abonnement Unibet Coolblue
pi_130857693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:35 schreef DeHovenier het volgende:

Leuk huisje! Wel groot voor in je eentje :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

YEAH BABY!
Gefeliciteerd! *O*
Dank jullie wel!
Het is inderdaad lekker ruim, ben er erg blij mee. Deze woning is speciaal voor mij geselecteerd. Goede buurt en zo, en maar aan 1 kant buren dus met geluidsoverlast zal het ook wel meevallen.
Het duurt alleen nog even voordat ik kan verhuizen, moet bijzondere bijstand aanvragen en dan nog een beetje klussen, o.a. vloerbedekking door het hele huis leggen, en dan kan ik over.

Maar iig super dat het eindelijk rond en geregeld is, ideale woning op maat mét een stukje begeleiding, helemaal goed!
pi_130861325
heuj volgende week weer stappen!
  zondag 8 september 2013 @ 19:40:04 #28
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_130958008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:52 schreef YokiKater het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie wel!
Het is inderdaad lekker ruim, ben er erg blij mee. Deze woning is speciaal voor mij geselecteerd. Goede buurt en zo, en maar aan 1 kant buren dus met geluidsoverlast zal het ook wel meevallen.
Het duurt alleen nog even voordat ik kan verhuizen, moet bijzondere bijstand aanvragen en dan nog een beetje klussen, o.a. vloerbedekking door het hele huis leggen, en dan kan ik over.

Maar iig super dat het eindelijk rond en geregeld is, ideale woning op maat mét een stukje begeleiding, helemaal goed!
Gefeliciteerd met deze stap, dat ziet er goed uit! Prettig dat het voor jou is geselecteerd. Zal wel fijn zijn als het niet te gehorig is (zoals bij mij). Een keuken met afzuigkap en een wc met wastafel :)
Is de huurprijs een beetje gunstig? Wat ik je kan aanraden, zijn verduisterende gordijnen. Ik heb deze zelf nog niet, maar dan kun je ook in juni en juli nog een beetje redelijk slapen.

Ik woon nog steeds waar ik begonnen ben. Laatst ben ik er achter gekomen dat het er bij de meeste buren gewoon veel moderner uitziet, ook de deuren (voor een huur van 440 euro een prachtige woning!). De vorige bewoners waren allochtonen die weinig in NL waren en het appartement gewoon vet verwaarloosd hadden. De levensomstandigheden van de twee kinderen waren waarschijnlijk niet best.
De woningstichting gaat binnenkort een nieuwe douche inbouwen :Y
  zondag 8 september 2013 @ 19:49:53 #29
402517 Dactylus
I just watch...
pi_130958381
quote:
Ik ben heel lang altijd maar doorgegaan, want verplichting tegenover je werkgever, noem maar op. Dat is ook niet goed. Probeer nu de juiste balans te vinden. Ziek is ziek en niet ziek is niet ziek. maar dat is nog best moeilijk!
Op het moment doe ik dat ook. Twee weken terug een auto ongeluk gehad(Er kwam twee tellen voor mijn auto een boomdeel dwars op de weg vallen, auto totall los, bijrijder en ik bijna ongeschonden eraf gekomen), en heb mijn lichaam vorige week met moeite wat tijd gegeven om minder te werken en wat uit te rusten. Ik had echter in de afgelopen week waarneembaar de eerste problemen, en vandaag was het zelfs zo dat ik, waarschijnlijk omdat ik niet zo veel te doen had en daarom kon ontspannen, echt naweeen van en klap voelde. Op het werk ga ik(om noodzaak) gewoon door met waar nodig een aspirmolletje, maar of dat nou zo verstandig is...

Overigens, in de eerste week na mijn ongeluk nam ik helemaal geen emoties waar bij mezelf. Toen ik bij mezelf echt op zoek ging naar emoties, deed ik in gedachten een koelkastdeur open, en zag een goed ingeseald pakket op een palletje (lucide dromen, maar ik neem aan dat jullie begrijpen waar het me om gaat) in die koelkast staan. Ik vond het een enge waarneming, gezien ik nu niet weet wanneer en hoe die emoties eruit gaan komen. Ik durf overigens niet eens te zeggen of het nou van door het ongeluk kwam of dat het een probleem van de laatste tijd is, ik kom in elk geval al een aardig poosje niet bij mijn emoties en neem ze (in de overdreven zin) ook weinig waar.

Ten slotte is het zo dat ik afgelopen week het idee had dat er aan mijn hersenpan gerommeld werd: Alsof mijn hersenpan zo een schuifkastje is onder een salontafel, die even opengetrokken word door een externe factor, en die enkele dingen iets anders neer legt als dat ze in eerste instantie lagen. Iemand die dit herkent?

Enne YokiKater, gefeliciteerd met je woning!
... and I hope it's not bothering you.
pi_130958419
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:40 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met deze stap, dat ziet er goed uit! Prettig dat het voor jou is geselecteerd. Zal wel fijn zijn als het niet te gehorig is (zoals bij mij). Een keuken met afzuigkap en een wc met wastafel :)
Is de huurprijs een beetje gunstig? Wat ik je kan aanraden, zijn verduisterende gordijnen. Ik heb deze zelf nog niet, maar dan kun je ook in juni en juli nog een beetje redelijk slapen.

Ik woon nog steeds waar ik begonnen ben. Laatst ben ik er achter gekomen dat het er bij de meeste buren gewoon veel moderner uitziet, ook de deuren (voor een huur van 440 euro een prachtige woning!). De vorige bewoners waren allochtonen die weinig in NL waren en het appartement gewoon vet verwaarloosd hadden. De levensomstandigheden van de twee kinderen waren waarschijnlijk niet best.
De woningstichting gaat binnenkort een nieuwe douche inbouwen :Y
Het is niet zo heel erg gehorig, heb ook maar aan 1 kant buren en de woonkamers zijn niet geschakeld. En het is een vrij rustige buurt, stukken beter dan waar ik nu zit. En ik heb zelfs 2 wc's, superluxe :D.
De huur is 556 euro maar ik krijg ook nog huurtoeslag en dan pakt het wel gunstig uit en het is mij het ook wel dubbel en dwars waard. Huisje ipv flat, rust, een tuintje, alles netjes. Qua zonwering komt het ook wel in orde. Bedankt voor de tip iig.

Jammer om te lezen dat de vorige bewoners van jouw woning het zo verwaarloosd hebben, hier knapt de woningbouw vereniging nog het 1 en ander op bij een nieuwe verhuur. Zo ook bij mij. Wel fijn dat ze bij jou een nieuwe douche komen installeren, misschien valt er nog wel meer te regelen.
pi_130958532
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:49 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Op het moment doe ik dat ook. Twee weken terug een auto ongeluk gehad(Er kwam twee tellen voor mijn auto een boomdeel dwars op de weg vallen, auto totall los, bijrijder en ik bijna ongeschonden eraf gekomen), en heb mijn lichaam vorige week met moeite wat tijd gegeven om minder te werken en wat uit te rusten. Ik had echter in de afgelopen week waarneembaar de eerste problemen, en vandaag was het zelfs zo dat ik, waarschijnlijk omdat ik niet zo veel te doen had en daarom kon ontspannen, echt naweeen van en klap voelde. Op het werk ga ik(om noodzaak) gewoon door met waar nodig een aspirmolletje, maar of dat nou zo verstandig is...

Overigens, in de eerste week na mijn ongeluk nam ik helemaal geen emoties waar bij mezelf. Toen ik bij mezelf echt op zoek ging naar emoties, deed ik in gedachten een koelkastdeur open, en zag een goed ingeseald pakket op een palletje (lucide dromen, maar ik neem aan dat jullie begrijpen waar het me om gaat) in die koelkast staan. Ik vond het een enge waarneming, gezien ik nu niet weet wanneer en hoe die emoties eruit gaan komen. Ik durf overigens niet eens te zeggen of het nou van door het ongeluk kwam of dat het een probleem van de laatste tijd is, ik kom in elk geval al een aardig poosje niet bij mijn emoties en neem ze (in de overdreven zin) ook weinig waar.

Ten slotte is het zo dat ik afgelopen week het idee had dat er aan mijn hersenpan gerommeld werd: Alsof mijn hersenpan zo een schuifkastje is onder een salontafel, die even opengetrokken word door een externe factor, en die enkele dingen iets anders neer legt als dat ze in eerste instantie lagen. Iemand die dit herkent?
Een ongeluk is nooit leuk, heb het zelf ook eens meegemaakt en heb er nog wel eens last van. Sterkte!

quote:
Enne YokiKater, gefeliciteerd met je woning!
Thnxs man!
  zondag 8 september 2013 @ 20:10:42 #32
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_130959255
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:50 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Het is niet zo heel erg gehorig, heb ook maar aan 1 kant buren en de woonkamers zijn niet geschakeld. En het is een vrij rustige buurt, stukken beter dan waar ik nu zit. En ik heb zelfs 2 wc's, superluxe :D.
De huur is 556 euro maar ik krijg ook nog huurtoeslag en dan pakt het wel gunstig uit en het is mij het ook wel dubbel en dwars waard. Huisje ipv flat, rust, een tuintje, alles netjes. Qua zonwering komt het ook wel in orde. Bedankt voor de tip iig.

Jammer om te lezen dat de vorige bewoners van jouw woning het zo verwaarloosd hebben, hier knapt de woningbouw vereniging nog het 1 en ander op bij een nieuwe verhuur. Zo ook bij mij. Wel fijn dat ze bij jou een nieuwe douche komen installeren, misschien valt er nog wel meer te regelen.
Wow, incroyable :)
Met een tuintje zelfs! Je maakt in ieder geval een goede en nieuwe start. Je hebt het voordeel dat sociale huurwoningen een relatief lage huurprijs kennen. De kwaliteit van je woning bepaalt een gedeelte van je levensstandaard en mogelijk ook kwaliteit van leven (aangezien een mens een groot deel van haar of zijn vrije tijd thuis doorbrengt).

Ik heb er zelf ook wel een aandeel in gehad, namelijk door:
- destijds de goedkoopst mogelijke woning te huren (toen nog 280 euro p.m. en een gaskachel, al vrij snel kwam er centrale verwarming in)
- bij het betrekken van de woning onvoldoende aan de bel te trekken (ik had wel iets anders aan mijn hoofd).

De keuken en toilet worden helaas niet vervangen. De vorige bewoners waren zo onverstandig om in 2002 de allergoedkoopste keuken te kiezen.

Ik ben wel blij met mijn lieve buurvrouw. Een nieuwe woning betekent voor mij naar de vrije sector of iets kopen.
  maandag 9 september 2013 @ 18:23:07 #33
402517 Dactylus
I just watch...
pi_130993139
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:53 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Een ongeluk is nooit leuk, heb het zelf ook eens meegemaakt en heb er nog wel eens last van. Sterkte!

[..]

Thnxs man!
Details? Over dat ongeluk.. Als mijn waarnemingen van mijn lichamelijke reacties(ongeveer) hetzelfde zijn als bij jou, hoef ik niks achter de omschrijving van mijn laatste twee alinea's te zoeken wat betreft autismeverschijnselen..
... and I hope it's not bothering you.
pi_130994041
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:23 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Details? Over dat ongeluk.. Als mijn waarnemingen van mijn lichamelijke reacties(ongeveer) hetzelfde zijn als bij jou, hoef ik niks achter de omschrijving van mijn laatste twee alinea's te zoeken wat betreft autismeverschijnselen..
Oh, ik heb niet dat soort reacties gehad.. ik had wel emoties en kan er nog wel eens emotioneel om worden, 16 jaar na ongeluk. Heb toen een engeltje op mijn schouders gehad. En lichamelijk heb ik nog steeds wel eens last van mijn rug en mijn rechter grote teen kan ik niet buigen en doet pijn bij vocht en kou.
  maandag 9 september 2013 @ 18:51:24 #35
402517 Dactylus
I just watch...
pi_130994269
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:46 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Oh, ik heb niet dat soort reacties gehad.. ik had wel emoties en kan er nog wel eens emotioneel om worden, 16 jaar na ongeluk. Heb toen een engeltje op mijn schouders gehad. En lichamelijk heb ik nog steeds wel eens last van mijn rug en mijn rechter grote teen kan ik niet buigen en doet pijn bij vocht en kou.
Ah, oke. Vooral dat laatste lijkt me best raar eigenlijk...
... and I hope it's not bothering you.
pi_130994379
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:51 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Ah, oke. Vooral dat laatste lijkt me best raar eigenlijk...
Mjah, die is zwaar gebroken geweest. Nu voelt het vaak net alsof hij er niet is, maar er zit wel gevoel in. Heel apart, vind het ook niet prettig om er aan te zitten.
pi_131013070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan mezelf moeilijk motiveren om iets te doen om de 1 of andere reden.
Heb dan het gevoel dat het steeds mislukt en dan ga ik weer uitstellen/afstellen.

Ik zit al sinds ik me kan herinneren met dit probleem en heb geen idee hoe ik er vanaf kan komen.

Edit: Gewoon doorgaan heb ik gedaan, tot in den treure. Ik werd er uiteindelijk alleen maar overspannen van lol
Ik heb dit probleem ook alleen hoe langer ik thuis bleef zitten hoe erger het werd. Vrijwilligerswerk en er bij gaan sporten een paar keer in de week zodat je bezig blijft. Dan gaat het steeds iets makkelijker(bij mij althans).

In slaap komen heb ik ook altijd problemen mee gehad niet omdat ik niet moe was maar omdat ik "bang" was dat ik toch niet kon slapen. Nu weet ik dat als ik niet kan slapen gewoon 1 of 2 3mg tabletten Melatonine pak en dan slaap ik prima.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_131094186
Hoi! Mag ik er ook bij? :@
  donderdag 12 september 2013 @ 14:24:22 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_131094309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi! Mag ik er ook bij? :@
Retorische vraag toch :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131094388
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Retorische vraag toch :P
:P

Vrouw, 22jr, moeder van S (9 1/2mnd), Fryslân, PDD-NOS, bezig met Wajong (voor de 3e keer...)
pi_131097961
Sollicitaties 8)7
Hoe doen jullie dat, draaien jullie een soort "script"af?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131097974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi! Mag ik er ook bij? :@
Ik las poepopstokje :')

Maarre, welkom!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131100578
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:31 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik las poepopstokje :')

Maarre, welkom!
Vandaar de UI ;-)
pi_131100604
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:31 schreef robuust89 het volgende:
Sollicitaties 8)7
Hoe doen jullie dat, draaien jullie een soort "script"af?
Ja. Ik weet heel goed wat sociaal wenselijk gedrag is en hoe ik het in de praktijk moet brengen. Gewoon het standaard riedeltje dus, maar bij mij kost het verschrikkelijk veel energie omdat het geen ''natuurlijk gedrag'' is :')

Ik praat ze vaak naar de mond toe, dat helpt wel.
pi_131100676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens iets heel anders.

Ik zit sinds m'n diagnose autisme (zo'n 5 jaar terug nu) te trachten autisme te begrijpen, maar het lijkt er op dat ik er nooit helemaal achter ga komen.

Ik blijf mezelf gewoon niet snappen op een bepaalde manier, heel raar...

Ik wou dat het sneller kon eigenlijk.
Daarom heb ik dat overanalyseren maar opgegeven.
pi_131100881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daarom heb ik dat overanalyseren maar opgegeven.
Nja, ik probeer het op meerdere manieren. Een probleem van mij is ook dat ik nogal eens dingen die ik geleerd heb over mezelf, weer vergeten ben na een tijdje zodat ik overnieuw kan beginnen :')

Maar idd, het overanalyseren heeft ook veel nadelen, maar gelukkig ook wel wat voordelen (compensatie gebrek aan andere kwaliteiten door het autisme. Anders moet ik ergens helemaal blind in gaan en das nog veel enger :P ).
  donderdag 12 september 2013 @ 18:29:03 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_131101409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:31 schreef robuust89 het volgende:
Sollicitaties 8)7
Hoe doen jullie dat, draaien jullie een soort "script"af?
Nee, ik ben gewoon eerlijk en wat sociaal onhandig :) Maar ben wel goed in mijn werk, dus die vragen kan ik gewoon beantwoorden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131101698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:31 schreef robuust89 het volgende:
Sollicitaties 8)7
Hoe doen jullie dat, draaien jullie een soort "script"af?
Vorige week nog 1 gehad, volgende week weer eentje... het 'wie ben ik, wat zijn mijn hobbies, wat vind ik leuk/niet leuk' verhaal heb ik voor mezelf uitgewerkt en kan ik lekker opratelen.
Gek genoeg geen moeite mee om een compleet l*lverhaal op te hangen als ze vragen wat me aantrekt in het bedrijf ofzo. Snel bedenken wat ze doen en daar wat bij verzinnen gaat me goed af.

Probeer inmiddels (op aanraden van een collega) minimaal 1 x per jaar een sollicitatiegesprek te doen, puur om in de gaten te houden hoe het gaat en om te kijken hoe ik in de markt lig.

toeval wil dus dat ik vorige week vrijdag een 2e gesprek alweer had bij een bedrijf en vandaag weer ben uitgenodigd door een ander bedrijf...

en ik wil niet eens weg bij m'n huidige werkgever :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131101703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens iets heel anders.

Ik zit sinds m'n diagnose autisme (zo'n 5 jaar terug nu) te trachten autisme te begrijpen, maar het lijkt er op dat ik er nooit helemaal achter ga komen.

Ik blijf mezelf gewoon niet snappen op een bepaalde manier, heel raar...

Ik wou dat het sneller kon eigenlijk.
Dat heb ik ook!
Ik denk altijd "op een gegeven moment zal het kwartje vallen" maar ik heb zo'n idee dat het systeem gesmeerd is met stroop ipv olie :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_131101808
Mijn eigen onderzoek en ook dit topic heeft mij juist wél mijzelf beter doen begrijpen.

En solliciteren ben ik niet zo goed in.. onzeker, verlegen, klap dicht, etc. Ja, ik heb wel een script maar de potentiele werkgevers weten dat steeds te hacken :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')