abonnement Unibet Coolblue
pi_132556913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nouja, dan moet in principe alles (naar schatting) goed staan en loopt het gewoon door. De definitieve toeslag is van tevoren toch heel moeilijk te berekenen, zeker omdat je (in theorie) ook nog eens rekening kan gaan houden met bepaalde aftrekposten zoals de hypotheekrenteaftrek. Deze brengen je belastbaar inkomen naar beneden, waardoor je recht hebt op meer toeslag. Als ik mijn toetsingsinkomen opgeef voor het komende jaar hou ik hier echter geen rekening mee.

Ergens is dat wel vreemd trouwens, die aftrekposten.

Persoon A en persoon B werken bij hetzelfde bedrijf en ontvangen allebei precies hetzelfde salaris. Persoon A en B hebben allebei een kind dat naar dezelfde opvang gaat, op dezelfde dagen, evenveel uren en tegen hetzelfde tarief. Persoon A heeft een hypotheek van 1.000 euro per maand. Persoon B huurt voor 1.000 euro per maand.

Persoon A krijgt meer kinderopvangtoeslag dan persoon B.
Persoon B zou best wel eens huurtoeslag kunnen ontvangen.

Het hele systeem is een beetje gaar, het is absurd dat je naar inkomen moet betalen voor KDV. Maak het gewoon eenvoudig voor iedereen gelijk en verhoog de belasting van 52% naar 52,1%.

Bij de bakker betaal je ook beiden hetzelfde, ongeacht je inkomen. Of bij de schoenmaker die je een dienst verleend.
pi_132558026
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Persoon B zou best wel eens huurtoeslag kunnen ontvangen.

Het hele systeem is een beetje gaar, het is absurd dat je naar inkomen moet betalen voor KDV. Maak het gewoon eenvoudig voor iedereen gelijk en verhoog de belasting van 52% naar 52,1%.

Bij de bakker betaal je ook beiden hetzelfde, ongeacht je inkomen. Of bij de schoenmaker die je een dienst verleend.
Bij een huur van 1.000 (particulier) krijg je geen huurtoeslag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:35:16 #103
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_132558394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je terugleest in dit en vorige topics dan zal je zien dat ik al diverse oplossingen aangedragen heb. Zo weten we ook dat Roosje een KDV heeft wat wel met zijn tijd mee gaat.

Voor het toeslagen systeem zou het goed zijn om de ouders er deels tussenuit te halen. Gewoon direct afhandelen met het KDV, de toeslag komt dan in ieder geval op de plek waar het moet zijn. Gewoon op de eerste van de maand vanaf het KDV een soort van electronische aangifte richting de toeslagen en dat ze dan op basis van de uren direct naar het KDV geld storten. Dan pak je in ieder geval de fraude een stuk eenvoudiger en sneller aan.
Daarna gewoon in de jaarlijkse belastingopgaaf van de ouders dit corrigeren eventueel naar rato inkomen.

Maar in ieder geval moeten ze de zooi gewoon sneller verwerken. Het is absurd dat er nu nog mensen wachten op definitieve berekeningen over 2011. En eigenlijk ook over 2012 zou alles allang binnen moeten zijn als de getallen bekend zijn.
Kdv's zijn ook niet altijd even betrouwbaar, zeker gastouder bureaus niet.
pi_132563339
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Voor het toeslagen systeem zou het goed zijn om de ouders er deels tussenuit te halen. Gewoon direct afhandelen met het KDV, de toeslag komt dan in ieder geval op de plek waar het moet zijn. Gewoon op de eerste van de maand vanaf het KDV een soort van electronische aangifte richting de toeslagen en dat ze dan op basis van de uren direct naar het KDV geld storten. Dan pak je in ieder geval de fraude een stuk eenvoudiger en sneller aan.
He ja, lijkt me leuk! Dat de kinderopvang dan ook het risico loopt of de ouders wel of niet de juiste gegevens doorgeven. Dat de opvang ook het risico loopt als de ouders helemaal geen recht (meer) hebben op toeslag. De wetgever denkt er (gelukkig) anders over. Vanaf 1 december krijg je al je toeslagen nog maar op 1 rekening gestort. Als jij dat niet wilt en je de huurtoeslag bij de woningbouw wilt laten storten en de kinderopvangtoeslag bij het kdv, dan kan dat wel maar dan moeten de woningbouw en de opvang een overeenkomst sluiten met de Belastingdienst. Voor de opvang is dat een zware verplichting die oa inhoudt dat elke maand alle gegevens moeten worden uitgewisseld met Toeslagen. Doen ze dat niet, dan zijn ze hoofdelijk aansprakelijk voor elke fout die de ouders maken.

En wat anderen al aanhalen: er zitten ook rotte appels tussen. Die dus het geld dat ze rechtstreeks van Toeslagen krijgen gebruiken voor andere doeleinden. Daarom moet je, juist bij een gastouderbureau, altijd kijken hoe dat geregeld is. Vanuit de wet zijn ze namelijk verplicht om de bij de ouders het geld te innen en dit bij de gastouder te storten, maar hoe het precies moet, is dan weer niet vastgelegd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar in ieder geval moeten ze de zooi gewoon sneller verwerken. Het is absurd dat er nu nog mensen wachten op definitieve berekeningen over 2011. En eigenlijk ook over 2012 zou alles allang binnen moeten zijn als de getallen bekend zijn.
Kinderopvangorganisaties moeten al vrij vroeg in het jaar al hun gegevens aanleveren, dus wie weet wordt het nog wel sneller volgend jaar. Ik vind het nu al vrij snel eerlijk gezegd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132751751
Hallo :W

Morgen ga ik voor het eerst kijken bij een kdv, waar moet ik allemaal op letten?
Ik ben nu 12 wkn zwanger (1e) en voel me echt een n00b op dit vlak :P Dit kdv is net verhuisd naar een grotere locatie en zit op loopafstand van huis. Zelf dacht ik, als het ons een goed gevoel geeft wordt dit het gewoon. Ook omdat het natuurlijk heel praktisch is.

Maarrrrr nu sprak ik gisteren met een vriendin die meldde toch echt bij meerdere kdv's te gaan kijken, zijn de luiers inclusief, wat eten ze, hoe zijn de groepen ingedeeld etcccc Ik werd er helemaal onrustig van :{

Ben ik nu zo naief :?
pi_132752297
nee hoor fazz. Ik heb inmiddels 2 kdv's gehad (de locatie van de 1e ging sluiten, dus we moesten wat anders), en zie echt wel verschil. Maar voor ik me voor de 1e opgaf was ik al blij dat er plek was (bij wijze van), en had ik geen idee waar op te letten.

Dingen waar ik nu op zou letten:
- hoe zijn de groepen (horizontaal/verticaal).
- hoeveel leidsters/kinderen per groep
- vaste leidsters (niet te veel wissel)
- vast dagritme (kinderen weten waar ze aan toe zijn)
- aandacht voor andere dingen dan alleen maar spelen (taalontwikkeling / voorlezen / werken met thema's)
- evt aansluiting basisschool / naschoolse opvang ed
- of ze goed opletten aan wie ze de kindjes weer meegeven
- openingstijden.

uiteraard of het schoon, netjes, en gezellig is. Of de juffen betrokken zijn bij de kindjes, en of de kindjes blij en vrolijk rondhuppelen.

Of eten en luiers incl zijn zo me dan minder druk om maken. Ten eerste neem ik aan dat je dat terugziet in de uurprijs. Daarbij heb ik ook altijd eigen merk voeding meegegeven ipv Nutrilon wat ze daar gebruikten. Kost je mss 3 pakken op een half jaar, nou, dat zijn de kosten ook niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132752491
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Hallo :W

Morgen ga ik voor het eerst kijken bij een kdv, waar moet ik allemaal op letten?
Ik ben nu 12 wkn zwanger (1e) en voel me echt een n00b op dit vlak :P Dit kdv is net verhuisd naar een grotere locatie en zit op loopafstand van huis. Zelf dacht ik, als het ons een goed gevoel geeft wordt dit het gewoon. Ook omdat het natuurlijk heel praktisch is.

Maarrrrr nu sprak ik gisteren met een vriendin die meldde toch echt bij meerdere kdv's te gaan kijken, zijn de luiers inclusief, wat eten ze, hoe zijn de groepen ingedeeld etcccc Ik werd er helemaal onrustig van :{

Ben ik nu zo naief :?
Het lijstje van djmomo + Achteraf had ik liever net dat beetje extra door willen vragen over:

Het personeelsbeleid hoe lang werken alle werknemers er. (geven ze nog vaste contracten na ... jaar of uberhaupt voor een jaar een contract of durven ze zich niet vast te leggen)
Is er een vaste invalpoel of een oproepkracht beschikbaar.
Garanderen ze vaste krachten bij de babygroep? (mijn baby kreeg op de opvang dus steeds nieuwe want ja dan hoeven ze geen geld uit te geven en besparen ze is heel prima mijn baby trok dat niet. En het management van de hele grote organisatie kon het geen snars schelen dat een baby soms 3 nieuwe mensen had per week.)
pi_132752612
Vast personeel vond ik ook een heel belangrijke! Daarnaast hadden wij ook een lijstje waar we op letten maar in de praktijk is de keuze vooral op gevoel gegaan en zit dochter nu op een kdv dat duurder is dan andere, verder weg en korter open :P. We hadden bij vier gekeken en dit was de enige waarbij we allebei dachten 'hier brengen we ons kind met een gerust hart naar toe en hier gaat ze veel plezier hebben'
pi_132752710
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef DJMomo het volgende:
nee hoor fazz. Ik heb inmiddels 2 kdv's gehad (de locatie van de 1e ging sluiten, dus we moesten wat anders), en zie echt wel verschil. Maar voor ik me voor de 1e opgaf was ik al blij dat er plek was (bij wijze van), en had ik geen idee waar op te letten.

Dingen waar ik nu op zou letten:
- hoe zijn de groepen (horizontaal/verticaal).
- hoeveel leidsters/kinderen per groep
- vaste leidsters (niet te veel wissel)
- vast dagritme (kinderen weten waar ze aan toe zijn)
- aandacht voor andere dingen dan alleen maar spelen (taalontwikkeling / voorlezen / werken met thema's)
- evt aansluiting basisschool / naschoolse opvang ed
- of ze goed opletten aan wie ze de kindjes weer meegeven
- openingstijden.

uiteraard of het schoon, netjes, en gezellig is. Of de juffen betrokken zijn bij de kindjes, en of de kindjes blij en vrolijk rondhuppelen.

Of eten en luiers incl zijn zo me dan minder druk om maken. Ten eerste neem ik aan dat je dat terugziet in de uurprijs. Daarbij heb ik ook altijd eigen merk voeding meegegeven ipv Nutrilon wat ze daar gebruikten. Kost je mss 3 pakken op een half jaar, nou, dat zijn de kosten ook niet.
^O^ Fijn daar kan ik iets mee.
Er staat gelukkig al een hoop op hun website, ik vind het vooral lastig om te bepalen wat nu precies belangrijk is :@

Personeelsbeleid is dus wel een belangrijke Pvoess

Dit is wat er o.a. op de website staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 1 november 2013 @ 10:03:47 #110
236264 crew  capricia
pi_132786932
16 kinderen in 1 groep? Dat vind ik nogal veel.
Definitely not CIA
  vrijdag 1 november 2013 @ 10:22:27 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132787312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:03 schreef capricia het volgende:
16 kinderen in 1 groep? Dat vind ik nogal veel.
Dat is normaal in een verticale groep hoor.
In de praktijk zijn het er bij ons max 14 en het is gewoon rustig op de groep. Geen drukke chaos.
Bij ons splitsen ze vaak. Dat de kleineren op de groep blijven en de groteren een activiteit gaan doen. Soms samen met een andere groep.

Op de basisschool wens je dat er maar 16 kinderen in een groep zitten straks ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Milf vrijdag 1 november 2013 @ 10:22:42 #112
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132787315
Soms word je tot wanhoop gedreven met die toeslagenmeuk.

Eerst krijg ik duizenden euro's dat ik zogenaamd te weinig kinderopvangtoeslag heb ontvangen over het jaar 2010. Krap aan 8 weken later moet ik diezelfde duizenden euro's weer terugbetalen. Ik had al zoiets dat dit niet klopte en had het apart gezet. Uiteindelijk bleek dat ik zelfs teveel had ontvangen n 2010 en heb dat ook direct maar overgemaakt. Maar ik kan mij ook voorstellen dat mensen het uitgeven. Ik ontving het in de zomervakantie. De reisboeken lonkten wel. Maar ik weet ook wat voor een zooi het is bij de Belastingdienst.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_132789835
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:44 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

^O^ Fijn daar kan ik iets mee.
Er staat gelukkig al een hoop op hun website, ik vind het vooral lastig om te bepalen wat nu precies belangrijk is :@

Personeelsbeleid is dus wel een belangrijke Pvoess

Nou het bezoek is voorbij! Erg leuk om eens te zien, was echt nog nooit op een kdv geweest :)
Ze hebben maar 1 groep, er waren vandaag 14 kinderen op 3 leidsters, 1 stagaire en de eigenaresse. Best ruim dus. Er was nu maar 1 baby en die werd enorm vertroeteld O+
Al met al een goede indruk. Ook omdat de medewerkers er al jaren werken, vooral na stage zijn blijven hangen en dus een stabiele groep zijn.

Nu even alle info maar even laten bezinken. Er is nu geen wachtlijst dus we hebben nog even om te beslissen :)

Nogmaals dank voor het meedenken en tips! O+
pi_132790268
Fazzoletti er is volgens mij een apart topic over het kiezen van een kdv, maar ik kreeg het niet gevonden, misschien eens in de fb vragen?

En wat Laziness zegt, het zijn gewoon de wettelijke regels, die 16 op een groep en de leidster kind ratio. Wat ik nog zou proberen te achterhalen is hoe ze er financieel voor staan. Het gaat niet zo goed in de branche en het lijken vooral de kleintjes te zijn die omvallen. Als er geen wachtlijst is, kunnen ze dan wel voortbestaan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132809107
Oke, ik dacht dat dit een algemeen topic was over kinderopvang en de bijbehorende toeslag :@
Verkeerd begrepen dan.... volgende keer beter zoeken dan maar O-)
pi_132810093
O joh maakt mij allemaal weinig uit, maar ik herinner me dat er goede tips in stonden, dus wie weet heb je er wat aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132932162
Huh. Definitieve berekening kinder opvang toeslag 2012 ontvangen. Maar 2011 nog niet gezien!? En juist over dát jaar krijg ik nog geld terug. Morgen toch maar eens bellen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132934889
Hier ook!2012 afgehandeld en 2011 nog niet. Krijgen we wel rente over sinds juli 2012 >:)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132937652
Er is een ding wat ik uit bovenstaande posts niet echt kan afleiden.

In voorgaande jaren kreeg je in de zomer altijd een papieren formulier waarop je moest invullen hoeveel uur kinderopvang tegen welk uurtarief je opvang genoten hebt. Hierbij moest je een kopie van de jaaropgave doen en aan de hand daarvan + je ingediende aangifte werd de afrekening opgemaakt. Op die manier kon je ook altijd de extra afgenomen dagdelen naast de standaarduren per maand vergoed krijgen.

Maar als ik het goed begrijp is dat voor 2012 voor vele ouders niet meer het geval. Dan is mijn vraag: Hoe krijg je dan de tegemoetkoming van die extra uren? Had ik dat met een wijziging op mijn.toeslagen.nl moeten doen? En als je dat niet gedaan hebt, kan dat dan nu alsnog of moet ik bezwaar gaan maken straks tegen de definitieve vaststelling? Wel een beetje idioot ook want als ouder kan ik mij niet herinneren dat de fiscus mij hierop specifiek gewezen heeft?

En wat ik mij dan ook afvraag, als je zelf als ouder geen jaaropgave meer in hoeft te sturen, hoe controleren ze dan de werkelijk afgenomen uren? Of hebben alle KDV's en BSO's in Nederland hun gegevens naar de fiscus gestuurd? Dat lijkt mij sterk gezien dat dit vaak hele kleine organisaties zijn.
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:33:18 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132938011
Hier ook de definitieve binnen voor 2012 *O* Fijn een bedrag je terug, dus gegevens juist ingevuld dacht ik zo.

Sorry wittepaard, ik heb er verder geen kaas van gegeten. Hier is het in ieder geval automatisch gegaan, niets handmatig in hoeven vullen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:43:37 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132938560
Oh, hoop dat wij hem dan ook snel binnen hebben. Hoop ook op wat geld terug.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:18:14 #122
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132943395
Hier 2012 ook nog niet binnen. Ze is maar 3 maanden geweest toen, maar het zal wel een vette terugbetaler worden als ik de definitieve ZT en KGB moet geloven...
Blijkbaar is mijn wijziging niet doorgekomen toendertijd waardoor ons inkomen veel te laag stond :(.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:26:31 #123
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132943813
Ik zit ook nog te wachten op de aanpassing en dus centjes van 2012. Voor 2013 geef ik iedere wijziging (extra uren) gelijk door. Zal mijn niet meer overkomen dat ik op die lui daar moet wachten voor een teruggave.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_132945940
Ja alle kinderopvangorganisaties moeten die gegevens aanleveren bij toeslagen na afloop van een jaar. Alleen bij twijfel of incomplete gegevens komt Toeslagen nog bij jou voor informatie. En ja alle grote wijzigingen in je omstandigheden (zie site toeslagen voor de omschrijving) dien je zelf zo snel mogelijk door te geven aan Toeslagen. Via de site is dat ook zo gedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132946079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef WittePaard het volgende:
Er is een ding wat ik uit bovenstaande posts niet echt kan afleiden.

In voorgaande jaren kreeg je in de zomer altijd een papieren formulier waarop je moest invullen hoeveel uur kinderopvang tegen welk uurtarief je opvang genoten hebt. Hierbij moest je een kopie van de jaaropgave doen en aan de hand daarvan + je ingediende aangifte werd de afrekening opgemaakt. Op die manier kon je ook altijd de extra afgenomen dagdelen naast de standaarduren per maand vergoed krijgen.

Maar als ik het goed begrijp is dat voor 2012 voor vele ouders niet meer het geval. Dan is mijn vraag: Hoe krijg je dan de tegemoetkoming van die extra uren? Had ik dat met een wijziging op mijn.toeslagen.nl moeten doen? En als je dat niet gedaan hebt, kan dat dan nu alsnog of moet ik bezwaar gaan maken straks tegen de definitieve vaststelling? Wel een beetje idioot ook want als ouder kan ik mij niet herinneren dat de fiscus mij hierop specifiek gewezen heeft?

En wat ik mij dan ook afvraag, als je zelf als ouder geen jaaropgave meer in hoeft te sturen, hoe controleren ze dan de werkelijk afgenomen uren? Of hebben alle KDV's en BSO's in Nederland hun gegevens naar de fiscus gestuurd? Dat lijkt mij sterk gezien dat dit vaak hele kleine organisaties zijn.
toevallig kreeg ik dat formulier dit jaar wel.
Vorig jaar niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_132951291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:26 schreef WittePaard het volgende:
Er is een ding wat ik uit bovenstaande posts niet echt kan afleiden.

In voorgaande jaren kreeg je in de zomer altijd een papieren formulier waarop je moest invullen hoeveel uur kinderopvang tegen welk uurtarief je opvang genoten hebt. Hierbij moest je een kopie van de jaaropgave doen en aan de hand daarvan + je ingediende aangifte werd de afrekening opgemaakt. Op die manier kon je ook altijd de extra afgenomen dagdelen naast de standaarduren per maand vergoed krijgen.

Maar als ik het goed begrijp is dat voor 2012 voor vele ouders niet meer het geval. Dan is mijn vraag: Hoe krijg je dan de tegemoetkoming van die extra uren? Had ik dat met een wijziging op mijn.toeslagen.nl moeten doen? En als je dat niet gedaan hebt, kan dat dan nu alsnog of moet ik bezwaar gaan maken straks tegen de definitieve vaststelling? Wel een beetje idioot ook want als ouder kan ik mij niet herinneren dat de fiscus mij hierop specifiek gewezen heeft?

En wat ik mij dan ook afvraag, als je zelf als ouder geen jaaropgave meer in hoeft te sturen, hoe controleren ze dan de werkelijk afgenomen uren? Of hebben alle KDV's en BSO's in Nederland hun gegevens naar de fiscus gestuurd? Dat lijkt mij sterk gezien dat dit vaak hele kleine organisaties zijn.
In de jaaropgaaf zijn de extra uren opgenomen en die is direct van KDV naar de BD gegaan. Dat is dus verrekend.
pi_132951945
kun je voor de geboorte al KOT voor een baby aanvragen? Nee he? heb je BSN voor nodig toch?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_132952392
Bsn nodig bij de eerste keer aanvragen dus dat gaat niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132967899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de jaaropgaaf zijn de extra uren opgenomen en die is direct van KDV naar de BD gegaan. Dat is dus verrekend.
Ik vraag mij dus serieus af of alle KDV's/BSO's/Gastouderbureau's in Nederland gegevens insturen naar de fiscus. Ik ben toevallig in de situatie dat ik wat eigenaressen van KDV's ken en ik probeer dit aan hen na te vragen maar ik weet het antwoord eigenlijk al. Dit doen ze niet. De grote jongens misschien wel maar KDV's met 50/60 kinderen niet.

Ik kwam hier eigenlijk op omdat mijn broer net zijn definitieve beschikking heeft gehad met daarop 37 uur per maand voor zijn oudste terwijl de jaaropgave uitkomt op 467 uur (gemiddeld dus 39) totaal. En laat die 37 uur nu ook exact het aantal zijn waarvoor hij voorschotten heeft gehad elke maand. Ik heb tegen hem ook gezegd, die paar uurtjes worden achteraf wel afgerekend en geeft je een klein beetje en buffer als je inkomen wat hoger uitkomt dan waar het voorschot op gebaseerd is. Maar mooi niet dat die uren dus juist zijn afgerekend. Hij heeft overigens geen handmatig formulier gehad om de uren op te geven.
  woensdag 6 november 2013 @ 17:57:55 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132970353
Dat handmatige formulier is een steekproef.

Verder ligt de fout dan bij het kdv en niet de belastingdienst. Het kdv houdt zich niet aan de regels.
Gastouders werken via bureau's met moderne software voor uren schrijven dus die leveren echt wel aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132971077
1.Elke kinderopvangorganisatie MOET aanleveren. Ook de kleintjes, ook de gastouderbureau's. Echt iedereen.
2. Dat formulier om je uren door te geven krijg je ook niet. Dat krijg je alleen als er iets niet klopt. Of als er dingen opvallen.

Als jij gemiddeld 37 opgeeft en de jaaropgave zegt 39 per maand, dan krijg jij over 2 uur per maand, dus 24 uur per jaar, nog toeslag. Ook als dat maar een klein bedrag is. Want het is de jaaropgave die naar de Belastingdienst gaat. Dus als het niet klopt is het een kwestie van bezwaar aantekenen en jaaropgave naar de Belastingdienst sturen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132971651
Wij kregen eindelijk de eindafrekening van 2011.... 1100 euro terugbetalen :%

Na telefonisch contact bleek dat ze van 3 maanden geen rekeningen hebben ontvangen als bewijs dat er ook echt kinderopvang is afgenomen. Terwijl ik op verzoek toch echt alle rekeningen heb toegezonden. Handig dat ze dat ook even vermelden bij de terugbetaal-brief. Rekening van de kinderopvang als bewijs toegezonden en bezwaar ingediend. We wachten weer af...
pi_132979178
Hmm, ik heb net toch maar eens even onze beschikking nagerekend omdat ik toch echt dat nog wat uren tegoed te hebben. Ik ga morgen even bellen want het lijkt erop dat ook bij ons alleen gekeken is naar de uren die wij zelf hebben doorgegeven. Het totaal aantal uren klopt niet met de jaaropgave van het kdv.

Als je goed leest staat dit ook letterlijk in de beschikking: Hieronder ziet u per kind de kinderopvanggegevens die wij van uw kinderopvang hebben ontvangen of die u hebt opgegeven
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132992722
Ik mis inderdaad ook uren, heb het even nagerekend en heb een tekort van 12,04 uur. Niet veel, maar het klopt niet.

Ik zal zo ook is bellen :)
pi_132994885
Ik heb al gebeld. Het zou niet moeten mogen. Eh ja, maar het is toch echt zo. Nou mevrouw, dan moet u bezwaar indienen. Dat gaan we dus maar doen.

Overigens: 2014 gaan we al fout beginnen. Er kunnen namelijk geen wijzigingen op uurtarieven worden doorgevoerd voor de start van het nieuwe jaar, dus die eerste betaling is fout. Wordt later heus wel hersteld, maar in het kader van 'leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel' slaan ze nu dus de plank mis.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 7 november 2013 @ 10:29:22 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132994945
Kan het zijn dat jullie met bedragen achter de komma hebben gerekend mefke en tha_duck?
Als het om kleine verschillen gaat kan het natuurlijk met afronden te maken hebben.

[/random ingeving]
pi_132995013
Kun je al wel andere wijzigingen voor 2014 doorgeven? MOet via mijn man en ik heb zijn inloggegevens niet, dus ik kan zelf niet kijken.

Edit: 1 december lees ik
http://www.belastingdiens(...)_toeslagen_voor_2014


Maar hoe zit dat als je de toeslag helemaal stop wilt zetten dan? Is 1 maand van te voren genoeg dan?
Wij hoeven vanaf 1 jan. nl geen toeslag meer voor Fabian, die gaat dan naar school en dus geen kdv meer.
pi_132995061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:29 schreef mefke79 het volgende:
Hier ook!2012 afgehandeld en 2011 nog niet. Krijgen we wel rente over sinds juli 2012 >:)
wij krijgen terug over het ene jaar, en moeten betalen over het andere, een soort van quitte duss
pi_132995296
quote:
3s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:29 schreef LadyBlack het volgende:
Kan het zijn dat jullie met bedragen achter de komma hebben gerekend mefke en tha_duck?
Als het om kleine verschillen gaat kan het natuurlijk met afronden te maken hebben.

[/random ingeving]
Nou het gaat bij mij maar om een uurtje of 20 totaal over twee kinderen. Dat is deels afronding (kdv werkt met 95,3 uur per maand, ik geef 95 op) en deels nog ergens een extra dag in december. Ik geef toe, het zijn geen honderden euro's, maar het gaat me om het principe. De jaaropgave van het kdv zou leidend moeten zijn, al was het maar om fraude tegen te gaan. Ik kan immers ook veel meer uren opgeven dan op de jaaropgave staat. Als dat niet gecontroleerd wordt, krijg ik dus te veel toeslag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132995322
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:31 schreef amaranta het volgende:
Kun je al wel andere wijzigingen voor 2014 doorgeven? MOet via mijn man en ik heb zijn inloggegevens niet, dus ik kan zelf niet kijken.

Edit: 1 december lees ik
http://www.belastingdiens(...)_toeslagen_voor_2014

Maar hoe zit dat als je de toeslag helemaal stop wilt zetten dan? Is 1 maand van te voren genoeg dan?
Wij hoeven vanaf 1 jan. nl geen toeslag meer voor Fabian, die gaat dan naar school en dus geen kdv meer.
Stopzetten per 31/12/13? Alles na die datum is nu nog niet in te voeren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132995401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:41 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Stopzetten per 31/12/13? Alles na die datum is nu nog niet in te voeren.
Kan dat nu al? Of ook pas per 1 december?

sorry misschie domme vraag, maar kan niet inloggen dus kan zelf niet kijken
pi_132995475
Ja, dat moet volgens mij te doen zijn. Over 2013 kan je wel wijzigingen doorvoeren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132995508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:46 schreef mefke79 het volgende:
Ja, dat moet volgens mij te doen zijn. Over 2013 kan je wel wijzigingen doorvoeren.
thanx
pi_132995692
Ik ben ze aan het bellen, heb geen zin in om in december geld te krijgen voor januari en dat vervolgens moeten terugbetalen enzo...
  donderdag 7 november 2013 @ 10:56:11 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132995824
Amaranta, stopzetten per 31 december houdt wel in dat je recht voor die maand ook aangepast gaat worden. Als je gelijk op 1 december stopzet kan het best op tijd geregeld zijn.

Anders moet je het geld apart houden en terugbetalen als je de nieuwe beschikking krijgt, dat kan toch ook?
  donderdag 7 november 2013 @ 10:56:40 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132995841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:40 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou het gaat bij mij maar om een uurtje of 20 totaal over twee kinderen. Dat is deels afronding (kdv werkt met 95,3 uur per maand, ik geef 95 op) en deels nog ergens een extra dag in december. Ik geef toe, het zijn geen honderden euro's, maar het gaat me om het principe. De jaaropgave van het kdv zou leidend moeten zijn, al was het maar om fraude tegen te gaan. Ik kan immers ook veel meer uren opgeven dan op de jaaropgave staat. Als dat niet gecontroleerd wordt, krijg ik dus te veel toeslag.
Heb je helemaal gelijk in hoor :Y ik zat gewoon hardop mee te denken.
pi_132996752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Amaranta, stopzetten per 31 december houdt wel in dat je recht voor die maand ook aangepast gaat worden. Als je gelijk op 1 december stopzet kan het best op tijd geregeld zijn.

Anders moet je het geld apart houden en terugbetalen als je de nieuwe beschikking krijgt, dat kan toch ook?
Ik heb ze gebeld, en zij ( de belastingdienst) gaan het voor 2014 stopzetten.
Maar ze zei dat ik het zelf voor december per 23 december stop moest zetten. Dat is de 1e dag dat hij niet meer naar de opvang gaat.(wij nemen geen vakanties af)
Maar ik heb de adminstratie van de opvang gebeld, en die zeggen weer, het is al voor het hele jaar berekend, en je krijgt elke maand gewoon hetzelde bedrag. Die zeggen weer dat ik het per 31 december stop moet zetten.

Ik snap er zelf geen hol meer van. Als de belastingdienst het per 1 jan stopzet dan zou het toch goed moeten zijn? Waarom m oet ik het dan voor de maand december stop gaan zetten?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:20:06 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132996785
Tot wanneer loopt je contract met de kinderopvang?
pi_132996903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:20 schreef LadyBlack het volgende:
Tot wanneer loopt je contract met de kinderopvang?
Eind december gewoon.Alleen nemen wij geen vakanties af, en dus ook niet de kerstvakantie.
Maar zij hebben gewoon een berekening gemaakt, minus de vakanties, en dat gedeeld door 11 (een maand betaal je niet). Dus wij betalen elke maand hetzelfde bedrag.
pi_132996924
Hij wordt 20 december 4.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:23:30 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132996950
Als je per 23 december stop zet gaan ze december herberekenen denk ik en ik weet niet of dat terecht is...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132997004
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef laziness het volgende:
Als je per 23 december stop zet gaan ze december herberekenen denk ik en ik weet niet of dat terecht is...
Dat probeerde ik aan de vrouw van de belastingdienst ook uit te leggen.
Maar die zej dat ik dan teveel uur zou krijgen. Maar ik zei dat dat niet zo was, omdat het bedrag al per maand berekend was.

Maar zou 31 dec wel kunnen dan?

Of gewoon zo laten? Zij stoppen het toch per 2014.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:24:54 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132997016
Als alle uren al door 12 maanden gedeeld zijn incl dat je geen vakantie afneemt dan zou ik zeggen per 1 jan 2014 inderdaad...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132997121
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:24 schreef laziness het volgende:
Als alle uren al door 12 maanden gedeeld zijn incl dat je geen vakantie afneemt dan zou ik zeggen per 1 jan 2014 inderdaad...
Ja wij betalen elke maand hetzelfde bedrag ongeacht of er nou 1 of 2 vakantieweken in die maand zitten.
Dat is allemaal van te voren uitgerekend, anders zou je elke maand een wisselend bedrag moeten betalen.
Alles is verrekend en gewoon 'eerlijk' verdeeld over het hele kalenderjaar.
pi_133033221
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:40 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou het gaat bij mij maar om een uurtje of 20 totaal over twee kinderen. Dat is deels afronding (kdv werkt met 95,3 uur per maand, ik geef 95 op) en deels nog ergens een extra dag in december. Ik geef toe, het zijn geen honderden euro's, maar het gaat me om het principe. De jaaropgave van het kdv zou leidend moeten zijn, al was het maar om fraude tegen te gaan. Ik kan immers ook veel meer uren opgeven dan op de jaaropgave staat. Als dat niet gecontroleerd wordt, krijg ik dus te veel toeslag.
Dat is precies waar ik naar toe wil. Het lijkt er dus op dat Belastingdienst helemaal niet (of niet altijd) de jaaropgaven van het KDV (al dan niet ontvangen) verwerkt. Ze geven aan dat ze de gegevens van het KDV of van jou hebben gehanteerd. Dat betekent dus dat in dit geval ze het KDV negeren en jouw gegevens (95 uur per maand) afrekenen. Dat is ook wat er dus mijn broer aan de hand schijnt te zijn. Ik wacht nog op zijn jaaropgave om dan bezwaar aan te tekenen en heb voor mijzelf maar direct de extra uren over 2012 nog doorgegeven (toch nog geen aangifte 2012 gedaan) in de maand december 2012.

Verder heb ik contact gehad met de bevriende eigenaresse van het KDV en zij geeft aan nog nooit iets aan de Belastingdienst zelf te hebben gestuurd, noch dat daar door de Belastingdienst om gevraagd is. Het lijkt mij sterk dat het KDV hier in overtreding is, ze bestaan al een dikke 5 jaar dan was er zeker wel wat van uit gekomen.
pi_133034423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:15 schreef WittePaard het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik naar toe wil. Het lijkt er dus op dat Belastingdienst helemaal niet (of niet altijd) de jaaropgaven van het KDV (al dan niet ontvangen) verwerkt. Ze geven aan dat ze de gegevens van het KDV of van jou hebben gehanteerd. Dat betekent dus dat in dit geval ze het KDV negeren en jouw gegevens (95 uur per maand) afrekenen. Dat is ook wat er dus mijn broer aan de hand schijnt te zijn. Ik wacht nog op zijn jaaropgave om dan bezwaar aan te tekenen en heb voor mijzelf maar direct de extra uren over 2012 nog doorgegeven (toch nog geen aangifte 2012 gedaan) in de maand december 2012.

Verder heb ik contact gehad met de bevriende eigenaresse van het KDV en zij geeft aan nog nooit iets aan de Belastingdienst zelf te hebben gestuurd, noch dat daar door de Belastingdienst om gevraagd is. Het lijkt mij sterk dat het KDV hier in overtreding is, ze bestaan al een dikke 5 jaar dan was er zeker wel wat van uit gekomen.
Ik heb net de berekening binnen, en ze zijn van mijn gegevens uitgegaan. Ik heb gebeld, en moet dus bezwaar indienen en bewijsstukken meesturen. Het gaat om 23 uur op jaarbasis, maar ik vind het maar raar dat ze dus niet van de gegevens van het gastouderbureau uitgaan.
Ik zie het echt volgend jaar donker in, ik kan dus echt elke maand achteraf wijzigingen door gaan geven vrees ik. Wat een post zal dat opleveren zeg..
pi_133050687
Amaranta, ik zou gewoon zeggen stoppen per 31/12 (of 1 januari). En ik zou dat ook zelf doen. Dus niet op de Belastingdienst rekenen dat zij het doen. Dan is het altijd goed.

Ik heb nu ook de papieren binnen van de beschikking van 2012. Vanavond maar eens het bezwaar indienen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133051210
Mijn bezwaar is de deur al uit, en dat terwijl de dagtekening van die onzinbrief van de BD op 16-11-2013 staat :D

Denk dat ik voor volgend jaar per maand een uur of 20 extra op ga geven. Als ze dan weer uitgaan van mijn opgave dan kost het een stuk minder die opvang :P
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:05:27 #159
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133077564
Ik heb nu weer een brief gekregen of ik 249 euro wil terugbetalen. Die had ik al eens gekregen in maart, bezwaar aangetekend omdat ik recht had op nog een aantal maanden voor de aanvraag. De minister had vervolgens teruggedraaid dat je wel met terugwerkende kracht toch de toeslag ontving. Afijn na een tijd een brief dat mijn bezwaar was toegekend, wel het verzoek om het nogmaals aan te vragen voor die periode. Onlogisch, maar toch maar gedaan. Ik zou nog iets van 100 euro terugkrijgen bij mijn definitieve beschikking. Voor die 100 euro wacht ik wel even, tot vandaag weer die brief van die 249 euro in de bus viel.
Echt wat een vreselijke prutsers daar bij de Toeslagen van de belastingdienst. Dit heb ik werkelijk nog nooit ergens meegemaakt. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133179463
Iemand hier nog een goed idee over trouwens?

Situatie:

gastouder krijgt gezondheidsproblemen. Er is een vervangende gastouder, die vanuit hetzelfde adres werkt(maar daar niet staat geregistreerd). Er is dus een aantal maanden overlap, waarbij er rekeningen komen van twee verschillende gastouderbureaus(waarbij het ene gastouderbureau onder de paraplu van de andere valt). Hoe geef je dit op bij de belastingdienst?
pi_133179783
L'tiekje dat is nou een mooie casus voor het gastouderbureau zou ik zo zeggen. Want de oorspronkelijke gastouder heeft een LRKP nummer voor die locatie en die kan niet zomaar worden overgenomen door de andere gastouder. Nou is er wel een uitwijkmogelijkheid bij ziekte, maar of dat voor al die maanden geldt...
Kreeg jij rekeningen van twee gob's? Of betaalde de oorspronkelijke gastouder gewoon jouw bijdrage aan de vervangende? Want bij die laatste oplossing maakt het voor jou niet uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133181061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:28 schreef mefke79 het volgende:
L'tiekje dat is nou een mooie casus voor het gastouderbureau zou ik zo zeggen. Want de oorspronkelijke gastouder heeft een LRKP nummer voor die locatie en die kan niet zomaar worden overgenomen door de andere gastouder. Nou is er wel een uitwijkmogelijkheid bij ziekte, maar of dat voor al die maanden geldt...
Kreeg jij rekeningen van twee gob's? Of betaalde de oorspronkelijke gastouder gewoon jouw bijdrage aan de vervangende? Want bij die laatste oplossing maakt het voor jou niet uit.
Ik heb hem ook bij het gastouderbureau neergelegd.

De gastouder mocht van de gemeente drie maanden volledig vervangen worden door de andere gastouder. Daarna moest er een andere oplossing worden bedacht(en die is er nu, het is omgezet in een kinderopvang).
Ik kreeg een tijdje rekeningen van twee gastouderbureau's. Op een gegeven moment is het tweede gastouderbureau opgehouden te bestaan en viel alles weer onder het eerste gastouderbureau.
pi_133181280
L'tiekje dan zou de vervangende gastouder ook het LRKP nummer van de oude gehanteerd moeten hebben en is dat voor jou verder zonder gevolgen. En op het moment dat het een kdv werd is weer een nieuwe LRKP nummer gehanteerd en dat moet jij wel zelf aanpassen bij Toeslagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133181512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:23 schreef mefke79 het volgende:
L'tiekje dan zou de vervangende gastouder ook het LRKP nummer van de oude gehanteerd moeten hebben en is dat voor jou verder zonder gevolgen. En op het moment dat het een kdv werd is weer een nieuwe LRKP nummer gehanteerd en dat moet jij wel zelf aanpassen bij Toeslagen.
Ok, dan ga ik daar even op letten. Over 2012 heb ik twee jaaropgaven gekregen, een van de vaste gastouder, een van de invaller. En daar staan 2 verschillende nummers op.

En het aanpassen van het LRKP nummer heb ik gedaan.
pi_133181851
L'tiekje, o, wacht 2012. Toen hing een LRKP nummer nog niet aan een locatie, maar aan de gastouder. Dus dan klopt het dat je twee jaaropgaven hebt met twee nummers. Als dat is doorgegeven aan Toeslagen dan is het gewoon goed zo.

Ook een leuke bij het bezwaar indienen: datum beschikking was 16/11. Maar ik schreef mijn bezwaar op 9/11. Dan mag je dus van het computerprogramma van Toeslagen niet zeggen dat de beschikking op 16/11 was want dat ligt in de toekomst. Eh. Ja. Maar ik kreeg die beschikking toch echt al op de zesde ofzo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133182531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:39 schreef mefke79 het volgende:
L'tiekje, o, wacht 2012. Toen hing een LRKP nummer nog niet aan een locatie, maar aan de gastouder. Dus dan klopt het dat je twee jaaropgaven hebt met twee nummers. Als dat is doorgegeven aan Toeslagen dan is het gewoon goed zo.

Ook een leuke bij het bezwaar indienen: datum beschikking was 16/11. Maar ik schreef mijn bezwaar op 9/11. Dan mag je dus van het computerprogramma van Toeslagen niet zeggen dat de beschikking op 16/11 was want dat ligt in de toekomst. Eh. Ja. Maar ik kreeg die beschikking toch echt al op de zesde ofzo.
Ik heb dus maar 1 gastouder opgegeven. Maar als ik in mijn bezwaar aangeef dat ik gebruik heb gemaakt van 2 gastouders, krijg ik daar dan nog problemen mee?
pi_133184996
Volgens het gastouderbureau kan ik het gewoon zoals ik nu doe achteraf doorgeven, aangezien het om vervanging gaat.
Ik hoop dat ze inderdaad gelijk hebben, ben blij dat het nu een kinderopvang is geworden, dan hebben we dat gedoe niet meer.
pi_133191179
Heb je al de beschikking over 2012 binnen? Want die zou ik nu dan afwachten. Wie weet heeft de bd het daar al zelf aangepast.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133194754
Weet iemand of je een wijziging moet doorgeven als het uurtarief omhoog gaat maar het oude tarief al boven het nieuwe max uurtarief voor teruggave ligt? Het verandert niets aan de teruggave volgens mij.
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:36:40 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133196083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef happyme28 het volgende:
Weet iemand of je een wijziging moet doorgeven als het uurtarief omhoog gaat maar het oude tarief al boven het nieuwe max uurtarief voor teruggave ligt? Het verandert niets aan de teruggave volgens mij.
Ik zou t wel doorgeven, die gegevens nemen ze namelijk ook mee voor 2014.

Oh sorry je had t al over het nieuwe max tarief :@
Nouja, beter geef je gewoon alles netjes door.
pi_133197472
Wat lb al zegt, wel doen want die gegevens gebruiken ze ook voor allerlei onderzoeken. Los daarvan moet je veranderingen in uurtarief eigenlijk altijd doorgeven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 21:16:07 #172
236264 crew  capricia
pi_133197598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:06 schreef happyme28 het volgende:
Weet iemand of je een wijziging moet doorgeven als het uurtarief omhoog gaat maar het oude tarief al boven het nieuwe max uurtarief voor teruggave ligt? Het verandert niets aan de teruggave volgens mij.
dat geef ik nooit door.
Definitely not CIA
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:17:45 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133197662
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef capricia het volgende:

[..]

dat geef ik nooit door.
Er gaat een boete komen voor het verzuimen van doorgeven van wijzigingen... ik zou het me dus maar wel gaan aanwennen :Y
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 21:19:55 #174
236264 crew  capricia
pi_133197748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Er gaat een boete komen voor het verzuimen van doorgeven van wijzigingen... ik zou het me dus maar wel gaan aanwennen :Y
Dat zal ik dan maar doen per 1-1. Al zie ik het nut er niet van in.
Definitely not CIA
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:29:07 #175
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133198123
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Er gaat een boete komen voor het verzuimen van doorgeven van wijzigingen... ik zou het me dus maar wel gaan aanwennen :Y
Laat ze eerst hun eigen zaakjes maar op orde krijgen in plaats van boetes uitdelen. Dan is de chaos compleet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133198863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:30 schreef mefke79 het volgende:
Heb je al de beschikking over 2012 binnen? Want die zou ik nu dan afwachten. Wie weet heeft de bd het daar al zelf aangepast.
Dat is de definitieve aanslag toch? Die heb ik binnen, maar daar zijn ze van de door mij ingevulde gegevens uitgegaan.

Ik ben echt blij dat het nu een kinderopvang is zeg, dan hoef ik "alleen" nog maar na elke maand het aantal echt afgenomen uren goed in te vullen toch?
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:47:23 #177
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133198939
Euhm, bedenk mij net; wat als ik voor 4 weken 1 dag in de week meer ga werken, maar geen gebruik maak van kdv (zus past een dag meer op) moet ik dit eigenlijk ook doorgeven? Ivm meer uren? Heeft dat invloed? Nu ik dit type, denk ik van wel, aangezien mijn inkomen omhoog gaat?
Ah, getver, wat irritant eigenlijk, denk ik dus fijn wat extra geld te verdienen (betaal mijn zus overigens ook gewoon, maar krijgen we dus niets voor terug, want geen gastouder of iets), maar eigenlijk schiet ik er dan nog meer bij in? Of is mijn denkwijze niet juist?
Kind blijft dus zelfde uren op kdv, ik ga meer werken en laat dat ook uitbetalen, dus meer inkomen, dus teruggave belasting naar beneden?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:53:14 #178
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133199153
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:47 schreef Susie het volgende:

Kind blijft dus zelfde uren op kdv, ik ga meer werken en laat dat ook uitbetalen, dus meer inkomen, dus teruggave belasting naar beneden?
Ja klopt, geldt ook voor ouderschapsverlofkorting. Wordt bij meer verdienen ook afgestraft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 12-11-2013 22:24:36 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 november 2013 @ 22:39:26 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_133201140
Ik ben geloof ik erg blij dat we hiervan verlost zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_133201754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is de definitieve aanslag toch? Die heb ik binnen, maar daar zijn ze van de door mij ingevulde gegevens uitgegaan.

Ik ben echt blij dat het nu een kinderopvang is zeg, dan hoef ik "alleen" nog maar na elke maand het aantal echt afgenomen uren goed in te vullen toch?

als je gastouder niet ziek geweest was, was het niet anders geweest dan een kdv. Want dan voer je ook maar 1 keer een nummer in en klaar. Als jij sterk wisselende uren hebt, moet je die elke keer invoeren, of je nou een gastouder, een kdv of een bso hebt. Dat maakt niet uit.
Ah, bij jou zijn ze ook al uitgegaan van je eigen gegevens ipv de jaaropgave. Tja, dan kan je niet anders dan de twee jaaropgaven opsturen en dan komen ze er vanzelf achter dat er twee lrkp nummers zijn. Ik zou er dan wel een briefje met uitleg bij doen waarom het zo gegaan is. En ik denk dat ik daarbij ook zou verwijzen naar het gastouderbureau.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:47 schreef Susie het volgende:
Euhm, bedenk mij net; wat als ik voor 4 weken 1 dag in de week meer ga werken, maar geen gebruik maak van kdv (zus past een dag meer op) moet ik dit eigenlijk ook doorgeven? Ivm meer uren? Heeft dat invloed? Nu ik dit type, denk ik van wel, aangezien mijn inkomen omhoog gaat?
Ah, getver, wat irritant eigenlijk, denk ik dus fijn wat extra geld te verdienen (betaal mijn zus overigens ook gewoon, maar krijgen we dus niets voor terug, want geen gastouder of iets), maar eigenlijk schiet ik er dan nog meer bij in? Of is mijn denkwijze niet juist?
Kind blijft dus zelfde uren op kdv, ik ga meer werken en laat dat ook uitbetalen, dus meer inkomen, dus teruggave belasting naar beneden?
Het ligt er natuurlijk maar net aan. Hoeveel levert vier dagen extra werken je op aan extra inkomen? Als je geluk hebt levert het je niet zoveel op dat je net een trede hoger in de toeslagentabel uitkomt. Als je pech hebt is dat wel het geval en krijg je dus een herberekening van je uren. Maar dan gaat het er dus om dat jij heel goed kan uitrekenen wat die vier dagen extra doen op een jaarsalaris. En op allerlei andere gegevens zoals aftrekposten. Ik krijg dat op die schaal nooit berekend, dus ik zet mijn inkomen gewoon standaard een duizend euro omhoog. Kan ik altijd lopende het jaar nog bijstellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:44:27 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133204009
Vier daagjes extra en je hebt een koopwoning? Ik zou me er niet druk om maken en die hele heisa van het uitrekenen en wijzigen op de hals halen.

Wij geven ons bruto jaarsalaris op en door aftrekpost van huis ligt het verzamelinkomen altijd een heel stuk lager. Vier dagen extra werken zouden hier weinig verschil maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:46:41 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133204097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ja klopt, geldt ook voor ouderschapsverlofkorting. Wordt bij meer verdienen ook afgestraft.
Niks afgestraft. Je krijgt compensatie voor je terugval in salaris.
Als jij die terugval niet (meer) hebt, waarom nog compensatie krijgen?
Regeling is er niet om jouw spaarvarken te spekken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133207926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ja klopt, geldt ook voor ouderschapsverlofkorting. Wordt bij meer verdienen ook afgestraft.
Hoe is dat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 13 november 2013 @ 06:54:42 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_133208016
het zou gaan om zo'n 600 bruto meer en een koopwoning ja. Denk ook dat ik het maar zo laat en anders volgend jaar dus wat terug betalen. Thanks voor de reacties.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 13 november 2013 @ 09:17:12 #185
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133209073
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Niks afgestraft. Je krijgt compensatie voor je terugval in salaris.
Als jij die terugval niet (meer) hebt, waarom nog compensatie krijgen?
Regeling is er niet om jouw spaarvarken te spekken.
Hadden ze minimaal een inflatiecorrectie op toe mogen passen. Daarbij is er dit jaar geen ZVW bijdrage meer waardoor je fiscale loon automatisch lager wordt. Dit jaar heeft dus bijna iedereen een terugval. Er zit zodoende een hoop onredelijkheid in. Iemand die een bonus heeft gehad het haar voor de ouderschapsverlof in gaat komt goed weg, iemand die een bonus krijgt in het jaar van ouderschapsverlof pist naast de pot.

Ook zijn er velen die toch al minder gaan werken en eerst alle mogelijk ouderschapsverlofuren opnemen (waarna pas het urencontract wordt gewijzigd) en uit deze ouderschapsverlofkortingspot graaien. Lijkt het mij ook niet echt voor bedoeld. Terecht dat deze regeling in 2015 verdwijnt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 13-11-2013 09:36:03 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133209121
oh de belastingdienst had me nog teruggebeld. Met 2011 hebben ze een achterstand opgelopen. Ze verwachten eind dit jaar alles in te lopen. Het kon inderdaad zijn dat ik 2012 wel al had ontvangen (ja dus), want daar hadden ze geen achterstand. Vind het heel wonderlijk, dat je kennelijk 1 later jaar wel al kunt afhalen. Ik herken het ook niet van de belastingen. Daar gaat het echt jaar voor jaar. Nouja, ze hadden iig alles ontvangen, en is nu een kwestie van geduld hebben ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133210047
2012 gaat compleet digitaal, 2011 ging met formulieren. Dus ergens wel logisch.
Die oudershapsverlofkorting heb ik alleen gehad in het jaar dat ik ook ww kreeg. Toen pas zakte ik onder het inkomen van het jaar waarin driekus geboren werd. Dat was drie jaar later. Wat wel jammer is is dat die levensloop regeling eruit is. Mijn man vult op die manier al vier jaar zijn ouderschapsverlof aan met eigen gespaard geld. Maar ook daar vervalt nu de korting. Die was wel niet heel hoog, maar toch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 november 2013 @ 11:40:26 #188
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_133212180
Ben ook teruggebeld door een bijna onverstaanbaar iemand van toeslagen, kreeg een rechtstreeks 020 nummer van mijn bezwaarafhandelaar. Deze gebeld, nam iemand anders op met de mededeling dat deze meneer er niet was en onbekend was wanneer hij er weer is. *O*
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_133246457
Even een check voor ik de BD bel, de toeslag wordt toch over allebei (mijn man en ik als toeslagpartner) over het toetsingsinkomen berekend?
De definitieve versie die we binnen hebben gekregen gaat over toetsingsinkomen van mijn en man en mijn bruto jaarinkomen! Bedoel, ja dan hebben we te veel gehad o|O
  donderdag 14 november 2013 @ 11:39:08 #190
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133246861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:21 schreef Theeleuter het volgende:
Even een check voor ik de BD bel, de toeslag wordt toch over allebei (mijn man en ik als toeslagpartner) over het toetsingsinkomen berekend?
De definitieve versie die we binnen hebben gekregen gaat over toetsingsinkomen van mijn en man en mijn bruto jaarinkomen! Bedoel, ja dan hebben we te veel gehad o|O
Je toetsingsinkomen is je verzamelinkomen van de ib-aangifte. Als jij geen aftrekposten hebt is dus je bruto inkomen jouw deel van het toetsingsinkomen.
pi_133247363
Dus als ik het goed begrijp denkt de BD dat ik geen premie Zvw heb afgedragen? Apart...Ga eens wat mappen vanavond doorspitten....
pi_133248926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:10 schreef mefke79 het volgende:
2012 gaat compleet digitaal, 2011 ging met formulieren. Dus ergens wel logisch.
Die oudershapsverlofkorting heb ik alleen gehad in het jaar dat ik ook ww kreeg. Toen pas zakte ik onder het inkomen van het jaar waarin driekus geboren werd. Dat was drie jaar later. Wat wel jammer is is dat die levensloop regeling eruit is. Mijn man vult op die manier al vier jaar zijn ouderschapsverlof aan met eigen gespaard geld. Maar ook daar vervalt nu de korting. Die was wel niet heel hoog, maar toch.
ah, vandaar t vershcil.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133318062
Ik kan dus nog geen wijziging doorgeven voor 2014 of zie ik iets over het hoofd?
pi_133318275
Nee. Pas op 1 december. En ja dan klopt dus je voorschot voor januari 2014 niet. Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker zeker niet.
Echte verbetering dit jaar ;(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133318322
Ola, ik heb ook een opvangtoeslagvraag!

Dochter gaat 3 dagen per week naar de opvang, eerste half jaar van 2014 studeer ik nog, waardoor weinig inkomen, waardoor veel toeslag. Het tweede half jaar hoop ik toch beduidend meer te kunnen gaan werken en dus verdienen, moet ik dan al voor begin 2014 mijn ingeschatte jaarinkomen invullen, zodat ik straks niet voor de eerste helft van het jaar moet gaan terugbetalen?
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:38:52 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133321166
Dat is wel slim ja :Y dan krijg je hopelijk alleen de eerste maand wat 'teveel' toeslag. Dat kan dan de hele rest van het jaar gecompenseerd worden.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:43:50 #197
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133327944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:10 schreef Olf het volgende:
Ola, ik heb ook een opvangtoeslagvraag!

Dochter gaat 3 dagen per week naar de opvang, eerste half jaar van 2014 studeer ik nog, waardoor weinig inkomen, waardoor veel toeslag. Het tweede half jaar hoop ik toch beduidend meer te kunnen gaan werken en dus verdienen, moet ik dan al voor begin 2014 mijn ingeschatte jaarinkomen invullen, zodat ik straks niet voor de eerste helft van het jaar moet gaan terugbetalen?
Je kan halverwege het jaar toch je inkomen aanpassen, zodat je dan pas minder krijgt.
Want anders zit je misschien in het eerste half jaar financieel lastig als je dan al stukken minder krijgt?
Volgens mij is dat mogelijk hoor.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:54:04 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133328308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:43 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Je kan halverwege het jaar toch je inkomen aanpassen, zodat je dan pas minder krijgt.
Want anders zit je misschien in het eerste half jaar financieel lastig als je dan al stukken minder krijgt?
Volgens mij is dat mogelijk hoor.
Maar dan krijg je aan het eind dus bijna niks meer of moet je zelfs al terugbetalen. Kan wel, maar ik zou t toch op voorhand doen. Mits financieel mogelijk wel ja.
pi_133336429
En hier is de bevestiging binnen van mijn bezwaar. Kan weer een week of 12 duren.

Het geld van 2012 is wel gestort, gelukkig is het te weinig dus kan ik het veilig opmaken :P
pi_133678376
Ik heb zojuist 2014 doorgevoerd, dat kon ineens. De beschikking voor 2014 stond op 27/12? Nou ja, waarschijnlijk zijn de gegevens voor de betaling van december (dus toeslag januari 2014) al gedraaid, dus de eerste betaling gaat niet kloppen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')