abonnement Unibet Coolblue
pi_130900002
Waar kan ik de kleding die ik niet meer draag het beste kwijt, zodanig dat:

-Kleding die nog goed is me het meeste geld oplevert.
Is alleen marktplaats dan een optie, of zijn er ook winkeltjes of kringlopen waar je kleding naartoe kan brengen en waar je er dan geld voor krijgt? En levert dit ongeveer net zoveel op als via marktplaats (of meer)?
En zijn er ergens ruilpartys of ruilsites voor kleding of zo?

-Kleding die totaal is afgeragd en te oud om nog te dragen nog verwerkt kan worden (tot stoflap e.d.) Of evt. ook nog geld voor me opbrengt, bijv. per kilo stof of zo.

-Het liefst steun ik ook een zo goed mogelijk doel ermee. Maar ben vooral benieuwd naar waar ik er zelf nog wat aan kan verdienen, en het dan toch ergens heenbrengen waar het nuttig wordt gebruikt. Ik help ook graag het milieu/ vind het fijn om mee te helpen tegen verspilling :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:01:47 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130900670
H&M heeft of had zo'n actie dat als je een zak kleren inlevert je een bon van de H&M krijgt ofzoiets, mocht ook kapotte kleding zijn dacht ik. Maar het zet niet echt zoden aan de dijk, denk dat je meer kans maakt via MP, of gewoon via FOK!.
pi_130901230
Een FOK-kledingruilmeet organiseren ;) vast genoeg dames hier die daar aan mee willen doen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_130901411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:11 schreef Caithlinn het volgende:
Een FOK-kledingruilmeet organiseren ;) vast genoeg dames hier die daar aan mee willen doen.
Best een goed idee ja :) Al heb ik er momenteel geloof ik liever geld voor dan nieuwe/ andere kleding. Wil toch eerst afvallen eigenlijk :P
pi_130901702
Waarom sodemieter je het niet gewoon in zo'n kledingcontainer?
Schip ahoy!
pi_130901950
Ik heb es zitten kijken op wat sites. Best nog wat winkeltjes hier in mijn stad waar je kleding kunt inleveren (waar je dan na verkoop 39% van krijgt). Maar dit moet dan perse kleding zijn uit het duurdere segment (geen H&M, Zara, C&A) en kleding die max anderhalf jaar oud is/ waarvan het model nog steeds in de mode is. Oja en bovendien seizoensgebonden, dus kan nu mijn zomer en lentekleding nergens kwijt.

Das beetje balen. Meeste kleding die ik heb is toch wel het goedkopere segment: H&M, Vero Moda, etc. En meeste kleding die ik heb is toch wel 'oud' (wel veel praktisch ongedragen dingen en dus nog brandschone dingen, maar die hangen dan al 5 jaar in mijn kast of zo).

Ook heb ik nog een aantal heel aparte/ exentrieke kledingstukken (van m'n moeder gekregen voornamelijk :') ) waarvan er een aantal misschien wel wat duurder zijn. Zou zo'n winkeltje dat misschien wel aannemen omdat het apart is (mits beetje sjiek of duur of leuk exentriek) of maak ik daar dan ook 0% kans mee want 'niet in de mode geweest'?

Iemand ervaring met dit soort winkeltjes?
pi_130902126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom sodemieter je het niet gewoon in zo'n kledingcontainer?
Dat kan. Maar levert me geen geld op, alleen ruimte :P En die kledingcontainers weet ik niet waar het terecht komt. Als ik het toch gratis weggeef, dan liefst wel een zo goed mogelijk doel. Niet om de winst van een of ander commercieel bedrijf te spekken.
pi_130902154
En je gaat al die moeite doen voor misschien vijftien euro?
Schip ahoy!
pi_130902260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
En je gaat al die moeite doen voor misschien vijftien euro?
Ben dus even aan het kijken waar ik er zo min mogelijk moeite voor hoef te doen. Alles 1 voor 1 op marktplaats zetten kost nogal moeite ja.
Maar de paar duurste/ leukste dingen op MP knallen en de rest in bulk ergens verkopen in een winkel, is dan misschien wel een optie :) En voor geld moet je nu eenmaal werken :P
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:25:23 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_130902351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:01 schreef CherryOnTop het volgende:

H&M heeft of had zo'n actie dat als je een zak kleren inlevert je een bon van de H&M krijgt ofzoiets, mocht ook kapotte kleding zijn dacht ik. Maar het zet niet echt zoden aan de dijk, denk dat je meer kans maakt via MP, of gewoon via FOK!.
15% korting volgens mij.
Ik heb ook eens een keer kleren in een zak gedaan, maar voor ik naar buiten ging bedacht ik mij dat ik dus echt niet met een AH-zak met oude troep bij de kassa van H&M ga staan :D

Anyways: Ontopic, misschien wachten tot 'Koning-Willem-Alexander-Dag' om duurzaam te doen en er toch geld aan te verdienen? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:30:57 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_130902698
De crisis slaat volgens mij nu echt toe :+
Gooi die afgeragde en uitgewoonde troep gewoon weg of gooi het in een container van de kledingopvang of hoe het ook moge heten ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_130902753
Zijn er ook kringloopwinkels (liefst in Nijmegen) die kleding innemen voor geld? En dan dus niet alleen de kleding uit het duurdere segment die max 1,5 jaar oud mag zijn, maar ook gewoon andere kleding die nog goed is en er nog okee uitziet.

Je hebt hier wel Het goed, maar als ik op hun site kijk geven ze dus niks voor je kleding of spullen. Alleen als je iets hebt ter waarde van 200 euro of meer hebben ze een verkoopservice. Maar das dan per artikel (neem ik aan).
pi_130902896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:30 schreef APK het volgende:
De crisis slaat volgens mij nu echt toe :+
Gooi die afgeragde en uitgewoonde troep gewoon weg of gooi het in een container van de kledingopvang of hoe het ook moge heten ^O^
Tweedehands is booming jonguh :P
Neuh valt wel mee met die crisis hier. Nog nooit 'zoveel' verdiend als nu (sowieso nooit veel verdiend _O- ), maar ik weet dat er voor mij slechtere tijden aankomen binnenkort, dus beetje lucratief bezig zijn terwijl ik m'n huis opruim kan geen kwaad *O*
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:41:41 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_130903166
Je bent nu toch gewoon eurootjes aan het schrapen?
Kan mij niet voorstellen dat het over honderden euros gaat :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_130903270
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:35 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Tweedehands is booming jonguh :P
Neuh valt wel mee met die crisis hier. Nog nooit 'zoveel' verdiend als nu (sowieso nooit veel verdiend _O- ), maar ik weet dat er voor mij slechtere tijden aankomen binnenkort, dus beetje lucratief bezig zijn terwijl ik m'n huis opruim kan geen kwaad *O*
Als het merkkleding is en het ziet er nog mooi uit zou ik het op MP zetten :+

Hoeveel heb je al binnen geharkt dan? en waarmee? :D
pi_130903475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als het merkkleding is en het ziet er nog mooi uit zou ik het op MP zetten :+

Hoeveel heb je al binnen geharkt dan? en waarmee? :D
Met m'n gewone werk bedoel ik ;) Ben helaas niet zo iemand die de ideeen en de guts heeft om ergens snel geld mee te verdienen :+ Verder dan Marktplaats kom ik niet en dat levert bar weinig op ;(
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:48:20 #17
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_130903501
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:20 schreef bulbjes het volgende:
Ik heb es zitten kijken op wat sites. Best nog wat winkeltjes hier in mijn stad waar je kleding kunt inleveren (waar je dan na verkoop 39% van krijgt). Maar dit moet dan perse kleding zijn uit het duurdere segment (geen H&M, Zara, C&A) en kleding die max anderhalf jaar oud is/ waarvan het model nog steeds in de mode is. Oja en bovendien seizoensgebonden, dus kan nu mijn zomer en lentekleding nergens kwijt.

Das beetje balen. Meeste kleding die ik heb is toch wel het goedkopere segment: H&M, Vero Moda, etc. En meeste kleding die ik heb is toch wel 'oud' (wel veel praktisch ongedragen dingen en dus nog brandschone dingen, maar die hangen dan al 5 jaar in mijn kast of zo).

Ook heb ik nog een aantal heel aparte/ exentrieke kledingstukken (van m'n moeder gekregen voornamelijk :') ) waarvan er een aantal misschien wel wat duurder zijn. Zou zo'n winkeltje dat misschien wel aannemen omdat het apart is (mits beetje sjiek of duur of leuk exentriek) of maak ik daar dan ook 0% kans mee want 'niet in de mode geweest'?

Iemand ervaring met dit soort winkeltjes?
Vintage kleding kan je misschien voor een mooie prijs verkopen.
Isn't it ironic, don't you think
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')