abonnement Unibet Coolblue
pi_130888245
Iemand heeft mijn vriendin opgelicht op Marktplaats, maar omdat we een gedeelde rekening hebben ben ik nu ook boos :)

Hij gebruikte zijn echte voornaam in de communicatie en gewapend met het telfoonnummer en wat speurwerk was deze jongen vrij gemakkelijk te vinden. Hij heeft bijv in conversaties op Partyflock zijn telefoonnummer uitgewisseld met iemand anders en op foto's van andere social media zie je duidelijk zijn hobbies.
Kijkende naar zijn andere advertenties op MP biedt hij ook spullen aan die exact overeenkomen met zijn hobbies.
Kan nog wel 10 dingen opschrijven, maar alles wat ik uitzoek heeft een 100% match, oftewel, ik weet wie het is en inmiddels ook waar ie woont en werkt.

Wat kan ik nu het beste als volgende stap doen? Aangifte gebeurt helemaal niets mee kennelijk
pi_130888320
iets kopen met een ander account en dan gaan afhalen.
Hier staat niets.
pi_130888466
Naar hem toe gaan?
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_130888499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:17 schreef zZaZz het volgende:
Aangifte gebeurt helemaal niets mee kennelijk
Je helpt er in elk geval een volgende mee en meteen een gratis tip voor je vriendin de volgende keer:

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_130888558
Waar bestond de oplichting uit dan?
pi_130888641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:25 schreef Thomas B. het volgende:
Waar bestond de oplichting uit dan?
Een mobiele telefoon die ie na ontvangst van het geld meteen zou opsturen.
Dat is nooit gebeurd en zegt als je 'm opbelt dat ie dat ook niet gaat doen en dat we pech hebben.
Haalt natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan
pi_130888748
Ga dan naar zijn huis.
Ура для россии
pi_130888760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:27 schreef zZaZz het volgende:

[..]

Een mobiele telefoon die ie na ontvangst van het geld meteen zou opsturen.
Dat is nooit gebeurd en zegt als je 'm opbelt dat ie dat ook niet gaat doen en dat we pech hebben.
Haalt natuurlijk het bloed onder je nagels vandaan
Ai heel zuur inderdaad. Ongelofelijk dat soort volk :{ Maar hoe weet je zo zeker dat er niks gebeurt met een aangifte? Je hebt iig bewijs dat het geld is overgemaakt. En neem sowieso even contact op met MP. Je bent vast niet de eerste.
pi_130888823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:23 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Je helpt er in elk geval een volgende mee en meteen een gratis tip voor je vriendin de volgende keer:

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Had ik al gechecked. Naam niet bekend. Kans is volgens mij ook klein dat het een notoire oplichter is die een profiel van een ander misbruikt en zo heel diep zich in de details heeft verdiept.
Als je dat doet dan misbruik je de identiteit van zo'n persoon om zoveel mogelijk mensen op te lichten. Dit is gewoon een domme jongen van 20 die niet weet dat je heel veel kan vinden op het internet
pi_130888877
Ik schop hem naar WGR, daar zitten de kenners.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130888960
Ga er gewoon heen man. Bel aan, loop naar binnen, pak die telefoon of iets van vergelijkbare waarde en loop weer weg. Dit zijn geen grappen.
pi_130888983
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:33 schreef zZaZz het volgende:

[..]

Had ik al gechecked. Naam niet bekend.
Jammer, misschien is het een beginnende dommerik. Zeker aangezien je hem zo snel gevonden hebt.
Pas wel op met langsgaan, aangezien je nooit weet wat voor koekwoes het kan zijn.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:43:50 #13
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130889150
Wat een klote vraag, TS :')

Naar z'n huis toe gaan, hem laten betalen en 'm dan een koek op zijn neus geven. Anders Marktplaats inlichten :Y
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130889215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:37 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ga er gewoon heen man. Bel aan, loop naar binnen, pak die telefoon of iets van vergelijkbare waarde en loop weer weg. Dit zijn geen grappen.
Goeie kans dat ie in een woonwagen woont en je dan heb je meteen het hele kamp over je heen. Nee, dat zou ik zeker niet doen.
pi_130889228
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:19 schreef Prospos het volgende:
iets kopen met een ander account en dan gaan afhalen.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_130889581
Hij woont niet in een woonwagen, maar behoort zeker niet tot de elite.
Gewone tussenwoning en hij is een moeilijk lerende jongere. Hij zit ook in zo'n programma van de gemeente die als een soort van mediator helpt met het vinden van werk.
Dat heeft ie inmiddels wel en ik weet ook waar dat is. Werk bellen heeft niet zoveel zin denk ik. Straks komt ie nog op straat te staan, daar help ik de maatschappij niet zoveel mee me dunkt :')
Erg sterk oogt ie niet, wel een vaste vriendengroep om 'm heen van een mannetje of 4.

Op zijn facebook laat ie zien wat ie zoal dagelijks doet en gaat doen, zo weet ik ook waar ie vanavond heengaat.
Ik zat eraan te denken om zoveel mogelijk info te verzamelen en 'm dan op zijn thuisnummer bellen en dan in een paar zinnen laten blijken wat ik van 'm weet en dan met wat dreigende taal te intimideren zodat ie het geld terugstort.
pi_130889702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:58 schreef zZaZz het volgende:
Hij woont niet in een woonwagen, maar behoort zeker niet tot de elite.
Gewone tussenwoning en hij is een moeilijk lerende jongere. Hij zit ook in zo'n programma van de gemeente die als een soort van mediator helpt met het vinden van werk.
Dat heeft ie inmiddels wel en ik weet ook waar dat is. Werk bellen heeft niet zoveel zin denk ik. Straks komt ie nog op straat te staan, daar help ik de maatschappij niet zoveel mee me dunkt :')
Erg sterk oogt ie niet, wel een vaste vriendengroep om 'm heen van een mannetje of 4.

Op zijn facebook laat ie zien wat ie zoal dagelijks doet en gaat doen, zo weet ik ook waar ie vanavond heengaat.
Ik zat eraan te denken om zoveel mogelijk info te verzamelen en 'm dan op zijn thuisnummer bellen en dan in een paar zinnen laten blijken wat ik van 'm weet en dan met wat dreigende taal te intimideren zodat ie het geld terugstort.
Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat aangifte doen niet helpt? Je hebt bewijs van betaling, dus aangifte lijkt me sowieso verstandig. En heb je Marktplaats nou al ingelicht? Zou ik allemaal eerst doen voordat je eigen rechter gaat spelen.
pi_130889879
Langsgaan met een paar vrienden
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_130890002
Tvp
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:15:09 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130890054
Eigenlijk moet je dit soort figuren rauwelijks dagvaarden. Gewoon om het idee
pi_130890056
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat aangifte doen niet helpt? Je hebt bewijs van betaling, dus aangifte lijkt me sowieso verstandig. En heb je Marktplaats nou al ingelicht? Zou ik allemaal eerst doen voordat je eigen rechter gaat spelen.
Marktplaats doet hier niks mee
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_130890165
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Marktplaats doet hier niks mee
Aan de fraude zelf kunnen ze idd weinig doen waarschijnlijk, maar het kan een preventieve werking hebben. Vond dit op site van marktplaats inclusief een link naar een aangifteformulier:
quote:
In het geval dat de transactie toch is misgegaan en u bent opgelicht, raden wij u aan te allen tijde hiervan aangifte te doen bij de Politie. De aangifte komt ook bij Marktplaats terecht, zodat wij preventieve maatregelen kunnen treffen.
http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/
pi_130890167
Weet niet zo goed waar je precies op uit bent, gaat het nu om geld dat je terug wil of wil je 'wraak'?
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:48:05 #24
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_130890949
Bel z'n ouders op en leg het verhaal uit.
Mocht dat niks opleveren, even langsgaan idd.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_130893506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bel z'n ouders op en leg het verhaal uit.
Mocht dat niks opleveren, even langsgaan idd.
Dit dus. Mijn pa heeft ook wel een paar keer zo'n knulletje gehad die dacht snel geld te verdienen door een pak water of een steen op te sturen :')
Even facebooken, pa en ma opbellen; "Hoi jullie zoon verkoopt videokaarten maar stuurt stenen".
Binnen 3 dagen geld terug op de rekening en een excuuskaartje van de ouders met een bedankje dat we ze erop gewezen hebben en dat zoonlief enige tijd een zware tijd thuis zal hebben ^O^
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')