abonnement Unibet Coolblue
pi_132547518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Ik ken de fysieke capaciteiten van Lance Armstrong", vertelt Lemond aan CNN. "Als iedereen clean had gereden, had Armstrong hoogstens de top 30 gehaald. Hij was niet in staat de Tour te winnen, hij kon niet eens de top vijf halen."
Tsja, dat is natuurlijk onzin. Je wint heus niet zomaar zeven keer de Tour.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_132551788
quote:
Van 16 tot 20 december verschijnt gewezen ploegleider Johan Bruyneel voor de arbitragecommissie van het Amerikaans antidopingagentschap (Usada). De zitting vindt plaats in Londen, waar Bruyneel woont, aldus roadcycling.com.

In de aanklacht van Usada vorig jaar luidde het dat ‘heel wat renners zullen getuigen dat Bruyneel renners voorzag en aanmoedigde tot het gebruik van epo, bloedtransfusies, groeihormoon, testosteron, cortisone van 1999 tot 2007’. Armstrong wilde geen arbitrage en werd voor het leven geschorst. Bruyneel wil wel zijn versie van de feiten geven.
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:16:00 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:27:12 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_132676190
quote:
Belgische topduiven zijn betrapt op doping. Bij een dopingcontrole in Belgie werd in de poep van verschillende wedstrijdduiven de verboden stof cortison aangetroffen en zelfs de harddrug cocaïne.

Duivenmelker Driekus Vermaas uit Numansdorp is niet verbaasd: "Bij alle sporten gebeurt er wel iets. Om te winnen ga je iets zoeken om toch voorop komen. In West-Europa gebeurt het overal. Maar de een is beter in het verbergen dan de ander." Zelf zou hij het nooit doen: "Ik zou niet weten waar ik het moet vinden."

Duivensport is een sport die bestaat uit het racen met speciaal gefokte duiven. Een belangrijk onderdeel is het kweken en trainen van postduiven. Er gaat veel geld in om. En ook de duivenverkoop is big business. "Ik ken iemand in België die alles heeft verkocht voor miljoenen euro's", aldus Vermaas. "Maar met doping stort de handel wel in elkaar."
quote:
he Russian anti-doping agency says runners Yelizaveta Grechishnikova and Yekaterina Ishova have been banned two years for doping.

Grechishnikova, who ran in the 10,000 meters at the 2012 London Olympics, has also had all of her results stripped since Aug. 18, 2009.

The anti-doping agency Rusada says the bans and disqualifications were ordered by the All-Russia Athletics Federation.

Details of the doping offenses were not specified.

Rusada says the 29-year-old Grechishnikova's ban expires Oct. 15, 2015.

Ishova had all her results disqualified from July 12, 2011. The 24-year-old runner is banned through Oct. 22, 2015.
quote:
Cilic doping ban cut from nine months to four

Croatia’s Marin Cilic has had his suspension for doping reduced from nine months to four by the Court of Arbitration for Sport (CAS), the International Tennis Federation (ITF) announced on Friday.

Cilic, 25, currently ranked 47th in the world, tested positive for the stimulant nikethamide at the Munich Open in May and was banned by an independent tribunal in September.AFP
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:51:40 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132689138
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:10:42 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_132689565
quote:
Ik zie haar niet zeggen, ik heb nooit coke gebruikt, dus ja, bedoelt ze daar offseason recreatief gebruik mee?
zeg anders dat je maanzaadbollen hebt gegeten :D
pi_132689990
quote:
Zaalvoetballer Dick Hulshorst (30) is betrapt op het gebruik van verboden pepmiddelen.

De Oranje-international testte in juli na de gewonnen play-off tegen Bosnië om een EK-ticket positief. Hulshorst heeft inmiddels toegegeven een pepmiddel te hebben gebruikt. Hij stelde daarbij niet te hebben geweten dat het middel op de UEFA-lijst met verboden substanties staat.

In afwachting van de behandeling van de zaak heeft zijn club, CFE/VDL Groep uit Eindhoven, besloten Hulshorst voorlopig niet op te stellen. Het is nog onbekend wanneer de UEFA uitspraak zal doen.
pi_132693528
quote:
Boogerd zou dopinggebruik zoontje toestaan

Michael Boogerd zou dopinggebruik van zijn zoontje niet afkeuren. Dat stelt de voormalig wielrenner dinsdagavond in het televisieprogramma De Week van Filemon, waarin hem gevraagd werd wat hij zijn zoon zou adviseren mocht die ooit in de situatie geraken. "Ik heb mijn hart op de tong en zou niet zo snel zeggen: doe niet hetzelfde als papa. Dat zeg ik eerlijk", zegt Boogerd. Volgens de Hagenaar zou het in zijn geval hypocriet zijn om doping af te keuren.

Boogerd, die in 2007 stopte, gaf in maart toe gedurende bijna zijn hele carrière doping te hebben gebruikt. Hij had zich echter liever nog steeds in stilzwijgen gehuld. "Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik niet uit schuldgevoel bekend heb, had liever mijn leven blijven leiden zoals het ging."

Volgens Boogerd werd de druk van buitenaf echter te groot. De spreekwoordelijke druppel was dat hij tijdens een voetbalwedstrijd van zijn zoontje door een klein jongetje werd aangesproken over de dopingbeschuldigingen.

Boogerd droomt dat voor de jonge Maiky, die in 2004 werd geboren, een glansrijke wielercarrière is weggelegd. "Ik fantaseer wel eens dat die kleine man wielrenner wordt en dat die de koersen wint die papa nooit heeft gewonnen. Ik zou dat toch wel stoer vinden als hij opeens Luik-Bastenaken-Luik wint of de Ronde van Vlaanderen." Zelfs al mocht daar dus doping voor nodig zijn.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:50:46 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_132694275
Geeft toch weer aan dat die controles gewoon entourage zijn B-)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 oktober 2013 @ 09:12:49 #185
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132715503
Rasmussen doet een boekje open en noemt Nicki Sorensen.
pi_132716426
Rasmussen :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 oktober 2013 @ 10:03:10 #187
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 oktober 2013 @ 11:51:48 #188
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132719478
Rasmussen: "Sørensen begroef doping in tuin"

Dat deed Voigt al vele jaren eerder langs de kant van de weg.
pi_132719955
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lekker stemmingmakend artikel weer. En Maiky? :')
pi_132720638
quote:
Wat een vuile leugenaar }:| Hesjedal rijdt voor de clean team, die heeft echt nooit gebruikt.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:06 #192
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_132721896
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:29 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wat een vuile leugenaar }:| Hesjedal rijdt voor de clean team, die heeft echt nooit gebruikt.
Dit jaar in elk geval niet al te veel , mag ik gezien z'n resultaten hopen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_132722536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dit jaar in elk geval niet al te veel , mag ik gezien z'n resultaten hopen ...
Een fenomeen dat je vaker ziet. Renners die op een bepaald moment in hun carrière in één jaar bereid zijn om fors meer risico te nemen, om zeer goed te scoren, waar je dan een jaar of drie met een vet contract op kan teren (zonder nog dezelfde risico's te nemen). Zie naast Hesjedal ook Wiggins, Gilbert, Cobo.
  Trouwste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 14:14:13 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_132723848
Michael Rasmussen werd tijdens de Tour de France in 2005 op bloeddoping betrapt. Maar de internationale wielerbond UCI hield de Deense Raborenner in de ronde. Hij won dat jaar de bolletjestrui en een etappe en werd zevende in het eindklassement.

Dat staat in het boek 'Yellow Fever' over de ex-wielrenner. De Deense krant Politiken publiceert vandaag talloze passages uit het volgende week te verschijnen boek.

Rasmussen vertelt hoe hij in mei 2005 voor de Tour epo, groeihormonen en insuline nam. Hij omzeilde Deense dopingcontroleurs door op te geven dat hij in Mexico trainde, terwijl hij zich in eigen land op de Tour voorbereidde. Rasmussen ging tijdelijk in een ander huis wonen en trok anonieme wielerkleding aan om niet op te vallen. Ook in 2007, het jaar dat hij als geletruidrager uit de Tour gezet werd, gaf Rasmussen aan de antidopinginstanties door in Mexico te trainen, terwijl hij toen in werkelijkheid in Italië verbleef.

Tijdens de Tour van 2005 gebruikte Rasmussen bloeddoping. Uit angst voor de strenge controles in Frankrijk liet hij een bloedzak bezorgen in het Duitse Karlsruhe toen de ronde daar langskwam. 'Dokter Geert Leinders van de Raboploeg ontmoette op het station van Karlsruhe een vriend van mij die hem de bloedzak gaf. Leinders nam de zak mee naar het hotel.'

'Op maandag was er een rustdag. We kregen bezoek van dopingcontroleurs en moesten bloed afstaan. We gingen naar buiten om te trainen. Toen we terugkwamen, vertelde ploegleider Frans Maassen dat hij benaderd was door de UCI. Ze hadden laten weten dat er een probleem was met één van de renners.'

'Dat ben ik', bekende Rasmussen. 'Mijn hematocrietwaarde was in orde, 39 of 40 procent. Maar mijn reticulocyt (onvolgroeide rode bloedlichamen) was zeer laag. Bij een reticulocytwaarde van onder de 0,3 was het aan de ploeg om de renner terug te trekken uit de Tour. Als het lager was dan 0,25, dan kon de UCI dat doen. Bij mij was het 0,23. kortom, ik moest naar huis.'

Rasmussen bleef
Desondanks mocht de Deen in de Tour blijven en kon hij de bolletjestrui winnen. 'De UCI wilde geen onnodige problemen voor de sport. Rabobank was een grote sponsor die de sport veel gegeven had', aldus Rasmussen.

'Dokter Leinders en dokter Mario Zorzoli, hoofd van de medische afdeling van de UCI, kwamen bijeen om de zaak te bespreken. Na afloop gebruikte Leinders de Nederlandse uitdrukking: Ze hebben boter op hun hoofd. Rabobank had een goede relatie met de UCI. Ze schikten het in de minne.'

Armstrong
En dus mocht Rasmussen de volgende dag gewoon verder rijden. 'Ik weet nog dat ik naar de start reed in mijn bolletjestrui. Ik ging naast Lance Armstrong staan, die de gele trui droeg. Hij keek me met een plagende uitdrukking aan en zei: 'Wat heb jij gisteren gegeten?' Ik keek hem aan en antwoordde: 'Waarschijnlijk hetzelfde als jij.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:40:39 #195
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132724736
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:29 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wat een vuile leugenaar }:| Hesjedal rijdt voor de clean team, die heeft echt nooit gebruikt.
Net als Vande Velde, Zabriskie en Danielson :7
pi_132726999
quote:
asmussen bleef
Desondanks mocht de Deen in de Tour blijven en kon hij de bolletjestrui winnen. 'De UCI wilde geen onnodige problemen voor de sport. Rabobank was een grote sponsor die de sport veel gegeven had', aldus Rasmussen.

'Dokter Leinders en dokter Mario Zorzoli, hoofd van de medische afdeling van de UCI, kwamen bijeen om de zaak te bespreken. Na afloop gebruikte Leinders de Nederlandse uitdrukking: Ze hebben boter op hun hoofd. Rabobank had een goede relatie met de UCI. Ze schikten het in de minne.'
:D :D _O- corrupt tot op het bot!
pi_132728396
mrconde twitterde op woensdag 30-10-2013 om 08:42:06 This one is funny. Rasmussen was close to sign with Riis again 2010 but Riis warns him: "If you join us, you can't be as fast as in 2007" reageer retweet
mrconde twitterde op woensdag 30-10-2013 om 11:32:50 Crazy... Rasmussen: "When you take too much cortisone the body may keep too much liquid. Eyes close a bit. Rabo called it 'to be Chinesed'". reageer retweet
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 16:29:33 #198
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132728502
Ik ben toch benieuwd wat Leinders bij Sky allemaal gedaan heeft. :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 oktober 2013 @ 16:34:46 #199
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132728690
Als het allemaal klopt wat er in dat boek staat.. :D

En:
mrconde twitterde op woensdag 30-10-2013 om 16:15:16 I wonder if Ryder Hesjedal has chicken for dinner tonight. reageer retweet
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:35:31 #200
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132728718
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:34 schreef Pino112 het volgende:
Als het allemaal klopt wat er in dat boek staat.. :D

En:
mrconde twitterde op woensdag 30-10-2013 om 16:15:16 I wonder if Ryder Hesjedal has chicken for dinner tonight. reageer retweet
Moutainbikers zijn doodlopers :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')