abonnement Unibet Coolblue
pi_132223567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij is hij nu niet meer prive?
Verwarming zou een mooie oplossing zij, maar ik vraag me af hoeveel zo'n dekentje af geeft als je er allemaal zand en/of grind overheen legt.

Je kunt misschien zelf een filter maken, maar hoe je het ook wend of keert, je zult toch een redelijke hoeveelheid water moeten kunnen verwerken.
Mooie kleuren hebben je vissen :)
Zelf een filter bouwen lijkt me best pittig. Nu zat ik naar binnenfilters te kijken, en wellicht dat dat wel kan werken:
Ik kan verticale bak natuurlijk spiegelen. Zodat de grote verticale kap in het aquarium kan staan, en de dunne kap aan de buitenkant komt.

Ik zou dan in dit verticale deel een binnenfilter kunnen plaatsen. Zou een model zoals dit voldoende kunnen zijn voor een cichlidenbak van 160L?


EHEIM POWERLINE XL

For aquariums of about. 200.00 l
For aquariums up to approx. 0.00 l
Pump power (50 Hz) per hour of approx. 1,200.00 l
Pumping head approx. (H max at 50 Hz) 2.00 m
Power(50 Hz) to 28 watt
Filter volume 0.70 l
Width 75.00 mm
Height 335.00 mm
Depth 80.00 mm

Of


FLUVAL U4

Suitable for aquariums from 130 to 240 L (34 to 65 US Gal)
Wattage: 12 W
Output: 1000 L (260 US Gal)
Dimensions (L x W x H): 11 x 10 x 33 cm (4.5 x 4 x 13 in)


Of zal mijn aquarium met een 1200L/u filter veranderen in een jaccuzi :')
pi_132223639
Ik heb een pomp voor een aqua tot 300L en die heb ik een tijdje in mijn 60L bak gehad. Hoewel er aardig wat stroming was, had ik niet het idee dat mijn vissen er last van hadden, dus dat zal bij jou wel mee moeten vallen.

Mocht je trouwens een pomp zoeken, ik gebruik hem niet meer O-)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:32:50 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132224042
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:09 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

met verder geen vissen zou het kunnen ja, maar dat lijkt me nogal saai :P
Nee joh, kreeften zijn briljante beesten _O_. Vooral CPO'tjes.

quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:35 schreef Markster het volgende:
mijn 60L bak staat al 4 weken zonder vissen of planten te draaien, ik kan geen keuze maken wat voor visjes ik er dit keer in ga doen.

Zat te denken aan 10-15 vuurtetra's (blijven lekker klein, heb je toch leuk schooltje) en paar algenetertjes.

Maar laatst zag ik zo een blauwe kreeft en die was ook wel heel erg vet :P
Heb je ook geen enkele vorm van ammoniak toegevoegd?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132224122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee joh, kreeften zijn briljante beesten _O_. Vooral CPO'tjes.

[..]

Heb je ook geen enkele vorm van ammoniak toegevoegd?
?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:36:15 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132224154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:18 schreef Rickario het volgende:

[..]

Mooie kleuren hebben je vissen :)
Zelf een filter bouwen lijkt me best pittig. Nu zat ik naar binnenfilters te kijken, en wellicht dat dat wel kan werken:
Ik kan verticale bak natuurlijk spiegelen. Zodat de grote verticale kap in het aquarium kan staan, en de dunne kap aan de buitenkant komt.

Ik zou dan in dit verticale deel een binnenfilter kunnen plaatsen. Zou een model zoals dit voldoende kunnen zijn voor een cichlidenbak van 160L?

[ afbeelding ]
EHEIM POWERLINE XL

For aquariums of about. 200.00 l
For aquariums up to approx. 0.00 l
Pump power (50 Hz) per hour of approx. 1,200.00 l
Pumping head approx. (H max at 50 Hz) 2.00 m
Power(50 Hz) to 28 watt
Filter volume 0.70 l
Width 75.00 mm
Height 335.00 mm
Depth 80.00 mm

Of

[ afbeelding ]
FLUVAL U4

Suitable for aquariums from 130 to 240 L (34 to 65 US Gal)
Wattage: 12 W
Output: 1000 L (260 US Gal)
Dimensions (L x W x H): 11 x 10 x 33 cm (4.5 x 4 x 13 in)

Of zal mijn aquarium met een 1200L/u filter veranderen in een jaccuzi :')
Nee, dat zal wel meevallen. Overcapaciteit is wat je wilt bij een Cichlidenbak.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:38:29 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132224222
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:35 schreef Markster het volgende:

[..]

?
Om je bak op te starten, een bacteriecultuur te kweken :).

CPO'tjes zijn oranje dwergkreeftjes. Agressief, beweeglijk en mega cool _O_. Gaan trouwens prima met garnalen en kleinere vissen. En laten planten voor zover ik weet ook prima met rust.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132224304
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Om je bak op te starten, een bacteriecultuur te kweken :).

CPO'tjes zijn oranje dwergkreeftjes. Agressief, beweeglijk en mega cool _O_. Gaan trouwens prima met garnalen en kleinere vissen. En laten planten voor zover ik weet ook prima met rust.
ow ik heb zo een speciaal potje met spul :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:58:57 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132224910
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:40 schreef Markster het volgende:

[..]

ow ik heb zo een speciaal potje met spul :P
Die kan je weg mikken, want dat helpt niet of nauwelijks. Behalve dan met het spekken van de kas van de fabrikant. Gooi er maar eens wat visvoer in naast een halve milliliter huishoudammoniak bijvoorbeeld, dan pas gaat de bacteriecultuur zich echt ontwikkelen. Ammoniak is nodig om de bacteriën die nitriet afbreken te stimuleren en te laten groeien, bij de afbraak van ammoniak komt namelijk nitriet vrij. Nadat het ammoniak omgezet is naar nitriet, zullen de bacteriën die nitriet omzetten naar nitraat gaan groeien en dus gaan afbreken.

Dan is de cirkel compleet :). Het beste is kijken of je ergens ingedraaid filtermateriaal kunt krijgen. Of bodemmateriaal.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132225203
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die kan je weg mikken, want dat helpt niet of nauwelijks. Behalve dan met het spekken van de kas van de fabrikant. Gooi er maar eens wat visvoer in naast een halve milliliter huishoudammoniak bijvoorbeeld, dan pas gaat de bacteriecultuur zich echt ontwikkelen. Ammoniak is nodig om de bacteriën die nitriet afbreken te stimuleren en te laten groeien, bij de afbraak van ammoniak komt namelijk nitriet vrij. Nadat het ammoniak omgezet is naar nitriet, zullen de bacteriën die nitriet omzetten naar nitraat gaan groeien en dus gaan afbreken.

Dan is de cirkel compleet :). Het beste is kijken of je ergens ingedraaid filtermateriaal kunt krijgen. Of bodemmateriaal.
Alhoewel ik alle tips en advies waardeer, ben ik geen nieuweling op de aquariumwereld :P Heb hiervoor een 240L bak gehad(stond ook hier in de OP), en die heeft altijd prima gedraaid, ik weet alleen niet zo goed wat ik moet met mijn 60L bak qua bestand, omdat ik gewoon veel minder keus heb ivm de grootte.

Nogmaals, bedankt voor advies hoor, maar mijn manier gaat altijd prima :)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:07:51 #260
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132225265
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:04 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

GEEN kreeft nemen alsjeblieft! Zo'n beest vreet al je planten en met een beetje pech ook je vissen op..
Ik heb oranje rivierkreeften gehad en dat ging perfect met vissen. Planten bleven ook ongemoeid. Ligt een beetje aan het soort plant. Geweldige beestjes ook.
In een kleine bak moet je alleen opletten dat er maar 1 neemt. Als je er meer neemt is de kans redelijk aanwezig dat ze ruzie krijgen.

Maar niets mis met een kreeftje in een bak met vissen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132225347
Ik heb echt nog nooit gelezen dat je ammoniak zou moeten toevoegen. Ammoniak/nitriet/nitraat willen we toch juist zo min mogelijk hebben in het aquarium?
pi_132225401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:09 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb echt nog nooit gelezen dat je ammoniak zou moeten toevoegen. Ammoniak/nitriet/nitraat willen we toch juist zo min mogelijk hebben in het aquarium?
volgens mij ook. Misschien ligt dat er een beetje aan wat voor vissen je wilt, maar ammoniak heb ik nog nooit over gelezen. Volgens mij is dit alleen maar slecht.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:12:00 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132225425
Dat wist ik niet, sorry. Hoewel ik die potjes met spul wel heen naïef vind :+.

Er zijn genoeg mogelijkheden in een 60 liter bak, er is een grote verscheidenheid aan nano-visjes die in zo'n bak prima kunnen. Of een dwergkogelvisje (heb ik zelf ook O+ ) met wat bijvissen. Garnalen, kreeften, slakken.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:09 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb echt nog nooit gelezen dat je ammoniak zou moeten toevoegen. Ammoniak/nitriet/nitraat willen we toch juist zo min mogelijk hebben in het aquarium?
Hoe moeten de bacteriën die het afbreken dan groeien? Vissen stoten namelijk altijd ammoniak uit, als je geen bacteriën hebt die dat in afdoende tijd kunnen afbreken, dan heb je ze allemaal dood in de bak liggen.

Het toevoegen van een beetje ammoniak versnelt het groeiproces, waardoor je dus minder lang hoeft in te draaien en je zeker weet dat je bacteriën goed groeien. Het is heel eenvoudig, google maar eens. In Duitsland is dit een heel bekende methode.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132225504
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef Samzz het volgende:
Dat wist ik niet, sorry. Hoewel ik die potjes met spul wel heen naïef vind :+.

Er zijn genoeg mogelijkheden in een 60 liter bak, er is een grote verscheidenheid aan nano-visjes die in zo'n bak prima kunnen. Of een dwergkogelvisje (heb ik zelf ook O+ ) met wat bijvissen. Garnalen, kreeften, slakken.

[..]

Hoe moeten de bacteriën die het afbreken dan groeien? Vissen stoten namelijk altijd ammoniak uit, als je geen bacteriën hebt die dat in afdoende tijd kunnen afbreken, dan heb je ze allemaal dood in de bak liggen.
Ik weet ook niet of die potjes werken, maar heb er toevallig 1 staan :P
Ben mijn 240L bak toendertijd zonder potjes of toevoegingen begonnen, alleen met wat water uit mijn 60L bak. Die draaide toen al paar maanden. (kan ff niet meer herrinneren of ik die toen met zo een potje begonnen ben)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:15:23 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132225568
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Om je bak op te starten, een bacteriecultuur te kweken :).

CPO'tjes zijn oranje dwergkreeftjes. Agressief, beweeglijk en mega cool _O_. Gaan trouwens prima met garnalen en kleinere vissen. En laten planten voor zover ik weet ook prima met rust.
Klopt :D
Je moet alleen niet te veel lang vinnige vissen er in houden, maar zo'n kreeft is echt een beetje de baas van je bak :D
Ik heb ze nog nooit met garnalen geprobeerd. Zijn ook leuke beestjes als je geen kreeftjes wil, maar je moet dan wel een bak hebben met weinig kieren, anders zie je ze nooit meer terug :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:16:28 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132225606
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:13 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of die potjes werken, maar heb er toevallig 1 staan :P
Ben mijn 240L bak toendertijd zonder potjes of toevoegingen begonnen, alleen met wat water uit mijn 60L bak. Die draaide toen al paar maanden. (kan ff niet meer herrinneren of ik die toen met zo een potje begonnen ben)
Ah ja, water uit een ingedraaide bak bevat ook het e.e.a. aan bacteriën. Dat zal allicht geholpen hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt :D
Je moet alleen niet te veel lang vinnige vissen er in houden, maar zo'n kreeft is echt een beetje de baas van je bak :D
Ik heb ze nog nooit met garnalen geprobeerd. Zijn ook leuke beestjes als je geen kreeftjes wil, maar je moet dan wel een bak hebben met weinig kieren, anders zie je ze nooit meer terug :P
Ik vind ze echt heel gaaf _O_. Als ik geen kogelvis had gehad, dan had ik zeker een paartje CPO'tjes in mijn aquarium gedaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132225671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ah ja, water uit een ingedraaide bak bevat ook het e.e.a. aan bacteriën. Dat zal allicht geholpen hebben.

[..]

Ik vind ze echt heel gaaf _O_. Als ik geen kogelvis had gehad, dan had ik zeker een paartje CPO'tjes in mijn aquarium gedaan.
Dat denk ik ook :P
Maar op zich zitten er ook van die bactieren in zo een potje. Tenminste, dat is wat ze zeggen :+
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:20:40 #268
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132225751
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:18 schreef Markster het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :P
Maar op zich zitten er ook van die bactieren in zo een potje. Tenminste, dat is wat ze zeggen :+
Ja, er zitten bacteriën in zo'n potje. Maar welke daarvan nuttig zijn, dat staat er dan weer niet op :+. Maar goed, ieder zijn meug, natuurlijk. Ik draai wel in op de ouderwetse manier, met ammoniak :P.

Wat vind je trouwens zelf mooie vissen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132225884
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, er zitten bacteriën in zo'n potje. Maar welke daarvan nuttig zijn, dat staat er dan weer niet op :+. Maar goed, ieder zijn meug, natuurlijk. Ik draai wel in op de ouderwetse manier, met ammoniak :P.

Wat vind je trouwens zelf mooie vissen?
bijna allemaal :P
Wil mijn schooltje iig met mooie kleuren hebben! alleen neons en kardinaaltertra zijn te standaard, die heb ik al gehad :P
Vond mijn vorige schooltje vuurneons ook wel mooi!
mijjn mooiste vis aller tijden was deze:
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:15:56 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132227589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ah ja, water uit een ingedraaide bak bevat ook het e.e.a. aan bacteriën. Dat zal allicht geholpen hebben.

[..]

Ik vind ze echt heel gaaf _O_. Als ik geen kogelvis had gehad, dan had ik zeker een paartje CPO'tjes in mijn aquarium gedaan.
Ik heb ze gehad. Was heel leuk, maar meer dan 1 in het aquarium zorgde er voor dat ze ruzie kregen met elkaar en er altijd 1 sneuvelde.

Ik doe het trouwens ook op de ouderwetse manier, maar dan zonder iets toe te voegen. Gewoon rustig een paar weekjes laten indraaien zonder toevoegingen. Bij mij werkt dat toch het beste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:00:11 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132229068
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:24 schreef Markster het volgende:

[..]

bijna allemaal :P
Wil mijn schooltje iig met mooie kleuren hebben! alleen neons en kardinaaltertra zijn te standaard, die heb ik al gehad :P
Vond mijn vorige schooltje vuurneons ook wel mooi!
mijjn mooiste vis aller tijden was deze:
[ afbeelding ]
Ik ben fan van Rasbora soorten en de Hemelse pareldanio :). Prachtige kleine visjes met leuk gedrag.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132229137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben fan van Rasbora soorten en de Hemelse pareldanio :). Prachtige kleine visjes met leuk gedrag.
wauw die pareldanio is mooi zeg!
pi_132230538
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:20 schreef Markster het volgende:
Ik heb een pomp voor een aqua tot 300L en die heb ik een tijdje in mijn 60L bak gehad. Hoewel er aardig wat stroming was, had ik niet het idee dat mijn vissen er last van hadden, dus dat zal bij jou wel mee moeten vallen.

Mocht je trouwens een pomp zoeken, ik gebruik hem niet meer O-)
Is het een pomp of een filter? :P

quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, dat zal wel meevallen. Overcapaciteit is wat je wilt bij een Cichlidenbak.
Overcapaciteit inderdaad. Maar iedereen gebruikt potfilters. Ik wil daar niet aan en vroeg me af of een fors binnenfilter zoals die 2 die ik noemde ook goed genoeg kan werken :)
pi_132230561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:42 schreef Rickario het volgende:

[..]

Is het een pomp of een filter? :P

[..]

Overcapaciteit inderdaad. Maar iedereen gebruikt potfilters. Ik wil daar niet aan en vroeg me af of een fors binnenfilter zoals die 2 die ik noemde ook goed genoeg kan werken :)
filterpomp 8-)
pi_132230649
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:42 schreef Markster het volgende:

[..]

filterpomp 8-)
Die mag je houden :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')