abonnement Unibet Coolblue
pi_131204651
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen hè!

Pics uit het vorige topic :

Snuggles van Rijstebuiltje:


Okki van 1410:


Nieuwsgierig ding van Godtje:


Loki is gek op avondjes bankhangen met silent_scream1


[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 15-09-2013 18:37:36 ]
pi_131204673


Zo, even een wazige ( :') ) foto. Het is wel duidelijk wat de setting is. Nieuwsgierig konijn, bange kat. Kat geeft konijn tik, konijn kijkt even suf weg en gaat weer verder waar hij mee bezig was.

Experiment logeerpoes geslaagd. Morgen gaat ze terug naar haar baasje, mijn konijnen gaan daar in november even logeren als ik zelf op vakantie ben... en als ik terug ben daarvan het asiel eens lastig vallen :)
  woensdag 18 september 2013 @ 20:43:51 #3
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_131325992
quote:
17s.gif Op zondag 15 september 2013 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zo, even een wazige ( :') ) foto. Het is wel duidelijk wat de setting is. Nieuwsgierig konijn, bange kat. Kat geeft konijn tik, konijn kijkt even suf weg en gaat weer verder waar hij mee bezig was.

Experiment logeerpoes geslaagd. Morgen gaat ze terug naar haar baasje, mijn konijnen gaan daar in november even logeren als ik zelf op vakantie ben... en als ik terug ben daarvan het asiel eens lastig vallen :)
Lieve beestjes zijn het ook he ;)
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_131390511
Oke, een vraagje.Ik heb twee konijnen. Steve en Quinn. Steve heeft geleerd om in zijn kooi te plassen. Quinn niet, maar verbazingwekkend plast ze ook gewoon in haar kooi. Maar Steve plast de laatste tijd dus weer buiten de kooi. Dit doet hij vaak als hij springt/ een binky doet.

Heeft mijn mannetje zijn blaas niet onder controle of mis ik iets?
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 19:51:35 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_131390573
Is het echt sproeien, of zijn het plasjes? Molly deed dit namelijk op een gegeven moment ook... Dat was dus sproeien :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131390814
Allebei. Meneer doet het graag op de bank. Maar hij is gecastreerd, dan zou het sproeien toch weg moeten zijn?
pi_131391325
De haren vliegen van mn konijn af :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 20:14:36 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_131391455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:58 schreef WeirdlyWired het volgende:
Allebei. Meneer doet het graag op de bank. Maar hij is gecastreerd, dan zou het sproeien toch weg moeten zijn?
Technisch gezien wel, in eerste instantie is het een hormonale kwestie. Daarom hebben we Molly toentertijd laten castreren. We waren op tijd en het was dus geen gewoonte geworden.

Die van jou doet het nu plotseling...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131391707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Technisch gezien wel, in eerste instantie is het een hormonale kwestie. Daarom hebben we Molly toentertijd laten castreren. We waren op tijd en het was dus geen gewoonte geworden.

Die van jou doet het nu plotseling...?
Volgens mij heeft ie het wel eens eerder gedaan, maar het valt me de laatste tijd nogal op. Hij doet het steeds vaker. En ook op momenten dat ie wil gaan springen zodat het overal terechtkomt.
pi_131566506
Even een copy/paste vanuit het stel je vraag aan de dierenarts topic!

Oke, mijn vraag. Ik heb twee konijnen. Steve is het mannetje en Quinn het vrouwtje. Steve is eigenlijk al redelijk snel tam gemaakt en durft ook snel bij je te komen zitten. Quinn is doof en bang voor alles wat ineens tevoorschijn komt. Steve is trouwens gecastreerd!

Punt is, Steve is aangeleerd om in de kooi te plassen. Een enkele keer buiten de kooi is wel voorgekomen, maar absoluut niet vaak. Nou ben ik in korte tijd drie keer verhuisd in verband met beëindiging van de relatie. En ik merk dat Steve zich toch anders gedraagt.

Meneer plast op de bank, maar ook elke keer als ie van de bank af moet. Dit doet ie, heel slim, tijdens het springen waardoor zijn plas overal terechtkomt. }:| Hij graaft de laatste tijd ook vaker op de bank maar ook in de kooi, hoor ik van mijn vader. En om het nog erger te maken. Meneer heeft me vandaag echt flink goed gebeten. Normaal is het een kleine afdruk, maar dit is echt flink.

Ik weet even niet wat ik ermee moet. Dit gedrag zou er toch niet moeten zijn na een castratie? En beter, hoe leer ik het hem af?

Enig idee jongens?
pi_131576206
Wanneer heeft hij je gebeten, zo uit het niets of pakte je hem op? (Als hij dat normaal wel gewend is, zou het misschien een reactie op pijn kunnen zijn? Misschien even voor de zekerheid wat urine bij de dierenarts brengen voor een testje?)

En stress door alle verhuizingen kan ook zeker meespelen, dus misschien is het een kwestie van tijd voordat hij weer wat beter in zijn vel zit en zich weer ontspannen gaat gedragen. Veel dieren worden wel eens wat onzindelijk van stress. :)
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 20:13:03 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_131596231
Even een crosspost uit het Arnhem-topic :')

Ik had het konijnenhok niet dichtgedaan gisteren toen ik ging werken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131596273
Molly! o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:41:30 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131932959
Hoi!

Ik post hier altijd alleen met een vraag :@ en zo nu weer. Vannacht is een van mijn 2 konijntjes overleden ;(. Ze werd zaterdag ziek en is zondagmiddag wisten we al dat ze het niet zou gaan redden, ondanks de medicatie en alles wat we hebben geprobeerd. Heel triest ;(. Vanochtend hebben we haar begraven. Mijn vraag gaat juist over mijn andere beestje. Die is nu ook verdrietig en is duidelijk van slag. Zijn er nog dingen die we voor haar kunnen doen? Ik wil geen ander konijntje meer...
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 12:47:14 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_131933080
Wat zielig van je konijntje...

Je zou kunnen overleggen met een asiel. Soms kun je daar een vriendje uitzoeken voor je huidige konijntje, en afspreken dat je asielkonijntje terug mag naar het asiel als je eigen konijntje overlijdt.

Zoiets zou je kunnen overwegen. Maar dat moet je wel kunnen/willen ... Sterkte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:12:21 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131933668
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zielig van je konijntje...

Je zou kunnen overleggen met een asiel. Soms kun je daar een vriendje uitzoeken voor je huidige konijntje, en afspreken dat je asielkonijntje terug mag naar het asiel als je eigen konijntje overlijdt.

Zoiets zou je kunnen overwegen. Maar dat moet je wel kunnen/willen ... Sterkte
Dank voor je tip! Dat klinkt wel heel lief maar ik denk niet dat ik dat zou kunnen :@. Pff, ik had verdriet om mijn overleden konijntje maar nu vind ik de 'overgeblevene' nog veel zieliger ;(. Arme grote zus!
Ik had net bedacht om een klein knuffeltje bij haar in het hok te leggen, misschien vindt ze daar wat troost bij. En we knuffelen haar extra vaak (en ze woont ook weer binnen)...
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:57:57 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_131979696
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dank voor je tip! Dat klinkt wel heel lief maar ik denk niet dat ik dat zou kunnen :@. Pff, ik had verdriet om mijn overleden konijntje maar nu vind ik de 'overgeblevene' nog veel zieliger ;(. Arme grote zus!
Ik had net bedacht om een klein knuffeltje bij haar in het hok te leggen, misschien vindt ze daar wat troost bij. En we knuffelen haar extra vaak (en ze woont ook weer binnen)...
Ik kan het me voorstellen hoor, ik zou het ook niet kunnen. Maar ik weet dat het asiel waar Molly vandaan komt het wel eens doet.
Hoe gaat t nu met haar? Helpt het knuffeltje een beetje?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:04:53 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131997650
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen hoor, ik zou het ook niet kunnen. Maar ik weet dat het asiel waar Molly vandaan komt het wel eens doet.
Hoe gaat t nu met haar? Helpt het knuffeltje een beetje?
Mijn -nog levende- konijn heet ook Mollie :).

Het gaat goed met haar, lief dat je het vraagt! We hebben een nieuw hokje voor haar gekocht en ze zit lekker binnen. In het nieuwe hok was ze meteen rustiger, dat ruikt natuurlijk niet meer naar zus (?). Ze eet goed, drinkt goed, poept en plast goed en is heel ontspannen. Knuffeltje hebben we uiteindelijk weer uit het hok gehaald omdat onze dochter daar de hele tijd naar stond te wijzen en roepen :') :D
pi_132000523
quote:
17s.gif Op zondag 15 september 2013 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zo, even een wazige ( :') ) foto. Het is wel duidelijk wat de setting is. Nieuwsgierig konijn, bange kat. Kat geeft konijn tik, konijn kijkt even suf weg en gaat weer verder waar hij mee bezig was.
Je weet dat de compact toestellen van nu de optie hebben (kun je gewoon instellen=draaien m.i.) voor bewegende beelden = sport optie o.i.d. Krijg je geen wazige beelden meer wanneer je zo een foto schiet.

Dank voor het omschrijven wat wat was, want de kat was wel te herkennen,het konijn niet. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 11:55:20 ]
pi_132002077
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je weet dat de compact toestellen van nu de optie hebben (kun je gewoon instellen=draaien m.i.) voor bewegende beelden = sport optie o.i.d. Krijg je geen wazige beelden meer wanneer je zo een foto schiet.

Dank voor het omschrijven wat wat was, want de kat was wel te herkennen,het konijn niet. :s)
mijn mobiele telefoon heeft die optie niet en mn camera ligt niet binnen handbereik. Maar dat is dan ook mn lieve oude spiegelreflexcamera.
pi_132045567
Voor iemand die nog op zoek is naar lieve tuinbewoners:


Ze zitten bij Huize Pluis in Ede.
pi_132183229
Alles gaat goed met konijn behalve 1 ding! Terug gaan het hok in. Ze mag vaak los en dat bevalt zo goed dat ze niet echt terug wil.

Dat is soms heel veel geduld hebben en een enkele keer is dat vangen met de nodige stress voor haar en ons dus dat is voor niemand leuk.

Is een konijn te trainen terug te gaan en hoe? Want het resultaat is nu dat als we maar een uurtje hebben dat ze er niet uit mag want wat als ze niet terug gaat....
pi_132183374
Heb je een (opvouwbare) ren voor/aan/om het hok staan? Dat scheelt misschien al wat stress, doordat ze dan wat meer ruimte heeft als ze het hok in moet. :)

En ja, konijnen zijn te trainen. (Het boek High five met je konijn! van Bernice Muntz is een goede!)
Elke keer als ze het hok in gaat (uit zichzelf), beloon je haar met wat lekkers. (En eventueel je stem erbij.) Je kunt er een 'commando' bij verzinnen en dat elke keer herhalen, maar soms is het al genoeg als ze je volgen, omdat ze weten dat ze wat lekkers krijgen als ze het hok in gaan.

Vangen brengt inderdaad veel stress met zich mee, en dat is iets waarvan je niet wil dat je konijn het gaat associëren met het hok. Dus probeer haar echt te lokken. (En voldoende ruimte te geven als je weg bent.) :)
pi_132183584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:06 schreef Candaasje het volgende:
Heb je een (opvouwbare) ren voor/aan/om het hok staan? Dat scheelt misschien al wat stress, doordat ze dan wat meer ruimte heeft als ze het hok in moet. :)

En ja, konijnen zijn te trainen. (Het boek High five met je konijn! van Bernice Muntz is een goede!)
Elke keer als ze het hok in gaat (uit zichzelf), beloon je haar met wat lekkers. (En eventueel je stem erbij.) Je kunt er een 'commando' bij verzinnen en dat elke keer herhalen, maar soms is het al genoeg als ze je volgen, omdat ze weten dat ze wat lekkers krijgen als ze het hok in gaan.

Vangen brengt inderdaad veel stress met zich mee, en dat is iets waarvan je niet wil dat je konijn het gaat associëren met het hok. Dus probeer haar echt te lokken. (En voldoende ruimte te geven als je weg bent.) :)
Nee geen ren, ze mag het hele huis door. Nou ja in elk geval de ruime woonkamer en keuken. Daar moet ze lekker zelf weten wat ze doet. Dr behoeftes doet ze netjes op dr hok.

En wel kort geprobeerd met belonen inderdaad. Toen kwam vakantie tussendoor en ging ze uit logeren.

Ik zal door gaan met het belonen. Dan rammel ik duidelijk met de snoepjes waar ze gek op is.
Hopelijk gaat het snel werken.
pi_132188771
Is het bij jullie ook zulk druilerig weer en daardoor - in het geval je niet naar je werk hoeft vandaag - zo'n heerlijke bankhangdag met zachte dekentjes en knuffelige nijntjes (met een just-out-of-bed-look :D )?

O+

  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:05:23 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_132229271
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:25:34 #27
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_132231896
@candaasje Helaas niet, onze konijnen zijn niet zo knuffelig. Ze komen zelf wel op de bank maar willen niet geaaid of geknuffeld worden. Slapen/liggen doen ze alleen in hun hok, onder de eettafel of in 1 van de dozen die hier staan. Vind het wel jammer dan ze niet zo knuffelig zijn. Maar heb liever dat ze blij zijn met elkaar :-)
pi_132353605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:14 schreef Candaasje het volgende:
Is het bij jullie ook zulk druilerig weer en daardoor - in het geval je niet naar je werk hoeft vandaag - zo'n heerlijke bankhangdag met zachte dekentjes en knuffelige nijntjes (met een just-out-of-bed-look :D )?

O+

[ afbeelding ]
O+ O+

is dit echt hetzelfde konijntje??
S. 2014
J. 2016
pi_132354286
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+

is dit echt hetzelfde konijntje??
Als het goed is wel, of de zus van mijn vriend moet haar hebben omgewisseld tijdens de vakantie :D
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:04:42 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_132823652
Mijn konijntjes zijn dol op de herfst en vooral op al de bladeren in de tuin. Ieder jaar blijf ik het weer raar vinden dat ze die herfstbladeren zo lekker vinden. Gelukkig heb ik er wel inmiddels vertrouwen in dat het geen kwaad kan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 19:32:21 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_133086127
Molly is naar de dierenarts geweest, voor de jaarlijkse checkup en De Prik. We zijn geen vrienden vandaag :@

Wel complimenten, een konijn uit een boekje, qua gezondheid. Niks op aan te merken O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133087712
Pluk, Olaf en Samba gezellig bij elkaar O+

pi_133087814
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:17 schreef Miffy1 het volgende:
Pluk, Olaf en Samba gezellig bij elkaar O+

[ afbeelding ]
Theekransje, cute!
Omdat peer.
pi_133088591
Ook nog even een filmpje, Samba zit Olaf te wassen en die loopt op een gegeven moment weg, dan komt Pluk aangerend zo van 'nu ik, nu ik'!
pi_133088758
Deze kwam voorbij op Facebook :7



Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 20:54:13 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_133089218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Miffy1 het volgende:
Deze kwam voorbij op Facebook :7

[ afbeelding ]

Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
Zo zou Molly dat ook doen _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133105915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Miffy1 het volgende:
Deze kwam voorbij op Facebook :7

[ afbeelding ]

Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
Briljant konijn! :D _O-
  maandag 11 november 2013 @ 21:22:01 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133164082
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Miffy1 het volgende:
Deze kwam voorbij op Facebook :7

[ afbeelding ]

Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
Dit vind ik nou zo leuk van konijntjes. Die eigenwijzigheid en ondeugendheid. Ik kan er niks aan doen, ik vind het echt zulke leuke beestjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133165123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Miffy1 het volgende:
Deze kwam voorbij op Facebook :7

[ afbeelding ]

Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
Kijk deze dan ook eens O+
pi_133184732
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2013 21:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Kijk deze dan ook eens O+
O+ Lief!
(Zijn dat alleen nu gewoon hupsels met een dik vachtje, of zijn het hupsels met een wat dikker huidje? :P )

Morgen weer even spannend, want Diva moet onder narcose -O- .
De laatste tijd eet ze moeilijk en langzaam en ze is ook wat afgevallen. Een scheefgroeiende kies blijkt de oorzaak te zijn, deze prikt in haar wang.

Eerst nog met pijnstilling geprobeerd om de 'cirkel' te doorbreken, met de gedachte: als ze geen pijn heeft met eten zal ze misschien weer aan die linkerkant gaan eten, en kan de kies zelf weer goed gaan afslijten.
Maar helaas, afgelopen zondag (altijd op een zondag natuurlijk :') ) bezorgde mevrouw me een hartverzakking, want ze wilde vlak na de medicatie niks meer. Niet eten, niet drinken niet knuffelen, niet rondrennen...alleen maar als een bolletje zitten, met dichtgeknepen oogjes.
Dat duurde gelukkig 'maar' een uur of 2, maar in overleg met de DA daarna geen medicatie meer gegeven. Nu morgen dus toch maar onder narcose de kies laten slijpen en de boel na laten kijken. :{
pi_133184829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:44 schreef Miffy1 het volgende:
Deze kwam voorbij op Facebook :7

[ afbeelding ]

Die handen van dat baasje ook op het einde, zo van *oh, laat maar* O+
Haha, prachtig :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 13 november 2013 @ 06:44:35 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133207985
succes vandaag, Candaasje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133210629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+ Lief!
(Zijn dat alleen nu gewoon hupsels met een dik vachtje, of zijn het hupsels met een wat dikker huidje? :P )

Morgen weer even spannend, want Diva moet onder narcose -O- .
De laatste tijd eet ze moeilijk en langzaam en ze is ook wat afgevallen. Een scheefgroeiende kies blijkt de oorzaak te zijn, deze prikt in haar wang.

Eerst nog met pijnstilling geprobeerd om de 'cirkel' te doorbreken, met de gedachte: als ze geen pijn heeft met eten zal ze misschien weer aan die linkerkant gaan eten, en kan de kies zelf weer goed gaan afslijten.
Maar helaas, afgelopen zondag (altijd op een zondag natuurlijk :') ) bezorgde mevrouw me een hartverzakking, want ze wilde vlak na de medicatie niks meer. Niet eten, niet drinken niet knuffelen, niet rondrennen...alleen maar als een bolletje zitten, met dichtgeknepen oogjes.
Dat duurde gelukkig 'maar' een uur of 2, maar in overleg met de DA daarna geen medicatie meer gegeven. Nu morgen dus toch maar onder narcose de kies laten slijpen en de boel na laten kijken. :{
Succes vandaag meid!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133211632
Dankjulliewel! :*

De narcose is Diva goed doorgekomen, maar voor de rest is het niet erg goed nieuws;
Op een kies (de onderste die slecht te zien was) zat een haak, en onder zowel de rechter als de linkerkies bovenin, bleek toch helaas een abces te zitten. Die kiezen zaten ook helemaal los, en waren niet meer te redden en zijn verwijderd. Diva heeft gewoon een enorm slecht gebit (zeker voor haar leeftijd, ze is pas 3,5 jaar jong! ) en het is nu gewoon heel spannend of de klachten een tijdje weg blijven. Twee kiezen missen is namelijk niet niks....

Nu de komende 3 dagen aan de dwangvoeding (tenzij ze zelf al beter gaat eten), aan de metacloral voor de verstopping (en vers ananassap), en dan over een week terug voor controle.
(Ik hoor nog meer als ik haar straks ga ophalen. Ze blijft nu nog even bij de DA omdat ik moet werken, en dan heb ik liever dat ze in de gaten gehouden en verzorgd kan worden.)
  woensdag 13 november 2013 @ 13:05:45 #45
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_133214500
Het gezichtshaar van mijn mannetje moest voor de verandering weer eens worden bijgeknipt, het was weer zover gegroeid dat hij weinig tot niets meer zag.
Toen ik hem op schoot had zag ik aan zijn linkerpootje een wondje. Nadere inspectie gaf een in eerste instantie loszittende en, nadat hij probeerde weg te springen, een afgebroken nagel.

Hij loopt gewoon, trekt niet met de poot en ook op andere vlakken merk ik niets afwijkends aan hem. Nu las ik dat konijnen een lage pijngrens hebben. Mag ik nu hij niets vreemds laat zien, er vanuit gaan dat hij er geen last van heeft? Of kan ik dat niet eenvoudig zeggen?
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  zondag 24 november 2013 @ 16:05:44 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133576754
Hoe gaat het met Diva?

Mederiacvm, ik neem geen risico's meer met mijn konijntjes. Ik ga als ik iets zie toch meestal even naar de dierenarts, maar zoals jij het beschreef leek het niet zo ernstig te zijn.

Mijn konijntjes hebben weer een mooie wintervacht. Ze zijn helemaal in hun element in dit koude, droge weer. Lekker veel buiten O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133578073
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:05 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het met Diva?

Mederiacvm, ik neem geen risico's meer met mijn konijntjes. Ik ga als ik iets zie toch meestal even naar de dierenarts, maar zoals jij het beschreef leek het niet zo ernstig te zijn.

Mijn konijntjes hebben weer een mooie wintervacht. Ze zijn helemaal in hun element in dit koude, droge weer. Lekker veel buiten O+
Diva zelf lijkt zich prima te voelen,heerlijk actief, nieuwsgierig als altijd en dol op aandacht. Dankje :*. Bij de nacontrole bleek het gebit er verder gelukkig wel goed uit te zien, hoewel ze nog wel over 1 kant eet (rechts), en biksjes gaan ook nog heel wat minder snel dan voorheen. Maar goed, ze heeft links natuurlijk een tijdje pijn gehad, dus dat is misschien ook een kwestie van wennen voor haar. En ze mag nog wat aankomen, ze heeft best wat gewicht verloren (en ze rent ook alles er gelijk weer af). Maar dat komt wel weer goed :)
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 16:48:46 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_133809571
Ik fietste zaterdag naar het station, en toen kwam ik onderweg een duidelijk Myxomatose-konijn tegen ;( heel zielig en bijna dood denk ik.

Nu ik heb gezien dat het hier in de buurt voorkomt, ben ik blij dat we Molly trouw laten enten. Ook al woont ze binnen en alles, als ik het kan voorkomen, graag!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133809815
Even een vraag: is het 'waar' dat kleine konijntjes valser kunnen zijn dan grote konijnen? Of is dat maar een fabeltje?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 16:57:20 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_133809890
Kleine konijntjes zijn wel wat pittiger als de 'grote sullen'. Maar dat komt ook vaak omdat mensen denken "aaah klein, schattig!" en ze dan willen pakken. Nou ja, konijnen, prooidieren, je snapt het wel ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133809961
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Kleine konijntjes zijn wel wat pittiger als de 'grote sullen'. Maar dat komt ook vaak omdat mensen denken "aaah klein, schattig!" en ze dan willen pakken. Nou ja, konijnen, prooidieren, je snapt het wel ;)
Dank je :)

Misschien toch later een grote loebas nemen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 17:03:16 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_133810102
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dank je :)

Misschien toch later een grote loebas nemen :D
Oh en wat ook scheelt. Kleine konijntjes worden vaak ook in (te) kleine hokjes gehouden. Hierdoor ontstaat er hoknijd, wat ook vaak wordt aangezien voor agressie. Genoeg ruimte is dus ook belangrijk ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133810245
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh en wat ook scheelt. Kleine konijntjes worden vaak ook in (te) kleine hokjes gehouden. Hierdoor ontstaat er hoknijd, wat ook vaak wordt aangezien voor agressie. Genoeg ruimte is dus ook belangrijk ;)
Dat had ik al gelezen sinds ik dit topic aan het volgen ben inderdaad. Zou het zelf ook niet fijn vinden in een kleine kamer :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133811824
Grotere konijnen zijn vaak - maar niet altijd - wat rustiger. Diva hier (klein dwergje) is absoluut niet vals, juist ontzettend knuffelig (maar wel gewoon met 4 pootjes op de grond/bank/schoot, optillen is echt een absolute NO GO) en enorm actief. Ze volgt je overal, rent, klimt, springt, onderzoekt alles wat je doet en racet het liefst achter een snackbal door het huis. Echt een duracel- konijntje. :D
Cas is wat groter, en wat rustiger. Houdt van een knuffel en een aai (ook met 4 pootjes op de grond overigens), is ook wel nieuwsgierig, maar niet in zo'n grote mate als Diva. Hij ligt graag volledig uitgestrekt te relaxen. Dat doet Diva zelden; ze ligt wel graag op schoot te slapen, maar verder zit ze altijd in de starthouding, klaar voor kattenkwaad ;). Cas is echter wel sneller bang en schrikt van het minste, en schiet dan onder de bank. Diva niet, die kijkt niet eens van vuurwerk op.

Beide heeft z'n charme :) En ze vullen elkaar mooi aan. 't Is ook een lief, 'klef'stel O+
pi_134543711
pi_134552847
quote:
Hihi, Vrolijk KerstKonijnfeest!
pi_134553932
quote:
Staat hem/haar goed :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135035785
Mijn lieve, lieve kleine Nijn... wat ga ik je missen.

Ruim 7 jaar geleden kwam je bij mij; samen met je broertje. Een klein ondeugend konijntje wat mij jaren van veel plezier, grappen en grollen mocht voorzien. Na de verhuizing naar Alkmaar kreeg je al snel een vriendinnetje, een betere match had er niet kunnen bestaan. Liefde op het eerste gezicht, een klef stel tot en met.
Het beste moment van jouw dag, het geluid van de voerbak of de wasbeurten van Kelly, je grote konijnen-liefde? Misschien wel beide.

Ik had gehoopt dat "onze" tijd samen nog langer zou mogen duren, maar helaas heb ik net afscheid van je moeten nemen. Dag lief knuffelkontje

O+ 1-10-2006 * 3-1-2014



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 03-01-2014 20:30:28 ]
pi_135038230
awh een bagger begin van het jaar voor jou douche-eendje!, maar wat een prachtig konijn was hij O+
S. 2014
J. 2016
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 20:13:55 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_135038618
Douche-eendje… -O- wat erg ;( Heel veel sterkte!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135121557
T is erg vreemd zo zonder mn kleine Nijntje. Kelly zit nu bij mij op de bank, is duidelijk eenzaam.... pfff.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:24:13 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135125115
Ach, wat zielig voor Kelly. Dat vind ik altijd één van de moeilijkste dingen. Ze hebben zo hard een maatje nodig, maar dat gaat niet zo makkelijk.

Sterkte, Douche-eendje :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135127275
quote:
17s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:26 schreef douche-eendje het volgende:
T is erg vreemd zo zonder mn kleine Nijntje. Kelly zit nu bij mij op de bank, is duidelijk eenzaam.... pfff.
Heel dikke knuffel voor jou en Kelly :* .
pi_135359893




Dit zit wel Snor. Kelly was zo duidelijk eenzaam dat ze niet lang alleen kon blijven, vorige week heb ik gelijk na het overlijden van Nijn een nieuw rammetje gereserveerd bij mn vrijwilligerswerk. Ze zitten nu 2.5 uur samen en het gaat super.
De nieuwe haarbal heet Snor. Nog een beetje onwerkelijk maar het is nodig.
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 17:12:57 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_135360107
Snor O+

Ik snap zo goed dat t voor jou heel moeilijk is ;( maar Kelly ziet er nu al heel blij uit!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135360406
Ja het was wel sip om te zien hoor, hoeveel ze een maatje mist. Het eerste wat Snor bij haar heeft gedaan is haar kopje gewassen O+. Duurde even voor het rijden-gedeelte in de koppeling aan de beurt was.
Snor is ruim 6 jaar oud en heeft nog nooit een maatje gehad, dus voor hem is het ook wel prettig om eens een ander konijn als gezelschap te krijgen.
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 17:28:18 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_135360655
Ik ben nu al fan van Snor O+ mooi dat ie het zo goed oppakt, zonder nog nooit een maatje te hebben gehad!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135427747
Morgen allemaal.


(kon het hamster topic nergens vinden met foto's dus daarom maar hier.)


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 10:07:39 ]
pi_135431098
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:06 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal.

[ afbeelding ]
(kon het hamster topic nergens vinden met foto's dus daarom maar hier.)

je kan het hamstertopic nergens vinden dus post je in het konijnentopic een foto van cavia's? Bijzonder ja....
pi_135431152
Doe maar niet ;)

[ Bericht 84% gewijzigd door senesta op 13-01-2014 16:09:54 ]
pi_135437719
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:06 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal.

[ afbeelding ]
(kon het hamster topic nergens vinden met foto's dus daarom maar hier.)

Rrriigghtt
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 16:30:54 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135441044
Het zijn aparte konijntjes :P

Ik heb hem inmiddels een linkje gegeven naar het caviatopic ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_135444168
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef senesta het volgende:
Het zijn aparte konijntjes :P

Ik heb hem inmiddels een linkje gegeven naar het caviatopic ;)
Je kan beter je werk doen en die verzonnen foto's verwijderen.
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 20:20:09 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_135451753
/care, cavia's zijn ook leuk O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 20:34:22 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_135452555
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je kan beter je werk doen en die verzonnen foto's verwijderen.
Als je een discussie wil voeren over mijn functioneren of over mijn inschattingen en beslissingen dan denk ik dat we dat beter in het feedbacktopic kunnen doen. Dan kunnen mensen hier gewoon weer lekker verder posten over konijntjes zonder last te hebben van de discussie :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_135452906
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Als je een discussie wil voeren over mijn functioneren of over mijn inschattingen en beslissingen dan denk ik dat we dat beter in het feedbacktopic kunnen doen. Dan kunnen mensen hier gewoon weer lekker verder posten over konijntjes zonder last te hebben van de discussie :)
Nee hoor. Geen discussie waard. Ik zeg het je gewoon wat je het beste kan doen.
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 20:47:36 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_135453254
Zoals een foto van een konijn plaatsen! Hier is Molly aan het genieten van de winterzon O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135453552
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Zoals een foto van een konijn plaatsen! Hier is Molly aan het genieten van de winterzon O+
[ afbeelding ]
Met d'r bips in de schaduw :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 20:55:09 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_135453680
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Met d'r bips in de schaduw :D
Zo'n gedoe ook, die draaiende zon! Voor je het weet lig je weer in de schaduw! Tsssk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 januari 2014 @ 21:53:40 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135457194
Het is gewoonweg jaloersmakend. Ik wou dat ik zo in het zonnetje kon liggen O+

En wat een lieve foto van Snor en Kelly. Gaat het nog steeds zo goed tussen hen, Douche-eendje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135458678
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:53 schreef livelink het volgende:
Het is gewoonweg jaloersmakend. Ik wou dat ik zo in het zonnetje kon liggen O+

En wat een lieve foto van Snor en Kelly. Gaat het nog steeds zo goed tussen hen, Douche-eendje?
Ja het gaat nog steeds goed tussen ze. Aan de vacht van Kelly is wel flink te zien dat het een heftige koppeling is geweest, liggen flinke happen uit haar vacht. Maar verder ziet het er zo uit:


Snor is ook wel een heel ander konijn dan ik gewend ben. Veel speelser, ondernemender.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:16:13 #82
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135538297
Omdat Steph vlak voor O&N overleden is ben ik langzaam weer opzoek voor Afke, een leuke man van een jaartje of 3/4/5. (Hoeft niet eens persee geholpen te zijn, want dat is zij al).
Ik kreeg zowat een rolberoerte toen ik langs de opvangen surfde :o prijzen van 40 tot 60+ euro :o dan lees ik her en der dat dat komt door castratiekosten e.d, maar dan is het toch tijd voor een nieuwe DA lijkt me als die nogsteeds bij elk konijn de hoofdprijs rekent :')
Is dat overal zo duur nu of toevallig alleen hier in een straal van 50km ? :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 21:20:42 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_135538560
Bij asiel Goofy betaalden we ¤ 37,50 voor een gecastreerde ram toen. Ik weet niet, ik vind t wel schappelijk :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135538660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:16 schreef Nonneke het volgende:
Omdat Steph vlak voor O&N overleden is ben ik langzaam weer opzoek voor Afke, een leuke man van een jaartje of 3/4/5. (Hoeft niet eens persee geholpen te zijn, want dat is zij al).
Ik kreeg zowat een rolberoerte toen ik langs de opvangen surfde :o prijzen van 40 tot 60+ euro :o dan lees ik her en der dat dat komt door castratiekosten e.d, maar dan is het toch tijd voor een nieuwe DA lijkt me als die nogsteeds bij elk konijn de hoofdprijs rekent :')
Is dat overal zo duur nu of toevallig alleen hier in een straal van 50km ? :')
Hier zijn de kosten voor een ram in de opvang 47,50 en dan werkt de dierenarts ook nog tegen kostprijs voor castratie. Als particulier betaal je bij dezelfde dierenarts een euro of 65 voor castratie. Ga er maar vanuit dat het overal zo duur is, of bel eens een rondje langs DA's in de regio wat een castratie daar kost.
In de prijs zit ook vaak een deel "onkosten" meegerekend bij een asiel trouwens, veel zwerfdieren en asielen hebben het momenteel ook financieel flink zwaar.

En succes met je zoektocht, ik ben overigens vrijwilliger het knaagdierencentrum in Heiloo. Mocht dat bij je in de buurt zijn kan ik wel even voor je kijken, maar ik vrees dat ik de enige "oude" ram vorige week mee heb genomen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:25:02 #85
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135538844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij asiel Goofy betaalden we ¤ 37,50 voor een gecastreerde ram toen. Ik weet niet, ik vind t wel schappelijk :@
ja ik heb geen idee hoor, de laatste keer dat ik een konijntje uit de opvang haalde is alweer dik 3 jaar terug :D Bij Huize Pluis toen, moesten we 20 euro betalen (en een vrijwillige bijdrage met zaagsel/stro/hooi). Ik vond het verschil opeens zo groot
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_135539293
hier komen binnenkort misschien ook twee konijntjes O+

ik heb een voorliefde voor grote haarballen, zoiets als snor :D wat voor rassen zijn er nog meer langharig en enigszins handzaam?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:32:28 #87
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135539296
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier zijn de kosten voor een ram in de opvang 47,50 en dan werkt de dierenarts ook nog tegen kostprijs voor castratie. Als particulier betaal je bij dezelfde dierenarts een euro of 65 voor castratie. Ga er maar vanuit dat het overal zo duur is, of bel eens een rondje langs DA's in de regio wat een castratie daar kost.
In de prijs zit ook vaak een deel "onkosten" meegerekend bij een asiel trouwens, veel zwerfdieren en asielen hebben het momenteel ook financieel flink zwaar.

En succes met je zoektocht, ik ben overigens vrijwilliger het knaagdierencentrum in Heiloo. Mocht dat bij je in de buurt zijn kan ik wel even voor je kijken, maar ik vrees dat ik de enige "oude" ram vorige week mee heb genomen.
Castraties zijn niet goedkoop idd (en dan is die bij jullie blijkbaar nog schappelijk, ik heb voor Steph/caviabeertjes/chinchillabokjes heel wat meer mogen betalen ;) )
Dan hebben we toen gewoon heel veel mazzel gehad met Afke ophalen :)
Ik zal het er niet om laten hoor ;) Een vriendje komt er hoe dan ook, heb al een leuk kneusje gezien (met 3 poten O+ ) maar die woont op dit moment binnen, en ik zoek dus een buitenkonijn :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_135539601
oeeeeeeeeh teddy dwergjes

smelt!!!! O+ O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135539651
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:32 schreef littledrummergirl het volgende:
hier komen binnenkort misschien ook twee konijntjes O+

ik heb een voorliefde voor grote haarballen, zoiets als snor :D wat voor rassen zijn er nog meer langharig en enigszins handzaam?
Hoe groter hoe handzamer vaak bij konijnen. Kleine konijntjes kunnen erg fel reageren :) Er zijn aardig wat "ras"-konijnen met lang haar maar daar zit ook aardig wat broodfok met vreselijke vachten tussen die heel vervelend zijn om te onderhouden. Vooral teddy's hebben daar last van, bij Angora (hehe, angorawol :+ ) heb je wel KLN-geregistreerde fokkers
Snor zijn vacht is voor een langhaar redelijk onderhoudsvrij, 2x in de week goed kammen en borstelen lijkt voldoende te zijn.

En ook bij jou in de buurt zit een opvang en laten die nou ook een leuk langharig koppeltje hebben O+ . Vaak weet een opvang al wat voor karaktertje dieren hebben, dus zeker de moeite waard om daar eens te gaan kijken.
http://konijnenopvangrijn(...)n/knaagdier/17/68194
pi_135539764
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe groter hoe handzamer vaak bij konijnen. Kleine konijntjes kunnen erg fel reageren :) Er zijn aardig wat "ras"-konijnen met lang haar maar daar zit ook aardig wat broodfok met vreselijke vachten tussen die heel vervelend zijn om te onderhouden.
Snor zijn vacht is voor een langhaar redelijk onderhoudsvrij, 2x in de week goed kammen en borstelen lijkt voldoende te zijn.

En ook bij jou in de buurt zit een opvang en laten die nou ook een leuk langharig koppeltje hebben O+ . Vaak weet een opvang al wat voor karaktertje dieren hebben, dus zeker de moeite waard om daar eens te gaan kijken.
http://konijnenopvangrijn(...)n/knaagdier/17/68194
borstelen is helemaal geen probleem als ie het zelf ook prima vind :)

ik heb eerder een langharige nijn gehad O+ die pluizen zijn geweldig

ik ga je linkje ns bekijken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135539789
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

borstelen is helemaal geen probleem als ie het zelf ook prima vind :)

ik heb eerder een langharige nijn gehad O+ die pluizen zijn geweldig

ik ga je linkje ns bekijken
Ze hebben daar zo te zien nog wat meer langharigen in de opvang zitten. Maar dit koppeltje O+ zo verliefd al.
pi_135539824
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:41 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ze hebben daar zo te zien nog wat meer langharigen in de opvang zitten. Maar dit koppeltje O+ zo verliefd al.
bij ons zouden ze naar buiten moeten, dus deze twee kunnen niet -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:42:17 #93
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135539841
deze kwam ik ook tegen, om op te vreten, maar helaas iets te jong
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_135539854
ik vind het trouwens wel makkelijk als het al een koppeltje is :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135540100

dit is ook een prachtbeestje O+ met een kuifje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135540126
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:42 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het trouwens wel makkelijk als het al een koppeltje is :Y
Ga eens kijken bij opvangen, sowieso al aardig wat bij jou in de regio te vinden :Y

quote:
Zuid-Holland:

Het Knagertje Den Haag

Konijnenopvang Muffins Den Haag

Konijnenopvang Hannie Dordrecht

Stichting konijnenopvang Snoopy Rijpwetering

Caviaopvang Pruttel Strijensas

Streekdierentehuis Leerdam Leerdam

Konijnenopvang Rijnmond Ridderkerk

Animal Home Zoetermeer

Het Hazenbos Oegstgeest
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:42 schreef Nonneke het volgende:
deze kwam ik ook tegen, om op te vreten, maar helaas iets te jong
[ afbeelding ]
Furb bij Aniek's konijnenparadijs O+

Of Aaron :Y
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:48:19 #97
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135540163
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij opvangen, sowieso al aardig wat bij jou in de regio te vinden :Y

[..]

[..]

Furb bij Aniek's konijnenparadijs O+
[ afbeelding ]
Of Aaron :Y
[ afbeelding ]
Aaron :D O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_135540201
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij opvangen, sowieso al aardig wat bij jou in de regio te vinden :Y

[..]

[..]

Furb bij Aniek's konijnenparadijs O+
[ afbeelding ]
Of Aaron :Y
[ afbeelding ]
dat lijstje zat ik al door te klikken idd :Y beter bij de opvang vandaan dan veel te jong uit een aquarium van een dierenwinkel :r
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135540249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:48 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Aaron :D O+
Naam: Aaron
Herplaatsbaar vanaf: 3 januari 2013
Formaat: Dwerg
Leeftijd: 3 jaar
Minimale ren: 2 vierkante meter
Kleur: Konijngrijs
Gecastreerd: Ja
Ingeënt: Ja
In de opvang sinds: December 2013
Beschrijving: Aaron is een heerlijk wolliebollie konijntje... een bol snoetje, een bol buikje, een heel bol lichaampje. Het maakt hem een prachtig bollie wollietje.. Het is een heerlijk ventje die grappige binkies maakt en lekker op onderzoek uit gaat. Een aaitje, een vriendinnetje, een grote ren, dat is zijn verlanglijstje.

Dat klinkt als een heerlijk konijn O+
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat lijstje zat ik al door te klikken idd :Y beter bij de opvang vandaan dan veel te jong uit een aquarium van een dierenwinkel :r
Ja en anders... had ik je wel... ~O> ~O> ~O> ~O>
pi_135540343
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Naam: Aaron
Herplaatsbaar vanaf: 3 januari 2013
Formaat: Dwerg
Leeftijd: 3 jaar
Minimale ren: 2 vierkante meter
Kleur: Konijngrijs
Gecastreerd: Ja
Ingeënt: Ja
In de opvang sinds: December 2013
Beschrijving: Aaron is een heerlijk wolliebollie konijntje... een bol snoetje, een bol buikje, een heel bol lichaampje. Het maakt hem een prachtig bollie wollietje.. Het is een heerlijk ventje die grappige binkies maakt en lekker op onderzoek uit gaat. Een aaitje, een vriendinnetje, een grote ren, dat is zijn verlanglijstje.

Dat klinkt als een heerlijk konijn O+

[..]

die omschrijving klinkt echt alsof het door een twaalfjarige is geschreven :@ mn nekharen gaan ervan overeind
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135540352
Nonneke, hoe is het nu eigenlijk met Afke?
Ik merkte aan mijn Kelly dat ze echt heel snel al eenzaam was na het overlijden van Nijn, vandaar dat ik na een week al een nieuw konijn in huis had om te koppelen. Zaterdagmiddag voor het eerst bij elkaar gezet en ze zijn niet meer uit elkaar geweest. Snor lijkt lekker zijn eigen gang te gaan, maar vind het ook heerlijk om nu eens een maatje te hebben.
pi_135540376
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die omschrijving klinkt echt alsof het door een twaalfjarige is geschreven :@ mn nekharen gaan ervan overeind
Welkom in de wereld van konijnen-gekken :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:54:18 #103
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_135540502
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Naam: Aaron
Herplaatsbaar vanaf: 3 januari 2013
Formaat: Dwerg
Leeftijd: 3 jaar
Minimale ren: 2 vierkante meter
Kleur: Konijngrijs
Gecastreerd: Ja
Ingeënt: Ja
In de opvang sinds: December 2013
Beschrijving: Aaron is een heerlijk wolliebollie konijntje... een bol snoetje, een bol buikje, een heel bol lichaampje. Het maakt hem een prachtig bollie wollietje.. Het is een heerlijk ventje die grappige binkies maakt en lekker op onderzoek uit gaat. Een aaitje, een vriendinnetje, een grote ren, dat is zijn verlanglijstje.

Dat klinkt als een heerlijk konijn O+

[..]

Ja en anders... had ik je wel... ~O> ~O> ~O> ~O>
Nou zeker ! en qua postuur zouden ze ook goed bij elkaar passen ;)
Ik ga eens informeren en nog wat rond neuzen :)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 21:55:28 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_135540576
Bollie wollietje?! :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135547755
Snor ziet er leuk uit met dat lange haar, fijn dat de koppeling is geslaagd! Ik ben na het overlijden van een konijn ook meestal binnen een paar dagen naar de opvang gegaan voor een nieuwe partner omdat het achtergebleven konijn lusteloos en eenzaam leek. Ookal was ik er zelf eigenlijk nog niet aan toe, ik merkte dat het konijn er behoefte aan had dus dan kun je eigenlijk niet anders.

Hier weer gezinsuitbreiding gehad, we hadden er al drie (Samba v, Pluk m en Olaf m) en nu is Satijn v erbij gekomen. Ben bezig met de koppeling aan de andere drie, pfff, ze zeggen wel dat mannetjes meestal niet goed samen gaan maar het was makkelijker om Pluk en Olaf te koppelen dan Samba en Satijn. De mannen hebben Satijn al geaccepteerd maar Samba is echt een duiveltje zeg.

Satijn was vorig jaar als pleegkonijn bij ons, toen we in november op vakantie gingen is ze teruggegaan naar de opvang maar eind december zat ze er nog steeds, ze is erg angstig dus dat spreekt misschien niet zo veel mensen aan. Nu is ze begin januari definitief bij ons gekomen. Van de vier konijnen die we hebben zijn er twee ex-pleegkonijn :@ ahum.

Ze is al aardig ontdooid, afgelopen weekend lag mijn vriend met een dekbedje op de bank en Satijn lag er gezellig naast :D



[ Bericht 0% gewijzigd door Miffy1 op 16-01-2014 03:02:36 ]
pi_135551107
Ahw, wat een leuke foto's allemaal O+ .

Konijnenparadijs is wel een mooie opvang overigens :Y , Cas komt er vandaan :) .
  maandag 10 februari 2014 @ 10:07:11 #107
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136539118
Mehh...mijn Fiona lag zaterdagavond ineens dood in de kooi. 'S morgens nog springlevend, 's avonds ineens dood. Midden in de kooi, helemaal uitgestrekt...heel onverwacht. Ik heb haar net naar de dierenarts gebracht. Mijn andere konijn Floris snapt er niks van, zit steeds te stampen en het lijkt alsof hij haar echt zoekt.

Maar nu zit ik met een probleem: wel of niet nog een ander konijn? Floris komt uit de opvang en ik heb geen idee hoe oud hij is, maar hij lijkt al best oud. Dus als hij over een paar maanden zou overlijden heb ik wéér maar 1 konijn. Ik weet ook sowieso niet zeker of ik hierna nog konijnen wil...is het zielig als ik Floris alleen laat, maar hem dan wel veel aandacht geef?
  maandag 10 februari 2014 @ 16:59:51 #108
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136554345
Ik heb geen idee of Floris depressief/eenzaam zal worden... Zou het miss beter zijn om een ander huisje voor Floris te zoeken omdat ik eigenlijk hierna geen konijnen meer wil? Dan uiteraard niet via marktplaats/in het asiel dumpen maar via hier of het Bunnybunch forum ofzo.
pi_136557287
Tsja, 2 konijnen zijn gelukkiger dan 1, maar er zijn ook konijnen die alleen ook gelukkig kunnen zijn. Ik merkte aan Kelly dat ze toch wel erg snel weg begon te kwijnen zonder maatje, dus heb ik er snel een van mn vrijwilligerswerk meegenomen. Maar Snor is ook een "oudje', ook al de 6 jaar voorbij.

Jij bent de enige die de beslissing kan nemen, kijk de komende dagen hoe het met hem gaat. Kelly heb ik op een positieve manier heel erg op zien bloeien nu Snorrie er ook is, het lijkt echt een compleet ander konijn en de onderlinge relatie tussen die 2 lijkt soms ook minder verstikkend dan met Nijn.

Maar veel konijnen hier die de afgelopen maanden overleden zijn zeg -O-
  maandag 10 februari 2014 @ 18:09:55 #110
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136557469
Ik ben bang dat hij best eenzaam is. Hij is vrij mensenschuw, ik kan hem niet aaien. Hij eet alleen uit mijn hand en komt nooit binnen als de deur openstaat. Hij zat altijd tegen Fiona aan en waste haar steeds enzo, dat zal hij nu wel missen. Ik gun hem graag weer een maatje, maar niet bij mij.
pi_136557640
Als ik je post zo lees, heb je al een beslissing genomen.... :*
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:18:43 #112
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136579216
Tsja...niet leuk maar wel het beste voor Floris. Is hier misschien iemand met een voedster die nog een maatje zoekt?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:29:49 #113
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136579479

Dit is Floris :)
pi_136580447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:29 schreef morgane het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is Floris :)
Hij kijkt ook wel bedroefd ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:15:54 #115
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136580510
Ja, hij is echt verdrietig :'( hij zit nu steeds alleen op het plekje waar ze altijd samen zaten. En de dag nadat ze was overleden was hij steeds aan het rondrennen (zoeken) en stampen...het arme beest.
pi_136583005
Ow hé, ik kwam Floris net tegen op BB O+ .

Hier helaas echt geen plekje, maar voor een hangoortje, en tevens ram, is vast snel een plekje! :*
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:41:06 #117
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136583036
Ik hoop het. Ja, op Bunnybunch hang ik ook wel eens rond :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:15:12 #118
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_136639462
Ik heb iemand met een single vrouwtje gevonden die Floris graag een nieuw huisje wil bieden :)
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 20:19:44 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_136639685
Dat is fijn morgane! Hopelijk blijft ie nog lang gelukkig!

Oh en douche-eendje, heb je nog nieuwe foto's van Snorretje en Kelly?? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136644186
Fijn Morgane :)

Gup, zoiets?


Zoals te zien, Snor moest weer eens gekamd worden. Nog best wat werk aan, pfff.
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 22:15:20 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_136645776
*smelt* O+

Zou je Snor niet ook een beetje kunnen bijknippen? Met name aan de achterkant dan? Scheelt misschien iets in het kammen. Geen idee of dat kan hoor, maar ik knip onze langharige cavia wel altijd :D

En wat kijkt Kelly blij!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136646024
Het lange haar valt wel mee, het is nu meer de ondervacht die klit. Helaas....
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 22:22:15 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_136646124
He bah... Furminator een optie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_136646134
Ik ga duimen voor Floris! *O*

En wat een lieverds Douche-eendje! O+
pi_136658041
Furminator is niet heel handig bij konijnen. De huid van een konijn scheurt namelijk best snel, vooral bij het verwijderen van klitten bij langharigen. Heb een speciale borstel en kam voor snor.
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 11:57:48 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_136658423
Dat wist ik niet! Gaat t met de speciale borstel wel een beetje?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 februari 2014 @ 21:13:07 #127
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_136827030
Zo hier weer eens een update

Afke heeft een nieuwe vriend *O* Henkie heet ie O+
Tussen de 2 en de 3 (ergens gevonden is ie) jaar, wit met zwart én hangoren O+

krijg zn fototje niet geplakt, maar hier staat ie tussen
http://www.konijnenopvangdronten.nl/index.php?pagina=1

Morgen zelf maar even fototjes maken ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_136830233
Wat een leukerd op de website Nonneke :D

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat wist ik niet! Gaat t met de speciale borstel wel een beetje?
Ja hoor, het blijft alleen wel even een werkje.

Voor:



Na het borstelen:



Het werkt ook niet echt mee dat meneer graag een beetje tegen het waterflesje aan ligt te scheuren waardoor zijn vacht echt snel in de klit komt.
pi_136837233
Van die vacht kunnen vogeltjes een lekker nestje bouwen
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 07:01:51 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_136881223
Wat blijft ie braaf zitten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:02:49 #131
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_137138869
Hmmm.. vandaag bestelde konijnenvoer bezorgt bij 1 van onze buren. Briefje in de bus gehad. Briefje is half opgegeten door Hummel :o
Hint misschien? :P
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:05:31 #132
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138021399
Snor gaat weer terug naar de opvang... een lastige, niet-leuke beslissing maar het is niet anders -O- Het werkt toch niet tussen hem en Kelly, hoe goed het ook leek te gaan.
Hij blijft maar op haar rijden, inmiddels zo vaak dat Kelly ook bij mijn aanrakingen heel erg begint te piepen. Daarnaast is ze ook op haar rug vrijwel kaal geplukt door het rijden. Ze krijgt gewoon geen rust meer, het konijntje dat net een beetje begon op te bloeien bij mij is nu een weer angstig ding geworden... en dat vind ik niet leuk voor haar.
  Moderator vrijdag 21 maart 2014 @ 23:16:10 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_138024639
Nawww wat sneu... -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:56:06 #134
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138026588
Ja... vind het ook niet leuk hoor -O- En alle andere middeltjes (verdunde tea tree olie, vaseline etc) op kelly om haar "minder aantrekkelijk" te maken werken ook niet. Ze krijgt de kans niet om weg te lopen, dit is voor haar echt niet leuk.

Snor is echt een geweldig beestje, maar niet het geschikte maatje voor Kelly.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:04:49 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138032179
Wat jammer dat het niet ging met Snor, douche-eendje. Heb je al een nieuw maatje voor Kelly op het oog?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138039492
Ja, er is er momenteel een in de opvang.



Apollo, gevonden en is nu net gecastreerd deze week. Geschat op een jaar of 3 en een klein, rustig konijn met een zeer zachtaardig karakter. Op de foto heeft hij een beetje een prutoog, hij bleek een haak op zijn kies te hebben
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 16:43:26 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_138045265
Wat een mooi konijntje! Al schrik ik altijd wel een beetje van zo'n prut-oogje, na zelf een konijntje aan snot te hebben verloren.

Als Apollo veilig is, wil je dan weer een koppeling wagen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138047115
Dat oogje kwam door een haak aan de kies. Ik wil op zich wel een poging wagen, omdat Kelly anders best snel eenzaam is. Ben nu niet heel vaak thuis, dus dan zit ze helemaal zo alleen -O-

Maar liever zou ik koppelen met een wat ouder rammetje, als in een 5+er. Kelly is immers ook de jongste niet meer en ik zie mezelf niet de komende 10 jaar nog konijnen hebben.
pi_138151210
Welk stro kopen jullie? En waar?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:38:45 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138543907
Hoe gaat het nu met Apollo? En gaat het koppelen met Kelly nog door?

Miniem, ik koop altijd boerenstro bij de dierenwinkel. Het is het goedkoopste, soms koop ik wat duurder stro omdat ik die makkelijker uit de verpakking kan krijgen (die zijn dan geperst in 'hapklare' blokken, zeg maar). Volgens mij maakt het verder weinig uit.

Mijn konijntjes zijn vandaag weer ingeënt en de dierenarts was heel tevreden over allebei. Nagels, ogen, oren, kiezen, vacht zag er allemaal prima uit. Gelukkig maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:43:12 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138544038
We gaan hier zo langzaam, dat de TT inmiddels wel aan vervanging toe is :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:02:13 #142
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138544624
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:07 schreef Miniem het volgende:
Welk stro kopen jullie? En waar?
Geen, stro is niet nodig :P

Apollo is vandaag vanuit de opvang geplaatst, hij is helemaal beter geworden maar ik had iets teveel twijfels... en hij is nog zo jong. Ben aan het mailen geweest met Bunnybin over een van de senioren die bij hun online staat, die komt binnenkort kennismaken met Kelly.
Snor heeft inmiddels ook al bijna een nieuw huisje, over 2 weken komen de mensen in de opvang de koppeling doen. Superleuke plek met heel veel ruimte om los te rennen en een kleine doch pittige dame.

Met Kelly gaat het verder goed, ze is nieuwsgierig, eet veel en speelt ook veel. Handdoek, snackbal, het maakt haar niet zoveel uit. Ook dagelijks bij mij wat biksjes uit de hand eten en geknuffeld worden lijkt ze wel lekker te vinden.
  Moderator zaterdag 5 april 2014 @ 19:13:01 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_138544989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:07 schreef Miniem het volgende:
Welk stro kopen jullie? En waar?
Wij kopen dit voor Molly, en dat doen we dan alleen in d'r WC. Kopen we gewoon bij de Welkoop. Of de Pets Place/Jumper enz.



quote:
17s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Geen, stro is niet nodig :P

Apollo is vandaag vanuit de opvang geplaatst, hij is helemaal beter geworden maar ik had iets teveel twijfels... en hij is nog zo jong. Ben aan het mailen geweest met Bunnybin over een van de senioren die bij hun online staat, die komt binnenkort kennismaken met Kelly.
Snor heeft inmiddels ook al bijna een nieuw huisje, over 2 weken komen de mensen in de opvang de koppeling doen. Superleuke plek met heel veel ruimte om los te rennen en een kleine doch pittige dame.

Met Kelly gaat het verder goed, ze is nieuwsgierig, eet veel en speelt ook veel. Handdoek, snackbal, het maakt haar niet zoveel uit. Ook dagelijks bij mij wat biksjes uit de hand eten en geknuffeld worden lijkt ze wel lekker te vinden.
Wat fijn om te horen dat Kelly het goed doet. En dat er weer een date aan zit te komen! Spannend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 9 april 2014 @ 14:44:17 #144
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_138689886
Hoi!

Vraagje. Ik heb een konijn (gecastreerde rammelaar) en twee cavia's in een binnenkooi (113x54x51). Ze lopen regelmatig los rond in een kamer of op het balkon, minimaal een uur maar meestal langer per dag. Mijn konijn (Konijntje) is een albino dwergje van 2 jaar en weegt precies 1 kilo. Konijntje is opgegroeid tussen de cavia's maar heeft het eerste driekwart jaar ook bij andere konijnen gezeten. Hij is erg rustig en vreselijk lief voor de cavia's, hij wast ze vaak en de cavia's woelen met hun neus in zijn vacht en liggen vaak tegen hem aan of zelfs over hem heen te dutten.

Toch zit ik eraan te denken om een voedster erbij te nemen, omdat Konijntje speelser is dan de cavia's en zijn uitnodigingen tot spelen bij de cavia's weinig respons krijgen Ook lijkt het me gewoon geestelijk prettiger voor hem om een soortgenoot te hebben. Nu weet ik dat dwergkonijnen vaak wat feller zijn, en dat voedsters ook feller zijn dan rammelaars. Ik wil sowieso een ras dat rustig en lief is en dat niet te groot wordt, ook als ik de konijnen toch alleen moet houden. Is bijvoorbeeld een Nederlandse Hangoordwerg geschikt?
Ik wil ze eigenlijk het liefst allemaal samen houden, maar dan moet het vrouwtje sowieso jong zijn en kunnen opgroeien met de cavia's. Hoe groot of klein is de kans dat dit goed gaat, ook op latere leeftijd, met name tussen voedster en cavia's? Hoe groot is de kans dat een voedster in de puberteit agressief wordt naar de cavia's of bijvoorbeeld veel gaat rijden op ze? Heeft castratie hier invloed op?

Voor degenen die nu willen vertellen dat konijnen en cavia's niet samen gehouden kunnen worden: ik begrijp de gedachte. Maar Konijntje zit zijn hele leven al bij cavia's, eet van jongs af aan (gelimiteerd) caviavoer en groenvoer naar behoefte, en heeft perfecte ontlasting, een perfecte gezondheid en vertoont al het gedrag dat bij een gelukkig konijn hoort. Hij heeft nog nooit enig agressief gedrag naar de cavia's getoond. Ik heb het idee dat de cavia's hem erg leuk vinden en vice versa en hou ze dus het liefst bij elkaar, afhankelijk van hoe een eventueel vrouwtje op ze reageert. Dit is ook omdat een van de cavia's bejaard is en de ander jong. Ik wil geen nieuwe cavia's meer, maar ik wil ook niet dat de jonge cavia straks alleen wegkwijnt.
Dat ik er een voedster bij wil is alleen omdat ik Konijntjes natuurlijke gedrag beter wil stimuleren, niet omdat hij nu ongelukkig of ongezond is. Ik wil vooral weten of twee konijnen en twee cavia's ook kan, met als gegeven dat de huidige situatie goed gaat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 april 2014 @ 15:02:01 #145
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_138727989
Niet allemaal tegelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 april 2014 @ 15:33:12 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138729130
Sorry fluitbekzeenaald, ik heb geen verstand van de combinatie konijnen en cavia's, dus ik kan er echt geen zinnig woord over zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 april 2014 @ 15:50:27 #147
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_138729801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:33 schreef livelink het volgende:
Sorry fluitbekzeenaald, ik heb geen verstand van de combinatie konijnen en cavia's, dus ik kan er echt geen zinnig woord over zeggen.
Ook niet over de vraag of ras van invloed is op karaker, of sterilisatie helpt tegen felheid of de vraag of voedsters die opgegroeid zijn met een volwassen rammelaar daar op latere leeftijd toch agressie tegen kunnen tonen? Daar zou ik namelijk ook al veel aan hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 april 2014 @ 16:00:35 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138730120
De enige regel waar ik me aan hou is dat de dieren genoeg ruimte en vrijheid moeten hebben om agressie te voorkomen. Zolang ze niet allemaal gedwongen in een kleine ruimte moeten samenleven, gaat het over het algemeen wel goed is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138730271
Hm... lastig. Het probleem van de combi cavia's en konijnen is (naast de verschillen tussen samenstelling van voer) het risico dat er een keer onderling strijd ontstaat. Nu lijkt dit bij jouw konijn en caviaatjes tot nu toe goed te verlopen, maar mocht het een keer gebeuren (of in dit geval eerder; mocht de nieuwe voedster de caviaatjes niet zo waarderen..) dan wint het konijn altijd en kan het zo zijn dat je cavia ernstig gewond raakt. Onderling kunnen konijnen al enorme bloedbaden aanrichten.

Dwergkonijntjes kunnen inderdaad fel zijn, maar het verschilt toch wel heel sterk per konijn hoe het karakter is. Ook binnen de verschillende rassen. (Diva hier is een dwergje maar hoewel ze energie voor 10 heeft, is ze verder erg gemakkelijk wat haar territorium betreft en absoluut niet fel/agressief.)
De wat grotere rassen staan over het algemeen) wel als wat rustiger bekend, maar zeker bij een jong konijn is het van tevoren niet in te schatten wat de pubertijd met het karakter zal doen; een konijn kan 180 graden draaien qua gedrag onder invloed van de hormonen.

Castratie kan hormonale problemen verminderen, maar 'kan' is hierbij wel het sleutelwoord. Het is absoluut geen garantie dat al het gedrag verdwijnt. Vaak stoppen de schijnzwangerschappen wel, en extreme vormen van bijvoorbeeld territoriaal verdedigingsgedrag (mweh, vraag me af of dat een officieel erkende term is :D ) maar hoe het precies na de castratie zal zijn, dat is niet te voorspellen.

Ik zou zelf dan toch kijken voor een konijnenmaatje erbij en een caviamaatje. Je kunt altijd kijken of het tussen die 4 onderling ook klikt (wel heel goed er bij blijven) maar dan is voldoende ruimte (zoals Livelink al zegt) wel essentieel.

Voor een konijnenmaatje kun je bijvoorbeeld kijken bij een opvang; dan kun kijken of er een konijn zit dat qua leeftijd een beetje gelijk is aan jouw konijn (een paar jaar verschil maakt niet zoveel uit - hoewel je er wel rekening mee moet houden dat grotere rassen vaak een lagere levensverwachting hebben dan de kleinere rassen.) Want een jong konijn is leuk, maar zodra ze in de pubertijd komt weet je eigenlijk niet hoe het daarna zal verlopen. Bij een opvang zitten vaak heel leuke dames waarvan de eigenaren van de opvang ook weten hoe het karakter is, en omdat ze die eerste 5/6 maanden voorbij zijn, zal dat karakter ook wel ongeveer zo blijven. En je kunt 'daten' met je ram; dan weet je gelijk of de koppeling kans van slagen heeft. :)
pi_138808907
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:05 schreef Candaasje het volgende:

Voor een konijnenmaatje kun je bijvoorbeeld kijken bij een opvang; dan kun kijken of er een konijn zit dat qua leeftijd een beetje gelijk is aan jouw konijn (een paar jaar verschil maakt niet zoveel uit - hoewel je er wel rekening mee moet houden dat grotere rassen vaak een lagere levensverwachting hebben dan de kleinere rassen.) Want een jong konijn is leuk, maar zodra ze in de pubertijd komt weet je eigenlijk niet hoe het daarna zal verlopen. Bij een opvang zitten vaak heel leuke dames waarvan de eigenaren van de opvang ook weten hoe het karakter is, en omdat ze die eerste 5/6 maanden voorbij zijn, zal dat karakter ook wel ongeveer zo blijven. En je kunt 'daten' met je ram; dan weet je gelijk of de koppeling kans van slagen heeft. :)
Even als aanvulling hierop met het cavia+konijn-verhaal: veel opvangen zullen geen konijnen plaatsen als ze samen worden gehouden met cavia's, houd er rekening mee dat je een konijn dan pas meekrijgt onder de voorwaarde dat de dieren gescheiden gehouden worden.

Hier komt morgen een nieuwe meneer kennis maken met Kelly :7 Ik hoop dat er een match is!
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 22:42:48 #151
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138809038
Ik heb een dame en een heer hier, maar de dame wil absoluut geen heren in haar buurt. Sterker nog, ze vind de katten leuker dan haar soortgenootje :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_138809088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:42 schreef senesta het volgende:
Ik heb een dame en een heer hier, maar de dame wil absoluut geen heren in haar buurt. Sterker nog, ze vind de katten leuker dan haar soortgenootje :')
Ik had een heer die mn dame kaalplukte. Ook gezellig.
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 22:45:00 #153
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138809101
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik had een heer die mn dame kaalplukte. Ook gezellig.
Oh dat is ook niet aardig nee :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 22:46:22 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_138809136
Ik heb een dame die helemaal geen konijnen in de buurt wil. Wij zijn haar mensen, en dit is haar huis. Alleen voor haar :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138809163
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh dat is ook niet aardig nee :o
Dus die ga ik zaterdag koppelen aan een andere, ietwat dominantere dame (zodat hij daar kan wonen :P) en hier komt morgen een wat rustigere, oudere ram eens kennis maken. Hopelijk straks 4 gelukkige konijnen!
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 22:48:07 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138809181
Oke, dus zo heel bijzonder is het niet om een konijn te hebben die gewoon geen soortgenootjes in de buurt wil? :P
Ik vind het wel jammer. John hebben we gevonden en die doet het nu wonder boven wonder super goed, is heel erg lief en sociaal en zoekt wel contact maar zij valt hem alleen maar aan, zelfs als ze gescheiden zitten probeert ze hem te pakken ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_138809273
Weet je heel zeker dat de dame echt een dame is? En niet alle konijnen zijn helaas een match...
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 22:53:27 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138809352
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:51 schreef douche-eendje het volgende:
Weet je heel zeker dat de dame echt een dame is? En niet alle konijnen zijn helaas een match...
Nou... ik ben geen expert, we kregen haar van iemand die een nieuw huisje zocht en die zei zelfs dat ze ook geholpen was. Dat zou wat zijn! :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_138809456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou... ik ben geen expert, we kregen haar van iemand die een nieuw huisje zocht en die zei zelfs dat ze ook geholpen was. Dat zou wat zijn! :o
Het zal niet de eerste keer zijn... echt :P En het gedrag is voor een geholpen dame ook ietwat opmerkelijk, vaak worden dames daar juist een stuk minder territoriaal van. Toch maar eens binnen de poten gluren!
  zondag 13 april 2014 @ 00:52:14 #160
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_138813479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:05 schreef Candaasje het volgende:
(...)
Jij en de anderen die antwoord hebben gegeven, dankjewel daarvoor. Ik zal het meenemen en er nog even zorgvuldig over nadenken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 13 april 2014 @ 09:27:21 #161
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138817625
Succes fluitbekzeenaald :) Het is wel het leukst voor een konijn om een konijnen-maatje te hebben, over het algemeen dan :P

Kelly had vanmorgen ineens een gasaanval :X Geen idee waardoor het komt, ze heeft niks anders gegeten dan normaal. Toch misschien de eenzaamheid die dat veroorzaakt... Iig is ze door carprofen, metocloral, ciseral en infacol er weer redelijk bovenop. Ze zit nu weer te eten O+ dus hopelijk kan ik zo gaan koppelen als Zeusje er is.
  zondag 13 april 2014 @ 22:07:47 #162
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138847880
Ik heb ook wat in huis gehaald hoor :')


Eerste kennismaking met Kelly ging goed, maar momenteel is Kelly best ziek aan het worden vrees ik :X Morgen maar de dierenarts bellen.
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 22:10:52 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_138848103
Ahahaha!! Wat een leukerd!! :D

Wel balen dat Kel zich niet lekker voelt -O- hopelijk valt t mee!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138859072
quote:
17s.gif Op zondag 13 april 2014 22:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb ook wat in huis gehaald hoor :')


Eerste kennismaking met Kelly ging goed, maar momenteel is Kelly best ziek aan het worden vrees ik :X Morgen maar de dierenarts bellen.
Wat een grote leukerd O+ (Mede-hollandertje!) En zo lekker op z'n gemak al, wat tof! :D

Beterschap voor Kelly!
  maandag 14 april 2014 @ 10:46:28 #165
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138859905
Kelly is vannacht overleden.... :'(
pi_138861827
Och nee, wat een naar nieuws douche-eendje ;( .
  Moderator maandag 14 april 2014 @ 13:26:02 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_138864342
Wat?! -O- wat erg... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138873785
Wat vreselijk zeg, en net op het moment dat er een vriendje op haar zat te wachten :'( Darmproblemen/gas? Ben er helaas ook meerdere konijnen door verloren, kan zo snel bergafwaarts gaan soms. Heel veel sterkte toegewenst.
  maandag 14 april 2014 @ 18:32:46 #169
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_138874478
Gas inderdaad... heb haar lijfje nog na laten kijken bij de dierenarts, ook om iets besmettelijks uit te laten sluiten. Heb gisteren mijn uiterste best gedaan met dwangvoeding en alle medicatie die nodig is bij een gasaanval, maar het heeft niet mogen werken.

En zo heb je dus weer een konijn. Alleen. Ik weet ook nog niet heel goed wat ik nu wil...
  Moderator maandag 14 april 2014 @ 19:22:46 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_138876231
Ik vind het zo erg voor je ;( kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je nu moet doen… (al is Zeus wel echt een schatje!)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 14 april 2014 @ 19:53:12 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138877538
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:46 schreef douche-eendje het volgende:
Kelly is vannacht overleden.... :'(
Oh wat erg! Heel erg veel sterkte :*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_138879159
quote:
17s.gif Op zondag 13 april 2014 22:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb ook wat in huis gehaald hoor :')


Eerste kennismaking met Kelly ging goed, maar momenteel is Kelly best ziek aan het worden vrees ik :X Morgen maar de dierenarts bellen.
Ik weet even niet wie meer plezier had: jij of dat konijn :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_138879176
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:46 schreef douche-eendje het volgende:
Kelly is vannacht overleden.... :'(
Aww, sterkte meis!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139028897
Ik heb een rammetje van 2 a 3 jaar

Nu wil ik er een vrouwtje bij.
Moet deze net zo oud zijn? En moeten ze beiden gecastreerd worden?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 22:41:31 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_139029335
Het mannetje moet sowieso gecastreerd zijn. Het vrouwtje hoeft niet per se, maar dat kan wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:45:42 #176
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_139029533
Wat gup zegt ja miniem. Een mannetje blijft anders zijn drift houden, zal continu op het vrouwtje blijven rijden. Het is wel onwijs leuk, een koppeltje O+

Ik heb toch maar besloten dat Zeus blijft. Ok, het is een sloopkogel eerste klas maar hij is wel komisch. Ik heb iig net mijn muren weer voorzien op bepaalde plaatsen van blauwe verf (nee zeus, stout, daar mag je niet aan knagen want dat is niet goed voor je }:| ) en een hele hoge panelenren, 1.5 kg kruidenhooi en een toffe tunnel besteld bij zooplus.

Nu maar even in de opvang kijken of we wat match-potentiele dames voor deze vent hebben.
pi_139030167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Het mannetje moet sowieso gecastreerd zijn. Het vrouwtje hoeft niet per se, maar dat kan wel.
Volgens mij is hij dat niet.
En leeftijdverschil? Is het zo dat het mannetje dominanter is als hij ouder is?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:33:19 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_139031641
Nee, op zich niet; over het algemeen zijn de voedsters dominanter in koppels. Maar laat hem eerst castreren, want het duurt sowieso nog minimaal 2 weken voor hij onvruchtbaar is. In de opvang houden we voor veiligheid 3 weken aan.
Waar je wel op moet letten, als je gaat koppelen met een volwassen ram dat je ook een volwassen voedster koppelt, of iig een die 16+ weken is omdat het anders teveel stress is voor een jong konijn.
  zaterdag 19 april 2014 @ 07:45:43 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_139036650
Ach douche-eendje, wat naar dat Kelly is overleden. Sterkte.

En die Zeus :D
Jee, ik heb nog nooit een konijn gezien dat direct zo relaxed de boel aan het verkennen is. Daar krijg je nog een hoop mee te stellen. Maar wel leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 14:16:42 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_139042512
Inderdaad! Toen Molly hier voor het eerst kwam was het een bang vogeltje! Helemaal niet zo relaxed als Zeus :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_139053936
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:33 schreef douche-eendje het volgende:
Nee, op zich niet; over het algemeen zijn de voedsters dominanter in koppels. Maar laat hem eerst castreren, want het duurt sowieso nog minimaal 2 weken voor hij onvruchtbaar is. In de opvang houden we voor veiligheid 3 weken aan.
Waar je wel op moet letten, als je gaat koppelen met een volwassen ram dat je ook een volwassen voedster koppelt, of iig een die 16+ weken is omdat het anders teveel stress is voor een jong konijn.
Oke, als ze maar +16 weken is het goed?
En hoeveel zou het castreren van het rammetje ongeveer kosten?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_139054195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

Oke, als ze maar +16 weken is het goed?
En hoeveel zou het castreren van het rammetje ongeveer kosten?
Ja, ik zou zelf voor iets ouder gaan, persoonlijk. 16 weken begint namelijk de pubertijd bij een voedster, ik weet niet of dat heel tof is voor je ram.
Castreren is wisselend per dierenarts, ga uit van minimaal een euro of 50a60. Vraag ook hoe de dierenarts het doet, met name de narcose. Ik prefereer zelf narcose via de oor-vene of gasnarcose, daar komen ze namelijk beter uit.
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:55:08 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139709982
Sinds vandaag heeft Bing een klein nieuw vriendinnetje uit de opvang, we zijn met Bing daar naar toe gegaan om te kijken met wie hij het beste overweg kan en warempel, het is een kleintje geworden, we hadden verwacht met een ouder konijn thuis te komen maar daar reageerde Bing niet zo goed op maar op deze kleine wel, zelfs zo goed dat andere konijnen niet bij Hazel ( zo hebben we haar genoemd) in de buurt mochten komen. O+





"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 20:21:32 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_139711331
Je hebt er een vliegtuig bij O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:41:13 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139712346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hebt er een vliegtuig bij O+
Hahaha ja inderdaad, hij is zo schattig en Bing is zo lief voor die kleine.
Wat opzich vreemd is aangezien hij niks van de grotere konijnen moest hebben.
De dame van de opvang had al een paar konijnen uitgekozen waarvan ze dacht dat dat wel goed zou gaan, maar hij vond het niks.
Toen kwam ze met deze, kijken of dat wel ging en ja hoor, liefde op het eerste gezicht, meteen wassen en lief doen.

De kleine wast ook graag, maar dan vooral mijn jongste dochter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:45:22 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139736602
Ze zijn de eerste nacht samen goed doorgekomen, ik maakte me afgelopen nacht wel wat druk om de wind, gelukkig zaten ze goed beschermd en bleven ze ook bijna heel de nacht in hun nachthok.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_139737294
Hoe doen jullie nagels knippen? Ik zag op youtube een konijn wat ongeveer zijn pootje netjes uitsteekt.
Maar dat kan ik echt vergeten. Kicking and screaming. Vastgehouden worden is niet cool.
Ze komt best naast je zitten en dan mag je dr aaien maar niet vast pakken!

Dus nagels knippen was ff een gevecht.
pi_139738061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:07 schreef Godtje het volgende:
Hoe doen jullie nagels knippen? Ik zag op youtube een konijn wat ongeveer zijn pootje netjes uitsteekt.
Maar dat kan ik echt vergeten. Kicking and screaming. Vastgehouden worden is niet cool.
Ze komt best naast je zitten en dan mag je dr aaien maar niet vast pakken!

Dus nagels knippen was ff een gevecht.
Het konijn redelijk strak in een handdoek wikkelen en dan de pootjes één voor één er uit wurmen en snel knippen. Is het handigst te doen met twee personen, één om te knippen en één om vast te houden. Als je er wat handiger in wordt kan het soms ook in je eentje, maar met z'n tweeën is vaak makkelijker. Mocht je per ongeluk in het leven knippen dan het nageltje even in een klein schaaltje met meel/bloem houden, daar stopt het bloeden snel door.

En dan na afloop van het knippen veel lekkers uitdelen en hopen dat je slachtoffer het snel vergeten is ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_139738152
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:55 schreef snakelady het volgende:
Sinds vandaag heeft Bing een klein nieuw vriendinnetje uit de opvang, we zijn met Bing daar naar toe gegaan om te kijken met wie hij het beste overweg kan en warempel, het is een kleintje geworden, we hadden verwacht met een ouder konijn thuis te komen maar daar reageerde Bing niet zo goed op maar op deze kleine wel, zelfs zo goed dat andere konijnen niet bij Hazel ( zo hebben we haar genoemd) in de buurt mochten komen. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat schattig! En wat een hummeltje zo :D
pi_139738249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:29 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Het konijn redelijk strak in een handdoek wikkelen en dan de pootjes één voor één er uit wurmen en snel knippen. Is het handigst te doen met twee personen, één om te knippen en één om vast te houden. Als je er wat handiger in wordt kan het soms ook in je eentje, maar met z'n tweeën is vaak makkelijker. Mocht je per ongeluk in het leven knippen dan het nageltje even in een klein schaaltje met meel/bloem houden, daar stopt het bloeden snel door.

En dan na afloop van het knippen veel lekkers uitdelen en hopen dat je slachtoffer het snel vergeten is ;)
Thanks! Goede tip!
pi_139740062
Ik knip zelf ook altijd met z'n tweeën; ik hou vaak de konijnen vast (ik ben namelijk van mening dat ik wat beter grip kan houden, en dus vind ik het niet zo prettig als mijn vriend moet vasthouden en ik moet knippen en grote kans loop op een spartelend konijn :@ ) en mijn vriend knipt.

Vooral Diva heeft een hekel aan opgepakt worden, maar ik schuif gewoon een hand onder haar buik en dan met mijn vingers tussen haar voorpoten door, en de andere hand onder haar kont, met mijn vingers tussen haar achterpoten door. Vervolgens hou ik haar dan verticaal tegen mijn borst gedrukt. (Ik plet haar natuurlijk niet volledig, maar door een klein beetje tegendruk te geven, biedt ze soms wat minder weerstand.) Het is even een handigheidje en je moet even snel leren zijn met pakken, maar het werkt prima en het scheelt een hoop gedoe en stress. (Bij de DA gebruik ik ook die methode. )

Vanavond zijn die van mij ook weer aan de beurt. Ik hoor ze tikken over het laminaat :P .

Dit plaatsje (via google) illustreert het wel een beetje, hoewel ik het konijn dus meer naar achteren kantel, dus in een soort zittende positie breng:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:55 schreef snakelady het volgende:
Sinds vandaag heeft Bing een klein nieuw vriendinnetje uit de opvang, we zijn met Bing daar naar toe gegaan om te kijken met wie hij het beste overweg kan en warempel, het is een kleintje geworden, we hadden verwacht met een ouder konijn thuis te komen maar daar reageerde Bing niet zo goed op maar op deze kleine wel, zelfs zo goed dat andere konijnen niet bij Hazel ( zo hebben we haar genoemd) in de buurt mochten komen. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En wat een leukerd Snakelady, die vliegtuigoortjes!! O+
Mag ik vragen naar welke opvang jullie zijn geweest? :) (gewoon interesse hoor!)

Cas wil de laatste tijd even niet mooi 'spontaan tussendoor' op de foto - maar omdat hij de laatste tijd wel een stuk minder angstig is en weer wat meer om eten en aaitjes komt schooien is het hem vergeven ;) Diva wel, terwijl die normaal gesproken moeilijk mooi op de plaat te krijgen is, dus bij deze mijn mooi dametje O+
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 15:20:29 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_139741598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:07 schreef Godtje het volgende:
Hoe doen jullie nagels knippen? Ik zag op youtube een konijn wat ongeveer zijn pootje netjes uitsteekt.
Maar dat kan ik echt vergeten. Kicking and screaming. Vastgehouden worden is niet cool.
Ze komt best naast je zitten en dan mag je dr aaien maar niet vast pakken!

Dus nagels knippen was ff een gevecht.
Molly bijt nagels, dus ik hoef nooit te knippen :D Ik tel mijn zegeningen, dat begrijp je!

Misschien kan de dierenarts(assistente) je een keer uitleggen hoe het het beste gaat? Dan kan hij/zij het een keer voordoen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:13:13 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139749141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Candaasje het volgende:

En wat een leukerd Snakelady, die vliegtuigoortjes!! O+
Mag ik vragen naar welke opvang jullie zijn geweest? :) (gewoon interesse hoor!)

Je hebt pb. ;)

Ze doen het saampjes heel goed, vooral rondlopen op het dakterras vinden ze super leuk.
We hebben ook twee katten, die zijn wel kleine diertjes gewend en doen er niks bij maar de katten mogen absoluut niet in Hazels buurt komen van Bing. Is dat normaal gedrag dat een ouder konijn zo beschermend is naar een jong konijn?
Wij mogen Hazel wel gewoon aanraken gelukkig. ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door snakelady op 09-05-2014 19:18:35 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:50:43 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_139775272
Nagels knippen hoef ik niet meer. Ze slijten buiten op de tegels meer dan genoeg, gelukkig. De dierenarts heeft ze ook nooit hoeven te knippen. Vroeger deed ik het wel zelf, hield ik ze in een handdoek in een houdgreep en wist dan tegelijkertijd ook nog hun nagels te knippen. Ik verheugde me er nooit op, zullen we maar zeggen.

Wat een leukerd is Hazel, zeg. Katten worden bij ons consequent weggejaagd door de konijnen. Af en toe springt een kat over het hek, maar dan stormen mijn konijnen er direct op af en jagen ze meteen weg. Ze hebben de boel zo goed onder controle dat er bijna geen buurtkat zelfs maar in de buurt van de omheining durft te komen. Tot grote vreugde van alle vogels, want die kunnen naar hartelust naar wormen pikken en zijn tegelijkertijd veilig voor katten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:07:29 #195
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_139775778
Nagels knippen is in principe niet heel lastig, mits je weet hoe. Vooral bij de donkere konijnennagels kan het wel eens lastig zijn, aangezien er ook een bloedvat doorheen loopt.
Ik knip hier gewoon op een handdoek, pootje voor pootje. Als dat niet werkt is de houdgreep die guppy eerder postte ideaal, die gebruik ik in de opvang ook eigenlijk altijd omdat ik dan een extra paar handen heb in de vorm van andere vrijwilligers.
Het belangrijkste is dat je nooit verder knipt dan de haargrens van de vacht op de poot; tot daar loopt namelijk het bloedvat. Bij goed onderhouden nagels van konijnen is dat vaak dus maar een klein stukje :)

Ik ben hier momenteel ook weer aan het koppelen...



Omaatje is pas 11 jaar oud. ;)
  Moderator zaterdag 10 mei 2014 @ 15:51:13 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_139778585
11 jaar :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:23:43 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_139781506
Mijn eerste konijn is 11 jaar geworden, maar daarna heeft geen enkel konijn van mij het meer tot zo'n leeftijd gered. Wat eigenlijk heel raar is, want bij mijn eerste konijn wist ik van toeten noch blazen en heb ik alles fout gedaan wat je maar fout kon doen. Ik heb wel heel veel van hem gehouden, dat wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:56:07 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139789212
Bing en Hazel maar weer. :P



Bijna slapend.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:59:32 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139789393
Diva is echt mooi!

douche-eendje, Hopelijk gaat het goed, maar dat zal vast wel! ^O^
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:10:25 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_139995680
Het lijkt nu wel een beetje het topic voor Bing en Hazel maar ok, hier nog wat foto's. ;)

Loki ( de kat) vind de konijnenkooi ook wel interessant.



konijnenkusjes



Bing is te nieuwsgierig, iedere keer als ik een foto wil maken gaat hij omhoog om te kijken wat dat toch is.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_139996641
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:32 schreef Candaasje het volgende:
Ik knip zelf ook altijd met z'n tweeën; ik hou vaak de konijnen vast (ik ben namelijk van mening dat ik wat beter grip kan houden, en dus vind ik het niet zo prettig als mijn vriend moet vasthouden en ik moet knippen en grote kans loop op een spartelend konijn :@ ) en mijn vriend knipt.

Vooral Diva heeft een hekel aan opgepakt worden, maar ik schuif gewoon een hand onder haar buik en dan met mijn vingers tussen haar voorpoten door, en de andere hand onder haar kont, met mijn vingers tussen haar achterpoten door. Vervolgens hou ik haar dan verticaal tegen mijn borst gedrukt. (Ik plet haar natuurlijk niet volledig, maar door een klein beetje tegendruk te geven, biedt ze soms wat minder weerstand.) Het is even een handigheidje en je moet even snel leren zijn met pakken, maar het werkt prima en het scheelt een hoop gedoe en stress. (Bij de DA gebruik ik ook die methode. )

Vanavond zijn die van mij ook weer aan de beurt. Ik hoor ze tikken over het laminaat :P .

Dit plaatsje (via google) illustreert het wel een beetje, hoewel ik het konijn dus meer naar achteren kantel, dus in een soort zittende positie breng:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

En wat een leukerd Snakelady, die vliegtuigoortjes!! O+
Mag ik vragen naar welke opvang jullie zijn geweest? :) (gewoon interesse hoor!)

Cas wil de laatste tijd even niet mooi 'spontaan tussendoor' op de foto - maar omdat hij de laatste tijd wel een stuk minder angstig is en weer wat meer om eten en aaitjes komt schooien is het hem vergeven ;) Diva wel, terwijl die normaal gesproken moeilijk mooi op de plaat te krijgen is, dus bij deze mijn mooi dametje O+
[ afbeelding ]
Ik vroeg mij vd week nog af hoe het met Diva was! mooi Dametje! O+

alle andere flappies zijn ook schatten natuurlijk! Maar Diva heeft een speciaal plekje in mijn hart!
S. 2014
J. 2016
pi_140129734
Met Diva gaat het echt meer dan prima! Ze bleef de laatste tijd toch wat mager (na dat gedoe met haar kiezen - wat overigens alweer een half jaar geleden is!) maar na een wormenkuurtje moet ik nu gewoon oppassen dat ze niet te dik wordt :D Ze vreet echt alles wat los en vast zit... ze duikt in openstaande kasten, in de lades en er ligt hier van alles op de grond (hooi, stro, keuteltjes, etc.), maar etensresten vind je hier echt niet.... daar zorgt onze Kruimeldiva wel voor :P (jaja, slechte woordgrap.. :') )

En wat een lieverds Snakelady! O+ Doe maar gewoon lekker volspammen met foto's hoor, alleen maar leuk!
  maandag 19 mei 2014 @ 16:24:18 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_140133277
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:43 schreef Candaasje het volgende:

En wat een lieverds Snakelady! O+ Doe maar gewoon lekker volspammen met foto's hoor, alleen maar leuk!
Hier nog een paar dan. :P



Overduidelijk Bing's lievelingsplekje.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 19 mei 2014 @ 16:54:20 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_140134352
Gezellig, zo op het balkon O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:18:06 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_140142205
Ja, genoeg leven op het balkon. ;)

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:56:53 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141389490
"er is al 33 dagen niet gepost..."

Alles goed hier met de konijnen?

Hier gaat het allemaal wel wat minder dit jaar lijkt het. De koppeling met Omaatje heb ik af moeten breken, ze bleek allemaal tumoren in haar buikje te hebben. Momenteel maakt ze nog bij iemand de tuin onveilig, voor zover ik weet. Maar het zal niet meer lang duren.
Daarna een koppeling gehad met een andere dame uit de opvang, nou ja... een grote vechtpartij en de dame kon weer terug. Hij vond haar hartstikke leuk, zij hem totaal niet.
Dus Zeus is helaas nog alleen, terwijl ik zo graag een maatje voor hem wil. Als ik thuis ben, zoals nu komt hij ook regelmatig bij mij op de bank liggen voor aandacht en hupt en rent verder vrolijk door de kamer heen, maar hij heeft ook zijn buien waarin hij duidelijk eenzaam is.
Verder is het wel een pretpakket ;)

pi_141389779
Ik werk nu ook bij een konijnenopvang, zo leuk O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 21 juni 2014 @ 23:05:37 #208
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141389891
Ja leuk he :) Ik ga morgen weer paar uurtjes poetsen.
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 08:39:51 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_141399047
Wat een portret, die Zeus! :D en Zalando-dozen doen het hier ook altijd heel erg goed!

Met Molly gaat t hier ook altijd nog goed. Ze geniet weer met volle teugen van het balkon, en dat is lekker!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 juni 2014 @ 18:30:24 #210
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141415044
Gup, hoe heb jij je balkon konijn-proof gemaakt? Want recent had ik dus dit maar even gedaan:




De ren deels zo op het balkon zodat hij iig niet door de kieren van 3 hoog naar beneden klettert... Mijn balkon zit aan de rommel/logeerkamer waar nog een extra konijnenkooi staat. Op zulke balkondagen kan hij dan iig in die kamer terecht voor een pluk hooi, een plasplek en een slok water uit het waterbakje. Heerlijk vind hij het!
Ook weer nieuw voor mij, mn vorige konijnen deden dit dus ook nooit. Die liepen sowieso al niet op laminaat.

Ik heb vandaag trouwens een dametje gereserveerd voor meneer, alhoewel het nog een maand duurt voor ze deze kant op kan. Vondelingetje (dus mogelijk zwanger), vieze kont/urineplekken (ec?!), kalen schilferende plekken > vachtmijt. Een klein hoopje ellende zou je denken, maar ze was zo lekker vrolijk en liet alles toe. En ze had honger! Hahaha. Een albino hangoortje O+
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 21:21:29 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_141424327
Hier kun je aardig zien wat wij gedaan hebben:


Rondom hebben we dit gaas gemaakt. We hebben dat best precies gedaan, en het zit al meer dan 5 jaar op z'n plaats. Door de kleur van het gaas zie je in eerste instantie niet dat er iets zit. Het zit vast met witte, herpositioneerbare ty-raps.

En zoals je ziet is het niet voor niks, ze zal t maar een keer in d'r hoofd halen om te springen :')


Mol loopt trouwens ook niet op het laminaat. We hebben een paadje van kleedjes naar de balkondeur :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 juni 2014 @ 22:42:59 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141430083
Ah ok, slim. Zit het gaas ook vast? Dan ga ik denk ik van het weekend eens aan de slag met gaas en tyraps, het gaat bij mij vooral om de kier van zo'n 15cm onderaan de balkonrand inderdaad. Bij de rest zit balkondoek dus dat is aardig veilig :)

En zeus loopt/rent/vliegt gewoon over het laminaat, hij is niet anders gewend. Binky's en gekke sprongen doet hij liever op de bank, dat wel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:38:59 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141567392
Leuke foto's weer van de konijntjes hierboven!

Net ook weer een foto gemaakt van Hazel en Bing, die beiden tegenwoordig graag op de stoel vertoeven.



En Hazel is geen vliegtuigje meer, beide oortjes zijn gaan zakken.
Ook zijn we er helaas achter gekomen dat Hazel een mannetje is, nu maar snel laten castreren wanneer het kan en hopelijk blijven ze dan nog steeds vriendjes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 07:14:56 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_141606594
Leuk stel, Snakelady O+
Hopen dat dat goed gaat, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:01:25 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141645424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:38 schreef snakelady het volgende:
Leuke foto's weer van de konijntjes hierboven!

Net ook weer een foto gemaakt van Hazel en Bing, die beiden tegenwoordig graag op de stoel vertoeven.

[ afbeelding ]

En Hazel is geen vliegtuigje meer, beide oortjes zijn gaan zakken.
Ook zijn we er helaas achter gekomen dat Hazel een mannetje is, nu maar snel laten castreren wanneer het kan en hopelijk blijven ze dan nog steeds vriendjes.
Heb je al contact gehad met de opvang daarover? Lijkt mij wel verstandig... Sowieso als de opvang een castratie-beleid heeft. Die kunnen vaak voor gereduceerd tarief bij een dierenarts terecht.
(en dit is nou precies een van de redenen waarom wij konijnen <16 weken nooit bij een ander plaatsen... :X )

Ow en hier zit er gelukkig weer een konijn aan te komen mits het allemaal goed gaat. Ze is vorige week gevonden op straat. Vachtmijt, urinebrand en omdat gevonden > mogelijk zwanger. Als ze beter is en geen babies heeft volgende maand mag ze kennis maken met Zeus O+

Het meest schattige albino hangoortje ever O+
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 15:03:36 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_141645482
quote:
17s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:42 schreef douche-eendje het volgende:
Ah ok, slim. Zit het gaas ook vast? Dan ga ik denk ik van het weekend eens aan de slag met gaas en tyraps, het gaat bij mij vooral om de kier van zo'n 15cm onderaan de balkonrand inderdaad. Bij de rest zit balkondoek dus dat is aardig veilig :)

En zeus loopt/rent/vliegt gewoon over het laminaat, hij is niet anders gewend. Binky's en gekke sprongen doet hij liever op de bank, dat wel.
Ik zie dit nu pas, maar ja, het zit inderdaad vast met ty-raps :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:06:26 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141645550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas, maar ja, het zit inderdaad vast met ty-raps :)
Geeft niet. Ik heb zojuist gaas en tyraps gekocht :7
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 15:08:06 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_141645581
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Geeft niet. Ik heb zojuist gaas en tyraps gekocht :7
Knutselen *O* ik ben benieuwd naar het resultaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:14:27 #219
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141645773
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Knutselen *O* ik ben benieuwd naar het resultaat!
Morgenmiddag maar eens mee aan de slag. Heb nu nog wat andere ikeaspullen die in elkaar moeten :+
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 15:17:48 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_141645889
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Morgenmiddag maar eens mee aan de slag. Heb nu nog wat andere ikeaspullen die in elkaar moeten :+
Ook altijd een leuke uitdaging :Y Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:19:25 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141645948
Gisteren in een kwartiertje 2 kleine billy's in elkaar gezet. Moet lukken :7
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 21:21:54 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_141698231
En en en?? *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 juni 2014 @ 21:40:19 #223
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141699462
T eerste deel gaas zit in elkaar. Morgen doe ik de rest.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:48:04 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141731825


Gaas-inspectie :P
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 22:55:45 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_141745628
Hoe cool!! En veilig ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 30 juni 2014 @ 22:57:43 #226
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141745764
Hij vind het ook fantastisch
Rent nu gewoon richting balkon-kamer en voor je het weet loopt hij buiten :)
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 23:03:18 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_141746137
Playground!! Hier is het ook altijd feest als het balkon-weer is :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:51:46 #228
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_141767449
Even schaamteloos reclame maken :P Ik zit bijna 1 jaar op FOK, daarom hebben Beaphar en ik een Fotowedstrijd georganiseerd. Ook leuke nijnen-pics mogen niet ontbreken ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:02:42 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141865396
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je al contact gehad met de opvang daarover? Lijkt mij wel verstandig... Sowieso als de opvang een castratie-beleid heeft. Die kunnen vaak voor gereduceerd tarief bij een dierenarts terecht.
(en dit is nou precies een van de redenen waarom wij konijnen <16 weken nooit bij een ander plaatsen... :X )

Ja, en ik mag hem ruilen voor een vrouwtje als ik wil maar we zijn nu al zo aan hem gehecht dat we het toch gaan proberen, mocht het alsnog misgaan mogen we hem alsnog ruilen en betaald ze de kosten van het laten helpen terug.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141870475
quote:
17s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:48 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

Gaas-inspectie :P
"Kut, ik kan niet ontsnappen."

:P

Lief beestje, dat wel :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:38:27 #231
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_141934383
350grams zakjes Science Selective bij de Tuinland voor 99 cent. Tien zakjes gekocht. Dat is dus 3,5 kilo voor ¤ 9,99. Goedkoper dan de tien kilo voor 35,99 die ik normaal haal. Kunnen we weer even vooruit :)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:33:55 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_141939200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

"Kut, ik kan niet ontsnappen."

:P

Lief beestje, dat wel :D
Ik woon dan ook op de 3e, dus liever niet ontsnappen :+
pi_141987936
Meet Fika en Sjoef, komen ook allebei van een opvang. Sjoef is afgestaan en Fika was op straat gevonden met een hapje uit haar oor. Nu op het balkon genieten ze van het goede leven, ze hebben zelfs een schelpzandbak om in te graven en rollen. Dat zou ik aanbevelen trouwens! Ze worden er echt dolgelukkig van.

  donderdag 10 juli 2014 @ 20:38:15 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142149359
Helaas hebben we Hazel vandaag in moeten laten slapen. Hij heeft een ongelukje gekregen en beide achterpootjes waren gebroken en niet meer te maken.
Het was ook zo'n stom ongeluk. De achterdeur klapte dicht toen de voordeur open ging en hij zat er tussen.

Ik zal hem zo missen. ;(

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:43:30 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142149575
Bing mist hem overduidelijk ook, hij zit te zoeken en kan niet rustig gaan liggen, kijkt ook de hele tijd naar binnen om te zien of hij hier is.
De dierenarts zei dat we er verstandig aan zouden doen om redelijk snel een ander maatje voor hem te vinden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 20:53:07 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_142149994
Wat erg ;( en wat een naar ongeluk… Heel veel sterkte -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 juli 2014 @ 21:49:52 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142152745
Dank je, ik had niet gedacht dat ik me zo kon hechten aan een konijn. Ik schiet ook iedere keer weer vol.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142155342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:
Dank je, ik had niet gedacht dat ik me zo kon hechten aan een konijn. Ik schiet ook iedere keer weer vol.
Dat is heel normaal, dat je je hecht aan zo'n beestje. Net zoals je je aan een hond of kat hecht. Helemaal niet erg, en wie anders beweerd is niet goed wijs vind ik.

Sterkte ermee :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:58:18 #239
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_142155415
sterkte snakelady! ;(
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 22:59:34 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_142155464
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:
Dank je, ik had niet gedacht dat ik me zo kon hechten aan een konijn. Ik schiet ook iedere keer weer vol.
Ik denk dat we hier allemaal weten wat je bedoeld :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:10:17 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142155824
Dank jullie wel, en ik zou willen dat het beeld uit mijn kop zetten van toen het gebeurde, het was zo verschrikkelijk om te zien, hij kwam met beide achterpootjes tussen de deur en de dorpel en hij sprong wel nog weg maar viel toen neer, het bloede ook.
Dus wij hem meteen in een handdoek gewikkeld en naar de dierenarts gereden, de dierenarts keek naar de pootjes, keek naar mij en knikte toen nee en zei dat hij zulke gecompliceerde breuken niet kon opereren.
Toen moest ik het dus aan mijn dochters uitleggen wat er ging gebeuren, ze waren en zijn natuurlijk nog steeds zo verdrietig. :'(
Dus we hebben afscheid genomen en toen hebben we hem in laten slapen, dat ging gelukkig goed en rustig en hij likte mijn hand nog voor hij ging.
We hebben hem bij mijn ouders in de tuin begraven, beide meiden hebben een tekening gemaakt en een briefje geschreven om in de doos te doen. Daarna bloemetjes geplukt voor op het grafje.

En ik voel me nog schuldig ook, een van het eerste wat ik dacht was eigenlijk "fuck, dat gaat me weer een bult met geld kosten" omdat Bing niet zo lang geleden ook geopereerd is geweest en dat was vrij prijzig. ( 260 euro)
Ik had echt niet verwacht dat we hem moesten laten inslapen, ik dacht opereren en revalideren en dat we nog lang van hem konden genieten.
Nu zou ik willen dat het me een bult met geld had gekost, als hij er nog maar was.

[ Bericht 11% gewijzigd door snakelady op 10-07-2014 23:16:58 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:05:45 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142172272
Arme Hazel :'(
Wat een naar ongeluk, zeg. Sterkte, Snakelady.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_142181184
Snakelady wat naar ;( ik word er stil van ...

Ook ik weet als geen ander hoe zeer je je kan hechten aan konijnen O+

Een ander maatje is overigens een goed idee. Het is vaak de mens die er even aan moet wennen....
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:48:59 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142185689
Sterkte Snakelady, en het gevoel is heel normaal :* Een maatje is een goede zet, vooral omdat konijnen zo kunnen rouwen dat ze zelf nog overlijden door eenzaamheid (of ander ongewenst gedrag kunnen gaan vertonen).
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:49:20 #245
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142185701
En ik ga morgen weer met Aphrootje knuffelen. Ze was vandaag met hooi aan het slepen. Geen babies, géén babies aub.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 19:46:15 #246
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142214455

Mevrouw kroelkont was vandaag niet bij mij weg te slaan. Uren geknuffeld O+ ze gaat dan zo leuk zachtjes knarsetanden.


En dit zat onder mn stoel op het balkon ;) Meneer vind het balkon echt geweldig en lijkt ook weer wat te veranderen in zijn gedrag, op een positieve manier.

Nog iets meer dan 2 weken wachten en dan kijken of ze elkaar leuk vinden ^)
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 16:46:30 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_142245260
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Mevrouw kroelkont was vandaag niet bij mij weg te slaan. Uren geknuffeld O+ ze gaat dan zo leuk zachtjes knarsetanden.

[ afbeelding ]
En dit zat onder mn stoel op het balkon ;) Meneer vind het balkon echt geweldig en lijkt ook weer wat te veranderen in zijn gedrag, op een positieve manier.

Nog iets meer dan 2 weken wachten en dan kijken of ze elkaar leuk vinden ^)
Wat een lekker dier is Zeus toch ook :D het balkon doet hier ook altijd veel goed :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 14 juli 2014 @ 22:39:21 #248
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142304068
Fika en Sjoef, eerder niet zo op gelet, sorry, maar het zijn schatjes!

Douche-eendje, hier zijn ze ook dol op het balkon, en ja, ik kan weer ze zeggen, aangezien we sinds vandaag Missy hebben, een lief Rexje wat dol is op knuffelen, Bing was op slag verliefd maar had ook niet anders verwacht, Bing is een goedzak die alles en iedereen lief vind.

Het neemt het verdriet van Hazel niet weg maar ik merk dat Bing weer helemaal happy is.

Maar Missy dus, 13 weekjes jong.



Ik zal morgen eens wat duidelijke foto's maken maar is het nu te donker voor.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 14-07-2014 22:44:39 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 14 juli 2014 @ 22:43:26 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142304327
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een lekker dier is Zeus toch ook :D het balkon doet hier ook altijd veel goed :Y
Ja, heerlijk ding is het he :D Even zn charmes in de strijd voor je gooien ;)



Nog even wachten op aphrodite O+ ik hoop echt dat het goed komt met die 2 :Y
pi_142359444
Wat geven jullie je konijn als hoofdvoer?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 14:39:52 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_142362035
Hooi. En Science Selective brokken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:58:47 #252
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142364763
Wat gup zegt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:22:49 #253
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142365645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:28 schreef Miniem het volgende:
Wat geven jullie je konijn als hoofdvoer?
Hooi en Versele Laga cuni complete.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:14:36 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142367569
Bing en Missy samen.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:17:32 #255
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_142369500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:28 schreef Miniem het volgende:
Wat geven jullie je konijn als hoofdvoer?
Zoals velen hier: hooi en science selective :Y
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:32:02 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142369881
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:14 schreef snakelady het volgende:
Bing en Missy samen.

[ afbeelding ]
Missy is een rexje toch? Even een kleine tip/advies als je dat niet hebt meegekregen: controleer haar poten regelmatig. Door het haarpatroon van de rex hebben ze erg weinig vacht op de poten en een grotere kans op pododermatitis/sore hocks. In de opvang gebruiken we daar pawwax (tube, spul voor honden) bij beginnende ontstekingen.
http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Mechanisch/Podo_nl.htm
  woensdag 16 juli 2014 @ 19:33:37 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142372176
quote:
17s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Missy is een rexje toch? Even een kleine tip/advies als je dat niet hebt meegekregen: controleer haar poten regelmatig. Door het haarpatroon van de rex hebben ze erg weinig vacht op de poten en een grotere kans op pododermatitis/sore hocks. In de opvang gebruiken we daar pawwax (tube, spul voor honden) bij beginnende ontstekingen.
http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Mechanisch/Podo_nl.htm
Ik had het meegekregen inderdaad maar toch heel erg bedankt voor het advies en de link is altijd nuttig om te lezen. ^O^
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:27:23 #258
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142374424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 19:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik had het meegekregen inderdaad maar toch heel erg bedankt voor het advies en de link is altijd nuttig om te lezen. ^O^
Fijn :) Ik geef het zelf in de opvang ook altijd mee als advies (met name rexen en angora's/langharigen) hebben er nogal snel last van... en het is zo sneu om te zien hoe raar ze dan lopen -O-
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:19:27 #259
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142422249
Hoe houden jullie je konijnen koel eigenlijk? er is genoeg schaduw maar toch is het erg warm, ik zat te denken aan flesjes water in de vriezer leggen waar ze eventueel dan tegenaan kunnen liggen.
Is dat een idee?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142422325
Je hebt ook speciale icepods.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:21:48 #261
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142422372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 23:20 schreef Miniem het volgende:
icepods
Oke, en die kunnen ze niet kapotbijten?
Zal ik daar eens voor gaan kijken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:21:53 #262
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_142422378
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 23:19 schreef snakelady het volgende:
Hoe houden jullie je konijnen koel eigenlijk? er is genoeg schaduw maar toch is het erg warm, ik zat te denken aan flesjes water in de vriezer leggen waar ze eventueel dan tegenaan kunnen liggen.
Is dat een idee?
Ik leg altijd een fles water in de koelkast en probeer dan regelmatig te wisselen. Als je een fles in de vriezer doet, kan je er wel beter iets van een oude handdoek omheen doen, anders plakt je nijn vast als 'ie gaat likken.
Omdat peer.
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:22:21 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142422408
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 23:21 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Ik leg altijd een fles water in de koelkast en probeer dan regelmatig te wisselen. Als je een fles in de vriezer doet, kan je er wel beter iets van een oude handdoek omheen doen, anders plakt je nijn vast als 'ie gaat likken.
Oh ja natuurlijk, dat moeten we ook niet hebben. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142462845
Die icepods zijn knaagproof hoor, ze zijn ook helemaal rond dus geen hoekjes waar ze hun tanden in kunnen zetten. Ik heb er drie en mijn nijnen liggen er niet echt bovenop maar wel bijv. aan de zijkant of met hun voorpootjes erop. Of ze zitten het condens eraf te likken, die mafkezen, ze hebben echt gewoon drie volle waterbakken staan hoor.

Rexjes O+ heb daar echt een zwak voor, hier lopen er ook twee rond. Mijn vrouwtje lijkt echt op die van jou, ook zo'n spits snuitje, mijn Satijn heeft alleen ook nog allemaal zwarte vlekjes op haar lichaam. Hier zit ze op de leuning van de bank.



[ Bericht 0% gewijzigd door Miffy1 op 18-07-2014 23:28:04 ]
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:58:27 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142464953
Ik heb inderdaad ook diverse waterbakken staan, en vandaag dan flessen bevroren water in een theedoek gewikkeld en daar maakt Bing gretig gebruik van, Missy lijkt veel minder last te hebben van de warmte met haar korte witte vacht.

En wat een schatje Miffy1, ik ben erg benieuwd hoe Missy er uit gaat zien als ze volgroeid is. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:26:40 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142475933
Ik heb de tegels waar de konijnen kunnen liggen natgespoten voor extra verkoeling. En één maakt er ook lekker gebruik van. De ander daarentegen gedraagt zich als een echte Duitser. Die heeft een kuil in het zand gegraven en ligt nu in de schaduw in haar kuil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_142479121
Hey! :W

Fijn om even de tips van jullie te lezen.
Ik gebruik als de fles uit de diepvries, maar gebruiken het niet.

Weten jullie of een natte theedoek nu wel of niet goed voor ze zijn?
Ik dacht namelijk van niet.

(twee binnenkonijnen, ouder dan 3)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:46:49 #268
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_142480316
Onze Hummel en Gommie zijn binnen konijnen en hebben de luxe van airco. Dus last van de warmte zullen ze niet snel hebben. Wel verschoon ik de waterbak en flesje wat vaker op een dag. Icepod hebben we ooit geprobeerd maar moeten ze niets van weten :P

Maar ook al is er airco, er zit nog steeds vrij weinig beweging in
pi_142480507
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:46 schreef dutchdevil het volgende:
Onze Hummel en Gommie zijn binnen konijnen en hebben de luxe van airco. Dus last van de warmte zullen ze niet snel hebben. Wel verschoon ik de waterbak en flesje wat vaker op een dag. Icepod hebben we ooit geprobeerd maar moeten ze niets van weten :P

Maar ook al is er airco, er zit nog steeds vrij weinig beweging in [ afbeelding ]
Ja ik houd ze goed in de gaten.
Het mannetje lijkt meer last te hebben dan het vrouwtje.

Nog even en dan is het avond. :)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:54:02 #270
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_142480534
Natte theedoek? Geen idee. Durf ik niet te zeggen.
Ik zat te denken om wat fruit (banaan) in de diepvries te leggen en ze dat heel af en toe een keer te geven als koude snack/liksteen. Of zouden hun gevoelig maagjes/darmen dat niet aankunnen?
:@
pi_142480682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:54 schreef dutchdevil het volgende:
Natte theedoek? Geen idee. Durf ik niet te zeggen.
Ik zat te denken om wat fruit (banaan) in de diepvries te leggen en ze dat heel af en toe een keer te geven als koude snack/liksteen. Of zouden hun gevoelig maagjes/darmen dat niet aankunnen?
:@
Beau (M) is een eigenwijsje O+ dus alles wat ik probeer vind hij niets.
Het wordt oppassen denk ik.
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 16:01:13 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_142480755
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:46 schreef dutchdevil het volgende:
Onze Hummel en Gommie zijn binnen konijnen en hebben de luxe van airco. Dus last van de warmte zullen ze niet snel hebben. Wel verschoon ik de waterbak en flesje wat vaker op een dag. Icepod hebben we ooit geprobeerd maar moeten ze niets van weten :P

Maar ook al is er airco, er zit nog steeds vrij weinig beweging in [ afbeelding ]
De Molly-look-a-likes *O* Ik zou overigens voorzichtig zijn met koude snacks. Het klinkt heel goedbedoeld, maar ze kunnen er inderdaad flink last van krijgen!

Speaking of her, ze heeft t ook een beetje warm :+ (in die sok zit dus haar ijsfles). Maar, ondanks de warmte is ze ook lekker hooi aan het knagen en aan het drinken. Dus volgens mij gaat t wel goed :Y


[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 19-07-2014 16:57:29 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:19:01 #273
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142483765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De Molly-look-a-likes *O* Ik zou overigens voorzichtig zijn met koude snacks. Het klinkt heel goedbedoeld, maar ze kunnen er inderdaad flink last van krijgen!

Speaking of her, ze heeft t ook een beetje warm :+ (in die sok zit dus haar ijsfles). Maar, ondanks de warmte is ze ook lekker hooi aan het knagen en aan het drinken. Dus volgens mij gaat t wel goed :Y
[ afbeelding ]
Ik had ook bijna een Molly. Maar ze vond Zeus niet leuk, kijk maar :')

Zeus heeft het ook wel echt warm. Momenteel naast zn waterfles aan de kooi ook een schaal water buiten de kooi & een fles uit de vriezer met theedoek erom voor het afkoelen. Hij ligt vooral veel neergestort te chillen op het laminaat.

En nog een week wachten... Dan mag aphrootje geplaatst worden :o even kijken wanneer ik haar op ga halen.
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 17:26:52 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_142484167
Hahaha :D dat is inderdaad niet een heel geslaagde match nee. Ze moet m ècht ècht niet. Maar, aan het einde, als Zeus gaat rijden, valt ie er dan af?? _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:28:51 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142484253
Dit was toen op dag 1, na naast elkaar in hokken te hebben gezeten waar ik al mn twijfels bij had. Ze was via de tralies al regelmatig aan het happen naar Zeus en naar mij. Dag 2 was nog erger, Zeus was bang en rende voor haar weg.
Uhm ja. Dat is het mannelijk hoogtepunt bij konijnen, dan vallen ze nog wel eens om :')
pi_142486875
Verder dan dit gaan ze eigenlijk niet op de icepods liggen, Olaf zit lekker zijn kontje te koelen. Soms schuif ik er stiekem een half onder konijn als die languit ligt maar dat vinden ze maar niets, wordt het rare ding weer weggeduwd :')

  zondag 20 juli 2014 @ 12:18:05 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142508563

We hadden al 2 franse hangoren in de opvang zitten... en nu ook een vlaam erbij...Dus. Wie heeft interesse in Sjaak? :P Zoveel dumpertjes weer, opvang zit helemaal vol. Helaas.

Met aphrootje gaat het goed. Dr bips moet nog wel veel gewassen worden, gelukkig (nog) geen babies. Dus... nog even en dan kan ik gaan koppelen O+
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 12:26:04 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_142508797
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:28 schreef douche-eendje het volgende:
Dit was toen op dag 1, na naast elkaar in hokken te hebben gezeten waar ik al mn twijfels bij had. Ze was via de tralies al regelmatig aan het happen naar Zeus en naar mij. Dag 2 was nog erger, Zeus was bang en rende voor haar weg.
Uhm ja. Dat is het mannelijk hoogtepunt bij konijnen, dan vallen ze nog wel eens om :')
Hahaha, ik had geen idee :D

Wel spannend hoor, ik hoor dat t met Aphrootje beter gaat klikken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 juli 2014 @ 13:34:36 #279
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142510554
Ik heb goede hoop en mede hierdoor:




Ik had dit shirt aan naar het knaagdierencentrum... en het laatste wat ik gedaan heb daar is Aphro gewassen en geknuffeld. Hij is niet weg te krijgen bij het shirt :D
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 14:20:36 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_142512100
Hahaha :D lady smells!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_142516951
  maandag 21 juli 2014 @ 13:04:06 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_142549989
Iemand mss tips voor ons, t plan was om onze ram en speelvriendje te bezorgen, maar als ik t zo op internet lees kunnen we daar beter niet aan beginnen.... onze ram is nu twee jaar, handtam, lief beestje.Doen, of niet doen??
pi_142550007
quote:
Leuk!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 13:18:44 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_142550421
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:04 schreef mikoxx het volgende:
Iemand mss tips voor ons, t plan was om onze ram en speelvriendje te bezorgen, maar als ik t zo op internet lees kunnen we daar beter niet aan beginnen.... onze ram is nu twee jaar, handtam, lief beestje.Doen, of niet doen??
Ervan uitgaande dat je ram gecastreerd is, waarom zou het dan niet kunnen volgens internet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 21 juli 2014 @ 13:27:07 #285
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_142550698
Hij is niet gecastreerd, volgens Internet maken ze elkaar af.....
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 13:33:10 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_142550903
Je moet je ram sowieso laten castreren. Dan kun je er een vrouwtje bijzetten, dat is de grootste kans van slagen. Echter, je wilt natuurlijk geen jongen, vandaar de castratie ;)

Ram - ram is inderdaad een combinatie die vaak op vechten uitdraait. Voedster - voedster overigens ook.

Neem eens contact op met een konijnen opvang. Die kunnen je veel info geven over koppelen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_142551075
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:04 schreef mikoxx het volgende:
Iemand mss tips voor ons, t plan was om onze ram en speelvriendje te bezorgen, maar als ik t zo op internet lees kunnen we daar beter niet aan beginnen.... onze ram is nu twee jaar, handtam, lief beestje.Doen, of niet doen??
Wat bedoel je met speelvriendje? Een ander konijn dat af en toe langs komt, of bedoel je dat je zelf een ander konijn er bij wilt kopen/adopteren? In het eerste geval: niet doen, twee rammen wordt knokken en een voedster erbij wordt... nouja, babynijntjes maken :P

In het tweede geval: doen! Altijd een goed idee, één konijn is geen konijn. Dan wel doen wat Guppy zegt en je ram laten castreren, dan kun je als hij helemaal hersteld is bij een asiel/opvang oid een volwassen voedster adopteren die bij hem past. Of je neemt er een jong voedstertje bij als je liever een jonkie hebt (dan wel rekening houden met de puberteit van het jonge voedstertje, dan kan er enig geruzie ontstaan voordat er weer vrede wordt gesloten).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 21 juli 2014 @ 15:27:56 #288
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142555481
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:04 schreef mikoxx het volgende:
Iemand mss tips voor ons, t plan was om onze ram en speelvriendje te bezorgen, maar als ik t zo op internet lees kunnen we daar beter niet aan beginnen.... onze ram is nu twee jaar, handtam, lief beestje.Doen, of niet doen??
Ik zou het doen, Bing heeft 3 jaar alleen gezeten, had nog nooit een ander konijn gezien, alleen katten.
En hij is nu zo blij met zijn kleine vriendinnetje, eerst met Hazel ging al erg goed maar nu met Missy gaat het gewoon super!
Hij is actiever en zelfs knuffeliger dan hiervoor, eerst was hij nog wel eens humeurig, gromde, wilde geen aandacht en nu vind hij het allemaal geweldig.

Bing is gecastreerd overigens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 21 juli 2014 @ 15:38:15 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142555899


*;
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 21 juli 2014 @ 15:49:19 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142556392
Op 't eerste gezicht passen ze niet echt bij elkaar :D
Leuk dat het zo goed gaat.

Ik blijf koppelen wel heel erg stressvol vinden. Het liefst laat ik het koppelen op de konijnenopvang doen. Zij kunnen het beter dan ik en hebben er ook meer kijk op. De laatste keer heb ik echter zelf gekoppeld. Ik heb er lang de tijd voor genomen en uiteindelijk is het goed gegaan, maar het blijft absoluut niet mijn hobby.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:10:54 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142562909
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:27 schreef mikoxx het volgende:
Hij is niet gecastreerd, volgens Internet maken ze elkaar af.....
Niet alles dat op internet staat is waarheid ;).

Ram laten castreren, 3 weken wachten en dan is hij onvruchtbaar (iig, in de opvang houden we voor zekerheid 3 weken aan. Het zou ook met 2 weken al kunnen, dat koppelen). Dan eens op zoek naar een leuke dame bij een opvang, die je ook kunnen helpen bij het koppelen. Ook een koppeling tussen ram en voedster kán wel eens verkeerd gaan, maar dat is zelden.
SPOILER: filmpje van mislukte koppeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn wel een aantal dingen van belang voor een succesvolle koppeling/leuk koppeltje konijnen.
- De leefomgeving moet groot genoeg zijn en ook uitdaging bieden met speelgoed
- Een match tussen 2 konijnen
- Een 'baasje/verzorger' dat snapt dat een koppeling van 2 konijnen niet iets is wat in een uurtje gebeurd, maar het zeker een aantal weken kan duren voordat er een stabiel koppel is.

Maar bovenal is een koppel konijnen vooral erg leuk :Y
SPOILER: overload aan cuteness
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht in toevallig in regio Alkmaar wonen, ik ben inmiddels een eeuwigheid :+ vrijwilliger bij het knaagdierencentrum in Heiloo en wil je met alle plezier helpen met koppelen/dame uitzoeken etc. Daar staat mijn pm/dmbox altijd voor open. Mocht je ergens anders wonen, hier is een lange lijst met dierenasielen in Nederland en België die vol zitten met konijnen die een nieuw thuis zoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:49 schreef livelink het volgende:
Op 't eerste gezicht passen ze niet echt bij elkaar :D
Leuk dat het zo goed gaat.

Ik blijf koppelen wel heel erg stressvol vinden. Het liefst laat ik het koppelen op de konijnenopvang doen. Zij kunnen het beter dan ik en hebben er ook meer kijk op. De laatste keer heb ik echter zelf gekoppeld. Ik heb er lang de tijd voor genomen en uiteindelijk is het goed gegaan, maar het blijft absoluut niet mijn hobby.
Ik koppel ook liever konijnen van een vreemde dan van mijzelf, dan is de band toch wat minder en kijkt het neutraler, echt naar het onderling gedrag. Maar ik heb inmiddels zoveel koppelingen gedaan dat ik er wel snel zeker van kan zijn of iets tussen 2 konijnen wel/niet goed gaat.
  maandag 21 juli 2014 @ 19:53:00 #292
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142567699
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:49 schreef livelink het volgende:
Op 't eerste gezicht passen ze niet echt bij elkaar :D
Leuk dat het zo goed gaat.

Ik blijf koppelen wel heel erg stressvol vinden. Het liefst laat ik het koppelen op de konijnenopvang doen. Zij kunnen het beter dan ik en hebben er ook meer kijk op. De laatste keer heb ik echter zelf gekoppeld. Ik heb er lang de tijd voor genomen en uiteindelijk is het goed gegaan, maar het blijft absoluut niet mijn hobby.
Ik denk dat wij gewoon enorm geluk hebben met het zachtaardige karakter van Bing.
We hebben Missy bij hem gezet, hij ging er drie sec. op rijden en dat was het, beide vonden elkaar meteen lief en leuk en een half uurtje later lagen ze tegen elkaar aan te slapen.

Ook met Hazel ging het zo makkelijk, met wat oudere konijnen vond Bing het minder leuk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142577751
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:38 schreef snakelady het volgende:
[ afbeelding ]

*;
Lief! *;
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:53:40 #294
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_142610945
Mijn nijn Gerrit heeft sinds kort een vriendinnetje, ze heet Betsy. *;
En omdat ze zo schattig zijn spam ik even een foto. :@

  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:09:42 #295
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_142611957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:53 schreef Eisoep het volgende:
Mijn nijn Gerrit heeft sinds kort een vriendinnetje, ze heet Betsy. *;
En omdat ze zo schattig zijn spam ik even een foto. :@

[ afbeelding ]
Wat een heerlijke kleffigheid O+
  woensdag 23 juli 2014 @ 00:30:11 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142621688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:53 schreef Eisoep het volgende:
Mijn nijn Gerrit heeft sinds kort een vriendinnetje, ze heet Betsy. *;
En omdat ze zo schattig zijn spam ik even een foto. :@

[ afbeelding ]
Ah lief!!

Even een vraagje, vanmiddag was ik aan het zonnen op het balkon en ik lag dus op de grond, En Missy ging telkens aan mijn haren bijten, eerst ging ze me wassen en dan echt de haren uit mijn hoofd proberen te trekken....is dat normaal konijnengedrag? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 23-07-2014 00:36:00 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142632275
Ik weet wel dat konijnen regelmatig hun tanden gebruiken tijdens het wassen van zichzelf of een ander konijn dus misschien was ze gewoon iets te enthousiast bezig. Mijn Samba is een leeuwenkopje en heeft dus van die lange haren bij haar hoofd, ik heb wel eens gezien dat Olaf (rex) een paar van die lange haren uit zat te trekken tijdens het wassen. Misschien een rexendingetje, die kennen het concept 'lang haar' niet ;)
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:13:48 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142641872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:23 schreef Miffy1 het volgende:
Ik weet wel dat konijnen regelmatig hun tanden gebruiken tijdens het wassen van zichzelf of een ander konijn dus misschien was ze gewoon iets te enthousiast bezig. Mijn Samba is een leeuwenkopje en heeft dus van die lange haren bij haar hoofd, ik heb wel eens gezien dat Olaf (rex) een paar van die lange haren uit zat te trekken tijdens het wassen. Misschien een rexendingetje, die kennen het concept 'lang haar' niet ;)
haha, zou best kunnen inderdaad. :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_142693000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:53 schreef Eisoep het volgende:
Mijn nijn Gerrit heeft sinds kort een vriendinnetje, ze heet Betsy. *;
En omdat ze zo schattig zijn spam ik even een foto. :@

[ afbeelding ]
Aaah wat super lief. Gaat het een beetje goed tussen hen?

Hebben jullie de (binnen) bunnys standaard los lopen of bepaalde tijd per dag?
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 20:29:19 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_142693527
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:18 schreef MrChocolademelk het volgende:

[..]

Aaah wat super lief. Gaat het een beetje goed tussen hen?

Hebben jullie de (binnen) bunnys standaard los lopen of bepaalde tijd per dag?
Als we thuis zijn loopt Molly hier los en loopt ze door de woonkamer (en het balkon in de zomer). Als we werken zit ze in haar hok, een 2 verdiepingen grote binnenkooi :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_142727103
En next
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')