abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_130997147
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Meer landen scharen zich achter G20-verklaring Syrië
Meerdere landen hebben de verklaring getekend die vrijdag tijdens de G20-top naar buiten kwam waarin het regime van de Syrische president Bashar al-Assa de schuld krijgt van de gifgasaanval in Damascus.

Dat meldt persbureau AP maandag.
Tijdens de top hadden elf landen zich achter de verklaring geschaard, waaronder Australië, Canada, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Daar zijn nu veertien landen bijgekomen: Duitsland, Denemarken, Marokko, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten, Estland, Kroatië, Hongarije, Kosovo, Honduras, Roemenië, Letland, Albanië en Litouwen.
In de verklaring zeggen de landen dat er een sterke internationale reactie moet komen. De landen gaan echter niet zover om op te roepen tot een militaire aanval op Syrië, iets wat de Amerikaanse regering wel doet.

http://www.nu.nl/syrie/35(...)erklaring-syrie.html

-O-
Blij mee, al vraag ik me wel af wat ze bedoelen met "dat er een sterke internationale reactie moet komen" als het niet militair ingrijpen is.

Wie weet komt er wat uit het Russische voorstel.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 19:54:39 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130997211
an unbelievably strongly worded letter of discontent denk ik

en dan ondertekend door iedereen ter wereld :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 19:55:38 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130997257
en die jongens in het internationale ruimte station mogen hun digiD zetten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130997266
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:54 schreef sp3c het volgende:
an unbelievably strongly worded letter of discontent denk ik

en dan ondertekend door iedereen ter wereld :Y
Nou, dat zal helpen :{ En die Chemische Wapens moeten daar dan nog weg.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 19:57:46 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130997338
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nou, dat zal helpen :{ En die Chemische Wapens moeten daar dan nog weg.
daar ben je na een "an unbelievably small, limited kind of effort" ook nog niet vanaf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130997388
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar ben je na een "an unbelievably small, limited kind of effort" ook nog niet vanaf
Nee, kan ik me ook niet voorstellen...Kerry schiet (no pun intended) wat door.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 20:00:14 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130997455
mja dan kun je beter niets doen

zonde van het geld en van de raketten en van het geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130997492
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:00 schreef sp3c het volgende:
mja dan kun je beter niets doen

zonde van het geld en van de raketten en van het geld
Echt niet te geloven toch hoe klein die aanval van de VS gaat zijn!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_130997581
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 19:15 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Gadverdamme wat een prutser die Kerry, eerlijk voorstel maken tot vrede en vervolgens zelf je woord breken en voor de vrede terugdeinzen... :X

Erg welbespraakt is hij niet iig, iets wat je verwacht van een staatshoofd.
Wacht even?? Een staatshoofd??
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 9 september 2013 @ 20:07:12 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_130997838
Volledige artikel: Zaten opgesloten in donkere kelder vol kakkerlakken
http://www.hln.be/hln/nl/(...)l-kakkerlakken.dhtml

Meest interessante stukje ivm gifgasaanval:
quote:
Op die manier konden we een gesprek opvangen in het Engels. Het ging om een gesprek in het Engels via Skype. Tijdens dat gesprek werd gezegd dat de gasaanval in twee wijken van Damascus het werk was van de rebellen en bedoeld was als provocatie om zo het westen aan te sporen om in te grijpen"
Regering = onschuldig
Bij zijn terugkeer in België heeft Piccinin aan verschillende media verklaringen afgelegd over het gebruik van chemische wapens in Syrië. "Het is onze morele plicht om het te zeggen. Het is niet de regering van Bashar al-Assad die saringas of ander gas heeft gebruikt in de buitenwijken van Damascus. We zijn daar zeker van op basis van een gesprek dat we gehoord hebben", aldus Piccinin.

"We moeten momeneel veel voorbehoud maken bij die verklaringen. Ze moeten door professionals geanalyseerd worden. Daarna is het wachten op een eventueel initiatief van het federaal parket", aldus Reynders. De MR-minister herhaalde ook dat reizen naar Syrië sterk wordt afgeraden door Buitenlandse Zaken.

Engels gesprek
De Italiaanse journalist Domenico Quirico die samen met Piccinin werd vastgehouden in Syrië zegt met La Stampa zegt Quirico dat hij geen bewijzen heeft voor die stelling van Piccinin. "De deur van de kamer waar ze ons gevangen hielden, stond op een kier. Op die manier konden we een gesprek opvangen in het Engels. Het ging om een gesprek in het Engels via Skype. Tijdens dat gesprek werd gezegd dat de gasaanval in twee wijken van Damascus het werk was van de rebellen en bedoeld was als provocatie om zo het westen aan te sporen om in te grijpen", aldus Quirico.

Dwaze uitspraak
Quirico benadrukt dat hij geen enkele aanwijzing heeft over "de geloofwaardigheid van de uitlatingen of over de identiteit van de betrokkenen". "Ik kan dus absoluut niet met zekerheid zeggen of dat gesprek gebaseerd was op feiten of op geruchten. Het zou dus dwaas zijn om te zeggen dat ik zeker weet dat de gasaanval niet het werk was van Assad".
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 20:17:02 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130998350
nou ik vind dat toch wel een beetje een ongeloofwaardig verhaal _O-

ze zijn iig net op tijd vrij gekomen om deze nieuwe informatie met de wereld te kunnen delen ... gelukkig!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 9 september 2013 @ 20:18:26 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130998441
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Volledige artikel: Zaten opgesloten in donkere kelder vol kakkerlakken
http://www.hln.be/hln/nl/(...)l-kakkerlakken.dhtml

Meest interessante stukje ivm gifgasaanval:

[..]

Regering = onschuldig
Bij zijn terugkeer in België heeft Piccinin aan verschillende media verklaringen afgelegd over het gebruik van chemische wapens in Syrië. "Het is onze morele plicht om het te zeggen. Het is niet de regering van Bashar al-Assad die saringas of ander gas heeft gebruikt in de buitenwijken van Damascus. We zijn daar zeker van op basis van een gesprek dat we gehoord hebben", aldus Piccinin.

"We moeten momeneel veel voorbehoud maken bij die verklaringen. Ze moeten door professionals geanalyseerd worden. Daarna is het wachten op een eventueel initiatief van het federaal parket", aldus Reynders. De MR-minister herhaalde ook dat reizen naar Syrië sterk wordt afgeraden door Buitenlandse Zaken.

Engels gesprek
De Italiaanse journalist Domenico Quirico die samen met Piccinin werd vastgehouden in Syrië zegt met La Stampa zegt Quirico dat hij geen bewijzen heeft voor die stelling van Piccinin. "De deur van de kamer waar ze ons gevangen hielden, stond op een kier. Op die manier konden we een gesprek opvangen in het Engels. Het ging om een gesprek in het Engels via Skype. Tijdens dat gesprek werd gezegd dat de gasaanval in twee wijken van Damascus het werk was van de rebellen en bedoeld was als provocatie om zo het westen aan te sporen om in te grijpen", aldus Quirico.

Dwaze uitspraak
Quirico benadrukt dat hij geen enkele aanwijzing heeft over "de geloofwaardigheid van de uitlatingen of over de identiteit van de betrokkenen". "Ik kan dus absoluut niet met zekerheid zeggen of dat gesprek gebaseerd was op feiten of op geruchten. Het zou dus dwaas zijn om te zeggen dat ik zeker weet dat de gasaanval niet het werk was van Assad".
Ah, je laat 2 journalisten die gevangen zitten "per ongeluk" iets opvangen. :') Desinformatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130998672
Kom op guys, wie denkt echt dat Assad gifgas heeft gebruikt...
pi_130998751
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:23 schreef k3vil het volgende:
Kom op guys, wie denkt echt dat Assad gifgas heeft gebruikt...
Assad himself zal het vast niet gedaan kunnen hebben... ;)
Incelfrikandel
pi_130998791
Maar ff serieus, om even terug te gaan naar de origin

Dit heeft allemaal nog steeds van doen met de rode streep op de piemel van Obama. Heel de wereld tegen maar nee die rode streep is overschreden. :') Dit begint echt komisch te worden, alleen heel heel erg dat ze daar burgers voor opofferen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 9 september 2013 @ 20:34:14 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130999270
Waarom reageert de VS niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 september 2013 @ 20:46:27 #292
198365 Morendo
The Real Deal
pi_130999929
quote:
Wat deden die Feyenoorders daar dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 9 september 2013 @ 20:47:20 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130999994
VS zal Russisch Syrië-voorstel 'kritisch bekijken'
Door: Redactie − 09/09/13, 20:05

De Verenigde Staten zullen het jongste Russische voorstel over Syrië kritisch bekijken. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag laten weten. Rusland wil er bij Syrië op aandringen dat het regime alle chemische wapens overdraagt aan internationale waarnemers, zodat de gehele voorraad kan worden vernietigd.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov en zijn Amerikaanse collega John Kerry hebben vanmiddag contact gehad over het voorstel dat Lavrov vanmiddag tot veler verrassing wereldkundig maakte. Syrië heeft het voorstel inmiddels verwelkomd, en ook de secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon heeft gezegd te overwegen een soortgelijk plan aan de Veiligheidsraad voor te leggen.

Sceptisch
Volgens een woordvoerster zijn de Verenigde Staten wel zeer sceptisch over de slagingskans. 'We zouden het verwelkomen als Assad zijn voorraad chemische wapens opgeeft. Helaas geeft zijn verleden weinig vertrouwen dat hij dat ook daadwerkelijk zal doen.'

Ook de rebellen van het Vrije Syrische Leger (VSL) hebben er geen enkel vertrouwen in dat de Syrische regering haar arsenaal chemische wapens zal opgeven. 'We denken dat het regime slechts probeert tijd te kopen', zei een woordvoerder van het rebellenleger.

Initiatief
Rusland greep maandag het diplomatieke initiatief door er bij Syrië op aan te dringen de chemische wapens onder controle te stellen. Dat gebeurde nadat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry had gezegd dat Syrië een aanval kan afwenden als het binnen een week zijn chemische wapens op zou geven.

Hoewel Kerry daarna zei dat hij dit retorisch had bedoeld, kwamen er veel reacties op uit de internationale gemeenschap. Syrië zelf verwelkomde het Russische voorstel.

Voorbereidingen
Ondertussen gaan de Amerikaanse voorbereidingen op militaire actie door. Geheime informatie over de plannen is in sessies met congresleden gedeeld. Er wordt hard gewerkt om de congresleden achter het plan te krijgen om Syrië te straffen voor de inzet van chemische wapens, maar het zal nog een heel karwei worden om zowel in de Senaat als in het Huis van Afgevaardigde een meerderheid te vinden. President Obama bereidt ondertussen een media-offensief voor. Vanavond is hij op liefst zes Amerikaanse zenders met een interview te zien, en morgenavond spreekt hij vanuit de Oval Office het land toe. Op z'n vroegst woensdag wordt er voor het eerst gestemd in de Senaat. De kans is groot dat Obama pas volgende week zijn handtekening kan zetten die een Amerikaanse aanval mogelijk maakt.

http://www.volkskrant.nl/(...)tisch-bekijken.dhtml
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130999998
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:
Als er een land is dat niks re maken heeft met de burgeroorlog dan is het Israel wel zeg.
Vandaar dat de 'rebellen' nu een gifgas-aanval op Israël voorbereiden.........
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  maandag 9 september 2013 @ 20:47:28 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131000000
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom reageert de VS niet?
De VS hoort alleen wat ze willen horen.

Net zoals ze zeggen: Goed, als Assad die wapens onder internationale controle zet dan zien we af van een aanval.
Vervolgens biedt Assad aan die wapens precies zoals gezegd onder internationale controle te zetten, dan was het alleen maar bij wijze van spreken dat ze af wilden zien van een aanval.

De VS willen gewoon oorlog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2013 @ 20:47:40 #296
198365 Morendo
The Real Deal
pi_131000012
quote:
Engels gesprek
De Italiaanse journalist Domenico Quirico die samen met Piccinin werd vastgehouden in Syrië zegt met La Stampa zegt Quirico dat hij geen bewijzen heeft voor die stelling van Piccinin. "De deur van de kamer waar ze ons gevangen hielden, stond op een kier. Op die manier konden we een gesprek opvangen in het Engels. Het ging om een gesprek in het Engels via Skype. Tijdens dat gesprek werd gezegd dat de gasaanval in twee wijken van Damascus het werk was van de rebellen en bedoeld was als provocatie om zo het westen aan te sporen om in te grijpen", aldus Quirico.

Dwaze uitspraak
Quirico benadrukt dat hij geen enkele aanwijzing heeft over "de geloofwaardigheid van de uitlatingen of over de identiteit van de betrokkenen". "Ik kan dus absoluut niet met zekerheid zeggen of dat gesprek gebaseerd was op feiten of op geruchten. Het zou dus dwaas zijn om te zeggen dat ik zeker weet dat de gasaanval niet het werk was van Assad".
Dit is in ieder geval al meer bewijs dan de Amerikanen hebben gepresenteerd.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 9 september 2013 @ 20:48:34 #297
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_131000065
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De VS hoort alleen wat ze willen horen.

Net zoals ze zeggen: Goed, als Assad die wapens onder internationale controle zet dan zien we af van een aanval.
Vervolgens biedt Assad aan die wapens precies zoals gezegd onder internationale controle te zetten, dan was het alleen maar bij wijze van spreken dat ze af wilden zien van een aanval.

De VS willen gewoon oorlog.
_O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 9 september 2013 @ 20:51:58 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 20:56:22 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131000534
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 20:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit is in ieder geval al meer bewijs dan de Amerikanen hebben gepresenteerd.
technisch gezien presenteerd hij hier evenveel bewijs als de Amerikanen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_131000562
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:17 schreef sp3c het volgende:
nou ik vind dat toch wel een beetje een ongeloofwaardig verhaal _O-

ze zijn iig net op tijd vrij gekomen om deze nieuwe informatie met de wereld te kunnen delen ... gelukkig!
Het lukt mij niet te bedenken wat je hier nou probeert duidelijk te maken. Het WEMELT in Syrië van de buitenlanders. Die gijzelen met vrij grote regelmaat journalisten en dergelijke. Vaak laten ze ze weer gaan. Maar als het Russen, Iraniërs verslaggevers zijn, snijden ze ze als regel de strot af.
In The Guardian vandaag een uitvoerig verslag uit Syrië, van een verslaggever die daar zit. En hij zegt dat de terroristen allemaal een veilig heenkomen hebben gezocht, in verband met de plannen van Obama. Dan ga je dus niet met een stel gijzelaars lopen zeulen. Je laat ze vrij, of je legt ze om.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')