abonnement Unibet Coolblue
pi_131029622


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 september 2013 @ 18:03:26 #2
163650 Greys
pi_131029748
En die Kerst collectie uit de TT, is dat dan die Chalet collectie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131029771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:03 schreef Greys het volgende:
En die Kerst collectie uit de TT, is dat dan die Chalet collectie?
Oh ja die is er ook nog eens :P

TRENDIG2013
KERST2013
CHALET
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131029779
De telefonische klantenservice vertelde mij dat er misschien nog weer broekhangers van deze soort op voorraad gaan komen (ik moet de website maar vaak checken) en dat er op termijn een nieuw soort hanger komt, maar dat dat nog best lang kan gaan duren. Ik vind het echt zo slordig dat ze pas 4 weken nadat ik de bestelling heb geplaatst mij bericht sturen, toen ik de bestelling plaatste was er nog voorraad (anders had ik niet kunnen bestellen). Ik kan nu bij de klantenservice het teveel betaalde bedrag van de montageservice terugkrijgen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:07:40 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_131029860
Wat voor broekhanger mis je? Heb er nog twee in doos op zolder liggen :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_131030146
100 breed. Echt vaag, ik kreeg bericht dat hij nu niet leverbaar is en dat ik mijn geld terugkrijg en de klantenservice zag dat hij per post nageleverd zou worden.
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:52:27 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131031240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:31 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, bericht dat de Komplement broekhanger van mijn online bestelling toch niet geleverd wordt. Verdorie, ik heb al voor de montage ervan betaald en hoe ga ik dat gat in mijn kledingkast nu opvullen? Ik heb verdorie een week of 4 geleden al besteld.
Daar was ik al bang voor. In de IKEA werd me al verteld dat er 0 aanwezig zijn in Nederland, en online kreeg ik al te zien dat ik met de klantenservice moest bellen.

Ik heb het niet afgewacht en op marktplaats een gekocht, ook 100 cm breed. Vandaag geleverd :) 't is een enorm ding, maar versturen was 6.75 EUR. Je enige twee opties zijn Marktplaats nu of wachten tot de vervanger, maar dat kan nog wel ff duren.

Ik vind het ook enorm slordig dat ze nog steeds met de KOMPLEMENT broekhanger adverteren en het in de demo kasten hebben hangen - al kun je dat idd ook niet zomaar eruit slopen uit Marketingoverwegingen. Ik heb het ze overigens nog wel gevraagd. ):O
Confidence through competence
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 september 2013 @ 19:01:26 #8
163650 Greys
pi_131031567
Ik vind het zo irritant dat dit tafel-setje op de site staat en in de gids, maar dat hij nog (lang) niet leverbaar is :( Wilde ze zo graag. De reden was volgens de medewerker dat de tafeltjes zo vaak in de showkamers worden gebruikt dat daar de hele voorraad al 'op' van is. Vreemd, ik zag hem maar in 1 showkamertje. Maar niet verkrijgbaar dus. Op zijn vroegst eind november. *grom*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 september 2013 @ 20:12:26 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_131070841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:17 schreef Doedezemaar het volgende:
100 breed. Echt vaag, ik kreeg bericht dat hij nu niet leverbaar is en dat ik mijn geld terugkrijg en de klantenservice zag dat hij per post nageleverd zou worden.
Daar heb ik er nog twee van. Mocht je in de buurt van Arnhem wonen, mag je 'm wel voor 10,- afhalen. :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 september 2013 @ 20:32:08 #10
163650 Greys
pi_131071775
:D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131100633
De klantenservice in Utrecht meldde vandaag dat de broekhanger pas vanaf februari weer komt.
pi_131100883
Weet iemand toevallig of Ikea de Hasvik schuifdeuren eruit gaat gooien? Zijn al een maand of zo niet leverbaar en zou graag mijn paxkast afmaken met korting. Deze deuren waaren de goedkoopste optie (zoek de 2.00 bij 2.00 meter)
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
  donderdag 12 september 2013 @ 18:39:39 #13
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131101738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:57 schreef Doedezemaar het volgende:
De klantenservice in Utrecht meldde vandaag dat de broekhanger pas vanaf februari weer komt.
Dat zal dan de neo-KOMPLEMENT inrichting zijn.
Confidence through competence
pi_131109627
:o

Ik zie weer matrassen, lattenbodems en dekmatrassen van 220 lang op de site staan *O*
Zijn ze terug?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131109772
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:09 schreef secondant het volgende:
Weet iemand toevallig of Ikea de Hasvik schuifdeuren eruit gaat gooien? Zijn al een maand of zo niet leverbaar en zou graag mijn paxkast afmaken met korting. Deze deuren waaren de goedkoopste optie (zoek de 2.00 bij 2.00 meter)
Ze staan bij de meeste Ikea's gewoon op voorraad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131110419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:46 schreef Leandra het volgende:
:o

Ik zie weer matrassen, lattenbodems en dekmatrassen van 220 lang op de site staan *O*
Zijn ze terug?
Er is zelfs een bedframe bij! MALM
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131110803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Er is zelfs een bedframe bij! MALM
Dat moest dan ook weer wel, want er zijn alleen nog maar lattenbodems, bij de matrasbodems is er niets meer in die maat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131126231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze staan bij de meeste Ikea's gewoon op voorraad?
Ik bedoel deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70203933/#/10203931
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:57:34 #19
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131126801
Ah, waren de lange bedden er vroeger wel?

De dekens en lakens zijn allemaal wel x240cm ...

Ik ga dit weekend mijn 160 cm Nordli, Laxeby en Halberg combi in elkaar gooien. Ben echt HEEL benieuwd hoe die slaapt. :)
Confidence through competence
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:13:46 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131127357
:(
De 220 lengte is toch (weer) uitgaand :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131130629
En alweer bericht van IKEA dat er een onderdeel van mijn online bestelling op dit moment niet leverbaar is. Ik word er een beetje moe van. Wordt ruim een week later nageleverd, maar ja, dan heb ik niks aan de montageservice. Maar weer langs de klantenservice om mijn geld van de montageservice terug te krijgen, ben net gisteren geweest om dat van de broekhanger te regelen. En dan maar zien wie me een keer komt helpen om de nageleverde 4x4 Expedit te monteren... *zucht*
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:26:42 #22
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131132143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:49 schreef Doedezemaar het volgende:
En dan maar zien wie me een keer komt helpen om de nageleverde 4x4 Expedit te monteren... *zucht*
Die heb ik ooit in mijn eentje in elkaar gekregen, maar vraag niet hoe. ;)
Niemand die je daar een handje bij kan komen helpen? Waar woon je?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:49:03 #23
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_131141496
ik zet altijd alles alleen in elkaar, ook de expedit 5x5, hels karwei , bloed zweet en tranen maar het lukt!
pi_131141521
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef scrub_nurse het volgende:
ik zet altijd alles alleen in elkaar, ook de expedit 5x5, hels karwei , bloed zweet en tranen maar het lukt!
Zondagmiddagprojectje! :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131141570
Zijn die expedits zo erg om in elkaar te zetten dan? Shit :')
pi_131141614
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:50 schreef RenRen- het volgende:
Zijn die expedits zo erg om in elkaar te zetten dan? Shit :')
Hoe zouden ze dat in de loop van de tijd opeens makkelijker kunnen maken dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:52:53 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_131141677
Ik heb heel veel dingen in elkaar gezet van de IKEA, maar de EXPEDIT staat met stip op 1 van moeilijk. Al heb ik het dan over de televisiekast, maar die is ook vijf bij vijf zeg maar :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131141727
Ik zet ook alles in mijn eentje in elkaar, maar een 2x2 Expedit vond ik al vrij zwaar en ik heb mijn lijf nu al flink overbelast met klussen. De dag na de nalevering komt mijn zusje met allerlei (verhuis)klusjes helpen, dus dan mag ze ook aan de slag met de Expedit.

Ik vind het toch wel erg raar dat ze 4 weken na het online bestellen tot 2 keer toe melden dat er een product toch niet op voorraad is.

De grootste hel vonden we toch wel de Dombas. Ik betaal met alle liefde voor de montageservice voor mijn Pax kastenwand en ik dacht: doe dan de Expedit ook maar meteen.
pi_131141837
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat in de loop van de tijd opeens makkelijker kunnen maken dan?
Ik heb er nooit eentje in elkaar gezet, dus ik was niet op de hoogte van de moeilijkheidsgraad van de expedit :') Ik wist alleen dat ik er heel graag eentje wou.
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 20:57:09 #30
240917 Mula
pi_131141903
Heeft iemand ervaring met het stoppen van een erslev-kleed in de wasmachine?

Edit: het staat er een beetje raar maar ik bedoel dus of iemand zijn erslev-kleed weleens gewassen heeft.
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:04:34 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_131142360
Ik alleen met die autokleedjes :) Staat er niet een wasvoorschrift op?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131142491
Gister een BESTA kast gekocht (nummer ik weet niet hoeveel :') ) waar een kleine beschadiging op het bovenblad zat. Vandaag terug naar de klantenservice en 35% korting aangeboden gekregen. Goeie deal! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:13:41 #33
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131142799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:55 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik heb er nooit eentje in elkaar gezet, dus ik was niet op de hoogte van de moeilijkheidsgraad van de expedit :') Ik wist alleen dat ik er heel graag eentje wou.
De moeilijkheid van het in elkaar zetten van Expedit-kastjes is dat je er op de één of andere manier voor moet zorgen dat je een rijtje plankjes (afhankelijk van hoe groot dat kreng is) allemaal parallel op een rijtje moet zien te houden om de volgende plank daar direct op te verbinden, wat soms neerkomt op een deuveltje (die houten pikkies die die plankjes verbinden) of tig tegelijk, waarvan de meesten (of beter gezegd) allemaal tegelijkertijd precies parallel in de desbetreffende gaatjes moeten passen, en sommigen ook nog eens onder hoeken van 90 graden.

Geheime tip: gebruik kaarsvet om die deuveltjes makkelijker in de betreffende gaatjes te laten glijden!
Daar lukt het mij dus tot zoverre altijd mee, maar eenvoudig wordt het nooit. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131143028
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De moeilijkheid van het in elkaar zetten van Expedit-kastjes is dat je er op de één of andere manier voor moet zorgen dat je een rijtje plankjes (afhankelijk van hoe groot dat kreng is) allemaal parallel op een rijtje moet zien te houden om de volgende plank daar direct op te verbinden, wat soms neerkomt op een deuveltje (die houten pikkies die die plankjes verbinden) of tig tegelijk, waarvan de meesten (of beter gezegd) allemaal tegelijkertijd precies parallel in de desbetreffende gaatjes moeten passen, en sommigen ook nog eens onder hoeken van 90 graden.

Geheime tip: gebruik kaarsvet om die deuveltjes makkelijker in de betreffende gaatjes te laten glijden!
Daar lukt het mij dus tot zoverre altijd mee, maar eenvoudig wordt het nooit. ;)
Deuvels :') Haat aan die dingen. Hoe vaak er niet eentje in mijn kast is verdwenen, of ervoor heeft gezorgd dat mijn kast sneuvelde omdat hij er GEWOON NIET IN WOU. Ik ga dat kaarsvettrucje onthouden, en proberen samen met iemand die kast in elkaar te zetten tzt. Dat werkt vaak wel :Y
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:07 #35
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131143295
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:18 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Deuvels :') Haat aan die dingen. Hoe vaak er niet eentje in mijn kast is verdwenen, of ervoor heeft gezorgd dat mijn kast sneuvelde omdat hij er GEWOON NIET IN WOU. Ik ga dat kaarsvettrucje onthouden, en proberen samen met iemand die kast in elkaar te zetten tzt. Dat werkt vaak wel :Y
:Y - zorg voor een brandende kaars naast je (bij voorkeur zo'n brede), en doop ieder uiteinde van die deuvels in het gesmolten vet voordat je ze in die voorgeboorde gaatjes jast. Echt, het gaat ineens een stuk makkelijker! ^O^

Nog een tip: leg het 'geraamte' van de Expedit niet direct op de grond tijdens het monteren, maar leg onder ieder steunpunt in plaats daarvan een dik boek (de Asser Reeks, welbekend bij juristen, is hiervoor ideaal :P ), dan kun je veel gemakkelijker manouvreren met het kreng, als er weer eens zo'n gaatje niet precies past.

Jaja, inmiddels ongeveer 10 Expedits in elkaar gejast! :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131143679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

:Y - zorg voor een brandende kaars naast je (bij voorkeur zo'n brede), en doop ieder uiteinde van die deuvels in het gesmolten vet voordat je ze in die voorgeboorde gaatjes jast. Echt, het gaat ineens een stuk makkelijker! ^O^

Nog een tip: leg het 'geraamte' van de Expedit niet direct op de grond tijdens het monteren, maar leg onder ieder steunpunt in plaats daarvan een dik boek (de Asser Reeks, welbekend bij juristen, is hiervoor ideaal :P ), dan kun je veel gemakkelijker manouvreren met het kreng, als er weer eens zo'n gaatje niet precies past.

Jaja, inmiddels ongeveer 10 Expedits in elkaar gejast! :P
10? :o wat moet je met 10 EXPEDIT kasten? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:32:16 #37
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131143780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

10? :o wat moet je met 10 EXPEDIT kasten? :P
Ik heb er zelf 'maar' drie, maar ik heb inmiddels behoorlijk vaak mijn ervaring met het in elkaar tikken van die krengen aangewend voor diverse vrienden en familie!

"HKK... we komen er niet uit... hellup...!!!"
"ja ja, ik ben al onderweg!" :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:34:56 #38
3185 Adelante
To let it go now
pi_131143916
Dat heb ik met PAX :P Bij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.

@ doedezemaar: ik doe morgen een broekhanger 100cm op de post.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_131143971
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik met PAX :P Bij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.

@ doedezemaar: ik doe morgen een broekhanger 100cm op de post.
BESTA ervaringsdeskundige meldt zich :W
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131144011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb er zelf 'maar' drie, maar ik heb inmiddels behoorlijk vaak mijn ervaring met het in elkaar tikken van die krengen aangewend voor diverse vrienden en familie!

"HKK... we komen er niet uit... hellup...!!!"
"ja ja, ik ben al onderweg!" :P
Haha ah zo :P
Ik dacht even dat je de eigenaar van een slijterij was waar ik laatst langs kwam. Die had elke wand van vloer tot plafond volgebouwd met EXPEDIT :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:40:59 #41
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131144222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Bartjebart het volgende:
Haha ah zo :P
Ik dacht even dat je de eigenaar van een slijterij was waar ik laatst langs kwam. Die had elke wand van vloer tot plafond volgebouwd met EXPEDIT :P
Daar heeft-ie vast personeel voor ingehuurd. :P
Ideale kast overigens, als-ie eenmaal gemonteerd is en staat. ^O^

quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik met PAX :P Bij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.
Aaarrrcchh, rampzalig inderdaad.
Heb zelf ook twee PAX kledingkasten, moest ze demonteren uit mijn oude huis, dat was al een ramp maar ze toen weer opbouwen in mijn huidige appartement waar de plafonds veel lager waren... sh*t.
Ja, daar heb ik toch ook eventjes hulp bij ingeroepen.

In eerste instantie stonden ze waterpas en kon ik de deuren weer monteren.
Nu, ruim een jaar later, is een en ander weer verzakt en hangen de deurtjes weer scheef... ik laat het maar zo. }:|
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:44:11 #42
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131144364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA ervaringsdeskundige meldt zich :W
Ik weet dus wiens hulp ik kan inroepen als ik ooit overga op Besta! :D
(als de PAX'en ooit daadwerkelijk omdonderen...)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131144378
Ik zie de moeilijkheid van Expedit niet zo? :@ Je hebt de zijkant/bovenkant en daar zet je een kant aan, dan plankjes onderop, lang deel er boven, dan pas deuvels in je plank slaan, andere rij plankjes er bovenop en zo bouw je verder?
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:44:36 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131144383
quote:
Ah, dan had ik de hoogglans bekeken....

Maar het staat er gewoon bij dat ze uitgaand zijn:
quote:
Dit product gaat binnenkort uit het assortiment en komt waarschijnlijk niet meer binnen. Je kan ook een alternatief product bekijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:48:56 #45
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131144598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:44 schreef Puala het volgende:
Ik zie de moeilijkheid van Expedit niet zo? :@ Je hebt de zijkant/bovenkant en daar zet je een kant aan, dan plankjes onderop, lang deel er boven, dan pas deuvels in je plank slaan, andere rij plankjes er bovenop en zo bouw je verder?
Dat is de theorie inderdaad. De praktijk is dat je nogal eens te maken krijgt met niet-helemaal-goed voorgeboorde gaatjes en dergelijke en dan wordt het toch wel een tikkie lastiger. ;)
Het scheelt ook heel erg veel of je dit klusje in je eentje moet klaren of dat je er een beetje hulp bij krijgt, zeker bij de 4x4 en 5x5-versies.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131144796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat is de theorie inderdaad. De praktijk is dat je nogal eens te maken krijgt met niet-helemaal-goed voorgeboorde gaatjes en dergelijke en dan wordt het toch wel een tikkie lastiger. ;)
Het scheelt ook heel erg veel of je dit klusje in je eentje moet klaren of dat je er een beetje hulp bij krijgt, zeker bij de 4x4 en 5x5-versies.
Klopt, maar als je gewoon een hamer hebt gaat het prima toch? Ik heb er zo best veel in elkaar gezet en eigenlijk alleen in het begin uit onwetendheid problemen gehad.
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:57:53 #47
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131145115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Klopt, maar als je gewoon een hamer hebt gaat het prima toch? Ik heb er zo best veel in elkaar gezet en eigenlijk alleen in het begin uit onwetendheid problemen gehad.
Had jij dan geen schroevendraaier nodig? Ik wel.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131145340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Had jij dan geen schroevendraaier nodig? Ik wel.
Dat sleuteltje, meer niet. De kasten staan hier iig niet vast aan de muur. Maar heb ook de 2x4 liggen, de 2x2 staan en de 1x5 op pootjes staan. Dus niets heel erg hoog :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:02:13 #49
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131145422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat sleuteltje, meer niet. De kasten staan hier iig niet vast aan de muur. Maar heb ook de 2x4 liggen, de 2x2 staan en de 1x5 op pootjes staan. Dus niets heel erg hoog :)
Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig. :)
De 2x4, 2x2 en 1x5 zijn overigens veel simpeler in elkaar te zetten dan de 4x4 en - vooral - de 5x5, maar dat lijkt me logisch.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:02:37 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131145449
De 2x2 en 2x4 zijn prima (alleen) te doen.... bij de 4x4 zie ik ook wel wat potentiële problemen als je die alleen in elkaar wilt zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:02:42 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_131145454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zondagmiddagprojectje! :)
Hooguit een uur.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_131145459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig. :)
Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegen :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:03:47 #53
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131145523
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegen :)
Wellicht heb ik eea door elkaar gehaald. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:04:10 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131145550
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Leandra het volgende:
De 2x2 en 2x4 zijn prima (alleen) te doen.... bij de 4x4 zie ik ook wel wat potentiële problemen als je die alleen in elkaar wilt zetten.
Dat bedoel ik dus. Laat staan de 5x5, dat is toch echt wel een projectje.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131145560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ah okee. Wellicht heb jij wat oudere versies, want ik had toch wel degelijk een schroevendraaier nodig. :)
De 2x4, 2x2 en 1x5 zijn overigens veel simpeler in elkaar te zetten dan de 4x4 en - vooral - de 5x5, maar dat lijkt me logisch.
Die schroevendraaier is toch alleen om de muurbevestiging vast te maken? De rest doe je met een imbussleutel...
Nja maakt ook niet uit verder :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:07:11 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131145698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waarvoor dan, want in de expedit handleiding kom ik het niet tegen :)
Op zich kom je die wel tegen (aan het begin zelfs, zowel een platte kop als een kruiskop) volgens de plaatjes met benodigde gereedschappen, maar je hebt ze uitsluitend nodig voor de wandbevestiging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:08:38 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131145772
Wat mij trouwens wel opviel bij het monteren van eea aan Komplement in de Pax-kast, is dat de verschillende soorten kruiskoppen (PH en PZ) nog wel eens gebruikt worden, en dan de maat 2 van de een en de maat 3 van de ander.
Het zou zo fijn zijn als dat er in de gebruiksaanwijzing bij zou staan.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:20:33 #58
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131146326
Na de Trysil-garderobekast, Trysil-bedframe ook maar het Trysil-nachtkastje gehaald voor naast de bank (in studioappartement naast bed geen ruimte ervoor :') ;( ), hélemaal zelf in elkaar gezet en in één keer goed :D
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131146517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Na de Trysil-garderobekast, Trysil-bedframe ook maar het Trysil-nachtkastje gehaald voor naast de bank (in studioappartement naast bed geen ruimte ervoor :') ;( ), hélemaal zelf in elkaar gezet en in één keer goed :D
Wil je een sticker? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:33:52 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131146854
Ik heb nog wel een glittergifje in de aanbieding.... compleet met Ikea-kleurtjes:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:41:23 #61
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131147133
Kijk, daar doe ik het dus voor :D
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131150655
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:44 schreef Puala het volgende:
Ik zie de moeilijkheid van Expedit niet zo? :@ Je hebt de zijkant/bovenkant en daar zet je een kant aan, dan plankjes onderop, lang deel er boven, dan pas deuvels in je plank slaan, andere rij plankjes er bovenop en zo bouw je verder?
Mijn gedachten. Lukt mij ook in mijn eentje( met kippenkracht)
Ik heb mijn grote expedit al 2x in elkaar gezet en weer uit elkaar gehaald. Morgen weer in elkaar zetten, hopelijk voor de laatste keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 14-09-2013 00:23:19 ]
pi_131154786
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik met PAX :P Bij ons, ouders, schoonouders, overige familie, vrienden... Ik geloof dat ik wel 20 combinaties heb helpen bouwen/verhuizen... PAX is vooral leuk als je 'm staand moet bouwen, omdat de plafonds niet hoog genoeg zijn.

@ doedezemaar: ik doe morgen een broekhanger 100cm op de post.
Je bent een schat. Geef je je rekeningnummer nog even door?
pi_131192590
Ik heb een vraag. Ik ben nogal goed in slecht kijken, en ik vroeg me af of er nog grote hoekbureau's zijn bij de Ikea.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19806946/

Ik zie deze, maar de linkerhoek lijkt nogal kort. Ik wil een bureau met aan allebei de kanten genoeg ruimte, ik wil aan één kant kunnen laptoppen en aan de andere kant kunnen werken aan tekeningen en schilderijen, dus aan allebei de kanten moet er genoeg ruimte zijn.

;( Anders moet ik hem zelf (laten) maken vrees ik, want andere opties zijn gigantisch duur
  zondag 15 september 2013 @ 12:52:47 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131193197
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 12:32 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een vraag. Ik ben nogal goed in slecht kijken, en ik vroeg me af of er nog grote hoekbureau's zijn bij de Ikea.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19806946/

Ik zie deze, maar de linkerhoek lijkt nogal kort. Ik wil een bureau met aan allebei de kanten genoeg ruimte, ik wil aan één kant kunnen laptoppen en aan de andere kant kunnen werken aan tekeningen en schilderijen, dus aan allebei de kanten moet er genoeg ruimte zijn.

;( Anders moet ik hem zelf (laten) maken vrees ik, want andere opties zijn gigantisch duur
Je vindt de kant links te kort? Dan neem je er toch een verlengblad aan?
Kijk maar eens in de montagehandleiding, daar zie je een aantal variaties, waaronder die met een verlengblad.

Edit:
Is deze niet geschikter voor wat je wilt?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59864166/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131193400
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je vindt de kant links te kort? Dan neem je er toch een verlengblad aan?
Kijk maar eens in de montagehandleiding, daar zie je een aantal variaties, waaronder die met een verlengblad.

Edit:
Is deze niet geschikter voor wat je wilt?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59864166/
Dat ziet er vaak niet mooi uit, vandaar wil ik het in één stuk :D

Zie je, ik kijk met mijn neus, dankje! Deze ga ik bookmarken :D Ik heb hem écht niet gezien

Edit: Oh, dat is met verlengstuk! Je ziet het bijna niet. Ik heb het een keer bij iemand gezien waar het echt heel lelijk zat, misschien niet goed gemonteerd :')
  zondag 15 september 2013 @ 13:01:54 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131193554
Volgens mij is die gewoon met een verlengblad.
Ik denk dat zo'n formaat uit een stuk ook lastig op de meeste locaties te krijgen zou zijn, een matras van 160x200 is al lastig en dat geeft nog een beetje mee.

Edit: ah, je had m zelf ook al gezien ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131198763
Afgelopen week weer eens geweest (en de week daarvoor ook :') ). o.a. Helmer kastje en een Lennart kastje gekocht....nu nog monteren....benieuwd of ik bij die Helmer nu sneller doorheb hoe het monteren gaat, de vorige keer zat ik eerst een half uur te staren op de gebruiksaanwijzing voordat ik het snapte. _O- Overigens ging het daarna als een speer. 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_131205115
2x2 en 2x4 expedit gekocht gisteren, plus een metalen platentafel waar ik de naam niet meer van weet, hemnes uitschuifbed met matrassen. Bureaustoel klappe frame was stuk na 4 jaar, kreeg mijn geld terug en heb een volmar van het geld gekocht *O* en nieuwe luxaflex.....

de expedits staan in elkaar, tafeltje ook. Het bed is van de week aan de beurt
  zondag 15 september 2013 @ 22:14:31 #70
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131218111
HOLY PAX BATMAN!

Wat een enorme klus. Ik had een 2x100x236 PAX gekocht en dit weekend in elkaar gezet.

1) Er mistten twee typen onderdelen, 6 stuks in totaal. Helemaal naar de IKEA gereden om de ontbrekende onderdelen op te halen. Gelukkig hadden ze het op voorraad. Benzinekosten + uur tijd verspild.

2) Voor degenen die met de PAX-schuifdeuren bekend zijn: er zat maar 1 'A sticker' op de vier frame helften. Uit deductie de andere helft van het 'A frame' gegokt en de deuren opgehangen

2a) Werkte niet, deuren kwamen bij het schuiven klem te zitten 8)7

2b) Online gezocht op antwoorden: bleek dat iemand hetzelfde probleem had en toegaf niet op het 'A Frame' en 'Niet-A-Frame' gelet te hebben. Iets wat wij met opzet wél gedaan hebben.

2c) Blijkt een stickerjosti in de IKEA-fabriek de A-sticker op het *verkeerde* frame te hebben geplakt! |:( :'( Loopt je hele montage van in de soep. Wij die deuren weer uit de PAX slepen, wieletjes verwisselen waardoor de binnenste schuifdeur de buitenste werd en vice versa, en eindelijk:

3) Ik heb een goed werkende PAX met twee Auli spiegelschuifdeuren. :9~


3a) Gelijk het KOMPLEMENT zachtsluitend beslag erop gemonteerd
Confidence through competence
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 september 2013 @ 22:21:56 #71
163650 Greys
pi_131218851
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
HOLY PAX BATMAN!

Wat een enorme klus.
:D _O-

quote:
3) Ik heb een goed werkende PAX met twee Auli spiegelschuifdeuren. :9~


3a) Gelijk het KOMPLEMENT zachtsluitend beslag erop gemonteerd

Doorzettert! :7 _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 september 2013 @ 22:27:52 #72
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131219365
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel voldaan, maar soepel was het niet :) Fokking 20 kilo per schuifdeur. :'( Enne... die schuine wand hielp ook niet echt :')

En de arme NORDLI mist nog een lattenbodem, nu nog ff in elkaar knutselen.
Confidence through competence
  zondag 15 september 2013 @ 22:32:57 #73
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_131219732
Wat kostte het?
  zondag 15 september 2013 @ 22:33:16 #74
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131219757
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:
Wat kostte het?
Inclusief inrichting tegen de 600 EUR aan, minus 10% korting.

En dat te bedenken dat ik een MORVIK (200 EUR, 140x60x200cm) wilde hebben, maar die wordt tijdelijk niet verkocht omdat de schuifdeuren steeds uit de rails flikkerden.

Maarja, ik wilde per se schuifdeuren, dus dan zou je de TRYSIL moeten nemen, die ik kut vind.

Volgende optie werd dan de 150x236cm PAX. Nou, die is 100 EUR goedkoper dan deze, scheelt geen kont. Dus ik heb gelijk de 200x236 PAXcm genomen.
Confidence through competence
  zondag 15 september 2013 @ 22:35:32 #75
3185 Adelante
To let it go now
pi_131219948
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
HOLY PAX BATMAN!

Wat een enorme klus. Ik had een 2x100x236 PAX gekocht en dit weekend in elkaar gezet.

1) Er mistten twee typen onderdelen, 6 stuks in totaal. Helemaal naar de IKEA gereden om de ontbrekende onderdelen op te halen. Gelukkig hadden ze het op voorraad. Benzinekosten + uur tijd verspild.

2) Voor degenen die met de PAX-schuifdeuren bekend zijn: er zat maar 1 'A sticker' op de vier frame helften. Uit deductie de andere helft van het 'A frame' gegokt en de deuren opgehangen

2a) Werkte niet, deuren kwamen bij het schuiven klem te zitten 8)7

2b) Online gezocht op antwoorden: bleek dat iemand hetzelfde probleem had en toegaf niet op het 'A Frame' en 'Niet-A-Frame' gelet te hebben. Iets wat wij met opzet wél gedaan hebben.

2c) Blijkt een stickerjosti in de IKEA-fabriek de A-sticker op het *verkeerde* frame te hebben geplakt! |:( :'( Loopt je hele montage van in de soep. Wij die deuren weer uit de PAX slepen, wieletjes verwisselen waardoor de binnenste schuifdeur de buitenste werd en vice versa, en eindelijk:

3) Ik heb een goed werkende PAX met twee Auli spiegelschuifdeuren. :9~


3a) Gelijk het KOMPLEMENT zachtsluitend beslag erop gemonteerd

Vraag onkostenvergoeding voor je kilometers, tijd vergoeden ze niet, maar ben je niet voor niks op en neer gereden :7

Verder is het wel heel veel spiegel naast je bed :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 15 september 2013 @ 22:36:43 #76
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_131220021
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Inclusief inrichting tegen de 600 EUR aan, minus 10% korting.

En dat te bedenken dat ik een MORVIK (200 EUR, 140x60x200cm) wilde hebben, maar die wordt tijdelijk niet verkocht omdat de schuifdeuren steeds uit de rails flikkerden.

Maarja, ik wilde per se schuifdeuren, dus dan zou je de TRYSIL moeten nemen, die ik kut vind.

Volgende optie werd dan de 150x236cm PAX. Nou, die is 100 EUR goedkoper dan deze, scheelt geen kont. Dus ik heb gelijk de 200x236 PAXcm genomen.
Ik zoek ook zo'n soortgelijke kast met spiegels en al. Maar 600 euro vind ik het niet waard
  zondag 15 september 2013 @ 22:37:16 #77
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131220051
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Adelante het volgende:

Verder is het wel heel veel spiegel naast je bed :P
Confidence through competence
  zondag 15 september 2013 @ 22:38:33 #78
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131220122
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:36 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik zoek ook zo'n soortgelijke kast met spiegels en al. Maar 600 euro vind ik het niet waard
Kast is 'goedkoop', 130 EUR. Spiegels rond de 250-300. Inrichting erbij, zit je op de 500-600 EUR.

De AULI spiegelschuifdeur is een van de goedkopere. Alleen de HASVIK (wit), MEHMAN (wit met frame), ILSENG (zwart met frame) en SEKKEN (frame met wit doorzichg glas) zijn goedkoper. Maar behalve de HASVIK, scheelt het echt niet veel. De rest is duurder.

De PAX is gewoon een redelijk dure kast. Bij IKEA heb je niet veel keuze als je schuifdeuren wil.
Confidence through competence
  zondag 15 september 2013 @ 22:52:12 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131220997
De prijs/kwaliteitverhouding is echter meer dan prima, voor een vergelijkbare kast betaal je bij andere winkels nog steeds stukken meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2013 @ 22:54:44 #80
3185 Adelante
To let it go now
pi_131221141
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39899435/#/S29898950

340,- euro zonder inrichting, dan heb je alleen de kast en spiegeldeuren. inrichting maak je zo duur als je zelf wilt, planken en kledingroedes kosten niks.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 15 september 2013 @ 23:01:44 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131221519
En dan kun je het nog een paar euro goedkoper maken door een combinatiespiegeldeurenset te kopen, waarbij je 4 vlakken spiegel en 4 vlakken van een andere soort hebt.

Je hoeft ze immers niet allemaal aan 1 kant te hangen, je kunt de 4 spiegelvlakken ook in het midden doen en boven en onder de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131224568
Je pax is wel prachtig gewordn hoor!! Netjes, staat heel mooi.
I had a signature once. It was awful.
pi_131253341
Iemand die weet of je voor deze kast
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90111391/ (hensvik)
extra planken kunt kopen?
  maandag 16 september 2013 @ 20:46:32 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_131253550
Nee, kan niet :) makkelijkst is gewoon bij de gamma op maat laten maken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 september 2013 @ 23:30:26 #85
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264136

'Af' *O*

PAX AULI, 200x60x236 met zachtsluitend beslag :9
NORDLI bed
SULTAN Laxeby 2x lattenbodem
SULTAN Halberg 2x pocketveringsmatras met latex laag
OXEL ondersloop
SÖMNIG laken
MALIN RUND overtrek
GOSA PINJE zijslaper met KUNGSMYNTA ondersloop

Niet op de foto: TUPPLUR rolgordijn, HYBY plafondlamp (wordt vervangen door een kleine MASKROS O+ ) en een LACK plankje :@

Dekbed is een Australisch Wollen dekbed niet van de IKEA :6 :+

Vanavond voor het eerst slapen in mijn 'nieuwe' slaapkamer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 16-09-2013 23:39:39 ]
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:33:52 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_131264290
Plaatje doet het niet ;)

Slaap lekker :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 september 2013 @ 23:39:04 #87
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264514
Gefixt :o
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:40:55 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_131264600
Ik mis nog een kledingrek of een wasmand :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 september 2013 @ 23:42:46 #89
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264686
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 23:40 schreef Troel het volgende:
Ik mis nog een kledingrek of een wasmand :P
Ligt beneden, ben ik te lam voor om te gaan halen :P
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:43:10 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_131264704
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ligt beneden, ben ik te lam voor om te gaan halen :P
Dan de volgende keer de foto zo nemen dat het niet opvalt dat al die kleren over het traphek hangen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 september 2013 @ 23:43:26 #91
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264721
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan de volgende keer de foto zo nemen dat het niet opvalt dat al die kleren over het traphek hangen :P
Je mag best weten dat ik kleding draag.
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:43:51 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_131264732
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je mag best weten dat ik kleding draag.
maar als het daar hangt, in hoeverre draag je dan nu nog kleding :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 september 2013 @ 23:44:41 #93
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264779
Overigens, de lattenbodem is al 'laag' gemonteerd op de NORDLI, maar omdat de Halberg matrassen 26 cm hoog zijn, en de Laxeby lattenbodem vrij hoog is, is het bed echt heel hoog!

Ik denk dat zo'n 3-4 cm van de halberg onder het frame van de NORDLI zit, en zo'n 22-23 cm erbovenuit steekt.
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:44:59 #94
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264787
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 23:43 schreef Troel het volgende:

[..]

maar als het daar hangt, in hoeverre draag je dan nu nog kleding :P
* Stereotomy Troel swaffelt op het scherm
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:45:52 #95
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131264840
Anyway, ik ga voor het eerst slapen in m'n bedje *O* :Z :W :*
Confidence through competence
  maandag 16 september 2013 @ 23:46:20 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_131264867
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
Anyway, ik ga voor het eerst slapen in m'n bedje *O* :Z :W :*
Slaap lekker!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 september 2013 @ 23:46:28 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131264877
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand die weet of je voor deze kast
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90111391/ (hensvik)
extra planken kunt kopen?
ik vroeg me al hetzelfde af.
is wel een gemis dat het niet kan (getuige antwoord van troel). Een extra plank zou heel welkom zijn (ik heb ze ook voor beide jongens staan hier).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 18 september 2013 @ 18:41:40 #98
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131321304
WTF, de KOMPLEMENT broekhanger is weer op voorraad....

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90106785/
Confidence through competence
  woensdag 18 september 2013 @ 18:43:54 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_131321353
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik vroeg me al hetzelfde af.
is wel een gemis dat het niet kan (getuige antwoord van troel). Een extra plank zou heel welkom zijn (ik heb ze ook voor beide jongens staan hier).
Gamma dus :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131321704
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
WTF, de KOMPLEMENT broekhanger is weer op voorraad....

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90106785/
Nou jaaaaaaaa!
Morgen wordt mijn Paxcombinatie gemonteerd, vandaag is de hele handel afgeleverd. Mijn na te leveren Expedit wordt trouwens gewoon gemonteerd, er komt speciaal een monteur langs om alleen die kast te monteren.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:10:27 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131322153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nou jaaaaaaaa!
Morgen wordt mijn Paxcombinatie gemonteerd, vandaag is de hele handel afgeleverd. Mijn na te leveren Expedit wordt trouwens gewoon gemonteerd, er komt speciaal een monteur langs om alleen die kast te monteren.
Die monteur kan dan ook gelijk je broekhanger monteren *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131322421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die monteur kan dan ook gelijk je broekhanger monteren *)
Heb maar eens gegoogled op dat fenomeen, echt nog nooit van gehoord
:D
  woensdag 18 september 2013 @ 20:12:29 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131324508
Broekhanger?

Ik heb er bewust niet voor gekozen, ik vind dat ze nogal wat ruimte innemen, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander er wel voor kiest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131324551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:12 schreef Leandra het volgende:
Broekhanger?

Ik heb er bewust niet voor gekozen, ik vind dat ze nogal wat ruimte innemen, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander er wel voor kiest.
Ik snap dat ook nooit zo goed :D In die ruimte kan ik, bij wijze van spreken, mijn halve garderobe kwijt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 18 september 2013 @ 21:14:21 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131327654
Aan de andere kant heb ik wel voor zo'n schoenenstandaard gekozen :')

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 september 2013 @ 21:45:42 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131329609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:12 schreef Leandra het volgende:
Broekhanger?

Ik heb er bewust niet voor gekozen, ik vind dat ze nogal wat ruimte innemen, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander er wel voor kiest.
Let's put it this way: mijn PAX is voor zo'n 30% gevuld met mijn huidige garderobe :')

Het is wel heel uitnodigend voor een potentiele samenwoonpartner om de overige 70% te vullen O-)

Ik heb dan weer helemaal niks met zo'n schoenenstandaard :') Heb gewoon beneden in de hal een schoenenrek. Die hoeft niet in mijn slaapkamer :s)
Confidence through competence
pi_131329699
Ik krijg onze 3 meter paxkast in mijn 1tje nog wel gevuld :@
  woensdag 18 september 2013 @ 21:52:54 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_131330027
Zo'n schoenenstandaard kan ik ook niets mee, ik heb voornamelijk laarzen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:53:49 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131330071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:45 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb dan weer helemaal niks met zo'n schoenenstandaard :') Heb gewoon beneden in de hal een schoenenrek. Die hoeft niet in mijn slaapkamer :s)
Het huis mag dan wel groot genoeg zijn voor een kamer met alleen maar 3 meter Pax en een bureautje, maar in de hal heb ik dan weer geen ruimte voor tig paar schoenen die eens per heel ooit gedragen worden en daar de rest van de tijd maar staan te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 september 2013 @ 21:55:01 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_131330146
Ow en ik gok dat ik als ik alle niet kleren troep uit mijn 2 meter PAX zou halen, er ook nog wel een meter over zou zijn :) Ongeveer. Bovenste en onderste planken enzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:55:55 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131330224
Bij ons komt er alleen maar kleren in, handdoeken en beddengoed ligt in de linnenkast op zolder :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 september 2013 @ 22:11:18 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131331179
Heb ik nou weinig kleren of zijn jullie vrouwen hebben jullie veel kleren :?
Confidence through competence
  woensdag 18 september 2013 @ 22:13:18 #113
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131331311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:14 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant heb ik wel voor zo'n schoenenstandaard gekozen :')

[ afbeelding ]
Ik snap die stangen in de rechter kast niet :? :@
Confidence through competence
pi_131331525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik snap die stangen in de rechter kast niet :? :@
dat zijn geen stangen toch? maar schoenenplanken die recht gehangen zijn zodat de plank niet zo diep is?

En ja ik heb veel kleding moet ook echt gaan opruimen en weggooien
pi_131331963
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:
Heb ik nou weinig kleren of zijn jullie vrouwen hebben jullie veel kleren :?
dat dacht ik ook, en dan ben ik nog wel een vrouw

ik ben de laatste jaren veel verhuist, dat houd de garderobe netjes.
  woensdag 18 september 2013 @ 22:22:43 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131332012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:16 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

dat zijn geen stangen toch? maar schoenenplanken die recht gehangen zijn zodat de plank niet zo diep is?
Correct.

Toch anderhalve plank en wel goed bij de achterste dingen van de onderste (volledige) plank kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 september 2013 @ 22:25:06 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131332166
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:
Heb ik nou weinig kleren of zijn jullie vrouwen hebben jullie veel kleren :?
Bij ons is het ieder de helft van de kast.

Waarbij hij in feite meer heeft want het schoenenrek staat in mijn helft maar daar zit wel minimaal 2 paar schoenen van hem in :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131332338
mijn vriend heeft ook meer kleding. maar een groot gedeelte daarvan is werkkleding.

hier nog even geen nieuwe paxkast voor de slaapkamer. de oude was 2meter. ideaal in een appartement, een van de weinige opbergplekken dus daar lag vanalles. Maar zelfs pax kan niet tegen water, de kast ie kapot gegaan door waterschade.
In de nieuwe woning zijn er genoeg opbergplekken. Een kast van 2meter voor enkel kleding vind ik wat overdreven. alleen die kleine kasten hebben niet zulke mooie schuifdeuren...

[ Bericht 43% gewijzigd door loecje op 19-09-2013 10:11:53 ]
pi_131338579
Bij mij komt er vandaag 3 meter diepe hoge Pax, een hoekelement en dan nog 1 meter ondiepe kast te staan. Reken maar dat ik die gevuld krijg, met voornamelijk kleding en schoenen.
  donderdag 19 september 2013 @ 09:57:56 #120
242120 Danielle83
Don&#8217;t dream it, be i
pi_131340529
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:
Heb ik nou weinig kleren of zijn jullie vrouwen hebben jullie veel kleren :?
Ik zou zo'n grote kast wel kunnen vullen met mn eigen kleding :D
pi_131342087
Ik heb thuis een vakjesdoos van plastic, in blauw en transparant. Je kan de vakjes zo groot en klein maken als je wilt, want er zitten losse stukjes bij om de vakken te maken. Bovenop zit een deksel. Ik heb net even gekeken op de site van Ikea, weet eigenlijk wel zeker dat ie daar vandaan komt, maar ik kan em niet vinden. En google helpt me ook niet verder, dus...weet iemand hoe dat ding heeft en of Ikea hem nog heeft?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 19 september 2013 @ 11:36:10 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_131342777
Ik heb ze onlangs nog wel zien staan:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80100029/

GLIS :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131370736
Er viel mij iets op bij de foto's van de Besta serie. Volgens de beschrijving zijn dit 2 losse kastjes, maar als je inzoomt in de foto, zie je geen naad lopen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69000521/

Nu vroeg ik mij af hoe goed je die naad ziet, aangezien ik hem als tv-meubel wil gebruiken. Is dit niet als 'geheel' beschikbaar (dat het dus 1 plaat is van 240cm) ?
pi_131370932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:27 schreef Vinniiee het volgende:
Er viel mij iets op bij de foto's van de Besta serie. Volgens de beschrijving zijn dit 2 losse kastjes, maar als je inzoomt in de foto, zie je geen naad lopen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69000521/

Nu vroeg ik mij af hoe goed je die naad ziet, aangezien ik hem als tv-meubel wil gebruiken. Is dit niet als 'geheel' beschikbaar (dat het dus 1 plaat is van 240cm) ?
Ben bang dat dit een slecht gevalletje photoshop is :')
Er zit wel degelijk een naad aangezien de breedste kasten 120cm breed zijn.

Het beste kun je even in de winkel gaan kijken. Daar staat ongetwijfeld een opstelling met twee witte kasten naast elkaar.

Ik heb zelf een wit wand-/tvmeubel hangen van 420cm breed en tja je ziet de naden, maar mij stoort het niet eigenlijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131370985
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:37 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ben bang dat dit een slecht gevalletje photoshop is :')
Er zit wel degelijk een naad aangezien de breedste kasten 120cm breed zijn.

Het beste kun je even in de winkel gaan kijken. Daar staat ongetwijfeld een opstelling met twee witte kasten naast elkaar.

Ik heb zelf een wit wand-/tvmeubel hangen van 420cm breed en tja je ziet de naden, maar mij stoort het niet eigenlijk.
Ja dat dacht ik dus al, bij de donkere versie zie ik de naad wel namelijk :P.


Hmm dan ga ik eens even in een winkel kijken, thanks.

Nu alleen nog een oplossing vinden om alle elektronica werkend te krijgen/houden als die verstopt staan achter die deurtjes :P
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:43:22 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131371008
Niet achter deurtjes verstoppen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131371074
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus al, bij de donkere versie zie ik de naad wel namelijk :P.

Hmm dan ga ik eens even in een winkel kijken, thanks.

Nu alleen nog een oplossing vinden om alle elektronica werkend te krijgen/houden als die verstopt staan achter die deurtjes :P
Je zou ook kunnen kijken naar de tv-meubels van BESTA. Die hebben een rooster in de bovenplaat waar de warmte door kan ontsnappen.

Het gekke is dat alleen die meubels van BESTA er in 180cm breed zijn. Maar ze zijn dan ook weer minder hoog dan het laagste 'normale' meubel en er kunnen alleen laden of blinde neerklapbare fronten in. Als UPPLEVA straks in Nederland verkrijgbaar is zijn er ook een soort frontjes te krijgen die de straling van een afstandsbediening doorlaten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:51:20 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131371120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen kijken naar de tv-meubels van BESTA. Die hebben een rooster in de bovenplaat waar de warmte door kan ontsnappen.
Ja, en aan de onderkant heeft hij ook wat ruimte (oa voor snoeren).
Erg blij mee (let niet op de puinhoop/snoeren):


Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131371138
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en aan de onderkant heeft hij ook wat ruimte.
Erg blij mee (let niet op de puinhoop/snoeren):


[ afbeelding ]
Leuk geworden! ^O^
Zijn dat die vitrinedeuren met dat wit/zwarte panneeltje?

Leuk IKEA PS stoeltje trouwens ook :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:55:35 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131371174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Leuk geworden! ^O^
Zijn dat die vitrinedeuren met dat wit/zwarte panneeltje?

Leuk IKEA PS stoeltje trouwens ook :P
Ja, 2 stuks (links op de middelste rij en naast het TV-element onder).
Vandaag de deurtjes gedaan, ik wil er nog foto's in doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131372231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:43 schreef Leandra het volgende:
Niet achter deurtjes verstoppen?
Ja maar dat wil ik graag zodat het strak oogt :P.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen kijken naar de tv-meubels van BESTA. Die hebben een rooster in de bovenplaat waar de warmte door kan ontsnappen.

Het gekke is dat alleen die meubels van BESTA er in 180cm breed zijn. Maar ze zijn dan ook weer minder hoog dan het laagste 'normale' meubel en er kunnen alleen laden of blinde neerklapbare fronten in. Als UPPLEVA straks in Nederland verkrijgbaar is zijn er ook een soort frontjes te krijgen die de straling van een afstandsbediening doorlaten.
Wat ik al wel heb gezien is dat mensen zelf een front hebben gemaakt met zwart doek, zodat de afstandsbediening wel blijft werken, maar dat is niet mooi met oranje.

Punt van die tv meubels van besta js, is dat het 3 vakken/180cm is. Zou het graag 4 vakken hebben.
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:19:38 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131372844
Dat TV-element is er toch ook in 120, of ben ik nou in de war?
Dam zou ik gewoon 2 naast elkaar doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:30:44 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131372951
Nee, niet in de war:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30218451/

Zelfs in 60 breed zie ik net, voor het geval je nog zou willen aanbouwen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131372992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:19 schreef Leandra het volgende:
Dat TV-element is er toch ook in 120, of ben ik nou in de war?
Dam zou ik gewoon 2 naast elkaar doen.
Haha faal, nu je het zegt :D

Hij staat er zelfs als combi op, maar dan met bovenkasten en zijn de tv kasten open. Kan trouwens ook wel als ik 2 middelste kastjes open laat en daar 2 apparaten in zet, symmetrie ftw :9

Thanks :D
pi_131374004
Nu het toch over de besta gaat, ik dacht dat er ook paarse deuren waren. Is dat een oude collectie of zit ik nu helemaal mis?
pi_131374219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:30 schreef Leandra het volgende:
Nee, niet in de war:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30218451/

Zelfs in 60 breed zie ik net, voor het geval je nog zou willen aanbouwen ;)
Die hebben ze dan nog niet zo lang? Ben ik tot ruim een jaar geleden naar op zoek geweest, omdat wij niet meer ruimte hebben. (Weet eigenlijk niet eens zeker of 60 cm daar wel past, volgens mij maar 55 of zo.)
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:51:21 #137
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_131374247
ik heb net een besta tv kast gemaakt met 2 witte besta kasten 120cm en dan 4 witte hoogglans deurtjes. je ziet een naad. De deurtjes heb je ook in melkglas en die laten het signaal van afstandsbedieningen door. Je kan een glasplaat er op leggen maar die is er ook niet in 240cm..
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:53:02 #138
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_131374590
Hmm misschien is het een idee om de bovenste plaat zelf te maken... ik denk er nog even over na :Y
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:45:45 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131375423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:50 schreef Bleie het volgende:

[..]

Die hebben ze dan nog niet zo lang? Ben ik tot ruim een jaar geleden naar op zoek geweest, omdat wij niet meer ruimte hebben. (Weet eigenlijk niet eens zeker of 60 cm daar wel past, volgens mij maar 55 of zo.)
Geen idee, ik zag de 60 ook net pas, de 120 is er iig al zolang als ik me aan het voorbereiden ben geweest op de aankoop van de Besta....
Daarbij is de 120 in prijs gedaald, dus die was er iig al voor 1 augustus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131376395
Wanner komen de grijze ADDE stoelen weer op voorraad? (liefst in Eindhoven)
pi_131376469
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus al, bij de donkere versie zie ik de naad wel namelijk :P.


Hmm dan ga ik eens even in een winkel kijken, thanks.

Nu alleen nog een oplossing vinden om alle elektronica werkend te krijgen/houden als die verstopt staan achter die deurtjes :P
dat kan met Marmitek. Dit soort setjes http://www.conrad.nl/ce/n(...)earch&rt=search&rb=1
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:29:22 #143
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_131376702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:20 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat kan met Marmitek. Dit soort setjes http://www.conrad.nl/ce/n(...)earch&rt=search&rb=1
Wij gebruiken ook zo'n soort setje, dvd recorder staat zelfs niet in de woonkamer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_131376835
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:20 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat kan met Marmitek. Dit soort setjes http://www.conrad.nl/ce/n(...)earch&rt=search&rb=1
Dan heb je nog steeds geen strakke tv meubel/woonkamer, laat ik liever 2 kastjes open en zet ik daar mn receiver en htpc neer :P
pi_131377266
Omdat je een dingetje van 3cm2 hebt hangen? Je kunt 'm op je tv plakken evt, dan valt hij al helemaal niet meer op.

Wat wij hebben heet een infraroodverlenger zie ik, vanaf ca ¤50

http://www.homecinemamaga(...)infrarood-verlenger/
pi_131377359
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:52 schreef poemojn het volgende:
Omdat je een dingetje van 3cm2 hebt hangen? Je kunt 'm op je tv plakken evt, dan valt hij al helemaal niet meer op.

Wat wij hebben heet een infraroodverlenger zie ik, vanaf ca ¤50
[ afbeelding ]
Oh dan was ik een beetje kort door de bocht, ik dacht dat dat kastje van die conrad link ook daadwerkelijk ergens in het zicht moest staan.
pi_131377394
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:55 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Oh dan was ik een beetje kort door de bocht, ik dacht dat dat kastje van die conrad link ook daadwerkelijk ergens in het zicht moest staan.
die wel, maar er zijn ook kleinere oplossingen van marmitek, alleen wat duurder enz. Het ging me even om het idee. :)
pi_131378664
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:38 schreef loecje het volgende:
Nu het toch over de besta gaat, ik dacht dat er ook paarse deuren waren. Is dat een oude collectie of zit ik nu helemaal mis?
Oud assortiment...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131378681
quote:
Dat is geen melkglas. Dat is een vitrinedeur met helder glas en een wit houten plaat erin (die aan de achterkant zwart is en wat je bij het opbouwen kunt omdraaien).

Maar gaan daar de stralingen van een afstandsbediening doorheen? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131378741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:18 schreef MaCo het volgende:
Wanner komen de grijze ADDE stoelen weer op voorraad? (liefst in Eindhoven)
31 september

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:56:44 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131378799
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

31 september

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131379388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oud assortiment...
jammer... 2ehands ook bijna niet te vinden :(

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 20-09-2013 13:33:34 ]
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:41:02 #153
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_131390181
@bartjebart, volgens de Ikea site wel..
pi_131491089
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131491278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:41 schreef scrub_nurse het volgende:
@bartjebart, volgens de Ikea site wel..
Ben dan wel benieuwd of dat ook echt werkt. :?
De straling van de afstandsbediening door een hardboard plaatje...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131492757
Hoe zijn de kookplaten van IKEA qua prijs/kwaliteit vergeleken met merken als Zanussi, Bosch en Etna?
pi_131493158
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:03 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zijn de kookplaten van IKEA qua prijs/kwaliteit vergeleken met merken als Zanussi, Bosch en Etna?
Je noemt sowieso wel hele verschillende merken. Bosch en Zanussi liggen bijvoorbeeld best een eindje van elkaar af.
Om wat voor een kookplaat gaat het eigenlijk? Inductie, gas, keramisch?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131495339
Sorry, gaskookplaat - 4 pits. Budget 15-200 euro (in die prijsklasse dus platen van die merken gezien, maar zijn niet vergelijkbaar dus.... Zanussi is de betere?)
pi_131495507
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:54 schreef VacaLoca het volgende:
Sorry, gaskookplaat - 4 pits. Budget 15-200 euro (in die prijsklasse dus platen van die merken gezien, maar zijn niet vergelijkbaar dus.... Zanussi is de betere?)
Nou ja als je het bekijkt op basis van het merkenaanbod in de supermarkt zit een Bosch al snel aan een A merk. IKEA/Whirlpool zijn dan meer een B merk en Zanussi (en Etna gok ik) zit wat lager.

Maar kun je voor dat geld al een Bosch gaskookplaat krijgen dan?
Ik kook nu al 5 jaar naar volle tevredenheid op een gaskookplaat van IKEA. Ik zou wel een kookplaat kiezen met de bediening aan de voorkant. Dat geeft de pannen qua breedte opzij net iets meer ruimte.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:55:22 #160
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_131535013
Zanussi is onderdeel van Electrolux, een van de partners van IKEA. Dus om te zeggen dat ze "wat lager" zitten lijkt me onjuist. Alle vierpits gaskookplaten van IKEA zitten onder de 200 euro. (http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=hga4k) De tip van de knoppen aan de voorzijde vind ik een goeie :)
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:56:44 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131535080
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou ja als je het bekijkt op basis van het merkenaanbod in de supermarkt zit een Bosch al snel aan een A merk. IKEA/Whirlpool zijn dan meer een B merk en Zanussi (en Etna gok ik) zit wat lager.

Maar kun je voor dat geld al een Bosch gaskookplaat krijgen dan?
Ik kook nu al 5 jaar naar volle tevredenheid op een gaskookplaat van IKEA. Ik zou wel een kookplaat kiezen met de bediening aan de voorkant. Dat geeft de pannen qua breedte opzij net iets meer ruimte.
In mijn ogen is Bosch al geen A-segment, dan praat je eerder over merken als Miele.
Daarboven is nog een heel segment, maar dat kent de gemiddelde consument niet eens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131535112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:55 schreef Snarf het volgende:
Zanussi is onderdeel van Electrolux, een van de partners van IKEA. Dus om te zeggen dat ze "wat lager" zitten lijkt me onjuist. Alle vierpits gaskookplaten van IKEA zitten onder de 200 euro. (http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=hga4k) De tip van de knoppen aan de voorzijde vind ik een goeie :)
Zanussi is onderdeel van Electrolux inderdaad. Maar Elux deelt zijn merken zelf zo in;
1. AEG, 2. Electrolux, 3. Zanussi.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:59:33 #163
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_131535207
Niks op in te brengen, maar om aan die kwalificatie een laddertje A, B en lager aan te hangen vind ik enigszins kort door de bocht :)
Maar ja ik verkoop dan ook al acht jaar IKEA keukens... :)
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_131535266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:59 schreef Snarf het volgende:
Niks op in te brengen, maar om aan die kwalificatie een laddertje A, B en lager aan te hangen vind ik enigszins kort door de bocht :)
Maar ja ik verkoop dan ook al acht jaar IKEA keukens... :)
Maar ja was je er bij in Italië? Toen Electrolux daar zelf uitleg over heeft gegeven? :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:01:53 #165
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_131535307
Neen, ik zie alleen de servicemonteurs over de vloer komen :'(
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:02:18 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131535324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:59 schreef Snarf het volgende:
Niks op in te brengen, maar om aan die kwalificatie een laddertje A, B en lager aan te hangen vind ik enigszins kort door de bocht :)
Maar ja ik verkoop dan ook al acht jaar IKEA keukens... :)
Electrolux en Zanussi zijn dan B- (of C) en AEG is dan B+..... Eletrolux en Zanussi ontlopen elkaar iig niet veel, dat zal een Bosch/Siemens verhaal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:02:30 #167
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_131535333
Toen apparatuur nog handmatig in en uit demostand gezet moest worden, that is. Niet omdat het prutspul is. :)
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_131542042
Als je al acht jaar ikea keukens verkoopt ben jij de persoon die ik moet hebben :D en wss wat meer mensen uit dit topic ;)

Wij hebben net deze week de sleutel van onze nieuwe huurwoning gekregen en de keuken daar valt toch tegen. Nu willen we een goedkope ikea basic keuken neerzetten. Wat is nu goedkoper? Die complete kasten, dus la deur e.d. Of gewoon een losse ombouw, losse deur, losse la e.d. ?

En zit er ook nog echt kwaliteitsverschil in de deurtjes? Of als je gewoon normaal met biv de harlig wit omgaat gaat t ook gewoon goed mee?
  woensdag 25 september 2013 @ 08:57:12 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131542186
Volgens mij maakt het qua prijs niets uit, zo'n compleet kastje bestaat ook uit losse onderdelen die als een geheel gepresenteerd worden.

Ik zou niet de goedkoopste nemen trouwens, en met de kennis van nu bijvoorbeeld ook niet meer de Applad.
Niet daar wat mis mee is, maar voor die paar euro meer heb je zoveel meer kwaliteit.
Maar goed, ik zou ook geen Ikea apparatuur nemen, gewoon omdat ik verwend ben en andere eisen stel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131542255
Naja de situatie is dat wij in dit huisje hoogstens 2-3 jaar zullen wonen. Misschien zelfs wel maar 1 jaar.
Daarom willen we er niet teveel in investeren :) Dus met oog op die periode dezelfde vraag :P Zit er dan zoveel verschil in kwaliteit :P
pi_131542548
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:57 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij maakt het qua prijs niets uit, zo'n compleet kastje bestaat ook uit losse onderdelen die als een geheel gepresenteerd worden.

Heb het net na zitten rekenen en dat klopt inderdaad :)
  woensdag 25 september 2013 @ 09:44:50 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131543123
Een huurwoning waar je een jaartje tot hoogstens 2 a 3 jaar woont zou ik de moeite helemaal niet nemen zelf een nieuwe keuken in te zetten.
Als het sociale huur is zou je eens kunnen kijken of de verhuurder er (tegen huurverhoging) een nieuwe keuken in kan zetten.

Ik zou het risico iig niet nemen dat de verhuurder bij vertrek uit de woning eist dat er weer een Bruynzeel keuken inkomt, en dat risico loop je denk ik wel als je de goedkoopste Ikea-keuken neemt, tenzij dat zelfs een enorme verbetering is tov de huidige keuken, maar in dat geval zal er tegen huurverhoging ook wel wat mogelijk zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131543396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Naja de situatie is dat wij in dit huisje hoogstens 2-3 jaar zullen wonen. Misschien zelfs wel maar 1 jaar.
Daarom willen we er niet teveel in investeren :) Dus met oog op die periode dezelfde vraag :P Zit er dan zoveel verschil in kwaliteit :P
Dan zou ik er helemaal niets mee doen.
Zonde van het geld. :Y
  woensdag 25 september 2013 @ 10:02:20 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_131543537
Dan zou ik me die tijd behelpen met het slechte keukentje :Y

Ik heb ook niet een je van het keuken, ik heb er een grote magnetron/ovenkast bijgeplaatst en ineens heb ik veel meer ruimte. Dan hoef je niet de hele keuken te vervangen, maar heb je wel de extra bergruimte :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131543783
Zitten particulier gehuurd helaas. Wilde een foto van de keuken laten zien maar ik kom niet op funda :?

Het probleem met de keuken is dat er maar 1 lade functioneret. 1 bovenkastje al wegvalt door de buizen van de afzuigkap. 1 ook deels wegvalt omdat daar voorheen een afzuigkap onder heeft gezeten en de gaten er nog lekker inzitten. Verder zijn de kastjes beneden niet optimaal. Is er nu nog geen ruimte voor een koelkast dus 1 kast moet er sowieso uit.

Dus we dachten als we voor 500 euro een nieuwe keuken kunnen zetten. Dus echt alleen de kasten vervangen, rest van keuken laten we wat het is. Maar misschien anders marktplaats maar eens in de gaten houden.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:37:10 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_131544457
Particulier gehuurd zou ik er zeker niets aan gaan doen. Maak wel foto's om aan te geven hoe slecht de staat van de keuken is dan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131544615
Vanavond nog maar eens goed gaan kijken met vriendlief, die is nu aan het werk. Misschien is het ook wel op te lossen door wat schapjes in de kasten vernieuwen e.d.
pi_131547383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zitten particulier gehuurd helaas. Wilde een foto van de keuken laten zien maar ik kom niet op funda :?

Het probleem met de keuken is dat er maar 1 lade functioneret. 1 bovenkastje al wegvalt door de buizen van de afzuigkap. 1 ook deels wegvalt omdat daar voorheen een afzuigkap onder heeft gezeten en de gaten er nog lekker inzitten. Verder zijn de kastjes beneden niet optimaal. Is er nu nog geen ruimte voor een koelkast dus 1 kast moet er sowieso uit.

Dus we dachten als we voor 500 euro een nieuwe keuken kunnen zetten. Dus echt alleen de kasten vervangen, rest van keuken laten we wat het is. Maar misschien anders marktplaats maar eens in de gaten houden.
Voor 500.- een nieuwe keuken? Wat moet er allemaal inzitten dan?

Je zou, als je besluit het te willen gaan aanpakken, bijvoorbeeld kunnen kijken naar FYNDIG of UDDEN.. Voor max. 3 jaar is FAKTUM/HÄRLIG ook wel een goede keuze, ook qua kwaliteit. De prijzen van de RATIONELL laden maken het echter duur.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131547718



Dit is de huidige keuken. Wat er allemaal in moet zitten? vooral kastenwerk. Als het gasfornuis goed is gaat dat gewoon mee over, de spoelbak is sowieso goed en kan over. Nieuwe kraan hebben we al liggen. Koelkast en oven hebben we ook al los. Afzuigkap hangt af van hoe schoon die te krijgen is, maar het liefst zou ik wel een nieuwe willen.

Verder is de keuken zo'n 3.05 lang maar valt er ruimte af doordat we een losse koelkast plaatsen en de wasmachine aansluiting in de keuken zit. We hadden grof gemeten dat we zo'n 1.90 aan onderkasten konden plaatsen. Dus dachten zelf aan 3*60.

Fijn om te horen dat faktum/harlig iig voor die tijd een goede keuze zou zijn, ook qua kwaliteit :)
pi_131547866
Dat FYNDIG had ik inderdaad ook gezien. Maar is dat iets, ook qua kwaliteit?
pi_131547890
dat is toch een prima keuken?
gaten dichtmaken van het kastje waar de afzuigkap heeft gezeten.
lade repareren/vervangen.

mijn woningbouw keukens zagen er een stuk minder uit, met heel wat minder kastruimte
pi_131547972
Nee, daar moet de wasmachine. Want daar is de enige wasmachineaansluiting.

Verder zal de koelkast dus links bij dat scheve kastje komen. De lades zijn dichtgemaakt omdat de plaat daar zit dus die gaat niet open kunnen. Verder is het vervelend dat de gasplaat tussen twee kasten is geplaatst want daarom ben je die la dus onder andere kwijt. En de kastjes die dus tussen de spoelbak en het gasfornuis zitten zijn erg raar qua schappen, maar goed daar zou je nieuwe schapjes kunnen plaatsen.

Vanavond dus eerst maar echt even goed de schade opnemen.

Verder net de huidige keuken in onze huidige woning opgemeten en is ook 86 hoog zonder blad dus dat klopt wel :P
pi_131548031
tja als je een perfecte keuken wilt voor 1 jaar...
pi_131548149
Het kan ook zijn dat we er drie jaar wonen :) Dat is nu de gok die we moeten gaan nemen. En als je dan voor een relatief klein bedrag een beter functionerende keuken neer kan zetten is dat te overwegen.

Daarom ben ik nu ook info aan het inwinnen van de experts hier :)

Maar zoals ik al zeg, eerst vanavond bij de huidige keuken maar eens goed de schade opnemen :)
pi_131550336
Heb vorige week donderdag een leuk plantje gekocht bij de IKEA te duiven.. Kan ik 'm niet meer terug vinden op de website.. Volgens het bonnetje heet tie: castanospermum..
  woensdag 25 september 2013 @ 20:28:04 #186
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131564452
Nou was ik vanmorgen bij Ikea en daar hadden ze houten plankjes bij het speelgoed liggen. Niet meegenomen en nu heb ik spijt. Ik kan ze alleen nergens vinden online of in de catalogus.
Ik wil weten of ze dezelfde maat hebben als kapla. Wie weet het?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131564949
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nou was ik vanmorgen bij Ikea en daar hadden ze houten plankjes bij het speelgoed liggen. Niet meegenomen en nu heb ik spijt. Ik kan ze alleen nergens vinden online of in de catalogus.
Ik wil weten of ze dezelfde maat hebben als kapla. Wie weet het?
Een IKEA variant van Kapla? :o Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik moet morgen toch nog even naar de klantenservice. Als ik zin heb loop ik de winkel even in om te kijken of ze het hier hebben liggen.

Edit: het zou kunnen zijn dat dit onderdeel is van het nieuwe oktober assortiment en pas volgende week online komt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 25 september 2013 @ 21:06:26 #188
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131566130
100 houten plankjes voor 10 euro, ik heb ze in mn handen gehad en terug gelegd :'(
Als je wil kijken dan graag! En anders ga ik zaterdagochtend nog wel een keer ofzo :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131566243
Ik mis iets denk ik, wat doe je met 100 plankjes?
pi_131566419
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:09 schreef computergirl het volgende:
Ik mis iets denk ik, wat doe je met 100 plankjes?
Google anders even op Kapla :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131566518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Google anders even op Kapla :)
Ah. Nooooit van gehoord _O-
pi_131577834
Gisterenavond naar de ikea geweest om naar de keukens te kijken. Eerst thuis goed de keuken bekeken en met wat kleine reparaties en op den duur een nieuwe kookplaat (1 pit doet nu niet/half) en daarmee een nieuw werkblad gaan we toch deze keuken proberen.

De Fyndig was de ideale oplossing geweest anders, maar het past net niet om dan 2*80 en 1*40 neer te zetten. En mijn vriend vond de kwaliteit van t laatje ook drie keer niks.

Wel zitten we er over te denken om misschien op den duur de twee halve bovenkastjes te vervangen voor hele. Dat zullen dan wss Fyndig kastjes worden :)

Iig bedankt voor t meedenken hier :)

Zaterdag nog terug om een werkblad te halen wat gaat dienen als bureaublad en een aantal poten. Verder moeten we nog twee lampen voor aan t plafond hebben. Dat gaat wss de hussinge worden. Mijn vriend vind ze niet ubermooi, maar voor de prijs van de andere lampen heb je er hier twee :)

Alhoewel ik nu zie dat de tidig 40 euro is, in de winkel hing een bordje met 60 maar dat zal dan wel bij een andere lamp gehoord hebben :)
  donderdag 26 september 2013 @ 09:20:32 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_131578284
Maar 100 plankjes voor 10 euro, dat is toch redelijk prijzig nog? Of is Kapla nog duurder?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 09:22:58 #194
43556 miss_dynastie
pi_131578326
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:20 schreef Troel het volgende:
Maar 100 plankjes voor 10 euro, dat is toch redelijk prijzig nog? Of is Kapla nog duurder?
Kapla is 200 stuks voor 40 euro. Twee keer zo duur dus :)
pi_131578365
Klopt het dat de Kivik binnenkort uit het assortiment gaat? Ik zat gister op een 2-zits+chaise longue en het zat eigenlijk best wel lekker. Op de site zie ik bij 2 vestigingen 'nog maar 1 op voorraad' en van iemand anders hoorde ik dat ze er bijna uit gaan, dus dan moet ik even snel handelen..

Edit: ok, nu hebben ze ineens overal meerdere op voorraad, dus hij zal wel niet verdwijnen :D Vond het al zo raar met een recente prijsverlaging.
  donderdag 26 september 2013 @ 09:25:32 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_131578373
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kapla is 200 stuks voor 40 euro. Twee keer zo duur dus :)
Ah, ok. Nu ja, ik vind het nog duur en de jongens hebben al zoveel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 september 2013 @ 11:00:08 #197
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131580421
De Kivik 2 plus chaise lounge is hier ook een voorname kandidaat. 3 plus CL is toch wel heel fors...
Confidence through competence
  donderdag 26 september 2013 @ 11:15:29 #198
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131580808
Verkopen ze die muur dimmers nog.. Ze staan niet op de website..
pi_131581508
die muurdimmers hebben nooit op de website gestaan.
  donderdag 26 september 2013 @ 13:16:11 #200
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131583896
Got it!

12 euro

Beter vergeleken met de gamma 40 ¤ :X
pi_131587313
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
100 houten plankjes voor 10 euro, ik heb ze in mn handen gehad en terug gelegd :'(
Als je wil kijken dan graag! En anders ga ik zaterdagochtend nog wel een keer ofzo :)
FUNDERA bouwblokjes zijn 120x25mm
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 26 september 2013 @ 17:03:22 #202
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131590572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

FUNDERA bouwblokjes zijn 120x25mm
Top! Dank je wel!
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:05:38 #203
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131590646
Hoe heten die schilderij ophangstrips ook alweer die je boven aan de muur tegen het plafond kunt hangen, en dan draden naar beneden kunt laten hangen, om schilderijen daaraan op te hangen?

Het is geen FIXA, maar wat dan wel?
Confidence through competence
pi_131590665
quote:
5s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:05 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe heten die schilderij ophangstrips ook alweer die je boven aan de muur tegen het plafond kunt hangen, en dan draden naar beneden kunt laten hangen, om schilderijen daaraan op te hangen?

Het is geen FIXA, maar wat dan wel?
HAGHED of zoiets?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131590670
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Top! Dank je wel!
Zijn die hetzelfde als Kappla?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 26 september 2013 @ 17:10:17 #206
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131590780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

HAGHED of zoiets?
Ja idd, denk ik. Maar het zit blijkbaar niet in het vaste assortiment, want niet online te bekijken...
Confidence through competence
  donderdag 26 september 2013 @ 17:17:15 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131590983
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zijn die hetzelfde als Kappla?
Ze wijken iets af, kapla is 1x3x15
Ik moet ff gaan bedenken of ik dat wil combineren of niet :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131591126
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ze wijken iets af, kapla is 1x3x15
Ik moet ff gaan bedenken of ik dat wil combineren of niet :)
Oh ik heb de dikte sowieso al vergeten :P
Maar dat is wel erg jammer!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 26 september 2013 @ 17:22:29 #209
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131591148
Geeft niet, vind het al tof dat je bent gaan kijken! :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 september 2013 @ 17:23:36 #210
163650 Greys
pi_131591186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja idd, denk ik. Maar het zit blijkbaar niet in het vaste assortiment, want niet online te bekijken...
Volgens deze marktplaats advertentie zijn ze bij IKEA niet meer te krijgen:
http://link.marktplaats.nl/718329569
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131591221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens deze marktplaats advertentie zijn ze bij IKEA niet meer te krijgen:
http://link.marktplaats.nl/718329569
"worden per twee verkocht". Hebben ze de hele voorraad opgekocht of zo? :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 september 2013 @ 17:26:29 #212
163650 Greys
pi_131591289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

"worden per twee verkocht". Hebben ze de hele voorraad opgekocht of zo? :')
Ja het klinkt alsof ze er 800 in een stelling hebben liggen idd _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 26 september 2013 @ 17:27:35 #213
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131591319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens deze marktplaats advertentie zijn ze bij IKEA niet meer te krijgen:
http://link.marktplaats.nl/718329569
Ik heb ze twee weken geleden nog in bakken zien liggen. Zal dit weekend weer eens bij de IKEA langsgaan :P
Confidence through competence
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 26 september 2013 @ 17:28:28 #214
163650 Greys
pi_131591348
Ik kom ook nogal vaak bij IKEA (schepsnoep, dropfudge :@ ) dus ik zal ook voor je loeren!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_131593759
Ik ben net alweer naar IKEA geweest, ik kom er minimaal een keer per week op dit moment. Nog maar een Albert gehaald, handig voor op de zolder en ik heb nu een accuschroefmachine te leen.
Geen tijd gehad om uitgebreid de winkel door te lopen, maar zo her en der zag ik wat nieuwe producten staan, waaronder de Kajuta tafellamp, die op de website totaal niet uit de verf komt, maar in het echt heel leuk is.
pi_131599232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja het klinkt alsof ze er 800 in een stelling hebben liggen idd _O-
Ze hebben er maar 2...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:23:30 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131609835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben net alweer naar IKEA geweest, ik kom er minimaal een keer per week op dit moment. Nog maar een Albert gehaald, handig voor op de zolder en ik heb nu een accuschroefmachine te leen.
Geen tijd gehad om uitgebreid de winkel door te lopen, maar zo her en der zag ik wat nieuwe producten staan, waaronder de Kajuta tafellamp, die op de website totaal niet uit de verf komt, maar in het echt heel leuk is.
Die is zeker leuk, heb hem in Canada voor 10 dollar op de kop getikt. Goedkoper dan hier dus :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:39:12 #218
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131630225
Kan iemand mij helpen interpreteren hoe ik een BESTA kast aan de muur veranker?

http://www.ikea.com/nl/nl(...)AA-199379-10_pub.pdf

Je moet dan eerst zo'n plastic blokje (met I of II) aan de achterkant van de kast installeren. Daar boor je doorheen, zodat er een gat ontstaat in de achterwand van de BESTA.

Daarna vanuit de binnenkant van de BESTA een schroef jassen door de achterwand, door een metalen ring heen. Maar gaat die schroef dan in de muur zitten? Heb je daar niet een voorgeboord gat met een plug erin nodig :?
Confidence through competence
pi_131630455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
Kan iemand mij helpen interpreteren hoe ik een BESTA kast aan de muur veranker?

http://www.ikea.com/nl/nl(...)AA-199379-10_pub.pdf

Je moet dan eerst zo'n plastic blokje (met I of II) aan de achterkant van de kast installeren. Daar boor je doorheen, zodat er een gat ontstaat in de achterwand van de BESTA.

Daarna vanuit de binnenkant van de BESTA een schroef jassen door de achterwand, door een metalen ring heen. Maar gaat die schroef dan in de muur zitten? Heb je daar niet een voorgeboord gat met een plug erin nodig :?
Nee? :? Bij mij zaten die gaten al in de muur? :?

Dat kunststofblokje moet je trouwens ook vastschroeven achterin de kast. Anders trek je dat metalen ringetje door de achterwand heen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf maandag trouwens 15% korting op BESTA combinaties
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:02:00 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131631270
Met een wandrail moet je gaten boren op de plek die de rail aangeeft, en eerlijk gezegd denk ik dat ze dat op een of andere manier eenvoudiger hadden kunnen doen, want die wandrails op de juiste plek monteren is ook nog een hele klus, vooral als het er meer zijn.

Ik mis bij de wandrail echt een stukje logica mbt het uitmeten en dergelijke, niet des Ikea's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:05:04 #221
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131633326
Ja jezus, ben een klusn00b, dus ik stel n00b vragen.

't is trouwens gelukt net. Totdat ik erachter kwam dat ik nog een snoer + stekkerdoos achter mijn BESTA kast langs moest krijgen. Immers, rechts van de kast = stopcontact, links van de kast = TV en elektronische zooi. Konden de schroeven weer uit de muur :'( :D :'(

Ik word er nooit goed in, klussen :')

En zou ik 4 weken na aankoop nog 15% korting durven te vragen op mijn BESTA combo? :P Denk dat zelfs ik niet zo cheap ben. c_/
Confidence through competence
  zaterdag 28 september 2013 @ 08:30:05 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_131639209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ja jezus, ben een klusn00b, dus ik stel n00b vragen.

't is trouwens gelukt net. Totdat ik erachter kwam dat ik nog een snoer + stekkerdoos achter mijn BESTA kast langs moest krijgen. Immers, rechts van de kast = stopcontact, links van de kast = TV en elektronische zooi. Konden de schroeven weer uit de muur :'( :D :'(

Ik word er nooit goed in, klussen :')

En zou ik 4 weken na aankoop nog 15% korting durven te vragen op mijn BESTA combo? :P Denk dat zelfs ik niet zo cheap ben. c_/
Ik zou het doen :+ Nee heb je...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131639265
Ik heb het zelfs met mijn online bestelling van Pax met Komplement inrichting nog voor elkaar gekregen, nog net binnen maand na aankoop, ik kreeg het kortingsbedrag uiteindelijk van het hoofdkantoor op een actiepas. Prima geregeld, bij een eerdere vraag bij een ander artikel kreeg ik het niet voor elkaar.
pi_131639306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:44 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee? :? Bij mij zaten die gaten al in de muur!
Ja, maar jij woont ook in een ikea showroom ;)
pi_131642217
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 september 2013 08:47 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ja, maar jij woont ook in een ikea showroom ;)
Haha nee dan zou ik houten faay wanden hebben. Dat is wel erg gemakkelijk met ophangen van dingen :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131642237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ja jezus, ben een klusn00b, dus ik stel n00b vragen.

't is trouwens gelukt net. Totdat ik erachter kwam dat ik nog een snoer + stekkerdoos achter mijn BESTA kast langs moest krijgen. Immers, rechts van de kast = stopcontact, links van de kast = TV en elektronische zooi. Konden de schroeven weer uit de muur :'( :D :'(

Ik word er nooit goed in, klussen :')

En zou ik 4 weken na aankoop nog 15% korting durven te vragen op mijn BESTA combo? :P Denk dat zelfs ik niet zo cheap ben. c_/
Sorry :@ Ik kon het niet laten... :')

Ik ga het dinsdag ook proberen trouwens die korting :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 28 september 2013 @ 12:51:05 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131642563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:33 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Sorry :@ Ik kon het niet laten... :')

Ik ga het dinsdag ook proberen trouwens die korting :@
:D hoe lang heb je je BESTA al, dan?

Ben net terug van de IKEA. Wat is het gaaf om om 9:00 's ochtends systematisch het magazijn te plunderen zeg, zonder dat er mensen voor je voeten lopen. Eerste batch: magazijnspullen. Tweede batch: showroomspullen en losse spullen. Derde batch: grote ADUM tapijt naar de auto gezeuld.

Ik heb de HEGHDA schilderijophangsysteem gezien; in 040 was die ruim op voorraad voor wie wil.

Helaas was een aantal dingen niet op voorraad die ik wel wilde hebben (LINJAL planchet), dus misschien maandag nog een keer langs inclusief de bon met de BESTA. :@ Moet jullie goede voorbeeld volgen.
Confidence through competence
pi_131642630
Amsterdam gaat pas om 10 uur open en zijn er altijd mensen die e voor de voeten lopen :(
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:11:33 #229
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131643001
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef computergirl het volgende:
Amsterdam gaat pas om 10 uur open en zijn er altijd mensen die e voor de voeten lopen :(
:6

By the by, ik liep de MORVIK garderobekast (schuifdeuren) eindelijk tegen het lijf:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50245793/?query=MORVIK

Er waren eerder productieproblemen met de schuifdeur, die 2x per dag uit de rails flikkerde in de showroom :P Daarom hebben ze een nieuwe rails ontworpen en kan de kast eindelijk verkocht worden. Eigenlijk wilde ik deze liever dan mijn badass PAX, maarja, nu heb ik een badass PAX. O-)
Confidence through competence
pi_131643170
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:6

By the by, ik liep de MORVIK garderobekast (schuifdeuren) eindelijk tegen het lijf:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50245793/?query=MORVIK

Er waren eerder productieproblemen met de schuifdeur, die 2x per dag uit de rails flikkerde in de showroom :P Daarom hebben ze een nieuwe rails ontworpen en kan de kast eindelijk verkocht worden. Eigenlijk wilde ik deze liever dan mijn badass PAX, maarja, nu heb ik een badass PAX. O-)
Ik denk wel dat je aan PAX meer hebt qua flexibiliteit
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:23:07 #231
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131643302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je aan PAX meer hebt qua flexibiliteit
Mja, idd meer kans dat een leuke scharrel denkt: 'hey, laat ik mijn garderobe naar deze PAX verplaatsen' ipv naar de MORVIK.
Confidence through competence
pi_131643325
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja, idd meer kans dat een leuke scharrel denkt: 'hey, laat ik mijn garderobe naar deze PAX verplaatsen' ipv naar de MORVIK.
Whahaha jij wilt dat een scharrel al gebruik gaat maken van je PAX? :o Jij bent wel heel gemakkelijk :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 28 september 2013 @ 13:24:36 #233
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131643346
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Whahaha jij wilt dat een scharrel al gebruik gaat maken van je PAX? :o Jij bent wel heel gemakkelijk :P
Ze mag haar tandenborstel in een SKUBB bakje plaatsen. :+
Confidence through competence
pi_131643649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ze mag haar tandenborstel in een SKUBB bakje plaatsen. :+
Hahahahaha :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 28 september 2013 @ 22:25:05 #235
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_131658840
Hey Ikea-ers. Ik heb een vraag.

Ik heb een jaar of 7 geleden een 2 en 3 zits bank gekocht bij de Ikea. Het betrof een serie die sprekend lijkt op de nog steeds verkochte Karlstad-serie alleen heeft de 3 zitter 3 kussens ipv 2 en zijnde maten net iets anders.

Zover ik me kan herinneren heeft de bank een naam welke ook begint met een K en wordt die versie niet meer gemaakt helaas. In de winkel kreeg ik daarom de tip om online hoezen te bestellen via sites die deze nog wel verkopen, alleen moet ik de merknaam nog weten.

Foto van de banken (met doeken er overheen): https://www.facebook.com/(...)7126849&l=8504f61232

Wie O wie helpt me aan de naam, en eventueel een site waar ik nieuwe hoezen bestellen?

(Ja, ik koop bijna alles bij de Ikea ;))
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_131658962
Oh nee, laat maar

[ Bericht 94% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 28-09-2013 22:40:24 ]
pi_131659214
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 22:25 schreef Poeke het volgende:
Hey Ikea-ers. Ik heb een vraag.

Ik heb een jaar of 7 geleden een 2 en 3 zits bank gekocht bij de Ikea. Het betrof een serie die sprekend lijkt op de nog steeds verkochte Karlstad-serie alleen heeft de 3 zitter 3 kussens ipv 2 en zijnde maten net iets anders.

Zover ik me kan herinneren heeft de bank een naam welke ook begint met een K en wordt die versie niet meer gemaakt helaas. In de winkel kreeg ik daarom de tip om online hoezen te bestellen via sites die deze nog wel verkopen, alleen moet ik de merknaam nog weten.

Foto van de banken (met doeken er overheen): https://www.facebook.com/(...)7126849&l=8504f61232

Wie O wie helpt me aan de naam, en eventueel een site waar ik nieuwe hoezen bestellen?

(Ja, ik koop bijna alles bij de Ikea ;))
KARLANDA. Verkrijgbaar bij BEMZ.com
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131659530
Van die prijzen bij Bemz kan je met gemak een nwe bank kopen :o
pi_131659625
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 22:42 schreef computergirl het volgende:
Van die prijzen bij Bemz kan je met gemak een nwe bank kopen :o
Ligt er aan. Er zijn hoezen ook voor een leukere prijs verkrijgbaar :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 29 september 2013 @ 18:33:36 #240
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_131681487
Hey! Bedankt mensen!

Inderdaad sommige zijn flink prijzig maar ik vind het zonde om een nieuwe bank te kopen terwijl deze eigenlijk nog prima in orde is. Ik heb Bemz een mail gestuurd met het verzoek voor wat textiel stalen..

:)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_131682618
Onze mysinge bank zit al tijden niet meer in het assortiment dus wij zijn ook aangewezen op bemz voor een nieuwe hoes. Als je geen haast hebt, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Er is nog een bedrijf dat hoezen maakt, maar geen idee meer hoe dat heet. Wij hebben inmiddels al weer jaren een bemzhoes en die is prima. Verkleurd niet, blijft prima in de was en past ook goed. Kost dus wat, maar ik vind het de investering waard.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131682829
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:13 schreef mefke79 het volgende:
Onze mysinge bank zit al tijden niet meer in het assortiment dus wij zijn ook aangewezen op bemz voor een nieuwe hoes. Als je geen haast hebt, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Er is nog een bedrijf dat hoezen maakt, maar geen idee meer hoe dat heet. Wij hebben inmiddels al weer jaren een bemzhoes en die is prima. Verkleurd niet, blijft prima in de was en past ook goed. Kost dus wat, maar ik vind het de investering waard.
er is ook nog safemysofa.com

Bemz heeft ook een outlet met regelmatig leuke hoezen voor de helft van het geld.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131682861
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:13 schreef mefke79 het volgende:
Onze mysinge bank zit al tijden niet meer in het assortiment dus wij zijn ook aangewezen op bemz voor een nieuwe hoes. Als je geen haast hebt, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Er is nog een bedrijf dat hoezen maakt, maar geen idee meer hoe dat heet. Wij hebben inmiddels al weer jaren een bemzhoes en die is prima. Verkleurd niet, blijft prima in de was en past ook goed. Kost dus wat, maar ik vind het de investering waard.
Savemysofa
Misschien is er ook wel een slimmerd op Marktplaats die op verzoek een hoes kan maken?
pi_131685403
Wij hebben voor onze Tylosand ook een hoes gekocht bij Bemz, ben ik erg tevreden over. Je kunt de stof inderdaad goed wassen (fijn, met kleine kinderen), al duurt het wel even voor het weer droog is... Maar zeker een aanrader!
pi_131687218
Arild zetel met longchair gekocht. Maand wachttijd -O-
pi_131687608
Leren bank Heeft toch altijd wachttijd?
pi_131687710
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:07 schreef computergirl het volgende:
Leren bank Heeft toch altijd wachttijd?
De meesten wel ja.
En dan is een maand nog kort.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 29 september 2013 @ 23:17:15 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_131695121
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 19:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Savemysofa
Misschien is er ook wel een slimmerd op Marktplaats die op verzoek een hoes kan maken?
Of wellicht een moeder of schoonmoeder? Als je een hoes hebt, is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om een vervangend exemplaar te maken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131695731
Ik zag trouwens wel dat fie hoezen flink duurder geworden zijn bij Bemz. Kan me niet heugen er zoveel voor betaald te hebben.
Zelf maken gaat je best wel wat stof kosten en de vraag is of je stof kan kopen die breed genoeg is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131704004
Ah daar krijgen we de verschillen tussen IKEA Nederland en zijn franchisers;
quote:
Deze aanbieding geldt helaas niet in de vestigingen IKEA Amsterdam, Barendrecht, Heerlen en de webwinkel.
http://www.ikea.com/ms/nl(...)iedingen.html?cid=nl|em|20130930|button|maandmail_wk40_2|family_aanbieding|02|01|23|259
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 30 september 2013 @ 18:25:43 #251
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_131714575
ik heb afgelopen maand 2 besta kasten via de webshop gekocht, a300e. komen ze nu mee :(
pi_131715172
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:25 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb afgelopen maand 2 besta kasten via de webshop gekocht, a300e. komen ze nu mee :(
Je zou kunnen proberen via de klantenservice van de webshop alsnog je geld terug te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet of je veel kans maakt in de winkel. :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131715393
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:07 schreef computergirl het volgende:
Leren bank Heeft toch altijd wachttijd?
Uhu. Heel vaak wel. Was ook geen commentaar op Ikea ofzo :).
  maandag 30 september 2013 @ 19:44:06 #254
64792 Mryc
play me one more song
pi_131717333
Is er een bepaalde tijd van het jaar waarin bedden en/of matrassen in de aanbieding zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:14:14 #255
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131732261
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen via de klantenservice van de webshop alsnog je geld terug te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet of je veel kans maakt in de winkel. :?
weet je toevallig wanneer snökull in de winkel komt?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 08:31:03 #256
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_131732850
Ik heb 2 weken na aankoop van mijn Ektorp bank de 20 euro van de kortingsbon bij de klantenservice terug gekregen. Ik was de bon vergeten. Dus ik zou zeker proberen om de 15 % korting nog te krijgen. Succes!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 08:32:51 #257
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_131732872
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:36 schreef Bartjebart het volgende:
Ah daar krijgen we de verschillen tussen IKEA Nederland en zijn franchisers;

[..]

http://www.ikea.com/ms/nl(...)iedingen.html?cid=nl|em|20130930|button|maandmail_wk40_2|family_aanbieding|02|01|23|259
Als je naar de vestigingssite van Heerlen gaat staat het er wel gewoon bij?
pi_131734433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:32 schreef baniekje het volgende:

[..]

Als je naar de vestigingssite van Heerlen gaat staat het er wel gewoon bij?
Ik doelde op die kussens(overtrekken)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131734447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

weet je toevallig wanneer snökull in de winkel komt?
Is dat dat kerstassortiment? Ik zag laatst toen ik in de vestiging Hengelo was dat ze vrijdag hun kerstafdeling openen. Dus ik neem aan dan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:53:09 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131754780
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is dat dat kerstassortiment? Ik zag laatst toen ik in de vestiging Hengelo was dat ze vrijdag hun kerstafdeling openen. Dus ik neem aan dan.
o dan hoop ik dat dat ook voor amsterdam geldt ! bedankt!
pi_131755085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:53 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

o dan hoop ik dat dat ook voor amsterdam geldt ! bedankt!
Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen... :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:33:58 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131769235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen... :?
Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 08:39:10 #263
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_131769294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik doelde op die kussens(overtrekken)
Die inderdaad niet. :(
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:50:06 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131770447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen... :?
Amersfoort heeft al weken hangen dat dat 1 november is?

Ik maak straks wel even een foto, ik moet er "toevallig" toch even heen :') :X O-)
#laatsteloodjes
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131776105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...
Laat je nog horen hoe dat nieuwe systeem uitpakt?
pi_131777524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Amersfoort heeft al weken hangen dat dat 1 november is?

Ik maak straks wel even een foto, ik moet er "toevallig" toch even heen :') :X O-)
#laatsteloodjes
Ik doelde op de website :@
Voorgaande jaren werd dat aangekondigd op de winkelpagina.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartjebart op 02-10-2013 15:27:06 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:13:18 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131778303
Nou, eerlijk gezegd verbaast het mij vooral dat er in Amersfoort 1 november zou staan en in andere filialen (komende) vrijdag?

Ik zal straks even extra goed opletten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131779946
Wij hebben ook die tupplur rolgordijnen gehaald van het weekend. Moet zeggen dat degene die we nu hebben hangen niet altijd helemaal uit zichzelf tot het maximale oprolt.(moeten de andere twee nog ophangen, maar hebben nog niet echt prioriteit)

Maar de zwarte is wel lekker donker O+
pi_131782585
In Utrecht opent de kerstafdeling op 31 oktober. Ik ga waarschijnlijk donderdag weer, het is echt bizar hoe vaak je tijdens een verhuisperiode bij IKEA en bouwmarkten komt (ik kwam op een zekere dag 4 keer bij de Gamma). Nu ligt IKEA Utrecht ook echt precies tussen mijn woningen in, dan is een stop tijdens lunch- of dinertijd wel erg makkelijk.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:23:36 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131782705
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:19 schreef Doedezemaar het volgende:
In Utrecht opent de kerstafdeling op 31 oktober. Ik ga waarschijnlijk donderdag weer, het is echt bizar hoe vaak je tijdens een verhuisperiode bij IKEA en bouwmarkten komt (ik kwam op een zekere dag 4 keer bij de Gamma). Nu ligt IKEA Utrecht ook echt precies tussen mijn woningen in, dan is een stop tijdens lunch- of dinertijd wel erg makkelijk.
Ja, vertel mij wat.... en nu naar Amersfoort aan het verhuizen, gewoon een Ikea op amper 10 km afstand O+
Dat maakt het wel heel makkelijk :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131783070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:13 schreef Leandra het volgende:
Nou, eerlijk gezegd verbaast het mij vooral dat er in Amersfoort 1 november zou staan en in andere filialen (komende) vrijdag?

Ik zal straks even extra goed opletten.
Hengelo is altijd vroeg omdat ze dan op 3 oktober de eerste stroom Duitse klanten alvast meepakken. Die geven altijd veel geld uit aan kerstspullen :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131783261
En opeens bedenk ik me dat het morgen de 3e al is dus dat naar IKEA gaan een extreem slecht plan is :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131784793
TRENDIG2013
De Nederlandse prijzen en voorraadinformatie
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:42:46 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131784846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
De Nederlandse prijzen en voorraadinformatie
Damn, zo vrolijk dat ik m'n vuist door m'n monitor wil planten :D
Confidence through competence
pi_131784958
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Damn, zo vrolijk dat ik m'n vuist door m'n monitor wil planten :D
:{

Dat was behoorlijk sarcastisch of niet? :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Bartjebart op 02-10-2013 19:42:38 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:49:47 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131785066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:44 schreef Bartjebart het volgende:
En opeens bedenk ik me dat het morgen de 3e al is dus dat naar IKEA gaan een extreem slecht plan is :')
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131785336
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131786611
Oeh, weer een fraai staaltje Scandinavisch design.
pi_131786857
Besta in de aanbieding voor mensen met een Family-card. Later deze week eens shoppen voor een tv meubel :9
pi_131786936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
De Nederlandse prijzen en voorraadinformatie
Beachball setje met kerstmotief:

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80276735/
pi_131787044
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:39 schreef Vinniiee het volgende:
Besta in de aanbieding voor mensen met een Family-card. Later deze week eens shoppen voor een tv meubel :9
Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebt 8)7.
pi_131787088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebt 8)7.
Ja er is echt super veel mogelijk met die Besta-serie _O-
pi_131787398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebt 8)7.
BESTA planner gebruiken ^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131790001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
De Nederlandse prijzen en voorraadinformatie
Oh vet O+
pi_131792619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA planner gebruiken ^O^
Thanks :D
Die kende ik nog niet :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:16:54 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_131844981
In Hengelo was hij open vandaag, maar vond het allemaal wel meevallen. Wel de chocoladevormpjes meegenomen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131845320
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:16 schreef Troel het volgende:
In Hengelo was hij open vandaag, maar vond het allemaal wel meevallen. Wel de chocoladevormpjes meegenomen.
Oeh die moet ik zo ook nog even gaan halen :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:30:29 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131847291
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oeh die moet ik zo ook nog even gaan halen :P
ik ga ook vanavond (met als excuus een paxkast voor de zoon, maar natuurlijk wil ik die vormpjes :@ )
pi_131869199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA ervaringsdeskundige meldt zich :W
Ah, dat komt goed uit! :)
Wij zagen een mooie BESTA opstelling in de showroom en die hebben we bijna 1-op-1 zo gekocht. Op de kleur en de handgrepen na, we hebben voor hoogglans wit gekozen:


Morgen beginnen we met monteren, maar nu las ik in de handleiding dat ik losse wandrails moet aanschaffen om ze aan de muur te bevestigen. Moet ik dat voor ALLE onderdelen doen, of alleen de hoge, loshangende onderdelen?
Verder komt de kast door die rail nogal strak tegen de muur aan (neem ik aan), waardoor het lastig wordt om de kabels er achterlangs te leggen, Of valt dat mee?
pi_131871293
Kwam dit plaatje tegen. Leek ons wel aardig om lijn te krijgen in ons privé kantoor.



Welke kasten, liefst low budget, hebben ongeveer deze afmetingen en kunnen geleverd worden met een glas en of dichte deur. We denken er wel aan de meeste toch van een deurtje te voorzien. Aan de rechterkant van dit plaatje gaan de kasten nog twee rij breed tot aan de grond.
Heb wel naar Besta gekeken maar de boven en onderpanelen zijn dikker.
Voor het werkblad denk ik aan de PRÄGEL 2 stuks van ¤ 49.- 246 cm lang bij 62 cm en dik 3.8 cm En dan tien cm van de muur voor een kabelgoot. Voor afdekking iets van een gaatjes rooster van RVS.
Jeroentje.
pi_131871296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Ah, dat komt goed uit! :)
Wij zagen een mooie BESTA opstelling in de showroom en die hebben we bijna 1-op-1 zo gekocht. Op de kleur en de handgrepen na, we hebben voor hoogglans wit gekozen:
[ afbeelding ]

Morgen beginnen we met monteren, maar nu las ik in de handleiding dat ik losse wandrails moet aanschaffen om ze aan de muur te bevestigen. Moet ik dat voor ALLE onderdelen doen, of alleen de hoge, loshangende onderdelen?
Verder komt de kast door die rail nogal strak tegen de muur aan (neem ik aan), waardoor het lastig wordt om de kabels er achterlangs te leggen, Of valt dat mee?
Ik heb bij geen enkele kast die wandrails gebruikt. Volgens mij wordt het in de handleiding ook meer genoemd als optie. Maar je moet wel alle kasten vastschroeven aan de wand. Ook de hoge kasten.
Ga je alles op pootjes zetten of gebruik je de schijfjes die erbij zitten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:30:28 #292
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131871584
Vandaag aan de Ikea counter te horen gekregen dat ze 30 dagen kortingstermijn hanteren voor de BESTA actie. Helaas heb ik mijn spul 36 dagen geleden gekocht.
Confidence through competence
pi_131871682
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef jpajs het volgende:
Kwam dit plaatje tegen. Leek ons wel aardig om lijn te krijgen in ons privé kantoor.

[ afbeelding ]

Welke kasten, liefst low budget, hebben ongeveer deze afmetingen en kunnen geleverd worden met een glas en of dichte deur. We denken er wel aan de meeste toch van een deurtje te voorzien. Aan de rechterkant van dit plaatje gaan de kasten nog twee rij breed tot aan de grond.
Heb wel naar Besta gekeken maar de boven en onderpanelen zijn dikker.
Voor het werkblad denk ik aan de PRÄGEL 2 stuks van ¤ 49.- 246 cm lang bij 62 cm en dik 3.8 cm En dan tien cm van de muur voor een kabelgoot. Voor afdekking iets van een gaatjes rooster van RVS.
Expedit? Dat is het eerste waar ik aan denk wat low budget is en waar je deurtjes in kan zetten.
pi_131872142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb bij geen enkele kast die wandrails gebruikt. Volgens mij wordt het in de handleiding ook meer genoemd als optie. Maar je moet wel alle kasten vastschroeven aan de wand. Ook de hoge kasten.
Ga je alles op pootjes zetten of gebruik je de schijfjes die erbij zitten?
Ik gebruik de schijfjes die erbij zitten, vind dat lage wel mooi.
Dus die hoge kasten in het midden hoeven ook niet met een rail?
pi_131874770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:30 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag aan de Ikea counter te horen gekregen dat ze 30 dagen kortingstermijn hanteren voor de BESTA actie. Helaas heb ik mijn spul 36 dagen geleden gekocht.
Welke vestiging ben je geweest?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131874807
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef jpajs het volgende:
Kwam dit plaatje tegen. Leek ons wel aardig om lijn te krijgen in ons privé kantoor.

[ afbeelding ]

Welke kasten, liefst low budget, hebben ongeveer deze afmetingen en kunnen geleverd worden met een glas en of dichte deur. We denken er wel aan de meeste toch van een deurtje te voorzien. Aan de rechterkant van dit plaatje gaan de kasten nog twee rij breed tot aan de grond.
Heb wel naar Besta gekeken maar de boven en onderpanelen zijn dikker.
Voor het werkblad denk ik aan de PRÄGEL 2 stuks van ¤ 49.- 246 cm lang bij 62 cm en dik 3.8 cm En dan tien cm van de muur voor een kabelgoot. Voor afdekking iets van een gaatjes rooster van RVS.
Je zou FAKTUM kasten kunnen overwegen. Daar zijn alle planken/wanden dezelfde dikte.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131874924
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:56 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Ik gebruik de schijfjes die erbij zitten, vind dat lage wel mooi.
Dus die hoge kasten in het midden hoeven ook niet met een rail?
Ik heb hier geen enkele kast opgehangen met zo'n rail. Deels omdat bij een tweetal kasten de rails nog niet eens in het assortiment zaten, deels omdat ik het zonde van het geld vond omdat het zonder rail ook best goed kan.

Het voordeel van de rail bij de combinatie die je op de foto hebt staan is dat je eerst een hoge kast opbouwt, de plek van de rail afmeet, alle rails op kunt hangen en dan later relatief eenvoudig de kasten kunt ophangen/vast zetten.
Anders moet je eerst de hoge kasten ophangen, vast zetten. Dan de tussenkasten er tussen plaatsen, boorgaten aftekenen, gaten boren kasten ophangen. Kan net zo makkelijk en scheelt je 5.- per 60cm kast.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_131876729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb hier geen enkele kast opgehangen met zo'n rail. Deels omdat bij een tweetal kasten de rails nog niet eens in het assortiment zaten, deels omdat ik het zonde van het geld vond omdat het zonder rail ook best goed kan.

Het voordeel van de rail bij de combinatie die je op de foto hebt staan is dat je eerst een hoge kast opbouwt, de plek van de rail afmeet, alle rails op kunt hangen en dan later relatief eenvoudig de kasten kunt ophangen/vast zetten.
Anders moet je eerst de hoge kasten ophangen, vast zetten. Dan de tussenkasten er tussen plaatsen, boorgaten aftekenen, gaten boren kasten ophangen. Kan net zo makkelijk en scheelt je 5.- per 60cm kast.
Oké, je hebt me overtuigd. Ik probeer het zonder rails :-)
Thx!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:09:51 #299
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131877357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welke vestiging ben je geweest?
040, medewerker was zelfs achterin ff geweest om een document op te halen, bestemd voor baliemedewerkers, waar het in stond.
Confidence through competence
pi_131880091
We hebben vandaag de rechthoekige Trendig tafel gekocht! Ik ben blij *O*

pi_131884584
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

040, medewerker was zelfs achterin ff geweest om een document op te halen, bestemd voor baliemedewerkers, waar het in stond.
dreigen met een inruil actie werkt vaak.
nieuw set kopen en vervolgens bij de klantenservice inruilen met de oude bon (90dagen ruilgarantie)
dan heb je je korting ook en kost ikea een hoop werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')