abonnement Unibet Coolblue
pi_134911916
Kan nog wel heftig worden. Ook op Mauritius. Golfhoogte zit boven de 10 meter.
pi_134912031
pi_134946372
gelukkig nieuwjaar allemaal, hier begint het toch ietswat te waaien, niet veel maar wel apart, het is zo'n drie minuten vrijwel wind stil en dan waait het stevig voor 3 minuten, en dat gaat zo door....
De stroom ligt er al uit (vind ik ietswat aan de vroege kant) Ook vreemd is de bewolking, hier hebben we altijd een blauwe lucht met uitsluitend laag hangende bewolking... vandaag hangt de bewolking heel hoog, als een witte waas over alles heen.
at your service
pi_134947400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 09:11 schreef the_butler het volgende:
gelukkig nieuwjaar allemaal, hier begint het toch ietswat te waaien, niet veel maar wel apart, het is zo'n drie minuten vrijwel wind stil en dan waait het stevig voor 3 minuten, en dat gaat zo door....
De stroom ligt er al uit (vind ik ietswat aan de vroege kant) Ook vreemd is de bewolking, hier hebben we altijd een blauwe lucht met uitsluitend laag hangende bewolking... vandaag hangt de bewolking heel hoog, als een witte waas over alles heen.
Veel blauw zal je de komende dagen wel niet zien.


pi_134956128
...het begint nu toch ietswat harder te waaien
at your service
pi_134956695
Kan wel een windkracht 8 / 9 worden op Mauritius (golfhoogte tot 8 meter).
Réunion gaat echt orkaankracht krijgen, met golven tot 15 meter.


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 18:39:56 ]
pi_134956868
Mooi kaartje Aloa, is dat weatheronline?
at your service
pi_134956921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:45 schreef the_butler het volgende:
Mooi kaartje Aloa, is dat weatheronline?
Klopt is van weatheronline
pi_134974737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:48 schreef aloa het volgende:
Klopt is van weatheronline
Hoe krijg je dat kaartje zo ingezoomed op Madagascar? ik krijg alleen maar grote overzichts kaarten van Afrika als ik naar expert charts navigeer...

Na een vrij natte nacht zijn we hier wakker geworden in een donkere grauwe wereld. Het waait eigenlijk nauwelijks, gister avond ging het er harder aan toe. Om de zoveeel tijd is er een hevige regenbui en vanuit het huis kan ik de branding horen (dat is zeldzaam) We lopen zo eens naar de zee met het foto toestel, kijken wat er daar gebeurt. De stroom werkt ook nog, dus het valt tot nu toe allemaal wel mee. Benieuwd hoe het nu op Reuneon is.
at your service
pi_134974742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 05:44 schreef the_butler het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat kaartje zo ingezoomed op Madagascar? ik krijg alleen maar grote overzichts kaarten van Afrika als ik naar expert charts navigeer...

Na een vrij natte nacht zijn we hier wakker geworden in een donkere grauwe wereld. Het waait eigenlijk nauwelijks, gister avond ging het er harder aan toe. Om de zoveeel tijd is er een hevige regenbui en vanuit het huis kan ik de branding horen (dat is zeldzaam) We lopen zo eens naar de zee met het foto toestel, kijken wat er daar gebeurt. De stroom werkt ook nog, dus het valt tot nu toe allemaal wel mee. Benieuwd hoe het nu op Reuneon is.
http://www.weatheronline.(...)=g259&MODELLTYP=uv10
pi_135085754
Tropisch systeem voor Sri Lanka.

pi_135134445
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 07:06 schreef aloa het volgende:
Dat is niet slim inderdaad om dat tijdens het orkaanseizoen te doen. Ik neem aan dat ook niet even snel teruggelegd kan worden. (wat voor zeewering is het?). In Nederland mag er niet gewerkt worden aan de zeewering tijdens het stormseizoen.
De zeewering (Port Louis, Mauritius) is gemaakt van grote blokken vulkanische rots, dat ligt er allemaal nog... Het stuk extra land waar ze twee maanden mee bezig waren, dat is compleet weggeslagen. Er is gewoon niets meer, zelfs de gele mini-boeitjes die ze gebruikten om het gebied uit te zetten liggen nu op onze grond, puinhoop... de arbeiders staan er verslagen naar te kijken en krabben aan hun hoofd...

Bij ons stond de boel wel blank maar gelukkig niet te hoog om schade te doen, ik vrees wel dat als er een echte "direct hit" komt we het haasje zijn...
at your service
pi_135212771
Ten oosten van de Fiji eilanden.

  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 09:56:08 #115
8781 crew  Frutsel
pi_135264559



quote:
Tonga prepares for catastrophic winds
‘Catastrophic’ winds are being predicted by Fijian forecasters for the northern parts of the Pacific Island of Tonga.

Cyclone Ian has been labelled a Category 4 Cyclone system. It is packing winds up to 170 kilometres per hour, and gusts have reported to be up to 230 kilometres per hour.

Vava'u_beach2
Vava’u, Tonga, where Cyclone Ian is predicted to hit hardest.

People in the regions of Vava’u and Niaofo’ou are boarding windows and clamping down outside furniture. Around 100 tourists are in the areas predicted to be worst hit.

‘On our island and the small outer islands here, there are between 10,000 to 12,000 people. And right now there are now many tourists, maybe 100′, Kjelll Stayv, owner of a small hotel in the northern region of Tonga told local media.

The Tonga Meteorological Service re-issued warnings on Wednesday local time, after cancelling a cyclone alert for the same region on Tuesday. The alert warned of gale force winds, thunderstorms and the risk of sea flooding.

Forecasters say Cyclone Ian will bring ‘a lot of damage to the Kingdom.’
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 12:30:52 #116
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')