abonnement Unibet Coolblue
pi_131177365
Voor de duidelijkheid, wij hebben het hier nu over wiskunde maar het gaat mij er niet om dat leerlingen zo veel mogelijk wiskunde leren, het gaat mij er om dat leerlingen zo goed mogelijk hun talenten kunnen ontwikkelen. Mensen die geen talent hebben voor wiskunde moeten vooral geen wiskunde volgen (in die fase!). Leerlingen die bètatalent hebben worden nu verschrikkelijk tekort gedaan op het VWO. Geloof mij niet als je dat niet wil, vraag het aan eerstegraadscollega's (wiskundigen en natuurkundigen) die wiskunde B en natuurkunde geven. Ik vind net zo zeer dat mensen die een groot talent voor vreemde talen hebben in staat moeten worden gesteld om dit talent te ontwikkelen en dat mensen die voor beide talent hebben beide goed moeten kunnen ontwikkelen. Als je dat op het VWO al zou doen dan heb je op de universiteit een enorme grote voorsprong en dus veel meer mogelijkheden voor een goede academische vorming.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:29:33 #127
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_131177466
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:? Waar heb ik gepleit voor het afschaffen van geschiedenis? :?
Ik heb juist expliciet aangegeven dat wat mij betreft niet geschiedenis zou worden geslachtofferd en dat het voor mijn voorstel niet eens nodig is om ergens in te snijden aangezien 1 vak (B) en 1 supplementair vak (D) worden vervangen door 1 vak (B++). Vraag aan eender welke wiskundeleraar of dat hij het er mee eens is dat D supplementair is op B.

Het enige probleem (ik speel maar even advocaat van de duivel) zou dan zijn dat je een groter aantal docenturen nodig hebt als school. Dat zou eventueel opgelost kunnen worden door C af te schaffen. Sterker nog, hoogleraren die statistiek doceren aan psychologiestudenten (de meeste psychologiestudenten hebben A gevolgd) hebben er zelfs in de krant voor gepleit om A af te schaffen aangezien zij constateerden dat de schade die werd aangericht bij deze studenten groter is dan het voordeel dat ze er al iets van af wisten. Helaas heb ik de link naar dit krantenaritkel niet bewaard, anders zou ik die wel geven. Het is naar Nederlandse maatstaven een A-krant (Trouw, Telegraaf, Volksrkrant, NRC) waarin dat artikel verscheen, dat herinner ik me wel nog.
ik las je spoiler verkeerd, excuus
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_131177577
Excuses aanvaard. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131177778
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry, ik heb niet echt tips, heb cpe nooit hoeven doen want via de studie Engels in Leiden op Iclon beland. Heb wel een vriendin op de tweedegraads opleiding maar die had haar cpe al gehaald voor ze aan haar studie psychologie begon.

Wat gaat use of English over? Grammatica en idioom? Je kunt oefenen met de boeken van Murphy (advanced English grammar), dat is een goeie.
Use of English is inderdaad gebasserd op grammatica en idioom. Toch bedankt voor de boekentip, ziet er goed uit en ga ik zeker overwegen om aan te schaffen!

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:02 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Krijg je niet eerst CAE? Of is dat tegenwoordig al iets wat je op de middelbare school krijgt? Mocht je geen CAE krijgen, kun je wel het boek Ready for CAE eens bekijken. Daar staan ook heel handige oefeningen in (ook voor andere dingen voor het CPE). Use of English kun je verder met heel veel oefenen wel halen. Dat was bij ons in ieder geval de mantra: oefenen. Dan kom je er vanzelf achter wat de pitfalls zijn en met welke elementen van UoE jij moeite hebt. Echt veel tips heb ik verder ook niet.

Over dat 'bang maken': dat moet je meer als motivatie zien. Ik begon het eerste jaar met ongeveer 160 anderen, na een paar maanden waren dat er 120, het tweede jaar waren er zo'n 70 over en nu gaan er zo'n 30 afstuderen. Er komt nog heel veel op je pad, ook tijdens je stages straks. Als jij er zeker van bent dat dit is wat je wilt, dan lukt het wel. Het is niet onmogelijk namelijk, ook al kunnen de cijfers wat afschrikken.
Nee, we krijgen echt CPE, volgens mij is CAE inderdaad voor middelbare scholieren die tweetalig onderwijs volgen.

Het lastige van dit onderdeel vind ik gewoon dat er zo weinig tips lijken te zijn, veel verder dan herhalen en veel lezen kom eigenlijk niet.
Maar ook dit boek zal ik in overweging nemen, al ben ik bang dat dit niveau net een stapje te laag is. Het Use of Enlgish onderdeel op CAE niveau gaat me namelijk goed af omdat de woorden die gevraagd worden vaak wat makkelijker zijn. Het is net dat stapje omhoog wat verbeterd moet worden.

Ik sprak vorige week een tweedejaars studente. Zij begonnen vorig jaar met 150 studenten en er zijn er nu nog maar 35 over! Dat schrikt dan best wel af. Vooral omdat ik het zo graag wil (al vaak voor de klas gestaan op MBO stages).
pi_131178455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:36 schreef Submarines het volgende:

[..]

Use of English is inderdaad gebasserd op grammatica en idioom. Toch bedankt voor de boekentip, ziet er goed uit en ga ik zeker overwegen om aan te schaffen!

[..]

Nee, we krijgen echt CPE, volgens mij is CAE inderdaad voor middelbare scholieren die tweetalig onderwijs volgen.

Het lastige van dit onderdeel vind ik gewoon dat er zo weinig tips lijken te zijn, veel verder dan herhalen en veel lezen kom eigenlijk niet.
Maar ook dit boek zal ik in overweging nemen, al ben ik bang dat dit niveau net een stapje te laag is. Het Use of Enlgish onderdeel op CAE niveau gaat me namelijk goed af omdat de woorden die gevraagd worden vaak wat makkelijker zijn. Het is net dat stapje omhoog wat verbeterd moet worden.

Ik sprak vorige week een tweedejaars studente. Zij begonnen vorig jaar met 150 studenten en er zijn er nu nog maar 35 over! Dat schrikt dan best wel af. Vooral omdat ik het zo graag wil (al vaak voor de klas gestaan op MBO stages).
Ik heb ook een idioom boek van cambridge university press, ook fijn! Volgens mij heeft een collega van mij afgelopen semester pas use of English gehaald. In haar tiende jaar ( ze heeft er altijd naast gewerkt). Niet om te zeggen dat het zo moeilijk is, maar meer dat ik me afvraag of je het persé nu in één keer moet halen?
Kwak
pi_131180609
Nu is het even terug dat ik in het eerste jaar van de uni zat, maar ik kan me herinneren dat er wel een aantal HBO-P instromers waren. Mogelijk dat die ook nog zorgen voor 'afstroom' (of 'opstroom') ?

Wel hard overigens, om CPE op eerstejaars hbo-studenten te dumpen. Haalt iig de mindere goden eruit, dat geef ik wel toe. 't is wel drie volle niveaus hoger dan het eindniveau voor 5H, uit mijn hoofd.

Voor collocations (kinda sorta idioom) gebruikten wij English Collocations in Use van McCarthy en O'Dell. Kan ook behulpzaam zijn. Uit dezelfde serie is English Grammar in Use, wat ook erg behulpzaam kan zijn.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_131181763
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb ook een idioom boek van cambridge university press, ook fijn! Volgens mij heeft een collega van mij afgelopen semester pas use of English gehaald. In haar tiende jaar ( ze heeft er altijd naast gewerkt). Niet om te zeggen dat het zo moeilijk is, maar meer dat ik me afvraag of je het persé nu in één keer moet halen?
Tja, tien jaar geleden was het waarschijnlijk niet de regel dat je eerst het hele examen moest halen alvorens je verder mocht met de studie. Net als de Pabo Wiscat en Nedcat, eigenlijk. Ik heb nu gewoon de keus niet om het later nog eens te proberen. Het moet gewoon in het eerste jaar gelukt zijn.
We mogen trouwens wel elk onderdeel 1 keer herkansen. Maarja, die herkansing blijft natuurlijk van hetzelfde niveau.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:45 schreef Omentuva het volgende:
Nu is het even terug dat ik in het eerste jaar van de uni zat, maar ik kan me herinneren dat er wel een aantal HBO-P instromers waren. Mogelijk dat die ook nog zorgen voor 'afstroom' (of 'opstroom') ?

Wel hard overigens, om CPE op eerstejaars hbo-studenten te dumpen. Haalt iig de mindere goden eruit, dat geef ik wel toe. 't is wel drie volle niveaus hoger dan het eindniveau voor 5H, uit mijn hoofd.

Voor collocations (kinda sorta idioom) gebruikten wij English Collocations in Use van McCarthy en O'Dell. Kan ook behulpzaam zijn. Uit dezelfde serie is English Grammar in Use, wat ook erg behulpzaam kan zijn.
Ik heb inderdaad 2 klasgenoten die van plan zijn naar de uni te gaan na het eerste jaar. Maar dat zijn er 2 op 28. Als we van het gemiddelde uitgaan blijven er ongeveer 5 studenten per klas over van het eerste jaar. Dus 21 studenten gaan echt totaal iets anders doen. Vind het toch wel verbazingwekkend veel.
En ja, het haalt inderdaad de mindere studenten eruit, maar als je zo gemotiveerd bent en je hebt net de pech op 1 onderdeel te zakken is dat natuurlijk vreselijk balen.

Bedankt voor de boekentip. Zo jammer dat de meeste boeken zo duur zijn!

Ik probeer maar zoveel mogelijk alles in het Engels te doen, ik heb nog tot 21 januari de tijd om me voor te bereiden... Het is alleen zo rot dat het zo'n vervelende druk op je schouders achterlaat: je moet dit examen halen want anders.... Elke keer als ik even ergens anders mee bezig ben voel ik me schuldig omdat ik het gevoel heb dat ik in die tijd beter kan studeren. Maar ja, de hele dag alleen maar studeren, zonder wat ontspanning, is natuurlijk niet uit te houden.
pi_131187192
wat zouden jullie doen?

Ik heb twee groepjes van 2 personen die een identiek verslag hebben ingeleverd. Plagiaat dus.
Ik was eigenlijk van plan beide een 1 te geven. 1e vanwege gewoon de digitale file te laten kopieren. en 2e vanwege het inleveren van dat gekopieerde verslag. Verder mentor en ouders op de hoogte te stellen. Als ze dit bij mij doen, dan doen ze dit ook bij andere vakken.

Ik heb wel een vermoeden welke het origineel is. In dat origineel zit dan ook weer een tabel van iemand anders gebruikt (zonder dat te melden).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_131188909
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 01:33 schreef merry77 het volgende:
wat zouden jullie doen?

Ik heb twee groepjes van 2 personen die een identiek verslag hebben ingeleverd. Plagiaat dus.
Ik was eigenlijk van plan beide een 1 te geven. 1e vanwege gewoon de digitale file te laten kopieren. en 2e vanwege het inleveren van dat gekopieerde verslag. Verder mentor en ouders op de hoogte te stellen. Als ze dit bij mij doen, dan doen ze dit ook bij andere vakken.

Ik heb wel een vermoeden welke het origineel is. In dat origineel zit dan ook weer een tabel van iemand anders gebruikt (zonder dat te melden).
Ik zou een één geven, gesprek met alle betrokkenen over plagiaat, ook die van de tabel, en het werkstuk over laten doen. Wel voor een nieuw cijfer. Evt met een maximum cijfer dat lager ligt. Het gaat bij middelbare scholieren vind ik meer om de les en het besef dat plagiaat niet kan dan om een echte straf ervoor.

And ze niks nieuws inleveren blijft de één natuurlijk staan. Ook ouders en mentor inlichten.
Kwak
pi_131189229
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 01:33 schreef merry77 het volgende:
wat zouden jullie doen?

Ik heb twee groepjes van 2 personen die een identiek verslag hebben ingeleverd. Plagiaat dus.
Ik was eigenlijk van plan beide een 1 te geven. 1e vanwege gewoon de digitale file te laten kopieren. en 2e vanwege het inleveren van dat gekopieerde verslag. Verder mentor en ouders op de hoogte te stellen. Als ze dit bij mij doen, dan doen ze dit ook bij andere vakken.

Ik heb wel een vermoeden welke het origineel is. In dat origineel zit dan ook weer een tabel van iemand anders gebruikt (zonder dat te melden).
Bij ieder werkstuk geef ik een instructie over plagiaat. Zeker bij het eerste werkstuk dat men bij mij maakt. Plagiaat is bij mij dus een 1. Als je dit niet hebt gedaan, hebben de leerlingen wellicht een andere inschatting gemaakt van het risico dat ze namen. Hoe dan ook, als je een werkstuk helemaal kopieert en inlevert, dan weet je zeker dat je fout zit in mijn optiek hoor.
pi_131189274
Maar van wie is het origineel en wie heeft gejat?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_131190910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat er best wel het een en ander geschrapt kan worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dat was dus niet aan de orde.
Aardrijkskunde heeft niks met topografie te maken in de bovenbouw en er komt gewoon aardig wat geologie aan bod, ook in de onderbouw. Wees beter geïnformeerd voor je zoiets stelt.

In de bovenbouw is er niet zoveel ruimte om dingen te schrappen, want daar heb je helemaal niet zo veel discutabele vakken. Ik kan eigenlijk alleen maatschappijleer bedenken wat deels overbodig is en deels bij andere vakken hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2013 11:27:06 ]
pi_131191569
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 11:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wees beter geïnformeerd voor je zoiets stelt.
Ach ja, Bram_van_Loon leeft in z'n eigen wereldje en wil in elk topic graag posten om het posten. Niet te veel van aantrekken.
pi_131192058
Ik heb het niet over kopieren gehad. Maar wel duidelijk gezegd dat ieder tweetal een eigen verslag inlevert. En dit verslag was letterlijk hetzelfde, opmaak hetzelfde. Lettertype hier en dan dan nog net wat anders. Maar bij de 2e miste een ingeplakte tekening. De ruimte daarvoor was aanwezig in het verslag. En slechts 1 groepje leverde de tekening bij. Dus degene die gekopieerd hebben, hebben daar niet de moeite voor genomen.

Ik zie dit ook als vergelijkbaar met het kopieren van de gehele repetitie van iemand anders. Ook dat levert een 1 op.

Ik denk in dit geval te weten wie het origineel heeft gemaakt, maar ja zeker weten doe je niet helemaal.

Ik neig ook naar eventueel opnieuw maken van het verslag en dan maximaal te halen cijfer een 6 (als het verslag gewoon voldoende is).
Maar eerst moeten ze maar even zweten. Ik ga een gesprekje met ze aan waarom. Ze krijgen een 1 en ik ga overleggen met de mentor. De volgende keer krijgen ze dan te horen dat ze mogen herkansen tot de 6.

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 09:14 schreef YourAsset het volgende:

[..]

Bij ieder werkstuk geef ik een instructie over plagiaat. Zeker bij het eerste werkstuk dat men bij mij maakt. Plagiaat is bij mij dus een 1. Als je dit niet hebt gedaan, hebben de leerlingen wellicht een andere inschatting gemaakt van het risico dat ze namen. Hoe dan ook, als je een werkstuk helemaal kopieert en inlevert, dan weet je zeker dat je fout zit in mijn optiek hoor.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zondag 15 september 2013 @ 12:29:54 #140
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_131192520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:10 schreef Submarines het volgende:

Ik probeer maar zoveel mogelijk alles in het Engels te doen, ik heb nog tot 21 januari de tijd om me voor te bereiden... Het is alleen zo rot dat het zo'n vervelende druk op je schouders achterlaat: je moet dit examen halen want anders....
Want anders wat? Mag je de opleiding niet afmaken? Dan kun je toch naar een andere hogeschool?
Ik weet je situatie niet precies, maar je had al aangegeven dat dit is wat je wilt. Als dat echt zo is, dan kom je er wel. Ja, het zou lullig en jammer zijn als je het CPE niet haalt, maar het niet het einde van de wereld. En het is al helemaal niet de enige kans die je hebt om docent te worden. Als je echt zo paniekerig van dat CPE wordt, moet je misschien een keer met je SLB'er gaan praten. Wellicht dat hij/zij je ergens mee kan helpen.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_131192790
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:46 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Dan is nu vooral zaak om te gaan werken aan de klassensfeer en een band op te bouwen met je klassen, denk ik. Vooral op vmbo extreem belangrijk. In gesprek gaan met die vier, zorgen dat daar de angel uitgetrokken wordt, anders blijft dat doorsudderen.
Ik krijg veel gemixte adviezen en tips. Het is een behoorlijk pittige vmbo school waar ze over het algemeen uitgaan van een strakke discipline. Ik probeer me zo veel mogelijk op de literatuur te richten die over orde gaan en daar lees ik veelal de tips die ik ook van collega's en begeleider krijg. Strak houden die teugels, orde bewaken, consequent handelen en laten merken wie de regie in handen heeft.

Dat opbouwen van die band lijkt me ook een bruikbare tip, maar ik zit een beetje met de vraag 'Hoe dan?' Ik heb nu al gemerkt dat de leerlingen een ontzettende grote hekel aan zowel mij als het vak hebben, ze gaan echt met tegenzin mijn lokaal in. Ik ben voornamelijk bezig met politieagent spelen en tot de stof kom ik haast niet. Ik vraag mij af in hoeverre het mogelijk is, nu de machtsstrijd hevig aan de gang is, om nu een band op te bouwen. Als ik nu aan het begin van de les vraag naar sportuitslagen of leuke anekdotes van het weekend ik een opgetrokken wenkbrauw krijg en het vriendelijk verzoek om op te tyfen.

Kortom; ik weet op het moment niet goed wat te doen.
Dit, dus.
  zondag 15 september 2013 @ 14:55:22 #142
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_131197477
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2013 12:38 schreef Buitendam het volgende:
Dat opbouwen van die band lijkt me ook een bruikbare tip, maar ik zit een beetje met de vraag 'Hoe dan?' Ik heb nu al gemerkt dat de leerlingen een ontzettende grote hekel aan zowel mij als het vak hebben, ze gaan echt met tegenzin mijn lokaal in.
Zo, dat klinkt heavy! Heb je ze al eens gevraagd waarom ze zo haatdragend zijn? Wat hun probleem precies met het vak is? Ligt ook wellicht aan de methode. Ik heb ook een methode waar ik niet tevreden over ben, dus ik haal er uit wat ik nodig vind en de rest vul ik aan met aansprekend lesmateriaal waardoor de leerlingen tenminste wel plezier in het vak krijgen. Wat de hekel op het persoonlijk gebied betreft, vind ik het wel een lastige.

quote:
Ik ben voornamelijk bezig met politieagent spelen
Dit zal waarschijnlijk een van de redenen zijn, maar gezien de situatie - als ik het zo lees - lijkt dit voor nu even de beste oplossing.

quote:
Als ik nu aan het begin van de les vraag naar sportuitslagen of leuke anekdotes van het weekend ik een opgetrokken wenkbrauw krijg
Zoiets moet natuurlijk groeien en gaat niet van de ene op de andere dag. Zeker niet nu we pas in het schooljaar zitten. Ligt ook een beetje aan je persoonlijkheid. De leerlingen zien nu je politieagent-kant en de strenge docent. (Zou ook een beetje vreemd zijn als je aangehouden wordt door een agent, die - tijdens het bonnetje uitschrijven - opeens vraagt: `En, wat vond u van Ajax gisteravond?'. Dan heb je ook een WTF-moment). Normaliter, als ze meer van je persoonlijkheid ervaren en de druk is een beetje van de ketel, zou het beter moeten gaan, is mijn ervaring.

Maar als ik dit lees:

quote:
en het vriendelijk verzoek om op te tyfen.
denk ik: er zit iets goed fout met die leerlingen...
.
pi_131197893
Nou ja, als ze Buitendam een klootzak vinden - of dat nu terecht is of niet - snap ik wel dat ze niet zitten te wachten op een gezellig praatje met hem.

Is humor een optie?
pi_131198031
Buitendam, heb je dit probleem met een klas of met meerdere klassen?
pi_131198894
Ik ben LIO en heb eigenlijk alleen met deze klas moeite. De andere klassen zijn het testen al voorbij en daar ben ik inhoudelijk met de lesstof bezig. De klas waar ik zo veel moeite mee heb is een derdejaars Kaderklas. 12 meisjes Zorg en Welzijn, waarbij 2 ADD en 4 ADHD. Dat in combinatie met verschillende moeilijke thuissituaties maakt het ook geen makkelijke klas.

Collega's die deze klas hebben lijken er toch een stuk minder moeite mee te hebben. De leerlingen zijn compleet bewust dat er een stagiair en geen echte docent voor de klas staat.
Dit, dus.
pi_131206381
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 11:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Aardrijkskunde heeft niks met topografie te maken in de bovenbouw en er komt gewoon aardig wat geologie aan bod, ook in de onderbouw. Wees beter geïnformeerd voor je zoiets stelt.
Ik ben voldoende geïnformeerd, ik drukte het wat kort door de bocht uit. Ik nam topografie slechts als voorbeeld (die moest ik wel degelijke leren in de zogenaamde bovenbouw toen ik het vak nog volgde als onderdeel van een groter geheel). Onze norm voor aardig wat verschilt waarschijnlijk sterk, dat zal bijdragen aan een miscommunicatie. Bottomline, ook een bètavariant waarin geen of veel minder sociale geografie voorkomt en veel meer geologie (op een hoger niveau) voorkomt gericht op leerlingen die wiskunde B volgen zou leuk zijn als alternatief voor de bètatalenten.

quote:
In de bovenbouw is er niet zoveel ruimte om dingen te schrappen, want daar heb je helemaal niet zo veel discutabele vakken. Ik kan eigenlijk alleen maatschappijleer bedenken wat deels overbodig is en deels bij andere vakken hoort.
Ik had eventjes bewust geen vakken genoemd aangezien dat allicht polemiseert maar nu je er op ingaat wil ik ze wel even alsnog noemen, wat mij betreft zou voor het NT-profiel een of meer van de volgende vakken geschrapt mogen worden: CKV/KCV, LO, ANW (beter meer wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie geïsoleerd dan dit nieuwe mengseltje) en maatschappijleer. Voor wie mij van een bias verdenkt, ik ben een cultuurliefhebber, ik sport graag en ik ben lid van een politieke partij.
Het is allemaal op de een of andere manier nuttig maar er moet nu eenmaal worden gekozen.

Maar goed, dit was dus niet van toepassing, we zouden zonder iets van dit te schrappen het niveau van de wiskundevakken fors kunnen verhogen door van 1 vak (B) en 1 supplementair vak (D) 1 vak (B++) of het liefst 2 vakken op 2 niveaus te maken. Dan zouden de leerlingen die wat meer talent hebben voor wiskunde niet geremd worden door de leerlingen die hard moeten werken voor wiskunde (bij B dus). Om het kostenplaatje rond te krijgen zou je wiskunde C en eventueel ook wiskunde A kunnen schrappen, nogmaals, er zijn zelfs hoogleraren statistiek die eerstejaars psychologiestudenten onderwijzen die hiervoor pleiten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131206408
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 11:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ach ja, Bram_van_Loon leeft in z'n eigen wereldje en wil in elk topic graag posten om het posten. Niet te veel van aantrekken.
Weer aan het trollen Friek? Speel gewoon op de bal in plaats van op de man te trappen kindje. Zat mensen zijn het hier met mij eens voor het geval jij het nog niet hebt opgemerkt. Ik heb de Yvonne-award gekregen voor het SES-subforum, een award gewonnen voor het politieke subforum en 2de geworden voor de beste bijdrages in het politieke subforum. Het is niet in mijn aard om dit soort dingen op te halen maar als jij er als een kindje voor kiest om bij gebrek aan argumenten of ten gevolge van frustraties zo te reageren dan haal ik het wel aan om te laten zien hoe jij uit jouw nek kletst. Voor de anderen: ik had Friek gisteren een DM verstuurd, blijkbaar viel die wat verkeerd bij hem en heeft hij nu de behoefte om zich even af te reageren.
quote:
"stelde dat het C&M-profiel afgeschaft diende te worden. Dat is natuurlijk nog beter: de helft van het publiek dat je wil opleiden maar intellectueel beledigen. "

Ach, je moet als je op dat niveau werkt de waarheid kunnen hebben. ;-)
Kinderachtig Friek.
Ik reageer vooral in twee subforums: politiek en SES, jij kletst dus ook uit je nek met dat ik "in elke draad wil reageren om te reageren".

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-09-2013 19:23:06 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131208164
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zat mensen zijn het hier met mij eens voor het geval jij het nog niet hebt opgemerkt.
Er is ook een aantal maal aangegeven dat jouw stijl van posten/discussiëren niet altijd gewaardeerd wordt. Dat vergeet je nu even te noemen.
Bv. het plaatsen van een mening/verhaal en het haast doen voorkomen dat het feiten zijn.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_131208311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar vreesde ik voor. En nu die boeken toch 'gratis' zijn...
Wie de schoolboeken betaalt, maakt voor de school weinig uit als het gaat om keuzes maken wat er wel in het pakket zit en wat niet.
Betaalt de school het, dan wordt er bij elke keuze bezuinigd. Hoe lager de kosten voor het boekenpakket, hoe beter.
Betalen de ouders het, dan moet het totaalbedrag concurrerend zijn met de andere scholen en wordt daar ook massaal op bezuinigd.
Hoe je het ook bekijkt, als het gaat over boeken gaat, is de term 'gratis' hier niet op z'n plek.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_131208565
In de onderbouw van het vmbo is aardrijkskunde al samengevoegd met geschiedenis in het vak mens en maatschappij.. Verschrikkelijk vind ik het! Puur om het feit dat ik niet ben opgeleid om geschiedenis te geven en er weinig van weet. Ik heb het als stage een jaar lang gegeven, maar ben nu heel blij dat ik weer gewoon mijn eigen vak mag geven :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')