abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:11:18 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132041168
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:16 schreef JAM het volgende:

[..]

Kom nu, ik in de IKEA? Daar ben ik mijn leven nooit geweest en dat wens ik zo te houden. Nee hoor, onder dat dekbed heb ik zelf als kleine JAM nog gelegen; dat komt uit het logeerkamertje van grootmoederlief.
Mooi om je eigen kinderspullen nogmaals te gebruiken. Ik heb ook nog boekjes en speelgoed die vrolijk een tweede generatie vermaken! We hebben zelfs een sinterklaasboek dat nog van oma geweest is en dat we vrolijk gebruiken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_132042304
Ik ga al mijn WG boekjes doorgeven. Hoef ik mijn kind verder ook niet meer op te voeden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_132043110
Onze wieg is uit '47 en de ganse schoonfamilie heeft erin gelegen. Sommige van mijn tafelkleden zijn nog uit de uitzet van mijn ouders. En die liggen in een kast uit het laatste kwart van de achttiende eeuw.

:7 .
pi_132043122
Ik slaap wel op en geheel in IKEA.
pi_132044559
Ja, zo wordt het natuurlijk nooit meer iets met de economie.
pi_132045584
Voorheen woonde ik alleen met mijn kat in een klein huurhuis, had ik geen auto, en alleen meubels in huis van de kringloopwinkel of uit een antiekzaak (met als uitzondering de Billy's), de mac die ik had, was ook tweedehands. Nu word ik ineens onderdeel van een tweeverdienersgezin, in een koophuis en met een auto en ik heb een gloednieuwe macbook air gekocht. Ik weet niet in hoeverre de economie hier blij mee is. Vooralsnog is het een beetje wennen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_132049070
De economie is moeilijk teleur te stellen hoor.
pi_132064194
En even een stukkie muziek van een van de stoerste vrouwen ooit.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_132066054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:20 schreef JAM het volgende:
Kant was gelukkig een man die je in het geheel niet serieus behoeft te nemen. Overigens is dat hele verhaal niets anders dan een parafrase van Plato's ideeën over de liefde,- een man die we gelukkig ook niet meer serieus behoeven te nemen.
Juist, ja. Dit is waarschijnlijk waarom zoveel filosofen kinderloos zijn gebleven. Spreek maar weer rustig verder over de ledikantjes en dekbedovertrekken. JAM is immers al klaar met al het andere.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 13:20:49 ]
pi_132066898
Ja, dat hoort er nu eenmaal bij hier, LK. Dat mensen, ook zogenaamd grote denkers of schrijvers, worden afgeserveerd. Belangrijke politieke stromingen, ideeen die de wereld hebben veranderd. Van tafel geveegd. Minzaam op neergekeken. Afgedaan als onzin. Net zo makkelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:00:54 #186
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_132067484
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:14 schreef Franny_G het volgende:
En even een stukkie muziek van een van de stoerste vrouwen ooit.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15:38 #187
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_132067986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Juist, ja. Dit is waarschijnlijk waarom zoveel filosofen kinderloos zijn gebleven. Spreek maar weer rustig verder over de ledikantjes en dekbedovertrekken. JAM is immers al klaar met al het andere.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed waar dat 'dit' naar verwijst. Naar het spreken oer ledikantjes en dekbedovertrekken? Is dit om te zeggen dat ik dezelfde adem aan zou kunnen wenden om de een of andere platvloerse bevinding over het Wezen van de Liefde te uitten, en zelf, naar ik smaak, daar verstandiger aan zou hebben gedaan? Dat ik mijn tijd daar niet aan dergelijke trivia zou moeten verdoen? Dat de filosoof kinderloos is gebleven daar hij zag dat kinderen gepaard gaan met geouwhoer over ledikantjes en dekbedovertrekken en zulks natuurlijk afleidt van de Goede Zaak, het bedrijven van de filosofie?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:38:30 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132072387
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef JAM het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed waar dat 'dit' naar verwijst. Naar het spreken oer ledikantjes en dekbedovertrekken? Is dit om te zeggen dat ik dezelfde adem aan zou kunnen wenden om de een of andere platvloerse bevinding over het Wezen van de Liefde te uitten, en zelf, naar ik smaak, daar verstandiger aan zou hebben gedaan? Dat ik mijn tijd daar niet aan dergelijke trivia zou moeten verdoen? Dat de filosoof kinderloos is gebleven daar hij zag dat kinderen gepaard gaan met geouwhoer over ledikantjes en dekbedovertrekken en zulks natuurlijk afleidt van de Goede Zaak, het bedrijven van de filosofie?
In wezen is dat natuurlijk wel waar en de reden dat veel filosofen zure oude mannetjes zijn is dan ook dat die vaak alleen blijven en daardoor op de eerste plaats de tijd hebben om te filosoferen. Maar er is niets nieuws onder de zon, want die conclusie trokken wij 5 jaar geleden reeds alhier maar dan met schrijvers.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_132073093
Ik vind het net zo'n rare conclusie als zeggen dat alle feministen zure lelijke wijven zijn die niet aan de man kunnen komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:07:04 #190
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_132073173
Belangrijk is hier een juiste benoeming van oorzaak en gevolg. Mij schijnt het toe dat veel vaker het geval is dat iemand niet aan de vrouw kan komen, daardoor een verbitterd (niet noodzakelijk oud) mannetje wordt en, omdat je toch wat moet, maar filosofie gaat bedrijven. Nietschze is daar een treffend voorbeeld van. Plato ook, hoewel wat minder verbitterd (mij is thans niet bekend of hij kinderen had. Daar heeft het in ieder geval niet over. Nu heeft die man het werkelijk over zo'n beetje alles wat un hem opkomt; als hij kinderen zou hebben gehad, dan waren die vast aan bod gekomen.)
De romantische voorstelling van de ware intellectueel die doelbewust vrouw- en kinderloos blijft om zijn leven te wijden aan de filosofie lijkt me ook niets meer dan dat: een romantische voorstelling.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:15:01 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132073370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:07 schreef JAM het volgende:
Belangrijk is hier een juiste benoeming van oorzaak en gevolg. Mij schijnt het toe dat veel vaker het geval is dat iemand niet aan de vrouw kan komen, daardoor een verbitterd (niet noodzakelijk oud) mannetje wordt en, omdat je toch wat moet, maar filosofie gaat bedrijven. Nietschze is daar een treffend voorbeeld van. Plato ook, hoewel wat minder verbitterd (mij is thans niet bekend of hij kinderen had. Daar heeft het in ieder geval niet over. Nu heeft die man het werkelijk over zo'n beetje alles wat un hem opkomt; als hij kinderen zou hebben gehad, dan waren die vast aan bod gekomen.)
De romantische voorstelling van de ware intellectueel die doelbewust vrouw- en kinderloos blijft om zijn leven te wijden aan de filosofie lijkt me ook niets meer dan dat: een romantische voorstelling.
Of ze niet aan de vrouw komen omdat ze knorrig zijn of dat ze knorrig zijn omdat ze geen vrouw hebben weet ik niet. Maar het lijkt me wel zo dat iemand die alleen is volop tijd heeft om te filosoferen of te schrijven zonder dat een vrouwspersoon om de 5 minuten een irrelevante doch de concentratie verstorende vraag stelt. En zeker vroeger, toen chaturbate.com nog niet bestond, bleef er voor zo'n zure vrijgezel dan weinig anders over dan maar te gaan schrijven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_132073617
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:07 schreef JAM het volgende:
Belangrijk is hier een juiste benoeming van oorzaak en gevolg. Mij schijnt het toe dat veel vaker het geval is dat iemand niet aan de vrouw kan komen, daardoor een verbitterd (niet noodzakelijk oud) mannetje wordt en, omdat je toch wat moet, maar filosofie gaat bedrijven. Nietschze is daar een treffend voorbeeld van. Plato ook, hoewel wat minder verbitterd (mij is thans niet bekend of hij kinderen had. Daar heeft het in ieder geval niet over. Nu heeft die man het werkelijk over zo'n beetje alles wat un hem opkomt; als hij kinderen zou hebben gehad, dan waren die vast aan bod gekomen.)
De romantische voorstelling van de ware intellectueel die doelbewust vrouw- en kinderloos blijft om zijn leven te wijden aan de filosofie lijkt me ook niets meer dan dat: een romantische voorstelling.
Niet aan de vrouw/man kunnen komen, is weer wat anders dan getrouwd en monogaam zijn/kinderen hebben. Er zit nog een hele wereld tussen....

Als iemand verbitterd of verzuurd raakt, is dat naar mijn idee altijd omdat hij/zij een probleem heeft met zichzelf en daaruit dan voortvloeiend: met de rest van de wereld. Volgens mij was dat ook zeker het geval bij Nietzsche. Het alleen zijn en daar ongelukkig mee zijn (want dat gaat ook niet perse samen), is dan onderdeel van een algehele malaise.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_132073694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of ze niet aan de vrouw komen omdat ze knorrig zijn of dat ze knorrig zijn omdat ze geen vrouw hebben weet ik niet. Maar het lijkt me wel zo dat iemand die alleen is volop tijd heeft om te filosoferen of te schrijven zonder dat een vrouwspersoon om de 5 minuten een irrelevante doch de concentratie verstorende vraag stelt. En zeker vroeger, toen chaturbate.com nog niet bestond, bleef er voor zo'n zure vrijgezel dan weinig anders over dan maar te gaan schrijven.
Hannah Arendt had een man die haar liet filosoferen (en zichzelf te pletter roken). In hoeverre de wereld daar heel blij om moet zijn, laat ik maar in het midden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_132074668
Waarom denken jullie dat ik pas geleden Nietzsche's tranen van Irvin Yalom heb aangeraden ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 18:06:50 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:27:48 #195
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_132076758
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom denken jullie dat ik pas geleden Nietzsche's tranen van Irvin Yalom heb aangeraden ?
In ieder geval niet omdat je verwachtte dat het gesprek deze kant uit zou waaien. Dat zou je dan hebben moeten afleiden van het geleuter over beddenlinnen. Je eigen bijdragen waren weer te summier om te zeggen dat hier op aangestuurd zou hebben. Hoogstwaarschijnlijk dua omdat je het een leuk boek vindt, of om bij anderen in het gevlei te komen. Nog waarschijlijker een combinatie van die twee.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_132147497
Au boulot, mensen.
pi_132150423
Volgens mij, JAM, was het eerste wat ik -bij mijn terugkomst op FOK!- deed, een opmerking maken over dat jullie beter in OUD zouden kunnen gaan zitten. En vervolgens heb ik daar de gehele tijd, tot vervelens aan toe, op aan lopen dringen. Dat we nu spreken over de wisselwerking tussen het gebrek aan (vrouwelijke, menselijke) liefde en de liefde voor ''wijsheid'', is geen toevalligheid, immers rade ik dat boek -niet voor niets- aan tussen en na mijn opmerkingen over het verval van jullie wijsgerigheid.
pi_132152133
Ik krijg binnenkort weer betaald om wijsgerig te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_132165650
Ik ben veel te boers om wijsgerig te zijn, en te oud om alsnog kinderen te gaan willen. In plaats daarvan hark ik eikels bijeen, en voer deze aan de varkens. Zij hebben nog een kleine drie weken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132166333
Dat worden lekkere varkentjes waarschijnlijk.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')