Okee.. waar moet ik beginnen..
Ik heb weinig reiservaring. Met mijn familie gingen we alleen in Nederland op vakantie dus los van school ben ik nooit in het buitenland geweest, en ook dat was niet spectaculairder dan België en grens Duitsland. Met mijn eerste partner was het niet anders, hij was ook liever in Nederland. Met mijn tweede (en huidige) partner trok het wel, maar hebben we de eerste jaren gespaard (en dus veel gewerkt) voor ons droomhuisje. Dat is gelukt, en nu willen we eens wat van Europa zien, gewoon met de auto.
Dus houd in je achterhoofd: geen reiservaring
We houden allebei totaal niet van warmte. Naar een warm land, of liggen bakken aan het strand of met 25 graden door een stad banjeren is niet aan ons besteed.
Ons idee is dan ook om in oktober erop uit te gaan.
Cultuur en natuur idee.
Iets wat ik sowieso wil bezoeken is Theresienstadt (bij een volgende trip ooit nog eens naar Auschwitz).
Maar ik heb geen idee wat en hoe in te plannen.
Ik ben bijvoorbeeld geen stadsmens, maar het lijkt me wel mooi om ook een dagje Praag te plannen. Ik hoef niet alles te zien van Praag, want Theresienstadt en het Reuzengebergte staan hoger op mijn verlanglijstje.
Maar om nu naar Tsjechië te gaan zonder Praag te bezoeken.. nee dat wil ik liever ook niet.
Dus, een dagje Praag, beetje sfeer proeven, de stad wat bekijken.. is dat wat? Of skippen voor een volgende, misschien langere stedentrip?
Ik wil namelijk geen weken weg, ik zat eerder te denken aan een dag of 6..
Voor iemand die nooit op vakantie gaat lijkt me dat een mooi begin?
Zoals gezegd staat het Reuzengebergte ook op mijn verlanglijstje.
Ik dacht zelf om in de nacht te gaan rijden, en dan ergens in de ochtend ergens in Duitsland aan te komen. Daar rustig in vakantiestijl komen, daar ook te overnachten en 's ochtends na het uitchecken richting Tsjechië te gaan.
Wie heeft een tip voor de eerste dag in Duitsland? Ik dacht zelf ergens tussen Hannover en Leipzig een dorpje of mooie omgeving? Iemand tips?
Daarna dus richting Tsjechië. Hoe te doen met overnachting? Ik ben niet het type om op een slaapzaal te liggen, dus het worden budget hotelletjes (een duur hotel en er amper zijn is zonde).
We kunnen eerst naar Theresienstadt gaan, daar in de buurt ook een hotelletje te boeken voor 2 nachten. In die 2 dagen dus Theresienstadt en Praag bezoeken.
Dan zijn er al 3 dagen om.. De overige dagen via het Reuzengebergte en Duitsland weer naar huis.
Wie heeft een soortgelijke trip gedaan, weet goedkope, leuke plekjes om te overnachten?
Ik ben niet op zoek naar een bruisend nachtleven

Interesses: kastelen, natuurparken, cultuur (bijvoorbeeld hunebedden, kolenmijn, zoutmijn etc)