abonnement Unibet Coolblue
pi_131124332
een kennis van ons/ collega van M krijgt t nu steevast voor elkaar onze kinderen 'Alice, Alex en Lisa te noemen.
1 fout, oke..maar alle 3 :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:10:07 #102
403253 Meke
after all this time? always.
pi_131125346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Wij zeggen Luusie
Mooi :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:33:53 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131126097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:
een kennis van ons/ collega van M krijgt t nu steevast voor elkaar onze kinderen 'Alice, Alex en Lisa te noemen.
1 fout, oke..maar alle 3 :P
:D Whut?
Mijn opa noemde mijn broertje Jordan stevast Donald trouwens _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_131126646
Zowel Julan als Julin stonden hier op de jongenslijst O+ Ik vind het dus ook niet te vrouwelijk, maar ik hou van zachte jongensnamen!

En mensen die namen steevast verkeerd blijven zeggen vind ik altijd zo loos :') . Het staat zo ongeïnteresseerd! Alhoewel, als je die lijst ziet van SVB, dan kan ik het in sommige gevallen nog wel begrijpen eigenlijk ;)
pi_131126798
hoe gaat t met de kleine Nina dan?
pi_131126877
:D :'( :D

Dat doet me denken aan m'n schoonmoeder :') Ze heeft een vriendin die laatst ook oma werd, van een klein meidje genaamd 'Lynn', dus dat schiep een extra band naast het samen-oma-schap, want 'bijna dezelfde naam *O* '...

*kras*
pi_131127002
We hebben trouwens maar 2 vergissinkjes gezien op felicitatiekaarten: 'Min' en 'Ninn', dus dat is te overzien. En verder heeft IRL nog nooit iemand het fout gezegd *O*

Oja, en mijn oma typte eens per ongeluk 'Nen' in de email, maar daarvoor bood ze ook meteen daarna haar excuses aan ;)
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:11:25 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131127274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:59 schreef bellelena het volgende:
:D :'( :D

Dat doet me denken aan m'n schoonmoeder :') Ze heeft een vriendin die laatst ook . ma werd, van een klein meidje genaamd 'Lynn', dus dat schiep een extra band naast het samen-oma-schap, want 'bijna dezelfde naam *O* '...

*kras*
:X :'( :D

al snap ik het weer wel een beetje als het van een echte oudere generatie komt.
Mijn schoonmoeder dacht in het begin dat we voor Sylvester gekozen hadden :D Verder horen we wel regelmatig "hoe?" als we voor het eerst de naam zeggen tegen iemand. Misschien ligt het aan mijn uitspraak want ik vind hem op zich niet zo moeilijk. En we hadden de kapster die Silvani dacht en de verpleegster die Silverijn dacht.

Hmm, zal ik een doorverwijzing vragen voor de logopedist? :') .

Belle, de naam die jullie nu hebben voor een evt. volgende, is dat dezelfde die jullie hadden voor als Nin een jongen was geweest?
pi_131128109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

:X :'( :D

al snap ik het weer wel een beetje als het van een echte oudere generatie komt.
Mijn schoonmoeder dacht in het begin dat we voor Sylvester gekozen hadden :D Verder horen we wel regelmatig "hoe?" als we voor het eerst de naam zeggen tegen iemand. Misschien ligt het aan mijn uitspraak want ik vind hem op zich niet zo moeilijk. En we hadden de kapster die Silvani dacht en de verpleegster die Silverijn dacht.

Hmm, zal ik een doorverwijzing vragen voor de logopedist? :') .

Belle, de naam die jullie nu hebben voor een evt. volgende, is dat dezelfde die jullie hadden voor als Nin een jongen was geweest?
M'n schoonmoeder is al in de 60, en ze is ook nog eens Française, maar toch ;)

Silvani O+ Geniaal!
Toen we rondbelden na de geboorte vroeg iedereen ook wel 'hoe?!' maar die drie letters zijn zo gespeld ;) M'n schoonmoeder verkondigde (dankzij haar prachtige franse accent..) aan iedereen daar in de familie dat ze 'Nien' heette :D Dus er was toen onder (nederlandse) ooms en tantes enige verwarring over de uitspraak, maar dat was snel rechtgezet. Mijn eigen moeder moest aan de naam wennen, dat vond ik best wel jammer, want ik vind hem zelf zo mooi! Verder vragen mensen op straat nooit hoe ze heet en iedereen waar we (veel) mee omgaan weet wel hoe ze heet. En naar de kapper ga ik ook al nooit ;(

En dat tweede klopt ook ja! Al voordat ik ooit zwanger was, had ik de naam Nin in m'n hoofd voor een meisje, ik was er toen al heel erg verliefd op en gelukkig mijn lief ook toen ik de naam aan hem opperde. Toen ik zwanger was wilde ik ook zo'n klik hebben met de jongensnaam. Dat was geen gemakkelijke opgave en het duurde ook echt even voordat we de jongensnaam hadden, en het is dus ook echt een naam waar ik/we helemaal verliefd op zijn. Na de geboorte van Nin hebben we bedacht dat de naam ook gewoon heel goed voor een meisje kan en dat het dus gewoon sowieso de naam wordt van een eventuele tweede O+
pi_131128587
Mijn oma dacht dat we M Judas hadden genoemd. Mijn moeder heeft hem nog een tijdje Milan genoemd.

J. wordt ook vaak met -ei gespeld. Of nog erger, met -ie. Mijn moeder zet er ook nog wel eens Mar- voor.

En verder zegt de halve wereld J tegen D en vice versa :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:54:51 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131128682
Ben heel benieuwd Belle! :D

En je zou je kind maar Judas noemen. Bijbels of niet bijbels maakt me niet zoveel uit maar Judas gaat me wel een stapje te ver :+
pi_131128798
Ik snap de associatie lynn en nin wel. Qua klank hoor je wel enige overeenkomsten. Wij hebben nooit hoe? Gehoord bij de naam van ean. Wel hoor ik nog steeds hij i.p.v. Zij -O-

Kyara dat iedereen ze door elkaar haalt snap ik wel. Ik kan ze ook echt niet uit elkaar halen terwijl ik dat vaak bij tweelingen wel kan.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:01:11 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131128914
Maar FR, jullie naam is natuurlijk wel heel veel voorkomend. Dus dat herkennen mensen meteen. Silvijn en vooral Nin zijn wat minder bekende namen.

Laatst hing bij mijn vriend op het werk trouwens een geboortekaartje van een klant: S.ilveyn. Meh.
pi_131128975
Hee er zit een eend in je nopjes!!!
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:07:33 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131129135
Ik wilde eigenlijk een springende olifant maar dat lukte niet!

OT: de eend heet Gotthard.
pi_131129400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wilde eigenlijk een springende olifant maar dat lukte niet!

OT: de eend heet Gotthard.
Dat vind ik meer een naam voor een lama!
pi_131130198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar FR, jullie naam is natuurlijk wel heel veel voorkomend. Dus dat herkennen mensen meteen. Silvijn en vooral Nin zijn wat minder bekende namen.

Laatst hing bij mijn vriend op het werk trouwens een geboortekaartje van een klant: S.ilveyn. Meh.
Over alternatieve spellingen gesproken; n.a.v. dat fenomeen, bedachten mijn lief en ik gisteren eigenhandig (!) de naam Tion, uitgesproken als 'Sjon' (John) natuurlijk :+ *) Voor wie deze gouwe-ouwe toch eigenlijk wel heel graag wil meenemen naar de volgende ronde ;) Oh en voor de echte die-hard zou het zelfs gespeld kunnen worden als 'Tyonn' *;

Het kwam overigens voort uit het woord 'lotion'.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:42:43 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131130317
Oh Belle, you're too kind! Dat je dat pareltje niet alleen voor jezelf wil houden *;
pi_131130333
ik heb nog wel wat namen klaarliggen voor een vierde O+

in t zwangerencluppie: Noella & joella en jazzlin en jaylin

geen tweelingen, wel zusjes :{ en ik vond onze kinderen al aardig jip & janneke
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:46:29 #120
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_131130482
:D Alle 4 van elkaar????
Ik vind die van jou gewoon mooi passend, maar elk met een hele eigen klank en naam ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_131130495
Dat is wel heel Jut&Jul! Dat zet dan toch wel weer de deur op een kier, wat zeg ik, wagenwijd open natuurlijk, voor Nin&Pin O+
pi_131130521
Kennissen van vriendlief hebben onlangs een tweeling gekregen met de prachtige namen J.owi S.anti R.eece en D.evi L.ivay M.iro.
Wut.

Gelukkig komen de wensen van vriend en mij wat betreft babynamen best overeen dus het wordt meer een strijd om de naam op zich dan om de stijl van de naam zeg maar.
Geen Delano's, geen Yann i.p.v. Jan, geen Stormen of Winters.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_131130581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:46 schreef oh-oh het volgende:
:D Alle 4 van elkaar????
Ik vind die van jou gewoon mooi passend, maar elk met een hele eigen klank en naam ^O^
nee 2 gezinnen :)

vind ik ook hoor, al heeft Lucy wel erg veel weg van Lex zijn tweede naam ;) maar toen wisten we nog niet dat er een derde zou komen.
pi_131130623
Jemig RFR, die hebben flink geknutseld!

Yann, op z'n Frans is dan wel een zwak van mij, als dat tot de trashy namen behoort O+
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:49:55 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131130642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:46 schreef bellelena het volgende:
Dat is wel heel Jut&Jul! Dat zet dan toch wel weer de deur op een kier, wat zeg ik, wagenwijd open natuurlijk, voor Nin&Pin O+
Ik ken zusjes die Mandy, Sandy en Kimberley heten. Helaas heet het broertje geen Andy -O- en Kimberley was beter een Candy geweest. Maar ja.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')