abonnement Unibet Coolblue
pi_131451036
Hoe zit het met stoelen reserveren op een KLM vlucht als je via Delta geboekt hebt? Ik kan geen Economy Comfort reserveren op die KLM vlucht...
pi_131452852
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:38 schreef blingbling11 het volgende:
Hoe zit het met stoelen reserveren op een KLM vlucht als je via Delta geboekt hebt? Ik kan geen Economy Comfort reserveren op die KLM vlucht...
Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131455069
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?
Heb het via allebei geprobeerd.
  zondag 22 september 2013 @ 20:41:15 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131455813
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:11 schreef static het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Als de ticket via KLM is geboekt kun je ook voor een code-share een stoel kiezen.
Nou goed. Ik heb even gebeld en ze kon ze voor mij veranderen maar we zitten in principe prima. Wel gek dat je het niet zelf kunt doen maar goede service via telefoon verder.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131463701
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
pi_131475041
In november wil ik naar Senegal vliegen. Nu zijn er enkel betaalbare vluchten vanuit Amsterdam met lange overstappen, dus heb ik het volgende bedacht:

Vlucht Adam - Madrid met KLM
Vlucht Madrid - Dakar met Iberia

Vlucht Dakar - Madrid met Iberia
Vlucht Madrid - Adam met KLM

Bovenstaande houdt in dat ik 2 losse tickets moet kopen; eentje bij Iberia en eentje bij KLM. Tussen beide vluchten zit een overstap van bijna 2 uur. Is het dan evrstandig om deze tickets te boeken? Of is het uberhaupt niet te halen met 2x opnieuw inchecken etc?
  maandag 23 september 2013 @ 12:46:46 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131475110
Waarom moeilijk doen? Koop het via atp.nl, heb je meen pakketje met alles.

Bijvoorbeeld:

Van Naar Datum Vertrek Aankomst Klasse Vlucht Vliegtuigtype Boek
Amsterdam Lisbon 30 Sep 06:15 08:15 Economy TP 669 Airbus A319
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321

Amsterdam Lisbon 30 Sep 11:45 13:45 Economy TP 663 Airbus A320-100/200
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 23 september 2013 @ 13:26:48 #33
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131476153
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:46 schreef static het volgende:
Waarom moeilijk doen? Koop het via atp.nl, heb je meen pakketje met alles.

Bijvoorbeeld:

Van Naar Datum Vertrek Aankomst Klasse Vlucht Vliegtuigtype Boek
Amsterdam Lisbon 30 Sep 06:15 08:15 Economy TP 669 Airbus A319
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321

Amsterdam Lisbon 30 Sep 11:45 13:45 Economy TP 663 Airbus A320-100/200
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Het gaat hem om de overstap tijd.
pi_131477133
quote:
9s.gif Op maandag 23 september 2013 13:26 schreef hexje het volgende:

[..]

Het gaat hem om de overstap tijd.
Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.
pi_131478288
Ik vroeg mij af hoe ver van te voren men de routes vast stelt? Ben nu aan het kijken voor tickets voor juli 2014, maar bij veel maatschappijen is het nog niet duidelijk.
FR1908
pi_131494402
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Voordeel is dat je voorin het toestel zit en er zo wat sneller uit bent bij aankomst. Persoonlijk heb ik niet zoveel last van de galley qua geluid, het is meer het licht wat door de gordijnen komt bij een nachtvlucht, zeker als deze open gaan als iemand een versnapering wil.

KLM bedenkt de laatste tijd wel vaker ideetjes om mensen maar aan het betalen te krijgen voor stoelen. Zo zijn nu ook de voorste rijen voorkeursstoelen, hoe men daarbij komt begrijp ik niet. (Goed je kan er sneller uit zijn, maar bij een lange intercontinentale vlucht dan moet men toch wachten op bagage, en zakenreizigers met alleen handbagage reizen over het algemeen business klasse.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131494659
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:53 schreef sportgekje1985 het volgende:

[..]

Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.
Maar een vlucht willen boeken waarin Iberia voorkomt. Dat deze mensen nog bestaan.

Wat je ook doet, boek nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook helemaal nooit Iberia. Punt.

Daarnaast is 2 uur op zich voldoende lijkt het, echter op Madrid vliegt Iberia vanaf Terminal 4, en KLM vanaf terminal 2, naast dat je de bagage niet kunt doorlabelen en dus deze dus moet ophalen, mag je ook nog met de bus naar Terminal 2. (Hoewel de busrit geen uren duurt is het wel een minuut of 10 rijden, naast de wachttijd, tel daarbij op het wachten op bagage, en je red het zonder vertraging nog maar net.

Wachten in Lissabon is dan zo gek nog niet, temeer omdat Lissabon Airport ongeveer in de stad zit en je met 15 minuten in het centrum kan staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131502800
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Ik zit liever vlakbij de keuken dan bij de wc 's. Meestal zijn de eerste 2 uurtjes en de laatste 2 uurtjes "druk" bij de keuken. I.t.t. de wc's staan er in ieder geval geen rijen wachtenden etc.

Bovendien ben je dicht bij het bier :), ook wel handig als je (zoals ik) niet echt kan slapen gedurende een vlucht.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_131507431
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
pi_131507492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131525703
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:43 schreef sportgekje1985 het volgende:
In november wil ik naar Senegal vliegen. Nu zijn er enkel betaalbare vluchten vanuit Amsterdam met lange overstappen, dus heb ik het volgende bedacht:

Vlucht Adam - Madrid met KLM
Vlucht Madrid - Dakar met Iberia

Vlucht Dakar - Madrid met Iberia
Vlucht Madrid - Adam met KLM

Bovenstaande houdt in dat ik 2 losse tickets moet kopen; eentje bij Iberia en eentje bij KLM. Tussen beide vluchten zit een overstap van bijna 2 uur. Is het dan evrstandig om deze tickets te boeken? Of is het uberhaupt niet te halen met 2x opnieuw inchecken etc?
Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!
Check eens hun site.
Succes
pi_131528478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:21:09 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131529034
Heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, en ik vlieg veel met aanstekers (voorraadje) en al.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:36:29 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131533885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131548484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:20 schreef jenb2002 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!
Check eens hun site.
Succes
Had ik inderdaad gezien. Ze beginnen helaas pas per december. Hele fijne tijden en niet duur. Helaas kan ik alleen in november met vakantie.
pi_131577678
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.
Naar China doen ze op Schiphol niet moeilijk over aanstekers. (Daar is de security check voor je het vliegtuig in gaat, dus kun je niets meer kopen)
Wanneer je van China vertrekt (of binnen China een binnenlandse vlucht neemt) kunnen ze wel moeilijk doen. Ik heb 3 keer mijn koffer open moeten maken omdat de scanner zag dat ik er een aansteker in had zitten. Maar soms is het geen probleem, dus zoals buzz1291 al zegt, geen peil op te trekken.

Ik stop tegenwoordig mijn aansteker in een klein vakje van mijn handbagage tussen mijn telefoon en mijn camera. Blijkbaar ziet de scanner hem dan niet.
pi_131580345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:12 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.
Raar. Ik heb vlieg altijd met een aansteker in mijn jaszak, nog nooit iets van gezegd zelfs. Ook gewoon aansteker vaak genoeg bij in gewone bagage (ook dit jaar van Duitsland naar Sri Lanka). Echt nog nooit gehoord dat dat niet mocht.
pi_131583607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Ik zou het niet doen
https://www.gov.uk/hand-luggage-restrictions/overview

quote:
Lighters

You can only carry 1 lighter on board. You should put it inside a plastic bag for liquids, which you must keep on you throughout the flight. You can’t:

place it in your hold luggage
return it to your hand luggage after screening
en voor NL

http://www.klm.com/travel(...)stricted_baggage.htm

quote:
Vuur- en schietwapens

Het is verboden om in uw hand- of ruimbagage voorwerpen mee te nemen, waarmee een voorwerp kan worden afgeschoten of waarmee letsel kan worden toegebracht, of dat daarvoor lijkt te kunnen worden gebruikt, waaronder:

aanstekers


[ Bericht 21% gewijzigd door MartijnUK op 26-09-2013 13:10:45 ]
pi_131583767
quote:
Toch raar dan. Heb denk ik al 50 keer gevlogen met een aansteker op zak en daar is werkelijk nooit naar gekeken, of een opmerking over gemaakt.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131583795
Soms komen dingen door de scanner, ik vlieg ook wel eens met vloeistoffen (potje gel) op een plek waar dat niet mag maar 9 van de 10 keer wordt dat niet gevonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')