abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131286266






Mozaïek dus
Professioneel lurker sinds 2008.
pi_131503693
Spannend! Ik ben gevraagd om binnenkort een workshop te geven, iemand die hier toevallig wat ervaring mee heeft?
Professioneel lurker sinds 2008.
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2013 @ 11:22:21 #3
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 25 september 2013 @ 09:31:32 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_131542804
Vraagje: ik heb een dienblad van mozaiek voorzien maar de houten opstaande rand is vrij hoog (hij steekt zeg maar 2 cm boven de mozaiek uit). Hoe ga ik dat nu voegen zonder dat er voegsel op het hout terecht komt?
  woensdag 25 september 2013 @ 20:41:40 #5
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_131564980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:22 schreef lady-wrb het volgende:
linkje vorige topic?
CRE / Mozaiek
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_131679751
quote:
5s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje: ik heb een dienblad van mozaiek voorzien maar de houten opstaande rand is vrij hoog (hij steekt zeg maar 2 cm boven de mozaiek uit). Hoe ga ik dat nu voegen zonder dat er voegsel op het hout terecht komt?
Ik gebruik altijd gewoon wat afplaktape (moet je niet boven de tape knoeien natuurlijk) ;)
Professioneel lurker sinds 2008.
  zondag 29 september 2013 @ 19:32:03 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_131683327
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 17:46 schreef Orava het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd gewoon wat afplaktape (moet je niet boven de tape knoeien natuurlijk) ;)
Dankje, zat zelf ook al aan zoiets te denken maar wist niet of dat een gangbare methode was.
pi_131705354
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 19:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dankje, zat zelf ook al aan zoiets te denken maar wist niet of dat een gangbare methode was.
Of het de gangbare methode is weet ik niet, maar het werkt bij mij prima :D
Professioneel lurker sinds 2008.
  vrijdag 13 december 2013 @ 20:29:49 #9
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134238085
Ik merk nu pas net dat ik het uiteindelijke resultaat van de tak niet eens geplaatst heb op fok !!

Bijdeze dan !!


Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 14:05:25 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134327507
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:29 schreef tinoz het volgende:
Ik merk nu pas net dat ik het uiteindelijke resultaat van de tak niet eens geplaatst heb op fok !!

Bijdeze dan !!


[ afbeelding ]
wat ga je dr aan hangen?

en waar heb je zoveel schermen voor nodig :?
  maandag 16 december 2013 @ 21:56:15 #11
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134345878
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:05 schreef lady-wrb het volgende:

wat ga je dr aan hangen?
Ik zat te denken aan lantaantjes , maar dat de meeste mensen vinden dat zonde

quote:
en waar heb je zoveel schermen voor nodig :?
Ik ben webmaster en doe graag meerdere dingen tegelijk :@ 8)7
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 22:53:00 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134349123
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 21:56 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan lantaantjes , maar dat de meeste mensen vinden dat zonde

[..]

Ik ben webmaster en doe graag meerdere dingen tegelijk :@ 8)7
probeer het eens! waarom zou je je iets van de mening van anderen aantrekken?
ik vind het eerlijk gezegd wat kaal zo :@

dat is wel multitasken in optima forma
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:17:43 #13
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134362106
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:53 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd wat kaal zo :@
Als het goed is., komt er nog K&W / Koofverlichting de kamer rond

[ Bericht 6% gewijzigd door tinoz op 17-12-2013 14:07:34 ]
Save Us From Fashion !
pi_134441596
Leuk, een mozaiektopic :)

Mijn eigen mozaiekwerk:

"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:45:23 #15
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134469645
Die zijn mooi en artistiek ! heb je nog meer gemaakt ? Ben je ook nieuwe dingen van plan ?
Save Us From Fashion !
pi_134478788
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:45 schreef tinoz het volgende:
Die zijn mooi en artistiek ! heb je nog meer gemaakt ? Ben je ook nieuwe dingen van plan ?
Hier staat al mijn werk: http://dekleinekunstenaar.nl/

Ik ben momenteel meer bezig met de viltsculpturen, maar mozaiek wil ik ook weer gaan doen. Maarja, tijd he... omdat ik mn geld nog niet kan verdienen met de kunst, moet ik parttime naar kantoor :+
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:46:59 #17
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134489816
Je heb wel erg leuke dingen gemaakt zeg !!
Je website werkt alleen niet overal, misschien komt dat omdat ik hem op mijn ipad bekijk ?
Save Us From Fashion !
pi_134494795
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:46 schreef tinoz het volgende:
Je heb wel erg leuke dingen gemaakt zeg !!
Je website werkt alleen niet overal, misschien komt dat omdat ik hem op mijn ipad bekijk ?
Dat zou best kunnen, heb hem niet speciaal aangepast voor dat soort devices.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:16:15 #19
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134502798
Heb je overigens de bovenste ook zelf gemaakt ? Die van die vrouw ?? Dat is een Romeinse toch ?
Save Us From Fashion !
pi_134518149
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:16 schreef tinoz het volgende:
Heb je overigens de bovenste ook zelf gemaakt ? Die van die vrouw ?? Dat is een Romeinse toch ?
Ik heb alleen gemaakt wat op mn site staat ;)
De startpost bevat mooie mozaieken, maar die zijn niet van mij.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 22 december 2013 @ 10:15:21 #21
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134551692
Heb je weleens aan 3D mozaiek gedacht ?? Dat is ook leuk!
Save Us From Fashion !
pi_134552260
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 10:15 schreef tinoz het volgende:
Heb je weleens aan 3D mozaiek gedacht ?? Dat is ook leuk!
Ja, dat is wel een leuk idee, maar ik ben momenteel meer into 3D werk met vilt :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 22 december 2013 @ 12:01:03 #23
151199 tinoz
Alter Reality
pi_134553699
ik wil zelf eigenlijk nog kussentjes maken met het drakenlogo erop :)

Ik heb alleen nog ongeveer 4 broeken die ik nog moet repareren / inkorten... en dat wil ik eerst doen.
Probleem is ook dat ik maar een paar uur in de week naar het textiel atelier kan en ik erg langzaam werk....

Ik moet dan stoppen voor het af is
Save Us From Fashion !
  zondag 13 april 2014 @ 19:53:30 #24
151199 tinoz
Alter Reality
pi_138838974
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 12:01 schreef tinoz het volgende:

Ik heb alleen nog ongeveer 4 broeken die ik nog moet repareren / inkorten... en dat wil ik eerst doen.
Probleem is ook dat ik maar een paar uur in de week naar het textiel atelier kan en ik erg langzaam werk....

Ik moet dan stoppen voor het af is
Nu zijn de broeken overigens allang gedaan alleen weer hier en daar beschadigingen...

Ik ben nog bezig met Hamsterdam en moet het draak-tafelblad repareren, maar kan nog zo snel niet een lijm vinden voor op glas... Dat wil ik binnenkort dan ook persoonlijk gaan vragen bij een bouwzaak.

maar ik zit serieus te denken om iets met meer kleur te gaan proberen... Misschien dat iemand een goed idee heeft ? Ik vond het werken met grotere stukken eigenlijk wel erg leuk en denk dat dat met verschillende tegel kleuren het nóg leuker wordt.

Ik dacht om te beginnen misschien iets in de richting van de kunstenares " marianne y naerebout " te gebruiken, of misschien zelf iets met meerdere kleuren met grote vakken maken...

Vraag hier, en daarom een kick , weet iemand waar je simpele goedkope tegeltjes kan krijgen in verschillende kleuren ? Ik vind het nogal moeilijk om op websites van bouwzaken de tegels te vinden die ik zoek...

Als niemand hier dat weet dan maar gewoon een aantal zaken mailen en bouwzaken afgaan ...
Save Us From Fashion !
pi_138858873
quote:
5s.gif Op zondag 13 april 2014 19:53 schreef tinoz het volgende:

[..]

Nu zijn de broeken overigens allang gedaan alleen weer hier en daar beschadigingen...

Ik ben nog bezig met Hamsterdam en moet het draak-tafelblad repareren, maar kan nog zo snel niet een lijm vinden voor op glas... Dat wil ik binnenkort dan ook persoonlijk gaan vragen bij een bouwzaak.

maar ik zit serieus te denken om iets met meer kleur te gaan proberen... Misschien dat iemand een goed idee heeft ? Ik vond het werken met grotere stukken eigenlijk wel erg leuk en denk dat dat met verschillende tegel kleuren het nóg leuker wordt.

Ik dacht om te beginnen misschien iets in de richting van de kunstenares " marianne y naerebout " te gebruiken, of misschien zelf iets met meerdere kleuren met grote vakken maken...

Vraag hier, en daarom een kick , weet iemand waar je simpele goedkope tegeltjes kan krijgen in verschillende kleuren ? Ik vind het nogal moeilijk om op websites van bouwzaken de tegels te vinden die ik zoek...

Als niemand hier dat weet dan maar gewoon een aantal zaken mailen en bouwzaken afgaan ...
Ik weet niet waar je woont, maar "Jan Groen" heeft speciaal tegels voor mensen die mozaiek maken. En anders online bestellen, heb ik ook wel eens gedaan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 14 april 2014 @ 10:50:36 #26
151199 tinoz
Alter Reality
pi_138860016
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:08 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar "Jan Groen" heeft speciaal tegels voor mensen die mozaiek maken. En anders online bestellen, heb ik ook wel eens gedaan.
Heb m gemaild !!

Thanks

Valt overigens nog niet mee om tegels te vinden op de websites van die bouwmarkten, om ze in de juiste kleur te vinden is nog moeilijker, die websites mogen wat mij betreft effe eens goed nagekeken worden !

[ Bericht 9% gewijzigd door tinoz op 14-04-2014 11:08:46 ]
Save Us From Fashion !
pi_138888433
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 10:50 schreef tinoz het volgende:

[..]

Heb m gemaild !!

Thanks

Valt overigens nog niet mee om tegels te vinden op de websites van die bouwmarkten, om ze in de juiste kleur te vinden is nog moeilijker, die websites mogen wat mij betreft effe eens goed nagekeken worden !

Hier heb ik ook wel eens besteld:
http://www.tilesandtools.eu/index.php?action=home&lang=NL

Bouwmarkten zijn geen plek voor mozaiekwerk tegels, tenminste, ik zoek ze daar niet.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:48:42 #28
151199 tinoz
Alter Reality
pi_138895927
Ik heb een aantal bedrijven gemaild, en ik ga binnenkort eens kijken bij " designtegels " ....
Save Us From Fashion !
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:16:43 #29
151199 tinoz
Alter Reality
pi_138916040
ben op pad geweest en moet zeggen dat ze bij de Hornbach toch echt het goedkoopst lijken. Ben nog niet bij de Gamma of Karwij geweest , misschien dat ik dat ook nog doe...

De prijzen van "de tegel super" en "DesignTegels" liggen abnormaal veel hoger dan de Hornbach.
Het is toeval dat ik toch nog ff langs de Hornbach ging , het lag ongeveer op de route, en aldaar vond ik dus de witte tegels per m2 voor 6,99 ¤ en de rest ( zwart, rood, geel, ,blauw ,groen ) voor 16.99 ¤ per M2 ..

Ze konden bij de Hornbach nog 6 andere kleuren bestellen als ik het me goed herinner, dit zijn allemaal "gebroken kleuren" eigenlijk gewoon een paar tinten lichter . Moet ook zeggen dat die "direct leverbare" tegels overigens wel erg diepe kleuren waren ,wat ik dus eigenlijk niet erg vind.

Tijdens het zoeken naar wat voorbeelden van Naerebout, kwam ik een mozaïek stuk tegen van haar, ik wist niet dat zij dat ook deed.

Hier een promo filmpje wat ik wel interessant vond ,



vooral omdat ze dus ook een soort van foam gebruikt wat ik voor "Hamsterdam" ook doe, tis alleen anders... Ze heeft wel een gave handzaag moet ik zeggen en ik kreeg tijdens het kijken van de video ook meteen zin ook zoiets te doen !

Wat ik niet had verwacht is dat ze echt een vaste hand heeft in het schilderen, het heeft wss ook te maken met de kwasten die ze gebruikt , die zien er veel zachter uit dan wat ik heb gebruikt voor mijn "namaak" , ik dacht dat ze de mooie rechte lijnen zou hebben gemaakt met behulp van tape oid.

knap knap moet ik zeggen !

Ik weet dat het veel werk is , dus nu nog even oriënteren , ga ik weer inlay doen of "échte" Mozaïek, zoals dit:
Save Us From Fashion !
pi_138934001
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:16 schreef tinoz het volgende:
ben op pad geweest en moet zeggen dat ze bij de Hornbach toch echt het goedkoopst lijken. Ben nog niet bij de Gamma of Karwij geweest , misschien dat ik dat ook nog doe...

De prijzen van "de tegel super" en "DesignTegels" liggen abnormaal veel hoger dan de Hornbach.
Het is toeval dat ik toch nog ff langs de Hornbach ging , het lag ongeveer op de route, en aldaar vond ik dus de witte tegels per m2 voor 6,99 ¤ en de rest ( zwart, rood, geel, ,blauw ,groen ) voor 16.99 ¤ per M2 ..

Ze konden bij de Hornbach nog 6 andere kleuren bestellen als ik het me goed herinner, dit zijn allemaal "gebroken kleuren" eigenlijk gewoon een paar tinten lichter . Moet ook zeggen dat die "direct leverbare" tegels overigens wel erg diepe kleuren waren ,wat ik dus eigenlijk niet erg vind.

Tijdens het zoeken naar wat voorbeelden van Naerebout, kwam ik een mozaïek stuk tegen van haar, ik wist niet dat zij dat ook deed.

Hier een promo filmpje wat ik wel interessant vond ,



vooral omdat ze dus ook een soort van foam gebruikt wat ik voor "Hamsterdam" ook doe, tis alleen anders... Ze heeft wel een gave handzaag moet ik zeggen en ik kreeg tijdens het kijken van de video ook meteen zin ook zoiets te doen !

Wat ik niet had verwacht is dat ze echt een vaste hand heeft in het schilderen, het heeft wss ook te maken met de kwasten die ze gebruikt , die zien er veel zachter uit dan wat ik heb gebruikt voor mijn "namaak" , ik dacht dat ze de mooie rechte lijnen zou hebben gemaakt met behulp van tape oid.

knap knap moet ik zeggen !

Ik weet dat het veel werk is , dus nu nog even oriënteren , ga ik weer inlay doen of "échte" Mozaïek, zoals dit: [ afbeelding ]
Die twee adressen die ik je heb gegeven, daar kun je tegels per stuk kopen. Kun je veel kleuren aanschaffen zonder hele meters te hoeven kopen.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')