abonnement Unibet Coolblue
pi_131309357
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_131309803
Zuurvlees, zou ook kunnen, HPKW.

Ik ga zo eens een rondje hardlopen, denk ik. Voordeel van thuis werken! En vanavond ga ik de sleutel van de sauna in ons complex ophalen, dus wellicht vanavond wel sauna!
pi_131310186
Straks als pauze misschien maar oat biscuits maken, bij gebrek aan comfort food :')
Ja doei.
  woensdag 18 september 2013 @ 12:30:31 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_131310393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Straks als pauze misschien maar oat biscuits maken, bij gebrek aan comfort food :')
Cooookies.


Comfort Monster + Hiddleston :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_131310675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Zuurvlees, zou ook kunnen, HPKW.

Ik ga zo eens een rondje hardlopen, denk ik. Voordeel van thuis werken! En vanavond ga ik de sleutel van de sauna in ons complex ophalen, dus wellicht vanavond wel sauna!
Heb jij een sauna bij je huis? :o Wat fijn!

Interessant artikel, HPKW. :) Van die kleine dingetjes zijn een stuk lastiger om smoezen tegen te verzinnen!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_131310998
Ja! Hoeveel moeite is het nu om je borden en bestek gelijk in de vaatwasser te gooien nadat je het hebt gebruikt? Of om je administratie gelijk op te bergen ipv het ergens op een stapel te gooien.
Ik ben echt een enorme lamme tak op dat gebied, maar ben benieuwd of ik mijn gewoontes kan veranderen zodat mijn huis opgeruimd is.
Hopelijk is mijn hoofd dan ook opgeruimd en kan ik op die manier beter aan mn doelen werken. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_131311067
Oh, schuldig. Vooral administratie. kwam er achter dat mijn ziektekosten rekening een maand te laat betaald was :'). En dan wel netjes da datum erop zetten dat je hebt betaald _O-. Sowieso ben ik een ramp met geld, ook als mensen van mij lenen/ik leen, ik vergeet het al-tijd.
Opruimen ben ik ook niet goed in, maar dat wijt ik aan het gebrek aan ruimte :{w
pi_131311193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Cooookies.


Comfort Monster + Hiddleston :7
:D

Qua opruimshizzle: Ik ben 's ochtends echt energizer bunny, opruimen/koken/ was doen etc....maar 's avonds ben ik meestal echt een lamme tak :') Bij lief is het net andersom :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_131311196
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja! Hoeveel moeite is het nu om je borden en bestek gelijk in de vaatwasser te gooien nadat je het hebt gebruikt? Of om je administratie gelijk op te bergen ipv het ergens op een stapel te gooien.
Ik ben echt een enorme lamme tak op dat gebied, maar ben benieuwd of ik mijn gewoontes kan veranderen zodat mijn huis opgeruimd is.
Hopelijk is mijn hoofd dan ook opgeruimd en kan ik op die manier beter aan mn doelen werken. :)
Een vaatwasser heb ik dan weer niet. ;( Maar voorspoelen en netjes opstapelen zodat ik als ik wil gaan afwassen niet eerst het hele huis door hoef zou ook al een verbetering zijn. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_131311292
lijstje voor vandaag:

O: omelet met 2 eitjes
T: 1/2 bak kwark
L: stuk kaas en spitskoolsalade
T: havermoutshake
D: pompoensoep
T: 1/2 bak kwark

Geen sport vandaag want rustdagje :Y Van het weekend schijnt het beter weer te worden dus dan doe ik dan wel een lange loop.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_131311440
lijstje vandaag

O: kwark, havermout, banaan, bosbessen
L: dubbele boterham ei, kaas, tomaat, komkommer, 200 gram rauwkost
S: rondje hardlopen
T: 2 x rijstwafel pindakaas
D: moet ik nog even bedenken...

Ik doe rond 23:30 meestal nog een rondje keuken en kamer, dan is het de volgende dag allemaal weer toonbaar :)
pi_131311902
Een vaatwasser... zucht, wat zou ik daar blij mee zijn! :D
pi_131311921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een vaatwasser... zucht, wat zou ik daar blij mee zijn! :D
Heb 'm net aangezet O+ :@
Ja doei.
pi_131312074
Lijstje!
O: bak kwark met frambozen
T: rijstwafel met pindakaas, rijstwafel met amandelpasta
L: 2 volkoren knackerbrod, 1 rijstwafel, 3 eitjes
T: plakje roggeknar
S: krachttraining
D: moet ik nog even verzinnen. Ik denk pasta met courgette en gerookte kip.

En Anna, ik zou het ook moeten doen, gewoon iedere avond voordat ik naar bed ga even snel opruimen. Hopelijk kan ik het trainen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_131312198
Bij ons is het de regel dat diegene die kookt niet hoeft af te wassen. De ander doet eigenlijk vrijwel gelijk na het eten de afwas. En ontbijt werk ik vaak even snel weg voordat ik naar kantoor ga.

Verder zou ik echt knettergek worden van een rommelig huis. Rommelig kantoor on the other hand, no problem.
pi_131312492
Ik ben echt een chaoot meestal, vooral papieren ben ik altijd kwijt. Laatst werd er aangebeld dat ze papieren van mij hadden gevonden op straat. Bleek dat mijn beoordelingsformulier van mn scriptie uit het raam was gewaaid :X
Maar mn pc is daarentegen wel goed geordend..

Weet niet wat er hier aan de hand is, misschien is mijn rustverbranding stuk sneller geworden door KT, want ben ineens 82,5 kg. Zonder dat ik bewust minder ben gaan eten. Zit de laatste tijd flink te schaften vond ik.
pi_131313260
Kutzooi, iemand anders heeft ook een bod gedaan op het huis. Hoger, maar geen idee hoe hoog. Dus nu proberen wij er weer boven te gaan zitten. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_131313271
Owh :( spannend!
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 18 september 2013 @ 14:16:53 #19
70532 loveli
N
pi_131313310
quote:
8s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:15 schreef Goodbye het volgende:
Kutzooi, iemand anders heeft ook een bod gedaan op het huis. Hoger, maar geen idee hoe hoog. Dus nu proberen wij er weer boven te gaan zitten. :+
Goh, wat een toeval. Zeker weten dat het een echt bod is?
crap in = crap out
pi_131313378
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Goh, wat een toeval. Zeker weten dat het een echt bod is?
Ik dacht ook precies dit. Wel erg toevallig.
Is dat te controleren of er echt een bod is op een bepaalde manier?
Wel vreemd dat ze dan ook niet zeggen hoe hoog het andere bod is.
  Vis een optie? woensdag 18 september 2013 @ 14:22:12 #21
70532 loveli
N
pi_131313455
Even kijken hoe diep de portemonnee van de potentiële koper is..
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 18 september 2013 @ 14:28:37 #22
70532 loveli
N
pi_131313664
Henk, paddo's zijn in de bonus. Stoofvlees, herfst, past wel bij het weer.
crap in = crap out
pi_131314151
Ja, ik twijfel ook hoor. Maar wat is de ideale manier om hier op te reageren? Als er wel echt mensen zijn die een hoger bod hebben gedaan... We willen het huis wel graag hebben en hadden nu nog relatief laag geboden (omdat we dachten de enigen te zijn)

Laaaaaaaaaaaaastig dit.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_131314202
Check heel even in WGR hoe dat zit. Ik meen te weten dat als die anderen al "in onderhandeling" zijn, jullie daar niet ineens tussendoor kunnen komen fietsen.
Maar dat is ook enigszins klok - klepel. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_131314302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Check heel even in WGR hoe dat zit. Ik meen te weten dat als die anderen al "in onderhandeling" zijn, jullie daar niet ineens tussendoor kunnen komen fietsen.
Maar dat is ook enigszins klok - klepel. :P
Klopt, maar die anderen hebben een bod gedaan. Dus dat hoeft niet per se te betekenen dat ze al in onderhandeling zijn (dan moet de eigenaar een tegenbod hebben gedaan, of hebben aangegeven dat ze in onderhandeling zijn).

Als ze dat al wel zijn dan moeten we netjes onze beurt afwachten inderdaad (of komen we helemala niet meer aan de beurt)/
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')