abonnement Unibet Coolblue
pi_131272235
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2013:

* no1uknow (7 januari)
* Scootermuisje (10 januari)
* Sneeuwvlok_2 (18 januari)
* Proletariaat (4 februari)
* Sie_scheitern_Epos (7 februari)
* Nafi (9 februari)
* Nutkicker22 (12 februari)
* Kletters (18 februari)
* DevilsAndDust (20 februari)
* Jiang153 (25 februari)
* Wanderlust (13 maart)
* Jan-Slagter (12 april)
* Koelkastman (15 april)
* erythropoeet (16 april)
* Bankpasje (18 april)
* Remy669 (19 april)
* JR-Style-93 (22 april)
* Amoeba (24 april)
* borisz (29 april)
* Mrs.Salvatore (3 juli)
* Gruisman (12 juli)
* zerokil (31 juli)
* mister.bucket (9 augustus)
* Kapitein_Schavuit (17 september)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 september 2013 @ 11:10:48 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131272516
Nice, gefeliciteerd K_S *O*
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:16:33 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131272656
Grats! K_S
Ik mag hem morgen ophalen *O*, nu nog een auto wat moeilijker blijkt dan het rijbewijs halen :')
pi_131272698
Zometeen nieuw rijbewijs aanvragen. Vorige is pas 2 weken oud. :')
pi_131294980
Ben benieuwd of Braddie zijn theorie al heeft...
pi_131300594
Ik moet de 30e voor de derde keer, ik knijp 'em nu al ;( Ik zie me daar al weer zitten na dat examen en dat die examinator dan weer zegt: 'ik heb helaas geen goed nieuws voor je.' Echt hel ;(
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
  FOK!fotograaf dinsdag 17 september 2013 @ 23:21:17 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131300953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:18 schreef Harde_Mepper het volgende:
Zometeen nieuw rijbewijs aanvragen. Vorige is pas 2 weken oud. :')
Iets nieuws bij kunnen schrijven of wat anders?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
Gewoon blijven ademen en je ding doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131300974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Ik moet de 30e voor de derde keer, ik knijp 'em nu al ;( Ik zie me daar al weer zitten na dat examen en dat die examinator dan weer zegt: 'ik heb helaas geen goed nieuws voor je.' Echt hel ;(
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
Waar ben je op gezakt?
  woensdag 18 september 2013 @ 08:28:40 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131305086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Ik moet de 30e voor de derde keer, ik knijp 'em nu al ;( Ik zie me daar al weer zitten na dat examen en dat die examinator dan weer zegt: 'ik heb helaas geen goed nieuws voor je.' Echt hel ;(
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
Wij zitten zo te zien in hetzelfde schuitje. De 26e voor de 3e keer.
Ok stelletje hokboeren
pi_131308328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Iets nieuws bij kunnen schrijven of wat anders?
:Y 2 weken geleden C gehad, nu mag CE ook aangevinkt worden.
pi_131308468
Mijn examen wordt vandaag aangevraagd *O*
pi_131308541
:D, mijne is ook aangevraagd,

3 oktober om 8 uur :D
tijd is misschien kut, maargoed rijden moet je altijd kunnen :P
  woensdag 18 september 2013 @ 11:33:34 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131308779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:24 schreef Downstar het volgende:
:D, mijne is ook aangevraagd,

3 oktober om 8 uur :D
tijd is misschien kut, maargoed rijden moet je altijd kunnen :P
Ik heb het twee keer niet gehaald in de middag (1455 en 1400) dus ik ga het volgende week ook proberen om 0800 's ochtends (was ook de eerste mogelijkheid, dus dat woog ook wel mee).
Ok stelletje hokboeren
pi_131310072
Vond s'ochtends vroeg altijd veel fijner. Je kunt dan vanwege de drukte gewoon met het verkeer meerijden, en je hoeft zelf niet zoveel te beslissen. :9
pi_131314500
Morgenochtend voor de 2e keer afrijden. Ik voel de zenuwen al opkomen.

Mijn instructeur vindt mij examenklaar, maar mijn zenuwen zorgden ervoor dat ik bij het 1e examen anders reed dan tijdens mijn rijlessen.

Andere mensen last van hetzelfde probleem?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_131315404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
Morgenochtend voor de 2e keer afrijden. Ik voel de zenuwen al opkomen.

Mijn instructeur vindt mij examenklaar, maar mijn zenuwen zorgden ervoor dat ik bij het 1e examen anders reed dan tijdens mijn rijlessen.

Andere mensen last van hetzelfde probleem?
Stel je gerust met het feit dat een examinator ook zeker wel rekening houd met het feit dat je wat slechter rijd doordat zenuwen een rol spelen.

Mijn instructeur zei me ook, zorg dat je met rijlessen op 'cijfer 8' of hoger zit..
als je dan slechter rijd door de zenuwen tijdens een echt examen, en je dus niet het behaalde niveau van de lessen rijd (8 dus) dan haal je alsnog cijfer 6 en is het alsnog voldoende..
  FOK!fotograaf woensdag 18 september 2013 @ 17:35:12 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131319320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:17 schreef Harde_Mepper het volgende:

[..]

:Y 2 weken geleden C gehad, nu mag CE ook aangevinkt worden.
Topper! Nu is met een aanhanger rijden an sich ook niet moeilijk. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131319594
Vond dat je bij CE wel verder vooruit moet denken/kijken. Bij bakwagen kon je alle bochten nog redelijk normaal nemen, bij ce moet je toch verder kijken hoe je de bocht moet naderen om niet in de knoei te komen.
Langer doorrijden en dan haakser omgooien bijvoorbeeld, uithalen op andere weghelft etc....
  FOK!fotograaf woensdag 18 september 2013 @ 18:17:40 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131320594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vond dat je bij CE wel verder vooruit moet denken/kijken. Bij bakwagen kon je alle bochten nog redelijk normaal nemen, bij ce moet je toch verder kijken hoe je de bocht moet naderen om niet in de knoei te komen.
Langer doorrijden en dan haakser omgooien bijvoorbeeld, uithalen op andere weghelft etc....
Maar dat moet je tegenwoordig zo'n beetje altijd als je groter bent dan een Aygo... Niemand die rekening met een ander houdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131328699
Door rood gereden tijdens de rijles vandaag _O-
Volgende week TTT
pi_131329249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:31 schreef augurkenjager het volgende:
Door rood gereden tijdens de rijles vandaag _O-
Volgende week TTT
Ik had de gave om elke keer door oranje te rijden :') M'n instructeur vond het wel leuk _O-
pi_131329401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:40 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ik had de gave om elke keer door oranje te rijden :') M'n instructeur vond het wel leuk _O-
Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.
pi_131329625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:42 schreef augurkenjager het volgende:

[..]

Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.
Ken het gevoel.. Ik deed elke les eigenlijk wel iets enorm doms _O_ Pas na les 15 ging dit er een beetje uit en uiteindelijk na 25 lessen in één keer geslaagd. *O*
  woensdag 18 september 2013 @ 21:52:12 #24
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_131329984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:42 schreef augurkenjager het volgende:

[..]

Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.
Ik had dat ook een keer. Zag links in mn ooghoek groen licht, bleek voor de rijstrook rechtdoor naast me te zijn. Ik rij aan, instructeur trapt op de rem met de reactie: "huh? Wat doe jij nou?"
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_131339769
Yeah baby, geslaagd na 2e keer afrijden *O*
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_131346650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vond dat je bij CE wel verder vooruit moet denken/kijken. Bij bakwagen kon je alle bochten nog redelijk normaal nemen, bij ce moet je toch verder kijken hoe je de bocht moet naderen om niet in de knoei te komen.
Langer doorrijden en dan haakser omgooien bijvoorbeeld, uithalen op andere weghelft etc....
Had je een trekker-oplegger of bakwagen-wipkar?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131346686
Heb met trekker oplegger gereden...maakte mijzelf eigenlijk niet veel uit, maar deze was eerder beschikbaar.
pi_131355893
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:31 schreef augurkenjager het volgende:
Door rood gereden tijdens de rijles vandaag _O-
Volgende week TTT
Ik reed een keer een fietspad op tijdens rijles, ik vond het er al wel erg smal uitzien, en toch had ik het niet door :@ Natuurlijk ook nog best druk daar in de buurt, dus ik zag al die mensen lachen, duidelijk niet 1 van mijn leukste momenten :P
pi_131359468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:50 schreef Harde_Mepper het volgende:
Heb met trekker oplegger gereden...maakte mijzelf eigenlijk niet veel uit, maar deze was eerder beschikbaar.
Ik had gelest met trekker-oplegger maar afgereden met bakwagen-wipkar omdat eerstgenoemde ook niet beschikbaar was op mn examendatum. Ik moet zeggen dat een wipkar makkelijker is om te rijden, omdat deze beter volgt. Maar met een oplegger kun je beter manoeuvreren. Heb je ook nodig omdat een standaard oplegger ruim 13 meter lang is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131373149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:16 schreef waaromniet1988 het volgende:
Yeah baby, geslaagd na 2e keer afrijden *O*
Gefeliciteerd! :)

Ik heb de mijne gisteren afgehaald van het gemeente huis, eventjes rond gereden en ik heb nu al een hekel aan bumperklevers :( (toen er een "L" op mijn dak stond hielden ze vaak wel afstand :P )
  zondag 22 september 2013 @ 11:54:20 #31
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_131436292
Donderdag m'n tweede rijles, ik houd dit topic dus ook in de gaten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_131436633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:45 schreef PAAC het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)

Ik heb de mijne gisteren afgehaald van het gemeente huis, eventjes rond gereden en ik heb nu al een hekel aan bumperklevers :( (toen er een "L" op mijn dak stond hielden ze vaak wel afstand :P )
Gewoon op de rem trappen. Dat schrikt ze meestal wel af
pi_131437035
..en heb je meteen een artikeltje 5 aan je broek :').
Get stoned
pi_131437561
Ik doe meestal 1 versnelling terug schakelen en dan koppeling op laten komen, dan rem je ook maar zonder de rem te gebruiken, dan schrikken ze nog harder (omdat ze denken dat je remlichten stuk zijn) en houden ze daarna echt gigantisch veel afstand haha.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131437699
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik doe meestal 1 versnelling terug schakelen en dan koppeling op laten komen, dan rem je ook maar zonder de rem te gebruiken, dan schrikken ze nog harder (omdat ze denken dat je remlichten stuk zijn) en houden ze daarna echt gigantisch veel afstand haha.
Ik doe gewoon niets. Laat ze maar achter je. Letterlijk en figuurlijk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131441789
Ik ga binnenkort ook beginnen :)
In november ben ik 16,5 en ben dan ook van plan gelijk te beginnen. Of denken jullie dat een halfjaar te lang is om te lessen?

En hoe moet ik het doen met de theorie, eerst theorie halen, dan lessen of tijdens het lessen leren en theorie halen?
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 23:41:40 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131465403
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef wihehin het volgende:
In november ben ik 16,5 en ben dan ook van plan gelijk te beginnen. Of denken jullie dat een halfjaar te lang is om te lessen?
Gewoon rustig aan beginnen met 1 rijles per week ofzo totdat je je theorie hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 23:43:18 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131465454
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:05 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Gewoon op de rem trappen. Dat schrikt ze meestal wel af
Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131466184
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.
Ga er vooral serieus op in _O-
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 00:12:02 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131466270
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ga er vooral serieus op in _O-
Het is niet uit je post te halen dat het een grapje is en je hebt echt van die debielen... Je ziet de reactie van Delano alleen al. Ik heb er zelf eentje gehad in Duitsland, die flikkerde hem ervoor en als reactie op mijn groot licht kreeg ik een remtest. Leuk hoor, vanaf 150/160 naar onder de 80 ofzo kunnen terugremmen, terwijl je rempedaal zo'n beetje op de plank ligt en je achteraf de afdruk van je gordel in je hebt staan (nouja, vooral de passagiers, ik had nog een stuur).

En daarbij, voordat er straks iemand denkt: goed iee: Not. De consequenties zijn fors.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131466431
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.
Daarom:
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik doe meestal 1 versnelling terug schakelen en dan koppeling op laten komen, dan rem je ook maar zonder de rem te gebruiken, dan schrikken ze nog harder (omdat ze denken dat je remlichten stuk zijn) en houden ze daarna echt gigantisch veel afstand haha.
Geen remlichten op de dashcam ;)

En ik doe het alleen bij die grandioze eikels die het echt verdienen hoor, die bijvoorbeeld met 130 2m afstand houden op de linkerbaan terwijl ik zelf niet door de voorganger heen kan, of naar rechts kan, dat soort eikels verdienen het.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131467101
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Daarom:

[..]

Geen remlichten op de dashcam ;)

En ik doe het alleen bij die grandioze eikels die het echt verdienen hoor, die bijvoorbeeld met 130 2m afstand houden op de linkerbaan terwijl ik zelf niet door de voorganger heen kan, of naar rechts kan, dat soort eikels verdienen het.
Een vertraging is ook op een beetje dashcam te zien. Tegenwoordig zit er ook vaak een gps ingebouwd (snelheidsaanduiding)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131467143
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 00:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een vertraging is ook op een beetje dashcam te zien. Tegenwoordig zit er ook vaak een gps ingebouwd (snelheidsaanduiding)
Ja maar het is niet verboden je auto te vertragen :') het levert toch ook geen artikel 5 op als je je gas los laat als er iemand achter je zit, komop zeg.

En zelfs remmen kan gewoon, dan zeg je dat je een dier zag oversteken en uit schrikreactie remde. Wed er 1000euro om dat de achterop knallende de schuldige zal zijn, ook al heeft hij een dashcam.

(want, als je achterop iemand knalt, had je niet genoeg afstand).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131468008
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar het is niet verboden je auto te vertragen :') het levert toch ook geen artikel 5 op als je je gas los laat als er iemand achter je zit, komop zeg.

En zelfs remmen kan gewoon, dan zeg je dat je een dier zag oversteken en uit schrikreactie remde. Wed er 1000euro om dat de achterop knallende de schuldige zal zijn, ook al heeft hij een dashcam.

(want, als je achterop iemand knalt, had je niet genoeg afstand).
Kun jij vertragen zonder noodzaak goedpraten? Ik zou het erg knap vinden. Artikel 5 bevat ook hinder als gevolg van een gedrag, al dan niet in het verkeer.

Of ben jij er zo eentje die opeens van niets meer weet als het toch op een aanrijding uitmondt. (Hij zat opeens tegen mij aan ik weet niet hoe het komt ik deed niks hoor)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131468021
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 01:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kun jij vertragen zonder noodzaak goedpraten? Ik zou het erg knap vinden. Artikel 5 bevat ook hinder als gevolg van een gedrag, al dan niet in het verkeer.

Of ben jij er zo eentje die opeens van niets meer weet als het toch op een aanrijding uitmondt. (Hij zat opeens tegen mij aan ik weet niet hoe het komt ik deed niks hoor)
Ja inderdaad, ik zou liegen en zeggen dat ik schrok van een dier of iets dergelijks. Dus? Ik zou die alleen doen bij iemand die gevaarlijk dicht achterop zit en zo zowel zijn eigen als mijn leven in gevaar brengt. Maar jij staat dus aan de kant van de bumperklever dan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131468087
Nee, maar jij bent geen haar beter.

Gelukkig heb ik nu een aardig beeld van jou als automobilist. Ik hoop je nooit tegen te komen.

En nee, ik bumperkleef nooit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131468160
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 02:02 schreef Ridocar het volgende:
Nee, maar jij bent geen haar beter.

Gelukkig heb ik nu een aardig beeld van jou als automobilist. Ik hoop je nooit tegen te komen.

En nee, ik bumperkleef nooit.
Als je niet gevaarlijk bumperkleeft, zal je nooit geen last van mij hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131468220
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 02:18 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als je niet gevaarlijk bumperkleeft, zal je nooit geen last van mij hebben.
Je kunt beter je rijbewijs inleveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131468272
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 02:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je kunt beter je rijbewijs inleveren.
Omdat ik me irriteer aan mensen die hun EN mijn leven op het spel zetten door met 130kmh op 2m afstand te gaan rijden?

En dan ben IK degene die het rijbewijs moet inleveren? Juist..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_131468451
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 02:52 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat ik me irriteer aan mensen die hun EN mijn leven op het spel zetten door met 130kmh op 2m afstand te gaan rijden?

En dan ben IK degene die het rijbewijs moet inleveren? Juist..
Nee, omdat je smerig-sneaky net zo gevaarlijk bezig bent. Wees dan een vent en trap, als jij daar gelukkig van wordt, gewoon op de rem. Hoef je tenminste niet te liegen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 23-09-2013 04:20:14 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 07:01:56 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131468744
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 01:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik zou liegen en zeggen dat ik schrok van een dier of iets dergelijks. Dus? Ik zou die alleen doen bij iemand die gevaarlijk dicht achterop zit en zo zowel zijn eigen als mijn leven in gevaar brengt. Maar jij staat dus aan de kant van de bumperklever dan?
Eendjesarrest. Vergeet niet dat een doorsnee dashcam wide angle is, dus ook ziet wat er voor jouw auto gebeurt (en dat beest moet je dan zien lopen, gebeurt niet, je belazert de boel, verzekering boos, etc). Verder zie je vrij duidelijk als iemand remt op de versnelling, want je ziet de kont omhoog komen. Tevens heeft een doosnee dashcam een GPS, zoals Ridocar al zegt, en ga je daaraan zien dat jij opeens je snelheid veranderde (al was het alleen maar omdat je in de software een tijd/afstand en tijd/versnellingsgrafiek kan maken).

En ga nou niet met je vinger naar de klever wijzen, die krijgt namelijk gewoon een prent als ze hem pakken. Als ze jou echter pakken, ben jij hem kwijt en heb je een art. 5 (en eventueel een EMG of onderzoek).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131482257
Morgen TTT
pi_131485853
Het domste dat je kan doen in het verkeer is oog om oog, tand om tand. Voor eigen rechter spelen dus.
Ten eerste rijd je in een potentieel (zelf)moordwapen, ten tweede heb je er een dagtaak aan. Ten derde is het tegen de wet.

Nooit dalen tot andermans niveau en altijd de eer aan jezelf houden.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_131490943
Morgenochtend om 08u55 maar eens het examen B afleggen. Ben benieuwd. Genoeg kilometers gemaakt maar vermoed toch wel klamme handjes zo vlak voor het examen.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 20:33:45 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131491520
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:20 schreef Perunage het volgende:
Morgenochtend om 08u55 maar eens het examen B afleggen. Ben benieuwd. Genoeg kilometers gemaakt maar vermoed toch wel klamme handjes zo vlak voor het examen.
Blijven ademen en gewoon je ding doen. Jij gaat laten zien dat je jezelf veilig door het verkeer kan begeven. Grootste plus aan je tijd. Gestreste huismoeders met kinderen zijn inmiddels weg, want koters zitten op school en de meeste middelbare scholieren zitten ook binnen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131495042
Hoe zit dat met het aanvragen van het autorijbewijs? Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ik lees nogal verschillende dingen op internet, vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb morgen examen, spannend.. :{
pi_131495063
Succes perunage, augurkenjager en honingkoekje! ^O^
pi_131495860
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Hoe zit dat met het aanvragen van het autorijbewijs? Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ik lees nogal verschillende dingen op internet, vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb morgen examen, spannend.. :{
Aanvragen kan vgm wel. Je instructeur zal het ook wel weten!
Succes morgen!
pi_131495880
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef Louboutin het volgende:
Succes perunage, augurkenjager en honingkoekje! ^O^
Dank
pi_131496135
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:04 schreef augurkenjager het volgende:

[..]

Aanvragen kan vgm wel. Je instructeur zal het ook wel weten!
Succes morgen!
Dankjewel, ik hoor het morgen wel dan :). Succes met je TTT!
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 22:16:49 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131496600
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131496780
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.
Je hebt helemaal gelijk hoor maar het gaat in dit geval om het feit dat ik alleen morgen in mijn eigen gemeente ben en daarna een week in een ander deel van Nederland dus vandaar mijn vraag ;)
  maandag 23 september 2013 @ 22:44:29 #63
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_131497944
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
we cant feed the poor but we can fund a war
  maandag 23 september 2013 @ 22:47:05 #64
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_131498059
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
0. Ik snap echt niet waarom mensen dat uitstellen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_131498166
Theorie zsm halen, heeft zo z'n voordelen voor je lessen!
Dank voor de tips, en @honingkoekje: het CBR schrijft dat je de eerstvolgende werkdag nadat je geslaagd bent je rijbewijs kan aanvragen bij de gemeente.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_131498945
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:49 schreef Perunage het volgende:
Theorie zsm halen, heeft zo z'n voordelen voor je lessen!
Dank voor de tips, en @honingkoekje: het CBR schrijft dat je de eerstvolgende werkdag nadat je geslaagd bent je rijbewijs kan aanvragen bij de gemeente.
Ik heb hem 2 uur na slagen al aangevraagd, en met succes.
  maandag 23 september 2013 @ 23:24:15 #67
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131499642
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 22:47 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

0. Ik snap echt niet waarom mensen dat uitstellen.
Luiheid. Ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt. :@
Ok stelletje hokboeren
pi_131503958
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Hoe zit dat met het aanvragen van het autorijbewijs? Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ik lees nogal verschillende dingen op internet, vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb morgen examen, spannend.. :{
Mijn examinator vertelde dat het sowieso een dag later kon, maar waarschijnlijk 's middags dezelfde dag ook wel (ik had om 8:55 examen). Ging inderdaad prima diezelfde middag.
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
Ongeveer twee weken voordat ik met praktijklessen begon denk ik.
O, leze bedoel je, drie weken dan, weekje elke avond een paar hoofdstukjes lezen, theorie-examen ingekopt, toen twee weken op vakantie en daarna aan rijlessen begonnen. Heb zo'n spoedcursus gedaan, oftewel twee weken achterelkaar 4uur les per dag.
En ook dat is gelukt, in 1x geslaagd :)
pi_131505787
Yay! Geslaagd *O* en hoorde van examinator en rij-instructeur dat het rijbewijs over twee uur al aangevraagd kan worden.
pi_131505790
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 23:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Ik heb hem 2 uur na slagen al aangevraagd, en met succes.
Ik ook zoiets.
Het gaat tegenwoordig digitaal, dus in principe moet het al vrij snel kunnen.
Ik heb het gevoel dat ze met die rijbewijzen op safe spelen, zodat je niet kan klagen als het niet gelukt is.
Ook met het maken van het pasje zelf. In 5 werkdagen klaar zeiden ze geloof ik. Ik heb hem op woensdag aangevraagd en toen ik vrijdag langs ging lag hij al klaar.

Gewoon proberen zou ik zeggen dus ^O^

Succes me het examen trouwens :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_131505938
Gelukkig ben ik ook geslaagd, tamelijk eenvoudige rit :)

@Honingkoekje: Gefeliciteerd!!
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_131507154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:36 schreef Perunage het volgende:
Gelukkig ben ik ook geslaagd, tamelijk eenvoudige rit :)

@Honingkoekje: Gefeliciteerd!!
Thanks :) jij ook !!
pi_131518895
Vrijstelling binnen!
pi_131540314
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
Hier ook net begonnen. Twee weken geleden naar de rijschool gegaan. Direct theorieboek gehaald en af en toe wat gelezen. Meteen thuis theorie examen aangevraagd en dat was gisteren.

In 1x gehaald (8 fout gevaar en 2 inzicht). Al denk ik wel dat het een vrij makkelijke toets was met weinig instinkers en open vragen over profieldikte, apk, groene kaart en weet ik nog meer. Bij de eerste twintig mensen was het toch nog 50/50 met zakken/slagen. Daarna ben ik de zaal uitgelopen. :)

Ondertussen 4 rijlessen gehad en dat bevalt me beter dan verwacht. Nog wat drama met het remmen en terugschakelen. Maar daar heb ik nog wel even de tijd voor om het te leren.
  woensdag 25 september 2013 @ 02:21:16 #75
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_131540383
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 02:07 schreef portie het volgende:

[..]

Hier ook net begonnen. Twee weken geleden naar de rijschool gegaan. Direct theorieboek gehaald en af en toe wat gelezen. Meteen thuis theorie examen aangevraagd en dat was gisteren.

In 1x gehaald (8 fout gevaar en 2 inzicht). Al denk ik wel dat het een vrij makkelijke toets was met weinig instinkers en open vragen over profieldikte, apk, groene kaart en weet ik nog meer. Bij de eerste twintig mensen was het toch nog 50/50 met zakken/slagen. Daarna ben ik de zaal uitgelopen. :)

Ondertussen 4 rijlessen gehad en dat bevalt me beter dan verwacht. Nog wat drama met het remmen en terugschakelen. Maar daar heb ik nog wel even de tijd voor om het te leren.
Nice, gefeliciteerd! :)
we cant feed the poor but we can fund a war
  woensdag 25 september 2013 @ 12:47:20 #76
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131548511
Weet iemand of je rijexamen kunt doen als je mogelijk een gekneusde vinger hebt?

Of moet ik in dat hypothetische geval bij de eigen verklaring vraag 6 (6. Kunt u een arm, een hand of uw vingers niet of slechts beperkt gebruiken?) met ja beantwoorden?
Ok stelletje hokboeren
pi_131548607
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:47 schreef padlarf het volgende:
Weet iemand of je rijexamen kunt doen als je mogelijk een gekneusde vinger hebt?

Of moet ik in dat hypothetische geval bij de eigen verklaring vraag 6 (6. Kunt u een arm, een hand of uw vingers niet of slechts beperkt gebruiken?) met ja beantwoorden?
Vooral niet zeggen dat is mijn ervaring.
Gino ♥
  woensdag 25 september 2013 @ 13:09:28 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131549129
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Ok stelletje hokboeren
pi_131551677
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?
De examinator is altijd de gene die de beslissing in handen heeft...

Waarom zou hij geen dingen door de vingers kunnen zien als je instructeur er bij zit, of denk je dat je instructeur tegen die eximinator gaat zeggen dat hij vond dat je niet geslaagd zal zijn? Neem aan dat je instructeur ook wil dat je slaagd?
pi_131552034
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Ik was minder zenuwachtig toen mn instructeur er niet was
Irene is bae <3
pi_131552556
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Voor alles valt wat te zeggen, je kunt je rustiger voelen met eigen instructeur. Maar als je alleen zit met examinator kun je ook sneller een klik met iemand krijgen zodat na een paar straatjes je nervositeit weg is.

Feedback kun je altijd aan de examinator vragen natuurlijk, en die geeft diegene natuurlijk ook. Denk dat veel mensen na een gefaalde poging niet heel veel oor hebben voor dat verhaal... maar de instructeur zit natuurlijk ook bij dat eindgesprek.

Denk vooral dat die klik erg belangrijk is. Je moet het ook treffen met je examinator natuurlijk. Begin met wat grappen bijvoorbeeld, en vraag de examinator gewoon wat lulkoek over in welke plaatsen hij rouleert bijvoorbeeld. Haalt de spanning er (een beetje) af.

Vraag vooral wat je instructeur er van vindt. Als hij/zij daar het voordeel niet van in ziet, vertrouw dan ook op dat oordeel: zo heb je immers ook leren rijden...

Oh en natuurlijk gaat het er niet om dat je een perfecte rit neer zet. Het gaat er om dat je als je een fout maakt, deze op de juiste manier oplost zonder overig verkeer te hinderen. Waarmee ik niet wil zeggen dat fout op fout stapelen je slagingskans verhoogt natuurlijk, maar een paar schoonheidsfoutjes zijn niet erg :P

eea in algemene zin geschreven
hula
  woensdag 25 september 2013 @ 15:31:18 #82
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131553714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:34 schreef Downstar het volgende:

[..]

Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?
De examinator is altijd de gene die de beslissing in handen heeft...

Waarom zou hij geen dingen door de vingers kunnen zien als je instructeur er bij zit, of denk je dat je instructeur tegen die eximinator gaat zeggen dat hij vond dat je niet geslaagd zal zijn? Neem aan dat je instructeur ook wil dat je slaagd?
Het waren de woorden van een examinator. Die zal er wel verstand van hebben. Ik denk dat ik het te simpel uitleg.
Ok stelletje hokboeren
pi_131576305
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.

Ik ben slecht in dat soort situaties om te praten, daardoor kon mijn instructeur die taak overnemen en kon ik rustig rijden.
Gino ♥
pi_131576350
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.

Ik ben slecht in dat soort situaties om te praten, daardoor kon mijn instructeur die taak overnemen en kon ik rustig rijden.
Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen. :)

Met examinator alleen lijken mij die stiltes zo pijnlijk... :X
  donderdag 26 september 2013 @ 06:13:21 #85
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131577005
Iedereen bedankt voor het advies. Ik neem hem zo toch maar mee denk ik, ik herken mezelf vooral in de laatste twee posts. Daarnaast vind ik dat ik gewoon een goede (als in voldoende) rit moet kunnen laten zien.
Ok stelletje hokboeren
pi_131611912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:59 schreef tralalala het volgende:

[..]

Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen. :)

Met examinator alleen lijken mij die stiltes zo pijnlijk... :X
Met mijn 2e examinator was het zeer gezellig.
Leuk gesproken, soms ook redenen uitgelegd waarom ik iets niet deed, gemeld wat mijn voornaamste probleem was(denker, geen doener) etc.

En ondanks dat mijn instructeur goed was, ben ik zelf zeer blij dat ik hem niet achter me had zitten tijdens mijn examen (in mijn geval was niet mijn instructeur, maar zijn vervanger mee ivm persoonlijke redenen dus had het weinig uitgemaakt).
pi_131616999
Op zich is het wel handig om je instructeur mee te nemen, mocht je niet slagen ( waar je natuurlijk niet hoopt vanuit te gaan.. :P), dan is het wel fijn als de instructeur zelf ook de situatie heeft mee gemaakt wat er precies fout ging en zodoende kun je er wat specifieker op oefenen..

Bij zon advies op het einde van een eximinator krijg je denk ik vaak alleen advies als:
meer ruimte houden. ( was in iedergeval bij mijn TTT zo, advies was erg globaal allemaal)

En meer ruimte houden kun je opvatten als ruimte tussen jou en overige verkeer(auto's, fietsers)
dus volgafstand, maar kan ook zijn ruimte met inhalen van bijv fietsers zijn. Ruimte tussen jou en geparkeerde auto's etc..
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:04:46 #88
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131619226
Ik heb het helaas weer niet gehaald :') Er zaten een paar slordigheden in, dus het is niet dat ik echt met een onzinreden ben gezakt. Maar er was geen enkele onveilige situatie, en mijn instructeur was ook verbaasd dat de examinator me liet zakken. Volgens hem kregen anderen met een vergelijkbare rit wel ja te horen.

Nou ja, het was even flink balen gisteren, maar ik zal zo maar gewoon een nieuw examen aan gaan vragen. Er zit weinig anders op. Ik voel me wel een beetje een kneusje nu, gelukkig heb ik tegen niemand gezegd dat ik het in 1 keer zou halen >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_131652628
Ik ben begonnen met het leren van de theorie voordat ik met lessen begin, om zo alvast de theorie te kennen. :)
Ik mag toch hopen dat de opzet van het officiële theorie-examen makkelijker is dan die oefen-cd's. :{
In het boek heb ik bijna alle vragen altijd goed, maar de vragen op de oefen-cd die ik heb (andere uitgever) staan soms niet eens in het boek staan (regen na droogte = gladheid door rubber- en olieresten...?), en dingen zoals dit:



Ik heb al een kleine resolutie, en dan moet ik op zo'n kleine kutfoto met Instagram-filter zien dat die auto remt. :') Dus fout antwoord gegeven (niks doen).

Is het op het officiële examen wel gewoon goed te zien?
pi_131655489
De gevaarherkenning zal subjectief blijven, omdat je in de meeste geschetste situaties op meerdere manieren kan handelen. Feit is dat je vooruit moet kijken, net zoals het voorbeeld uit je screenshot. Uit je voorbeeld is het probleem dat je de drie tot vijf seconden voor deze foto niet hebt gezien, waardoor je niet weet of desbetreffende auto nog met 30km/u doorrijdt, of dat hij al bijna stilstaat. Het is logisch dat je het kruis moet vrijlaten, dus ik had ook geremd. Mijns inziens krijg je bij de oefenexamens moeilijkere situaties dan op het examen zelf, maar dat is ook gedeeltelijk afhankelijk van het examen dat je krijgt. Het ene examen is het andere niet. Bij kinderen of een bal op straat altijd remmen.

Vrijdag al het rijbewijs opgehaald en meteen in de middag de eerste rit gemaakt in de eigen benzine-auto, eerst op het industrie eerst rustig geoefend met koppeling, achteruit inparkeren, hellingproef en bocht achteruit. Daarna nog even de weg opgegaan. De benzine auto reageert heel anders dan de lesauto-diesel op gebruik van de koppeling, maar daar was ik al enigszins op voorbereid. Viel het tegen? Ja, eigenlijk wel.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2013 @ 23:23:53 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131660842
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:04 schreef padlarf het volgende:
Volgens hem kregen anderen met een vergelijkbare rit wel ja te horen.
Nou is natuurlijk de grote vraag: Waarop ben je dan precies gezakt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131788805
oee morgen afrijden, spanning begint nu wel lichtelijk te komen..
ik heb deze week nog een aantal lessen gehad(5 lessen) waarvan ik de er 4 dus vrijwel foutloos heb gereden, vandaag de laatste gehad en die ging opzich best slecht :(
te kort langs fietsers, verkeerde rijbaan gekomen nadat ik een bord moest volgen..
en sws ging schakelen en koppeling opkomen ook niet goed, terwijl ik daar al een les of 15 geen problemen mee heb xD..

zal het al lichtelijk spanning zijn geweest? hopelijk rij ik morgen niet zo..
ik ben wat dat betreft ook geen zenuwpees.. dus ik vond het maar vreemd dat ik zo slecht ree opeens..
Meer mensen die hier las van hadden voor examens?
  FOK!fotograaf woensdag 2 oktober 2013 @ 23:40:12 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131797976
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:25 schreef Downstar het volgende:
zal het al lichtelijk spanning zijn geweest? hopelijk rij ik morgen niet zo..
ik ben wat dat betreft ook geen zenuwpees.. dus ik vond het maar vreemd dat ik zo slecht ree opeens..
Meer mensen die hier las van hadden voor examens?
Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131800969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?
zou kunnen, ik moet zo op dus wish me luck :D!
pi_131803630
En geslaagd hoor!
Ging echt heel erg lekker, en examinator vond dat ik heel rustig en veilig reed ondanks ik de moeilijkste route Volgens haar Reed, en zeker ook het tijdstip(8 uur) met veel scholieren op fietsen en gehaaste zakenlui..

Happppyyy :)
pi_131803964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef Downstar het volgende:
En geslaagd hoor!
Ging echt heel erg lekker, en examinator vond dat ik heel rustig en veilig reed ondanks ik de moeilijkste route Volgens haar Reed, en zeker ook het tijdstip(8 uur) met veel scholieren op fietsen en gehaaste zakenlui..

Happppyyy :)
Gefeliciteerd!
pi_131825340
Thanks :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 01:20:08 #98
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_131832533
Toch maar bij dezelfde instructeur gebleven. Les 6 eerste keer op de schakel, en hij had gelijk. Binnen een kwartier had ik het koppelingsmechanisme onder de knie. Niet uitvallen, niet vies schokken, niks. Is wel superchill bij deze gast. Ik werd laatst in Hoorn opgehaald en mocht mezelf naar huis rijden. Mij hoor je niet klagen. Maandag om 13:00 en dan mezelf naar school rijden na oefenen met slippende koppeling. Lig keurig op schema en hij verwacht dan ook tot nu toe dat ik zonder problemen m'n examen in ga straks.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:17:01 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131835091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:04 schreef Perunage het volgende:
Vrijdag al het rijbewijs opgehaald en meteen in de middag de eerste rit gemaakt in de eigen benzine-auto, eerst op het industrie eerst rustig geoefend met koppeling, achteruit inparkeren, hellingproef en bocht achteruit. Daarna nog even de weg opgegaan. De benzine auto reageert heel anders dan de lesauto-diesel op gebruik van de koppeling, maar daar was ik al enigszins op voorbereid. Viel het tegen? Ja, eigenlijk wel.
Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.
pi_131836167
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog :D

Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:19:18 #101
302853 themole
graaft totaal door.
pi_131836223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.
In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders. :P
Niet altijd serieus
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:20:15 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131836248
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef themole het volgende:

[..]

In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders. :P
Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:20:58 #103
302853 themole
graaft totaal door.
pi_131836266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.
En niet te veel bezig zijn met andere dingen dan koppelen en schakelen. En automatisme. :P
Niet altijd serieus
pi_131838061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog :D

Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen :)
Toen ik mijn eerste autootje net gekocht had was dat inderdaad heel leuk, wat nou industrieterrein: meteen van het postkantoor naar huis rijden dwars door het centrum, midden in de middagspits :)
Ja, ik heb 'm wel een paar keer laten afslaan O-)
pi_131868294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog :D

Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen :)
Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallen :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_131873270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:26 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallen :)
Op zich heb ik in mijn rijlestijd (klinkt lang geleden, maar mijn laatste les is nog geen 3 dagen terug _O- ) ook wel eens geoefend op de een groot afgelegen parkeerplaats met een benzine auto, was even wennen maar zonder problemen eigenlijk inderdaad weggereden..

Pff wachten duurt lang als je ergens naar verlangt :D
pi_131888095
Van diesel naar benzine is gewoon een kwestie van gevoel. Zelf reed ik zo weg in een benzine, puur omdat ik wel gevoel heb voor de koppeling. Als je van je zelf weet dat je hier ook wel wat langer moeite mee had met rijlessen dan zal het ook wat langer kunnen duren met de overstap naar benzine. Geeft uiteraard niet! Oefening baart kunst. En ik weet niet of je in een grote stad woont? Want als je in een wat rustigere omgeving woont zonder gehaaste personen, is afslaan ook niet al te erg. Iedereen moet het leren!
pi_131976189
Ik zou morgen mijn rijbewijs kunnen ophalen, maar met een beetje geluk zou hij er vandaag al liggen..
en ik kwam eerder dan verwacht uit school, dus gauw even een gokje gewaagd :D
en ja hoor! hij lag er! whoeehoeee

gelijk maar even wat kilometers gemaakt, en ook even een stukje alleen gereden..
ging gelukkig goed!

en inderdaad dat wennen van diesel naar benzine valt me opzich mee joh!
ik moet alleen even wennen aan de koppeling van de auto waarin ik nu rijd, die pakt hem veel later zeg maar, en rem is niet zo strak afgesteld, dus ik moet hem dieper en eerder indrukken dan in de lesauto :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:35:55 #109
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_131985341
Donderdag examen. Zin in. *O*
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_131987752
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen _O-
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:31:43 #111
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_132006989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen _O-
Yep ik ook, ben vrij traag :P. Komt ook deels door de auto.

Vandaag me pa de auto naar garage gebracht omdat die veel toeren maakte als die stilstond. Man o man, weet niet wat ze gedaan hebben maar nu is het gaspedaal veel zwaarder geworden en rijd ik weer minder goed :(
Irene is bae <3
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2013 @ 23:24:30 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132025580
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:31 schreef Jiang153 het volgende:
Vandaag me pa de auto naar garage gebracht omdat die veel toeren maakte als die stilstond. Man o man, weet niet wat ze gedaan hebben maar nu is het gaspedaal veel zwaarder geworden en rijd ik weer minder goed :(
Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:45:04 #113
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_132026342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?
geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.
Irene is bae <3
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2013 @ 23:47:44 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132026440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:45 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.
Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:59:02 #115
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_132026840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.
totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerde :P
Irene is bae <3
  FOK!fotograaf donderdag 10 oktober 2013 @ 00:02:49 #116
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132026953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerde :P
In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132027001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?
dat is dus niet zo :)
Irene is bae <3
pi_132028890
Vandaag (donderdag dus :P) mijn eerste rijles. Ik ben dertig en het moet er maar eens van komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132032499
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 03:04 schreef Messina het volgende:
Vandaag (donderdag dus :P) mijn eerste rijles. Ik ben dertig en het moet er maar eens van komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je niet kon slapen? :) het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.
pi_132034357
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:55 schreef portie het volgende:

[..]

Dat je niet kon slapen? :) het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.
Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaad ;)
Nou ja, we zien het wel straks :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132034909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaad ;)
Nou ja, we zien het wel straks :D
Hou ons op de hoogte!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:58:55 #122
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132040800
Geslaagdd!! Fuck Jawohl!!
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:30:40 #123
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132043545
Bedankt allemaal.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_132044032
Graag gedaan :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get stoned
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:29:13 #125
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132045329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:48 schreef Hinder het volgende:
Graag gedaan :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_132046901
Gefeliciteerd! :)

I survived! :P
Ben nog even bang voor auto's! :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132048688
Gefeliciteerd Keukendrol

en Messina viel het mee of ben je blij dat je het gedaan hebt?
pi_132049609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Messina het volgende:
Gefeliciteerd! :)

I survived! :P
Ben nog even bang voor auto's! :P
Hoe ging het? :)
pi_132049870
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef portie het volgende:

en Messina viel het mee of ben je blij dat je het gedaan hebt?
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:16 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Hoe ging het? :)
Het ging niet zo dramatisch als ik gedacht had. Ze verwachten dat ik 35 lessen nodig ga hebben (en dit was na mijn "ik heb liever een paar lessen teveel dan een paar te weinig" verhaal).
Ik ben blij dat ik gestart ben en ik ben er zeker van dat mijn angsten snel minder gaan worden.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:15:12 #130
413855 Madrigal
ik wil geld
pi_132122908
Morgen moet ik weer lessen in een Volkswagen Golf 7. :9~
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:19:57 #131
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132123045
hebben jullie al een klein rijbewijs (vorm van bankkaart) of zo'n kajoekel zoals het mijne?

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132123320
Een pasje, net als iedereen die in of na 2007 geslaagd is of zijn/haar rijbewijs toen heeft verlengd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:32:04 #133
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_132191334
Nou die van mij is ook aangevraagd! 27 november, 10:45 :') Lekker rustig denk ik?
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_132191912
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:32 schreef Unmountable het volgende:
Nou die van mij is ook aangevraagd! 27 november, 10:45 :') Lekker rustig denk ik?
Geweldige tijd om examen te moeten rijden _O_

Ik moest iedere keer om 8 uur 's ochtends. Dan word je standaard langs iedere middelbare school in de omgeving geleid lijkt het wel :')
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:37:20 #135
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132205795
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Ferdo het volgende:
Een pasje, net als iedereen die in of na 2007 geslaagd is of zijn/haar rijbewijs toen heeft verlengd.
mijn rijbewijs is nog van 2004 ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132207130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen _O-
Precies het zelfde hier. gelukkig ben ik niet de enige.. :P
pi_132207238
Ik had na mijn (diesel) rijles en examen helemaal niks anders gereden totdat ik mijn eerste auto ging kopen.
Toen ging ik die dus halen, en mijn eerste ritje was anderhalf uur het land door terug naar huis rijden.
Ik was maar al te trots dat hij maar 1x was afgeslagen de hele rit :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 01:11:36 #138
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_132215199
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat :'). Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_132215337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat :'). Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Wisselwerking koppeling/gaspedaal
  woensdag 16 oktober 2013 @ 01:29:33 #140
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_132215464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:20 schreef rumiii het volgende:

[..]

Wisselwerking koppeling/gaspedaal
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen :(.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_132216730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:

[..]

I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen :(.
Het is eigenlijk heel simpel, net iets meer gas geven dan je nu doet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_132219769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:

[..]

I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen :(.
Zet hem op de handrem, heel erg rustig de koppeling laten opkomen totdat je voelt dat de auto 'weg wilt rijden'. Als je de handrem er dan af haalt, rijdt hij heel rustig weg. Kwestie van gas erbij en je bent weg.

Je kan het natuurlijk ook zonder handrem oefenen, maar ik vond het zelf wel makkelijk om het zo te oefenen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:57:38 #143
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_132221247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:

[..]

I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen :(.
Ik probeerde altijd koppeling vast te houden op aangrijpingspunt en dan een scheutje gas. Vervolgens de koppeling langzaam omhoog laten komen. Kan het niet echt uitleggen het is een gevoel.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_132504802
Net eerste rijles gehad, ging goed! Hij denkt dat ik zo'n 25 lessen nodig heb. Het gemiddelde is 40 zegt hij, klopt dit?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:00:16 #145
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132505481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat :'). Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Bij een stoplicht wel en vanaf een parkeerplaats bijvoorbeeld niet? Dat laat je je (onbewust) denk ik opjagen door de auto's achter je. Neem gewoon de tijd om de wisselwerking tussen koppeling en gas onder controle te hebben. Je hoeft niet in een straal van 3 meter achter je voorganger aan te rijden en die auto achter je wacht maar even. Staat niet voor niets een grote L op het dak!
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:02:25 #146
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132505529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:26 schreef wihehin het volgende:
Net eerste rijles gehad, ging goed! Hij denkt dat ik zo'n 25 lessen nodig heb. Het gemiddelde is 40 zegt hij, klopt dit?
Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwen ;)
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132507081
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef DDriver het volgende:

[..]

Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwen ;)
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
pi_132515113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:

[..]

Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
Dat is wel echt waar,volgens mij is het gemiddelde tegenwoordig nog iets hoger, echter, bij vrijwel iedereen die ik gesproken heb zeggen ze "ik denk dat je 25 a 30 lessen nodig hebt" na de eerste les, en uiteindelijk hadden veel van die mensen er toch vaak wel meer dan 30 nodig. Dus heb altijd een beetje het idee dat ze eerst maar gewoon een laag aantal lessen noemen
pi_132516626
40 is inderdaad het gemiddelde.
En volgens mijn instructeur was ik wel een vlotte leerling en kon ik met 30 a 35 lessen wel afrijden.
Ik heb zelf aangegeven na 30 lessen om naar naar 35 lessen te gaan, gewoon om meer zeker te zijn.
misschien had ik het met die 30 lessen wel makkelijk afgekund maar je kan beter een paar lesjes meer nemen en zeker zijn, dan met 30 onzeker je examen in gaan en niet slagen en een herexamen betalen xD
pi_132525097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat :'). Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
De baas zijn over de auto. Klinkt vreemd, maar het maakt verschil tussen rijden of gereden worden, ook al zit je in beide gevallen achter het stuur.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:35:14 #151
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132525921
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:

[..]

Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.

Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.

Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132526198
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:

[..]

Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.

Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.

Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Volgens mij verschilt dat nogal per plaats, ik moest 44 euro per uur betalen
pi_132529398
Wauw...heb echt moeite met fileparkeren :'). Weer ééntje geraakt hoor :')
Irene is bae <3
pi_132531849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:45 schreef Jiang153 het volgende:
Wauw...heb echt moeite met fileparkeren :'). Weer ééntje geraakt hoor :')
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed :D!

Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
pi_132533606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed :D!

Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerd :')
Irene is bae <3
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:54:10 #156
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_132542770
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerd :')
De theorie is altijd makkelijker dan de praktijk
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:56:18 #157
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_132542825
Wat is het CBR toch een kromme organisatie.. Ik moet een medische rijtest aanvragen, maar tegen de rijschool zeggen ze dat ik moet bellen en tegen mij zeggen ze dat de rijschool moet bellen.. Wat willen ze nou..?!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:35:55 #158
414785 sirdanilot
pi_132543739
^ Medische rijtest? Eerst bespreken met je rijschool natuurlijk, maar het zal erop neer komen dat je naar het ziekenhuis moet, ergens in de 70 euro dokken en dat de arts effe een lijstje invult. Vervelend, maar het is niet anders. Wees er snel mee want er zijn lange wachtlijsten...

-----

Zo, vanmiddag om 14:55 Tussentijdse Toets ! Het parkeren gaat redelijk goed, dus ik hoop dat ik hem haal... daarvoor heb ik nog één uurtje les om in te rijden.

En ja, de TTT wordt vaak als geldverspiling gezien, maar ik denk dat het zeker kan helpen voor mensen die niet zo heel goed zijn in het rijden, zoals ik. Dan heb je toch iemand anders die er ook even naar kijkt en wat evalutatie kan geven, en je hebt natuurlijk dan straks op je examen, als het goed is, die vrijstelling. Niet dat het parkeren voor mij het grootste probleem is, maar dan ben ik op het examen wel minder zenuwachtig, omdat het toch altijd even spannend is of het wel lukt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:33:45 #159
414785 sirdanilot
pi_132552665
^... én gehaald !

Ik had mazzel (of kon het plots heel goed) bij het fileparkeren, dat ging in één keer goed terwijl ik er normaal niet heel goed in ben !

Voor de rest helaas nog niet helemaal goed: kijktechniek onvoldoende, en ik reed te langzaam door de bebouwde kom. Maar goed, da's ook het doel van zo'n TTT, als je het in één keer allemaal goed doet had je net zo goed examen kunnen doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_132553047
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:

[..]

Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.

Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.

Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Zonder pakket zou het ¤43 zijn, met is het ¤38 ongeveer.

Rijbewijs is duur, maar het hoeft maar één keer gelukkig.
pi_132572057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:44 schreef wihehin het volgende:

Rijbewijs is duur, maar het hoeft maar één keer gelukkig.
Daar gaan we in ieder geval vanuit.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:26:49 #162
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_132574709
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:

[..]

Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.

Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.

Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Mijn pakket is 30 uur. Ik betaal ongeveer ¤25,- per uur. 1000 euro voor 30 lesuren + examen t.w.v. ¤250,-
Tussentijdse toets ga ik rijden, kost me ¤140,-.

En jullie geloven het misschien niet, maar ik krijg zo ziek goed les. Ik pak het ook snel op, maar ik ben qua niveau al een stuk verder dan m'n vrienden en kennissen die een zelfde aantal uren achter de kiezen hebben. Zit nu op 17 uur en krijg zonder meerkosten les via het RIS-systeem. Schaal is 1-8 waarbij 1 = gewoon totaal kut en 8 = 100% zelfstandig zonder enige aanwijzing van de instructeur en goed/veilig uitgevoerd. Scoor nog een enkel 5'je, maar met meeste tussen de 6 en de 8. Als alles volgens planning en verwachting van m'n instructeur verloopt, heb ik voor 18 december (mijn 'ik hoop dat ik hem dan heb datum') m'n rijbewijs in the pocket. Stapte 23-08 voor de eerste keer een auto in, en verwacht voor 18-12 te slagen. Zou mooi zijn, toch :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:30:20 #163
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_132574736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed :D!

Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
Ik kreeg dat als:

Stipje van het raam of anders de hoek tussen raam en plaatwerk zeg maar als je rechts achterom kijkt iets voorbij de achterlamp, vol insturen. Dan als je rechts schuin naar voren kijkt, en de hoek tussen raam en frame van je auto in een rechte lijn over het wegdek loopt, alles terugsturen.
Staat de rij auto's links van je, was het volgens mij het slotknopje van de deur.. Maar weet dat 'ff niet meer zeker.

- nu ik dit zo teruglees is het fucking vaag :D -
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_132576308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
^... én gehaald !

Ik had mazzel (of kon het plots heel goed) bij het fileparkeren, dat ging in één keer goed terwijl ik er normaal niet heel goed in ben !

Voor de rest helaas nog niet helemaal goed: kijktechniek onvoldoende, en ik reed te langzaam door de bebouwde kom. Maar goed, da's ook het doel van zo'n TTT, als je het in één keer allemaal goed doet had je net zo goed examen kunnen doen.
Wat is precies het nut van een TTT dan?
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:55:52 #165
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_132605379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 09:52 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Wat is precies het nut van een TTT dan?
Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:14:19 #166
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_132645602
[quote]0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef sirdanilot het volgende:
^ Medische rijtest? Eerst bespreken met je rijschool natuurlijk, maar het zal erop neer komen dat je naar het ziekenhuis moet, ergens in de 70 euro dokken en dat de arts effe een lijstje invult. Vervelend, maar het is niet anders. Wees er snel mee want er zijn lange wachtlijsten...

-----

Ik heb al zo'n test gedaan op verplichting van het CBR.. is een test met een examinator en dus niet met een arts.. Maar moet nu weer een test inplannen maar zowel ik al de rijschool worden van het kastje naar de muur gestuurd..
pi_132677992
Ik lees hier al een tijdje mee en kom me nu toch maar even melden.
Vanavond mijn zesde rijles van 1,5 uur gehad. Dit was de eerste keer dat ik in het donker moest rijden. Vond het wel een stuk lastiger dan overdag moet ik zeggen.

Koppelen gaat ook nog niet erg soepel. Laat de koppeling steeds te snel opkomen. En het stomme is, ik weet wel dat ik het langzamer moet doen maar ik doe het gewoon niet. Maar los daarvan vind ik het rijden erg leuk!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:27:58 #168
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_132684364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef sirdanilot het volgende:
^ Medische rijtest? Eerst bespreken met je rijschool natuurlijk, maar het zal erop neer komen dat je naar het ziekenhuis moet, ergens in de 70 euro dokken en dat de arts effe een lijstje invult. Vervelend, maar het is niet anders. Wees er snel mee want er zijn lange wachtlijsten...

Nou nee, de psycholoog kost eerder 200 euro. De rijtest vanuit het CBR is gratis, afgezien van de kosten van je rijschool.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:54:24 #169
414785 sirdanilot
pi_132684935
quote:
Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.
Klopt. Tijdens mijn examen hoef ik straks dus niet meer die vervelende bijndere verrichtingen te doen, dat vermindert de stress aanzienlijk. Toen hij me vertelde dat ik moest fileparkeren kneep ik hem namelijk toch wel even, dat is bij mij namelijk een soort russische roulette... gelukkig ging het toen goed, maar voor hetzelfde geld doe ik het de volgende keer weer fout. Al geldt deze vrijstelling helaas alleen voor het eerste examen, dus ik hoop dat ik niet zak.

Verder scheelt het met de rijlessen: parkeren kan erg veel tijd kosten als het een moeilijke opdracht is of als het fout gaat, en in die tijd kan ik straks gewoon lekker doortuffen en werken aan de moeilijke punten. Dat is vooral hier in Leiden rijden door het centrum met nauwe straatjes, en rijden langs drukke scholen als de school net uit gaat, dat soort dingen. De snelweg vind ik dan weer helemaal niet zo moeilijk (behalve invoegen bij die korte invoegertjes op de A44, bijvoorbeeld vanaf de haarlemmertrekvaart de A44 op).

Overigens had ik deze toets zeker niet gedaan als alles bij mij van een leien dakje ging. Maar dat is helaas niet het geval; ik kan wel rijden, maar er zijn zeker moeilijke punten voor mij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_132702310
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_132702651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Hier heb ik het vandaag ook over gehad ja.

Ze mogen blijkbaar alleen een parkeeropdracht of omkeeropdracht geven, en niet kiezen hoe je het wil doen.

Als je dus bv. niet achteruit kan inparkeren hoef je het ook niet te doen (zolang je het maar wel goed op een andere manier kan doen)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_132703219
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.

Lijkt me sowieso een wassen neus, aangezien je in de meeste straten maar 1 stijl van parkeren hebt. Dus "parkeer in deze straat" zal meestal maar 1 mogelijkheid betekenen. Enige mazzel die je kan hebben is dat er bijvoorbeeld twee plaatsen naast elkaar vrij zijn.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_132703707
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:45 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.

Lijkt me sowieso een wassen neus, aangezien je in de meeste straten maar 1 stijl van parkeren hebt. Dus "parkeer in deze straat" zal meestal maar 1 mogelijkheid betekenen. Enige mazzel die je kan hebben is dat er bijvoorbeeld twee plaatsen naast elkaar vrij zijn.
Mijn instructeur zei dat je in die situatie wel moet fileparkeren, anders werd het niet goed gerekend ofzoiets.
pi_132704673
Een eis is wel dat je op je rijexamen achteruit moet hebben gereden. Dus wanneer je de eerste opdracht op een andere manier uitvoert dan de bedoeling is, heb je kans dat je nog een keer mag parkeren(of een omkeeropdracht met bijv. steken) :D Overigens heb ik tijdens mijn laatste rijexamen gewoon mijn examinator genegeerd - ik vroeg of hij wou dat ik ging fileparkeren; daarop antwoordde hij bevestigend , maar ik heb hem maar lekker vooruit ingezet. :+
pi_132713000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Volgens mij is dit juist. Ik moest op de Hurk in Veldhoven een parkeeropdracht tijdens mijn TTT doen. Ik kon absoluut niet fileparkeren, en met 120 vrije plekken links (gewoon vooruit insteken) besloot ik aan de rechterkant te fileparkeren. Ik kreeg m'n vrijstelling. Sindsdien is fileparkeren ook echt geen Angstgegner meer.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_132713263
Tijdens mijn ttt moest ik keren, dus ik gewoon leuk 20 meter verder gereden waar de weg zo breed was dat je in één keer kon keren. Toen werd mij toch vriendelijk verzocht om te keren dmv drie steken. :P
pi_132715747
Nog 2 rijlessen en dan moet ik afrijden.. :X
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:30:21 #178
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_132717112
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:26 schreef Louboutin het volgende:
Nog 2 rijlessen en dan moet ik afrijden.. :X
Veel succes!
pi_132718941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:30 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Veel succes!
Dankje!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 12:08:25 #180
414785 sirdanilot
pi_132719898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
en. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Ze mogen één opdracht geven 'door middel van achteruit rijden'. Ik moest in een straat parkeren met een rij autos door middel van achteruit parkeren, en er was weinig plek, dus dan is fileparkeren de aangewezen methode.

De andere opdracht, omkeren, was wel open. Dat deed ik dus doro een straat in te rijden, en daar achteruit weer uit te rijden, maar dat had ook anders gekund. Toen kreeg ik het ietwat vreemde commentaar van 'er staan auto's in die straat die het zicht blokkeren, dus je had eigenlijk een straat door moeten rijden', wat ik erg vreemd vond... ach ja.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_132864115
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
pi_132867573
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Succes!
pi_132867781
Kent iemand hier toevallig goede rijscholen rond Utrecht? Ik wil 'm ook gaan halen.
pi_132869170
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 21:07 schreef d4v1d het volgende:
Kent iemand hier toevallig goede rijscholen rond Utrecht? Ik wil 'm ook gaan halen.
Rijschool Gataar is wel goede.
pi_132869324
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:26 schreef exelletor het volgende:

[..]

Rijschool Gataar is wel goede.
:')14.gif
  maandag 4 november 2013 @ 00:08:13 #186
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_132878080
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Gas op die lolly man. _O_ Succes!
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_132882395
Helaas gezakt.
  maandag 4 november 2013 @ 10:31:15 #188
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132882436
Balen, wat ging er allemaal fout?
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132884103
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 10:31 schreef DDriver het volgende:
Balen, wat ging er allemaal fout?
mijn kijkgedrag was niet helaal goed... maar ja volgende keer beter
  maandag 4 november 2013 @ 11:56:38 #190
302853 themole
graaft totaal door.
pi_132884227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef tralalala het volgende:
Tijdens mijn ttt moest ik keren, dus ik gewoon leuk 20 meter verder gereden waar de weg zo breed was dat je in één keer kon keren. Toen werd mij toch vriendelijk verzocht om te keren dmv drie steken. :P
Dan moeten ze de opdracht maar op een andere plek doen, de meeste bestuurders gaan in de praktijk echt niet steken als ze 20 meter verderop gewoon in een keer kunnen keren.

Mijn omkeeropdracht was in een straat waar rechts 3 parkeerplekken vrij waren 10 meter verderop, dan is het gewoon achteruit in rijden (hoeft nog niet eens netjes in het vak) en er weer vooruit indraaien.
Niet altijd serieus
  donderdag 7 november 2013 @ 19:18:14 #191
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133015205
Van de week geslaagd bij poging 4. w/
Ok stelletje hokboeren
pi_133016222
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:18 schreef padlarf het volgende:
Van de week geslaagd bij poging 4. w/
Gefeliciteerd :Y
  donderdag 7 november 2013 @ 22:45:48 #193
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133025836
Theorie vrij smooth gehaald. Zakte veel oefenexamens op gevaarherkenning. Nu 23/25 goed beantwoord en 36/40 van de overige.
Dat betekent dus eind deze maand TTT waarschijnlijk, en ergens in december afrijden :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133026519
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:18 schreef padlarf het volgende:
Van de week geslaagd bij poging 4. w/
Gefeliciteerd!
pi_133028125
Gegroet mensen, ik ga binnenkort afrijden en was op internet aan het zoeken naar praktijkexamen ervaringen en kwam daarbij in dit topic terecht. Tijd om maar eens wat te gaan posten dus.

Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen met lessen en heb er nu 29 uur opzitten. Rijden gaat wel goed, als ik me concentreer. Af en toe valt die concentratie even weg en dan kom ik wel eens in zeer vreemde, maar niet persé gevaarlijke situaties terecht. Mijn praktijkexamen is volgende week donderdag en als ik me goed concentreer dan denk ik dat ik het wel zou kunnen halen.

Een maand geleden ongeveer heb ik mijn Tussen Tijdse Toets gedaan waarvoor ik geen vrijstellingen heb gekregen. Ik was nogal nerveus en reed daardoor te snel bij de stopopdracht en ook bij het inparkeren ging het niet helemaal goed. Voor de rest van dat examinator dat ik wel al op examenniveau reed en dat ik alleen nog mijn gevaarherkenning wat op moest schroeven (dit is vooral het probleem bij concentratiegebrek).
Maar goed, mijn rij-instructeur zei dus dat ik die brief met het resultaat van de TTT beter gewoon mee kan nemen naar het praktijkexamen toe om het daar te laten zien. Dat zou een positief effect hebben, ook al heb ik geen vrijstellingen voor de TTT. Op die brief staan echter alleen maar negatieve zaken, hoe kan dit leiden tot een positief effect :?

Heeft iemand trouwens nog tips om de concentratie erbij te houden voor het ver vooruit blijven kijken? Ik merk dat ik mezelf echt moet pushen tijdens het autorijden om ver vooruit te kijken, als ik dat niet doe dan kom ik vanzelf een beetje in een sleur waarbij ik niet veel voor de auto ga kijken. Zodra mijn focus even weg is, door een klein foutje of een afleiding, dan kom ik meteen weer in die sleur. En dan krijg je situaties van, is dit nou een 30 of 50 weg? Zit ik nu op een voorrangsweg? Of dat ik pas 10meter voor een straat waar je niet in mag rijden erachter kom dat ik dus ergens anders heen moet.
Alvast bedankt :)
pi_133033786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Gegroet mensen, ik ga binnenkort afrijden en was op internet aan het zoeken naar praktijkexamen ervaringen en kwam daarbij in dit topic terecht. Tijd om maar eens wat te gaan posten dus.

Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen met lessen en heb er nu 29 uur opzitten. Rijden gaat wel goed, als ik me concentreer. Af en toe valt die concentratie even weg en dan kom ik wel eens in zeer vreemde, maar niet persé gevaarlijke situaties terecht. Mijn praktijkexamen is volgende week donderdag en als ik me goed concentreer dan denk ik dat ik het wel zou kunnen halen.

Een maand geleden ongeveer heb ik mijn Tussen Tijdse Toets gedaan waarvoor ik geen vrijstellingen heb gekregen. Ik was nogal nerveus en reed daardoor te snel bij de stopopdracht en ook bij het inparkeren ging het niet helemaal goed. Voor de rest van dat examinator dat ik wel al op examenniveau reed en dat ik alleen nog mijn gevaarherkenning wat op moest schroeven (dit is vooral het probleem bij concentratiegebrek).
Maar goed, mijn rij-instructeur zei dus dat ik die brief met het resultaat van de TTT beter gewoon mee kan nemen naar het praktijkexamen toe om het daar te laten zien. Dat zou een positief effect hebben, ook al heb ik geen vrijstellingen voor de TTT. Op die brief staan echter alleen maar negatieve zaken, hoe kan dit leiden tot een positief effect :?

Heeft iemand trouwens nog tips om de concentratie erbij te houden voor het ver vooruit blijven kijken? Ik merk dat ik mezelf echt moet pushen tijdens het autorijden om ver vooruit te kijken, als ik dat niet doe dan kom ik vanzelf een beetje in een sleur waarbij ik niet veel voor de auto ga kijken. Zodra mijn focus even weg is, door een klein foutje of een afleiding, dan kom ik meteen weer in die sleur. En dan krijg je situaties van, is dit nou een 30 of 50 weg? Zit ik nu op een voorrangsweg? Of dat ik pas 10meter voor een straat waar je niet in mag rijden erachter kom dat ik dus ergens anders heen moet.
Alvast bedankt :)
Als je de uitslag van de ttt meeneemt, kan de examinator zien wat je verbeterpunten waren en dus zien of je vooruitgang hebt geboekt. Zou mijn theorie in ieder geval zijn. Zou niet weten waarom je hem niet mee zou nemen. Kan me zelf niet meer herinneren of ze ernaar vroegen tijdens het examen.

En wat betreft concentratie: Goede rijden betekent dus dat je die concentratie vast houdt. Zodra je dat niet doet, ga je slecht rijden. Dat lijkt me toch voldoende motivatie? Jezelf moeten pushen is normaal als je nog niet zo lang bezig bent, het wordt vanzelf normaal.

En heel suf: Ik nam voor elke rijles (en ook m'n examen) een banaan. Zeker als ik wat gaar was. Werkte verdomd goed om even genoeg energie te hebben om op te blijven letten.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_133147759
Morgen weer twee uur rijden. Leuk.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133148842
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig ;(
pi_133149017
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig ;(
Succes. Komt allemaal goed.
  maandag 11 november 2013 @ 15:48:18 #200
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133149786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:38 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:59 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Beide bedankt :) En veel succes gewenst aan Louboutin :Y
Ok stelletje hokboeren
  maandag 11 november 2013 @ 17:00:29 #201
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133152610
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig ;(
Alsof jij kan falen
Irene is bae <3
pi_133153906
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig ;(
Succes, louboutintje :)
pi_133155986
Bedankt allemaal!
Ik ga nu ziek naar huis dus ik hoop dat het morgen beter is.
  maandag 11 november 2013 @ 21:27:22 #204
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133164402
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 18:40 schreef Louboutin het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik ga nu ziek naar huis dus ik hoop dat het morgen beter is.
ik was ook ziek de dsg voor mijn examen. ;(

Beterschap en succes!
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133178293
Ik heb hem gehaald! :D
pi_133178323
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:30 schreef Louboutin het volgende:
Ik heb hem gehaald! :D
*G* Gefeliciteerd! :D
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:32:29 #207
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133178360
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:30 schreef Louboutin het volgende:
Ik heb hem gehaald! :D
hulde
Ok stelletje hokboeren
pi_133180231
Thanks!
pi_133180689
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:30 schreef Louboutin het volgende:
Ik heb hem gehaald! :D
Gefeliciteerd! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133185547
Gezakt i.v.m "te ver over je schouder kijken", het invoegen ging perfect, binnen/buiten spiegel, dooie hoek over je schouder en gaan met de correcte snelheid.
Maar nee hoor, ik zou "te ver over mijn schouder kijken", ik moest een simpele blik naar links doen omdat ik anders met "28 meter per seconde" snelheid niet op de weg kijk.

Helaas :P
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_133189146
Tsja da's balen. Ben het overigens ook niet helemaal eens met de beslissing dan. Heb nu ruim een jaar mijn rijbewijs en al vaak genoeg meegemaakt dat je toch echt ver over je linkerschouder moet kijken om de auto in je dooie hoek te kunnen zien. Meestal dan wel alleen bij wisselen van rijbaan, bij het invoegen zou je in principe de auto's achter/links van je al moeten kunnen zien bij het versnellen op de invoegstrook.
Flesje bier
pi_133189698
Als je spiegels goed afgesteld staan hoef je helemaal niet ver over je schouder te kijken, gewoon zijwaarts kijken is dan voldoende.
Bovendien bestaat bij "te ver" kijken het gevaar dat je onbedoeld een stuurbeweging maakt.
pi_133208503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:31 schreef vannelle het volgende:
Als je spiegels goed afgesteld staan hoef je helemaal niet ver over je schouder te kijken, gewoon zijwaarts kijken is dan voldoende.
Bovendien bestaat bij "te ver" kijken het gevaar dat je onbedoeld een stuurbeweging maakt.
En toch wordt je aangeleerd om redelijk overdreven te kijken, dus onbewust doe je dat nog een beetje extra overdreven tijdens je examen B-).
En zolang ie die stuurbeweging niet heeft gemaakt, kan je daar niet op zakken lijkt mij.

Eerlijk is eerlijk; als dat de enige fout was, is het wel jammer dat het gelijk betekent dat je gezakt bent. Beter te ver en teveel gekeken, dan te weinig of niet goed.
pi_133218720
:W
Vorige week een proefles gehad en vanochtend mijn eerste echte les. Ik vind het leuk. :D
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 13 november 2013 @ 23:00:43 #215
414785 sirdanilot
pi_133237180
Pff, vandaag een enorme aso tegengekomen tijdens de rijles. Ik wilde een enkelbaans autoweg op rijden (met een korte invoegstrook), echter meneer liet me er op geen enkele wijze tussen. Mijn plan was om effe te gassen en er voorlangs te gaan, maar meneer gaste alleen maar mee. De instructeur drukte toen maar op de toeter en via de vluchtstrook kwamen we alsnog op de weg terecht. Hij zei dat ik beter gas had kunnen minderen, maar ja, zó hard reed die man nu ook weer niet dus dan zat ik alsnog aan het einde van de vluchtstrook denk ik.

Verder was het de eerste keer in het donker rijden, toch erg lastig, zeker in het centrum met fietsers zonder licht en voetgangers.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133237245
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef Ayca het volgende:
:W
Vorige week een proefles gehad en vanochtend mijn eerste echte les. Ik vind het leuk. :D
En, wat vond je ervan? Moe nu zeker? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef sirdanilot het volgende:
Pff, vandaag een enorme aso tegengekomen tijdens de rijles. Ik wilde een enkelbaans autoweg op rijden (met een korte invoegstrook), echter meneer liet me er op geen enkele wijze tussen. Mijn plan was om effe te gassen en er voorlangs te gaan, maar meneer gaste alleen maar mee. De instructeur drukte toen maar op de toeter en via de vluchtstrook kwamen we alsnog op de weg terecht. Hij zei dat ik beter gas had kunnen minderen, maar ja, zó hard reed die man nu ook weer niet dus dan zat ik alsnog aan het einde van de vluchtstrook denk ik.

Verder was het de eerste keer in het donker rijden, toch erg lastig, zeker in het centrum met fietsers zonder licht en voetgangers.
God, wat vervelend... Had je ook het idee dat die man het met opzet deed?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133238072
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:30 schreef Louboutin het volgende:
Ik heb hem gehaald! :D
kijk dat zijn goede berichten :D, Gefeliciteerd :D!
je zelf al getrakteerd op een paar louboutins O+ ?
pi_133238343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

kijk dat zijn goede berichten :D, Gefeliciteerd :D!
je zelf al getrakteerd op een paar louboutins O+ ?
Dankje!
Haha nee, zo rijk ben ik helaas niet ;(
Ik heb al wel bij een paar auto's gekeken :@
pi_133238445
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:24 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dankje!
Haha nee, zo rijk ben ik helaas niet ;(
Ik heb al wel bij een paar auto's gekeken :@
Een stel louboutins zijn qua aanschaf en gebruik toch een stukje goedkoper dan een auto
Toch xD? haha

welk model :D?
pi_133239308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef sirdanilot het volgende:
Pff, vandaag een enorme aso tegengekomen tijdens de rijles. Ik wilde een enkelbaans autoweg op rijden (met een korte invoegstrook), echter meneer liet me er op geen enkele wijze tussen. Mijn plan was om effe te gassen en er voorlangs te gaan, maar meneer gaste alleen maar mee. De instructeur drukte toen maar op de toeter en via de vluchtstrook kwamen we alsnog op de weg terecht. Hij zei dat ik beter gas had kunnen minderen, maar ja, zó hard reed die man nu ook weer niet dus dan zat ik alsnog aan het einde van de vluchtstrook denk ik.

Verder was het de eerste keer in het donker rijden, toch erg lastig, zeker in het centrum met fietsers zonder licht en voetgangers.
Ik krijg de indruk dat sommigen zich heel raar gaan gedragen bij het zien van een lesauto. Netjes rijden, of gewoon hufterig gedrag gaan vertonen. Misschien zelfs 'lesauto'tje pesten'. Alsof men wil laten zien hoe het verkeer in de grotemensenwereld werkt. Die zullen vast geboren zijn met het stuur in de handen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133241130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:26 schreef Downstar het volgende:

[..]

Een stel louboutins zijn qua aanschaf en gebruik toch een stukje goedkoper dan een auto
Toch xD? haha

welk model :D?
Misschien wel maar ik heb liever een auto ;)
Een corsa.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:59:05 #222
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133243817
quote:
15s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat sommigen zich heel raar gaan gedragen bij het zien van een lesauto. Netjes rijden, of gewoon hufterig gedrag gaan vertonen. Misschien zelfs 'lesauto'tje pesten'. Alsof men wil laten zien hoe het verkeer in de grotemensenwereld werkt. Die zullen vast geboren zijn met het stuur in de handen.
Helaas zijn er meer van die aso's in het verkeer... Laastst wou ik met de lesauto invoegen op de snelweg. Er hing een auto op de linkerbaan in de dode hoek. Niets aan de hand zou je zeggen want daar heb ik niets mee te maken.. Maar terwijl ik invoegde gaf hij ineens gas en schoot zo voor mij langs de afrit op. Scheelde misschien een paar cm of we hadden met 120 km/u tegen elkaar gezetten...
  donderdag 14 november 2013 @ 09:08:35 #223
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133243961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:59 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Helaas zijn er meer van die aso's in het verkeer... Laastst wou ik met de lesauto invoegen op de snelweg. Er hing een auto op de linkerbaan in de dode hoek. Niets aan de hand zou je zeggen want daar heb ik niets mee te maken.. Maar terwijl ik invoegde gaf hij ineens gas en schoot zo voor mij langs de afrit op. Scheelde misschien een paar cm of we hadden met 120 km/u tegen elkaar gezetten...
Ik vraag me altijd af of zoiets opzet is of pure incompetentie. En daarna vraag ik ma af wat ik erger zou vinden. Nog geen antwoord :T
Ok stelletje hokboeren
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 november 2013 @ 10:36:03 #224
414785 sirdanilot
pi_133245476
Ik ben vrijwel zeker dat het opzet was; volgens mij wilde hij gewoon niet achter een lesauto sukkelen. Je mag daar namelijk 80 maar de meesten rijden wel harder, maar dat gaat niet als je achter een lesauto zit.

Ik had het op precies hetzelfde punt ook een andere keer, maar toen ging het wel goed; ik drukte op het gas en kwam er nog voor langs, drukte hem gewoon de weg op ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133248837
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:48 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Misschien wel maar ik heb liever een auto ;)
Een corsa.
ah leuk klein autootje :D
Momenteel rij ikin een Suzuki alto _O- ^O^
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 november 2013 @ 13:03:21 #226
414785 sirdanilot
pi_133249162
Wij hadden vroeger een suzuki alto met VIER versnellingen.

Harder dan 140 kon hij niet. En een lawaai dat hij maakte !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133249227
Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en auto maar ik ben juist altijd extra lief voor lesautos :) hou veel afstand enz extra.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133249501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef Downstar het volgende:

[..]

ah leuk klein autootje :D
Momenteel rij ikin een Suzuki alto _O- ^O^
Ja! En ondertussen spaar ik door voor een Mini :D
Haha okee!
pi_133251760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
Wij hadden vroeger een suzuki alto met VIER versnellingen.

Harder dan 140 kon hij niet. En een lawaai dat hij maakte !
Moet je eens voor de gein (heel iets anders,dat wel) in een van die bussen van de jaren 70 of trams hebben gezeten. De herrie die je dan hoorde was i.v.g. met nu niet om aan te horen.

1 van de meest markante voorbeelden van motoren die de meeste lawaai maakte in het dagelijks verkeer was wel van de Politiewagen genaamd Chevrolet Suburban.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 14:18:41 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 14:47:03 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133252522
Dit topic maar eens stoppen met volgen, loop nu lekker te karren met m'n Kliko.
  donderdag 14 november 2013 @ 15:04:31 #231
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133253088
Ik heb mijn data!

5/12/13 : Tussentijdse toets.
16/12/13: Afrijden.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 14 november 2013 @ 15:34:47 #232
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133253967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:04 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb mijn data!

5/12/13 : Tussentijdse toets.
16/12/13: Afrijden.
Succes alvast! Hoeveel lessen heb je gehad?
  donderdag 14 november 2013 @ 15:45:27 #233
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133254258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:34 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Succes alvast! Hoeveel lessen heb je gehad?
Heb er tot nu toe 22,5 uur op zitten. Op de dag van m'n TTT zo'n 34.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133279488
Woohoo geslaagd in 1 keer. Heb wel wat geluk gehad want niet alles ging even goed, maar wel veilig gereden. Vanmiddag nog even kijken of ik t rijbewijs aan kan vragen maar het gemeentehuis gaat om 3 uur dicht.
pi_133280185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:27 schreef portie het volgende:
Woohoo geslaagd in 1 keer. Heb wel wat geluk gehad want niet alles ging even goed, maar wel veilig gereden. Vanmiddag nog even kijken of ik t rijbewijs aan kan vragen maar het gemeentehuis gaat om 3 uur dicht.
Gefeliciteerd! Ik had hem 2 dagen later al binnen trouwens :D
pi_133282002
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:00 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik had hem 2 dagen later al binnen trouwens :D
De dagen dat je moet wachten op je rijbewijs.. pff :(
Ik had donderdag morgen mijn rijbewijs gehaald, en kon zodoende de zelfde dag nog aanvragen.
Ik zou hem na het weekend die woensdag op kunnen halen destijds, met gelukkig lag hij er dinsdag al zei het meisje achter de desk..

Jantje ongeduld heb ik maandag al gebeld of hij er niet heel toevallig al was :D :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Downstar op 15-11-2013 13:37:40 ]
pi_133286729
Net geweest en kan hem woensdag zeker ophalen. Helaas zit er zo'n weekend tussen.
pi_133288452
De mijne 3 weken terug gehaald op de dinsdag. Gelijk dezelfde dag geweest en om 12uur mijn Rijbewijs aangevraagd met spoed.

Ik kon hem de volgende dag al ophalen.

Nu tour ik elke avond omdat autorijden prachtig is.
I worked hard for this, I need nobody.
pi_133288547
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
Wij hadden vroeger een suzuki alto met VIER versnellingen.

Harder dan 140 kon hij niet. En een lawaai dat hij maakte !
_O-
  vrijdag 15 november 2013 @ 18:37:48 #240
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133291532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef QuatroForma het volgende:
De mijne 3 weken terug gehaald op de dinsdag. Gelijk dezelfde dag geweest en om 12uur mijn Rijbewijs aangevraagd met spoed.

Ik kon hem de volgende dag al ophalen.

Nu tour ik elke avond omdat autorijden prachtig is.
Vond je dat het extra bedrag waard dan?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133291643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef QuatroForma het volgende:
De mijne 3 weken terug gehaald op de dinsdag. Gelijk dezelfde dag geweest en om 12uur mijn Rijbewijs aangevraagd met spoed.

Ik kon hem de volgende dag al ophalen.

Nu tour ik elke avond omdat autorijden prachtig is.
Ik wilde het eerst ook met spoed doen, maar ben erg blij dat ik het toch niet heb gedaan.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 16 november 2013 @ 22:00:10 #242
414785 sirdanilot
pi_133328525
Ik ga hem ook niet met spoed aanvragen, want ik heb niet echt een auto tot mijn beschikking, tenzij ik naar m'n ouders ga wat ik niet zo vaak doe... al zal ik dat natuurlijk 'toevallig' iets vaker doen als ik m'n rijbewijs heb ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 17 november 2013 @ 20:10:13 #243
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133352041
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P

Doe nu rijlessen nemen, instructeur heeft nog geen 1 keer hoeven in te grijpen. *O* Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben zodat ik met mijn scooter naar school kan, ben die kut fiets helemaal zat.

Je mag toch wel een scooter rijden als je je rijbewijs B hebt en je 17 jaar oud bent?
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
  zondag 17 november 2013 @ 20:15:43 #244
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133352257
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P


Dit klinkt echt heel discutabel.

:')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zondag 17 november 2013 @ 20:16:14 #245
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133352281
Alberto Stegeman is al onderweg
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zondag 17 november 2013 @ 20:38:30 #246
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133353274
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 20:15 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Dit klinkt echt heel discutabel.

:')
Het is echt waar hoor. :{
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
pi_133353347
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P

Doe nu rijlessen nemen, instructeur heeft nog geen 1 keer hoeven in te grijpen. *O* Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben zodat ik met mijn scooter naar school kan, ben die kut fiets helemaal zat.

Je mag toch wel een scooter rijden als je je rijbewijs B hebt en je 17 jaar oud bent?
Hoe is dat gegarandeerd dan? Neem aan dat je wel zelf zo'n test moet invullen of weet je de antwoorden al?
pi_133353396
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef TR0LLFAG het volgende:

[..]

Het is echt waar hoor. :{
Je usernaam brengt veel geloofswaardigheid mee.
  zondag 17 november 2013 @ 20:41:22 #249
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133353420
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hoe is dat gegarandeerd dan? Neem aan dat je wel zelf zo'n test moet invullen of weet je de antwoorden al?
Je hoeft niks te weten enzo, maar hij stampt gewoon alles in je harses totdat je er van moet overgeven. Gratis drinken en eten wel.
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
  zondag 17 november 2013 @ 20:41:56 #250
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133353439
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Je usernaam brengt veel geloofswaardigheid mee.
Ja toch ik heb deze account zo lang geleden alleen voor dit moment gemaakt.
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
pi_133353551
Of je leert zelf even 2 avonden. Bespaar je nog 100 euro ook.
  zondag 17 november 2013 @ 20:48:02 #252
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133353690
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:44 schreef portie het volgende:
Of je leert zelf even 2 avonden. Bespaar je nog 100 euro ook.
jonge gewoon niet stoer doen omattie

had 0 foute gwn tog
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
pi_133357119
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:48 schreef TR0LLFAG het volgende:

[..]

jonge gewoon niet stoer doen omattie

had 0 foute gwn tog
Omdat je wordt getraind met echte examenvragen ja.
Maar als je gewoon leert kan je het ook prima in 1x halen.
  zondag 17 november 2013 @ 21:46:38 #254
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_133357359
Ik heb mijn rijbewijs nu al anderhalf jaar, ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nog doe :P
pi_133360523
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2013 21:46 schreef tuut-chips het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nu al anderhalf jaar, ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nog doe :P
Op een paar dagen na 2 jaar hier ^O^ Auto moet over twee weken voor de 2e keer naar de apk.
En blijf dit een leuk topic vinden :)

oa door dit soort dingen:
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P

Voor dat geld kan je 3 keer examen doen, dat moet toch wel genoeg zijn om het te halen zonder Turk in den Haag :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_133360827
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P

Doe nu rijlessen nemen, instructeur heeft nog geen 1 keer hoeven in te grijpen. *O* Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben zodat ik met mijn scooter naar school kan, ben die kut fiets helemaal zat.

Je mag toch wel een scooter rijden als je je rijbewijs B hebt en je 17 jaar oud bent?
Je theorie hebben en vragen of je een bromfiets mag besturen met een AM-B-rijbewijs… :')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133361107
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2013 21:46 schreef tuut-chips het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nu al anderhalf jaar, ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nog doe :P
Hier +11 jaar een rijbewijs en bijna een volle roze kaart en ik hang hier ook nog steeds rond. Kwestie van interesse, denk ik.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133363267
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 22:41 schreef Ridocar het volgende:
Je theorie hebben en vragen of je een bromfiets mag besturen met een AM-B-rijbewijs… :')
Daarom had die ook een turk nodig voor zijn theorie. :Y
pi_133365893
Hoe staat het met Braddie eigenlijk?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 november 2013 @ 08:24:50 #260
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133368185
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 01:00 schreef delano.888 het volgende:
Hoe staat het met Braddie eigenlijk?
Die heeft net een DM gestuurd om achter het nummer van die Turk in Den Haag te komen.
Ok stelletje hokboeren
pi_133368247
No worries.
Heb sinds Juli niet meer gelest i.v.m theorie... Het is nu November, heb nogsteeds m`n theorie niet (vorige week gezakt op 2 foutjes... En de fouten waar ik op gezakt was had ik in eerste instantie goed, maar ik corrigeerde...) In Januari weer theorie doen... En in december (waarschijnlijk) weer wat lesjes oppakken.
pi_133368273
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:29 schreef Braddie het volgende:
No worries.
Heb sinds Juli niet meer gelest i.v.m theorie... Het is nu November, heb nogsteeds m`n theorie niet (vorige week gezakt op 2 foutjes... En de fouten waar ik op gezakt was had ik in eerste instantie goed, maar ik corrigeerde...) In Januari weer theorie doen... En in december (waarschijnlijk) weer wat lesjes oppakken.
Maar je had nu toch een cursus gedaan? En lijkt me niet bepaald slim dat je nu al maanden geen lessen meer hebt. Waarom doe je je volgende theorie trouwens pas in januari?
pi_133368442
2e x een cursus....
Het is ook niet slim, maar anders ben ik zo door m`n uren heen en betaal ik weer extra terwijl ik niks opschiet...
Er is pas weer plek bij die cursus in Januari.. vandaar..

Naja, ook in December. Maar dat is het weekend van mijn verjaardag, dus dat lijkt me niet verstandig..
pi_133368563
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef padlarf het volgende:

[..]

Die heeft net een DM gestuurd om achter het nummer van die Turk in Den Haag te komen.
Dat is www.altijdgeslaagd.nl
Ontzettende fraude en je leert er niks van want je krijgt gewoon de antwoorden van die dag, maar je haalt hem wel (voor 180 euro).

Er komen alleen wel wat "bijzondere" mensen op af.

https://www.facebook.com/(...)18957&type=2&theater
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 november 2013 @ 09:36:32 #265
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133368892
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:54 schreef Braddie het volgende:
2e x een cursus....
Het is ook niet slim, maar anders ben ik zo door m`n uren heen en betaal ik weer extra terwijl ik niks opschiet...
Er is pas weer plek bij die cursus in Januari.. vandaar..

Naja, ook in December. Maar dat is het weekend van mijn verjaardag, dus dat lijkt me niet verstandig..
Hoeveelste theorie wordt het?
Irene is bae <3
pi_133369133
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Hoeveelste theorie wordt het?
6 ;(
Zo kut..... Maarja, doe je niks aan, ben nou eenmaal niet zo`n held qua leren en dingen vasthouden...
  maandag 18 november 2013 @ 10:04:35 #267
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133369244
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

6 ;(
Zo kut..... Maarja, doe je niks aan, ben nou eenmaal niet zo`n held qua leren en dingen vasthouden...
Gast 6 :'). Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaald :')
Irene is bae <3
pi_133369258
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Gast 6 :'). Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaald :')
Nee, tuurlijk is het kut dat ik nu voor de 6e keer op moet, en natuurlijk had ik hem al lang en breed willen hebben, maar het is nou eenmaal niet anders.
pi_133369794
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Gast 6 :'). Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaald :')
Dat was het inderdaad geweest als hij dat direct had gedaan. Maar nu niet meer (aannemend dat hij niet NOG 5 pogingen nodig heeft).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 november 2013 @ 13:20:49 #270
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133373602
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat was het inderdaad geweest als hij dat direct had gedaan. Maar nu niet meer (aannemend dat hij niet NOG 5 pogingen nodig heeft).
Met zo'n houding vrees ik dat het misschien nog mogelijk is dat het nog een paar keer wordt :')

Als Braddie zijn theorie eindelijk binnen gehaald heeft is het PARTY :')
Irene is bae <3
pi_133373986
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is www.altijdgeslaagd.nl
Ontzettende fraude en je leert er niks van want je krijgt gewoon de antwoorden van die dag, maar je haalt hem wel (voor 180 euro).

Er komen alleen wel wat "bijzondere" mensen op af.

https://www.facebook.com/(...)18957&type=2&theater
"Onze unieke lesmethode gericht is op het examen, dus alléén dat wat je bij het examen krijgt dat leer je bij ons.;"
Lekker zinnig.
Hoe kan het dat ze de antwoorden van die dag al weten?
En HOE kan het dat dit mag? :?

En wat een figuren :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_133374148
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.

  User die het meest klaagt 2022 maandag 18 november 2013 @ 13:43:30 #273
414785 sirdanilot
pi_133374196
Mijn theorie had ik wel in één keer behaald.

Braddie, ik zou het volgende doen: ga naar
http://www.theorie-leren.nl

En koop daar enkele uren 'theorie les' (bv. 15 uur). Je kunt hier theorie examens oefenen, en ook de 'gevaarherkenning'. Gewoon net zo lang dooroefenen tot je de examens haalt.

(Misschien heb ik nog wel wat anders voor je, maar dat moet ik eerst aan iemand anders vragen).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133374824
quote:
3s.gif Op maandag 18 november 2013 13:35 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

"Onze unieke lesmethode gericht is op het examen, dus alléén dat wat je bij het examen krijgt dat leer je bij ons.;"
Lekker zinnig.
Hoe kan het dat ze de antwoorden van die dag al weten?
En HOE kan het dat dit mag? :?

En wat een figuren :')
Kijk dat filmpje van powned, hij betaald iemand van het CBR om het door te spelen blijkbaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133375253
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef portie het volgende:
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.

Jezus wat een hoop josti's bij elkaar :').
Zowel alles wat bij die school loopt als wat reageert op dat filmpje :')

Maar het blijft bizar dat iemand hier mee weg komt :{
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_133375903
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef portie het volgende:
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.

Waarom gebeurt hier niks aan :{
pi_133376335
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.

Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.

Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0

Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant? :)
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_133376966
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:52 schreef UltraR het volgende:
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.

Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.

Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0

Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant? :)
Rijscholen zijn altijd afhankelijk van wie er bij ze afrijdt. Een hoog percentage kan te maken hebben met een goede instructeur, maar 90+% zal waarschijnlijk een hoog aantal lessen inhouden. Dus dan ben je ondanks de lage lesprijs alsnog wel duur uit.

Ik zou gewoon wat ervaringen vragen van mensen in je omgeving, collega's, familie, vrienden. Meestal heb je daar meer aan dan het slagingspercentage.
pi_133377067
Het ligt er ook maar net aan hoe goed je het zelf oppakt. M'n zus en ik hadden dezelfde instructeur en hebben er een eeuwigheid over gedaan, maar m'n broer was bij dezelfde instructeur zo klaar. M'n broer en ik zijn de eerste keer geslaagd, m'n zus de tweede keer. Ik weet niet of het anders was gegaan als ik een andere instructeur had. M'n nicht reed bij iemand anders, die mocht al heel snel afrijden maar is wel drie keer gezakt.
Tap tap tap
pi_133397730
Even een dom vraagje:

Moet je de net afgestapte fietsers voorrang op de zebrapad verlenen? Dus fietsers die naar het zebrapad fietsen en dan afstappen om over te steken. Kwam vandaag in opspraak met een wat oudere man die meende voorrang te hebben(en die ook nam, terwijl ik met 60km/uur aan kwam rijden), maar ik heb me twijfels over... Na korte discussie en me excuses aangeboden te hebben maar vertrokken, maar ben gewoon benieuwd wat het nou is. Normaal gesproken laat ik de (afgestapte) fietsers wel altijd voor(word toch wel blij van een opgestoken hand), maar vandaag was ik de enige auto op die weg, het regende niet en ik had eigenlijk ook een beetje haast. :@ Als die gewoon gelijk had, ga ik het voortaan wel doen. :)
pi_133398173
Voetgangers hebben voorrang bij een zebrapad, met of zonder fiets aan de hand. Of ze net aan kwamen fietsen doet uiteraard totaal niet ter zake.

Overigens is het 'mijn twijfels' en 'mijn excuses' niet 'me twijfels' en 'me excuses'. Me is geen bezittelijk voornaamwoord.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_133398181
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:12 schreef exelletor het volgende:
Even een dom vraagje:

Moet je de net afgestapte fietsers voorrang op de zebrapad verlenen? Dus fietsers die naar het zebrapad fietsen en dan afstappen om over te steken. Kwam vandaag in opspraak met een wat oudere man die meende voorrang te hebben(en die ook nam, terwijl ik met 60km/uur aan kwam rijden), maar ik heb me twijfels over... Na korte discussie en me excuses aangeboden te hebben maar vertrokken, maar ben gewoon benieuwd wat het nou is. Normaal gesproken laat ik de (afgestapte) fietsers wel altijd voor(word toch wel blij van een opgestoken hand), maar vandaag was ik de enige auto op die weg, het regende niet en ik had eigenlijk ook een beetje haast. :@ Als die gewoon gelijk had, ga ik het voortaan wel doen. :)
Jep.
Zelfs fietsers die door rood fietsen moet je voorrang geven als er haaientanden staan aan jou kant.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133398481
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:23 schreef delano.888 het volgende:
Jep.
Zelfs fietsers die door rood fietsen moet je voorrang geven als er haaientanden staan aan jou kant.
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. :) Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt. :)

quote:
Overigens is het 'mijn twijfels' en 'mijn excuses' niet 'me twijfels' en 'me excuses'. Me is geen bezittelijk voornaamwoord.
Je hebt gelijk.
pi_133398684
En ik denk dat als je een fietsende fietser op het zebrapad aanrijd je ook wel een behoorlijk probleem heb, dus lekker voor laten gaan voor de zekerheid.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133398953
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:
En ik denk dat als je een fietsende fietser op het zebrapad aanrijd je ook wel een behoorlijk probleem heb, dus lekker voor laten gaan voor de zekerheid.
Yup, overigens had ik in dit geval nog wel genoeg afstand om te stoppen. Maar fietsers zijn sws ook gewoon af en toe gevaarlijk bezig en ik probeer ze steeds zo ruim mogelijk in te halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 18 november 2013 @ 23:50:42 #286
414785 sirdanilot
pi_133399202
Ik heb ook een instructeur die me bij voorkeur niet af laat rijden voordat er een goede kans van slagen is.

Je moet maar zo denken: van een examen kun je toch een hoop extra lessen betalen. Daar heb je dus uiteindelijk meer aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133401614
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:50 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb ook een instructeur die me bij voorkeur niet af laat rijden voordat er een goede kans van slagen is.

Je moet maar zo denken: van een examen kun je toch een hoop extra lessen betalen. Daar heb je dus uiteindelijk meer aan.
Helemaal mee eens. Liever 2 lessen teveel dan 2 te weinig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133404698
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht.
[..]
Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.
Een fietser die door rood voor je langs probeert te rijden heeft dus absoluut geen voorrang, maar je bent natuurlijk wel fout als je 'm aanrijdt. Scheldend en toeterend dus toch maar flink op de rem trappen :(

Over fietsers en zebrapaden gesproken, daar had ik er dit weekend ook een van. Fietste in dezelfde richting als ik reed (met 50), stapt bij zebra vlot af, kijkt nergens heen, al helemaal niet achterom en loopt zo vlak voor me langs de straat op... :'(
pi_133405661
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. :) Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt. :)

[..]

Je hebt gelijk.
Of de fietser afstapt of niet, op een vop moet je alles dat erop loopt/rijdt voor laten gaan. Al komt er een auto overheen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:16:27 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133405774
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 14:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waarom gebeurt hier niks aan :{
Blij zijn als je je theorie heb :')

1 keer boekje lezen en je weet het.

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr :P
Je bent opgelicht. :')

[ Bericht 35% gewijzigd door xzaz op 19-11-2013 11:29:52 ]
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:17:45 #291
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133407342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.
Een fietser die door rood voor je langs probeert te rijden heeft dus absoluut geen voorrang, maar je bent natuurlijk wel fout als je 'm aanrijdt. Scheldend en toeterend dus toch maar flink op de rem trappen :(

Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0

Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Ik heb daar als fietser wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door padlarf op 19-11-2013 14:36:57 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_133407459
Vrijdag eerste les :@ *O*
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133408108
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0

Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Dat soort situaties komt hier in Deventer waar ik gelesd heb echt zoooo vaak voor he, als je daar geen rekening mee kunt houden hoor je je rijbewijs niet te krijgen. :N
Maar meestal zetten ze er hier nog wel een knipperende oranje pijl naar rechts bij het auto-stoplicht als waarschuwing dat je nog even uit moet kijken als je afslaat. Ik ken hier zelfs één kruispunt waar dat waarschuwingslicht optioneel is: het gaat alleen aan als er daadwerkelijk fietsers zijn!
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:27:47 #294
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133410977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Je bent opgelicht. :')
Dat is dus dus vraag. Als hij een incapabele broodmongool is dan is het een verdomd goede deal.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:34:53 #295
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133411207
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0

Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.

Dit is een plekje waar ze overigens niet langs gaan bij de examen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:35:36 #296
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133411232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.

Dit is een plekje waar ze overigens niet langs gaan bij de examen.
Je hoeft mij niet te vertellen hoor ;)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:36:21 #297
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133411254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:35 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen hoor ;)
Sorry *;

Overigens te veel gelest daaro :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:37:21 #298
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133411283
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Sorry *;

Overigens te veel gelest daaro :')
Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:40:48 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133411379
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.
Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen. ^O^

Heb je Rotterdam afgereden of in Dort?
pi_133411686
Net eerste proefles gehad bij Bruinsma in Utrecht. Blijk een bovengemiddelde aanleg te hebben. :)
Schatting was dat ik met 30-35 uur wel klaar zou moeten zijn.

Ga nu een afspraak maken voor een proefles bij die autorijschool Bryan met z'n bizarre slagingspercentages.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:38:49 #301
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133413020
Ben jij een proefleshopper?

Mijn instructeur kon die mensen wel schieten. :D
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')