abonnement Unibet Coolblue
pi_130944990
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoop stijl, weinig inhoud. ;( En wat doet Spiderman daar...
Wederom de vriendelijke buurman uithangen...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 8 september 2013 @ 13:22:02 #52
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_130945155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:24 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

Ja, dit is al jaren mijn absolute nummer 1 wat films betreft,
wat een pareltje is het toch O+ O+ O+

10 +
Amélie! _O_
Iedere zondag als ik wakker word is het eerste wat ik denk, zou ik vandaag weer eens Amélie kijken?
pi_130945825
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:22 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Amélie! _O_
Iedere zondag als ik wakker word is het eerste wat ik denk, zou ik vandaag weer eens Amélie kijken?
O+ Doen!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 8 september 2013 @ 14:20:26 #54
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_130947432
Amélie staat bij mij al heel lang op het lijstje om te kijken, met name ook door de vele goede reacties.

Maar gek genoeg is er iets wat me tegenhoud om de film te gaan kijken, wat heel raar is want ik ben toch wel een aardig liefhebber van Franse films.
pi_130949482
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:20 schreef inZanity het volgende:
Amélie staat bij mij al heel lang op het lijstje om te kijken, met name ook door de vele goede reacties.

Maar gek genoeg is er iets wat me tegenhoud om de film te gaan kijken, wat heel raar is want ik ben toch wel een aardig liefhebber van Franse films.
Same...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_130953412
Even wat achterstallige films kijken..

The Adventures of Tintin: De avonturen van Kuifje: Het geheim van de eenhoorn (2011) - IMDb

Best vermakelijk en prachtig geanimeerd, waarbij het verschil met realiteit soms erg klein wordt. Helaas worden de originele verhalen amper gevolgd, op een paar scenes en grappen na.
Kortom: Het boek was beter..

IMDB cijfer een 7,4, en daar kan ik prima mee leven.

Puss in Boots: Puss in Boots (2011) - IMDb

Een spin-off van de shrek films, waar de gelaarsde kat de hoofdrol speelt. Beter dan de laatste shrek in ieder geval, zeker qua verhaallijn, met ook hier fantastische beelden en geweldige voice acting.

IMDB cijfer een 6,7, mijn cijfer een 7,0

Olympus has fallen: Olympus Has Fallen (2013) - IMDb

Voormalig bodyguard van de president komt in actie als Noord-Koreaanse terroristen het witte huis overnemen en de president en zijn zoontje gijzelen.
Typisch cheesy Hollywood einde wat je van te voren al kan voorspellen, maar vooral de eerste helft van de film als het witte huis wordt aangevallen is nog wel de moeite waard.

IMDB cijfer een 6,5 en dat dekt de film wel. Goed popcorn vermaak.
  zondag 8 september 2013 @ 18:40:08 #57
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_130956263
A Serbian Film



-

Volgens velen de meest schokkende film allertijden.
Dus nieuwsgierig als ik ben, dacht ik, kom, laat ik eens 'n kijkje nemen.

Eerlijk gezegd had ik 'n film verwacht die louter mikt op 't schok-effect en dat ik 'm niet tot het einde toe zou uitzitten.
Zodra een film visueel niet kan bekoren, het acteerwerk op de lachspieren werkt en je geenszins geinteresseerd bent in de hoofdpersonages, dan haak ik met films die niets meer te bieden hebben dan wat schokkende beelden wel af.

Ik heb 'm tot het einde toe afgekeken. Tot mijn eigen verbazing.

Ja, het is een zeer schokkende film. De meest schokkende en absurde film die ik ooit gezien heb.
Ja, je voelt je na afloop misselijk na al dat geweld. En niet alleen in je maag, maar ook in je kop.

Maar, nee, het is geen slechte film, mensen. Integendeel; het is een film die met veel aandacht gemaakt is.
Het acteerwerk is overtuigend, het verhaal gaat ergens heen en de scenes zijn vrijwel zonder uitzondering prachtig.
De belichting is uitstekend en de composities zijn goed uitgebalanceerd.

Het is juist omdat het allemaal zo goed gefilmd is, dat deze film een zeer duistere en walgelijke lading krijgt.

De knipoog in deze film is ver te zoeken. Je hoopt er tijdens het kijken stiekem op. Op die ene knipoog.
Maar het wordt al vrij snel duidelijk; de makers kennen geen genade.
Niet voor de personages. En niet voor de toeschouwers. Het wordt je zonder pardon door je strot geramd.
Maar je blijft kijken. Waarom?

Omdat mensen zich op zeer professionele wijze hebben beziggehouden met het schieten van de meest obscene scenes. En ze hebben er verdomme plezier in gehad. Dat zie je. En eigenlijk wil je het niet zien.
Want nu moet jij je verdomme ook door al die schitterende walgelijkheid worstelen. De klootzakken hebben beet.

Maar maakt dat alles deze film tot een meesterwerk?
Nee, zo ver zou ik niet willen gaan. De film heeft ook zeker zijn zwaktes.

De grootste keerzijde van de film is misschien wel dat het vaak lastig is om je in te leven met de slachtoffers,
omdat deze in de meest gruwelijke scenes vaak een zeer ondergeschikte rol krijgen toebedeeld.
Maar het is uiteindelijk ook teveel van het goede. Alle taboes worden in deze film zonder pardon omver gegooid. Meerdere malen. Tot vervelens toe.
Dus je bent naar het einde toe zo murw geslagen dat het einde je nauwelijks nog iets kan schelen.

Aanrader?
Als je goed geschoten scenes kan waarderen en een film als Irreversible een film voor kinderen vindt, ja!
Als je der mensch een warm hart toedraagt en een uur niet aanspreekbaar was na 't zien van Bambi, nee!

Cijfer: 7,5
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_130965445
The Lucky One (2012) - IMDb

Ah dit is dus Zac Efron. Veel over gehoord nog niet echt bewust gezien. Oh wacht hij zat in New Years Eve, daar was hij wel leuker. Hij kijkt hier de hele tijd nogal moeilijk, ook op de momenten dat hij lief, bezorgd of boos moet kijken... Qua film, het is een fijn romantisch drama die redelijk volgens het boekje wordt uitgevoerd. Leuk, verveelt niet maar ook niet heel bijzonder, er word vond ik ook een redelijk makkelijke uitweg voor het ex-man probleem gekozen. Het enige echte extra is het veteranen aspect. Dit is zo'n film waar de filmmakers hun patriottische rol spelen in het welkom heten van veteranen in de maatschappij.
IMDB: 6,2
Ik: 6

Elysium (2013) - IMDb

Blomkamps herhaalt zijn knappe staaltje maatschappijkritische scyfy van District 9 met verve in deze aanklacht tegen Obama's healthcare plan. Althans zo zullen veel amerikanen het zien. Wij Europeanen zien vooral een mooi gestyleerde kritiek op de manier hoe wij met de aarde omgaan en met elkaar. Het ziet er fantastisch uit, tempo is goed, techniek lijkt allemaal redelijk te kloppen maar het grote probleem is het verhaal. Waar het in District 9 wat minder opviel omdat het allemaal wat kleiner is, blijkt hier toch echt dat Blomkamp niet zo'n hele goede verhalenverteller is. Althans niet zo'n goede afmaker. Het begint allemaal prima maar naar het einde is te standaard, te makkelijk en te kort door de bocht...
Wat het acteerwerk betreft. Ik heb altijd een zwak gehad voor Jodie Foster, bij mij kan ze weinig fout doen, ook hier niet, een heerlijk pinnige ambitieuze regeringsfunctionaris. Matt Damon viel me mee enorm mee, vind hem altijd een beetje meh maar hier brengt hij het fatalistische van zijn lot er goed over en snap je wat hij aan het doen is. Sharlto Copley is wat mij betreft de ster van het hele verhaal. In deze compleet andere rol dan in District 9 laat hij zien waar hij als acteur over beschikt. Het karakter is een enorme hardass klootzak, zijn zuidafrikaanse achtergrond en ditto tongval en woordgebruik versterken dit alleen maar, heerlijk.
Al met al is dit goed maar niet wat we gehoopt en verwacht hadden. De thematiek en genre past Blomkamp goed maar misschien was dit een maatje te groot. Wel jammer want het was de laatste hoop op een goede zomerblockbuster. Toch heb ik genoten en wil ik wel graag zien hoe het volgende project uitpakt.
IMDB: 7
Ik: 7,5

Die Welle (2008) - IMDb

Duitse versie van de klassieker The Wave (TV Short 1981) - IMDb en juist in het Duitse ligt de kracht. Het is de deels uitgesproken link met de altijd op de achtergrond aanwezige angst voor het fascisme en de tweede wereldoefening. Er zitten wel een paar hele makkelijke en iets kort door de bocht karakterontwikkelingen in bijvoorbeeld de "lijfwacht". Maar, ik heb me hier om een zondagnamiddag prima kunnen vermaken.
IMDB: 7,5
Ik: 7

Premium Rush (2012) - IMDb

Joseph Gordon Levitt is fietskoerier in New York met een motto; "I like to ride. Fixed gear. No brakes. Can't stop. Don't want to, either." Hij raakt verwikkeld in een hoop gedoe als hij een pakketje vervoert waar mensen met ongure bedoelingen op azen. Aardig vermakelijk en uptempo filmpje maar met weinig diepgang en erg voorspelbaar.
IMDB: 6,5
Ik: 6,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130965853
Leon



14th September 1994

Film tip :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_130970523
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:57 schreef kroepoek89 het volgende:

[..]

Is hier ook die mini serie van uit 2008? Of weet je dat niet
ja maar die is waardeloos, de film is zeer goed
<hr>
pi_130971912
World War Z (2013)
Na al die verhalen over 'rewrites' en 'reshoots' had ik er weinig vertrouwen in dat dit nog iets zou worden, het eindresultaat vind ik dan ook een beetje half afgewerkt. Positief gezegd bepaald momenten vond ik spannend en sommige elementen waren wel aardig. Negatief het sprong wel erg van hak op de tak met wat onlogische situaties (en clichés). Al met al wel een vermakelijk popcornfilmpje, meer moet je er niet in zoeken.
pi_130972054
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:47 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja maar die is waardeloos, de film is zeer goed
haha oke..dan gaat de '71 versie binnenkort gekeken worden.
  zondag 8 september 2013 @ 23:22:21 #63
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_130972236
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:14 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Same...
Heb jij amelie nog niet gezien?!
pi_130972417
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 23:22 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Heb jij amelie nog niet gezien?!
Nee... :@

"Iets" houdt me tegen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_130974157
quote:
ELYSIUM

lijkt veel op:
<hr>
pi_130977384
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:
Leon

[ afbeelding ]

14th September 1994

Film tip :P
+1
  maandag 9 september 2013 @ 09:02:17 #67
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_130977719
The Thing



quote:
Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
109 minuten

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeks-team komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?
een oude film, maar toch wel een klassieker in het Horror Genre schijnbaar
aangezien ik fan ben van horrors, en deze nog niet gezien had
heb ik hem gister ff gekeken.

in het begin dacht ik nog dit word een tegenvaller ivm, dat het al een oude film was,
maar hij viel me 100% mee,
goed verhaal. special effects zijn ( nou wel wat gedateerd) eigenlijk niet eens zo slecht.

spanning zat er goed in

8/10
mee bekant vangde gin haas.
pi_130978166
World War Z (2013) - IMDb


Gerry Lane is een of andere baas die voor de VN werkte, totdat er een zombie uitbraak plaats vindt. Om zijn gezin te redden (en de wereld) gaat ie op zoek naar de oorsprong van de infectie.

Lekkere zombiefilm, beter dan het meeste grut wat ik de laatste tijd heb gezien in ieder geval. Hier en daar beetje voorspelbaar, maar niet storend. Pitt doet wat ie goed doet en lekker afwisselende locaties geeft het ook 'globaal' effect. Normaal bij zombie/post apocalyptische shit is het altijd lokaal en moeten we maar geloven dat het overal is, hier was er blijkbaar genoeg geld voor.

Imdb: 7.2
Ik 7.5

The Kings of Summer (2013) - IMDb


Joe is zijn strenge pa helemaal zat, net zoals zijn beste maatje zijn bemoeizuchtige ouders helemaal zat is. Samen met de leipe Biaggio vinden ze een verlaten plekje in het bos en besluiten daar te gaan wonen.

Tja, om een of andere reden moest ik heel erg aan Moonrise Kindom denken. Mooie plaatjes, lekker sfeertje. Het is meer een coming of age film dan een komedie, maar er was hier en daar wel wat te lachen. Ik vond het een prettige film. Omdat er een aantal situaties in zaten waar ik me heel erg in herkende raakte de film me ook meer dan ik wil toegeven, kan me voorstellen dat niet iedereen er mee weg loopt. Tevens kudo's voor Nick Offerman.

Imdb: 7.3
Ik 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_130981649
TWO MOTHERS



Redelijke film, Het verhaal is opzich wel interessant en ik heb me de hele film er mee vermaakt. Maar toch had er meer ingezeten, ik had meer het gevoel naar een speelfilm te kijken dan naar echt een drama film. Het acteerwerk is wel erg sterk en ook de locatie zijn erg mooi en dat maakt de film toch nog aardig om tezien.
Ik zou erniet voor naar de bios gaan, maar komt hij een keer op tv heb je er geen slechte avond mee
6-
pi_130981819
The Crimson Pirate

The Crimson Pirate (1952) - IMDb



Het had beter de veel kletsende acrobaat op een bootje kunnen heten.
Veel acrobatiek, weinig piraterij, Niet het beste acteerwerk en misschien kwam dat ook omdat de focus lag aan kletsen kletsen kletsen en acrobaatje spelen.
Gelukkig zat er ook een soort Bassie in deze film die het weer goed maakte en de MacGyverpiraten waren ook niet onaardig.
Toch een 6 voor deze film omdat ik niet in slaap gevallen ben.

The royal Tenenbaums

The Royal Tenenbaums (2001) - IMDb



Verhaal over The Tenenbaums die opnieuw in hun ouderlijk huis trekken om voor hun "zieke"vader te zorgen. Een vader die voor het eerst in zijn leven er voor zijn kinderen wil zijn en dat wordt niet door allen gewaardeerd.
Topfilm, vooral omdat ik van deze wijze van een verhaal vertellen in film hou.
Zien dus! een 9

Man of steel

Man of Steel (2013) - IMDb



Veel actie, veel Zod, alles moet zo'n beetje kapot of ontploffen en af en toe is er een momentje dialoog en mekaar aankijken.
Het speelt zich af voordat superman bij de daily planet werkt en general zod komt er ook veel in voor, maakt het wel verwarrend vond ik die zod toch wel later in het verhaal is gewend. Ook lois maakt me iets te vroeg entree in de tijd dat de film zich afspeelt.
Maar afgezien van dat is het een aardige high budget actiefilm, een 7 van mij

Freedom Writers

Freedom Writers (2007) - IMDb



Een schoolklas, een achterbuurt, bendes, een nieuwe lerares die verandering en hoop bij de leerlingen wil brengen.
Tot zover een concept voor de zoveelste achterbuurtfilm en een leraar die de boel wil veranderen.
Toch is deze het zien waard, mooi verhaal van aanpak, en ook al loopt het verhaal ongeveer zoals je zou verwachten bij dit soort films, het is toch een mooie ontpooing/ontwikkeling hier om te volgen. In dit geval het schrijven van hun eigen verhaal.
Een 8
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_130985183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:43 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

alsof the walking dead zo goed is :')
ja
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  maandag 9 september 2013 @ 15:39:08 #72
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_130988015
quote:
[img]http:[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 9 september 2013 12:03 schreef drakin het volgende:
The royal Tenenbaums

The Royal Tenenbaums (2001) - IMDb

[ afbeelding ]

Verhaal over The Tenenbaums die opnieuw in hun ouderlijk huis trekken om voor hun "zieke"vader te zorgen. Een vader die voor het eerst in zijn leven er voor zijn kinderen wil zijn en dat wordt niet door allen gewaardeerd.
Topfilm, vooral omdat ik van deze wijze van een verhaal vertellen in film hou.
Zien dus! een 9
_O_ Al meer films van Anderson gezien? Deze vertelstijl hanteert hij eigenlijk altijd in zijn films.
pi_130988587
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:39 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

_O_ Al meer films van Anderson gezien? Deze vertelstijl hanteert hij eigenlijk altijd in zijn films.
Vreemd genoeg niet eens, maar een aantal van zijn films staan wel in mijn mapje van films die ik wil zien binnen niet al te lange tijd. Al staan een paar er inmiddels veel te lang in omdat ik er steeds meer films aan toevoeg :{
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 9 september 2013 @ 16:33:40 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_130989671
Juventude Em Marcha (2006) - IMDb
De 21ste eeuw-tegenhanger van de beruchte TSPDT-lijst is best oke en heeft opmerkelijke niet-alledaagse titels. De opname van een titel echter, Colossal Youth, snap ik totaal niet. Mên, wat een saaie bedoening: een Portugeze ouwe, arme man is op zoek naar woonruimte en de film zelf heeft veel saaie stiltes of anders veel saaie dialogen tussen saaie mensen.

Ik snap best dat een filmmaker zonder opsmuk een film wil neerzetten en het leven wil laten zien zoals het is, maar dit ging echt te ver. Er was hier echt niks aan, behalve wat sloeberige, aardige decors. Daardoor kreeg ik wel het idee eerder naar een film te kijken die zich afspeelt in Angola ipv Portugal. Ik wil heus aannemen dat de levensstandaard in Portugal minder hoog is, maar dit paupere gedoe leek me weer zwaar onrealistisch. Enfin, uiteindelijk heb ik gekeken naar een heel vervelende geforceerde film. Cijfer: 4

Ten (2002) - IMDb
Ten laat tien gesprekken zien tussen een vrouwelijke gescheiden taxichauffeur uit Iran en haar passagiers. Het is heel minimalistisch opgezet. Of je ziet of haar of je ziet haar passagier praten, dat is het. Met twee camera's op het dashboard heeft het wat weg van dat NCRV-programma Taxi. Allerlei maatschappelijke issues passeren de revue, waarbij het duidelijk wordt dat de positie van de Iraanse vrouw allesbehalve rooskleurig is.

Dat blijkt al meteen uit het eerste gesprek dat ze heeft met haar zoontje van 10 jaar oud ofzo. Die lijkt al zich heel bewust ervan dat er een mannenmaatschappij is in Iran en gedraagt zich er ook naar door zijn moeder uit te kafferen en de hele boel bij elkaar te blerren. Het lijkt me nauwelijks geregisseerd, omdat het heel levensecht en ongepolijst overkomt. Vond trouwens dit gesprek het allersterkste en de andere negen ook wel oke, maar niet zo sterk als die eerste. Later rijdt dat zoontje nog een paar keer met zijn moeder mee en die ritten springen dr toch duidelijk boven uit. Cijfer: 7

Scarlet Street (1945) - IMDb
Fritz Lang in de regisseurstoel en Edward G. Robinson in de hoofdrol, yeah _O_. Een recept voor een goede film en ook één die opvallend grappig is. Het begint al met de naam van het personage: Chris Cross :7. Hij wordt verleid door de jonge Kitty, die zijn hobby schilderen misbruikt om zijn werken achter zijn rug om door te verkopen. Naïef als Chris is, stort ie zich onbedoeld in deze ellende. Daartussen lopen nog wat mysterieuze intriges en een verrassende grap her en der. Ondanks het tragikomische, is de sfeer van de film zelf uiteindelijk toch behoorlijk down. Heb The Big Heat nog niet gezien, maar vind dit tot nu toe de beste film van Langs Amerikaanse periode. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 9 september 2013 @ 17:04:27 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130990661
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:33 schreef Falco het volgende:
Scarlet Street (1945) - IMDb
Fritz Lang in de regisseurstoel en Edward G. Robinson in de hoofdrol, yeah _O_. Een recept voor een goede film en ook één die opvallend grappig is. Het begint al met de naam van het personage: Chris Cross :7. Hij wordt verleid door de jonge Kitty, die zijn hobby schilderen misbruikt om zijn werken achter zijn rug om door te verkopen. Naïef als Chris is, stort ie zich onbedoeld in deze ellende. Daartussen lopen nog wat mysterieuze intriges en een verrassende grap her en der. Ondanks het tragikomische, is de sfeer van de film zelf uiteindelijk toch behoorlijk down. Heb The Big Heat nog niet gezien, maar vind dit tot nu toe de beste film van Langs Amerikaanse periode. Cijfer: 8
Dan moet je Woman in the Window eens kijken. Ook Fritz Lang en dezelfde hoofdrolspelers als Scarlet Street.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')