140pk en zon bak koppel is prima toch. De snellere versies worden er niet zuiniger op. Ik vind mijn 150pk ook prima.quote:Op zondag 22 september 2013 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Maar dan nog
Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten
nee voor mij niet. Ik hoef niet per se meer power. Als ik gewoon lekker soepel kan rijden vind ik t prima. Met zwaardere motoren en meer vermogen lopen alle kosten op.quote:Op zondag 22 september 2013 00:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch? Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit.
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelenquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Power heb je nooit genoegquote:Op zondag 22 september 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leukquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....quote:
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogenquote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....
Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen
En zelfs een e36 touring komt met een rijklaar gewicht van +/- 1430Kg (incl. mijzelf).quote:Op zondag 22 september 2013 10:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.quote:Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk
[..]
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.
quote:Op zondag 22 september 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen
Dat ligt aan je motor natuurlijk . Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.quote:Op zondag 22 september 2013 11:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.quote:Op zondag 22 september 2013 11:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt aan je motor natuurlijk . Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.
Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |