toen ik voor m'n huidige auto ging shoppen, nog makkelijk 1k duurder dan een zelfde categorie BMW (en dan had de Audi vaak niet eens een multifunctioneel stuurwiel). Anders had ik nu mogelijk een A4 Avant B6 gehad. Hoewel ik de RWD toch ook wel ben gaan waarderen in de tussentijd, dus Audi moet wel een flinke pré hebben wil mijn volgende auto een Audi zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:45 schreef Hyperdude het volgende:
maar ff on-topic.
Als bij Audi radiatoren, expansievaten en carterventilatie geen "Verschleissteile" zijn; zou ik daar best wel eens kunnen gaan shoppen. Jammer dat er zo'n eikels in rijden.
Gelukkig niet zo erg als SEAT, maar toch.
Het is toch al vrijdagmiddag?
Alstu: http://bmw.workshop-manua(...)SAL/index.php?id=910quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zeg ik, daar zag ik zo gauw de beschrijving niet staan (betreft een 320d E46).
Het schijnt ook niet zo ingewikkeld te zijn inderdaad. Kijk ook eens op Jijbuis en goochel: 'how to replace engine coolant expansion tank', of met een zoekterm die daarop lijkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh thanks, die had ik zo snel niet gevonden! Ik kwam niet verder dan het bijvullen van de koelvloeistof, maar daar had ik de handleiding niet voor nodig . Ziet eruit als een betrekkelijk eenvoudig klusje. Misschien dat ik dan voor de zekerheid wel het expansievat gewoon bestel en vervang. Want ergens laten afpersen en diagnose doen zal waarschijnlijk net zo veel kosten als ineens zelf het vat vervangen. Blijkt het dan niet aan het vat te liggen, kan dat er in elk geval weer 200k tegenaan
KVS verbruik kan door heel wat dingen komen, dus voordat je iets vervangt is het de moeite waard om uit te zoeken wat er echt stuk is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan moet het goed komen ja. Maar goed, eerst even afwachten hoe lang ie nu met een litertje doet, want ik heb natuurlijk geen flauw idee hoeveel het ding verbruikt. Het kan ook nog in de radiator zitten, dat is wel meer werk...
En weten jullie hoe lang een multiriem meestal mee gaat? Ik heb er bij aankoop eentje (een nieuwe) in de kofferbak gevonden, en die ligt er nog steeds
Nee, valt wel mee. Klusje van 10 minuten. Beetje kloten onder de hemel en je kan erbij. Maar het vervelende is, is dat die antenne nog niet zo oud is. Pas een paar maanden, dus hoe kan ik dit waterdicht krijgen? Beetje kitten?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:00 schreef maart78 het volgende:
heel gedoe om te vervangen zeker.. mooe de hemel er dan uit?
Ja, een heel klein en dun rubberte. Blijkbaar is het dak niet helemaal recht rond dat gat (de vorige zal wel zijn blijven hangen in een wasstraat). Zit eraan te denken om het gat dicht te kitten, ring met rubbertje terug te draaien en klaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:06 schreef maart78 het volgende:
zit er geen rubber tussen dan? kitten kan wel met goede kit en ook niet teveel anders komt het erruit als je je antenne aandraait
Nee, moet ik dan het dak weer recht gaan buigen?quote:
Ja, na zoveel regen wel. Mijn hemel is van glasvezel (alle E36's).quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:34 schreef Hyperdude het volgende:
Lekt het dan helemaal door de hemel heen?
Is toch van dat schuimspul?
Zodra er kans op sneeuw is, sneeuw gesmolten? Einde winterbanden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wanneer gooien jullie de winterbanden eronder? Dit wordt namelijk mijn eerste winter in een BMW, sowieso in een auto. Ik ben denk ik van plan ze half november eronder te laten zetten.
Ligt aan het weer, meestal pas als het serieus vriest en er sneeuw/ijzelkans is. Dit jaar iets eerder, moet nog even de laatste millimeters oprijdenquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wanneer gooien jullie de winterbanden eronder? Dit wordt namelijk mijn eerste winter in een BMW, sowieso in een auto. Ik ben denk ik van plan ze half november eronder te laten zetten.
Ik maak afspraak zodra temperatuur onder nul gaat.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wanneer gooien jullie de winterbanden eronder? Dit wordt namelijk mijn eerste winter in een BMW, sowieso in een auto. Ik ben denk ik van plan ze half november eronder te laten zetten.
Dit dusquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:35 schreef daNpy het volgende:
Zodra het er naar uit ziet dat het kwik niet meer boven de 10 graden komt
Hee, welkom bij de club!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:37 schreef Fopje het volgende:
Godverdomme.
Dacht ik eindelijk af te zijn van al het gezeur. ( geen olielucht meer in de auto, is opgelost ( was een rubbertje dat lekte bij de aansluiting op het spruitstuk ).
Gaat die opeens koelvloeistof verbruiken Woensdag krijgt ie een druktest
Verbruikt ie van jou ook te veel kvs?quote:
Ik moest van de week ineens KVS bijvullen ja. Nog nooit gehoeven. Peil stond ook aardig laag. Ik heb alleen geen idee sinds wanneer het eruit gelekt is. Kan sinds de vorige thermostaatvervanging zijn (da's wel 50k geleden ofzo), maar ook door een lek/scheurtje ergens in het systeem dat er pas kort is. Conclusie: ik wacht even af hoe lang het duurt tot het lampje weer gaat branden. Is dat te snel, dan kan ik richting garage...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:49 schreef Fopje het volgende:
[..]
Verbruikt ie van jou ook te veel kvs?
Bij mij ging hij van max naar min in een week. Dat is snel genoeg om naar de garage te gaan voor mijquote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik moest van de week ineens KVS bijvullen ja. Nog nooit gehoeven. Peil stond ook aardig laag. Ik heb alleen geen idee sinds wanneer het eruit gelekt is. Kan sinds de vorige thermostaatvervanging zijn (da's wel 50k geleden ofzo), maar ook door een lek/scheurtje ergens in het systeem dat er pas kort is. Conclusie: ik wacht even af hoe lang het duurt tot het lampje weer gaat branden. Is dat te snel, dan kan ik richting garage...
Maar het kan toch ook iets onschuldigs zijn wat lek is?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:10 schreef jitzzzze het volgende:
Oeh, je hebt de hoofdprijs gewonnen.
Natuurlijk. Het kan best een slang zijn, een losse slangeklem of een scheur in je expansievat om maar een paar mogelijkheden te noemen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:09 schreef Fopje het volgende:
[..]
Maar het kan toch ook iets onschuldigs zijn wat lek is?
Als dat zo is gooi ik hem wegquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het kan best een slang zijn, een losse slangeklem of een scheur in je expansievat om maar een paar mogelijkheden te noemen.
De hoofdprijs is een lekke koppakking of een scheur in het blok.
Bij een scheur in het blok zou ik dat ook doen, maar bij een lekke koppakking kan je nog eens over reparatie nadenken.quote:
Dan praten we toch over een 1000+ reparatie? IS dat bij een 330 even duur als een 316 bijvoorbeeld? Zal wel niet he?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij een scheur in het blok zou ik dat ook doen, maar bij een lekke koppakking kan je nog eens over reparatie nadenken.
Ik heb geen idee wat dat kost, dat hangt van je garage (uurloon) af. Qua onderdelen ben je voor 150, 200 wel klaar schat ik zo in. Het kan de moeite lonen om een monteur te zoeken die in het avond/weekend wat bij klust voor een zacht prijsje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dan praten we toch over een 1000+ reparatie? IS dat bij een 330 even duur als een 316 bijvoorbeeld? Zal wel niet he?
Mja... we gaan het zien...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat kost, dat hangt van je garage (uurloon) af. Qua onderdelen ben je voor 150, 200 wel klaar schat ik zo in. Het kan de moeite lonen om een monteur te zoeken die in het avond/weekend wat bij klust voor een zacht prijsje.
Als ik eraan toe ben bel ik je, een koppakking voor 250 is een goede deal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik doe een koppakking voor de helft vd dealer prijs
toch ga ik je bellen als ik er één nodig hebquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
500 bij de dealer, ga t niet grloven haha
jij koopt een e46 voor een derde vd normale prijsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik doe een koppakking voor de helft vd dealer prijs
Nette prijs. Toen ik ivm tijdsgebrek naar de garage moest voor een veer was ik meer dan dat kwijt voor één kant... .quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf heb ik net twee achterveren besteld. Sachs 996-716. de huidige veer rechtsachter is gebroken.
veren besteld bij profiteile in Duitsland. totaalbedrag incl verzendkosten 98,16.
Ik laat het je woensdag wetenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
een koelvloeistof probleem bij een e46...
kan idd iets simpels zijn. hoe snel loopt het eruit? wellicht zit er lucht in het koelsysteem, dan perst de koelvloeistof er vanzelf weer uit als de motor loopt.
maar een scheur in je blok, dat zou mij echt enorm verbazen.
ben benieuwd naar de uitslag van je compressietest.
Lekker eenvoudige diagnose .quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik denk een lekke reservoir tank of iets met de kachel.
Tenzij boven de 160K dan ist de koppakking.
Staat nu 168K op , ook zit er al een nieuwe radiator inquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik denk een lekke reservoir tank of iets met de kachel.
Tenzij boven de 160K dan ist de koppakking.
Wauw, wat een diagnosequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik denk een lekke reservoir tank of iets met de kachel.
Tenzij boven de 160K dan ist de koppakking.
Die van mij is bijna twee keer zo ver.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Staat nu 168K op , ook zit er al een nieuwe radiator in
Ik had hem op 165k gekocht en alleen maar ellende Ik kan er opzich wel om lachen maar mijn vriendin vind het minder grappig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die van mij is bijna twee keer zo ver.
Lig nu nog wakker van de enorme kosten rond de 165-170K
Ik zou 'm snel weg doen voor weinig.
Foto's?
Iets met de kachel zeg je..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik denk een lekke reservoir tank of iets met de kachel.
Tenzij boven de 160K dan ist de koppakking.
het is ook klote.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:35 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik had hem op 165k gekocht en alleen maar ellende Ik kan er opzich wel om lachen maar mijn vriendin vind het minder grappig.
Zal eens een keer foto's maken
quote:
Hahaha ben benieuwd!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Staat nu 168K op , ook zit er al een nieuwe radiator in
Die tweedehands garantie? Wat is dat precies? Moet je zeker gelijk bij zijn?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
het is ook klote.
Is wel een beetje risico om zo'n ding te kopen, maar je hoopt dat het goed loopt natuurlijk.
Ik heb afgelopen voor het eerst stilgestaan tijdens mijn vakantie. Kapotte brandstofpomp.
Als ie weer zoiets doet, geef ik 'm een spuitje.
Verder aardig gebruik gemaakt van de 2 jaar BMW tweedehands garantie; maar sindsdien eigenlijk weinig dingen kaduuk. Wel slijtage natuurlijk.
En radiator en waterpomp.
Vind ik eigenlijk geen slijtage.
NB. Mijn verwarming (ik heb de automatische "klimaatregeling") maakt nooit geluiden.
Alleen als ie keihard blaast is ie echt hoorbaar. Regeling fan gaat zeer geleidelijk.
Ding wel goed ontlucht na je radiatorklusje?
Dat heb ik trouwens met mn E46 ook.. Maja hij doet et ..quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:36 schreef Fopje het volgende:
[..]
Iets met de kachel zeg je..
Mijn kachel.. of nou ja.. blower (warm of koud maakt niet uit) gaat zo:
zoefzoefzoefzoefzoefzoefzoef
in plaats van:
zzzzzooooooeeeeeeeeeeeef
Lijkt me ook niet helemaal normaal, maar dat zal je wel niet bedoelen met kachelproblemen he? Meer het warm worden van de kachel zeker?
Is helaas een gepasseerd station voor je, vrees ik.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die tweedehands garantie? Wat is dat precies? Moet je zeker gelijk bij zijn?
...
Geen foto gemaakt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:39 schreef Andyy het volgende:
Zag net een 3 serie in m'n achteruitkijkspiegel die m'n aandacht steeds trok, toen die voorbij reed zag ik 316i op de kofferbak staan, toen ik beter keek bleek het een M3 te zijn. Vond het al vreemd
Nivea met Q10.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:06 schreef jitzzzze het volgende:
Het rubber van die antenne is helemaal uitgedroogd en gescheurd, dan gaat ie wel lekken ja
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nivea met Q10.
Weet je dat voor je volgende rubbertje.
Wierd, waarom zou je dat nou doen? Echt een 'sleeper' kan ik het niet noemenquote:
Wut Die vent is niet wijsquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:06 schreef bokkepoot het volgende:
Deze is veel leuker.
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=24046
Update; het blijkt niks ernstigs te zijn, het lampje is de volgende dag vanzelf uitgegaan. Verder staat er voor volgende week een oliewissel gepland.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Net ook een probleem met mijn E46, het motorlampje brandt. Kijken of ik voor zaterdag een afspraak kan maken, zal ongetwijfeld weer wat kosten.
Geen idee? Lucht in je systeem zorgt toch voor een hoger niveau? En hoe weet je of er lucht in zit?quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
zat er wellicht lucht in je koelsysteem?
Dat was niet het geval.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
lucht in je koelsysteem zorgt ervoor dat je koelvloeistof eruit geperst zal worden. dat gebeurd dan via de vuldop, je zult daar, of onder de vuldop dus je kvs moeten terugvinden.
Wat was je kwijt qua kosten? Ik moet misschien toch ook maar gaan .quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dat was niet het geval.
Ik ben vanmiddag even langs geweest en ze deden ter plekke een druktestje. 1,5 bar voor een kwartiertje. Liep wel wat terug, maar niet extreem. Ook hebben ze mn koelvloeistof getest, kon nog tegen -35 graden.
Hij zei dat het misschien ook met de buitentemperatuur te maken had. Een lek zou ik zelf ook vreemd vinden aangezien er ook weer wat bijgekomen is qua niveaumeting.
Ik hoefde niet te betalenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat was je kwijt qua kosten? Ik moet misschien toch ook maar gaan .
Dealer of universele garage? Wel nette service!quote:
Universeel, ik word daar altijd goed geholpen. Nemen de tijd om alles goed uit te leggen enzo. Bij het uitlezen een paar maanden geleden hoefde ik ook niks te betalen. Ook een keer langsgeweest toen ik een raar geluid hoorde op de snelweg, had ik dat heel vaag met mijn telefoon opgenomen "oh zet maar even op de brug" Hij verboog een aantal dingen en draaide wat aan en het geluid was weg, iets met mn hitteschild ofzo.. Ook niet voor hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dealer of universele garage? Wel nette service!
Flink afgeragd? Vind een bereik van 210km met een net iets minder dan halfvolle tank toch wel echt bijzonder weinig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:06 schreef maart78 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)2a&previousPage=home
zal wel wat mis mee zijn, voor deze prijs
Klopt, al ligt het ook wel aan de verkoper. Toevallig laatst nog iemand gebeld om te oriënteren voor een grotere diesel. Ik 'mocht' langskomen, maar we konden niet onderhandelen (prijs vast), ik mocht niets inruilen en voordat we een overeenkomst hadden over de prijs konden we überhaupt niet praten over een proefrit. Geen wonder dat z'n bedrijfsvoorraad relatief weinig doorstroom had...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Maar dikkere benzine (en diesel!?) bakken lopen niet zo hard momenteel.
Echt bizar, ik vraag me af hoe zulke mensen auto's verkopen. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om met zo'n knakker in zee te gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:22 schreef maart78 het volgende:
dat zie je steeds vaker dat je geen proefrit mag maken, zonder eerst over de prijs een overeenkomst te hebben.. belachelijk ik had het ook bij mijn auto
Een demo M, die zijn niet warmgeredenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nog 154K hebt liggen: M6
[ afbeelding ]
http://www.debeier.nl/bmw(...)20Coup%C3%A9%20/7275
Deze voldoet volgens mij aardig aan jouw criteria.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Succes met het zoeken naar een E46 330d touring, handbak, 204pk-versie, met schuifdak, xenon en trekhaak en vier elektrische ramen. Bij voorkeur ook een regensensor, M-tech II pakket, BM54 navi met recente update, leer en een goede set winterbanden. En dat voor een normale prijs, want die karren van 8 à 9 duizend euro zijn buiten budget en dat vind ik ook te veel geld voor een tien jaar oude auto.
De twijfel slaat dan toe als je ergens een nette tegenkomt die niet aan alle wensen voldoet, maar wel aan veel. Ga je strepen, of wacht je nog even? Met het risico dat tussendoor je eigen auto het begeeft omdat ie wat kleine kwaaltjes begint te krijgen?
Je hebt geen sleutel in de E9x.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
enig idee waarom ik zo verlang naar een e92?
de bmw tune als je met de sleutel het contact omdraait.
Heb ik al.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Succes met het zoeken naar een E46 330d touring, handbak, 204pk-versie, met schuifdak, xenon en trekhaak en vier elektrische ramen. Bij voorkeur ook een regensensor, M-tech II pakket, BM54 navi met recente update, leer en een goede set winterbanden. En dat voor een normale prijs, want die karren van 8 à 9 duizend euro zijn buiten budget en dat vind ik ook te veel geld voor een tien jaar oude auto.
...
Ja, want nog geen sneeuw.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
En?
Heb ik gewonnen?
Wintersloffen liggen er op.
Bijna
[ afbeelding ]
Ideaal, geen koude handen tijdens het verwisselenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het was 18 graden vandaag mafkees hahaha
Slimme meid is op de toekomst voorbereid.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het was 18 graden vandaag mafkees hahaha
Die van mij liggen er al onder.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
En?
Heb ik gewonnen?
Wintersloffen liggen er op.
Bijna
[ afbeelding ]
Dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Een demo M, die zijn niet warmgereden
Hoort zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:30 schreef daNpy het volgende:
Waarom heb je achter geboorde schijven?
Tuurlijk ja, ga even vervelend lopen doenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik al.
Alleen dan in de superieure benzine-uitvoering natuurlijk.
Hoeft natuurlijk niet automatisch afgeragd te zijn, als je een behoorlijk stuk stadsverkeer hebt zinkt je actieradius ook bijna onder nul.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Flink afgeragd? Vind een bereik van 210km met een net iets minder dan halfvolle tank toch wel echt bijzonder weinig.
Tevens brand er een uitroeptekentje op het dashboard?
En het waarschuwingslampje van het remsysteem brand.
True, maar het blijft wel iets om op te letten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet automatisch afgeragd te zijn, als je een behoorlijk stuk stadsverkeer hebt zinkt je actieradius ook bijna onder nul.
Scheißequote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Die van mij liggen er al onder.
Aan de kilometerteller te zien lijkt het inderdaad om een US-import te gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
Zag afgelopen weekend bij de BMW nog een 2004 A6 2.7T Allroad
106K kms, handbak
¤9900 vraagprijs
Zag er prima uit. Wel US-import vermoed ik.
http://www.debeier.nl/bmw(...)0Quattro%202.7T/7494
Niet inruilen vind ik bij een particulier logisch, bij een handelaar onprofessioneel.
De BMW tune is toch het geluid van de heerlijke 6-cylinder onder de kap?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je hebt geen sleutel in de E9x.
En ook geen BMW tune
Ik rol gewoon overal weg met winterbandenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zie wel waar het schip stand, maar zo gauw zich sneeuw aan gaat kondigen komt de sneeuwschep standaard in de kofferbak, die heeft mij de afgelopen winters al goede diensten bewezen (vooral met in- en uitparkeren).
Jaren geleden heb ik op een niet-geschoven T-splitsing eens vast gestaan in een relatief hoge berg sneeuw, dat was voor mij de reden om het op deze manier op te lossen. Dus komt het in de winter wel vaker voor dat ik na een dik pak sneeuw gewoon even mijn eigen auto vrij schep en zonder problemen ook uit wat hogere hopen sneeuw kan wegrijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik rol gewoon overal weg met winterbanden
En driften doet die ook prima, alleen achterstevoren gestaan op parkeerplaatsen waar ik echt de limiet opzocht van de stuuruitslag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |