abonnement Unibet Coolblue
pi_131367866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze soap of romcom schrijvers ingehuurd. Je merkt dat ze iedereen een soort leven na de serie willen geven, zodat als je terugdenkt aan al je 'favoriete karakters' je weet dat ze goed/slecht terecht gekomen zijn. Masuka gaat als perv natuurlijk nooit een relatie krijgen, maar met een dochter is hij toch nog samen en leeft ie lang en gelukkig. Deb krijgt met Quinn. Dexter gaat met Hannah. De Batistas hebben elkaar, etc. etc.

Alleen kan ons dat natuurlijk geen reet bommen, want we keken nou juist Dexter vanwege het psychopatische karakter.

Of ze zijn het allemaal aan het opbouwen om in de laatste aflevering een grote clusterfuck te maken, maar dat verwacht ik niet.
Ik geef geen shit om de toekomst van de karakters. Ik wil een knallende finale, laat Quinn achter Dexter z'n geheim komen, laat iemand Hannah en dat kutkind Harisson vermoorden. Laat Deb zich eens écht tegen haar broer keren, laat Dexter opgepakt worden als BHB.. doet iets rigoureus!

De grootste fout die ze hebben gemaakt was om allerlei nieuwe karakters te introduceren die zich vervolgens in een aantal aflveringen moesten profileren. Ze beseffen zich niet dat het ons geen fuck interesseert. Dr. Voghel was handig voor een deel uitleg, Zach was als acteur totaal niet Dexter-waardig, en de Brain Surgeon was totaal geen match voor Dexter (al deden ze dat wel zo lijken).

Een van de beste momenten uit de hele Dexter serie was einde seizoen 1, begin seizoen 2. Tientallen lichamen van de BHB werden uit het water gevist, en ze zaten Dexter op de hielen. Er werden zelfs fictieve flash-forwards gegeven dat Dexter gepakt zou zijn, en dat er gemixte reacties waren omdat hij alleen badguys vermoordde, hij had een deel van het volk achter zich. -- Op deze tour hadden ze dit seizoen moeten runnen. Alles of niets: veel doden, en karakters die tot het uiterste gaan.

Kijk iedere week BB en Dexter achter elkaar, en zie het astronomische verschil in kwaliteit van scriptschrijvers. Maar vooral lef: bij BB durven ze controversieel te schrijven. BB spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Niets in de laatste aflevering gaat dit seizoen nog goed maken... Eeuwig zonde.
pi_131368024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:03 schreef Flixxy het volgende:

[..]

laat Quinn achter Dexter z'n geheim komen
Die verhaallijn hebben we toch wel voldoende gehad met achtereenvolgens Doakes, LaGuerta en Deb?
pi_131368159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die verhaallijn hebben we toch wel voldoende gehad met achtereenvolgens Doakes, LaGuerta en Deb?
Ik opper wat ideeën voor een iets boeiender verhaal dan we nu zien, en waar je wat mee kunt. Quinn heeft een dozijn aanwijzingen om zijn vraagtekens bij Dexter te zetten, en doet er daadwerkelijk geen fuck mee.

Heb je liever dat Quinn, zoals nu, niks met zijn kennis doet?
pi_131368512
Het grote probleem van Dexter (en van veel televisieseries) is dat elk seizoen hetzelfde strakke format volgt, waardoor het al heel snel een herhaling van zetten wordt. In seizoen twee kwamen ze met de twist door niet alleen Dexter en de seriemoordenaar van het seizoen op elkaar te laten jagen, maar tevens de politie achter Dexter aan te laten zitten. Dat trucje is inmiddels al zo vaak herhaald dat we het inmiddels ook wel kennen. Jouw suggesties blijven ook allemaal binnen het bekende format en zijn daarom ook meer van hetzelfde.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:27:49 #55
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131368974
quote:
Bij het lezen van "and erotic" schoot ik hard in de lach :') :D
Het einde wordt waarschijnlijk kut, de showrunner van seizoen 1 t/m 4 (4 _O_) zei dat het anders is geworden dan hij zou hebben gekozen.
Als het echt een happy "ik ben nu een lekker normale vader en ik hoef helemaal niet meer te moorden vanaf nu" end wordt is het echt zonde.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:31:47 #56
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_131369112
Ik vind het een goed slot seizoen voor de serie. Dexter, die door de seizoenen heen is gegroeid als karakter en nu de Dark Passenger niet meer nodig heeft vind ik een beter en origineler einde dan dat hij zou worden opgejaagd in een man-hunt door zijn vrienden/collega's.

Doakes werkte in seizoen 2 omdat hij Dexter in seizoen 1 al verdacht vond. Met de dood van LaGuerta is er niemand in Miami Metro die Dexter verdacht vind, dus als ze dan achter Dexter aan gaan is een geforceerde zet van de schrijvers, en in mijn ogen een belediging voor de kijker. Zeker omdat je dan al eigenlijk zeker bent dat Dexter (waarschijnlijk) zal sterven aan het eind (arrestatie is geen passend eind voor de serie), dus minder spanning.

Verder lees ik veel klachten over de marshal, dat hij Saxton had moeten herkennen, maar ik vraag me af: Hoe? Hij zit achter Hannah aan, om haar te vinden volgt hij Debra. Om dit te kunnen doen heeft hij niet echt toegang tot beeldmateriaal van het laatste nieuws. (Hij zal vast via radio gehoord hebben van Saxton, maar heeft er geen beeld bij.) Dus hij volgt Deb, in de hoop om Hannah te vinden. Vervolgens komt hij bij een vastgebonden man (mogelijk slachtoffer van Hannah) en besluit hem te helpen...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_131369309
Je focust je mijns inziens te veel op de details. Mensen verwachten een zekere opbouw in de seizoenen, terwijl het de laatste jaren vooral van de hak op de tak lijkt te gaan.
Denk bijvoorbeeld aan die stagiair die een computerspel wilde maken en het op Dexter gemunt had. Na een klein pesterijtje met zijn credit card was hij alweer uit de serie geschreven. Hetzelfde met die jongen die door Dexter zou worden opgeleid. Het idee blakerde sowieso al niet van de originaliteit, maar als hij 1 aflevering later alweer dood is, had je het net zo goed achterwege kunnen laten.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:45:28 #58
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_131369598
Nee, voor Dexter, als karakter, is het belangrijk dat hij Zack wil opleiden in plaats van te vermoorden. Dit is zelfs noodzakelijk om de kijker te laten zien dat hij is veranderd en dus de Dark Passengers´s invloed te beperken.

Door Zack vervolgens te vermoorden geven ze Dexter een reden om tot het einde van het seizoen in Miami te blijven.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_131369725
Maar nu hamer je weer op de details, terwijl mijn punt is dat we al een aantal seizoen naar een incoherente herhalingsoefening aan het kijken zijn.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:51:53 #60
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_131369818
Details maken de serie. Zonder details zijn seizoen 3, 4, 5 en 6 herhalingen van S1
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_131369839
Exact, dat is dan ook direct het manco van een serie als Dexter.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:55:41 #62
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_131369924
The devil is in the details.

Iedere serie gaat in herhaling. De details maken het verhaal.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_131370144
Tsja, misschien is het probleem dat ik vrij recent aan Breaking Bad ben begonnen en daar heb gezien hoe het ook kan. Niet zes seizoenen lang hetzelfde verhaal vertellen, maar jezelf vernieuwen en stoppen op je hoogtepunt.
pi_131370149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:03 schreef Flixxy het volgende:

[..]

De grootste fout die ze hebben gemaakt was om allerlei nieuwe karakters te introduceren die zich vervolgens in een aantal aflveringen moesten profileren. Ze beseffen zich niet dat het ons geen fuck interesseert. Dr. Voghel was handig voor een deel uitleg, Zach was als acteur totaal niet Dexter-waardig, en de Brain Surgeon was totaal geen match voor Dexter (al deden ze dat wel zo lijken).
Dit. Ze spelen op safe dit seizoen en dat doet de serie geen goed. Ik vond in het begin dat Vogel potentie had en een interessant element aan de serie toevoegde, maar dit is helaas erg slecht uitgewerkt in de 2e helft van het seizoen. Daarnaast zitten we met een antagonist die mij niets interesseert, en lijkt er weinig boeiends te gebeuren. Ik heb wel het idee dat dit de laatste aflevering veranderd, maar dat is veel te laat.
pi_131372207
Eerlijk gezegd ben ik blij dat Dexter bijna voorbij is. In tegenstelling tot Breaking Bad voelde Dexter toch meer als een bepaald format. Seizoen 1 en 2 waren perfect. Frank Lundy hadden ze veel meer mee moeten doen, dat was een geduchte tegenhanger van Dexter binnen de politie. Zelfs Doakes bracht meer spanning dan de Brain Surgeon nu. Geen moment het idee gehad dat die voor echte problemen zou kunnen zorgen. En qua gevaar voor de familie is het ook bullshit, want ik denk dat maar weinig kijkers wat hebben met Hannah/Harrison, ik in ieder geval niet.

En nu in het laatste seizoen worden opeens zoveel nieuwe personages geintroduceerd of weer opgetrommeld die alleen maar dienen als plot device. Vogel om de achtergrond van Dexter te openbaren, Zach om zijn eerste innerlijke verandering te bewerkstelligen, Hannah om de vlucht uit Miami noodzakelijk te maken, Saxon de Brain Surgeon om Vogel te introduceren en weer af te voeren, de marshall om een waardeloze tegenstander (Saxon) gevaarlijker te maken en wat meer urgentie in de show te pompen.

Het lijkt alsof ze het laatste seizoen met dit gegeven zijn begonnen: Dexter moet weg uit Miami. Hoe gaan we dit aanpakken? Motief? Oude 'liefde' Hannah, die niet in Miami kan blijven. Maar gaat hij dan in Argentinie een normaal leven leiden? Dan moet zijn 'dark passenger' beteugeld worden. Hoe dat te doen? Alles van begin (Vogel - the code) tot eind (Saxon - geen kill) voorkauwen. En zo komt het ook over, heel geforceerd. Episode 11 voelde voor mij ook voor 50% aan als een gathering voor de acteurs om gezellig op beeld afscheid van elkaar te nemen, nul tempo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_131383831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Tsja, misschien is het probleem dat ik vrij recent aan Breaking Bad ben begonnen en daar heb gezien hoe het ook kan. Niet zes seizoenen lang hetzelfde verhaal vertellen, maar jezelf vernieuwen en stoppen op je hoogtepunt.
De eerste vijf seizoenen van Dexter boeien mij toch veel en veel meer dan het eerste en tweede seizoen van Breaking Bad, waarin ik alleen maar in de lach schiet.
pi_131384381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:45 schreef Max23 het volgende:

[..]

De eerste vijf seizoenen van Dexter boeien mij toch veel en veel meer dan het eerste en tweede seizoen van Breaking Bad, waarin ik alleen maar in de lach schiet.
Breaking Bad wordt, in tegenstelling tot Dexter, ieder seizoen beter. Bij mij duurde het ook een kleine twee seizoenen voordat ik echt verkocht was.
pi_131400583
Laatste seizoen had gewoon seizoen 5 kunnen zijn bijv...
Had meer verwacht van het einde.
  zaterdag 21 september 2013 @ 00:19:01 #69
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_131403022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Je focust je mijns inziens te veel op de details. Mensen verwachten een zekere opbouw in de seizoenen, terwijl het de laatste jaren vooral van de hak op de tak lijkt te gaan.
Denk bijvoorbeeld aan die stagiair die een computerspel wilde maken en het op Dexter gemunt had. Na een klein pesterijtje met zijn credit card was hij alweer uit de serie geschreven. Hetzelfde met die jongen die door Dexter zou worden opgeleid. Het idee blakerde sowieso al niet van de originaliteit, maar als hij 1 aflevering later alweer dood is, had je het net zo goed achterwege kunnen laten.
Klopt er is geen gevoel van dreiging. Iets wat van de eerste aflevering tot de laatste duidelijk zou moeten zijn. Er is momenteel niemand in het seizoen die het waard is om Dexter te verslaan. Terwijl de serie zou moeten eindigen met zijn dood of dat hij gepakt wordt. De enige reden dat hij het zou kunnen overleven is dat als een corrupte agent die even geniaal is/of beter dan hem verslagen wordt door Dexter. Dexter blijft een moordenaar en verdiend geen happy end. Aangezien hij niet gepakt gaat worden kan je ervan uit gaan dat of deb of harisson of yvonne doodgaat.Of een combinatie.

Het laatste karakter die Dexter kon verslaan was Trinity, daarna heeft hij geen tegenstander of nemesis meer gehad die een uitdaging vormde. De afgelopen seizoenen waren meer ncis/csi/criminal minds dan wat Dexter was.

Series die het wel goed aanpakken zijn Breaking Bad, Justified, Sons of Anarchy.
pi_131403355
Doakes is nooit gestorven in de Cabin in the Everglades. De laatste aflevering komt hij ineens tevoorschijn op het moment dat Dex, Hannah en Harrison willen instappen op hun vlucht naar Zuid-Amerika en zegt hij: 'not so fast motherfucker'. Sluit Dexter in de boeien en laat Hannah ontsnappen in ruil voor een quickie in het toilet, negers will be negers. Harrison, plotseling vergeten door iedereen, slaat vervolgens in paniek een meisje dood en stapt hals over kop een verkeerd vliegtuig in, naar Schiphol. En zo ontstaat de spin-off: 'Harrison a murderer in Harderwijk', want daar komt hij uiteindelijk terecht nadat een Marechaussee met medelijden hem oppikt in de aankomsthal. De jongen bouwt naast een sterke band met zijn adoptie-vader 'Harrie' ook relaties op met de dolfijnen in het plaatselijke dolfinarium. Zij zijn het die 's nachts aan hem verschijnen en hem vertellen welke klasgenootjes de volgende dag omgelegd dienen te worden.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 21 september 2013 @ 00:38:25 #71
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131403539
Het einde van Dexter verzonnen door scarecrowslayer, en het is wel precies in de Dexter-stijl van dit seizoen:

quote:
Saxon escapes the abandoned hospital, but is hit by a bus while crossing the street to his new apartment. End of his storyline. Dexter and Deb have a heart to heart where he confesses that he is madly in love with her and wants to move to Morocco immediately, but first he has to cancel his magazine subscriptions, wash the windows on his van, buy Harrison a bicycle, sell Harrison's bicycle, and have sex with Hannah. Deb says ok but falls into a coma.
Dexter next travels to the airport where he confronts Elway, a fist fight breaks out which ends with Dexter shoving Elway into the propeller of a jet that is taking off. No one notices any of this. Dexter finds Hannah who just made it through security with her real passport. He suddenly realizes that he didn't kill Saxon because he is in love with Saxon and he stabs Hannah to prove his devotion to Notgosling. Hannah blacks out.
Meanwhile Quinn is back with Jamie and they are fucking in Angel's office when Masuka and his daughter fall out of the closet with their clothes off and their tongues... Anyway, they have a foursome that ends with daughterboobs screaming, "Oh, daddy!" to which Jamie condescends, "Oh, brother!" Laugh track.
Harrison has been wandering the streets this entire time and stumbled into a meth head's house. The meth head and his girl are blazed out of their minds and they give Harrison their entire stash for no real reason. Harrison wanders out of their house with a big bag of blue meth and trades it to a hipster for an ice cream cone. Laugh track. Harrison then gets into a conversation with a duck about quantum mechanics and if it can be reconciled with relativity. The duck shits in Harrison's ice cream. Harrison demands a rebate for his ice cream cone, which is promptly declined. The police are called and a shootout occurs between Miami Metro and the hipster. The hipster is fatally wounded. Dexter shows up out of nowhere and mourns the loss of the hipster who was 'like a brother to him'.
Batista shows up and asks Dexter what the fuck is gong on. Dexter confesses everything. Batista is about to arrest him when Hannah (who crawled all the way from the airport) hands him a glass of bourbon and dies. Batista drinks it and dies. Deb dies in the hospital at exactly the same time opening a worm hole out of which come all the people whose deaths Dexter is responsible for and they sing 'Always look on the bright side of life'. Rita and Trinity hug. Laugh track. Dexter and Doakes give each other handjobs. Laugh track. Harrison is crushed by a treadmill that comes through the wormhole late. Fin.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131409628
Oh man, het zou inderdaad zo het echte einde kunnen zijn :D
Bleuh.
pi_131450382
Weet iemand hoe laat de finale 'beschikbaar' is? Misschien ga ik dan wel mijn wekker zetten :s)
pi_131451289
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:20 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand hoe laat de finale 'beschikbaar' is? Misschien ga ik dan wel mijn wekker zetten :s)
Erm 4 of 5 uur, not sure, i always forget :')
pi_131451323
Ik hoop wel echt op een dubbele aflevering btw :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')