abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 september 2013 @ 09:00:50 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131189122


[Centraal] Whisky /Whiskey Topic

Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

De voorgaande delen:
Topicreeks: [Centraal] Whisky / Whiskey

Wat is whisky? :?
Whisky is een destillaat, dat wordt gestookt van granen; voornamelijk gerst, tarwe, rogge, en maïs. Hiertoe wordt uit de granen door middel van een speciaal proces, vergelijkbaar met het brouwen van bier, suiker onttrokken dat vervolgens vergist en gedestilleerd wordt in koperen destilleerketels. Daarna wordt het enige jaren op eikenhouten vaten gelegd om te rijpen.

De meeste whiskies worden gemaakt van meerdere soorten graan, die apart verwerkt worden en later weer bij elkaar gemengd. Dit noemt men blended whiskies. Voorbeelden die je vaak tegenkomt zijn Johnny Walker Red en Black Label, Vat69, Teachers, Famous Grouse, etc.

Andere whiskies worden van slechts één graansoort gestookt. Als die ene graansoort (gemoute) gerst is, dan heet het resultaat een single malt whisky. Is dat rogge, dan wordt het een straight rye whisky. De eerste zie je vaak uit Schotland (en soms uit Ierland), de laatste meestal uit de USA. Als zo'n whisky nu ook nog eens getapt wordt uit één vat, dan wordt het een single cask whisky genoemd.

De meeste whiskies die je gewoon koopt zijn dranken met een alcoholpercentage tussen de 40% en 46%; dat noemt men drinksterkte. Soms worden whiskies verkocht op hogere alcoholpercentages, zoals ze uit het vat vandaan komen. Dit noemt men dan vatsterkte, of cask strength whisky. Men kan er voor kiezen om de whisky op vatsterkte door er een beetje (bron)water aan toe te voegen iets soepeler drinkbaar te maken, dit is echter niet noodzakelijk.

Waar haal ik whisky? :?
De betere whisky vinden wij onder andere bij:

Ton Overmars slijterij te Amsterdam
Van Wees slijterij te Amersfoort
Van Zuylen slijterij te Loosduinen
Slijter Zonneveld te Maassluis
Whiskykoning te Den Bosch
Wijn- en Whiskyschuur te Scharnegoutum (FRL)
Versailles te Nijmegen
Whiskybase shop te Rotterdam
Whiskysite/Druiventuin te Leiden

of zo lang de Britse Pond weinig waard is:

The Whisky Exchange in de UK
Master Of Malt in de UK
Royal Mile Whisky in de UK

Voor de meeste standaardbottelingen kan je online terecht bij:

Drankgigant
Drankdozijn

Bij de meeste van bovenstaande winkels is het ook mogelijk om online te bestellen zodat je voor een nieuwe of bijzondere whisky niet eens de deur uit hoeft *)

En wat als ik nog vragen heb? :?
Post de vraag in dit topic :7

Voor wie het weten wil: Hoe een whisky uiteindelijk smaakt is voor een groot (zo niet het grootste) deel afhankelijk van het vat waarin het bewaard is geweest. Tegenwoordig wordt de meeste Schotse whisky gerijpt in vaten die daarvoor in Amerika hebben gediend om bourbon in te laten rijpen. Vroeger werd er veel vaker whisky gerijpt in ex-sherryvaten. Vaak wordt er gezocht naar de beste mix van bourbonvat-whisky en sherryvat-whisky om een bepaald karakter te creëren voor een bepaalde botteling. Er zijn ook variëteiten die exclusief van bourbonvaten komen (veel Glenmorangies bijvoorbeeld) en sommige fabrikanten hebben echte 100% sherryvat-whiskies in het assortiment (veel Macallan, Glenfarclas en Aberlour).

vele honderden verschillende smaken?

Zeker!


Zó veel variatie met een soort drank? Veel meer verschillende smaken dan elke andere alcoholische drank die ik ken. zachte whisky, scherpe whisky, rokerige whisky, zoete whisky, medicinale whisky, frisse whisky, romige whisky, noem het maar op. Dus laat u door één slechte eerste ervaring niet uit het veld slaan. Helaas zitten er zeker bij de voordeligere flessen whisky ( onder de 30 euro) verhoudingsgewijs veel slechtere soorten. tussen. Probeer daarna gewoon eens een andere of haal bij de betere slijter een paar mini-flesjes (5cl) van enkele Single Malt Whiskies....en vergelijk die eens. u zult versteld staan van de varieteit.

Slechte whisky is natuurlijk beter te haggelen met flink veel ijs/water/cola ;)



Dramming?

Whisky drink je doorgaans uit een glas (toch?). In de diverse landen gelden er in de horeca verschillende regels over de hoeveelheid te schenken alcohol in een glas. In Nederland lijkt de standaard op 35ml te zitten voor een glaasje whisky. In de beter gesorteerde whiskybars kun je er ook voor kiezen om een halve hoeveelheid ( ± 2cl) aan te schaffen zodat je makkelijker meer smaken kunt vergelijken of proberen zonder dat je te snel onder invloed of blut raakt.
Een dram is echter een willekeurige hoeveelheid whisky die je inschenkt. De ene keer kies je er voor om een ruime hoeveelheid in te schenken zodat je de hele avond aan een glas kunt nippen. een andere keer neem je juist kleinere beetjes, of halve drams zodat je meerdere soorten kunt proberen.


Nog meer info nodig? dan kun je hier een forum vinden dat speciaal is gewijd aan whisky in al zijn verschijningsvormen

Meer whiskylinks

Whiskybase
The Whisky Wire
Malt Madness
Ralfy's YouTube Channel
Whisky Connosr

Drink verstandig, drink met maten


----Het leven is te kort om slechte whisky te drinken!----

Hier verder!

  zondag 15 september 2013 @ 10:03:24 #2
408948 JamesTKirk
Beyond frontiers
pi_131189692
Whisky :9 Talisker :9 :9
The more complex the mind, the greater the need for the simplicity of play.
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2013 @ 11:19:32 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131190825
Gisteren heerlijke whisky avond gehad, mede mogelijk gemaakt door Karstman! Nu bijkomen :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zondag 15 september 2013 @ 15:42:22 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131199068
Vandaag bij schoonouders geklust en net thuis. Tijd voor whisly dus: voor vanmiddag eens een Dimple 15yo Blended Scotch Whisky. Lekkerrr.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 15 september 2013 @ 15:47:07 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131199230
Het is een lekkere whisky, maar hier moet ik wel een beetje om lachen:

quote:
Dimple 15 Year, is geroemd om zijn intense aroma’s die moeiteloos overvloeien in de zachte, zoete en geboterde aroma’s en gepaard gaan door een lichte maar heerlijke warme smaak met een delicate afdronk. Dimple 15 Year behoort tot de meer populaire whiskymerken en na het proeven van dit prachtige distillaat begrijpen we waarom, een super whisky voor een super prijs! Op de neus heeft deze whisky intenste aroma's, vergelijkbaar met tonen van parfum, die overgaan in zachte aroma’s van boter, mout, appelsap en tonen van turf. In de mond bevat Dimple 15 Year een licht maar smaakvol karakter van honing, toffee, kruiden, gemoute gerst en hints van rook en eikenhout. Een delicate afdronk is aanwezig, met hints van pure chocolade die langzaam wegvloeit.
Mijn hele wekelijkse winkelkarretje zit er in! :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_131208355
quote:
99s.gif Op zondag 15 september 2013 15:47 schreef Cynix ® het volgende:
Het is een lekkere whisky, maar hier moet ik wel een beetje om lachen:

[..]

Mijn hele wekelijkse winkelkarretje zit er in! :D
Turf? ;)
pi_131208614
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:19 schreef JeMoeder het volgende:
Gisteren heerlijke whisky avond gehad, mede mogelijk gemaakt door Karstman! Nu bijkomen :)
Was lekker en gezellig inderdaad. Voor de liefhebbers de lineup:
Edradour 7yo Chardonnay
Benriach 16yo Claret Finish
Benriach 12yo IM Petrus Gaia Finish
Tobermory 15yo MM Temporanillo Rioja Finish
Arran Amarone Cask Finish
Longrow Red 11yo Cabernet Sauvignon Finish
Caol Ila Distillers Edition 1995 Moscatel Finish
en daarna uiteraard nog het een en ander uit de kast.

Men was verdeeld over de winnaar. Het spant tussen de Longrow en de Tobermory. De Arran was het bijzonderst, hele vreemde whisky, niet vies maar gewoon heel raar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2013 @ 20:24:52 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131209957
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef Karstman het volgende:

[..]

Was lekker en gezellig inderdaad. Voor de liefhebbers de lineup:
Edradour 7yo Chardonnay
Benriach 16yo Claret Finish
Benriach 12yo IM Petrus Gaia Finish
Tobermory 15yo MM Temporanillo Rioja Finish
Arran Amarone Cask Finish
Longrow Red 11yo Cabernet Sauvignon Finish
Caol Ila Distillers Edition 1995 Moscatel Finish
en daarna uiteraard nog het een en ander uit de kast.

Men was verdeeld over de winnaar. Het spant tussen de Longrow en de Tobermory. De Arran was het bijzonderst, hele vreemde whisky, niet vies maar gewoon heel raar.
De Edradour was de grote verliezer, een erg vlakke whisky met een finish die sneller voorbij was dan Usain Bolt die de 100 meter loopt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 15 september 2013 @ 21:24:17 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131213747
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef Karstman het volgende:

[..]

Was lekker en gezellig inderdaad. Voor de liefhebbers de lineup:
Edradour 7yo Chardonnay
Benriach 16yo Claret Finish
Benriach 12yo IM Petrus Gaia Finish
Tobermory 15yo MM Temporanillo Rioja Finish
Arran Amarone Cask Finish
Longrow Red 11yo Cabernet Sauvignon Finish
Caol Ila Distillers Edition 1995 Moscatel Finish
en daarna uiteraard nog het een en ander uit de kast.

Men was verdeeld over de winnaar. Het spant tussen de Longrow en de Tobermory. De Arran was het bijzonderst, hele vreemde whisky, niet vies maar gewoon heel raar.
Maar zo te zien hebben jullie de finish in ieder geval wel gehaald...
pi_131219053
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 21:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar zo te zien hebben jullie de finish in ieder geval wel gehaald...
Grapjas :)

ZIt nu weer even aan die Arran te nippen en hij blijft wazig, het is dat ie 50% is en je dat proeft maar anders had het net zo goed een soort likeur kunnen zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 16 september 2013 @ 08:44:42 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131227985
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Karstman het volgende:

[..]

Grapjas :)
:P

Heb één keer een 'finish'-tasting gedaan en daarna heb ik even overwogen om te stoppen met whisky. Wat een troep kan daar tussen zitten...

Afgelopen vrijdag daarentegen tijdens een tasting van ons cluppie (Amsterdams Whisky Genootschap) een Springbank Calvados Wood opengetrokken en die was zeer de moeite waard. De combi van het wat zoete/rinzige van appels met de typische lichte rook van de Springbank werkte zeer goed.

Onze complete line-up (v.l.n.r.):



Bushmills 16y
Ultimate Glen Rothes 17y
Cadenhead Longmorn 1987 15y
Ultimate Longmorn 17y (cask ...18)
Karuizawa Distillery Only 1995
Calvados Pay d'Auge 15y
Springbank Calvados Wood 12y
Bunnahabhain Cruach Mhona
Chieftain's Caol Ila 15y
The Perfect Dram Laphroaig 20y
SMWS Ardbeg 33.123

De Karuizawa was zeer goed. Helaas was het maar een 25cl flesje en moet je er voor naar de distilleerderij in Japan...

  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 09:17:53 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131228467
Hoe vond je de Chieftains Caol Ila? Die heb ik vorig jaar op een proeverij geproefd en naar aanleiding daarvan ook aangeschaft. Staat nog steeds te wachten om eens open getrokken te worden.

Gaat het ook om deze versie?
http://whiskybase.com/whiskies.php?merkid=2&whiskyid=31834
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 16 september 2013 @ 09:43:45 #13
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131228921
Yep, die Caol Ila was het. Het is een typische Caol Ila, licht fruitig en meer rokerig.
Aardig, maar niet echt mijn ding, ben niet zo'n fan van dit soort whiskies.
Maar met de begeleidende oesters was het wel weg te spoelen... ;)

  † In Memoriam † maandag 16 september 2013 @ 11:56:43 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131232266
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:44 schreef MadMaster het volgende:
...Amsterdams Whisky Genootschap..
Maar dan mogen jullie toch geen Bushmill's drinken? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 16 september 2013 @ 12:08:51 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131232692
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 11:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar dan mogen jullie toch geen Bushmill's drinken? :o
:D
Niet mogen is een groot woord, ik heb afgelopen vrijdag ook een onvervalste Calvados tussen gezet, zoals je in de line-up kunt zien, ter vergelijking met de Spingbank Calvados Wood die daarna op het programma stond.
De basis blijft Schotse whisky, dus daarom dat ook als uitgangspunt in de naam gekozen...

En om de club nou 'Amsterdams Whisky/Whiskey/Calvados/Gin/Wodka/Genever/Whatever Kind of Booze Genootschap' te noemen, dat bekt ook niet lekker... :P

Die Bushmills viel als indrinkertje niet eens tegen, had die al ruim 10 jaar niet meer geproefd...
pi_131254480
Oh een oester met een scheutje Caol Ila, dat klinkt als een goed plan. Die Chieftans is inderdaad een zeer smakelijke uitvoering, als je ervan houdt. Leuke lijst ook verder en die japanner klinkt inderdaad zeer bijzonder.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 22:19:04 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131260122
Ik ben geen seafood fan, maar een goede peaty whisky bij zelfgebrouwen kippenbouillon en daarvan een soepje of zelfs een risotto (vloeken in de Italiaanse kerk) maken is heerlijk!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131273135
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Karstman het volgende:

[..]

Grapjas :)

ZIt nu weer even aan die Arran te nippen en hij blijft wazig, het is dat ie 50% is en je dat proeft maar anders had het net zo goed een soort likeur kunnen zijn.
Een vriend van me heeft de Arran Port Cask Finnish staan. Die vind ik echt heerlijk. Heb de Amarone nooit gehad.
Blood Sugar Sex Magik
pi_131326326
Laphroaig QC maar aangeschaft. Nu een glaasje aan het drinken bij het voetbal. Hemels lekker :Y
Demain, on roule
pi_131326468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:50 schreef Mykonos het volgende:
Laphroaig QC maar aangeschaft. Nu een glaasje aan het drinken bij het voetbal. Hemels lekker :Y
Je maakt de verleiding om een dram FG 1992 Vintage of Glenmorangie te drinken wel groot :'(
pi_131326865
dit weekend maar weer eens what lekkere single malts proberen. Vlak over de grens bij Maastricht :D

http://smokkelhoeve.be/activiteiten
Alpha kenny one
  donderdag 19 september 2013 @ 08:53:17 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131339409
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:01 schreef falling_away het volgende:
dit weekend maar weer eens what lekkere single malts proberen. Vlak over de grens bij Maastricht :D

http://smokkelhoeve.be/activiteiten
Ben dit jaar daar helaas niet van de partij.
Groeten aan Jos... ;)
pi_131342941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ben dit jaar daar helaas niet van de partij.
Groeten aan Jos... ;)
Toch niet Bams he?
  donderdag 19 september 2013 @ 14:57:41 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131353472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wellus...
Dan hoop ik dat ie IRL vriendelijker is dan tegen mij op een welbekend forum. Afspraken nakomen was daar niet zijn sterkste punt, helaas.
  donderdag 19 september 2013 @ 17:48:22 #26
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131353977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:29 schreef totalatool het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ie IRL vriendelijker is dan tegen mij op een welbekend forum. Afspraken nakomen was daar niet zijn sterkste punt, helaas.
Toch niet dat forum he?
Nooit problemen met Jos gehad, dus kan je stelling niet onderschrijven...
pi_131357326
Absolute beginner, van de slijter een flesje Bowmore 12 meegekregen. Dat zou volgens hem vergelijkbaar zijn met de Glenlivet 12 die ik eerder had geproefd, maar dat proef ik toch niet echt. :) Veel rokeriger, maar absoluut lekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_131357957
Ik doe maar ff beetje inlichten voor die uit België of aan de Belgische grens (Antwerpen)

- Highlandgames met standje met proeverijen in Ekeren op zondag 22 sept/
- Bruichladdich vs. Macallan (tasting) bij Anverness op 26 sept.
- Bourbon tasting met James Cowan (Benriach) bij Anverness à) 14 november.
  donderdag 19 september 2013 @ 22:54:38 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131367372
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:29 schreef nostra het volgende:
Absolute beginner, van de slijter een flesje Bowmore 12 meegekregen. Dat zou volgens hem vergelijkbaar zijn met de Glenlivet 12 die ik eerder had geproefd, maar dat proef ik toch niet echt. :) Veel rokeriger, maar absoluut lekker.
Welke prutser van een slijter was dat? :D
  donderdag 19 september 2013 @ 22:57:38 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131367548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
Ik doe maar ff beetje inlichten voor die uit België of aan de Belgische grens (Antwerpen)

- Highlandgames met standje met proeverijen in Ekeren op zondag 22 sept/
- Bruichladdich vs. Macallan (tasting) bij Anverness op 26 sept.
- Bourbon tasting met James Cowan (Benriach) bij Anverness à) 14 november.
Je vergeet de belangrijkste bij onze Zuiderburen:

Lindores Whiskyfest - Oostende, November 23 - 24, 2013 (www.lindores.be)
pi_131372534
quote:
12s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Toch niet dat forum he?
Nooit problemen met Jos gehad, dus kan je stelling niet onderschrijven...
Jawel, dat forum. Daar is Jos Bams ook semi-actief.

Toelichting: hij wilde een tweetal flessen Ardbeg van me hebben en we kwamen een deal overeen. Vervolgens zei ik nee tegen andere geïnteresseerden, omdat ik alleen nog de overdracht met Jos moest regelen, en daarna haakte hij alsnog af omdat hij ze plots heel toevallig elders voor een betere deal had kunnen vinden.

Er was nog een tweede voorval: hij had een fles die ik wilde hebben, noemde een nette prijs, en toen ik er na het weekend op reageerde was de fles plotseling anderhalf keer zo duur geworden.

Ik ben een man van mijn woord, en zie dat graag bij anderen terug. Jos heeft daar dus geen hoge ogen gegooid bij mij.
pi_131372556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:29 schreef totalatool het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ie IRL vriendelijker is dan tegen mij op een welbekend forum. Afspraken nakomen was daar niet zijn sterkste punt, helaas.
Als ik in zn winkel sta is die altijd vriendelijk. Verder ken ik hem niet.
Helaas kan ik zondag niet naar Vroenhoven -O-
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:00:41 #33
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_131373395
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Welke prutser van een slijter was dat? :D
Ja, dat lijkt totaal niet op elkaar :D.

Bowmore 12 :9

12 oktober ga ik overigens naar het Leeuwarder whisky evenement :P. Ben benieuwd!
heitieh
pi_131373475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste bij onze Zuiderburen:

Lindores Whiskyfest - Oostende, November 23 - 24, 2013 (www.lindores.be)
uiteraard, maar Oostende is dan weer ver uit de richting voor de meeste, niet te missen lijkt me de Ardbeg Corner daar :9~ :9~ :9~ :9~
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:20:48 #35
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131373729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:39 schreef totalatool het volgende:

[..]

Jawel, dat forum. Daar is Jos Bams ook semi-actief.

Toelichting: hij wilde een tweetal flessen Ardbeg van me hebben en we kwamen een deal overeen. Vervolgens zei ik nee tegen andere geïnteresseerden, omdat ik alleen nog de overdracht met Jos moest regelen, en daarna haakte hij alsnog af omdat hij ze plots heel toevallig elders voor een betere deal had kunnen vinden.

Er was nog een tweede voorval: hij had een fles die ik wilde hebben, noemde een nette prijs, en toen ik er na het weekend op reageerde was de fles plotseling anderhalf keer zo duur geworden.

Ik ben een man van mijn woord, en zie dat graag bij anderen terug. Jos heeft daar dus geen hoge ogen gegooid bij mij.
Dat zijn mindere verhalen, die ik gelukkig nog niet heb meegemaakt.
Ik verkoop sowieso niet aan slijters. Het lijkt me geen leuk gezicht om jouw voormalige fles enkele dagen later met een x percentage verhoogd op de website van die slijter te zien staan. Dan verkoop ik 'm zelf wel voor die prijs... :P
Ik verkoop trouwens überhaupt niet of nauwelijks iets aan anderen...
pi_131374124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:20 schreef MadMaster het volgende:
Ik verkoop sowieso niet aan slijters. Het lijkt me geen leuk gezicht om jouw voormalige fles enkele dagen later met een x percentage verhoogd op de website van die slijter te zien staan. Dan verkoop ik 'm zelf wel voor die prijs... :P
Ik verkoop trouwens überhaupt niet of nauwelijks iets aan anderen...
Nadeel van zelf verkopen is dat je er al snel 10% of meer veilingkosten over moet betalen. Als je dus een slijter vindt die een fles wil kopen voor 90% van wat hij op een veiling zou kunnen opleveren, dan is het een win-win wat mij betreft.
Bovendien, waar het me om gaat is niet geld, maar toevoeging van nieuwe flessen in mijn kast. Een ruil is met een slijter prima te doen.
Jos Bams zal ik er echter niet snel meer voor overwegen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:49:17 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131374198
Ik had het niet over veilingen, maar over zelf verkopen.
Gelegenheden/liefhebbers genoeg daarvoor...
Maar ik sluit een veiling t.z.t. niet uit, voorlopig hoeft dat echter nog niet voor mij...

En ruilen is weer een ander verhaal, daar heb je vrijwel altijd een win/win situatie.
pi_131390314
Pas een Red Stag geproefd



Viel me niet eens tegen sterker nog ik was aangenaam verrast.

De black cherry toevoeging aan hun standaard Bourbon kwam goed tot zijn recht.

Niet voor iedereen weggelegd omdat het wel vrij zoet is maar het is zeker op de koudere dagen lekker om er een dram van te nemen.

Ik zeg een 7 en dat is een goed cijfer voor die prijsklasse :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131392960
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Welke prutser van een slijter was dat? :D
Geen kenner blijkbaar, je kan mij alles wijsmaken. ;) Parkwijk, Haarlem

Binnenkort maar eens een proeverij bij Liquid Gold proberen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:02:36 #40
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131397042
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Geen kenner blijkbaar, je kan mij alles wijsmaken. ;) Parkwijk, Haarlem

Binnenkort maar eens een proeverij bij Liquid Gold proberen.
Of Melgers in Haarlem of Zeewijck in IJmuiden/Santpoort.
En op 19 oktober is er een zeer aan te raden Whisky en Rum festival in IJmuiden...
pi_131397649
Ik drink nu een Monkey Shoulder.... best wel lekker en niet duur.
Facts don't care about your feelings
pi_131406426
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Of Melgers in Haarlem of Zeewijck in IJmuiden/Santpoort.
En op 19 oktober is er een zeer aan te raden Whisky en Rum festival in IJmuiden...
Thanks voor de tips! Melgers zit hier om de hoek, ook uitstekend voor hun bieren. Vanmiddag maar eens langsgaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_131406435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik drink nu een Monkey Shoulder.... best wel lekker en niet duur.
Jij ook hier? :o
Kom je 5 oktober ook?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_131414738
Wat vinden jullie van onderstaand idee?

CUL / Special blend Castrol/Bourbon
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_131417122
Ik denk dat een mening over het idee er weinig toe doet als je de praktische bezwaren (voorkomen dat je mensen vergiftigt en dus de geur in een uiterst kostbaar proces synthetiseren en door het Europese certificeringsproces halen) in acht neemt :P

Alle praktische bezwaren terzijde: waarom niet? Ik zou het zelf niet drinken, maar er is vast wel markt voor te vinden...
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_131417452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Pas een Red Stag geproefd

[ afbeelding ]

Viel me niet eens tegen sterker nog ik was aangenaam verrast.

De black cherry toevoeging aan hun standaard Bourbon kwam goed tot zijn recht.

Niet voor iedereen weggelegd omdat het wel vrij zoet is maar het is zeker op de koudere dagen lekker om er een dram van te nemen.

Ik zeg een 7 en dat is een goed cijfer voor die prijsklasse :)
die heb ik hier ook nog staan, maar ik krijg hem toch niet weggewerkt :P

vandaag maar eens op de gok de Jura 16 gekocht
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:28:25 #47
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131418942
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Wat vinden jullie van onderstaand idee?

CUL / Special blend Castrol/Bourbon
Uitstekend, van mij mag je alles door een bourbon heen flikkeren... :P
pi_131431803
Ruimte aan het maken in de kast. De laatste dram uit mijn Bruichladdich 1994 Full Strength Second Edition soldaat gemaakt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage zondag 22 september 2013 @ 11:13:16 #49
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131435385
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Uitstekend, van mij mag je alles door een bourbon heen flikkeren... :P
Kan er alleen maar beter te pruimen van worden inderdaad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131444293
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:13 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kan er alleen maar beter te pruimen van worden inderdaad.
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van dit soort statements. Dat jij het niet lekker vind wil niet zeggen dat de hele wereld dat dan ook maar moet vinden.
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  Redactie Frontpage zondag 22 september 2013 @ 16:11:00 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131445023
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:51 schreef XmattX het volgende:

[..]

Ik wordt altijd een beetje kriebelig van dit soort statements. Dat jij het niet lekker vind wil niet zeggen dat de hele wereld dat dan ook maar moet vinden.
Je hebt gelijk, het is ook maar mijn mening - die zal ik zeker niet aan anderen opleggen als waarheid. Ik begrijp dat anderen dit erg lekker kunnen vinden, maar ik spuw gewoon even mijn gal. Trek het je niet teveel aan :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 22 september 2013 @ 16:30:12 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131445691
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:51 schreef XmattX het volgende:

[..]

Ik wordt altijd een beetje kriebelig van dit soort statements. Dat jij het niet lekker vind wil niet zeggen dat de hele wereld dat dan ook maar moet vinden.
Ben blij dat ik bij mijn post 'van mij' erbij gekrabbeld heb.
Ieder z'n voorkeuren en mening uiteraard...
  Redactie Frontpage zondag 22 september 2013 @ 21:35:18 #53
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131458925
quote:
12s.gif Op zondag 22 september 2013 16:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ben blij dat ik bij mijn post 'van mij' erbij gekrabbeld heb.
Ieder z'n voorkeuren en mening uiteraard...
Dat had ik ook moeten doen, het was een mening :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131465070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Jij ook hier? :o
Kom je 5 oktober ook?
Whiskyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy 8-)

nee denk het niet
Facts don't care about your feelings
pi_131466393
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Waarom zou je überhaupt godverdomme een Jim Beam White Label, wat een perfect prima ''instap'' Bourbon is (ik drink hem zelfs net zo graag of zelfs liever dan een Makers Mark) willen verneuken met motorolie.. FFS :')
  maandag 23 september 2013 @ 10:55:15 #56
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_131472212
Van weekend Old Jamaica Ginger beer met Jim Beam gedronken. Beste lekkere combo. :D
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 11:11:26 #57
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131472652
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:55 schreef escalatie het volgende:
Van weekend Old Jamaica Ginger beer met Jim Beam gedronken. Beste lekkere combo. :D
Was dat Old Jamaica Ginger Beer 10W40? :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 23 september 2013 @ 11:20:02 #58
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_131472878
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2013 11:11 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Was dat Old Jamaica Ginger Beer 10W40? :')
Ik draaide er wel een paar uurtjes soepel op.
pi_131478546
Iemand hier bekend met de Talisker Port Ruigh? Een Talisker die op port vaten heeft gelegen dus. Is nog niet zo heel lang op de markt.
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 23 september 2013 @ 14:30:41 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131478580
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:29 schreef hoogvlieger het volgende:
Iemand hier bekend met de Talisker Port Ruigh? Een Talisker die op port vaten heeft gelegen dus. Is nog niet zo heel lang op de markt.
Heb er een sample van liggen, maar heb 'm nog niet geproefd.
De reacties die ik gelezen heb zijn wisselend...
pi_131479565
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heb er een sample van liggen, maar heb 'm nog niet geproefd.
De reacties die ik gelezen heb zijn wisselend...
Talisker is wel mijn favoriete whisky. En de laatste (doch tevens ook enige) op portvaten gelagerde whisky was ik ook enthousiast over. Hoop dat de combinatie een succes is.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator zondag 29 september 2013 @ 20:44:47 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131686347
tijd voor een dram dalwhinnie 15
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 29 september 2013 @ 22:34:54 #63
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131692794
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 20:44 schreef Bosbeetle het volgende:
tijd voor een dram dalwhinnie 15
Lekker, die staat hier ook nog, zit nog een kwartje in. Snel een keer helemaal soldaat maken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 22:54:59 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131693959
Hier dit weekend achtereenvolgens aan de Glenlivet 18yo, op zaterdagavond enige Islay Mist 17yo en nu, zondagavond, een lekkere Ledaig 10yo. Allemaal lekker, maar gek genoeg wint voor mij de jongste, de Ledaig dus. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_131694815
Dit weekend geen whisky maar bier. Ben gister naar het Borefts bierfestival in Bodegraven geweest. Superleuk festival met heel veel bijzondere biertjes. Ook een aantal dat op whiskyvaten was gelagerd geproefd, o.a. Bowmore, Glen Elgin en Wild Turkey bourbon vaten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 29 september 2013 @ 23:24:32 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131695381
Ach ja, ze moeten toch wat met die vaten die al 6 keer in de refill zijn geweest... :P
pi_131700977
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:24 schreef MadMaster het volgende:
Ach ja, ze moeten toch wat met die vaten die al 6 keer in de refill zijn geweest... :P
Ja het is dat of er barbecue houtsnippers van maken. Nou was het wisselend succes hoor maar een van de Wild Turkey's en de Glen Elgin waren erg goed gelukt. Wat niet gezegd kon worden van het Hot en Spicy bier... gebrouwen met madamme jeanet en nog een pepersoort...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 10:39:00 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131702670
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 09:17 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja het is dat of er barbecue houtsnippers van maken. Nou was het wisselend succes hoor maar een van de Wild Turkey's en de Glen Elgin waren erg goed gelukt. Wat niet gezegd kon worden van het Hot en Spicy bier... gebrouwen met madamme jeanet en nog een pepersoort...
Dat lijkt me ook meer een gimmick dan iets dat lekker gaat zijn inderdaad. Ik kan me voorstellen dat de peper alle andere lekkere moutsmaken in het bier camoufleerde?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131706794
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook meer een gimmick dan iets dat lekker gaat zijn inderdaad. Ik kan me voorstellen dat de peper alle andere lekkere moutsmaken in het bier camoufleerde?
Nou het viel eigenlijk enorm tegen, je verwacht dat het enorm overheerst maar dat doet het niet. Is ook niet zo dat je mond enorm in brand vliegt zoals je met heet eten wel kan hebben. Ja het proeft pittig maar daar is alles mee gezegd, het blijft niet echt hangen. Ik had ook verwacht dat ik daarna niks meer zou proeven en had hem dus als afsluiter bedoeld, maar omdat dat best tegenviel en we nog een muntje over bleken te hebben toch nog maar een klein glaasje Sublime Stout genomen :9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 15:57:26 #70
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131710468
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:35 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nou het viel eigenlijk enorm tegen, je verwacht dat het enorm overheerst maar dat doet het niet. Is ook niet zo dat je mond enorm in brand vliegt zoals je met heet eten wel kan hebben. Ja het proeft pittig maar daar is alles mee gezegd, het blijft niet echt hangen. Ik had ook verwacht dat ik daarna niks meer zou proeven en had hem dus als afsluiter bedoeld, maar omdat dat best tegenviel en we nog een muntje over bleken te hebben toch nog maar een klein glaasje Sublime Stout genomen :9
Die Stout klinkt veel beter dan dat peperbier, daar heb ik niet eens een smaaknotitie van de Stout voor nodig :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131716508
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 15:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Die Stout klinkt veel beter dan dat peperbier, daar heb ik niet eens een smaaknotitie van de Stout voor nodig :)
Van Fyne Ales uit de buurt van Glasgow. Kleine tent maar ze hebben best mooie bieren zoals een Smoked Chilli Dark Ale (niet pittig :)) en Zombier.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 30 september 2013 @ 19:53:41 #72
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131718575
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 30 september 2013 @ 21:47:41 #74
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131723539
Ik ben weer terug uit de Balkan mensen! Afgelopen woensdag om 12.00u was ik weer thuis. Mooi weer gehad, veel oorlogsschade gezien (schrijnend, vooral in Sarajevo en Mostar, gebouwen met kogelgaten en puin) en veel moois gezien zoals het Nationaal park Plitvicemeren, steden zoals Tirana en Zagreb, het spookachtige Montenegro (vooral 's avonds in de buurt van de 'zwarte bergen') etc. etc. etc. Eigenlijk te veel om op te noemen! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_131739311
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 19:53 schreef MadMaster het volgende:
Met enorm veel dank aan een collega mag ik de Lagavulin Jazz 2013 aan mijn collectie toevoegen... *O*
Voor een niet-Islayfan ben je er (terecht) blij mee! :D
Ik heb er zelf ook enkele in de collectie staan. :9~
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:40:52 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131749135
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:10 schreef totalatool het volgende:

[..]

Voor een niet-Islayfan ben je er (terecht) blij mee! :D
Ik heb er zelf ook enkele in de collectie staan. :9~
De vorige 2 heb ik ook en die zijn wel te drinken...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:58:59 #77
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131749704
Lagavulin is geweldig...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:59:35 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:59:50 #79
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131749733
Nee?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:01:20 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131749798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee?
Nee.
Er zijn vele verschillende Lagavulin bottelingen en er zijn er bij die ik niet lekker vind.
Uiteraard is dat persoonlijk, maar net als bij alle distilleerderijen heb je minder goede, goede en geweldige bottelingen...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:05:14 #81
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131749946
Zo is het leven.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_131769375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nou, niet allemaal...
Ook dat is dus een kwestie van smaak. Ik heb nog geen Lagavulin gehad die ik niet lekker vond.
Ik heb gisteren nog bij toeval een fles Lagavulin 16 White Horse op de kop weten te tikken en ik ben heel benieuwd hoe die is vergeleken met de huidige 16.
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 09:22:39 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131769943
Gisteren in de kroeg perongeluk een irish mist besteld die stond bij de ierse whisky's en ik ben niet zo thuis in de ierse whiskies dus ik dacht laat ik er eens 1 proberen.... :r dat is verdorie een whisky likeur :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131770060
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren in de kroeg perongeluk een irish mist besteld die stond bij de ierse whisky's en ik ben niet zo thuis in de ierse whiskies dus ik dacht laat ik er eens 1 proberen.... :r dat is verdorie een whisky likeur :r
_O-
Voor een whiskeylikeur vind ik het eigenlijk niet heel vies, ok het is geen Glayva maar toch.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 09:30:27 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131770069
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:29 schreef Karstman het volgende:

[..]

_O-
Voor een whiskeylikeur vind ik het eigenlijk niet heel vies, ok het is geen Glayva maar toch.
Nouja ik heb hem ook wel opgedronken maar het eerste slokje... als je eigenlijk een whisky verwacht, brrrr
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:58:10 #86
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131793224
Ik ga binnenkort maar weer eens langs Gall & Gall. Daar stond laatst een leuke single malt waarvan ik helaas de naam ben vergeten, maar het was iets waarvan ik nog nooit had gehoord en de prijs lag onder de 30 euro. Fijn wel! Hopelijk hebben ze er nog wat voorraad van, want de laatste keer dat ik keek was alweer een paar weken geleden.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:24:54 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131797529
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:46 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ook dat is dus een kwestie van smaak. Ik heb nog geen Lagavulin gehad die ik niet lekker vond.
Ik heb gisteren nog bij toeval een fles Lagavulin 16 White Horse op de kop weten te tikken en ik ben heel benieuwd hoe die is vergeleken met de huidige 16.
Uiteraard is alles subjectief, zeker van persoon tot persoon, maar sommige Distillers Editions vind ik bijvoorbeeld niet prettig.
Die White Horse 16 is stukken beter dan de reguliere 16, dat vind ik dan weer wel en da's ook een open deur... :P
pi_131799841
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ga binnenkort maar weer eens langs Gall & Gall. Daar stond laatst een leuke single malt waarvan ik helaas de naam ben vergeten, maar het was iets waarvan ik nog nooit had gehoord en de prijs lag onder de 30 euro. Fijn wel! Hopelijk hebben ze er nog wat voorraad van, want de laatste keer dat ik keek was alweer een paar weken geleden.
Glen Deveron toevallig?
pi_131801192
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ga binnenkort maar weer eens langs Gall & Gall.
Je houdt ervan om teveel voor je whisky te betalen? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Uiteraard is alles subjectief, zeker van persoon tot persoon, maar sommige Distillers Editions vind ik bijvoorbeeld niet prettig.
Die White Horse 16 is stukken beter dan de reguliere 16, dat vind ik dan weer wel en da's ook een open deur... :P
Oh, nou ja, ik moet toegeven dat ik alleen ervaring heb met de 1993/2009 lgv.4/497. Dat is ook alweer een paar jaartjes geleden. :)
Met die White Horse 16 ben ik behoorlijk in mijn nopjes, het is namelijk zelfs een versie met de gouden tekst op de fles en niet de latere met de tekst "embossed" in het glas.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:17:40 #90
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131806041
Lagavulin White Horse heb ik mogen proeven bij iemand die een paar dozen vol ervan tegelijk op de kop wist te tikken. Prachtige whisky waarbij de jodium, rook en turf wel aanwezig is, maar niet overheerst. In dat geval heb ik er geen moeite mee...
pi_131813191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 08:11 schreef totalatool het volgende:
Met die White Horse 16 ben ik behoorlijk in mijn nopjes, het is namelijk zelfs een versie met de gouden tekst op de fles en niet de latere met de tekst "embossed" in het glas.
En dan nog klagen dat ik je voor was met de Talisker... tssk tssk ;)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_131821824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:39 schreef XmattX het volgende:

[..]

En dan nog klagen dat ik je voor was met de Talisker... tssk tssk ;)
Zoals ik al zei, geluk bij een ongeluk :), want ik kwam voor de Talisker 10 map label, en de fles Talisker 10 die ik nu heb is van (17 september) 2007.
  † In Memoriam † woensdag 9 oktober 2013 @ 01:19:37 #93
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_131994649
Om jullie even jaloers te maken. Vanmiddag onder andere een 37- en 38-jarige direct uit het vat gedronken in het warehouse van BenRiach. Dat was snoepen. :D
Carpe Libertatem
pi_131996729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Om jullie even jaloers te maken. Vanmiddag onder andere een 37- en 38-jarige direct uit het vat gedronken in het warehouse van BenRiach. Dat was snoepen. :D
[homer-mode] Why... you... little... [/homer-mode]

;)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  Redactie Frontpage woensdag 9 oktober 2013 @ 09:11:55 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131996742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Om jullie even jaloers te maken. Vanmiddag onder andere een 37- en 38-jarige direct uit het vat gedronken in het warehouse van BenRiach. Dat was snoepen. :D
Tsssk... je had best wat samples kunnen meenemen ;)

Waarop waren deze oudjes gerijpt en evt. gefinished?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131997308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Om jullie even jaloers te maken. Vanmiddag onder andere een 37- en 38-jarige direct uit het vat gedronken in het warehouse van BenRiach. Dat was snoepen. :D
Ik was al bang voor dit soort berichten van jou of Den. Ook de andere verhalen de ik van Piet voorbij zie komen wekken de nodige jaloezie op... Je neemt toch wel wat lekkers mee om onze pijn te verzachten O-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_131997398
Zelf bezig met het pogen wat ruimte in de kast te creeeren. Gister staartje Glenlivit 15 soldaat gemaakt, vorige week al een Deanston en een oude Bruichladdich leeg gekregen. Vanavond komt een vriend langs even kijken of we die nog iets kunnen slijten :s)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † woensdag 9 oktober 2013 @ 10:00:24 #98
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_131997563
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik was al bang voor dit soort berichten van jou of Den. Ook de andere verhalen de ik van Piet voorbij zie komen wekken de nodige jaloezie op... Je neemt toch wel wat lekkers mee om onze pijn te verzachten O-)
Ik voor hier in de hut wat gekocht maar voor thuis een limited peated virign american pale oak benriach waar van ik de laatst verkochte ter wereld heb en een klein flesje north british uit mijn geboortejaar.

Vandaag Abelour en Glenfarclas. Even kijken of ze daar wat moois hebben. In ieder geval over een uur tour #7. Ik geloof dat ik ondertussen wel weet hoe het proces gaat. :D


Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 9 oktober 2013 @ 10:05:19 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_131997662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Tsssk... je had best wat samples kunnen meenemen ;)

Waarop waren deze oudjes gerijpt en evt. gefinished?
Geen finishes. Sherry 2x. Bourbon 2x
Carpe Libertatem
  Redactie Frontpage woensdag 9 oktober 2013 @ 10:35:42 #100
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131998266
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geen finishes. Sherry 2x. Bourbon 2x
Oeh, 38 jaar op sherry :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131999105
Samples meenemen is soms bijna must, anders zit je na zo'n proeverij of tour vrijwel zeker met teveel alcohol op achter het stuur.
pi_132000242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oeh, 38 jaar op sherry :)
Refill sherry dan toch, hoop ik :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_132003965
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik voor hier in de hut wat gekocht maar voor thuis een limited peated virign american pale oak benriach waar van ik de laatst verkochte ter wereld heb en een klein flesje north british uit mijn geboortejaar.
Ik weet niet wanneer onze volgende proeverij is maar ik weet wel wat ik dan wil proeven :D

quote:
Vandaag Abelour en Glenfarclas. Even kijken of ze daar wat moois hebben. In ieder geval over een uur tour #7. Ik geloof dat ik ondertussen wel weet hoe het proces gaat. :D
In ganzenpas achter MacBlack Piet aan :P
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:02:19 #104
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132006007
Ik heb mijn collectie flessen op een andere locatie in huis gezet. Op de zolder om precies te zijn. Dat geeft mij de mogelijkheid om het overzicht van deze flessen dat ik nog had beloofd te posten hier snel weer te geven! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:57:06 #105
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132013712
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 01:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Om jullie even jaloers te maken. Vanmiddag onder andere een 37- en 38-jarige direct uit het vat gedronken in het warehouse van BenRiach. Dat was snoepen. :D
Ah, de Mac Black Peat tour... :D
Enjoy de zalm vanavond, of was dat gisteren?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:58:50 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132013778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:06 schreef totalatool het volgende:
Samples meenemen is soms bijna must, anders zit je na zo'n proeverij of tour vrijwel zeker met teveel alcohol op achter het stuur.
Bob'ben/sample'n en per tourbeurt rijden.
De BOB krijgt altijd de samples mee in Schotland.
Wel zelf flesjes meenemen...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:02:14 #107
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:05:20 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132014038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:10 schreef XmattX het volgende:

[..]

[homer-mode] Why... you... little... [/homer-mode]

;)
Jij bent in maart toch niks tekort gekomen? :P
Heb nog wat samples Glenglassaugh en GlenDronach staan van toen...
pi_132017054
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Jij bent in maart toch niks tekort gekomen? :P
Heb nog wat samples Glenglassaugh en GlenDronach staan van toen...
Jamaar... jamaar! Ik wil weer! :P
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:22:16 #110
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132019636
Voor de mensen uit Noord-Brabant (of overige geïnteresseerden natuurlijk): er komt een whiskey event in Roosendaal op 13 december, in het Kadehuis! Nog niet op internet te zien, maar ik weet het al via iemand van Gall & Gall daar. ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:31:44 #111
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132024485
Helaas, ik zit dan bij Facts Ghent, beetje de nerd uithangen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † woensdag 9 oktober 2013 @ 23:27:10 #113
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132025687
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ah, de Mac Black Peat tour... :D
Enjoy de zalm vanavond, of was dat gisteren?
Was vanavond. :D
Carpe Libertatem
  donderdag 10 oktober 2013 @ 05:25:26 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132029055
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Was vanavond. :D
Goed onthouden dus, hoop dat 'ie smaakte.
Doe Peat de groeten maar van me...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33:45 #115
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_132064759
Volgende week zaterdag eens kijken in Leer wat daar zoal te koop is en kijken wat het scheelt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_132064928
Ik heb al langer zin om echt eens wat breder te kijken en eens wat meer bourbon en rye whiskies te proberen.
Heeft er iemand hier ervaring met bijvoorbeeld de Buffalo Trace Antique Collection (Sazerac Rye 18, Eagle Rare 17, George T. Stagg, William Larue Weller en Thomas H. Handy Sazerac Rye), de Pappy van Winkle 15, 20 of zelfs 23, of misschien een Jefferson's Presidential Select 18?
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:36:04 #117
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132077022
Wat is Glenfiddich trouwens een debielgrote distilleerderij eigenlijk. 20 spirit stills en 12-13 miljoen liter per jaar.
Carpe Libertatem
pi_132077310
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is Glenfiddich trouwens een debielgrote distilleerderij eigenlijk. 20 spirit stills en 12-13 miljoen liter per jaar.
Jup, samen met Macallan en Glenlivet de grote drie (eigenlijk 4 inclusief Roseisle, maar dat gaat voor 100% de blends in).
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:50:02 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132083457
Heb Macallen en Glenlivet (zit daar nu op 100 meter vandaan) alle drie gezien deze week, maar Glenfiddich is toch echt wel een maatje apart.
Carpe Libertatem
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:25:56 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132088048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef totalatool het volgende:
Ik heb al langer zin om echt eens wat breder te kijken en eens wat meer bourbon en rye whiskies te proberen.
Heeft er iemand hier ervaring met bijvoorbeeld de Buffalo Trace Antique Collection (Sazerac Rye 18, Eagle Rare 17, George T. Stagg, William Larue Weller en Thomas H. Handy Sazerac Rye), de Pappy van Winkle 15, 20 of zelfs 23, of misschien een Jefferson's Presidential Select 18?
Voor een deel wel en je kent mijn mening...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:27:07 #121
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132088085
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Heb Macallen en Glenlivet (zit daar nu op 100 meter vandaan) alle drie gezien deze week, maar Glenfiddich is toch echt wel een maatje apart.
Kwantitatief zeker... ;)
pi_132120156
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Voor een deel wel en je kent mijn mening...
Inderdaad, maar ik ben wel benieuwd naar andere meningen. :)
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:47:35 #123
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132120378
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:39 schreef totalatool het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik ben wel benieuwd naar andere meningen. :)
Dat snap ik, maar, met alle respect, ik denk dat er hier max. 2 andere personen zijn die deze bourbons/whiskeys kennen én geproefd hebben...

Meld je eens op het Usquebaugh Society forum, daar zitten wel mensen die deze bourbons/whiskeys goed kennen...
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2013 @ 14:59:00 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132124107
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kwantitatief zeker... ;)
Ze hebben weinig kwaliteit, maar het is wel een leuke whisky die voor mensen als opstapje kan dienen of voor door de cola.
Carpe Libertatem
  Redactie Frontpage zondag 13 oktober 2013 @ 15:48:55 #125
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132125453
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar, met alle respect, ik denk dat er hier max. 2 andere personen zijn die deze bourbons/whiskeys kennen én geproefd hebben...

Meld je eens op het Usquebaugh Society forum, daar zitten wel mensen die deze bourbons/whiskeys goed kennen...
Whiskybase kan je ook op de koffie voor Ryes en Bourbons.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2013 @ 16:16:02 #126
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_132126570
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze hebben weinig kwaliteit, maar het is wel een leuke whisky die voor mensen als opstapje kan dienen of voor door de cola.
Glenfiddich voor door de cola? Snob. :7
* Cynix ® vond 'm wel te drinken eigenlijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 oktober 2013 @ 20:33:58 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132134791
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Whiskybase kan je ook op de koffie voor Ryes en Bourbons.
Sure, maar ik denk dat Totalatool het één op één wil horen...
pi_132148978
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Sure, maar ik denk dat Totalatool het één op één wil horen...
Hoe bedoel je dat?
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:39:36 #129
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132161111
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:49 schreef totalatool het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik bedoel het goed... ;)

Dat je het van een met die whiskey's bekende persoon rechtstreeks richting jou wil horen en niet via algemene, anonieme meldingen op Whiskybase. Dat had je immers al kunnen lezen (en zal je misschien ook al gedaan hebben) en dan had je de vraag hier dus niet hoeven stellen...
pi_132180847
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:39 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik bedoel het goed... ;)

Dat je het van een met die whiskey's bekende persoon rechtstreeks richting jou wil horen en niet via algemene, anonieme meldingen op Whiskybase. Dat had je immers al kunnen lezen (en zal je misschien ook al gedaan hebben) en dan had je de vraag hier dus niet hoeven stellen...
Volgens mij doelde JeMoeder op langsgaan in de whiskybase winkel, maar inderdaad, ik heb de gedeeltelijke scores (want niet alles staat erop) op de whiskybase site wel gezien. Het gaat me meer om persoonlijke ervaringen, vergelijkingen met andere dingen die ik wellicht ook blijk te waarderen.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:50:35 #131
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132184397
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:59 schreef totalatool het volgende:

[..]

Volgens mij doelde JeMoeder op langsgaan in de whiskybase winkel, maar inderdaad, ik heb de gedeeltelijke scores (want niet alles staat erop) op de whiskybase site wel gezien. Het gaat me meer om persoonlijke ervaringen, vergelijkingen met andere dingen die ik wellicht ook blijk te waarderen.
Ik bedoelde inderdaad de whiskywinkel. Maar dat kan natuurlijk elke whiskywinkel waar ze een mooie line-up hebben staan. Daarnaast zou ook een goed bezocht forum een goede kunnen zijn, maar dat had MM al aangegeven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:26:56 #132
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132194612
Gaat er nog iemand naar het event in Roosendaal in december?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:39:14 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132195010
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad de whiskywinkel.
Ah, als bewoner van de hoofdstad van ons land associeer ik Whiskybase niet direct met een winkel, hoewel ik de heren wel ken en ook via de website bij hun bestel... ;)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:46:02 #134
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_132195205
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
Gaat er nog iemand naar het event in Roosendaal in december?
Doe eens een link.

Net ingeschreven voor een Kaas-bier-whisky tasting in de brouwerij van DeKoninck. Bijzondere combinatie in een speciale setting.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:57:30 #135
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132195508
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:39 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ah, als bewoner van de hoofdstad van ons land associeer ik Whiskybase niet direct met een winkel, hoewel ik de heren wel ken en ook via de website bij hun bestel... ;)
No problem, ik had mijn reactie wat duidelijker kunnen opstellen, nu je het zo zegt, zou bij mij het forum ook de eerste associatie zijn bij het woord whiskybase :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:16:03 #136
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132196040
Zo meteen een Adelphi tasting, vrijdag een Irish Potstill tasting en zaterdag de hele dag meedraaien bij Whisky & Rum aan Zee in IJmuiden...

Het seizoen is weer begonnen!! *O*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:15:09 #137
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_132204365
Volgens mij heb ik het wel eens eerder gevraagd maar hoe zit het hier eigenlijk met sigaren? Rookt iemand hier sigaren?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_132206023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:15 schreef RingBewoner het volgende:
Volgens mij heb ik het wel eens eerder gevraagd maar hoe zit het hier eigenlijk met sigaren? Rookt iemand hier sigaren?
Ik rook heel af en toe een sigaar maar niet specifiek bij een whisky. Kan denk ik wel, bijvoorbeeld een mooie volle zoete sherrywhisky of juist bij een zoet rokerige Lagavulin of Ardbeg Uigadail
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:32 #139
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_132206068
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:40 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik rook heel af en toe een sigaar maar niet specifiek bij een whisky. Kan denk ik wel, bijvoorbeeld een mooie volle zoete sherrywhisky of juist bij een zoet rokerige Lagavulin of Ardbeg Uigadail
Ik doe het regelmatig, met en zonder whisky en vind het er wel goed bij passen. Dat zijn de momenten dat ik echt even heerlijk zit te genieten ;).
UI Made bij VanilleKwark.
pi_132206191
Ik rook sigaren en vooral pijp, maar liever niet tijdens het drinken. Neem liever de tijd voor beide apart, als je rookt tijdens het drinken mis je een deel van de smaken.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:06:38 #141
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_132207625
Misschien maar eens een apart topic over openen. Lifestyle denk ik dan?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:00:42 #142
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132266513
Ik ga morgen eens die Old Pulteneny aanbreken die ik laatst heb gekocht!

'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:01:57 #143
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132266545
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:46 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Doe eens een link.

Net ingeschreven voor een Kaas-bier-whisky tasting in de brouwerij van DeKoninck. Bijzondere combinatie in een speciale setting.
Ik kan niets vinden maar de kaarten zijn bij Gall & Gall te koop in Roosendaal. Het zal in het Kadehuis gehouden worden. Het is de Gall & Gall bij de AH in de Roselaar. :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:05:00 #144
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_132266645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ga morgen eens die Old Pulteneny aanbreken die ik laatst heb gekocht!

[ afbeelding ]
Benieuwd wat je ervan vindt.... Er zijn nogal wat Old Pulteney liefhebbers, maar het was bij mij volkomen niet m'n smaak! Zelfs 1 van de slechtste whisky's.....
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:07:13 #145
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132266714
Hm, ik laat het weten. Hij was in de uitverkoop 25 euro (incl. het inleveren van Airmiles) en nu 31 euro, maar omdat ik een vaste klant ben kreeg ik hem toch nog voor 28 euro. Meestal geef ik hooguit 25 euro uit aan een fles, dus ik hoop maar dat het iets is dan inderdaad! :o
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132267163
Jup: Pulteney liefhebber present! :) Fris, zilt, kruidig en licht zoetig zijn voor mij de kernwoorden van Old Pulteney.
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:08:40 #147
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_132272550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:20 schreef XmattX het volgende:
Jup: Pulteney liefhebber present! :) Fris, zilt, kruidig en licht zoetig zijn voor mij de kernwoorden van Old Pulteney.
Zilt & kruidig zijn in m'n straatje, maar toch. Soms werkt het niet!
  † In Memoriam † zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:29:20 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132318788
Ik trek Old Pulteney niet zo. De 21 jaar is wel ok, maar verder. Meh.
Carpe Libertatem
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:59:01 #149
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132365299
Ik ben 'm vergeten te drinken. Ik had het gisterenavond te druk met m'n Belgisch bier, blauwe kaas en wodka met honingsmaak. Vanavond dan maar een glas nemen! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 oktober 2013 @ 19:24:42 #150
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132367849
Wilde Wisky Dagen van de G&G alert

Je moet wel per fles goed kijken of je echt korting hebt. :P Einde dienstmededeling
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage zondag 20 oktober 2013 @ 20:31:42 #151
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132370646
Vrijdag bij de Druiventuin de volgende flessen gekocht:
Laphroaig QC
De Whiskyman Caol Ila 1995/2013

Daarnaast een Rye geproefd, de Millstone 100% Rye Black Label. Ik moet zeggen dat me dit helemaal niet tegenviel. Wat zoeter dan een malt, maar in de nasmaak heel veel graanachtige noten, geen sterke rogge, maar juist een lekker hopachtige en zelfs moutachtige zachte afdronk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_132387645
Kijk nou wat ik bij de post vond.

Naar wat ik lees geen hoogvlieger maar uit mijn bouwjaar en duur was ie gelukkig ook niet :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:35:03 #153
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132389475
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:24 schreef borisz het volgende:
Wilde Wisky Dagen van de G&G alert

Je moet wel per fles goed kijken of je echt korting hebt. :P Einde dienstmededeling
Bedankt!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132389957
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:24 schreef borisz het volgende:
Wilde Wisky Dagen van de G&G alert

Je moet wel per fles goed kijken of je echt korting hebt. :P Einde dienstmededeling
Vergeleek een fles bij G&G met drankgigant. Aanbieding G&G: van 50 voor 40. Zelfde fles bij Drankgigant: 32,50...
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 oktober 2013 @ 13:03:52 #155
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132390179
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vergeleek een fles bij G&G met drankgigant. Aanbieding G&G: van 50 voor 40. Zelfde fles bij Drankgigant: 32,50...
Aberlour 10 is bij de GG wel weer goedkoper dan bij drankgigant(dg). (24(GG) om 26)
Laphroaig duikt net 50 cent onder de normale prijs bij dg, maar is nu ook bij de dg in de aanbieding :P.

Dus ja het is echt per fles verschillend of je echt goedkoper uit bent.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132390710
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:03 schreef borisz het volgende:

[..]

Aberlour 10 is bij de GG wel weer goedkoper dan bij drankgigant(dg). (24(GG) om 26)
Laphroaig duikt net 50 cent onder de normale prijs bij dg, maar is nu ook bij de dg in de aanbieding :P.

Dus ja het is echt per fles verschillend of je echt goedkoper uit bent.
Maar die is online ook te vinden voor 22,95:

http://www.drankvinder.nl/whisky/aberlour-10yo-70cl

Het beste waar je bij de G&G whisky dagen op kan hopen zijn gelijke prijzen met online, dan spaar je de verzendkosten uit...
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 oktober 2013 @ 13:35:40 #157
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132391323
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:20 schreef XmattX het volgende:

[..]

Maar die is online ook te vinden voor 22,95:

http://www.drankvinder.nl/whisky/aberlour-10yo-70cl

Het beste waar je bij de G&G whisky dagen op kan hopen zijn gelijke prijzen met online, dan spaar je de verzendkosten uit...
Die site kende ik nog niet. *slaat op in favo's
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132391804
Kijk, een schaamteloze plug en gelijk weer een bezoeker erbij. Dat doe ik toch goed, al zeg ik het zelf ;)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:50:09 #159
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132439665
In welke plaatsen zit de Drankgigant als ik vragen mag? Of is dat verkoop via internet?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:56:31 #160
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132439859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
In welke plaatsen zit de Drankgigant als ik vragen mag? Of is dat verkoop via internet?
http://www.drankgigant.nl/over-ons
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:57:07 #161
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132439880
Oké, dat is mooi!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132481674
Heeft iemand ervaring met Jack Daniel's Tennessee Honey?

Heb er goeie dingen over gehoord en ben zelf ook meer van de wat zoetere smaak..
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:59:13 #163
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132483608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:04 schreef Rozzje het volgende:
Heeft iemand ervaring met Jack Daniel's Tennessee Honey?

Heb er goeie dingen over gehoord en ben zelf ook meer van de wat zoetere smaak..
Ja, vorig jaar daar in Lynchburg bij de distilleerderij geproefd en het heeft weinig meer met whiskey te maken.
Het bevat slechts 35% alcohol en is mierzoet. Een echte likeur dus, geen whiskey...
pi_132483865
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ja, vorig jaar daar in Lynchburg bij de distilleerderij geproefd en het heeft weinig meer met whiskey te maken.
Het bevat slechts 35% alcohol en is mierzoet. Een echte likeur dus, geen whiskey...
Ja zou je eventueel wat bourbons kunnen aanraden? Had al gehoord dat het ontzettend zoet was
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:24:00 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_132484645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:05 schreef Rozzje het volgende:

[..]

Ja zou je eventueel wat bourbons kunnen aanraden? Had al gehoord dat het ontzettend zoet was
Ik ben geen bourbon liefhebber, omdat ik die ook te zoet vind.
Wat ik enigzins aardig vond was Woodford Reserve en een George Dickel single cask.
Maar misschien iemand anders hier?
pi_132485062
Als je houdt van zoete whisky zou ik de Maker's Mark proberen. Een vrij zachte, zoete bourbon met een vrij hoog percentage mais in het recept. Voor iets meer fruitigheid en gelaagdheid pak ik zelf de Elijah Craig 12yo. Beiden zijn heel betaalbaar.
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_132486967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:32 schreef XmattX het volgende:
Als je houdt van zoete whisky zou ik de Maker's Mark proberen. Een vrij zachte, zoete bourbon met een vrij hoog percentage mais in het recept. Voor iets meer fruitigheid en gelaagdheid pak ik zelf de Elijah Craig 12yo. Beiden zijn heel betaalbaar.
Goeie dingen over gehoord drinkt heel makkelijk weg.. Four Roses schijnt ook goed te zijn dus weet het nog niet allemaal.. Whisky moet je ook leren drinken maar ik heb het nooit echt kunnen waarderen (te sterk kwa smaak)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:41:36 #168
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132488795
Dat laatste heb ik meer met cognac. Daar kan ik niet goed aan wennen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132489521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat laatste heb ik meer met cognac. Daar kan ik niet goed aan wennen.
Ik drink al veel langer cognac dan whisky. Komt denk ik omdat mij vader dat graag drinkt dus ben er eerder aan "blootgesteld".
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:07:53 #170
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132490267
Ja, dat heb ik precies hetzelfde. Maar toch vind ik het niet zo geweldig!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_132511874
Had al ruim een half jaar een fles Laphroaig PX Cask in de kast staan. Die had ik eens op de boot aangeschaft maar ik drink eigenlijk alleen in de koudere maanden whisk(e)y dus pas afgelopen week geprobeerd. Heb een voorkeur voor de islays dus durfde 'm gerust mee te nemen (ook al zit er een hele liter in de fles).

En ik moet zeggen, ik vind 'm echt geweldig lekker. Wel heel duidelijk een Islay, maar niet heel, heel straf. Hij is wat zoeter en soepeler. Erg geslaagd voor mij :)
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 14:47:08 #172
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132513503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:58 schreef Yngwie het volgende:
Had al ruim een half jaar een fles Laphroaig PX Cask in de kast staan. Die had ik eens op de boot aangeschaft maar ik drink eigenlijk alleen in de koudere maanden whisk(e)y dus pas afgelopen week geprobeerd. Heb een voorkeur voor de islays dus durfde 'm gerust mee te nemen (ook al zit er een hele liter in de fles).

En ik moet zeggen, ik vind 'm echt geweldig lekker. Wel heel duidelijk een Islay, maar niet heel, heel straf. Hij is wat zoeter en soepeler. Erg geslaagd voor mij :)
Ik heb die ook op Edinburgh gezien. Geld was wat op, dus heb uhm laten staan. Ben PX-fan, dus stomme keus om die te laten staan blijkbaar.
Carpe Libertatem
pi_132513620
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb die ook op Edinburgh gezien. Geld was wat op, dus heb uhm laten staan. Ben PX-fan, dus stomme keus om die te laten staan blijkbaar.
Ik vind hem heel heel raar. Het is geen echte Laphroig (en een rare Islay at that) en geen goeie sherry. En de combinatie vind ik ook niet heel lekker werken. Heb zelf een fles staan die blijft dicht tot iemand er een goed bedrag voor over heeft :).
@B_A: marcel heeft hem ook en die staat open. Hij was ook niet heel enthousiast dus de kans dat hij binnenkort leeg gaat is niet heel groot :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 14:51:28 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132513661
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:50 schreef Karstman het volgende:

[..]

@B_A: marcel heeft hem ook en die staat open. Hij was ook niet heel enthousiast dus de kans dat hij binnenkort leeg gaat is niet heel groot :)
Mooi. Dan ga ik uhm bij de vriendelijke meneer even proeven.
Carpe Libertatem
pi_132515653
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mooi. Dan ga ik uhm bij de vriendelijke meneer even proeven.
Vriendelijke meneer? Marcel heeft een fles zei ik toch 8-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2013 @ 19:46:22 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_132523580
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vriendelijke meneer? Marcel heeft een fles zei ik toch 8-)
Carpe Libertatem
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:04:51 #177
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_132541545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:04 schreef Rozzje het volgende:
Heeft iemand ervaring met Jack Daniel's Tennessee Honey?

Heb er goeie dingen over gehoord en ben zelf ook meer van de wat zoetere smaak..
Het is inderdaad geen whiskey, maar een likeur. Overigens een prima likeur als je daar van houdt. Mijn fles is inmiddels alweer leeg.
Woodford Reserve blijft mijn favoriete bourbon.
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:42:38 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_132542480
Zelf heb ik hier een fles Bushmill Irish Honey staan, maar die durf ik niet eens open te maken. :X

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_132543513
Ik heb kleine flesjes Irish Mist en Glayva staan, geen whisky maar wel lekker zacht als je een beetje rauwe strot hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:17:00 #180
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:35:29 #181
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_132546995
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:27 schreef Karstman het volgende:
Ik heb kleine flesjes Irish Mist en Glayva staan, geen whisky maar wel lekker zacht als je een beetje rauwe strot hebt.
Dat laatste klopt inderdaad. Ik loop al bijna 3 weken te hoesten als een gek en afgelopen weekend smaakte die JD Honey beter dan ooit.
pi_132552291
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:17 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

Uit de nieuwe Asterix-strip... :D
Kijk Asterix daar maken ze echter toverdrank :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:52:31 #183
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_132768248
Net een Lagavulin 16yo bij DD besteld.¤5,00 Korting :9 (alleen vandaag!).

ohja, en een Springbank 10yo. :P
heitieh
pi_132790432
Ik heb gisteren ook een flesje Lagavulin 16 meegepakt bij DrankDozijn en de bestelling even aangevuld met een nieuwe fles Clynelish 14 en een Benromach 10 als daily drams. De doos is verder gevuld met wat bier en wat wijn voor de vrouw. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door totalatool op 01-11-2013 12:42:59 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 1 november 2013 @ 13:22:37 #185
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132791788
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:30 schreef totalatool het volgende:
Ik heb gisteren ook een flesje Lagavulin 16 meegepakt bij DrankDozijn en de bestelling even aangevuld met een nieuwe fles Clynelish 14 en een Benromach 10 als daily drams. De doos is verder gevuld met wat bier en wat wijn voor de vrouw. :)
Ik ben voor 2 flessen laggie gegaan. Had nog een coupon voor 5 euro korting, dus het verzenden kostte me maar 95ct :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 3 november 2013 @ 14:03:36 #186
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_132851247
Gister een Ledaig 10yo (new label) gekocht: http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=18211

Ik ben hier erg benieuwd naar!
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  zondag 3 november 2013 @ 14:19:41 #187
408948 JamesTKirk
Beyond frontiers
pi_132851911
Gisteren uitstekende proeverij gehad, o.a. Port Ellen 32 yrs op. Yum!
The more complex the mind, the greater the need for the simplicity of play.
pi_132852010
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 14:03 schreef Pizzahut het volgende:
Gister een Ledaig 10yo (new label) gekocht: http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=18211

Ik ben hier erg benieuwd naar!
Prima middle of the road Island malt. Gister nog een klein slokje van gehad als slaapmutsje nadat ik als BoB had gefunctioneerd.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † zondag 3 november 2013 @ 15:19:35 #189
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_132854633
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 14:03 schreef Pizzahut het volgende:
Gister een Ledaig 10yo (new label) gekocht: http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=18211

Ik ben hier erg benieuwd naar!
Een van mijn favorieten! Lekk0rrr! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:36:52 #190
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133082415
Ik ga vandaag of morgen de lijst van de door mij in de jaren opgedronken flessen whisk(e)y posten.
Alles staat nu netjes op zolder dus dat komt wel goed! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133177232
En het kwam niet goed. ;-)
pi_133180410
Ik heb even teruggezocht en de eerste vermelding van "De Lijst" is van 27 juli :o
CUL / [Whisky /Whiskey Topic #35] 's Zomers ook lekker
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2013 @ 15:49:44 #193
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133185855
Zo, jij zit er bovenop! :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 november 2013 @ 20:39:36 #194
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_133196179
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:53 schreef Karstman het volgende:
Ik heb even teruggezocht en de eerste vermelding van "De Lijst" is van 27 juli :o
CUL / [Whisky /Whiskey Topic #35] 's Zomers ook lekker
Elk gesproken en geschreven woord wordt geïndexeerd ;)?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_133196270
Gewoon even de NSA gebeld, die houden dat voor ons bij :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage dinsdag 12 november 2013 @ 20:46:30 #196
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_133196444
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:41 schreef Karstman het volgende:
Gewoon even de NSA gebeld, die houden dat voor ons bij :D
Ik wil ook jouw werk doen :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_133201171
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:53 schreef Karstman het volgende:
Ik heb even teruggezocht en de eerste vermelding van "De Lijst" is van 27 juli :o
CUL / [Whisky /Whiskey Topic #35] 's Zomers ook lekker
Lol...

En wat heeft men aan 'De Lijst'?
pi_133201939
Niet zo heel veel denk ik. Maar ik vind het wel leuk te zien wat een ander zoal heeft gekocht/gedronken aan whisky. Daarnaast vindt ik het gewoon heel erg komisch dat Atmo het al 3,5 maand heeft over de lijst en hij maar niet komt. Maakt me nog nieuwsgieriger naar "De Lijst" :)

Zo, Karstman heeft de hele avond hard aan een cursus opdracht gewerkt dus hij gaat nu nog even met een klein neutje zitten. @JeMoeder ik denk dat ik die Petrus Gaia maar eens uitschenk :9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:19:35 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133202914
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef Karstman het volgende:
Daarnaast vindt ik het gewoon heel erg komisch dat Atmo het al 3,5 maand heeft over de lijst en hij maar niet komt.
Over 'niet komen' gesproken, hoe staat het met de Fok! whisky meet zoals die eerder dit jaar besproken/aangekondigd is?
pi_133204574
Goed punt! Ik wil me wel inzetten om het op te zetten. Ik denk aan ergens in het begin van het nieuwe jaar op een zaterdag of zondagmiddag in Leiden. Dan zitten we en redelijk centraal voor de randstad en hebben mensen van verder weg ook nog de kans om fatsoenlijk thuis te komen.
Wie is er allemaal mogelijk geinteresseerd? Meld je even bij mij via DM en dan kan ik eens kijken hoe het ervoor staat en wat er allemaal geregeld moet worden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 13 november 2013 @ 10:32:17 #201
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133210539
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef Karstman het volgende:
Niet zo heel veel denk ik. Maar ik vind het wel leuk te zien wat een ander zoal heeft gekocht/gedronken aan whisky. Daarnaast vindt ik het gewoon heel erg komisch dat Atmo het al 3,5 maand heeft over de lijst en hij maar niet komt. Maakt me nog nieuwsgieriger naar "De Lijst" :)

Zo, Karstman heeft de hele avond hard aan een cursus opdracht gewerkt dus hij gaat nu nog even met een klein neutje zitten. @JeMoeder ik denk dat ik die Petrus Gaia maar eens uitschenk :9
Triest hè? Ik heb het echter nu in mijn agenda gezet... :@
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133210693
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:32 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Triest hè? Ik heb het echter nu in mijn agenda gezet... :@
Held ^O^ :+ :s)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 13 november 2013 @ 11:10:18 #203
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133211495
Dank voor jullie begrip, oh aanbieders van het goddelijkste vocht op aarde! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133225052
:)
  woensdag 13 november 2013 @ 19:02:51 #205
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_133226282
Kreeg gisteren zomaar een fles Chivas 12yo :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Joooo-pi op 13-11-2013 20:52:52 ]
heitieh
  woensdag 13 november 2013 @ 22:25:54 #206
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133235675
Dat is nice!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 01:22:42 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133241596
Morgen een proeverij met 7 verschillende wood finishes. :9

Ben benieuwd wat er op het menu staat.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 01:29:35 #208
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133241678
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Joooo-pi het volgende:
Kreeg gisteren zomaar een fles Chivas 12yo :)
Het is mijn ding niet (meer), maar een uitstekende whisky om mensen aan de whisky te krijgen.

Heb volgens mij nog wel een fles ergens achter in de kast staan. Is voor gasten die whisky door de cola willen. :D

En net nog een glaasje van genomen van de speciale botteling van Aberlour die ze voor de stad hebben gemaakt, maar die kan ik nergens online vinden. Elke burger kreeg een gratis flesje en ze hadden er dan nog een honderdje of wat te koop in de shop van Aberlour.

Het is een zachtere versie van de A’bunadh. Nog smoother en nog snoeperiger. Yum. :9 (overigens ook een factor of wat duurder)
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 06:43:24 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133242984
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:56 schreef Karstman het volgende:
Goed punt! Ik wil me wel inzetten om het op te zetten. Ik denk aan ergens in het begin van het nieuwe jaar op een zaterdag of zondagmiddag in Leiden. Dan zitten we en redelijk centraal voor de randstad en hebben mensen van verder weg ook nog de kans om fatsoenlijk thuis te komen.
Wie is er allemaal mogelijk geinteresseerd? Meld je even bij mij via DM en dan kan ik eens kijken hoe het ervoor staat en wat er allemaal geregeld moet worden.
Ik doe mee! *O*
* Cynix ® woont decentraal, maar vrouwlief kan misschien ingezet worden voor vervoer. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage donderdag 14 november 2013 @ 10:00:50 #210
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_133244788
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:56 schreef Karstman het volgende:
Zo, Karstman heeft de hele avond hard aan een cursus opdracht gewerkt dus hij gaat nu nog even met een klein neutje zitten. @JeMoeder ik denk dat ik die Petrus Gaia maar eens uitschenk :9
Hoop dat ie gesmaakt heeft :+
quote:
99s.gif Op donderdag 14 november 2013 06:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik doe mee! *O*
* Cynix ® woont decentraal, maar vrouwlief kan misschien ingezet worden voor vervoer. :)
We regelen wel een fles cola voor haar ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 14 november 2013 @ 13:42:22 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133250517
Voordat hij het WFN in Den Haag aan doet, krijgen we vanavond Ashok Chokalingam van Amrut over de vloer in Haarlem.
Hopelijk wordt dat net zo interessant as z'n tasting tijdens Maltstock...
  donderdag 14 november 2013 @ 17:49:41 #212
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_133257952
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 01:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is mijn ding niet (meer), maar een uitstekende whisky om mensen aan de whisky te krijgen.

Heb volgens mij nog wel een fles ergens achter in de kast staan. Is voor gasten die whisky door de cola willen. :D

Ja, mee eens. Maar ik kreeg 'm dus die sla ook weer niet af :-P
heitieh
pi_133281411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:42 schreef MadMaster het volgende:
Voordat hij het WFN in Den Haag aan doet, krijgen we vanavond Ashok Chokalingam van Amrut over de vloer in Haarlem.
Hopelijk wordt dat net zo interessant as z'n tasting tijdens Maltstock...
Interessant!

Gister op de tasting waar Boze_Appel het over had een Amrut Kadhambam geproefd... tripple finish (sherry, port en brandy uit mijn hoofd), heel raar spul, je proeft van alles maar alle smaken maken ruzie met elkaar en komt nooit tot balans. We hebben besloten dat Kadhambam Indiaas is voor kliko of regenton...

Rest van de line-up:
Grant's Ale Cask
Glenmorangie Nectar dÓr
Dalmore 11yo Virgin Oak (David Stirk)
Glencadam 12yo Port finish
Talisker Port Ruighe
Bowmore Dusk (claret finish)

Winnaar de Dalmore of de Bowmore afhankelijk van wie je het vraagt, voor mij toch de Bowmore. Talisker was toch wel een teleurstelling, neus is super maar slaat helemaal dood in je mond, port voert de boventoon en je proeft totaal geen dingen die we normaal bij een Talisker verwachten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_133339146
Mijn Yamazaki 18 is op en ik zit net iets te krap om hem te vervangen. :+
Ik heb nog een klein bodempje Aberlour Abunadh, maar daar ga ik de winter niet mee doorkomen natuurlijk.

Dus ik zit nu te kijken naar allerlei goedkopere flessen, en wil eigenlijk wel iets nieuws proberen, maar ik weet niet wat.

Misschien hebben jullie tips voor rond de 30 euro?

Geprobeerd en goedgekeurd: Clynelish 14, Talisker 10, Cragganmore, Yamazaki 18, Aberlour A'bunadh, Glenlivet Nadurra, Coal Ila (alhoewel te vlak naar mijn smaak, soms wel voor in de stemming),
Geprobeerd en niet mijn ding (meestal te zoet of te weinig uitgesproken): Balvenie Double Wood, Laphroaigh 10 (bananenschuimpjes met jodium, yuck), Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenlivet 15, Glenlivet 18, Glenkinchie 12, Glenfiddich 12, Glenfiddich 15, Aberlour 10 (gemarineerd blok hout), Dalwhinnie 15, Macallan 10.

Zomaar even wat me te binnen schiet.

Ik twijfel ook altijd wat ik moet vinden van whisky met Sauternes finish en dat soort zaken. Ik ben dol op wijn, maar de enkele keren dat ik een glas geproefd heb van dit soort dingen werd ik er niet blij van, m.u.v. sherry eigenlijk.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zondag 17 november 2013 @ 13:34:53 #215
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_133340577
Ardmore traditional cask :9
heitieh
pi_133341270
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:34 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn Yamazaki 18 is op en ik zit net iets te krap om hem te vervangen. :+
Ik heb nog een klein bodempje Aberlour Abunadh, maar daar ga ik de winter niet mee doorkomen natuurlijk.

Dus ik zit nu te kijken naar allerlei goedkopere flessen, en wil eigenlijk wel iets nieuws proberen, maar ik weet niet wat.

Misschien hebben jullie tips voor rond de 30 euro?

Geprobeerd en goedgekeurd: Clynelish 14, Talisker 10, Cragganmore, Yamazaki 18, Aberlour A'bunadh, Glenlivet Nadurra, Coal Ila (alhoewel te vlak naar mijn smaak, soms wel voor in de stemming),
Geprobeerd en niet mijn ding (meestal te zoet of te weinig uitgesproken): Balvenie Double Wood, Laphroaigh 10 (bananenschuimpjes met jodium, yuck), Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenlivet 15, Glenlivet 18, Glenkinchie 12, Glenfiddich 12, Glenfiddich 15, Aberlour 10 (gemarineerd blok hout), Dalwhinnie 15, Macallan 10.

Zomaar even wat me te binnen schiet.

Ik twijfel ook altijd wat ik moet vinden van whisky met Sauternes finish en dat soort zaken. Ik ben dol op wijn, maar de enkele keren dat ik een glas geproefd heb van dit soort dingen werd ik er niet blij van, m.u.v. sherry eigenlijk.
Zo uit mijn hoofd een paar:
In de peaty hoek: Islay Mist, Finlaggan Old Reserve (of Cask Strenght).
Niet (echt) peaty: Ilse of Sky 8, Ultimate heeft een prima 9 jaar oude Clynelish voor ongeveer 30 euro hoewel die wat te licht en zomers is in voor de winter denk ik. Whiskysite.nl heeft een Benriach 12 in de aanbieding voor 32 euro is denk ik ook best een poging waard.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 14:28:31 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133341845
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:34 schreef LadyOracle het volgende:
Misschien hebben jullie tips voor rond de 30 euro?
Als je van finishes houdt dan kan je de BenRiach Fumosus serie proberen. Er zijn sherry, port, dark rum en madeira finishes en zijn alle vier zo rond de 30-35 euro.
Carpe Libertatem
pi_133366246
Bedankt voor de tips!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_133394580
Zo maar eens een Jack n coke drinken..

Lekker
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:15:34 #220
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133394668
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:14 schreef Thezappa het volgende:
Zo maar eens een Jack n coke drinken..

Lekker
Vergeet de ijsblokjes en het schijfje limoen niet.
Carpe Libertatem
pi_133412160
Ik denk dat ik morgen maar weer eens een Old Fashioned ga maken.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:04:20 #222
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133415794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef totalatool het volgende:
Old Fashioned
Alsof bourbon van zichzelf al niet zoet genoeg is.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:57:04 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133417306
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:14 schreef Thezappa het volgende:
Zo maar eens een Jack n coke drinken..

Lekker
William Lawson's profileert zich ook al als mixbocht. Wat het waarschijnlijk ook wel is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_133417389
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alsof bourbon van zichzelf al niet zoet genoeg is.
Ik maak de mijne denk ik met relatief weinig suiker, relatief veel Angostura en niet teveel ijs. Ik zie het overigens niet als whiskey meer, maar als de cocktail die het ook is. :)
pi_133423046
Wat wordt er soms toch flauw gedaan over cocktails. Niks mis met een fatsoenlijke cocktail vind ik, en betere ingrediënten geven een beter resultaat, dus ook bocht gaat niet in mijn mix. (Niet het duurste ook natuurlijk, we hoeven niet te overdrijven).

Na lang twijfelen en tientallen pagina's dwangmatig whiskyomschrijvingen lezen en prijzen vergelijken ben ik overigens gegaan voor de Clynelish distillers edition oloroso sherry. :-)

Sherry en whisky blijft een mooie combinatie. Ik ga 'm vanavond proberen, net ingeschonken. Je ruikt de sherry wel. De smaak moet nog even bezinken, en getest worden bij iets anders dan aubergine met peer, denk ik ik kon me niet inhouden. ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_133437824
Aubergine met peer :?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 20 november 2013 @ 12:12:50 #227
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_133441874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:35 schreef LadyOracle het volgende:
Wat wordt er soms toch flauw gedaan over cocktails. Niks mis met een fatsoenlijke cocktail vind ik, en betere ingrediënten geven een beter resultaat, dus ook bocht gaat niet in mijn mix. (Niet het duurste ook natuurlijk, we hoeven niet te overdrijven).

Open er een topic over, zou ik zeggen...
heitieh
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:13:12 #228
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133443615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:35 schreef LadyOracle het volgende:
Wat wordt er soms toch flauw gedaan over cocktails.
Je drinkt en mixt maar zoveel cocktails als je wil. Buiten dat het niet goed voor mij is krijg ik die zoete bende mijn strot niet door, dus vandaar dat ik er wat tegen ageer.

Ik ben nog altijd van mening dat als je gaat mengen, je dat beter kan doen met een degelijke whisk(e)y. Een cocktail is net als een gerecht. Het valt of staat bij degelijke ingredienten.

Als je het doet om je makkelijk te bezatten, tsja, koop dan gewoon een goedkope vodka of tequila.
Carpe Libertatem
pi_133446354
Grapjas, jij was toch degene die recentelijk steeds sprak over snoepjes en zoete whisky? ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 15:10:17 #230
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_133447725
Op het IWF een ontzettend goeie Indiaase Wisky gedronken namelijk de "John Paul" echt een hele lekkere. Verder beviel de Toumintoul heel erg goed hier.

En als Guilty pleasure Jack Daniels Tennessee Honey :9
Eigenlijk natuurlijk gewoon limonde met honingraatdrop smaak met alcohol :D
So confused when you're lost in the groove
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 17:02:35 #231
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133452658
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:30 schreef totalatool het volgende:
Grapjas, jij was toch degene die recentelijk steeds sprak over snoepjes en zoete whisky? ;)
Daar zei ik dus ook dat bourbon al zoet genoeg van zichzelf is, daar hoeft niet nog eens een lading suiker bij. ;)
Carpe Libertatem
pi_133455450
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vergeet de ijsblokjes en het schijfje limoen niet.
heb ik er ingedaan

ik lieg een beetje...uit flesje citroen gedaan

lekker sapje wast.. ga er zo nog eentje nemen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133455476
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

William Lawson's profileert zich ook al als mixbocht. Wat het waarschijnlijk ook wel is.
ja zag het op tv..ga ik eens proberen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133475521
Afgelopen weekend een dram Tomatin 1976 TWA Moody Lions gehad. Ik heb weinig ervaring met dit soort tropische vruchtencocktails ;), maar dat smaakte duidelijk naar meer!
  donderdag 21 november 2013 @ 09:55:12 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133475761
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:45 schreef totalatool het volgende:
Afgelopen weekend een dram Tomatin 1976 TWA Moody Lions gehad. Ik heb weinig ervaring met dit soort tropische vruchtencocktails ;), maar dat smaakte duidelijk naar meer!
Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, zoals bij Tomatin. ;)
Probeer ook eens een single cask Benriach 1976 uit de 30..-serie vaten (http://www.whiskynotes.be(...)h-1976-single-casks/) of de TWE Linkwood 1973 (http://www.whiskynotes.be(...)we-10th-anniversary/)...
  † In Memoriam † donderdag 21 november 2013 @ 10:48:20 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133476996
BenRiach. _O_
Carpe Libertatem
  donderdag 21 november 2013 @ 12:03:31 #237
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133479289
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Boze_Appel het volgende:
BenRiach. _O_
Niet per definitie.
Er zitten een heleboel niet zo aantrekkelijke finishes tussen hun bottelingen, al dan niet peated...
pi_133479361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Niet per definitie.
Er zitten een heleboel niet zo aantrekkelijke finishes tussen hun bottelingen, al dan niet peated...
heb je toevallig ervaring met de Birnie Moss?
zag die bij de slijter staan en op zich niet te duur.
Ik heb de curiositas thuis staan en die bevalt best goed
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:54:21 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133480665
Heb de Birnie Moss wel eens geproefd, maar als niet-peat liefhebber vond ik 'm niet geweldig.
Hetzelfde geldt voor de Curiositas...
  donderdag 21 november 2013 @ 13:55:30 #240
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_133482242
Als wel peat-liefhebber vond ik de Birnie Moss ook helemaal niets. Erg "chemisch"
  donderdag 21 november 2013 @ 21:12:11 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_133496597
Een kleine verzameling van betaalbare bourbons in huis gehaald:

Buffalo Trace 80 proof
Bulleit Frontier 80 proof
Elijah Craig 12 years 94 proof
Evan Williams Extra Aged 86 proof
Mellow Corn 100 proof
Old Bardstown 101 proof
Old Grand Dad 80 proof

Mijzelve net een glas Mellow Corn geschonken, straight corn whiskey, niet het allerlekkerste spul. Hard en vlak, neigt naar wodka. Elijah Craig daarentegen, c_/.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_133510113

Aanvulling van de geboortejaar collectie, naar deze Caol Ila was ik al een tijdje op zoek!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:16:48 #243
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_133515872


De selectie die op dit moment open staat....'k blijft toch een peathead.
pi_133515914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:16 schreef mrPanerai het volgende:
[ afbeelding ]

De selectie die op dit moment open staat....'k blijft toch een peathead.
peat chimney heb ik niet en pc10 is me ook wat te prijzig.
voor de rest: check :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:21:13 #245
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_133515986
PC is +-50 euro, valt toch goed mee?...Ardbog en Laphroaig zijn prijziger.
pi_133516263
Even disambigueren:

De PC10 is de gelimiteerde cask strength versie en kost +- ¤100
De Port Charlotte 10 is de standaardbotteling op 46% en kost +- ¤40

:)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_133516288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:21 schreef mrPanerai het volgende:
PC is +-50 euro, valt toch goed mee?...Ardbog en Laphroaig zijn prijziger.
Ik zou nog eens goed kijken waar ik shop. De 46% PC10 kan zeker goedkoper dan ¤50 (maar wordt moeilijk te vinden), Laphroaig QC zit onder de ¤40. Overigens denk ik niet dat daar een Ardbog staat.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:35:37 #248
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_133516417
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik zou nog eens goed kijken waar ik shop. De 46% PC10 kan zeker goedkoper dan ¤50 (maar wordt moeilijk te vinden), Laphroaig QC zit onder de ¤40.
najah kan wel wat schelen en ik dacht dat de QK duurder was.
Echter als ik voor een paar euro's kwartier of half uur moet gaan rijden terwijl mijn vaste winkel onwaarschijnlijk veel in huis heeft. Dan kunnen die paar euro's me niet zoveel schelen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:31 schreef totalatool het volgende:

[..]

Overigens denk ik niet dat daar een Ardbog staat.
Waarom niet?

[ Bericht 29% gewijzigd door mrPanerai op 22-11-2013 15:42:23 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:56:27 #249
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_133520977
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Aanvulling van de geboortejaar collectie, naar deze Caol Ila was ik al een tijdje op zoek!
Is Natural cask strength wat anders dan gewoon cask strength?
heitieh
pi_133522810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:21 schreef mrPanerai het volgende:
PC is +-50 euro, valt toch goed mee?...Ardbog en Laphroaig zijn prijziger.
ah oke, ik was inderdaad in de war met de pc10 dan.
de qc heb ik volgens mij 33 euro voor een liter betaald..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_133526363
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:56 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Is Natural cask strength wat anders dan gewoon cask strength?
Nope, precies hetzelfde. Marketing speak dus :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  vrijdag 22 november 2013 @ 23:11:55 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133533697
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:56 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Aanvulling van de geboortejaar collectie, naar deze Caol Ila was ik al een tijdje op zoek!
Dat is een mooi (en vast prijzig) flesje :)
pi_133536219
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:56 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Is Natural cask strength wat anders dan gewoon cask strength?
Geen idee, gebotteld in '97 misschien dat er toen andere regels over de benaming waren. Toen mocht je ook nog Vatted Malt en Pure malt maken en die termen bestaan nu officieel niet meer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_133536540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is een mooi (en vast prijzig) flesje :)
Goedkoop was het niet maar onder de geschatte waarde op internet gebleven en, belangrijker, binnen mijn eigen budget voor een geboortejaarwhisky gebleven.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_133536617
Drink nu overigens een peated Imperial Russian Stout van brouwerij Emilisse die op Bowmore vaten gelegen heeft. 11% maar een heerlijk biertje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 00:59:21 #256
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133537846
Laat thuis, maar nooit te laat voor een klein Aberlourtje. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_133550691
Liep vanmiddag even bij Wines & More in Leiden binnen, daar stond een van de jongens van Van Wees met een stuk of 8 Ultimates open. Ik even proeven...2 uur later liep ik weer naar buiten _O- Lekker over whisky staan babbelen, stuk of 6 geproefd waaronder een paar uit de vertegenwoordigerskoffer. Een flesje Bunna Moine gekocht maar belangrijker 3 sampleflessen (10cc) meegekregen, Ledaig 1997 Clynelish 1991 en een Mortlach 1990 ^O^ :9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:08:07 #258
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:04:35 #259
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133559471
Mag ik even onze Usquebaugh Society tasting (thema 'NL', oftewel alleen labels/distilleerderijen met de letters N & L in de naam) van vandaag melden? :P

1. Long John blend, kelderrestant jaren 90, 40%
2. Glendullan, Chieftain's Chateau Palmer Wine Cask, 11y, 99-11, cask 804, 43%
3. Longmorn, Whisky aan Zee botteling, 15y, 92-07, cask 07613, 46%
4. Glen Garioch, Reifferscheid Romantic Rhines Collection, 20y, 89-10, cask 464377, 48,9%
5. Dailuaine, Adelphi, 21y, 80-01, cask 4150, 56,1%
6. Glen Garioch, Old Particular, 21y, 92-13, cask 9901, 51,6%
7. Longmorn, Three Rivers, 33y, 75-08, cask 3964, 52,8%
8. Linkwood, Whiskies of Scotland (Duncan Taylor), 21y, 91-12, 53,9%
9. Dailuaine, Creative Whisky Company, Exclusive Casks, 21y, 92-12, 53,3%
10. Longmorn, SMWS With Words, 38y, ..-06, cask 7.36, 53,5%
11. Glenburgie, Creative Whisky Company Exclusive Casks, 15y, 95-10, cask 3831, 53,6,%
12. Caperdonich (Dunes An Oir - Van Zuylen), Malts of Scotland, 17y, 96-13, cask 13025, 58,6%
13. Glenlivet, Adelphi, 31y, 78-10, cask 13515, 53,9%
14. Glenburgie, Gordon & McPhail for Asta Morris, cask 8551, 97-11, 57,6%
15. Highland Park, For Maxxium 35cl, 19y, 86-05, cask 2793, 55,3%
16. Arran, Private Cask, 16y, 96-13, cask 9613, 55,7%
17. Gewurztraminer Hengst, Domaine Zind Humbrecht, 2008, 14% (during diner)
18. Glenrothes, Adelhi, 6y, 07-13, cask 3520, 67,4%
19. Longmorn, Whiskybroker, 20y, 92-12, cask 71752, 55,7%

:9~ *O*
pi_133560150
18 whiskies... oef dat is hard werken. Die Glenrothes was dat drinkbaar op dat alcoholpercentage?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:45:59 #261
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133560864
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:24 schreef Karstman het volgende:
18 whiskies... oef dat is hard werken. Die Glenrothes was dat drinkbaar op dat alcoholpercentage?
Tasting duurde al met al, diner tijd niet meegerekend, ruim 5 uur.
Die Glenrothes was, zeg maar, behoorlijk stevige kluif. Misschien wel iets te stevig...

De 38 jaar oude Longmorn 'With Words' was de beste whisky die ik tot op heden geproefd heb. Magistraal...
  zondag 24 november 2013 @ 01:18:19 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_133563530
67.4%, daar doe je toch wel water bij mag ik hopen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 24 november 2013 @ 10:07:19 #263
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133567470
quote:
11s.gif Op zondag 24 november 2013 01:18 schreef Ringo het volgende:
67.4%, daar doe je toch wel water bij mag ik hopen?
Zelf niet gedaan, sommige anderen wel...
pi_133585416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:04 schreef MadMaster het volgende:
Mag ik even onze Usquebaugh Society tasting (thema 'NL', oftewel alleen labels/distilleerderijen met de letters N & L in de naam) van vandaag melden? :P

1. Long John blend, kelderrestant jaren 90, 40%
2. Glendullan, Chieftain's Chateau Palmer Wine Cask, 11y, 99-11, cask 804, 43%
3. Longmorn, Whisky aan Zee botteling, 15y, 92-07, cask 07613, 46%
4. Glen Garioch, Reifferscheid Romantic Rhines Collection, 20y, 89-10, cask 464377, 48,9%
5. Dailuaine, Adelphi, 21y, 80-01, cask 4150, 56,1%
6. Glen Garioch, Old Particular, 21y, 92-13, cask 9901, 51,6%
7. Longmorn, Three Rivers, 33y, 75-08, cask 3964, 52,8%
8. Linkwood, Whiskies of Scotland (Duncan Taylor), 21y, 91-12, 53,9%
9. Dailuaine, Creative Whisky Company, Exclusive Casks, 21y, 92-12, 53,3%
10. Longmorn, SMWS With Words, 38y, ..-06, cask 7.36, 53,5%
11. Glenburgie, Creative Whisky Company Exclusive Casks, 15y, 95-10, cask 3831, 53,6,%
12. Caperdonich (Dunes An Oir - Van Zuylen), Malts of Scotland, 17y, 96-13, cask 13025, 58,6%
13. Glenlivet, Adelphi, 31y, 78-10, cask 13515, 53,9%
14. Glenburgie, Gordon & McPhail for Asta Morris, cask 8551, 97-11, 57,6%
15. Highland Park, For Maxxium 35cl, 19y, 86-05, cask 2793, 55,3%
16. Arran, Private Cask, 16y, 96-13, cask 9613, 55,7%
17. Gewurztraminer Hengst, Domaine Zind Humbrecht, 2008, 14% (during diner)
18. Glenrothes, Adelhi, 6y, 07-13, cask 3520, 67,4%
19. Longmorn, Whiskybroker, 20y, 92-12, cask 71752, 55,7%

:9~ *O*
😟
pi_133618021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:04 schreef MadMaster het volgende:
Mag ik even onze Usquebaugh Society tasting (thema 'NL', oftewel alleen labels/distilleerderijen met de letters N & L in de naam) van vandaag melden? :P

1. Long John blend, kelderrestant jaren 90, 40%
2. Glendullan, Chieftain's Chateau Palmer Wine Cask, 11y, 99-11, cask 804, 43%
3. Longmorn, Whisky aan Zee botteling, 15y, 92-07, cask 07613, 46%
4. Glen Garioch, Reifferscheid Romantic Rhines Collection, 20y, 89-10, cask 464377, 48,9%
5. Dailuaine, Adelphi, 21y, 80-01, cask 4150, 56,1%
6. Glen Garioch, Old Particular, 21y, 92-13, cask 9901, 51,6%
7. Longmorn, Three Rivers, 33y, 75-08, cask 3964, 52,8%
8. Linkwood, Whiskies of Scotland (Duncan Taylor), 21y, 91-12, 53,9%
9. Dailuaine, Creative Whisky Company, Exclusive Casks, 21y, 92-12, 53,3%
10. Longmorn, SMWS With Words, 38y, ..-06, cask 7.36, 53,5%
11. Glenburgie, Creative Whisky Company Exclusive Casks, 15y, 95-10, cask 3831, 53,6,%
12. Caperdonich (Dunes An Oir - Van Zuylen), Malts of Scotland, 17y, 96-13, cask 13025, 58,6%
13. Glenlivet, Adelphi, 31y, 78-10, cask 13515, 53,9%
14. Glenburgie, Gordon & McPhail for Asta Morris, cask 8551, 97-11, 57,6%
15. Highland Park, For Maxxium 35cl, 19y, 86-05, cask 2793, 55,3%
16. Arran, Private Cask, 16y, 96-13, cask 9613, 55,7%
17. Gewurztraminer Hengst, Domaine Zind Humbrecht, 2008, 14% (during diner)
18. Glenrothes, Adelhi, 6y, 07-13, cask 3520, 67,4%
19. Longmorn, Whiskybroker, 20y, 92-12, cask 71752, 55,7%

:9~ *O*
In Caperdonich zit geen 'L' en ik mis een Port ELLeN :)
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 25 november 2013 @ 19:48:44 #266
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133619376
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:14 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

In Caperdonich zit geen 'L' en ik mis een Port ELLeN :)
Ik mis ook een Glenfarclas, Balvenie, Glenlossie, Millstone en nog wat anderen... ;)
Maar, geen paniek, de Port Ellen zat in de after tasting, op de foto hieronder 2e van rechts.



De Caperdonich is gebotteld voor Van Zuylen en is zo ook een beetje NL.
De Arran, die je niet genoemd hebt en ook niet aan de criteria voldoet, was ook een buitenbeentje.
Maar je hoort mij niet klagen, hoor... :P
  woensdag 27 november 2013 @ 14:50:49 #267
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133675745
Zijn er nog mensen die naar het aankomende whisk(e)y event van vrijdag 13 december gaan in het Kadehuis in Roosendaal? Inloop om 19.30u, start om 20.00u. ^O^
Ik ga met vier anderen. Ik heb er veel zin in! :Y

Het is geheel uitverkocht trouwens.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133735902
Ik heb wel gisteren een paar flessen whisky overgenomen van iemand in Roosendaal, en hem verteld dat er geregeld evenementen en proeverijen in Nederland zijn, maar ik had geen idee dat er binnenkort een in Roosendaal zelf is. :)
pi_133735906
jezelf quoten is stom...
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 13:38:23 #270
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133741253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:04 schreef MadMaster het volgende:
Mag ik even onze Usquebaugh Society tasting (thema 'NL', oftewel alleen labels/distilleerderijen met de letters N & L in de naam) van vandaag melden? :P

<snip>1 t/m 19</snip>

:9~ *O*
Daar proef je op het laatst toch niets meer van? Het lijkt mij dat je smaakpalet op een gegeven moment helemaal gaar is geworden als je dat in 1 zitting doet.
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:44:06 #271
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133741384
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daar proef je op het laatst toch niets meer van? Het lijkt mij dat je smaakpalet op een gegeven moment helemaal gaar is geworden als je dat in 1 zitting doet.
Nope, geen probleem, mits je het maar met beleid doet en niet alles achter elkaar wegklokt.
Veel spoelen/water drinken/brood eten tussendoor om je smaak te neutraliseren en af en toe een break. Glazen waren max. 2cl...
pi_133828246
ik wil een keer Whisky kopen.

heeft iemand een aanrader voor niet te veel geld? :7
pi_133833735
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:30 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer Whisky kopen.

heeft iemand een aanrader voor niet te veel geld? :7
Dus je hebt er geen enkele ervaring mee? :)
Wat is je budget?
pi_133837961
nee helemaal niks, ben op dit moment een wijn lief hebber.

budget 30 euro of voor het bedrag dat je een leuk flesje kan kopen.

cl hoeft niet te hoog te zijn, mocht ik het niks vinden :)

[ Bericht 56% gewijzigd door fespo op 02-12-2013 12:16:21 ]
  † In Memoriam † maandag 2 december 2013 @ 12:18:20 #275
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133838249
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:30 schreef fespo het volgende:
ik wil een keer Whisky kopen.

heeft iemand een aanrader voor niet te veel geld? :7
Koop dan een Adelphi Private Stock. Heerlijke beginnersblend voor 16-17 euro.
Carpe Libertatem
pi_133838539
Decemberdeal van Drankdozijn: Highland Park 10 (35cl fles) voor 5 euro http://www.drankdozijn.nl(...)ars-single-malt-35cl Da's ook een prima beginnerswhisky.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_133840776
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 12:29 schreef Karstman het volgende:
Decemberdeal van Drankdozijn: Highland Park 10 (35cl fles) voor 5 euro http://www.drankdozijn.nl(...)ars-single-malt-35cl Da's ook een prima beginnerswhisky.
Deze aanbieding hebben ze al sinds afgelopen donderdag, en toen heb ik hem al besteld icm een kortingsbon van ¤5. :)
pi_133841331
Klopt, heb vrijdag besteld en nog een fles Gklenfarclas 105 voor 30 euro de liter, vond ik niet heel duur :). Staks de doos even ophalen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 2 december 2013 @ 21:56:42 #279
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133858918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:47 schreef totalatool het volgende:
Ik heb wel gisteren een paar flessen whisky overgenomen van iemand in Roosendaal, en hem verteld dat er geregeld evenementen en proeverijen in Nederland zijn, maar ik had geen idee dat er binnenkort een in Roosendaal zelf is. :)
Ja, de tweede dit jaar al. Het vorige event was in april, ook ergens in het centrum van Roosendaal.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 2 december 2013 @ 22:16:16 #280
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133859782
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:56 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja, de tweede dit jaar al. Het vorige event was in april, ook ergens in het centrum van Roosendaal.
Niet georganiseerd door de SMWS, neem ik aan?
Er is niet veel over te vinden...
  maandag 2 december 2013 @ 22:17:55 #281
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133859871
Nee, deze events worden georganiseerd door de bedrijfsleider van Gall & Gall in Roosendaal.
Een relaxte vent is dat trouwens! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 2 december 2013 @ 22:21:09 #282
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_133860060
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee, deze events worden georganiseerd door de bedrijfsleider van Gall & Gall in Roosendaal.
Een relaxte vent is dat trouwens! _O_
Ah, een local hero...
  maandag 2 december 2013 @ 22:26:05 #283
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133860320
Jep! Helaas kan hij het niet meer regelen om grootschaligere events naar Geertruidenberg te organiseren, dat wil men daar niet meer... ;( Vorig jaar ging het ook al niet door daar.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_134006556
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Koop dan een Adelphi Private Stock. Heerlijke beginnersblend voor 16-17 euro.
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 12:29 schreef Karstman het volgende:
Decemberdeal van Drankdozijn: Highland Park 10 (35cl fles) voor 5 euro http://www.drankdozijn.nl(...)ars-single-malt-35cl Da's ook een prima beginnerswhisky.
en deze? (ik zoek een betaalbare Whiskey voor beginner)

http://whisky.nl/whisky/ballantines-blended-scotch.html
pi_134007268
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:37 schreef fespo het volgende:

[..]

[..]

en deze? (ik zoek een betaalbare Whiskey voor beginner)

http://whisky.nl/whisky/ballantines-blended-scotch.html
Nee.
Neem dan dit: http://whisky.nl/whisky/bushmills-original.html of die Adelphi blend voor 18 euro of geef een euro of 3 meer uit (blijft niet veel) voor een BNJ of een Islay Mist als je iets met peat eens wil proberen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_134011123
Die BNJ kan ik van harte aanbevelen idd! En hoeft niet eens duurder te zijn:

http://www.drankvinder.nl/whisky/bailie-nicole-jarvie-70cl

Daar komen wel verzendkosten bij natuurlijk, dus waarschijnlijk ben je bij een slijter die hem heeft goedkoper uit.

[ Bericht 42% gewijzigd door XmattX op 07-12-2013 10:36:32 ]
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:02:15 #287
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_134030343
Haha, nog maar zes dagen en dan mogen we weer aan de onbekendere whisk(e)ys in het Kadehuis in Roosendaal! _O_

Misschien kan ik voor die tijd nog wel even mijn lijst afkrijgen! _O- :') _O-
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_134072647
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:07 schreef XmattX het volgende:
Die BNJ kan ik van harte aanbevelen idd! En hoeft niet eens duurder te zijn:

http://www.drankvinder.nl/whisky/bailie-nicole-jarvie-70cl

Daar komen wel verzendkosten bij natuurlijk, dus waarschijnlijk ben je bij een slijter die hem heeft goedkoper uit.
BNJ thirded. Ik heb hem ook staan en voor het geld vind je niet snel iets beters denk ik.
  maandag 9 december 2013 @ 10:12:55 #289
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_134074008
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 08:53 schreef totalatool het volgende:

[..]

BNJ thirded. Ik heb hem ook staan en voor het geld vind je niet snel iets beters denk ik.
Nou, dan raad ik em ook nog maar eens aan! wat mij betreft super whisky voor zo'n prijsje
pi_134081666
Vanmorgen er achter gekomen dat mijn logeer adres in leiden bijna letterlijk om de hoek ligt bij de druiventuin.

Wat een collectie. Meteen maar een flesjebvoor mezelf en een kerstcadeau voor een ander meegenomen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_134095268
Afgelopen vrijdag zou ik eigenlijk met wat collega's naar een proeverij gaan in Den Bosch, maar wat wilde het geval: ik werd vrijdag op m'n werk ineens ziek en moest naar huis en kon dus niet meer mee naar de proeverij ;(.
Toen ik vanochtend op kantoor kwam had een van de collega's van elke whisky die ze geproefd hadden een een sample flesje meegenomen :D. Super tof! Dus daar ga ik me komend weekend maar eens aan wagen denk ik.

En, nog een vraag voor de kenners hier, wat is nu echt een goeie bourbon?
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 22:09:17 #292
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134098761
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 21:03 schreef Orbeatle het volgende:
En, nog een vraag voor de kenners hier, wat is nu echt een goeie bourbon?
Budget?

Als je pakweg 200 dollar over hebt kan ik je Pappy Van Winkle's Family Reserve Bourbon 20 Year Old aanraden.
Carpe Libertatem
  Redactie Frontpage maandag 9 december 2013 @ 22:19:01 #293
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_134099267
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:14 schreef gianni61 het volgende:
Vanmorgen er achter gekomen dat mijn logeer adres in leiden bijna letterlijk om de hoek ligt bij de druiventuin.

Wat een collectie. Meteen maar een flesjebvoor mezelf en een kerstcadeau voor een ander meegenomen
Mooie whiskykamer he ;) Altijd heerlijk als ik daar weer naar binnen kan huppelen met geld om uit te geven :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_134108857
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Budget?

Als je pakweg 200 dollar over hebt kan ik je Pappy Van Winkle's Family Reserve Bourbon 20 Year Old aanraden.
Hahaha, alleen geef ik je uitermate weinig kans om er een fles van op de kop te tikken, laat staan voor die prijs.
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 09:55:25 #295
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134108933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:50 schreef totalatool het volgende:

[..]

Hahaha, alleen geef ik je uitermate weinig kans om er een fles van op de kop te tikken, laat staan voor die prijs.
Dat is inderdaad de listingprijs. Maargoed, op de vraag 'wat is nu echt een goeie bourbon' is het een prima antwoord. :P
Carpe Libertatem
pi_134109763
Zelf heb ik op dit moment staan:
- Buffalo Trace
- Eagle Rare 10 single barrel
- Four Roses single barrel
- George T Stagg
- Willett Pot Still Reserve
pi_134110320
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mooie whiskykamer he ;) Altijd heerlijk als ik daar weer naar binnen kan huppelen met geld om uit te geven :)
ja, helaas is dat geld om uit te geven wel wat aan de lage kant in de dure decembermaand -O-

maar ik heb gister meteen al even geproefd aan de Port Charlotte scottish barley en die bevalt weer prima :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_134120424
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de listingprijs. Maargoed, op de vraag 'wat is nu echt een goeie bourbon' is het een prima antwoord. :P
Bedankt voor je bruikbare tip :P.

En als je een budget hebt van rond de ¤ 50/¤ 60?
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:40:00 #299
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_134121994
Oooh! Ontdek ik dit topic echt nu pas? Leuk! Even mee lezen.
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 18:19:40 #300
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134123166
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:48 schreef Orbeatle het volgende:

[..]
En als je een budget hebt van rond de ¤ 50/¤ 60?
Blanton's, straight from the barrel. Dus een cask strength bourbon is een best fijne bourbon. Die is een eurootje of 45,-

Maar voor bourbon geldt hetzelfde als voor whisky. Gewoon proeven, proberen en kijken waar jouw smaak ligt en hoe zich dat in de loop van de jaren ontwikkelt.

Wat ik lekker vind zou een ander wellicht zijn WC-pot niet eens mee durven schoonmaken.
Carpe Libertatem
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:15:19 #301
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_134130027
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Haha, nog maar zes dagen en dan mogen we weer aan de onbekendere whisk(e)ys in het Kadehuis in Roosendaal! _O_
Het is dat ik een andere afspraak heb, anders was ik daar ook geweest.
Achter de stand weliswaar, maar helaas, gaat niet door...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')