Ik maak alles af, vergeet alleen vaak foto's te maken tijdens het werk en als het klaar is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 04:33 schreef xaban06 het volgende:
Wel afmaken he! En natuurlijk voortgang en resultaat posten.
Ik zie dat je het al gepost hebt. Mooi werk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik maak alles af, vergeet alleen vaak foto's te maken tijdens het werk en als het klaar is.
Ik ook.Ik wil stage lopen bij betyarquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Puur vakmanschap. Daar word ik nou altijd weer heel erg blij van.
Ik óók! Wanneer kunnen we bij je beginnen, betyar? Ik doe het voor noppes.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ook.Ik wil stage lopen bij betyar
Ik ookquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik óók! Wanneer kunnen we bij je beginnen, betyar? Ik doe het voor noppes.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:41 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ook
En HKK en ik zijn héél gezellig samen
Houtbewerking is ideaal om klein mee te beginnen en vereist in principe geen opleiding. Tevens hoef je natuurlijk niet de houtcombinatie zoals hierboven aan te schaffen. Hoe kleiner hoe beter om te beginnen. Een set beitels, een nummer 4 schaaf, winkelhaak en wat zagen. Er is veel tweedehands te krijgen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]- serieus, als ik mijn leven over mocht doen, dan koos ik voor een ècht technisch VAK.
Zoveel beter dan dat gezwets en gezwam waar ik m'n dagen mee vul...
you're not allonequote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]- serieus, als ik mijn leven over mocht doen, dan koos ik voor een ècht technisch VAK.
Zoveel beter dan dat gezwets en gezwam waar ik m'n dagen mee vul...
De poten zijn inderdaad van massief eiken, de kans op werking is altijd aanwezig. De poten zijn luchtgedroogd.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:47 schreef Gompy58 het volgende:
Even vraagje .
De poten op de foto lijken mij behoorlijk stevige jongens. Volgens de tekening 12x12. Ik krijg de indruk dat je die idd uit 1 stuk per poot laat zijn en niet uit 4 delen., klopt dat ?
Als je dat doet, kost je dat dan niet een puist ruimte aan de binnenkant en een groter risico van werking ?
Spanning kan ook in een van die verzaagde delen zitten. Ik heb ooit een plank eiken gehad welke ik had ingezaagd na een zaagsnee of 5 langs elkaar sloot de plank op het einde nog, een spanning die het hout gewoon effe ruim 10 mm laat werken.quote:Stel dat je de poot van 12x12 in lengte doorzaagt in stukken van 6x6. Die dan weer verlijmt, dan heb je de spanning eruit, je ziet het niet en aan de binnenkant kun je een van de 6x6 weglaten wat je extra ruimte oplevert. Toch ?
Ik zit eraan te denken om het meubel in drie delen te vervoeren (links, rechts en het blad) om vervolgens de delen ter plaatse te verlijmen cq te bevestigen.quote:Word het eigenlijk een demontabel geheel of bouw je het ter plaatse in elkaar..
Daar hebben we het over gehad, de klant regelt het transport. Gelukkig woont de klant hier een paar huizen verder.quote:Gaat best een mooi stuk worden vermoed ik maar dik 3 meter massief meubel verhuizen gaat ook een leuk klusje worden met alle kans op beschadigingen.
Nee hoor, komen nog.quote:Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ja, jij bent ook een lekkere. Hebben we al die foto's van het werk in wording gemist....
quote:Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ja, jij bent ook een lekkere. Hebben we al die foto's van het werk in wording gemist....
Komt goed, moet nog effe foto's zoeken. Deze zaten op mijn telefoon.quote:Op maandag 2 december 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Kijk daar worden we blij van! Mooi werk man
Is dat je nieuwe lijmstelling gelijk ook? Maakt het leven wel een stuk makkelijker he...
Maar, dit is nog lang geen dressoir, dus we wachten geduldig..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |