abonnement Unibet Coolblue
pi_131290014


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar AldoTheApache)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye

handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
• Bever.nl
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131290370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor jullie reacties. Met betrekking tot de bescherming van de backpack: ik heb besloten om een flightbag te gaan kopen. Wat betreft de reisblog heb ik nog geen besluit genomen.

@Boterbartje: is het reizen een beetje te combineren met je studie?
Top. flightbag is wel makkelijk hoor. Ik gooi m'n pack er altijd gewoon zo in, maar mijn pack kan de armdingen wegritsen, dat is wel chill.

Combineren met de studie? Beetje behelpen natuurlijk :P Ik heb eerst China, Thailand en omringendelanden enzo gedaan, maar dat was zegmaar de zomer voor m'n studie.. nu ga ik in de herfstvakantie naar Schotland (maar de managementfaculteit heeft dán net geen vakantie waardoor ik daar een beetje moet gaan rommelen om het door te laten gaan). Eind december/januari ga ik een maand naar Chili. Daardoor mis ik wél 2 tentamens en deze moet ik dan in de herkansing maken in augustus. Maar ik doe alle 3 essays die ik dit jaar moet schrijven in oktober/november zodat ik dan het tweede semester genoeg ruimte heb om die vakken er bij te doen.

Beetje schuiven, beetje sjoemelen en dan lukt het allemaal prima :)

Laatste post
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131290405
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Combineren met de studie? Beetje behelpen natuurlijk :P Ik heb eerst China, Thailand en omringendelanden enzo gedaan, maar dat was zegmaar de zomer voor m'n studie.. nu ga ik in de herfstvakantie naar Schotland (maar de managementfaculteit heeft dán net geen vakantie waardoor ik daar een beetje moet gaan rommelen om het door te laten gaan). Eind december/januari ga ik een maand naar Chili. Daardoor mis ik wél 2 tentamens en deze moet ik dan in de herkansing maken in augustus. Maar ik doe alle 3 essays die ik dit jaar moet schrijven in oktober/november zodat ik dan het tweede semester genoeg ruimte heb om die vakken er bij te doen.

Beetje schuiven, beetje sjoemelen en dan lukt het allemaal prima :)
Tof, een collega van mij gaat in februari een paar weken naar Chili.

In welk jaar zit je nu?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131290452
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:10 schreef TvhN het volgende:

[..]

Tof, een collega van mij gaat in februari een paar weken naar Chili.

In welk jaar zit je nu?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oi. Stoppen met studeren is opzich jammer (denk ik) tenzij je het niets aan vond, maar reizen is altijd goed ^O^

Ik zit net in tweede jaar. Rechtsgeleerdheid en bedrijfskunde. Sinds vandaag met cursus Chinees erbij begonnen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131290559
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oi. Stoppen met studeren is opzich jammer (denk ik) tenzij je het niets aan vond, maar reizen is altijd goed ^O^

Ik zit net in tweede jaar. Rechtsgeleerdheid en bedrijfskunde. Sinds vandaag met cursus Chinees erbij begonnen :D
Grappig, ik heb Rechtsgeleerdheid gestudeerd (vrije master Sociaal Recht) aan de RuG.
pi_131290616
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:14 schreef TvhN het volgende:

[..]

Grappig, ik heb Rechtsgeleerdheid gestudeerd (vrije master Sociaal Recht) aan de RuG.
^O^ Nice!
Jaa rechtenfaculteit doet altijd super chill met herfstvakanties en colleges die pas in week 5 ofzo beginnen, maar de managementfaculteit weet dus écht niet hoe ze de boel moet managen :') Echt chaos en natte vingerwerk, colleges die constant worden verschoven :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131290806
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

^O^ Nice!
Jaa rechtenfaculteit doet altijd super chill met herfstvakanties en colleges die pas in week 5 ofzo beginnen, maar de managementfaculteit weet dus écht niet hoe ze de boel moet managen :') Echt chaos en natte vingerwerk, colleges die constant worden verschoven :P
Welke universiteit?
pi_131290879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 20:20 schreef TvhN het volgende:

[..]

Welke universiteit?
Radboud Nijmegen ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 17 september 2013 @ 21:32:14 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_131294887
Ik kreeg net dit mailtje van Singapore Airlines:

Iemand hier ervaringen mee?

Dear Mr --

You are travelling to Singapore with one way. To enter Singapore with one way ticket you must either
hold an onward ticket to your next destination or Visa.

If you do not hold any of this than you would denied boarding by our check-in on the day of departure.

Further, please also ensure that your passport is also valid more than 6 months to enter Singapore.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131295210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:32 schreef Fok-it het volgende:
Ik kreeg net dit mailtje van Singapore Airlines:

Iemand hier ervaringen mee?

Dear Mr --

You are travelling to Singapore with one way. To enter Singapore with one way ticket you must either
hold an onward ticket to your next destination or Visa.

If you do not hold any of this than you would denied boarding by our check-in on the day of departure.

Further, please also ensure that your passport is also valid more than 6 months to enter Singapore.
Neu. Ben enkele vlucht van phnom penh naar Singapore gegaan, geen mail over gehad. Ik had wel een treinticket gereserveerd naar kuala lumpur, kan me niet herinneren of ik die moest laten zien aan de grens ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 17 september 2013 @ 21:39:46 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_131295375
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Neu. Ben enkele vlucht van phnom penh naar Singapore gegaan, geen mail over gehad. Ik had wel een treinticket gereserveerd naar kuala lumpur, kan me niet herinneren of ik die moest laten zien aan de grens ;)
Ze kunnen je moeilijk terug sturen lijkt me? :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131295803
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ze kunnen je moeilijk terug sturen lijkt me? :')
Haha ja lach/emo.gif maar. Je weet niet half hoe dat gaat, ze sturen je namelijk niet terug.. ze weigeren je gewoon bij boarding ;) En je kunt fluiten naar jouw tickets/geld.

Beter fix je een treinkaartje. Dat hoeft echt maar 30 euro ofzo te kosten.. of enkel een reservering die je cancelt.

info:
quote:
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 90 dagen. De reiziger moet:
In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming
Bewijs van voldoende financiële middelen kunnen tonen
volgens mij moest ik m'n treinkaartje wel laten zien en zelfs m'n vlucht vanuit kuala lumpur :P Maar weet nog wel dat die man gewoon super chill was en mij elke keer allemaal snoep gaf die ik mee moest nemen :')

Is ook een beetje kwestie van netjes doen, jezelf beetje scheren/fatsoeneren en aardig blijven ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 17 september 2013 @ 21:52:11 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_131296199
Hm maar even online buskaartje kopen dan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131623978
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:52 schreef Fok-it het volgende:
Hm maar even online buskaartje kopen dan.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
pi_131625299
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:52 schreef Fok-it het volgende:
Hm maar even online buskaartje kopen dan.
Is het gelukt verder? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 28 september 2013 @ 02:49:56 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_131638259
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:23 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is het gelukt verder? :)
Yes gelukt :D

Ervaringen: Hmm..

De vliegreis duurde onwijs lang.. Singapore Airlines wel prima maatschappij die veel goed maakt hoor :) Maar lijkt geen einde aan te komen :')

Eerste paar dagen in Singapore verbleven, hotel was vreselijk crap ( de wasbak, de wc en de douche (lees: alleen een douchekop) in 1 klein hok gepropt :+ met een bed wat haast uit elkaar viel.
Verder Singapore wel heel gaaf _O_ Vooral Chinatown vond ik erg leuk en Marina Bay is echt prachtig met de Singapore River en daarachter de skyline _O_

Daarna verder naar Kuala Lumpur, ook erg leuk. Vooral omdat je dan pas merkt dat je in Azie bent, merk je natuurlijk ook wel een beetje in Singa maar daar is alles zooo modern en westers, echt ook wel wennen. Gelukkig nu wel in een lekker hotel gezeten. Metronetwerk vond ik tegenstelling tot Singapore echt vreselijk onhandig, heb de meeste keren alles gelopen of taxi genomen, kost je toch geen drol daar :P leukste wat ik tot nu toe gezien heb zijn de Batu Caves _O_ echt geweldig daar met al die aapjes die langs je heen lopen en ook binnen in de grotten is het erg mooi plaatjes schieten.

Nu sinds eergister in Penang, en het is kutweer met een hoofdletter K :') Eerste nacht amper kunnen slapen omdat de regen en het onweer zo hard waren dat je minstens dacht dat de wereld verging :D Niet veel kunnen doen nog dus, behalve Little India gezien en de Clan Jetties dat was wel leuk om te zien :) Denk alleen wel dat ik de steden een beetje zat aan het worden ben, zit nu in Georgetown en het is zo chaos hier en druk en daar kan ik eigenlijk helemaal niet goed tegen :+ Dus ik ga morgen waarschijnlijk richting de Cameron Highlands trekken, en dat lijkt me wel echt een heerlijk gebied. Dus ben benieuwd :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131639991
Vet verhaal Fok-it _O_

even een klein vraagje aan de andere backpackers, wat doen jullie met je paspoort? nemen jullie die altijd met je mee, laten jullie hem in je backpack etc?

zelfde geldt voor pinpas en creditcard? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131640138
Normaal gesproken heb je naast je grote backpack iets van een kleinere tas voor ovrdags zeg maar. Daar stopte ik altijd mijn paspoort enzo in.

Ik had toevallig 2 pinpassen en 2 creditcards, 1 set van rabo en 1 set van abn, dus ik zorgde altijd dat 1 setje bij mij was en 1 setje in mijn backpack
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 28 september 2013 @ 11:10:53 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_131640858
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:05 schreef AldoTheApache het volgende:
Vet verhaal Fok-it _O_

even een klein vraagje aan de andere backpackers, wat doen jullie met je paspoort? nemen jullie die altijd met je mee, laten jullie hem in je backpack etc?

zelfde geldt voor pinpas en creditcard? :@
Ik heb een buideltje om me hangen waar creditcard en paspoort inzitten :P portemonnee zit in backpack gezien ik mijn pas toch nooit gebruik.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131647646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 02:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

[..]

Yes gelukt :D

Ervaringen: Hmm..
Tof! _O_

Met betrekking tot jouw accommodatie: regel je dat van tevoren of doe je dat pas in de plaats zelf? En al andere backpackers ontmoet met wie je verder reist?
pi_131649474
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:45 schreef TvhN het volgende:

[..]

Tof! _O_

Met betrekking tot jouw accommodatie: regel je dat van tevoren of doe je dat pas in de plaats zelf? En al andere backpackers ontmoet met wie je verder reist?
verder reizen met andere backpackers? :o :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131649487
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:05 schreef AldoTheApache het volgende:
Vet verhaal Fok-it _O_

even een klein vraagje aan de andere backpackers, wat doen jullie met je paspoort? nemen jullie die altijd met je mee, laten jullie hem in je backpack etc?

zelfde geldt voor pinpas en creditcard? :@
Eh normaliter gewoon in m'n daypack inderdaad, maar in het geval van party party in m'n tas in hostel.. maar vaak hebben hostels een kluis, dus dan daar in. Nam wel altijd kopie mee van m'n paspoort just in case.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131649524
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:02 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

verder reizen met andere backpackers? :o :')
Waarom is dat raar?
pi_131649527
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eh normaliter gewoon in m'n daypack inderdaad, maar in het geval van party party in m'n tas in hostel.. maar vaak hebben hostels een kluis, dus dan daar in. Nam wel altijd kopie mee van m'n paspoort just in case.
kopie heb ik ook altijd bij me, maar ik las in de lonely planet dat in mexico en zuid amerika dat je daar juist niets mee moet nemen en alles in je hotel in een kluis moet achterlaten :')

quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?
Ik zou het niet doen denk ik :@ en toen ik in India was ook niet echt mensen tegengekomen met wie ik dat zou willen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131649555
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:04 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

kopie heb ik ook altijd bij me, maar ik las in de lonely planet dat in mexico en zuid amerika dat je daar juist niets mee moet nemen en alles in je hotel in een kluis moet achterlaten :')
Lonely planet :')

Als je in een of andere terrorbuurt in midden amerika zit; ok. Misschien.

Maar zuid-amerika is over algemeen juist super veilig :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')