abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:27:34 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131744943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat klinkt best gaaf! Krijg je dan niet steeds vragen of een soort zombie apocalyps ooit kan gebeuren? Zoals nu?
Nee die vraag heb tot nu nog nooit gehad. En ik zit meer op het cellulaire nivea, deze vraag speelt zich af op organisme niveau en daar heb ik minder verstand van.

Mijn antwoord nu zou zijn, dat het nooit uit te sluiten valt, maar dat tot op heden iets wat mensen veranderd in zombies (op tv na) nog niet voorgekomen is, het vrij onwaarschijnlijk is dat dit in de nabije toekomst tot een apocalyps leidt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131745072
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee die vraag heb tot nu nog nooit gehad. En ik zit meer op het cellulaire nivea, deze vraag speelt zich af op organisme niveau en daar heb ik minder verstand van.

Mijn antwoord nu zou zijn, dat het nooit uit te sluiten valt, maar dat tot op heden iets wat mensen veranderd in zombies (op tv na) nog niet voorgekomen is, het vrij onwaarschijnlijk is dat dit in de nabije toekomst tot een apocalyps leidt.
Als nu al de helft van de mensen zijn besmet met toxoplasma chondii en dus anders reageren dan niet besmetten, zullen de kinderen van de besmette mensen ook drager zijn?
pi_131745081
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee die vraag heb tot nu nog nooit gehad. En ik zit meer op het cellulaire nivea, deze vraag speelt zich af op organisme niveau en daar heb ik minder verstand van.

Mijn antwoord nu zou zijn, dat het nooit uit te sluiten valt, maar dat tot op heden iets wat mensen veranderd in zombies (op tv na) nog niet voorgekomen is, het vrij onwaarschijnlijk is dat dit in de nabije toekomst tot een apocalyps leidt.
Jammer -O- -O- :+
Uhmz oke, waar zoek je dan naar? Of juist niet?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:32:48 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131745087
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Hier het volgende:

[..]

Als nu al de helft van de mensen zijn besmet met toxoplasma chondii en dus anders reageren dan niet besmetten, zullen de kinderen van de besmette mensen ook drager zijn?
Maar als toxoplasma drager ben je toch geen zombie...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:34:05 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131745122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jammer -O- -O- :+
Uhmz oke, waar zoek je dan naar? Of juist niet?
In mijn huidige baan doe ik vooral veel super resolutie microscopie op vanalles en nogwat van neuronen tot levercellen, en van visjes tot muizenspieren tot vliegen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131745165
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In mijn huidige baan doe ik vooral veel super resolutie microscopie op vanalles en nogwat van neuronen tot levercellen, en van visjes tot muizenspieren tot vliegen...
:o Klinkt gaaf man
Ik zwaai naar dieren.
pi_131745258
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar als toxoplasma drager ben je toch geen zombie...
Wel kenmerken van een zombie.

Wij weten niet welk effect het zou hebben op ongeboren kinderen. Idem voor straling mobiele telefoons of andere effecten die je cellulaire niveau kan veranderen....
pi_131745288
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In mijn huidige baan doe ik vooral veel super resolutie microscopie op vanalles en nogwat van neuronen tot levercellen, en van visjes tot muizenspieren tot vliegen...
Klinkt interessant!
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:41:16 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131745326
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:39 schreef Hier het volgende:

[..]

Wel kenmerken van een zombie.

Wij weten niet welk effect het zou hebben op ongeboren kinderen. Idem voor straling mobiele telefoons of andere effecten die je cellulaire niveau kan veranderen....
je mag wel behoorlijk wat cellulaire verandering ondergaan als je veranderd in een brein etende, apatische, grommend, vrijwel onstervelijk organisme
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:45:16 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131745472
quote:
Volgens een theorie zouden mensen die besmet zijn sneller geneigd zijn een kat als huisdier te nemen
wait wut!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131745502
quote:
De afgelopen jaren zijn aanwijzingen gevonden dat Toxoplasma-infectie geassocieerd is met een verandering in persoonlijkheidskenmerken en een verminderd psychomotorisch vermogen.

Er hoeft maar een meteoriet hier op aarde te komen met een nieuw virus, die ons kan veranderen zoals het ons 3 miljoen jaar geleden heeft veranderd. Toxoplasma vind ik wel een mooi voorbeeld. Je ziet het niet, het is er wel.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:50:21 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131745667
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:45 schreef Hier het volgende:

[..]

De afgelopen jaren zijn aanwijzingen gevonden dat Toxoplasma-infectie geassocieerd is met een verandering in persoonlijkheidskenmerken en een verminderd psychomotorisch vermogen.

Er hoeft maar een meteoriet hier op aarde te komen met een nieuw virus, die ons kan veranderen zoals het ons 3 miljoen jaar geleden heeft veranderd. Toxoplasma vind ik wel een mooi voorbeeld. Je ziet het niet, het is er wel.
Daar is geen meteoriet voor nodig... een nieuw virus kan zich zomaar aandienen. Het mooie is dat wij mensen (en dieren) net zo snel evolueren waardoor we ze altijd een stapje voor blijven... Net zoals virussen constant veranderen door mutatie doen wij mensen dat ook maar dan nog net iets meer namelijk door voortplanting (homologe recombinatie) waardoor er altijd een subpopulatie aan mensen is die immuun is voor zo'n virus.

(het zogenaamde red-queen effect, we moeten keihard rennen om precies op dezelfde plek te blijven net als alice in het bos van de rode koningin)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131745707
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wait wut!
En honden dan? Die vreten ook alles wat los en vast zit.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:02:53 #140
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_131746106
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

En honden dan? Die vreten ook alles wat los en vast zit.
Honden zijn achterlijk.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_131746162
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar is geen meteoriet voor nodig... een nieuw virus kan zich zomaar aandienen. Het mooie is dat wij mensen (en dieren) net zo snel evolueren waardoor we ze altijd een stapje voor blijven... Net zoals virussen constant veranderen door mutatie doen wij mensen dat ook maar dan nog net iets meer namelijk door voortplanting (homologe recombinatie) waardoor er altijd een subpopulatie aan mensen is die immuun is voor zo'n virus.

(het zogenaamde red-queen effect, we moeten keihard rennen om precies op dezelfde plek te blijven net als alice in het bos van de rode koningin)
Weer wat geleerd.
pi_131746359
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar is geen meteoriet voor nodig... een nieuw virus kan zich zomaar aandienen. Het mooie is dat wij mensen (en dieren) net zo snel evolueren waardoor we ze altijd een stapje voor blijven... Net zoals virussen constant veranderen door mutatie doen wij mensen dat ook maar dan nog net iets meer namelijk door voortplanting (homologe recombinatie) waardoor er altijd een subpopulatie aan mensen is die immuun is voor zo'n virus.

(het zogenaamde red-queen effect, we moeten keihard rennen om precies op dezelfde plek te blijven net als alice in het bos van de rode koningin)
Gave materie
Ik zwaai naar dieren.
pi_131769155
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:45 schreef Hier het volgende:

[..]

De afgelopen jaren zijn aanwijzingen gevonden dat Toxoplasma-infectie geassocieerd is met een verandering in persoonlijkheidskenmerken en een verminderd psychomotorisch vermogen.

Er hoeft maar een meteoriet hier op aarde te komen met een nieuw virus, die ons kan veranderen zoals het ons 3 miljoen jaar geleden heeft veranderd. Toxoplasma vind ik wel een mooi voorbeeld. Je ziet het niet, het is er wel.
Hoezo dat het ons 3 miljoen jaar geleden heeft veranderd?
pi_131770556
quote:
99s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoezo dat het ons 3 miljoen jaar geleden heeft veranderd?
Meteorieten hebben water en rest van het leven hierheen gebracht.
pi_131770655
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:55 schreef Hier het volgende:

[..]

Meteorieten hebben water en rest van het leven hierheen gebracht.
Mwah, dat is een theorie, en nog niet echt breed gedragen theorie. Zeker het leven gedeelte (panspermia). Maar ik zie het 3 miljoen gedeelte nog niet echt, kun je uitleggen waarom die tijd.
pi_131770745
quote:
99s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mwah, dat is een theorie, en nog niet echt breed gedragen theorie. Zeker het leven gedeelte (panspermia). Maar ik zie het 3 miljoen gedeelte nog niet echt, kun je uitleggen waarom die tijd.
Jij vindt de theorie niet breed gedragen. Drie miljoen jaar geleden is de mens ontstaan volgens de wetenschappers....

De info heb ik van een recente Discovery of NG uitzending hierover....
pi_131770945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:03 schreef Hier het volgende:

[..]

Jij vindt de theorie niet breed gedragen. Drie miljoen jaar geleden is de mens ontstaan volgens de wetenschappers....

De info heb ik van een recente Discovery of NG uitzending hierover....
Heeft niks te maken met wat ik vind, het is een hypothese, geen wetenschappelijke theorie. Oftewel, het is een idee, zonder enige technische onderbouwing.

Goed, ok, 3 miljoen jaar geleden is de mens ontstaan, maar die is niet uit een klomp meteoriet geklommen.
pi_131771050
quote:
99s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met wat ik vind, het is een hypothese, geen wetenschappelijke theorie. Oftewel, het is een idee, zonder enige technische onderbouwing.

Goed, ok, 3 miljoen jaar geleden is de mens ontstaan, maar die is niet uit een klomp meteoriet geklommen.
Dat bedoel ik opnieuw. JIJ vindt de wetenschappelijke theorie dus een hypothese, omdat ik hier geen technische onderbouwing geef wat in uren DC en NG materiaal te zien is.

Wat een flapdrol ben je toch ook. :')
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:33:36 #149
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_131771388
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:17 schreef Hier het volgende:

[..]

Dat bedoel ik opnieuw. JIJ vindt de wetenschappelijke theorie dus een hypothese, omdat ik hier geen technische onderbouwing geef wat in uren DC en NG materiaal te zien is.

Wat een flapdrol ben je toch ook. :')
Is geen theorie, is een hypothese. Theorie in wetenschappelijke zin is heel wat anders dan een theorietje wat je kunt hebben om te verklaren waarom Volkert van der Graaf Pim Fortuin heeft vermoord.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_131771698
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:17 schreef Hier het volgende:

[..]

Dat bedoel ik opnieuw. JIJ vindt de wetenschappelijke theorie dus een hypothese, omdat ik hier geen technische onderbouwing geef wat in uren DC en NG materiaal te zien is.

Wat een flapdrol ben je toch ook. :')
Neehee, het IS een hypothese, het is GEEN wetenschappelijke theorie. Ja, dat vind ik ook, maar dat is omdat het zo IS.

Een hypothese (idee) is de stap voor een wetenschappelijke theorie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')