abonnement Unibet Coolblue
pi_131386435


Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.


Een voorbeeld van een e-sigaret.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)


JoyeTech eCab systeem met verwisselbare verdamper en batterij (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

-http://www.e-rookshop.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk

Forums:

- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.elektrisch-roken.com

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 29-10-2013 22:10:43 ]
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:37:45 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131386915
Hier (Bulgarije) doen bijzonder veel mensen het. Zeker in de winter aangezien het dan koud is en ze dus niet naar buiten hoeven in cafe's, barren, clubs en restaurants. In gewone winkels is het overigens verboden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131387048
In NL zie je het nog maar weinig. Het is ook gewoon niet "cool" om met zo'n ding gezien te worden, gok ik.
pi_131391725
Check die dingen dan :D









Echt bizar. Nooit geweten dat dit bestaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2013 20:23:52 ]
pi_131404852
Ik heb em ook. Is nog lekker ook! :) Ik heb zo'n pakket gekocht, krijg je twee oplaadbare smokers voor. 1 liquide kies jezelf en je krijgt er gratis nog 1tje bij, zit in een tasje en je hebt er natuurlijk het oplaadsnoer bij. De tops, waar je de liquide ingiet, heb je in verschillende kleurtjes.

Ik heb zelf de smaken appel en meloen maar je kunt ook tobaco nemen. Nicotine niveau kun je ook kiezen van "geen" tot "zwaar". :)

P.s: Ik heb de mijne bij "rookwinkel.nl" gekocht, heb de set van 41,95.
The waves you made will always be
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:00:39 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131405843
De mensen met zo'n e-smoker die ik ken roken daarnaast ook nog gewone sigaretten, en één iemand heeft én pleisters, én een e-smoker en een pakje sigaretten op zakl
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_131408090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:00 schreef LXIV het volgende:
De mensen met zo'n e-smoker die ik ken roken daarnaast ook nog gewone sigaretten, en één iemand heeft én pleisters, én een e-smoker en een pakje sigaretten op zakl
Wat?

Kunnen ze die pleisters beter op hun bek plakken. Kan er ook geen peuk meer in.
pi_131408516
Ook een tijdje gedaan tot ik ineens een rare smaak kreeg. Terug naar de winkel gegaan, puike service, alles schoon gemaakt, gratis nieuwe onderdelen en liquids erbij en toen ging het weer een paar dagen goed. Tot ineens weer een rare smaak. Alles schoonmaken hielp niet, andere clearomizer hielp niet (3 stuks geprobeerd!), andere liquids hielpen niet (stuk of 6 verschillende van verschillende shops, zowel sigaretsmaken als fruitsmaken), andere coils, hoger/lager voltage etc etc.

Niks hielp, ook nog ipv clearomizers atomizers geprobeerd maar ook daar telkens weer de rare vieze smaak.

Heb het ding al een maand of 2 niet meer aangeraakt. Jammer wel. Geen idee hoe het kan. Veel mensen gokken op een smaakverandering, maar in mijn geval is dat onzin, want ik rookte er nog gewoon bij plus dat werkelijk ALLES gewoon 100% hetzelfde smaakt behalve het dampen.

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat mn smaakpapillen erg heftig reageren op PG.
Wellicht nog een keer een liquid proberen die wat meer VG erin heeft ipv PG.

;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131408821
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:09 schreef Geralt het volgende:
Ook een tijdje gedaan tot ik ineens een rare smaak kreeg. Terug naar de winkel gegaan, puike service, alles schoon gemaakt, gratis nieuwe onderdelen en liquids erbij en toen ging het weer een paar dagen goed. Tot ineens weer een rare smaak. Alles schoonmaken hielp niet, andere clearomizer hielp niet (3 stuks geprobeerd!), andere liquids hielpen niet (stuk of 6 verschillende van verschillende shops, zowel sigaretsmaken als fruitsmaken), andere coils, hoger/lager voltage etc etc.

Niks hielp, ook nog ipv clearomizers atomizers geprobeerd maar ook daar telkens weer de rare vieze smaak.

Heb het ding al een maand of 2 niet meer aangeraakt. Jammer wel. Geen idee hoe het kan. Veel mensen gokken op een smaakverandering, maar in mijn geval is dat onzin, want ik rookte er nog gewoon bij plus dat werkelijk ALLES gewoon 100% hetzelfde smaakt behalve het dampen.

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat mn smaakpapillen erg heftig reageren op PG.
Wellicht nog een keer een liquid proberen die wat meer VG erin heeft ipv PG.

;(
Vaag man. Maar je rookt nu dus alweer 2 maanden of ben je nu echt compleet genokt met nicotine inname? Indien dat laatste, dan kan ik het me niet voorstellen dat je het jammer vind dat je je e-smoke al 2 maanden niet gebruikt hebt.
pi_131408852
Nee ik rook gewoon nog een pakje per dag. Tijdens het dampen rookte ik alleen op mn werk en thuis niet meer of hooguit 1 sigaret per dag.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131408903
ik had toen de supersmoker er net was, een gekocht, en ik vond het smerig en onvergelijkbaar met echt roken, is de smaak in de tussentijd verbeterd ?

en die dingen zijn in vliegtuigen ( behalve bij Ryanair ) verboden, dus dan heb je er nog niks aan
pi_131409096
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:26 schreef Geralt het volgende:
Nee ik rook gewoon nog een pakje per dag. Tijdens het dampen rookte ik alleen op mn werk en thuis niet meer of hooguit 1 sigaret per dag.

:)
Zonde!
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:28 schreef arjan1112 het volgende:
ik had toen de supersmoker er net was, een gekocht, en ik vond het smerig en onvergelijkbaar met echt roken, is de smaak in de tussentijd verbeterd ?

en die dingen zijn in vliegtuigen ( behalve bij Ryanair ) verboden, dus dan heb je er nog niks aan
Ik ken de supersmoker niet, maar heb wel her en der gelezen dat de ervaring ontzettend is verbetert, de afgelopen jaren.

En ach... dan smoke je gewoon ff op de wc als je jezelf niet kunt inhouden. Niemand die het ruikt.
pi_131574423
Dit is denk ik de langste OP die ik ooit gezien heb. :+

Ik damp nu ongeveer een maand met een Ego knock off uit China. Doet het prima :)
Op het moment heb ik een perzik/framboos mix erin zitten. Wel alles zonder nicotine, want ik rook normaal niet. Ik doe het alleen voor het smaakje. Soort van portable waterpijp O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_131607136
Toen ik op kamers ging wonen ben ik langzaam maar zeker steeds meer gaan roken, tot ik echt dagelijks minimaal 5 sigaretten wegrookte. Twee weken geleden stond ik bij de primera om een nieuw pakje marlboro te halen, maar zag de wegwerp e-sigaret van supersmokerclub en heb er eentje meegenomen voor 7,50 euro..

Mijn ervaring is eigenlijk verbazingwekkend goed. Zo goed zelfs, dat ik me verbaas over alle commotie over de e sigaret. Het is echt vele malen minder ongezond dan een normale sigaret. Door de nicotine heb je toch dat ''ontstressende'' momentje (waarvoor ik eigenlijk rookte, voor de smaak hoeft het van mij absoluut niet)...

Rookte een sigaret ook lang niet helemaal op, dus ik pak nu dat ding, ga even op mn balkon naar de drukte op straat kijken, neem een paar hijsen en leg hem weer weg voor een paar uur. Geen stinkende bek, geen stinkende kleding of handen, en belangrijkste nog: Geen longen die aanvoelen alsof er een maagband omheen zit...

Maakt me ook echt geen reet uit of mensen het nu wel of niet ''cool'' vinden, ik vind het serieus een prima oplossing voor voorlopig..
pi_131696144
Ik heb zelf een Ego-CC Joyetech, bevalt goed al lekt het af en toe wel een beetje.
Smaakjes: citroen, spearmint (1x geprobeerd), tabak
pi_131771740
Mooie openingspost! Wel wat goede shops vergeten, heb ze in andere topics ook al genoemd die over elektronische sigaretten gaan, maar voor mij blijft SmokeSmarter.

Ik heb nu een ego twist met een Kanger mini2 protank, werkt echt geweldig, hij trekt erg licht meer geeft veel damp (4Volt op 1.8Ohm).

Ik zie eigenlijk steeds meer mensen om me heen e-roken, al lijkt het in het buitenland al verder ''geaccepteerd'' te zijn.
pi_131772510
Die van mij liggen weer in de kast. Heb ook de Ego-C. Heeft me even kort geholpen van de echte sigaretten af te blijven. Daarna ook steeds minder de e-peuk gepakt en nu heb ik het eigenlijk niet meer nodig.

6 weken gestopt!
  † In Memoriam † woensdag 2 oktober 2013 @ 12:08:37 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_131773692
Is een proefrondje wat? Ik heb een flesje drop staan waar ik niks aan vind :)

Ik heb de op niet gelezen, maar een extra lader raadt ik toch ook aan, ik sloopte die van mij in een weekend, en greep dus mooi mis.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:38:53 #19
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_131781341
1971 + 20= 1991 trouwens
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_131782546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:38 schreef ChesterPerry het volgende:
1971 + 20= 1991 trouwens
Klopt... heb het ook schaamteloos gekopieerd en het was me niet opgevallen toen ik het las :D
pi_131782761
Ik wil dit ook graag proberen, maar het ziet er allemaal wel vrij prijzig uit en zoveel geld heb ik niet te besteden. Is er ook iets goedkopers om mee te beginnen/proberen of moet ik dan toch even naar de Primera?
hee hallo
  † In Memoriam † woensdag 2 oktober 2013 @ 17:28:56 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_131782902
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik wil dit ook graag proberen, maar het ziet er allemaal wel vrij prijzig uit en zoveel geld heb ik niet te besteden. Is er ook iets goedkopers om mee te beginnen/proberen of moet ik dan toch even naar de Primera?
ik vind die kant en klare dingen van de primera echt smerig :@
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131801918
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik wil dit ook graag proberen, maar het ziet er allemaal wel vrij prijzig uit en zoveel geld heb ik niet te besteden. Is er ook iets goedkopers om mee te beginnen/proberen of moet ik dan toch even naar de Primera?
Goedkoop is duurkoop met deze producten, vooral de rommel die ze bij de Primera aanbieden is echt om te janken. Bovendien is het helemaal niet duur, reken maar uit wat je in een maand uitgeeft aan normaal roken..
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 18:29:01 #24
236264 crew  capricia
pi_132012831
Ik heb vorige week een beginnerssetje besteld (deze http://dampen.nl/nl/startersets/170-smok-tech-ego-t-startset.html). Kostte 45 euro, plus nog wat liquids.
Ben helemaal om. Geen sigaret meer aangeraakt, terwijl ik toch op een pakje per dag zat.
Vind het erg lekker, en ik merk nu al dat ik meer adem krijg omdat ik geen sigaretten meer paf.

Wel merk ik dat ik de hele avond zit te dampen op de bank. Meer mensen die dat hebben?
Definitely not CIA
pi_132013003
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:29 schreef capricia het volgende:
Ik heb vorige week een beginnerssetje besteld (deze http://dampen.nl/nl/startersets/170-smok-tech-ego-t-startset.html). Kostte 45 euro, plus nog wat liquids.
Ben helemaal om. Geen sigaret meer aangeraakt, terwijl ik toch op een pakje per dag zat.
Vind het erg lekker, en ik merk nu al dat ik meer adem krijg omdat ik geen sigaretten meer paf.

Wel merk ik dat ik de hele avond zit te dampen op de bank. Meer mensen die dat hebben?
Goed zo! :)

Zelf ligt die van mij in de kast. Gebruik hem niet meer en kan dus zeggen dat ik gekapt ben met roken. Vond het dampen toch niet zo, maar het hielp me wel door de moeilijke momenten heen.

En ja... pas er wel mee op, want ik las dat sommigen nog meer verslaafd aan nicotine zijn geworden.

Blijkt o.a. uit deze 2 posts op tweakers.net:

quote:
http://gathering.tweakers(...)ge/40799837#40799837

Nou ik moet wel zeggen dat ik ondertussen wel de nadelen van het e-smoken voor ogen heb. En toevallig genoeg komen die deels overeen met wat "de regering" er over zegt - je kan inderdaad maar slecht de juiste nicotine-dosis reguleren, en het maakt je meer verslaafd aan nicotine.

Voorbeeld. Ik ging even naar de garage om banden te verwisselen... en ik was mijn e-smoke vergeten. Nou - toen ik roker was, zou ik het wel een uurtje hebben uitgehouden zonder iets te paffen... nu - met e-smoke... sorry, maar ik ging toch maar even naar de supermarkt in de buurt om een pakje te scoren. Kon niet zonder.

En dit gebeurt wel vaker - truth is - ik "rook" nu veel meer. Echt veel meer. En als ik eens mijn e-smoke vergeet, is het nagenoeg onmogelijk om dan maar even niet te roken. Lukt me niet.

Dus er zit zeker wel wat in - dat hele idee dat je NOG verslaafder aan nicotine wordt. En natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, en zal ik wel de uitzondering at the other extreme zijn - sure :) Maar het is dus wel degelijk een potentieel issue.
quote:
http://gathering.tweakers(...)ge/40800063#40800063

Ik me inderdaad ook dat ik "meer verslaafd" ben. Maar als ik eerlijk moet zijn ben ik liever meer verslaafd aan iets dat minder schadelijk is, dan minder verslaafd aan iets dat veel meer schadelijk is (en toch zo verslaafd dat ik er ook niet af kan komen). Overigens heb ik ook ergens een vergelijking gezien tussen e-roken en dingen zoals nicotinekauwgom - bleek lood om oud ijzer te zijn qua schadelijke bijstoffen. Maar die andere nicotinevervangers, daar is niets mis mee, kennelijk.

ZenTex, hoe krijg je dat voor elkaar... Een accu per 3 weken erdoor jagen??? Ik heb maandenlang gedaan met mijn eGo-setje en die heb ik nog steeds liggen als backup. Alles bij elkaar vape ik nu bijna een jaar en heb nog nooit een accu stuk gemaakt.
Maar goed, je ademt iig geen schadelijke verbrandingsproducten meer in, dus je hebt al veel gewonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 18:35:26 ]
pi_132030903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Goed zo! :)

Zelf ligt die van mij in de kast. Gebruik hem niet meer en kan dus zeggen dat ik gekapt ben met roken. Vond het dampen toch niet zo, maar het hielp me wel door de moeilijke momenten heen.

En ja... pas er wel mee op, want ik las dat sommigen nog meer verslaafd aan nicotine zijn geworden.

Blijkt o.a. uit deze 2 posts op tweakers.net:

[..]


[..]

Maar goed, je ademt iig geen schadelijke verbrandingsproducten meer in, dus je hebt al veel gewonnen.
Vind de smaak erg lekker.
Bestel nu ook liquids met lager nicotine gehalte. Bevalt goed.
Gisteren is m'n mini protank binnen gekomen. Die dampt heerlijk!
Definitely not CIA
pi_132031061
Met de kans een zeikerd gevonden te worden:

Ik had laatst een bruiloft in de kroeg. Daar mocht (uiteraard) niet gerookt worden, maar er stonden wel een stuk of 10 mensen met zo'n electropeuk, onder de de noemer 'niet schadelijk'. Wat een smerige lucht komt daarvan af zeg! En maar zeggen dat het niet ongezond is. Ik kreeg een beetje het gevoel als bij een grote brand met dikke, zwarte rookwolken terwijl de brandweer maar blijft roepen dat er geen schadelijke stoffen gemeten zijn.

Misschien een (goed?) alternatief voor rokers, maar ik hoop persoonlijk dat deze dingen in de openbare ruimten geen gemeengoed gaan worden.
pi_132034271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:50 schreef Coelho het volgende:
Met de kans een zeikerd gevonden te worden:

Ik had laatst een bruiloft in de kroeg. Daar mocht (uiteraard) niet gerookt worden, maar er stonden wel een stuk of 10 mensen met zo'n electropeuk, onder de de noemer 'niet schadelijk'. Wat een smerige lucht komt daarvan af zeg! En maar zeggen dat het niet ongezond is. Ik kreeg een beetje het gevoel als bij een grote brand met dikke, zwarte rookwolken terwijl de brandweer maar blijft roepen dat er geen schadelijke stoffen gemeten zijn.

Misschien een (goed?) alternatief voor rokers, maar ik hoop persoonlijk dat deze dingen in de openbare ruimten geen gemeengoed gaan worden.
Vreemd.
In principe komt er namelijk helemaal geen reuk vanaf. Tenzij ze er bijv. een extreme appeltjes-smaak ofzo in gestopt hebben. Dan zou je de appeltjes kunnen ruiken.
Mss ligt het aan oud of ondeugdelijk materiaal?
Mijn partner (nier-roker en extreem duursporter) ruikt het niet (en ik mag gelukkig weer in huis dampen, ipv buiten roken), op m'n werk ruiken ze het niet, etc.

Het hele voordeel van zo'n damper is nu juist dat je hem niet ruikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 10-10-2013 12:21:38 ]
Definitely not CIA
  † In Memoriam † donderdag 10 oktober 2013 @ 22:21:43 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_132052777
Ik vind dat er echt wel stinkende liquids zijn. een vriendin kwam een tijd geleden met "gummibeertjes" aanzetten, het smaakte zoet, maar het rook naar kattenzeik :o Toen mn dochter thuis kwam riep ze ook meteen dat er een kat in huis gepiest zou hebben. Zij dampt niet, ik wel.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_132054657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 22:21 schreef moussy het volgende:
Ik vind dat er echt wel stinkende liquids zijn. een vriendin kwam een tijd geleden met "gummibeertjes" aanzetten, het smaakte zoet, maar het rook naar kattenzeik :o Toen mn dochter thuis kwam riep ze ook meteen dat er een kat in huis gepiest zou hebben. Zij dampt niet, ik wel.
Heb er kennelijk nog te weinig ervaring mee.. :)
Definitely not CIA
  † In Memoriam † donderdag 10 oktober 2013 @ 23:07:08 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_132054732
Er zijn er zelfs die naar maggi-blokjes ruiken :D
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:26:28 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132153532
Ik heb dus net een Joyetech eVic besteld. Want ik ben een nerd en dat ding heeft een schermpje, dus dan is de deal gesealed :)

http://www.joyetech.com/product/eVic.php
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132160689
Ik ben al bijna 3 jaar om. Geen 'analoge' peuk meer gerookt sinds ik mijn eGo-T heb terwijl ik toch ruim 20 zware Van Nelle shaggies per dag wegstoomde.
Ben nog met eerste setje batterijen bezig en heb in die 3 jaar zo'n 12 atomizers vervangen. Ik damp ongeveer 1,5 ml liquid per dag weg dus voor mij is het al veel goedkoper dan roken.

Ik damp ook steeds meer in het openbaar. Eerst had ik daar moeite mee maar ik heb nog nooit een opmerking gehad. Steeds vaker zie ik ook anderen dampen. Het lijkt wat normaler te worden.
Meningen zijn er om bij te stellen
pi_132160908
quote:
11s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dus net een Joyetech eVic besteld. Want ik ben een nerd en dat ding heeft een schermpje, dus dan is de deal gesealed :)
Ik ben ook benieuwd naar de eVic want ook nerdy :')
Meningen zijn er om bij te stellen
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:46:37 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132161341
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:31 schreef KaasSchnitzel het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar de eVic want ook nerdy :')
ga ik laten horen :) ben erg benieuwd. Morgen komtie :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132161408
Zit nog net geen WiFi en GPS op geloof ik :D
Meningen zijn er om bij te stellen
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:50:38 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132161464
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:49 schreef KaasSchnitzel het volgende:
Zit nog net geen WiFi en GPS op geloof ik :D
nee dat net niet. Maar wel statistieken over hoeveel je rookt enzo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132175578
Ik rook zo'n ding al vanaf april en heb geen "normale" sigaret meer aangeraakt. Ben nu nicotine gehalte aan het afbouwen. Gaat eigenlijk helemaal pijnloos.
pi_132175730
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:13 schreef rolla het volgende:
Ik rook zo'n ding al vanaf april en heb geen "normale" sigaret meer aangeraakt. Ben nu nicotine gehalte aan het afbouwen. Gaat eigenlijk helemaal pijnloos.
Heel goed. Uiteindelijk de bedoeling om te stoppen met vapen ook, of ga je daar gewoon mee door?
pi_132177870
quote:
Heel goed. Uiteindelijk de bedoeling om te stoppen met vapen ook, of ga je daar gewoon mee door?
Bedoeling is om helemaal vanaf te komen. En ik denk dat het gaat lukken.
pi_132177943
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:13 schreef rolla het volgende:

[..]

Bedoeling is om helemaal vanaf te komen. En ik denk dat het gaat lukken.
Als je maar wilt. Succes!
pi_132182597
Ik ben gisteren overgestapt op dampen. Heb een deep-sin aangeschaft uit nieuwschierigheid en moet zeggen dat het wel goed bevalt.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:54:53 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132183061
mijn bestelling is vertraagd. Netjes op tijd aangeboden, maar PostNL loopt weer te verzaken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132183198
ik heb er ook een, maar ik blijf maar gewoon roken. als ik een tijd electrisch rook, hou ik het toch niet mer op gegeven moment.
het helpt wel om minder gewoon te roken, thuis.
pi_132185182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:00 schreef pokkerdepok het volgende:
ik heb er ook een, maar ik blijf maar gewoon roken. als ik een tijd electrisch rook, hou ik het toch niet mer op gegeven moment.
het helpt wel om minder gewoon te roken, thuis.
Misschien als je een wat hogere waarde nicotine neemt in je liquid, dat je dan geen behoefte meer aan gewone peuken hebt.
Meningen zijn er om bij te stellen
pi_132186851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:16 schreef KaasSchnitzel het volgende:

[..]

Misschien als je een wat hogere waarde nicotine neemt in je liquid, dat je dan geen behoefte meer aan gewone peuken hebt.
dat is wel een goed idee,. had ik nog niet aan gedacht. heb nu 11mg
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:30:09 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_132189258
ik mengde 11 met 18 en werd er helemaal dizzy van, terug naar 11 dus :D
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_132189334
hmm klinkt goed :)
pi_132189403
-edit: doe normaal

[ Bericht 78% gewijzigd door Mylene op 15-10-2013 14:37:24 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:28:45 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132230066
nou, de eVic en vivi nova is binnen. Rookt erg degelijk, goede TH (denk ik :P ) en hij ziet er goed uit, wel wat lomp, maar dat komt hoofdzakelijk door de accu.

DK Tab heeft wel een wat zoete nasmaak,.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132230176
DK Tab vind ik persoonlijk niet te hachelen maar veel mensen lopen er mee weg.
Meteen op je pc aangesloten zeker. Kun je je dampstatistieken bijhouden :)
Meningen zijn er om bij te stellen
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:44:00 #52
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132230606
nee ben nog op werk en die stats boeien me ook weinig :P Ik weet ook niet of ik hem zo heel lekker vind, misschien is het een kwestie van wennen. Heb ook nog kiwi en capuccino (beide "verrassings"-smaakjes voor 1 euro per liquid)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132230714
Gewoon proberen tot je een smaak tegenkomt die je wel lekker vindt. Ik wissel momenteel tussen 555, appel, kaneel en USA Mix. Allen van Dekang.
Af en toe probeer ik eens wat anders.
Meningen zijn er om bij te stellen
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:50:26 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132291891
Hij bevalt prima. Die Kiwi is wel goed te doen trouwens.

Wel apart, achter je buro roken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:16:47 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132409834
Nou, paar dagen gebruikt.

Mis het echte peukie wel, dus rook nog wel gewone siggies, maar wel echt heel veel minder.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132412871
Hoe lang doe je met een tankje vloeistof ?
En hoeveel vloeistof kan je t beste bestellen?
pi_132413101
Hé iedereen. M'n huisgenoot en ik zouden graag over willen stappen naar e-smoken, vanwege gezondheid, en ook zeker vanwege geld. Hele hulpvolle OP, maar ik zie nu door de bomen het bos niet echt meer!

Wat is nou echt een aanrader voor ons, als beginners? We roken allebei wel ongeveer een pakje per dag, en willen aan het begin niet echt minderen met nicotine. Misschien voor later.. Wie heeft tips?
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:13:04 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132413243
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef BartMcCormick het volgende:
Hé iedereen. M'n huisgenoot en ik zouden graag over willen stappen naar e-smoken, vanwege gezondheid, en ook zeker vanwege geld. Hele hulpvolle OP, maar ik zie nu door de bomen het bos niet echt meer!

Wat is nou echt een aanrader voor ons, als beginners? We roken allebei wel ongeveer een pakje per dag, en willen aan het begin niet echt minderen met nicotine. Misschien voor later.. Wie heeft tips?
Zolang je blijft vapen blijf je verslaafd.
Gewoon cold Turkey stoppen met roken. Is 1 week moeilijk, is 2 maanden lastig en daarna denk je er nauwelijks nog aan. Als je gaat vapen, dan doe je dat over 2 maanden nog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:17:16 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132413496
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef BartMcCormick het volgende:
Hé iedereen. M'n huisgenoot en ik zouden graag over willen stappen naar e-smoken, vanwege gezondheid, en ook zeker vanwege geld. Hele hulpvolle OP, maar ik zie nu door de bomen het bos niet echt meer!

Wat is nou echt een aanrader voor ons, als beginners? We roken allebei wel ongeveer een pakje per dag, en willen aan het begin niet echt minderen met nicotine. Misschien voor later.. Wie heeft tips?
joyetec ego-c. Goed beginnerssetje kost rond de 45 euro. Ik heb zelf besteld op www.ebnferro.com. Ik zou zelf 18mg liquids nemen (hoeveelheid nicotine geeft dat aan)
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:08 schreef quirina het volgende:
Hoe lang doe je met een tankje vloeistof ?
En hoeveel vloeistof kan je t beste bestellen?
10ml is volgens mij een pakje of 6-7. Is een beeje lastig te zeggen. Ik zou nooit meer dan 10ml van een liquid kopen de eerste keer. De smaken zijn heel persoonlijk.

Ik had bijvoorbeeld dk tab gekocht omdat iedereen dat een goede tabaksmaak vond, maar ik vind hem vies. Heb ook kiwismaak, die is lekker. Heb nu ook red jb tabak, die is wel lekker.


Als je in (de buurt van) Groningen woont, de sigarenzaak aan het a kerkhof heeft wel redelijk wat esigaretten, liquids en toebehoren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:18:20 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132413570
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zolang je blijft vapen blijf je verslaafd.
Gewoon cold Turkey stoppen met roken. Is 1 week moeilijk, is 2 maanden lastig en daarna denk je er nauwelijks nog aan. Als je gaat vapen, dan doe je dat over 2 maanden nog.
vapen is verder nauwelijks schadelijk, dus dat maakt niets uit. Als ik door t dampen 3 ipv 15 pakjes per maand rook, scheelt dat al onwijs
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132413684
ik zit er ook al een tijdje te denken om zo'n smoker aan te schaffen, vanaf welk prijsklasse heb je 1 die goed is ?
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:22:31 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132413836
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:19 schreef michiel_merk het volgende:
ik zit er ook al een tijdje te denken om zo'n smoker aan te schaffen, vanaf welk prijsklasse heb je 1 die goed is ?
45 euro ongeveer. Joyetech is heel populair.

http://ebnferro.com/starter-kits/joyetech/joye-ego-c

Ik heb dus zelf de evic. Die heeft een veel krachtigere accu en een klein display.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132414331
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:22 schreef Catch22- het volgende:

[..]

45 euro ongeveer. Joyetech is heel populair.
Ok die had ik al eerder gezien toen ik rond zocht een paar maanden terug :) , de eRoll lijkt mij wel wat, moet alleen nog even die stap nemen :P ik rook 2 a 3 pakjes shag per week. en wil daar vanaf... mn vriendin is nog een beetje sceptisch ze is woont in Duitsland en heeft blijkbaar gehoord dat die dingen daar' verboden; zijn :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:43:21 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132415086
daar was sprake van, dat het verboden zou worden. Er is echter een rechtszaak geweest en de rechter heeft daar bepaald dat t geen medicijn is (waardoor er dus allerlei aanvullende eisen zijn en je het alleen op recept zou kunnen krijgen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132415182
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:17 schreef Catch22- het volgende:

[..]

joyetec ego-c. Goed beginnerssetje kost rond de 45 euro. Ik heb zelf besteld op www.ebnferro.com. Ik zou zelf 18mg liquids nemen (hoeveelheid nicotine geeft dat aan)

Thanks! Alleen bij die ego-c staat ''Deze set is niet voor beginners, voor ervaren vapers" blablabla.. Maakt dat niks uit dan?
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:46:15 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132415244
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:44 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Thanks! Alleen bij die ego-c staat ''Deze set is niet voor beginners, voor ervaren vapers" blablabla.. Maakt dat niks uit dan?
nee. Dat staat ook bij die van mij. Zo spannend is het niet allemaal hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132415337
Ik zit ook al een tijd te denken aan zo'n vaporizer. Sommige zien er slick uit en is wel een gadget op zich. Als het zou kunnen helpen te stoppen met roken is het helemaal perfect. Nou weet ik zelf niet wat een fatsoenlijk ding is.

Waarom beginnen met een beginnersset? Klinkt logisch, maar wat is het verschil tussen een beginners en pro-uitvoering?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de kwaliteit en de prijzen van de vloeistoffen.
Ik rook nu ongeveer ~40gr zware tabak per week met een redelijk tempo (ik rol dun)

Hoe lang zou ik dan kunnen teren op een flesje van 10ml?
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:54:29 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132415632
Ik heb geen idee. Als je zelf coils wil wikkelen als beginner zou ik dat afraden, maar de evic/ego setjes kan je als beginner prima dampen.

10ml zou je wel een week of twee-drie mee kunnen doen gok ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132416398
Oke, want gemiddeld betaal je per 10ml vloeistof zo'n 2,50 - 4,00 eur of zo? Dat is sowieso al een flinke kostenbesparing op standaard tabak.

Elders op internet lees ik weer dat je per liter vloeistof ~45euro betaal (VG, 12mg) waar je dus makkelijk een paar jaar op kan teren..?

Als dat zo is ben je voor 100eu zo een paar jaar klaar itt omgerekend die 750eu dat ik er per jaar voor neerleg..

Alleen dan nog de vraag of het ook echt een waardige vervanger is voor standaard roken..
pi_132416439
OK, ik denk dat we voor de eGo-C gaan. Nog één laatste vraagje, wat zijn de dingen die je wekelijks/maandelijks moet vervangen? Uiteraard de liquids, maar wat nog meer?
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:16:59 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132416709
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:10 schreef BartMcCormick het volgende:
OK, ik denk dat we voor de eGo-C gaan. Nog één laatste vraagje, wat zijn de dingen die je wekelijks/maandelijks moet vervangen? Uiteraard de liquids, maar wat nog meer?
de atomizer gaat een paar maanden mee. Daar blijft toch altijd wel iets vloeistof aan plakken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132416781
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de atomizer gaat een paar maanden mee. Daar blijft toch altijd wel iets vloeistof aan plakken.
Oke duidelijk! Thanks. We gaan dan nu voor 16MG, is dat enigszins te vergelijken met een normale sigaret?
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:19:33 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132416855
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:10 schreef Faazz het volgende:
Oke, want gemiddeld betaal je per 10ml vloeistof zo'n 2,50 - 4,00 eur of zo? Dat is sowieso al een flinke kostenbesparing op standaard tabak.

Elders op internet lees ik weer dat je per liter vloeistof ~45euro betaal (VG, 12mg) waar je dus makkelijk een paar jaar op kan teren..?

Als dat zo is ben je voor 100eu zo een paar jaar klaar itt omgerekend die 750eu dat ik er per jaar voor neerleg..

Alleen dan nog de vraag of het ook echt een waardige vervanger is voor standaard roken..
ligt eraan waar je dat haalt. Ik zou nooit zon grote hoeveelheid kopen. Als je het niet lekker vindt zit je er mooi mee.

Het is niet hetzelfde, zet dat maar uit je hoofd. Het is alleen wel een goede aanvulling of vervanging als je dat zelf ook wil. Het is geen wondermiddel, je moet wel zelf willen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132417060
Oke, naar wat ik begreep heb je een base en een smaakmaker. De base is de olie met nicotine en de smaakmaker is dan banaan.. Of appel, of nootmuskaat of chocolade..

De meest gangbare manier is door flesjes van 10ml aan te schaffen waar al smaak aan toegevoegd zit. Als je aan een smaakloze base kan komen en daar zelf een smaak aan kan toevoegen is dat super handig natuurlijk!
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:27:22 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132417227
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:23 schreef Faazz het volgende:
Oke, naar wat ik begreep heb je een base en een smaakmaker. De base is de olie met nicotine en de smaakmaker is dan banaan.. Of appel, of nootmuskaat of chocolade..

De meest gangbare manier is door flesjes van 10ml aan te schaffen waar al smaak aan toegevoegd zit. Als je aan een smaakloze base kan komen en daar zelf een smaak aan kan toevoegen is dat super handig natuurlijk!
ja oke, maar dat is volgens mij niet supermakkelijk. Maar dat kan vast inderdaad. Die smaken zijn nog wel lastig goed te krijgen volgens mij.

Als je een lekker smaak vind, kan je vaak wel per 30ml kopen voor een euro of 8-9.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132417805
Voor iedereen die meer info wil over e-roken raad ik de website van het Kenniscentrum E-roken aan www.kcer.nl
Daar is de e-rokersgids voor beginners te downloaden in pdf-formaat.

Op het gebruikersforum komen veel enthousiaste gebruikers bij elkaar die je met plezier willen helpen mocht je nog vragen hebben.
Meningen zijn er om bij te stellen
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:41:28 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132417929
Toptip. Die weten (hopelijk) een stuk meer dan ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132418656
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:41 schreef Catch22- het volgende:
Toptip. Die weten (hopelijk) een stuk meer dan ik
Ik was het anders helemaal eens met je aanbevelingen hoor :)
Meningen zijn er om bij te stellen
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:16:54 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132422819
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef KaasSchnitzel het volgende:

[..]

Ik was het anders helemaal eens met je aanbevelingen hoor :)
:)

Dan heb ik goed opgelet op tweakers, daar loopt een topic met pro-dampers :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132466009
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef BartMcCormick het volgende:
Hé iedereen. M'n huisgenoot en ik zouden graag over willen stappen naar e-smoken, vanwege gezondheid, en ook zeker vanwege geld. Hele hulpvolle OP, maar ik zie nu door de bomen het bos niet echt meer!

Wat is nou echt een aanrader voor ons, als beginners? We roken allebei wel ongeveer een pakje per dag, en willen aan het begin niet echt minderen met nicotine. Misschien voor later.. Wie heeft tips?
Mijn tip:
Starterset Evod een degelijke en makkelijk te gebruiken sigaret. je krijgt er twee in een starterset maar als je tegelijk met je vrouw wilt overstappen is het niet handig om één set te gebruiken. je kunt een van de batterijen gebruiken en de andere opladen.
Als dampvloeistof bijvoorbeeld usa mix van www.superdamp.nl een flesje van 10 ml staat ongeveer gelijk aan 4 á 5 pakjes sigaretten.
Superdamp is echt gericht op beginners en bij "over e-roken" kun je zien welk nicotinegehalte je moet bestellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Damper op 23-10-2013 11:21:53 (anders kom je er nog niet) ]
pi_132470382
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:22 schreef Damper het volgende:

[..]

Mijn tip:
Starterset Evod een degelijke en makkelijk te gebruiken sigaret. je krijgt er twee in een starterset maar als je tegelijk met je vrouw wilt overstappen is het niet handig om één set te gebruiken. je kunt een van de batterijen gebruiken en de andere opladen.
Als dampvloeistof bijvoorbeeld usa mix van www.superdamp.nl een flesje van 10 ml staat ongeveer gelijk aan 4 á 5 pakjes sigaretten.
Superdamp is echt gericht op beginners en bij "over e-roken" kun je zien welk nicotinegehalte je moet bestellen.
Bedankt voor de tip.. we hebben echter gister al de eGo-C starterkit besteld :)
Hangen nu aan de oplader, ben benieuwd!
pi_132477430
ik heb vanmiddag de stap genomen, en heb de Smoke Stik gehaald , toevallig zag ik em bij een Tabakzaak in de vitrine liggen, mocht het uitproberen, en dat effect van de Smoke Stik komt overeen met een normaal sigaret ^O^ het werkt trouwens met cartomizers dus niet hervulbaar
1 Cartomizers komt overeen met 23 sigaretten en een setje van 5 Cartomizers kost 15 euro
dus wel wat duurder dan liquids

[ Bericht 4% gewijzigd door michiel_merk op 23-10-2013 17:22:01 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:07:00 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132477501
Ik heb nu via een Tweaker dit geregeld
quote:
2x Joye eGo-C Twist Variable Voltage 1000mAh battery Black
2x 450mA eGo Fast USB Charger with cord
1x Originele Joye 220 volt adapter voor USB
4x Vision eGo Clearomizer V3
1x Mini Vivi Nova Tank Clearomizer v3 Blanco
Joye Ego-T zwarte tas XL
verschillende Coils, nieuw en gebruikt.
Originele doos met handleiding en tasje.
Voor "erbij". Ik zie het niet zitten om mijn eVic mee te nemen met vissen/uitgaan enzo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132477861
Okay, ik heb 'm uitgeprobeerd, en tot nu toe bevalt het wel prima! Goede rookontwikkeling, en ook de 'throat hit' zit er goed in. Echter vind ik de smaak wat minder lekker.. Ik heb op rookwinkel.nl de normale 'tobacco' liquid gekocht, omdat ik er vanuit ging dat dit enigszins als een normale sigaret zou smaken.. Dit vind ik echter niet. Heeft iemand tips voor liquids die het meest in de buurt komen van een normale sigaret?
pi_132477946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:15 schreef BartMcCormick het volgende:
Okay, ik heb 'm uitgeprobeerd, en tot nu toe bevalt het wel prima! Goede rookontwikkeling, en ook de 'throat hit' zit er goed in. Echter vind ik de smaak wat minder lekker.. Ik heb op rookwinkel.nl de normale 'tobacco' liquid gekocht, omdat ik er vanuit ging dat dit enigszins als een normale sigaret zou smaken.. Dit vind ik echter niet. Heeft iemand tips voor liquids die het meest in de buurt komen van een normale sigaret?
Die 'tobacco' van rookwinkel vond ik echt een nasmaak van rietsuiker hebben. Kwam niet eens in de buurt van sigarettensmaak. Heb het e-smoken dan ook al snel opgegeven en rook nu helemaal niet meer.
pi_132479108
Ik las net op dat e rokers forum dat sommige mensen last van keelpijn en paradontitis krijgen door vapen. En dat tandartsen er niet over te spreken zijn :(
pi_132479239
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef quirina het volgende:
Ik las net op dat e rokers forum dat sommige mensen last van keelpijn en paradontitis krijgen door vapen. En dat tandartsen er niet over te spreken zijn :(
mijn tandarts raade mij zo'n smoker aan , maargoed tandvlees ontsteking door zo'n smoker ? beetje vaag
pi_132479481
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef quirina het volgende:
Ik las net op dat e rokers forum dat sommige mensen last van keelpijn en paradontitis krijgen door vapen. En dat tandartsen er niet over te spreken zijn :(
Als je stopt met roken... en dat doe je dan dus feitelijk... krijg je soms tijdelijk last van keelpijn en ontstoken tandvlees van niet rokers schijnt sneller te bloeden. Zie het dus als ontwenningsverschijnsel van het stoppen met roken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 16:53:29 ]
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2013 @ 17:12:34 #89
7074 moussy
kuttekop
pi_132480210
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:43 schreef quirina het volgende:
Ik las net op dat e rokers forum dat sommige mensen last van keelpijn en paradontitis krijgen door vapen. En dat tandartsen er niet over te spreken zijn :(
ff een tijdje een tandpasta gebruiken voor gevoelig tandvlees, bijv die van oral B (expert) dat werkte bij mij goed.

Deze was dat waar mn tandvlees weer normaal van ging doen ;)

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_132481290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die 'tobacco' van rookwinkel vond ik echt een nasmaak van rietsuiker hebben. Kwam niet eens in de buurt van sigarettensmaak. Heb het e-smoken dan ook al snel opgegeven en rook nu helemaal niet meer.
Haha, dat heeft voor jou goed uitgepakt dan! Ik vind het niet smerig of zo, en hou erbij in m'n hoofd hoeveel minder schadelijk en kostenbesparend het is.. Denk dat het een goede vervanger is!
pi_132492685
Mag je in de trein of winkel eigenlijk e-roken? Heeft iemand dat al eens gedaan? krijg je dan veel opmerkingen naar je kop geslingerd ?
pi_132495423
Volgens mij mag dat idd niet. In winkels mag je nooit roken ( misschien sigarenwinkel wel) maar ik denk niet dat het gepikt wordt als je in de Appie gaat staan dampen.
En in de trein wordt je geheid aangegaapt of mensen gaan zogenaamd onopvallend kuchen of toch klagen over de geur. (Die er amper is)
Probeer t eens uit :+
pi_132521484
Ja dat ga ik zeker uitproberen, zal dan wel verslag doen hier ;)
zo heb de eerste dag overleeft met de SmokeStik :D heb gisteren na het eten en vanochtend nog een normale sigaret gehad , die smaken ineens een stuk minder :P had wel een beetje afkick verschijnselen. Maar had dan ook een 12 mg Cartomizer er in zitten die heb ik nu verwisseld met 1 van16 mg
pi_132530044
Kijk maar uit dat je je geen nicotine vergiftiging hijst!
Ik ben meer geïnteresseerd in vapen als zeg maar een portable waterpijp.
Lekker smaakjes proberen.
Een vriendin van mij dampt kersensmaak en dat vond ik lekkerder dan waterpijp.
Nou ben ik wel handig met waterpijp klaarmaken maar ik heb er niet altijd zin in en met een vape kan je ook makkelijker smaakjes mengen heb ik t idee. Of vergis ik me daarin?
pi_132550709
Ik weet niet of er iemand van vanille pudding houdt maar deze heb ik vandaag binnengekregen, echt precies hetzelfde haha: http://www.smokesmarter.n(...)iamond-flavours.html

Ik probeerde trouwens op dat topic van tweakers te komen, maar daar heb je een account voor nodig inclusief wat posts volgens mij!
pi_132554223
Ik ben echt dombo maar wat maakt het verschil tussen vaporizer en clearomizer?
Enne...
Ze komen van tweakers maar hier lekker lullen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:41:12 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132697578
Kan je wel googlen.

Door mijn evic rook in nu nog maar ongeveer de helft van wat ik normaal rook. Wil ik nog iets verder terugbrengen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132704747
Nu een week aan 't dampen met m'n eGo-C, en tevens een week geen enkele sigaret gerookt. Voor mij is het de perfecte vervanging! Meer 'rook', en vind persoonlijk de verschillende smaken ook veel lekkerder dan een normale peuk. :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:52:16 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132706598
Goed bezig! Hoeveel rookte je normaal?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132706981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef BartMcCormick het volgende:
Nu een week aan 't dampen met m'n eGo-C, en tevens een week geen enkele sigaret gerookt. Voor mij is het de perfecte vervanging! Meer 'rook', en vind persoonlijk de verschillende smaken ook veel lekkerder dan een normale peuk. :)
Netjes, ik rook nu nog 2 sigaretten per dag 1 in de ochtend en 1 na het eten
en voor de rest damp ik nu ook precies een week :)

ik heb de SmokeStik, enig nadeel is dat je van deze merk niet zoveel smaken hebt, maar de rook beleving etc is prima
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:02:04 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132707114
Ik zou echt een "goeie" halen als ik jou was
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132707296
Binnenkort ook maar eens zo'n ding kopen :7

Complimenten voor de OP
pi_132707574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou echt een "goeie" halen als ik jou was
Hoe bedoel je ? of was dat geen 'quote' op mijn post ?
pi_132707604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:59 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Netjes, ik rook nu nog 2 sigaretten per dag 1 in de ochtend en 1 na het eten
en voor de rest damp ik nu ook precies een week :)

ik heb de SmokeStik, enig nadeel is dat je van deze merk niet zoveel smaken hebt, maar de rook beleving etc is prima
Ook netjes! Die SmokeStik ziet er gewoon uit als een sigaret right? Hoe zit dat dan met de accu daarvan, is die niet heel snel leeg?
pi_132708432
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:11 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ook netjes! Die SmokeStik ziet er gewoon uit als een sigaret right? Hoe zit dat dan met de accu daarvan, is die niet heel snel leeg?
ja ziet er uit als een normaal sigaret , en de batterij gaat een dag mee dus dat valt reuze mee ;)



deze heb ik, is iets groter dan een normale sigaret
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:28:58 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132708638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:10 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? of was dat geen 'quote' op mijn post ?
een ego c ofzo. Kan je normaal bijvullen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132709158
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

een ego c ofzo. Kan je normaal bijvullen.
ja daar zat ik eerst ook aan te denken, maar ok had goede verhalen over deze damper gehoord, kon het niet laten :P
met zo'n cartomizer doe ik trouwens 2 dagen mee
pi_132716696
Complimenten voor de OP.

Zelf ben ik op woensdag 16 oktober begonnen met "Vapen" met een Joyetech eRoll en een proefpakket smaakjes erbij.
De eerste 2 dagen was het even zoeken wat ik nou lekker vond kwa smaak en hoe je precies zo'n ding moet roken en ja dat moest dus wel even anders dan bij een marlboro'tje (meer als een pijp).

Ik rookte er nog wel sigaretten bij maar i.p.v. 10-15 per dag ging ik naar 3-5 per dag en de sigaretten begonnen steeds minder te smaken. Vorige week dinsdagavond heb ik dan ook de laatste echte sigaret gerookt die ik op de helft heb uitgedrukt omdat het me gewoon echt helemaal niet meer smaakte ten opzichte van het vapen.

Inmiddels dus een week compleet gestopt met gewoon roken en geheel over, ik heb geen enkele behoefte meer aan een sigaret behalve dan mijn electronische (met lekker smaakje).

PS: Infonerd en gadgetgeek die ik ben heb ik me afgelopen weekend eens goed op het internet verdiept in het onderwerp en er is hele nieuwe wereld voor me opengegaan waardoor ik inmiddels al wat bestellingen heb openstaan met extra vapegerei en een aantal premium smaakjes uit het hogere segment :7
pi_132721824
Wat zijn dan de e-liquids uit het hogere segment?
Alle liquids bestaan gewoon uit pg/vg smaakstoffen en evt nicotine.
pi_132722518
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:07 schreef quirina het volgende:
Wat zijn dan de e-liquids uit het hogere segment?
Alle liquids bestaan gewoon uit pg/vg smaakstoffen en evt nicotine.
Dit zijn e-liquids met alleen de hoogste (gecontroleerde) kwaliteit nicotine, PG/VG en smaakstoffen, alle ingrediënten zijn afkomstig uit Amerika en/of Europa en de PG/VG verhouding is ook vaak 50/50 of 60/40.

Merken als Halo, Alien Vision, Decadent vapours, etc. de lijst is eindeloos en er komen er steeds meer bij gezien de doorbraak die vapen nu aan het maken is.

Ze zijn weliswaar wat duurder dan de chinese merkvarianten maar schijnen ook echt een wereld van verschil te zijn kwa smaak.

Neem anders hier even een kijkje: http://www.eliquid-database.com/

Op deze site kan je samples of sample packs bestellen van een aantal van deze liquids en dan hoef je niet elke keer een 20 of 30ML fles aan te schaffen als je eens iets wilt proberen: http://www.smokerainbow.com/
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:09:18 #111
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_132727840
Ik heb nu zo'n ding van de Primera, 'Wanna Vape' die stonden op de balie. Bevalt mij opzich wel alleen wil toch wel andere gaan proberen, kan alleen echt geen 60 euro betalen voor zo'n ding. :')

En doe inderdaad echt een heel stuk langer met een pakje sigaretten!
Bay of Plenty
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:10:26 #112
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132727878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef oLexie het volgende:
Ik heb nu zo'n ding van de Primera, 'Wanna Vape' die stonden op de balie. Bevalt mij opzich wel alleen wil toch wel andere gaan proberen, kan alleen echt geen 60 euro betalen voor zo'n ding. :')

En doe inderdaad echt een heel stuk langer met een pakje sigaretten!
besef je wel dat je dat na drie weken hebt terugverdient als je een veel paft
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:11:24 #113
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_132727910
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:10 schreef Catch22- het volgende:

[..]

besef je wel dat je dat na drie weken hebt terugverdient als je een veel paft
Dat klopt wel, alleen ik ga verhuizen in januari dus geef nu even enkel hoognodige dingen uit. Heb zo'n vape ding dus een nieuwe is (nog) niet nodig nu. :)
Bay of Plenty
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:42:12 #114
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132728905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:11 schreef oLexie het volgende:

[..]

Dat klopt wel, alleen ik ga verhuizen in januari dus geef nu even enkel hoognodige dingen uit. Heb zo'n vape ding dus een nieuwe is (nog) niet nodig nu. :)
het scheelt je geld he...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132729343
Topic begint aardig te lopen. Goed om te zien dat er dankzij het vapen mensen zijn die veel minder gaan roken of zelfs helemaal stoppen!

Volgens mij begint dampen ook een beetje uit de taboesfeer te raken. Ik zie het steeds vaker.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:15:53 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132730021
Ik schaam me er ook niet voor. Soms zijn peuken gewoon handiger.

Gisteren vanuit berlijn teruggereden, dan is t wel lekker als je gewoon in de auto kan roken, zonder geklooi met open raam en as
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132730820
Ik merk wel op dat wanneer ik in 't openbaar sta met m'n eGo-C dat mensen me nog wel eens vreemd kunnen aangapen. Ook bekenden die zeiden 'ja dat ga ik echt niet doen, ziet er toch belachelijk uit'.. Ik rook niet om er 'cool' uit te zien of whatever. Heb nu ten alle tijden een 'sigaret'/portable waterpijp op zak haha en ik vind het helemaal mooi.
pi_132731538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:40 schreef BartMcCormick het volgende:
Ik merk wel op dat wanneer ik in 't openbaar sta met m'n eGo-C dat mensen me nog wel eens vreemd kunnen aangapen. Ook bekenden die zeiden 'ja dat ga ik echt niet doen, ziet er toch belachelijk uit'.. Ik rook niet om er 'cool' uit te zien of whatever. Heb nu ten alle tijden een 'sigaret'/portable waterpijp op zak haha en ik vind het helemaal mooi.
Ik geloof op zich ook wel dat die dingen veel verkocht worden. Dat blijkt ook wel uit de snelheid van dit topic. Maar ik verbaas me wel een beetje dat ik nog nooit zo'n ding in het wild gezien heb.
pi_132732207
Zit al een week te twijfelen tussen zwart en zilver :') waarom deze keuzes, can't handle. Zwart is zo opvallend maar zilver is zo shiny. Ik koop denk maar gewoon weer een normaal pakje. :')
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_132732912
Oke zilver besteld, nu die vloeistof... iemand tips welke ik voor de eRoll moet halen?
Wil het liefst 0mg of de laagste hoeveelheid nicotine en dan een fruitsmaakje en een normale.

[ Bericht 36% gewijzigd door Opdekop op 30-10-2013 19:07:42 ]
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:23:05 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132733891
Waarom geen nicotine?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132734326
Ik rook misschien 1-5 sigaretten op een normale dag, in het weekend (lees onder invloed van alcohol) f dagen dat ik met iemand samen ben meer.. maar denk niet dat ik een hele hoge dosis nicotine nodig heb. Of heb je andere ervaringen dat je dan alsnog naar een gewone sigaret snakt?

(kleine aanpassing, na tellen toch iets meer dan ik in mn gedachten had.. )
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_132736348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:07 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik geloof op zich ook wel dat die dingen veel verkocht worden. Dat blijkt ook wel uit de snelheid van dit topic. Maar ik verbaas me wel een beetje dat ik nog nooit zo'n ding in het wild gezien heb.
Ik heb ook nog nooit iemand ermee gezien in 't wild haha..
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:34 schreef Opdekop het volgende:
Ik rook misschien 1-5 sigaretten op een normale dag, in het weekend (lees onder invloed van alcohol) f dagen dat ik met iemand samen ben meer.. maar denk niet dat ik een hele hoge dosis nicotine nodig heb. Of heb je andere ervaringen dat je dan alsnog naar een gewone sigaret snakt?

(kleine aanpassing, na tellen toch iets meer dan ik in mn gedachten had.. )
0mg heb je niks aan als je dmv zo'n ding wilt stoppen met sigaretten. De hoeveelheid sigaretten die je rookt(e) per dag maakt niet zo veel uit. Ik begon zelf met 16mg, wat het hoogste beschikbaar was, maar dat vond ik toch te zwaar. Las daarna ook dat dat meer te vergelijken is met zware shag. 12mg komt meer in de buurt van een normale sigaret, en 6mg (wat dan het minst is) met een light sigaret. Zou dus als ik jou was voor 6 of 12 mg gaan.
pi_132741329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:16 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit iemand ermee gezien in 't wild haha..

[..]

0mg heb je niks aan als je dmv zo'n ding wilt stoppen met sigaretten. De hoeveelheid sigaretten die je rookt(e) per dag maakt niet zo veel uit. Ik begon zelf met 16mg, wat het hoogste beschikbaar was, maar dat vond ik toch te zwaar. Las daarna ook dat dat meer te vergelijken is met zware shag. 12mg komt meer in de buurt van een normale sigaret, en 6mg (wat dan het minst is) met een light sigaret. Zou dus als ik jou was voor 6 of 12 mg gaan.
Oke top, ja het is niet dat ik wil stoppen. Als ik dat wilde had ik dat wel gedaan. Maar ben 's avonds echt zo'n junk soms en dan is het wel lekker binnen, zit je 's ochtends niet nog in zo'n walm haha. En verder weet ik niet hoe het me gaat bevallen, heb er een paar keer aan gelurkt maar weet niet heo het is als je er de hele dag mee zit. Ben benieuwd!
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_132747502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:44 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Oke top, ja het is niet dat ik wil stoppen. Als ik dat wilde had ik dat wel gedaan. Maar ben 's avonds echt zo'n junk soms en dan is het wel lekker binnen, zit je 's ochtends niet nog in zo'n walm haha. En verder weet ik niet hoe het me gaat bevallen, heb er een paar keer aan gelurkt maar weet niet heo het is als je er de hele dag mee zit. Ben benieuwd!
Dan zou ik als ik jou was voor 12mg gaan.. Verder moet je een beetje experimenteren met smaakjes enzo. Ik wilde eerst de smaak van roken zo goed mogelijk nabootsen maar dit lukte totaal niet, en toen kwam ik erachter dat appel/mango bijv. gemixt met tobacco veel lekkerder was dan een normale sigaret.. Daarom nu ook totaal geen behoefte meer aan normale sigaretten :)
  PR en moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:39:16 #126
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132763951
Zo, ik kom hier ook even meeposten.

Zojuist wat 'onderzoek' gedaan en nu de eGo-C starterskit besteld:
http://www.supersmokersto(...)-c-type-b-zwart.html

Met de liquids Deluxe Tobacco (medium) en Energy (medium).

Heeft iemand hier wat over te vertellen?
Dingen aan/af te raden?

Afraden het te kopen is al te laat, bestelling is al gedaan :P

Overigens zitten er 2 van die dingen in zo'n starterskit, maar wel maar 1 adapter en usbkabel enzo.
Ik heb werkelijk waar geen fláúw idee hoe het allemaal precies in de praktijk werkt, dat zien we wel als hij binnen is :P
Maar 1 daarvan is dus voor mijn vriend, die heel ergens anders woont. Moet ik dan ook nog een adapter en usbkabel enzo bij bestellen voor hem?

We zijn overigens allebei die-hard rokers, klein pakje per dag ongeveer :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:41:36 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132764043
Prima ding. Smaken zijn persoonlijk.

Ik zou wel even een clearomizer bestellen, dat is toch praktischer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:42:54 #128
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132764100
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef Catch22- het volgende:
Prima ding. Smaken zijn persoonlijk.

Ik zou wel even een clearomizer bestellen, dat is toch praktischer.
Wat houdt dat precies in dan?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:45:27 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132764205
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in dan?
dat tuitje waar de vloeistof in zit. Die standaarddingen zijn lastiger bij te vullen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:46:38 #130
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132764253
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat tuitje waar de vloeistof in zit. Die standaarddingen zijn lastiger bij te vullen
Oh die zijn niet doorzichtig ofzo?
Zou je misschien een linkje kunnen geven waar ik kan bestellen wat je bedoelt (ervan uitgaand dat die geschikt is voor zo'n eGo-c type B :P )?

Ben echt een leek op dit vlak :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:25:54 #131
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132765600
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh die zijn niet doorzichtig ofzo?
Zou je misschien een linkje kunnen geven waar ik kan bestellen wat je bedoelt (ervan uitgaand dat die geschikt is voor zo'n eGo-c type B :P )?

Ben echt een leek op dit vlak :')
http://ebnferro.com/onder(...)ass-clearomizer-blue

Die bijvoorbeeld. Roken ook beter gok ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:27:20 #132
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132765656
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:25 schreef Catch22- het volgende:

[..]

http://ebnferro.com/onder(...)ass-clearomizer-blue

Die bijvoorbeeld. Roken ook beter gok ik.
Thanks :Y
Eerst eens ff kijken wat ik allemaal binnen krijg en hoe het allemaal werkt, en dan ga ik zeker wel van dit soort handige/betere accesoires erbij bestellen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:04:55 #133
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132766913
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Thanks :Y
Eerst eens ff kijken wat ik allemaal binnen krijg en hoe het allemaal werkt, en dan ga ik zeker wel van dit soort handige/betere accesoires erbij bestellen :Y
met die erbij zitten wil t vast ook wel :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132767406
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:04 schreef Catch22- het volgende:

[..]

met die erbij zitten wil t vast ook wel :)
Ik merk wel dat ik met m'n eGo-C ongelofelijk zit te kloten met die buisjes! Die dopjes zijn er bijna onmogelijk vanaf te krijgen.. Zit ook gelijk altijd helemaal onder de liquid :')
pi_132767643
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:23 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ik merk wel dat ik met m'n eGo-C ongelofelijk zit te kloten met die buisjes! Die dopjes zijn er bijna onmogelijk vanaf te krijgen.. Zit ook gelijk altijd helemaal onder de liquid :')
Gebruik dan ook een injectienaaldje om te vullen.
Of een speciaal spuitflesje die in t gaatje past.
pi_132767737
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:31 schreef quirina het volgende:

[..]

Gebruik dan ook een injectienaaldje om te vullen.
Of een speciaal spuitflesje die in t gaatje past.
Ja, ik ga wel even wat andere dingen proberen. Heb het nu zo gedaan omdat 't pakketje hieruit bestond dus vond het wel prima. Maar nu begint het me toch wel te irriteren..
pi_132768195
Die siliconendopjes op je tankje kan je er volgens mij wel makkelijk afhalen. Beter dan die plastic dopjes.

Kijk deze
http://www.goedkooproken.(...)o-Tank-type-A-B.html
pi_132774339
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:50 schreef quirina het volgende:
Die siliconendopjes op je tankje kan je er volgens mij wel makkelijk afhalen. Beter dan die plastic dopjes.

Kijk deze
http://www.goedkooproken.(...)o-Tank-type-A-B.html
Kijk daar heb ik wat aan! Thanks :)
pi_132775131
Ik zit nou lekker kersen te dampen op m'n ego-c. Bakkie thee erbij lekker hoor!
c_/
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:33:20 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132775363
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:14 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Kijk daar heb ik wat aan! Thanks :)
neem gewoon een clearomizer, ben je van dat gedonder af :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132777081
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:33 schreef Catch22- het volgende:

[..]

neem gewoon een clearomizer, ben je van dat gedonder af :P
Hoe werkt dat dan? Dat moet je toch net zo goed bijvullen (en schoonmaken)?
pi_132777407
Ik vind clearomizers niet handig, misschien is het voor kettingdampers prettig maar als je wil variëren met smaakjes vind ik die kleine tankjes wel handig.
En maakt zo'n clearomizer het geheel niet zwaar qua gewicht? Het lijkt me zo'n groot ding.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:12:08 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132777534
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:02 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Dat moet je toch net zo goed bijvullen (en schoonmaken)?
bijvullen is easy, dat kan haast niet mis (tenzij je spastisch bent). Volgens mij zijn ze ook wat duurzamer dan die plastic meuk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:13:54 #144
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132777622
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:09 schreef quirina het volgende:
Ik vind clearomizers niet handig, misschien is het voor kettingdampers prettig maar als je wil variëren met smaakjes vind ik die kleine tankjes wel handig.
En maakt zo'n clearomizer het geheel niet zwaar qua gewicht? Het lijkt me zo'n groot ding.
het wordt wel wat groter. En zon tankje van 1.5 ml heb je zo leeg natuurlijk. Iedereen die wat langer rookt heeft zon ding, dat zegt wel wat.

En je zegt dat je clearomizer niet handig vindt, terwijl je niet eens precies weet wat t is? Ze kunnen je hoogstens onhandig lijken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:31:57 #145
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132796972
Ik heb net zo'n ding gekocht, maar die rook ruik je dus echt wel. Of is dat nog nieuwigheid of zo :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 1 november 2013 @ 16:45:06 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132797295
Ik ruik het een kwartier later nog.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_132809110
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb net zo'n ding gekocht, maar die rook ruik je dus echt wel. Of is dat nog nieuwigheid of zo :')
Welke smaak heb je? Hangt er denk ik heel erg vanaf wat je 'rookt'. Wij hebben hier wat smaakjes van rookwinkel.nl en dat ruik je wel terwijl je het rookt, maar het is vrijwel direct daarna alweer weg...
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:03:34 #148
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132810272
Die van mij ruik je ook niet. Heb t bij mijn vriendin en collegas nagevraagd. Ligt vast ook aan je vloeistof.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132813489
Ik heb me laten vertellen dat DK-Tab liquid naar zweetsokken ruikt..
Toevallig deze gedampt?
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:51:03 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132814145
Dat is niet waar kan ik je vertellen...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132814277
Ik wil dit ook een keer proberen maar ben niet bereid meteen zo'n kit online te bestellen. Heb me laten vertellen dat je 1 malige "wegwerp" e-smokers gewoon bij de Bruna (bijv.) kan halen. Is dit een beetje aan te raden?
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:58:00 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132814333
Niet echt. Je kan t proberen, maar dat is toch anders dan een fatsoenlijke e sigaret.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132814839
Topic gelezen en ben om.
Welke kunnen jullie me aanraden als West rood roker.
Draai me eigen sigaretten al jaren.
Rook een bus West shag per week.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 04:51:34 #154
236264 crew  capricia
pi_132816615
Sinds ik aan het e-roken ben, heb ik bijna geen sigaret meer aangeraakt. En ik rookte een pakje per dag.
Een keer een Marlboro van een collega geprobeerd. Jee, wat was dat vies, en dat voelde ik ook meteen in mijn longen...bizar.

Uit eigen ervaring raad ik iedere beginner een startersset met een Ego-batterij aan. Die batterij heeft een aansluiting op de meest gangbare systemen die er nu op de markt zijn.
Merken als joyetech of justfog, kanger etc, hebben dezelfde aansluiting.

Rook je ook een pakje per dag, zeg 20 sigaretten, neem dan wel een 900 mah batterij.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 02-11-2013 04:59:12 ]
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 04:56:19 #155
236264 crew  capricia
pi_132816621
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:18 schreef Noelle06 het volgende:
Topic gelezen en ben om.
Welke kunnen jullie me aanraden als West rood roker.
Draai me eigen sigaretten al jaren.
Rook een bus West shag per week.
Justfog maxi:
http://www.zwoofs.nl/startsets/
Afhankelijk van hoeveel je rookt die van 650 (10 sig per dag) of die van 900 (19 per dag).
Ego- aansluiting, dus bijna alles pas daarop.
Er zitten 2 van die e-sigaretten in zo'n doosje.

Op diezelfde site kun je ook een proefpakket met liquids bestellen. Kies er dan ook een met bijv de smaak appel. Ik vind hem heerlijk om te mixen!
Qua nicotine gehalte zou ik dan voor medium gaan (tussen de 10 en 12 Mg).

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 02-11-2013 05:02:16 ]
Definitely not CIA
  zaterdag 2 november 2013 @ 06:54:07 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132816753
Het is kameel _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 2 november 2013 @ 08:09:30 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132816918
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 04:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Justfog maxi:
http://www.zwoofs.nl/startsets/
Afhankelijk van hoeveel je rookt die van 650 (10 sig per dag) of die van 900 (19 per dag).
Ego- aansluiting, dus bijna alles pas daarop.
Er zitten 2 van die e-sigaretten in zo'n doosje.

Op diezelfde site kun je ook een proefpakket met liquids bestellen. Kies er dan ook een met bijv de smaak appel. Ik vind hem heerlijk om te mixen!
Qua nicotine gehalte zou ik dan voor medium gaan (tussen de 10 en 12 Mg).
waarom justfrog en niet gewoon joyetech?

Ik vond 12 te licht trouwens, heb liever 18. Rook gewoon sigaretten (luckies)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132817113
Ik ben ook om! Sinds twee weken de Eroll in huis. Ik rookte niet heel veel. Of eigenlijk, heeel veel als ik aan de borrel zat, verder sporadisch. Eroll bevalt heel goed. Heerlijk 's avonds bij een wijntje gewoon binnen dampen ipv buiten te staan. Ik damp nu 6mg, vind ik prima. Heb nog geen smaakjes geprobeerd, alleen tabac van Zwoofs (Dessert, vond ik niet zo, USA red = ok, Lucky=mijn favoriet tot nu toe). Kan het iedereen aanraden!
pi_132817142
Was vorige week in de Ziggodome en daar zag ik er toch wel een paar trouwens hoor. Durfde zelf niet zo goed dus stiekem af en toe een haaltje genomen. Ideaal hoor.
pi_132818434
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 04:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Justfog maxi:
http://www.zwoofs.nl/startsets/
Afhankelijk van hoeveel je rookt die van 650 (10 sig per dag) of die van 900 (19 per dag).
Ego- aansluiting, dus bijna alles pas daarop.
Er zitten 2 van die e-sigaretten in zo'n doosje.

Op diezelfde site kun je ook een proefpakket met liquids bestellen. Kies er dan ook een met bijv de smaak appel. Ik vind hem heerlijk om te mixen!
Qua nicotine gehalte zou ik dan voor medium gaan (tussen de 10 en 12 Mg).
Dank je wel. Even op de site gekeken maar wat een aparte mondstukjes bij de justfog of lijkt dat maar zo.
Het verschil joyetech en justfog, iemand daar ervaring mee?
Zelf zat ik te denken aan de Eroll omdat die het meeste lijkt op een normale sigaret.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_132819108
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:09 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Dank je wel. Even op de site gekeken maar wat een aparte mondstukjes bij de justfog of lijkt dat maar zo.
Het verschil joyetech en justfog, iemand daar ervaring mee?
Zelf zat ik te denken aan de Eroll omdat die het meeste lijkt op een normale sigaret.
Ik zou eerder voor Joyetech gaan. En dan wel de Ego-C starter set. Best prijzig in aanschaf, maar je krijgt wel 2 elektronische sigaretten + 5 atomizers. Dit setje wordt toch wel het meest aangeraden, als ik zo op internet rondkijk.

Anyway, goed dat dit topic je heeft omgehaald. Als je hierdoor kunt minderen of zelfs helemaal kunt stoppen met roken, dan is dat natuurlijk super! :)
pi_132822076
E-roll lijkt me wel handig voor als je onderweg bent of uit gaat. Valt niet zo erg op.
  PR en moderator zaterdag 2 november 2013 @ 17:50:26 #163
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132827951


Hij is binnen! *O*

Ziet er wel lastig uit, allemaal losse onderdeeltjes :P
Maar gelukkig zit er een Engelstalige handleiding bij. Die maar eens even goed doorlezen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:31:24 #164
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_132828970
1,5 maand nu gestopt met roken, heb 3 weken de e-smoker gebruikt zoiets. Nu niets meer heb geen behoefte. Ken wel meerdere mensen die ''fanatiek dampen'' met de sigaret van rookwinkel.nl zij zijn allemaal erg positief en ook allemaal nog van de echte sigaretten afgebleven. Ik zelf had de gedachte van ik wil niet weer afhankelijk worden van iets of te wel, dat ik dalijk niet verslaafd ben aan de e-smoker dus daarom ook mee gestopt. Maar vind het zeker een goed hulpmiddel om te stoppen of voor sommige wellicht een vervanging.
pi_132829386
Tot we over 10jaar achter komen dat dit toch slechter bleek dan de normale sigaret.

Ik lees nog weinig over de eventuele gevolgen van dat vloeibaar siroop spul die op 1 of andere manier verbrandt wordt en dan de rook die eraf komt gaat inademen, iets wat verbrandt en rook uitstoot is meestal niet echt gezond om in te ademen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 18:48:35 ]
  PR en moderator zaterdag 2 november 2013 @ 18:51:24 #166
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132829524
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:47 schreef Syd het volgende:
Tot we over 10jaar achter komen dat dit toch slechter bleek dan de normale sigaret.

Ik lees nog weinig over de eventuele gevolgen van dat vloeibaar siroop spul die op 1 of andere manier verbrandt wordt en dan de rook die eraf komt gaat inademen, iets wat verbrandt en rook uitstoot is meestal niet echt gezond om in te ademen.
Het is damp he, geen rook.
Zal altijd nog minder slecht zijn dan de troep die er in sigarettenrook zit :P

Maar volgens mij heb ik de mijne werkend gekregen!
Hij pruttelt wel een beetje als ik op het knopje druk om te inhaleren, maar dat gaat vanzelf weg?
Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het eerste gebruik?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132830273
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is damp he, geen rook.
Zal altijd nog minder slecht zijn dan de troep die er in sigarettenrook zit :P

Maar volgens mij heb ik de mijne werkend gekregen!
Hij pruttelt wel een beetje als ik op het knopje druk om te inhaleren, maar dat gaat vanzelf weg?
Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het eerste gebruik?
Pruttelen hoort er bij. Is het geluid dat ontstaat door het verdampen van de liquid.

Tip: zorg dat je het tankje iedere keer maar voor +/- 80% vult, want hoe voller, hoe groter de kans op lekkage.

Verder geen tips eigenlijk.
  PR en moderator zaterdag 2 november 2013 @ 19:39:35 #168
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132831294
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pruttelen hoort er bij. Is het geluid dat ontstaat door het verdampen van de liquid.

Tip: zorg dat je het tankje iedere keer maar voor +/- 80% vult, want hoe voller, hoe groter de kans op lekkage.

Verder geen tips eigenlijk.
Heb ze allebei gevuld (de één met Red Tobacco en de ander met Energy) voor ongeveer 70/80% inderdaad, misschien nog wel iets minder, voor de zekerheid :P

Tot zo ver bevalt het me goed!
Zit al flink 'vol' van de nicotine (ze hebben me blijkbaar een 18mg flesje gestuurd terwijl ik een 12mg flesje besteld had, maar ff gemaild daarover), dus heb ook geen zin in een gewone sigaret nu :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132831437
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heb ze allebei gevuld (de één met Red Tobacco en de ander met Energy) voor ongeveer 70/80% inderdaad, misschien nog wel iets minder, voor de zekerheid :P

Tot zo ver bevalt het me goed!
Zit al flink 'vol' van de nicotine (ze hebben me blijkbaar een 18mg flesje gestuurd terwijl ik een 12mg flesje besteld had, maar ff gemaild daarover), dus heb ook geen zin in een gewone sigaret nu :D
Pleur je gewone peuken maar gelijk weg joh. ;)

Maaruh, goed te lezen dat het bevalt. Het kan echt wel een goed alternatief zijn.
  zaterdag 2 november 2013 @ 19:44:02 #170
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132831453
Ik ben mijn eVic kwijtgeraakt vandaag ;(
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator zaterdag 2 november 2013 @ 19:44:28 #171
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132831469
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:44 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben mijn eVic kwijtgeraakt vandaag ;(
nooooooooooooooooooooo ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:43:31 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132834221
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

nooooooooooooooooooooo ;(
:( wel met cc betaald, dus waarschijnlijk verzekerd. Heb nog mijn egoC's gelukkig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator zaterdag 2 november 2013 @ 20:54:47 #173
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_132834841
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 20:43 schreef Catch22- het volgende:

[..]

:( wel met cc betaald, dus waarschijnlijk verzekerd. Heb nog mijn egoC's gelukkig
Hoop het voor je! Wel balen iig :o

Ik heb sinds vandaag dus ook die ego-c :D bevalt prima tot nu toe :P Heb je me er nog iets aan te adviseren? Dit model enzo?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_132836836
Zo heb de manier gevonden om mn cartomizer bij te vullen :9 vanmiddag bij de tabak zaak een flesje liquid gehaald, dus hoef ik die dingen niet meer te kopen, nu kan ik echt besparen 8-)
pi_132941627
Yuck wat is cappuccino e-liquid goor!
Iemand nog leuke tips qua smaakjes? Cappuccino raad ik bij deze af :{w
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2013 @ 23:21:57 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_132946530
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef quirina het volgende:
Yuck wat is cappuccino e-liquid goor!
Iemand nog leuke tips qua smaakjes? Cappuccino raad ik bij deze af :{w
:D mijn man lurkt juist cappuccino
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 6 november 2013 @ 00:13:49 #177
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_132948138
Suggesties voor een goede e-sig ten grootte van een normale sigaret? Ik wil niet met zo'n enorme toeter lopen eigenlijk.

Mag overigens best wat kosten.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 6 november 2013 @ 00:30:38 #178
44906 merino
World of Sleepers
pi_132948571
Deze zijn echt super voor beginners:



Zelf 4 weken terug mee begonnen. Inmiddels al voor meerdere familieleden ook zo'n setje gehaald en die zijn ook om.

Als je wat serieuzer wordt vervang je de batterij uit dat pakket voor een betere EgoC-Twist batterij en je hebt een zeer goede e-smoker.

Vape vooral Koko Black (50/50) en heb vandaag wat Liqua en Vitaestyle liquids binnen gekregen.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_132949594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:13 schreef M1stral het volgende:
Suggesties voor een goede e-sig ten grootte van een normale sigaret? Ik wil niet met zo'n enorme toeter lopen eigenlijk.

Mag overigens best wat kosten.
Joyetech E-roll
pi_132951031
Als beginnende damper net deze besteld:



Zou de opvolger moeten zijn van de justfog maxi, welke goede recensies krijgt, miskoop of goede koop? Wel de versie met grotere batterij trouwens :)

/edit: Justfog 1453 dus :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 13:39:27 #181
236264 crew  capricia
pi_132959597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:47 schreef DrParanoid het volgende:
Als beginnende damper net deze besteld:

[ afbeelding ]

Zou de opvolger moeten zijn van de justfog maxi, welke goede recensies krijgt, miskoop of goede koop? Wel de versie met grotere batterij trouwens :)

/edit: Justfog 1453 dus :)
Lijkt me een goede aanschaf. Mocht het niets zijn, kun je deze set heel goed weer verkopen.
Heb er ook hele lovende recensies over gelezen.
Definitely not CIA
pi_132959794
Wat is dat toch voor gezwam over de beginnende roker. Of je eerst moet oefenen voordat je een 'echte' set aan kan schaffen. Het is goed, óf niet.
pi_132959818
Damper. :@
  woensdag 6 november 2013 @ 13:50:33 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132959989
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:44 schreef Apuleius het volgende:
Wat is dat toch voor gezwam over de beginnende roker. Of je eerst moet oefenen voordat je een 'echte' set aan kan schaffen. Het is goed, óf niet.
nou, de "duurdere" apparaten zijn wel wat complexer qua onderhoud en instellingen. Daar moet je wel even in zitten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132960190
No smoking for 2 weeks *O*
pi_132960243
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nou, de "duurdere" apparaten zijn wel wat complexer qua onderhoud en instellingen. Daar moet je wel even in zitten.
Ooh, vandaar.
  woensdag 6 november 2013 @ 13:57:53 #187
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132960249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:56 schreef BartMcCormick het volgende:
No smoking for 2 weeks *O*
goed bezig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132960478
vraagje, dus je mag niet e-roken op een KLM vlucht. je mag hem wel meenemen.

stiekum op de WC? dat rookalarm gaat echt niet af dan?
en de vloeistof, gaan ze daar niet moeilijk over doen, als je die meeneemt?
pi_132962111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Lijkt me een goede aanschaf. Mocht het niets zijn, kun je deze set heel goed weer verkopen.
Heb er ook hele lovende recensies over gelezen.
Top :) stelt me gerust, zo ophalen bij het postkantoor!
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 6 november 2013 @ 16:22:49 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132965982
Mijn maat heeft mijn eVic teruggevonden :) fucking blij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 november 2013 @ 12:31:39 #191
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_132999760
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:44 schreef Apuleius het volgende:
Wat is dat toch voor gezwam over de beginnende roker. Of je eerst moet oefenen voordat je een 'echte' set aan kan schaffen. Het is goed, óf niet.
Helemaal mee eens ,ben ook begonnen met een normale batterij maar 2 weekjes later aan de vamo v2 begonnen !
Nu al ruim 5 maanden van de zware van Nelle af .
Ben met dampen/vapen begonnen en geen sjaggie meer aangeraakt .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij de beste/lekkerste smaak is chocolade cream :P :P
Ik gebruik er een kanger mini protank bij .
pi_132999927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:31 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ,ben ook begonnen met een normale batterij maar 2 weekjes later aan de vamo v2 begonnen !
Nu al ruim 5 maanden van de zware van Nelle af .
Ben met dampen/vapen begonnen en geen sjaggie meer aangeraakt .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij de beste/lekkerste smaak is chocolade cream :P :P
Ik gebruik er een kanger mini protank bij .
Zo zeg, dat klinkt niet slecht. Dan kun je nu wel zeggen dat je van het roken af bent. Dat scheelt een kwak voor je gezondheid én in je knip. Het gaat mij puur om de rooklucht en de kosten.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:48:19 #193
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133000339
Ik rook toch nog voornamelijk gewoon, ik ben een zwakkeling ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133000406
Het lijkt me echt gaaf, maar weet iemand of ie Ego dingen Ok gewoon in de winkel te koop zijn, en zo ja waar bv? Heb me rotgezocht maar kan ze enkel bij webshops vinden.
anonieme razernist
  donderdag 7 november 2013 @ 13:06:07 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133001015
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:50 schreef NoCigar het volgende:
Het lijkt me echt gaaf, maar weet iemand of ie Ego dingen Ok gewoon in de winkel te koop zijn, en zo ja waar bv? Heb me rotgezocht maar kan ze enkel bij webshops vinden.
hier in de stad (Groningen) heeft een winkeltje ze. Waarom wil je ze per se offline kopen?

Ik heb een beetje menthol bij mijn Red JP gedaan, das wel lekker :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133001609
quote:
11s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

hier in de stad (Groningen) heeft een winkeltje ze. Waarom wil je ze per se offline kopen?

Ik heb een beetje menthol bij mijn Red JP gedaan, das wel lekker :)
Tja, niet per se, maar dan heb ik ze wat sneller, en om de sigarettenhandelaar wat te compenseren. En ik ben er weer eens uit :)
Maar dank je, het kan dus wel.
anonieme razernist
pi_133002186
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:31 schreef SanAnt het volgende:
kanger mini protank
wat een ongelukkig gekozen merknaam, zeg, haha..

even mn kankertank erbij pakken.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:39:42 #198
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133002373
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:21 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Tja, niet per se, maar dan heb ik ze wat sneller, en om de sigarettenhandelaar wat te compenseren. En ik ben er weer eens uit :)
Maar dank je, het kan dus wel.
EBN Ferro verzend binnen een dag geloof ik. Maar de adoptie door fysieke winkels gaat nog niet echt snel, maar dat kan nooit lang duren gezien de populariteit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133005644
Gevonden! Een servicenter hier in de buurt had een hele range. De ’Jiksu stardust Quattro 4 ' :') gekocht. Kreeg er een gratis busje American dinges bij. 2 x batterij en sigaret. Nu opladen.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 07-11-2013 16:11:16 ]
anonieme razernist
pi_133013628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
vraagje, dus je mag niet e-roken op een KLM vlucht. je mag hem wel meenemen.

stiekum op de WC? dat rookalarm gaat echt niet af dan?
en de vloeistof, gaan ze daar niet moeilijk over doen, als je die meeneemt?
Ik zou t niet proberen..
Koop anders een Nicorette inhaler. Of kauw nicotinegum als je je vlucht niet door kan komen zonder nicotine.
  donderdag 7 november 2013 @ 18:43:41 #201
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133013663
Gek genoeg kon ik prima niet roken op mijn vlucht naar de vs
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133015621
En weet je die damp ruik je toch van een e-sigaret. M'n collega vond m'n e-sigaret ruiken naar komkommer. Je wil toch niet dat je mede-reisgenoten daar last van hebben toch? En de handeling lijkt op roken en dat vinden nietrokers ook niet fijn om naast te zitten.
pi_133018315
Ok. Net bijna overleden tijdens een hoestbui na het inhaleren. Het is nog wennen hoop ik?
anonieme razernist
pi_133019478
Rook je gewone peuken?
pi_133020181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:44 schreef quirina het volgende:
Rook je gewone peuken?
Ik? Ja, maar sinds viereneenhalf uur even niet meer.
anonieme razernist
pi_133024058
Gewoon roken en dampen mixed niet zo lekker. Dan ga je idd hoesten.
  donderdag 7 november 2013 @ 22:14:09 #207
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133024155
Heb ik niet echt last van.

Vandaag maar drie peuken gehad. Gaat de goede kant op
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133025444
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik zou t niet proberen..
Koop anders een Nicorette inhaler. Of kauw nicotinegum als je je vlucht niet door kan komen zonder nicotine.
ja ik doe wel een pleister, denk ik. nog wat over gegoogelt, niet zo'n zin in moeilijk gedoe bij douane enzo.
ik las wel dat je met ryanair gewoon mag e-smoken. ze verkopen ze zelfs, op de vluchten.
maar goed, ik ga met KLM.
  PR en moderator donderdag 7 november 2013 @ 23:01:37 #209
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_133026645
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:22 schreef Catch22- het volgende:
Mijn maat heeft mijn eVic teruggevonden :) fucking blij
jeeej blij voor jou _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_133028590
Zelf ook een set aangeschaft via http://rokendoejezo.nl/ en wel de volgende

http://www.rokendoejezo.n(...)diverse-kleuren.html

Ik had eerst marlboro met meloen maar de marlboro is te scherp van smaak naar mijn zin dus heb ik later DK Blend genomen en nog wat smaakjes als coffee, apple en menthol.

En ik moet zeggen DK Blend met Coffee is hemels.
  zondag 10 november 2013 @ 13:42:31 #211
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_133107244
Sinds 1 dag aan de e-sigaret van e-smoking, valt mij zeer zwaar tegen, eerlijk gezegd.

Heb nu bijna dezelfde afkickverschijnselen als die ik had toen ik cold turkey stopte, dit had ik niet verwacht, iig niet zo heftig.
Heb de 19mg versie.

Meer mensen die dit herkennen?

Snap ook wel dat ik de e-sigaret een kans moet geven, maar is dan wel een prijzige kans.
Tevens smaakt de sigaret naar een berenput, volgens mijn vriendin _O-
  zondag 10 november 2013 @ 14:24:45 #212
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133108570
Welke smaak liquid heb je? En welke sigaret?

Maat van me heeft twee ego Ts. Heb hem een ego c twist gegeven in ruil voor een t. Drie bodies gebruik ik toch niet (evic als main, 1 twist voor erbij) en die twist is toch een stuk fijner.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133136028
Goed topic :)

Ik raakte geïnteresseerd in de e-sigaret door twee columns van Karin Spaink in Het Parool:

http://www.spaink.net/2013/09/18/in-de-wolken-2/

en

http://www.spaink.net/2013/09/25/verbod-op-gezond/

Ik heb zelf tot nu toe alleen zo'n wegwerpding uitgeprobeerd, dat beviel redelijk maar ik begrijp uit dit topic dat ik het beter wat professioneler kan aanpakken, dus ik zal me eens gaan verdiepen in de verschillende opties.
  maandag 11 november 2013 @ 00:12:16 #214
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133136094
De joyetech ego c of t is dé set om mee te beginnen. Twee complete sigaretten voor zo'n 45 euro.

http://dampen.nl/nl/startersets/212-starterset-mini-protank.html

Inc protanks. Dat is het verdampende deel. Deze roken fijner en zijn makkelijker bij te vullen dan de standaard cartomizers
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator maandag 11 november 2013 @ 00:13:17 #215
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_133136124
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:12 schreef Catch22- het volgende:
De joyetech ego c is dé set om mee te beginnen. Twee complete sigaretten voor zo'n 45 euro.
Die heb ik :Y
Niets te klagen so far :7

Behalve dan dat ze me een flesje liquid hebben gestuurd met meer nicotine dan ik besteld had, en ik het er in had gedaan voor ik daar erg in had ;( Dus moet een niet heel fijn rokende cartridge ff oproken en dan 12 of minder mg erin doen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 11 november 2013 @ 00:16:13 #216
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133136189
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2013 00:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Die heb ik :Y
Niets te klagen so far :7

Behalve dan dat ze me een flesje liquid hebben gestuurd met meer nicotine dan ik besteld had, en ik het er in had gedaan voor ik daar erg in had ;( Dus moet een niet heel fijn rokende cartridge ff oproken en dan 12 of minder mg erin doen :P
ik vind 12 zelf te weinig. Met 18mg vind ik t wel in de buurt komen van een peuk. Qua nicotine.

Ik moet overigens wel zeggen dat je met een instelbaar voltage lekkerder kan roken dan als hij vast staat. Die ego t is net wat scherper dan de evic of c twist als je ze goed instelt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR en moderator maandag 11 november 2013 @ 00:17:25 #217
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_133136222
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 00:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik vind 12 zelf te weinig. Met 18mg vind ik t wel in de buurt komen van een peuk. Qua nicotine.

Ik moet overigens wel zeggen dat je met een instelbaar voltage lekkerder kan roken dan als hij vast staat. Die ego t is net wat scherper dan de evic of c twist als je ze goed instelt.
Meh die throat-hit wordt mij dan iets te zwaar om er lekker van te hijsen.
12 is goed maar ik wil de volgende keer ook wel iets lager proberen.
Als ik ooit nog eens kan verlagen naar 0 ben ik uiteindelijk ook niet meer verslaafd eraan :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_133136403
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 00:12 schreef Catch22- het volgende:
De joyetech ego c of t is dé set om mee te beginnen. Twee complete sigaretten voor zo'n 45 euro.

http://dampen.nl/nl/startersets/212-starterset-mini-protank.html

Inc protanks. Dat is het verdampende deel. Deze roken fijner en zijn makkelijker bij te vullen dan de standaard cartomizers
Hm, die zal ik eens bestellen. Ik twijfel alleen wel over de smaken; het idee dat meloen of appel lekker smaakt als je het 'rookt', klinkt tamelijk onvoorstelbaar. Ik vind mentholsigaretten heel vies, bijvoorbeeld, dus hoe afschuwelijk moet een kersensigaret of een abrikozensigaret dan wel niet smaken? :O

Maar... laatst gaf iemand me een trekje van een damper met koffiesmaak, en dat vond ik eigenlijk best lekker. Uit de verhalen hier begrijp ik ook dat dampers met een smaakje toch iets heel anders zijn dan sigaretten met een smaakje, dus laat ik niet te snel oordelen en gewoon eens wat uitproberen.
  maandag 11 november 2013 @ 08:13:43 #219
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133138821
Bestel gewoon eens wat smaakjes van 10ml en probeer gewoon wat je lekker vindt.

Een user van tweakers verkoopt smaakjes op www.novosmoke.nl . Daar ga ik binnenkort even wat bestellen, daar zijn veel mensen positief over :)

Ik heb nog cappucino liggen van ebn ferro (voor een euro als verrassingssmaak besteld). Die lijkt me heel vies, maar ga hem toch even proberen. Kiwi vind ik wel lekker. En tabak met een paar druppels menthol vind ik ook wel lekker. Menthol is wel een erg sterke smaak, puur lijkt me dat niet zo lekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133139511
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:42 schreef Zelus het volgende:
Sinds 1 dag aan de e-sigaret van e-smoking, valt mij zeer zwaar tegen, eerlijk gezegd.

Heb nu bijna dezelfde afkickverschijnselen als die ik had toen ik cold turkey stopte, dit had ik niet verwacht, iig niet zo heftig.
Heb de 19mg versie.

Meer mensen die dit herkennen?

Snap ook wel dat ik de e-sigaret een kans moet geven, maar is dan wel een prijzige kans.
Tevens smaakt de sigaret naar een berenput, volgens mijn vriendin _O-
Dat had ik ook, de eerste 5 dagen ofzo. Leeg gevoel, trillerig, beetje depressief, het gevoel iets te missen. Maar ik heb doorgezet en nu (ruim een maand later) geen last meer. Het is even zoeken naar wat je lekker vind om te dampen maar als je dat eenmaal weet wil je niks anders meer. Ik iig niet, ik vind tabaksrook nog wel lekker ruiken maar om zelf te gaan roken....nee.

Ik damp nu tabakssmaak, 18 mg met een 1.6 ml tankje (ego T model maar ik heb een ander merk: new smoke eclips) en wil dit verder afbouwen naar 0 mg uiteindelijk.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_133145275
Ik heb sinds ongeveer anderhalve week een Vapestick, ik ben er erg tevreden over. Let wel, ik was geen kettingroker en rookte anderhalf tot twee pakjes per week. Ik wilde vooral het dwangmatige roken op het werk en met vrienden in onze stamkroeg verminderen.

Het effect is dat al mijn vrienden één voor één om gaan, ik minder rook en ook de behoefte om een echte sigaret, of zo'n electronische sigaret te roken afneemt. Misschien maar afbouwen en uiteindelijk het ding helemaal aan de wilgen hangen.

Ik heb 14 jaar gerookt, overigens. Zonder problemen deze overstap gemaakt.
pi_133145672
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:13 schreef Catch22- het volgende:
Bestel gewoon eens wat smaakjes van 10ml en probeer gewoon wat je lekker vindt.

Een user van tweakers verkoopt smaakjes op www.novosmoke.nl . Daar ga ik binnenkort even wat bestellen, daar zijn veel mensen positief over :)

Ik heb nog cappucino liggen van ebn ferro (voor een euro als verrassingssmaak besteld). Die lijkt me heel vies, maar ga hem toch even proberen. Kiwi vind ik wel lekker. En tabak met een paar druppels menthol vind ik ook wel lekker. Menthol is wel een erg sterke smaak, puur lijkt me dat niet zo lekker.
Hmm geen kamer van koophandelnummer?
Ik vertrouw deze site niet zo.
  maandag 11 november 2013 @ 13:54:00 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133146087
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:39 schreef quirina het volgende:

[..]

Hmm geen kamer van koophandelnummer?
Ik vertrouw deze site niet zo.
Hij doet dat vanuit huis, ik kan je garanderen dat het legit is :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133147342
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:39 schreef quirina het volgende:

[..]

Hmm geen kamer van koophandelnummer?
Ik vertrouw deze site niet zo.
KVK: 56488939

verder staat alle bedrijfs-info in de algemene voorwaarden.
de reden waarom dit niet direct op de site staat is omdat ik dan helemaal plat gespamd wordt :p

mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
vraagje, dus je mag niet e-roken op een KLM vlucht. je mag hem wel meenemen.

stiekum op de WC? dat rookalarm gaat echt niet af dan?
en de vloeistof, gaan ze daar niet moeilijk over doen, als je die meeneemt?
Rookmelder gaat niet af, want er is geen rook.

op deze manier heb ik me trip naar de USA ook kunnen volhouden.
al krijg je wel rare blikken als je elk halfuur 5 minuten op de WC zit, maar dat neem ik graag voor lief :P

[ Bericht 36% gewijzigd door denniz0229 op 11-11-2013 14:50:10 ]
pi_133187241
Is er een beetje bekend hoeveel trekjes of tijd of iets dergelijks aan zo'n e roker lurken hetzelfde is als één sigaret? Ik vraag me af of ik niet teveel gebruik en juist de nicotineafhankelijkheid doe toenemen(of te weinig en toch de hele tijd zin ik roken heb).
anonieme razernist
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:57:02 #226
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133190303
Nee. Ligt aan je batterij, liquid, wick, vermogen, weerstand etc :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:31:32 #227
386447 debengel24
wear it proud
pi_133200780
Vandaag maar een e-roll gehaald van joyetech.

Tot nu toe super apparaatje, beter dan mijn ce4 wat ik nog had..
We're the ones your mum warned you about
pi_133232191
Ik heb een Ego-C besteld! Ben benieuwd. Ik zal er wel aan moeten wennen, want ik heb geen geld meer over voor sigaretten de rest van de week..
  woensdag 13 november 2013 @ 21:25:42 #230
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133232366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:22 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb een Ego-C besteld! Ben benieuwd. Ik zal er wel aan moeten wennen, want ik heb geen geld meer over voor sigaretten de rest van de week..
ja het is even wennen en even doorzetten. Ik heb nu de eerste 1,5 dag aan een stuk niet analoog gerookt omdat mijn peuken op zijn. Is wel even wennen, maar t wil prima :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133232642
Cool! Ik heb liquids besteld met 18mg nicotine. Wat ik me afvraag; zit er smaakverschil tussen de verschillende nicotinesterktes?
  woensdag 13 november 2013 @ 21:45:47 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133233414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:31 schreef TobiasD het volgende:
Cool! Ik heb liquids besteld met 18mg nicotine. Wat ik me afvraag; zit er smaakverschil tussen de verschillende nicotinesterktes?
geen idee om eerlijk te zijn. Denk het niet echt. Gaat om zo weinig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133234864
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:31 schreef TobiasD het volgende:
Cool! Ik heb liquids besteld met 18mg nicotine. Wat ik me afvraag; zit er smaakverschil tussen de verschillende nicotinesterktes?
qua smaak niks maar je merkt het wel in je keel , en je hebt meer rook ontwikkeling
maar is 18 mg niet wat veel ? Deze sterkte is geschikt voor je als je meer dan twee pakjes per dag rookt, heb ik me laten vertellen, heb zelf zo'n flesje nu maar ga straks weer overstappen op 12 mg
  woensdag 13 november 2013 @ 22:13:03 #234
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133234926
Ik vond 12 juist te weinig. Kwestie van smaak :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133236323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:31 schreef TobiasD het volgende:
Cool! Ik heb liquids besteld met 18mg nicotine. Wat ik me afvraag; zit er smaakverschil tussen de verschillende nicotinesterktes?
Ja. Die met een hogere nic gehalte hebben meer hit in je keel.
Definitely not CIA
  woensdag 13 november 2013 @ 22:53:24 #236
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133236841
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Die met een hogere nic gehalte hebben meer hit in je keel.
ja dat klopt wel natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133239842
Merken de meer ervaren rokers veel verschil tussen de merkem liquids? Ik zit er nu aan te denken om eens wat anders te kopen en zag zelf de smaak kreten staan en dat leek me leuk, maar ben ook bang dat ik een of ander waardeloos B merk zonder smaak ko.
anonieme razernist
pi_133240035
Ik heb nu zo'n 'nepsigaret' model. Werkt alleen met een nieuw patroon en volle batterij prima. Na een minuutje of 30 op een matig tempo lurken wordt het al veel minder. Ik vind het idee geweldig en op zich werkt het ook wel bij de grotere varianten. Bij die van mij ervaar ik toch dat gevoel in de keel praktisch niet. De e-cigarettes met een drukknop en wat groter formaat zijn wat dat betreft echt veel beter. Maarja, zo'n nepsigaret is toch wat meer fashionable om mee rond te lopen imo. Wel een echt hebbedingetje. :)

Dus ik zit te overwegen om 2 soorten te kopen. Deze fake-cigarette voor in de kroeg. (Gloeit ook langzaam rood op als een echte peuk als je er aan trekt) en een wat betere voor thuis. Het geld haal je er sowieso wel uit. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 00:03:11 ]
pi_133244605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:31 schreef TobiasD het volgende:
Cool! Ik heb liquids besteld met 18mg nicotine. Wat ik me afvraag; zit er smaakverschil tussen de verschillende nicotinesterktes?
smaakverschil is er eigenlijk niet, het kan soms zo lijken omdat je iets meer troathit/keelgevoel heb bij de hogere nicotine liquids. dus het verschil is eigenlijk net zo alsof je een normale Marlboro of een Marlboro medium rookt.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:11 schreef michiel_merk het volgende:

qua smaak niks maar je merkt het wel in je keel , en je hebt meer rook ontwikkeling
maar is 18 mg niet wat veel ? Deze sterkte is geschikt voor je als je meer dan twee pakjes per dag rookt, heb ik me laten vertellen, heb zelf zo'n flesje nu maar ga straks weer overstappen op 12 mg

geen idee wie dat je heeft wijsgemaakt, maar klopt vrij weinig van.

het nicotine gehalte in liquids is hoger als in normale peuken, omdat uit de onderzoeken die er zijn geweest is gebleken dat je uit de liquid die verdampt wordt minder nicotine opneemt als normaal uit een sigaret.

derhalve is de ongeveer juiste vergelijking (ik zeg ongeveer omdat het natuurlijk persoonlijk is)
6mg = light peuken
12mg = medium peuken
18mg = normale peuken
24mg = shag rokers

verder kan je eigenlijk gewoon elke nicotine sterkte nemen en gewoon meer of minder dampen, bij dampen hoef je het om de kosten toch niet te laten.

aan het begin is het gewoon even wennen wat je lekker vind.
toen ik er ooit mee begon bleef ik maar hijzen waardoor ik een enorme nicotine buzz met koppijn kreeg.
dus aan het begin goed opletten dat je hem na een hijs of 10 gewoon even aan de kant legt en na een weekje gaat het allemaal vanzelf.

quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:55 schreef NoCigar het volgende:
Merken de meer ervaren rokers veel verschil tussen de merkem liquids? Ik zit er nu aan te denken om eens wat anders te kopen en zag zelf de smaak kreten staan en dat leek me leuk, maar ben ook bang dat ik een of ander waardeloos B merk zonder smaak ko.
ja, tussen elk merk liquid zitten wel kleine verschillen.

het is gewoon een kwestie van proberen, je kan wel afgaan op de mening van anderen, maar smaken verschillen.
  donderdag 14 november 2013 @ 09:54:56 #240
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133244665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:01 schreef kapiteintje het volgende:
Ik heb nu zo'n 'nepsigaret' model. Werkt alleen met een nieuw patroon en volle batterij prima. Na een minuutje of 30 op een matig tempo lurken wordt het al veel minder. Ik vind het idee geweldig en op zich werkt het ook wel bij de grotere varianten. Bij die van mij ervaar ik toch dat gevoel in de keel praktisch niet. De e-cigarettes met een drukknop en wat groter formaat zijn wat dat betreft echt veel beter. Maarja, zo'n nepsigaret is toch wat meer fashionable om mee rond te lopen imo. Wel een echt hebbedingetje.

Gewoon een eRoll of EgoT kopen als je een kleine wil. Het nadeel van een echt-lijkende eSigaret is dat je er gezeik om kan krijgen natuurlijk. Bij die andere zie je heel duidelijk dat het geen echte sigaret is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133246454
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:54 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Gewoon een eRoll of EgoT kopen als je een kleine wil. Het nadeel van een echt-lijkende eSigaret is dat je er gezeik om kan krijgen natuurlijk. Bij die andere zie je heel duidelijk dat het geen echte sigaret is.
Bij ons mag er nog gewoon gerookt worden in alle kroegen dus is niet echt een probleem.
  donderdag 14 november 2013 @ 11:48:48 #242
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133247116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Bij ons mag er nog gewoon gerookt worden in alle kroegen dus is niet echt een probleem.
:) Lekk0r
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133247622
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

:) Lekk0r
Althans, het mag niet maar geen enkele kroeg houdt zich er aan na 1 uur ´s nachts.
pi_133263409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:51 schreef denniz0229 het volgende:

[..]

smaakverschil is er eigenlijk niet, het kan soms zo lijken omdat je iets meer troathit/keelgevoel heb bij de hogere nicotine liquids. dus het verschil is eigenlijk net zo alsof je een normale Marlboro of een Marlboro medium rookt.

[..]

geen idee wie dat je heeft wijsgemaakt, maar klopt vrij weinig van.

het nicotine gehalte in liquids is hoger als in normale peuken, omdat uit de onderzoeken die er zijn geweest is gebleken dat je uit de liquid die verdampt wordt minder nicotine opneemt als normaal uit een sigaret.

derhalve is de ongeveer juiste vergelijking (ik zeg ongeveer omdat het natuurlijk persoonlijk is)
6mg = light peuken
12mg = medium peuken
18mg = normale peuken
24mg = shag rokers

verder kan je eigenlijk gewoon elke nicotine sterkte nemen en gewoon meer of minder dampen, bij dampen hoef je het om de kosten toch niet te laten.

aan het begin is het gewoon even wennen wat je lekker vind.
toen ik er ooit mee begon bleef ik maar hijzen waardoor ik een enorme nicotine buzz met koppijn kreeg.
dus aan het begin goed opletten dat je hem na een hijs of 10 gewoon even aan de kant legt en na een weekje gaat het allemaal vanzelf.

[..]

dat heb ik te horen gekregen bij de tabakzaak waar ik mn flesjes liquid haal, onderstaand heb ik een link bijgevoegd die dat bevestigd

http://mens-en-gezondheid(...)n-iets-voor-jou.html

quote:
Nul -> er zit geen nicotine in de vloeistof.
Low -> er zit 6mg per ml nicotine in de vloeistof. Deze sterkte is geschikt als je minder dan één pakje per dag rookt.
Medium -> er 11mg per ml nicotine in de vloeistof. Deze sterkte is geschikt voor je als je tussen de één en twee pakjes per dag rookt.
High -> er zit 18mg per ml nicotine in de vloeistof. Deze sterkte is geschikt voor je als je meer dan twee pakjes per dag rookt.

maar goed heb vandaag de tabak smaak gehaald ( 16 mg)even proberen of dat wat is ;) had eerst Marlboro
  donderdag 14 november 2013 @ 20:31:59 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133263919
Dat is wel een beetje onzin imo. 22mg is heftig. 18 vind ik meer een gewone peuk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133271184
Ik denk dat als je flink dampt beter een lage nicotine gehalte kan nemen anders hijs je jezelf een overdosis.
pi_133277044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:20 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

dat heb ik te horen gekregen bij de tabakzaak waar ik mn flesjes liquid haal, onderstaand heb ik een link bijgevoegd die dat bevestigd

http://mens-en-gezondheid(...)n-iets-voor-jou.html

[..]

maar goed heb vandaag de tabak smaak gehaald ( 16 mg)even proberen of dat wat is ;) had eerst Marlboro
toch blijft het onzin :P

het is al heel simpel te ontkrachten doordat ze niet vermelden wat voor sigaretten het gaat.
2 pakjes marlboro light is qua nicotine net zoveel als 1 pakje normale marlboro namelijk.
en het gaat elke roker om de nicotine inname, omdat je daar verslaafd aan bent.
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:18:50 #248
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133277122
Met dampen is het imo iets anders, omdat je niet per sé per "sessie" niet zoveel hoeft te hijzen als bij een peuk. Ik damp meestal een hijs of 2-4 en leg hem dan weer weg.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:34:29 #249
386447 debengel24
wear it proud
pi_133278433
iemand een tip voor menthol/mint? Heb nu 3 liquids, en alle 3 totaal niet scherp, proef er weinig van..
We're the ones your mum warned you about
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:42:20 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133278594
www.novosmoke.nl

Bij menthol (een goede in ieder geval) is het vaak voldoende om een paar procent toe te voegen aan een andere smaak. Ik had een vijfde mental in mijn clearomizer laatst, dat was al redelijk sterk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133279146
Is de hoeveelheid 'damp' die je uitademt vergelijkbaar met het uitademen bij een sigaret?

Ik haat roken op de fiets bijvoorbeeld, simpelweg omdat ik de rook niet kan zien...
'Don't waste your time or time will waste you' - Matthew Bellamy
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:13:52 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133279218
Ligt aan de liquid en je e-sigaret. Het is wel iets minder. En het is damp en geen rook. Kan me niet voorstellen dat je er last van hebt. Ik heb mijn e-fag nog niet gebruikt op de fiets, vind ik wat minder handig (ik heb nogal een grote.. ;) )
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133280121
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Scartex het volgende:
Is de hoeveelheid 'damp' die je uitademt vergelijkbaar met het uitademen bij een sigaret?

Ik haat roken op de fiets bijvoorbeeld, simpelweg omdat ik de rook niet kan zien...
als je het een beetje doorhebt kan je grotere wolken maken als met normale rook.
alleen het vervliegt wat eerder omdat het damp is.
op de fiets rook uitblazen blijft er sowieso weinig van over lijkt me, maar ik ben ongeveer gaan roken toen ik gestopt ben met fietsen :+
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:06:38 #254
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133280299
Hey e-rokers,

Ik ben ook al een week elektrisch aan het roken en het is voor mij een wondermiddel! Ik ben al geminderd van 15 naar 0/3 sigaretten per dag! Ik heb mijn vaporizer gehaald bij: www.justsmokegreen.nl Ik heb een Gemeni atomizer en een EGO-CTwist batterij gehaald. Dit is tot nu toe de goedkoopste site die ik kon vinden en mijn vaporizer is echt top! Ik kan het voltage aanpassen en op de hoogste stand komt er ongelofelijk veel rook uit! Ik gebruik Philip Morris smaak[E-liquid] met 6 en 12 MG nicotine van Just Smoke Green en die is imo lekkerder dan de tabakssmaken van KoKo die ik ook heb geprobeerd, ik ben begonnen met de 12 MG liquid om zo af te bouwen.

Heb trouwens ook cappuccino smaak gehaald en daar doe ik soms een paar druppels van bij die combo is echt heerlijk! Koffie en roken in de ochtend tegelijkertijd :P

Tot nu toe gaat het lekaaaahhhh hopelijk raak ik binnenkort nooit meer een sigaret aan, en dat e-roken kan ik nog wel mee leven ;)
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:10:55 #255
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133280402
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Scartex het volgende:
Is de hoeveelheid 'damp' die je uitademt vergelijkbaar met het uitademen bij een sigaret?

Ik haat roken op de fiets bijvoorbeeld, simpelweg omdat ik de rook niet kan zien...
Uit mijn vaporizer komt ongeveer 3 keer meer rook dan een echte sigaret miss wel meer! xD

Zoals ik in mijn bovenstaande post al had gezegd heb ik zo'n batterij met aan te passen voltage, daar komt echt ongelofelijk veel rook uit, je moet wel zorgen dat je atomizer het aan kan, mijn gemini kan ertegen maar mijn CE4 bovenkantje krijgt een brandsmaak want hij verbrand waarschijnlijk de e-liquid hierbij sneller dan de aanvoer is :P
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:14:30 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133280481
Het is niet zo dat hoe hoger het brandt hoe beter t is he. Ik rook nu op 3,4 volt met 1.8Ohm
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:51:28 #257
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133281401
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:14 schreef Catch22- het volgende:
Het is niet zo dat hoe hoger het brandt hoe beter t is he. Ik rook nu op 3,4 volt met 1.8Ohm
Ik hou er wel van als er aardig wat rook uit komt! En daar vroeg hij ook naar vandaar mijn antwoord:D

Ik rook zelf op 4,8 volt en soms gooi ik hem naar beneden naar 4 volt als ik binnen zit dan komt er aanzienlijk minder rook uit, de gemini atomizer die ik gebruik is 2 Ohm.
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:09:51 #258
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133281835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:34 schreef debengel24 het volgende:
iemand een tip voor menthol/mint? Heb nu 3 liquids, en alle 3 totaal niet scherp, proef er weinig van..
Spearmint of peppermint http://www.justsmokegreen.nl/product-categorie/e-liquid/

Voor de sterkste smaak zou ik HQ peppermint nemen de spearmint is wat lichter en zoeter, maar die vind ik dan weer persoonlijk lekkerder..;)
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
pi_133290390
Yes, setje is binnen (EGO-C). Heb het besteld bij Novosmoke.nl van denniz0229. Hij heeft er nog een spuitflesje bij gedaan, die ik was vergeten als beginner.. Heb zonet even een paar heisen genomen, maar hij moet even goed opladen. Eerste indruk is goed. Ben benieuwd hoe ik het ga volhouden.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:05:38 #260
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133315120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:55 schreef TobiasD het volgende:
Yes, setje is binnen (EGO-C). Heb het besteld bij Novosmoke.nl van denniz0229. Hij heeft er nog een spuitflesje bij gedaan, die ik was vergeten als beginner.. Heb zonet even een paar heisen genomen, maar hij moet even goed opladen. Eerste indruk is goed. Ben benieuwd hoe ik het ga volhouden.
Veel geluk! Als je er echt mee wilt stoppen raad ik je aan om met nicotine te roken, en dan het liefst 6-12 MG dat is al meer dan genoeg, daarboven vind ik persoonlijk een beetje overdreven, en zo'n hoge hoeveelheid nicotine gaat ook ten koste van de smaak! Want nicotine smaakt niet lekker ;)
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
pi_133315341
Ik heb alleen 18mg gekocht, en vind m wel vrij scherp. Heb nu vanille, menthol, en virginia geprobeerd. Vind de vanille wel lekker, de menthol is ook wel te doen. Toch maar wat van 12mg bestellen van de week.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:19:30 #262
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133315582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:11 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb alleen 18mg gekocht, en vind m wel vrij scherp. Heb nu vanille, menthol, en virginia geprobeerd. Vind de vanille wel lekker, de menthol is ook wel te doen. Toch maar wat van 12mg bestellen van de week.
Als je een goede sigaret smaak zoekt raad ik Philip Morris van Just smoke green aan, die is heerlijk, ik heb zelf de 6mg en 12. Ik vindt de 6mg het lekkerst maar dan neem ik wel altijd veel haaltjes :P Die 12 MG ervan daar neem ik 5-10 haaltjes max van en dan ben ik er alweer klaar mee, als ik teveel hoge nicotine rook maakt het me duizelig! Ik snap niet hoe sommige mensen achter elkaar 18MG kunnen roken..

Ik doe er soms ook een paar druppels cappuccino bij heerlijke combo!
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
pi_133315676
Escobar-010,

Wat zou ik kwijt zijn per maand, als ik elke dag 5 keer zou willen roken met jouw methode?
Weet je dat ongeveer? Zou fijn zijn!

Thx
'Don't waste your time or time will waste you' - Matthew Bellamy
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:18:03 #264
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133316944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:22 schreef Scartex het volgende:
Escobar-010,

Wat zou ik kwijt zijn per maand, als ik elke dag 5 keer zou willen roken met jouw methode?
Weet je dat ongeveer? Zou fijn zijn!

Thx
Dast is moeilijk uit te rekenen voor iemand anders want ik weet niet precies wat jou rookgedrag zou zijn, dus ik ga uit van mezelf dan kan je het daar een beetje op baseren.

Zelf rookte ik 15-20 sigaretten per dag:

Het setje wat ik heb gehaald kost 22,85 in totaal
- Gemini Atomizer(zwart) en een KGO Batterij (zwart) en een oplaad snoer voor de batterij.
Dat is wel eenmalig en de verzendkosten zijn 1,95 vast tarief wat volgens mij relatief laag is.

In zo'n gemini atomizer gaat 2m vloeistof en als ik 12MG rook rook ik een halve tot een hele atomizer per dag. Een flesje is 10ML dus dan kan ik hem gemiddeld 7x bijvullen dus dan gaat een flesje een week mee.

Het flesje dat ik gebruik - Philip Morris NQ kost 3,45. Dus uitgaande van een flesje per week zou het kosten:

22,85 eenmalig voor de vaporizer
3,45 per week voor het flesje liquid
1,95 verzendkosten per levering.

[Ligt eraan hoeveel je per keer bestelt, ik had zelf 5 smaken gedaan dan kan ik wel ff vooruit en dan verlies je minder op verzendkosten + je kan ook mixen als je een beetje smaken kiest die bij elkaar passen zoals cappuccino en sigarettensmaak.

Hopelijk helpt dit, als je uitgaat van 5 sigaretten per dag dan zou je 1/3rde kunnen rekenen van de e-liquid per week, maar ik weet natuurlijk niet of je in de praktijk ook echt zoveel zou roken. En ik rook van de 6MG ook weer meer 1/1,5 atomizer per dag dus dat zou 3/4 dagen zijn per flesje.

Maar in mijn geval is dat nog steeds goedkoper dan 6/7x per week 6 euro voor een pakje sigaretten, dus het kost sowieso minder.

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:09:51 #265
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_133326946
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:24 schreef Catch22- het volgende:
Welke smaak liquid heb je? En welke sigaret?

Maat van me heeft twee ego Ts. Heb hem een ego c twist gegeven in ruil voor een t. Drie bodies gebruik ik toch niet (evic als main, 1 twist voor erbij) en die twist is toch een stuk fijner.
Ik heb een sigaret look-a-like geval, leuk om te zien, maar meer ook niet, blijkt nu, smaak was reguler met 18mg.
Batterij is na ongeveer 3 uur leeg, en dan ben ik niet aan 1 stuk door aan het paffen, tevens kan je niet zien of het patroon halfvol of bijna leeg is. Je merkt het alleen dat er geen stoom meer uitkomt en je proeft niks meer.

Heb me verlies vandaag maar genomen en heb de ego ce4 aangeschaft, niet het startpakket, alleen de sigaret met batterij van 900mAh met usb lader (wandlader pak ik van de huidige e-sigaret), 20ml vulflesje, 2 liquids van 10ml met 11 en 18mg Black Red USA mix.

Hopelijk heb ik hier meer plezier en genot van :)

Ik laat het jullie iig weten.

Tevens rook ik geen shag of echte sigaretten meer nu ik de e-sigaret gebruik, heb ineens meer lucht :D
pi_133343112
Ik heb dus een EGO-C nu, maar zag gisteravond lui in de kroeg die een EGO-C batterij hadden maar zo'n ding ervoor: http://www.justsmokegreen.nl/product/vivi-nova-kit/

Ik had 't idee dat daar meer rook uit komt. Wat houd dat precies in? Zitten daar ook van die losse atomizers in?
pi_133343461
Wat kan je eigenlijk allemaal op een ego-c batterij zetten?
Je moet er wel de upgrade batterij hebben toch?
  zondag 17 november 2013 @ 15:35:35 #268
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_133343799
Ik ga woensdag eens kijken voor een e-sigaret. Hier in de stad hebben ze een heuse winkel die alleen maar e-sigaretten en accessoires verkoopt :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 17 november 2013 @ 16:19:49 #269
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133345073
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb dus een EGO-C nu, maar zag gisteravond lui in de kroeg die een EGO-C batterij hadden maar zo'n ding ervoor: http://www.justsmokegreen.nl/product/vivi-nova-kit/

Ik had 't idee dat daar meer rook uit komt. Wat houd dat precies in? Zitten daar ook van die losse atomizers in?
dat ís een atomizer. Verdampt beter en is makkelijker bij te vullen :)

Zou iedereen moeten willen imho. Ik heb de vivo nova st en de reguliere
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133353604
Ah, oke.. Die past dus op mijn batterij? Is de Viva nova een beetje aan te raden? Dan bestel ik die van de week..
  zondag 17 november 2013 @ 20:59:37 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133354382
Ja. De vivi nova en kanger zijn het populairst.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 november 2013 @ 10:23:37 #272
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133369549
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb dus een EGO-C nu, maar zag gisteravond lui in de kroeg die een EGO-C batterij hadden maar zo'n ding ervoor: http://www.justsmokegreen.nl/product/vivi-nova-kit/

Ik had 't idee dat daar meer rook uit komt. Wat houd dat precies in? Zitten daar ook van die losse atomizers in?
Ja daar zitten van die vervangbare coilheads bij, het binnenste gedeelte gaat langzaam achteruit omdat de draadjes langzaam verstopt raken, zo hoef je niet gelijk een nieuwe atomizer te kopen maar heb je twee vervangbare extra tussenstukjes.

Mensen zweren bij de vivi nova, alhoewel ik die zelf ook heb geprobeerd, en ik persoonlijk de Gemini atomizer 3x beter vind, alleen zijn die coilheads redelijk prijzig, waarschijnlijk om een goede reden want de atomizer werkt top.

En de rook productie ligt eerder aan het hoge voltage van de twist[als je hem zo hoog instelt], als dat het komt door de atomizer.

Nattuurlijk speelt de coilhead[verwarmingselement + draadjes] ook een rol, zo zit er bij een Gemini een dubbel verwarmingselementje in, dus er wordt in een sneller tempo meer liquid verdampt.

En dat merk je ook aan de snelheid waarop de liquid achteruitgaat.

P.S. Mocht je zo'n vivi nova halen dan zou ik ook een sleevecone http://www.justsmokegreen.nl/product/sleeve-cone/ halen, dat ziet er effe 10x beter uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door escobar-010 op 18-11-2013 10:29:33 ]
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  maandag 18 november 2013 @ 10:43:21 #273
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133369886
Coil: Het verwarmingselement, waar de verdamping plaatsvindt.

Nog een voorbeeldje van dubbele coil [Gemeni] Single coil [Vivi Nova]:

Dit zijn de twee naast elkaar, Gemini links, Vivi Nova rechts.


Dit is de dubbele coil van de Gemini, hopelijk kan je het een beetje zien, er zitten 2 spiraaltjes in.


Dit is de single coil van de Vivi Nova er zit 1 spiraaltje in,
zoals je ziet zijn 2 draden ook nog dunner, de Gemini heeft 4 dikke draden.
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
pi_133373993
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:23 schreef escobar-010 het volgende:

[..]

Ja daar zitten van die vervangbare coilheads bij, het binnenste gedeelte gaat langzaam achteruit omdat de draadjes langzaam verstopt raken, zo hoef je niet gelijk een nieuwe atomizer te kopen maar heb je twee vervangbare extra tussenstukjes.

Mensen zweren bij de vivi nova, alhoewel ik die zelf ook heb geprobeerd, en ik persoonlijk de Gemini atomizer 3x beter vind, alleen zijn die coilheads redelijk prijzig, waarschijnlijk om een goede reden want de atomizer werkt top.

En de rook productie ligt eerder aan het hoge voltage van de twist[als je hem zo hoog instelt], als dat het komt door de atomizer.

Nattuurlijk speelt de coilhead[verwarmingselement + draadjes] ook een rol, zo zit er bij een Gemini een dubbel verwarmingselementje in, dus er wordt in een sneller tempo meer liquid verdampt.

En dat merk je ook aan de snelheid waarop de liquid achteruitgaat.

P.S. Mocht je zo'n vivi nova halen dan zou ik ook een sleevecone http://www.justsmokegreen.nl/product/sleeve-cone/ halen, dat ziet er effe 10x beter uit!
voor de vivi nova zijn ook dual coils verkrijgbaar.
het is dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

verder is de sleeve cone die jij noemt niet de juiste voor een mini vivi nova (ga er vanuit dat je de mini gebruikt op een ego batterij)
kijk gewoon bij ebnferro.nl
http://ebnferro.com/ego-steel-sleeve-cone-type-d-chrome
die dus, type D is voor de mini vivi nova en type C voor de normale vivi nova

ook gaat je coil niet achteruit omdat je draadjes verstopt raken (vraag me af waar je dit vandaan hebt)
het feit dat je je coil moet vervangen is omdat deze smerig gaat smaken. dit is te wijten aan de aanslag die er ontstaat op je coil. schoonmaken is vaak ook nog een optie om ze iets meer levensduur te geven, alleen is wel een hoop werk.
  maandag 18 november 2013 @ 14:06:02 #276
416058 escobar-010
Supremacy through insanity.
pi_133374810
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:36 schreef denniz0229 het volgende:

[..]

voor de vivi nova zijn ook dual coils verkrijgbaar.
het is dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

verder is de sleeve cone die jij noemt niet de juiste voor een mini vivi nova (ga er vanuit dat je de mini gebruikt op een ego batterij)
kijk gewoon bij ebnferro.nl
http://ebnferro.com/ego-steel-sleeve-cone-type-d-chrome
die dus, type D is voor de mini vivi nova en type C voor de normale vivi nova

ook gaat je coil niet achteruit omdat je draadjes verstopt raken (vraag me af waar je dit vandaan hebt)
het feit dat je je coil moet vervangen is omdat deze smerig gaat smaken. dit is te wijten aan de aanslag die er ontstaat op je coil. schoonmaken is vaak ook nog een optie om ze iets meer levensduur te geven, alleen is wel een hoop werk.
Ja schoonmaken heb ik zelf al geprobeerd en dat is niet optimaal gelukt, en het is inderdaad veel werk. De draadjes raken toch wel degelijk verstopt, dat ligt er misschien ook wel een beetje aan welk soort E-liquid je gebruikt, ik had een hele dikke olie uit Luxemburg, Belgium Chocolate, waarbij de aanvoer op 100 minder werd, (vraag me af waar je dit vandaan hebt) - Bijna alles is persoonlijke ervaring/mening.

Ik gebruik ook altijd dezelfde smaak in de atomizer, of dezelfde combinatie van smaken bijv. cappuccino + cigaretsmaak want er blijft altijd wel iets van de oude liquid achter en sommige smaken gaan niet samen daarom houd ik ook altijd fruitsmaken gescheiden.

Ik heb zelf nooit gemerkt dat na lange duur de smaak "smerig" wordt, misschien heb je ze te lang laten indrogen nadat je de liquid had opgerookt? Of je moet de wicks hebben laten verbranden als ze te heet worden of droog branden[geen-/te weinig vloeistof].

Dan word de smaak heel smerig, en die brandsmaak krijg je nooit meer weg.[Gebeurt heel vaak bij de CE4/5/6 waarvan de kwaliteit vaak varieert/slecht is]

En over die sleevecones, ik dacht dat we het over het standaard model van de Vivi Nova hadden had nergens iets gelezen over de Mini als ik het me goed herinner, je moet inderdaad de andere sleeve voor de Mini hebben, tenzij je een batterij met 510 schroefdraad gebruikt natuurlijk.

Ik wist dan weer niet dat er ook standaard vivi nova's waren met dual coil, is wel logisch maar ik was ze zelf nog nooit tegengekomen. Ik gebruik soms wel een normale vivi nova op een 900/1100/1300 mAh EGO-batterij, werkt perfect, die Mini Nova-S die ik heb gebruik ik weinig.
Our modern society is engaged in polishing and decorating the cage in which man is kept imprisoned.
  maandag 18 november 2013 @ 15:04:19 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133376655
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133377039
Let op: Over een aantal jaar komt er een onderzoek naar voren die aanduidt dat e-roken ook schadelijk is. }:|
  maandag 18 november 2013 @ 15:21:12 #279
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133377120
Dat is het ook. Alleen wel een stuk minder dan een sigaret (100-1000x)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133377243
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:06 schreef escobar-010 het volgende:

[..]

Ja schoonmaken heb ik zelf al geprobeerd en dat is niet optimaal gelukt, en het is inderdaad veel werk. De draadjes raken toch wel degelijk verstopt, dat ligt er misschien ook wel een beetje aan welk soort E-liquid je gebruikt, ik had een hele dikke olie uit Luxemburg, Belgium Chocolate, waarbij de aanvoer op 100 minder werd, (vraag me af waar je dit vandaan hebt) - Bijna alles is persoonlijke ervaring/mening.

Ik gebruik ook altijd dezelfde smaak in de atomizer, of dezelfde combinatie van smaken bijv. cappuccino + cigaretsmaak want er blijft altijd wel iets van de oude liquid achter en sommige smaken gaan niet samen daarom houd ik ook altijd fruitsmaken gescheiden.

Ik heb zelf nooit gemerkt dat na lange duur de smaak "smerig" wordt, misschien heb je ze te lang laten indrogen nadat je de liquid had opgerookt? Of je moet de wicks hebben laten verbranden als ze te heet worden of droog branden[geen-/te weinig vloeistof].

Dan word de smaak heel smerig, en die brandsmaak krijg je nooit meer weg.[Gebeurt heel vaak bij de CE4/5/6 waarvan de kwaliteit vaak varieert/slecht is]

En over die sleevecones, ik dacht dat we het over het standaard model van de Vivi Nova hadden had nergens iets gelezen over de Mini als ik het me goed herinner, je moet inderdaad de andere sleeve voor de Mini hebben, tenzij je een batterij met 510 schroefdraad gebruikt natuurlijk.

Ik wist dan weer niet dat er ook standaard vivi nova's waren met dual coil, is wel logisch maar ik was ze zelf nog nooit tegengekomen. Ik gebruik soms wel een normale vivi nova op een 900/1100/1300 mAh EGO-batterij, werkt perfect, die Mini Nova-S die ik heb gebruik ik weinig.
ik heb hier nog nooit problemen gehad met de aanvoer van de liquid, bij de standaard coils voor de vivi nova of ce4/6 dan.
en tja... dikke olie? geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

verder moet je voor de grap je coil maar is een week of 2 laten zitten zonder schoonmaak e.d.
dan begrijp je wat ik bedoel met vieze verbrande smaak.

zelf heb ik daar geen last voor hoor, ik gebruik al tijden geen standaard atomizer meer :)

510 schroefdraad heeft trouwens zo'n beetje elke batterij he :P
maar ik snap wat je bedoelt :+
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:04:04 #281
299603 vastestamgast
under construction
pi_133415787
Ik heb vandaag de Joyetech Ecab besteld. Morgen wordt ie geleverd, ben benieuwd. Rook nu brandaris zwaar, hoop dat het een beetje voldoet. Wel vloeistof met 18 mg nicotine besteld.
“I find American beer a bit like having sex in a canoe. It's fucking close to water.”
pi_133417716
Goed zo. alles beter dan een peuk.
pi_133426692
Welke smaak is aan te raden voor als je een keer anders wil dampen dan shag of sigaretten smaak ?
pi_133427349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:39 schreef michiel_merk het volgende:
Welke smaak is aan te raden voor als je een keer anders wil dampen dan shag of sigaretten smaak ?
Meloen, appel, kersen, red bull, strongmint zijn top!
Cappuccino vind ik persoonlijk vies, maar veel vinden koffiesmaakjes lekker om te dampen.
Amarettosmaak vind ik ook vies dampen, wel getest maar bah.. Sommige dingen kan je maar beter lekker drinken.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:51:10 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133427387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:39 schreef michiel_merk het volgende:
Welke smaak is aan te raden voor als je een keer anders wil dampen dan shag of sigaretten smaak ?
gewoon proberen. Dat is echt persoonlijk. Ook scheelt t per merk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 20 november 2013 @ 02:30:17 #286
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133436292
Als ik hem zelf mag draaien dan ben ik om... shag draaien is minstens 50% van de ervaring.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 20 november 2013 @ 18:43:39 #287
299603 vastestamgast
under construction
pi_133456136
Weet iemand een lekkere zachte tabaksmaak? Rook normaal brandaris, wel zwaar, maar niet zo scherp. Nu een busje van elektrischesigaretshop.nl (American Red, 18 mg) maar die is mij wat te scherp. Van dezelfde winkel ook nog Wild West Tobacco liggen, die nog niet geprobeerd.

Morgen maar even proberen te mengen met koffiesmaak en mintsmaak, even testen of dat beter bevalt.
“I find American beer a bit like having sex in a canoe. It's fucking close to water.”
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:31:05 #288
44906 merino
World of Sleepers
pi_133520182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:43 schreef vastestamgast het volgende:
Weet iemand een lekkere zachte tabaksmaak? Rook normaal brandaris, wel zwaar, maar niet zo scherp. Nu een busje van elektrischesigaretshop.nl (American Red, 18 mg) maar die is mij wat te scherp. Van dezelfde winkel ook nog Wild West Tobacco liggen, die nog niet geprobeerd.

Morgen maar even proberen te mengen met koffiesmaak en mintsmaak, even testen of dat beter bevalt.
Vergeet ook niet dat de verhouding PG/VG beinvloed hoe scherp de damp is.

Een 12mg 70PG/30VG is voor mij scherper (en minder dampbaar) dan 18mg 50PG/50PG.

Na heel wat merken te hebben getest blijf ik zelf bij KoKo Black vanwege die 50/50 verhouding.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_133547823

Ik heb deze op de ego-c batterij, past er mooi bij.
Dampt trouwens erg goed.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:10:13 #290
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_133548316
Weet iemand een verkoper voor alleen basis liquid (per liter) ongveer 50 euro
Heb er nu een italiaan en een duitser gevonden .
pi_133548390
Ga je liquid homebrew doen?
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:14:11 #292
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_133548421
Yep wil ik wel proberen en het is een stuk goedkoper :D
pi_133600261
Ik ben aan het rondkijken voor een Ego-C, maar zie dat de prijzen per webshop echt gigantisch kunnen verschillen. Nu weet ik dat er ook namaak Ego-C e-sigaretten in de omloop zijn. Hoe kun je nu zien of ze echt of namaak zijn?

Bijv.
http://www.rookwinkel.nl/elektrische-sigaretten.html ¤ 62.60
http://www.novosmoke.nl/starter-sets/ego-c-starter-set-2-detail ¤ 42.50
BlaBlaBla
  maandag 25 november 2013 @ 09:09:44 #294
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133600464
Volgens mij is dat niet te zien. Denk dat je beide links gewoon echt zijn.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133604302
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:49 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben aan het rondkijken voor een Ego-C, maar zie dat de prijzen per webshop echt gigantisch kunnen verschillen. Nu weet ik dat er ook namaak Ego-C e-sigaretten in de omloop zijn. Hoe kun je nu zien of ze echt of namaak zijn?

Bijv.
http://www.rookwinkel.nl/elektrische-sigaretten.html ¤ 62.60
http://www.novosmoke.nl/starter-sets/ego-c-starter-set-2-detail ¤ 42.50
ok, zal het ook hier meteen even uit de wereld helpen.

er bestaat niet zoiets als ''neppe'' of ''namaak'' bij ego-batterijen en/of ego-startsets.
1 merk (joyetech) heeft zijn naam aan het begin gewoon goed gevestigd en kan derhalve nu hogere prijzen rekenen, omdat iedereen ''denkt'' dat dit de ''echte'' is.
ook moet je als verkoper van joyetech minimum prijzen hanteren, wat IMO klinkklare onzin is en gewoon puur om de prijzen lekker hoog te houden.
ook komt alles uit china vandaan, waar ze vrij goed zijn in namaken, dus om te zien of je wel echt een ''merk'' e-cig krijgt moet je eerst joyetech nog contacten om te kijken of de vendor waar je koopt wel echt joyetech spullen heeft.
verder zijn er 1000en verschillende ego-sets te verkrijgen die allemaal net zo goed zo zijn.
natuurlijk gaat er wel is een batterij kapot, maar dat gebeurd net zo goed met producten waar wel een merk op staat.
de meeste webshops zullen bij een defect zonder moeilijk doen een vervanging sturen.

staar je dus niet blind op de de duurdere dingen met een merk er op, degene zonder merk werken net zo goed en vaak kan je voor die prijs zelfs 2 sets kopen.

het enige waar je goed moet opletten is bij de coils die je koopt (als je een clearomizer gaat gebruikten)
de coils komen namelijk soms wel van verschillende fabrikanten, waarbij de kwaliteit erg uiteen loopt.
echter zijn er bij de coils helemaal geen merken bekend, dus is het vaak een kwestie van proberen en als je een goeie hebt gevonden daarbij blijven.
pi_133633878
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:53 schreef denniz0229 het volgende:

[..]

ok, zal het ook hier meteen even uit de wereld helpen.

er bestaat niet zoiets als ''neppe'' of ''namaak'' bij ego-batterijen en/of ego-startsets.
1 merk (joyetech) heeft zijn naam aan het begin gewoon goed gevestigd en kan derhalve nu hogere prijzen rekenen, omdat iedereen ''denkt'' dat dit de ''echte'' is.
ook moet je als verkoper van joyetech minimum prijzen hanteren, wat IMO klinkklare onzin is en gewoon puur om de prijzen lekker hoog te houden.
ook komt alles uit china vandaan, waar ze vrij goed zijn in namaken, dus om te zien of je wel echt een ''merk'' e-cig krijgt moet je eerst joyetech nog contacten om te kijken of de vendor waar je koopt wel echt joyetech spullen heeft.
verder zijn er 1000en verschillende ego-sets te verkrijgen die allemaal net zo goed zo zijn.
natuurlijk gaat er wel is een batterij kapot, maar dat gebeurd net zo goed met producten waar wel een merk op staat.
de meeste webshops zullen bij een defect zonder moeilijk doen een vervanging sturen.

staar je dus niet blind op de de duurdere dingen met een merk er op, degene zonder merk werken net zo goed en vaak kan je voor die prijs zelfs 2 sets kopen.

het enige waar je goed moet opletten is bij de coils die je koopt (als je een clearomizer gaat gebruikten)
de coils komen namelijk soms wel van verschillende fabrikanten, waarbij de kwaliteit erg uiteen loopt.
echter zijn er bij de coils helemaal geen merken bekend, dus is het vaak een kwestie van proberen en als je een goeie hebt gevonden daarbij blijven.
Bedankt Denniz :)

Zijn er fokkers die ervaring hebben met de Steamline e-liquids?
Er zijn zoveel e-liquid aanbieders dat het lastig is om hier een keuze in proberen te maken. Als ik http://ebnferro.com moet geloven is het een Europees merk, dus lijkt mij dat de kans niet zo hoog is dat er stoffen inzitten die je liever niet wilt inhaleren.

Om te beginnen wil ik starten met appel en watermeloen :)
BlaBlaBla
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:22:32 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133638723
Gewoon bij denniz bestellen?

Novosmoke.nl
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133650163
Ik heb besloten dat ik er ook één wil gaan proberen. Kan alleen door de bomen het bos echt niet meer zien. Is een Joyetech eGo-c nog een goed model om te beginnen? Ik wil minder dan 80 euro uitgeven en wil niet met zo'n enorm lomp ding lopen zoals in de OP staat :D . Alvast bedankt als iemand wat weet!
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:12:41 #299
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133650226
Ik zou de C twist nemen met 1000mah. Met die kan je t voltage regelen en je hebt net wat langere accuduur ivm de 650mah versie. En neem dan gelijk een setje met clearomizers. Die heb je voor zon 50 euro :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133650341
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:12 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou de C twist nemen met 1000mah. Met die kan je t voltage regelen en je hebt net wat langere accuduur ivm de 650mah versie. En neem dan gelijk een setje met clearomizers. Die heb je voor zon 50 euro :)
Bedankt voor je snelle reactie. Heb je hem zelf ook? En ik heb net gegoogled wat een clearomizer is, is dat een doorzichtig ding waardoor je ziet hoeveel liquid je hebt? Thanks.
pi_133650384
Nu twee weken aan het vapen.. In die twee weken precies twee pakjes sigaretten opgerookt ipv 14!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')