abonnement Unibet Coolblue
pi_131260618
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Sarcasme. Herken het.
pi_131261483
Ik zag deze week bij de Zeeman een slaapzak/pak met openingen voor gordels! Niet gekeken tot welke maat though...
pi_131262010
Ik heb er twee jaar terug bij de prenatal gehaald. Ideaal. (Zon slaapzak met gaten voor gordels dus..)
pi_131267508
Ah, nieuw topic. Kan niet meer quoten, maar Spirit; die 5 weken deels bv was dat ook een ochtend- en een avondvoeding dat je bleef geven?

Mijn eerste poging met flesvoeding ging niet helemaal lekker. Het werd uiteindelijk 18.30 uur en de eerste 25ml gingen super, maar plotseling ging ze hartverscheurend huilen ;( Kunnen troosten, weer proberen, maar na 5ml weer hetzelfde. Vervolgens viel ze tijdens het troosten in slaap.
Toen ze na een uur weer honger had heb ik maar weer gewoon de borst gegeven.

Ze heeft last van reflux, dus ik denk dat ze tijdens het drinken al last van maagzuur kreeg? Hoop niet dat dit is hoe de flesvoeding gaat zijn :{
Iemand die dit herkent?

Dit soort vragen over afbouwen van bv en geven van flesvoeding, stel ik die het beste hier, in het borstvoedingstopic of het flesvoedingstopic? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131268867
in het bv topic
pi_131269253
Volgens mij heb ik zo'n slaapzak voor pasgeborenen. gekregen maar had toen een mei baby plus warm weer :P Moet ff zoeken of ik die nog heb liggen of al heb weggedaan. Wie wilde er een hebben?


quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:26 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb heul wel een baby :( 4 maandjes oud. Ik mag een wallaboo *O*
woeps solly!! :@ En YAY *O* *O* *O* shopse!! *O*
pi_131269900
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:17 schreef Sylver_ het volgende:

Dit soort vragen over afbouwen van bv en geven van flesvoeding, stel ik die het beste hier, in het borstvoedingstopic of het flesvoedingstopic? :)
Borstvoedingstopic.

Edit: oh wat kyara al zei dus :@
pi_131271356
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zag deze week bij de Zeeman een slaapzak/pak met openingen voor gordels! Niet gekeken tot welke maat though...
Die zag ik ook hangen. Maar tot 68 of 74 volgens mij..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131331236
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb er twee jaar terug bij de prenatal gehaald. Ideaal. (Zon slaapzak met gaten voor gordels dus..)
Ga ik kijken. En Zeeman ook voor de zekerheid. Thnx. ^O^
  woensdag 18 september 2013 @ 23:21:25 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131334808
Bij lindex heb ik ze ook gezien.
KuikenGuppy
pi_131366578
Wanneer trekken jullie de winterslaapzakjes aan?

S slaapt nu nog met korte romper en lange mouw shirt in een zomerslaapzakje. Het is 20gr op z'n kamer (zon staat er de hele dag op). Hij komt ook altijd warm weer uit bed.

Ik heb twee winterslaapzakjes met afritsbare mouwen. Vind het lastig in te schatten wanneer die aankunnen, vooral omdat het nog zo warm is bij hem boven.
  donderdag 19 september 2013 @ 22:45:16 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_131366903
Als het nog 20 graden is op zijn kamer, zou ik nog geen armen aan Billy's slaapzak ritsen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131372422
Ik zou ook geen 3 lagen op de romp doen bij 20 graden.
Probeerde bij Dot onze overgang iets voor te zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131372765
Kereltje klinkt als een varkje met ademen. Snot dus. Geen natte snot maar 'pulkjes'. Mijn vinger is te groot en hij snapt de term 'snuiten' nog niet. Kan ik die pulkjes op de een of andere manier niet verwijderen?

ik vind het lief klinken zo'n varkje op mn schouder maar hij heeft er zelf zo'n last van
pi_131372894
In N.'s kamer is het ook 20 graden. Ze slaapt nog met zomerslaapzak zonder mouwen en dun pyamaatje. Ze ligt onder een dun dekentje. Maar dat is als ze gaat slapen. Een uur later niet meer.
Ik wacht nog even met de winterslaapzak.
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:27:22 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131372924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:10 schreef Hilzillah het volgende:
Kereltje klinkt als een varkje met ademen. Snot dus. Geen natte snot maar 'pulkjes'. Mijn vinger is te groot en hij snapt de term 'snuiten' nog niet. Kan ik die pulkjes op de een of andere manier niet verwijderen?

ik vind het lief klinken zo'n varkje op mn schouder maar hij heeft er zelf zo'n last van
je hebt daar zuigertjes voor. Er is een type met een soort balletje en een tuutje, knijp in balletje, tuutje in neus, balletje los en met aanzuigen lucht komt ook snot mee.
En je hebt een soort slangetje met de. Opvangkamer zodat je t leeg kan zuigen zonder zelf snot te happen.

*rent kokhalsend weg voor de mond op neus uitzuigverhalen die vast gaan komen*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131372962
En ik zou neussprayen, omdat hard snot vooraan vaak ook betekent dat er verderop ook wat zit en je dat er graag uit wilt hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131373161
Vraagje over wegwerpluiers. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken.
Heb nu een aantal pakken Pampers new baby maar sluit niet uit dat ik gewoon over ga op een huismerk. Vond net een mooie aanbieding van Kruidvat-luiers in mijn inbox. Uiteindelijk moet ik het denk ik ook voor mezelf kijken wat het best bij jongetje en ons past maar is er bij bepaalde merken/soorten een dikke no-no?

En billendoekjes, welke billendoekjes hebben de minste parfumdingen enzo? Het hoeft niet perse lekker te ruiken maar die van pampers vind ik erg stinken.
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:51:28 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131373242
Mijn ervaring is dat tot maat 3 ongeveer pampers het fijnste zijn en alle andere merken te stug zijn.
Daarna wordt het beter en is ook je gevoel er iets anders bij dan die ini mini verse baby billetjes waar je liever helemaal niks om heen wilt vouwen qua comfort.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131373452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

je hebt daar zuigertjes voor. Er is een type met een soort balletje en een tuutje, knijp in balletje, tuutje in neus, balletje los en met aanzuigen lucht komt ook snot mee.
En je hebt een soort slangetje met de. Opvangkamer zodat je t leeg kan zuigen zonder zelf snot te happen.

*rent kokhalsend weg voor de mond op neus uitzuigverhalen die vast gaan komen*
Mond uitzuigen??? Hell no!! vanmiddag even zo'n zuigertje kopen.

Welke neusspray mag ik gebruiken als ze nog heel mini zijn?
pi_131373634
Zoutoplossing alleen dacht ik.
pi_131373690
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:45 schreef Troel het volgende:
Als het nog 20 graden is op zijn kamer, zou ik nog geen armen aan Billy's slaapzak ritsen :)
Bij ons is het tot een paar weken geleden continu 29 graden geweest en twee dagen geleden ben ik voor de winterslaapzak gegaan (zonder mouwen) en hij slaapt ineens veel beter. Denk dus ook dat het afhankelijk is van wat je baby gewend is.

Neusspray: inderdaad wat mineola zegt, alleen zoutoplossing voor baby's, het staat er ook op. Als je het geeft voor het voeden slikt hij/zij mooi al het snot door.
En ik weet dat mineola er niks mee kan ;) maar ik ben echt heel blij met die uitzuiger (die met het slangetje van Otrivin).
pi_131373761
gewoon zout oplossing dus. Eens kijken hoe ik mijn varkje dat in zn Snuitje kan gieten ;)
pi_131373985
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:46 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje over wegwerpluiers. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken.
Heb nu een aantal pakken Pampers new baby maar sluit niet uit dat ik gewoon over ga op een huismerk. Vond net een mooie aanbieding van Kruidvat-luiers in mijn inbox. Uiteindelijk moet ik het denk ik ook voor mezelf kijken wat het best bij jongetje en ons past maar is er bij bepaalde merken/soorten een dikke no-no?

En billendoekjes, welke billendoekjes hebben de minste parfumdingen enzo? Het hoeft niet perse lekker te ruiken maar die van pampers vind ik erg stinken.
Ik sluit me aan bij Laziness. Ik vond in maat 1 en 2 Pampers als enige fijn genoeg. Vanaf maat 3 ben ik afwisselend Etos/AH/Lidl gaan gebruiken en die vond ik allemaal prima. Nooit doorlekken en soepele luiers. Nu heb ik in maat 4 Aldiluiers geprobeerd en die vind ik ook echt fijn, vergelijkbaar met Pampers eigenlijk.

Billendoekjes: de enige waarbij ik niet na een paar weken een aversie tegen de geur krijg is tot nu toe Zwitsal. En die vond ik ook goed qua vochtigheid en dikte. Pampers vond ik ronduit vies en die zijn zeiknat. AH huismerk (die oranje pakken) en Huggies vond ik wel oké. Ik heb nu eens die cheapass van AH geprobeerd van AH Basic/euroshopper en die zijn in veel opzichten goed maar ik vind ze wel dun. Dat je maar goed dubbelvouwt om geen poep aan je handen te krijgen :')
pi_131374088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:18 schreef Suikertante het volgende:

En ik weet dat mineola er niks mee kan ;) maar ik ben echt heel blij met die uitzuiger (die met het slangetje van Otrivin).
Wij hebben er eentje van Nuby (zonder slangetje of balletje, gewoon een soort blaasbalg), dáár kan ik niks mee. Over een andere heb ik geen mening :+

Luiers: ik ben fan van bumblies. Etos, Kruidvat en AH vond ik te stug. Pampers is ook fijn maar bijna 2x zo duur als bumblies.

Billendoekjes hebben we pampers sensitive, die witte. Bevallen prima dus nooit op zoek geweest gegaan naar iets anders. Ik weet dat Etos iets biologisch/ecologisch/natuurlijks/aërodynamisch heeft, heel verantwoord in elk geval, en ook parfumvrij meen ik. Wit met groene verpakking.
pi_131374277
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wij hebben er eentje van Nuby (zonder slangetje of balletje, gewoon een soort blaasbalg), dáár kan ik niks mee. Over een andere heb ik geen mening :+

Luiers: ik ben fan van bumblies. Etos, Kruidvat en AH vond ik te stug. Pampers is ook fijn maar bijna 2x zo duur als bumblies.

Billendoekjes hebben we pampers sensitive, die witte. Bevallen prima dus nooit op zoek geweest gegaan naar iets anders. Ik weet dat Etos iets biologisch/ecologisch/natuurlijks/aërodynamisch heeft, heel verantwoord in elk geval, en ook parfumvrij meen ik. Wit met groene verpakking.
Pardon! :D

Ik heb maat 1 en 2 ook New Baby van Pampers gebruikt en nu gebruik ik Etos luiers. Ik ben toen ook meteen overgestapt van Zwitsal billendoekjes naar Etos met lavendel.
pi_131374357
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wij hebben er eentje van Nuby (zonder slangetje of balletje, gewoon een soort blaasbalg), dáár kan ik niks mee. Over een andere heb ik geen mening :+

Luiers: ik ben fan van bumblies. Etos, Kruidvat en AH vond ik te stug. Pampers is ook fijn maar bijna 2x zo duur als bumblies.

Billendoekjes hebben we pampers sensitive, die witte. Bevallen prima dus nooit op zoek geweest gegaan naar iets anders. Ik weet dat Etos iets biologisch/ecologisch/natuurlijks/aërodynamisch heeft, heel verantwoord in elk geval, en ook parfumvrij meen ik. Wit met groene verpakking.
:D

Het is denk ik dus een gevalletje trial and error wb luiers+doekjes.
Ik vind het nog zo lastig om echt luiers 'in te slaan'. Want tsja, welke maat ga je hoelang gebruiken? Verschilt zo per baby!
pi_131374491
De echte snob kan ook luiers van Koeka en billendoekjes van Stokke gebruiken.
pi_131374502
Wat betreft luiers: bij M vond ik Pampers de t/m maat 3 echt het fijnste. Maar mijn meisjes kregen daar ontzettende uitslag van. Zo erg dat ze in het ziekenhuis Kruitvat hebben geadviseerd. Ik ben nu erg te spreken over het Etos huismerk. Als kinderen wat groter en beweeglijker zijn wordt ook de pasvorm belangrijker en kan het ene merk beter zitten dan het andere. Bij M zitten pampers nu bijvoorbeeld niet zo goed.

Inmiddels zijn wij overgestapt naar luiers van het huismerk van de DM (Duitse drogisterijketen). Bevalt prima en budgettair ook erg prettig met 3 kinderen in de luiers.

Billendoekjes eerst alleen Zwitsal. Uitstapjes gemaakt naar andere (huis)merken maar zonder succes (uitslag). Nu Duitse billendoekjes en die bevallen ook erg goed.

Ik was bij M trouwens erg slecht in mijn inkoopbeleid: bij goeie aanbiedingen toch teveel willen inslaan. Daar kon ik nu bij de meisjes wel weer gebruik van maken maar nu kijk ik dus wel uit met hoeveel ik koop....
pi_131374511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:02 schreef Spees_Eend het volgende:
De echte snob kan ook luiers van Koeka en billendoekjes van Stokke gebruiken.
bestaat dat? nee toch? :o
pi_131374541
Wat betreft billendoekjes: die gebruik ik alleen bij een poepluier, anders gewoon een nat washandje. Acht keer per dag met geparfumeerde doekjes over zijn onderkant vond ik niet zo'n prettig idee. Die etos-doekjes ga ik eens bekijken, wat daar precies in zit. :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:09:42 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131374631
Ja dat is de wel of niet vegen discussie want ik veeg alleen bij poep of als het nat lijkt dus dan ga je er lang zo vaak niet langs met doekjes :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131375002
Als je niet weet welke luiers je wilt: er zijn kleine pakjes he. zo heb ik bij de eerste van een paar merken zo'n klein pakje gekocht. En toen die (bijna :P) op waren besloten welke het beste was voor de kleine. etos was toen superstug terwijl ze tegenwoordig erg soepel zijn. Ik haal meestal etos, en nu zijn de bumblies in de aanbieding dus die gehaald. zitten ook prima. Doekjes haal ik bij de big bazaar. 99 cent p/s. :P
pi_131375727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:29 schreef ohnee het volgende:
Doekjes haal ik bij de big bazaar. 99 cent p/s. :P
Nou, ik vind dat nog behoorlijk dure doekjes! Zijn ze van zijde ofzo?

Serieus though: wij hebben tegenwoordig die van de hema. Ook maar een euro voor een pakje :Y En ben dik tevreden over de kwaliteit :)
pi_131375788
Ik vond de hema doekjes net te droog meestal heb ik actoin duo pakken 100 doekjes per pak dus 200 doekjes voor 1,98 heb je bijna 1 pakje gratis :-)

Nu etos was een aanbieding 12 pakken doekjes voor 10 euro
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131375854
Wij hadden pampers maat 1 en zijn met maat 2 naar Kruidvat overgestapt. Die vond ik achteraf gezien ook nog best behoorlijk stug. Vanaf maat 3 zijn ze prima inderdaad. Inmiddels gebruiken we nu Etos luiers en die zijn ook heel fijn. Qua doekjes altijd Zwitsel, die komen vaak in van die grote dozen met aanbieden en ik vind ze veel minder stinken dan de huismerkdoekjes. Hoewel ik nu ook die van het huismerk van de DM heb (babylove geloof ik), die zijn ook prima. Het is denk ik echt een kwestie van proberen en uitvinden waar je voorkeur ligt. Maar pampers zijn zeker geen must.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131375905
Ja, die babylove heb ik. Die vind ik eigenlijk fijner dan Zwitsal omdat ze wat dikker zijn.
pi_131376505
Hier heel lang Zwitsal en Pampers gebruikt. Nu overgestapt naar Kruidvat huismerk ivm bezuinigingen :')
80 doekjes voor 1,89 en regelmatig in voordeeldoos van 12 stuks voor 13,- meende ik.
Ze ruiken neutraal en zijn niet te nat.

Qua pampers hebben we hier de eerste 2 maten Kruidvat gebruikt, vanaf maatje 3 vond ik ze én stug én stinken. Pampers baby Dry stinkt ook heel erg.
Nu gebruik ik Aldi pampers, die zijn vernieuwd laatst en niet van echte Pampers te onderscheiden. Ja de prijs dan :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:07:30 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131377671
Ik kwam gisteren katoenen billendoekjes tegen op internet. Zou dat handig zijn of net een stap te ver? Wij willen iig katoenen luiers gaan gebruiken (en kwamen zo die doekjes tegen).
KuikenGuppy
pi_131377739
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:03 schreef Kyara het volgende:
Ja, die babylove heb ik. Die vind ik eigenlijk fijner dan Zwitsal omdat ze wat dikker zijn.
Ja, ik vind ze ook fijn. En je handen blijven er niet zo lang van stinken :P Maar ja, ik kom wel regelmatig in Duitsland maar om nou elkaar zo'n zut babydoekjes in de trein mee te slepen gaat me ook weer wat ver....
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131377825
Ja, dat schiet dan ook niet op. Ik sta binnen 40 minuten bij een DM. Meteen even goedkoop tanken. Binnenkort weer even even heen en weer.
pi_131377845
Ik luv de DM, ik ga altijd helemaal los op alles wat daar veel goedkoper is dan hier :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131378077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat nog behoorlijk dure doekjes! Zijn ze van zijde ofzo?

Serieus though: wij hebben tegenwoordig die van de hema. Ook maar een euro voor een pakje :Y En ben dik tevreden over de kwaliteit :)
oke oke 92 doekjes voor 99 ct dan. :P zijn extra dikke pakjes ook nog :P Ze zijn vaak even goed als die duurdere idd :)

over dat natte van die doekjes: als ze lang liggen schijnt het vocht omlaag te zakken dus de onderst zijn dan zeiknat! wat je moet doen is ze ondersteboven leggen tot je het pak gaat gebruiken. . bij mij werkt het goed. Heb geen zeiknatte doekjes meer maar allemaal even nat :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:40:59 #44
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131378418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik vind ze ook fijn. En je handen blijven er niet zo lang van stinken :P Maar ja, ik kom wel regelmatig in Duitsland maar om nou elkaar zo'n zut babydoekjes in de trein mee te slepen gaat me ook weer wat ver....
Auto mee, en gelijk je boodschappen doen hier :) Cola/sinas etc., drank, waspoeder, babyspul natuurlijk, vlees, nutella, diepvriestaart (En ja, die is heerlijk :Y) ).....

Wij hebben trouwens de billendoekjes van de Action :) die gele verpakking, 2 voor 1,50 ofzo?
pi_131391471
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:40 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Auto mee, en gelijk je boodschappen doen hier :) Cola/sinas etc., drank, waspoeder, babyspul natuurlijk, vlees, nutella, diepvriestaart (En ja, die is heerlijk :Y) ).....

Wij hebben trouwens de billendoekjes van de Action :) die gele verpakking, 2 voor 1,50 ofzo?
Da zijn die waar ik het over had :-) 2 voor 1,98 per pak 100 stuks niet te nat niet te droog wel dun maar je gaat er absoluut niet doorheen :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131391847
Ik vind heel veel doekjes 'stinken' (lees geparfumeerd).
Hoe zit dat met die van de Action?
pi_131392296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:24 schreef Animalmix het volgende:
Ik vind heel veel doekjes 'stinken' (lees geparfumeerd).
Hoe zit dat met die van de Action?
Ik had laatst die oranje van Huggies meegenomen. Hele vieze dikke stinkende doekjes, nooit weer!

Ben wel benieuwd naar die 2pack van Action, lees even mee :)
pi_131393130
Ik ben juist gek op Huggies. Geen oranje volgens mij, maar die maken echt alles schoon O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131393656
Luiers en billendoekjes van Lidl zijn ook fijn. De billendoekjes zijn wel vrij nat maar ik vind dat juist fijn. En parfumvrij!
De snoetenpoetsers zijn ook fijn, maar die ruiken wel naar tropisch fruit. Maar das beter dan kauwgombal oid. :P
pi_131394208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:59 schreef Fieder het volgende:
Luiers en billendoekjes van Lidl zijn ook fijn. De billendoekjes zijn wel vrij nat maar ik vind dat juist fijn. En parfumvrij!
De snoetenpoetsers zijn ook fijn, maar die ruiken wel naar tropisch fruit. Maar das beter dan kauwgombal oid. :P
Oh die vind ik zoooooo smerig!!
pi_131394671
Ik vind. Dat er niet echt een geurtje aanzit, en een keer proberen kan geen kwaad denk ik? Je kunt ze altijd nog gebruike als poetsdoekjes :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:29:15 #52
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_131395167
Ik ben etosfan. Zowel voor luiers als voor doekjes. Neem wel altijd de sensitive (vaak 12 pakjes voor 10¤ of 6pakjes voor 6¤). Ben bij Lauren overgestapt van pampers new baby 2 naar etos 3.

Die tip van de doekjes omgekeerd neerleggen vind ik mooi! Ga ik doen!
pi_131405690
Dank allemaal, vanaf maatje 3 experimenteren it is!

DM O+ Daar heb ik laatst pampers gekocht en heel veel andere dingen
pi_131405895
brr snoeplucht! die van de kruitvat heb ik toen na een aantal doekjes weggegooit! Zonde maar werd gewoon misselijk van die zoete stinklucht :D Ik raad billendoekjes van de kruitvat dan ook NIET aan als je liever niet iets zoets ruikt :')

En poeSopstokje, zag net je avatar, geweldig. Moest er om lachen. Hopelijk doet ie goed zijn werk _O- ^O^
pi_131406309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:59 schreef Fieder het volgende:
Luiers en billendoekjes van Lidl zijn ook fijn. De billendoekjes zijn wel vrij nat maar ik vind dat juist fijn. En parfumvrij!
De snoetenpoetsers zijn ook fijn, maar die ruiken wel naar tropisch fruit. Maar das beter dan kauwgombal oid. :P
Qua snoetepoetsers vind ik die van de wibra wel fijn geurloos. De sensitive van de Aldi gaan ook wel qua geur, die heb ik nu omdat de wibra niet heel dicht bij zit.

Voor het proberen van luiers, ik heb bij de plus en de C1000 een pakket opgehaald ter inlevering van een geboorte kaartje. Bij de plus zit er een pak bumblies maat 2 in. En bij C1000 een bon voor 50% korting op huismerk luiers maat 1. Kun je goedkoop testen wat fijn is.. Misschien een idee voor de genen die nog in de kleine maatjes zitten
pi_131501776
Potver... Ik vind het wel vervelend om jullie expertise weer in te roepen zonder ook maar ooit mijn 'kennis' te delen hier. Nou ja kennis, het topic heet 'voor dummies' dus ben wel op zn plaats :')

Ik ben dus volledig overgestapt op kv. Borst was einde verhaal. Pijn bij rechtstreeks drinken en bij kolven. Ontlasting van Senn is 1 dag helemaal weg geweest maar na 3 dikke vette luiers in 1 keer zondag, naar vandaag maandag, 1 luier vanmorgen.

Nu mijn 'issue' hij lijkt toch moeite te hebben met poepen. rood aanlopen, spartelen, huilen. Een soort aanval lijkt het wel. Heel snel na het eten. Zijn dit krampjes of verstopping?

Issue 2. Overdag slaapt hij vrijwel niet. alleen hazenslaapjes. Iets maakt hem wakker maar heb geen idee wat. hij huilt niet of niet direct, maar als hij dan een poosje wakker in zn box chillt dan is hij het zat en gaat hij huilen. Pak je hem op, schommelt hem heen en weer dan slaapt hij vrijwel direct. Maar zodra je hem neerlegd is hij wakker. 's Avonds is het wel beter. Hij wordt 's nachts 1 of 2x wakker om te eten. na de 2e keer wil hij niet meer slapen. Dat kan om 09.00 zijn maar vaak ook al om 05.00 uur. En dan dus de hazenslaapjes tot einde vd middag of zelfs 's avonds.

Ik de draagdoek, lopend slaapt hij wel. maar om nou iedere slaaptijd rond te lopen in huis... Zou hiervoor een reden kunnen zijn?

Zo einde opstel. :@
pi_131502737
Hilz, issue 1 klinkt voor mij als krampjes. Ellie heeft ze ook en dat lijkt me vergelijkbaar qua klachten. Kv is minder makkelijk verteerbaar dan bv, dus het kan goed zijn dat hij nog moet wennen en dat dat krampjes veroorzaakt. Hoor of voel je zijn buik ook borrelen? Laat hij veel scheten of geeft hij mondjes terug?
Je kunt spul halen tegen krampjes, maar ik zou heel even kijken of hij blijft poepen. Hoe lang ben je nu overgestapt?

Je issue 2 vind ik lastiger. Overdag slaapt hij dus vooral op /bij jou? Kan hij 's nachts wel liggend slapen? Is hij overdag beweeglijk, dat hij zichzelf wakker houdt wellicht? Hoe lang duurt zo'n slaapje?
Het kan ook gewoon mamahonger zijn, en nog geen echt dag/nachtritme :).
Home is where the O+ is...
pi_131502796
Geen borrelen wel scheten maar niet zo veel. Mondjes terug... tja, kleine beetjes laat hij uit zn mondje lopen. Ik gebruik infacol. Ben nu precies een week gestopt met bv geven.

Overdag slaapt hij dus eigenlijk niet. Ook niet op mij als ik op de bank zit. Als ik ga lopen wel. wiebelen op de arm of wiebelen in de draagdoek. Maar ik mag niet meer al wiebelend naar het winkelcentrum want mijn geld is op :') Alle gekheid op een stokje, In de zak slaapt hij wel als ik maar loop. 's nachts lijkt hij er geen last van te hebben. We proberen hem om 00.00 zijn fles te geven dan is hij rond 04.00 / 05.00 wakker, nieuwe fles en slaapt meestal vrijwel direct weer. Soms ook niet en dan zit ik om 05.00 uur beneden.
pi_131502819
Dat slapen kan ik je niet mee helpen Hilz, hier grote slaapproblemen 's nachts dus...

Maar qua voeding, klinkt idd zoals Cwen ook al zei als last van de darmpjes.

Sinds wanneer gebruik je infacol? Hier werkte het namelijk tegenovergesteld en kreeg Ow juist meer last. Het klinkt namelijk precies zoals Ow in het begin. En dat werd stukken beter zonder infacol.

Wat hier ook hielp was ietsje extra water toevoegen bij de kv. Dus ipv 90/3 er bv 100/3 van maken. Toen had hij veel minder last van z'n luiers en poepte hij veel makkelijker...
  dinsdag 24 september 2013 @ 05:28:37 #60
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131502844
Hillz, het klinkt een beetje als bij mijn dochter, ze heeft verborgen reflux en slaapt overdag ook slecht tenzij ik haar rechtop hou en wieg (of wandel).

Zie je iets aan hem als hij ligt? Trekt hij bijv een vies gezicht? Slikt hij veel? Krimpt hij ineen en/of overstrekt zich? Zie je hem vaak 'herkauwen'?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 24 september 2013 @ 07:24:35 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131503080
Mijn O sliep heel slecht tenzij we rondjes met hem op de arm liepen.
Hier hielp inbakeren heel goed maar ik zou eerst dingen als reflux uitsluiten voordat je naar inbakeren gaat.

Sterkte :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131503422
Hier ook juist meer last door infacol. 10ml extra water was fijn ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_131503465
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 07:24 schreef laziness het volgende:
Mijn O sliep heel slecht tenzij we rondjes met hem op de arm liepen.
Hier hielp inbakeren heel goed maar ik zou eerst dingen als reflux uitsluiten voordat je naar inbakeren gaat.

Sterkte :*
Wat Lazi zegt. Als je die dingen hebt uitgesloten zou ik ook inbakeren proberen. Silvijn maakte zichzelf cónstant wakker toen hij nog heel klein was en maakte meer uren in zijn inbakerslaapzak.
pi_131504020
Hillz, waar slaapt hij snachts?

Ik vind het heel normaal babygedrag, hier ging/gaat het niet veel anders. En die van jou is nog zooo enorm klein he, dan is het nog heel erg zoeken naar wat werkt en wat niet. En als hij in de zak wel slaapt als je loopt, zou ik lekker elke dag lange wandelingen maken. Is voor jou ook niet slecht. :)
pi_131506943
Oh jeetje, het kan dus eigenlijk van alles zijn.
Rot van de slaapproblemen 's nachts Loj, dat moet een drama zijn! :( Infacol gebruik ik al een poosje, soms een paar dagen niet. Als het goed lijkt te gaan. Daar dus maar eens een paar dagen mee stoppen om te kijken of het verbetering geeft. Extra water toevoegen aan voeding ben ik zondag gelijk mee begonnen. Toen kon je een muur plamuren van wat er uit kwam.

Reflux heb ik ook aan gedacht. Hij slaapt met een fluffy kussen in de rug in de box, en zijn wiegje (naast mijn bed) staat ook al iets rechtop. Hij lijkt niet te herkauwen te slikken of een vies gezicht te trekken. Soms wel, maar had van de HA begrepen dat alle babies wel een beetje last van reflux hebben.

Inbakeren nog niet 'echt' geprobeerd. Af en toe als ik hem heel erg zie slaan met zijn armpjes.

En L-E, ik heb heul dat wandelen niet nodig! Ik ben een slanke den en ben mijn 22 kilo al bijna weer kwijt! }:| ;) (nou ja, nog 8 dan :D) Maar er zijn idd ook andere route's dan naar het winkelcentrum. Misschien dat maar wat vaker proberen. De huiskamer, gang, keuken, berging heb ik nou wel gezien met wandelen. :')
pi_131507302
Hilzillah, mijn eerste gedachte was ook mamahonger, zodat ik ook zou zeggen aan toegeven, hij is nog zo klein. Lekker naar buiten gaan! (ik heb onze buurt bijzonder goed leren kennen in mijn verlof :P) 's Nachts slaapt hij wel goed?

Ik vond het ook lastig, had er best moeite mee om permanent aan baby vastgeplakt te zitten en wilde hem graag in zijn bed oid laten slapen. Achteraf gezien had ik er meer aan moeten toegeven, vind ik, maar dat ben ik.
pi_131507632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:12 schreef Hilzillah het volgende:
Oh jeetje, het kan dus eigenlijk van alles zijn.
Rot van de slaapproblemen 's nachts Loj, dat moet een drama zijn! :( Infacol gebruik ik al een poosje, soms een paar dagen niet. Als het goed lijkt te gaan. Daar dus maar eens een paar dagen mee stoppen om te kijken of het verbetering geeft. Extra water toevoegen aan voeding ben ik zondag gelijk mee begonnen. Toen kon je een muur plamuren van wat er uit kwam.

Reflux heb ik ook aan gedacht. Hij slaapt met een fluffy kussen in de rug in de box, en zijn wiegje (naast mijn bed) staat ook al iets rechtop. Hij lijkt niet te herkauwen te slikken of een vies gezicht te trekken. Soms wel, maar had van de HA begrepen dat alle babies wel een beetje last van reflux hebben.

Inbakeren nog niet 'echt' geprobeerd. Af en toe als ik hem heel erg zie slaan met zijn armpjes.

En L-E, ik heb heul dat wandelen niet nodig! Ik ben een slanke den en ben mijn 22 kilo al bijna weer kwijt! }:| ;) (nou ja, nog 8 dan :D) Maar er zijn idd ook andere route's dan naar het winkelcentrum. Misschien dat maar wat vaker proberen. De huiskamer, gang, keuken, berging heb ik nou wel gezien met wandelen. :')
Dat kreeg ik ook te horen bij de ha, iedere baby heeft wel een beetje last van reflux. Je bent al goed bezig als ik dat zo hoor :)

Ow sliep hier ook supergoed in de box als ik hem in z'n voedingskussen legde. (Voedingskussen met waskussenhoes eroverheen zodat er een lekker plekje voor hem werd gecreëerd)
Dat deed ik zelf wel eens als hij 's nachts onrustig was, dan legde ik het kussen tussen ons in :)

Inbakeren lukte niet, maar de puckababy was echt de oplossing voor het onrustig slapen 's nachts :)
pi_131510848
zn bed heb ik ook opgegeven. Als mijn voet boven de eerste traptrede zweeft is het al brullen :D

Voedingskussen ga ik gelijk naar beneden halen.
pi_131511029
Ben benieuwd, hopelijk werkt t!
pi_131512509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:22 schreef Mineola het volgende:
Hilzillah, mijn eerste gedachte was ook mamahonger, zodat ik ook zou zeggen aan toegeven, hij is nog zo klein. Lekker naar buiten gaan! (ik heb onze buurt bijzonder goed leren kennen in mijn verlof :P) 's Nachts slaapt hij wel goed?

Ik vond het ook lastig, had er best moeite mee om permanent aan baby vastgeplakt te zitten en wilde hem graag in zijn bed oid laten slapen. Achteraf gezien had ik er meer aan moeten toegeven, vind ik, maar dat ben ik.
Het wordt een beetje mijn stokpaardje geloof ik :') :@ maar ook hier een echte toegever aan geplak. Als er sprake zou zijn van reflux is rechtop in de draagdoek ook wel erg fijn voor hem, denk ik.
pi_131512758
Hier ook een toegever. Zeker in de eerste weken. Lekker naar buiten gaan, je hoeft niet altijd wat te kopen in een winkelcentrum ;) Alvast kijken waar leuke speeltuintjes/bankjes/kinderboerderij etc zijn en lekker wandelen.
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:19:37 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131528950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:12 schreef Hilzillah het volgende:
Reflux heb ik ook aan gedacht. Hij slaapt met een fluffy kussen in de rug in de box, en zijn wiegje (naast mijn bed) staat ook al iets rechtop. Hij lijkt niet te herkauwen te slikken of een vies gezicht te trekken. Soms wel, maar had van de HA begrepen dat alle babies wel een beetje last van reflux hebben.
Nee, dat zal het dan niet zijn. Hou ik het ook op mamahonger.

Voor de dames die zeggen toegeven, hoe lang hebben jullie eraan toe (moeten/kunnen) geven? Mijn kleine meid is nu 9 weken en ik ben ook nog aan het toegeven :)
Maar als ze 3 maanden is moet ze naar het kdv ( -O- ) en ik ben zoooo bang dat ze het dan moeilijk gaat krijgen omdat ze niet geleerd heeft zelf en alleen te gaan slapen :{

Nu speelt er bij haar dus reflux mee. Ik kan haar wakker in haar wiegje leggen en met mij erbij valt ze ook in slaap. Maar dat duurt hooguit een kwartier en dan is er de reflux dat haar wakker maakt (ondanks dat alles al schuin staat en haar half uur omhoog houden). Op mijn arm slaapt ze dan weer verder.
Ook op mijn arm heeft ze er last van trouwens, maar als ik haar dan op en neer wieg ontspant ze weer en slaapt ze verder.

Hebben jullie ervaring met kindjes die alleen gedragen willen/kunnen slapen en die naar het kdv moesten?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131529411
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:19 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Nee, dat zal het dan niet zijn. Hou ik het ook op mamahonger.

Voor de dames die zeggen toegeven, hoe lang hebben jullie eraan toe (moeten/kunnen) geven? Mijn kleine meid is nu 9 weken en ik ben ook nog aan het toegeven :)
Maar als ze 3 maanden is moet ze naar het kdv ( -O- ) en ik ben zoooo bang dat ze het dan moeilijk gaat krijgen omdat ze niet geleerd heeft zelf en alleen te gaan slapen :{

Nu speelt er bij haar dus reflux mee. Ik kan haar wakker in haar wiegje leggen en met mij erbij valt ze ook in slaap. Maar dat duurt hooguit een kwartier en dan is er de reflux dat haar wakker maakt (ondanks dat alles al schuin staat en haar half uur omhoog houden). Op mijn arm slaapt ze dan weer verder.
Ook op mijn arm heeft ze er last van trouwens, maar als ik haar dan op en neer wieg ontspant ze weer en slaapt ze verder.

Hebben jullie ervaring met kindjes die alleen gedragen willen/kunnen slapen en die naar het kdv moesten?
Lisa had het ook,, ze zat daar voornamelijk in de schommelstoeltjes half rechtop in afwisseling met op schoot ging dat goed :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131530508
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:19 schreef Sylver_ het volgende:
Maar als ze 3 maanden is moet ze naar het kdv ( -O- ) en ik ben zoooo bang dat ze het dan moeilijk gaat krijgen omdat ze niet geleerd heeft zelf en alleen te gaan slapen :{

Hebben jullie ervaring met kindjes die alleen gedragen willen/kunnen slapen en die naar het kdv moesten?
Nou, mijn zoontje sliep toen hij naar het kdv moest prima in zijn eigen bed maar op het kdv sliep hij niet. Hij heeft het echt gered op hazeslaapjes in de box of in het wipstoeltje. Vooral die wippertjes op het kdv zijn erg goed, kunnen ze ook wat rechterop.

Ze zullen er echt wel ervaring mee hebben. Maar ja, het is echt niet leuk om je kind daar achter te laten terwijl je weet dat hij het zwaar heeft.... :{
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:01:55 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131531722
Veel kindjes kunnen met 8/9 weken nog helemaal niet in hun eigen bedje slapen en dan opeens rond de tijd dat ze voor het eerst naar het kdv gaan wordt dit al wat beter.
Het is iets dat ze moeten leren. Bij jou en op het kdv.
Komt goed, er zijn veel meer baby's zoals de jouwe. Ze zijn wel wat gewend en hebben een hele trukendoos die open kan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131541251
Mijn kind slaapt op het KDV 10x beter dan thuis :@ Maar die heeft geen reflux. Sneu zeg, Sylver. Maar als je je daar echt druk om maakt, dan bel je het KDV toch even om te vragen of ze daar ervaring mee hebben en hoe ze ermee om gaan? :)
Sarcasme. Herken het.
pi_131543220
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:12 schreef Hilzillah het volgende:
Oh jeetje, het kan dus eigenlijk van alles zijn.
Rot van de slaapproblemen 's nachts Loj, dat moet een drama zijn! :( Infacol gebruik ik al een poosje, soms een paar dagen niet. Als het goed lijkt te gaan. Daar dus maar eens een paar dagen mee stoppen om te kijken of het verbetering geeft. Extra water toevoegen aan voeding ben ik zondag gelijk mee begonnen. Toen kon je een muur plamuren van wat er uit kwam.

Reflux heb ik ook aan gedacht. Hij slaapt met een fluffy kussen in de rug in de box, en zijn wiegje (naast mijn bed) staat ook al iets rechtop. Hij lijkt niet te herkauwen te slikken of een vies gezicht te trekken. Soms wel, maar had van de HA begrepen dat alle babies wel een beetje last van reflux hebben.

Inbakeren nog niet 'echt' geprobeerd. Af en toe als ik hem heel erg zie slaan met zijn armpjes.

En L-E, ik heb heul dat wandelen niet nodig! Ik ben een slanke den en ben mijn 22 kilo al bijna weer kwijt! }:| ;) (nou ja, nog 8 dan :D) Maar er zijn idd ook andere route's dan naar het winkelcentrum. Misschien dat maar wat vaker proberen. De huiskamer, gang, keuken, berging heb ik nou wel gezien met wandelen. :')
Dat deed mijn (verborgen) reflux meisje ook niet. Ik baal er nog steeds van dat ik er weken mee heb lopen 'rommelen' en geen huisarts of cb die me hielp. En toen las ik iets over reflux en leek het wel over mijn eigen kind te gaan. En dat was dan mijn 4e en nog steeds niet durven vertrouwen op mjin gevoel, zo stom. Mijn redding was de babybjorn wipstoel. Echt de enige plek waar ze echt lekker rustig lag. En de medicijnen hielpen gelukkig ook meteen.
Succes!
Met een meidenkwartet
pi_131544327
Hillz
Luister naar je Moedergevoel :*

Na heel wat gedoe hier ook med. voor S maar dat verhaal had je al gelezen.
We zijn sinds kort zelfs van huisarts veranderd.

Sylver
Mede door het 'moeilijke in slaap vallen' van S (toen wisten we nog niet wat er was) heb ik gekozen voor een gastouder. S was eerst alleen bij de GO en ze heeft 20+jr. ervaring. Ze had alle tijd voor S en gaat met alle liefde met haar wandelen, liedjes zingen, wiegen, knuffelen etc wat S maar nodig heeft om te slapen. Toen S eenmaal aan haar gewend was ging het allemaal zo goed. Ben er blij met haar ervaring en dat ze tijd voor S heeft. Nu heeft ze er ook regelmatig een kindje bij wat erg leuk voor S is natuurlijk.
Is een GO geen optie voor jullie?
  woensdag 25 september 2013 @ 10:34:48 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131544374
Sylver, als ik jou was zou ik gewoon een een afspraak maken om langs te gaan. Ze zijn op een KDV zoveel gewend. Jouw kindje is vast niet de eerste met reflux! En, zoals ik eerder al had verteld, mijn dochter sliep alleen maar in onze armen en op het KDV zonder problemen in een schommelwiegje. Succes iig!
pi_131554641
Vandaag heel de dag aan toegegeven. En ik heb zelden zo'n vrolijk monstertje gezien. Welliswaar al vrolijk vanaf 04.30 vanmorgen, maar dat mag de pret niet drukken. De wakker momenten na voeding waren gezellig. In slaap vallen op mij en na een uurtje nog een poosje op zijn buik in de box.

Het is trouwens wel een vreetmonster. De 2 uur tussen de voedingen haalt hij net.

Wat zijn er trouwens veel kleintjes met échte reflux. Arme spookjes. Het is zo rot om te zien als ze zich niet jofel voelen. ;(
pi_131558904
Bedankt voor de reacties! :)
Ik zal idd even contact opnemen met het kdv, even goed met de leiding daar praten en (hopelijk) gerustgesteld worden. Ik hoop dat ze er schommelwiegjes hebben! Kan het me niet meer herinneren.

Zoe; een go klinkt nu wel erg aantrekkelijk, ik heb echter toen ik nog zwanger was voor deze kdv gekozen en haar inmiddels ook al aangemeld voor een jaar. Ik weet eigenlijk niet of ik dat nog zo makkelijk kan wijzigen.

Maar wat men ook zegt, mijn dochter zal waarschijnlijk niet de eerste met reflux zijn, eerst maar eens een goed gesprek voeren daar :Y

Hilz, wat fijn! En hij slaapt wel verder op zijn buik in de box?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131559080
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:00 schreef Sylver_ het volgende:


Hilz, wat fijn! En hij slaapt wel verder op zijn buik in de box?
Als een roosje! Sterker nog... Als twee roosjes O+

pi_131559180
O+
Home is where the O+ is...
pi_131568112
Awwwwh! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131577012
Ohhh Hillz wat een schatje!

Sylver
Heb ook geen idee hoe dat zit bij een kdv met aanmelding enzo.
Hoop dat je in gesprek meer duidelijkheid krijgt hoe het kdv er mee omgaat. :*
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:24:09 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131616344
Ik heb een zak met kleding gekregen van een kennis, en ben dat net aan het uitzoeken geweest en nu ben ik in de stress :'). Dus ik kom even met een paar newbie vragen...
Hoeveel rompers hebben jullie ingekocht voor de geboorte in welke maat en waren die dan met lange of korte mouw of mouwloos? (er staat echt een belachelijk aantal op de kraamlijst hier: 4. Alsof ik elke dag ga wassen :?).
En wat draagt een baby over een romper heen, zijn dat in het begin vooral boxpakjes of moet ik ook broek+trui/vest combinaties inslaan? En moet daar dan nog een t-shirt tussen? :@ En hoe warm kleed je een februari-baby? Moet daar dan nog een jas over als hij/zij in de MC of wandelwagen gaat, en moet daar nog een deken/slaapzak overheen?
Is een mutsje noodzakelijk en hoe weet je in welke maat die dan moet? En wat draagt een mini aan zijn/haar voetjes in de maanden na de geboorte, moet ik slofjes kopen en zo ja in welke maat?
Hoeveel slabbetjes moet je inslaan en heb je die ook nodig als je BV gaat geven?
OMG help :@ :@ :@.
KuikenGuppy
pi_131616549
Bedoel je rompers die je meeneemt naar het ziekenhuis of voor tijdens je thuisbevalling? Ik had twee setjes kleding bij me (dus ook twee rompers).

In het begin vond ik pakjes het fijnst en dan dragen ze daaronder een romper. In het hele begin is een langemouwenromper misschien wel fijn qua warmte, maar je maakt het jezelf wel makkelijker met korte mouwen ;)

Ik vind dat een romper voldoende is als je er een trui overheen aantrekt. En zeker bij die hele kleintjes is het echt gefrot met die kleertjes. Ze vinden het over het algemeen ook niet leuk, veel mensen zweren daarom bij overslagrompers (ik vind ze zelf niet fijn).

Dus. Samengevat, ik zou veel rompers inslaan, je ziet ze bijna nooit als je een novemberbaby hebt dus als de helft krijgertjes zijn is het ook prima.
Ik zou boxpakjes en misschien van die superzachte broekjes en truitjes met lange mouwen inslaan, geen t-shirts.
Als je naar huis gaat is een dekentje fijn (of omslagdoek of voetenzak).
In het begin ligt de baby eigenlijk continu in een omslagdoek ofzo dus dan heb je geen slofjes nodig (maar ze zijn wel schattig natuurlijk ;) ). Gewoon de kleinste die ze hebben. Dat geldt ook voor mutsjes.

Slabbetjes bij BV zijn geloof ik niet zo nodig. Bij FV vind ik ze ideaal. Maar hydrofielen of spuugdoeken zijn ook prima (ik vind slabben handig omdat ze niet ineens ergens verdwijnen als je baby ze grijpt, maar als de baby bij BV op z'n/haar zij ligt dan vangt een slab niets op ;) ).

Eh.. zoiets? :D
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:31:24 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131616553
Relax :D

Mijn O. is van februari dus dat loopt wel gelijk.

Ik had behoorlijk wat rompers. Die 4 is echt te weinig. Gezien de winter had ik lange mouwen rompers en dat was fijn toen hij moeilijk op temperatuur bleef de eerste week maar het is wat meer geprop twee lange mouwen over elkaar dan als je korte mouwen neemt.
Daar overheen ging van alles. Jumpsuits, broek en trui. Daar hoeft geen tshirt meer tussen maar ik zou wel wat verschillende soorten dingen in huis halen. Je zult zien dat je een voorkeur gaat ontwikkelen. Niks met capuchon of stugge stoffen kan ik je aanraden. Dat ligt niet lekker.
Voor in de MC zou ik een warm vest aan doen. Echte jassen zitten totaal niet bij die mini's.
Wat ook erg fijn is een voetenzak zoals deze van Wallaboo.

Dan kan je bij langere ritten in de auto ook het vestje uit laten bijvoorbeeld.
In de kinderwagen doe je er een dekentje overheen net zoals in bed. Anders is het te koud bij de beentjes.
Slofjes heb ik de eerste maanden niet gedaan. De dekentjes en voetenzakken icm sokken houden de boel warm.
Mutsjes zijn vlak na de geboorte nodig omdat ze veel temperatuur verliezen via het hoofd. Koop de kleinste maat zou ik zeggen. Al meen ik me te herinneren dat die van de Hema groot vielen.
Met bv is een slab niet nodig. Bij kv raad ik het wel erg aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:31:36 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131616560
Ik had een mei-kindje, maar ik had rompers met zowel lange als korte mouw, zeker een stuk of 8-10 van elk. Maat 50/56. Er ging minstens een romper per dag doorheen, vaak genoeg meer, dankzij poepexplosies.

Ik heb zelf pas sinds kort boxpakjes. Noor droeg romper / broekje / shirtje / sokjes. Toen het heel warm was alleen romper / broekje en toen het heet werd alleen romper.

Als je naar buiten gaat, pak je (zeker in feb) je kind wel warm in ja. Noor lag in bovengenoemde kleding, jasje en onder een lakentje en dekentje en met een mutsje op. Mutsjes voor newborn zijn allemaal one size, dus dat komt wel goed ;-). Slofjes heb ik wel gehad, nooit gebruikt. Ondingen. Vallen constant af. Sokjes werken hier beter.

Slabbetjes heb ik een stuk of 10, maar ik geef bv via de fles, dus eerder gedruppel en geknoei. Geen idee of je met live bv ook een slab moet gebruiken :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:32:58 #90
381212 Gulara
From the future
pi_131616605
Voor een winterbaby zou ik rompers met lange mouw nemen. Mouwloos in ieder geval niet.
Vier stuks lijkt me belachelijk weinig. Ga er vanuit dat je op sommige dagen vier rompers nodig hebt. Van daaruit kun je dan kijken naar hoe vaak je kan wassen.

Je kunt jumpsuits nemen, maar broek/truitje kan ook. Ik hou (zelfs nu nog) van zachte comfortabele kleding. Waar ze lekker in kunnen slapen.

Mutsje dat we hier voor de geboorte hadden gekocht droeg hij vorige week nog. Volgens mij komen die dingen vaak maar in een maat?

Om de voetjes sokken en misschien voor de koudere momenten een gebreid slofje?

Slabbers gebruik ik hier pas sinds de bijvoeding. Ik vind een hydrofiel veel handiger bij borstvoeding.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:33:46 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131616629
Ja, hydrofielen _O_ daar kun je er gewoon niet genoeg van hebben!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131616671
Voor M had ik juist vooral mouwloze rompers. Daar overheen shirtje en broekje en dat was voor binnen prima. Want ook in januari is het hier in huis behaaglijk ;) Hij kon zich wel goed op temperatuur houden trouwens.

Naar buiten kreeg hij een berenpakje aan en dan nog in de kinderwagen onder een dekentje (er lag toen ook wel sneeuw) en in de MC had hij een wikkeldeken.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:35:06 #93
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131616676
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, hydrofielen _O_ daar kun je er gewoon niet genoeg van hebben!
Dat blijft grappig want dat is wel de mening van de meerderheid maar wij hadden geen spuger en gebruikten slabben bij de flesvoeding.
Hydrofielen gebruikten we enkel voor het afdrogen dus ik had er veel te veel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131616714
Wij hadden wel een spuger maar ik vond spuugdoekjes weer makkelijker in gebruik dan hydrofielen. Dus wij hadden 20+ spuugdoekjes.....

Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen ;)
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:36:15 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131616720
Ok ik adem nog/weer ;)

Zo te lezen kan ik nog flink los gaan met kleertjes shoppen, maar ik heb gelukkig nog even. Welke maat is handig om te kopen voor de eerste paar weken? We weten van te voren het geslacht niet, dus ik wil na de geboorte nog een keer los gaan met stoere shirts of schattige jurkjes ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:36:38 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131616735
Spuugdoekjes kunnen gewoon van badstof zijn toch?
KuikenGuppy
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:37:37 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131616762
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:36 schreef Burdie het volgende:
Spuugdoekjes kunnen gewoon van badstof zijn toch?
Ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:36 schreef Burdie het volgende:
Ok ik adem nog/weer ;)

Zo te lezen kan ik nog flink los gaan met kleertjes shoppen, maar ik heb gelukkig nog even. Welke maat is handig om te kopen voor de eerste paar weken? We weten van te voren het geslacht niet, dus ik wil na de geboorte nog een keer los gaan met stoere shirts of schattige jurkjes ;).
Ik zou 50 halen voor de eerste week als het toch unisex is wat je koopt. Er zijn weinig baby's die daar niet het beste inzitten direct na de geboorte.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131616791
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:36 schreef Kyara het volgende:
Wij hadden wel een spuger maar ik vond spuugdoekjes weer makkelijker in gebruik dan hydrofielen. Dus wij hadden 20+ spuugdoekjes.....

Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Ik heb enorme stapels van die doekjes. Bij de Wibra!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:38:48 #99
381212 Gulara
From the future
pi_131616798
Oh bij lange mouw over lange mouw zijn rompers met iets te lange mouwen handig.
Ik trok die mouw dan over het handje en dan zo door de volgende mouw.
Overigens niet heel bevorderlijk voor de pasvorm van je romper misschien. :@
pi_131616805
Ja, volgens mij wel :Y

Mijn man is de eerste nog naar de prenatal gerend om maat 50 te kopen voor onze gemiddelde baby. Van die veel te grote kleertjes vond ik niks bij zo'n mini.
pi_131616816
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:36 schreef Burdie het volgende:
Spuugdoekjes kunnen gewoon van badstof zijn toch?
Wibra dus. En lekker zacht kleertjes zonder moeilijke strikken, ritsen, capuchon etc. En maillots, lekker warme beentjes O+
Met een meidenkwartet
pi_131616827
Oh en ik vond overslagrompers voor de eerste weken heel fijn. Maar daar denken sommigen ook weer anders over.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:39:58 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131616837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wibra dus. En lekker zacht kleertjes zonder moeilijke strikken, ritsen, capuchon etc. En maillots, lekker warme beentjes O+
Ik wacht even tot ik het geslacht weet, maillots lijken me niet zo leuk voor een jongen?
KuikenGuppy
pi_131616851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wacht even tot ik het geslacht weet, maillots lijken me niet zo leuk voor een jongen?
Oja, jongens... daar heb ik geen verstand van :+
Met een meidenkwartet
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:42:16 #105
381212 Gulara
From the future
pi_131616886
Ik doe mijn jongen overigens zonder problemen een legging aan. Kan ie prima handelen.

Mijn 57cm baby paste overigens niet zo goed in maat 50. De kleinste maat luiers heeft ie ook nooit lekker gepast. :')
pi_131616904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wacht even tot ik het geslacht weet, maillots lijken me niet zo leuk voor een jongen?
Als het koud is trek ik de mijne gewoon een (blauwe ;) ) maillot aan onder zijn broek. Zie je niks van heur. En lekker warm.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:47:41 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131617030
Oh ik vermijd nog steeds shirts met rugsluiting, te irritant!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:58:35 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131617319
Thanx voor alle tips ladies O+.
KuikenGuppy
pi_131617416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:24 schreef Burdie het volgende:
Ik heb een zak met kleding gekregen van een kennis, en ben dat net aan het uitzoeken geweest en nu ben ik in de stress :'). Dus ik kom even met een paar newbie vragen...
Hoeveel rompers hebben jullie ingekocht voor de geboorte in welke maat en waren die dan met lange of korte mouw of mouwloos? (er staat echt een belachelijk aantal op de kraamlijst hier: 4. Alsof ik elke dag ga wassen :?).
En wat draagt een baby over een romper heen, zijn dat in het begin vooral boxpakjes of moet ik ook broek+trui/vest combinaties inslaan? En moet daar dan nog een t-shirt tussen? :@ En hoe warm kleed je een februari-baby? Moet daar dan nog een jas over als hij/zij in de MC of wandelwagen gaat, en moet daar nog een deken/slaapzak overheen?
Is een mutsje noodzakelijk en hoe weet je in welke maat die dan moet? En wat draagt een mini aan zijn/haar voetjes in de maanden na de geboorte, moet ik slofjes kopen en zo ja in welke maat?
Hoeveel slabbetjes moet je inslaan en heb je die ook nodig als je BV gaat geven?
OMG help :@ :@ :@.
haha herkenbare vragen. Zat ik ook mee met mn eerste :P. Ik vind 8-10 rompers een beter aantal. Ik had er zelfs nog meer maar als je geen spuugbaby hebt is 8a10 zat hoor (en anders zo bijgekocht :P) Ze hoeven echt niet elke dag een schone aan als ze deze niet onder spugen of poepen.
Ik heb bij zoon lange mouw amper gebruikt maar bij dochter weer wel daar dat een winterbaby is. Op heel koude dagen kan lange mouw net even beter zijn. Je hebt idd overslagrompers en gewone. Ik kan niet goed overweg met overslag maar das een persoonlijke keuze.

Wat ze eroverheen dragen.. ik vind boxpakjes zo leuk maar mijn kinders hebben lange romp dus dat paste steeds snel al niet meer (terwijl ik bij de ledematen nog moest omslaan..:S) Vond zelf losse setjes makkelijker. Zeker daar mn dame een spuger bleek. hoefde ik niet steeds hele pakjes te verwisselen, alleen een nieuw shirt aan. (en soms een romper :P) Koop wel lekker zachte kleertjes met ruime/elastische mouwen. Die smalle mouwen (van bv zeeman) vind ik zo'n gepriegel met aankleden bij zo'n kleintje. En geen capuchon! Kreeg daar veel van voor mn zoon, maar daar babies alleen maar liggen vond ik dat helemaal niet handig.

Tshirts gebruik je niet hoor, om eronder te doen. Gewoon romper + bovenkleding.

Mijn december baby had het volgende aan: romper, warme bovenkleding en de eerste weken 2 sokjes over elkaar. Of maillot met sokjes erover :P. Naar buiten in de maxi cosi zat ze warm in zo'n wallaboo voetenzak <3. Had wel een jas maar eerlijk gezegt: ik krijg een winterjas amper aan bij zo'n kleintje. Stopte haar liever in zo'n zak of warme dekens. Mutsje had ze veel op eerste weken. Vooral naar buiten moet je baby die op. Gewoon kleine maat nemen, voor zekerheid neem je ook een iets grotere maat erbij, mocht je baby een grootkop zijn :P of heel snel groeien.

Slabben inslaan kan maar ik deed de eerste maanden gewoon een spuugdoekje onder haar kin (doe ik nog steeds automatisch, al trekt ze m nu steeds weg :') ).

Spuugdoekjes ed lekker kopen bij de wibra. Kosten ze weinig en zijn even goed als de duurdere die je elders koopt ;)

shopse! ^^
pi_131617472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wacht even tot ik het geslacht weet, maillots lijken me niet zo leuk voor een jongen?
pff gaat toch onder een broek, ik ga voor mn 3 jarige denk ik ook een paar inslaan voor de koude wintermaanden. Had vorige winter lange onderbroeken maar maillots zijn minder duur (nouja die bij zeeman iig wel :+ ) en heeft hij ook meteen warme voeten. :P

E inderdaad, mijd kleding met knopen op de rug! Gaan lastig vast en lijkt me rot liggen voor zo'n kleintje. Comfortabel verkiezen boven looks!
pi_131617568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ik zou 50 halen voor de eerste week als het toch unisex is wat je koopt. Er zijn weinig baby's die daar niet het beste inzitten direct na de geboorte.
Ik heb bij beide 50 overgeslagen. (zoon paste daar ook al niet meer in met geboorte :D). 56 is een betere keuze. Die kunnen ze zeker weten aan terwijl het kan zijn dat 50 al te klein is. Zonde! Je kan altijd nog 50 kopen als blijkt dat je kleine babies maakt ;)
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:08:41 #112
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131617598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wacht even tot ik het geslacht weet, maillots lijken me niet zo leuk voor een jongen?
Maillots zijn niet alleen voor onder een jurkje/rokje maar ook ideaal voor onder een broek in de wintermaanden! Voor een jongen zou ik dat ook doen. Als je gewoon blauwe/witte/grijze hebt, ziet het er gewoon uit als sokken ;),

Als je een meisje krijgt, ik vond een jurkje de eerste weken echt helemaal niks. E. is dan wel een zomerkindje en droeg met name rompers en een broekje maar ik had wel een stapel van 10-12 rompers denk ik? Ik had zowel mouwloos als met een kort mouwtje en iets later ook met lange mouw. Ik trek in de winter gerust een longsleeve over een lange mouwen romper aan, lekker warm voor mijn kouwkleum.

Ik zou trouwens mt 50 kopen, mijn zeer gemiddelde meisje (50 cm en 3530 gram) zat daar nog zeker 4 weken in. Ik had maar 3 setjes in die maat en in de kraamweek hebben we daar nog wat van bijgehaald. Dat kan natuurlijk ook altijd nog.
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:09:15 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131617619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:07 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ik heb bij beide 50 overgeslagen. (zoon paste daar ook al niet meer in met geboorte :D). 56 is een betere keuze. Die kunnen ze zeker weten aan terwijl het kan zijn dat 50 al te klein is. Zonde! Je kan altijd nog 50 kopen als blijkt dat je kleine babies maakt ;)
Ben ik het mee oneens.
56 zwemmen de meeste baby's in en dat staat echt lelijk op de eerste foto's die oversized kleding.
50 past echt de meeste baby's wel en de mijne was 53cm en paste het ook. Ik vind het niet voorbehouden aan kleine baby's.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:09:48 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131617630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:07 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ik heb bij beide 50 overgeslagen. (zoon paste daar ook al niet meer in met geboorte :D). 56 is een betere keuze. Die kunnen ze zeker weten aan terwijl het kan zijn dat 50 al te klein is. Zonde! Je kan altijd nog 50 kopen als blijkt dat je kleine babies maakt ;)
:D
Leuk die tegenstrijdige adviezen qua maat ;)
Mijn man en ik zijn beiden groot, dus ik denk dat ik wat 50 en wat 56 haal (56 heb ik dan toch later toch ook nodig).
KuikenGuppy
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:10:23 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131617649
Dat is de beste optie inderdaad. Beide maten bij je hebben :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131617691
Mijn dochter was 48 cm maar paste maat 50 al eigenlijk niet meer en zoon was met 54 cm al half uit maat 56 bij geboorte :D. (maar die groeide dan ook echt heel snel, zat met zn eerste verjaardag in 92 geloof ik)
Maar idd bij twijfel: paar van beide kopen :P
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:43:17 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131618619
Mijn 3830 wurm heeft ook een dikke maand in 50 gezeten :Y. Ik vind 50 van de hema trouwens vrij ruim vallen :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131619371
Ik(nou ja mijn dochter dan) ga nu net over naar 56 (geboortegewicht 3490, laatste keer wegen was 4435)
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:21:03 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131619719
Hier zat maat 50 ook nog best een periode goed of zelfs ruim. En het was een gemiddelde baby: 7 pond en 50/51 cm lang bij 41+3.

Ik heb de strakke/soepele broekjes die nu te klein zijn en te strak zitten voor een jongen, als legging, bewaard in zijn kast voor in de winter trouwens, lijkt me lekker onder een broek :+

En ik ben zowel team hydrofiel als team spuugdoekje. Voor spugen sowieso die badstoffen dingen (die van IKEA vond ik fijn met die gekleurde etiketjes) en hydrofiel gebruikte ik veel voor in de box, in de Wallaboo, in bed als rolletjes in de rug en tussen de kruik en de voeten, bij het voeden in het openbaar voor over mijn schouder en zijn hoofd en natuurlijk om mee af te drogen na het badje. Volgens mij had ik er 18? 3 pakjes van 6 denk ik. En dat was vrij ruim maar dan voorkom je wel dat ze allemaal in de was zitten.

Zoveel moeders, zoveel meningen zie je wel weer, ik vond namelijk capuchonvestjes heel fijn. Niet om in de box te liggen, maar voor in de MC of de kinderwagen. Ik heb een eind Novemberbaby, dus misschien wel vergelijkbaar met jouw februaribaby straks Burdie. Een jas is niet handig, een lekker warme trui, meerdere laagjes en een goed dekentje.

Oh ja en koop meerdere mutsjes van verschillende merken/types want die verschillen zo van pasvorm, wij hadden er uiteindelijk maar 1 die mooi goed bleef zitten. Veel was te strak of te los.
pi_131619924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D
Leuk die tegenstrijdige adviezen qua maat ;)
Mijn man en ik zijn beiden groot, dus ik denk dat ik wat 50 en wat 56 haal (56 heb ik dan toch later toch ook nodig).
Wij ook, maar onze novemberbaby werd opeens een maand te vroeg geboren en toen was 50 best handig geweest. Idd een beetje van beide maten halen en in de kraamweek gewoon laten inslaan. Papa vindt het ook leuk om te shoppen voor zijn verse spruit! Zowel 50 als 56 heeft meneer zeker een maand gedragen. Sla ook weer niet al te veel in in die maten, want ze groeien in het begin echt wel snel.

Verder was fijn:
overslagrompers, zachte kleertjes, bv de broekjes van Zeeman, pakjes aan één stuk (kruipt niet op in maxicosi),

Niet fijn:
truien met capuchons bij kleintjes, dikke kleding met ritsen, dingen die over een hoofd gewurmd moesten worden, knoopjes etc die vast moeten op de rug, broekjes met voetjes eraan

/disclaimer: dit is mijn mening, geen algemene mening :+

Sokjes (bambino van kruidvat zijn het fijnst) gewoon in de kleinste maat kopen, mutsen idem.
Verder is handig om te hebben een omslagdoek, idd een Wallaboo of andere voetenzak, en een zacht vestje/jasje wel met capuchon.

En ik had ongeveer 15 spuugdoekjes en 20 hydrofielen, en dat was prima (bij bv). Een slab gebruik ik pas sinds hij vast voedsel eet.

Hema vind ik meestal groot vallen, H&M is net als bij de volwassen kleding onnavolgbaar qua maat. En Kidscase valt klein :+ Dus pin je niet vast op het labeltje dat erin staat.
pi_131620252
Eigenlijk missen we een topic met aanraders en afraders wb babyuitzet/kleding/speelgoed/etc :s)
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:52:49 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131620550
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:41 schreef GotC het volgende:
Eigenlijk missen we een topic met aanraders en afraders wb babyuitzet/kleding/speelgoed/etc :s)
Dat is er al.
OUD / Handige en onhandige spulletjes enzo
OUD / Handige en onhandige spulletjes deel 2

Ze zijn echt heel nuttig, ook al zijn ze al een tijdje niet meer gebruikt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131620608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is er al.
OUD / Handige en onhandige spulletjes enzo
OUD / Handige en onhandige spulletjes deel 2

Ze zijn echt heel nuttig, ook al zijn ze al een tijdje niet meer gebruikt.
Kijk, top! Weer wat te lezen, thanks!
pi_131622312
Hier bij beide kinderen wat maat 50 en maat 56 op voorraad. M'n 9 ponder van 55 cm paste de eerste (anderhalve) week best in 50 (al was het prenatal pakje wat klein) maar hem heb ik ook vanaf dag 3 ofzo maat 56 aangedaan.
M'n 8 ponder van 54 cm heb ik vanaf anderhalve week ook maat 56 aangedaan en dat past goed, maar ook maat 50 zit nog goed. (Nu vier weken)

Dus ik zou van beide een beetje doen.

Rompers heb ik altijd korte mouwen rompers met lange mouwen kleding of lange mouwen rompers met korte mouwe kleding.
Ik vind het trouwens fijner om over het hoofd rompers te gebruiken dan overslag, maar das persoonlijk..

Rompers heb ik trouwens erg veel.. Veel krijgertjes ook en enkele nieuwen. Erg handig als ze weer eens spuitluiers hebben of je nog niet bent toegekomen de was weg te werken :@

Verder zweer ik bij hydrofielen en spuugdoekjes. Mijn kinderen brassen nogal bij borstvoeding (nummer twee nog meer dan nummer 1) dus heb bij elke voeding een hydrofiel en een spuugdoekje in gebruik, waarbij ik zon 5 of 6 spuugdoekjes per dag gebruik denk ik en twee of drie hydrofielen. Verder gebruik ik de hydrofielen voor af te drogen.

En qua kleertjes hoor ik vaak dat jurkjes voor de kleintjes niet handig zouden zijn maar daar heb ik geen last van, vind ze niet minder makkelijk als shirtjes ofzo.

Aan de voeten heb ik gewoon sokjes (of een maillot). Ben alleen bij twee weken oud maar over gestapt op sokjes voor kinderen van 6-12 mnd.. Kind heeft nogal grote voeten :P

En in de wandelwagen een zacht jasje aan en mutsje op en onder een dekentje. In maxicosi idem maar dan met voetenzak.
Ik vind ook een (zacht) jasje niet onhandig trouwens zoals sommigen :? Dus dat zul je denk ik zelf moeten ervaren wat je er van vind..
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:52:57 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131626133
Ik had maat 50 en 56 op voorraad, maar zoon kwam veel te vroeg, en de oma's moesten dus gaan shoppen toen wij in het ziekenhuis lagen voor maat 44.

Hij heeft uiteindelijk ruim 3 weken maat 44 aangehad. In het begin alleen overslagrompers zonder mouwen, want couveuse, daarna zachte pakjes. Ik raad trouwens wel sokbroekjes aan, want sokjes zijn ze echt na 10 minuten kwijt!

Vestje met capuchon werd hier gebruikt in de wagen en maxi-cosi. Zoon had zo'n klein hoofdje, dat ie in alle mutsjes maat newborn verzoop. Hij past nu met 9 maanden nog de newborn mutsjes van de hema (die dus belachelijk root vallen). Uiteindelijk heeft oma een muts gebreid, en hij heeft het blauw-wit gestreepte ziekenhuismutsje nog vaak opgehad.
pi_131626200
Elke ouder vind weer wat anders handig idd. zo kreeg ik een hele lading spul van mn moeder (die bewaard echt van alles zeg :o) waarvan de helft na een week of wat zo weer terug kon want ik vond dat allemaal niet handig of overbodig :P Ik heb ook veel van marktplaats vandaan en veel gekregen. als het mij niet beviel dan was ik er niet veel geld aan kwijt geweest iig. :)
  zaterdag 28 september 2013 @ 01:43:30 #127
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131637447
Ik vind overslagrompers wel erg makkelijk. Zeker nu de luier het af en toe niet meer aankan en ik een heel vies rompertje over haar hoofd moest trekken (ik heb overwogen om 'm stuk te knippen) :@
Iemand hier een goede tip hoe je die vlekken er weer goed uitkrijgt? :o

Ik zou ook maat 50 en 56 in huis halen, trouwens. Niet in de laatste plaats omdat ze soms wel erg creatief met de maatvoering zijn. Zelfs nu met 2 maanden (56 cm) past ze nog een enkele maat 50, maar die vallen gewoon erg ruim.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131638538
De meeste rompertjes kun je ook naar beneden uit doen :P

Poepvlekken krijg ik er het beste uit door meteen uit te spoelen en voor het wassen in te smeren mer ossengalzeep.
  zaterdag 28 september 2013 @ 05:11:25 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131638857
Ossengalzeep ... Ik zal er eens naar kijken :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131639002
Vanish!
Weken in opgeloste Vanish maakt hier bijna alles weer schoon. Regelmatig wat langer dan volgens de verpakking mag.

En hier wel capuchons (niet opgepropt maar om het hoofd), overslagrompers en een miljoen hydrofielen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131639036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat blijft grappig want dat is wel de mening van de meerderheid maar wij hadden geen spuger en gebruikten slabben bij de flesvoeding.
Hydrofielen gebruikten we enkel voor het afdrogen dus ik had er veel te veel.
Maar bijvoorbeeld onder het hoofd in bed, over de maxi cosi als de zo'n fel schijnt, als schoonmaak als er banaan in zijn vetrollen verdwijnt (en dan gebruik ik er al snel twee), om op te liggen op de bank, om de fles af te drogen of in te wikkelen als hij lekt, om de plas van zijn buik te halen als hij wildplast, ik gebruik ze echt overal voor! :D
pi_131639058
Ik gebruik ze nog steeds als ze 's nachts moet spugen, maar vooral ook in de keuken, om bouillon te zeven of hangop te maken.
Multifunctioneel!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131639060
Ok dat lijkt een smerige combi, maar tussendoor natuurlijk wel op 60 graden in de was. Soms op 90.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131639099
:D dat bedoel ik maar!
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:05:20 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131639102
Vanish en ossengalzeep, check!

Ik ben ook fan van hydrofiele luiers, gebruik ze ook echt overal voor :Y Babygerelateerd dan, ik ben niet zo'n ster in de keuken ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131639145
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:53 schreef Vanyel het volgende:
Ik gebruik ze nog steeds als ze 's nachts moet spugen, maar vooral ook in de keuken, om bouillon te zeven of hangop te maken.
Multifunctioneel!
:D :D _O_ _O-
pi_131639213
Hydro's... ik had er ook super veel. Zulke handige dingen. Ik heb er nu nog 2 voor de auto :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:32:25 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_131639226
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:52 schreef mousemicky het volgende:
Ik raad trouwens wel sokbroekjes aan, want sokjes zijn ze echt na 10 minuten kwijt!

mijn lange benen kinderen zat dat dus echt niet lekker :+

hydro's als handdoek mee op vakantie :Y Minder zwaar, minder ruimte, sneller droog!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131639234
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Kyara het volgende:
Oh en ik vond overslagrompers voor de eerste weken heel fijn. Maar daar denken sommigen ook weer anders over.
die zijn inderdaad erg fijn. Maar de eerste was wel even een uitdaging om dicht te krijgen ;) :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131639235
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:32 schreef Troel het volgende:

[..]

mijn lange benen kinderen zat dat dus echt niet lekker :+
Tegen alle adviezen in allemaal stokpakjes gekocht want ik vond ze zo schattig! Maar die stelten van F pasten er vanaf het begin al niet in :'(
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:34:42 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_131639239
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:33 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Tegen alle adviezen in allemaal stokpakjes gekocht want ik vond ze zo schattig! Maar die stelten van F pasten er vanaf het begin al niet in :'(
tja, zo'n stok zit dan toch in de weg he :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131639240
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

die zijn inderdaad erg fijn. Maar de eerste was wel even een uitdaging om dicht te krijgen ;) :D
Mijn man had er een gruwelijke hekel aan. Maar die heeft ook altijd ruzie met de ritsen van slaapzakken...
pi_131639243
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn man had er een gruwelijke hekel aan. Maar die heeft ook altijd ruzie met de ritsen van slaapzakken...
herkenbaar!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 28 september 2013 @ 09:40:57 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131639687
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:48 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld onder het hoofd in bed, over de maxi cosi als de zo'n fel schijnt, als schoonmaak als er banaan in zijn vetrollen verdwijnt (en dan gebruik ik er al snel twee), om op te liggen op de bank, om de fles af te drogen of in te wikkelen als hij lekt, om de plas van zijn buik te halen als hij wildplast, ik gebruik ze echt overal voor! :D
Geen spuger dus onder het hoofd bleek snel overbodig.
Een Dooky voor de zon in de MC. Een theedoek om de fles af te drogen of een vaatwasser die droogt ;)
Spuugdoekjes gebruikten wij veel bij knoei dingetjes. Daar had ik er 100 van.
Wij waren gewoon niet van die mensen die een hydrofiel overal voor grepen. Daar hadden we weer andere doekjes en dingetjes voor.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:28:46 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131640262
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:11 schreef ohnee het volgende:
Mijn dochter was 48 cm maar paste maat 50 al eigenlijk niet meer en zoon was met 54 cm al half uit maat 56 bij geboorte :D. (maar die groeide dan ook echt heel snel, zat met zn eerste verjaardag in 92 geloof ik)
Maar idd bij twijfel: paar van beide kopen :P
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ik heb wel het idee dat de maatvoering van kinderkleding, en van babykleding in het bijzonder, wat verbeterd is.

Mijn oudste kon destijds (1991) met zijn 52 cm en 8 pond amper in maat 56 en zat vrijwel gelijk in maat 62, mijn jongste (2010) was 48 cm en 6 pond en heeft een hele tijd maat 50 gedragen.
Ik moest er echt even aan wennen dat de maten tegenwoordig beter lijken te kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131640888
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 28 september 2013 03:26 schreef hilliebillie het volgende:[/
Poepvlekken krijg ik er het beste uit door meteen uit te spoelen en voor het wassen in te smeren mer ossengalzeep.
Hebben ze bij de action in een handige fles met borstel aan de bovenkant. Vlekkenverwijderen heet t!
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131656978
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ik heb wel het idee dat de maatvoering van kinderkleding, en van babykleding in het bijzonder, wat verbeterd is.

Mijn oudste kon destijds (1991) met zijn 52 cm en 8 pond amper in maat 56 en zat vrijwel gelijk in maat 62, mijn jongste (2010) was 48 cm en 6 pond en heeft een hele tijd maat 50 gedragen.
Ik moest er echt even aan wennen dat de maten tegenwoordig beter lijken te kloppen.
De mijne zijn van 2010 en 2012 ;) Maar hebben beide erg lange romp wellicht dat dat ook meespeelt :)
pi_131666006
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:34 schreef Troel het volgende:

[..]

tja, zo'n stok zit dan toch in de weg he :+
:D
pi_131666008
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Geen spuger dus onder het hoofd bleek snel overbodig.
Een Dooky voor de zon in de MC. Een theedoek om de fles af te drogen of een vaatwasser die droogt ;)
Spuugdoekjes gebruikten wij veel bij knoei dingetjes. Daar had ik er 100 van.
Wij waren gewoon niet van die mensen die een hydrofiel overal voor grepen. Daar hadden we weer andere doekjes en dingetjes voor.
Oja, ik heb geloof ik drie spuugdoekjes :D
pi_131700765
Vraagje, is er iets wat beter werkt dan zwemluiers? Wij hebben van die zwemluiers van huggies, en de grote boodschap blijft er echt niet in. Is dat gewoon altijd zo, of zijn er oplossingen die beter werken als je wilt gaan zwemmen?
pi_131700951
misschien nog een zwembroek eroverheen doen?
pi_131701010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, is er iets wat beter werkt dan zwemluiers? Wij hebben van die zwemluiers van huggies, en de grote boodschap blijft er echt niet in. Is dat gewoon altijd zo, of zijn er oplossingen die beter werken als je wilt gaan zwemmen?
Wasbare zwemluiers! http://www.zwemluiers.nl/
pi_131701034
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 09:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wasbare zwemluiers! http://www.zwemluiers.nl/
En die spoel je dan gewoon even uit in de toiletten mocht er toch iets inkomen?
pi_131701047
Ja die kan je terplekke gewoon uitspoelen en de meeste kunnen daarna gewoon in de was :)
pi_131709475
O men ja, zwemluiers. Dat je een andere ouder heel vies naar de glijbaan ziet kijken waar jouw kind net vanaf is gegleden. :')
  maandag 30 september 2013 @ 15:19:28 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131709531
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
KuikenGuppy
pi_131709561
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
Mijn dochter is vier en gaat er nog steeds regelmatig in.
  maandag 30 september 2013 @ 15:20:43 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131709566
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
Dat loopt enorm uiteen volgens mij. Ik heb hem nu een tijdje niet meer gebruikt omdat ik nu douchen wel handiger vind (baby kan zitten en staan aan een krukje). Ik heb hem zeker 8 maanden gebruikt. Sommigen vinden het fijn om met een kleine baby te douchen, ik niet.
  maandag 30 september 2013 @ 15:20:47 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131709570
Ter aanvulling, we hebben ook een gewoon bad ;).
KuikenGuppy
pi_131709610
M ging sinds hij stevig zat in het grote bad. Babybadje was van de zomer wel erg handig in de tuin om met water te spelen ;)
Meisjes gaan nog wel in het badje, of mee onder de douche.
pi_131709763
Zoon gong tot 1,5 jaar in het babybad omdat ik het zonde vond om ons grote bad te vullen voor die 10 min dat hij erin zat. :P Baby 2 heeft er maar een maand of 6 in gezeten. ze gaan nu samen in het grote bad. En douchen vind ze eng :P
  maandag 30 september 2013 @ 15:35:58 #162
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131709917
Ik kan me voorstellen dat ik het babybad straks weer ga gebruiken maar het is nu een groot waterballet met een tienmaander erin. En het badje met standaard past niet in onze badkamer (die is heel klein) dus dan zat het water overal waar het niet hoorde.

Ik vind het nu zo leuk om te douchen, dan zet ik hem neer en dan als ik de douchestraal op hem richt gaat hij giechelen O+ Makkelijk spoelen en wassen ook als hij tegen een krukje aan staat!
  maandag 30 september 2013 @ 15:38:08 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131709960
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
die van ons gingen wr tot zeker 4 in. Wij hebben geen bad. Dus bad ind e douchebak en poedelen maar!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131710049
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraagje, is er iets wat beter werkt dan zwemluiers? Wij hebben van die zwemluiers van huggies, en de grote boodschap blijft er echt niet in. Is dat gewoon altijd zo, of zijn er oplossingen die beter werken als je wilt gaan zwemmen?
http://www.splashabout.co(...)-system/happy-nappy/ Deze zijn ideaal. Je hoeft er geen zwemluier meer onderaan, je kan er wel een soort inlegluier in doen. Nou moet ik zeggen dat wij een periode hadden dat onze jongste net in die zwemles van drie kwartier ging poepen, dan deden wij er wel even een zwemluier onder, anders moet je em uitspoelen in de wc van het zwembad.
Het materiaal is hetzelfde als van wetsuits en ze sluiten goed aan. Verkrijgbaar in allerlei maten en kleurtjes en in Nederland via verschillende webshops te koop.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131710058
Sofie is bijna 3 en gaat er nog steeds in. Luuk is er bijna niet in geweest. Hij haat bad en de emmer wordt getolereerd. Al kan hij nu goed zitten dus wil ik het badje nog eens proberen. Sofie is tot ongeveer 18 maanden in de emmer gegaan.
*poef* nu is het weg
pi_131710094
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kan me voorstellen dat ik het babybad straks weer ga gebruiken maar het is nu een groot waterballet met een tienmaander erin. En het badje met standaard past niet in onze badkamer (die is heel klein) dus dan zat het water overal waar het niet hoorde.

Ik vind het nu zo leuk om te douchen, dan zet ik hem neer en dan als ik de douchestraal op hem richt gaat hij giechelen O+ Makkelijk spoelen en wassen ook als hij tegen een krukje aan staat!
Ik zette het babybad gewoon in ons eigen bad. kon hij spetteren wat hij wilde :P. Na het badderen kiepte ik het badje zo om in het grote bad.
  maandag 30 september 2013 @ 15:46:39 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131710158
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:44 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ik zette het babybad gewoon in ons eigen bad. kon hij spetteren wat hij wilde :P. Na het badderen kiepte ik het badje zo om in het grote bad.
Dat lijkt me wel handig ja. Maar helaas hebben wij geen bad. Wij hebben een badkamer ter grootte van een postzegel, daar kunnen we nog net met zijn tweeën tanden poetsen.
pi_131710370
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
De mijne van bijna een zit er nog steeds in. Hij houdt niet van douchen en het badje vind hij de bom.
pi_131710443
Ik vind het babybadje echt het meest onzinnige ding dat we hebben volgens mij. In de kraamweek hebben we hem gebruikt en nu nog heel af en toe. Ik neem haar eigenlijk altijd mee onder de douche of in het grote bad en dan neemt mijn man haar over om haar af te drogen en aan te kleden. Heel gezellig!
In het kleine badje zet ze zich steeds af aan de rand en dan stoot ze keihard haar kop :')

Hydrofiel ben ik ook fan van! Als spuugdoek want zachter dan spuugdoekjes, als ik de dooky ben vergeten als bescherming tegen de zon, om haar af te drogen, op het aankleedkussen als ze de hoezen heeft ondergeplast. Ik heb een stapel en nog zijn ze af en toe op -O-
E.
pi_131710572
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel handig ja. Maar helaas hebben wij geen bad. Wij hebben een badkamer ter grootte van een postzegel, daar kunnen we nog net met zijn tweeën tanden poetsen.
oh haha stom! dacht dat je en bad had. Nee dan is het niet handig zo'n badje. Kan je m beter mee nemen onder de douche. (al lukt mij dat dan weer niet want ik zie echt niks zonder mn bril :'( )
pi_131710584
Wij hebben geen bad. Dus hadden we wel een badje gekocht. Wanneer mijn vrouw alleen is gaat onze dochter smorgens of savonds in het badje. Wanneer we in het weekend met zijn 3en zijn gaat ze altijd gezellig mee onder de douche. Neemt de ander haar over om af te drogen. Dan doen we gewoon de kleine douchekop aan en die richten we dan op de muur. Dan kun je een beetje goed richten waar ze water krijgt. En dus niet met onze regendouche dat ze vol water van boven in haar gezicht krijgt. Dat vind ze niet zo leuk.
  maandag 30 september 2013 @ 16:07:16 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131710767
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:00 schreef ohnee het volgende:

[..]

oh haha stom! dacht dat je en bad had. Nee dan is het niet handig zo'n badje. Kan je m beter mee nemen onder de douche. (al lukt mij dat dan weer niet want ik zie echt niks zonder mn bril :'( )
Ik douche met lenzen of bril :7 zonder zie ik echt niks :+
pi_131710993
Douchen met bril vind ik echt rot douchen hahaha. En alles beslaat :P Maar we dwalen erg af O-)
pi_131711075
Ik douche ook met de meiden als ik alleen ben hoor. Niet met 2 tegelijk, maar wel om en om.
  maandag 30 september 2013 @ 16:29:37 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131711452
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:14 schreef ohnee het volgende:
Douchen met bril vind ik echt rot douchen hahaha. En alles beslaat :P Maar we dwalen erg af O-)
Je went eraan ;)

Ontopic: mijn baby moet vast ook een bril of lenzen later want bijna zonder uitzondering hebben de 9 broers en zussen van mijn vader en mijn 29 neven en nichten aan die kant minimaal -7 :+
pi_131711656
Oh ja, Spees, die slechte ogen heb ik ook al ingecalculeerd ja }:|

En ik zie dus ook geen bal zonder bril of lenzen, maar douchen doe ik toch echt zonder (op die keer na sporten of zo na dan).
pi_131711692
Ik douchte ook altijd met bril. Maar nu heb ik O+ lensimplantaten O+ en ben ik van die onzin af. Ik reken ook op een brilletje bij M eigenlijk, want ik was met mijn -7 de havik van de familie :')

Ontopic: ik gebruik het babybadje ook nog vaak, want ik heb geen zin om een heel bad vol te laten lopen voor zo'n klein lijfje. Ik zet hem in de douche, gaat ook prima.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131711823
Ik douche met lenzen in :Y
pi_131714395
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:56 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik vind het babybadje echt het meest onzinnige ding dat we hebben volgens mij. In de kraamweek hebben we hem gebruikt en nu nog heel af en toe. Ik neem haar eigenlijk altijd mee onder de douche of in het grote bad en dan neemt mijn man haar over om haar af te drogen en aan te kleden. Heel gezellig!
In het kleine badje zet ze zich steeds af aan de rand en dan stoot ze keihard haar kop :')

Hydrofiel ben ik ook fan van! Als spuugdoek want zachter dan spuugdoekjes, als ik de dooky ben vergeten als bescherming tegen de zon, om haar af te drogen, op het aankleedkussen als ze de hoezen heeft ondergeplast. Ik heb een stapel en nog zijn ze af en toe op -O-
Toen L. eenmaal kon zitten vond ik het badje pas echt leuk worden. Gewoon voor even snel in bad doordeweeks. Kon ze lekker spetteren en we hoefden geen groot bad vol te laten lopen. Misschien ga je het badje wel waarderen als je een dreumesje hebt. O+
  maandag 30 september 2013 @ 18:47:19 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131715207
Badje is met een postzegel badkamer inderdaad niks.
Lekker onder de douche hier al snel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131715984
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang gebruik je een babybadje eigenlijk gemiddeld, per kind?
Mijn zoon is bijna 4 en hier is het badje nog vollop in gebruik.Wij hebben geen bad en douche vindt hij niks.
Ik wil tzt graag zo'n Biba bad kopen

"Straks" voor de baby wil ik alleen een Tummytub op standaard ivm de zeer beperkte ruimte op het babykamertje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131716083
De tummytub gebruik ik tot een jaar of 2 en daarna het badje of gewoon in de douche.
  maandag 30 september 2013 @ 19:11:17 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131716090
Hier is het bad afgelopen week voor het laatst gebruikt. J. is 9 maanden, en vindt badderen geweldig. Maar ja, we hadden het badje geleend van een vriendin, en die is binnenkort uitgerekend.

Gelukkig beviel het grote bad ook wel, daar past ie ten minste liggend weer makkelijk in :')
pi_131716581
Hier het badje één week gebruikt :+
10 cm water is genoeg voor een baby dus het grote bad is net zo makkelijk (laat staan douchen).
pi_131721309
Ik gebruik het badje wel nog, dat staat dan in het grote bad. Is sneller gevuld en geeft minder opruim. Hij zit er in (of eigenlijk staat hij de hele tijd :') ) en ik spoel hem af met een bekertje. M is nu 12 maanden.
pi_131723499
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:07 schreef Mangostine het volgende:
Ik gebruik het badje wel nog, dat staat dan in het grote bad. Is sneller gevuld en geeft minder opruim. Hij zit er in (of eigenlijk staat hij de hele tijd :') ) en ik spoel hem af met een bekertje. M is nu 12 maanden.
Hahaha herkenbaar _O-. Ik zeg ook vaak na het badderen dat hij in elk geval weer schone enkels heeft :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131732128
oh daar ben ik dan misschien heel streng in, maar F.leur móet op haar billen blijven zitten van mij. Anders ben ik bang dat ze valt. Wij gebruiken het badje overigens wel nog steeds. Douchen vindt ze niet fijn en we hebben geen groot bad helaas.
pi_131732217
Elise gaat pas staan als ze eruit wil.
Badje had ik bij Floris tot 14 maanden gebruikt, toen ging hij gewoon staan onder de douche. Toen Elise geboren werd zijn we het badje weer gaan gebruiken en toen wilde Floris er ook weer in. Dus tegenwoordig gaat hij ook weer in bad, soms zelfs samen :') (lekker proppen :P)
pi_131733418
Hier ook nog steeds in gebruik, mini vindt het leuk. Krijgt voor zijn eerste verjaardag volgende week een bibabad. :)
pi_131733688
Wij gebruiken het babybad vrijwel alleen op het balkon. Dot ging al vrij snel mee onder de douche. Dan gaat de stop in de douchebak en heeft ze bad en douche in een.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:43:02 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131931374
Ik gooi me er hier ook maar eens in, voor de experts:

Weet er iemand of andere (goedkope huis-) merken behalve pampers ook maat 3+ verkopen? Die gebruiken we nu 's nachts, maar ik vind pampers eigenlijk te duur :(, zelfs in de aanbieding.

Overdag nr. 3 van Jumbo, prima luiers, maar ze hebben dus geen 3+. Nummer 4 is echt nog te groot voor onze schrielepoot. 's nachts een iets grotere luier is wel fijn, kan meer plas opnemen, en levert meer nachtrust op ;)

ps. J. is 70 cm en 7.4 kilo, dus een lange schrielepoot ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door mousemicky op 07-10-2013 11:48:14 ]
pi_131931975
Ik vind etos luiers en AH luiers goede luiers! Geen last meer van doorlekken bij Cas. Etos heeft geen 3+, AH helaas ook niet...
pi_131932759
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:43 schreef mousemicky het volgende:
Ik gooi me er hier ook maar eens in, voor de experts:

Weet er iemand of andere (goedkope huis-) merken behalve pampers ook maat 3+ verkopen? Die gebruiken we nu 's nachts, maar ik vind pampers eigenlijk te duur :(, zelfs in de aanbieding.

Overdag nr. 3 van Jumbo, prima luiers, maar ze hebben dus geen 3+. Nummer 4 is echt nog te groot voor onze schrielepoot. 's nachts een iets grotere luier is wel fijn, kan meer plas opnemen, en levert meer nachtrust op ;)

ps. J. is 70 cm en 7.4 kilo, dus een lange schrielepoot ;)
Ik zweer bij Aldi! Sinds kort zijn ze niet van echte Pampers te onderscheiden. Overdag maat 4 en 's nachts 4+ . 80 stuks voor 11,50 meende ik.
Ze hebben geen 3+, maar je kunt 4 proberen?
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:11:57 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_131935425
Ik ben heel tevreden over Jumbo, maar zoek dus voor 's nachts iets meer absorbatie, en die maat vind ik nu alleen bij Pampers :(... Aldi zit hier trouwens niet in de buurt, en is blijkbaar niet meer goedkoper dan Jumbo (hier een megapak van 100 stuks voor 13 euro geloof ik). Vrrrreemd...

Ik neem binnenkort een pak Jumbo maat 4 mee, als ie ze nu nog niet past, dan over een paar maanden wel...
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:27:02 #195
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131935831
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:33 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zweer bij Aldi! Sinds kort zijn ze niet van echte Pampers te onderscheiden. Overdag maat 4 en 's nachts 4+ . 80 stuks voor 11,50 meende ik.
Ze hebben geen 3+, maar je kunt 4 proberen?
Ik heb laatst Aldi geprobeerd, maar ik vind zze ietsje stugger dan die van Etos.
Rayen 2½ jaar!
pi_131935850
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind etos luiers en AH luiers goede luiers! Geen last meer van doorlekken bij Cas. Etos heeft geen 3+, AH helaas ook niet...
F lekt sinds een week ineens door 's nachts met z'n Etos luier maat 3. Het is niet veel, maar wel net zo klam dat ik hem dan een schone romper aantrek. Hij ligt op zijn buik dus volgens mij perst hij dan die "spons" uit en dan komt het eruit op zijn buik. Jullie proberen dan dus gewoon een maat groter?
pi_131936074
Cas slaapt op zijn buik en ik kan me de laatste keer doorlekken niet meer voor de geest halen... Hij draagt 4+. Maar hij drinkt ook pas voor het laatst met het avondeten, dus geen drinken voor het slapen gaan. (behalve een slok water na het tandenpoetsen)
pi_131936120
De reden dat ik geen etos gebruik is het buikslapen.
Een maatje groter kan ook al helpen maar pampers vind ik echt het beste werken met buikslapen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:38:14 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131936128
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:33 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zweer bij Aldi! Sinds kort zijn ze niet van echte Pampers te onderscheiden. Overdag maat 4 en 's nachts 4+ . 80 stuks voor 11,50 meende ik.
Ze hebben geen 3+, maar je kunt 4 proberen?
Mee eens, ik vind ze ook op Pampers lijken. Mijn KDV-diehardpampersgebruikerzusje vroeg nadat ze bij S had opgepast ook of het Pampers waren.
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:04:06 #200
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131936926
Ik bedacht het me net ineens..

*TIP*
Ik gebruikte de aankleedkussenhoezen als hoeslakentjes in de kinderwagenbak. Die dingen hebben de perfecte maat en zo hoef je niet extra dingen aan te schaffen.

Graag gedaan :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131937020
:D Volgens mij heb ik die tip ook gekregen toen F net geboren was! Was dat niet van jou?

En bedankt voor de pampertips! Ik ga het met een maat groter proberen en anders koop ik pampers voor de nacht.
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:17:07 #202
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131937318
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:07 schreef Suikertante het volgende:
:D Volgens mij heb ik die tip ook gekregen toen F net geboren was! Was dat niet van jou?

En bedankt voor de pampertips! Ik ga het met een maat groter proberen en anders koop ik pampers voor de nacht.
Geen idee. Ik weet dat de moeders van R's generatie (eind 2009) het meer deden, maar of ik het (hier) al eens eerder heb gezegd weet ik niet :)

En R kon niks anders dan pampers hebben, maar J doet het prima met Etosluiers :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131937428
De beste tip blijft voor mij dat een romper ook naar beneden uit kan :D
Nooit meer bang voor vieze haartjes etc :D
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:22:48 #204
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131937474
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:21 schreef Pvoesss het volgende:
De beste tip blijft voor mij dat een romper ook naar beneden uit kan :D
Nooit meer bang voor vieze haartjes etc :D
Ja, dat vond ik ook zo'n eye opener :D _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131939102
:o :D Dat wist ik dus niet :( Maar nu wel ^O^
pi_131939921
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:15 schreef Suikertante het volgende:
:o :D Dat wist ik dus niet :( Maar nu wel ^O^
Waarom wisten wij dit niet eerder??? :? Had veel poep-in-haar-momenten gescheeld :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_131940822
:D Het is zo simpel en niemand denkt er aan _O-
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:28:26 #208
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131941562
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:22 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook zo'n eye opener :D _O-
Ik ook! :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:34:52 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131941754
Hier ook een tijd Aldi luiers gehad voor overdag, pamper voor de nacht. Nu voor Lientje Etos en Pampers, mevr draagt al maat 6 en die zijn er niet van Aldi.
Voor mijn ventje heb ik Pampers voor de nachten en Naty voor overdag, die vind ik echt heel erg fijn!

Badje hebben wij voor mijn ventje wel staan, maar we gebruiken alleen de tummy, voor Lientje hebben we dit badje (de linker) overgenomen van iemand, haar man had een gaatje in de kuip gemaakt, waar precies een badstopje van het babybad in past, ideaal!
Ik zet hem met de opening boven het doucheputje, vul hem, zij kan spetteren, stopje eruit en hij loopt zo leeg in het putje. ^O^

  maandag 7 oktober 2013 @ 20:30:26 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131948171
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:15 schreef Suikertante het volgende:
:o :D Dat wist ik dus niet :( Maar nu wel ^O^
Doe je nog vlot zat, ik kwam er pas bij kind 3 achter :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131948268
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Doe je nog vlot zat, ik kwam er pas bij kind 3 achter :P
:D
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:32:43 #212
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131948287
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Doe je nog vlot zat, ik kwam er pas bij kind 3 achter :P
ik pas nadat kind 3 uit de rompertjes was. Dusch.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131948418
Ah, ik begin de link tussen de mods te ontdekken.. :7
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:35:19 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131948422
Dat was de eerste tip die ik heb onthouden toen ik zwanger was. *) Nooit poep in haartjes gehad!

Helaas wist ik ten tijden van M's bevalling nog niks van de appelstroop in de diepvries.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:37:32 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131948529
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Ah, ik begin de link tussen de mods te ontdekken.. :7
strontsmeerders United :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:37:55 #216
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131948546
quote:
17s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef Kyara het volgende:
Dat was de eerste tip die ik heb onthouden toen ik zwanger was. *) Nooit poep in haartjes gehad!

Helaas wist ik ten tijden van M's bevalling nog niks van de appelstroop in de diepvries.
euh. Deze heb ik even gemist?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:39:55 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131948645
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

euh. Deze heb ik even gemist?
die kwam ook uit een ander topic:

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
Verder had ik appelstroop in plastic zakjes gedaan want als je dat in de vriezer legt blijft het zacht en kun je ze als koelementen gebruiken (als je er een nat maandverbandje in doet wordt het een soort kleine ijsknuppel).
(sorry Suiker, ik neem hem even mee hier naar toe).

Was in de context van stuwing maar is denk ik ook goed te gebruiken voor "je onderkantje" (ik heb zo'n hekel aan dat woord onderkantje in die context :r )
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:42:28 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131948742
Ik moet lachen om de ijsknuppel. :@ ik hield er wel van :9
Onderkantje. Tja. Dat of 'the dark side' :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131948746
Dat kan ook gewoon door 70% alcohol aan waterzakjes toe te voegen
pi_131949089
Appelstroop is een toptip, van mijn kraam gehoord!
Waar koop je in hemelsnaam 70% alcohol? Ik zit meer in de appelstroopbusiness :@
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:54:34 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131949270
Ymme, witte kool is ook een verademing. Kras met een vork flinke strepen in een koolblad en stop die in je bh.
pi_131949402
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:50 schreef Mineola het volgende:
Appelstroop is een toptip, van mijn kraam gehoord!
Waar koop je in hemelsnaam 70% alcohol? Ik zit meer in de appelstroopbusiness :@
In de drogist o.a
pi_131949416
Alcohol zat toch in zo'n flesje in het kraampakket?

Appelstroop moest ik van de kraamzorg eten, maar dat vertikte ik. En sindsdien eet mn vriend elke dag appelstroop.
pi_131949452
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef Olf het volgende:
Alcohol zat toch in zo'n flesje in het kraampakket?
Ook ja :D
pi_131949551
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:50 schreef Mineola het volgende:

Waar koop je in hemelsnaam 70% alcohol? Ik zit meer in de appelstroopbusiness :@
drogist / apotheek
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132102350
Haai! Is er ook zoiets als tweelingen voor dummies? Is het nodig om.de dubbele hoeveelheid kleertjes te hebben? En zijn er dingen die met twee nu echt veel handiger (of juist niet) zijn als met een?
Lotte!
Noah!
pi_132102612
Dat is er volgens mij niet nee. heel veel extra kleding lijkt me niet nodig, De wasmand vult sneller dus je wast ook sneller en heb je weer sneller schone kleertjes :P . Verder geen idee. Heb veel tweelingen in de fam maar ik ben er nou net eentje die twee eenlingen heeft.:P
pi_132102636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:54 schreef Linda2205 het volgende:
Haai! Is er ook zoiets als tweelingen voor dummies? Is het nodig om.de dubbele hoeveelheid kleertjes te hebben? En zijn er dingen die met twee nu echt veel handiger (of juist niet) zijn als met een?
Ik heb denk ik 1,5 keer zoveel kleren. Maar bij mij zijn ze nooit (of echt zelden) hetzelfde gekleed. En wat heb je extra nodig.... vrij weinig. Ik heb nu wel een verschoonset (kussen, luiers, doekjes etc) extra beneden gezet om wat minder te sleuren. En ik zweer bij mijn grondbox, maar die heb ik pas vanaf een maand of 6/7 in gebruik genomen.
Met een meidenkwartet
pi_132102651
Ik heb megaveel rompers met dank aan kyara, maar heb het idee dat ik vd rest zo weinig heb :/ kan het zo lastig inschatten...
Lotte!
Noah!
pi_132103639
Ik heb geen tweeling dus geen idee maar spuugdoekjes en hydrofielen gingen er hier met 1 kind al doorheen had er 30 en toch kwam ik zonder te zitten. Misschien kan je dat het dubbelen halen dan je zou willen voor 1 kind. Misschien ook handig om een extra verschoonset te hebben voor het bed.

Ik zei altijd
1 op bed
1 in de kast
1 in de was

denk dat ik dat met een tweeling zou verdubbelen voor het geval ze beide hun bedje vol spugen poepen of plassen
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132104207
Ja, beddengoed lijkt me logisch inderdaad. Maar ik heb er geen hydrofiel bijgekocht. Je wast gewoon veel vaker. :+
Ik heb echt geen extra dingen gekocht. Ik had al wel 2 kinderstoelen. Bedje heb ik geleend. Maxi cosi ook. Oja, ik ik heb een andere auto moeten kopen :o
Met een meidenkwartet
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:05:41 #232
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_132106478
Die tip dat t rompertje ook naar beneden uit kan.. Bedankt!!! :D
doei
pi_132111364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:54 schreef Linda2205 het volgende:
Haai! Is er ook zoiets als tweelingen voor dummies? Is het nodig om.de dubbele hoeveelheid kleertjes te hebben? En zijn er dingen die met twee nu echt veel handiger (of juist niet) zijn als met een?
Hier wel vaak gelijk of matchend gekleed en dus wel veel meer kleertjes :@
Aankleedkussen gewoon boven. Verder hebben we alleen een eenlingbox want die hadden we nog. Passen ze alleen niet meer samen in. Verder liggen ze gewoon op een kleed in de kamer. Grondbox ook nog niet gemist maar misschien komt dat nog.

Verder alleen de obvious dingen dubbel zoals een mc en een bedje. En sommige speelgoeddingen zoals rammelaars ook dubbel maar dat was vooral gekregen (en dan nog pakken ze het van elkaar af) Wel maar 1 babygym.
pi_132111634
Ok. Ik heb nu 22 hydrofielen...daar zal ik het wrs wel mee redden. Kleertjes heb ik nog wel wat weinig maar dat komt wel goed. Speelgoed heb ik nog niet naar gekeken, we wonen gelijkvloers dus sowieso geen extra aankleedkussen. Tweede mc hebben we gekregen van een bekende en de box van 1m x 1m lenen wevan mn vriendin (de onze was al verkocht). Bedjes gaan we volgende maand halen, eerst moet de kamer nog geschilderd. En de kinderwagen hebben we al.

Cathmar, we hebben geen auto, dus dat probleem hebben we niet ;)
Lotte!
Noah!
pi_132115661
Volgens mij ben ik de enige moeder in heul de wereld die vrijwel niets doet met hydrofiel luiers :@ Als is er 4 per week in de was heb is het veel.
pi_132115795
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 03:55 schreef Hilzillah het volgende:
Volgens mij ben ik de enige moeder in heul de wereld die vrijwel niets doet met hydrofiel luiers :@ Als is er 4 per week in de was heb is het veel.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap een hele doos gekregen van mijn moeder met hydrofiele, spuugdoekjes enz.(beide 30 stuks ofzo) Dacht ook wat moet ik ermee en zoveel. Maar regelmatig dat de wasmachine aan moet omdat ze op zijn. Ze slingeren hier door t hele huis!
Als bescherming tegen spugen in wandelwagen, wieg. Handdoek bij t wassen. Bij t voeden (met tepelhoedje), heb ik de melk overal zitten. Enz.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_132116345
Ik heb er idd 1 in mijn verschoningstas. (ongebruikt) En een heel enkel keertje gebruik ik er een om Senn af te drogen.
  zondag 13 oktober 2013 @ 08:05:57 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132116390
Hydrofielen O+ ik heb er nu één aan de achterzijde van onze vissenkom bevestigd (aan de raamkant) zodat die niet meer na anderhalve dag al knalgroen is :D . Werkt goed! Heb je tenminste een beetje eer van je werk na het schoonmaken :+
pi_132116696
hydrofiel is de eerste maanden handig, z\eker met een spugertje wat ik had. Maar nu alleen nog in gebruik als handdoek na het badderen. Denk dat ik er aan 4 wel genoeg heb nu. :P Oudste slaapt ermee dus die gebruikt er meer dan de baby :D.
Net als omslagdoeken. leuk de eerste maand maar daarna doelloos in de kast beland.
pi_132116725
M'n moeder gebruikt hydrofieldoeken als theedoek :+ Ze is er helemaal lyrisch over.
pi_132116981
:D das een goeie. Heb te weinig theedoeken, wellicht belanden ze binnenkort in de keukenkast :P
pi_132117029
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:02 schreef GotC het volgende:
M'n moeder gebruikt hydrofieldoeken als theedoek :+ Ze is er helemaal lyrisch over.
Ik ook! Echt de fijnste theedoeken die er zijn :D
pi_132117047
Ik gebruik ze in de auto ook vaak tegen de zon, in het raampje.
  zondag 13 oktober 2013 @ 10:18:48 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132117393
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:58 schreef ohnee het volgende:
hydrofiel is de eerste maanden handig, z\eker met een spugertje wat ik had. Maar nu alleen nog in gebruik als handdoek na het badderen. Denk dat ik er aan 4 wel genoeg heb nu. :P Oudste slaapt ermee dus die gebruikt er meer dan de baby :D.
Net als omslagdoeken. leuk de eerste maand maar daarna doelloos in de kast beland.
Anouk heeft er ook een stuk of 3 in haar bed liggen! :D
En idd als theedoek zijn ze fantastisch, van een vriendin hoorde ik dat ze ze zelfs in de horeca gebruiken!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:16:26 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132296279
Vraagje! Hoe ga je naar het toilet als je een baby hebt (en je bent alleen thuis en de baby ligt niet in zijn bedje te slapen)? Neem je de baby dan mee, laat je de baby dan even alleen in de box? Vertel me, hoe werkt dat? :D
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:16:57 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132296300
Alleen laten in de box :Y
pi_132296357
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:16 schreef Kyara het volgende:
Alleen laten in de box :Y
+1
Met een meidenkwartet
pi_132296408
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:16 schreef Kyara het volgende:
Alleen laten in de box :Y
+1
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:20:17 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132296426
Oke, dan moet ik alleen even bedenken wat ik dan op zo'n moment met de honden doe (meenemen de gang op, waarschijnlijk), want die ga ik niet alleen laten met baby ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:20:52 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132296452
Dat kan ik mij voorstellen Burdie. Honden even naar de gang of zo :?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:21:31 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132296471
Ik laat ze niet alleen met mijn sushi, laat staan met mijn baby :') ja, ze gaan maar mee naar de gang dan ;). Bedankt voor de tips!
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:33:46 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132296900
Ja, neem je de hond mee naar het toilet in plaats van de baby :D
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:07:34 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132297968
Nog een vraagje, wat voor voedingskussen is handig? Gewoon die van de hema?
KuikenGuppy
pi_132298337
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:07 schreef Burdie het volgende:
Nog een vraagje, wat voor voedingskussen is handig? Gewoon die van de hema?
Die heb ik en vond/vind ik prima :Y
pi_132298501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:07 schreef Burdie het volgende:
Nog een vraagje, wat voor voedingskussen is handig? Gewoon die van de hema?
Ik vond een voedingskussen helemaal niet handig. Heb hem anderhalve dag geprobeerd maar kreeg steeds ruzie ermee dus toen weer teruggebracht naar de winkel.
Ik gebruikte de eerste paar maanden (?) met voeden altijd kussens van de bank of bed of zo. Daarna altijd zonder gedaan. Maar het is persoonlijk. Ik heb zwanger ook nooit ermee geslapen of zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:16 schreef Burdie het volgende:
Vraagje! Hoe ga je naar het toilet als je een baby hebt (en je bent alleen thuis en de baby ligt niet in zijn bedje te slapen)? Neem je de baby dan mee, laat je de baby dan even alleen in de box? Vertel me, hoe werkt dat? :D
:Y

Ik vind dit wel een prachtige vraag voor de OP trouwens :D
pi_132298582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:20 schreef Burdie het volgende:
Oke, dan moet ik alleen even bedenken wat ik dan op zo'n moment met de honden doe (meenemen de gang op, waarschijnlijk), want die ga ik niet alleen laten met baby ;).
Optie 1. Baby mee naar de WC, honden in de kamer
Optie 2. Honden mee naar de WC, Baby in de box
Optie 3. Baby in de bench, honden in de box
Optie 4. Baby in de box, honden in de bench
Optie 4. Honden op de WC, jij in de box, baby op de WC (let op zindelijkheid van alle drie)

Ik zou gaan voor optie 2 ;)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:28:34 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132298606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:27 schreef Alan_Bastard het volgende:
Optie 3. Baby in de bench, honden in de box
:D mental picture :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:55:38 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132299283
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:27 schreef Alan_Bastard het volgende:
Optie 4. Honden op de WC, jij in de box, baby op de WC (let op zindelijkheid van alle drie)
_O-

Ik vond trouwens een voedingskussen heel fijn om mee te slapen tijdens de zwangerschap. En dan wel een variant met bolletjes en niet met vaste vulling. Daarna was het een leuke poef met een speciaal kussen er om heen (maar een aankleedkussenhoes voldoet ook) waar de baby lekker op kon liggen. En nu gebruik ik diezelfde poef nog als kussen tijdens het voeden (maar een gewoon kussen zou ook werken dus het hoeft niet per se een voedingskussen te zijn). Volg je het nog?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:01:27 #259
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132299439
Ik zou de honden ook meenemen naar de gang Burdie!

Verder ben ik qua kleertjes redelijk de weg kwijt. Is dat stom?
Ik heb nog bijna niets gekocht omdat de lange mouwtjes, korte mouwtjes, vestjes, broekjes en mutsjes me duizelen. Hoe weet ik nou wat ik zon mup aan moet trekken? Koop ik vooral dompers met lang mouw of juist niet omdat je er lange mouwtjes overheen doet of koop ik vooral vestjes of shirtreclame of of of. En welke maat dan en hoeveel van die maat dan?

-O- schiet mij maar lek. Gelukkig is het nog geen maart. :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:07 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132299498
Shirtreclame? T9? ;)
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:10:17 #261
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132299684
Wuahaha. Ja! Shirtjes moest daar staan. Yay ipad :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:20:19 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132300024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:01 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb nog bijna niets gekocht omdat de lange mouwtjes, korte mouwtjes, vestjes, broekjes en mutsjes me duizelen. Hoe weet ik nou wat ik zon mup aan moet trekken? Koop ik vooral dompers met lang mouw of juist niet omdat je er lange mouwtjes overheen doet of koop ik vooral vestjes of shirtreclame of of of. En welke maat dan en hoeveel van die maat dan?
Dat is eigenlijk best wel afhankelijk van hoe kouwelijk je kindje is. Ik trok mijn januari baby het liefst een mouwloze romper met shirtje, broekje en sokjes aan (of een jumpsuit ipv shirtje + broekje). Naar buiten kreeg hij een berenpakje aan en lag hij in de kinderwagen onder een dekentje of in de mc onder een omslagdeken (toen was het -20 of zo).

Qua maat zou ik sowieso maat 50/56 aanhouden. Het is hierboven al een paar keer gezegd: de meeste baby's, ook de gemiddelde en grotere baby's zitten toch wel even in maat 50.

Maaarrrrr, ook in de kraamweek zijn kleertjes zo gekocht. Vriend/man en familie vinden het vaak maar wat leuk om kleertjes te kopen en als je het zelf wil doen, met een muisklik ligt het in je mandje ;)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:34:12 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132300405
True, maar hoeveel tijd heb je nou eigenlijk in de kraamweek? (Niet retorisch bedoeld, ik vraag het me serieus af)
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:37:09 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132300479
In de kraamweek heb je normaal gesproken een kraamverzorgende die voor jou en je baby zorgt. Je vriend/man kan dan wel eventjes naar de winkel om dingen te halen. Of je zelf mee kunt is afhankelijk van hoe je je voelt. Ik ben op dag 7 voor het eerst naar buiten geweest om een stukje te lopen door de stad om iets voor onze kraamverzorgende te kopen maar dat was nog wat veel gevraagd.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:39:52 #265
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132300551
Baby gaat hier in de box. Honden blijven in de kamer, maar die zijn ook niet zo groot, ze kunnen er nooit bij komen.

Voedingskussen hebben we hier in gebruik als poefje waarop ze ligt in de box.
pi_132300766
Er is een moment dat de box naar beneden moet en armpjes en benen kunnen al snel uit de box steken. Ik persoonlijk vind het een heel slecht idee om te denken dat het niet kan.
pi_132300913
Ik ging met kind in de doek naar de wc :D
Alleen even opletten dat de staarten dan niet in de wc pot hangen :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132300937
Iemand nog tips hoe je die ellendige sokjes bij je baby aanhoudt!? :P
pi_132300963
sock-ons! ^O^
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132300968
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:21 schreef Pvoesss het volgende:
De beste tip blijft voor mij dat een romper ook naar beneden uit kan :D
Nooit meer bang voor vieze haartjes etc :D
Dank u!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:58:13 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132300977
Sock-ons?
KuikenGuppy
pi_132301024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Burdie het volgende:
Sock-ons?
Wat is dat?
pi_132301025
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:56 schreef vencodark het volgende:
Iemand nog tips hoe je die ellendige sokjes bij je baby aanhoudt!? :P
Ducttape werkt hier als een trein!

Wb kleertjes, koop niet teveel want het is zonde als je alles zo weg kunt doen. Een paar jumpsuits vind ik wel een must (lange mouwen en pijpjes) met daaronder een romer met korte mouwen. Romper lange mouwen met daarover een shirtje of jumpsuit lange mouwen vond ik nogal een gedoe en die van mij was ook geen koukleumpje. Sowieso kan het in april al behoorlijk warm zijn, en wat anderen ook al zeggen, een witten romper met lange mouwen van de Hema kan zelfs je man zonder problemen kopen ;)

Ik zou minimaal 10 rompers kopen in maatje 50-56. Mijn 4 kg baby van 54 cm heeft ook zeker een paar weken in maat 50 gekampeerd, daarna een paar weken 56 en toen ging het al snel over naar 62.
Sarcasme. Herken het.
pi_132301034
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best wel afhankelijk van hoe kouwelijk je kindje is. Ik trok mijn januari baby het liefst een mouwloze romper met shirtje, broekje en sokjes aan (of een jumpsuit ipv shirtje + broekje). Naar buiten kreeg hij een berenpakje aan en lag hij in de kinderwagen onder een dekentje of in de mc onder een omslagdeken (toen was het -20 of zo).

Qua maat zou ik sowieso maat 50/56 aanhouden. Het is hierboven al een paar keer gezegd: de meeste baby's, ook de gemiddelde en grotere baby's zitten toch wel even in maat 50.

Maaarrrrr, ook in de kraamweek zijn kleertjes zo gekocht. Vriend/man en familie vinden het vaak maar wat leuk om kleertjes te kopen en als je het zelf wil doen, met een muisklik ligt het in je mandje ;)
En mijn twee weken jongere januaribaby kreeg in plaats van mouwloze, rompers met lange mouwen aan (verder ongeveer hetzelfde). Ik vond dat geen enkel probleem om daar een shirtje overheen te doen (nog steeds niet, krijgt draagt nu voor het derde seizoen lange mouwen op lange mouwen) maar andere vinden het een gepiel. Afhankelijk van wat jij wel en hoe warm je kindje zich kan houden idd, vooral uitproberen denk ik wat je handig vind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:06:27 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132301131
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat is dat?
Deze:
KuikenGuppy
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:06:40 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132301143
Ik doe ook altijd zonder problemen lange mouwen over lange mouwen eigenlijk :+ maar ik lees hier wel altijd dat men dat irritant vindt.
pi_132301184
Ik vind lange mouwen romper het vaak net te warm maken. Ik ga voor mouwloze of met korte mouwen.
Ook in januari :D
Met uitzondering van wolle rompers voor als ik in de vrieskou naar buiten moet met de baby
pi_132301190
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
Wauw! Ziet er gelikt uit. :P
pi_132301277
Het werkte als een trein (bij ons dan!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:17:16 #280
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132301388
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:49 schreef Pvoesss het volgende:
Er is een moment dat de box naar beneden moet en armpjes en benen kunnen al snel uit de box steken. Ik persoonlijk vind het een heel slecht idee om te denken dat het niet kan.
Dat kan maar nu kunnen ze er absoluut niet bij...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:19:21 #281
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132301441
70% korte mouw en 10% geen mouw en 20% lange mouw dan maar? :Y)

Oh en sock ons!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:25:38 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132301617
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wauw! Ziet er gelikt uit. :P
Ze stonden hier op het aan-te-schaffen-lijstje van de kraamzorg geloof ik.
KuikenGuppy
pi_132301887
Echt?!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe een baby van minder dan twee maanden oud zijn eigen sokken uit zou trekken eigenlijk. Maar ik heb de verhalen gehoord ;)
pi_132302112
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:35 schreef Suikertante het volgende:
Echt?!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe een baby van minder dan twee maanden oud zijn eigen sokken uit zou trekken eigenlijk. Maar ik heb de verhalen gehoord ;)
Hier kan het hoor! Als ze maar hard genoeg trappelt... En als de sokjes net wat klein worden ook!

Wbt toilet, ik laat haar hier in de box liggen. We hebben twee katten en die hebben niet de minste behoefte om op haar te gaan zitten, laat staan knagen ofzo ;).

KP, dat lijkt me goed! Hier wel een kleumpje maar zo'n verhouding heb ik hier ook!
Home is where the O+ is...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:18:53 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132303048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe ook altijd zonder problemen lange mouwen over lange mouwen eigenlijk :+ maar ik lees hier wel altijd dat men dat irritant vindt.
Romper met lange mouwen gingen niet lekker over een handje met een infuus. Dus in de eerste week vooral mouwloze rompers gehaald.
pi_132303119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:35 schreef Suikertante het volgende:
Echt?!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe een baby van minder dan twee maanden oud zijn eigen sokken uit zou trekken eigenlijk. Maar ik heb de verhalen gehoord ;)
Niet zo zeer zelf uittrekken, maar sokken met een slap elastiek vlogen hier aan de lopende band uit, gewoon met bewegen van de beentjes en optillen enzo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132303587
Oh, ik had ook zo'n slome (relaxte) donder ;) O+
En bambinosokjes van t kruidvat!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:36:35 #288
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132303626
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:35 schreef Suikertante het volgende:
Oh, ik had ook zo'n slome (relaxte) donder ;) O+
En bambinosokjes van t kruidvat!
O+

Hier werd ik ook gek van die sokjes, vlogen constant uit! Behalve idd Bambino, dat zijn nog steeds de enige sokken die ze draagt. Ohnee, ook Noppies zijn fijn. Ik vind die sock-ons er altijd een beetje stom uitzien :@ :')
pi_132303735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

O+

Hier werd ik ook gek van die sokjes, vlogen constant uit! Behalve idd Bambino, dat zijn nog steeds de enige sokken die ze draagt. Ohnee, ook Noppies zijn fijn. Ik vind die sock-ons er altijd een beetje stom uitzien :@ :')
Bij F knellen de bambino's nu te diep in zijn enkels (naar mijn smaak), dus hij draagt nu HEMA sokjes, die lange werken ook goed! Zeker als je ze over het pakje doet O+ :@
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:43:57 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132303888
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Bij F knellen de bambino's nu te diep in zijn enkels (naar mijn smaak), dus hij draagt nu HEMA sokjes, die lange werken ook goed! Zeker als je ze over het pakje doet O+ :@
Die werken hier dus ook niet :D. E. heeft niet zulke spekbeentjes dus Bambino is wel het fijnst. Nu heeft ze ook vaak Aapies aan dus dan blijven die sokjes sowieso wel zitten. Ik deed ook vaak de sokjes over de pakjes/leggings aan :D, ziet er misschien niet mooi uit maar functioneert wel :+
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:15:27 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132625144
Weer een vraag! Ik weet dat babies tot een bepaalde leeftijd beter niet onder een dekbed kunnen slapen.
Nu kwam mijn zus met een ledikantdekentje voor ons, in een kleur die niet bij ons kamertje past. Zij zei dat ze zelf altijd een hoes om het dekentje deed en raadde mij dat ook aan.
Maar is dat wél veilig dan :?. Het lijkt me dat een zelfde soort effect geven als een dekbedhoes.
Iemand een idee?
KuikenGuppy
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:34:09 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132625783
Mag een hoes niet? Ik heb al vanaf het begin dat mijn baby in een ledikant slaapt een dekbedovertrekje om zijn deken. De opening achter ingestopt.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:36:49 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132625860
De reden dat een dekbed niet mag is niet de hoes maar t feit dat een dekbed niet zo goed in te stoppen is en makkelijker 'open' staat en je kindje makkelijker er onder komt met z'n hoofdje.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:38:06 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_132625900
Hoes om deken mag gewoon. Een dekbed kan te warm zijn wn dan krijgen ze het niet opzijgeschoven. Dus vandaar mag een hoes wel en een dekbed niet. Die van mij sliepen onder de witte ledikant deken can de hema en daar zat dan een groene hoes omheen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132631916
Blijft hij daar ook onder liggen Spees? Toen mijne ging bewegen in bed heb ik het dekentje weggehaald en is het alleen slaapzak omdat hij alle kanten op ging. De laatste tijd ligt hij wel weer iets stiller heb ik het idee.

Vanaf wat voor leeftijd liggen kindjes zo'n beetje weer onder een dekentje/dekbed, of verschilt dat enorm per kind? Die slaapzakken gaan ook niet tot maat 128. :+
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:41:30 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132632111
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:38 schreef Mineola het volgende:
Blijft hij daar ook onder liggen Spees? Toen mijne ging bewegen in bed heb ik het dekentje weggehaald en is het alleen slaapzak omdat hij alle kanten op ging. De laatste tijd ligt hij wel weer iets stiller heb ik het idee.

Vanaf wat voor leeftijd liggen kindjes zo'n beetje weer onder een dekentje/dekbed, of verschilt dat enorm per kind? Die slaapzakken gaan ook niet tot maat 128. :+
Hij blijft er de helft van de tijd onder liggen denk ik. En de andere keren vind ik hem achterstevoren op zijn deken :+ Wel de reden dat ik al een dikke winterslaapzak gebruik. Maar ik gebruik het dekentje toch altijd om hem mee in te stoppen, heb het idee dat hij het wel nodig heeft om in te slapen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:45:08 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132632316
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:38 schreef Mineola het volgende:
Blijft hij daar ook onder liggen Spees? Toen mijne ging bewegen in bed heb ik het dekentje weggehaald en is het alleen slaapzak omdat hij alle kanten op ging. De laatste tijd ligt hij wel weer iets stiller heb ik het idee.

Vanaf wat voor leeftijd liggen kindjes zo'n beetje weer onder een dekentje/dekbed, of verschilt dat enorm per kind? Die slaapzakken gaan ook niet tot maat 128. :+
Dekbed wordt geadviseerd vanaf twee jaar. Tegen die tijd zouden kindjes zelf het dekbed wel van zich af moeten kunnen trekken of juist optrekken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:50:17 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132632625
Even los van het officiële advies, want ik weet dat het niet 'mag'. Maar ik heb me wel eens vaker afgevraagd: kan een kind van anderhalf nou echt niet zelf onder een dekbedje vandaan kunnen komen? Ik heb het idee dat S dat nu al met gemak zou kunnen doen.
pi_132632789
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Even los van het officiële advies, want ik weet dat het niet 'mag'. Maar ik heb me wel eens vaker afgevraagd: kan een kind van anderhalf nou echt niet zelf onder een dekbedje vandaan kunnen komen? Ik heb het idee dat S dat nu al met gemak zou kunnen doen.
Lisa slaapt al een half jaar onder een dekbedje.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:01:23 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132633379
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:52 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Lisa slaapt al een half jaar onder een dekbedje.
Dat jij haar er onder legt betekent niet dat ze de reflexen bezit natuurlijk....

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Even los van het officiële advies, want ik weet dat het niet 'mag'. Maar ik heb me wel eens vaker afgevraagd: kan een kind van anderhalf nou echt niet zelf onder een dekbedje vandaan kunnen komen? Ik heb het idee dat S dat nu al met gemak zou kunnen doen.
Ik denk dat het eerder te maken heeft dat die kleintjes als ze diep slapen het toch wellicht niet genoeg opmerken om het ook daadwerkelijk uit te voeren?
Dat ie het er onderuit kan komen lijkt me dan ook niet zo het probleem maar echt het registreren dat er actie nodig is zeg maar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:04:40 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132633595
Ja, zoiets zal het wel zijn idd. Hoe dan ook, ik ga geen dekbedje gebruiken hoor voorlopig. Hij heeft gewoon zijn dekentje en winterslaapzak en zo'n advies neem ik toch wel serieus. Zie het voordeel ten opzichte van een dekentje ook niet zo nu, die winterslaapzakken zijn keiwarm en dik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')