abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131312070
Bron: NU.nl
quote:

Twee marechaussees in opleiding zijn ontslagen wegens het discrimineren van een instructeur. De twee mannen van 22 en 25 jaar waren sinds februari geschorst.

Dat laat de Koninklijke marechaussee dinsdag weten.

De twee studenten van het opleidingscentrum in Apeldoorn zouden de instructeur tussen augustus en november vorig jaar hebben gediscrimineerd. De 35-jarige man deed daarvan in begin dit jaar aangifte, waarna de studenten werden geschorst en een onderzoek werd gestart.

De twee worden mogelijk ook nog strafrechtelijk vervolgd. Het Openbaar Ministerie in Arnhem moet daar nog over beslissen.
Dit is wel weer heel tekenend. Personen in een dergelijke functie horen respectvol naar anderen te zijn, dat is een kwaliteit die je dan ook minimaal van studenten mag verwachten.

Helaas is dit bericht tekenend voor de neerwaardse trent zoals ik die in de praktijk zie bij ons defensiestelsel.. En dan refereer ik aan de docu van een tijdje terug over de opleiding korps mariniers. Waarbij een opleider uitsprak dat ze tegenwoordig genoegen nemen met zesjes omdat de negens simpelweg niet meer voorbij komen.. Erg jammer.
pi_131312138
Defensie in Nederland :')

Compleet onnodig, incompetent en geldverslindend.
Het geld wat men in defensie steekt kunnen ze beter in wat anders steken.
pi_131312203
Instructeurs in Nederland :) totaal overbodig. Nederlanders kunnen alles zelf best hebben we helemaal geen instructeurs voor nodig.
sowieso grensbewaking terwijl er geen grenzen meer zijn _O-
pi_131312215
wel 2 studenten.. nou het gehele niveau is ermee gedaald inderdaad.

:')
pi_131312226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Ah, je hebt er verstand van hoor ik.
ze zijn fucking nice.
pi_131312277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:40 schreef PrepperNL het volgende:
sowieso grensbewaking terwijl er geen grenzen meer zijn _O-
Marechaussee is (zeg maar) de politie van onze defensie, dus doen meer dan alleen grensbewaking ;)
pi_131312285
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:41 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Ah, je hebt er verstand van hoor ik.
Je wilt zeggen dat defensie in nl top is?

Je moet van dat kattenkruid afblijven.
pi_131312312
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:35 schreef Nirak het volgende:
En dan refereer ik aan de docu van een tijdje terug over de opleiding korps mariniers. Waarbij een opleider uitsprak dat ze tegenwoordig genoegen nemen met zesjes omdat de negens simpelweg niet meer voorbij komen.. Erg jammer.
Wacht maar tot de crisis voorbij is en de banenmarkt weer aantrekt. Dan komen zelfs de zesjes niet meer langs. Niemand wil bij zo'n gedoemde afbraakorganisatie werken.
Ja, ik generaliseer.
pi_131312346
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat defensie in nl top is?

Je moet van dat kattenkruid afblijven.
Neuh, ik beweer niks. Ik vraag me altijd af waar zo'n compleet ongenuanceerde mening op gebaseerd is. Meestal op niks namelijk, vandaar ook zo ongenuanceerd.
ze zijn fucking nice.
pi_131312433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
wel 2 studenten.. nou het gehele niveau is ermee gedaald inderdaad.

:')
Dit bericht in combinatie met andere (praktijk)ervaring leert mij helaas dat het niveau daalt ja. En natuurlijk is niet iedere defensiemedewerker te dom om te poepen, maar als er meer domme mensen gaan werken, dan gaat het niveau nu eenmaal naar beneden ja.
pi_131312454
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:44 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Neuh, ik beweer niks. Ik vraag me altijd af waar zo'n compleet ongenuanceerde mening op gebaseerd is. Meestal op niks namelijk, vandaar ook zo ongenuanceerd.
Er gaan vele miljarden naar defensie en de bevolking krijgt er 0,0 voor terug. Leuk dat ze naar Afghanistan gaan maar het is er na jaren nog steeds een puinhoop en in Nederland worden ze ingezet om sneeuw te schuiven voor de Elfstedentocht. Sorry hoor maar dan is defensie gewoon compleet overbodig.

Nu gaan ze weer miljarden investeren in vliegtuigen waar Nederland echt geen hond aan heeft. Leuk, zo nu en dan een Russisch vliegtuig onderscheppen maar goed daar blijft het dan ook mee...
pi_131312498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Defensie is hard nodig. Alleen al om je verplichtingen op globale schaal na te kunnen komen. Daarin hoor je je steentje bij te dragen. En met het budget wat defensie in heeft moeten leveren wordt het moeilijker en moeilijker om een kwalitatief en kwantitatief goede organisatie overeind te houden..
  woensdag 18 september 2013 @ 13:49:12 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_131312499
toen er veel geld was, ging er veel geld naar defensie.
nu is er geen geld meer voor en wordt het op een minimum gezet en dat werkt door

als je onderwijs verwaarloosd, gebeurd hetzelfde met de studenten
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_131312529
Vergeet niet de boot-negers in Somalie. Die laten we ook regelmatig zien hoelaat het is ;)

Maargoed, belachelijk idee om defensie te schrappen natuurlijk. Zeker aan de hand van dit nietszeggende artikel.
Conscience do cost.
pi_131312567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Wacht maar tot de crisis voorbij is en de banenmarkt weer aantrekt. Dan komen zelfs de zesjes niet meer langs. Niemand wil bij zo'n gedoemde afbraakorganisatie werken.
Er blijven altijd gasten die het leuk lijkt om soldaatje te spelen.. Helaas is dat nu net niet wat nodig is..
Maar je gaat waarschijnlijk gelijk krijgen.
pi_131312607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:49 schreef Nirak het volgende:

[..]

Defensie is hard nodig. Alleen al om je verplichtingen op globale schaal na te kunnen komen. Daarin hoor je je steentje bij te dragen. En met het budget wat defensie in heeft moeten leveren wordt het moeilijker en moeilijker om een kwalitatief en kwantitatief goede organisatie overeind te houden..
Nederland heeft geen verplichtingen op globale schaal. Laat dat soort dingen maar over aan landen als de VS, Rusland, Duitsland en Frankrijk.
Het hele verplichtingen op globale schaal verhaal is een hoop gelul om geld te pompen in een kansloos defensie.
pi_131312703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nederland heeft geen verplichtingen op globale schaal.
Het noord Atlantisch Verdrag misschien? Waarvoor de Navo is opgericht. In dat kader heeft ook NL verplichtingen.
pi_131312729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nederland heeft geen verplichtingen op globale schaal. Laat dat soort dingen maar over aan landen als de VS, Rusland, Duitsland en Frankrijk.
Het hele verplichtingen op globale schaal verhaal is een hoop gelul om geld te pompen in een kansloos defensie.
jij snapt het vooral die geldverslindende "vredes" missies.
gewoon investeren in de nieuwste luchtverdedigingssystemen en de nieuwste hypersonic balistische atoomraketten en dan laten ze je wel met rust en kan je al die geldverslindende linkse projectjes opdoeken.
pi_131312894
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:51 schreef Nirak het volgende:
Er blijven altijd gasten die het leuk lijkt om soldaatje te spelen.. Helaas is dat nu net niet wat nodig is..
Maar je gaat waarschijnlijk gelijk krijgen.
Straks is het letterlijk soldaatje spelen ja. Met een plastic geweer door de polder rennen en pang pang roepen, want budget voor serieuze oefeningen met serieuze middelen is er dan niet meer. Er zijn zat jonge mannen met gierend testosteron die een paar jaar op kosten van de overheid mooie avonturen willen beleven. Maar dan moeten die avonturen er wel zijn...
Ja, ik generaliseer.
pi_131312928
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:55 schreef Nirak het volgende:
Het noord Atlantisch Verdrag misschien? Waarvoor de Navo is opgericht. In dat kader heeft ook NL verplichtingen.
Je moet hem maar even met rust laten, hij is een beetje wereldvreemd en komt niet zo vaak buiten.
Ja, ik generaliseer.
pi_131312956
kan wat mij betreft verder uitgekleed worden, dat hele defensie gedoe in dit land.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 18 september 2013 @ 14:19:20 #22
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131313366
Je merkt wel duidelijk dat bepaalde rangen veelal uit een bepaalde hoek van de samenleving komen. Dat zie je ook terug in bepaalde fysieke eigenschappen zoals bv een dikke pens; hoe dikker hoe lager in rang :')
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_131313547
Ze moeten de bezuinigingen stoppen en meer investeren in Defensie.
Ура для россии
pi_131314214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Je moet hem maar even met rust laten, hij is een beetje wereldvreemd en komt niet zo vaak buiten.
thnx voor de tip :)

quote:
8s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:25 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze moeten de bezuinigingen stoppen en meer investeren in Defensie.
denk je dat we dan een kwalitatief beter orgaan krijgen?
pi_131314337
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er gaan vele miljarden naar defensie en de bevolking krijgt er 0,0 voor terug. Leuk dat ze naar Afghanistan gaan maar het is er na jaren nog steeds een puinhoop en in Nederland worden ze ingezet om sneeuw te schuiven voor de Elfstedentocht. Sorry hoor maar dan is defensie gewoon compleet overbodig.
Ach. Jij bent er zo eentje die ook alleen de goedkoopste en minimaalste basisverzekering heeft omdat ze al jaren geen klachten/zorg kosten heeft. En dan staan miepen en piepen bij je werkgever om vergoeding van je kosten als je eens wél hoge kosten krijgt. o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')