abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:37:10 #176
177948 Daskaar
cake or death?
pi_132212204
ze zijn na dat uitermate middelmatige Suck It And See weer helemaal terug.
ben weer helemaal verliefd op ze!
pi_132226177
Ik snap weken na de geruchten nog steeds niet hoe ze de opnames gaan redden als ze tijdens de live-uitzending in Newcastle spelen, maar aanstaande dinsdag en de vrijdag daarop zijn te gast bij Jools Holland op BBC 2:

Arctic Monkeys
Sir Paul McCartney
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:47:45 #178
247356 infp2009
More cowbell!
pi_132226729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:37 schreef Daskaar het volgende:
ze zijn na dat uitermate middelmatige Suck It And See weer helemaal terug.
ben weer helemaal verliefd op ze!
:Y
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_132234911
We gaan de achterstand aan interviews, artikelen en opnames nooit meer inhalen, dus maar even in het kort zonder 5 topics verder de quotes op te moeten zoeken :P:

Voor de mensen die vragen hadden over een AM-show in Nederland naar aanleiding van wat geroep op Twitter: dit is nooit in de planning geweest, en gaat er ook niet van komen, maar dat had iedereen nu wel kunnen verzinnen, haha. Al vanaf begin van de zomer postte ik dat er "niets in de planning" staat, en dat is helaas nog steeds zo, terwijl ik toch hele goede hoop had... (Die al wel maanden vervlogen is overigens...) Denk zelfs dat, gezien de aanlooptijd in 2009 en 2011, een tweede leg in Europa ook niet zo vroeg in het volgende jaar zal vallen als we hopen. Misschien wel helemaal niet, wat mij heel dwaas zou lijken. Het is nog even afwachten. Binnenkort geen enkele aankondiging op dat gebied op wat ... Amerikaans gedoe na.

Wel zeer binnenkort een nieuwe single-aankondiging met bijbehorende video. Oorspronkelijke plan is binnen een uurtje of 24, maar je kent de procedure: zal wel vrijdag of maandag worden ;). 't is er een voor de weg.
pi_132234977
Ik wil bij de weg graag een b-side
pi_132235180
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:15 schreef Tchock het volgende:
Ik wil bij de weg graag een b-side
Met de nadruk op één B-side.
pi_132235206
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met de nadruk op één B-side.
;(
pi_132238235
Ik snap nog steeds niet waarom Knee Socks niet doorging. Dat nummer is zo lekker.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:23:22 #184
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132284626
Prachtig t-shirt, nu beschikbaar in de officiële store.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:34:47 #185
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_132284664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 02:23 schreef Arn0 het volgende:
Prachtig t-shirt, nu beschikbaar in de officiële store.

[ afbeelding ]
Wow :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:09:26 #186
192683 AMDB
Visionair.
pi_132286184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 02:23 schreef Arn0 het volgende:
Prachtig t-shirt, nu beschikbaar in de officiële store.

[ afbeelding ]
Dat de designer dacht: shit, per ongeluk 4x dat logo geplakt, naja, laat ook maar.

Stiekem vind ik hem wel heel erg tof :@
pi_132291235
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Wel zeer binnenkort een nieuwe single-aankondiging met bijbehorende video. Oorspronkelijke plan is binnen een uurtje of 24, maar je kent de procedure: zal wel vrijdag of maandag worden ;). 't is er een voor de weg.
Hehe, juist ja. Hun moment suprème in iconische zaal Earl's Court volgende week zal worden aangegrepen om de nieuwe video te droppen. Oooeeeeh-oeeeeeeeeh.
pi_132304264
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hehe, juist ja. Hun moment suprème in iconische zaal Earl's Court volgende week zal worden aangegrepen om de nieuwe video te droppen. Oooeeeeh-oeeeeeeeeh.
Stiekem is dat natuurlijk bedoeld voor een ander iconisch moment dat tegelijkertijd bezig is aan de andere kant van het water ;)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:51:11 #189
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132309241
http://www.stubru.be/weds(...)rneemetarcticmonkeys

Ik weet niet of het buiten België werkt maar.. Je kan een paar tickets winnen voor de concerten in Berlijn, Brussel en Parijs + accommodatie en transport.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132332651
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
We gaan de achterstand aan interviews, artikelen en opnames nooit meer inhalen, dus maar even in het kort zonder 5 topics verder de quotes op te moeten zoeken :P:

Voor de mensen die vragen hadden over een AM-show in Nederland naar aanleiding van wat geroep op Twitter: dit is nooit in de planning geweest, en gaat er ook niet van komen, maar dat had iedereen nu wel kunnen verzinnen, haha. Al vanaf begin van de zomer postte ik dat er "niets in de planning" staat, en dat is helaas nog steeds zo, terwijl ik toch hele goede hoop had... (Die al wel maanden vervlogen is overigens...) Denk zelfs dat, gezien de aanlooptijd in 2009 en 2011, een tweede leg in Europa ook niet zo vroeg in het volgende jaar zal vallen als we hopen. Misschien wel helemaal niet, wat mij heel dwaas zou lijken. Het is nog even afwachten. Binnenkort geen enkele aankondiging op dat gebied op wat ... Amerikaans gedoe na.

Wel zeer binnenkort een nieuwe single-aankondiging met bijbehorende video. Oorspronkelijke plan is binnen een uurtje of 24, maar je kent de procedure: zal wel vrijdag of maandag worden ;). 't is er een voor de weg.
Toch wel balen vind ik. Vorige tour deden ze ook alleen paradiso (veel te klein), daar had ik geen kaarten voor. En ik heb het niet zo op festivals dus best kept secret of lowlands werd hem ook niet.

Een HMH tje, of misschien zelfs wel een ziggo hadden ze toch wel kunnen doen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:41:09 #191
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_132332896
Paradiso was niet te klein 8-). Maar ik had ook nog wel een showtje in de HMH gewild ofzo.
pi_132338335
Een zaal kan niet klein genoeg zijn! Paradiso was perfect:)
pi_132339813
Hun show is gemaakt voor de arena's. Earls Court volgende week! 20,000 man _O_.
pi_132343292
Het mag toch niet zo zijn dat Alex Turner en vrienden ons mooie landje tijdens deze tour overslaan? Heb ik eens het geld om ze te zien, komen ze niet :'(
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_132344337
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:36 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Toch wel balen vind ik. Vorige tour deden ze ook alleen paradiso (veel te klein), daar had ik geen kaarten voor. En ik heb het niet zo op festivals dus best kept secret of lowlands werd hem ook niet.

Een HMH tje, of misschien zelfs wel een ziggo hadden ze toch wel kunnen doen?
Met gemak, uitverkocht en wel, maar was simpelweg niet het plan achter de showcase in wat zaaltjes in 2011: ze deden Paradiso niet omdat dat bij hun status in Nederland paste. Dat was ten tijde van het debuut al niet meer zo. Ze zijn zuinig op hun exclusiviteit, dus na Paradiso en Lowlands was het wel weer even genoeg.

Wie weet wat 2014 ons brengt.
pi_132372297
De jongens zijn terug op de plek waar ze geboren en getogen zijn, vlak voor aanvang van de grootse UK-tournee startend in Newcastle dinsdagavond. Ze werden onder andere gespot bij de afscheidsshow van Wet Nuns, een van de vele generieke Sheffieldse rock-bandjes waar ze de afgelopen tijd mee dweepten. Die twee leden zien we dus ook binnenkort wel weer opduiken in de live-act van een Arctic Monkeys- of Miles Kane-gerelateerd project, hehe.

Daarna gaan ze onderweg naar het zuiden van het land, waar bij hoge uitzondering de uitzending van Later With... Jools Holland vooraf opgenomen wordt, en wel op maandagavond. In de eerste aflevering (dinsdagavond) zullen ze twee, en in de uitgebreidere uitzending (vrijdagavond) drie liedjes ten gehore brengen, waarbij dus de kans bestaat dat ze niet overlappen en er in totaal dus vier liedjes gedaan worden.

Vorige maand aan de andere kant van de oceaan deden ze een akoestische sessie die nog niet eerder gepubliceerd was, met een zeldzame versie van 'High':

pi_132378501
En om het weekend goed af te sluiten: na 6 weken staat 'AM' nog altijd rotsvast in elke denkbare chart in Engeland (op moment van spreken iTunes op #2, Amazon #3) en ook deze week in de algehele chart weer een groot succes, na #1, #1, #4, #4, #3 nu nog steeds #6, in de laatste weken enkel afgetroefd door gloednieuwe binnenkomers.

En warempel, sinds deze week hebben ze de Platinum-status met het album bereikt, 300,000 stuks in 6 weken. Ook op dit vlak weer het grootste succes sinds 'Favourite Worst Nightmare', waarmee ze - in een, niet onbelangrijk, nog veel gezondere muziekindustrie - na 4 weken de Platinum-status behaalde, maar met 'Humbug' dat pas na bijna 4 jaar lukte (!). Bij 'Suck It And See' stond de teller na 8 maanden op 100,000. Album vijf verkoopt op dit moment 34 zo snel als album drie. Het is tevens het op één na bestverkopende plaat op vinyl van het jaar tot nu toe in Engeland, waarmee ze op dat vlak zelfs de hype van het jaar Bowie hebben ingehaald. Stadium status /kanye-voice.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 20-10-2013 22:59:06 ]
pi_132379609
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:52 schreef Aisumasen het volgende:
En om het weekend goed af te sluiten: na 6 weken staat 'AM' nog altijd rotsvast in elke denkbare chart in Engeland (op moment van spreken iTunes op #2, Amazon #3) en ook deze week in de algehele chart weer een groot succes, na #1, #1, #4, #4, #3 nu nog steeds #6, in de laatste weken enkel afgetroefd door gloednieuwe binnenkomers.

En warempel, sinds deze week hebben ze de Platinum-status met het album bereikt, 300,000 stuks in 6 weken. Ook op dit vlak weer het grootste succes sinds 'Favourite Worst Nightmare', waarmee ze - in een, niet onbelangrijk, nog veel gezondere muziekindustrie - na 4 weken de Platinum-status behaalde, maar met 'Humbug' dat pas na bijna 4 jaar lukte (!). Bij 'Suck It And See' stond de teller na 8 maanden op 100,000. Album vijf verkoopt op dit moment 34 zo snel als album drie. Het is tevens het op één na bestverkopende plaat op vinyl van het jaar tot nu toe in Engeland, waarmee ze op dat vlak zelfs de hype van het jaar Bowie hebben ingehaald. Stadium status /kanye-voice.
Ongelofelijk hoe goed dit album scoort. Ik draai hem ook nog steeds zeer regelmatig en vind hem eigenlijk alleen nog maar beter worden.

En dinsdag al de aftrap van de UK-tour ja, dat gaat echt huge worden. Ben ontzettend benieuwd wat ze allemaal in petto hebben. Ook echt absurd hoeveel vraag er nog steeds naar de kaartjes is. Het zou me niks verbazen als dit de laatste arena-tour in de UK gaat worden, hierna kunnen ze wel doorstomen naar de stadiums..

En dan over 3 weken kijken wat ze allemaal hebben meegenomen uit de UK voor de Europese tour. Enorm veel zin om ze live te gaan zien met de nieuwe tour _O_ !
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:21:47 #199
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_132393182
Ik hoop dat het album dan ook ooit op zo'n manier bij mij gaat klikken als bij de rest van de wereld :+ Voorlopig vind ik 'm persoonlijk nog steeds niet het beste werk sinds WPSIATWIN / FWN namelijk (wat de cijfers dus wél beweren), al wil ik nog altijd niet daarmee zeggen dat ik 'm slecht vind. Ik luister het album meerdere keren per week dus dat zegt genoeg. Maar dat-ie het zó goed doet? 8)7 :@
pi_132420030
Later With... Jools Holland is bij hoge uitzondering eerder vanavond opgenomen: 'One For The Road', 'R U Mine?', 'Do I Wanna Know?' en... 'Snap Out Of It'. Dinsdagavond 23:00 op de zender, BBC2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')