abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:34:11 #101
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130916041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Joh, wat erg. Kunnen we dat niet oplossen met meer geweld zodat Obama een echte kerel lijkt.

quote:
An Iranian strategic expert has warned that one of President Obama's daughters will be kidnapped and raped if America attacks Syria.

Alireza Forghani, also the former governor of southern Iran’s Kish Province, warned of mass abductions and killings of American citizens worldwide in the event the Obama administration launches a military strike in Syria.

'Hopefully Obama will be pigheaded enough to attack Syria, and then we will see the … loss of U.S. interests [through terrorist attacks],' he threatened.

'In just 21 hours [after the attack on Syria], a family member of every U.S. minister [department secretary], U.S. ambassadors, U.S. military commanders around the world will be abducted. And then 18 hours later, videos of their amputation will be spread [around the world]' he said reported The Daily Caller.

The threat comes amid reports today that the U.S has intercepted an order from an Iranian official instructing militants in Iraq to attack U.S. interests in Baghdad if the attack goes ahead.
http://www.dailymail.co.u(...)tack-US-targets.html
Mooie trolvideo van Obama's dochtertje gaat dat worden :')
pi_130916151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:28 schreef Aloulou het volgende:
Prachtig, alleen jammer dat niemand er wat van gelooft qua oprechtheid en transparantie.

Het conflict zit in een impasse. Of hij blijft aan en vecht dus door, of hij stapt op. Zo simpel is het. Hij kiest om door te vechten. En daarmee is er geen diplomatieke oplossing te vinden. Wellicht als hij op zijn laatste been (of teen) staat, maar nu nog niet.
Nou, JIJ gelooft niet in die oprechtheid en transparantie. En natuurlijk vecht hij door, zolang het alternatief is dat Syrië wordt omgetoverd in een Wahabistische dictatuur, zoals de 'Reli-alliantie' wil.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130916308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:37 schreef Duizend-Bommen het volgende:

Nou, JIJ gelooft niet in die oprechtheid en transparantie. En natuurlijk vecht hij door, zolang het alternatief is dat Syrië wordt omgetoverd in een Wahabistische dictatuur, zoals de 'Reli-alliantie' wil.
Mijn mening doet er niet, net zo min als die van jou. Ik geloof de oogarts wel inmiddels, na lang nadenken over de kwestie ben ik erover uit dat hij wel oprecht is in zijn hervormingen. Er zit dus ook een democratisch gekozen oppositie in Damascus, net zoals de verkiezingen in de toekomst zeker transparent en vrij zullen zijn. Hoewel ik wel vermoed dat Bashar een grote kans maakt om die te winnen gezien zijn gigantische populariteit in Syrie.

Niettemin zijn de belangrijke landen in de internationale politiek - en die het Assad regime nu in de weg zitten - niet overtuigt van de oprechtheid en transparantie van Bashar. Men vind het, raar genoeg, allemaal wat telaat die hervormingen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130917277
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:41 schreef Aloulou het volgende:
Hoewel ik wel vermoed dat Bashar een grote kans maakt om die te winnen gezien zijn gigantische populariteit in Syrie.
Dat vermoeden heb ik ook. Zij het dat hij niet zozeer mateloos populair is, maar door de meeste Syriërs wel wordt gezien als iemand die zijn rug recht hield, toen Salafistisch horden en obscure westerse mogendheden, met Israël als kwade genius in de stoel van de chauffeur, het land bestormden.

Die perceptie, van uiteenlopende machten die te kwader trouw zijn, en ieder met een eigen agenda het Midden-Oosten trachten te ontwrichten, maakt zich in rap tempo meester van de landen in die regio. Maar ook elders in de wereld begint dat kwartje te vallen.

De tragiek is, in mijn visie, dat de meeste Europeanen en Amerikanen helemaal geen agenda hadden, maar ook geen serieuze compassie met de mensen in de landen die werden getroffen door het oorlogsleed. Teveel 'ver van mijn bed, Mien, doe mij nog een biertje!'-show. Met op de achterhand de 'enge Moslims'-retoriek van extreme nationalisten.
Tegen de tijd dat ze de aandrang voelden om 'iets' te doen, hadden ze geen idee wat er speelde. 'Iets met 9/11'. En dat is nu geworden: 'Iets met gifgas'.....'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130917659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:34 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)tack-US-targets.html
Mooie trolvideo van Obama's dochtertje gaat dat worden :')
An Iranian strategic expert

Wat een zwaktebod van de Iraniërs zeg. Als je als een hooggeplaatse Iraanse ambtenaar moet dreigen met ontvoeringen van burgers dan vrees ik voor de staat waar het leger nu in verkeert.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130917965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:24 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

An Iranian strategic expert

Wat een zwaktebod van de Iraniërs zeg. Als je als een hooggeplaatse Iraanse ambtenaar moet dreigen met ontvoeringen van burgers dan vrees ik voor de staat waar het leger nu in verkeert.
Daily Mail.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130918027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:13 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook. Zij het dat hij niet zozeer mateloos populair is, maar door de meeste Syriërs wel wordt gezien als iemand die zijn rug recht hield, toen Salafistisch horden en obscure westerse mogendheden, met Israël als kwade genius in de stoel van de chauffeur, het land bestormden.

Die perceptie, van uiteenlopende machten die te kwader trouw zijn, en ieder met een eigen agenda het Midden-Oosten trachten te ontwrichten, maakt zich in rap tempo meester van de landen in die regio. Maar ook elders in de wereld begint dat kwartje te vallen.

De tragiek is, in mijn visie, dat de meeste Europeanen en Amerikanen helemaal geen agenda hadden, maar ook geen serieuze compassie met de mensen in de landen die werden getroffen door het oorlogsleed. Teveel 'ver van mijn bed, Mien, doe mij nog een biertje!'-show. Met op de achterhand de 'enge Moslims'-retoriek van extreme nationalisten.
Tegen de tijd dat ze de aandrang voelden om 'iets' te doen, hadden ze geen idee wat er speelde. 'Iets met 9/11'. En dat is nu geworden: 'Iets met gifgas'.....'.
Als er een land is dat niks re maken heeft met de burgeroorlog dan is het Israel wel zeg.
pi_130918068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:13 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Dat vermoeden heb ik ook. Zij het dat hij niet zozeer mateloos populair is, maar door de meeste Syriërs wel wordt gezien als iemand die zijn rug recht hield, toen Salafistisch horden en obscure westerse mogendheden, met Israël als kwade genius in de stoel van de chauffeur, het land bestormden.
Klopt, maar je moet Bashar's populariteit niet onderschatten hoor. Syriers zien in hem een hervormer van grote proporties. En hij is er al mee begonnen ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:13 schreef Duizend-Bommen het volgende:
De tragiek is, in mijn visie, dat de meeste Europeanen en Amerikanen helemaal geen agenda hadden, maar ook geen serieuze compassie met de mensen in de landen die werden getroffen door het oorlogsleed. Teveel 'ver van mijn bed, Mien, doe mij nog een biertje!'-show. Met op de achterhand de 'enge Moslims'-retoriek van extreme nationalisten.
Tegen de tijd dat ze de aandrang voelden om 'iets' te doen, hadden ze geen idee wat er speelde. 'Iets met 9/11'. En dat is nu geworden: 'Iets met gifgas'.....'.
Dat is logisch. Net zomin als dat de gemiddelde Syrier niet wakker ligt van een tragedie in Japan of Europa. Je identificeert nou eenmaal een stuk minder met die mensen en zij met Europeanen. Aard van het beestje.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130918139
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:
Als er een land is dat niks re maken heeft met de burgeroorlog dan is het Israel wel zeg.
Israel heeft Syrie toch herhaaldelijk wel een paar tikken verkocht. Daarnaast, in het huidige Midden-Oosten heeft Israel sowieso met alle oorlogen te maken en ook binnenlandse ellende te maken. Dat weet jij zelf ook wel.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130918243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Israel heeft Syrie toch herhaaldelijk wel een paar tikken verkocht. Daarnaast, in het huidige Midden-Oosten heeft Israel sowieso met alle oorlogen te maken en ook binnenlandse ellende te maken. Dat weet jij zelf ook wel.
Dat had weinig te maken met de loop van de burgeroorlog, deze ook nauwelijks beïnvloed, en was puur tegen het bewapenen van Hezbollah.

En nee, daar heeft Israel bijna niets mee te maken, dat weet jij zelf ook wel en anders nu wel.
pi_130918287
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Daily Mail.
http://www.dailymail.co.u(...)tack-US-targets.html

--->

http://dailycaller.com/20(...)ly-if-us-hits-syria/

---> en vervolgens word je naar een of andere vage blog gestuurd waar die dreigementen inderdaad op staan. Maar of dat nou van die strategic analist komt? :{ :{

http://alireza-forghani.blogfa.com/post-118.aspx

http://translate.google.n(...).com%2Fpost-118.aspx
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130918315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:44 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)tack-US-targets.html

--->

http://dailycaller.com/20(...)ly-if-us-hits-syria/

---> en vervolgens word je naar een of andere vage blog gestuurd waar die dreigementen inderdaad op staan. Maar of dat nou van die strategic analist komt? :{ :{

http://alireza-forghani.blogfa.com/post-118.aspx

http://translate.google.n(...).com%2Fpost-118.aspx
In ieder geval geen statement van de Iraanse overheid.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130918553
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

In ieder geval geen statement van de Iraanse overheid.
Nee, inderdaad. Ik had ook beter moeten weten dat MSM NSDAP-Today weer eens onzin zat te verkondigen.

OT:

:9

"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130920416
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:42 schreef DeParo het volgende:
Dat had weinig te maken met de loop van de burgeroorlog, deze ook nauwelijks beïnvloed, en was puur tegen het bewapenen van Hezbollah.

En nee, daar heeft Israel bijna niets mee te maken, dat weet jij zelf ook wel en anders nu wel.
Natuurlijk heeft Israel daar een reden voor, neemt niet weg dat ze Syrie meerdere malen hebben aangevallen. Pas als de Israelische staat is ontmantelt kan het M-O echt een weg naar vrede inslaan, dat weet jij ook. Zolang Israel bestaat blijft het elke keer hetzelfde liedje.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130920740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als ik die plaatjes bekijk lijkt het er wel op gelukkig.
[ afbeelding ]
185 undecided/unknown? Die zijn om te kopen zeker.
-
pi_130920994
Waar zij op wachten is waarschijnlijk 11 september (of misschien 13 september?), aangezien weer de psychologische 9/11 datum eraan komt. Psychologische oorlogsvoering is een van de sterkste wapens (en het heeft gewerkt over de afgelopen twaalf jaar, de politieke verschuivingen en veranderingen laten dit duidelijk zien) Zowel Assad als het Westen gebruikt psychologische oorlogsvoering om zowel de massa te organiseren als die doorlopend in angst te houden (dat zorgt voor organisatie van die massa)
Een aanval op Syrie zal gaan zorgen voor versnelde organisatie burgerbevolkingen (zowel daar als hier, die shock and awe beelden zullen weer de emoties sterk laten oplopen)
pi_130921037
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet, net zo min als die van jou. Ik geloof de oogarts wel inmiddels, na lang nadenken over de kwestie ben ik erover uit dat hij wel oprecht is in zijn hervormingen. Er zit dus ook een democratisch gekozen oppositie in Damascus, net zoals de verkiezingen in de toekomst zeker transparent en vrij zullen zijn. Hoewel ik wel vermoed dat Bashar een grote kans maakt om die te winnen gezien zijn gigantische populariteit in Syrie.

Niettemin zijn de belangrijke landen in de internationale politiek - en die het Assad regime nu in de weg zitten - niet overtuigt van de oprechtheid en transparantie van Bashar. Men vind het, raar genoeg, allemaal wat telaat die hervormingen.
Ben je nu ineens gedraaid?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130921121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:12 schreef Synthercell het volgende:
Waar zij op wachten is waarschijnlijk 11 september (of misschien 13 september?), aangezien weer de psychologische 9/11 datum eraan komt. Psychologische oorlogsvoering is een van de sterkste wapens (en het heeft gewerkt over de afgelopen twaalf jaar, de politieke verschuivingen en veranderingen laten dit duidelijk zien) Zowel Assad als het Westen gebruikt psychologische oorlogsvoering om zowel de massa te organiseren als die doorlopend in angst te houden (dat zorgt voor organisatie van die massa)
Een aanval op Syrie zal gaan zorgen voor versnelde organisatie burgerbevolkingen (zowel daar als hier, die shock and awe beelden zullen weer de emoties sterk laten oplopen)
Dit dus.

Een false flag aanval op een Amerikaans monument op 9/11 door de Mossad 'Hezbollah' wederom gefinancierd door Saudi-Arabië Iran en gefaciliteerd door de CIA Bashar Al-Assad. En de Amerikanen mogen weer een decennium lang bloeden van Iran tot Syrië, om hun moordlustige heersers te behagen.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130921530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:48 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik zag een kop in RT vandaag (heb het artikel niet gelezen) dat Frankrijk te krap bij kas is om een oorlog te betalen.
Dat is geen probleem, de Golfstaten betalen.
-
pi_130921656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:37 schreef Aloulou het volgende:
Klopt, maar je moet Bashar's populariteit niet onderschatten hoor. Syriers zien in hem een hervormer van grote proporties. En hij is er al mee begonnen
In dat geval is de oplossing eenvoudig. De VS gebruikt zijn macht om de buitenlandse inmenging aan banden te leggen. Assad paait de gematigde oppositie, zoals deze bestond bij aanvang van het burgerprotest, met concessie te gunste van de bevolking. De extremistische opstandeling worden bestreden.

Maar ik heb zo'n mijn twijfels bij de huidige populariteit van Assad. Als hij zo'n grote hervormer is, dan had hij burgerprotest, waarmee alles begon, aangegrepen om te hervormen.
The view from nowhere.
pi_130921804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Israel daar een reden voor, neemt niet weg dat ze Syrie meerdere malen hebben aangevallen. Pas als de Israelische staat is ontmantelt kan het M-O echt een weg naar vrede inslaan, dat weet jij ook. Zolang Israel bestaat blijft het elke keer hetzelfde liedje.
Jij denkt dat er zelfs met deze sektarische strijd nog iets als vrede op korte termijn in het MO kan komen?
Een wenselijke vorm van vrede?
Een houdbaarheidsdatum van minder dan een dag?

Maar goed dat we erover eens zijn dat Israel weinig met deze burgeroorlog te maken heeft zo!
pi_130921811
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In dat geval is de oplossing eenvoudig. De VS gebruikt zijn macht om de buitenlandse inmenging aan banden te leggen. Assad paait de gematigde oppositie, zoals deze bestond bij aanvang van het burgerprotest, met concessie te gunste van de bevolking. De extremistische opstandeling worden bestreden.

Maar ik heb zo'n mijn twijfels bij de huidige populariteit van Assad. Als hij zo'n grote hervormer is, dan had hij burgerprotest, waarmee alles begon, aangegrepen om te hervormen.
Welk protest?

Dit protestje?


Of deze?

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130921956
Kerry begaat weer eens een blunder.

But the head of the Defense Intelligence Agency recently expressed concern that the most radical elements could take over in Syria, and some stories of opposition brutality support that view.
I agree with that. We are all concerned about that. That is a legitimate concern. It is one of the concerns, actually, where Russia and the United States have something in common. We share a concern about the increase of the radicals. My concern is that if we don’t hold Saddam -- I mean Bashar al-Assad ...

It’s an understandable Freudian slip.
No, no, no. If we don’t hold Bashar al-Assad responsible for the use of chemical weapons; if the United States doesn’t step up, with allies, in order to assert this international norm with respect to the prohibition on the use of chemical weapons; if we don’t step up to do that, I believe what will happen is that the United States will lose the current influence that we have -- which has helped the moderate opposition to separate and make sure that assistance is not going to the bad guys and that they are operating independently of them. What I fear is that the support that has been directed appropriately, in the way that it is now, will stop. They will stop listening. They won’t feel that the United States needs to be listened to. Any leverage we have for behavior will be gone. And you will see vast amounts of money start pouring in to the worst actors.
http://www.huffingtonpost(...)syria_n_3881200.html

Zijn vorige faal:

Where's that exactly, Mr Secretary of State? John Kerry makes up new country 'Kyrzakhstan'
http://www.dailymail.co.u(...)try-Kyrzakhstan.html
-
pi_130921962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In dat geval is de oplossing eenvoudig. De VS gebruikt zijn macht om de buitenlandse inmenging aan banden te leggen. Assad paait de gematigde oppositie, zoals deze bestond bij aanvang van het burgerprotest, met concessie te gunste van de bevolking. De extremistische opstandeling worden bestreden.

Maar ik heb zo'n mijn twijfels bij de huidige populariteit van Assad. Als hij zo'n grote hervormer is, dan had hij burgerprotest, waarmee alles begon, aangegrepen om te hervormen.
Je zou vraagtekens moeten zetten bij jouw aanname van de spontaniteit van de 'demonstraties'. In alle landen ter wereld, ook Nederland, is er een voedingsbodem voor demonstraties. In Arabische landen (culturen) is er meer draagvlak voor, ongeacht de aard van de regering.

Ik vermoed dat buitenlandse entiteiten de massademonstraties hebben getriggerd en vervolgens bewust uit de hand laten lopen om zodoende een 'burgeroorlog' te veroorzaken. Zij hebben de populariteit van Assad onderschat en nu is het de taak van internationale jihadisten en hun luchtmacht (NATO) om Syrië alsnog te ontaarden. Maar goed, ik heb hier noch bronnen noch bewijs voor dus het blijft bij speculatie van mijn kant. Mijn theorie/hypothese is natuurlijk voor verbetering vatbaar. :)
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130922269
THE_47th twitterde op zaterdag 07-09-2013 om 17:25:16 As of today, there are 270 "undecided" Congressmen about striking Assad. @AIPAC is sending 250 members to lobby them http://t.co/BxDkSTb44K reageer retweet
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')